[iPhone, iPod touch & iPad] iPhone OS event - 8 april 2010

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

geerttttt schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:58:
Hm, ik wacht wel ff op de 4.0 jailbreak dan maar :P , maarem. je kunt hem dus ook gewoon manual installeren via itunes als je hem los download? of begrijp ik dat nu verkeerd?
Je iPhone moet geregistreerd staan als dev-unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
wel jammer ik heb alles (denk ik) maar ik krijg een error 3000. tot heden heb ik alleen fix gelezen om via MAC Xcode te doen. helaas heb ik een ibook G3 en verder geen MAC.

iemand tips voor windows user .. .. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-08 17:22
Good Fella, ik mis de springboard wallpaper functie ook op mijn 3G. Toch vreemd, gezien de 3G dat toch wel zou moeten kunnen.
Edit: Ik heb zelfs het idee dat het een bug is. Op het moment dat de iPhone uit een restart komt (en nog sluggish reageert) en ik zoek een wallpaper uit, zie ik heel even een kleine versie van het lockscreen/springboard/both keuzemenu. Al met al voelt het nog niet helemaal af aan en twijfel ik dus zelfs of bovengenoemde een bug of een keuze van Apple is.

[ Voor 58% gewijzigd door Grote Schurk op 09-04-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 14:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat een fucking K*T aanfluiting is Apple toch.. Het wordt steeds erger en erger met dat bedrijf. Eerst Adobe er uit werken met een klote smoes. Zo closed als het maar kan zijn tegenover ze. Bedenken ze een work around om Flash developers toch hun applicaties te laten werken, komen ze aan dat alles in Objective C of C++ geschreven moet zijn. Echt ongekend. Wat is Apple van de underdog positie toch verandert in de grote geldwolf met een monopolie positie, datgene waar ze zich zo afzette tegen Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zojuist (nadat deze geregistreerd is als dev unit) de dmg met daarin de ipsw binnengehaald.

Vervolgens op mijn 10.5.8-mac met iTunes 9.1 handmatig de bovengenoemde ipsw hersteld, en dat ging in 1x goed.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb gewoon update gedaan vanuit iTunes (met alt ingedrukt), werkt prima! UDID geregistreerd en de juiste DMG bemachtigd met dank aan eerder genoemde Tweaker natuurlijk.

Hij is nu al m'n foto's opnieuw aan het optimizen, daarna zal ik eens rond gaan klikken tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:35
Wow, ik ben nu een minuutje of tien aan het spelen met de 4.0 software en het voelt erg goed. Het multitasken / vernieuwde save state werkt prachtig. Alles werkt supersnel, volgens mij zijn de animaties veranderd. Daarnaast ziet er ook lekker fris uit met de achtergrond, nieuwe dock en vernieuwde icoontjes.

Het is wel maf dat de belletjesachtergrond niet bij de achtergronden staat. Dus als je eenmaal een andere achtergrond neerzet, dan ben je hem kwijt :P Daarnaast is de zoekfunctie sterk verbeterd. Ik heb nog niet gesynct, maar bijv. smsjes staan er nu bij (ik kan nog niet testen). Bij Gamecenter kun je een account aanmaken, maar daarmee houdt het volgens mij ook wel op. Als ik het goed zie kun je nu ook notities OTA syncen via MobileMe.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoedje > wil je daarmee zeggen dat de achtergrond instelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Achtergrond is instelbaar ja, maar dat was al bekend gemaakt in de presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mmh... Ik heb zojuist 4.0 weten te bemachtigen en via een update geinstalleerd, maar nu wil iTunes geen backups meer maken van m'n iPhone, en WiFi weigert verbinding te maken met m'n D-Link DIR-655, wat voorheen altijd goed werkte.

Ik zou eigenlijk een verse install moeten doen, maar dat gaat me weer een uur tijd kosten vrees ik...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm 3G geen achtergrond? Ik hoop dat dat een bug is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:03:
Wat een fucking K*T aanfluiting is Apple toch.. Het wordt steeds erger en erger met dat bedrijf. Eerst Adobe er uit werken met een klote smoes. Zo closed als het maar kan zijn tegenover ze. Bedenken ze een work around om Flash developers toch hun applicaties te laten werken, komen ze aan dat alles in Objective C of C++ geschreven moet zijn. Echt ongekend. Wat is Apple van de underdog positie toch verandert in de grote geldwolf met een monopolie positie, datgene waar ze zich zo afzette tegen Microsoft.
Apple een monopolie positie? Check ur facts. ;) Verder vind ik het niet erg dat flash er niet is en nooit zal komen voor de iPhone, Flash heeft zelfs op de PC een slechte performance, dan is het alleen maar goed als een bedrijf het niet ondersteund. Je krijgt nu steeds meer sites die de (betere!) alternatieven gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

MrAcid schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:12:
Achtergrond is instelbaar ja, maar dat was al bekend gemaakt in de presentatie.
Oh sorry, begreep vanuit Good Fella in "\[iPhone, iPod touch & iPad] iPhone OS ev..." dat het niet mogelijk was. Maar dan enkel op 3G niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 22:05
Hoewel ik natuurlijk blij ben met alle updates vind ik het extreem jammer dat;
- Er niet meer informatie op het lockscreen staat (vooral agenda afspraken). Ook een mooi homscreen met meer informatie zou niet mis zijn (maar voor mij niet noodzakelijk)
- Waar ik me erg aan irriteer is de manier waarop je de notificaties krijgt; Van die 'grote' blauwe bubbels. Dat doet android toch echt een stuk netter.

Deze twee dingen gaan mij er waarschijnlijk van weerhouden om weer voor een iPhone te gaan deze zomer.

Edit:
Dit op je lockscreen (waarschijnlijk kennen jullie hem al wel) zou toch geweldig zijn!
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.tuaw.com/media/2010/01/iphone-tuaw-article.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door CoiLive op 09-04-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik denk dat je daar inderdaad de vinger op de zere plek legt. Vooral de notificaties kunnen hinderlijk zijn als je er veel krijgt. Alhoewel het wel een groot voordeel is, dat nu iig de app niet meteen volledig wordt afgesloten (zeker voor applicaties waar de save state niet of niet goed was geimplementeerd), maar je snel weer terug kunt. Ik moet het in de praktijk nog uitproberen, maar volgens mij wordt IM zo wel redelijk bruikbaar :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramonkey
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07-2022
ik krijg ook steeds de foutmelding met code 13. Wat te doen. Ik draai Windows XP.
Iemand? Please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg lastige "13 errors" als ik mn 8 GB iPod touch probeer te herstellen met 4.0..

Heb alles al geprobeerd:
DFU modus,
recovery modus,
andere kabel,
ander usb poort..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:22:
[...]

Apple een monopolie positie? Check ur facts. ;) Verder vind ik het niet erg dat flash er niet is en nooit zal komen voor de iPhone, Flash heeft zelfs op de PC een slechte performance, dan is het alleen maar goed als een bedrijf het niet ondersteund. Je krijgt nu steeds meer sites die de (betere!) alternatieven gebruiken. :)
Check your facts? Wat denk je van de onwijze manier waarop ze dingen je opdringen? Flash te zwaar voor de iPhone? Laat me niet lachen. Flash instabiel op de PC, ook een grap. Tuurlijk heeft het z'n bugs problemen, maar instabiel is echt het verkeerde woord. Ik haat het om arrogant te doen, maar ik kan toch wel met enige zekerheid als Actionscript developer zeggen dat Flash zeker op PC een redelijk stabiel platform is. Lees voor de lol dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ha, m'n settings app hing net (na het verwijderen van een provisioning profile) en dan kun je dus "geen kant meer op": als je de settings app afsluit en weer opstart kom je op hetzelfde scherm als waar hij hangt zonder dat je iets kunt.

Waarschijnlijk een klein bugje maar dat is dus wel een probleem als een app echt vastloopt. :)

Ondekking: als je je iPhone aan en uitzet blijft alles bewaard van de Apps die je had draaien! Settings app draait wel weer inmiddels maar komt gewoon weer terug op hetzelfde scherm als waar je gestopt was. :)

[ Voor 28% gewijzigd door MrAcid op 09-04-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:22:
[...]

het gaat hem niet om flash voor de iphone

het gaat er om dat ze 5 dagen voor de release van adobe CS5 afkomen met veranderde regeltjes dat er voor iphone enkel mag gecodeerd worden in objective c, ... en dat de flashCS5 to iphone ( dit compileert actionscript code naar een iphone geschikte app ) niet zal toegelaten worden in de appstore...

op zijn minst gezegd schandalig

voor meer uitleg

http://www.peterelst.com/...s-this-time-its-personal/
http://daringfireball.net...ement_bans_flash_compiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Inderdaad. En ik ben zelf een groot voorstander van het Flash platform, dus vandaar dat ik vooral die aandraag. Het valt gewoon te veel op dat Apple bezig is vooral Adobe steeds overboord te trappen met Flash. Kwamen ze eerst aan met excuusjes dat het te zwaar zou zijn, kwamen ze met de CS5 oplossing om die vervolgens nu ook de nek om te draaien.

Het gaat mij er ook om hoe Apple veranderd is van een laid back bedrijfje die vooral een lekkere losse mentaliteit moest hebben naar een geldwolf zonder gene. Voorheen werd de PC afgeschilderd als de uptight kantoorgebruiker ("I am a PC", herinnert iemand die zich nog?)
Terwijl achter de schermen Apple nu z'n eigen versie van Google Ads er doorheen wilt wurmen, z'n development platform echt helemaal dichtkit en iedereen die maar met één teentje dipt in het patenten-zwembad van Apple wordt echt helemaal scheel gesued. Ik vind de mentaliteit van het bedrijf echt heel erg verslechterd. Ze maken heel doelbewust sprongen nu de tijd er rijp voor is. Zo erg dat ik Microsoft er atm echt een lieverdje bij vind.

En tuurlijk, het blijft een commerciele wereld. Maar eerlijk is eerlijk, ze maken zich absoluut niet geliefd bij developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Lopende processen op een 3G met 4.0:

Afbeeldingslocatie: http://devosto.nl/dir/dump/photo.PNG

Podcast van het event is ook te vinden in iTunes trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door MoietyMe op 09-04-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:47
Net ook OS 4.0 op mn 3G gezet. Werkt prima, maar inderdaad is het niet mogelijk om de achtergrond van de springboard te veranderen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:06
Good Fella schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 01:12:

[afbeelding]

Hoe kom je aan zo'n overzicht :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

iStat :) Te koop in de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 20:33
heeft er iemand een hashje voor me van "iphone_os_4_beta__iphone_3gs__8a230m.dmg" ?
MD5, CRC32 of SHA-1 ?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 13:17

Roytoch

Nietes

Ik las van iemand net dat zijn wifi het niet meer deed. Bij mij dus ook niet meer, sitefom wl601 met wpa2. Meer mensen met dit probleem?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Thuis geen probleem met een Airport Extreme. Op mijn werk ook niet, dat is een linksus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die al geprobeerd heeft een SMS bevestiging aan te zetten? Wat zeg maar alle telefoons kunnen, behalve onze iPhone's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb het niet gevonden. Je hebt wel een toffe tekenteller en je kan mobiele data nu helemaal uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-08 22:20
Mijn wifi is al sinds jaar en dag dood op m'n iPhone -_- had gehoopt dat de update het oploste.. maar nee :)

De app-store heeft hier wel beste kuren trouwens..

edit:

Weet iemand of je 'iBooks' al kan installeren? Kon hem niet vinden in de US of A store.

Vind die mappen trouwens alles behalfe lekker werken, en het ziet erook nog eens niet uit, als je ding vol staat met die grijzige icoontjes.

[ Voor 64% gewijzigd door ZpAz op 09-04-2010 09:45 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand controleren of mijn UDID daadwerkelijk is geregistreerd?
Een bekende heeft hem toegevoegd een klein jaar geleden maar weet niet of dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 02:12:
heeft er iemand een hashje voor me van "iphone_os_4_beta__iphone_3gs__8a230m.dmg" ?
MD5, CRC32 of SHA-1 ?

Waar heb je dat voor nodig, techy? Als de iwps niet goed is installeert itunes hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:39:
Kan iemand controleren of mijn UDID daadwerkelijk is geregistreerd?
Een bekende heeft hem toegevoegd een klein jaar geleden maar weet niet of dat nog steeds zo is.
Die 'bekende' maar eens vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:03:
Ben jij dat op je avatar?

Anyway, dat is juist goed van Apple: opgehoepeld met die Adobe meuk. Apple moet er nu voor zorgen dat niemand behalve zij de tools voor applicaties kunnen regelen: heb je enig idee hoe groot de appstore kan worden en wat het gaat betekenen als een 3e partij het voortouw hierin zou nemen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het meedenken. Stom dat ik dat nog niet bedacht had.

