Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:11:
[...]

Ik haal ongeveer een score van 3 op chocolateeclair. Maar deze rom heeft geen JIT, en daardoor is linpack dus veel lager. Ik vind linpack niet echt veel zeggen, want qua ervaring is chocolateeclair duidelijk een stuk sneller en meer responsive dan cronos 1.7.1 met JIT.
Same here. Heb die van Cronos met JIT geprobeerd, maar bleef constant FC's krijgen in van een of ander android-proces. Nu drie dagen ChocolatEclair draaien. Qua gevoel net zo fijn draaiend als BeHero+1.2 (heb ik zo'n drie weken gehad), maar met een betere batterij-tijd. Die is merkbaar beter. Nu zo'n 40 uur en springt net op geel. Met internetgebruik, bellen en smsen. En wat pielen met apps.
Erg fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

laserboy schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:08:
[...]
Ten opzichten van wat? Cronos 1.7, VillianRom 10 of Android 1.5?
Tenopzichte van sensehero 1.6. ;) (root problemen, dit was de enig werkende backup... 8)7 )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:01:
[...]

Same here. Heb die van Cronos met JIT geprobeerd, maar bleef constant FC's krijgen in van een of ander android-proces. Nu drie dagen ChocolatEclair draaien. Qua gevoel net zo fijn draaiend als BeHero+1.2 (heb ik zo'n drie weken gehad), maar met een betere batterij-tijd. Die is merkbaar beter. Nu zo'n 40 uur en springt net op geel. Met internetgebruik, bellen en smsen. En wat pielen met apps.
Erg fijn. :)
ik heb hem nu ook geflasht, hoop dat het waar is wat je zegt. heb nog geen rom gevonden die bij mij de 30 uur haalt. of me accu is al dood door de battery drain rom series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:23
Jo-hannes schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:47:
Volgens mij bestaat dat nog niet, maar heeft google het wel in de maak. Klopt dat?
Dan moet ik helaas nog even geduld hebben, ben zo benieuwd of dat een beetje zou werken.

Edit battery life is goed te noemen met chocolate beter dan met behero, zal hem wat beter in de gaten houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Billster op 22-06-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik heb mijn telefoon vanmorgen om 8:00 van de lader gehaald, nu meer dan 8 uur later staat mijn batterij nog op 95%. Dit is met 3g constant aan, en ook wat bellen en sms-en en wat ander gezooi :)

ChocolateEclair dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Dark4ever schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:06:
Twijfel om een BFS over mijn Cronos 1.7.1 te installeren... Heeft iemand dit al en zo ja, aanrader?
http://www.cronosproject....m/viewtopic.php?f=23&t=79 (voor mensen die hem ook willen)
Der is nu een vernieuwde versie van de BFS :)

Heb deze nog niet geprobeerd ma de vorige wel. Ben er niet zo tevree mee.
Lijkt alsof het erg onstabiel wordt na het ontwaken van de telefoon. + Had hem vanmorgen @ 100% maar 4 uur later kreeg ik de melding dat er nog maar 15% batterij over was. 10min later was die leeg :(
Draai dan wel overigens 1.7.1+ patch + JIT + overclock @615Mhz + transparante lockscreen (Zonder Sense maar met Launcherpro)

Ga nu de de bfs updaten en kijken of de telefoon wat stabieler wordt!
Ik laat het wel weten :)
Anders probeer ik ChocolateEclair totdat Chronos 1.8 uitkomt :P

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: Hmm telefoon blijft maar hangen tijdens bootloader sinds de bfs update.
Dan maar even ChocolateEclair proberen!

[ Voor 13% gewijzigd door murphylee op 23-06-2010 18:24 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een probleempje met Cronos 1.7.1 + -01 update.(Geen JIT)
Bij ontwaken doet;
a) Hij soms helemaal niks, de knoppen lichten op maar het scherm blijft zwart
b) Soms ontwaakt hij wel maar heeft het scherm een groene waas

Wat schijnt te helpen is de knop langer vasthouden, maar iemand een betere oplossing?
Verder niets dan lof over 1.7.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Overclock of SetCPU installeren op je telefoon :)
Je underclock staat te laag in slaapstand

btw dit is al een aantal x langsgekomen en even duidelijk de thread lezen op Chronos site.
http://www.cronosproject....m/viewtopic.php?f=20&t=98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

hmm ff post boven mij ook lezen :P

[ Voor 95% gewijzigd door Dark4ever op 23-06-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met vanillaeclair 4.0? Ik heb met chocolateeclair 1.01. nog steeds problemen met de accu, houdt het niet langer dan 6 uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ snefkens, ik gebruik ChocolateEclair en die gaat bij mij toch wel langer dan zes uur mee. Het is qua batterylife zelfs een uitstekende custom-rom. Hij gaat bij mij vrij lang mee terwijl ik internet en auto-sync aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:37:
Iemand al ervaring met vanillaeclair 4.0? Ik heb met chocolateeclair 1.01. nog steeds problemen met de accu, houdt het niet langer dan 6 uur vol.
Je kunt het volgende proberen: batterij helemaal leeg gebruiken tot de telefoon vanzelf uit gaat, dan aan de lader en opstarten in het bootmenu. Dan batterijstatistics 'wipen' en telefoon rebooten. Heb ergens gelezen dat dat kan helpen.
Draai ook chocolateclair en mn batterij gaat minstens 40 uur mee. Heb dan wel autosync uitstaan of op eenmaal per 8 uur. Ik bel, sms en internet dan wel gewoon. En ik weet niet of het klopt, maar het lijkt ook dat de 3G verbinding wordt uitgeschakeld als ie niet gebruikt wordt. Als de telefoon ook uit sleep gehaald wordt staat er geen h'tje naast de streepjes. Die komt dan een paar seconden later.
Blijf CE gebruiken, hoewel ik BeHero sneller vind aanvoelen, maar batterijduur van CE is gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:02:
[...]

Je kunt het volgende proberen: batterij helemaal leeg gebruiken tot de telefoon vanzelf uit gaat, dan aan de lader en opstarten in het bootmenu. Dan batterijstatistics 'wipen' en telefoon rebooten. Heb ergens gelezen dat dat kan helpen.
Draai ook chocolateclair en mn batterij gaat minstens 40 uur mee. Heb dan wel autosync uitstaan of op eenmaal per 8 uur. Ik bel, sms en internet dan wel gewoon. En ik weet niet of het klopt, maar het lijkt ook dat de 3G verbinding wordt uitgeschakeld als ie niet gebruikt wordt. Als de telefoon ook uit sleep gehaald wordt staat er geen h'tje naast de streepjes. Die komt dan een paar seconden later.
Blijf CE gebruiken, hoewel ik BeHero sneller vind aanvoelen, maar batterijduur van CE is gewoon beter.
Dan ga ik dat proberen, bedankt voor de tip, welke kernel met welke snelheid heb je CE draaien? Ik heb momenteel de 691/160 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand meer die de SenseHERO rom heeft draaien?
Waarom niet? Ik dus wel.

Er wordt namelijk alleen nog maar over ChocolateEclair en Cronos gesproken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:55:
Is er niemand meer die de SenseHERO rom heeft draaien?
Waarom niet? Ik dus wel.

Er wordt namelijk alleen nog maar over ChocolateEclair en Cronos gesproken..
Ik denk het niet eigenlijk, ik zelf heb hem nog nooit gebruikt. Heb zelf Cronos gedraaid en heb nu ChocolateEclair draaien. Heb net extreme kernel geflashed en is echt supersnel! Als je een Hero van na feb 2010 hebt dan zou ik het je aanraden, want dat is echt het maximale wat je eruit kan halen. Hero's voor feb 2010 werken hier helaas niet mee, zit een ander board in. Hoe draait Sensehero dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is van voor feb 2010 (dec 2009). Cronos 1.7.1 met JIT heb ik gedraaid, maar die vond ik niet lekker lopen.
Verder werkt de sensehero wel lekker, maar is op sommige momenten toch wel erg traag aan het doen.

Linpack geeft me 2.287 mflops max. Cronos gaf me hier wel >3 mflops mee. ChocolateEclair heb ik nog niet geprobeerd, zal dat ook nog wel eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murphylee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:06:
Overclock of SetCPU installeren op je telefoon :)
Je underclock staat te laag in slaapstand

btw dit is al een aantal x langsgekomen en even duidelijk de thread lezen op Chronos site.
http://www.cronosproject....m/viewtopic.php?f=20&t=98
Dank u zeer! Overheen gelezen sorry...

Werkt nu uitstekend, rustcpu op 160 en Linpack van 3.0! Batterijduur is gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Het is nu wachten op de eerste 2.2 roms, nu de source er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Sh4wn schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:33:
Het is nu wachten op de eerste 2.2 roms, nu de source er is :)
Dit maakt het er ook beter op:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagebanana.com/img/x4424uwa/Bildschirmfoto.png

Uit dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=708991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:17
Is het de moeite om als Belgische HTC hero bezitter te rooten?
Of beter ook wachten op die update?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over andere ROMs gesproken:
Ik draai al een week VanillaEclair 4.0. Ik zou niet weten waarom ik een andere zou willen. Is gewoon snel, maar vooral volledig stabiel :D
En de batterij gaat met normaal gebruik zo'n 25-30 uur mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:52:
ChocolateEclair heb ik nog niet geprobeerd, zal dat ook nog wel eens gaan doen.
Hier vindt de TS vanilla fijner dan de chocolate. Waarom zou ik voor vanilla of chocolate kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb net een full wipe gedaan en Cronos 1.7.1 terug geinstalleerd. Maar market is traag!
HAd toen ook 1.7.1, maar kwam van 1.5.1 zonder wipe. Mr mijn friendstream widget werkte niet dus maar full wipe gedaan. Nu gaat die market tergend traag, is hier een verklaring of oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Is er nu eigenlijk al een officiële 2.1 release die geroot is? Maakt mij niet uit of die in het Nederlands is of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:35:
[...]

Dan ga ik dat proberen, bedankt voor de tip, welke kernel met welke snelheid heb je CE draaien? Ik heb momenteel de 691/160 draaien.
Zelfde. Ook geen last van delay als ie uit slaap komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:21:
[...]

Ik denk het niet eigenlijk, ik zelf heb hem nog nooit gebruikt. Heb zelf Cronos gedraaid en heb nu ChocolateEclair draaien. Heb net extreme kernel geflashed en is echt supersnel! Als je een Hero van na feb 2010 hebt dan zou ik het je aanraden, want dat is echt het maximale wat je eruit kan halen. Hero's voor feb 2010 werken hier helaas niet mee, zit een ander board in. Hoe draait Sensehero dan?
Heb er een uit sept. 2009 en is gewoon goed te overclocken. Draai de reguliere CE..691/160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
Asskicker schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:35:
Is er nu eigenlijk al een officiële 2.1 release die geroot is? Maakt mij niet uit of die in het Nederlands is of niet. :)
Ja, deze: http://android.modaco.com...e-repacks-online-kitchen/

Dit is niets meer dan de officiele ROM + root. Ik gebruik die al weken, en werkt zeer stabiel (was al die custom roms en dat constant switchen wat beu). Wel enkel Engelse user interface. De spellingdictionary kan je wel op nederlands zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
Snobbieh schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:11:
Is het de moeite om als Belgische HTC hero bezitter te rooten?
Of beter ook wachten op die update?
Zeker de moeite. Via MarketEnabler kan je toegang tot betalende applicaties krijgen in de Market, en bovendien krijg je de YouTube applicatie op je Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
nysos schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:12:
[...]

Zeker de moeite. Via MarketEnabler kan je toegang tot betalende applicaties krijgen in de Market, en bovendien krijg je de YouTube applicatie op je Hero.
Was ik sinds daarnet van plan eigenlijk.
Heb vandaag een antwoord gekregen dat wij, de Belgische Hero bezitters, nog lang gaan kunnen wachten op een HTC Hero update... Of krijgen hem zelfs niet (wat ik persoonlijk ook denk).
Enige tips welke ik zou nemen? Zat namelijk te denken aan Cronos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
nysos schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:11:
[...]

Ja, deze: http://android.modaco.com...e-repacks-online-kitchen/

Dit is niets meer dan de officiele ROM + root. Ik gebruik die al weken, en werkt zeer stabiel (was al die custom roms en dat constant switchen wat beu). Wel enkel Engelse user interface. De spellingdictionary kan je wel op nederlands zetten.
Krijgt deze dan ook updates? Zou wel graag up to date blijven als HTC updates doorvoert.
Maar het is dus niet de Europese release maar die Taiwanese die geroot is?

Ik wacht wel nog even op de Europese. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Asskicker op 25-06-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
Hangt er van af of je wil overclocken enzo. Die Cronos heb ik indertijd gedraaid, deed het zeer vlot, maar had nog last van bugs. Ik heb al een tijdje via die Modaco kitchen m'n eigen ROM gebaked en die doet het prima. Misschien niet zo snel als al die overclockedte kernels maar wel 100% stabiel.
Asskicker schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:31:
[...]

Krijgt deze dan ook updates? Zou wel graag up to date blijven als HTC updates doorvoert.
Maar het is dus niet de Europese release maar die Taiwanese die geroot is?

Ik wacht wel nog even op de Europese. :)
Dat is inderdaad de Taiwanese, vandaar enkel Engelse user interface.

Geen idee of die ook updates neemt van HTC. Ik zou in ieder geval nooit een geroot toestel updaten via OTA's van HTC. Root is dan weg + hij gaat dan hoogstwaarschijnlijk je recovery image overschrijven en dan is je AmonRa recovery image verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
Snobbieh schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:03:
[...]

Was ik sinds daarnet van plan eigenlijk.
Heb vandaag een antwoord gekregen dat wij, de Belgische Hero bezitters, nog lang gaan kunnen wachten op een HTC Hero update... Of krijgen hem zelfs niet (wat ik persoonlijk ook denk).
Kan je daar wat meer over vertellen? Ik zit ook te wachten op een update in België en begin het echt beu te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:03:
[...]

Heb er een uit sept. 2009 en is gewoon goed te overclocken. Draai de reguliere CE..691/160.
De extreme kernel is op 768 mhz hoor, dat lukt je dan waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:39:
[...]

De extreme kernel is op 768 mhz hoor, dat lukt je dan waarschijnlijk niet.
Ah ok. Ach, draait snel genoeg zo. Maar goed om te weten iig. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
StGermain schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:06:
[...]

Kan je daar wat meer over vertellen? Ik zit ook te wachten op een update in België en begin het echt beu te worden...
Dit is de copy-paste van de response e-mail: (veel typfouten, wees gewaarschuwd!)

Beste heer/mevrouw, Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot htc hero update in Belgie. Op dit moment het is niet mogelijke, want om aanmerking to komen voor update. Dient eerste, de firware 2.73 op uw toestel te hebben en deze is niet beschikbaar voor de htc hero voor de belgische toestellen. Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u. Bedankt voor het emailen met HTC. Met vriendelijke groet, A.Barrie HTC

Je kunt een antwoord sturen op dit bericht of laten weten dat hiermee je vraag is beantwoord, door je aan te melden bij onze website ContactUs met je e-mailadres en het ticketnummer 10BECW25NLA000175.

Met vriendelijke groet,

Barrie

HTC

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Snobbieh schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:08:
[...]

Dit is de copy-paste van de response e-mail: (veel typfouten, wees gewaarschuwd!)

Beste heer/mevrouw, Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot htc hero update in Belgie. Op dit moment het is niet mogelijke, want om aanmerking to komen voor update. Dient eerste, de firware 2.73 op uw toestel te hebben en deze is niet beschikbaar voor de htc hero voor de belgische toestellen. Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u. Bedankt voor het emailen met HTC. Met vriendelijke groet, A.Barrie HTC

Je kunt een antwoord sturen op dit bericht of laten weten dat hiermee je vraag is beantwoord, door je aan te melden bij onze website ContactUs met je e-mailadres en het ticketnummer 10BECW25NLA000175.

Met vriendelijke groet,

Barrie

HTC

:/
Joo die is net naar Nederland, of Belgie in dit geval geemigreerd x_x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uiteindelijk de VanillaEclair geïnstalleerd, en ben om!
De first boot duurde wel meer dan een uur ( :{ ), maar nu is hij echt lekker snel.
HTC Sense gebruik ik niet meer, dus handig dat LauncherPRO aanwezig is, met zijn extra features.
En vooral de muziek app. Deze is echt 10x zo snel als de standaard muziek app van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 08:55
Is die muziek app ook los te krijgen?
Ben wel benieuwd hoe die is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
ik draai op dit moment cronos 1.71, werkt op zich wel lekker, al had ik wel wat problemen met setcpu, waardoor de phone niet uit z'n sleep stand kwam, deze heb ik op 480 moeten zetten om dit probleem te voorkomen.

Na het installen van cronos kon ik op eens niet meer met mijn wifi accespoint connecten, wat bleek er stond een optie aan om alleen de eerste 11 kanalen te gebruiken, en mijn AP draaide op kanaal 12.... nu dus maar mijn AP van kanaal veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ben vorige week geslaagd voor m'n rijbewijs en dus probeerde ik de Hero met Cronos 1.7.1 aan de RNS510 te hangen, maar dat werkte niet. Not supported o.i.d. Ik flash nu dus Vanillaeclair, want die schijnt wel A2DP te ondersteunen? Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Krijg bij ChocolateEclair geen verbinding met 3G/HSDPA alleen nog maar met Gprs :(
Iemand een fix ervoor? OF zelfde soort probleem ondervonden...en daar een oplossing voor heeft? :P

Heb btw de apn handmatig ingesteld dus deze staat correct de phone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sypher schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:27:
Ik heb geen idee welke dat precies is. Hij heet gewoon "Music". Waar kan ik de volle packagenaam vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
de 3 (Cubed) is sowieso de beste muziek app beschikbaar voor android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Sh4wn schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:45:
de 3 (Cubed) is sowieso de beste muziek app beschikbaar voor android.
Waarom heeft cubed toegang nodig tot mijn "phone calls", zo'n hekel aan dat soort apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
it0 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 08:42:
[...]

Waarom heeft cubed toegang nodig tot mijn "phone calls", zo'n hekel aan dat soort apps.
Cubed is open source, dus dat zou je dan in de source moeten checken :P

Trouwens, XDA heeft een prachtig redesign gekregen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sh4wn op 27-06-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeuf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 10:31
it0 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 08:42:
[...]

Misschien omdat bij een inkomende call, cubed dan mute en je het gesprek kan voeren terwijle cubed op pauze springt en na het gesprek weer verder speelt?
Ik ken cubed niet maar dat lijkt me voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

murphylee schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:25:
Krijg bij ChocolateEclair geen verbinding met 3G/HSDPA alleen nog maar met Gprs :(
Iemand een fix ervoor? OF zelfde soort probleem ondervonden...en daar een oplossing voor heeft? :P

Heb btw de apn handmatig ingesteld dus deze staat correct de phone!
Niemand :?

Trouwens men batterij gaat wel lekker lang mee met deze rom :) das dus een + puntje
19h 39m 48s @ 62%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
murphylee schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:01:
[...]

Niemand :?

Trouwens men batterij gaat wel lekker lang mee met deze rom :) das dus een + puntje
19h 39m 48s @ 62%
Zonder Umts/HSDPA verbaast mij dat niks ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Termi schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:10:
[...]

Bij mij gebruikt GPRS anders veeeel meer stroom dan HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Kwa battery life ben ik nog geen betere dan Cyanogen 5.08 tegengekomen. 26 uur, 77%. Erg fijn!

En dat is met 3G, Twitter, Google-sync op uurbasis, een stuk of 10 smsjes, half uurtje bellen.

[ Voor 34% gewijzigd door FirePuma142 op 28-06-2010 14:20 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:33
Sypher schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:27:
Deze is als APK en update.zip formaat te downloaden.
http://development.pirate...music-mod-v1-6-mdpi-hdpi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Termi schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:10:
[...]

Na 3g/h verbruikt niet al te veel. Het is idd meer gprs of wifi dat de stroom verbruikt + games
Uiteindelijk 30h 01m 00s met nog 2%

btw heb volgens mij men probleem verholpen met 3g/h; klein instellings foutje :9

Edit: ik hoop dat Chronos binnen niet al te lange tijd met 1.8 aankomt zetten >:)

[ Voor 10% gewijzigd door murphylee op 29-06-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:22
Heeft iemand trouwens een idee hoe je een goldcard moet maken?

Ik heb het via deze link geprobeerd: http://android.modaco.com...5672/creating-a-goldcard/
Echter loop ik bij stap 3 vast (via cmd naar de adb verwijzen). Ik heb van alles geprobeerd, zoals verwijzen waar dit bestand staat (bureaublad, dus staat nu c:\...\bureaublad\android-skd-windows\tools\ Dit werkt niet (ook niet eindigen met adb, of adb.exe ofzo)...

Iemand eventueel een duidelijkere uitleg? Graag wil ik de goldcard voor de update naar 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 09:42
vandevorst schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:49:
Heeft iemand trouwens een idee hoe je een goldcard moet maken?

Ik heb het via deze link geprobeerd: http://android.modaco.com...5672/creating-a-goldcard/
Echter loop ik bij stap 3 vast (via cmd naar de adb verwijzen). Ik heb van alles geprobeerd, zoals verwijzen waar dit bestand staat (bureaublad, dus staat nu c:\...\bureaublad\android-skd-windows\tools\ Dit werkt niet (ook niet eindigen met adb, of adb.exe ofzo)...

Iemand eventueel een duidelijkere uitleg? Graag wil ik de goldcard voor de update naar 2.1.
cd naar de tools directory. Zet het pad eventueel tussen aanhalingstekens ivm escaping van spaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:22
riemer1990 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:36:
[...]

cd naar de tools directory. Zet het pad eventueel tussen aanhalingstekens ivm escaping van spaties.
Ah, op die manier!
Het is inmiddels gelukt (geloof ik) om een goldcard te maken! Nu de update nog eens krijgen...

Edit; volgens mij moet ik nu eerst de originele rom terugplaatsen voor ik een update kan doen, hoe moet dit? Via de htc site moet je je serial invoeren en deze komt niet overeen...
Of is de originele 2.1 update los te downloaden om via htc sync te updaten? Via google kom ik enkel uit bij root enzo, iets wat ik niet nodig heb.

Edit 2: Ehm, na de goldcard methode zou je de standaard rom kunnen installeren, dit liep vast tijdens het laden van de bootloader. Geen zin in een kapotte telefoon, zeker omdat dan de garantie ook nog eens is vervallen. Gelukkig werkt de telefoon nog maar ga ook niets meer doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Tonkey op 29-06-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Nu de officiële europese update uit is, is er al ergens een geroote versie te vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Yep, staan er al een paar op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Niet die van Cronos installeren op et moment (2.0), de market wordt niet installed en google sync kan je niet instellen...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Asskicker schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:44:
Nu de officiële europese update uit is, is er al ergens een geroote versie te vinden? :)
Vers van de pers:

http://forum.xda-develope...read.php?t=712743&page=26

Bericht van 42turkeys. Ben niet in staat om hem te flashen hier, hou me op de hoogte

edit: Net geflashed en hij draait :). officiële 2.1 met ROOT ! :D

[ Voor 8% gewijzigd door FloggingHank op 29-06-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Cronos 2.0 is ook up. Alleen a2sd schijnt niet te werken.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Ik draai naar tevredenheid de versie van Lox_dev:

http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=3018

De nieuwste radio is overigens 63.18.55.06PU_6.35.15.11, was wat lastig te vinden:
http://www.megaupload.com/?d=HUNDZTBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Draai nu met Cronos 1.7.1 + JIT en de 2.6.29-25-OC OC kernel cpu 249/691
apps2sd ook aan de praat en de laatste radiorom die hierboven genoemd wordt.

haal met linpack nu 4.7 mflops, alles draait lekker soepel en snel :)
cronos 1.7.1 zonder jit of overclock haalt zo ongeveer 2,2 mflops bij mij

[ Voor 15% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 30-06-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:36

woutur

Klauwtjes uit!

Dat is nu ook precies waar ik op wacht: een custom rom met apps2sd, root en eventueel een overklokmogelijkheid die zo dicht mogelijk tegen de standaard EU rom aanhangt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Ik heb een probleem met mn Hero, doordat er water overheen gevallen is. In principe doet die het nog wel, alleen loopt die snel leeg en de USB poort doet het niet voor wat betreft de gegevensoverdracht (opladen werkt dus wel).

Nu wil ik proberen mijn Hero ter reparatie aan te bieden. Ik heb de Nandroid restore succesvol afgerond, maar nu is de Radio rom wel nog de nieuwe versie.

ROM+originele radio van de website halen (Android 1.5: 2.73.405.5) en installeren lukt niet, omdat ik daarvoor een USB connectie moet hebben.

Nu is dus mijn vraag, welke radio zit er standaard bij de ROM 2.73.405.5. Ik heb er opgezocht maar kan het niet vinden.

/edit: Het is te vinden bij Instellingen > Over de telefoon > Smallbandversie. Check gelijk ook even dan of er bij build-nummer 2.73.405.5 staat (en dus niet de voorbereidende ROM voor 2.1 er al op hebt)

[ Voor 13% gewijzigd door Nss op 30-06-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Laatst online: 30-08 19:50
woutur schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:59:
Dat is nu ook precies waar ik op wacht: een custom rom met apps2sd, root en eventueel een overklokmogelijkheid die zo dicht mogelijk tegen de standaard EU rom aanhangt.
Hier ben ik ook naar op zoek. Ben nog wel een noob wat betreft rooten. Mijn Hero is nog origineel. Is er al een custom 2.1 rom gebaseerd op de officiële, met apps2sd? Met JIT en overklokmogelijkheid zou nog mooier zijn, maar is overklokken niet te gevaarlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 20:36

woutur

Klauwtjes uit!

Cooperator schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:41:
[...]

Hier ben ik ook naar op zoek. Ben nog wel een noob wat betreft rooten. Mijn Hero is nog origineel. Is er al een custom 2.1 rom gebaseerd op de officiële, met apps2sd? Met JIT en overklokmogelijkheid zou nog mooier zijn, maar is overklokken niet te gevaarlijk?
Je moet niet te gek gaan met de overklok. De meeste aangepaste ROMs hanteren een max snelheid van rond de 690 Mhz. Ik zou zelf maximaal tussen 600 mhz en 650 mhz gaan zitten.

De meeste ROMs zijn al gebaseerd op een officiele uitgave, maar ik wil specifiek een ROM hebben zoals die in Nederland is uitgekomen (WWE versie).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Laatst online: 21-09 11:00
Nss schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:30:
Ik heb een probleem met mn Hero, doordat er water overheen gevallen is. In principe doet die het nog wel, alleen loopt die snel leeg en de USB poort doet het niet voor wat betreft de gegevensoverdracht (opladen werkt dus wel).

Nu wil ik proberen mijn Hero ter reparatie aan te bieden. Ik heb de Nandroid restore succesvol afgerond, maar nu is de Radio rom wel nog de nieuwe versie.

ROM+originele radio van de website halen (Android 1.5: 2.73.405.5) en installeren lukt niet, omdat ik daarvoor een USB connectie moet hebben.

Nu is dus mijn vraag, welke radio zit er standaard bij de ROM 2.73.405.5. Ik heb er opgezocht maar kan het niet vinden.

/edit: Het is te vinden bij Instellingen > Over de telefoon > Smallbandversie. Check gelijk ook even dan of er bij build-nummer 2.73.405.5 staat (en dus niet de voorbereidende ROM voor 2.1 er al op hebt)
Standaard radio versie is de 6.18 ;)

Edit: Is het niet mogelijk om met Flashrec de originele recovery terug te flashen?

[ Voor 4% gewijzigd door tzanten op 30-06-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 15:33
tzanten schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:38:
[...]

Standaard radio versie is de 6.18 ;)

Edit: Is het niet mogelijk om met Flashrec de originele recovery terug te flashen?
Heb dat laatst nog gedaan. Eerst met Flashrec een backup van je huidige recovery maken. Deze wordt als recovery-backup.*** ofzo in de root van je SD kaart gezet. Als je vervolgens de originele recovery ergens weet te downloaden, geef je deze dezelfde naam als de backup en zet deze op je SD kaart. Vervolgens via Flashrec de backup restoren :)

Weet alleen zo snel ff niet waar de stock recovery staat. Iemand op GoT had een zipfile gemaakt met daarin de stock ROM en stock recovery. Zal in het Hero topic staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Ondertussen is Cronos 2.0 al met app2sd. Iemand al bevindingen er vergelijking met 1.7.1 ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
woutur schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:57:
[...]

Je moet niet te gek gaan met de overklok. De meeste aangepaste ROMs hanteren een max snelheid van rond de 690 Mhz. Ik zou zelf maximaal tussen 600 mhz en 650 mhz gaan zitten.

De meeste ROMs zijn al gebaseerd op een officiele uitgave, maar ik wil specifiek een ROM hebben zoals die in Nederland is uitgekomen (WWE versie).
Ik had, bij het installeren van een andere firmware, overgeklokt naar 690. Had toch t idee dat dit soms wat problemen met zich mee bracht, dus nu heb ik SetCPU geinstalleerd. Daar zag ik inderdaad dat hij draaide op 691 MHz. Nu heb ik een beetje zitten spelen met die schuifjes in SetCPU en o.a. profiles aangemaakt, maar nu krijg ik mijn CPU niet hoger dan 352 MHz (terwijl het schuifje tot 528 MHz gaat). Heb jij, of andere, misschien een idee wat ik fout doet? Het lijkt mij dat je met SetCPU ook daadwerkelijk je CPU moet kunne overklokken, en niet alleen maar onderklokken :P

Zou het misschien komen omdat ik een kernel draai die niet lekker overweg kan met setCPU? Iemand nog suggesties welke kernel snel en stabiel is?

[ Voor 6% gewijzigd door Criminelis op 02-07-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Laatst online: 21-09 09:42
M3 SMGII schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:55:
Ondertussen is Cronos 2.0 al met app2sd. Iemand al bevindingen er vergelijking met 1.7.1 ervan?
De HTC apps zelf zijn stukken sneller, maar deze voordeel heeft alle 2.0 wwe gebaseerde ROMs. Maar we hebben natuurlijk wel de standaard cronos powers ;)
Alleen JIT vind de standaard HTC wallpapers niet zo fijn. Heb je 2.0 geinstalleerd en mijn SU patch (staat op de fora), wijzig de wallpaper naar 1 op je SD kaart, en JIT erop en het moet werken. Is hij rete-snel.
Criminelis schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:35:
[...]

Ik had, bij het installeren van een andere firmware, overgeklokt naar 690. Had toch t idee dat dit soms wat problemen met zich mee bracht, dus nu heb ik SetCPU geinstalleerd. Daar zag ik inderdaad dat hij draaide op 691 MHz. Nu heb ik een beetje zitten spelen met die schuifjes in SetCPU en o.a. profiles aangemaakt, maar nu krijg ik mijn CPU niet hoger dan 352 MHz (terwijl het schuifje tot 528 MHz gaat). Heb jij, of andere, misschien een idee wat ik fout doet? Het lijkt mij dat je met SetCPU ook daadwerkelijk je CPU moet kunne overklokken, en niet alleen maar onderklokken :P

Zou het misschien komen omdat ik een kernel draai die niet lekker overweg kan met setCPU? Iemand nog suggesties welke kernel snel en stabiel is?
Het lijkt me eerst handig dat je verteld welke ROM je gebruikt. Het is niet echt zo dat je elke kernel kan gebruiken voor elke ROM.

[ Voor 46% gewijzigd door riemer1990 op 02-07-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
riemer1990 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:30:
Het lijkt me eerst handig dat je verteld welke ROM je gebruikt. Het is niet echt zo dat je elke kernel kan gebruiken voor elke ROM.
Ik draai op dit moment de CyanogenMod 5.0.8, welke tot op heden overigens het beste bevalt van de firmwares die ik geïnstalleerd heb. Ik zag op het XDA forum dat je voor die fw nu ook een kernel kan downloaden, dat heb ik vanmorgen gedaan. Die met default CPU waarde. Kijken hoe dit bevalt.

CPU draaide na kernel update inderdaad op 567, maar zodra ik setCPU opende, ging deze naar 518. En hoger krijg ik hem via setCPU niet (lager wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 20-09 19:00
Voor de geïnteresseerde: CyanogenMod 6.0 Alpha Preview is ook uit, een van de eerste goed werkende Froyo versies. (natuurlijk nog wel een alpha versie)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 23:14
Ik lees hier net een thread waarin ze het A2DP probleem hebben opgelost. Dat was het enige grote gemis aan mijn aHero gezien ik in de wagen een bluetooth oortje gebruik.

Iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
ik draai nu de CM6 alpha op mijn Hero, ik moet zeggen, het draait lekker soepel, alles werkt, op de camera na, perfect.nog geen één FC gehad.
Heb er launcher pro opgezet en de live wallpapers aan de praat gekregen, mijn mario live wallpaper schokt zo goed als niet en ik kan soepel switchen tussen de homescreens.
Froyo doet het dus perfect op de Hero :)

(tipje, als je van een andere versie afkomt en je hebt froyo draaien, restore niet alle system data via Titanium Backup, dit naggelt je settings van froyo en overschrijft bijvoorbeeld de browser, waardoor deze crasht. restore dus alleen je apps + apps data, geen system data :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:49:
Heb er launcher pro opgezet en de live wallpapers aan de praat gekregen, mijn mario live wallpaper schokt zo goed als niet en ik kan soepel switchen tussen de homescreens.
Hoe gaat het met de 'internal' live wallpaper?
Afbeeldingslocatie: http://www.androidappreviewsource.com/wp-content/uploads/2010/01/nexus.jpg
Doet die het ook soepel? Met Villain 12, Android 2.1 is dat echt een ramp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
die heb ik er niet op staan, heb je een APK voor me? zal ik hem even testen

[editje] de nexusmod uit de market die crasht meteen als ik hem wil laden, dus die werkt in ieder geval niet )

[ Voor 43% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 05-07-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Heb nu al paar dagen Cronos 2.0 draaien, en tot nu toe erg stabiel en snel. Ook een batterij van ongeveer 2 dagen. T.o.v. 1.7 niet heel veel verschil maar ook vrij logisch aangezien ze beide op de officiele update gebaseerd zijn (1.7 op de Taiwanese weliswaar)

Froyo voor de hero is trouwens wel awesome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Gh0stw4lk3r schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:49:
ik draai nu de CM6 alpha op mijn Hero, ik moet zeggen, het draait lekker soepel, alles werkt, op de camera na, perfect.nog geen één FC gehad.

(tipje, als je van een andere versie afkomt en je hebt froyo draaien, restore niet alle system data via Titanium Backup, dit naggelt je settings van froyo en overschrijft bijvoorbeeld de browser, waardoor deze crasht. restore dus alleen je apps + apps data, geen system data :) )
En hoe zit het met de GPS? werkt dat nu wel gewoon? niet zoals bij de eerste 2.1 roms dat een reboot nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
ik heb net nog met navigon een stukje gereden, zonder iets te moeten (re)booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kudo's voor de OP, had binnen no time m'n eerste custom ROM erop staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Heb hier nu Cronos 2.0.1 draaien. Loopt als een trein, vooral met LauncherPro. Zag er eerst een beetje tegenop om LauncherPro te gaan gebruiken, maar wat werkt dat mooi zeg :) Grote verbetering t.o.v SenseHero B4.
Ook de Full JIT patch geflashed, na even mijn achtergrondje vervangen te hebben met één op m'n SD kaart. (Anders krijg je boot loops). Verder is overclock niet eens meer nodig :9~

Batterij houd het goed 2 dagen vol, ook blij mee, moest eerst elke avond aan de lader.

En met Linpack op standaard klokfrequentie (528mhz) 3.6 mflops :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Ben nu ook bezig met het flashen van Cronos! Degene waar ik het meeste van verwacht :p
Heb nu een aantal geprobeerd zoals:

ChocolateEclair_1.0.1 :
Erg tevreden over geweest! Stabiel en standaard overgeclockt naar 691Mhz met 2.9mflops als hoogste score

VillainRom 12:
Heb het niet zo met Villain. Vond 6.0 wel stabiel draaien maar ze zijn er gewoon op achteruit gegaan.
Had best veel Lag bij het scrollen tussen homescreens + appdrawer
Wel een Linpack score van 3.1 gehaald @ 691Mhz

Cronos:
Geweldig gewoon :D. 1.5.1JiT was voor mij nog het beste. Geen sense + onzin
Nu maar afw8 of 2.0.1 me kan verrassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Welke custom roms gebaseerd op de HTC 2.1 WWE update zijn er allemaal? Dus gebaseerd op de update zoals die ook in Nederland is uitgebracht?
Ik ben op zoek naar een custom rom gebaseerd op de officiele 2.1 rom van HTC voor de Hero, maar wil apps2sd, sense interface en wifi tethering lijkt me ook wel mooi, en dus moet ik zoeken naar een custom rom (heb nu nog de officiele 1.5 rom dus ben een root en custom rom noob...

Villainrom 12? Gebaseerd op de officiele update toch? En heeft ook sense, apps2sd toch? Wifi tethering?
Cronos 2.0? Heeft JIT geloof ik? Maar verder?

Andere roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 08:55
Cooperator schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:08:
Villainrom 12? Gebaseerd op de officiele update toch?
Ja.
En heeft ook sense
Ja.
apps2sd toch?
Yep. Mits je SD kaart gepartitioneerd is regelt hij het zelf
Wifi tethering?
Rooted dus .. ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Cooperator schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:08:
Welke custom roms gebaseerd op de HTC 2.1 WWE update zijn er allemaal? Dus gebaseerd op de update zoals die ook in Nederland is uitgebracht?
Ik ben op zoek naar een custom rom gebaseerd op de officiele 2.1 rom van HTC voor de Hero, maar wil apps2sd, sense interface en wifi tethering lijkt me ook wel mooi, en dus moet ik zoeken naar een custom rom (heb nu nog de officiele 1.5 rom dus ben een root en custom rom noob...

Villainrom 12? Gebaseerd op de officiele update toch? En heeft ook sense, apps2sd toch? Wifi tethering?
Cronos 2.0? Heeft JIT geloof ik? Maar verder?

Andere roms?
De r5 rom van MoDaCo heeft dit alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Flogging Hank schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:13:
[...]

De r5 rom van MoDaCo heeft dit alles
Bedankt voor jullie reacties. Hoe zit het met Cronos 2.0? Voldoet deze ook aan mijn eisen? Heeft deze wel sense? Ik geloof van wel, maar ik dacht dat Sense en JIT niet goed samen ging?

En wat vinden jullie zelf van deze roms? Ervaringen?

[ Voor 9% gewijzigd door Cooperator op 07-07-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Net Cronos 2.0.1 geïnstalleerd.
Had de 2.0 zelf even overgslagen, maar deze 2.0.1 wou ik zeker opnieuw proberen

Eindelijk alles mooi in het Nederlands en lekker vlot. Wat ik bij de vorige build ook al had gezien is dat er Dutch (Netherlands) en Dutch (Luxemburg) staat, laatste moet toch België zijn. foutje van HTC?

voor de rest lijkt ie vlot te werken. Ook wel super dat ik nu m'n appz nietmeer moet herinstalleren, alles staat er nog mooi op van 1.7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 08:51
wars schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:27:
voor de rest lijkt ie vlot te werken. Ook wel super dat ik nu m'n appz nietmeer moet herinstalleren, alles staat er nog mooi op van 1.7.1
Dan heb je geen full wipe gedaan, of wel?

Wat zijn de tekortkomingen van Cronos 2.0.1? 2.0 heb ik er nooit opgezet, omdat er zoveel fouten in zaten, en zoveel patches etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Wat ik graag zou willen weten is wat is het verschil tussen de Modaco (r5) rom(s) en de chronos roms. Ik zie modaco ook niet in het samenvattingslijstje staan in de eerste post van dit topic. Ik zie een beetje door alle bomen het bos niet meer met de custom roms. Ben tot nu toe altijd bij MoDaCo gebleven omdat ik dat gewend ben, maar als overstappen rendabel is doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

-remove-

[ Voor 96% gewijzigd door ralph0603 op 07-07-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Laatst online: 13-12-2024
Pred schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:29:
[...]

Wat zijn de tekortkomingen van Cronos 2.0.1? 2.0 heb ik er nooit opgezet, omdat er zoveel fouten in zaten, en zoveel patches etc.
Ik heb Cronos 2.0.1 nu 1 dag draaien ... nog geen tekortkomingen tegen gekomen.
Ben vanaf een complete wipe / schone SD card (recovery RA 1.6.2) overgestapt.
Deze draait lekker.... zonder extra patches.

VillainRom 12 wilde maar niet installeren hier.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Pred schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:29:
[...]

wipe van data, battery & rotation, niet van ext2 paritie.

Staat er pas enkele uren op, dus nog geen tekortkomingen tegengekomen. ik wou de 2.0 ook niet omdat je dan x-aantal patches moest doen. Maar in de 2.0.1 zitten deze allemaal geïntegreerd. heb er dus geen enkele gedaan. Voor JIT is dit wel nodig, maar hoef dit niet.

[ Voor 10% gewijzigd door wars op 07-07-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david_again
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik zie door de vele roms het bos ook niet meer hoor.

Ik wil graag een standaard Android 2.1 rom zonder Sense rommel. De standaard klok, muziek app en lockscreen van Google vind ik veel beter en mooier dan HTC.

Heeft iemand een tip welke rom ik hiervoor kan gebruiken? Bvd.

instant edit: ik ben al 2 dagen allerlei roms aan het flashen, maar heb nog niet de goeie gevonden. CyanogenMod 5.0.8 sprak mij het meeste aan maar is bij mij erg traag, schokt steeds in menu's en homescreen.

[ Voor 28% gewijzigd door david_again op 07-07-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 08:51
wars schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:23:
[...]

wipe van data, battery & rotation, niet van ext2 paritie.

Staat er pas enkele uren op, dus nog geen tekortkomingen tegengekomen. ik wou de 2.0 ook niet omdat je dan x-aantal patches moest doen. Maar in de 2.0.1 zitten deze allemaal geïntegreerd. heb er dus geen enkele gedaan. Voor JIT is dit wel nodig, maar hoef dit niet.
Oke, ik ga 2.0.1 ook flashen, zonder JIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@David again

Ik denk dat aHero jou wel zou bevallen! :)
Weet alleen niet of dat nog ontwikkeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david_again
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-08-2024
Bedankt voor de tip Exision, flashing now... ;-)

Edit: wel precies wat ik wil, alleen helaas te traag vergeleken met de stock htc 2.1 update, ook na activeren van JIT en meerdere reboots. Wat jammer. :/ Hoe kan dat nou? Ontbreken daar htc drivers ofzo?

Is er niet een htc 2.1 update waar Sense uitgesloopt is, en vervangen door de standaard google klok, muziek app en lock screen?

[ Voor 77% gewijzigd door david_again op 07-07-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VanillaEclair loopt erg goed en vooral stabiel. Ik draai hem al twee weken en hoef ècht geen andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
ik ben wel van het switchen :P dus heb vandaag villainrom 12 op de hero geknalt. werkt ook erg lekker moet ik zeggen. na de flash van de rom, werkt eigenlijk alles meteen, zelfs de live wallpapers werken meteen.

op de foon gehad:
cronos 1.7.1
cronos 2.01
cyanogenmod alpha 6
villainrom 12

waarvan de laatste eigenlijk het relaxt werkt, omdat alles gewoon goed werkt. qua snelheid is cronos met JIT net even wat sneller, maar dat is met de benchmarks te zien, maar qua gebruik merk ik er niet veel van..
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste