offtopic:
Heeft er al iemand de ironie opgemerkt van Imak's "Opt-out?" ondertitel?
Imak:
Ik begrijp weinig van je argumenten en reacties moet ik zeggen. De meeste punten zijn door met name Gambieter trouwens al uitstekend behandeld, maar ik zal proberen de belangrijkste punten waarop ik je echt niet kan volgen op te sommen.
Zoals Gambieter al aangeeft probeer je een overduidelijk argument (privacy) buitenspel te zetten. Naast het feit dat het moeilijk discusiëren is als de ander gaat vertellen of een argument wel of niet gebruikt mag worden, is het ook nog eens een argument wat gesteund wordt door de wetgeving die expliciet de handelswijze van Alternate verbiedt.
Je probeert met selectieve quotes anderen woorden in de mond te leggen om je eigen argument met wat inzoomen op zinsdetails toch nog net passend te krijgen. Gambieter heeft nooit ontkend dat het opslaan van een kopie de zaak voor het bedrijf makkelijker kan maken, hij is het alleen niet met je eens dat hierdoor een waterdicht systeem ontstaat. Terecht naar mijn idee.
De procedure zoals beschreven is duidelijk opt-out. Je kan dat proberen anders te verwoorden door te stellen dat je gevraagd wordt naar je ID, maar uit de reactie van de medewerker en de manier waarop een "alternatief" wordt geboden blijkt duidelijk dat de gang van zaken alles behalve vrijwillig is.
Waarom moet er onderscheid gemaakt worden tussen de goedheid van de klant en de goedheid van de winkel? Opnieuw een manier om prima argumenten tegen de handelswijze van Alternate buitenspel te zetten. Zo kan ik nog wel even doorgaan met drogredenen, ontwijkende reacties en inhoudelijk niets toevoegende reacties waaruit een gebrek aan argumentatie blijkt verzamelen. Het lijkt me daarom nuttiger een aantal van je standpunten duidelijk beantwoord te hebben met eens of oneens:
1. Privacy is een geldig discussiepunt bij een onderwerp over ID-bewijzen.
2. Het opslaan van een kopie van een ID-bewijs is verboden aangezien Alternate geen toestemming heeft van het CBP.
3. Het is voor de winkel eenvoudiger aan te tonen wie een product heeft opgehaald als een kopie van een ID-bewijs wordt opgeslagen.
4. Met het opslaan van een ID-bewijs is het voor Alternate mogelijk om in het geval van een volgende bestelling van dezelfde klant dit simpelweg opnieuw te gebruiken. Oftewel, de extra 'beveiliging' heeft een eenmalig nut wanneer we naar het belang van de klant kijken.
5. Het maken van een kopie van een ID-bewijs maakt het proces niet waterdicht.
6. Het maken van een kopie van een ID-bewijs geeft op het moment van afhalen niet meer zekerheid over de identiteit van de persoon dan wanneer dit enkel getoond dient te worden.
7. Winkels kunnen fouten maken of 'slechte' werknemers in dienst hebben waardoor de kopiën van de ID-bewijzen op straat kunnen komen te liggen.
8. De procedure is opt-out.
Zoals al gezegd, ik bedoel met deze reactie alles behalve een persoonlijke aanval. Ik ben vooral benieuwd naar je eens/oneens-antwoorden op bovenstaande vragen om een idee te krijgen waar jouw beredenering totaal anders loopt dan die van een aantal andere gebruikers.