Werkt het verbergen van SIM contacts nu goed met Villainrom 12?
Ik zou net zoals GZFan zegt voor VanillaEclair 4.0 gaan, volgens mij is dat de snelste en beste stock android 2.1 ROM.david_again schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:19:
Bedankt voor de tip Exision, flashing now... ;-)
Edit: wel precies wat ik wil, alleen helaas te traag vergeleken met de stock htc 2.1 update, ook na activeren van JIT en meerdere reboots. Wat jammer.Hoe kan dat nou? Ontbreken daar htc drivers ofzo?
Is er niet een htc 2.1 update waar Sense uitgesloopt is, en vervangen door de standaard google klok, muziek app en lock screen?
Ik krijg een FC bij Settings -> Accounts and syncrickiii schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:39:
[...]
Ik heb Cronos 2.0.1 nu 1 dag draaien ... nog geen tekortkomingen tegen gekomen.
Ben vanaf een complete wipe / schone SD card (recovery RA 1.6.2) overgestapt.
Deze draait lekker.... zonder extra patches.
VillainRom 12 wilde maar niet installeren hier.
Welke versie gebruik je precies? Probeer te upgraden naar 2.0.2.Pred schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:01:
[...]
Ik krijg een FC bij Settings -> Accounts and sync
Zowiezo, als je echt problemen hebt met Cronos ben je beter af op de Cronos forums (ik kijk hier btw niet zo vaak, hehe
Maar goed, de (goed werkende) Lite versie is straks ook online. Dit is een htc sense rom, zonder de sense launcher en wat minder apps. Inplaats daarvan LauncherPro als standaard, misschien wel interessant
[ Voor 6% gewijzigd door riemer1990 op 08-07-2010 13:51 ]
Wat is een FC?Pred schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:01:
[...]
Ik krijg een FC bij Settings -> Accounts and sync
Ik kan dat scherm gewoon openen ...
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
FC is een Force Close, oftewel de app/scherm word afgesloten met een foutmelding.rickiii schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:51:
[...]
Wat is een FC?
@riemer: nog bedankt voor de hulp @ irc
Ik heb JIT op deze rom gehad maar ben er mee gestopt. Linpack geeft wel leuke scores maar mijn hero reageert een stuk sneller zonder JIT. Ook hangt ie wel eens voor een paar seconden met JIT.Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:04:
qua snelheid is cronos met JIT net even wat sneller, maar dat is met de benchmarks te zien, maar qua gebruik merk ik er niet veel van..
Non taken
Let er op dat als je switched tussen non-JIT en JIT (en ook andersom) dat je de dalvik-cache wiped. Anders heeft het geen voordelen.bornin7ty2 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:30:
[...]
Ik heb JIT op deze rom gehad maar ben er mee gestopt. Linpack geeft wel leuke scores maar mijn hero reageert een stuk sneller zonder JIT. Ook hangt ie wel eens voor een paar seconden met JIT.
Geen probleem[b][message=34311192,noline]
@riemer: nog bedankt voor de hulp @ irc
[ Voor 11% gewijzigd door riemer1990 op 08-07-2010 14:45 ]
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:45:
VanillaEclair loopt erg goed en vooral stabiel. Ik draai hem al twee weken en hoef ècht geen andere...
Heb VanillaEcliar 4.0 geflashed en tot nu toe bevalt ie erg goed! Lekker snel en geen htc zooi. Bedankt voor de tip!Sh4wn schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:43:
[...]
Ik zou net zoals GZFan zegt voor VanillaEclair 4.0 gaan, volgens mij is dat de snelste en beste stock android 2.1 ROM.
Enige wat ik nu nog zou willen is de telefoon taal in het engels en het toetsenbord in het nederlands. Weet iemand of dit mogelijk is? Op de officiele htc roms kan dat namelijk wel.
[ Voor 18% gewijzigd door david_again op 08-07-2010 15:12 ]
Hier ook Vanilla Eclair geinstalleerd.
Werkt perfect stabiel.
De bluetooth headset / carkit werkt nu eindelijk ook (wat bij alle andere versies die ik geprobeerd had niet zo was, verbinding met de headsit / carkit werd binnen 5 seconden verbroken).
Ook de batterij gaat superlang mee, maximale wat ik ooit gehaald had met een rom was 2 dagen, Vanilla Eclair haalt 4 a 5 dagen (met af en toe internetten, bellen, bluetooth altijd aan en smsen)
Werkt perfect stabiel.
De bluetooth headset / carkit werkt nu eindelijk ook (wat bij alle andere versies die ik geprobeerd had niet zo was, verbinding met de headsit / carkit werd binnen 5 seconden verbroken).
Ook de batterij gaat superlang mee, maximale wat ik ooit gehaald had met een rom was 2 dagen, Vanilla Eclair haalt 4 a 5 dagen (met af en toe internetten, bellen, bluetooth altijd aan en smsen)
Force close idd.rickiii schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:51:
[...]
Wat is een FC?
Wat stom. Ik zal het in de gaten blijven houden want in de thread op het Cronos forum is iemand met hetzelfde probleem.
Welke versie heb je?Pred schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:52:
[...]
Force close idd.
Wat stom. Ik zal het in de gaten blijven houden want in de thread op het Cronos forum is iemand met hetzelfde probleem.
Ik zit al op 2.0.2. Maar volgens mij zonder Dalvik wipe. Zal dat nog wel eens proberen.riemer1990 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:08:
[...]
Welke versie heb je?Probeer te upgraden naar 2.0.2.
Riemer, jij ook hier.riemer1990 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:45:
[...]
Let er op dat als je switched tussen non-JIT en JIT (en ook andersom) dat je de dalvik-cache wiped. Anders heeft het geen voordelen.
Non taken
Ik heb ook net VE geflashed, maar met Nederlands als tal instelling is mijn woordenboek nog altijd engels... zo kun je er toch niet mee werken? of zet jij woordenboek uit?maddog_rvo schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:51:
Hier ook Vanilla Eclair geinstalleerd.
Werkt perfect stabiel.
Daar ben ik vanmiddag ook achter gekomen. Inderdaad niet werkbaar zo.Flogging Hank schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:04:
[...]
Ik heb ook net VE geflashed, maar met Nederlands als tal instelling is mijn woordenboek nog altijd engels... zo kun je er toch niet mee werken? of zet jij woordenboek uit?
Ik vraag me af of het via adb mogelijk is om een andere taal/ htc toetsenbord naar de telefoon te pushen.
Aanvulling 09/07 @ 9:22u:
Je kan gewoon vanuit de Market een ander keyboard installeren (bijvoorbeeld AnySoftKeyboard of Better Keyboard), en daarvoor een dutch language pack downloaden.
Werkt perfect nu! En de telefoon taal kan (wat ik prettig vind) ook gewoon in het engels blijven.
[ Voor 25% gewijzigd door david_again op 09-07-2010 09:22 ]
Of met morelocale je toetsenbord taal instellen
Ik heb nog even vraagje: als je naar een andere rom gaat, blijven je apps dan gewoon installed als je apps2sd gebruikt? Ik gebruik nu namelijk cronos 1.7.1 met JIT maar m'n telefoon crashed af en toe dus ik wil graag weer iets nieuws proberen.
Heb ik geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Toetsenbord woordenboek blijft in engels.Sh4wn schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:02:
Of met morelocale je toetsenbord taal instellen
Vraagje:
Ik heb i.c.m. VanillaEclair de extreme kernel (voor de lucky ones ;-) er overheen geflashed maar dat wordt me qua accu verbruik toch wat te gek.
Kan ik nu gewoon de low kernel (+- 2,5 Mb) er overheen flashen of moet ik eerst een wipe doen en/of VanillaEclair helemaal opnieuw installeren?
Ik draai nu cronos 2.0.2. Installatie ging ondanks het wipen en partitioneren niet van een leien dakje. Moest rebooten, had veel forced closes en heb cronos er nog een keer overheen moeten flashen voordat de google apps het deden. Nu kan ik nog niet connecten met mijn computer. Als ik er een kabel insteek krijg ik wel een dialoog, en als ik kies voor de diskdrive optie, gebeurt er niet veel. Terwijl ik eerder het zaakje wel aan de gang had (beperkt, want met 1.5 zag ik alle partities op de sdkaart en nu alleen de fat32).
Edit
Nu haal ik de stekker er weer in en uit: de fat32 partitie wordt in een keer herkend. Laten we hopen dat het zo blijft. Vind het alleen jammer dat ik mijn ext2 partitie niet kan benaderen...
Edit
Nu haal ik de stekker er weer in en uit: de fat32 partitie wordt in een keer herkend. Laten we hopen dat het zo blijft. Vind het alleen jammer dat ik mijn ext2 partitie niet kan benaderen...
[ Voor 16% gewijzigd door woutur op 10-07-2010 13:46 . Reden: Reality randomizer at work. ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Je kan gewoon een andere kernel eroverheen flashen. Geeft geen enkel probleem.david_again schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:26:
[...]
Heb ik geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Toetsenbord woordenboek blijft in engels.
Vraagje:
Ik heb i.c.m. VanillaEclair de extreme kernel (voor de lucky ones ;-) er overheen geflashed maar dat wordt me qua accu verbruik toch wat te gek.
Kan ik nu gewoon de low kernel (+- 2,5 Mb) er overheen flashen of moet ik eerst een wipe doen en/of VanillaEclair helemaal opnieuw installeren?
GZFan is best jaloers op lucky ones.
Thx!Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:18:
[...]
Je kan gewoon een andere kernel eroverheen flashen. Geeft geen enkel probleem.
GZFan is best jaloers op lucky ones.
[ Voor 4% gewijzigd door david_again op 10-07-2010 13:54 ]
Verwijderd
Je kan ook gewoon de extreme kernel erop laten staan, en dan met Overclock Widget je snelheid standaard op 518 zetten. En als je dan een zwaardere applicatie wilt openen omhoogclocken.
GRHBS, Chronos 1.7.1 loopt zo af en toe compleet vast, maar dan compleet. En altijd op een moment dat ik 't niet kan gebruiken. Straks eens kijken naar Chronos 2.0.1
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Volgens mij komt dat vast lopen door JIT. Sinds ik geen JIT meer draai,loopt de telefoon ook niet meer vast.
Cronos 1.7 en 2.0.1...
Cronos 1.7 en 2.0.1...
Ik heb de standaard 2.1 ROM.
En ik merk dat "Aandelen" altijd aanstaat. Wanneer ik sluit met task killer, en dan een tijdje erna weer kijk, dan staat deze weer aan.
Ik gebruik deze applicatie niet, en heb ook de auto sync ervan uitstaan.
Iemand die zelfde probleem heeft?
En ik merk dat "Aandelen" altijd aanstaat. Wanneer ik sluit met task killer, en dan een tijdje erna weer kijk, dan staat deze weer aan.
Ja, en heb dit nog met een aantal dingen zoals Teeter enzo. Ik heb dus ook de normale rom en vind deze erg fijn, maar ben alleen vanwege voorgaand feitje en app2sd van plan 'm nog te rooten. Nog effe wachten totdat ik 'm wat langer heb dan een week, dan vind ik het wel verantwoord van mezelfStinu schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:12:
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Stinu, mede daardoor heb ik mijn Hero geroot en handmatig die applicaties zoals aandelen, peep, en footprints verwijderd. Ik was eerst huiverig tegenover rooten en custom roms, maar Cronos 2.0.2 is fantastisch en de root voordelen zoals SetCPU en Titanium Backup zijn het helemaal waard!
Je kan ergens onder het accounts & sync menu (in het engels iig) de aandelen uitzetten qua synchronisatie, misschien dat dat helptStinu schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:12:
\o/
Onder account & sync staat aandelen ook uit, maar helpt niet.
Heb dit wel enkel met aandelen, en niet met teeter en dergelijke.
@nWn Music, dat verwijderen, moet je dit dan via computer doen?
Of kan je dit met behulp van een applicatie die root toegang nodig heeft?
(heb geroote 2.1 versie)
Heb dit wel enkel met aandelen, en niet met teeter en dergelijke.
@nWn Music, dat verwijderen, moet je dit dan via computer doen?
Of kan je dit met behulp van een applicatie die root toegang nodig heeft?
(heb geroote 2.1 versie)
Stinu, ik heb het gedaan via ADB (met de SDK), maar het is dacht ik ook mogelijk om via de app Terminal Emulator de apps te verwijderen.
Goedemorgen,
Ik draai nu al een poosje een custom rom villian 13.3. Echter nu is mijn telefoon een paar keer gevallen en nu is mijn bereik een stuk minder geworden. Als ik in een woning ben dan heb ik meestal geen bereik meer
Voorheen was dit vol bereik!
Tevens werkt het kantelen niet meer. Ik grote handen en als ik de telefoon kantel dan kan ik nog een beetje fatsoenlijk typen. Echter dat gaat nu niet meer waardoor ik soms 2 minuten nodig heb om een sms te typen.
Er zit garantie op mijn Hero en deze is verzekerd. Echter nu staat er een custom rom op. Ik heb een HI abbonement.
Zijn er mensen die hun Hero terug gebracht hebben in de garantie zonder problemen of doen ze er echt moeilijk over?
Mocht ik hem terug zetten naar de standaard rom moet ik dan alleen de rom laden of moet ik ook nog de bootloader aanpassen?
Zijn er mensen met meer ervaringen mee?
Ik draai nu al een poosje een custom rom villian 13.3. Echter nu is mijn telefoon een paar keer gevallen en nu is mijn bereik een stuk minder geworden. Als ik in een woning ben dan heb ik meestal geen bereik meer
Voorheen was dit vol bereik!
Tevens werkt het kantelen niet meer. Ik grote handen en als ik de telefoon kantel dan kan ik nog een beetje fatsoenlijk typen. Echter dat gaat nu niet meer waardoor ik soms 2 minuten nodig heb om een sms te typen.
Er zit garantie op mijn Hero en deze is verzekerd. Echter nu staat er een custom rom op. Ik heb een HI abbonement.
Zijn er mensen die hun Hero terug gebracht hebben in de garantie zonder problemen of doen ze er echt moeilijk over?
Mocht ik hem terug zetten naar de standaard rom moet ik dan alleen de rom laden of moet ik ook nog de bootloader aanpassen?
Zijn er mensen met meer ervaringen mee?
veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)
Heej Bigfoot,
Ik zou persoonlijk de originele ROM erop zetten, je gegevens back uppen met Titanium Pro of Mybackup, en deze opslaan op je computer. Zo kan je alles terug zetten als je Hero weer terug is.
Zo veel moeite is het niet om je mobiel weer in zn oorspronkelijke staat te krijgen, en het kan je heel veel moeite schelen!
Ik zou persoonlijk de originele ROM erop zetten, je gegevens back uppen met Titanium Pro of Mybackup, en deze opslaan op je computer. Zo kan je alles terug zetten als je Hero weer terug is.
Zo veel moeite is het niet om je mobiel weer in zn oorspronkelijke staat te krijgen, en het kan je heel veel moeite schelen!
Heeft er iemand hier ook Cronos 2.0.2 op de Hero staan en heeft die ook veel FC's?
Elke app dat ik geinstalleerd heb van Market geeft FC. Geen enkele app werkt, enkel die op de telefoon stonden werkt.
Heb al re-installed zonder wipe, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Elke app dat ik geinstalleerd heb van Market geeft FC. Geen enkele app werkt, enkel die op de telefoon stonden werkt.
M3, ik heb Cronos 2.0.2, en ik heb eerlijk gezegd nog geen een FC gehad. Dalvik cache ook gewiped?
Ik heb me een slag in de rondte gezocht in dit forum naar waar ik de laatste radio vandaan kan halen en welke geschikt is voor het KPN netwerk (Tringg) met een Villainrom12 op mijn Hero maar ik kan het helaas niet vinden.
Kan iemand me de juiste richting op helpen?
[ Voor 6% gewijzigd door RealR1974 op 14-07-2010 23:26 ]
Hier kun je enkele radio's vinden:RealR1974 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:25:
Ik heb me een slag in de rondte gezocht in dit forum naar waar ik de laatste radio vandaan kan halen en welke geschikt is voor het KPN netwerk (Tringg) met een Villainrom12 op mijn Hero maar ik kan het helaas niet vinden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559622
Heb je een ext partitie? Probeer te herpartitioneren, eerst wel backuppen natuurlijkM3 SMGII schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:37:
Heeft er iemand hier ook Cronos 2.0.2 op de Hero staan en heeft die ook veel FC's?
Na een tijdje Cronos te hebben gebruikt, toch weer terug bij VanillaEclair 4, en wat een goede ROM is dat. Heerlijk snel, met HTC_IME ook een fatsoenlijk toetsenbord met NL woordenboek, loopt nooit vast (Cronos toch wel paar keer gehad) en net iets betere batterij. 
Oja en LauncherPro is echt de meest awesome launcher die er is.
Mijn VanillaEclair configuratie:
Launcher Pro
HTC_IME
DialerOne
Launcher Pro
HTC_IME
DialerOne
ja heb een ext partitie.riemer1990 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:33:
[...]
Heb je een ext partitie? Probeer te herpartitioneren, eerst wel backuppen natuurlijkGeen ext partitie, probeer een data wipe voor de flashen van 2.0.2. Er zat een lastige bug in 2.0 en 2.0.1 die roet in het eten gooide voor non-ext gebruikers, ik weet niet of je die hebt gebruikt?
Die heb ik al toen gewiped de ext partitie. Maar zonder resultaat
edit: moet je ext 2 of ext 3 hebben? Ik heb nu alleen ext 2 denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door M3 SMGII op 15-07-2010 20:40 ]
ja alles gewipednWn Music schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:40:
M3, ik heb Cronos 2.0.2, en ik heb eerlijk gezegd nog geen een FC gehad. Dalvik cache ook gewiped?
Die configuratie had ik ook. VanillaEclair is zeker de cleanste en meest stabiele 2.1 ROM die ik al draaiende heb gehad + batterijgebruik is eindelijk aanvaardbaar.[b][message=34348983,noline]
Launcher Pro
HTC_IME
DialerOne
Heb je het SwiftKey keyboard al geprobeerd? Heb hem er voorlopig op staan, gaat echt wel sneller en bevat een nederlandse taal optie
Check http://www.swiftkey.net/
Na een aantal enthousiaste reacties over ChocolateEclair (m.n. omtrent de snelheid en het batterijverbruik) mijn Hero gewiped en geflashed met ChocolateEclair 1.0.1.
Verder dan de eerste paar seconden na het indrukken van de startknop om mijn Hero aan te zetten kom ik niet. Na een paar seconden herstart mijn Hero namelijk en dat doet hij continue. Ik moet mijn accu eruit halen om het te onderbreken om mijn Hero weer te kunnen wipen en een andere Rom te kunnen installeren die wel werkt.
Iemand een suggestie waar het aan zou kunnen liggen?
Verder dan de eerste paar seconden na het indrukken van de startknop om mijn Hero aan te zetten kom ik niet. Na een paar seconden herstart mijn Hero namelijk en dat doet hij continue. Ik moet mijn accu eruit halen om het te onderbreken om mijn Hero weer te kunnen wipen en een andere Rom te kunnen installeren die wel werkt.
Misschien kan je phone de op 691 MHz geclockte default kernel niet aan... ff de lager geclockte kernel proberen... staat wel ergens in de openingspost op xda een link.piwakawaka schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 07:27:
Na een aantal enthousiaste reacties over ChocolateEclair (m.n. omtrent de snelheid en het batterijverbruik) mijn Hero gewiped en geflashed met ChocolateEclair 1.0.1.
\o/
Wow dat ziet er goed uit, beter blijft het wel gratisnysos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:02:
[...]
Die configuratie had ik ook. VanillaEclair is zeker de cleanste en meest stabiele 2.1 ROM die ik al draaiende heb gehad + batterijgebruik is eindelijk aanvaardbaar.
Heb je het SwiftKey keyboard al geprobeerd? Heb hem er voorlopig op staan, gaat echt wel sneller en bevat een nederlandse taal optie
Ik had de eerste keer dat ik cronos installeerde ook last van fc's. Vooral op google apps, daarvan wilde er eigenlijk geen enkele openen. De eerste keer dat ik em installeerde had ik mijn partities opnieuw aangemaakt, en alles gewiped.
Toen heb ik cronos nogmaals geinstalleerd, verder geen wipes of iets anders gedaan. Daarna geen last meer gehad van fc's.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Zometeen maar eens VanillaEclair installeren, maar eerst eens Fusion!Rom 2.2 proberen
I bad beat my meat by busting my nuts!
Heeft iemand nog kloksnelheid tips voor me? Heb net 614/614 on screen en 249/249 offscreen geprobeerd maar dan krijg ik last van het feit dat mijn telefoon niet meer uit slaapstand komt.
Nu staat ie op Min 518/ Max 652 onscreen en min 122 / max 480 offscreen. Dit werkt goed, maar zuigt het mijn batterij leeg? Kan iemand wat wijsheid hierover brengen?
Nu staat ie op Min 518/ Max 652 onscreen en min 122 / max 480 offscreen. Dit werkt goed, maar zuigt het mijn batterij leeg? Kan iemand wat wijsheid hierover brengen?
Ik ben ook heel erg te spreken over swiftkey, wmb beter dan betterkeyboardnysos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:02:
[...]
Die configuratie had ik ook. VanillaEclair is zeker de cleanste en meest stabiele 2.1 ROM die ik al draaiende heb gehad + batterijgebruik is eindelijk aanvaardbaar.
Ik kan dialerone niet vinden in de market... Mag ik vragen hoe je hier aan komt? (of is dat tegen de huisregels)Sh4wn schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:32:
Na een tijdje Cronos te hebben gebruikt, toch weer terug bij VanillaEclair 4, en wat een goede ROM is dat. Heerlijk snel, met HTC_IME ook een fatsoenlijk toetsenbord met NL woordenboek, loopt nooit vast (Cronos toch wel paar keer gehad) en net iets betere batterij.
Launcher Pro
HTC_IME
DialerOne
Via AppBrain toch kunnen installen
[ Voor 3% gewijzigd door FloggingHank op 16-07-2010 21:27 ]
Bestaat er een app of instelling dat je bijvoorbeeld de klok of een slideshow van plaatjes in beeld krijgt als je je Hero aansluit op de USB? Ik heb nu een dock, maar het is nogal een gedoe om dat elke keer handmatig te starten.
Ik krijg m niet actief. staat wel aangevinkt etc. maar mijn hero blijft maar t standaard keyboard gebruiken (Cronos 2.02 + JIT)Flogging Hank schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:06:
[...]
Ik ben ook heel erg te spreken over swiftkey, wmb beter dan betterkeyboard
Non taken
Is het je wel gelukt met andere keyboards? Je moet namelijk je 'textinvoervak' aanraken en je vinger daar houden zodat er een popup schermpje komt. Dan pas kan je hem daadwerkelijk kiezen
heb nooit eerder een ander KB geprobeert. nu werkt, en goed ook trouwens. tnxRooster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:47:
Is het je wel gelukt met andere keyboards? Je moet namelijk je 'textinvoervak' aanraken en je vinger daar houden zodat er een popup schermpje komt. Dan pas kan je hem daadwerkelijk kiezen
Non taken
Ik gebruik nu al een tijdje Swype (NL). Werkt echt fantastisch.
Ben best te spreken over Fusion!ROM 2.2 mede dankzij JIT dat gewoon erg stabiel draait
(zijn wel een aantal punten dat verbeterd kan worden, maar is nog in beta versie)
Bij Chronos kreeg ik altijd een FC of spontane reboots
Weet niet of andere mensen ook problemen hebben met JIT bij verscheidene rom's?
Tegenwoordig draaien ze allemaal hiermee, dus denk dat iemand mij dat wel kan vertellen haha
+ Iemand ervaring met CE 2.0?
Bij Chronos kreeg ik altijd een FC of spontane reboots
Weet niet of andere mensen ook problemen hebben met JIT bij verscheidene rom's?
Tegenwoordig draaien ze allemaal hiermee, dus denk dat iemand mij dat wel kan vertellen haha
+ Iemand ervaring met CE 2.0?
is het zo dat vanilla eclair niet compatible is met htc sync?
dus gewoon syncen met je usb kabel....
hij kan nu alleen de ooptie sdkaart koppelen weergeven
en de sync optie is nu verdwenen
VanillaEclair is gewoon stock android, dus ja daar zitten de HTC aanpassingen idd niet bij, persoonlijk moet ik er ook niet aan denken om HTC sync te moeten gebruiken :")SonyEricsson schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:03:
is het zo dat vanilla eclair niet compatible is met htc sync?
heb trouwens de laatste tijd dat mijn verbinding wegvalt..
geen service staat er dan..
heb het bij meerdere roms...
radio al geupdate naar de laatste versie...
waar kan het nog meer aan liggen?
Ik heb zelf ook altijd problemen met de nieuwste radios. Ik ben terug gegaan naar een 1.5 radio, bevalt me perfect.SonyEricsson schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:23:
heb trouwens de laatste tijd dat mijn verbinding wegvalt..
versie: 63.18.55.06JU_6.35.09.26
download: http://android.modaco.com...-zip-format-for-gsm-hero/
(de aller hoogste, in bold).
Ik heb net Chronos 2.0.2. lite geïnstalleerd, met JIT en nu werkt contactpersonen synchroniseren niet meer. Agenda en andere dingen werkt nog wel, maar contactpersonen werkt om de een of andere reden niet.
Iemand ideeën?
Iemand ideeën?
De nieuwe image met Android 2.2 is gereleased!
http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=45&t=2140
Ben benieuwd hoe die zal draaien.
Alleen nog een camera-work around zo te zien.
Niet het enige zo te lezen:Peetke schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:54:
De nieuwe image met Android 2.2 is gereleased!
"Noticed that when the phone is charging, the LED is not orange, but green."
Bij mij is ie wel oranje bij het opladen..wellicht is zijn telefoon 100%
Heeft iemand anders ook problemen met het ontvangen en sturen van bestanden via bluetooth (eventueel in combinatie met Cronos 2.0.2)? Ik kan van een andere Hero bestanden ontvangen maar niet sturen (er komt bij de andere Hero wel een auth verzoek binnen, maar daarna verstuurt mijn telefoon geen bestand). Ik kan ook naar mijn computer bestanden versturen, maar weer niet ontvangen.
Verwijderd
Weet iemand hoe ik mijn lockscreen achtergrond aan kan passen? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets werkt. Een programma op mijn pc dat het via "ADB" automatisch zou aanpassen; handmatig door de foto te kopiëren naar een map in system/etc genaamd lockscreen, die helemaal niet te vinden is... en handmatig via het menu heb ik ook nergens die mogelijkheid.
Ik gebruik Vanilla 5.0, maar bij 4.0 had ik ditzelfde probleem. Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen, maar wat?
Edit: het is ook echt vreemd dat ik eigenlijk nergens tegen kom dat mensen de optie helemaal niet hebben om hun lock screen in te stellen. ik heb die optie niet als ik een foto open en dan wil 'instellen als...' , en dus ook niet gewoon in het menu. Het lijkt wel gewoon onmogelijk.. echt heel raar.
Ik gebruik Vanilla 5.0, maar bij 4.0 had ik ditzelfde probleem. Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen, maar wat?
Edit: het is ook echt vreemd dat ik eigenlijk nergens tegen kom dat mensen de optie helemaal niet hebben om hun lock screen in te stellen. ik heb die optie niet als ik een foto open en dan wil 'instellen als...' , en dus ook niet gewoon in het menu. Het lijkt wel gewoon onmogelijk.. echt heel raar.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 19:06 ]
Verwijderd
Dat kan toch ook gewoon niet met 'stock Android'? Volgens mij is dat een extra die HTC Sense biedt...
Verwijderd
Zucht, wat lame
En ik maar zoeken. Ik kwam screenshots tegen ervan, en helemaal niet erbij stil gestaan dat de stock Android dat niet zou kunnen.. zo een 'simpele' feature..
Wat vinden de mensen zover van de 2.2 voor de hero? Gewoon nieuwschierig
Heb gisteravond gespeeld met FroydVillain 1.0 (http://www.villainrom.co....c.php?f=45&t=2140&start=0)riemer1990 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:44:
Wat vinden de mensen zover van de 2.2 voor de hero? Gewoon nieuwschierig
Hij beviel me best goed, de snelheid is redelijk, zeker na een paar keer booten. Ik vind de homescreens niet heel vloeiend gaan maar het starten van apps en het gebruik ervan is normaal tot snel.
De camera doet het out-of-the-box niet, dus daarvoor word aangeraden om Camera Magic van de Market te halen, deze schijnt wel goed te werken. Zelf niet getest. Verder is de rom erg stabiel, heb nergens problemen gezien.
Op zich een fijne rom, maar een beetje extra tweaken kan geen kwaad. Ik blijf nog even op VillainRom 12 zitten.
"Find what you love and let it kill you"
Hm het probleem met de nonsense based roms is dat deze mijn agenda niet synct met exchange, en ik ga geen google agenda gebruiken. Evenals mail of contacts, ik heb niet voor niets een exchange. Zijn er ook gratis alternatieven? Roadsync vind ik een beetje duur voor iets wat gratis kan bij sense.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik gebruik ChocolateEclair wat in principe wel een Sense-rom is. Echter heb ik Sense uitgeschakeld en het veel soepeler lopende LauncherPro daar voor in de plaats gezet. (zit standaard al in de rom gebakken, je moet het alleen even als default launcher instellen)netblade schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:39:
Hm het probleem met de nonsense based roms is dat deze mijn agenda niet synct met exchange, en ik ga geen google agenda gebruiken. Evenals mail of contacts, ik heb niet voor niets een exchange. Zijn er ook gratis alternatieven? Roadsync vind ik een beetje duur voor iets wat gratis kan bij sense.
Op deze manier heb ik nog steeds exchange sync functionaliteit maar Sense gebruik ik niet meer.
\o/
Hm ja maar welke streaming player gebruikt het? Gezien de HTC streaming player niet samenwerkt met T-Mobile en uitzending gemist en mobile tv.oXygeN schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:38:
[...]
Ik gebruik ChocolateEclair wat in principe wel een Sense-rom is. Echter heb ik Sense uitgeschakeld en het veel soepeler lopende LauncherPro daar voor in de plaats gezet. (zit standaard al in de rom gebakken, je moet het alleen even als default launcher instellen)
Op deze manier heb ik nog steeds exchange sync functionaliteit maar Sense gebruik ik niet meer.
Geen idee, gebruik ik nooit
\o/
Bijna niemand dus, waardoor ik slechts een kleine kans heb dat het gefixt wordt.
VanillaEclair 5.0 is uit!
Ik draai op dit moment naar tevredenheid 4.0, is er iemand die toevallig 5.0 al gebruikt?
Ik draai op dit moment naar tevredenheid 4.0, is er iemand die toevallig 5.0 al gebruikt?
Oke dit is de meest belachelijke workaround ooit maar het werkt, simpelweg wifi aanzetten en hij buffertnetblade schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:23:
[...]
Bijna niemand dus, waardoor ik slechts een kleine kans heb dat het gefixt wordt.
Ik meende dat alle developers hun handen ineen zouden slaan voor een Froyo (2.2) versie. Nu blijkt dat er toch wat losse ROM's komen (FroydVillain, Fusion!ROM)...
Cronos 2.1 is nu ook uit 
http://www.cronosproject..../viewtopic.php?f=20&t=189
Lite versie komt er ook aan.
http://www.cronosproject..../viewtopic.php?f=20&t=189
Lite versie komt er ook aan.
Ik meende dat dat meer ging om de kernel. Maarja, je hebt altijd groepjes die dingen appart doen. Onderlinge concurrentie is nooit verkeerd.Pred schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:23:
Ik meende dat alle developers hun handen ineen zouden slaan voor een Froyo (2.2) versie. Nu blijkt dat er toch wat losse ROM's komen (FroydVillain, Fusion!ROM)...
Goed nieuws. Ik draai met plezier VE4.0. Alleen het is me niet duidelijk wat de vernieuwingen/verbeteringen zijn zijn tov 4.0...david_again schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:12:
VanillaEclair 5.0 is uit!![]()
kan iemand mij trouwens uitleggen wat JIT precies is?
Ik heb een vraagje. ik heb recent geupdate naar android 2.1, maar nu wil ik de laatste VanillaEclair erop zetten. moet ik nu eerst downgraden (hoe?) of kan ik het vanuit 2.1 ook doen?? Ik heb lange tijd gegoogled maar geen eenduidig antwoord gevonden.
Verwijderd
Je hoeft niet te 'downgraden'. Je moet alleen zorgen dat je 'root-toegang' krijgt.
Daarna maak je je telefoon helemaal leeg en installeer je de nieuwe ROM.
Daarna maak je je telefoon helemaal leeg en installeer je de nieuwe ROM.
Zo, de TS weer even een update gegeven, 2.2 rom's, en een nieuwe manier van rooten voor de officiele 2.1 update.
Bedankt voor de TS update.. hij is op dit moment aan het updaten naar VanillaEclair 5.. 
edit:
KLaar en volledig werkend... Ik ben zo blij als een klein kind
edit:
KLaar en volledig werkend... Ik ben zo blij als een klein kind

[ Voor 29% gewijzigd door tomdfireman op 21-07-2010 14:56 ]
Verwijderd
Mooie TS!
Maar volgens mij scoort ChocolateEclair minstens zo goed als Chronos.
Ik heb hem in ieder geval al een tijdje draaien; ben zaterdag overgestapt naar 2.0.
Alles werkt vlekkeloos, heb nog geen enkele spontane reboot gehad, en de batterij houdt het zonder taskkiller oid gemakkelijk 24 uur uit.
Ik heb hem in ieder geval al een tijdje draaien; ben zaterdag overgestapt naar 2.0.
Alles werkt vlekkeloos, heb nog geen enkele spontane reboot gehad, en de batterij houdt het zonder taskkiller oid gemakkelijk 24 uur uit.
Die topic is aardig outdated, niet?Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:03:
Mooie TS!
Ik heb een tijdje tot tevredenheid Cronos gedraaid. Op gegeven moment kreeg ik last van rare kwaaltjes (niet meer overschakelen op 3G/GPRS na Wifi gebruik). Ik ben toen overgestapt op ChocolateEclair. Bevalt prima, nog geen rare dingen tegengekomen.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:03:
Mooie TS!
Draai hem sinds gisteren en ben wel onder de indruk van de snelheid!david_again schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:12:
VanillaEclair 5.0 is uit!![]()
Zijn alleen een aantal minpunten:
- niet alle apps uit de market
- Krijg men default browser niet op gang
- VE staat bekend op zen accu duur, maar bij mij trekt ie ergens teveel stroom! maar weet niet waar..
8h 36m 22s met nog maar 40% over... 3g staat aan, alleen maar mee gebeld op 't werk. Sync etc staan uit!
Ga zometeen ChronosDroid 2.1 proberen
Cronos 2.1 heeft wat problemen met ext partities... Raad het aan om nog niet te installen totdat het gefixed is.
Het werkt wel, maar de dalvik wordt herbouwd bij elke boot. boottijden zijn daardoor aardig lang oplopend door het aantal apps je installeert.
Het werkt wel, maar de dalvik wordt herbouwd bij elke boot. boottijden zijn daardoor aardig lang oplopend door het aantal apps je installeert.
[ Voor 39% gewijzigd door riemer1990 op 21-07-2010 17:33 . Reden: meer uitleg ]
Ik heb sinds vandaag mijn eerst custom rom geinstalleerd (VanillaEclair 5) maar die heeft een engelstalig woordenboek, ik heb gezocht op het forum maar daar kwamen een aantal mogelijkheden uit.
Ik heb ze geprobeerd maar morelocal 2 lijkt me het beste, maar hoe krijg ik dat woordenboek dan op NED??
Ik heb ze geprobeerd maar morelocal 2 lijkt me het beste, maar hoe krijg ik dat woordenboek dan op NED??
Had het idd gelezen op chronos forum. Maar daar zijn jullie nu mee bezig toch om dat te fixenriemer1990 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:32:
Cronos 2.1 heeft wat problemen met ext partities... Raad het aan om nog niet te installen totdat het gefixed is.
Dan lijkt me dit wel een mooi moment om de rom gewoon clean te testen zonder onzinnige apps etc
Enigste app wat ik nodig heb is Lindafile/SetCPU/LauncherPro + .
Verwijderd
Nee hoor, hij wordt voortdurend bijgewerkt. (Hoewel 7 juli volgens mij het laatst was.)
Maar buiten dat om: Ik vind het een beetje zwak dat er in de TS een bepaalde ROM als 'de beste' wordt aangeduid, terwijl ik het idee heb dat een andere ROM beter is.
IMHO is het handiger om die kolom met bijzonderheden leeg te laten, tenzij er een bug in de ROM zit. (zoals de groene-camera-waas).
Een TS over een algemeen onderwerp is toch het meest professioneel als 'ie objectief is?
Probeer eens via: menu -> instellingen -> taal en toetsenbord? (kan afwijken, zit in sense interface). Hier bovenaan staat bij mij de hoofdtaal, en hieronder alle geinstalleerde toetsenbord apps. Waarschijn is dit dus 1, klik erop en probeer de taal goed te zetten.tomdfireman schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:46:
Ik heb sinds vandaag mijn eerst custom rom geinstalleerd (VanillaEclair 5) maar die heeft een engelstalig woordenboek, ik heb gezocht op het forum maar daar kwamen een aantal mogelijkheden uit.
2.1.1 patch release komt er aanmurphylee schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:41:
[...]
Had het idd gelezen op chronos forum. Maar daar zijn jullie nu mee bezig toch om dat te fixen
Dan lijkt me dit wel een mooi moment om de rom gewoon clean te testen zonder onzinnige apps etc
Enigste app wat ik nodig heb is Lindafile/SetCPU/LauncherPro + .
Ok excuses, ik zag gewoon een aardig oude Cronos tussen staan. Ik zal eens vragen of hij de nieuwste kan testen. Edit: nvm, hij doet geen benchmarks meerVerwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:30:
[...]
Nee hoor, hij wordt voortdurend bijgewerkt. (Hoewel 7 juli volgens mij het laatst was.)
Maar buiten dat om: Ik vind het een beetje zwak dat er in de TS een bepaalde ROM als 'de beste' wordt aangeduid, terwijl ik het idee heb dat een andere ROM beter is.
IMHO is het handiger om die kolom met bijzonderheden leeg te laten, tenzij er een bug in de ROM zit. (zoals de groene-camera-waas).
Een TS over een algemeen onderwerp is toch het meest professioneel als 'ie objectief is?
Ik had de officiele 2.1 OTA updat erop.. omdat ik dacht, veel beter dan 2.1 zal het niet worden. Nu heb ik toch wel weer de kriebels gekregen met de 2.2 froyo roms.
De meest simpele manier om root weer terug te krijgen is gewoon naar htc.com/nl en daar de officiele eerste ROM update te downloaden van vorig en die installeren, zo downgrade je gemakkelijk en kun je weer via de oude vertrouwde manier rooten!
Heb nu froydvillain erop staan en ga nu de nieuwe kernel proberen! Hiermee zouden 5+ mf mee bereikt moeten kunnen worden!
De meest simpele manier om root weer terug te krijgen is gewoon naar htc.com/nl en daar de officiele eerste ROM update te downloaden van vorig en die installeren, zo downgrade je gemakkelijk en kun je weer via de oude vertrouwde manier rooten!
Heb nu froydvillain erop staan en ga nu de nieuwe kernel proberen! Hiermee zouden 5+ mf mee bereikt moeten kunnen worden!
iemand met CE 2 en Copilot die maar geen fix kan krijgen op de gps?
Hiernet aHero1.1 geinstalleerd om mijn bluetooth oortje werkende te krijgen. Blijkt echter iets mis gegaan te zijn door de radio update
. Wifi wil niet starten om een of andere reden. Voor de rest ziet het er wel goed uit. Moet BT nog checken maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Ik heb voor mijn idee ook wel GPS problemen met CE, alleen draai ik nog op 1.0.1 (Kan je daarvan overstappen op CE2 zonder alles te wipen?) Ik heb een paar keer gehad dat Copilot de GPS positie verliest, en ook niet meer terugkrijgt. Dan moet ik copilot en de GPS aan en uit zetten, en daarna werkt het weer een tijdje. Ik heb laatst de nieuwste radio erop geflashed, misschien dat dat helpt, maar dat heb ik nog niet kunnen testen...SonyEricsson schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:36:
Ik heb CE 2 (ChocolateEclair) en CoPilot 8. Toen ik CoPilot geïnstalleerd had heb ik 'm een tijdje (10 minuten) in de vensterbank neergelegd, toen kreeg hij een fix. Sindsdien krijg ik binnen 1 minuut een fix.SonyEricsson schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:36:
Ik gebruik radio .14.
Klopt, je kan proberen via MoreLocale, maar het is denk ik beter als je HTC Keyboard download of SwiftKey van de market installeert, die hebben allebij gewoon nederlands.tomdfireman schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:46:
Ik heb vanmorgen weer wat lopen kloten, maar ik heb nu een raar probleem... Ik kan me niet voorstellen dat het hardwarematig is, want het is dus precies sinds ik wat nieuws geflashed heb. Het komt erop neer dat ik nu als ik ALLES wipe, en ik flash een nieuwe rom het volgende probleem heb: Elke keer als mijn hero boot staat het logootje in de statusbalk dat er een headphone ingeplugd is, maar dit is helemaal niet zo. Als ik dan de usbkabel erin en eruit doe verdwijnt het weer. Meer mensen die dit gehad hebben? Hoe zou ik dit kunnen oplossen, als een volledige wipe dus niet werkt?