Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
AA in CCC geregeld dus, AF ingame?
Anoniem: 354262
Mijn HDTV 'zapt' als het ware weer naar hetzelfde kanaal...
3-5s zwart beeld, HDMI1 kanaal-id komt weer in beeld en dit herhaald zich dan willekeurig sporadisch (tijdens een film van 2 uur zo 8-10x, heel irritan dus
Ik vraag me af of dit dan aan mijn XFX ATI 5770 ligt, de 15meter HDMI-HDMI kabel of mijn Samsung L46 A6.. ?
Wellicht dat iemand dit al heeft weten te fixen? Ik heb de meeste opties in CCC al geprobeerd, maar zonder succes. De drivers en windows 7 x64 zijn allemaal geupdate...
|2600k|Asus 290|
Anoniem: 354262
Ik ga uit van nagenoeg alle games.Jejking schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:37:
Voor alle games? Of ga jij nu uit van een bepaald spel.
AA in CCC geregeld dus, AF ingame?
Met 2x HD5770 kwam ik hier en daar net iets te kort qua snelheid, en heb een beetje uitgezocht wat het beste draait. Om een steady 60FPS te hebben.
AA in-game geregeld, AA in CCC op app. controlled, boxed. AF hetzelfde. Ook app. controlled. Adaptive AA geeft een hele dikke performance hit. Dus dat had ik altijd uitstaan in de nieuwere, zwaardere games.
In de lichte games had ik het altijd aanstaan. Met 16x AF in CCC geforceerd.
Edit; en Catalyst AI op advanced geeft ook iets betere performance dan op standard. En qua IQ maakt het niet echt veel verschil.
[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 13-04-2010 08:44 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Dan haal je dus niet voldoende fps..Anoniem: 353758 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:22:
Mmmm v-synce werkt helaas niet in bfbc2 metde huidige ati drivers. Maar dat maakt ook niet uit
want speelt niet lekker vind ik, alles gaat dan iets wat vertraagd.
Anoniem: 353758
Zouook gek zijn als ik niet voldoende fps haal met v-synce aan want haal op 1920x1080 100fps met 8xAA16xAF aan, verder alle instellingen aan en vol open.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 353758 op 13-04-2010 09:14 ]
60 FPS niet voldoende? wat heb je aan 70 FPS als je scherm maar 60 hertz heeftAnoniem: 353758 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:13:
Zit vast op 60fps het het is dan allemaal net ff wat trager voor het oog. Single player zet ik het wel aan want dan vind ik dat niet zo erg. En nu komt er vast dat je het zlf niet kunt vernemen op 60fps, ik kan iedereen vertellen dat ik het wel verneem en het is verdomd lastig in bepaalde situaties meer online gamers hoor je hier ook over dat 60fps niet voldoende is.
Zouook gek zijn als ik niet voldoende fps haal met v-synce aan want haal op 1920x1080 100fps met 8xAA16xAF aan, verder alle instellingen aan en vol open.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
weet niet hoe, maar het is de ervaring
Vsync geeft altijd input lag, heeft niets met framerate te maken. Ik heb het dus ook nooit aan in snelle shooters. BFBC2 reageert zonder Vsync al niet zo snel dus met zal idd wel een stuk erger zijn.Anoniem: 353758 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:13:
Zit vast op 60fps het het is dan allemaal net ff wat trager voor het oog. Single player zet ik het wel aan want dan vind ik dat niet zo erg. En nu komt er vast dat je het zlf niet kunt vernemen op 60fps, ik kan iedereen vertellen dat ik het wel verneem en het is verdomd lastig in bepaalde situaties meer online gamers hoor je hier ook over dat 60fps niet voldoende is.
Als je triple buffering aanzet in D3D overrider schijnt het de lag wel met Vsync wel te verminderen.
anathema
Apple
V-Sync is een techniek die ervoor zorgt dat frames worden berekend maar pas worden weergegeven wanneer de monitor ververst wordt. Dit voorkomt het zogeheten "tearing" effect. Echter, een bijkomende feature van v-sync is dat er frames vooruit berekend worden: De driver laat de applicatie frames maken die pas veel later worden weergegeven om eventuele framedrops op te vangen.
Dit is in te stellen in de driver bij zowel nvidia als ATI onder een titel als "Max. prerendered frames" o.i.d.
Als "max prerendered frames" op 3 staat en V-sync staat op 60Hz, dan is het maximum extra delay veroorzaakt door V-sync tussen jouw input en zichtbare resultaat 3*1/60=0.05 seconde, of 50 milliseconden. Dit delay is het hoogst wanneer de framerate hoger wordt en de videokaart dus de kans krijgt om meerdere frames vooruit te rekenen.
Wanneer je "max prerendered frames" dus verlaagt naar 0 heb je nog steeds geen tearing en totaal geen input delay.
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 13-04-2010 13:09 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Anoniem: 298195
gelukkig kun je nog gamenMurk schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:57:
Meh 5870tje van me wat is er met jeIk kan uren gamen en als ik dan eventjes op youtube wat bekijk dan krijg ik een blauw scherm met "system_service_exception" en code 0x0000003b, verder niet veel boeiende informatie. Ligt hoogstwaarschijnlijk aan de drivers.. Wanneer komen er weer nieuwe? Dit is niet lekker werken zo
Nou ik zie wel een verschil tussen geen 4 en 8 xAA. Het is dus idd wel handig op een 27" beeldsscherm.nero355 schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:26:
[...]
Wat doe je met 8xAA op zo'n resolutie
2xAA is meer dan genoeg boven de 1600x1200/1680x1050 !!
Je hebt dan veel meer aan AF als je scherpte in de verte wil
Alsik lig te sniperen bvb of stil zit zie ik de manetjes ook duidelijker met veel AA vooral in de verte dan.
Dus dat het onnodig is is bs
Ja, maar dat heeft weer te maken met rare TFT producenten die veel te lage resoluties op grote monitoren/panels zetten ... dat is niet handig !! dus ik negeer dat gewoon effe lekkerAnoniem: 353758 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:45:
Nou ik zie wel een verschil tussen geen 4 en 8 xAA. Het is dus idd wel handig op een 27" beeldsscherm.
Alsik lig te sniperen bvb of stil zit zie ik de manetjes ook duidelijker met veel AA vooral in de verte dan.
Dus dat het onnodig is is bs
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Je hebt mazzel:Murk schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:57:
Meh 5870tje van me wat is er met jeIk kan uren gamen en als ik dan eventjes op youtube wat bekijk dan krijg ik een blauw scherm met "system_service_exception" en code 0x0000003b, verder niet veel boeiende informatie. Ligt hoogstwaarschijnlijk aan de drivers.. Wanneer komen er weer nieuwe? Dit is niet lekker werken zo
Bullus in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
En daarnaast heb ik nog niemand gelezen over BSOD's bij de installatie. Denk je dat ik het anders gezegd had?
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Voor de mensen mvet de Vsync problemen, de hang problemen, de laad problemen en de 1 frame per seconde problemen, lossen dit op met deze nieuwe drivers van ATI!!!
ik heb ze zojuist geinstalleerd, en ze gaan als een trein! laden van een map met DX11 duurt nu max 15 seconden (1e keer laden) de vsync meuk is verdwenen en draait goed... en de game is nog niet blijven hangen (tot nu toe)
Crypter
Etuuuuuh!
Nu is mijn vraag, los ik dit probleem op door bijvoorbeeld deze nieuwe beta drivers te draaien of zal ik mijn gfx kaart moeten vervangen?
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
EnMurk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:26:
Okay.. heb die beta drivers erop staan nu, maar is iets vreemds met clockspeeds aan de hand. Core/mem staat bij mij ingesteld op 890/1215, en dat wordt natuurlijk teruggeclocked in rust. Maar hij staat nu in rust op 400/1215 ?En blijft daarom lekker warm.
Heb net even Test Custom Clocks gedaan en dat ging gewoon prima en core ging ook naar 890, maar erna werd het gewoon weer 400/1215. Raarrrr
Nou ik vind het niet echt normaal, in 10.3 draaide het geheugen ook een stuk langzamer (ergens in de 700 geloof ik). Waarom is dit opeens zo verandert, hoe kan het ooit te maken hebben met GSOD's? Vind het gewoon zonde van de stroom en wordt onnodig warm nu ook.Bullus schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:42:
Eerst was dat 157/300, ivm GSOD zijn de clocks hoger gezet naar 400/1215 in jouw geval.
Niks om je zorgen over te maken, mijne lopen ook op 400/1200. Ik draai trouwens 10.3 WHQL
Graag verder op Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 4
[ Voor 46% gewijzigd door Murk op 14-04-2010 21:53 ]
|2600k|Asus 290|
ATI Catalystâ„¢ 10.4 Hotfix
ATI Catalystâ„¢ 10.4 Hotfix features:
The ATI Catalyst 10.4 Hotfix provides resolution for the following issue:
• Long load times for new maps in Battlefield: Bad Company 2 when using an ATI Radeon HD 5xxx series graphics card
Download:
In order to download and install the ATI Catalyst 10.4 Hotfix, click on the following link:
• Catalyst 10.4 Hotfix for Windows® 7 / Windows Vista 32-bit Edition
• Catalyst 10.4 Hotfix for Windows® 7 / Windows Vista 64-bit Edition
• Catalyst 10.4 Hotfix for Windows® XP Professional and Home Edition
• Catalyst 10.4 Hotfix for Windows® XP Professional x64 Edition
Note! This driver is provided as is and is not supported by AMD. It has not completed full AMD testing, and is only recommended for users experiencing the particular issue described above. This release is not supported by ATI Radeonâ„¢ HD5800 Eyefinity 6 series of products.
Let op deze drivers zijn ouder dan de vorige bèta driver van mij en Bullus, maar dezen zijn officieel naar buiten gebracht door AMD in tegenstelling tot de andere twee.
AMD Nieuwsdiscussie
Betekend dit ook dat het idle verbruik is toegenomen? Zijn daar al "benchmarks" van?Bullus schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:42:
Eerst was dat 157/300, ivm GSOD zijn de clocks hoger gezet naar 400/1215 in jouw geval.
Niks om je zorgen over te maken, mijne lopen ook op 400/1200. Ik draai trouwens 10.3 WHQL
Graag verder op Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 4
-The_Mask- schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:08:toon volledige berichtATI Catalystâ„¢ 10.4 Hotfix
ATI Catalystâ„¢ 10.4 Hotfix features:
The ATI Catalyst 10.4 Hotfix provides resolution for the following issue:
• Long load times for new maps in Battlefield: Bad Company 2 when using an ATI Radeon HD 5xxx series graphics card
Download:
In order to download and install the ATI Catalyst 10.4 Hotfix, click on the following link:
• Catalyst 10.4 Hotfix for Windows® 7 / Windows Vista 32-bit Edition
• Catalyst 10.4 Hotfix for Windows® 7 / Windows Vista 64-bit Edition
• Catalyst 10.4 Hotfix for Windows® XP Professional and Home Edition
• Catalyst 10.4 Hotfix for Windows® XP Professional x64 Edition
Note! This driver is provided as is and is not supported by AMD. It has not completed full AMD testing, and is only recommended for users experiencing the particular issue described above. This release is not supported by ATI Radeonâ„¢ HD5800 Eyefinity 6 series of products.
Let op deze drivers zijn ouder dan de vorige bèta driver van mij en Bullus, maar dezen zijn officieel naar buiten gebracht door AMD in tegenstelling tot de andere twee.
is er ook al cijfermateriaal over hoeveel sneller het nu is?
Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson
Ik kanhet verschilduikdelijklaten zienmet screens als jijdat liever hebt? Ik lul iig echt niet uit mijn neknero355 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:15:
[...]
Ja, maar dat heeft weer te maken met rare TFT producenten die veel te lage resoluties op grote monitoren/panels zetten ... dat is niet handig !! dus ik negeer dat gewoon effe lekker
dat een verschil zien tussen 0-4-8xAA. 1920X1080 27"
Daarnaast is er ook nog zoiets als dat je niet alles ziet op een stilstaand plaatje. Ook al is van 4 naar 8 relatief weinig verschil te zien, het hele beeld ziet er als het beweegt strakker uit.
Bij mij staat AF sowieso altijd op 16. Huidige kaarten laten amper verschil zien in FPS bij lagere settings dus AF is "gratis". AA gaat gewoon zo hoog mogelijk.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is wel apart dan. Ben benieuwd of dit dan bij iedereen zo zal zijn.Murk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:28:
Nope heb 1 scherm, op 1680x1050.
Ik kan mijn 5850's (heb het op meerdere kaarten getest ook een 5970) op 0.85v draaien met 157-300. Stock is dit 0.95. En dat zonder vage strepen en zo.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Mijn fout,ik draai nl 2 schermen en daardoor draait ie 400/1200. Normaal moet ie 157/300 draaienMurk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:28:
Nope heb 1 scherm, op 1680x1050.
|2600k|Asus 290|
Anoniem: 244769
Even een notificatie voor de firstpost:
Metro 2033
Aliens vs Predator
Dirt 2
zijn volgens mij al gereleased, geen idee of dit aangepast zal worden maar ik dacht "laat ik het even melden" als het al eerder gemeld is, heb ik niets gezegd

Ik heb zelf laatst mijn 5870 Vapor-X binnen gehad. Brute kaart, iets groter en breder dan de plaatjes me deden vermoeden, Paste nog maar net in mijn Centurion 5 kast (pics kan ik eventueel wel maken).
Heb het daarna uitgeprobeerd met Dragons Age: Origins
voor: medium/low settings @ +/- 30 FPS (Geforce GT8600 GT Ultra @ 1 GB)
na: alles zo hoog mogelijk @ +/- 45 FPS (met uitschieters naar 115)
GTA IV deed eerst wat moeilijk met haperen, met de 1.04(?) patch deed deze het prima met zo'n framerate rond de 45 FPS. Hoe het is met mijn oude kaart kan ik niet zeggen omdat ik het eerlijk gezegd ermee niet aandurfde
Misschien dat ik binnenkort Diablo 2 eens ga proberen, deze gaf bij mij problemen met Win7 en eerder nog wel eens met veel op het beeld (necro summons, bone spear, fire ball, etc...)
Geluid is wel ietsjes meer geworden maar daar stoor ik me niet zo erg aan, de fan doet prima zijn werk op maximaal 45% speed
overige specs (omdat de vidkaart niet alles zegt):
Core i7-860 @ stock
8 GB Geil DDR3 RAM
Asrock P55-Deluxe
250 GB HDD (nog steeds het merk/type niet opgezocht).
van 4 naar 8 is de FPS impact bij de wat recentere games vaak erg hoog, echter is het grafisch verschil toch behoorlijk minimaal als je enigszins beweging hebt in je spel. 4x AA is dan ook wel op zowat alle resoluties geen slechte feature.Help!!!! schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:50:
Ook al is van 4 naar 8 relatief weinig verschil te zien, het hele beeld ziet er als het beweegt strakker uit.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Nu probeer ik mijn 2e scherm ook aan te sturen, dit is een 'oude' tft met alleen VGA ingang. Op de kaart zitten:
1x DVI
1x HDMI
1x display-port
Ik heb nu met de bijgeleverde verloopjes van HDMI -> DVI -> VGA mijn 2e monitor aangesloten, maar Catalyst ziet dit scherm niet.
Iemand een idee of dezelfde opstellingen wèl aan de praat?
Grtz
Of ik meer frames scoor weet ik niet, draai geen Fraps. Heb alles gewoon op max staan incl de resolutie op mijn 23" scherm en dat gaat meer dan prima
Vrij logisch dat is onmogelijk, je kan van een digitaal signaal (HDMI/DVI-D) niet zo maar een analoog signaal maken (VGA/DVI-A) zonder conversie.DaSuperGrover schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:15:
Ik heb nu met de bijgeleverde verloopjes van HDMI -> DVI -> VGA mijn 2e monitor aangesloten, maar Catalyst ziet dit scherm niet.
Gebruik het HDMI naar DVI verloopje voor het ene beeldscherm en DVI naar VGA verloopje voor het andere scherm.Iemand een idee of dezelfde opstellingen wèl aan de praat?
AMD Nieuwsdiscussie
Ben ik helemaal mee eens, alleen als het kan (wat subjectief is, iedereen ervaart de minimaal benodigde fps anders) dan gebruik ik het uiteraard wel, want er is voor mij wel verschil te zien.Paprika schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:33:
[...]
van 4 naar 8 is de FPS impact bij de wat recentere games vaak erg hoog, echter is het grafisch verschil toch behoorlijk minimaal als je enigszins beweging hebt in je spel. 4x AA is dan ook wel op zowat alle resoluties geen slechte feature.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Goud is geen geld
madmaxnl schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:33:
Ik heb zo juist de nieuwe CAT 10.4 preview drivers geïnstalleerd en de laad tijd in BFBC2 is met +/- 50% afgenomen. Ik heb een HD5770 en Win 7 64Bit, wat ik wel raar vond was dat hij direct na het installeren zei dat hij geen ATI drivers kon vinden. Een reboot verhielp het probleem en alles liep als voorheen op BFBC2 na.
Ja de 10.4 Beta of Hotfix, welke bedoelen jullie nou?Gamebuster schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:48:
Installatie van 10.4 driver was een enorm verschil voor de laadttijden.

8.74 is Catalyst 10.5 of 10.6.Murk schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:32:
En als het wel de beta is (8.74 dus), zijn jullie mem speeds idle ook even hoog als onder load?
AMD Nieuwsdiscussie
editje: die 8.74 zijn weer beter dan de vorigen, benchmark van iemand op guru3d
http://i39.tinypic.com/21nfsap.jpgsingle ATI 5850 all done in 5040 x 1050 eyefinity resolution (GPU limited)
http://i41.tinypic.com/34qo3g8.jpg
[ Voor 46% gewijzigd door Murk op 16-04-2010 01:02 ]
Lag ik vannacht ook te denken, zal het vanavond eens even proberen....-The_Mask- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:17:
[...]
Vrij logisch dat is onmogelijk, je kan van een digitaal signaal (HDMI/DVI-D) niet zo maar een analoog signaal maken (VGA/DVI-A) zonder conversie.
[...]
Gebruik het HDMI naar DVI verloopje voor het ene beeldscherm en DVI naar VGA verloopje voor het andere scherm.
Op mijn 8800GTS had ik ook een DVI -> VGA verloopje aangesloten, waarschijnlijk ziet de videokaart dit en stuurt dan een analoog signaal op die DVI poort aan.
Iemand trouwens een idee van het verschil in snelheid doordat ik de kaart nu in een x8 slot heb zitten ipv een x16 slot?
Die DVI aansluiting is een DVI-I aansluiting, dus zowel analoog als digitaal, gebruik je dus een DVI naar VGA verloopje dan pakt die het analoge signaal.DaSuperGrover schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:07:
Op mijn 8800GTS had ik ook een DVI -> VGA verloopje aangesloten, waarschijnlijk ziet de videokaart dit en stuurt dan een analoog signaal op die DVI poort aan.
PCIe 1.x of PCIe 2.0 slot?Iemand trouwens een idee van het verschil in snelheid doordat ik de kaart nu in een x8 slot heb zitten ipv een x16 slot?
AMD Nieuwsdiscussie
Heb mijn 5870 geupdate. Als je weet wat je doet kan er niet veel fout gaan en gaat het meestal goed.
Blijft uiteraard op eigen risico allemaal.
http://www.techpowerup.co...lities/BIOS_Flashing/ATI/
http://www.techpowerup.co...interface=PCI-E&memSize=0
Je kunt met, dacht ik, gpu-z een backup van je huidige bios maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 16-04-2010 13:47 ]
PC Specs
ik had idd hetzelfde probleem.. nu even bfbc2 testenmadmaxnl schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:33:
Ik heb zo juist de nieuwe CAT 10.4 preview drivers geïnstalleerd en de laad tijd in BFBC2 is met +/- 50% afgenomen. Ik heb een HD5770 en Win 7 64Bit, wat ik wel raar vond was dat hij direct na het installeren zei dat hij geen ATI drivers kon vinden. Een reboot verhielp het probleem en alles liep als voorheen op BFBC2 na.
Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson
Waarom ik me hier zo druk over maak hoor ik sommigen denken. Nou, stroomgebruik
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik gok dat die kaarten zo tussen de 150 en 200 euro nog zullen doen.
Afhankelijk van wanneer er een 6xxx serie wordt aangekondigd gaan de prijzen ook meteen een stuk omlaag
JEP, het werkt!-The_Mask- schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:11:
[...]
Die DVI aansluiting is een DVI-I aansluiting, dus zowel analoog als digitaal, gebruik je dus een DVI naar VGA verloopje dan pakt die het analoge signaal.
[...]
PCIe 1.x of PCIe 2.0 slot?
Staat er niet echt bij, mobo uit 2007 met Nvidia nForce®650i SLI & nForce®570 SLI chipsets.2 x PCIe x16 slot, support NVIDIA® SLI™ technology, at full x16, x16 speed (blue)
2 x PCI 2.2
1 x PCI Express x16, at x8 speed (white)
Zie De ASUS website
Had gister in Windows XP nog wel in BFBC2 rare vervorming in mijn scherm, ben effe de naam kwijt. Kan dit ook aan het PCI-E slot liggen, of aan de voeding van de PC?
De oorzaak is bekend, ligt aan Ati Overdrive. Zodra ik het uitschakel (dus "Enable ATI Overdrive" uitvinken) wordt de boel teruggeclocked naar 157/300.Murk schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:52:
Niemand die me even kan vertellen hoe zijn memspeeds in 2D zijn met de 10.x betadrivers? Ik ga ook wel even accountje maken voor guru3d en daar vragen in dat topic.
Waarom ik me hier zo druk over maak hoor ik sommigen denken. Nou, stroomgebruik
Systeem:
Asus P5N-E Sli
Core 2 Duo E6700 @ 3.2
4GB PC6400 @800mhz ram ddr2
Vapor-x 5870
Windows 7

lijkt me een beetje laag.
heb eerst de vorige driver eraf gegooid, alles gesweept en dan even de nieuwe 10.4 geprobeerd, maar daar haalde ik een score van amper 720.
Nu even met de 10.X release van april geprobeerd. (8.74).
Ik besef ook wel dat dit een PCIE 1.1 mobo is (wel op 16x)
dus is deze score nu normaal of niet?
Heel netjes, de fan is heel goed afgesteld om een goede combinatie tussen geluid en koeling te bewaren.
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
Volgens mij is die custom fan oplossing van Powercolor en de Club3D de beste die er op dit moment is, vooral omdat ie, naast dat ie goed koelt, ook mooi stil is.Majesco schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:42:
Powercolor HD5870 PCS+ hier, 34c met fan op 21%, en in furrmark extreme burning mode is die max 72c met fan op 63%. De fan is dan hoorbaar maar niet echt vervelend en in games draait die nooit zo snel.
Heel netjes, de fan is heel goed afgesteld om een goede combinatie tussen geluid en koeling te bewaren.
Als ze nu nog ff een 2GB model uitbrengen dan koop ik em!
[ Voor 5% gewijzigd door Bull op 17-04-2010 13:41 ]
Overigens draai ik nog steeds xp.. gaat upgraden naar windows 7 helpen?
het scherm is een LG Flatron W2261VP-PF en de kaart is een MSI R5670-PMD1G.
Edit: Oude VGA kabel gepakt en het flikkeren is opgehouden. (wel nog steeds een maximum van 60Hz.)
[ Voor 11% gewijzigd door Threbez op 18-04-2010 14:08 ]
Anoniem: 303530
betekent dit dat het rebranded 4xxx kaarten zijn?
zo ja, de benaming is in idergeval beter dan die van nvidia...
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-04-2010 12:42 ]
Als ik bijvoorbeeld in World of Warcraft kijk dan ziet alles eruit alsof je (ingame) dronken bent want in de verte is alles een beetje wazig.
In bijv Team Fortress 2 is die waas wat minder, maar voelt het een beetje traag aan.
DIt zou kunnen omdat mijn AA instelling op 8x staat, maar bij mijn nVidia kaart had ik dat ook alleen was het niet wazig.. Of is dit een andere instelling?
Heeft een van jullie een idee?
Dan word het wel heel erg interessant, dankjewel.KaWaReZ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:00:
afhankelijk van wat de levertijden en beschikbaarheid doen van de 5xxx serie (en wat fermi doet)
Ik gok dat die kaarten zo tussen de 150 en 200 euro nog zullen doen.
Afhankelijk van wanneer er een 6xxx serie wordt aangekondigd gaan de prijzen ook meteen een stuk omlaag
Anoniem: 168987
dus in crossfire.
Dat denk ik niet, eigenlijk weet ik dat wel zeker.Anoniem: 168987 schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:28:
Een vraag, kan je grafische kaarten uit de 3xxx reeks samen hangen met grafische kaarten uit de 5xxx reeks?
dus in crossfire.
Aangezien de 5xxx reeks DirectX 11 ondersteund en de 3xxx reeks niet.
kijk eens in CCC hoe je mip map instellingen staan, klinkt alsof deze op performance staan, zet deze op qualityMorti schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:52:
Gisteren is mijn 9800GTX dood gegaan en ben ik sinds 5 jaar weer terug bij ATi, want heb een 5770 gekocht. Heb een cleane win7 install gedaan en de 10.3 drivers erop gegooid, alleen nu vind ik de IQ in games wat blurry en voelt alles een beetje traag aan.
Als ik bijvoorbeeld in World of Warcraft kijk dan ziet alles eruit alsof je (ingame) dronken bent want in de verte is alles een beetje wazig.
In bijv Team Fortress 2 is die waas wat minder, maar voelt het een beetje traag aan.
DIt zou kunnen omdat mijn AA instelling op 8x staat, maar bij mijn nVidia kaart had ik dat ook alleen was het niet wazig.. Of is dit een andere instelling?
Heeft een van jullie een idee?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Nope, je moet minstens een uit dezelfde serie, en het beste is om een zelfde model te nemen.Anoniem: 168987 schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:28:
Een vraag, kan je grafische kaarten uit de 3xxx reeks samen hangen met grafische kaarten uit de 5xxx reeks?
dus in crossfire.
Welke waardes haal jij na een half uur Furmark? Want 72c is echt een heel mooi resultaat. Mijn 5870 onder een MK-13 tikt de 90c aan na een half uur stressen mt Furmark alles maxed out op een reso van 1680 x 1050... dat moet toch anders kunnen?Majesco schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:42:
Powercolor HD5870 PCS+ hier, 34c met fan op 21%, en in furrmark extreme burning mode is die max 72c met fan op 63%. De fan is dan hoorbaar maar niet echt vervelend en in games draait die nooit zo snel.
Standaard HD5870 met custom Prolimatech MK-13 erop. Airflow? Systeem ligt op een tray op m'n bureau in de open luchtJejking schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:18:
Hangt ook van de HD5870-versie af, heb jij een standaard/Vapor-X, hoe is je airflow, etc
Van het systeem op m'n bureau... niet
De koeler had je kunnen weten
Hmm, nee deze stond al op quality..nedernakker schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:41:
[...]
kijk eens in CCC hoe je mip map instellingen staan, klinkt alsof deze op performance staan, zet deze op quality
Ik draai alles op z'n allerhoogst, dus ook met Tess. en DOF, verder ook AAA en Very High etc. Opzich gaat dat redelijk goed, ik zit tussen de 30-40 fps, met drops naar 10. Mijn kaart draait op 850/1200. Maar als ik gewoon 100fps heb, op DX9 bijv. dat heb ik alsnog 'lag', een soort microstuttering, maar dan zonder het 'micro' het is echt heel vervelend, het voelt gewoon niet soepel aan, terwijl dat wel zou moeten met 100+fps. Eerst dacht ik dus dat het aan de hoge instellingen lag, maar at is dus niet zo.
En over AA: Welke is nu het hoogst/zwaarst/mooist? Ik kan kiezen tussen MSAA4x en AAA. AAA is niet erg grondig lijkt me, want ik zie nog steeds kartelrandjes langs muren en pijpen etc. En waarom wordt er geen 16x SSAA met edge detect ondersteund? (
Verder ziet het er wel belachelijk mooi uit, maar die stuttering is erg storend. De rest van mijn systeem is trouwens een Core i7 920 @ 3.8Ghz, Een 8800GT voor PhysX, 10.4a drivers+10.3 CFX profiles.
P.s. 10.4a werkt wel geweldig in BC2!! Hulde aan Ati!
Met 4 X MSAA worden textures blurry, driverprobleem oid geloof ik. (bij nvidia gebeurt dit zelfs met zowel AAA als MSAA). Beter AAA dus.TheMasterofDome schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:57:
En over AA: Welke is nu het hoogst/zwaarst/mooist? Ik kan kiezen tussen MSAA4x en AAA. AAA is niet erg grondig lijkt me, want ik zie nog steeds kartelrandjes langs muren en pijpen etc.
Wat ik me afvraag overigens: wie van jullie haalt 1 Ghz+ met een HD5870 en met welk voltage? Het wordt af en toe wel erg makkelijk geroepen dat HD5870's dit vaak halen, maar ik kan dat met mn Asus HD5870 voltage tweak echt vergeten (meer dan 950 wil niet, hoeveel voltage ik er ook doorklap).
anathema
Ik heb zelf een 5770 die niet verder wil dan 900 mhz ongeacht hoe hoog ik me voltage zet (hij crashed meteen). Als ik dan op andere forums overclocks zie die gewoon makkenlijk de 1ghz paseren op stock voltagesanathema schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:06:
[...]
Wat ik me afvraag overigens: wie van jullie haalt 1 Ghz+ met een HD5870 en met welk voltage? Het wordt af en toe wel erg makkelijk geroepen dat HD5870's dit vaak halen, maar ik kan dat met mn Asus HD5870 voltage tweak echt vergeten (meer dan 950 wil niet, hoeveel voltage ik er ook doorklap).

Inmiddels heb ik de drivers opnieuw geïnstalleerd en ook de optie "restart runtime" uitgevoerd maar niks zorgt ervoor dat ik een CCC venster zie.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
AMD Nieuwsdiscussie
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
maar ik zie dat alle HD5 serie kaarten geen s-video meer hebben?
Erg jammer want ik wou mijn philips beeldbuis als 3e scherm gebruiken omdat ati juist met eye-finity 1-6 beeldschermen ondersteunt, wat mijn oude Nvidia 9600gt niet kan.
Mijn 9600gt heeft daarentegen wel s-video out
AMD Nieuwsdiscussie
Maar gaat dat dan wel goed werken? dat ik dus wel 2 kaarten tegelijk gebruik, en dus mijn tv als 3e beeldscherm kan gebruiken.-The_Mask- schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:08:
S-Video is over en uit, je kunt natuurlijk wel een simpel PCI kaartje met S-Video bij plaatsen, dingen kun je overal bijna wel gratis krijgen.
Eye-finity werkt alleen via een displayport uitgang hè. Dus sowieso, als je andere schermen dat niet hebben schiet je daar niks mee op.arieman007 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:04:
Ik weet niet of ik het hier goed plaats,
maar ik zie dat alle HD5 serie kaarten geen s-video meer hebben?
Erg jammer want ik wou mijn philips beeldbuis als 3e scherm gebruiken omdat ati juist met eye-finity 1-6 beeldschermen ondersteunt, wat mijn oude Nvidia 9600gt niet kan.
Mijn 9600gt heeft daarentegen wel s-video out
Normaal gesproken wel, maar het zal ook aan je Windows versie liggen en als je bijvoorbeeld de 9600GT wil gebruiken (ook voor bijvoorbeeld PhysX) dan zal het ook liggen aan het moederbord (tweede PCIe slot) en voeding.arieman007 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:10:
[...]
Maar gaat dat dan wel goed werken? dat ik dus wel 2 kaarten tegelijk gebruik, en dus mijn tv als 3e beeldscherm kan gebruiken.
Ook moet je nog wat andere software installeren, omdat nVidia het nodig vond geen andere videokaart (ander merk) in het systeem te dulden als er een nVidia kaart in het systeem zit.
AMD Nieuwsdiscussie
Oh, dat is goed om te weten, dat wist ik niet eens.PerfectLight schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:13:
[...]
Eye-finity werkt alleen via een displayport uitgang hè. Dus sowieso, als je andere schermen dat niet hebben schiet je daar niks mee op.
Nee de 1 heeft DVI, de ander alleen VGA, die is al wat ouder.
Jammer, gaat niet op dus
Kan gewoon met een tweede videokaart hoor
Kon sowieso immers al niet, S-Video zit immers op geen één nieuwe kaart van nVidia of ATi meer.
AMD Nieuwsdiscussie
Dan moet ik er dus nog een 9600gt in doen? maar mijn moederboard ondersteund crossfire, geen SLI.-The_Mask- schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:19:
[...]
Kan gewoon met een tweede videokaart hoor![]()
Kon sowieso immers al niet, S-Video zit immers op geen één nieuwe kaart van nVidia of ATi meer.
Morgen zal ik anders nog wat research doen op internet. nu is het al redelijk laat en heb het idee dat ik dingen vraag die overal al op internet staan.
Zoek je ook een snellere kaart? En wat is de rest van de PC?arieman007 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:21:
[...]
Dan moet ik er dus nog een 9600gt in doen?
Met SLI kun je toch (nog) niet meer dan 2 beeldschermen aansturen.maar mijn moederboard ondersteund crossfire, geen SLI.
AMD Nieuwsdiscussie
pricewatch: HP DISPLAYPORT TO VGA ADAPTER .arieman007 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:16:
[...]
Oh, dat is goed om te weten, dat wist ik niet eens.
Nee de 1 heeft DVI, de ander alleen VGA, die is al wat ouder.
Jammer, gaat niet op dus
Dat is inderdaad een goede,
als ik deze tabel van AMD mag geloven, dan kan je weldegelijk met alle poorten op de kaart een opstelling van 3 beeldschermen krijgen!
http://support.amd.com/us...display-connectivity.aspx
Heb zelf een vapor-X 5870, en die is na een paar uur milkyway@home 65 graden, fan blijft onder de 50%Blue-Tiger schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:40:
[...]
Welke waardes haal jij na een half uur Furmark? Want 72c is echt een heel mooi resultaat. Mijn 5870 onder een MK-13 tikt de 90c aan na een half uur stressen mt Furmark alles maxed out op een reso van 1680 x 1050... dat moet toch anders kunnen?
Er zit een lichte OC op (910/1300). Deze kaart is echt erg koel vergeleken met de vorige (HD4870 die richting 90 graden gaat als ik milkyway@home aanzet). Furmark geeft vergelijkbare resultaten.
1 van de 4 moet echter wel via Display Port gaan.arieman007 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:10:
[...]
Dat is inderdaad een goede,
als ik deze tabel van AMD mag geloven, dan kan je weldegelijk met alle poorten op de kaart een opstelling van 3 beeldschermen krijgen!
http://support.amd.com/us...display-connectivity.aspx
Dus bv:
VGA VGA DP(DP to VGA)
DVI DVI DP(DP to VGA/DVI)
HDMI HDMI(DVI to HDMI) DP(DP to VGA/DVI/HDMI)
etc.
Setups als:
DVI + DVI + HDMI
VGA(DVI to VGA) + VGA(DVI to VGA) + VGA(HDMI to VGA)
DVI + DVI + DVI (HDMI to DVI)
zullen dus niet werken.