Alleen die volgt een college vandaag tot 17 uur. Telefoon uit. Wil niet de hele dag wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:21:
Iemand die al geprobeerd heeft een SMS bevestiging aan te zetten? Wat zeg maar alle telefoons kunnen, behalve onze iPhone's? :)
Wat is ook alweer een sim bevestiging? Ik heb geen tijdmachine bij de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:04:
Bedankt voor het meedenken. Stom dat ik dat nog niet bedacht had.

Alleen die volgt een college vandaag tot 17 uur. Telefoon uit. Wil niet de hele dag wachten.
Gewoon proberen, als het niet werkt dan installeert ie niets en is er niks verloren. Als hij wel installeert weet je zeker dat je geregistreerd staat.
[...]

Dat is toch dat je kan zien dat een sms is aangekomen bij de geadresseerde? Een ontvangstbevestiging zeg maar. Ik ben die optie nog niet tegengekomen, heb ook niet het vermoeden dat het erin zit?

Sowieso de beta: op dit moment doet skype nog niet zoveel met die 7 mogelijkheden tot multitasken enzo. Ik hoop dat ze hier snel mee komen. Tot nog toe de volgende ervaringen:
  • Multitasken werkt goed. De feel dat het een extra dock is werkt fijn en snel. Programma's maken nog geen gebruik van de nieuwe api-dingetjes waardoor skype bijvoorbeeld toch weer moet aanmelden als je even wegswitcht naar een ander programma.
  • Hierop voortbordurende: een sms typen, even switchen naar een ander programma, en dan weer naar de sms, werkt prima. De apple progs zelf zijn dus wel voorzien van die savestate verbetering want ik meen mij te herinneren dat sms dan kwijt was als je wegswitchte.
  • Mapjes: werkt prima, maar het icoontje dat eruit voortkomt is inderdaad aarslelijk. Het zou tof zijn geweest als er gewoon een icoon of 30 voor verschillende situaties gekozen kon worden. In mijn jb-3.1.2 had ik een programma waarin dat wel kon, dat zou hier ook mooier zijn.
  • Wallpaper veranderen: haha, als je dat al als nieuwe feature gaat aankondigen... Het werkt verder prima maar het wou ook al prima met winterboard dus om nou te zeggen dat het spectaculair is... nee.
  • eBooks is nog afwezig, wellicht alleen in Nederland.
  • Game Center is nog in Sandbox mode en doet niet zoveel verder
Overall wel een goede indruk, het voelt ook allemaal goed, snel en stabiel. Wel blijf ik het lam vinden dat er geen gebruik wordt gemaakt van het lockscreen om je agenda op te tonen, en hoop ik dat third parties snel gebruik gaan maken van de nieuwe mogelijkheden.

[ Voor 70% gewijzigd door Roytoch op 09-04-2010 10:21 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

roy.ahuis schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:11:
Ik las van iemand net dat zijn wifi het niet meer deed. Bij mij dus ook niet meer, sitefom wl601 met wpa2. Meer mensen met dit probleem?
Dat was ik. :)
Ik maak hier nu verbinding op het werk met een WAP54G met DD-WRT firmware, en dat werkt wel. Ik begin te vermoeden dat het met mixed G + N AP's te maken heeft.
De radio in je 3GS is namelijk N-geschikt, maar Apple heeft dat nooit aangezet, het lijkt dat ze er nu wel mee aan het klooien zijn.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy.ahuis schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:14:
[...]

Gewoon proberen, als het niet werkt dan installeert ie niets en is er niks verloren. Als hij wel installeert weet je zeker dat je geregistreerd staat.
Dank je! Is dat zo trouwens? Dacht ergens gelezen te hebben dat je Iphone het niet meer doet dan.
Tevens dacht ik 4.0 te hebben, maar dat viel even tegen. Dus nog even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die net als ik fout code 13 krijgen, dit lijkt te komen omdat je geen Mac gebruikt voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:18:
[...]

Dank je! Is dat zo trouwens? Dacht ergens gelezen te hebben dat je Iphone het niet meer doet dan.
Tevens dacht ik 4.0 te hebben, maar dat viel even tegen. Dus nog even verder zoeken.
Ohhh wacht dan even :+ ik meende dat het gewoon kon zonder risico maar als je vanuit andere hoek anders hoort... better safe then sorry. Probeer het om 11:10 even dan, het bellen, academisch kwartiertje toch :P

Sanderev66: Ken je verder niemand met een mac? Of op school ofzo? Wel irri dat je alleen met mac kan maar dat is misschien ook wel te verklaren aan het feit dat ontwikkeling volgens mij ook alleen op osx kan, toch? Xcode is toch niet voor windows beschikbaar? Dus de mensen voor wie deze beta eigenlijk bedoeld is (dus niet ik :P) die draaien toch allemaal op osx (dat dan weer wel).

--MeAngry--: Ohh oke, kan kloppen want hier staat ook een mixed G/N. Nouja, dat is dan de beta zullen we maar denken. Ik mis wifi niet zo gezien 3g, en als ik straks op Tringg zit ipv Vodafone werkt skype ook prima via 3G.

[ Voor 38% gewijzigd door Roytoch op 09-04-2010 10:25 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 02:12:
MD5, CRC32 of SHA-1 ?

For iPhone 3G:

The MD5 checksum of iphone_os_4_beta__iphone_3g__8a230m.dmg is:
43fcf517c58e6731b0a9cac7670593d2

The MD5 checksum of iPhone1,2_4.0_8A230m_Restore.ipsw is:
1167f3107cda137ea4fa4b5bab21a12e

For iPhone 3GS:

The MD5 checksum of iphone_os_4_beta__iphone_3gs__8a230m.dmg is:
8f300c598b9d7af21efc1cb4b393a8b3

The MD5 checksum of iPhone2,1_4.0_8A230m_Restore.ipsw is:
b7f4501ef6122da7addab344ae5ba58a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29

Osxy

Holy crap on a cracker

roy.ahuis schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:14:
[...]
  • eBooks is nog afwezig, wellicht alleen in Nederland.
logisch, de iPad is hier immers ook nog niet.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy.ahuis schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:22:
[...]
Sanderev66: Ken je verder niemand met een mac? Of op school ofzo? Wel irri dat je alleen met mac kan maar dat is misschien ook wel te verklaren aan het feit dat ontwikkeling volgens mij ook alleen op osx kan, toch? Xcode is toch niet voor windows beschikbaar? Dus de mensen voor wie deze beta eigenlijk bedoeld is (dus niet ik :P) die draaien toch allemaal op osx (dat dan weer wel).
Ik ken inderdaad niemand met een mac :+ Ik denk dat het komt door een update die iTunes op de Mac wel heeft gehad maar de Windows versie (nog) niet. Nou ja, ik heb maar weer 3.1.3 hersteld en wacht geduldig op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy.ahuis schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:22:
[...]

Ohhh wacht dan even :+ ik meende dat het gewoon kon zonder risico maar als je vanuit andere hoek anders hoort... better safe then sorry. Probeer het om 11:10 even dan, het bellen, academisch kwartiertje toch :P
Thanks! Wacht wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33793216,noline]Dank je! Is dat zo trouwens? Dacht ergens gelezen te hebben dat je Iphone het niet meer doet dan.
Klinkt allemaal alsof je echt weet wat je doet. Zou misschien toch echt wachten op die vriend van je...

P.S. Het is naar mijn weten niet mogelijk om een telefoon van uit de devlijst te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:21:
Mensen die net als ik fout code 13 krijgen, dit lijkt te komen omdat je geen Mac gebruikt voor de update.
Probeer je soms te updaten? Je kunt met deze beta alleen maar een herstel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe herstel, als ik update doe krijg ik de melding dat alleen herstel werkt. En bij herstel krijg ik ná het formatteren van de iPod, maar voordat hij daadwerkelijk iets naar de ipod gaat schrijven, de melding dat er een onbekende fout (13) opgetreden is.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb geen idee wat een sim bevestiging is. Vroeg ik toch ook niet naar? Ik had het over een SMS bevestiging, ofwel een ontvangstbevestiging. Misschien kan je beter een nieuwe bril bij de hand leggen ipv een tijdmachine.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:37:
[...]

Ik heb geen idee wat een sim bevestiging is. Vroeg ik toch ook niet naar? Ik had het over een SMS bevestiging, ofwel een ontvangstbevestiging. Misschien kan je beter een nieuwe bril bij de hand leggen ipv een tijdmachine.
Was een typo van mij, heeft niks met bril te maken. Maar een tijdmachine zou wel handig zijn want telefoons waar SMSjes niet meer worden ontvangen zijn nodig aan vervanging toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waarom wil je dat weten? Voegt het wat toe?
Anyway, dat is juist goed van Apple: opgehoepeld met die Adobe meuk. Apple moet er nu voor zorgen dat niemand behalve zij de tools voor applicaties kunnen regelen: heb je enig idee hoe groot de appstore kan worden en wat het gaat betekenen als een 3e partij het voortouw hierin zou nemen in de toekomst.
Hoezo Adobe 'meuk' nou weer? Flash is een heel goed en bruikbaar platform. Hoe kan je nou van iets wat zo succesvol wordt toegepast pretenderen dat het troep is?

Ik betwijfel serieus of Flash en Unity compiled apps de App Store zouden verknallen als ze het voortouw hadden. Als ze het voortouw hebben is dat bovendien voor een reden, de applicaties zijn blijkbaar leuker. Daar komt bovenop dat ik geen reden zie waarom je niet zou mogen compilen met third party tools. Kwaliteitsbehoud? Dat is toch nog altijd de keuze van de developer. Objective C/C++ kan zich weer schuldig maken aan memory overflows bijvoorbeeld. Kwaliteit ligt altijd bij de developer zelf. Daarom kan ik niet inzien waarom het allemaal zo strict moet, vrijheid hierin lijkt me wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:37:
Ik doe herstel, als ik update doe krijg ik de melding dat alleen herstel werkt. En bij herstel krijg ik ná het formatteren van de iPod, maar voordat hij daadwerkelijk iets naar de ipod gaat schrijven, de melding dat er een onbekende fout (13) opgetreden is.
Snap niet dat je geen Mac hebt. Hoe kun je nou ontwikkelen voor iPhone OS zonder een Mac? Of wilde je de beta alleen maar installeren om leuk op school te doen? Het is een dev build en zo gedraagt deze zich ook: hij zal ook weer verlopen, net als alle vorige dev builds (ook leuk voor op school als je iPhone niet meer wil activeren midden in een kloeke demonstratie!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-08 09:43
Iemand toevallig nog een Dev toevoeging over? In ruil voor eeuwige dankbaarheid... ;)

On Topic:
Ik ben erg blij met de komende multi-tasking! Tijdens het spelen van een spel als We Rule een sms ontvangen is erg vervelend, maar dat wordt nu allemaal beter.

Mappen maakt me ook wel blij, geen rommel meer en ook niet meer 'zoeken' naar apps. Zelf iAd ziet verrassend genoeg ook er goed uit met de dingen als wallpapers downloaden en aankopen doen zonder de app te verlaten. Ik zie al veel gratis app komen met reclame (en de zelfde app tegen betaling zonder reclame)

Deze hier al langs geweest? Vanuit spotlight direct zoeken op internet! kleine maar zeer fijne toevoeging!
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/04/os-4-spotlight-search.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:46
Heeft er iemand al tethering werkend onder 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:40:
[...]

Was een typo van mij, heeft niks met bril te maken. Maar een tijdmachine zou wel handig zijn want telefoons waar SMSjes niet meer worden ontvangen zijn nodig aan vervanging toe!
Mwoah, het kan natuurlijk een netwerk probleem zijn. En het is wel zo fijn om te weten of je SMS is aangekomen. Gebruik het zelf vaak bij mensen die met vakantie zijn, dan stuur je een SMS en dan weet je wanneer ze hem gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:42:
[...]

Waarom wil je dat weten? Voegt het wat toe?
Voor mijn inlevingsvermogen voegt dat wel wat toe: jongetje kijkt alsof hij gepest wordt...

[...]
Hoezo Adobe 'meuk' nou weer? Flash is een heel goed en bruikbaar platform. Hoe kan je nou van iets wat zo succesvol wordt toegepast pretenderen dat het troep is?
Omdat het meuk is en de Flash runtime je systeem (onnodig) vertraagd en browser laat crashen... Nooit gebruikt? Enige voordeel van Flash is voor hardware fabrikanten als die zielige bloemkooltjes maar weer eens een nieuwe PC gaan kopen omdat Youtube niet lekker meer loopt...
Ik betwijfel serieus of Flash en Unity compiled apps de App Store zouden verknallen als ze het voortouw hadden. Als ze het voortouw hebben is dat bovendien voor een reden, de applicaties zijn blijkbaar leuker. Daar komt bovenop dat ik geen reden zie waarom je niet zou mogen compilen met third party tools. Kwaliteitsbehoud? Dat is toch nog altijd de keuze van de developer. Objective C/C++ kan zich weer schuldig maken aan memory overflows bijvoorbeeld. Kwaliteit ligt altijd bij de developer zelf. Daarom kan ik niet inzien waarom het allemaal zo strict moet, vrijheid hierin lijkt me wel gewenst.
Maar Apple wil juist niet dat Flash en Unity het voortouw nemen. Jij hoeft daar ook niet over te twijfelen, dat wordt voor je gedaan. En dat ze het voortouw gaan nemen heeft NIKS met leukere applicaties te maken, als een dev leuke applicaties kan maken kan hij dat ook in Objective C. Als hij dat niet wil kan hij altijd voor Android of WM iets gaan doen: niemand die hem tegenhoud. Maar dat willen ze allemaal niet, ze willen allemaal voor de iPhone ontwikkelen en daar moet je maar een beetje moeite voor doen (kwaliteitscontrole).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:47:
[...]

Mwoah, het kan natuurlijk een netwerk probleem zijn. En het is wel zo fijn om te weten of je SMS is aangekomen. Gebruik het zelf vaak bij mensen die met vakantie zijn, dan stuur je een SMS en dan weet je wanneer ze hem gelezen hebben.
Vaak? Stuur je altijd berichten bewust naar mensen die SMSjes niet kunnen ontvangen? Waarom stuur je mensen een SMS als je al weet dat ze met vakantie zijn en hem dus niet kunnen lezen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:48
Ik ben een windows gebruiker maar mijn vriendin heeft wel een mac, kan ik nu mijn iphone herstellen op haar mac naar OS 4.0 (een dev heeft me toegevoegd) en dan met mijn eigen windows computer weer syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:43:
[...]

Snap niet dat je geen Mac hebt. Hoe kun je nou ontwikkelen voor iPhone OS zonder een Mac? Of wilde je de beta alleen maar installeren om leuk op school te doen? Het is een dev build en zo gedraagt deze zich ook: hij zal ook weer verlopen, net als alle vorige dev builds (ook leuk voor op school als je iPhone niet meer wil activeren midden in een kloeke demonstratie!).
Ik wilde gewoon kijken naar hoe de nieuwe functies op mijn 8GB 3G iPod touch werken. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Takenzo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:52:
Ik ben een windows gebruiker maar mijn vriendin heeft wel een mac, kan ik nu mijn iphone herstellen op haar mac naar OS 4.0 (een dev heeft me toegevoegd) en dan met mijn eigen windows computer weer syncen?
Klinkt alsof je echt wat aan de beta hebt. Als ik je zou aanraden om hem niet te installeren omdat het een dev build is en bijv. mijn backlight al een paar keer niet uit de sleep terug komt, zou je dat dan aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:52:
[...]

Ik wilde gewoon kijken naar hoe de nieuwe functies op mijn 8GB 3G iPod touch werken. That's all.
Edit: 3G iPod zag ik. Verbaas me over alle moeite die men hier doet om een halfgare dev-build te draaien. Het is nou niet bepaald een stabiele build en ik raad niemand (buiten devs dan) om hem te installeren...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb os 4.0. Maar als ik in Itunes herstel klik dan kan ik deze niet selecteren. Iemand een idee wat er fout is?
Heb een mac met de nieuwste itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 19:25
Oeps, heb net een update uitgevoerd en kwam er toen achter dat iTunes de iPhone niet meer wil activeren!! Weet iemand of je ook weer kunt downgraden? Of heeft er iemand nog een plaatsje over in zijn dev account?? Vind het zonde om 100 euro voor zo'n account te betalen om m'n iPhone weer aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-08 17:22
nelisb, alt ingedrukt houden terwijl je op restore klikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruudvroon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:57:
Oeps, heb net een update uitgevoerd en kwam er toen achter dat iTunes de iPhone niet meer wil activeren!! Weet iemand of je ook weer kunt downgraden? Of heeft er iemand nog een plaatsje over in zijn dev account?? Vind het zonde om 100 euro voor zo'n account te betalen om m'n iPhone weer aan de praat te krijgen...
Kijk, dan krijg je dit soort dingen. Ik heb plaatsten genoeg, maar zou het niet in mijn hoofd halen om daar iemand op te zetten voor Piet Snot om het allemaal een beetje te proberen. Die plaatsten zijn er niet voor niks (tegen betaling zou ik al helemaal niet doen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:51:
[...]

Vaak? Stuur je altijd berichten bewust naar mensen die SMSjes niet kunnen ontvangen? Waarom stuur je mensen een SMS als je al weet dat ze met vakantie zijn en hem dus niet kunnen lezen?
Erhm. Sinds wanneer weet je als verzender of de ontvanger zijn mobiel aan heeft? Dus ja, dat gebeurd vaak. En ik doe het zelfs bewust, als ik iemand moet hebben zonder bloed spoed. En ze kunnen het wel lezen, alleen wat later.

Wat is precies je probleem? Mijn vraag was volgens mij helder, en is al beantwoord. Ik weet niet welk gelijk je probeert te halen, maar de speeltuin is 2 deurtjes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:58:
[...]

Kijk, dan krijg je dit soort dingen. Ik heb plaatsten genoeg, maar zou het niet in mijn hoofd halen om daar iemand op te zetten voor Piet Snot om het allemaal een beetje te proberen. Die plaatsten zijn er niet voor niks (tegen betaling zou ik al helemaal niet doen).
Vorige jaar ook steeds het zelfde liedje... eerst-doen-dan-denken mentaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:01:
[...]
Erhm. Sinds wanneer weet je als verzender of de ontvanger zijn mobiel aan heeft? Dus ja, dat gebeurd vaak. En ik doe het zelfs bewust, als ik iemand moet hebben zonder bloed spoed. En ze kunnen het wel lezen, alleen wat later.
Ik snap niet wat je aan die info hebt. Iemand kan ook je bericht om 12:00 ontvangen en hem pas om 23:00 lezen. Maar goed.
Wat is precies je probleem? Mijn vraag was volgens mij helder, en is al beantwoord. Ik weet niet welk gelijk je probeert te halen, maar de speeltuin is 2 deurtjes verder!
Een speeltuin met deuren??? Volgens mij iets teveel ge'sms't!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:03:
[...]
Vorige jaar ook steeds het zelfde liedje... eerst-doen-dan-denken mentaliteit...
Ongelooflijk: alsof iedereen zo graag een Windows-instabile telefoon wil. Ik zou deze build echt niet op mij telefoon waar ik dagelijks mee moet bellen willen hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FritsYpeij schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:58:
nelisb, alt ingedrukt houden terwijl je op restore klikt ;)
I know. Maar dan kan ik hem niet selecteren. Bij bij staat er een sterretje ipv ispw op het einde. Denk dat het daardoor komt.

Edit: Hij werkt. * renamen doet wonderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:51:
Omdat het meuk is en de Flash runtime je systeem (onnodig) vertraagd en browser laat crashen... Nooit gebruikt? Enige voordeel van Flash is voor hardware fabrikanten als die zielige bloemkooltjes maar weer eens een nieuwe PC gaan kopen omdat Youtube niet lekker meer loopt...
He? Waar haal je dit nou weer vandaan?
Maar Apple wil juist niet dat Flash en Unity het voortouw nemen. Jij hoeft daar ook niet over te twijfelen, dat wordt voor je gedaan. En dat ze het voortouw gaan nemen heeft NIKS met leukere applicaties te maken, als een dev leuke applicaties kan maken kan hij dat ook in Objective C. Als hij dat niet wil kan hij altijd voor Android of WM iets gaan doen: niemand die hem tegenhoud. Maar dat willen ze allemaal niet, ze willen allemaal voor de iPhone ontwikkelen en daar moet je maar een beetje moeite voor doen (kwaliteitscontrole).
Objectice C of C++ is toch geen garantie voor kwaliteit? Hoe kom je daar nou bij? Kwaliteit ligt bij een developer zelf. En als een game kwalitatief afdoet is keuze van de compiler of taal for that matter geen doorslaggevende reden.

Ooit wel eens wat gesubmit naar de App Store? Ze komen met de meest vergaande redenen. En ik ben het daar vaak dan ook wel mee eens. Maar de kwaliteit keur je tijdens de submit, dat doen ze nu ook al. Ze geven nu Adobe geen enkele kans, er van uit gaande dat alles wat met third party compilers gecompiled wordt troep is.

Ik zeg niet dat Flash een plugin is zonder fouten, maar Adobe heeft een onwijs veel variabelen om zich op te focussen. En als je zelf ontwikkelt snap je dat dat behoorlijk wat tijd vergt om alle kinken uit de kabel te krijgen. Dat verwacht ook niemand van Java's Virtual Machine of een OS als Windows of OS X, dus waarom wel van Flash player?
Finally, I want to address all of the hate and insults that have been directed at the Adobe engineers. Yes, Flash player crashes. Yes, its performance could be better. But the Flash player engineers are some of the smartest, most passionate and dedicated professionals I've had the pleasure of working with.

Try building a player that runs a huge range of dynamic content written on a variety of tools (some of which you don't control) by developers with massively varying skill levels. Now try making it compatible, consistent, and performant across dozens of OSes, browsers, platforms, and devices. And maintain backwards compatibility with the last 9 versions even while your target platforms change. And keep it under 5MB. And maintain it in parity with an OSS effort (Tamarin). And try to keep up with the demands of one of the most active and vocal developer communities.
Daar komt bovenop dat Apple moedwillig Adobe geen toegang geeft tot bepaalde delen, waardoor ze de Flash player voor Apple niet stabieler kunnen krijgen.

In short: nog steeds geen goede reden om Flash/Unity compiled apps tegen te houden op de App Store; kwaliteitscontrole ligt in het submit-proces en kan imo niet op voorhand, zonder ze een kans te hebben gegeven, al afgeweerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 09-04-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Zo, hij is nu voor de eerste keer aan het booten met 4.0 (3G). Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 19:25
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:03:
[...]

Je hebt gelijk, ik was iets te enthousiast in mijn handelen en had niet verwacht dat dit de uitkomst kon zijn. Ik moet nu maar weer mijn oude samsung uit de kast trekken. Ik hoop dat anderen na mijn domme fout, niet dezelfde fout maken. Maar in de tussentijd probeer ik wel een oplossing voor mezelf te vinden... Heb vorig jaar deze fout overigens niet gemaakt en zal dat aankomend jaar ook zeker niet doen!!

[ Voor 8% gewijzigd door Rovver op 09-04-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 01:12:

[afbeelding]

Grappig trouwens, die iChatAgent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
It is working, alleen geen back-up zoals ik al verwachte. Lig ik niet echt wakker van. Nu speeltijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Daar komt bovenop dat Apple moedwillig Adobe geen toegang geeft tot bepaalde delen, waardoor ze de Flash player voor Apple niet stabieler kunnen krijgen.
Onzin onzin onzin, waarom blijft deze telkens terug komen. Onder Linux (alles open toch?) werkt flash ook voor geen kant, of hooguit even goed als onder OSX, om over 64 bit maar niet te spreken. Tis dat Apple hun plugin systeem in Safari heeft aangepast, zodat een 32bits plugin in een 64bits app kan draaien, anders moest je voor Flash alsnog persee je browser in 32bits modus draaien. Waarmee je gelijk een aantal voordelen als 'elke plugin heeft zn eigen proces' om zeep helpt.

@Hierboven hoe bedoel je geen backup? Ik kon mn backup gewoon netjes terug plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 09-04-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:06:
[...]

Ongelooflijk: alsof iedereen zo graag een Windows-instabile telefoon wil. Ik zou deze build echt niet op mij telefoon waar ik dagelijks mee moet bellen willen hebben hoor.
Het is niet alsof de telefoon elk moment in je hand kan exploderen ofzo... (oke, windows telefoons doen dat ook niet maar toch). Het zal heus instabiel zijn maar er zijn zat mensen die ook cydia dingen geinstalleerd hebben die twijfelachtig stabiel zijn (ondergetekende). Dat niet alles even stabiel werkt neem ik voor lief, zelfs op een telefoon die ik dagelijks moet gebruiken. Tjo, ik had eerst een untethered jailbreak, dus dit is al meer stabiel dan mijn iPhone het afgelopen half jaar geweest is :P
ZpAz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:20:
[...]

Onzin onzin onzin, waarom blijft deze telkens terug komen. Onder Linux (alles open toch?) werkt flash ook voor geen kant, of hooguit even goed als onder OSX, om over 64 bit maar niet te spreken. Tis dat Apple hun plugin systeem in Safari heeft aangepast, zodat een 32bits plugin in een 64bits app kan draaien, anders moest je voor Flash alsnog persee je browser in 32bits modus draaien. Waarmee je gelijk een aantal voordelen als 'elke plugin heeft zn eigen proces' om zeep helpt.
Ja, toen nalden bij DWDD was dacht ik ook al: hoe kan die man nalden.net onderhouden en werken op een macbook 13"? Het lukt mij echt niet om een flash site fatsoenlijk te draaien onder OSX hoor... dan gaat alles de soup in.

[ Voor 34% gewijzigd door Roytoch op 09-04-2010 11:25 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:09:
In short: nog steeds geen goede reden om Flash/Unity compiled apps tegen te houden op de App Store; kwaliteitscontrole ligt in het submit-proces en kan imo niet op voorhand, zonder ze een kans te hebben gegeven, al afgeweerd worden.
Sorry, maar met kwaliteitscontrole kun je ook al aan de deur beginnen... Ik snap echt niet waarom we niet blij zijn met z'n allen dat bij Flash de deur dicht wordt gehouden. Je zegt zelf dat Flash met superveel variabelen bezig moet zijn, waarom dan niet de tools gebruiken van Apple: de ontwikkelaars van het OS?

Ik snap dat tegendraadse gedoe nooit: doe gewoon wat moeite om Objective C te leren. Zo niet dan kun je altijd nog Flash apps gaan maken voor Android of whatever... Maar dat wil weer niemand.

En als je echt niet snapt waarom Apple de deur dichthoud voor derden dan stoppen we maar meteen met discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Doe geen moeite... Hij snapt het niet.
@Hierboven hoe bedoel je geen backup? Ik kon mn backup gewoon netjes terug plaatsen.
Maakt hem niet uit, hij kan lekker spelen!! *zucht...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

[...]

Ik denk zelf omdat Linux geen hoge prio heeft. Het wordt als desktopomgeving in verhouding misschien niet vaak genoeg gebruikt.

Maar wat je zegt maakt op zich sense, voorlopig stand ik corrected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:26:
[...]

Sorry, maar met kwaliteitscontrole kun je ook al aan de deur beginnen... Ik snap echt niet waarom we niet blij zijn met z'n allen dat bij Flash de deur dicht wordt gehouden. Je zegt zelf dat Flash met superveel variabelen bezig moet zijn, waarom dan niet de tools gebruiken van Apple: de ontwikkelaars van het OS?

Ik snap dat tegendraadse gedoe nooit: doe gewoon wat moeite om Objective C te leren. Zo niet dan kun je altijd nog Flash apps gaan maken voor Android of whatever... Maar dat wil weer niemand.

En als je echt niet snapt waarom Apple de deur dichthoud voor derden dan stoppen we maar meteen met discussiëren.
Laten we dan Unity nemen. Waarin het een stuk makkelijker is om 3D games te bouwen. De praktijk heeft laten zien dat er ontzettende mooie dingen kunnen komen van zolder developers die geen drempels hebben om hun creativiteit te uiten. Ik denk dat Flash dat heeft betekent, maar vooral Unity of andere applicaties dat kunnen. Nu zal je gelijk Objective C moeten leren en kunnen creatievere ideeën niet zonder veel technische kennis ontwikkeld worden.
offtopic:
edit: Trat je toontje is serieus irritant over het topic naar mij en anderen, word je gepest op school mien jung?

En om m'n oud schoolgenoot Tha_Duck bij te staan, ja er is een speeltuin met deuren

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 09-04-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:28

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Geen multitasking op de 3g dus, lekker dan :{

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Son Goku schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:42:
Geen multitasking op de 3g dus, lekker dan :{
De vraag is een beetje of je daar echt blij van zou worden. Het vereist nog wel wat processorsnelheid om die notificaties te blijven sturen enzo denk ik. Wel jammer dat de keuze niet wordt geboden om het dan toch aan te zetten (dat je moet bevestigen dat je snapt dat traagheid je eigen schuld is) maar dat is (helaas?) niet de apple way.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:40:
[...]
Laten we dan Unity nemen. Waarin het een stuk makkelijker is om 3D games te bouwen. De praktijk heeft laten zien dat er ontzettende mooie dingen kunnen komen van zolder developers die geen drempels hebben om hun creativiteit te uiten. Ik denk dat Flash dat heeft betekent, maar vooral Unity of andere applicaties dat kunnen. Nu zal je gelijk Objective C moeten leren en kunnen creatievere ideeën niet zonder veel technische kennis ontwikkeld worden.
3D games en Flash-scheten genoeg in de Appstore!

offtopic:
Nee sorry, je staat alleen in deze: ik ben nooit gepest op school!

En kan je schoolgenoot zichzelf niet verdedigen? Of is dit een voorbeeld van het Stockholm-syndroom (hij jou pesten, jij toch voor hem opkomen)? Weet niet waar jij vroeger mee naartoe werd genomen maar een speeltuin is natuurlijk NOOIT overdekt tenzij je gewend bent om in zo'n Ikea-BSO rond te moeten zwerven de hele dag...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:08
Ik vind het toch wel een vrij grote update, iPhone OS 4.

Maar het is meteen duidelijk dat de iPad wel erg mager uitgerust is voor multitasking, met 256MB werkgeheugen (net als de kleinere iPod Touch 3G). Dat zal spoedig wel verdubbeld gaan worden, en ik vermoed dat het verstandig is om daarop te wachten (als dat lukt). Hebben ze misschien ook de matige WiFi ontvangst verholpen (de metalen casing belemmert het signaal misschien te veel, net zoals trouwens bij de iMac).

En ze kunnen denk ik met goed fatsoen de iPod Touch 8GB versie niet veel langer meer verkopen. Misschien dat ze als nieuw basismodel iPod Touch 3G met 16GB gaan introduceren?

Al met al ben ik best positief over wat Apple de laatste tijd brengt. Te veel negatievelingen kijken naar wat je *niet* kunt en wat Apple allemaal *niet* als eerste uitgevonden heeft, ik kijk naar wat je *wel* kunt, en hoe goed het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:00:
[...]

3D games en Flash-scheten genoeg in de Appstore!
Als iets de iPhone store vult met scheten zijn het toch wel native apps, goeie God wat een kolerebende. Dus dat zegt geen ruk.

Laten we wel wezen, Objective C is alles behalve laagdrempelig. En ik zie wel toekomst voor dingen als Unity die creatievelingen de mogelijkheid biedt zonder technische kennis een applicatie te bouwen.
offtopic:
Nee sorry, je staat alleen in deze: ik ben nooit gepest op school!

En kan je schoolgenoot zichzelf niet verdedigen? Of is dit een voorbeeld van het Stockholm-syndroom (hij jou pesten, jij toch voor hem opkomen)?
offtopic:
Spot on, sterk staaltje LOI psychologie knul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait prima 4.0 op mijn 3GS. Zo instabiel is hij helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
Adobe zou de release van cs5 voor op de mac voor onbepaalde tijd uit moeten stellen kijken hoe snel de flashplayer ondersteund gaat worden door apple..

Sorry maar ik blijf het een arrogante zet vinden om een grote speler als adobe zo buiten spel te zetten.

Gaat dan wel om de flashplayer en niet de apps, ik denk ook niet dat het compilen naar native apps vanuit flash zo'n succes gaat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ach, als je de reclame mist, met iAd (HTML5) kan je hele mooie banners maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

apNia schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:08:
Laten we wel wezen, Objective C is alles behalve laagdrempelig.
Niet meer of minder laagdrempelig dan andere vergelijkbare talen.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29

Osxy

Holy crap on a cracker

fommes schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:41:
Adobe zou de release van cs5 voor op de mac voor onbepaalde tijd uit moeten stellen kijken hoe snel de flashplayer ondersteund gaat worden door apple..

Sorry maar ik blijf het een arrogante zet vinden om een grote speler als adobe zo buiten spel te zetten.

Gaat dan wel om de flashplayer en niet de apps, ik denk ook niet dat het compilen naar native apps vanuit flash zo'n succes gaat zijn..
Flash player? Nooit.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

WFG schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:44:
[...]

Niet meer of minder laagdrempelig dan andere vergelijkbare talen.
Dat is net zoiets als dat ik zeg dat atletiek zwaar is. En dat jij dan roept "niet zwaarder dan andere vergelijkbare sporten" :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Objective-C was voor mij toch een 'overstap' maar het werkt wel fijn als je éénmaal bezig bent. Maar de syntax is erg! wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Eens. Apple wil hard spelen, dat kan, het is een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Tot nog toe zijn derde-partijen verrassend lief voor een bedrijfs dat tegenwoordig meer van de vendetta's lijkt. Laat derde partijen ook hard spelen en we zullen zien hoe snel er een balans wordt gevonden tussen controle en vrijheid, en hoe ver die balans van de huidige af komt te liggen.

@ZpAz: is het uberhaupt te doen voor iemand zonder programmeerachtergrond en relevante opleiding, om er iets mee te doen? Persoonlijke vraag. PHP ken ik wel maar dat is niet vergelijkbaar gok ik zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Roytoch op 09-04-2010 12:55 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dat zal Adobe niet doen, dan lopen ze namelijk een hoop inkomsten mis. Als bedrijf zou ik dan eerder voor die inkomsten kiezen dan voor mijn player op een ander apparaat waar niet mijn hoofdinkomsten vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

apNia schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:49:
[...]

Dat is net zoiets als dat ik zeg dat atletiek zwaar is. En dat jij dan roept "niet zwaarder dan andere vergelijkbare sporten" :|
Je zegt dat het moeilijk is, ik geef aan dat dat relatief is. :)
ZpAz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:53:
Objective-C was voor mij toch een 'overstap' maar het werkt wel fijn als je éénmaal bezig bent. Maar de syntax is erg! wennen.
Vooral de syntax is even wennen in het begin. Maar dat is natuurlijk zo met elke andere programmeer taal die je onder de knie probeert te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door WFG op 09-04-2010 13:36 ]

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
roy.ahuis schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:54:
[...]

Eens. Apple wil hard spelen, dat kan, het is een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Tot nog toe zijn derde-partijen verrassend lief voor een bedrijfs dat tegenwoordig meer van de vendetta's lijkt. Laat derde partijen ook hard spelen en we zullen zien hoe snel er een balans wordt gevonden tussen controle en vrijheid, en hoe ver die balans van de huidige af komt te liggen.

@ZpAz: is het uberhaupt te doen voor iemand zonder programmeerachtergrond en relevante opleiding, om er iets mee te doen? Persoonlijke vraag. PHP ken ik wel maar dat is niet vergelijkbaar gok ik zo.
Als je OOP onder de knie hebt, en MVC boekdelen voor je spreekt, dan is de overstap wel te doen, hier ook een 'php-er' die is 'overgestapt'. De syntax is vooral wennen. En de eerste paar 'probeersels' die ik maakte, was het meer van 'het werkt maar vraag niet hoe'.

Heb ondertussen mn programma (nog niet gesubmit) compleet opnieuw geschreven, en nu is de code veel netter, en sneller. Het eerste stapje is best pittig. Als je voorbij dat punt bent, gaat het ineens 'automatisch'.
Heh, als ze dat doen denk ik eerder dat Apple gewoon een eigen 'suite' gaat beginnen, ze hebben ervaring zat met programma's maken. En denk dat Adobe zichzelf meer in de vingers snijd op de lange termijn dan Apple.
Maar dat is natuurlijk zo met elke andere programmeer taal die je onder de knie probeert te krijgen.
Inderdaad maar de Java, C, C#, C++, PHP syntax lijkt nogal op elkaar. Bij Obj-C is dat ineens compleet anders. Niet slechter ofzo, maar anders.

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 09-04-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 22:05
@ apNia en trat: Zouden jullie a.u.b. willen stoppen met de kleine offtopic persoonlijke aanvallen en geouwehoer? Het is nogal irritant om dat erbij te hebben namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

WFG schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:33:
[...]

Je zegt dat het moeilijk is, ik geef aan dat dat relatief is. :)

[...]

Vooral de syntax is even wennen in het begin. Maar dat is natuurlijk zo met elke andere programmeer taal die je onder de knie probeert te krijgen.
Met andere woorden, het vergt technische toewijding. Iets waar bijvoorbeeld iemand van de kunstschool jeuk van krijgt. Minder technische drempel biedt meer mogelijkheid je creatief te uiten.

Kijk naar een programma als ZBrush of Mudbox die je in staat stelt in 3D te "kleien" zonder kennis van zaken hoeven te hebben. Dat is revolutionair geweest in deze creatieve sector en behoort nu tot de toolkit van menig 3D artist.

Forceren te werken in Objective C/C++/mijden van applicaties als Unity forceert alleen maar een hoop technische toewijding waar creatievelingen niet op zitten te wachten.

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 09-04-2010 13:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste