Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:18:
...
Het einde is echt vet geworden. 2 lagen die over elkaar heen schuiven en echt mooie diepte creëren. Trots!!
is inderdaad vet d:)b
leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:18:
[edit] klaar met de rende. Maar niet tevreden. Opnieuw renderen en de settings een beetje opschroeven! Het einde is echt vet geworden. 2 lagen die over elkaar heen schuiven en echt mooie diepte creëren. Trots!!
Wat render je nou steeds? Dat begrijp ik niet zo goed.

Edit:
I kept the 2 layers separate and played a bit in Adobe Premiere for the depth effect :)
Dat dus :)

Ps. Je weet dat Utrecht niet in Holland ligt hè O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

Haha, ik weet het..klein detail. Met renderen doel ik op de hd film produceren vanuit premiere / after effects? Maar dat had je al gevonden hehe

[ Voor 13% gewijzigd door RoyK op 14-10-2012 08:23 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier gister even de wacom weer uit de kast gehaald en ik dacht.. laat ik maar weer eens wat gaan painten in Adobe Photoshop sinds ik sindskort cs6 gekocht heb..!

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1envp

Feedback geliefd..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:42

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:04:
Ik heb hier gister even de wacom weer uit de kast gehaald en ik dacht.. laat ik maar weer eens wat gaan painten in Adobe Photoshop sinds ik sindskort cs6 gekocht heb..!

[afbeelding]

Feedback geliefd..!
Goed gedaan maar rond d'r mond is het wel iets te donker, nu is het net als of ze een baard heeft :+

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42dpi schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:13:
[...]

Goed gedaan maar rond d'r mond is het wel iets te donker, nu is het net als of ze een baard heeft :+
Hmm, ik zie het meer als een donker schaduw, sinds ik uit het donker lila ben begonne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enderbram
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 09:12
Ik moet voor Nederlands een uitzetting schrijven over een fantasiedier. Hier mocht een afbeelding bij, dus heb ik geprobeerd een mooi plaatje bij mijn Groenevarkenshaan te maken
Ben wel blij met het resultaat :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LcxXQ.png
Feedback is welkom d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door enderbram op 15-10-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enderbram schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:00:
Ik moet voor Nederlands een uitzetting schrijven over een fantasiedier. Hier mocht een afbeelding bij, dus heb ik geprobeerd een mooi plaatje bij mijn Groenevarkenshaan te maken
Ben wel blij met het resultaat :)
[afbeelding]
Feedback is welkom d:)b
Probeer het groen.varkenshaandinges meer aftwerken en hem een beetje met schaduwen in het plaatje te verwerken verder komt het wel goed denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enderbram
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:49:
[...]

Probeer het groen.varkenshaandinges meer aftwerken en hem een beetje met schaduwen in het plaatje te verwerken verder komt het wel goed denk ik
Bedoel je de schaduwen op de grond of het varken?
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het varken ziet er eigenlijk prima uit, dat hij geen schaduwen op de grond werpt zorgt ervoor dat je direct ziet dat hij niet in de foto thuis hoort, nu heb je niet een foto uitgezocht die het je op schaduw gebied makkelijk maakt :P Maar met schaduwen op de grond ziet hij er veel beter uit :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enderbram
Spike_wolf schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:36:
Het varken ziet er eigenlijk prima uit, dat hij geen schaduwen op de grond werpt zorgt ervoor dat je direct ziet dat hij niet in de foto thuis hoort, nu heb je niet een foto uitgezocht die het je op schaduw gebied makkelijk maakt :P Maar met schaduwen op de grond ziet hij er veel beter uit :)
Ik heb schaduwen gemaakt, hopelijk kloppen ze een beetje. Ik vind het er zelf een stuk echter uitzien zo!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CIN3k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Er staan nu op verzoek van vele emails wallpapers klaar en vanaf nu standaard aanwezig bij de volgende filmpjes. http://www.roykorpel.nl/holland-2114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:39
@ Royk,

Je Rotterdam office is erg goed gelukt. :)
Toch een dingetje wat me gelijk opvalt. Het bureau/tafel in de hoek is iets te netjes voor een jarenlange verwaarlozing.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

er zijn nog veel meer puntjes Zeror. :) ik heb zelf een hele waslijst. Echter... is het niet zo boeiend. ik probeer in een redelijk tempo en ongeveer max 6 uur werk een plaat neer te zetten. Als ik deze tekening voor de real deal zou maken.. zijn dat inderdaad puntjes die beter moeten. Straks ga ik beginnen aan de Rotterdamse haven.. volgende week misschien klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11
Ziet er gaaf uit RoyK!

In de stationshal (ik denk amsterdam) hoe maak je die lichtstralen die door het dak komen? Ziet er echt heel natuurlijk lichtinval uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ja ik weet het niet... gewoon met een kwast en spelen met het bleden. Sommige dingen probeer ik gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:24
Afgelopen paar dagen ben ik bezig geweest met een nieuw design voor mijn website. Ik vond mijn huidige website niet meer mooi. :P En veel te wit. IK wilde weer terug een wat donkerder design hebben. De header is een render welke ik ooit zelf gemaakt heb in blender. Die wil ik in de toekomst gaan gebruiken om meer zelfgemaakte dingen in te showcasen. Voor nu en voorlopig ga ik deze header gebruiken.

Ik ben benieuwd of wat de tweaker er van vind en of er nog dingen anders/beter kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8333/8122457299_25b4ddac0a_z.jpg

Even klikken voor fullsize.

//edit
Flickr heeft de afbeelding iets verkleint, de website is dus een klein beetje verkleint. Ik ga hem even ergens anders hosten.

//edit2
Fixed

[ Voor 44% gewijzigd door WernerL op 25-10-2012 18:58 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet verkeerd, maar wel erg veilig. Als je jezelf de wereld in wil gooien mag het misschien iets meer persoonlijkheid hebben :) Het ziet er voor mij een beetje uit als een template voor Wordpress of iets dergelijks en dat is goed én slecht :p

Ik zou wel even de teksten in het onderste donkere vlak uitlijnen met de teksten erboven, dat stoort mij een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
En het plaatje bovenin is wel érg groot, zeker voor een nietszeggend plaatje als dat :+ Op sommige resoluties neemt dat gewoon de helft van je scherm in.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:24
Bedankt voor het commentaar. Een meer persoonlijke touch kan mijn design inderdaad wel gebruiken. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik dat ga doen. Ik wil mijn design wel lekker simpel houden.

Ik ga weer even prutsen, en er komt mischien binnenkort nog eens een update.

Header kan mischien ook wel iets minder hoog idd. :D Hoewel ik het zo eigenlijk wel mooi vind.

[ Voor 14% gewijzigd door WernerL op 25-10-2012 20:11 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Binnenkort op youtube ;)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/425901_512142255462846_1593564023_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dat silhoullet van die boom is een beetje vreemd. Het licht komt in die plaat van linksachter, maar dat zie je niet op de boom terug.

Verder wel mooie plaat. Top! d:)b

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ziet er goed uit, geinspireerd door Alexander Koshelkov?

Afbeeldingslocatie: http://yinnyang.co.uk/wp-content/uploads/2012/06/Alexander-Koshelkovs-Photoshop-Speed-Painting.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Niet in het bijzonder. Ik volg zijn werk wel hoor...dit is echt een eigen inspiratie / fantasie :)

Ps, het is niet een boom..maar een stukje struik die heel dichtbij staat en weinig kleur heeft. Maar..toegegeven..nu ik er langer naar kijk vind ik hem een beetje ongelukkig.. Die ga ik nog een paar grote blaadjes geven en een zachte blur ivm out of focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
RoyK schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:43:
Niet in het bijzonder. Ik volg zijn werk wel hoor...dit is echt een eigen inspiratie / fantasie :)

Ps, het is niet een boom..maar een stukje struik die heel dichtbij staat en weinig kleur heeft. Maar..toegegeven..nu ik er langer naar kijk vind ik hem een beetje ongelukkig.. Die ga ik nog een paar grote blaadjes geven en een zachte blur ivm out of focus
Dat ding aan de linkerkant lijkt mij toch echt een boom :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Klopt 't dat de omgevallen containers half door de containers ervoor schijnen? (rechtsboven de eerste C van rechts als je cosco leest)

Ben benieuwd naar het filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
denk dat het hier thuis hoort
was een opdracht voor school maar vond hem wel goed gelukt.
modulair lettertype
reacties graag
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ick7s5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
MBree schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:19:
denk dat het hier thuis hoort
was een opdracht voor school maar vond hem wel goed gelukt.
modulair lettertype
reacties graag
[afbeelding]
Ziet er al goed uit! Een modulaire letter is altijd lastig omdat je vroeg of laat tegen problemen aanloopt die je stukjes niet kunnen oplossen. Je 'e' is een goede oplossing met de stukjes die je hebt!

Ik zou in ieder geval een paar dingen overwegen:

Geef je stokken en staarten hetzelfde type einde (rond of hoekig) DIt zorgt direct voor een coherent letterbeeld.

Door meer rondingen tegenover elkaar te zetten kun je ruimte besparen, zo krijg je een kleiner verschil tussen extreem brede letters als de w of gaten zoals in de m. Ik heb hier een klein voorbeeldje.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0fUhH.jpg

Dit maakt de letter natuurlijk wel wat ronder, maar dat is ook weer op te lossen.

Daarnaast zou ik gewoon een klassieke onderkast q gebruiken ipv een op basis van de kapitaal, je komt nu in de knel met de a en o.

Goed om eens meer letters hier te zien, dus ga ermee door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

agentorangina schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:29:
[...]

Klopt 't dat de omgevallen containers half door de containers ervoor schijnen? (rechtsboven de eerste C van rechts als je cosco leest)

Ben benieuwd naar het filmpje!
Op de high ress zie je het beter dan hier..dat er geen containers door heen schijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
RoyK schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:09:
[...]
Op de high ress zie je het beter dan hier..dat er geen containers door heen schijnen :)
Je hebt helemaal gelijk, 't is een schaduw, op low res leek het de kromming goed te volgen dus mijn fout ;)

@MdB-95,

Ken je trouwens Fontstruct? Daar maak je heel makkelijk een werkend letterype van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
agentorangina schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:09:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, 't is een schaduw, op low res leek het de kromming goed te volgen dus mijn fout ;)

@MdB-95,

Ken je trouwens Fontstruct? Daar maak je heel makkelijk een werkend letterype van je systeem.
ik heb hem er in zitten haha!
dankjewel!
moet alleen nog iets bijpassend vinden voor de getallen enzo!
kapitalen zijn al gelukt! zal straks were eens uploaden

editje
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

lettertype ligt even links

post even wat werk wat al klaar is,
maar hoor nog graag andere meningen erover

eerste is voor een vriend zijn schoolproject had een logo nodig en website
website moet nog komen

tweede is logo voor een samenwerking tussen orthopedagogisch adviesbureau, logopedie en stottertherapie en een bedrijf wat logopedie en dyslexie doet.

de samenwerking daarvan is dyslexieheuvelland

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/116qk9z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2sb7uy0.png

[ Voor 37% gewijzigd door MBree op 04-11-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Da's echt heel vet Roy! De sfeer is spot on.

Ben een ontwerp voor een foto aan het maken. Dit is puur om composities en kleurenpaletten te proberen. Welke is beter? Hoe kan het nog beter?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img440/6266/beetlejump2.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/820/beetlejump1.png

Neig zelf naar #2 omdat de auto daar echt 'in' het kader springt. Bij #1 springt 'ie 'eruit', voelt een beetje ongemakkelijk maar dat is wel een meer excentrieke compositie naar mijn gevoel.

De precieze hoeveelheid berm zal bij #1 nog teruggedrongen moeten worden, maar da's van latere zorg.

Hoe kan ik maximaal effect bereiken? :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Eerste vind ik interessanter, omdat de tweede vrij kaal oogt als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Hahn schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:35:
Eerste vind ik interessanter, omdat de tweede vrij kaal oogt als je het mij vraagt :P
Dankje! Vind je de plaatsing van het onderwerp in #1 ook interessanter?

#2 heeft eigenlijk een grote heuvel nodig aan de rechterkant om de loze ruimte wat op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
#1 breekt een beetje met de 'regels' van fotografie, want zoals je zei springt 'ie nu meer het beeld uit. Maar daar heb ik soms schijt aan, ik vind dat 'ie het scherm uit lijkt te springen leuker dan dat 'ie het scherm in komt springen (bij #2), dat oogt wat meer lafjes, ook al hangen ze op beide plaatjes op dezelfde hoogte :+

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 04-11-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Hahn schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:40:
#1 breekt een beetje met de 'regels' van fotografie, want zoals je zei springt 'ie nu meer het beeld uit. Maar daar heb ik soms schijt aan, ik vind dat 'ie het scherm uit lijkt te springen leuker dan dat 'ie het scherm in komt springen (bij #2), dat oogt wat meer lafjes, ook al hangen ze op beide plaatjes op dezelfde hoogte :+
Kijk, je slaat de spijker op z'n kop, da's precies waar het om gaat! :)

Op deze foto kun je zien wat voor indruk zo'n sprong maakt. Bij mijn foto zal er echter meer bewegingsonscherpte in zitten, zoals hier. Die Fiat is overigens een 3d model.

Meer meningen worden erg op prijs gesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

1ste vind ik ook meest dynamsch. Lijkt veel meer beweging in te zitten omdat de camera moet volgen als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik wil met Sinterklaas voor mn broertje een platenhoes maken met een leuk ontwerp erop, met zn eigen gezicht. Dat wil ik dan omzetten naar vector. Daarom heb ik ff geoefend met mn eigen foto. Wat vinden jullie ervan?

Origineel:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/gezichtvectororigineelkl.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1974016/gezichtvector2kl.png

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 21:27

Vos

AFCA

Ik vind hem erg goed gelukt!

Betreft springende auto...

#1 oogt het fijnst imo.

[ Voor 55% gewijzigd door Vos op 06-11-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik had spontaan effe iets in mijn hoofd

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2012/319/6/5/neil_armstrong_mystery_creates_wonder_by_42dpi-d5l2mow.jpg

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

het was even zwoegen op deze... en ik ben hem echt even beu.. maar dit is weer een Holland 2114 video. Ik ga nu naar Utrecht of Schiphol. Dit keer wil (op aanraden van een kijker) ga ik er ook een paar mensen in verwerken. Misschien in witte pakken.. misschien overlevers...

Check de high ress.
http://youtu.be/2EKVZ9NWG-c

Ook werk ik aan een zoete tekening, die komt ook op youtube. 3 kleine baby draakjes wachten op hun broertje of zusje.

baby draakjes

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06

Wom

RoyK, doe je ook geboortekaartjes enzo? Dergelijke tekeningen zouden het daar heel goed voor doen lijkt me zo :-)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hier en daar maak ik geboorte kaartjes. Enkel zijn kaartjes geen goede handel. (veel werk / matig betaald )

(20 cent per kaartje online), als je er 4 verkoop per maand mag je in je handen wrijven ;)

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Bezig met een redesign voor me portfolio en zou er graag wat feedback op ontvangen.
Comments, tips, vragen? Allemaal welkom.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/257o9kg.png

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ronnyrr schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:25:
Bezig met een redesign voor me portfolio en zou er graag wat feedback op ontvangen.
Comments, tips, vragen? Allemaal welkom.

[afbeelding]
Letters was meer leesbaar maken en niet te veel laten weg vallen met de achtergrond kleur. En misschien wat grotere voorbeeld plaatjes die moeten juist heel uitnodigend zijn om op te klikken.

• Dreanor
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Als die timeline interactief wordt zou dat wel heel gaaf zijn, dat je met je muis op speelse en leuke manier veel info over jou/je projecten kan vinden daar doet denk ik veel voor mensen.

Edit: Btw Roy, een vraagje over je holland is fucked serie. Waarom spiegel je vaak je afbeeldingen? Als ik naar je speed drawings kijk dan zie ik je vaak de afbeelding spiegelen en het eindresultaat is regelmatig gespiegeld ten opzichte van het origineel.

Zit daar nog een "slimme" reden achter of is het omdat je zoals je bij je youtube comment zei dat je bang bent dat mensen boos worden dat je hun schepen laat zinken en in spiegelbeeld is het een andere tekst/boot? :P

[ Voor 56% gewijzigd door Dreanor op 15-11-2012 23:16 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Het heeft meerdere funkties. Soms vind ik het plaatje beter "lezen". Een illustratie af en toe even spiegelen is erg verfrissend. Teksten helpen je alleen niet. En ik wil idd een beetje on the safe side wandelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Laatst online: 16-02-2024
42dpi schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:53:
[...]
Letters was meer leesbaar maken en niet te veel laten weg vallen met de achtergrond kleur. En misschien wat grotere voorbeeld plaatjes die moeten juist heel uitnodigend zijn om op te klikken.
Thanks voor je reactie!
Die tip over de tekst laten weg vallen ten opzichte van de achtergrond kleur is een goeie.
Had ik zelf nog niet eerder zo naar gekeken maar inderdaad een belangrijk punt van aandacht.

