[Apple producten] Levertijden - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:
  • 143.781 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:28
26 april besteld
27 april betaling verwerkt
30 april bestelling verzonden

Ik zag mensen eerder in dit topic met gedetailleerde informatie over de verzenddetails via track&trace van UPS. Ik heb via Apple wel een verzendnummer gekregen, maar dit is natuurlijk niet het track&trace nummer.

Kan ik er voorzichtig vanuit gaan dat ik mijn bestelling aanstaande dinsdag (4 mei) wellicht al in ontvangst mag nemen? De mail zegt overigens dat de bestelling wordt bezorgd 'op of voor 13 mei'. Maar zoals ik al eerder in dit topic had gelezen is dit meer een uiterste datum, en bleken sommigen al hun bestelling te hebben ontvangen een paar dagen nadat het is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MacBook staat in Brussel, dat is zo'n 50 km van mij verwijdert en toch moet ik wachten tot maandag.

BRUSSELS, BE 01/05/2010 5:41 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 01/05/2010 2:56 VERTREKSCAN
01/05/2010 1:16 IMPORTSCAN
01/05/2010 0:58 IMPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 30/04/2010 23:26 AANKOMSTSCAN
WARSAW, PL 30/04/2010 21:30 VERTREKSCAN
30/04/2010 18:30 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 30/04/2010 3:56 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
INCHEON, KR 30/04/2010 10:45 VERTREKSCAN
SHANGHAI, CN 30/04/2010 6:30 VERTREKSCAN
30/04/2010 4:00 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 29/04/2010 18:45 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 30/04/2010 0:36 EXPORTSCAN
SHANGHAI, CN 29/04/2010 15:04 HERKOMSTSCAN
CN 29/04/2010 1:42 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

de haat voor weekends wordt plots groot. :)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Kan ik mij wat bij voorstellen, het is immers weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
Eindelijk kan ik mij ook hierbij deelnemen aan dit onderwerp. Omdat ik jarig ben vandaag, heb ik zojuist een bestelling geplaatst via Apple store. :D

Bestelling:
Macbook Pro i5 15"
+ Hi-res (Glossy)
+ US Keyboard layout

Datum:
1 mei 2010

Betaling is via BIBIT B.V. gegaan en aangezien het weekend is, zal het hoogstwaarschijnlijk nog even duren voordat het verwerkt is.

[ Voor 9% gewijzigd door synthic op 02-05-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ElNillus schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:02:
[...]

Wat is eigenlijk het verschil? Die enter-key toch? :o

EDIT: bah, ik hoef die Nederlandse layout eigenlijk ook niet. Toch mijn bestelling al geplaatst, maar ik wil liever de US International layout. (tilde linksbovenin naast de 1)
Even Apple contacteren, lijkt me niet dat dit een probleem gaat opleveren?
offtopic:
Volgens mij bedoel je de US layout want de andere is de International English en die is op het euro-teken na geheel gelijk aan de Nederlandse layout (de tilde zit daar dus niet naast de 1). De verschillen tussen de layouts is al zo vaak besproken, dat moet eenvoudig terug te vinden zijn (tip: kijk eens in de laatste pages van het topic over de MBP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqid
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08-2015
Wordt helemaal paranoia hier...

14 april de 15" mbp /w i7 besteld, nog steeds niets binnen. Verwachte bezorgdatum is 12 mei... vind het echt niet kunnen. Bekende hebben dezelfde config ongeveer rond dezelfde datum besteld en hebben hem al een week in huis. Erg zuur als je ergens 2100 euro achter laat... maar ja, is toch niets aan te doen.

Huidige status is:
Verwachte bezorgdatum: 12 Mei 2010 (Voor wijzigingen vatbaar)
Huidige bezorgstatus: Bezorging gepland door laatste vervoerder, zie verwachte bezorgdatum 01 Mei 2010

Guess dat het wachten is tot 12 mei.

[ Voor 20% gewijzigd door Aqid op 02-05-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:45

wytsekamsma

This is the darkest timeline.

14/04 besteld & betaald
15/04 verwerkt (verwachte verzenddatum: 4 werkdagen)
19/04 US orderstatus zegt nu "Prepared for Shipment"
24/04 shipment dispatched (verwachte leverdatum: 13 mei)
26/04 In Transit to Customer - 29 Apr 2009 (verwachte leverdatum: 12 mei)
28/04 Factuur ontvangen...
29/04 preparing handover to final carier (== de datum die achter In Transit to Customer stond)
30/04 Trackingnummer van UPS, verwachte leverdatum: 4 mei

@Aqid
Zoals je kunt zien heb ik op dezelfde datum mijn bestelling gedaan, en had ik tot 29 april dezelfde verwachte leverdatum. Misschien heb je geluk en krijg je hem een dag later dan mij (zal wel 6 mei zijn dan).
Heb je al een trackingnummer van UPS?

Macbook Pro M1 Pro 14" | Fuji XH2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Ik heb overigens ook nog geen trackinnummer ontvangen, maar hopelijk wordt het net zo snel afgehandeld als de bestelling van StarC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElNillus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2023

ElNillus

Verwarde internetmiljonair

Ik zie net dat de "Verzendklaar" datum van de MBP 13" niet langer 5 werkdagen is, maar "3 dagen". De voorraad lijkt dus op gang te komen. :) (Apple online store)

Heeft iemand overigens ervaring met het bestellen van custom configs? Mijn order van 30 april heeft namelijk een grotere HDD en US keyboard. Op wat voor vertraging moet je dan rekenen? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqid
wytsekamsma schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:04:
@Aqid
Zoals je kunt zien heb ik op dezelfde datum mijn bestelling gedaan, en had ik tot 29 april dezelfde verwachte leverdatum. Misschien heb je geluk en krijg je hem een dag later dan mij (zal wel 6 mei zijn dan).
Heb je al een trackingnummer van UPS?
Nee heb nog geen trackingnummer van UPS :( Er staat bij vervoerder NL DISTRIBUTIE CENTRUM en bij trackingnummer staat het order nummer, zoals andere dat ook hadden. Heb alle mogelijke sites uit de startpost al geprobeerd, het order nummer is nergens bekend als geldig trackingnummer. Nog maar even wachten dan. Hoop hem echt voor het einde van de vakantie binnen te hebben (dus voor 7 mei)! Ach ja, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 19:54
Ik heb mezelf ook echt 1,5 week op zitten winden over die trage levertijd van mijn macbook pro. Trick is om gewoon vooral niet teveel naar die website te kijken en gewoon dat mailtje afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma

wytsekamsma

Aqid schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:39:
[...]

Nee heb nog geen trackingnummer van UPS :( Er staat bij vervoerder NL DISTRIBUTIE CENTRUM en bij trackingnummer staat het order nummer, zoals andere dat ook hadden. Heb alle mogelijke sites uit de startpost al geprobeerd, het order nummer is nergens bekend als geldig trackingnummer. Nog maar even wachten dan. Hoop hem echt voor het einde van de vakantie binnen te hebben (dus voor 7 mei)! Ach ja, we zullen zien.
Aangezien je steeds een dag achter mij aanloopt, verwacht ik dat je morgen wel een trackingnummer van UPS zult krijgen. Met een beetje mazzel heb je hem dan dinsdag, en anders donderdag*. Pin me er niet op vast though...

*Ga er even vanuit dat UPS op bevrijdingsdag niet bezorgd. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
UPS Vakantierooster 2010
In Nederland worden volgende feestdagen door UPS waargenomen:

Nieuwjaarsdag - 1 januari 2010
Paasmaandag - 5 april 2010
Koninginnedag - 30 april 2010
Bevrijdingsdag - 5 mei 2010
Hemelvaartsdag - 13 mei 2010
Pinkstermaandag - 24 mei 2010
Kerstdag - 25 december 2010
Tweede Kerstdag - 26 december 2010

bron: http://www.ups.com/conten...ip/imp_exp/operation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqid
CzMichiel schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:46:
Ik heb mezelf ook echt 1,5 week op zitten winden over die trage levertijd van mijn macbook pro. Trick is om gewoon vooral niet teveel naar die website te kijken en gewoon dat mailtje afwachten.
Haha I hear you. Al ben ik er ontzettend slecht in, denk dat als Apple de bezoeken zou loggen dat mijn IP er meerdere malen per dag tussen zou staan (en dat al 19 dagen lang) :o. Ben echt vies ongeduldig wat dat betreft.
wytsekamsma schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:57:
[...]
Aangezien je steeds een dag achter mij aanloopt, verwacht ik dat je morgen wel een trackingnummer van UPS zult krijgen. Met een beetje mazzel heb je hem dan dinsdag, en anders donderdag*. Pin me er niet op vast though...
Jah inderdaad :), laten we het hopen. En omg, 8 feestdagen per jaar waarvan er 2 vallen in mijn (/onze) bestel periode rofl.

Hopelijk morgen een status update, krijgt de Apple site weer minimaal 10-15 views van mijn IP :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Vandaag wellicht de grote dag? UPS zegt dit:
Status:In transit
Nieuwe geplande afleveringsdatum: 03/05/2010

Maar al voor het weekend staat er dit, en er staat niks over 'in route' o.i.d. Wat denken jullie? Kans dat ie vandaag komt, of gaat de afleverdatum gewijzigd worden?
KOELN (COLOGNE), DE 01/05/2010 2:24 VERTREKSCAN
01/05/2010 0:55 IMPORTSCAN
01/05/2010 0:48 IMPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 30/04/2010 23:26 AANKOMSTSCAN
WARSAW, PL 30/04/2010 21:30 VERTREKSCAN
30/04/2010 18:30 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 30/04/2010 4:08 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
INCHEON, KR 30/04/2010 10:45 VERTREKSCAN
SHANGHAI, CN 30/04/2010 6:30 VERTREKSCAN
30/04/2010 4:00 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 29/04/2010 19:17 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 30/04/2010 0:25 EXPORTSCAN
SHANGHAI, CN 29/04/2010 13:31 HERKOMSTSCAN
CN 29/04/2010 1:35 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Laatst online: 15-03-2023
  • 28 april geld overgemaakt naar Apple
  • 3 mei (vandaag) hebben ze de betaling pas ontvangen/verwerkt (maar ik lijk hier de uitzondering te zijn.
  • Verwachte verzenddatum: 17 Mei, 2010
  • Verwachte leverdatum: 26 Mei, 2010
Voor een low base standaard uitvoering MBP 13" + HP printer. Dit bestaat toch niet ? Ik dacht dat elke zichzelfrespecterende webshop die in Nederland verkoopt al een aantal jaren dat beetje extra moeite doet om de producten in ieder geval binnen een week aan de man te brengen, en zelfs een week is vrij lang. Erg teleurgesteld in Apple Store, en het helpt er natuurlijk ook niet op de je niet eens met iDeal of PayPal kan betalen, lijkt me geen lastige implementatie. Ik ga de Apple Store bellen en vragen of de MBP en de printer apart geleverd kunnen worden, wellicht dat ik 'm dan eerder heb.

EDIT: Gebeld, kwam inderdaad door de printer. Ze gaan kijken of ze de aflevering kunnen splitsen, ik krijg hier morgen bericht over. Ik hoop het, can't wait any longer.

EDIT: Apple heeft dezelfde dag nog de MBP+printer verzonden! Vreemd but i'm happy :).

[ Voor 13% gewijzigd door andromedaan op 04-05-2010 00:33 ]

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk bedoelde een zekere Racetows dat ik deze post hier moest plaatsen. Hij of zij verwees althans naar dit forum zonder verder comentaar.

Zaterdagavond de 27' I5 besteld. Volgens de verwachting wordt ie 10 of 11 mei geleverd. Zal wel de 11e worden want de 10e is ons dorp geblokkeerd vanwege de Giro. Ik heb inmiddels wel een Wnummer gekregen, maar dat werkt niet bij http://www.appleserialnumberinfo.com/Desktop/index.php Waarschijnlijk heb ik alleen nog maar een webbetaalnummer en geen serienummer. Krijg ik nu voor de track van mijn Imac een afzonderlijk nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

andromedaan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:55:
  • 3 mei (vandaag) hebben ze de betaling pas ontvangen/verwerkt (maar ik lijk hier de uitzondering te zijn.
Voor een low base standaard uitvoering MBP 13" + HP printer. Dit bestaat toch niet ? Ik dacht dat elke zichzelfrespecterende webshop die in Nederland verkoopt al een aantal jaren dat beetje extra moeite doet om de producten in ieder geval binnen een week aan de man te brengen, en zelfs een week is vrij lang. Erg teleurgesteld in Apple Store, en het helpt er natuurlijk ook niet op de je niet eens met iDeal of PayPal kan betalen, lijkt me geen lastige implementatie. Ik ga de Apple Store bellen en vragen of de MBP en de printer apart geleverd kunnen worden, wellicht dat ik 'm dan eerder heb.

EDIT: Gebeld, kwam inderdaad door de printer. Ze gaan kijken of ze de aflevering kunnen splitsen, ik krijg hier morgen bericht over. Ik hoop het, can't wait any longer.
Tip voor snelle levering inderdaad: Bestel geen randapparatuur en/of accessoires bij je Mac. Dan wordt ie namelijk eerst ergens anders naar gestuurd waar die weer opnieuw verpakt wordt met je accessoire. Dat kost je zo een week extra. Kun je zo'n kabeltje beter los kopen :+

Printer is randgevalletje natuurlijk, want die krijg je gratis :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 03-05-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 07:49
andromedaan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:55:

Ik had precies hetzelfde vandaag, kreeg ook bericht dat m'n betaling ontvangen was, verwachte verzenddatum: 17 mei, verwachte leverdatum: 26 mei. Ik wist dat er een langere levertijd op de printer zou zitten. Gelukkig kun je bij Apple een deel van de bestelling annuleren, dus ik heb die printer er meteen weer uitgegooid. Nu is de verzenddatum binnen 3 werkdagen, en kan ik hem volgende week ergens verwachten. Het gaat bij mij echter om een 17 inch MBP.

Zou dus zeggen, als je de printer niet echt nodig hebt, en je MBP snel wil hebben, gewoon die printer annuleren, maarja, die is wel bijna gratis.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqid
Klopt, ik ben ook zo stom geweest om een DVI adapter mee te bestellen, ben al vanaf 14/04 aan het wachten. Als ik dat van te voren had geweten.... Maar goed, heb vandaag mijn UPS T&T nummer gekregen!! Op de UPS site staat echter nog niets, volgens mij issie alleen digitaal aangemeld of zow en hebben ze het pakket nog niet. Het begint nu in ieder geval eindelijk op te schieten, verwacht hem deze week zeker binnen te hebben. Verwachte leverdatum op de Apple site is van 12 mei naar 04 mei gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElNillus

ElNillus

Apple heeft vanochtend mijn keyboard/users guide van NLD naar USA veranderd. Dit nadat ik ze hierover gemaild had. Mooi! :)

Hoelang duurt trouwens:
- het verwerking van een bankoverschrijving
- samenvoegen van MBP met Incase Sleeve (24 uur voorraad)
- maatwerkoptie

Alvast bedankt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
@elsanor @bosmonster @Aqid

Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van de Apple Store medewerkster die mij aan de lijn te woord stond. Ze kan de aflevering pas splitsen als de MacBook Pro gereed is, en dat is deze vrijdag. Hopelijk verzenden ze 'm ook daadwerklijk deze vrijdag, dan heb ik 'm hopelijk maandag (nog een hele week ;(). Als dat het geval is heb ik gelukkig door de printer geen verdere vertraging voor de MBP gekregen.

Tip: Wil je dus geen vertraging met het onvangen van je Mac ? Bestel er niets bij, en als je dat wel doet; laat de bestelling splitsen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqid
ElNillus schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:36:
Apple heeft vanochtend mijn keyboard/users guide van NLD naar USA veranderd. Dit nadat ik ze hierover gemaild had. Mooi! :)

Hoelang duurt trouwens:
- het verwerking van een bankoverschrijving
- samenvoegen van MBP met Incase Sleeve (24 uur voorraad)
- maatwerkoptie

Alvast bedankt. :D
Bij mij dus ongeveer een week of 3 (er van uitgaande dat ik hem deze week krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma

wytsekamsma

Aqid schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:32:
Klopt, ik ben ook zo stom geweest om een DVI adapter mee te bestellen, ben al vanaf 14/04 aan het wachten. Als ik dat van te voren had geweten.... Maar goed, heb vandaag mijn UPS T&T nummer gekregen!! Op de UPS site staat echter nog niets, volgens mij issie alleen digitaal aangemeld of zow en hebben ze het pakket nog niet. Het begint nu in ieder geval eindelijk op te schieten, verwacht hem deze week zeker binnen te hebben. Verwachte leverdatum op de Apple site is van 12 mei naar 04 mei gegaan.
Zo zie je maar weer dat de verwachte leverdata van Apple vrij conservatief zijn. Mijn trackingnummer van UPS geeft nu aan "Billing Information Received", dus ik ga er vanuit dat hij vandaag verzonden wordt. Dat moet dan met die van jou ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
Aqid schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:32:
same here, bij mij staat factuurgegevens ontvangen. Op apple site 4 mei levering. Ik hoop dat UPS mij een update geeft voor het eind van de dag zodat ik morgen thuis kan beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Verzonden op: Apr 30, 2010
Verwachte leverdatum: 17 Mei, 2010 - 20 Mei, 2010

had bij mijn 15" hi-res AG overigens wel een remote besteld.

Zal de verwachtte leverdatum goed kunnen kloppen, of is er een grote kans dat ik 'm eerder in huis heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma

wytsekamsma

In mijn geval was het 7 werkdagen van "verzonden" naar "geleverd" hopelijk. In jouw geval zou het dan volgende week dinsdag zijn, 11 mei.

edit:
Dit geldt dus alleen voor Merge in Transit zendingen, wanneer je nog iets los besteld hebt, zoals een remote. Standaard modellen komen rechtstreeks met UPS uit Shanghai, en kunnen volgens mij binnen een week geleverd worden.

[ Voor 46% gewijzigd door wytsekamsma op 03-05-2010 15:03 . Reden: kleine nuancering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here...staat al vanaf vrijdag op deze status en verwachting is 4-mei...
CzMichiel schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:25:
[...]

same here, bij mij staat factuurgegevens ontvangen. Op apple site 4 mei levering. Ik hoop dat UPS mij een update geeft voor het eind van de dag zodat ik morgen thuis kan beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabio1972
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11-2022
Ongeduldig als ik ben heb ik net even gebeld met de Apple store, en ik ben iets wijzer... Ik heb 23 april een 15" CTO besteld (HR/AG, HD@7.200 rpm). In de mail die ik eerder kreeg stond 13 mei als leverdatum, op de applestore.bridge-point.com staat 18 mei.

Op 30 april is-ie vanuit de fabriek verzonden, wat helaas betekent dat hij morgen pas landt in Luxemburg en waarschijnlijk 5 mei in NL stock gaat om daar samengevoegd te worden met de printer die ik besteld heb (wat geen vertraging oplevert).

Op 6 mei zal UPS (of TNT) hem overnemen en op zijn vroegst zal ik hem dus vrijdag 7 mei ontvangen.

Geduld is een schone zaak zeggen ze, maar een snelle levertijd ook als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-08 23:01
Besteldatum: 1 mei 2010
Verwachte verzenddatum: 5-7 werkdagen
Verwachte leverdatum: 14 mei - 19 mei 2010

Maatwerkconfig:
- 2.4GHz Intel Core i5
- 4GB 1066MHz DDR3 SDRM - 2x2GB
- 320GB Serial ATA Drive @ 5400
- SuperDrive 8X DL
- MBP 15" HR Glossy WS Display

Levertijd van ruim 2 weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

jfk

Zal ik dan ook maar ff?

MBP 13" 2.66 standaard model besteld bij dealer: 16 april.
Status vandaag, 3 mei: levertijd onbekend (maar dat kan zomaar morgen anders zijn).

Ach ja, heb al lang genoeg gewacht op de nieuwe update, die paar weken kunnen er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nou, de MBP is hier eindelijk binnen. Het gaat om een vrij standaard config van de goedkoopste 15" mbp met 8 GB aan geheugen en het hi-res anti-glare scherm. Hij is besteld op 20 april en op 3 mei dus keurig door de ups afgeleverd, iets eerder dan de 6 mei die Apple aangaf als prognose. Het scherm is erg prettig, ik had verwacht dat de letters vrij klein werden maar dat is dus echt niet zo. De letters zijn iets kleiner maar wel prima leesgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

8 GB en hi-res scherm valt niet echt meer onder "standaard config" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqid
@wytsekamsma, CzMichiel:
Volgens mij zitten we met zn alle in hetzelfde schuitje :) Lijkt erop dat ik hem ook morgen mag ontvangen. UPS status is inmiddels veranderd naar:
Status: In transit - Op tijd
Vastgestelde afleveringsdatum:04/05/2010

En onderaan bij Pakketstatus staat:
EINDHOVEN, BEST, NL 03/05/2010 16:11 HERKOMSTSCAN
NL 03/05/2010 1:48 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

@ppl:
Blij dat het scherm je bevalt, ben zelf voor de 15" i7 met 4GB, 7200rpm disk en high-res AG scherm gegaan. Had van een klasgenoot al vernomen dat hij ook erg tevreden was met het scherm.

[ Voor 23% gewijzigd door Aqid op 03-05-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:51
Besteld: 2010-04-26
Betaald: 2010-04-28
Besvestiging: 2010-05-03

maar de bevestigings email was int frans :s weet iemand hoe je dit kan oplossen? (belgië)

[ Voor 5% gewijzigd door sQuare8 op 03-05-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Heb ongeveer dezelfde status als Aqid. Wel rond de middag even Apple gevraagd de boel op mijn werk af te leveren. Aangezien ik deze week niet zomaar thuis kan zijn. Enige wat de meneer aan de telefoon kon beloven was dat ik hem deze week wel zal hebben. Maar of het morgen zou lukken wist ie niet. Ligt een beetje aan de timing van wanneer mijn verzoek aan UPS doorgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma

wytsekamsma

Aqid schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:58:
Status: In transit - Op tijd Rescheduled
Vastgestelde afleveringsdatum:04/05/2010
Hier ook inderdaad, al heb ik wel een "aangepaste" afleveringsdatum gekregen, die precies hetzelfde is als de vorige... 8)7

@sQuare8:
Volgens mij zijn er meer mensen die dat gehad hebben, hoeft volgens mij geen probleem te zijn, zolang je ongeveer kunt ontcijferen wat er staat. Is één van de vele bugs in de mailupdates van Apple.

[ Voor 24% gewijzigd door wytsekamsma op 03-05-2010 18:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Yes :D Vanochtend Macbook Pro binnen gekregen! De verwachte verzenddatum klopte dus bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:57:
Yes :D Vanochtend Macbook Pro binnen gekregen! De verwachte verzenddatum klopte dus bij mij :)
Hier ook! Ik heb hem de 21ste besteld, 5-7 dagen hadden ze in China gereserveerd voor het inbouwen van een ander scherm. 29 april lag mijn macbook al in een UPS pakhuis in Best, bij Eindhoven. Vanmorgen is hij afgeleverd! Nu zit ik te wachten op Time Machine en de migration assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduman86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 21:24
MacBook Pro 13 (Maatwerkoptie: US Keyboard)

29/04 Besteld en betaald (bankoverschrijving)
30/04 Verwerkt (verwachte levering: 12/05 - 14/05)
03/05 Verzonden
05/05 Verwachte leveringsdatum (wordt er wel bezorgd op Bevrijdingsdag?)
06/05 Bezorgd

[ Voor 179% gewijzigd door mduman86 op 07-05-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
He goed nieuws. Plotseling krijg ik een mail dat m'n bestelling is verzonden. Apple had vandaag m'n betaling ontvangen, en na vanmiddag nog een geschatte leverdatum van 27 mei (bijna een maand!!) laten zien te hebben is hij plots, samen met de printer toch verstuurd. Volgens Apple ontvang ik 'm morgen, maar op de UPS traceerpagina staat er niets over wanneer ik 'm ontvang, alleen datie vandaag verzonden is. Of heb ik iets over het hoofd gezien? Of mag ik ervan uitgaan dat Apple goed zit hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElNillus

ElNillus

mduman86 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:24:
MacBook Pro 13 (Maatwerkoptie: US Keyboard)

29/04 Besteld en betaald (bankoverschrijving)
30/04 Verwerkt (door Apple)
03/05 Factureringsgegevens ontvangen (CH)
03/05 Herkomstscan (Shanghai, CH)
03/05 Exportscan (Shanghai, CH) :'(
03/05 Pakketgegevens verwerkt door in-/uitklaringsinstantie. Wachten op vrijgave (Keulen, DE)
03/05 Pakketgegevens verwerkt door in-/uitklaringsinstantie. Wachten op vrijgave / vrijgegeven door in-/uitklaringsinstanti. Nu in-transit voor aflevering (Keulen, DE)
Argh, ik had een dag later dan jij besteld, ook MBP 13", ook maatwerk US keyboard, ook bankoverschrijving (30e), maar ik zit nog steeds op Betalingsbevestiging te wachten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Sinds zaterdag ben ik al het genieten van mn nieuwe 27" iMac i7 :D

Via Prowarehouse
15 april: bestelling geplaatst
29 april: bestelling verwerkt/verstuurd
1 mei: bezorgd

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:41:
8 GB en hi-res scherm valt niet echt meer onder "standaard config" :+
Ik vind het geen exotische extra's iig :P

Ik had al over de geruchten gelezen dat de i5 met dat hi-res anti-glare scherm nogal veel gewild is en dat die dingen daardoor niet meer zo voorradig waren. Ik heb er eerlijk gezegd niks van gemerkt.
Aqid schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:58:
@ppl:
Blij dat het scherm je bevalt, ben zelf voor de 15" i7 met 4GB, 7200rpm disk en high-res AG scherm gegaan. Had van een klasgenoot al vernomen dat hij ook erg tevreden was met het scherm.
Toen ik 'm besteld had was er hier nog niemand die de nieuwe Macs in de winkel had staan dus ik heb een beetje op de gok moeten bestellen. De vorige generatie 17" MacBook Pro met 1920x1200 als resolutie had men er wel staan. Die heeft een iets hogere dpi dan het hi-res scherm van de 15" MBP's dus ik heb die 17" maar als vergelijking genomen. Dat beviel me in de winkel al goed en zo in het echt voor m'n neus bevalt dat 15" hi-res scherm zeker. Voor wie dat hi-res wil bestellen en het niet zo zeker weet is het zeker aan te raden om de 17" met 1920x1200 als resolutie eens te bekijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Mijn bestelling is 30 April verzonden, maar ik heb nog geen traceernummer ontvangen. Krijg ik dit via de mail of wordt dat automatisch geupdate op de Bestelstatus pagina van Apple?

[ Voor 7% gewijzigd door reAaa op 04-05-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
reAaa schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:04:
Mijn bestelling is 30 April verzonden, maar ik heb nog geen traceernummer ontvangen. Krijg ik dit via de mail of wordt dat automatisch geupdate op de Bestelstatus pagina van Apple?
Op het moment dat m'n pakket verzonden werd had ik ook gelijk een traceernummer. Apple noemt het 'Trackingsnummer vervoerder'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Als ik via Bestelstatus -> Volg deze zending -> Trackingsnummer vervoerder
Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt

Afbeeldingslocatie: http://i221.photobucket.com/albums/dd222/santiagojwz/zending.jpg

Valt het bovenstaande te interpreteren als: Beide items zijn verzonden, zowel de remote als de mbp, echter omdat ik er een remote heb bijgenomen, is de verwachte leverdatum 17-20 mei?

Nu is het niet dat ik niet kan wachten tot het pakket binnen is, maar wat ik wel frappant vind is dat de meesten hier gedetailleerde informatie hebben over het pakket. Ik ben namelijk wel benieuwd naar de huidige locatie van mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
@reaaa
Gezien je bestelling al is verzonden door Apple denk ik niet dat ze het nu nog kunnen splitsen. Bel morgen gewoon even met de Apple Store, wellicht dat ze iets kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
Bestelling geplaatst op 1 mei 2010 (begin in de middag).
Op dit moment, is de status (nog steeds) 'wordt beoordeeld'.

Wat betekent het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma

wytsekamsma

@reAaa
Omdat je er een remote bij besteld hebt krijg je pas een trackingnummer als alles in NL aan UPS is overgedragen. De enige tracking die je bij zo'n Merge in Transit zending krijgt is die van Apple, door op "volg deze zending" te klikken. Er zwerft hier ergens op het forum een lijstje rond met de verschillende statussen die je hier kunt krijgen. Mijn Merge in Transit zending was na verzending ongeveer 1,5 week onderweg, dus dat geeft je een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
Kmkz schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 02:26:
Bestelling geplaatst op 1 mei 2010 (begin in de middag).
Op dit moment, is de status (nog steeds) 'wordt beoordeeld'.

Wat betekent het precies?
Bestelling wordt verwerkt. Dus een nieuwe status gekregen!
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: 5-7 werkdagen
Verwachte leverdatum: 14 Mei, 2010 - 19 Mei, 2010

[ Voor 6% gewijzigd door synthic op 04-05-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElNillus

ElNillus

Hoera! Status is deze ochtend veranderd, mijn MBP CTO gaat binnen 3 dagen de deur uit.

Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: 3 werkdagen
Verwachte leverdatum: 17 Mei, 2010 - 18 Mei, 2010

Dat komt denk ik door de sleeve? Ik heb zo'n gevoel dat de grijze nu ook 2 weken levertijd heeft.

Heeft iemand ervaring met het splitsen van bestellingen? Care to explain hoe dat in zijn werk gaat? Extra kosten, rompslomp, anything? :p

[ Voor 15% gewijzigd door ElNillus op 04-05-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
@wytsekamsma

Aha oké, Dus met een beetje mazzel aan het eind van de week/begin volgende week binnen.
Overigens net een mailtje gehad met de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqid
Hmm vandaag zou de dag moet zijn, wytsekamsma jij al wat binnen? Vreemd genoeg staat mn UPS status nog steeds op "HERKOMSTSCAN", hoop niet dat ik voor niets vrij heb genomen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma

wytsekamsma

Ik denk begin volgende week. Hij is hier nu net bezorgd (Wat een verbetering tov mijn oude SR MBP!), nadat hij op 24 april is verzonden:

14/04 besteld & betaald
15/04 verwerkt (verwachte verzenddatum: 4 werkdagen)
19/04 US orderstatus zegt nu "Prepared for Shipment"
24/04 shipment dispatched (verwachte leverdatum: 13 mei)
26/04 In Transit to Customer - 29 Apr 2009 (verwachte leverdatum: 12 mei)
28/04 Factuur ontvangen...
29/04 preparing handover to final carier (== de datum die achter In Transit to Customer stond)
30/04 Trackingnummer van UPS, verwachte leverdatum: 4 mei
04/05 Geleverd door UPS

Ik zie jullie weer over een jaar of drie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqid
@wytsekamsma: Congratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma

wytsekamsma

Ah, ging net langs elkaar.
Mijn UPS tracking is ook niet helemaal 100%: hij geeft nog steeds geen Out For Delivery. Wel een soort tussenscan in Drachten. Waar moet die van jou naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Mijne was ook alleen herkomstscan en is toen toch vandaag bezorgd (zonder out for delivery dus), dus ga er maar vanuit dat hij vandaag nog komt als hij herkomstscan in Nederland heeft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqid
EDIT: Hijs binnen!!! Unpacking fest xD

Conclusie:
15" mbp met extra's (DVI adapter) 14/04 besteld, 04/05 in huis.

[ Voor 86% gewijzigd door Aqid op 04-05-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Hij is binnen ;) !! 2010 MBP 13". Gister was de betaling ontvangen door Apple en vanochtend had ik 'm (inclusief de printer) in huis, mooi! Google Chrome werkt in combinatie met BetterTouch prachtig! Ik heb threefingerswipe links/rechts ingesteld als vorige tab/volgende tab en threefingertap als open in new tab, heerlijk. De geluidstoetsen doen het uitstekend in Spotify.

Pics:
edit: hmm pics doen het opeens niet, ik probeer het later nog eens

Ik wist overigens al dat ik de click een beetje lastig vond (te hard drukken om een click te maken) dus ik heb een 'tap' als click ingesteld, werkt veel lekkerder. Veel succes met het wachten iedereen, bye bye Levertijd topic.

[ Voor 23% gewijzigd door andromedaan op 04-05-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Shit!!

Vandaag out for delivery, maar ik moest anderhalf uur de deur uit. En wat krijg je dan? Een half uur nadat ik de deur uit was, staat UPS voor de deur. Maar ik heb nu een Info Notice nummer. Dus ik haal hem donderdag lekker zelf op in UPS DC Apeldoorn. 5 mei zijn ze helaas dicht, anders had ik morgen al even kunnen gaan.

Afhalen omdat ik er toch langs kom en ik donderdag niet thuis kan zijn.

Op de terugweg op de invalsweg naar mijn woonplaats een UPS busje gezien, daar zou ie toch niet in gezeten hebben. :F

In de tussentijd alvast even mijn systeem clonen naar een externe HD met SuperDuper!. Twee dagen werken vanaf een externe firewire HD en daarna kan ik de boel zo over nemen. Laptopje in target disk mode vind ik altijd iets teveel gedoe (laat staan dat het allemaal op mijn buro past).

[ Voor 33% gewijzigd door The - DDD op 04-05-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
reAaa schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:02:
Als ik via Bestelstatus -> Volg deze zending -> Trackingsnummer vervoerder
Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt
Als je naar apple.com/store gaat kom je in de Amerikaanse store uit. Als je via die weg je order status bekijkt krijg je vaak dingen (lees: het tracking nummer) te zien die in de Nederlandse store niet te zien is. Met dat trackingnummer kun je dan weer bij TNT/UPS/etc. verder kijken waar het pakket zich bevindt.
wytsekamsma schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:33:
Ah, ging net langs elkaar.
Mijn UPS tracking is ook niet helemaal 100%: hij geeft nog steeds geen Out For Delivery. Wel een soort tussenscan in Drachten. Waar moet die van jou naar toe?
Mijn UPS tracking was ook niet helemaal 100% hij stond vanaf 30 april 's ochtendsvroeg tot en met ergens maandagmiddag nog op "bestemmingsscan". Toen ik echter thuis kwam was het pakket al afgeleverd. Een paar later nog eens de status bekeken die toen pas op afgeleverd stond. Ik kan mij tijden herinneren waarin die statusupdates 5 minuten later verschenen (5 minuten nadat je het in ontvangst had genomen stond het op de UPS tracking site). Als je echter op de omschrijving klikt bij UPS zie je ook dat ze melden dat de status een tijdje op hetzelfde kan blijven staan waarbij het pakket gewoon naar je onderweg kan zijn. De status hoeft dus niet specifiek op "out for delivery" te staan.

[ Voor 0% gewijzigd door ppl op 04-05-2010 18:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
@ppl, dankjewel, ik ga meteen even kijken.

de Nederlandse bestelstatus zegt nu:

Huidige bezorgstatus Onderweg naar klant – verzending op schema Datum: 07 Mei 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
17 April besteld
4 mei levering 19:15 ! (werd gek om 19:00 toen die kerel er nog niet was)

Iedereen succes met wachten, voor de mensen die em snel willen. Bestel nooit extra's bij je macbook !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElNillus

ElNillus

CzMichiel schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:46:
17 April besteld
4 mei levering 19:15 ! (werd gek om 19:00 toen die kerel er nog niet was)

Iedereen succes met wachten, voor de mensen die em snel willen. Bestel nooit extra's bij je macbook !!
Gratz, heb jij je wel rustig kunnen houden met Dodenherdenking (20:00) dan? Of daarvoor al je MacBookje geunboxed? :p

En inderdaad, het is niet slim om extra's bij je MB te bestellen als je hem zsm wil hebben. Ze moeten dan samenvoegen in Venray ofzo... Zo ook bij mij. ;w

Net email naar Apple gestuurd met de vraag of ze de MBP (CTO uit China) en de sleeve apart kunnen verzenden zodat MBP sneller komt, heb meer Tweakers dat zien doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
wat als je 3x niet thuis was voor de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
ElNillus schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:15:
[...]

Gratz, heb jij je wel rustig kunnen houden met Dodenherdenking (20:00) dan? Of daarvoor al je MacBookje geunboxed? :p
Nee, hij rende schreeuwend van geluk de dodenherdenking in. Werd niet zo sportief opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElNillus

ElNillus

sQuare8 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:42:
wat als je 3x niet thuis was voor de levering?
Dan houden ze het pakketje 5 dagen vast bij het meest dichtbij gelegen TNT distributiegebeuren, zodat je hem kan komen halen. Doe je dat niet, dan gaat hij retour naar afzender: Apple dus. :)

Overigens kun je TNT vragen hem bijvoorbeeld op je werk af te laten leveren als je niet thuis kan zijn! :D
alex028 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:47:
[...]

Nee, hij rende schreeuwend van geluk de dodenherdenking in. Werd niet zo sportief opgenomen.
:')

[ Voor 19% gewijzigd door ElNillus op 04-05-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
ElNillus schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:48:
[...]

Dan houden ze het pakketje 5 dagen vast bij het meest dichtbij gelegen TNT distributiegebeuren, zodat je hem kan komen halen. Doe je dat niet, dan gaat hij retour naar afzender: Apple dus. :)

Overigens kun je TNT vragen hem bijvoorbeeld op je werk af te laten leveren als je niet thuis kan zijn! :D

[...]

:')
pakketje komt via UPS. helaas zit ik nog op school. en ook mijn ouders zullen niet thuis zijn... pff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
andromedaan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:14:
Hij is binnen ;) !! 2010 MBP 13". Gister was de betaling ontvangen door Apple en vanochtend had ik 'm (inclusief de printer) in huis, mooi! Google Chrome werkt in combinatie met BetterTouch prachtig! Ik heb threefingerswipe links/rechts ingesteld als vorige tab/volgende tab en threefingertap als open in new tab, heerlijk. De geluidstoetsen doen het uitstekend in Spotify.

Pics:
edit: hmm pics doen het opeens niet, ik probeer het later nog eens

Ik wist overigens al dat ik de click een beetje lastig vond (te hard drukken om een click te maken) dus ik heb een 'tap' als click ingesteld, werkt veel lekkerder. Veel succes met het wachten iedereen, bye bye Levertijd topic.
Huh, zo snel? Je hebt zeker gewoon de standaard versie genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Kmkz schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:25:
[...]

Huh, zo snel? Je hebt zeker gewoon de standaard versie genomen?
Yup, zo snel. In de ochtend was de betaling ontvangen en zag ik dat hij 17 mei werd verzonden en ik 'm 27 mei waarschijnlijk binnen zou krijgen. Gelijk Apple gebeld dat dit ik dit niet vond kunnen, maar mij werd verteld dat ze mijn MBP bestelling van de printer konden splitsen waarna de MBP waarschijnlijk a.s. vrijdag verzonden kon worden. Plots kreeg ik tegen de avond aan een mail dat die sexy beast verzonden was, inclusief de printer. I guess I got lucky :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 mei 10:45 een macbook pro besteld, de standaard versie met 2x2 gb 250 gb 1066 mhz 2,4 ghz.

Ik ben een overstapper van windows naar mac dus ben toch wel erg zenuwachtig.

Ik heb er direct een printer bij genomen ( actie 80 euro terug ) echter kreeg ik een mailtje van de verkoper die ik gebeld had via het apple 0800 nr en daarin stond dat hij de bestelling had gesplitst vanwege de langere levertijd van de printer. Nu staat er bij mijn status: in behandeling ( gister direct betaald logisch zal nog wel tot vrijdag duren tot de betaling binnen is ) alleen staat er nu bij verzendmogelijkheden :

Verzendmogelijkheden
De bestelling wordt pas geleverd als alle artikelen beschikbaar zijn.

hier staat dus dat de printer en macbook samen worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:53:
4 mei 10:45 een macbook pro besteld, de standaard versie met 2x2 gb 250 gb 1066 mhz 2,4 ghz.
Dan zit je in hetzelfde schuitje als ik ;) 1 mei besteld, levertijd volgende week.
Het wordt samen geleverd. Er zit een 'schoonheidsfoutje' in de aflevering procedure, namelijk dat accessoires vanaf fabriek erbij gestopt worden. Dit kost extra tijd, dus daarom bestellen ze de spullen los en voegen het later samen. Eigenlijk is het een stukje service zodat je spullen eerder bij je zijn.

@andromedaan: Gefeliciteerd met je aanwinst. Leuk om te horen dat het ook zo snel kan gaan. Heb je dan een versie met Nederlands toetsenbord besteld?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus uiteindelijk wachten ze toch nog op de printer om deze tegelijkertijd met de macbook pro te versturen?

dit zei de Apple medewerker:

De printer is momenteel nog niet beschikbaar maar in 1 of 2 weken wel. Dus vandaar dat ik de bestelling splits. Dat betekend dat de computer eerder geleverd wordt en de printer waarschijnlijk een week later. U zult hier nog automatische mailtjes over ontvangen van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
miniBSD schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:09:

@andromedaan: Gefeliciteerd met je aanwinst. Leuk om te horen dat het ook zo snel kan gaan. Heb je dan een versie met Nederlands toetsenbord besteld?
Thanks, yup gewoon Nederlandse toetsenbord. Is naar mijn mening helemaal niks mee, het wordt hier op GoT wel een beetje opgeblazen. Dit is m'n 3e Mac en ik ben die Apple toetsenborden wel gewend, sterker nog, ik wil niets anders.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/5fg3dv.jpg

Ik vind trouwens ook het glossy-verhaal beetje overdreven. Het kwam nauwelijks voor dat ik last had van reflecties, en als dat toch voorkwam was de oplossing heel simpel; gewoon het scherm 5 raden richting het plafond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan

Verzendmogelijkheden

Ze kunnen je bestelling pas splitsen wanneer de MacBook Pro klaar is voor verzending. (bron:Apple telefoniste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
andromedaan schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:58:
[...]
Thanks, yup gewoon Nederlandse toetsenbord. Is naar mijn mening helemaal niks mee, het wordt hier op GoT wel een beetje opgeblazen. Dit is m'n 3e Mac en ik ben die Apple toetsenborden wel gewend, sterker nog, ik wil niets anders.
Bedankt voor deze info. Op de site is het niet direct te vinden wat de verschillen zijn, link: (http://support.apple.com/kb/HT2841?viewlocale=nl_NL) . Als dit zo had ik het ook rustig kunnen bestellen.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Nog even Pics dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/10f5gyd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2zywlet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduman86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 21:24
Er wordt vandaag door UPS niet bezorgd of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Bestelde vandaag een
- iPod touch 32Gb
- Apple Universal Dock
- Belkin Leather Folio Touch

Hij geeft aan als verzenddatum "Verwachte verzenddatum: Binnen 24 uur "
en als leverdatum "Verwachte leverdatum: 12 Mei, 2010 - 14 Mei, 2010"

Is 7 dagen niet erg lang voor iets dat vandaag of morgen verzonden wordt?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
mduman86 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:10:
Er wordt vandaag door UPS niet bezorgd of wel?
Nee want 5 mei is 1x in de 5 jaar een vrije dag. Dit jaar is het 1x in de 5 jaar. Er is inmiddels in de Tweede Kamer al wel animo om er een normale jaarlijkse feestdag waarop iedereen vrij heeft van te maken. Scheelt weer verwarring :)

UPS heeft trouwens de feestdagen waarop ze niet bezorgen online gezet, kun je het zelf nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

26 april - besteld en overgemaakt
28 april - betaling verwerkt (...)
5 mei - appeltje verzonden
7 mei - verwachte levering

Momenteel zit ie in het vliegtuig naar Keulen, hoop dat ze morgen nog halen, maar volgens UPS zelf wel.

Voordeel voor ons Europeanen blijft natuurlijk dat het daar 7+ uur later is :+ Dus de MacBook reist terug in de tijd. Reis van Korea naar Keulen duurt zo maar een paar uurtjes. Scheelt weer :P

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 06-05-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Bosmonster, wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje.

26 april - besteld en overgemaakt
27 april - betaling verwerkt (...)
30 april - appeltje verzonden
7 mei - verwachte levering. Althans, dat is wat de orderstatus zegt. proces op schema, en dan bij datum staat: 7 Mei.

Ik neem aan dat dit de verwachtte leverdatum is, aangezien ik nog geen UPS tracking nummer heb ontvangen. Deze kan ik niet vinden op zowel de NL als US bestelstatuspagina.

Wat heb jij besteld?
Mijn bestelling:

15" mbp 2.4 ghz i5 + Hi-res AG display
Apple Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Hoelang doet USPS First Class Mail International er normaliter over?
Hij is 4 mei verstuurd, wanneer kan ik 'm dan ongeveer verwachten? Delivery Date staat op Unknown.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zie sig (alleen de SSD niet natuurlijk, die moet ik er zelf nog even induwen). :)

Die van jou is wel snel verzonden, dat zal wel een standaard config zijn die ze klaar hebben liggen. Wel raar dat de levering dan weer zo lang duurt.

UPS tracking nummer staat linksonder als je naar de Apple bestelstatus gaat.

edit:
Als je er extra's bij hebt besteld heb je die inderdaad niet. Kan ook verklaren waarom het zo lang duurt. Heb je accessoires of een printer erbij besteld?

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 06-05-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
Waarom duurt het nou zo lang bij Apple? Ze mogen in het algemeen wel sneller ten werk gaan. Maar op een of andere manier hebben ze toch de hoeveelheid klanten kunnen winnen.

*Zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Kmkz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:18:
Waarom duurt het nou zo lang bij Apple? Ze mogen in het algemeen wel sneller ten werk gaan. Maar op een of andere manier hebben ze toch de hoeveelheid klanten kunnen winnen.

*Zucht!
Duurt lang? Als je een custom laptop bestelt bij een andere fabrikant duurt het net zo lang hoor :) Dat ding moet speciaal voor jou samengesteld worden in een fabriek in China en dan hiernaar toe gebracht worden.

Dat dat ze in 1,5 week lukt vind ik aardig rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Bosmonster,

jep, heb een remote erbij zitten. Omdat ik dus als datum 7 mei heb gekregen, verwacht ik dan ook dat ze 'm morgen bezorgen (mits alles nog op schema loopt).

Dit is namelijk wat de bestelstatus pagina zegt.

Trackingsnummer vervoerder
Naam vervoerder

Hopelijk morgen binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ah ok. Dan krijg je pas je trackingnummer als die in Nederland is :)

Zou wel vandaag moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HERNE-BOERNIG, DE 06/05/2010 10:50 AANKOMSTSCAN
NURNBERG, DE 06/05/2010 4:25 VERTREKSCAN
06/05/2010 0:32 AANKOMSTSCAN
PRAGUE, CZ 05/05/2010 21:02 VERTREKSCAN
05/05/2010 20:56 EXPORTSCAN
05/05/2010 20:56 HERKOMSTSCAN
CZ 05/05/2010 12:08 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Vreemd. Vanuit Praag naar Nürnberg doet ie er 3,5 uur over. En van Nürnberg naar Herne Boernig (wat dat dan ook zijn mag) doet ie er 6,5 uur over. Maar waarom niet direct naar Nederland? Verwachting is dat ie zarerdag wordt geleverd. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

UPS levert niet op zaterdag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr...
Ik heb mijn MBP 15' i7 op de 16e besteld bij MacHouse Amsterdam en nog steeds niks ontvangen! Ze zeiden dat het binnen 2 á 3 weken zou geleverd worden, NIKS! Het vervelende is dat ik totaal geen informatie kan krijgen + hun slechte service. Ik heb 5x gebeld, elke x geven ze me het verhaal dat er nieuwe modellen zijn, en dat het daarom zolang duurt. Ten tweede beweren ze dat hun bestellingen gelijk zijn met die van de online store, dat is dus totale onzin. Heb gebeld met Apple om te vragen of zij informatie hebben over die bestelling, kreeg te horen dat premium sellers een heel ander kanaal hebben met leveringen, terwijl MacHouse beweert van niet. Ten derde, beweren ze dat die dingen per schip worden verzonden, maar als ik zo naar jullie trackings kijk, kan je impossibly binnen 1 dag van shanghai naar keulen gaan per schip. Of is dat zo dat bij premium sellers ze wel per schip gaan? Ten vierde, ze hebben al meerdere keren gezegd dat ik terug gebeld zou worden, en niks, ik moest na 2 uur weer terug bellen om te vragen hoe het nou zat met dat informeren.
Kortom verschrikking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Apple zelf gebruikt altijd UPS en die vliegt (bijna) alles.

Ik zou lekker annuleren en mn geld terugvragen en zelf bestellen bij de apple store, dan heb je hem, afhankelijk van je config, binnen een paar dagen tot 2 weken in huis.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 06-05-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mogelijk, maar de kans is groter dat hij eerder komt via MacHouse dan de online store right? Dit is trouwens me eerste mac, en vond het daarom prettiger om hem in de winkel te kopen dan online, dat doen we de volgende keer dus anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een overstapper van windows naar mac dus ben toch wel erg zenuwachtig.

Ik heb er direct een printer bij genomen ( actie 80 euro terug ) echter kreeg ik een mailtje van de verkoper die ik gebeld had via het apple 0800 nr en daarin stond dat hij de bestelling had gesplitst vanwege de langere levertijd van de printer. Nu staat er bij mijn status: in behandeling ( gister direct betaald logisch zal nog wel tot vrijdag duren tot de betaling binnen is ) alleen staat er nu bij verzendmogelijkheden :

Verzendmogelijkheden

Ik wil ook voor dit model gaan: 13 inch MPB 2010, 2,4 ghz processor, geen maatwerk opties.

Scheelt dit formaat beeldscherm veel met een 15 inch? Ik ben een overstapper, dus heb weinig kennis en ervaring. Heb slechts 10 min. achter de MBP gezeten van een goede vriend van mij en die heeft een 15 inch MBP van een aantal seizoenen geleden, 2008 geloof ik. Hij is er zelf na een stroef begin lyrisch over de MBP.

Ik ga vanavond bij een Apple Premium Reseller kijken, maar misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen qua ervaringen? Wat is de 'levensduur' qua hardware/software van een MBP eigenlijk? Het is een blijft een forse investering, niet dat ik na 2 jaar al een nieuwe MBP moet gaan kopen.

Excuses dat ik off-topic ben gegaan en voor onwetendheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

denk dat dat idd beter in het MBP ervaringen topic past :)

Maar een van de redenen dat ik juist de MBP koop is de waardevastheid. Na 2 jaar verkoop je hem alsnog voor de helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

printer + macbook pro betseld ( zie boven ) 4 mei besteld, bestelling gesplitst:

orderstatus:

Verwachte verzenddatum: 20 Mei, 2010
Verwachte leverdatum: 24 Mei, 2010

mailtje sturen? of even wachten tot volgende week? als het dan nog zo staat even mailen naar verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElNillus

ElNillus

Ieks, ik had 30 april een MBP 13" (CTO, HDD upgrade + US keyboard) besteld. Ik zag die HDD upgrade (320 ipv 250 GB) en kon hem niet laten liggen voor 39 euro...

Nu spijt van, geschatte leverdatum is nu 20 - 25 mei. Als ik dat van te voren geweten had ik het nooit gedaan. Hell, ze mogen die 39 euro houden en me eentje met standaard HDD sturen. Wat moet ik met die extra GBs op een notebook... :'(

Had zo graag mijn eerste Mac nog snel even voor eindexamens gehad. Dat wordt hem dus niet. Als ik die HDD update had over geslagen zou ik hem misschien volgende week al gehad hebben, US keyboard MBPs zijn natuurlijk gewoon op voorraad. Het was echt iets om naar uit te kijken. :p

Protip: bestel geen extras die je (nog) niet nodig hebt!!111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:31:
[...]

Ik wil ook voor dit model gaan: 13 inch MPB 2010, 2,4 ghz processor, geen maatwerk opties.

Scheelt dit formaat beeldscherm veel met een 15 inch? Ik ben een overstapper, dus heb weinig kennis en ervaring. Heb slechts 10 min. achter de MBP gezeten van een goede vriend van mij en die heeft een 15 inch MBP van een aantal seizoenen geleden, 2008 geloof ik. Hij is er zelf na een stroef begin lyrisch over de MBP.

Ik ga vanavond bij een Apple Premium Reseller kijken, maar misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen qua ervaringen? Wat is de 'levensduur' qua hardware/software van een MBP eigenlijk? Het is een blijft een forse investering, niet dat ik na 2 jaar al een nieuwe MBP moet gaan kopen.

Excuses dat ik off-topic ben gegaan en voor onwetendheid. :P
De 13" is uitstekend, heb 'm zelf nu 2 dagen en ben heel tevreden en ook blij dat ik geen 15" heb genomen (kon ik sowieso niet betalen, maar dat terzijde :P). En we kunnen toch wel zeggen dat MBP's een veel langere levensduur hebben dan andere laptops (geen virussen, sterke aluminiun case etc), daar zou ik me dus geen zorgen over maken. En voor €130 kan je op eBay AppleCare kopen, dan heb je 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik ben heel prettig verbaasd met mijn order. Ik heb 4 mei een MacBook Pro 13" besteld en waarschijnlijk heb ik hem al 7 mei in huis, net als Bosmonster en reAaa dus :) Het is een standaard model, dus geen extra geheugen of US toetsenbord.

Blijkbaar waren de MacBooks dus al in Nederland. Het heeft 1 dag geduurd voor mijn betaling over was en op de 2e dag al een mailtje dat de MacBook verstuurd is vanuit Eindhoven. Ik zou de MBP morgen moeten ontvangen. Werk alleen de hele dag, dus ik hoop dat de man van UPS bereid is om me nog ff rond een uur of 19:00 een bezoek te brengen. Meestal doet hij dat wel :)

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.