[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 85.591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:16:
[...]

Garantie is gewoon wereldwijd geldig hoor!
Kerel, wat kan ik me toch frustreren over zo'n WELLUS NIETTUS antwoord
Sjezus man.

Hoezo? Is dat zo ? Bron?

Daarnaast voor de meneer
Mediacj schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:31:
Er is al iemand die in NL garantie geclaimd heeft op zijn iPad geen enkel probleem, hij werd gewoon geholpen maar moest wel op onderdelen wachten.
En voor deze meneer, dat er 1 persoon is die claimt wil niet zeggen dat ze het ook voor de overige 15000 klanten gaan doen. Misschien is dit wel zo, omdat er gewoon nog geen policy voor is, maar het zal me niets verbazen dat dit nog kan veranderen.

Ben jij die topstudent? Die de hele dag thuis zit te tweaken? Pleeg dan een telefoontje naar Apple, ipv het internet af te zoeken naar andere "speculaaskoek" over de garantie, en vraag het gewoon

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:59:
[...]

Sjezus man.

Hoezo? Is dat zo ? Bron?

Daarnaast voor de meneer
[...]

En voor deze meneer, dat er 1 persoon is die claimt wil niet zeggen dat ze het ook voor de overige 15000 klanten gaan doen. Misschien is dit wel zo, omdat er gewoon nog geen policy voor is, maar het zal me niets verbazen dat dit nog kan veranderen.

Ben jij die topstudent? Die de hele dag thuis zit te tweaken? Pleeg dan een telefoontje naar Apple, ipv het internet af te zoeken naar andere "speculaaskoek" over de garantie, en vraag het gewoon

Merci
Ik denk dat het aantal ingevoerde iPads toch niet echt in de buurt zal komen van de 15000

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:10:
[...]

Ik denk dat het aantal ingevoerde iPads toch niet echt in de buurt zal komen van de 15000
ik lul maar wat.

15000= Alle overige ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou ik denk dat het er wel meer dan 15k zijn. Als je ziet wat er wordt aangeboden zou het me niets verbazen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:05
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:59:
[...]

Sjezus man.

Hoezo? Is dat zo ? Bron?
Euhm...ik heb een iPad.
Ik heb dus ook de Warranty terms gelezen en ik kan je garanderen dat je GEEN wereldwijde garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwezz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:40:
[...]

Euhm...ik heb een iPad.
Ik heb dus ook de Warranty terms gelezen en ik kan je garanderen dat je GEEN wereldwijde garantie hebt.
Thank you Godwezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En als dat nog niet genoeg is: hier is een pdf van APPLE zelf. Expliciet over de garantie van de ipad http://images.apple.com/l.../NA_iPad_Warranty_v20.pdf

Staat duidelijk dat ze alleen garantie geven in USA. Als ze in EU je garantie weigern, dan mogen ze dat gerust doen. Gaan ze je helpen, dan is het pure service en goodwill.

[ Voor 34% gewijzigd door kmf op 20-04-2010 20:53 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:05
Als hij kapot is kan ik hem nog altijd als frisbee gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Dwezz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:11:
Als hij kapot is kan ik hem nog altijd als frisbee gebruiken.
Of gebruiken als desktop opvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 20:11
[message=,noline]Yzord schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:38[/message]:
Hoe en waar is die geholpen dan? Bij een Apple store?
Bron Apple garantie NL

http://www.iphoneclub.nl/.../57528-ipad-us-kapot.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
kmf schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:53:
En als dat nog niet genoeg is: hier is een pdf van APPLE zelf. Expliciet over de garantie van de ipad http://images.apple.com/l.../NA_iPad_Warranty_v20.pdf

Staat duidelijk dat ze alleen garantie geven in USA. Als ze in EU je garantie weigern, dan mogen ze dat gerust doen. Gaan ze je helpen, dan is het pure service en goodwill.
Als ik het zo lees staat er niet expliciet dat ze alleen in de USA garantie geven, maar dat Apple ervoor kan kiezen om dit alleen in land van aankoop te doen.
Apple may restrict service to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the hardware product.
Deze zelfde regel staat overigens in de garantievoorwaarden van de iPods, laptops en desktops, maar geen van allen wordt hier geweigerd bij een AASP. Het enige Apple product waar door Apple niet wereldwijd garantie op gegeven wordt is de iPhone i.v.m. deals van telecom maatschappijen.

Ik kan me dus haast niet voorstellen dat je er geen garantie op zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:03
Squatjj schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:55:
[...]

Het is goed mogelijk dat Apple voor een 449 euro prijs gaat. Kleine kans dat het 399 wordt, maar die is er ook. Vergeet niet dat je nog 19% btw moet betalen bij alle modellen behalve het 16 GB WiFi model. Ze controleren erop.

Garantie is niet wereldwijd, net zoals bij de iPhone als het goed is.
Misschien 450. Minder verwacht ik niet hoor. Als je hem 399 maakt, is de prijs zelfs lager dan US. Want 500=370 euro. En dan nog 19% BTW dus 370*1,19= 440,30.

Als ik zo nadenk is 450 nog niet zo gek eigenlijk. Maargoed, het zal nog wel f duren voor hij goed in NL te krijgen is. En zoals gezegd, garantie is wereldwijd. Wat KMF zegt geldt alleen voor producten die hier niet (gaan) worden verkocht. Bij de iPhone 2G was dit inderdaad het geval.

En ik wil de 16GB versie, want meer heb ik toch niet nodig. M'n iPhone 16GB heb ik ook pas voor 10GB vol. Dus geen nood aan. Én belastingvrij, dus dan issie helemaal goedkoop. €370 euro voor zo'n geniaal apparaat is echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Mikey NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:27:
[...]

Als ik het zo lees staat er niet expliciet dat ze alleen in de USA garantie geven, maar dat Apple ervoor kan kiezen om dit alleen in land van aankoop te doen.

Deze zelfde regel staat overigens in de garantievoorwaarden van de iPods, laptops en desktops, maar geen van allen wordt hier geweigerd bij een AASP. Het enige Apple product waar door Apple niet wereldwijd garantie op gegeven wordt is de iPhone i.v.m. deals van telecom maatschappijen.

Ik kan me dus haast niet voorstellen dat je er geen garantie op zou kunnen krijgen.
Dat zeg ik... ze behouden het recht om te zeggen "ga maar terug naar de US voor je garantie voor je US-ipad". Ze zijn niet verplicht je hier garantie te geven. Je hebt er geen RECHT op, en dus is het geen wereldwijde garantie. Als ze het hier toch voor je willen gaan repareren, dan moet je gewoon flink blij zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik weet niet of dit al is langs gekomen hier?, maar het is echt vet!

http://www.youtube.com/watch?v=rSnIXfoSU6I

http://www.youtube.com/watch?v=Jsvog8tb8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het topic ff door gelezen maar hij heeft hem nog niet kunnen laten repareren. Hij heeft alleen een toezegging van de Apple Lijn.

Hij moet hem inleveren bij een winkel en dan regelen die het.
athans dat begreep ik.

Dus ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Juist, maar ga er maar vanuit dat het ofwel niet lukt, of toevallig sporadisch. Dit is gewoon het risico van een VS product, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
vgroenewold schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:45:
Juist, maar ga er maar vanuit dat het ofwel niet lukt, of toevallig sporadisch. Dit is gewoon het risico van een VS product, simpel.
Klopt dus niet per definitie, heb met mijn US Macbook garantie geclaimd en gekregen in NL. Heeft iemand Apple in Nederland al even gebeld? Anders doe ik dat morgen even. Vandaag Apple Tampa US al aan de lijn om teleurgesteld te worden dat de handel was uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik denk dat zodra ze hier in NL verkocht worden dat je dan je garantie kan claimen. Of het verhoogd de kans in ieder geval aanzienlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Yzord op 20-04-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zó geweldig. Dat wil ik ook. Hopelijk is er ook iemand in Nederland die dit kan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Wie kan mij het verlossende antwoord geven?
Heeft de iPad wifi nou WEL of GEEN GPS chip? Ik lees allerlei tegenstrijdige berichten over AGPS, de 3G versie etc.

Dus heel simpel, als ik in de middle of nowhere sta, met toevallig een iPad in m'n handen, kan ik dan op de navigatie zoeken waar ik ben? Of moet daarvoor een wifi netwerk binnen bereik liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Nee, op de Wifi-Only zit GEEN GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Straks als we hem kunnen jailbreaken wel :)

http://www.roqy-bluetooth.net/wp/

[ Voor 30% gewijzigd door Yzord op 21-04-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Iemand al nagedacht over de mogelijkheden een bluetooth GPS ontvanger IN de behuizing kwijt te kunnen? Dit zal vast wel worden geprobeert zodra er een jailbreak is en GPS via bluetooth mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

timowouters schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:08:
Iemand al nagedacht over de mogelijkheden een bluetooth GPS ontvanger IN de behuizing kwijt te kunnen? Dit zal vast wel worden geprobeert zodra er een jailbreak is en GPS via bluetooth mogelijk is.
Kan niet echt, gezien de aluminium achterkant en dat 't scherm ook metaal bevat. GPS signalen zijn heel zwak, dus dat is direct funest. Daarom heeft de 3G-iPad ook die zwarte plastic uitsparing.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
In de auto had ik ineens wel een fix. Ik dacht nog. Heeft toch geen gps? T leek echt heel erg op gps. Het cirkeltje was erg klein, en de fix klopte helemaal precies. Dat kan niet met agps toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-GPS :)

Als je de vorige pagina's had gelezen, wist je dat dit standaard aanwezig is. Ook de specificties zijn besproken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou de iPad geen frontcamera hebben gekregen, terwijl de iPhone een paar maanden later er wel een krijgt. Ik vind het best wel jammer namelijk (video skypen, webcammen in msn enz). Dus ik vraag me af waarom ze het wel voor de iPhone doen en niet voor de iPad :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:31:
Waarom zou de iPad geen frontcamera hebben gekregen, terwijl de iPhone een paar maanden later er wel een krijgt. Ik vind het best wel jammer namelijk (video skypen, webcammen in msn enz). Dus ik vraag me af waarom ze het wel voor de iPhone doen en niet voor de iPad :(
Hoe wil je msn'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
zucht.... heb je wel eens een ipad in je hand gehad? Probeer maar eens met 1 hand dat ding naar je gezicht gericht te houden en met de andere te typen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht...de ipad is niks....probeer maar eens zo snel te typen als een op een echt keyboard...

natuurlijk is het wat anders, maar het kan gewoon al werkt het allemaal net wat anders. Jij denkt nog te veel in hokjes, zoals anderen die de iPad afkraken omdat het geen netbook is.
"Want zo ben ik het gewend. Met keyboard en muis (of whatever)"

Let maar op dat de 2e versie wel een cam krijgt. Dus ik vraag me af waarom die nu dan toch is wegglaten en in de iphone een paar maanden later niet.

Ennuh dat ding krijgt toch ook gewoon een stand + keyboard accessoire of niet soms, dus ;)
(dan zou het helemaal geen probleem hoeven te zijn te cammen en tikken)..En ook nog eens in laptops zie je ook wel verticaal draaibare webcams in het frame zitten.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
IM+ ? net zoals op de iphone

ook ik baal ervan dat de Ipad geen frontcamera heeft en zal hem juist van deze reden niet kopen en wachten op de opvolger.
videobellen gaat binnenkort heel snel heel groot worden, zeker met de afgelopen week gezien alle videogesprekken op schiphol die opeens omhoog schoten daar gaan zeker een paar managers een idee over krijgen.

ook word er bij ons op het werk al veelvoudig gesproken over videobellen via cisco of skype.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:55:

natuurlijk is het wat anders, maar het kan gewoon al werkt het allemaal net wat anders. Jij denkt nog te veel in hokjes, zoals anderen die de iPad afkraken omdat het geen netbook is.
Ik denk in de wijze zoals de iPad het meest gebruikt zal worden: achteroverleunend op de bank, liggend in bed.
En dan is een ingebouwde camera ergonomisch gewoon slecht. Zeker met de rule "there is no fixed orientation".

Een externe camera die je zelf kan positioneren zal dan veel beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
angel00008 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:50:
[...]

IM+ ? net zoals op de iphone

ook ik baal ervan dat de Ipad geen frontcamera heeft en zal hem juist van deze reden niet kopen en wachten op de opvolger.
videobellen gaat binnenkort heel snel heel groot worden, zeker met de afgelopen week gezien alle videogesprekken op schiphol die opeens omhoog schoten daar gaan zeker een paar managers een idee over krijgen.

ook word er bij ons op het werk al veelvoudig gesproken over videobellen via cisco of skype.
Dat zal allemaal wel meevallen..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Het ontbreken van de camera heeft natuurlijk ook gewoon met positionering te maken. De iPad richt zich meer op internetgebruik en zeker niet op telefonie. Apple gaat natuurlijk niet de de markt van de iPhone kannibaliseren.

Het hangt natuurlijk allemaal af van de gebruiker. Maar persoonlijk zou ik wat minder nut zien voor een iPhone als ik veel 'telefoongesprekken' zou kunnen afwikkelen met skype + camera. Vind dat op een telefoon toch allemaal wat aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand nog tips/websites voor het online kijken van series? South Park op de iPad lijkt me bijvoorbeeld super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

zAo schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:57:
Heeft iemand nog tips/websites voor het online kijken van series? South Park op de iPad lijkt me bijvoorbeeld super!
Inspector Gadget 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

zAo schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:57:
ABC player ism een VPN account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ABC heeft geen Southpark. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

De site van Southpark zelf met een VNC verbinding naar je pc? Tevens wilt hij series bekijken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Yzord op 21-04-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timowouters schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:08:
Maar dan kun je voor dat geld VEEEL beter een 3g versie kopen, hoe wil je anders internet ontvangen zonder 3g verbinding, als er geen wifi beschikbaar is... Of je moet zo stom zijn al een wifi versie gekocht te hebben en pas daarna er achter zijn gekomen dat er geen gps in zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Yzord schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:37:
De site van Southpark zelf met een VNC verbinding naar je pc? Tevens wilt hij series bekijken ;)
Flash.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Flash? Die snap ik niet. Ik zeg toch met VNC erbij? Dan heb je wel flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Yzord schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:50:
Hehe, dan kan het wel inderdaad. Het gemak is dan alleen een beetje van de iPad af. Thanks for the suggestion though ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Yzord schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:50:
Sorry, las VPN ipv VNC. Maar dan is heel het idee weg natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal schreef op woensdag 21 april 2010 @ 04:15:
In de auto had ik ineens wel een fix. Ik dacht nog. Heeft toch geen gps? T leek echt heel erg op gps. Het cirkeltje was erg klein, en de fix klopte helemaal precies. Dat kan niet met agps toch?
Ik was ook zwaar verrast dat hij precies wist waar ik was toen ik in mijn eigen huis op de bank zat, met zover ik weet hoogstens drie wifi verbindingen zichtbaar, waarvan 2 van mijzelf. De locatie verschoof zelfs toen ik naar de andere kant van het huis liep.

Wat ik ervan heb begrepen werkt dat A-GPS doordat via wardriving wifi accesspoints in kaart zijn gebracht, maar dat is dan wel verrekte up to date en nauwkeurig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:39:
[...]

Wat ik ervan heb begrepen werkt dat A-GPS doordat via wardriving wifi accesspoints in kaart zijn gebracht, maar dat is dan wel verrekte up to date en nauwkeurig...
Nogmaals, dat is geen A-GPS. De positie wordt bepaald adhv wifi-signalen en niet via GPS-signalen.

(A-GPS werkt met een echte GPS-chip, waarvan de initiele fix versneld wordt adhv GSM-signalen. A-GPS is dus beter dan normaal GPS.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:39:
[...]

Ik was ook zwaar verrast dat hij precies wist waar ik was toen ik in mijn eigen huis op de bank zat, met zover ik weet hoogstens drie wifi verbindingen zichtbaar, waarvan 2 van mijzelf. De locatie verschoof zelfs toen ik naar de andere kant van het huis liep.

Ik verbaas me er nogsteeds over. Ik woon namelijk in the middle of nowhere. Naast mijn eigen wifi-verbinding is de dichtstbijzijnde verbinding méér dan 1KM hiervandaan.

Hoe kan zo'n apparaat dan - op basis van één wifi-accespoint - bepalen waar hij zich bevindt? 'Weet' mijn accespoint dat? Zoja, hoe weet hij dat?

Heeft er iemand wellicht wat leesvoer hierover, zou het graag willen begrijpen hoe dit werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 14:55

Martijn02

/* No Comment */

wdekreij schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:49:
Hoe kan zo'n apparaat dan - op basis van één wifi-accespoint - bepalen waar hij zich bevindt? 'Weet' mijn accespoint dat? Zoja, hoe weet hij dat?
Volgens mij (maar dat is gewoon een theorie) stuurt je iPhone op het moment dat hij een locatie opvraagt een soort snapshot van de beschikbare Wifi netwerken, GSM zendmasten door naar de skyhook service die apple gebruikt voor locatiebepaling. (tenminste, dat is wat apple gebruikt als ik het goed herinner) Waarschijnlijk heb jij (of iemand anders) ooit in jouw omgeving een locatie opgevraagd, waarbij de locatie van het accesspoint is opgeslagen in de service.

Een aantal jaar geleden heb ik dit ondervonden toen ik in Amerika een iPod touch had gekocht. Een vriend en ik kregen in ons appartement geen precieze locatie terug. Later toen die vriend zich toch bedacht, en ook een iPhone kocht, en een aantal keer zijn locatie opgevraagd had, kregen de iPod touches ook ineens een veel betere locatie door...

Meer info: Wikipedia: Skyhook Wireless
Dit is ook vrij helder: http://www.skyhookwireless.com/flash/loader_howitworks.swf

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn02 op 21-04-2010 15:03 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
wdekreij schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:49:
[...]

Ik verbaas me er nogsteeds over. Ik woon namelijk in the middle of nowhere. Naast mijn eigen wifi-verbinding is de dichtstbijzijnde verbinding méér dan 1KM hiervandaan.

Heeft er iemand wellicht wat leesvoer hierover, zou het graag willen begrijpen hoe dit werkt :)
Denk dat die dit opzoekt via het mac adress van je router en zoals google auto's of andere manieren om te weten waar de wifi is. Aan de signaalsterkte kan die dan zien ongeveer hoever je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Rivanov schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:57:
[...]

Sorry, las VPN ipv VNC. Maar dan is heel het idee weg natuurlijk. ;)
Precies :)

Heeft iemand geprobeerd flash via VLC te streamen naar de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat de iPad geintroduceerd is als "nieuw platform met iPhone os"
In de keynote is dit besproken.

Je hebt een iPhone voor bellen/skypen/alles wat daar goed op gaat (straks dus video bellen)
Daarnaast heb je een Mac voor het wat meer veeleisende werk.

En daar tussen komt de iPad. Niet om te bellen (iPhone) en niet om BV te photoshoppen (Mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
k995 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:58:
[...]

Denk dat die dit opzoekt via het mac adress van je router en zoals google auto's of andere manieren om te weten waar de wifi is. Aan de signaalsterkte kan die dan zien ongeveer hoever je bent.
Je kunt de GPS coordinaten van de locatie van je router, icm het MAC adres van je router naar SkyHook Wireless opsturen. Heb ik zelf ook gedaan, nu weten mijn apparaten adhv de SkyHook database ook waar ze zijn, ondanks dat zegeen GPS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:38

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Iemand al ergens een goede screenprotector gevonden?
Ik had er een bij zagg.com besteld, krijg ik na ruim een week de status "in process" een mail gestuurd te hebben het antwoord " not available at our european distributor" terwijl ze op de site nogsteeds beweren binnen 2 dagen te shippen en hem binnen 7 dagen in Europa te hebben.
ZUCHT

Kortom dat gaat hem niet worden (sowieso een vervelende club want ze reageren niet of alleen met standaard mails na 4 dagen op je e mail, en telefonisch zijn ze helemaal niet te bereiken).

Iemand een tip ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 10:48
Heeft er iemand toevallig een mooie hoes kunnen verkrijgen ergens? (1 voor minder als 80 euro...)

Ik zoek er namelijk 1 die een beetje lijkt op de apple case, maar toch beter en wat mooier! Ik heb nameljk vernomen van Ipadplanet.nl dat de Apple case nogal kwalitatief minder is, anders had ik deze al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Minhan schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:05:
Heeft er iemand toevallig een mooie hoes kunnen verkrijgen ergens? (1 voor minder als 80 euro...)

Ik zoek er namelijk 1 die een beetje lijkt op de apple case, maar toch beter en wat mooier! Ik heb nameljk vernomen van Ipadplanet.nl dat de Apple case nogal kwalitatief minder is, anders had ik deze al besteld.
Zelf vind ik de hoes van Apple praktisch en elegant. Er zit geen poespas op, maar sluit mooi om de ipad en hindert niet in de taken die je met de iPad wilt/kan doen. Heb hier ook nog een ledere hoes maar die vind ik een stuk slechter dan die van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nielsvr
Blijft er geen knik zitten in het punt waarom je de hoes om kan slaan tot standaard? En ik heb ook gehoord dat hij nogal wat stof aan zou trekken en nogal snel vies zou worden. is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:16:
@Nielsvr
Blijft er geen knik zitten in het punt waarom je de hoes om kan slaan tot standaard? En ik heb ook gehoord dat hij nogal wat stof aan zou trekken en nogal snel vies zou worden. is dit waar?
Gebruik hem nu een dag of 3 en van dat omslaan heb ik nog geen last. Desnoods leg je hem dan een keer ondersteboven om dat effect tegen te gaan. Echt smerig wordt hij niet, maar witte stofplekken zie je er wel snel op. Met een veeg van de hand of natte doek is dat wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:29
Even een klein dingetje waar ik nog niemand over gehoord heb. Als je een boek aan het lezen bent, en je het woordenboek oproept om te testen, dan is die in het Engels, terwijl in de instellingen echt alle settings op Nederlands staan, van de tijd tot taal. En in iBooks zie ik ook nergens een instelling om het woordenboek te veranderen.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
LorenzoG schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:10:
Even een klein dingetje waar ik nog niemand over gehoord heb. Als je een boek aan het lezen bent, en je het woordenboek oproept om te testen, dan is die in het Engels, terwijl in de instellingen echt alle settings op Nederlands staan, van de tijd tot taal. En in iBooks zie ik ook nergens een instelling om het woordenboek te veranderen.

Iemand hier ervaring mee?
iBooks komt uit de AppStore, en je kan hem nu alleen nog uit de Amerikaanse halen. M.a.w. nog even wachten tot de Nederlandse AppStore voor de iPad beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
Nielsvr schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:11:[...]

iBooks komt uit de AppStore, en je kan hem nu alleen nog uit de Amerikaanse halen. M.a.w. nog even wachten tot de Nederlandse AppStore voor de iPad beschikbaar is.
O vandaar, ik nam aan dat er een woordenboek in het OS zat die door bepaalde programma's gebruikt kan worden. Dan maar even rustig wachten op een NL versie van iBooks, iBoeken 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die een beetje handig MSN programma weten voor de iPad ?
Ik msn te weinig (vrijwel nooit. af en toe eens als me vriendin weg is) om voor 7,99 im+ te kopen eigenlijk (krent ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:58:
[...]

Omdat de iPad geintroduceerd is als "nieuw platform met iPhone os"
In de keynote is dit besproken.

Je hebt een iPhone voor bellen/skypen/alles wat daar goed op gaat (straks dus video bellen)
Daarnaast heb je een Mac voor het wat meer veeleisende werk.

En daar tussen komt de iPad. Niet om te bellen (iPhone) en niet om BV te photoshoppen (Mac)
De meeste webcams zijn ook voor de PC/Laptop (hoeveel mobiele telefoons ken jij met een frontcam). De PC/Laptop is ook niet primair bedoeld om mee te bellen. Dus wat was je punt ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:56:
[...]

De meeste webcams zijn ook voor de PC/Laptop (hoeveel mobiele telefoons ken jij met een frontcam). De PC/Laptop is ook niet primair bedoeld om mee te bellen. Dus wat was je punt ook alweer?
Nou er zijn zeker 50 nokias met een Front Cam die ik (als ik zou willen) nog wel uit me hoofd zou kunnen noemen.

mijn punt was trouwens (je kan het ook terug lezen maar dat is waarschijnlijk te lastig) dat de iPad niet in de markt gezet is om te video bellen / chatten. Dit bewijst de features pagina van de iPad toch wel.

Daar zijn al andere oplossingen voor van Apple (de macs en straks de iPhone mogelijk)

Ik snap wel dat je in dit topic een beetje tegen de iPad komt aanschoppen met negatief gezever maar ga er eerst eens een proberen, probeer eens te kijken naar wat hij allemaal wel kan ipv wat hij niet kan.
(of koop een android tablet want dat schijnt voor de echte tweakers te zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 21-04-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:49:
[...]

Maar dan kun je voor dat geld VEEEL beter een 3g versie kopen, hoe wil je anders internet ontvangen zonder 3g verbinding, als er geen wifi beschikbaar is... Of je moet zo stom zijn al een wifi versie gekocht te hebben en pas daarna er achter zijn gekomen dat er geen gps in zit :D
Ehm.. Wie heeft het gehad over internet? Tom tom en andere hoeven geen maps te downloaden. Hooguit voor file informatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:12:
[...]

Nou er zijn zeker 50 nokias met een Front Cam die ik (als ik zou willen) nog wel uit me hoofd zou kunnen noemen.

mijn punt was trouwens (je kan het ook terug lezen maar dat is waarschijnlijk te lastig) dat de iPad niet in de markt gezet is om te video bellen / chatten. Dit bewijst de features pagina van de iPad toch wel.

Daar zijn al andere oplossingen voor van Apple (de macs en straks de iPhone mogelijk)

Ik snap wel dat je in dit topic een beetje tegen de iPad komt aanschoppen met negatief gezever maar ga er eerst eens een proberen, probeer eens te kijken naar wat hij allemaal wel kan ipv wat hij niet kan.
(of koop een android tablet want dat schijnt voor de echte tweakers te zijn)
Lul niet: http://www.macrumors.com/...m-and-video-conferencing/

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2010/02/01/202821-ipadcam.jpg

of:
There is a spot on the front of the unit where a camera could be implemented perfectly. We wonder why it wasn’t included, as well as what Apple has in store for next decade.
http://www.ifixit.com/blog/category/hardware/

Er zit een uitsparing in de behuizing en ook de SDK heeft alle ondersteuning aanboord voor een frontcamera. En ik zeg je net al: de meeste webcams worden gemaakt voor PC's en Laptops; die ook niet primair voor telefoneren zijn bedoeld. En leuk die 50 Nokia's, maar de N900 had standaard geen frontcamera support in de software, de 3GS evenmin, de HD2 evenmin, en de Desire ook niet (om even de topmodellen van GSMs van dit moment op te noemen).
Maar dat zegt toch niks over dat het niet zou kunnen, of wel soms. Mijn vraag is juist waarom dat is weggelaten. Jouw vage reply geeft simpelweg geen antwoord op mijn vraag: waarom ze er voor gekozen hebben om dat niet ook voor video in de markt te zetten - terwijl het prima kan: er zit een uitsparing in; de SDK ondersteunt het; pc/laptops zijn ook niet primair bedoeld voor bellen, maar toch worden webcams daarvoor primair gemaakt; noem maar op. Nu jij weer ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:17:
[...]

Er zit een uitsparing in de behuizing en ook de SDK heeft alle ondersteuning aanboord voor een frontcamera. En ik zeg je net al: de meeste webcams worden gemaakt voor PC's en Laptops; die ook niet primair voor telefoneren zijn bedoeld. En leuk die 50 Nokia's, maar de N900 had standaard geen frontcamera support in de software, de 3GS evenmin, de HD2 evenmin, en de Desire ook niet (om even de topmodellen van GSMs van dit moment op te noemen).
Apple maakt nu eenmaal keuzes. Ze wilden de iPad graag goedkoop op de markt zetten. Misschien heeft een volgende generatie wel een camera, misschien ook wel niet? We zullen wel zien. Als je nu een iPad koopt, dan krijg je in ieder geval geen frontcamera. Als je dat belangrijk vindt, dan zul je dus naar een ander product moeten kijken.

Daarbij kan de ondersteuning voor een frontcamera natuurlijk ook al een achterblijfsel zijn van de iPhone 4G SDK. Er zitten immers verwijzingen naar allerlei toekomstige Apple producten. Moeten die dan ook meteen op de markt komen? Ik snap het argument van SDK-ondersteuning niet.

Overigens zegt iFixit na het openmaken van een productie-exemplaar van de Wifi iPad, het volgende:
We suspect that this compartment was intended for the ambient light sensor all along, and the rumors of a camera that would fit here were overzealous.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

of:
[...]

[...]

Maar dat zegt toch niks over dat het niet zou kunnen, of wel soms. Mijn vraag is juist waarom dat is weggelaten. Jouw vage reply geeft simpelweg geen antwoord op mijn vraag: waarom ze er voor gekozen hebben om dat niet ook voor video in de markt te zetten - terwijl het prima kan: er zit een uitsparing in; de SDK ondersteunt het; pc/laptops zijn ook niet primair bedoeld voor bellen, maar toch worden webcams daarvoor primair gemaakt; noem maar op. Nu jij weer ;)
De uitsparing wordt nu gebruikt. Voor de ambient light sensor. En dat de SDK ook camera-code heeft. Goh, het is een iPhone OS, wordt ook voor de iPhone gebruikt?

Als je zo nodig een ingebouwd webcam wilt hebben, koop je toch een andere tablet? Blijkbaar vind Apple dat de iPad nu geen webcam nodig heeft, en blijkbaar vinden honderduizenden and rising mensen dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[afbeelding]

of:
[...]

[...]

goed dat je dat van de sdk hebt opgezocht. Bewijst idd mijn punt perfect. Dat het wel in de sdk zit maar niet in het eind product zegt genoeg.

Ik blijf erbij dat je het eens moet bekijken vanaf de andere kant. Kijk eens wat hij wel kan en focus je niet zo op wat hij niet kan.

Edit: trouwens je zei heel stoer "of hoeveel mobieltjes ken jij met een Front Cam" en daarna is dat ineens niet meer belangrijk. Spreekt jezelf een beetje tegen.

Edit: getikt vanaf mijn iPad 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 21-04-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Weet iemand nog hoe lang van te voren de pre-order in de US begon? Heb ik een beetje een indicatie wanneer ik weer eens op apple.de moet kijken.

Sorry verkeerde topic

[ Voor 10% gewijzigd door .CoUk op 21-04-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Niet zo vitten zeg jongens, niet echt fun-intended om dit topic nog te lezen zo...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Donstil schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:42:
[...]
...
Ik blijf erbij dat je het eens moet bekijken vanaf de andere kant. Kijk eens wat hij wel kan en focus je niet zo op wat hij niet kan.
De eerste regels in de header van dit topic:
''iPads, iPods, iPhones & iTunes
De iPod synchroniseren met iTunes? Een filmpje kijken met de Apple TV? Navigeren met de iPhone? Frustraties over ontbrekende iPad functionaliteiten? Hier ben je aan het juiste adres.

Need I say more??
Hij heeft gewoon een punt. O-)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hmm... best wel een leuke verrassing. Ik ging vandaag even proberen of ik via ebooks kan lenen van de bibliotheek (moet je in de bieb een account maken bij netlibrary). Dus ik op http://www.netlibrary.com/ een boek geleend en op de ipad gezet.

Nou. Het werkt! zonder authenticatie of kraken of wat dan ook. Best wel mooi toch. Ben alleen benieuwd of ie na 20 dagen nog werkt (voor zolang mag je het lenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:40

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

hallo ,

Ik krijg binnekort een iPad maar heb zozeer nog niet echt de topic doorgespit dus heb ik nog een aantal vragen , ten eerste hoe werk de iTunes etc met iPad? Ik heb een mac account voor mijn iPhone waarbij ik momenteel een flink aantal apps hebt gekocht , kan deze worden gebruik met mijn nieuw iPad?. Zou beetje maf zijn als ik een nieuwe aan moet maken (US etc.) dan zou deze dan geen oude apps bevatten toch

En voor het synchroniseren werk dat precies als de iPhone? (via usb kabel)

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01
Nike Football+ Team Edition voor iPad is tijdelijk gratis.
Wat een gave mooie App zeg voor Iedereen dienvan voetbal houd een aanrader.

Link naar de app: http://itunes.apple.com/a...-edition/id364260004?mt=8
Alleen te downloaden met us account.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Chibi2k schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:51:
hallo ,

Ik krijg binnekort een iPad maar heb zozeer nog niet echt de topic doorgespit dus heb ik nog een aantal vragen , ten eerste hoe werk de iTunes etc met iPad? Ik heb een mac account voor mijn iPhone waarbij ik momenteel een flink aantal apps hebt gekocht , kan deze worden gebruik met mijn nieuw iPad?. Zou beetje maf zijn als ik een nieuwe aan moet maken (US etc.) dan zou deze dan geen oude apps bevatten toch

En voor het synchroniseren werk dat precies als de iPhone? (via usb kabel)
Je zou het topic even kunnen lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
Nog een tevreden iPad gebruiker. Heb m net een paar uurtjes in gebruik.

Voor een hele mooie prijs (€475) een 32GB iPad weten te bemachtigen dankzij een collega met familie in de USA.

Het eerste wat mij opvalt is dat de iPad erg snel reageert. Helemaal vergeleken met mijn iPhone 3G. Het is overigens ook best een zwaar ding. Ik had m tenminste lichter verwacht. Dat scherm is belachelijk!!!!!

Ga m nu even verder testen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het gewicht is inderdaad een beetje veel. Je houdt 'm niet heel lang met één hand vast..
Ik laat 'm tenminste zo snel mogelijk rusten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Flatwhite schreef op donderdag 22 april 2010 @ 01:21: Voor een hele mooie prijs (€475) een 32GB iPad weten te bemachtigen dankzij een collega met familie in de USA.
Da's inderdaad een hele mooie prijs, gefeliciteerd! ;) Normaal gesproken heb je daar nog niet eens een 16 GB iPad voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:33:
Het gewicht is inderdaad een beetje veel. Je houdt 'm niet heel lang met één hand vast..
Ik laat 'm tenminste zo snel mogelijk rusten..
Ik moet zeggen dat het na een weekje wel went. Je wordt ook sterker natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
cyclone schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:06:
Ik had er een bij zagg.com besteld, krijg ik na ruim een week de status "in process" een mail gestuurd te hebben het antwoord " not available at our european distributor" terwijl ze op de site nogsteeds beweren binnen 2 dagen te shippen en hem binnen 7 dagen in Europa te hebben.
ZUCHT

Kortom dat gaat hem niet worden (sowieso een vervelende club want ze reageren niet of alleen met standaard mails na 4 dagen op je e mail, en telefonisch zijn ze helemaal niet te bereiken).

Iemand een tip ?
Brando heeft ze wel link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kmf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:23:
[...]

Ik moet zeggen dat het na een weekje wel went. Je wordt ook sterker natuurlijk ;)
Ik heb 'm nu 1,5 week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dit is wel een interessante aanname.
50% van de gekochte ipads in amerika zijn in amerika geactiveerd. Oftewel, 50% gaat de grijze markt in en wordt geexporteerd.

oh wacht, dat ging over de iphone.

http://www.pcworld.com/bu...d_of_official_launch.html
Tja, je hebt talent of je hebt het niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 22-04-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik zeg ook niet dat ie te zwaar is.. je moet 'm alleen na verloop van tijd echt wel laten rusten om geen last te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 10:48
weet er iemand een goede optie om de officiele Ipad case te bestellen? ik kan maar nergens iets vinden waar deze voor een normale prijs te verkrijgen is of op voorraad is... ik wil natuurlijk niet dat mijn Ipad bekrast word! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Minhan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:34:
weet er iemand een goede optie om de officiele Ipad case te bestellen? ik kan maar nergens iets vinden waar deze voor een normale prijs te verkrijgen is of op voorraad is... ik wil natuurlijk niet dat mijn Ipad bekrast word! :P
Ebay? Daar komt de mijne vandaag... En er zijn ondertussen toch ook wel NL importeurs die ze meebestellen? Ik zie hem sowieso staan op http://www.iphoneservicepoint.nl/apple_ipad/0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Iemand die dit ook heeft? In de iTunes App store (de NL versie) kom ik alleen nog maar iPad apps tegen. De iPhone apps zijn allemaal verborgen - via de zoekfunctie wel te vinden overigens. Leuk om te zien welke iPad apps we al in de NL store hebben natuurlijk, maar ik zou het toch fijn om iPhone apps te kunnen checken - die doen het wat beter op de iPhone.

Edit: gevonden, in de US store had ik de toggle op iPad apps gezet. Ondanks het ontbreken van de toggle in de NL store, wordt die setting wel onthouden.

[ Voor 17% gewijzigd door vistu op 22-04-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Laatst online: 17:38

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ook weer bestellen in de US, hoopte meer op iets in de buurt, maar blijkbaar ben ik een van de weinige die op zoek is naar een goede screenprotector :(

Nu mijn hoop maar even op een vriendje van me gevestigd, die is op dit moment in de US en wellicht wil hij wat meenemen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik ben nu 10 daagjes de eigenaar van een iPad 32 GB, en het is een hele leuke ervaring. Ik had van te voren nagedacht waar ik de iPad voor zou rechtvaardigen ten opzichte van onze laptop, en dat zat vooral in het op de bank internetten/mailen/forums brousen (of in bed film/tv kijken). Na 10 dagen is het me duidelijk. De kracht van iPad is het razendsnel omgaan met de standaard multimedia toepassingen zoals email en internet. Het is elke keer weer genieten om met zo'n klein handzaam apparaatje aan de gang te kunnen en ondanks dat de technologie geen doorbraak is, en de toepassingen elders ook op kunnen, is het totaalpakket wat snelheid en handzaamheid wat het apparaat zo leuk maakt.

Een paar kleine dingetjes die mij toch irriteren. Flash op non-mainstream websites mis ik. Het is gewoon jammer dat content niet wordt weergegeven.
Safari mist een tab functie voor meerdere webpaginas en switchen begint steeds vervelender te worden. Ik las al iets over een alternatieve brouser, dus die gaan we maar eens bekijken.
Multitasking. Yup, ondanks dat het switchen tussen apps razendsnel gaat, irriteert het gewoon om een app weer op te zoeken en opnieuw te starten. Ik ben blij dat Apple heeft aangegeven dat in het volgende OS te gaan stoppen.

Verder wens ik iedereen veel plezier met zijn/haar apparaat. Voor mij is het in elk geval de moeite van de aankoop waard. Ik ben van plan om binnenkort een ebook erop te lezen en te kijken hoe dat bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door mdmeijer op 22-04-2010 17:42 ]

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
[message=,noline]mdmeijer schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:41[/message]:
Ik ben nu 10 daagjes de eigenaar van een iPad 32 GB, en het is een hele leuke ervaring. Ik had van te voren nagedacht waar ik de iPad voor zou rechtvaardigen ten opzichte van onze laptop, en dat zat vooral in het op de bank internetten/mailen/forums brousen (of in bed film/tv kijken). Na 10 dagen is het me duidelijk. De kracht van iPad is het razendsnel omgaan met de standaard multimedia toepassingen zoals email en internet. Het is elke keer weer genieten om met zo'n klein handzaam apparaatje aan de gang te kunnen en ondanks dat de technologie geen doorbraak is, en de toepassingen elders ook op kunnen, is het totaalpakket wat snelheid en handzaamheid wat het apparaat zo leuk maakt.

Een paar kleine dingetjes die mij toch irriteren. Flash op non-mainstream websites mis ik. Het is gewoon jammer dat content niet wordt weergegeven.
Safari mist een tab functie voor meerdere webpaginas en switchen begint steeds vervelender te worden. Ik las al iets over een alternatieve brouser, dus die gaan we maar eens bekijken.
Multitasking. Yup, ondanks dat het switchen tussen apps razendsnel gaat, irriteert het gewoon om een app weer op te zoeken en opnieuw te starten. Ik ben blij dat Apple heeft aangegeven dat in het volgende OS te gaan stoppen.

Verder wens ik iedereen veel plezier met zijn/haar apparaat. Voor mij is het in elk geval de moeite van de aankoop waard. Ik ben van plan om binnenkort een ebook erop te lezen en te kijken hoe dat bevalt.
Ik heb net mijn eerste boek gelezen erop, en hoewel ik het niet verwacht leest het heel erg fijn, zelfs in het donker.
En over de browser, ik heb net Atomic Browser sinds vanmiddag, en die is super! Tabs herladen niet als je terug komt, en erg veel instellingen. Je kan hem zich ook laten gedragen als internet explorer of Firefox zodat sites niet de mobiele versie laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:40
ik heb het topic doorgelezen en helaas zonder goed antwoord (of ik heb niet goed gekeken).

Als ik mijn ipad op mijn mac aansluit dan gebeurt er niets, itunes wordt niet opgestart en de ipad wordt niet herkend op de mac. Iemand die dit ook heeft/gehad? En wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djee-djee schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:54:
ik heb het topic doorgelezen en helaas zonder goed antwoord (of ik heb niet goed gekeken).

Als ik mijn ipad op mijn mac aansluit dan gebeurt er niets, itunes wordt niet opgestart en de ipad wordt niet herkend op de mac. Iemand die dit ook heeft/gehad? En wat is de oplossing?
Laatste versie itunes eerst opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:40
lol..thanks :) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Heeft er hier iemand ervaring met de hotspots op de stations en/of soortgelijke hotspots?

Om deze hotspots (stations, maar ook bijv. Erasmus universiteit) te kunnen gebruiken moet je na connecten jezelf nog verifieren met een gebruikersnaam en wachtwoord, welke in een webformulier ingevuld moeten worden, alvorens er gebruik van te kunnen maken.

Zodra ik het gebruikersnaam en wachtwoord invul, loopt deze (na pakweg een seconde of 10) vast. Niet de hele iPad, maar wel het login-scherm en dus is het onmogelijk om gebruik te maken van deze hotspots.

De allereerste keer dat ik het probeerde op het station werkte het wel, maar daarna heeft het op geen enkel (5 verschillende stations + op de universiteit) meer gewerkt. Overal loopt hij op hetzelfde moment vast.

Lukt men het hier wel om op stations verbinding te maken? Heeft iemand ideeën/tips om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Vandaag het ik mijn iPad ontvangen. Helaas wilde hij niet syncen met mijn library en gaf hij foutmelding 13.
Indien je hetzelfde probleem hebt, je usb poorten leveren dan waarschijnlijk niet genoeg stroom. Probeer een andere pc of een externe usb hub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Internetten met Atomic Browser is echt heerlijk! Eindelijk tabbed browsing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
cyclone schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:01:
[...]

Ook weer bestellen in de US, hoopte meer op iets in de buurt, maar blijkbaar ben ik een van de weinige die op zoek is naar een goede screenprotector :(
Ik denk het wel. Ik zie het voordeel er ook niet van in. Je hebt een lelijker extra laag plastic op je mooie iPad, vaak met hier en daar een bubbeltje. Vaak heb je op de screen protector wel een zichtbare kras of 2, waar je op je iPad geen kras zou hebben gehad van hetzelfde object. (Met ervaringen van de iPhone Zagg)

Bovendien heeft de iPad dat hele (hele!) fijne anti smudge scherm wat de 3GS ook heeft. Beetje vettigheid op je scherm? Veeg over je broek en schoon issie. Met een lelijke screen protector geef je dat op.

Er is een reden dat 95% van de iPad gebruikers geen screen protector heeft. Denk daar even over na. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
WAT EEN GEWELDIG NIEUWS

RTL Gemist: tv-programma’s kijken op je iPad en iPhone nu mogelijk

Bron:
http://www.ipadplanet.nl/...iphone-nu-mogelijk-scoop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Das leuk nieuws ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Super :)
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik in m'n bed iets van RTL wil terug kijken. En aangezien mijn laptop wordt verruilt met een iPad, is dit wel mooi meegenomen. De publieke omroep zal wel snel volgen met of een iPad app of een aangepaste website waar de content highres wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
cyclone schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:06:
ZUCHT

Iemand een tip ?
http://www.onedayprice.nl/

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] Importeren.

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid

Denk mee met de grote Tweakers [iPad] iPad test!