De chip blijf in alle gevallen hetzelfde toch?Gusev schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:53:
[...]
Met een beetje pech bedoeld hij micro sim......Die is wel kleiner...
Wikipedia: File:GSM Micro SIM Card vs. GSM Mini Sim Card.svg
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
In de tekst staat dat de chip wel hetzelfde is, maar alleen het plastic verschillend. Met een beetje mazzel is een schaar wel een oplossing daarvoor.Donstil schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:56:
De chip blijf in alle gevallen hetzelfde toch?
1) de exacte dimensies van het scherm (breedte x lengte) in mm?
2) heeft de ipad een airplane mode?
3) kan je een bluetooth gps pairen met de ipad?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwachten dat je een iPad kan gebruiken met mini SIM :Megaflix schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:28:
Super, dan ga ik de 3G pre-orderen voor mezelfBen na het zien van al die filmpjes toch wel benieuwd geworden

Wikipedia: micro-SIM
Maar goed... er zullen ooit wel Nederlandse providers zijn die ooit Micro-SIMs gaan maken...
Alleen weet je ongeveer zeker dat je de dan iPad ook in Nederland kan krijgen, waarschijnlijk goedkoper dan nu...
Anoniem: 354160
Heb net mijn draadloos toetsenbord gekoppeld, maar merk nu wel dat ik toch wel een muis mis. Het touchscreen is zeer mooi en handig voor onderweg, maar op het bureau wil ik er toch echt graag een muisje naast hebben

De iPad is naar mijn mening een heel goed product wat net als de iPhone een ware hit kan gaan worden.
[ Voor 7% gewijzigd door SkyFlyer op 08-04-2010 02:47 ]
Sorry, ik ben geen simkaartdeskundige. Voor mij zien die plastic dingetjes met chipje er op er allemaal hetzelfde uit en ik zie ook niet het nut van meerdere varianten.SkyFlyer schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:16:
Verwachten dat je een iPad kan gebruiken met mini SIM :
[afbeelding]
Ja, mijn motorfiets had over een jaar ook goedkoper geweest, maar ik wil er niet volgend jaar op rijden, maar dit jaar nog. En ik hoef me niet echt zorgen te maken om geld, dus ik koop hem nuAlleen weet je ongeveer zeker dat je de dan iPad ook in Nederland kan krijgen, waarschijnlijk goedkoper dan nu...
Wat wil jij getest hebben aan de iPad?
Wilbert de Vries wil graag weten welke aspecten we terug willen zien in een Tweakers.net iPad-review, dus mocht je nog wat getest willen hebben, dan kun je het kwijt in dat topic in GR.
[ Voor 14% gewijzigd door Megaflix op 08-04-2010 08:23 ]
Moet je wel ontvangst hebben. Gezien het zwakke signaal, kun je dus alleen vlakbij je router de plaats bepalen?? En daar heeft toch niemand behoefte aan.SkyFlyer schreef op donderdag 08 april 2010 @ 02:47:
Omdat in google maps, elke WiFi ontvanger bijna op de meter nauwkeurig kan bepalen waar je bent. Heb je geen GPS voor nodig...
[ Voor 5% gewijzigd door wvexeltweakers op 08-04-2010 08:38 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Het niet kunnen opene van normale website's (was hier al eens aangehaald) is soms irritant. 8/10 mobile website's kan je wel uitzetten maar soms zit er een bij die dan mobiel bekeken moet worden en dat is wel vervelend.
Me dure mac is niet meer aan geweest na het syncen van me iPad.
En me iPhone 3gs voelt nu ineens zo langzaam aan
ik heb van het zwakke signaal nog niets gemerkt.wvexeltweakers schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:37:
[...]
Moet je wel ontvangst hebben. Gezien het zwakke signaal, kun je dus alleen vlakbij je router de plaats bepalen?? En daar heeft toch niemand behoefte aan.
Nou vooral de dingen die momenteel wat rondzingen zoals Wifi en hitteontwikkeling.Megaflix schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:22:
[...]
Wat wil jij getest hebben aan de iPad?
Wilbert de Vries wil graag weten welke aspecten we terug willen zien in een Tweakers.net iPad-review, dus mocht je nog wat getest willen hebben, dan kun je het kwijt in dat topic in GR.
Verder lijkt het me inderdaad ook irritant dat www een mobiele pagina neemt ipv de gewone.
Hoe vaak is dat?
Voor mij persoonlijk; In hoeverre kan de Ipad een desktop/notebook vervangen als je eigenlijk nauwelijks mèèr doet als een beetje surfen, downloaden en mail.
1) Ondertussen begrepen dat de ipad geen filesysteem heeft zoals op een pc/mac : Is het dus niet mogelijk om files die je op websites tegen komt b.v. mp3's / pdf's of een videofile te saven ?
2) Ik weet dat flash niet ondersteunt wordt, maar kan de ipad wel embedded wmv's / avi's / silverlight / adobe air (denk het niet maar vraag het maar voor de zekerheid)
3) indien vraag 1 niet kan, moet ik dan elke mp3/pdf/video die ik op de ipad wil eerst op de pc downloaden en dan via itunes op de ipad zien te krijgen ?
4) is de font rendering hetzelfde op de ipad als op de apple computers ? (vind dat nogal fuzzy namelijk)
Tis natuurlijk een leuk speeltje maar krijg door de review wel steeds meer de indruk dat je wel heel erg vast zit aan de itunes store en verder daaromheen niet veel kan doen. Als de ipad 200 euro was is dat acceptabel maar voor over de 400 euro wil ik dit soort dingen toch wel even zeker weten voor ik hem ongezien uit het schap pak volgende week.
Dank !
Van de Apple site: ''The best way to experience the web (...) hands down.''Donstil schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:41:
Nou na twee dagen spelen heb ik toch wat minpuntjes ontdekt.
Het niet kunnen opene van normale website's (was hier al eens aangehaald) is soms irritant. 8/10 mobile website's kan je wel uitzetten maar soms zit er een bij die dan mobiel bekeken moet worden en dat is wel vervelend.
[...]
Leuk marketingverhaal, maar hoe weerbarstig is de praktijk.
Wat houdt dat in, dat je Mobile sites te zien krijgt? Op de featurespage van Apple over browsen (Safari-The best way to see the sites.) vind ik niets terug over beperkingen voor browsen. Of hebben we het hier over kleine lettertjes die dat ergens vermelden?
[ Voor 19% gewijzigd door wvexeltweakers op 08-04-2010 09:25 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
HaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:09:toon volledige bericht
Ik heb de uitgebreide review gelezen op ars Technica, en er blijven een aantal vragen over voor de aanschaf (usa volgende week) :
1) Ondertussen begrepen dat de ipad geen filesysteem heeft zoals op een pc/mac : Is het dus niet mogelijk om files die je op websites tegen komt b.v. mp3's / pdf's of een videofile te saven ?
Dit is op iphone niet mogelijk, je kunt deze echter wel afspelen / openen. Voor de ipad ook niet lees ik net. Echter is het wel mogelijk hier apps voor te downloaden schijnt het.
2) Ik weet dat flash niet ondersteunt wordt, maar kan de ipad wel embedded wmv's / avi's / silverlight / adobe air (denk het niet maar vraag het maar voor de zekerheid)
Avi's werken gewoon. Silverlight/air niet, wmv ook niet volgens mij. Maar hiervoor komt uiteindelijk html5 in de plaats. Youtube werkt overigens gewoon.
3) indien vraag 1 niet kan, moet ik dan elke mp3/pdf/video die ik op de ipad wil eerst op de pc downloaden en dan via itunes op de ipad zien te krijgen ?
Dit klopt. Je kan ook video of muziek streamen via third-party apps.
4) is de font rendering hetzelfde op de ipad als op de apple computers ? (vind dat nogal fuzzy namelijk)
Ehm.. Ik zie niet per se iets verkeerds aan het font, dus ik weet het niet precies.
Tis natuurlijk een leuk speeltje maar krijg door de review wel steeds meer de indruk dat je wel heel erg vast zit aan de itunes store en verder daaromheen niet veel kan doen. Als de ipad 200 euro was is dat acceptabel maar voor over de 400 euro wil ik dit soort dingen toch wel even zeker weten voor ik hem ongezien uit het schap pak volgende week.
Binnen enige tijd wordt de iPad gejailbreakt, waardoor je volledige toegang krijgt tot het os. Dan komen er veel meer apps en functionaliteiten die Apple niet toestaat.
Dank !
Graag gedaan![]()
Donstil schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:41:
Nou na twee dagen spelen heb ik toch wat minpuntjes ontdekt.
Me dure mac is niet meer aan geweest na het syncen van me iPad.
En me iPhone 3gs voelt nu ineens zo langzaam aan![]()
[...]
ik heb van het zwakke signaal nog niets gemerkt.
Oh ja, een paar dingen die ik nog aan de ipadbezitters wilt vragen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat ligt niet aan de iPad maar aan de websites, die denken dat een iPhone de website bezoekt en dan een iPhone pagina voorschotelen !wvexeltweakers schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:20:
[...]
Van de Apple site: ''The best way to experience the web (...) hands down.''
Leuk marketingverhaal, maar hoe weerbarstig is de praktijk.
de fout is dat de websites geen optie hebben om van iPhone pagina om op normale weergave over te schakelen.
Serieus? Je verwacht dat je iets als een ipad voor 200 euro waard is? Een beetje mooie 10" wifi-enabled digitale fotoframe kost al 200 euro. En dan krijg je ook nog maar een oude TN-schermpje. De ipad heeft een IPS-schermHaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:09:
Voorzover ik weet is er nog helemaal geen Nederlandse releasedate bekend, laat staan een prijsEen magisch en revolutionair apparaat voor een ongelooflijke prijs
Ja, I know, het is een letterlijke vertaling
Ik verwacht van een 500 Dollar device dat hij wat meer kan dan alleen itunes, zie mijn vragen. Anders is het niet meer dan een manier om nog meer geld uit te geven aan content. Voor even boven de 200 euro heb je al een netbook b.v. en je vergelijk met een fotoframe gaat niet op die zijn er voor een paar tientjes. Voor 200 euro heb je een hd monitor van 23 inch...kmf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:29:
Serieus? Je verwacht dat je iets als een ipad voor 200 euro waard is? Een beetje mooie 10" wifi-enabled digitale fotoframe kost al 200 euro. En dan krijg je ook nog maar een oude TN-schermpje. De ipad heeft een IPS-scherm
Maar goed daar gaat het niet om, het ging mij om een aantal eigenschappen. Die zijn nu beantwoord en zoals ik het nu kan overzien laat ik volgende week het ipad netjes bij apple in de winkel liggen. Uiteindelijk gaat het erom of je de (in mijn ogen zeer beperkte) functionaliteit die 500 dollar waard vind. Dat is voor iedereen een persoonlijke afweging. Ik verwacht van de ipad dat ik hem kan gebruiken zonder dat ik hem continue aan de pc moet hangen voor wat content die ik wil zien. Stel je het even voor :
- Aha leuke video/mp3/pdf enz die ik wil downloaden en bekijken gevonden op ipad
- hups naar de pc, aanzetten, website, downloaden, opslaan, converteren
- itunes aanzetten, content toevoegen, ipad aansluiten, wachten op sync
- pc uitzetten, ipad afkoppelen, kabels opbergen
- content op ipad bekijken pffff
Nogmaals leuk ding, maar geen 500usd, zolang er zoveel beperkingen aan kleven.
[ Voor 17% gewijzigd door HaseMike op 08-04-2010 09:38 ]
PSN id: GG--77
Eigenlijk moet ik blij zijn dat er een iemand minder de ipad gaat halen, vergroot de kans dat ik de mijne kan krijgen tijdens de EU-release. Als die idd zo schaars is.HaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:35:
[...] continue aan de pc moet hangen voor wat content die ik wil zien. Stel je het even voor :
- Aha leuke video/mp3/pdf enz die ik wil downloaden en bekijken gevonden op ipad
Maar
Goodreader bv kan zo'n beetje alle bestanden downloaden en archiveren.
Textuele Epub is een paar kb. PDF-magazines met veel plaatjes gemiddeld 75MB. Comics zo'n 20MB per chapter.GG---77 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:36:
Wat is eigenlijk de grootte van een gemideld "Boek" voor de iPad? Oftwel is een 32 Gb echt noodzakelijk of kan je voorlopig volstaan met een 16 GB?
[ Voor 17% gewijzigd door kmf op 08-04-2010 09:46 ]
Boude stelling, dat dit aan de websites ligt. Je kunt het ook omdraaien: hoe komt het dat de websites denken dat er een iPhone de site bezoekt?absrnd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:27:
[...]
Dat ligt niet aan de iPad maar aan de websites, die denken dat een iPhone de website bezoekt en dan een iPhone pagina voorschotelen !
de fout is dat de websites geen optie hebben om van iPhone pagina om op normale weergave over te schakelen.
Als ik met mijn netbook surf, denkt de site ook niet dat het een iPhone of ander mobile device is.
Dus vind ik dat dit uiteindelijk toch aan de iPad ligt.
[ Voor 8% gewijzigd door wvexeltweakers op 08-04-2010 09:54 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Mee eens. Dit heeft alles te maken dat Apple controle wil houden over een apparaat dat jij hebt gekocht. Het is je eigendom, maar dat is meer fictie dan realiteit.HaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:35:
[...]
Ik verwacht van een 500 Dollar device dat hij wat meer kan dan alleen itunes, zie mijn vragen. Anders is het niet meer dan een manier om nog meer geld uit te geven aan content.
Als dit bij auto''s ook zo zou zijn....dan kon je alleen iets in je kofferbak doen als je naar de dealer gaat, die daarvoor een sleutel heeft.
Content pays....
Samsung S23 Ultra 256GB
Anoniem: 82691
Ben van plan dat wel te gaan installeren via de US App store.
Zijn deze applicaties vanuit de US app store wel in het Nederlands dan gewoon?
Goede vergelijking ook.wvexeltweakers schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:02:
[...]
Mee eens. Dit heeft alles te maken dat Apple controle wil houden over een apparaat dat jij hebt gekocht. Het is je eigendom, maar dat is meer fictie dan realiteit.
Als dit bij auto''s ook zo zou zijn....dan kon je alleen iets in je kofferbak doen als je naar de dealer gaat, die daarvoor een sleutel heeft.
Content pays....

Je mag alle op je ipad gooien als het maar dealer-gecertificeerd is. Dus van de appstore.
Wil je gaan chiptunen, dan heb je geen garantie meer. Geld voor een autodealer, geld ook voor apple.
Als je op een andere manier content op je iphone/ipad wilt zetten bestaan er ook andere programma's om te doen, als je geen itunes wilt. winamp bv voor mp3s
It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!
Je kan dit blijven "vinden", maar technisch gezien ligt het aan de iPad, de iPad heeft een User Agent in de webbrowser waarbij sites denken dat het een mobiel apparaat is. Dan krijgt de iPad een mobiele site voorgeschoteld, waar hij zelf niks aan kan veranderen. Oftewel, de sites moeten een betere detectie hebben en bij een iPad de gewone website laten zien. (of zoals me veel logischer lijkt, gewoon een knop om naar de normale site toe te gaan, lekker beperkend als je een aan van de twee layouts vast zit)wvexeltweakers schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:52:
[...]
Als ik met mijn netbook surf, denkt de site ook niet dat het een iPhone of ander mobile device is.
Anoniem: 77341
De User Agent string van een iPad is:wvexeltweakers schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:52:
[...]
Boude stelling, dat dit aan de websites ligt. Je kunt het ook omdraaien: hoe komt het dat de websites denken dat er een iPhone de site bezoekt?
Mozilla/5.0 (iPad; U; CPU OS 3_2 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/531.21.10 (KHTML, like Gecko) version/4.0.4 Mobile/7B367 Safari/531.21.10
Het is dus goed herkenbaar als een IPad. Het zegt dat het een Mobile device is, wat ook klopt lijkt me, maar de veronderstelling dat alle Mobile devices een klein scherm hebben lijkt me fout.
1. 148mm x 296mm of 296mm x 148mmkmf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:26:
Oh ja, een paar dingen die ik nog aan de ipadbezitters wilt vragen.
2. Nee er zit geen airplane mode op, BT staat automatisch uit dus je hoeft alleen Wifi uit te zetten in het vliegtuig (athans ik kon geen airplane mode vinden)
3. Ik heb geen GPS module dus ik zou het echt niet weten.
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 08-04-2010 11:10 ]
2960mm kan toch niet? De ipad is maar 242.8 mm x 189.7 mm
(bedoel je 196? )
Haha aangepast.kmf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:08:
[...]
2960mm kan toch niet? De ipad is maar 242.8 mm x 189.7 mm
(bedoel je 196? )
Em, klopt nog niet helemaal (29,6cm is langer dan de ipad zelf)
Het resultaat is een schitterend beeld ook op de iPad.
Hier kan je de file download syncen met je iPad en zelf ervaren
http://www.mediafire.com/?jyjmgnyjznh
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ik stream gewoon video via Airvideo naar m'n iPhone. Wordt on the fly gecodeerd op m'n iMac werkt prima hoor met ondertiteling. Zal ook wel op de iPad werken. *edit, ja er is een iPad versie!*HaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:35:
[...]
Nogmaals leuk ding, maar geen 500usd, zolang er zoveel beperkingen aan kleven.
Maar goed, sowieso download ik content met m'n download bak dus dat is de moeite niet. (gekochte, gedownloade of geripte) muziek staat toch al in iTunes, dus dat is de moeite ook niet. Met een andere mediaspeler moet je ook nog steeds je muziek naar de apparaat kopieren. Het juist fijn dat je vanuit 1 punt alle content naar je iPad kan synchen. Applicaties, muziek, video, boeken, podcasts en foto's.
Wat zijn de beperkingen nu echt waar je het over hebt? Ok, gesloten platform, maar je kan de iPad jailbreaken en eigen applicaties hierop draaien.
Van het Airvideo forum:
Screenies:The iPad version has been submitted for review. There are no guarantees though when and whether at all it will be approved.
Air Video will be released as universal application (for both iPhone and iPad). We don't plan to change the price. If you already own Air Video you should get the iPad version for free.
http://inmethod.com/air-video/images/iPad/2.png
http://inmethod.com/air-video/images/iPad/4.png
[ Voor 19% gewijzigd door Nitai op 08-04-2010 11:37 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik heb nooit echt begrepen wat het gesloten platform voor daadwerkelijk impact heeft. Bij windows ben je ook helemaal afhankelijk van de programma/drivermakers. Je moet maar hopen dat je een beetje goede app heb.Nitai schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:32:
[...]
Wat zijn de beperkingen nu echt waar je het over hebt? Ok, gesloten platform, maar je kan de iPad jailbreaken en eigen applicaties hierop draaien.
Probeer eens een 3 jaar oude canon scanner aan te sluiten op je windows 7 64bit systeem...
Bij linux is het helemaal open, maar echt gebruiksvriendelijke progs ben ik niet tegengekomen. En ik heb in m'n 20 jaar werken met linux maar 3x in de code gedoken van progs om een bug op te lossen...
Ik wil een standalone touch-computer, geen device waarvoor ik mijn pc moet laten aanstaan om er, in mijn ogen, standaard zaken mee te kunnen doen. Op het gevaar af in cliches te vervallen want het is al overal geschreven : Het is geen computer het is een grote ipod touch met een geweldig scherm. Denk toch dat ik meer zit te wachten op een touchscreen windows 7 of voor mij part OSX computer. Ik wil bepalen wat er gebeurt en wat ik kan downloaden, net zoals op mijn pc.Nitai schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:32:
Niet iets voor mij, maar gezien het verkoopsucces is er een grote groep die het een prima idee vind. Misschien zijn de amerikanen wel wat meer gewend om continue voor content te betalen.
Blijf erbij dat het wel een bijzonder leuk speelding is, maar daar vind ik het (persoonlijk) dus wat te prijzig voor. Gezien het feit dat er nog hele bergen $$ voor content bijkomt zou de prijs eigenlijk lager moeten zijn, zie de markt voor mobieltjes. Ipad zou m.i. 99 dollar moeten zijn + 19,95 per maand o.i.d. dat past meer bij wat het is.
Tis maar een mening, en ik ga natuurlijk wel nog even kijken in de USA.
Ooh het is 19,6 ik had vanaf 10cm gemeten omdat het begin niet te lezen was.kmf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:20:
[...]
Em, klopt nog niet helemaal (29,6cm is langer dan de ipad zelf)

welke settings heb je gebruikt ? Ik had een mkv van 4gig en die werd na het converteren een m4v van 25gb haha.robbinonline schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:32:
Oke even wat getest een .mkv 720P Sample van de Wedstrijd Manchester United - Chelsea omgezet via Handbrake naar een .MP4 bestand met ook de 720P resolutie 1280 x 720, gebruik gemaakt van de H264 Codec voor het beeld en de AAC codec voor het geluid.
Goed plan natuurlijk. Je moet iets kopen wat voor jou van belang is.HaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:44:
[...]
Ik wil een standalone touch-computer, geen device waarvoor ik mijn pc moet laten aanstaan om er, in mijn ogen, standaard zaken mee te kunnen doen. Op het gevaar af in cliches te vervallen want het is al overal geschreven : Het is geen computer het is een grote ipod touch met een geweldig scherm. Denk toch dat ik meer zit te wachten op een touchscreen windows 7 of voor mij part OSX computer. Ik wil bepalen wat er gebeurt en wat ik kan downloaden, net zoals op mijn pc.
Dit begrijp ik dan weer niet. Hoef je op windows nooit voor "content" te betalen? Programma's en zo?Niet iets voor mij, maar gezien het verkoopsucces is er een grote groep die het een prima idee vind. Misschien zijn de amerikanen wel wat meer gewend om continue voor content te betalen.
Over wat voor content heb je het dan wel niet? Op de iphone, ipad, en whatever kan je alle content wat je hebt ook op zetten.
Hier zijn wat insteltips: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=890595Donstil schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:55:
[...]
welke settings heb je gebruikt ? Ik had een mkv van 4gig en die werd na het converteren een m4v van 25gb haha.
PS, je hebt een DM
[ Voor 13% gewijzigd door kmf op 08-04-2010 11:57 ]
Hoe groot is de MP4 en hoelang deed de conversie erover?robbinonline schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:32:
Oke even wat getest een .mkv 720P Sample van de Wedstrijd Manchester United - Chelsea omgezet via Handbrake naar een .MP4 bestand met ook de 720P resolutie 1280 x 720, gebruik gemaakt van de H264 Codec voor het beeld en de AAC codec voor het geluid.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Als je een standalone touch pc wilt of portable tablet pc, die bestaan al jaren hoor? Ik zie het probleem niet. Ze zijn wel stukken duurder, maar dan is het een kwestie van persoonsgebonden budget.HaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:44:
[...]
Ik wil een standalone touch-computer, geen device waarvoor ik mijn pc moet laten aanstaan om er, in mijn ogen, standaard zaken mee te kunnen doen. Op het gevaar af in cliches te vervallen want het is al overal geschreven : Het is geen computer het is een grote ipod touch met een geweldig scherm. Denk toch dat ik meer zit te wachten op een touchscreen windows 7 of voor mij part OSX computer. Ik wil bepalen wat er gebeurt en wat ik kan downloaden, net zoals op mijn pc.
Overigens heb ik de voorkeur aan streamen, of dat nu via Last.fm is, of Grooveshark, of Spotify, of Youtube. Aan muziek geen gebrek. Maar het argument staat, je moet content erop plaatsen, net als bij elk andere mediaspeler. Dat is geen beperking?
Het iPhone OS biedt gewoon veel standaard zaken, internet, mail, media. Het enige wat niet volledig kan is downloaden. Maar ik vraag me dan af wat je op 16, 32 of 64GB wilt downloaden? Dat zit zo vol? Je kan overigens wel tegen betaling downloaden via iTunes dus daar hebben ze ook voor gezorgd. Maar is dat dan zo vies en not done (zonder moraalridder te spelen hoor..) om te betalen voor je content?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Aiiii helemaal vergeten dat je maar 16gb hebt, dan is mijn download argument van minder belang. Zo gewend aan bijna onbeperkte dataopslag dat je vergeet dat dit niet altijd mogelijk is. En betalen voor content, daarmee bedoel ik eigenlijk de app's vind ik toch wat lastig na jarenlang usenet gebruik. Ik weet het, niets op trots op te zijn maar je went er dermate aan dat je geen 10 euro per app wilt betalen. Het loopt nogal snel op denk ik zo.Nitai schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:01:
Het iPhone OS biedt gewoon veel standaard zaken, internet, mail, media. Het enige wat niet volledig kan is downloaden. Maar ik vraag me dan af wat je op 16, 32 of 64GB wilt downloaden? Dat zit zo vol? Je kan overigens wel tegen betaling downloaden via iTunes dus daar hebben ze ook voor gezorgd. Maar is dat dan zo vies en not done (zonder moraalridder te spelen hoor..) om te betalen voor je content?
Ik weet dat er Windows touchpads zijn, maar ja W7 leent zich niet echt voor touchbediening. Ben benieuwd wat de slate gaat brengen, of daar misschien een schil overheen zit. En kom op Apple breng een iPad uit die een macbook is zonder toetstenbord en met een touch "schil" om osx heen.
... je bent je ervan bewust dat er tig gratis apps zijn? Apps van 10 euro zijn een uitzondering. De meeste zeer goede zijn onder de 7 euro. En veel favorite apps zijn ook nog eens voor minder dan euro te krijgen.HaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:17:
[...]. En betalen voor content, daarmee bedoel ik eigenlijk de app's vind ik toch wat lastig na jarenlang usenet gebruik. Ik weet het, niets op trots op te zijn maar je went er dermate aan dat je geen 10 euro per app wilt betalen. Het loopt nogal snel op denk ik zo.
Als zelfs dat te veel is...
http://daringfireball.net/2010/04/the_ipad is waarschijnlijk de beste review die ik tot nu toe heb gelezen. Ook nog eens gevuld met interessante facts.
Het probleem van de reloading pages bv
Misschien dat firmware 4.0 toch een vorm van pagefile/cache/swap kan laten gebruiken?There’s one severe problem in Safari for iPad, though: memory crapping out. MobileSafari for iPhone has always allowed you to open up to eight pages at a time. It tries to keep them all truly open, in RAM, so that you can quickly switch between them. But when it runs out of memory it starts flushing some of the pages. It doesn’t forget the URLs for those pages, and, in recent versions, it saves a static thumbnail image of the rendered page, but when you switch back to those purged pages, MobileSafari must reload the page — thus, you must wait both for the contents of the page to download and for the page to actually render (which — the rendering — often takes longer than the downloading). It’s very noticeable. Switching between unpurged Safari pages is instantaneous. Switching to a purged page takes as long as opening it from scratch.
Ik heb gisteren wederom met Air Video zitten spelen op mijn iPhone en ik was aangenaam verrast! 99% van mijn video/audio collectie werd met 'Live Conversion' afgespeeld vanaf mijn server! Van 1080p MKV tot MP3's. Alleen VIDEO_TS lukte niet.Nitai schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:32:
[...]
Van het Airvideo forum:
[...]
Screenies:
http://inmethod.com/air-video/images/iPad/2.png
http://inmethod.com/air-video/images/iPad/4.png
Als je veel (HD) films hebt, is het de 2,39 zeker waard.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Dit kan overal ter wereld.HaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:56:
@hierboven : waarom zou je überhaupt op een iphone/pod/pad video's in house willen streamen vanaf een pc/mac ? Een film kijkt toch een stuk fijner op je pc (groot scherm) of gewoon op de lcd/plasma (grooooot scherm) met 5.1 sound in je woonkamer ?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Owkee weer wat geleerd, grappig maar je pc 3 weken aan laten staan voor af wat content is ook weer zowat. Daarbij zit je dan ook nog met de (meestal) 1mbit upload "snelheid" .Rivanov schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:01:
Dit kan overal ter wereld.
[ Voor 12% gewijzigd door HaseMike op 08-04-2010 13:13 ]
Daarnaast ben ik niet de enige in huis en heb ik niet altijd zin om naar een andere kamer te gaan of achter mijn werkstation te gaan zitten.
Anoniem: 87260
Een review die ikzelf zeer interessant vond, is die van AnandTech. Hierin wordt op veel vragen die gesteld werden in het bovenstaande draadje een antwoord gegeven.
Haha lol
Nee ik moet eerlijk toegeven dat de iPad ook niets voor mij is. Maar ik vind het wel een mooi dingetje en voor genoeg mensen zal het een handig apparaat zijn. Het is denk ik meer iets voor de mensen die echt direct zoiets hebben van "Die MOET ik hebben"
* offtopic: Moet btw ook denken aan m'n klasgenoten die laatst toen ik ze meldde dat ik graag een macbook zou willen hebben begonnen te klagen. Haalden ze het feit aan dat je meteen voor alles moet betalen en weet ik wat niet allemaal. Als zij voor de dingen die ze gebruiken nu eens netjes zouden betalen, kwamen ze niet zo goedkoper uit dan met een apple
It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!
Anoniem: 106714
Daarom is de HP Slate of een Android apparaat ook helemaal jouw ding. Als jij een auto wilt met veel ruimte moet je geen porsche nemen.HaseMike schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:08:
[...]
Owkee weer wat geleerd, grappig maar je pc 3 weken aan laten staan voor af wat content is ook weer zowat. Daarbij zit je dan ook nog met de (meestal) 1mbit upload "snelheid" .
Veel mensen hier hebben een iPhone gehad en weten hoe fijn het werkt. De mindere dingen nemen ze voor lief.
Anoniem: 82691
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 82691 op 10-04-2010 16:25 ]
Heb je een dual band router? Je kan ook de ipad laten verbinden met enkel 2,4 of 5ghz-netwerk.Anoniem: 82691 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:20:
Ik heb mijn iPad vandaag ontvangen en bleek ook last te hebben van het bekende Wifi probleem!
Bij mij viel telkens de verbinding weg met mijn draadloze router.
Eerst alle beveiliging er eens vanaf gehaald, maar dat hielp niets.
Uiteindelijk mijn router op alleen G netwerken gezet (hij stond op mixed G/N), nu blijft de verbinding wel stabiel, alleen natuurlijk wat langzamer
Lol, al zou ik trollen weglaten hoor, want volgens mij is dit de pijnlijke waarheid:
En nee ik ben geen iPad fanboy, volg het nieuws gewoon..Can you imagine running Windows 7, plus an HP-designed UI layer, plus iTunes, plus Microsoft Outlook, plus Firefox, plus streaming video via the camera all at the same time in 1 GB of RAM?
Anoniem: 97872
Pfff was wel even doorlezen maar nu weet ik zeker dat mijn schoonzus volgende maand een iPad moet meenemen voor mij.Croccifixio schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:16:
Ik zag toevallig net het draadje waarin wordt gevraagd wat mensen graag getest willen zien in de review van de iPad door Tweakers.net. Ik wilde dat draadje niet vervuilen met reviews van andere sites, dus ik dacht laat ik het hier even melden.
Een review die ikzelf zeer interessant vond, is die van AnandTech. Hierin wordt op veel vragen die gesteld werden in het bovenstaande draadje een antwoord gegeven.
Ziet er veelbelovend uit. Zijn er ook andere apps om bv je desktop te besturen met de Iphone / Ipad?zAo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:51:
[...]
Ik heb gisteren wederom met Air Video zitten spelen op mijn iPhone en ik was aangenaam verrast! 99% van mijn video/audio collectie werd met 'Live Conversion' afgespeeld vanaf mijn server! Van 1080p MKV tot MP3's. Alleen VIDEO_TS lukte niet.
Als je veel (HD) films hebt, is het de 2,39 zeker waard.
http://labs.chitika.com/ipad/
De inkomsten van apple door de ipad loopt sneller op dan onze staatsschuld.
Bij de 610n zit het bij de wireless settings. Daar heb ik 2 dingen. 1 gedeelte voor 5ghz en 1 gedeelte voor 2.4. Dan kan ik per band aangeven wat voor id het heeft en zo.Anoniem: 82691 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:47:
[...]
hmm. ik kan die instelling helaas niet terug vinden.
Het betreft een Linksys WRT160Nv2
Bij mixed G (2.4Ghz) en N (5Ghz) is het toch altijd dualband? Hij heeft hem nu op G (2.4Ghz) only gezet, dus single band.kmf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:30:
[...]
Heb je een dual band router? Je kan ook de ipad laten verbinden met enkel 2,4 of 5ghz-netwerk.
Dit was met Fortisbank.nl
.
Edit: Ah, je ziet maar 3 van je files. Nog geen live conversion naar iPad resolutie helaas.
[ Voor 27% gewijzigd door Jasper op 08-04-2010 22:09 ]
File is uiteindelijk 1,9gig en ziet er werkelijk waar fantastisch uit.
Gewoon standaard settings laten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 08-04-2010 23:47 ]
Net geen 2uur. (unibody17"/2.66/4gb/64bit)Rivanov schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:48:
Hoelang deed de conversie erover?
Waarom 1280x720 eigenlijk? 1024 is toch beter als je voor klein wilt?Donstil schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:47:
Ik heb zojuist de 720P MKV van UP omgezet naar een 1280x720 M4V met handbrake.
[afbeelding]
Anoniem: 128933
Anoniem: 156876
Uhh... Je kan hem toch ook resizen naar goede breedte en de verhouding gewoon aanhouden?Anoniem: 128933 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:01:
Denk dat je dan allemaal problemen krijgt met cropping omdat de verhoudingen dan niet meer kloppen. Of het beeld wordt raar uitgerekt.
ja dat zal niet zoveel schelen toch ?kmf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:57:
[...]
Waarom 1280x720 eigenlijk? 1024 is toch beter als je voor klein wilt?
(ach en ik bestel nu een 64gb. Dat lost het ook op )
2 uur?Donstil schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:47:
Ik heb zojuist de 720P MKV van UP omgezet naar een 1280x720 M4V met handbrake.
[afbeelding]
Zojuist een film omgezet door middel van Videomonkey. Onderstaande settings. Klaar binnen 45 minuten.

dwz; kun je op die manier content binnenhalen?
Met synology is er iets als unpn-server/itunes service of zo. Nooit begrepen hoe het werkt, maar misschien kan je het uitvogelen.Tooooony schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:23:
Kun je ook een NAS benaderen met de Ipad?
Ja dat snap ik, maar ik dacht dat je bedoelde resizen naar 1024x720.Anoniem: 156876 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:15:
[...]
Uhh... Je kan hem toch ook resizen naar goede breedte en de verhouding gewoon aanhouden?
jep twee uur. Vanaf een mkv.carfreak02 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:22:
[...]
2 uur?
Zojuist een film omgezet door middel van Videomonkey. Onderstaande settings. Klaar binnen 45 minuten.
[afbeelding]
Misschien doet handbrake er nog iets mee waardoor het langer duurt.
1024x720 lijkt me trouwens wel een rare resolutie. Zeker als het orgineel 1280x720 is.
Een van de twee resizen leverd toch een uitgetrokken/ingedrukte film op ?
Anoniem: 156876
Ik bedoelde niks, maar zo te zien bedoelde diegene dat inderdaad, aan de screenshot te zien hierboven. Ik zei dus niks.Anoniem: 128933 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:38:
[...]
Ja dat snap ik, maar ik dacht dat je bedoelde resizen naar 1024x720.
Als je "keep aspect ratio" aanvinkt behoudt ie de juiste ratio natuurlijk. Ik denk zelf dat het nog steeds sneller is effe een ipad versie te downloaden dan zelf te converten.Donstil schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:53:
[...]
jep twee uur. Vanaf een mkv.
Misschien doet handbrake er nog iets mee waardoor het langer duurt.
1024x720 lijkt me trouwens wel een rare resolutie. Zeker als het orgineel 1280x720 is.
Een van de twee resizen leverd toch een uitgetrokken/ingedrukte film op ?
Itunes server wil volgens mij zeggen dat je op al je devices dezelfde biblio`s hebt. Hetzelfde als je Ipad syncen met je macbook bijvoorbeeld.kmf schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:35:
[...]
Met synology is er iets als unpn-server/itunes service of zo. Nooit begrepen hoe het werkt, maar misschien kan je het uitvogelen.
Wat ik niet zeker weet is of je dan al je muziek en foto`s op je Synology kunt dumpen om ze (via Itunes) allemaal op de Ipad binnen te halen.
De bediening van de Synology is web based dus volgens mij zou dat dan moeten lukken?
Anoniem: 133714
Er zijn in de AppStore verschillende applicaties die media via wifi kunnen streamen vanaf een UPnP- en/of DLNA-apparaat naar een iPhone. Of er al een dedicated versies voor de iPad zijn weet ik ziet.Tooooony schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:23:
Kun je ook een NAS benaderen met de Ipad?
Zoek in de AppStore eens op "PlugPlayer" (betaald) of "Media Link Player Lite" (gratis).
Of zoek in de AppStore eens (algemener) op de termen "UPnP" en "DLNA".
Synology heeft zelf een aantal eigen applicaties in de AppStore: DS audio, DS cam en DS photo.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 133714 op 09-04-2010 09:38 ]
Super, thanks! Weer een horde genomen in de besluitvorming....Anoniem: 133714 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:35:
[...]
Er zijn in de AppStore verschillende applicaties die media via wifi kunnen streamen vanaf een UPnP- en/of DLNA-apparaat naar een iPhone. Of er al een dedicated versies voor de iPad zijn weet ik ziet.
Zoek in de AppStore eens op "PlugPlayer" (betaald) of "Media Link Player Lite" (gratis).
Of zoek in de AppStore eens (algemener) op de termen "UPnP" en "DLNA".
Synology heeft zelf een aantal eigen applicaties in de AppStore: DS audio, DS cam en DS photo.
PhD i.o.
Graag gedaan. De vraag over streamen vanaf je NAS komt steeds af en toe langs.Tooooony schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:31:
[...]
Super, thanks! Weer een horde genomen in de besluitvorming....
Ik gebruik op het moment zelf Media Player Link Lite om media (muziek, foto, video) vanaf UPnP- en DLNA-apparaten via wifi te streamen naar mijn iPhone (media in het juiste formaat). Deze app werkt prima. Ik heb PlugPlayer nog niet gekocht/gebruikt.
Volgens mij is een NAS van Synology behalve via de eigen iPhone-applicaties ook via UPnP en/of DLNA benaderbaar.
Een NAS van Synology heeft volgens mij ook een iTunes-server zodat je alle media op je NAS ook als zodanig onder de applicatie iTunes terug ziet. Hierdoor kan je je media op één plek houden (op je NAS).
Anoniem: 87260
Ik zou er niet van uit gaan dat Nederland bij de laatste landen zitten. Bij de iphone waren er ook nog veel landen na Nederland.Maximus schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:37:
Nu met de iPhone OS conference van gisteren in het achterhoofd en de aankondiging aldaar dat het nieuwe OS 4 naar de iPad komt in de herfst van dit jaar, mogen we dan voorzichtig de conclusie trekken dat de release van de iPad in Nederland wordt doorgeschoven naar Augustus/September? Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat ze dit gaan doen in de zomerperiode en er voor zou teveel rushen zijn.
Bij die media, valt daar ook foto's onder? Ik kan me voorstellen dat het niet werkt met foot's omdat dan de hele album interface van de iPad traag wordt.Anoniem: 133714 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:50:
[...]
Graag gedaan. De vraag over streamen vanaf je NAS komt steeds af en toe langs.
Ik gebruik op het moment zelf Media Player Link Lite om media (muziek, foto, video) vanaf UPnP- en DLNA-apparaten via wifi te streamen naar mijn iPhone (media in het juiste formaat). Deze app werkt prima. Ik heb PlugPlayer nog niet gekocht/gebruikt.
Volgens mij is een NAS van Synology behalve via de eigen iPhone-applicaties ook via UPnP en/of DLNA benaderbaar.
Een NAS van Synology heeft volgens mij ook een iTunes-server zodat je alle media op je NAS ook als zodanig onder de applicatie iTunes terug ziet. Hierdoor kan je je media op één plek houden (op je NAS).
Ticking away the moments that make up the dull day
Binnen de genoemde applicatie Media Link Player Lite (en ook PlugPlayer) kunnen ook foto's getoond worden die vanaf je NAS gehaald worden. Alle media wordt getoond binnen de mogelijkheden van de applicatie. En dus niet binnen de foto-applicatie van de iPad.Radagast2005 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:51:
[...]
Bij die media, valt daar ook foto's onder? Ik kan me voorstellen dat het niet werkt met foot's omdat dan de hele album interface van de iPad traag wordt.
best irritant maar ben allang blij dat het niet aan de ipad ligt
Dat kan wel, maar dan alleen apps uit de Canadese App store volgens mij. Ik weet niet zeker of daar ook al de apps als iwork in staan die niet in de Nederlandse App store staan.Rivanov schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:08:
Ik krijg van iemand een Canadese iTunes Giftcard. Kan ik middels deze Giftcard Apps kopen in de iTunes Store en deze vervolgens op mijn iPad zetten die uit Amerika komt?
Koop dit weekend wel even een code voor de US iTunes Store. Kan ik wat apps gaan kopen voor maandag.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 09-04-2010 12:50 ]
http://www.itunescode.nl/ kan ik je aanraden.. begin van de week een 100 dollar kaart gekocht, kreeg de code directRivanov schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:49:
Canadese Store is helaas net zo gevuld als de Nederlandse.. zeer karig dus.
Koop dit weekend wel even een code voor de US iTunes Store. Kan ik wat apps gaan kopen voor maandag.
Ideaal, direct na het betalen de code!
Betaal al niets voor de iPad, dock en case.. dus dan kan er wel wat besteed worden aan codes!
[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 09-04-2010 12:54 ]
Ik heb net maar even getest met m'n synology+iphone. Je kan idd de UPnP-service aanzetten van de NAS. Er worden dan een aantal directories aangemaakt, video, music, photos. Hierin kun je je spullen pleuren en via medialink bekijken.Anoniem: 133714 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:50:
[...]
Graag gedaan. De vraag over streamen vanaf je NAS komt steeds af en toe langs.
Nadeel is natuurlijk dat je videobestanden moet omzetten naar mp4.
Anoniem: 77341
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in [iPad] Importeren.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid
Denk mee met de grote Tweakers [iPad] iPad test!