De grootte van de projecten zat ik ook erg over te twijfelen.
Rechthoekig vond ik niet erg mooi, maar misschien gewoon een wat groter vierkant.
Zal hier ook nog een naar kijken, bedankt.
Dreanor schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:14:
Als die timeline interactief wordt zou dat wel heel gaaf zijn, dat je met je muis op speelse en leuke manier veel info over jou/je projecten kan vinden daar doet denk ik veel voor mensen.
De timeline word inderdaad interactief. Hiermee ben ik nu ook bezig in in de script fase dmv jQuery.
Mijn idee was eigenlijk om de informatie kort te houden zoals het nu ook in het plaatje staat.
Maar om inderdaad met nog wat meer interactiviteit meer informatie te vertellen is natuurlijk nooit mis.

Thanks voor jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Heeft er iemand ervaring met het uitvoeren van creatief typografie zoals je bijvoorbeeld ziet op Google images, keyword typography? Ik ben opdracht bezig met waarin ik dit moet verweken en ik kan wel wat tips gebruiken. Zijn er bijvoorbeeld handigheden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Zeror schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:59:
Heeft er iemand ervaring met het uitvoeren van creatief typografie zoals je bijvoorbeeld ziet op Google images, keyword typography? Ik ben opdracht bezig met waarin ik dit moet verweken en ik kan wel wat tips gebruiken. Zijn er bijvoorbeeld handigheden hiervoor?
Tja, creatieve typografie via Google images is nou juist het voorbeeld van de meest niet-creatieve typografie. Bijna alles bestaat uit van die typografie portretten/afbeeldingen met random letters. Of het is een magere uitwerking van een slecht idee.

Typografie is erg breed dus ik zou eerst kijken waarom je het zou moeten gebruiken. Misschien kom je dan op iets uit wat nou juist spannend is in plaats van een directe kopie van velen maken.

Creatieve typografie is je letters goed gebruiken en ze de ruimte geven. Meer met minder doen en dat is iets wat je bij veel 'creatieve' typografie nou juist niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik moet een kalender maken met bepaalde spreuken voor iedere maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Soms heb ik van die momenten dat ik me stierlijk verveel en vandaag was weer z'n dag. Dus heb ik maar eens voor de gein een redesign gemaakt van de tweakers app (android).

En zie hier het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.metian.nl/tweakers-app-news-thumb.png
Klik om te vergroten - tip voor gebruikers van een telefoon met 1280x720, bekijk hem ook eens fullscreen op je telefoon.

De gedachten achter het verschoven nieuws bericht (twitter) is dat men snel zonder het bericht te lezen, deze kunnen opslaan en later kunnen lezen.

Natuurlijk zijn reacties welkom :p

[ Voor 22% gewijzigd door Metian op 11-12-2012 13:55 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:26

Pixeltje

Woo-woohoo!

Metian schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:53:
Soms heb ik van die momenten dat ik me stierlijk verveel en vandaag was weer z'n dag. Dus heb ik maar eens voor de gein een redesign gemaakt van de tweakers app (android).

[afbeelding]
Klik om te vergroten - tip voor gebruikers van een telefoon met 1280x720, bekijk hem ook eens fullscreen op je telefoon.

Er lijkt een foute spatiering te zitten in het woord "tweakers", bovenaan de app.. de A heeft teveel ruimte om zich heen? Verder net echt ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Pixeltje schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:56:
[...]
Er lijkt een foute spatiering te zitten in het woord "tweakers", bovenaan de app.. de A heeft teveel ruimte om zich heen? Verder net echt ;)
Daar lijkt het inderdaad op ja, zal het wanneer ik tijd heb even aanpassen. Bedankt!

Heb de smaak te pakken, dus hierna volgt een nieuwsbericht (die gelezen word)

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08

[afbeelding]

De gedachten achter het verschoven nieuws bericht (twitter) is dat men snel zonder het bericht te lezen, deze kunnen opslaan en later kunnen lezen.

Netjes! past goed bij de nieuwe stijl van tweakers (7.0?)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
De letter S idem dito.

Al ziet het ontwerp er goed uit. Vind ik dat het de stijl van de nieuwe T7 layout nog niet goed reflecteert.

- Tweakers heeft gewoon een logo, waarom die niet gebruiken?
- Categoriekleuren zijn best smal die kunnen best iets breder.
- Transparant wit/roze op rood past ook niet bij de nieuwe layout.
- De ster (favoriet?) vind ik een beetje vreemd. Ik zou dat veranderen naar een Share/Delen icoontje. Dat past imho beter bij de site.
- Wellicht nog een idee om een tracker-idee toe te voegen. Ala naar-beneden-trek-menu zoals je weleens ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Bedankt voor de reacties!
Zeror schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:09:
De letter S idem dito.

Al ziet het ontwerp er goed uit. Vind ik dat het de stijl van de nieuwe T7 layout nog niet goed reflecteert.

- Tweakers heeft gewoon een logo, waarom die niet gebruiken?
- Categoriekleuren zijn best smal die kunnen best iets breder.
- Transparant wit/roze op rood past ook niet bij de nieuwe layout.
- De ster (favoriet?) vind ik een beetje vreemd. Ik zou dat veranderen naar een Share/Delen icoontje. Dat past imho beter bij de site.
- Wellicht nog een idee om een tracker-idee toe te voegen. Ala naar-beneden-trek-menu zoals je weleens ziet.
Het logo van tweakers komt sowieso er nog in, bedoeling hiermee zal later duidelijk worden. De rest van de punten zal ik ook nakijken en indien aanpassen.

Betreft de 'ster', dit was een lastige keuze. Het idee is dat men deze kan vast zetten om later opnieuw te lezen, inderdaad een soort van favoriet. Wanneer ik deze zou veranderen naar een 'share/delen' icoon, lijkt dit me verwarrend, omdat de share/delen icoon later nog terug komt op de nieuwsberichten (zodat men nieuwsberichten kan sharen met anderen).

Het tracker idee, weet even niet goed wat je hiermee bedoel. Heb je eventueel een kleine voorbeeld ?. Of bedoel je iets in de richting van de menu van mobiele versie van facebook ?.

In ieder geval bedankt voor de reactie en de punten, motiveert me meteen om weer verder er aan te werken! _/-\o_

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Metian schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:25:
Het tracker idee, weet even niet goed wat je hiermee bedoel. Heb je eventueel een kleine voorbeeld ?. Of bedoel je iets in de richting van de menu van mobiele versie van facebook ?.
Aan de zijkant van de tweakers site heb je een tracker, balk met allemaal links naar actieve nieuwsberichten, forumposts, pricewatch dingetjes etc.., zitten. klik anders even op het lichtblauwe pijltje. Zoiets ook in de app.

offtopic: ik draai weleens door in het bedenken van features. Ook als het alleen nog maar een idee is. LOL

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 11-12-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Zeror schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:29:
[...]

Aan de zijkant van de tweakers site heb je een tracker, balk met allemaal links naar actieve nieuwsberichten, forumposts, pricewatch dingetjes etc.., zitten. klik anders even op het lichtblauwe pijltje. Zoiets ook in de app.

offtopic: ik draai weleens door in het bedenken van features. Ook als het alleen nog maar een idee is. LOL
Dacht al dat je dat bedoelde, wist het alleen niet zeker. Zal eens kijken wat ik daarmee kan doen. Bedankt!

Maakt niet uit, heb ik vaak genoeg ook last van. Voordeel is wel, dat ik daarmee meteen nieuwe oplossing leer gebruiken

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Laatst online: 22-07 08:08

[afbeelding]

Wat me ook mooi lijkt is een soort shadow als je het bericht wilt "favorieten" zodat het lijkt alsof hij onder de rand schuift rechts :)

Heb het er zelf ff in gesoept, maar het kan mooier ;)

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/v2_3.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Noctonix op 11-12-2012 15:22 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:16
Filmpje van een meeuw die op zoek is naar wormpjes.
Muziek zelfgemaakt, AE effecten (eerste poging tot After Effects) ook zelfgemaakt. gefilmd met Nikon D90 (volgende keer zal ik beter filmen :)).

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DcnT4hQXTPI]

C&C is super enorm welkom!

portfolio : www.breeed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Laatst online: 13-08 22:32
Heeft er iemand een dribble invite voor mij? Indien dit hier niet gewenst is zal ik mijn post aanpassen maar ik weet niet zo goed waar ik het anders moet vragen.

Ik voeg even wat werk toe aan deze post :)

Afbeeldingslocatie: http://2020media.nl/dribble/folio/1.png
Afbeeldingslocatie: http://2020media.nl/dribble/folio/2.png

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:13
Maarten_Br schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:32:
Muziek zelfgemaakt, AE effecten (eerste poging tot After Effects) ook zelfgemaakt. gefilmd met Nikon D90 (volgende keer zal ik beter filmen :)).

[video]

Hahahaha koning _/-\o_ Erg funny. Good job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
leuk filmpje haha alleen de kwaliteit van het filmpje zelf is wat minder :(

nu bezig met een illustratie van een ezel/mens
gebaseerd op het verhaal "A Midsummer Night's Dream" ( Wikipedia: A Midsummer Night's Dream (toneelstuk) )
en dan het personage nick bottom.

Het is een school opdracht en word een poster met foto's,
maar ik wilde zelf een illustratie maken voor mezelf van de schetsen.
tot hier het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/15plh03.jpg

ps.
het hoofd staat los omdat het idee achter mijn poster word: het veranderen van het hoofd in de kop van de ezel. hoe ik dit ga doen ben ik nog niet achter,

en er moest een moderne tint aan vandaar dat cobert/pak achtig iets.

[ Voor 8% gewijzigd door MBree op 13-12-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:33
Maarten_Br schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:32:

[video]

Geniaal!! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Filmpje heeft een veel te lange intro en het deel met de meeuw duurt ook veel te lang. Om het ook maar enigszins boeiend te houden zou ik het al snel inkorten tot circa 40 à 50 seconden maximum in totaal.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:33
Door de lengte van het filmpje vind ik het juist droger, en het past zo mooi op de muziek, mja dat vind ik ervan.

M'n eerste "grotere" photoshop amateur projectje. Nog wat fouten en niet helemaal tevreden over de diepte en de vliegende walvis is mischien te onduidelijk en "cheesy".
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2s7b1oi.jpg
Kleine samenvatting van aantal gebruikte foto's
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2i8j8ud.jpg
Variant
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/apgp4m.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Mutatie op 13-12-2012 18:25 ]

• Maarten_Br
  • Laatst online: 10-09 16:16
@D-rez, mat Mutatie zegt was ook mijn overweging. Het nummer was er al en zo paste het filmpje er het beste op. Misschien moet jij het juist zien als een saaie videoclip? ;)
Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben. Het tempo mag (moet) hoger, maarja here to learn right?

@Allen: Veel Bedankt!!! :D

portfolio : www.breeed.com

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mooi begin, alleen jammer dat je het in duotone hebt uitgevoerd, en dat het allemaal nogal contrastrijk is. Het doet het waarschijnlijk vele werk wat je erin hebt gestopt geen goed. Het lijkt nu meer op een noodgreep, heb je nog een non-duotone versie?

Je project heeft me wel op een idee gebracht (wat al langer borrelde), de WikiDrawing, binnen 1 uur iets shoppen van 5 afbeeldingen verkregen door Random Wikipedia artikelen:
1. 5 random artikelen op wikipedia (door op willekeurig artikel te drukken)
2. De titel daarvan invoeren in google images
3. Kies een plaatje uit eerste regel resultaten
4. Binnen 1 uur tot een resultaat verwerken

Hier moest ik het mee doen, veel natuur dus:
Afbeeldingslocatie: http://ferdinandvanoostrom.nl/got/Input-1.jpg
Dit kwam er na een uurtje uitrollen. Je leert er een stuk sneller door werken. Meestal ben ik al een paar uur kwijt voor het zoeken van materiaal, wat persé in hoge resolutie moet zijn, onder de goede lichtomstandigheden, etc. Uiteindelijk komt het er dan niet van. Dan is dit resultaat misschien voor mijn doen ondermaats, maar het was wel een leuke vingeroefening, die tenminste na een uur af is. Voor herhaling vatbaar :)
Afbeeldingslocatie: http://ferdinandvanoostrom.nl/got/WikiDrawing_1_600px.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door inquestos op 13-12-2012 21:25 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

@inquestos ziet er gaaf uit, en klinkt ook interessant om zoiets te maken. Sterker nog, ik ga dit eens voorleggen aan mijn docent vormgeven, misschien kan hij hier nog iets mee doen, lijkt me namelijk wel een interessante oefening voor de les.

Terug komende op de reacties van mij 're-design van de tweakers app'. Ik heb enkele aanpassingen gedaan op basis van de reacties. Hoop dat het inmiddels er wat beter uit ziet. Heb genoeg tijd gestoken om de naam tweakers goed te spatiëren. Mocht het nu niet goed zijn, dan hou ik dat voorlopig voor gezien (wat er snert werk is het).

Hoe dan ook, hier is de update.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.metian.nl/001-thumb.png
Wederom, klikken voor volledige afbeelding, tevens is het ook de moeite waard om de volledige afbeelding op een telefoon te aanschouwen (dit komt het beste tot zijn recht op een telefoon met 1280x720 resolutie).
  • Tweakers logo toegevoegd
    - Er is een reden dat deze verder van de kant afstaat, dit zal duidelijk zijn wanneer ik de vervolg pagina laat zien
  • Tweakers naam aangepast
  • Categorieën kleuren breeder gemaakt
  • Slide-functie verwijderd, deze komt in toekomst misschien nog terug. Op dit moment kon ik geen redelijke oplossing verzinnen en heb ik deze tijdelijk er uit gehaald.
  • Iconen witter gemaakt, ze voelde inderdaad te 'roze' aan. Let wel, op een telefoon kunnen de kleuren anders er uitzien dan op een beeldscherm van de computer
Wederom hoor ik graag weer reacties en kritiek.

[ Voor 22% gewijzigd door Metian op 16-12-2012 16:00 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

inquestos schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:22:
Mooi begin, alleen jammer dat je het in duotone hebt uitgevoerd, en dat het allemaal nogal contrastrijk is. Het doet het waarschijnlijk vele werk wat je erin hebt gestopt geen goed. Het lijkt nu meer op een noodgreep, heb je nog een non-duotone versie?

Je project heeft me wel op een idee gebracht (wat al langer borrelde), de WikiDrawing, binnen 1 uur iets shoppen van 5 afbeeldingen verkregen door Random Wikipedia artikelen:
1. 5 random artikelen op wikipedia (door op willekeurig artikel te drukken)
2. De titel daarvan invoeren in google images
3. Kies een plaatje uit eerste regel resultaten
4. Binnen 1 uur tot een resultaat verwerken

Hier moest ik het mee doen, veel natuur dus:
[afbeelding]
Dit kwam er na een uurtje uitrollen. Je leert er een stuk sneller door werken. Meestal ben ik al een paar uur kwijt voor het zoeken van materiaal, wat persé in hoge resolutie moet zijn, onder de goede lichtomstandigheden, etc. Uiteindelijk komt het er dan niet van. Dan is dit resultaat misschien voor mijn doen ondermaats, maar het was wel een leuke vingeroefening, die tenminste na een uur af is. Voor herhaling vatbaar :)
[afbeelding]
Leuk idee!

Heb gisteren een gespeeld met willekeurige pagina's op wiki, maar ik kreeg 5x vieze insecten waar ik liever het bestaan niet van wist. :P Dus dan is het iets minder leuk. :(

Binnenkort maar eens serieus een poging doen denk ik.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
een school project waar ik nu halverwege zit.
het linker gezicht zit nog niet zo lekker en er moet nog veel gebeuren.
ook komt er een ezel hoofd bij te kijken straks.

(daar veranderd de persoon in)

maar vind het leuk om alvast te posten.

tips hoe het beter kan zijn natuurlijk altijd welkom

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/30n9dvq.jpg

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@Metian/Dreanor: Mooi dat het navolging heeft, ik denk dat er nog wel wat aan gesleuteld mag worden, maar ik kan zo gauw geen andere willekeurig systeem bedenken (misschien iets of flickr?)

Doel was iig om de focus te leggen op het daadwerkelijk shoppen. Niet op het eindeloos zoeken naar beelden, of het heel precies masken van een layer. Daarnaast vind ik het ook goed om jezelf af en toe te dwingen tot creativiteit. Je kan natuurlijk zoeken tot je het beeldmateriaal hebt wat je zoekt, maar het creatief omgaan met het materiaal wat je hebt is een snellere manier.

MdB-95: De overgang tussen de verschillende hoofden is nu nogal hard. Misschien moet je de layers elk liquifyen zodat ze beter overlopen.

[ Voor 10% gewijzigd door inquestos op 20-12-2012 22:58 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:13
Iemand hier ervaring met pixel art? Zou wel wat tips willen namelijk. Dit zijn allemaal 32x32 tiles, die ik gebruik met mijn zelfgeschreven RPG engine.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3Pf89.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Een klein beetje ervaring hier. Bij het maken van tiles moet je ervoor zorgen dat de tiles ook echt tiled. Dus dat je aan iedere kant eenzelfde tegel kan plaatsen zonder dat je overgang ziet. Oftewel dat het naadloos in elkaar overloopt. Bijvoorbeeld bij gras, modder, water enzo. Hetzelfde geld voor randen, maar dan eigenlijk alleen voor de kanten waaraan je de rand kan verlengen. Natuurlijk kan je ook unieke tiles maken die maar 1 keer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:13
Ja, ze tilen inderdaad. Vind ze alleen niet zo mooi (heb natuurlijk lelijker gezien).

In-game:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ou3P6.png

[ Voor 26% gewijzigd door Wolfos op 21-12-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Wolfos schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:54:
Ja, ze tilen inderdaad. Vind ze alleen niet zo mooi (heb natuurlijk lelijker gezien).

In-game:
[afbeelding]
Ik denk wat helpt is meer gelaagdheid te maken. Zorg voor verlopen, meer schaduw en lichtval. Probleem met pixel art is dat 't vaak zo lang duurt. Als je het echt goed wilt doen moet je laagje voor laagje opbouwen. Daarnaast is pixel art een grote optische illusie, je hoeft niet alles te tekenen, soms zijn losse, anders gekleurde pixels al goed genoeg om de illusie van gras of bladeren te wekken.

Dat zie ik bijvoorbeeld in je bomen, ik denk dat de stam veel te sterk is qua contrast. Het zijn bijna ingekleurde hokjes.

Je hebt het misschien al gedaan, maar de beste methode is om oude 16-bit (of wat modernere spellen op basis van pixel art) volledig uit elkaar te knippen en zien hoe ze het hebben opgelost. Soms ziet het er van dichtbij vreemd uit, maar werkt het op een scherm verschrikkelijk goed. Goede pixel art hangt af van dit soort trucjes.

Maar het ziet er uit als een tof project! Ik ben benieuwd wat voor een tilesets je gaat maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door agentorangina op 21-12-2012 20:17 ]

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Hier weer een ontwerp voor een poster van mijn kant.. Ik had niet super veel tijd voor deze poster, maar toch wel tevreden met het resultaat.. :)

Afbeeldingslocatie: http://joost.wanted31.nl/Preview.png

Gebruikte software:
Photoshop
Illustrator
Cinema 4D
After Effects

[ Voor 19% gewijzigd door Eswip op 27-12-2012 20:38 ]

• Zeror
agentorangina schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:17:
[...]

Ik denk wat helpt is meer gelaagdheid te maken. Zorg voor verlopen, meer schaduw en lichtval. Probleem met pixel art is dat 't vaak zo lang duurt. Als je het echt goed wilt doen moet je laagje voor laagje opbouwen. Daarnaast is pixel art een grote optische illusie, je hoeft niet alles te tekenen, soms zijn losse, anders gekleurde pixels al goed genoeg om de illusie van gras of bladeren te wekken.

Dat zie ik bijvoorbeeld in je bomen, ik denk dat de stam veel te sterk is qua contrast. Het zijn bijna ingekleurde hokjes.

Je hebt het misschien al gedaan, maar de beste methode is om oude 16-bit (of wat modernere spellen op basis van pixel art) volledig uit elkaar te knippen en zien hoe ze het hebben opgelost. Soms ziet het er van dichtbij vreemd uit, maar werkt het op een scherm verschrikkelijk goed. Goede pixel art hangt af van dit soort trucjes.

Maar het ziet er uit als een tof project! Ik ben benieuwd wat voor een tilesets je gaat maken ;)
Nog een tip. Stop niet teveel dingen in 1 tile. Je gaat anders een duidelijke herhaling van iets zien. Terwijl wanneer je 1 ding in een tile zet, je veel beter dingen natuurlijk neer kan zetten in hoeverre dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb een BF3 wallpaper gemaakt..met een buitenaards randje en op het moment van typen wordt er custom made muziek onder gemonteerd door Sjef van leeuwen. Binnenkort de time lapse op youtube.. en post ik ook de wallpapers hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 10:17
Welk programma is goed om posters mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Die vraag kan je beter omkeren: wat wil je op de posters laten zien?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
champion16 schreef op zondag 30 december 2012 @ 02:13:
Welk programma is goed om posters mee te maken?
Zoals Stukfruit al aangeeft, wat wil je op de poster laten zien?

Wil je dikke vette 3d figuren op je poster zetten, dan zul je een 3d programma, zoals bijvoorbeeld 3dstudiomax, maya of cinema4d in combinatie met Photoshop nodig hebben.
Wil je echter alleen met simpelere vormen werken, dan kun je beter Illustrator pakken. Heb je een poster waarin je veel foto's wilt verwerken, kom je uit bij Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 10:17
Zeror schreef op zondag 30 december 2012 @ 08:50:
[...]

Zoals Stukfruit al aangeeft, wat wil je op de poster laten zien?

Wil je dikke vette 3d figuren op je poster zetten, dan zul je een 3d programma, zoals bijvoorbeeld 3dstudiomax, maya of cinema4d in combinatie met Photoshop nodig hebben.
Wil je echter alleen met simpelere vormen werken, dan kun je beter Illustrator pakken. Heb je een poster waarin je veel foto's wilt verwerken, kom je uit bij Photoshop.
ik wil niet echt zware 3d figuren maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
[YouTube: http://youtu.be/HavUxTP68aQ]

Niet mijn meest originele spel idee ;-)(understatement)... Maar dat is met veel spellen ook helemaal niet mijn bedoeling. Ik zie hier gewoon een oude klassieker die nog geen volwaardige opvolger heeft gekregen.

De enorme hoeveelheden aan mogelijkheden die ik in dit genre zag dwong me er in ieder geval mee aan de slag te gaan :)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. :+

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Laatst online: 04-09 09:27
Een kleine selectie van interface elementen die ik heb gemaakt voor een 'groot' project waar ik mee bezig ben.

Afbeeldingslocatie: http://stuff.kevindierkx.com/interface_elements.png

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:38:
Hier weer een ontwerp voor een poster van mijn kant.. Ik had niet super veel tijd voor deze poster, maar toch wel tevreden met het resultaat.. :)

[afbeelding]

Gebruikte software:
Photoshop
Illustrator
Cinema 4D
After Effects
Ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dit is wellicht interessant voor de hobbymatige tekenaars onder ons:
Adobe CS2 is GRATIS te downloaden bij Adobe: klik

[Edit]
Zoals in het 3D topic ook vermeld staat inmiddels zijn de voorwaarden blijkbaar achteraf gewijzigd of was het initiële bericht dat naar buiten gebracht werd niet duidelijk, betreffende versies kunnen alleen gedownload worden als je al een licentie voor CS2 hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Spike_wolf op 08-01-2013 10:09 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krst
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:42
Heb ook een photoshopwerkje gemaakt zoals hierboven, 5 random artikels op wikipedia en daarmee aan de slag gegaan. Ik heb het wel op high-quality gezet in google.
Leuke oefening!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2593899/1%20Start.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2593899/2%20Final.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Battlefield 5 concept art! Inclusief wallpapers (onder het youtube filmpje!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
Hi guys, vraagje..

Ik heb met veel moeite de volgende tekening gemaakt in autocad (voor de snaps) en daarna in Illustrator verwerkt.

Ik weet dat dit soort equation-based dingen met, bijvoorbeeld, grasshopper kunnen maar ik vind / denk dat zoiets ook meer in 2D moet kunnen. Weten jullie iets met illustrator/autocad oid waarmee dit soort verschillen in lijndiktes gerealiseerd kunnen worden? Iets als lijndikte=y-component*0.50, om maar een dwarsstraat te noemen.

Thanks!
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/jp9pfduol/Screen_Shot_2013_01_16_at_10_13_56_PM.jpg

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Je moet gaan zoeken naar 'custom halftone dots' om zoiets voor elkaar te krijgen.

Hierzo een tutorial hoe zoiets gemaakt kan worden:
Photoshop:
- http://the-print-guide.bl...custom-halftone-dots.html

illustrator:
- http://vectips.com/tutorials/creating-halftone-effects/

Hopelijk heb je er iets aan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 16-01-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
oh wow, met dat Phantasm kan ik 't echt precies bereiken ja :)

Bij nader inzien kan daar inderdaad een hoop mee, maar hij blijft werken met shapes, die hij resized.
Ik wil 1 shape (die ik namelijk zelf in een patroon leg) in - bijvoorbeeld - lijndikte kunnen differentieren.

[ Voor 52% gewijzigd door stevenP op 17-01-2013 13:37 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarach
  • Laatst online: 25-07 13:22
Hier mijn "redesign" voor Brinta.

Dit was een onderdeel van een schoolopdracht.

Plaatje 1
Plaatje 2
Plaatje 3
Plaatje 4

[ Voor 21% gewijzigd door Yarach op 17-01-2013 15:34 ]

"You are not thinking fourth dimensionally!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Netjes hoor Yarach! Goede cijfers gekregen?

Ik ben zelf weer met een photoshop manipulatie bezig. Ben nog een beetje aan het zoeken en spelen. Een stukje WIP hier. Komt volgende week een update op. (ps, de ufo is in het echt een eetbord :)

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs70/i/2013/028/c/7/inside_area_51_by_roykorpelnl-d5t0zn1.jpg

klik op het plaatje voor een groot beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik kwam nog wat oud werk van mezelf tegen, damn 10 jaar oud. Dit was een kalender op A2 formaat, onderdeel van afstuderen grafische vormgeving... long long time ago.

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 30-01-2013 15:14 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Moet voor school een visitekaartje maken voor als ik over een aantal jaar een bedrijfje zou starten.
Met de voorkant ben ik eigenlijk wel blij maar de achterkant kan beter, alleen heb ik geen idee hoe.
Ben niet erg ervaren met Photoshop btw.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/23h3jeq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2ish3wh.jpg
Oh, en het telefoonnummer is natuurlijk niet m'n echte telefoonnummer ;).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik zou vooral wat meer ruimte aan de randen houden, alles staat nu wel erg krap. Als je dat laat drukken heb je kans dat er letters af gaan vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hahn schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:43:
Ik zou vooral wat meer ruimte aan de randen houden, alles staat nu wel erg krap. Als je dat laat drukken heb je kans dat er letters af gaan vallen ;)
Inderdaad. Bij drukwerk altijd minimaal 3-5 millimeter van de rand af werken met belangrijke content (achtergrond maakt bijv. niet, maar je naam/functie oid wel). Alles wat minder dan dat is, heb je kans dat dat eraf valt bij het schoon snijden van de kaartjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 03-02-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/6pu7h0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2jg1mhx.jpg
Heb ook wat andere dingen aangepast, vind het zo wat duidelijker.

hoidoei

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste