Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere radio te instaleren...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 17:05 . Reden: Onnodige quote;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Hoe zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Goed, ik kan het proberen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
Het zal vast al wel voorbij zijn gekomen maar ik kon het zo 1, 2, 3 niet vinden.

Ik wil mijn hero in de verkoop zetten, maar nu wil ik deze uiteraard wel kunnen aanbieden met de officiele 2.1 rom. Hoef ik dan alleen de officiele rom te downloaden en te installeren? Of moet ik nog wat doen. (Wat te doen met bijv de recovery die ik ooit heb aangepast? )

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
dangerousp schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:08:
Ik had de officiele 2.1 OTA updat erop.. omdat ik dacht, veel beter dan 2.1 zal het niet worden. Nu heb ik toch wel weer de kriebels gekregen met de 2.2 froyo roms.

De meest simpele manier om root weer terug te krijgen is gewoon naar htc.com/nl en daar de officiele eerste ROM update te downloaden van vorig en die installeren, zo downgrade je gemakkelijk en kun je weer via de oude vertrouwde manier rooten!

Heb nu froydvillain erop staan en ga nu de nieuwe kernel proberen! Hiermee zouden 5+ mf mee bereikt moeten kunnen worden!
Ik heb nu froydvillain draaien inc de nieuwe test kernel en haal 4.9 Mflops. Alles draait nog steeds als een zonnetje.

Edit: Behalve HTC_IME Keyboard. Daar had ik wat moeite mee, maar blijkt dat je de oude versie van HTC_IME moet gebruiken (die bestemd was voor 1.5, zonder voice).

[ Voor 9% gewijzigd door Michaelg op 22-07-2010 17:46 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben sinds een paar dagen geinstreseerd in rooten heb ook wel een goeie + makkelijk lijkende tutorial gevonden op theunlockr die wil ik wel gaan proberen maar ik moet eerst downgrade van officiele 2.1 naar RUU_Hero_HTC_WWE_1.76.405.1_R3_WWE_release_signed_NoDriver maar dat wil dus niet lukken gewoon met usb aangesloten en diskdrive gekozen maar hij doet niks.
iemand mss oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:42
Michaelg schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:36:
Het zal vast al wel voorbij zijn gekomen maar ik kon het zo 1, 2, 3 niet vinden.

Ik wil mijn hero in de verkoop zetten, maar nu wil ik deze uiteraard wel kunnen aanbieden met de officiele 2.1 rom. Hoef ik dan alleen de officiele rom te downloaden en te installeren? Of moet ik nog wat doen. (Wat te doen met bijv de recovery die ik ooit heb aangepast? )
Als je de officiele RUU erover heen doet, wordt alles gerestored naar officiele HTC Hero 2.1. Ook de recovery.
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:30:
ben sinds een paar dagen geinstreseerd in rooten heb ook wel een goeie + makkelijk lijkende tutorial gevonden op theunlockr die wil ik wel gaan proberen maar ik moet eerst downgrade van officiele 2.1 naar RUU_Hero_HTC_WWE_1.76.405.1_R3_WWE_release_signed_NoDriver maar dat wil dus niet lukken gewoon met usb aangesloten en diskdrive gekozen maar hij doet niks.
iemand mss oplossingen?
Er is geloof ik een nieuwe root methode die meteen voor de 2.1 versie werkt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=726118

Heb het zelf natuurlijk niet getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
riemer1990 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:12:
[...]

Als je de officiele RUU erover heen doet, wordt alles gerestored naar officiele HTC Hero 2.1. Ook de recovery.
Thnx. Het is gelukt en inderdaad, appeltje eitje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb sinds gisteren CHocolate eclair 2.0 erop gezet bevalt goed. Alleen ik kan nergens selecteren dat alles App2SD opgeslagen word. Waar zou je dat kunnen checken?
Ik het wel een 'Wipe SD:ext partition" gedaan. Kan het zo zijn als je deze wiped dat Apps2SD niet meer werkt?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

GG---77 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:47:
Ik heb sinds gisteren CHocolate eclair 2.0 erop gezet bevalt goed. Alleen ik kan nergens selecteren dat alles App2SD opgeslagen word. Waar zou je dat kunnen checken?
Ik het wel een 'Wipe SD:ext partition" gedaan. Kan het zo zijn als je deze wiped dat Apps2SD niet meer werkt?
Volgens mij gebeurt dit automatisch in deze rom, als je tenminste een ext partitie hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Ik heb ext partitie. Maar ik kan niet vinden of dat gebeurt...? Iemand een suggestie hoe ik dat kan checken?

Opgelost. Als ik de ruimte bij de SD kaart bekijk zie ik dat mijn kaart 3,31GB is, terwijl dat een 4GB is

[ Voor 34% gewijzigd door GG---77 op 23-07-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RUU_Hero_HTC_WWE_1.76.405.1_R3_WWE_release_signed_NoDriver te installeren maar hij geeft een fout aan.

bootloaderversie fout hero hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:00:
RUU_Hero_HTC_WWE_1.76.405.1_R3_WWE_release_signed_NoDriver te installeren maar hij geeft een fout aan.

bootloaderversie fout hero hoe kan ik dit oplossen?
Probeer je te downgraden om een of ander reden? Je kan 2.1 ook meteen rooten, kijk eens op de xda forums.
Anders is er misschien goldcard method nodig? (echt geen idee btw :P).

Maar het schijnt wel een aardig populair probleem te zijn. Beetje googlen en mss heb je de oplossing ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Ik heb zojuist het linkje van Riemer1990 getest en dit werkt prima:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=726118

Maar ik zit eigenlijk met het volgende: het enige wat ik wil doen is op de officiele HTC 2.1 rom root/superuser rechten verkrijgen, zodat ik wireless tether kan gebruiken. Is dit uberhaupt mogelijk, of moet ik een custom rom installeren op mijn hero.

Updateje: Heb van de volgende link http://www.villainrom.co....c.php?f=100&t=1973#p20592 de tweede zip file gedownload. Is eigenlijk gewoon de RUU maar dan gemodificeerd met root access. We wachten af...

Updateje2: Lijkt goed te werken, was zelfs mijn smsjes en programma's niet kwijt en belangrijkste Wireless Tethering werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door StefSOFT op 25-07-2010 15:55 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:28
StefSOFT schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:42:

Maar ik zit eigenlijk met het volgende: het enige wat ik wil doen is op de officiele HTC 2.1 rom root/superuser rechten verkrijgen, zodat ik wireless tether kan gebruiken. Is dit uberhaupt mogelijk, of moet ik een custom rom installeren op mijn hero.
Ik wil dus eigenlijk precies het zelfde als StefSOFT. Voor 1.5 had je een programmatje die je installeerde waarnaar je root had. Ik meen dat die van neilandtherisa was.

Is er voor de 2.1 stock rom ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
WouTer14 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:23:
[...]

Ik wil dus eigenlijk precies het zelfde als StefSOFT. Voor 1.5 had je een programmatje die je installeerde waarnaar je root had. Ik meen dat die van neilandtherisa was.

Door een programmatje te gebruiken kan al een tijdje niet meer, vanaf 1.5 tot nu. Om je stock 2.1 geroot te krijgen dien je de volgende tutorial te volgen:
http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=110&t=2096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
WouTer14 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:23:
[...]

Was een lek, maar die is er inmiddels alweer uitgehaald. Geloof dat het nu wel aardig op slot zit, alleen je kan het natuurlijk nog via de PC doen (zoals de nieuwe root methode voor 2.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

EnsconcE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:24:
[...]

Door een programmatje te gebruiken kan al een tijdje niet meer, vanaf 1.5 tot nu. Om je stock 2.1 geroot te krijgen dien je de volgende tutorial te volgen:
http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=110&t=2096
Misschien dat ik tijdens het proces wat verkeerd heb gedaan, maar als je na het uitvoeren van runindos.bat in de bootloader terechtkomt en denkt: He, hij is geroot. En je start hem daarna weer opnieuw op, is eigenlijk alles weer bij het oude. Wireless Tether werkte daarna ook niet, ik moest toch echt eerst de ROM installeren van vanuit deze link: http://www.villainrom.co....c.php?f=100&t=1973#p20592 (tweede linkje in bericht: "download rooted update.zip") als je die vanuit de bootloader installeert heb je een geroote versie gebasseerd op de officiele RUU. Werkt bij mij in ieder geval nu prima.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
Oke bedankt, dan zal ik daar eens naar kijken. Overigens is het zo dat als je een custom recovery hebt + geroote versie van de officiele RUU dat je met de oude 1.5 RUU update van htc weer probleemloos terug kan naar standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Laatst online: 13-08 07:30
Ik draai sinds kort FroidVillain 1.1.1 en ik moet zeggen dat deze image heerlijk draait. Supersnel, stabiel en grafisch: de effecten zijn om van te smullen. Aanrader voor alle Hero gebruikers.

Er zijn nog enkele "Know issues", dus als je geen zin hebt ik een paar work-arounds, dan moet je nog heel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Peetke schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:48:
Ik draai sinds kort FroidVillain 1.1.1 en ik moet zeggen dat deze image heerlijk draait. Supersnel, stabiel en grafisch: de effecten zijn om van te smullen. Aanrader voor alle Hero gebruikers.

Er zijn nog enkele "Know issues", dus als je geen zin hebt ik een paar work-arounds, dan moet je nog heel even wachten.
Ik zat al te twijfelen, wat zijn de workarounds? Ik heb begrepen dat de issues zijn:
* Camera
* Led met laden
* Autobrightness

Is die camera issue alleen voor video of ook voor foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08 19:52
Ik draai hier froydvillain 1.1.1 @ 728Mhz 5.1 Mflops :D
Draait goed, maar ik kan er verder nog weinig over zeggen omdat de ROM pas een paar minuten op de telefoon staat. Gapps 2.2 is wel een mooie verbetering tov 2.1.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Sjoerdos schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:11:
Ik draai hier froydvillain 1.1.1 @ 728Mhz 5.1 Mflops :D
Draait goed, maar ik kan er verder nog weinig over zeggen omdat de ROM pas een paar minuten op de telefoon staat. Gapps 2.2 is wel een mooie verbetering tov 2.1.
Met die overkloking ben je toch zeker redelijk snel door je batterij heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Flogging Hank schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:35:
[...]

Met die overkloking ben je toch zeker redelijk snel door je batterij heen?
Nee, niet als je er voor zorgt dat ie standby juist heel laag klokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
EnsconcE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:06:
[...]

Ik zat al te twijfelen, wat zijn de workarounds? Ik heb begrepen dat de issues zijn:
* Camera
* Led met laden
* Autobrightness

Is die camera issue alleen voor video of ook voor foto's?
Beide voor video en foto's. Overigens ik moet zeggen dat de nieuwe Cronos geniaal wordt :P Camera is natuurlijk een vraag, maar die blijft er wss ook nog wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
riemer1990 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:35:
[...]

Beide voor video en foto's. Overigens ik moet zeggen dat de nieuwe Cronos geniaal wordt :P Camera is natuurlijk een vraag, maar die blijft er wss ook nog wel een tijdje.
Ja, ik had ergens gelezen dat het te maken heeft met de kernel. De problemen gaan daarom pas opgelost worden met kernel 2.6.... (helaas, link kwijt en exacte nummering van de kernel is met ontschoten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
EnsconcE schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:00:
[...]

Ja, ik had ergens gelezen dat het te maken heeft met de kernel. De problemen gaan daarom pas opgelost worden met kernel 2.6.... (helaas, link kwijt en exacte nummering van de kernel is met ontschoten).
Huidige kernels zijn 2.6.29. Dit door source releases van HTC zelf (leaks of officieel). Android 2.2 heeft 2.6.32 nodig. De eerste 2.1 builds voordat HTC de officiele releasde hadden ook kernel problemen, groene waas over camera beelden etc. Blokjes. In iedergeval zijn er heel wat hooks anders voor de 2.2 versie, vooral voor cameras. Waarom precies etc. zul je misschien Feeyo of een ander moeten vragen.

Maar goed, het is nog de vraag of echt alles wordt gefixed met de goeie kernel. Het blijft altijd nog software die kan faalen ;P Het moet oa goed werken met een paar libs die closedsource zijn van HTC zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door riemer1990 op 27-07-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ben sinds gisteravond FroydVillain 1.1.1 aan het draaien, wat een verschil zeg. Nieuwe features van 2.2 komen duidelijk naar voren, over veel dingen net wat beter nagedacht zoals de interface van het bellen.

Hij heeft standaard LauncherPro erop zitten, wat ik gewend ben en erg tevreden over ben. De rom is naar mijn beleving echt sneller van VIllainRom 12 (2.1), ennnn belangrijk... de batterij gaat echt veel langer mee!

Zit nu op 7 uur unplugged en zit op 90% batterij... das inclusief wat sms'jes, browsen over wifi en paar keer gps plaatsbepaling op google maps.

Verder geen enkele FC! ik blijf even op deze rom :D

Even een andere vraag, ik gebruik de Twitter app van Twitter zelf om een aantal devs enzo te volgen. Echter geeft deze app me totaal geen updates, terwijl ik dit in de options WEL heb aangegeven... iemand anders daar problemen mee?

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
M-Opensource schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:39:
(...)

Even een andere vraag, ik gebruik de Twitter app van Twitter zelf om een aantal devs enzo te volgen. Echter geeft deze app me totaal geen updates, terwijl ik dit in de options WEL heb aangegeven... iemand anders daar problemen mee?
Hij doet het hier. Heb je bij instellingen voor meldingen -> tweets geselecteerd? Kill je overigens Twitter niet perongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
riemer1990 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:01:
[...]

Hij doet het hier. Heb je bij instellingen voor meldingen -> tweets geselecteerd? Kill je overigens Twitter niet perongeluk?
Ja dat heb ik zeker al 3x gecheckt, staat echt goed... snap er niks van... hij update gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
M-Opensource schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:41:
[...]

Ja dat heb ik zeker al 3x gecheckt, staat echt goed... snap er niks van... hij update gewoon niet.
Gewoon Cronos installeren 8)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Heb sinds gisteren ook Cronos 2.2 (met hotfix 01 & 02) draaien.

Hij draait redelijk goed. Spijtig van de camera.
Bij mij wilt de GPS ook niet werken. Kan geen locatie vinden bij Google Maps ed.

Het is altijd even wennen wanneer ik naar een standaard Android terugkeer. Als je eens the Sense GUI gewoon zijt...
Hopelijk ziet er alles even goed uit in Android 3.0

Ik merkte wel onmiddellijk dat de standaard Google appz (bv Maps) vanzelf werd geupdated. Cool :)
Anderzijds heb ik enkele applicaties geïnstalleerd vanaf m'n SD kaartje, en wanneer ik dan in de Market kijk, geeft die niet aan dat er updates zijn. Wanneer ik dan dat programma opzoek in de Market staat er zelfs niet dat dit geïnstalleerd is, enkel wanneer ik de applicaties vanuit de Market installeer. dacht dat dit ook automatisch ging gaan bij 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:04
M-Opensource schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:39:
Ben sinds gisteravond FroydVillain 1.1.1 aan het draaien, wat een verschil zeg. Nieuwe features van 2.2 komen duidelijk naar voren, over veel dingen net wat beter nagedacht zoals de interface van het bellen.

Hij heeft standaard LauncherPro erop zitten, wat ik gewend ben en erg tevreden over ben. De rom is naar mijn beleving echt sneller van VIllainRom 12 (2.1), ennnn belangrijk... de batterij gaat echt veel langer mee!

Zit nu op 7 uur unplugged en zit op 90% batterij... das inclusief wat sms'jes, browsen over wifi en paar keer gps plaatsbepaling op google maps.

Verder geen enkele FC! ik blijf even op deze rom :D
Ik draai sinds een paar dagen ook FroydVillain, batterijduur is er een stuk op vooruit gegaan. na 24 uur en heel wat apps gedownload via wifi, spelletjes gespeeld, gebeld en live wallpapers actief zit ik nog op 20%. Dit redde ik echt niet met andere roms..

Gebruik zelf Launcher Pro Plus incl de widgets die er bij zitten en dat loopt ook lekker soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 27-07 17:43
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:26:
[...]

Ik draai sinds een paar dagen ook FroydVillain, batterijduur is er een stuk op vooruit gegaan. na 24 uur en heel wat apps gedownload via wifi, spelletjes gespeeld, gebeld en live wallpapers actief zit ik nog op 20%. Dit redde ik echt niet met andere roms..

Gebruik zelf Launcher Pro Plus incl de widgets die er bij zitten en dat loopt ook lekker soepel :)
Hmm ik draai nog steeds Vanilla Eclair 4 (5 schijnt 'slechter' te zijn). maar met "intensief" gebruik hou ik het alsnog altijd minimaal 2 dagen uit. En dan bedoel ik downloaden browsen(via 3g en wifi), stukje navigeren smsen bellen etc.

Als ik bij de instelling btw alleen G internet aanzet dan gaat mn batterij al helemaal lang mee, daar schrok ik van hoeveel verschil dit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
bornin7ty2 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:29:
[...]

Gewoon Cronos installeren 8)
Als 1 app niet werkt ga ik niet overstappen op een andere rom, lijkt me ietwat overdreven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 20:20
Ik zou graag een keer een 2.2 rom willen gebruiken alleen wil ik als dit me toch niet bevalt al mijn instellingen en bestanden terug kunnen zetten. Is dat mogelijk? En wel programma kan ik daarvoor dan gebruiken om een complete backup van mijn telefoon te maken. Heb nu een htc hero met cronos 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
tweakG5 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:05:
Ik zou graag een keer een 2.2 rom willen gebruiken alleen wil ik als dit me toch niet bevalt al mijn instellingen en bestanden terug kunnen zetten. Is dat mogelijk? En wel programma kan ik daarvoor dan gebruiken om een complete backup van mijn telefoon te maken. Heb nu een htc hero met cronos 2.1.
als je een nandroid backup + ext maakt, kan je toch altijd weer restoren als 2.2 niet bevalt?
ik maak nu gebruik van Cronos 2.2 (Froyo) 0.1 plus fixes en bevalt me prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Vendrom op 28-07-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Vendrom schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:36:
[...]

als je een nandroid backup + ext maakt, kan je toch altijd weer restoren als 2.2 niet bevalt?
ik maak nu gebruik van Cronos 2.2 (Froyo) 0.1 plus fixes en bevalt me prima.
Houd je dan ook al je sms'jes? En kan je deze ook kopieren naar de nieuwe rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Iemand die Cronos 2.2 en Froydvillain kan vergelijken? Lastig kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Nandroid zelf maakt geen back-ups van je sms-jes die je kunt restoren in andere ROMS, maar gelukkig kun je daar prima SMS Backup & Restore voor gebruiken. Voor geinstalleerde apps maak ik graag gebruik van Titanium Backup (scheelt toch weer een hoop opnieuw downloaden).

Ook maar weer eens begonnen met het updaten naar FroydVillain 1.1.1 .. kijken of het mijn vorige VilainRom overtreft

[ Voor 3% gewijzigd door Redinox op 29-07-2010 09:33 . Reden: Nandroid maakt idd wel een back-up van SMS, maar niet echt handig :) ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
tweakG5 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:50:
[...]

SMSjes hou je ook. Om smsjes te backupen en restoren voor andere ROMs, kun je goed SMS backup & restore gebruiken. Apps kun je ook overzetten met bijv. Titanium Backup. Beide gratis en via de market te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

tweakG5 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:50:
[...]

SMSjes staan inderdaad in de backup, maar die kan je niet zomaar vanuit de backup naar je nieuwe rom kopieren. Daarvoor kan je beter een tool als SMS Backup & Restore installeren, die maak backup van je SMSjes op je sdcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Nog even m'n bevindingen met de FroydVillain 1.1.1 rom tot dusver:

26 uur, 24 minuten since unplugged.

Met licht gebruik:
- beetje mail ontvangen
- paar sms'jes gehad en verstuurd
- totaal half uurtje gebeld
- vanochtend half uurtje genavigeerd naar Amsterdam (bezoek klant)
- kwartiertje zitten internetten via WIFI

En dan de resterende batterij.... 54%...!

Ik moet zeggen, ik ben amazed! Ook al was het met licht gebruik, toch is het indrukwekkend vergeleken met de oude Villainroms gebaseerd op 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Ik heb gisteren 2uur FroydVillain 1.1.1 gedraaid, maar ik kreeg elke 3min een melding dat er een proces com.google.gapps beëindigd werd. Kan hier verder niks vinden hierover.
Erg jammer, zag toch wel duidelijk dat deze rom potentie had. Wellicht iemand zelfde probleem ervaren (of een oplossing hiervoor). Full wipe gedaan en alles zoals TS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
GG---77 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:26:
Ik heb gisteren 2uur FroydVillain 1.1.1 gedraaid, maar ik kreeg elke 3min een melding dat er een proces com.google.gapps beëindigd werd. Kan hier verder niks vinden hierover.
Erg jammer, zag toch wel duidelijk dat deze rom potentie had. Wellicht iemand zelfde probleem ervaren (of een oplossing hiervoor). Full wipe gedaan en alles zoals TS staat.
Heb je ook je SD Card gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
ik draai nu Cronos 2.2 0.1.33 met kernel 2.6.29

Na hotfix3 was alles in het 100 gelopen, want zelfs het uur/datum deed het niet meer. Dit lag blijkbaar aan 2.6.32 kernel.
Met deze kernel kan ook Camera Magic gebruikt worden.

Is nu 4u unplugged en nog steeds 100% battery, zou me sterk lijken. Heb wel nog maar enkel wat SMSjes verstuurd.

ondertussen 13:58 --> 97% Hij heeft wel gewoon naast me gelegen, maar gisterne daalde die als n gek, ook al deed ik niks.

[ Voor 15% gewijzigd door wars op 29-07-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:34

iop

Is er eigenlijk al een 2.2 rom met sense uit- of in de maak? ik heb aardig wat rondgekeken maar het is lastig om als newby door de roms het bos te zien..

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
hoe heette de applicatie waarmee je elke taal op een rom kan gebruiken. Dus nl instellen op een rom die dat niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
iop tha man schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:46:
Is er eigenlijk al een 2.2 rom met sense uit- of in de maak? ik heb aardig wat rondgekeken maar het is lastig om als newby door de roms het bos te zien..
Waarschijnlijk als de legend een 2.2 upgrade krijgt van HTC, is het makkelijk deze te porten naar Hero. Ivm resoluties en dergelijke. Sowieso moeten de 2.2 ROMs vanilla (zoals google het wil) nog stabiel worden, wat wss ook nog wel een tijdje duurt ;)
tweakG5 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:52:
hoe heette de applicatie waarmee je elke taal op een rom kan gebruiken. Dus nl instellen op een rom die dat niet heeft?
Ik meende iets in de richting van "locale" of "locale2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakG5 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:52:
morelocale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 11:40
Even een vraagje:
Als jullie je Hero opstarten met Android 2.1 die geupdate is met de FOTA update, hoe ziet jullie bootscreen er dan uit? Zien jullie eerst een scherm met HERO en dan een scherm met HTC, Quitley Brilliant?

Volgens mij had ik deze namelijk eerst ook. Maar via via ben ik aan de Rom Update Utility gekomen van de laatste firmware en daarin is het HERO logo vervangen door een HTC logo.
Met de Rom Update Utility kun je de telefoon dus via USB updaten

Als er iemand itresse heeft kan ik de RUU wel uploaden :) (is trouwens de WWE versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Ik heb eerst Hero en dan Quitley brilliant. Alleen voor custom roms willen ze deze vaak nog wel wijzigen. Het valt makkelijk aan te passen, dus meesten denken "waarom niet?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Oke toch het hero logo dus. Ik de RUU utility word het Hero logo dus vervangen voor het HTC logo. Als je update via FOTA wordt alleen het 2e logo vervangen (quitley brilliant ipv Android robotje). Is de RUU toch anders dan de FOTA update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
bij elke rom met 2.1 heb ik het volgende probleem
als ik 3G uitschakel , dan heb ik even geen ontvangst meer voor een halve minuut.
geen service staat er..hebben jullie dit ook?

en met welke app clock ik boven de 700mhz?
overclockwidget gaat tot 691mhz bij mij?

en op mijn CE 2.1 heb ik geen youtube widget.
weet iemand waar ik deze kan downloaden?
want als ik ga googlen verwijzen ze me naar de youtube mobile site, maar daar open die filpjes gewoon vanaf de browser

[ Voor 28% gewijzigd door SonyEricsson op 30-07-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
afaik......dat ligt niet aan de app, maar aan de kernel die je gebruikt. de kernel moet bepaalde frequenties toestaan, dus de overclock app laat alleen de frequenties zien die volgens de kernel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Flappie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:12:
Volgens mij had ik deze namelijk eerst ook. Maar via via ben ik aan de Rom Update Utility gekomen van de laatste firmware en daarin is het HERO logo vervangen door een HTC logo.
Met de Rom Update Utility kun je de telefoon dus via USB updaten

Als er iemand interesse heeft kan ik de RUU wel uploaden :) (is trouwens de WWE versie)
Heel erg graag!!!

Ik zal je ook even pm-en.

/edit dat laatste lukt dus niet.. heb je het mss niet aanstaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Koriel op 30-07-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Koriel schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:50:
[...]

Heel erg graag!!!

Ik zal je ook even pm-en.

/edit dat laatste lukt dus niet.. heb je het mss niet aanstaan?
Staat inderdaad uit, maar nu aan. Ik zal hem uploaden naar Megaupload. Ik zal je de link via PM sturen.
Voor de overige liefhebbers, hier kun je de HTC Hero 2.1 RUU WWE downloaden.

@ Moderator: Ik weet niet helemaal zeker of ik de link wel mag plaatsen. Als het niet mag, sorry.

[ Voor 25% gewijzigd door Flappie op 31-07-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Flappie schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:43:
[...]

Staat inderdaad uit, maar nu aan. Ik zal hem uploaden naar Megaupload. Ik zal je de link via PM sturen.
Voor de overige liefhebbers, hier kun je de HTC Hero 2.1 RUU WWE downloaden.

@ Moderator: Ik weet niet helemaal zeker of ik de link wel mag plaatsen. Als het niet mag, sorry.
Hij komt eraan!,

Perfect!

Een maat van me heeft ergens in China een Hero gekocht, en updaten lukt niet.. Dus we gaan deze build aar eens proberen. ( Zelf draai ik tot alle tevredenheid een custom rom uit de Villain keuken ..mmm lekker.. :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik ben opzoek naar de snelste/kaalste hero rom die er op het moment is.

Het enige wat ik eigelijk belangrijk vind is dat alles werkt, dat er een htc toetsenbord beschikbaar is en dat nederlands goed ondersteund wordt.

Welke rom zou hiervoor het beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
tweakG5 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:51:

Het enige wat ik eigelijk belangrijk vind is dat alles werkt, dat er een htc toetsenbord beschikbaar is en dat nederlands goed ondersteund wordt.

Ik zou zeggen,kijk eens in deze keuken

Hier kun je een sense-loze 2.1 rom bakken en zelf eventueel nog wat apps toevoegen. Het Sense toetsenbord is er nog wel, en ik zou eigenlijk ook toch maar het lockscreen meenemen, anders zie je je desktop bij het unlocken. Veel valt naderhand wel handmatig te installeren. Ik ben er super tevrden mee, ik heb even 2.2 gedaaid, maar toch weer teruggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
tweakG5 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:51:

Kijk eens naar Eclair of "Vanilla" Roms op de XDA forums. De HTC toetsenbord is apart downloadbaar:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=663608

Voor de link die Koriel gaf, moet je donator zijn. Verder is het een gestripte Sense interface. Vergeet dat de Sense Int. enorm ver gaat, tot aan de browser aan toe. Meeste mensen verwarren Sense met de Sense Launcher genaamd Rosie. Maar het is een enorm groot geheel ;)
Misschien is een gestripte Sense wel leuk, beviel mij ook altijd goed. (als je wilt kan ik wel een Lite versie bakken voor je van Cronos 2.1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik krijg een foutmelding als ik het probeer te installeren. Hij kan het pakket niet parseren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
tweakG5 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:25:
Ik krijg een foutmelding als ik het probeer te installeren. Hij kan het pakket niet parseren ofzo.
Probeer je de keyboard nu? Dit is geen flashable zip. Je moet de inhoud zelf pushen via adb/cmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:06
Bij mij werkt op FroydVillain het verbeteren van woorden niet meer. Ik bedoel dus: als je er bijv. een paar letters naast zit bij een woord, dat het dan automatisch verbetert wordt. (dat als je ia typt het automatisch is wordt bijv.)
Alle opties daarvoor staan wel aan. Meer mensen die hier last van hebben?

al gevonden, htc ime mod aanzetten bij input method :)

[ Voor 9% gewijzigd door doelman op 03-08-2010 10:02 ]

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Hoe werken die automatische updates nu bij 2.2 ?

ik had daarnet n update van LauncherPro, hierbij stond 'manual' tussen haakjes, blijkbaar verschijnt dit er wanneer er ook een aanpassing is gedaan in de permissions.
Nu is er ook een update voor WordPress applicatie, maar er gebeurt niets. ik kan wel zelf op update duwen, maar het vinkje van automatic updates is aangevinkt, dus dit zou toch vanzelf moeten gebeuren?
Of wordt dit maar om do zoveel tijd gedaan?

edit: ondertussen werkt het gewoon, heb niks aangepast, maar de update van de facebook applicatie kwam vanzelf binnen

[ Voor 11% gewijzigd door wars op 05-08-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik ben benieuwd of de camera bij 2.2. straks ook in HD op kan nemen, want de CMOS moet 't gewoon kunnen namelijk.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
zwahiel schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:12:
ik ben benieuwd of de camera bij 2.2. straks ook in HD op kan nemen, want de CMOS moet 't gewoon kunnen namelijk.
Eerst maar eens een werkende .32 kernel met werkende camera :P
Feeyo en ik zijn er nu mee bezig. Als je mooie referenties hebt over wat de HW kan en is zou ik daar hartstikke blij mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robben360
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-11-2023
Vraaje: Hoe krijg ik mijn Hero terug naar de ''normale'' 2.1 van android zelf? Er staat nu sense 2.1 op maar de telefoon loopt vaak vast. Recovery image werkt namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 08:55
Robben360 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:02:
Vraaje: Hoe krijg ik mijn Hero terug naar de ''normale'' 2.1 van android zelf? Er staat nu sense 2.1 op maar de telefoon loopt vaak vast. Recovery image werkt namelijk niet.
Dat vroeg je elders ook al 8)7
Robben360 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:27:
Vraagje: Hoe kan ik mijn custom rom 2.1 vervangen door door ''normale'' firmware Android 2.1? Ik heb de telefoon namelijk zo gekocht, maar ik vind deze custom rom niet goed werken. ( loopt vaak vast etc.).
En daar had je ook al antwoord op gekregen:
Sypher schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:46:
Terug met de release die op de website staat. Die verwijdert zowel de ROM als de recovery en wiped hem dus volledig schoon.

Er zijn meer custom roms die je kunt proberen natuurlijk, maar hier is een los topic voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
Zijn er mensen hier die root hebben met behulp van deze Howto? ->http://www.androidworld.n...voked-1-klik-methode.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Ik geloof dat hij vraagt om een non-Sense ROM ook wel Vanilla genoemd.
Er is geen officiele 2.1 standard android van Google voor de HTC Hero. Er zijn wel custom roms zoals VanillaEclair (wat een goeie schijnt te zijn). Hiervoor moet je wel een goedwerkende custom Recovery hebben natuurlijk (niet de officiele).
Om de officiele HTC Sense 2.1 erop te krijgen, moet je kijken naar RUU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Als je geen sense meer wil kan je deze (als je niet kan recoveren) het beste stoppen bij instellingen > toepassingen > toepassingen beheren. daar dan cache wissen en standaardwaarden wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
d33n schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:08:
[...]

Als je geen sense meer wil kan je deze (als je niet kan recoveren) het beste stoppen bij instellingen > toepassingen > toepassingen beheren. daar dan cache wissen en standaardwaarden wissen.
Je moet dan eerst n ander Home screen geïnstalleerd hebben. En dan nog, de meeste applicaties behouden hun Sense interface. Deze kun je enkel verwijderen door een nieuwe rom te installeren zonder Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ok, vage shit:

Ik merk nu dat als mijn GPS gebruikt wordt (activeren is geen probleem), knalt mijn internet verbinding er uit. -> Google maps is beetje nutteloos.. Pas na reboot krijg ik mijn internet terug.

Ik heb de nieuwste radio met VanillaEclair 4.0, enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
@Sh4wn, heb je geen aziatische radio toevallig? wat is de serienummer er van? (aziatische hebben hogere nummers). Ik was er zelf ook eens ingetrapt, kon de persoon aan de andere kant van de lijn niet horen door allemaal ruis :-/

ROM kan het niet aan liggen lijkt me, maar je kan het altijd uitsluiten door een andere tijdelijk uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
@riemer Geen idee, ik heb iig de laatste van deze pagina: http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=24&t=323

Geen idee waar ze nog meer staan? :P

Oudere radio geprobeerd (OU), ook die werkt helaas niet.. 1 deze dagen maar eens een andere ROM proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Sh4wn op 06-08-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Kan ook zijn dat er wat rotzooi op je tele zit. Probeer geheel te wipen en je favo ROM weer te flashen?
Anders flash je een nieuwen 1, waar hij het wel doet en dan geef je bijv. de ROM de schuld :P

Cheers,
Riemer

[ Voor 35% gewijzigd door riemer1990 op 07-08-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payrebel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 13:45
graag de voordelen van een custom rom tov de standaard 2.1 rom

kan dat in bv. 10 hoofdpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Payrebel schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 08:59:
graag de voordelen van een custom rom tov de standaard 2.1 rom

kan dat in bv. 10 hoofdpunten?
Kijk ff in de openingspost, zo goed het als het eerste wat je tegenkomt...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
oXygeN schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:42:
[...]

Kijk ff in de openingspost, zo goed het als het eerste wat je tegenkomt...
LOL, tis toch triest he...

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2023
Hoi allemaal,

ik heb nu villainrom draaiende op mijn hero, maar ik zou graag terug willen naar de officiele rom van htc zelf
Zou iemand me uit kunnen leggen hoe ik dit moet doen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 08:55
Hillman5100 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:18:
Hoi allemaal,

ik heb nu villainrom draaiende op mijn hero, maar ik zou graag terug willen naar de officiele rom van htc zelf
Zou iemand me uit kunnen leggen hoe ik dit moet doen?

alvast bedankt
Gewoon je Hero aan USB hangen, de ROM vanaf de website van HTC downloaden en uitvoeren. Herstelt alles* inclusief custom recovery.

Ben wel benieuwd waarom je terug zou willen :)

* Behalve je radio (lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2023
Ok ik heb dat uitgevoerd, en ik zit nu op de orginele HTC rom.

Ik wilde graag terug omdat ik niet tevreden was over de batterij duur van de roms, ik heb er meerdere geprobeerd en ik was gewoon niet tevreden. Wanneer ik hem sochtens uit de oplader haalde was hij savonds al leeg. Nu uitproberen of het met deze ook niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Ik heb een HTC Hero met een Villain Rom 12. Momenteel heb ik echter problemen met bijv. Run.GPS om een GPS fix te krijgen (lukt niet). Runtastic verliest de verbinding en neemt dan maar een paar honderd meter op. Weet iemand of dit een bekend probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 07:34
.. wrong topic :X

[ Voor 87% gewijzigd door Maverick op 09-08-2010 14:32 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Hillman5100 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:36:Ik wilde graag terug omdat ik niet tevreden was over de batterij duur van de roms, ik heb er meerdere geprobeerd en ik was gewoon niet tevreden. Wanneer ik hem sochtens uit de oplader haalde was hij savonds al leeg. Nu uitproberen of het met deze ook niet is.
Misschien moet je eens een poging wagen met FroydVillain 1.1.1 Ik heb positieve ervaringen met de accuduur van deze ROM. Vele andere met mij. Er staan enkele reacties hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
rjeggens schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:18:
Ik heb een HTC Hero met een Villain Rom 12. Momenteel heb ik echter problemen met bijv. Run.GPS om een GPS fix te krijgen (lukt niet). Runtastic verliest de verbinding en neemt dan maar een paar honderd meter op. Weet iemand of dit een bekend probleem is?
Heb je al een recente radio?

Btw, hopelijk is er straks een 2.2 ROM met werkende camera :) Fix is gevonden voor de CMDA versies van de Hero (america).

[ Voor 13% gewijzigd door riemer1990 op 09-08-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FroydVillain 1.2 gaat waarschijnlijk vandaag of morgen nog gereleased worden. Mét camera fix.

Ben benieuwd of dit met de .29 kernel is gelukt of dat .32 of delen ervan geport zijn.

http://twitter.com/NinpoUK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
Net mijn Hero geroot en voorzien van custom recovery. Gebruik gemaakt van de 2.1 HowTo. Wat is dat makkelijk zeg. Had ik veel eerder moeten doen. Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door WouTer14 op 09-08-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:33:
FroydVillain 1.2 gaat waarschijnlijk vandaag of morgen nog gereleased worden. Mét camera fix.

Ben benieuwd of dit met de .29 kernel is gelukt of dat .32 of delen ervan geport zijn.

http://twitter.com/NinpoUK
Het is nog steeds de .29 kernel volgens de "uname -a" in de linux shell. Het schijnt meer een ding te zijn geweest in de aosp sourcecode voor Froyo, eigenlijk vertellen we die laatste dat we volgens de Eclair camera methodes gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
riemer1990 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:58:
[...]

Heb je al een recente radio?

Btw, hopelijk is er straks een 2.2 ROM met werkende camera :) Fix is gevonden voor de CMDA versies van de Hero (america).
Ben ik heel stom om te vragen wat de radio met de GPS te maken heeft? Misschien ff updaten, voor de zekerheid.. dank voor de tip, iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
rjeggens schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:16:
[...]

Ben ik heel stom om te vragen wat de radio met de GPS te maken heeft? Misschien ff updaten, voor de zekerheid.. dank voor de tip, iig :)
De radio handelt alle binnenkomende en uitgaande signalen af. Dus GSM, g2/g3/hspda. bluetooth, WiFi, GSM en dergelijke. Dit is een apart stuk software op een aparte chip, zodat als de CPU bijv. 100% belast is de signaalafhandeling nog wel uitgevoerd kan worden (wat nodig is volgens die protocollen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Draai nu al een tijdje Fusion ROM! maar is FroydVillain of Cronos Droid 2.2 daar tegenover een verbetering? Deze is al licht, gaat redelijk lang mee maar kan geloof ik meer. Zo werkt de camera preview nog steeds niet helemaal goed. Overigens de rest wel, erg goed werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Vrael schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:59:
Draai nu al een tijdje Fusion ROM! maar is FroydVillain of Cronos Droid 2.2 daar tegenover een verbetering? Deze is al licht, gaat redelijk lang mee maar kan geloof ik meer. Zo werkt de camera preview nog steeds niet helemaal goed. Overigens de rest wel, erg goed werk.
Nieuwste Fusion heeft nu ook werkende camera :) Mss kun je eerst upgraden. En tsja Froyd of Cronos, iedereen hun eigen subjectieve mening. Ik zou gewoon zeggen, probeer het ze zelf uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
riemer1990 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:48:
[...]

De radio handelt alle binnenkomende en uitgaande signalen af. Dus GSM, g2/g3/hspda. bluetooth, WiFi, GSM en dergelijke. Dit is een apart stuk software op een aparte chip, zodat als de CPU bijv. 100% belast is de signaalafhandeling nog wel uitgevoerd kan worden (wat nodig is volgens die protocollen dus).
Ik neem aan dat je de tweede keer GPS ipv. GSM bedoelde. Ik heb vandaag een Radio update gedaan, maar zag later dat er veel meer zijn. Welke is de nieuwste??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim654
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik dacht ik schrijf even mijn bevindingen neer:

Momenteel gebruik ik de Cronos 2.0.2 die gebasseerd is op de 2.1 Firmware. (Er is al een nieuwe versie met enkele minimale verbeteringen, wel ben ik benieuwd naar het Hardware accelerated Touchscreen.) Heb nooit last van 'fc's' of het traag reageren van mijn telefoon en zou deze ROM willen aanraden.
  • Software: LauncherPro als Sense vervanger en Switchpro dat uitgebreider is dan de Power Control widget zijn zeker een must verder gebruik ik Advanced TaskKiller Pro omwille van de stabiliteit.
  • Mulitmedia: Voor het afspelen van muziek gebruik ik MIXZING en voor het browsen kies ik voor Opera mini.
  • Extra info: Heb nooit problemen gehad met deze ROM, batterijduur is vrij goed (tot 2-3 dagen bij normaal gebruik) ook het vinden van gpsfix verloopt probleemloos (navigatie met google maps).
Opmerkingen: Een grotere SD kaart kopen is wel aangeraden, Apps2sd werkt standaard bij deze rom dus enkel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
rjeggens schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:44:
[...]

Ik neem aan dat je de tweede keer GPS ipv. GSM bedoelde. Ik heb vandaag een Radio update gedaan, maar zag later dat er veel meer zijn. Welke is de nieuwste??
Degene met het hoogste nummer? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
voor de liefhebbers van de Super Circle Battery mod ( percentage batterij in statusbar)
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/snap20100811_112941.png
Ik heb voor Cronos Froyo 0.2 de mod aangepast
http://forum.xda-develope...p?p=7610286&postcount=120

en voor FroydVillain 1.1.9
http://forum.xda-develope...p?p=7595695&postcount=118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Subslider schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:47:
[...]

Degene met het hoogste nummer? :|
Niet zo zeer, de aller hoogsten zijn voor de aziatische landen. Ik gebruik zelf deze:
http://www.cronosproject....6PU_6.35.15.14-signed.zip

Een World Wide English 2.1 radio. Grote kans als je niet geroot had, dat je deze ook zou krijgen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door riemer1990 op 11-08-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:44:
voor de liefhebbers van de Super Circle Battery mod ( percentage batterij in statusbar)
[afbeelding]
Ik heb voor Cronos Froyo 0.2 de mod aangepast
http://forum.xda-develope...p?p=7610286&postcount=120

en voor FroydVillain 1.1.9
http://forum.xda-develope...p?p=7595695&postcount=118
Ik gebruik de 1.2.0 versie die je hebt gemaakt voor Froydvillain zonder problemen op 1.2.1. Het is een kleine mod maar wel eentje die zo ongelofelijk handig is dat je je afvraagt waarom het niet standaard is. Bedankt!

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Zijn die froyo roms al goed werkende?

If so, welke gebruiken jullie en waarom? :)
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste