Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik probeer mijn Hero te updaten, maar een van de stappen werkt helaas niet.
Ik moet iets downloaden vanaf deze link (stap 2):

Download het volgende bestand: http://www.lucasvandijk.nl/static/files/HTCHero21Root.zip

De link doet het niet. Kan dit opgelost worden? B.v.d. Sytse

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:26:
Hallo,
Ik probeer mijn Hero te updaten, maar een van de stappen werkt helaas niet.
Ik moet iets downloaden vanaf deze link (stap 2):

Download het volgende bestand: http://www.lucasvandijk.nl/static/files/HTCHero21Root.zip

De link doet het niet. Kan dit opgelost worden? B.v.d. Sytse
Het hero topic is helaas niet meer zo heel actief.

Ik zat gister met hetzelfde probleem en ben toen naar iets anders gaan zoeken.
Let wel op dat je je Hero probeert te 'rooten' en niet te updaten. Als het ook de bedoeling was dat je je Hero wilt rooten dan stel ik voor dat je dit volgt: http://www.androidworld.n...voor-echte-beginners.html
Met die tutorial heb ik t gisteren gedaan en draai momenteel feilloos op de elelinux froyo 2.2 special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:59
Ik heb me vandaag toch ook maar aan een custom rom gewaagd. Het is gelukt en inmiddels draait Elelinux rom 2.2

Ik had hier echter een vraagje over. Ik heb nu een ROM met een today scherm met maar 3 vensters zeg maar. Is het mogelijk om hier ook weer de HTC sense today screen van te maken zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Pittie schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:09:
Ik had hier echter een vraagje over. Ik heb nu een ROM met een today scherm met maar 3 vensters zeg maar. Is het mogelijk om hier ook weer de HTC sense today screen van te maken zeg maar?
Als je de Special Edition hebt, heb je LauncherPro en kan je het aantal schermen verhogen in de instellingen :)
Kan vast ook wel met ADW in de gewone editie.

Wat bedoel je met een "HTC sense today screen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 21:18
HowsMyApple schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:35:
------edit-------

Heb m'n toestel nu geroot met Androot, wat gaat dat makkelijk zeg ;)

Nu heb ik enkel nog 1 probleempje en dat is dat ik niet verder kom na/tijdens t flashen van de rom.
Hij blijft namelijk maar hangen op de blauwe tekst met "elelinux froyo 2.2"

Ik weet dat dit normaal een tijdje duurt, maar ik heb m nu al 4 keer 45 laten pruttelen totdat ik de battery eruit trok en t nog een keer probeerde...

Iemand een idee wat dat kan zijn? Of hoort t écht langer dan drie kwartier te duren???
bij mij heeft het wel is geholpen: ALLES wipen en dan nog is flashen, duurt normaal max 5 minuten de eerste x

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Sypher schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:10:
[...]

Als je de Special Edition hebt, heb je LauncherPro en kan je het aantal schermen verhogen in de instellingen :)
Kan vast ook wel met ADW in de gewone editie.

Wat bedoel je met een "HTC sense today screen"?
Dat eerste heb ik inderdaad ook inmiddels gevonden. Maar ik doelde op de HTC clock widget en onder andere dat deel aan de onderkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Sense valt niet te "installeren" op een ROM zonder Sense. Dan zal je echt een ROM met Sense moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
En die lijkt er aan te komen. de eerste dumps van froyo for legend staan reeds online dus t lijkt nog maar een kwestie van tijd (uren???)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
bornin7ty2 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 07:58:
En die lijkt er aan te komen. de eerste dumps van froyo for legend staan reeds online dus t lijkt nog maar een kwestie van tijd (uren???)
Hmm dat klinkt goed! :)
Ik moet overigens wel zeggen dat die elelinux me een beetje tegenvalt. Ik vind de snelheid toch wat tegenvallen, in verhouding met de originele ROM. Daarnaast heb ik al best vaak last gehad van programma's die vastlopen. (facebook, angry birds) Marketplace die heel erg traag is.

Ik had nog een vraagje waar ik niet uitkom. Ik wil graag facebook updaten, naar een nieuwe versie, maar die mislukt steeds. Nu staat op xda een scriptje die dit moet verhelpen. Dit staat in een zip. Echter als ik die uitpak krijg ik een aantal mappen, oa META_INF, wat moet ik hiermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Niet uitpakken. Da's een update.zip die je moet flashen in recovery (zoals je ook een rom flasht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
DizzyWeb schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:33:
Niet uitpakken. Da's een update.zip die je moet flashen in recovery (zoals je ook een rom flasht).
Aaah, dat verklaard een hoop.
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Sinds gisteren ook weer eens een ROM verandering gedaan. Floyo 1.1.9 erop gezet en werkt op het eerste zicht zonder problemen. 5% batterij verbruikt op 6u, wat dus naar mijn Hero's normen zeer goed is.

Ik vind het bijzonder moeilijk om een goede vergelijking tussen de verschillende ROMs te vinden. Bijvoorbeeld wat het verschil is tussen Floyo 1.1.9 en Elelinux Froyo 2.2. Iemand suggesties?

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe zit daar ook geen/zeer weinig verschil tussen.
Ze zijn namelijk allebei gebaseerd op CyanogenMod 6.
De extra's die je bij de een hebt, kan je ook gewoon gebruiken bij de ander. (kernel/fonts/theme's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 16-09 17:18
murdock_nl_ schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:51:
[...]

Gebruik nu zelf Fusion!ROM 2.2.1 . Ben er zeer tevreden mee. Alles loopt erg soepel. Als ik bijvoorbeeld de nu.nl app aanklik staat die er ook gewoon bijna gelijk.
Is er geen top10 rom lijst, zie door de bomen het bos niet meer.

• Hobbles
  • Laatst online: 10-09 08:00
Floyo is dus niet aan te raden. Vannacht tijdens het opladen is hij dus uitgevallen en stond vanmorgen op het scherm om mijn PIN code in te voeren... Op naar een andere ROM dus.

Een top 10 zoals Cabo aangeeft zou inderdaad wel handig zijn :-)

Everything is possible if you really want it.

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:59
Ik heb wat roms betreft froydvillain, chronos en elelinux geprobeerd. Tot nu toe verreweg het meest tevreden met elelinux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bij mij gaat VillainRom 1.5 nog steeds hardcore goed! :)

Net wel eventjes die swype bestanden gedownload. Kijken hoe dat gaat, ik irriteer me namelijk best wel aan foutieve invoer van HTC keyboard.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:55
Hobbles schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:23:
Floyo is dus niet aan te raden. Vannacht tijdens het opladen is hij dus uitgevallen en stond vanmorgen op het scherm om mijn PIN code in te voeren... Op naar een andere ROM dus.

Een top 10 zoals Cabo aangeeft zou inderdaad wel handig zijn :-)
Heb ik dus nog nooit last van gehad met Floyo he! Ik kan hem echt aan iedereen aanraden, top rommetje! Draait als een tierelier hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Binnenkort FroydVillain 1.6 http://twitpic.com/398psa Benchmark http://www.dropbox.com/ga...77/1/Froyd_1.6?h=6d9880#/

Edit: [GPL][ROM] VillainROM Presents... FroydVillain 1.6.0 (Yep, We're Back) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=848494

[ Voor 35% gewijzigd door laserboy op 23-11-2010 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Mijn ervaringen zijn met elelinux ook echt gewoon slecht.
Mijn hero is ontzettend traag, soms duurt het openen en laden van de market iets van 30 seconden of langer. Omdat hij zo traag was, heb ik CPU tuner geinstalleerd, maar en de cpu overgeclocked naar 650mhz. Een dag heb ik gehad dat de rom geweldig liep, heerlijk super soepel etcetc. De dag erna was het weer waardeloos. Weer alles net zo traag.

Regelmatig vergeet facebook mijn mail adres, dus dan moet ik weer opnieuw inloggen. Twitter heeft last van het zelfde probleem. Vorige week is de batterij opeens van 60% naar 0% gegaan in minder dan een uur. Telefoon flink warm, en dus helemaal leeg.

Als laatste punt, iedere keer als ik mijn telefoon uit en aan zet dan is er wel iets op mn sd kaartje corrupt, tevens is iedere keer de agenda widget verdwenen.. *problem with loading widget* Opnieuw toevoegen is dan ook onmogelijk, want de widgets zijn echt weg. Opnieuw installeren zorgt ervoor dat het weer werkt.

Dus buiten de voordelen (of ja, eigenlijk alleen maar dat je apps op je SD kaart kunt zetten) vind ik het een vreselijke ROM.

Vandaag ook gemerkt, de telefoon heeft geen stille stand! Dus wel trillen, maar niet nog een klik omlaag zodat je niets meer hoort. Fijn tijdens een presentatie iemand die 6x belt en nog niet doorheeft dat je niet kunt opnemen!

Dit is overigens in een tijdsbestek van ongeveer 10 dagen..
Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmm VR 1.6 straks maar s proberen :)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:19
Pittie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:53:
Vandaag ook gemerkt, de telefoon heeft geen stille stand! Dus wel trillen, maar niet nog een klik omlaag zodat je niets meer hoort. Fijn tijdens een presentatie iemand die 6x belt en nog niet doorheeft dat je niet kunt opnemen!
In de fusion!rom die ik heb die gebaseerd is op Cyanogenmod 6.1 zit er een optie in bij het geluid om die stil stand ook te activeren. dan is nog een extra keer zachter zetten echt helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Ja.
Mijn hero is ontzettend traag, soms duurt het openen en laden van de market iets van 30 seconden of langer.
De market is altijd al vrij traag, en ligt er compleet aan hoe snel je verbinding is.
Omdat hij zo traag was, heb ik CPU tuner geinstalleerd, maar en de cpu overgeclocked naar 650mhz. Een dag heb ik gehad dat de rom geweldig liep, heerlijk super soepel etcetc. De dag erna was het weer waardeloos. Weer alles net zo traag.
Heb je geen rare background processen, zoals Google Backup aangezet ofzo?
Regelmatig vergeet facebook mijn mail adres, dus dan moet ik weer opnieuw inloggen. Twitter heeft last van het zelfde probleem.
Staan je apps op de telefoon of op je SD?
Vorige week is de batterij opeens van 60% naar 0% gegaan in minder dan een uur. Telefoon flink warm, en dus helemaal leeg.
Hé, dat had ik ook maar dan met Froyd 1.5. Was eenmalig. Thuis gekomen heb ik de battery stats gewiped, hem helemaal naar 100% geladen en hem zo een tijdje laten liggen.
Sindsdien is hij weer "normaal".
Als laatste punt, iedere keer als ik mijn telefoon uit en aan zet dan is er wel iets op mn sd kaartje corrupt, tevens is iedere keer de agenda widget verdwenen.. *problem with loading widget* Opnieuw toevoegen is dan ook onmogelijk, want de widgets zijn echt weg. Opnieuw installeren zorgt ervoor dat het weer werkt.
Waarom zou je je telefoon uitzetten, dat is zo 1990 :)
Daar heeft men de flight mode voor uitgevonden.

Staat die widget op SD?
Dus buiten de voordelen (of ja, eigenlijk alleen maar dat je apps op je SD kaart kunt zetten) vind ik het een vreselijke ROM.
Dat is een feature die elke ROM met 2.2 heeft, en sommigen hebben ook een "alternatieve" methode als je de juiste partities (ext2) hebt op je SD.
Echt wel, als ik volume naar beneden doe krijg ik eerst trillen en dan volledig stil. Wellicht moet je even naar de Cyanogen mod settings kijken, volgens mij zit die optie daar verstopt.

Sinds wanneer merkt de beller of je hem op stil of op trillen hebt staan? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Sypher op 24-11-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Dat dacht ik al, daarom wilde ik het ook eens vergelijken met de reactie hier.
Sypher schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:54:
De market is altijd al vrij traag, en ligt er compleet aan hoe snel je verbinding is.
Klopt, maar dit is ander soort traagheid, het is niet dat hij nog de bv de plaatjes aan het laden is, maar echt voordat er ook maar iets in beeld is.
Maar vooruit...
Heb je geen rare background processen, zoals Google Backup aangezet ofzo?
Als het goed is niet, maar waar zou ik dit eventueeel kunnen checken?
Staan je apps op de telefoon of op je SD?
Ik had inderdaad ingesteld dat al mijn apps op mijn SD kaart geinstalleerd moeten worden. Inmiddels heb ik de wat belangrijkere weer op het telefoon geheugen gezet, (facebook, what's app etc)
Hé, dat had ik ook maar dan met Froyd 1.5. Was eenmalig. Thuis gekomen heb ik de battery stats gewiped, hem helemaal naar 100% geladen en hem zo een tijdje laten liggen.
Sindsdien is hij weer "normaal".
Okej, maar dan nog hoort dat niet te kunnen en als je dat op dag 2 of 3 van je nieuwe ROM gebeurd, word je niet al te vrolijk
Waarom zou je je telefoon uitzetten, dat is zo 1990 :)
Daar heeft men de flight mode voor uitgevonden.
Soms moet dat ding nu eenmaal uit.. Meestal doordat iets totaal niet meer reageert oid. Dan moet er toch een reboot plaatsvinden.
Die stond inderdaad op mijn SD, maar is inmiddels verplaatst.
Dat is een feature die elke ROM met 2.2 heeft, en sommigen hebben ook een "alternatieve" methode als je de juiste partities (ext2) hebt op je SD.
Uiteraard, dat was ook voor mij de reden om naar een custom rom te gaan en elelinux wordt in dit topic helemaal opgehemeld, dus vandaar mijn keuze.
Echt wel, als ik volume naar beneden doe krijg ik eerst trillen en dan volledig stil. Wellicht moet je even naar de Cyanogen mod settings kijken, volgens mij zit die optie daar verstopt.
Die optie had ik niet gevonden.. Maar inmiddels wel, bedankt voor de tip!
Sinds wanneer merkt de beller of je hem op stil of op trillen hebt staan? :?
Neej de beller inderdaad niet 8)7 Maar de omgeving kan wel meegenieten van een trillende telefoon.

• Dibbes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09-2023
Eergisteren Floyo 1.1.9 geinstalleerd op mijn T Mobile G2 en die draait als een tierelier. Veel sneller dan de reguliere Rom 2.1 Verder kan ik nu mijn programma's op de SD kaart kwijt. Geen waarschuwingen meer over te weinig geheugen.
Het enige dat niet lukt is synchroniseren met outlook. Maar daar is wel een andere oplossing voor te vinden via Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Ik krijg SlideIT nor Swype werkend krijgen op FroydVillain 1.6, alles geprobeerd!

Wipes, andere versies en het mocht allemaal niet baten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2023
Heeft iemand een mirror van de link http://www.lucasvandijk.nl/static/files/HTCHero21Root.zip die in de startpost staat?

Al gevonden op de site van villain. Misschien handig om deze link toe te voegen aan de topic start: http://www.villainrom.co.uk/uploads/GSMRoot.zip

[ Voor 39% gewijzigd door Hillman5100 op 29-11-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Minaaj schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:08:
Ik krijg SlideIT nor Swype werkend krijgen op FroydVillain 1.6, alles geprobeerd!

Wipes, andere versies en het mocht allemaal niet baten helaas.
Hoezo weet je dat het niet werkt? Installeert het niet, staat hij er ergens niet tussen, verschijnt het toetsenbord niet...

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Zijn er (naast mij) al mensen die 2.2 met Sense hebben draaien?

Op XDA staan nu 2 versies, nog niet 100% goed (problemen met bluetooth, wifi en camera), maar wel ontzettend gaaf dat ze uberhaupt dit hebben weten te porten.

Ik draai sinds net http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=838730 en die werkt eigenlijk best wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, vanaf 13 november hebben zich op XDA al aardig wat mensen gemeld die hem draaien, of niet? ;)

Maar hoe is deze rom qua snelheid in vergelijking met CyanogenMod 6.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:56
Draai nu ahero maar deze zuigt mijn batterij leeg.
Er staat de aanbevolen radio ...26 op,

Valt hier nog iets aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Wolfensteijn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:38:

Op XDA staan nu 2 versies, nog niet 100% goed (problemen met bluetooth, wifi en camera), maar wel ontzettend gaaf dat ze uberhaupt dit hebben weten te porten.

Ik draai sinds net http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=838730 en die werkt eigenlijk best wel soepel.
Dat zijn juist 3 dingen die ik met enige regelmaat gebruik... :(..

Ik verwacht dat de Sense 2.2 hero roms gaan komen zodra de Legend voorzien wordt van 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:52
Reneger schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:12:
[...]

Dat zijn juist 3 dingen die ik met enige regelmaat gebruik... :(..

Ik verwacht dat de Sense 2.2 hero roms gaan komen zodra de Legend voorzien wordt van 2.2
Legend 2.2 is al uit. WiFi moet het wel doen lijkt me? mss alleen geen WiFi hotspot. Cam en bluetooth/carkits zullen wss nog wel een tijdje een probleem zijn.

Dit is wel een mooien een:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=853580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Naja, ik wil eigenlijk 1x flashen en klaar. Geen gesodemieter er omheen. Ik heb mijn Hero iets teveel nodig om tegen problemen aan te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Wolfensteijn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:38:

Draai hem nu al een tijdje, maar ga em waarschijnlijk overrooten.
Wil eigenlijk wel weer camera gebruiken, en de verbinding met de provider valt constant weg...
Dit had ik niet met Elelinux hoor :(

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik draai nu al een flinke tijd Cronos-Droid 2.0.1 en wil graag upgraden naar een volledige versie van Android 2.1 (Eclair) + Sense (omdat er nog geen stabiele versie van Android 2.2 + Sense lijkt te zijn). De keuze die het meest voor de hand ligt is Cronos Droid 2.1.4.1 Sense Eclair als ik tevreden ben met mijn huidige ROM, maar ik zie ook dat VillainROM 12 wordt aangeprezen als de snelste met de Eclair + Sense combi.

Wie kan mij snel wijzen op verschillen tussen de twee releases? Daarnaast kan ik de kitchen van VillainROM 12 niet gebruiken omdat ik geen donaties maak, maar is er een standaard-versie die ik wel gewoon kan downloaden ergens? En is die standaard versie wel even snel als de kitchen-variant?

[ Voor 7% gewijzigd door rickiii op 07-12-2010 12:01 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyanogenMod 6.1.0 is nu ook beschikbaar voor de Hero!
'k Ben benieuwd of hij sneller aanvoelt dan de RC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:13
ik zit met een probleempje, ik wil de nieuwe cyanogenmod erop zetten
en draai nu villian

als ik de zipfile op mijn sdkaart zet zie ik hem niet in de lijst staan bij waar ik de te flashen rom moet selecteren

alleen update.zip

ik heb hem cyanogen.zip genoemd

wat is hier het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:24:
CyanogenMod 6.1.0 is nu ook beschikbaar voor de Hero!
'k Ben benieuwd of hij sneller aanvoelt dan de RC...
Wat zijn je bevindingen?
Sneller als de stock rom van de hero??

Werkt ook alle hardware van de telefoon?

[ Voor 5% gewijzigd door Erwinvz1 op 08-12-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb nu Froydvillain 1.6.2 draaien. Ik kom van cronos 2.1.4.1 af, en daar had ik een paar issues met bluetooth en grafische weergave.Froydvillain voelt snel aan, had ik niet verwacht. Kamp wel met kleine issues. De tijd wil niet automatisch instellen via het netwerk. Widgets moeten op je telefoon draaien en niet op de SD.

Ik mis mijn mailwidget van Sense, die vond ik toch wel erg fijn om even snel een mail te skimmen. Verder draait alles als een zonnetje. Met titanium heb ik zelfs nog een hoop apk's terug kunnen zetten, en die werken ook nog (vet handig voor bijv. Shazam, die ik nog zonder maandelijkse limiet had draaien).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Je kan Froydvillain 1.7.1 eens proberen ;)
Die is ondertussen ook al weer uit.
Widgets moeten op je telefoon draaien en niet op de SD.
Dat is geen ROM issue maar meer met de (implementatie van) native APPS2SD. Probeer eens de ext2 aanpak zou ik zeggen.
Ik mis mijn mailwidget van Sense, die vond ik toch wel erg fijn om even snel een mail te skimmen.
Daar zijn talloze alternatieven voor, zoals "Executive Assistant" of deze.
(vet handig voor bijv. Shazam, die ik nog zonder maandelijkse limiet had draaien).
Dat is gekoppeld aan je telefoon ID / mac addres / .... zover ik weet. ;) Maar ja, met Titanium zit je veilig.

* Sypher zit nog wel even goed bij elelinux "update1" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Sypher schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:13:
[...]

Je kan Froydvillain 1.7.1 eens proberen ;)
Die is ondertussen ook al weer uit.

[...]

Dat is geen ROM issue maar meer met de (implementatie van) native APPS2SD. Probeer eens de ext2 aanpak zou ik zeggen.

[...]

Daar zijn talloze alternatieven voor, zoals "Executive Assistant" of deze.

[...]

Dat is gekoppeld aan je telefoon ID / mac addres / .... zover ik weet. ;) Maar ja, met Titanium zit je veilig.

* Sypher zit nog wel even goed bij elelinux "update1" :)
Ik heb nog geen alternatief gevonden voor die widget. Er zijn agenda achtige functies in Executive Assistant, en een soort preview, maar het ziet er niet handig uit. Wat dat betreft ben ik een zeurpiet: het moet er gewoon ongeveer hetzelfde uitzien als in de Sense widget. Grote preview en doorklikken naar de mailclient voor het hele bericht.

Ik heb net Froydvillain 1.6 draaien, en die draait naar tevredenheid eigenlijk. 1.7 is gebaseerd op een nieuwe cyanogen mod, en dus weer wat anders. Tenzij de berichten daar heel positief over zijn, blijf ik nog wel even bij 1.6. Het draait echt soepel! Het enige wat wel eens mag verbeteren is sms. Sinds Donut 1.5 is het scrollen door sms berichten en het openen van elke willekeurige client (handcent, chomp, default) langzaam.

Ik weet niet zo goed hoe de ext2 aanpak er uitziet. Dit was default geregeld in cronos, en dat werkte nagenoeg perfect. Ik loop nu tegen dingen aan waarbij ik telkens applicaties naar de telefoon moet installeren om het goed te krijgen. Ik zal de policy eens omdraaien: installeren op telefoon en aangeven als het naar de sdcard moet.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Ik heb FroydVillain 1.7.2 draaien nu, na een paar dagen 1.6 te draaien. Echt grote verschillen zijn er niet, maar ik krijg wel de indruk dat de 1.7 net iets sneller gaat, alle animaties gaan wat vlotter, apps openen net iets sneller.

Kan ook aan andere dingen liggen, maar het is mijn indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Laatst online: 13-12-2024
demichiel schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:41:
Ik heb FroydVillain 1.7.2 draaien nu, na een paar dagen 1.6 te draaien. Echt grote verschillen zijn er niet, maar ik krijg wel de indruk dat de 1.7 net iets sneller gaat, alle animaties gaan wat vlotter, apps openen net iets sneller.

Kan ook aan andere dingen liggen, maar het is mijn indruk.
Had sinds afgelopen Juli Cronos 2.0.1 Sense (gebasseerd op 2.1)
Paar dagen geleden overgestapt op FroydVillain 1.7.0 ... ging erg goed, maar kon HTC_IME mod niet gebruiken, 2 dagen later overgestapt naar 1.7.2 en blijkt dat ik dat keyboard helemaal niet wil gebruiken omdat je in Android 2.2.1 de taal kunt instellen vanaf de spatiebalk (aangezien ik veel switch tussen Nederlands en Engels) Wel jammer want ik mis toch die functie waarbij je een letter langer ingedrukt kunt houden voor een cijfer.

Snelheid is uitstekend. Was bang dat ik Sense meer zou missen, maar is nog niet het geval. Er zitten een aantal extra's in die standaard Android heel aanpasbaar maken.

Het enige dat ik gisteren merkte is dat het in- en uitschakelen van het scherm even niet lekker liep nadat ik de Barcode scanner had gebruikt. Zodra het scherm uitgaat kreeg ik het lastig weer aan. Dat ging over na een restart. Batterij lijkt ook iets sneller op te zijn vergeleken met de Cronos mod, maar niet storend.

Vooralsnog zie ik FroydVillain ROM 1.7.x een vooruitgang ten opzichte van de Cronos 2.x Sense branch.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erwinvz1 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:22:
[...]

Wat zijn je bevindingen?
Sneller als de stock rom van de hero??

Werkt ook alle hardware van de telefoon?
Heb deze nu ook sinds een dag of 2 en vooralsnog werkt ie top, hij is zeker sneller en voelt gewoon zoals het zou moeten gewoon snappy.

en ik ben nog niks tegengekomen wat niet werkt, BT, WiFi, alles doet het gewoon en de batt gaat langer meer (heb dan wel wifi, BT, data etc standaard aan staan)

edit;

Heeft het trouwens nut om die JIT aan te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Meteen de nieuwe Vilainrom eens proberen. Ik ben de crashes en hangende boots van mijn VanillaEclair rom nu wel hard beu. Terwijl ik hier zit te typen ben ik voor de 7e maal mijn batterij eruit aan het halen omdat hij gewoon op "HERO" blijft hangen. Urgh. Hopelijk is de GPS op de nieuwe FV 1.7.2 ook betrouwbaarder.

De enige reden waarom ik niet graag flash is steeds al dat backuppen + vorige keer ben ik vergeten mijn Blizzard Authenticator te disablen voor de wipe. Een hele dag aan de foon gehangen met Blizzard om dat kreng van mijn account te halen :(.

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:56
Ik draai nu sinds een week Villian12, wat een vooruit gang.
Voor mij de snelste rom welke ik geïnstalleerd heb. (SenseHero,Mrbang,ahero).
Tot nog toe geen klachten.

Misschien dat de nieuwe Frodyvillian iets sneller is , maar deze heb ik zelf nog niet getest.

Eerder poste ik de vraag wat er te doen valt aan slechte batterij status;
Hier een link met info over batterij wipe,zie reactie Ninpo, heeft mij enorm geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vr17 draait hier alweer. Ik heb alleen problemen met de onderste helft van mijn scherm. Soms doet 't scherm een beetje gek. Denk dat ik 'm vanmiddag weer even open draai en kijk. Gok dat een connector weer wat gek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alweer een week (Oke, ik geef toe, ik ben een flash-addict ;) ) Floyo 1.2.0. 'k Moet toch eerlijk zeggen dat me dit zo goed bevalt dat ik geen enkele behoefte heb om over te stappen. 't Voelt allemaal gewoon erg snel aan...

Zojuist trouwens nog wel Flykernel-12pre4 geflasht. Ik merk weinig verschil, alleen werkt Gallery3D ineens wonderlijk smooth. Deze kernel werkt met elke Android 2.2-rom voor de Hero; aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

Na een lange tijd (sinds de officiele 2.1 uit was tot nu) weer eens een custom geinstalleerd, FroydVillain 1.7.2. Werkt prima, snel, en de voice search werkt heel goed. Benieuwd of binnen een maand alles nog zo vlot loopt.

Enkel het typische custom rom probleem is er weer: accuratie van het kompas trekt op niks. Bizar dat ze dat niet in orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
zwahiel schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:52:
Vr17 draait hier alweer. Ik heb alleen problemen met de onderste helft van mijn scherm. Soms doet 't scherm een beetje gek. Denk dat ik 'm vanmiddag weer even open draai en kijk. Gok dat een connector weer wat gek zit.
Ik heb nu ook last van dat ik me launcherpro incoontjes ect niet meer kan aandrukken, is dat werkelijk een rom bug en niet een geval rma?

Hoe heb je het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Hoe snel verwachten jullie Gingerbeard op de HTC Hero als CustomROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Minaaj schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:48:
[...]

Ik heb nu ook last van dat ik me launcherpro incoontjes ect niet meer kan aandrukken, is dat werkelijk een rom bug en niet een geval rma?

Hoe heb je het opgelost?
Hele onderste gedeelte van mijn scherm lijkt af en toe een wil van zichzelf te hebben. Moet 'm nog steeds even open draaien. Hopelijk heb ik er morgen even tijd voor.

Eigenlijk wil ik terug naar VR16 want ik vind 17 vervelend. Leuk dat nu allerlei functies in 't menu verstopt zitten als je belt, maar ik wil ze terug. Enige wat weg moest was die wait knop die je met je oor soms aantikte. Niet alles! Heb nou ook niet 't idee dat 't zoveel sneller is om eerlijk te zijn.

Weet iemand trouwens waar de twitterapp ineens gebleven is, die zat bij alle VR's maar is nu ineens weg. Kan 'm ook niet meer in de market vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

zwahiel schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:06:
[...]

Hele onderste gedeelte van mijn scherm lijkt af en toe een wil van zichzelf te hebben. Moet 'm nog steeds even open draaien. Hopelijk heb ik er morgen even tijd voor.

Eigenlijk wil ik terug naar VR16 want ik vind 17 vervelend. Leuk dat nu allerlei functies in 't menu verstopt zitten als je belt, maar ik wil ze terug. Enige wat weg moest was die wait knop die je met je oor soms aantikte. Niet alles! Heb nou ook niet 't idee dat 't zoveel sneller is om eerlijk te zijn.

Weet iemand trouwens waar de twitterapp ineens gebleven is, die zat bij alle VR's maar is nu ineens weg. Kan 'm ook niet meer in de market vinden :?
Settings -> Oproepinstellingen vink In Call Touch UI aan.

Alstublieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik draai nu een tijdje op de Froyo 2.2 special Edition RC1 van Elelinux.
Maar ik begin het steeds meer zat te worden dat ik meerdere malen per dag "Force closes" krijg en spontane reboots. Heb ook al meerdere keren gehad dat m'n telefoon spontaan iemand ging bellen of dat er tijdens het gesprek ineens wordt opgehangen van mijn kant terwijl de telefoon op mn bureau ligt en op de luidspreker staat.

Daarom zoek ik nu eigenlijk naar een rom die Sense draait, want eigenlijk is Sense gewoon briljant, weet iemand een goede stabiele?

Of misschien nog wel beter: de enige reden waarom ik mn toestel geroot heb en een rom er op heb gezet is om apps2sd te kunnen gebruiken. Kan ik dit ook gebruiken als ik gewoon de officiele 2.1 sense draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
HowsMyApple schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:39:
Ik draai nu een tijdje op de Froyo 2.2 special Edition RC1 van Elelinux.
Maar ik begin het steeds meer zat te worden dat ik meerdere malen per dag "Force closes" krijg en spontane reboots.
Heb ik ook wel eens ja, varieert welk programma. Klik je op wachten en meteen werkt het weer, dus als die nou een seconde langer wachtte.. 8)7

Spontane reboots, welke scheduler gebruik je (setcpu apk installeren om dat te zien/wijzigen). Viel mij op dat sommige schedulers dit probleem vaker hebben. Ik kreeg het met de "conservative" scheduler toen ik wifi + GPS tegelijk aanzette. Is niet echt een reboot, want hij doet er niet zo lang over als een cold boot.
Heb ook al meerdere keren gehad dat m'n telefoon spontaan iemand ging bellen of dat er tijdens het gesprek ineens wordt opgehangen van mijn kant terwijl de telefoon op mn bureau ligt en op de luidspreker staat.
Die heb ik nog niet gehad.
Daarom zoek ik nu eigenlijk naar een rom die Sense draait, want eigenlijk is Sense gewoon briljant, weet iemand een goede stabiele?
Zijn er niet erg veel, moet je even op XDA kijken :)
Of misschien nog wel beter: de enige reden waarom ik mn toestel geroot heb en een rom er op heb gezet is om apps2sd te kunnen gebruiken. Kan ik dit ook gebruiken als ik gewoon de officiele 2.1 sense draai?
Apps2sd is een 2.2 functie. Dus: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
HowsMyApple schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:39:
(...)
Alleen als je een custom mod neemt gebasseerd op de officiele 2.1 sense, kan zelf deze aanraden:
http://www.cronosproject....ic.php?f=58&t=279&start=0

Zit zelf ook op Cronos ;) Andere 2.1 sense ROMs zijn ChocolateEclair, villainROM 17 etc.
Meeste hebben een soort van apps2sd, deze activeert automatisch als er een EXT partitie aanwezig is op je sd-kaart. De officiele apps2sd van google is weer wat anders en zit pas in 2.2 gebakken (is overigens ook slechter dan de apps2sd-ext versie, ter info).

Overigens is lox bezig met een Gingerbread rom voor de Hero :) Heb hem helaas niet aan de praat kunnen krijgen op die van mij, maar sommigen hebben hem bootende. Nu wat kinkjes uit de kabel halen.

Verwijderd

Dit is echt mooi nieuws:
Ik las net op XDA dat er 'gewerkt wordt' aan een MIUI-Rom voor onze Hero's.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=884161
:D

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Ik kan sinds een tijdje niet meer in m'n recovery komen. De laatste keer dat het me gelukt is was geloof ik bij het installeren van een rom van elelinux. Als ik m'n telefoon herstart naar recovery of opstart met home + power dan blijft 'ie hangen op het 'Hero' logo. Vervolgens moet ik de batterij eruit halen en m'n telefoon 'normaal' opstarten. Ik heb wel een beetje gegoogled en het is blijkbaar een bekend probleem, maar het is me nog niet gelukt om het op te lossen.
Weet iemand hier wat ik hier tegen kan doen?

Verwijderd

Mogelijke oplossing:
Zet een vinkje bij Menu > Settings > CyanogenMod settings > User interface > Power prompt.
Houdt je 'End-call-toets' ingedrukt en kies voor Reboot > Recovery > [ OK ].
Komt 'ie dan verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Dat vinkje stond hier standaard al aan. Had het ook al geprobeerd op die manier maar helpt helaas niet. Hetzelfde gebeurt als ik via het programma quick boot de recovery opstart. Telefoon blijft hangen op Hero. Ik vermoed dat het ligt aan de software van de telefoon. Is het mogelijk om een nieuwe rom te (her)installeren via adb oid?

Misschien kan ik ook proberen de recovery opnieuw te installeren, kan ik dit doen door de oude rootmethode (althans, zo heb ik 'm geroot), met het installeren van een nieuwe recovery samen met dat programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Heren :) !
Cronos Droid ziet er voor mij het beste uit qua update. Ik draai op dit moment de originele 2.1 Sense van HTC. Waarom wil ik upgraden? Omdat ik A. apps op mn SD wil kunnen installeren wegens ruimte gebrek. en B. ik wil Wifi Tethering kunnen aanzetten zodat ik mn iPad erop kan laten connecten.

Zit ik zo juist qua upgrade? Of kan ik beter een andere nemen. Uit alle berichten lees ik dat hij in principe aardig stabiel draait en dat ook mn Exchange sync erop kan blijven draaien. Ook Sense zit hier nog in waarover ik nog altijd tevreden ben.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 12:17
Pfew, ik denk dat het met een thread van 75 pagina's niet onterecht is om te stellen dat er hier een aantal mensen op dit forum zitten met een berg aan ervaring met hun HTC Hero. Dus wie weet kan iemand van jullie me uit de brand helpen. Ik zou namelijk graag een Apple bluetooth keyboard willen koppelen aan mijn Hero. Ik heb daarvoor een aantal dingen geprobeerd, custom rom's(Elelinux en FroydVillian) en twee apps(BlueInput en BlueKeyboard JP) maar geen van allen werkte. Dus vandaag de volgende vraag, is er hier iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen om een bluetooth keyboard aan te sluiten op zijn of haar Hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

riemer1990 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:12:
[...]

Alleen als je een custom mod neemt gebasseerd op de officiele 2.1 sense, kan zelf deze aanraden:
http://www.cronosproject....ic.php?f=58&t=279&start=0

Zit zelf ook op Cronos ;) Andere 2.1 sense ROMs zijn ChocolateEclair, villainROM 17 etc.
Meeste hebben een soort van apps2sd, deze activeert automatisch als er een EXT partitie aanwezig is op je sd-kaart. De officiele apps2sd van google is weer wat anders en zit pas in 2.2 gebakken (is overigens ook slechter dan de apps2sd-ext versie, ter info).

Overigens is lox bezig met een Gingerbread rom voor de Hero :) Heb hem helaas niet aan de praat kunnen krijgen op die van mij, maar sommigen hebben hem bootende. Nu wat kinkjes uit de kabel halen.
Het is mij gelukt.. me 1e custom :) Heb de link van hierboven gepakt. Ben erg benieuwd... kan ik nu wifi tethering gebruiken hierdoor?

Vind tevens geen info hoe ik apps2sd of tethering kan inschakelen/installeren/downloaden?

[ Voor 4% gewijzigd door phoentje op 29-12-2010 16:36 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Zomer schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:55:
Pfew, ik denk dat het met een thread van 75 pagina's niet onterecht is om te stellen dat er hier een aantal mensen op dit forum zitten met een berg aan ervaring met hun HTC Hero. Dus wie weet kan iemand van jullie me uit de brand helpen. Ik zou namelijk graag een Apple bluetooth keyboard willen koppelen aan mijn Hero. Ik heb daarvoor een aantal dingen geprobeerd, custom rom's(Elelinux en FroydVillian) en twee apps(BlueInput en BlueKeyboard JP) maar geen van allen werkte. Dus vandaag de volgende vraag, is er hier iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen om een bluetooth keyboard aan te sluiten op zijn of haar Hero?
Ik heb het ooit gedaan met FroydVillian 1.5 en net even met 1.7 geprobeerd en het werkt mij bij gewoon icm BlueKeyboard.

Ik gebruik overigens dit keyboard:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34724

Mijn methode:
Eerst in bluetooth setting het keyboard koppelen.
Vervolgens in instellingen>'taal en toetsenbord' BlueKeyboard aanvinken en bij instellingen het bluetooth toetsenbord selecteren.
Vervolgens de juiste invoermethode kiezen (door bv de google zoekbalk ingedrukt te houden)
Als het goed is moet het dan werken :)

Op zich...

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Kijk top. Heb zowat 31 pagina's moeten doornemen maar de link gevonden... nu nog zoeken naar de App2sd app..
Mischien handig om dit soort URLS op te nemen in de openingspost?
http://www.appbrain.com/a...root-users/android.tether

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
Ik zit er ook over te denken om Android 2.2 op mijn Hero te zetten. De enige reden dat ik dit wil is om apps op de sd-kaart te kunnen zetten. Die apps worden toch steeds groter en ik ben nu beperkt in het aantal apps. Ik zou graag een ROM erop willen zetten en daarna klaar ermee zijn. Dus niet dat ik steeds iedere week weer opnieuw met ROM's bezig moet zijn etc. Hebben jullie advies qua ROM's?

• Zomer
Bedankt voor je reactie jaapgvk! Ik ben nu even niet in staat om het nog eens te proberen, maar ga komend weekend zeker nog een poging wagen. Is dat keyboard waar je het over hebt trouwens gebaseerd op het HID of SSD bluetooth profile?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
-Edwin- schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:46:
Ik zit er ook over te denken om Android 2.2 op mijn Hero te zetten. De enige reden dat ik dit wil is om apps op de sd-kaart te kunnen zetten. Die apps worden toch steeds groter en ik ben nu beperkt in het aantal apps. Ik zou graag een ROM erop willen zetten en daarna klaar ermee zijn. Dus niet dat ik steeds iedere week weer opnieuw met ROM's bezig moet zijn etc. Hebben jullie advies qua ROM's?
Ik draaide (nu verkocht) Elelinux en die was blazingly fast en stabiel.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=767886

Homey — Critics are those without skills to create.

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Misschien een domme vraag, maar ik draai nu Elelinux met fly 11c. Ik zit er aan te denken om mn hero over te clocken. Hoe doe je dit? Alleen SetCPU erop zetten en dan freq. hoger zetten? Of moet je ook een andere kernel flashen? Zo ja welke? Daarnaast welke frequentie raden jullie mij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
jaapgvk schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:50:
[...]

Ik heb het ooit gedaan met FroydVillian 1.5 en net even met 1.7 geprobeerd en het werkt mij bij gewoon icm BlueKeyboard.

Ik gebruik overigens dit keyboard:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34724

Mijn methode:
Eerst in bluetooth setting het keyboard koppelen.
Vervolgens in instellingen>'taal en toetsenbord' BlueKeyboard aanvinken en bij instellingen het bluetooth toetsenbord selecteren.
Vervolgens de juiste invoermethode kiezen (door bv de google zoekbalk ingedrukt te houden)
Als het goed is moet het dan werken :)
Nou het werkt nu ook op mijn Hero! Dit is echt super, bedankt voor de heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:04

nWn

In Geocentric Orbit

Michiele93 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:37:
Misschien een domme vraag, maar ik draai nu Elelinux met fly 11c. Ik zit er aan te denken om mn hero over te clocken. Hoe doe je dit? Alleen SetCPU erop zetten en dan freq. hoger zetten? Of moet je ook een andere kernel flashen? Zo ja welke? Daarnaast welke frequentie raden jullie mij dan aan?
Bij Elelinux kan je (voor zover ik weet) gewoon via SetCPU overklokken. Bij mij werkt dat tenminste zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik heb nu een Custom Rom op me telefoon staan, maar scherm is aan het doodgaan.
Heel irritant tijdens sms'en ect, maar hoe krijg ik nu het makkelijkst de telefoon op normale hero 2.1? heb ik nog nooit gedaan :/

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Op de HTC site staat een "ROM Update". (Deze dus) Kwestie van je telefoon aan USB hangen en die app te laten draaien. Heb je vervolgens een kale 1.5 installatie, wat prima is voor een RMA.

Iemand toevallig de nieuwe market al aan de praat @ een custom rom? Op elelinux lukt het niet. Na het flashen was de applicatie onvindbaar / niet geïnstalleerd. Vervolgens uit /system/app vending.apk geinstalleerd. Toen was die er wel, laadde heel even en bam. Force close.

Ben nu maar een Nandroid backup (gelukkig heb ik die gemaakt) terug aan het zetten, maar vraag me af of iemand 'm al aan de praat had .

[ Voor 7% gewijzigd door Sypher op 01-01-2011 17:16 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Sypher schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:11:

Iemand toevallig de nieuwe market al aan de praat @ een custom rom? Op elelinux lukt het niet. Na het flashen was de applicatie onvindbaar / niet geïnstalleerd. Vervolgens uit /system/app vending.apk geinstalleerd. Toen was die er wel, laadde heel even en bam. Force close.

Ben nu maar een Nandroid backup (gelukkig heb ik die gemaakt) terug aan het zetten, maar vraag me af of iemand 'm al aan de praat had .
Had hem eerder aan de praat, zat standaard in Cronos Froyo 1.7.2. Maar na een update van de market (automatisch gezet, stomme ik) ook FCs. Vind hem sowieso niet echt stabiel draaien en heb dus ook uiteindelijk gerevert naar de normale. We zullen maar moeten wachten ;) Misschien dat er nog wat op XDA over is. Maar sowieso is geleakte spul nooit echt stabiel te noemen... die 3.0 muziekspeler werkt ook amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Vandaag mn hero geroot.
Nieuwe elelinux 2.2 final android geinstalleerd...en wow! Wat een snelheid!
En alles werkt ook nog :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik zie door de bomen het bos niet echt meer, heb al een groot aantal topics op XDA doorgenomen, maar er zijn zoveel custom roms tegenwoordig... :/

Wat ik eigenlijk zoek is een compleet werkende 2.2 Sense rom. Met name Sense is volgens mij een issue... De roms die ik kon vinden, waar daadwerkelijk Sense aanwezig was, hadden weer hardware issues (Camera, BT)...

Is er uberhaupt een compleet werkende 2.2 sense rom voor de Hero?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Reneger schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:32:
Ik zie door de bomen het bos niet echt meer, heb al een groot aantal topics op XDA doorgenomen, maar er zijn zoveel custom roms tegenwoordig... :/

Wat ik eigenlijk zoek is een compleet werkende 2.2 Sense rom. Met name Sense is volgens mij een issue... De roms die ik kon vinden, waar daadwerkelijk Sense aanwezig was, hadden weer hardware issues (Camera, BT)...

Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:32:
(...)
Nee. Op dit moment is het nog niet gelukt om de camera, kompas en de sensor voor de 'stand van het scherm' aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Op de HTC site staat een "ROM Update". (Deze dus) Kwestie van je telefoon aan USB hangen en die app te laten draaien. Heb je vervolgens een kale 1.5 installatie, wat prima is voor een RMA.

Ik heb deze setup nu http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=827593 hier werkt de nieuwe market gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel android 2.3 draaien en werkt perfect! alles werkt behalve de camera. Lekker snel en er komen snel meer updates. Verder is android 2.3 echt geweldig :)

Op XDA is geen goede 2.3 rom te vinden omdat de developer gebanned is van xda. Op xda is alleen maar een slache half wekerende rom te vinden. Voor degene zie ik gebruik moet je hier naar toe gaan: http://www.cronosproject..../viewtopic.php?f=63&t=620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 07:21
Is er nog iemand met floyo die problemen heeft met trackball notificaties? In het begin kreeg ik als notificatie zowel groen ledje als witte trackball wanneer ik een sms ontvang.
Ik merkte vandaag dat nu enkel de groene led werkt.

Ik heb al vanalles in opties geprobeerd. En ook de FroydVillain 'trackball fix' geprobeerd maar dit heeft niet geholpen.
Iemand enig idee welke optie dat ik juist moet gebruiken om zowel trackball als led te hebben? Ik lees dat je dit in opties kan 'aanzetten'
(Indien ik blauw of iets dergelijk instel als kleur, dan is het enkel trackball, geen notificatieled)

[ Voor 5% gewijzigd door Stinu op 08-01-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Gisteren Floyo geprobeerd... Het voelde niet zo smooth en soepel aan als de originele rom... Kortom, ik ben gerevert naar de default WWE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht komt RaduG met dit:
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/6216/devicevj.png
Ben zeer benieuwd hoe het draait. Android 2.2, met de looks van 2,3; high-res effect plus een transparante notificatiebalk! Can't wait! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:18:
Vannacht komt RaduG met dit:
[afbeelding]
Ben zeer benieuwd hoe het draait. Android 2.2, met de looks van 2,3; high-res effect plus een transparante notificatiebalk! Can't wait! ;)
Ziet er allesinds strak uit. Toch maar eens proberen zodra hij uit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:56
Jong en Lui, Ik ben nieuw op het Tweakers forum!

Na vooral veel pricewatch te gebruiken, heb ik bij vraag&aanbod een HTC Hero gevonden en gekocht. Echter er staat een custom rom (Froidville 1.6) en misschien ook andere firmware(?) Villainrom. Hier kan ik op dit moment totaal niet mee omgaan! Ik kan niet eens het hoofdmenu vinden of contacten van mijn sim-kaart....

Kortom; alles rotzooi moet eraf en alle standaard HTC spul moet erop. Wie kent hier een goede tutorial voor die niet in Hokuspokus, java java, larp larp taal is?

Graag zou ik weer willen bellen zo snel mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 20:13
Download de RUU van de HTC site.
Komop, dit had je echt makkelijk zelf kunnen vinden...

[ Voor 30% gewijzigd door Mitch op 13-01-2011 13:45 . Reden: link stond hier ook al boven, maar alla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:56
@Mitch: vanaf nu ben jij mijn persoonlijke held!

Al hoewel in die handleiding van HTC staat dan: "6) Het Ontgrendelingspatroon scherm is uitgeschakeld. Druk op Start > Menu > Instellingen > Beveiliging en vink Patroon vereist uit"
Terwijl ik helemaal niet in een dergelijk menu kan komen...

Verder herkent HTC Sync de telefoon ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door MWDKing op 13-01-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
MWDKing schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:49:
@Mitch: vanaf nu ben jij mijn persoonlijke held!

Al hoewel in die handleiding van HTC staat dan: "6) Het Ontgrendelingspatroon scherm is uitgeschakeld. Druk op Start > Menu > Instellingen > Beveiliging en vink Patroon vereist uit"
Terwijl ik helemaal niet in een dergelijk menu kan komen...

Verder herkent HTC Sync de telefoon ook niet.
Nou, staat ie aan? hoef je er ook niet om te denken wel? ;) Als ie wel aan staat, froydvillian is een 2.2 normale android versie. Kun je daar op googlen. Maar het zou ook ergens zoiets zijn als: op homescreen -> menu -> settings -> Locatie en beveiligingsinstelling -> Schermontgrendeling

Voor de 2de, welke Windhoos heb je?

[ Voor 5% gewijzigd door riemer1990 op 14-01-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eindelijk maar eens tijd genomen om een custom ROM te installeren op m'n Hero.
Het is Elelinux 2.2 geworden, en draait verrassend goed.
Alleen ik mis wel iets wat ik in de stock 2.1 met Sense had. Namelijk dat op de icoontjes van SMS en mail het aantal ongelezen berichten af te lezen was. Kan ik dit ook aanzetten op 1 of andere manier in Elelinux?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ADW.Launcher instaleert kan het sowieso:
Menu > ADWSettings > General Behavior > vinkje bij 'Show notifications'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09-2023
Eergisteren Floyo 1.2.0 i.p.v 1.1.9 geinstalleerd op mijn T Mobile G2 en die draait net als vorige versie als een tierelier.Programma's op de SD kaart kwijt. Geen waarschuwingen meer over te weinig geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Bij XDA is iemand aan een gingerbread rom aan het werken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=864403
nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
Ik zou die niet flashen, aangezien het een CMDA rom is. Wij zitten allemaal op de GSM netwerk ;) Sowieso lijkt het er op dat het een sdk-port is, aangezien om "sources" vragen (de GB source kwam stukken later).

Dit is wel overigens een mooien Gingerbread rom:
http://www.cronosproject....ic.php?f=63&t=620&start=0

Alleen camera is een probleem. Zoals altijd ;) Heb het zelf niet uitgeprobeerd, ben bezig met een .35 kernel port voor de gsm hero:
http://forum.xda-develope...p?p=10601391#post10601391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik wil even zeggen dat de nieuwe ROM van RaduG TastyFroyo echt briljant is. Hij heeft iets gefixed waardoor je resolutie hoger lijkt, gingerbread looks en snel, stabiel en goede batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
riemer1990 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:07:

Dit is wel overigens een mooien Gingerbread rom:
http://www.cronosproject....ic.php?f=63&t=620&start=0

Alleen camera is een probleem. Zoals altijd ;) Heb het zelf niet uitgeprobeerd, ben bezig met een .35 kernel port voor de gsm hero:
http://forum.xda-develope...p?p=10601391#post10601391
Hier een happy Cronos Gingerbread gebruiker. Iedereen die zonder camera kan leven zou ik willen aanraden deze rom eens te checken. Sneller, stabieler en zuiniger heeft je Hero op zeker nog niet gedraaid.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

bornin7ty2 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:29:
[...]

Hier een happy Cronos Gingerbread gebruiker. Iedereen die zonder camera kan leven zou ik willen aanraden deze rom eens te checken. Sneller, stabieler en zuiniger heeft je Hero op zeker nog niet gedraaid.
Hoe zijn het kompas en de gps? Dat zijn regelmatig pijnpunten van custom roms. Ik heb nog altijd (na een tiental custom roms) de indruk dat een custom rom kompas nooit zo goed werkt als op een HTC rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Ik heb dus een kale (orginele) 1.5 erop gezet:

(RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE_release_signed_NoDriver)

maar ik kreeg met geen mogelijkheid een orginele 2.1 van HTC erop.
De site biedt mij alleen de kale oude 1.5... :(

Help?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Bob schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:35:
[...]

Hoe zijn het kompas en de gps? Dat zijn regelmatig pijnpunten van custom roms. Ik heb nog altijd (na een tiental custom roms) de indruk dat een custom rom kompas nooit zo goed werkt als op een HTC rom.
Compas gebruik ik eigenlijk niet. Wie wel eigenlijk, je hebt toch GPS :)
GPS werkt feilloos. compas lijkt het minder goed te snappen.

Maar ik zou zeggen, gooi er een nandroid tegen aan en probeer m eens. t zal je zeker bevallen.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Zosas schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:45:
[...]

Ik heb dus een kale (orginele) 1.5 erop gezet:

(RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE_release_signed_NoDriver)

maar ik kreeg met geen mogelijkheid een orginele 2.1 van HTC erop.
De site biedt mij alleen de kale oude 1.5... :(

Help?
Je gaat OTA van 1.5 naar 2.1 :) Eventueel even *#*#CHECKIN#*#* intypen op je dialer, al moet er (geloof ik) ook een optie zijn om "op updates te controleren".
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste