Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
[ Voor 92% gewijzigd door Simon Shipperd op 09-05-2012 22:44 ]
Lui doen zich zelfs voor als designers 90% van hun 'werk' herken ik en is echt door hun gemaakt.
Deze zitten er achter.
http://www.facebook.com/swiatkoszuleknet
http://swiatkoszulek.net/
Si vis pacem, para bellum
Verwijderd
Je doet er helaas bar weinig tegen.
Nu ben ik nog op zoek naar een toffe gadget die ik naar mensen kan sturen als ik een opdracht voor ze heb gedaan.. iemand nog leuke tips?

Verwijderd
Tof hoor, Roy! Dit ziet er zo mooi uit dat ik er zelf weer zin van krijg aan dit soort dingen te gaan werkenRoyK schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:57:
Vandaag mn nieuwe visitekaartjes ontvangen. Speciale matte laag er overheen gedaan.. erg vet geworden! Als er mensen zijn die een setje willen ontvangen.. pm

Waar heb je hem trouwens laten printen? Want ik heb niet zo'n goeie ervaring met Vistaprint..
An a day keeps the doctor away.
Vet, Er staat toch niet Vistaprint op de achterkant?RoyK schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:57:
Vandaag mn nieuwe visitekaartjes ontvangen. Speciale matte laag er overheen gedaan.. erg vet geworden! Als er mensen zijn die een setje willen ontvangen.. pm
Ben nu druk met deze bezig

Hier mogen die Polen zo veel en zo vaak T-shirts van laten drukken

[ Voor 29% gewijzigd door 42dpi op 20-05-2012 02:19 ]
Heb goede ervaringen met www.drukwerkdeal.nl misschien iets voor je?HardCoreGamer schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:17:
@Roy, je visitekaart ziet er goed uit!
Waar heb je hem trouwens laten printen? Want ik heb niet zo'n goeie ervaring met Vistaprint..
Kan deze mening delen, ik heb hier ook top drukwerk vandaan!floriske.nl schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:00:
[...]
Heb goede ervaringen met www.drukwerkdeal.nl misschien iets voor je?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Helaas, indesign kan geen simulaties maken. Exporteer het naar een pdf of jpeg, zet het in photoshop een beetje scheef, da's nog aardig rap te doen.Zeror schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:45:
Weet iemand of het mogelijk is om een 3d preview image te maken van bijv een kaart die ik met InDesign ontworpen heb. Net zoals een printer dat zou afhandelen in realtime bijvoorbeeld. Scheelt weer photoshoppen.
Op zich is het, als je vaker simulaties moet maken, ook mogelijk in een 3d programma. Dan hoef je enkel de textuur van je indesign export (in bijv. jpeg) op een vlak te plakken en de belichting te regelen.
Zo zou ik het persoonlijk doen. Maar gewoon in PS is ook heel eenvoudig.agentorangina schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:15:
[...]
Op zich is het, als je vaker simulaties moet maken, ook mogelijk in een 3d programma. Dan hoef je enkel de textuur van je indesign export (in bijv. jpeg) op een vlak te plakken en de belichting te regelen.
Voordeel van in een 3D programma is dat je altijd de zelfde setup van belichting etc. hebt en dus snel realistische plaatjes krijgt met een uniforme look.
Ben trouwens samen met een designer gaan brainstormen over een design voor mijn bedrijf en zie hier het resultaat (wel even op het plaatje klikken voor vergrote versie, nu lijken de strepen op de achtergrond namelijk enorm):

Let overigens niet op de tekst, de designer is buitenlands dus vandaar
Het design ziet er wat simpel en strak uit, maar ik denk dat het ook niet TE flex moet worden, aangezien het juist gaat om de diensten en gemaakte projecten, daar mag het niet te veel van afleiden. Ik denk wel dat ik iets meer met het logo wil doen, ergens terug laten komen.
[ Voor 43% gewijzigd door Storm90 op 24-05-2012 11:39 ]
Verder denk ik dat het mooier is om de content van diezelfde balk en de footerbalk uit te lijnen met de content van de website zelf en niet helemaal over de breedte zoals nu.
Wel eens van lorum ipsum gehoord? Heeft met buitenlands niks te maken.Storm90 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:34:
Let overigens niet op de tekst, de designer is buitenlands dus vandaar. Dat wordt nog aangepast. Zijn er misschien al tips? Ik wil sowieso nog mijn services terug laten komen, op dit moment worden alleen de projecten getoond.
Verder heeft het ontwerp van de site niks weg van je logo. Geen kleur. Ander lettertype etc.
Wat hier boven al gezegd wordt klopt.Unhooked schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:07:
[...]
Wel eens van lorum ipsum gehoord? Heeft met buitenlands niks te maken.
Verder heeft het ontwerp van de site niks weg van je logo. Geen kleur. Ander lettertype etc.
De website ziet er echt gelikt uit en oogt professioneel.
Alleen het logo heeft totaal niks met de website te maken, de kleuren komen niet terug, het lettertype zie ik niet terug komen, en hij staat zo ver naar links, of ligt dat aan mij?
Verder prima website!
*EDIT*
Dat is trouwens geen buitenlandse tekst hoor! Dat is Lorem Ipsum, oftewel: dummy tekst.
Zie hier
Dat staat gewoon mooier als dat je een tekst veld vult met:
Dit is tekst Dit is tekst Dit is tekst Dit is tekst Dit is tekst Dit is tekstDit is tekst Dit is tekst
Lorem Ipsum oogt gewoon wat natuurlijker, alsof er al tekst in staat
[ Voor 24% gewijzigd door Noctonix op 30-05-2012 11:31 ]
Klik hier voor een voorbeeld

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB
De visite kaartjes zijn bij drukwerkdeal gedaan. Maar ik heb begrepen dat vistaprint en drukwerkdeal hetzelfde is. Ik heb nu ook een paar getekende websites bijna afgerond (ontwerp) en zal vragen of ik dit mag laten zien.bartsled schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:06:
[...]
Kan deze mening delen, ik heb hier ook top drukwerk vandaan!
[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 07-06-2012 13:56 ]
Dat is toch echt niet zo.RoyK schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:55:
[...]
De visite kaartjes zijn bij drukwerkdeal gedaan. Maar ik heb begrepen dat vistaprint en drukwerkdeal hetzelfde is. Ik heb nu ook een paar getekende websites bijna afgerond (ontwerp) en zal vragen of ik dit mag laten zien.
Drukwerkdeal valt onder de "People&Print Group", VistaPrint is echt een op zich staand bedrijf.
Ik heb ervaring met zowel vistaprint als drukwerkdeal en geloof me, de kwaliteit van drukwerkdeal is echt van een hoger niveau dan van vistaprint.
geinspireerd door Munch?42dpi schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:35:
Done, toch wel iets anders geworden dan ik eerst in gedachte had![]()
Hier mogen die Polen zo veel en zo vaak T-shirts van laten drukken![]()
[afbeelding]
Mixed Reality dev
Duidelijk, thanks voor de infofloriske.nl schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:58:
[...]
Dat is toch echt niet zo.
Drukwerkdeal valt onder de "People&Print Group", VistaPrint is echt een op zich staand bedrijf.
Ik heb ervaring met zowel vistaprint als drukwerkdeal en geloof me, de kwaliteit van drukwerkdeal is echt van een hoger niveau dan van vistaprint.
Nein, ik was mezelf weer eens aan het tekenen en het kwam er ineens zo uit.
Maar je zou het wel denken idd
Haha Kevin jij ook hier! (GLR)gybrus schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:42:
De rooster website heeft een grote schoonmaak gekregen. De data werd eerst verkeerd opgehaald dit is opgelost en gelijk een overzichtelijk nieuw uiterlijk erbij gemaakt.
Klik hier voor een voorbeeld
[afbeelding]
Natuurlijk ben ik bekend met Lorem Ipsum. Ik had het over het engelse menu en de Engelse koppen. Krijg daar vaak comentaar over, waarom dat niet nederlands is.Noctonix schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:26:
[...]
Wat hier boven al gezegd wordt klopt.
De website ziet er echt gelikt uit en oogt professioneel.
Alleen het logo heeft totaal niks met de website te maken, de kleuren komen niet terug, het lettertype zie ik niet terug komen, en hij staat zo ver naar links, of ligt dat aan mij?
Verder prima website!
*EDIT*
Dat is trouwens geen buitenlandse tekst hoor! Dat is Lorem Ipsum, oftewel: dummy tekst.
Zie hier
Dat staat gewoon mooier als dat je een tekst veld vult met:
Dit is tekst Dit is tekst Dit is tekst Dit is tekst Dit is tekst Dit is tekstDit is tekst Dit is tekst
Lorem Ipsum oogt gewoon wat natuurlijker, alsof er al tekst in staat
Maar ik kan weer overnieuw beginnen. De designer heeft niets meer laten weten en heb nu een claim ingediend via PayPal. Heb namelijk een klein gedeelte vooruit moeten betalen. Mag hopen dat ik IETS van dat geld terug krijg. PayPal is niet zo makkelijk met digitale producten, moeilijk te bewijzen dat ik echt niets ontvangen heb... (het bronbestand heb ik niet ontvangen namelijk).
Evenals de opmaak van die twee blauwe pagina's. Tekst daarvan is totaal niet lekker leesbaar door het fixed width font en het grid op de achtergrond. Ik zou dezelfde stijl gebruiken als op de bovenste twee pagina's.
Als je wilt dat ze jouw tekst/motivatie gaan lezen, moet je er wel voor zorgen dat deze tekst ook prettig te lezen is en dat is nu niet het geval. Verander in ieder geval het font in een serif of sans-serif font ipv een fixed width font. Dat zou al een hele hoop schelen.
[ Voor 39% gewijzigd door Zeror op 13-06-2012 23:42 ]
Voor veranderingen is het al te laat alles is net gisteren op de post gegaanZeror schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:40:
Ik zou het plaatje van die lepel in de hersenpan veranderen. Dit is best wel luguber en kan heel ongepast overkomen.
Evenals de opmaak van die twee blauwe pagina's. Tekst daarvan is totaal niet lekker leesbaar door het fixed width font en het grid op de achtergrond. Ik zou dezelfde stijl gebruiken als op de bovenste twee pagina's.
Als je wilt dat ze jouw tekst/motivatie gaan lezen, moet je er wel voor zorgen dat deze tekst ook prettig te lezen is en dat is nu niet het geval. Verander in ieder geval het font in een serif of sans-serif font ipv een fixed width font. Dat zou al een hele hoop schelen.
Naja geval van de lepel die zit er juist om het idee te geven van ''brain picking''
Lijkt me sterk dat ze dat ongepast vinden. (zeker na wat ik allemaal op de opleiding heb gezien)
Met de tekst op de laatste twee pagina's, deze zijn uitstekend te lezen op geprint papier 180gr.
Te zien hier

Ik heb alles in evaluatie genomen en door een compleet leger van docenten laten lezen, die hadden er geen moeite mee en vonden het goed leesbaar. Daar heb ik echt opgelet of het lekker en goed te lezen was.
Misschien dat door de lorem ipsum het nu niet fijn leest.
[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 14-06-2012 09:13 ]
Eigenlijk ook een beetje een persoonlijke mening, maar ik vindt van die fixed width fonts echt niet prettig lezen. Is mij te onrustig.42dpi schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 05:12:
Misschien dat door de lorem ipsum het nu niet fijn leest.
Mja ok andere font zal makkelijker lezen maar het moest niet een ''gewone'' motivatie brief zijnZeror schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:06:
[...]
Eigenlijk ook een beetje een persoonlijke mening, maar ik vindt van die fixed width fonts echt niet prettig lezen. Is mij te onrustig.
Heb trouwens ook reactie van de opleiding
Beste Dennis,
Wij zijn verheugd je te kunnen meedelen dat de toelatingscommissie van de studie/route Kunst en Techniek
naar aanleiding van je motivatiebrief heeft besloten je toe te laten tot de tweede ronde van de toelatingsprocedure.
Hiervoor nodigen wij je uit op 18 juni
Kom ik aan met mijn in word gemaakt documentje

Ook heb ik woensdag mijn brief ingeleverd en nog geen reactie..
En jij had al vrij direct een reactie. Ik denk ik even een v2 ga inleveren
----------------------
Lol, loop ik net naar beneden, envelop van Saxion
Ik ben ook toegelaten tot de intake
[ Voor 82% gewijzigd door donnie1992 op 16-06-2012 16:28 ]
Intake heb je al als je een brief opstuurtdonnie1992 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:13:
Shit, nu ik dit gezien heb maak ik me toch best wel zorgen om mijn opleiding.
Kom ik aan met mijn in word gemaakt documentje![]()
Ook heb ik woensdag mijn brief ingeleverd en nog geen reactie..
En jij had al vrij direct een reactie. Ik denk ik even een v2 ga inleveren
----------------------
Lol, loop ik net naar beneden, envelop van Saxion
Ik ben ook toegelaten tot de intake
En ik kreeg een email omdat ik gebeld had of het binnen was gekomen en inschrijving klopte en toen zij die of ik meteen maandag kon, ik heb ook een brief gehad vandaag met het zelfde er in als de mail.
Ik denk dat ze tijdens het interview vragen gaan stellen ook over wat je er in gezet hebt, en je kan gewoon je portfolio laten zien.
Moet je ook maandag in Enschede?
[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 16-06-2012 16:45 ]
Ooo ik dacht dat ze alleen 18 juni en 2 juli deden nog.
En druk maken om de motivatie brief hoeft niet, je laat je portfolio zien en je moet 2 opdrachten doen, ik overdrijf altijd op zulke dingen
[ Voor 28% gewijzigd door 42dpi op 16-06-2012 16:56 ]
Verwijderd
Mwoah, je wil juist een beetje eigen smoel laten zien. Een nette opmaak en leuke vormgeving doet een hoop, maar dat kunnen veel mensen best goed, dus je moet je wel een beetje willen en vooral kunnen onderscheiden. Daar letten ze bij ons ook op (bij grafisch en product). Je kan mensen veel leren, maar dat is nu juist iets dat lastig is om mensen aan te leren en daarom is het een pre als het al aanwezig is.Zeror schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:40:
Ik zou het plaatje van die lepel in de hersenpan veranderen. Dit is best wel luguber en kan heel ongepast overkomen.
Ik kan mij herinneren dat ik toen voor mijn toelating een zelfportret moest maken van hoe ik mij over 10 jaar zag. Ik heb toen een visitekaartje gemaakt van mijzelf als art director, maar ik vond het wel doodeng iets in te leveren zonder dat ik er zelf echt op stond, als in, het portret waar veel mensen mee aankwamen. Is helemaal goed gekomen, ik ben toen aangenomen, ik ben alleen die opleiding niet gaan doen
Ik heb de draai (Y) en proximity (X) gebruikt om een vleermuis langs twee bijen te krijgen naar de fruitschaal

Daarna ging je in een groep van drie brainstormen over een game (we hadden een soort van sims wereld kaart en dat je de UN bent en landen moest beschermen en helpen ''Arabische lentes'' en ''Syrie'' ingedachte je moest dan vredes troepen of hulp sturen om het land weer 'gezond' te krijgen, dit moest je later weer voor je zelf uit tekenen op een A3 zodat zij konden zien wat de game was(in 10min).
Tussendoor werden er vragen gesteld en kon je alles laten zien van je portfolio (geen persoonlijke interview gehad
Nu maar afwachten wat het oordeel is en ik HAAAAAT wachten
Vast errug laat om nog wat feedback te geven, maar dat knopje met dat handje. Dat ziet er nogal euhm.. raar uit. Het meest positieve dat ik eruit kan halen is dat je om geld vraagt. Maar wat ik er eerst in zag, een soort van strelende hand. Bij een vrouw dus. Onderaan. (a dirty mind is a joy forever?)Storm90 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:34:
Ziet er goed uit Roy!! Bij drukwerkdeal.nl laten bedrukken? Ik zelf heb mijn vorige visitekaartjes in de UK laten bedrukken, het duurt wat langer maar de kwaliteit was perfect! Ze hadden toevallig een aanbieding toendertijd.
Ben trouwens samen met een designer gaan brainstormen over een design voor mijn bedrijf en zie hier het resultaat (wel even op het plaatje klikken voor vergrote versie, nu lijken de strepen op de achtergrond namelijk enorm):
[afbeelding]
Let overigens niet op de tekst, de designer is buitenlands dus vandaar. Dat wordt nog aangepast. Zijn er misschien al tips? Ik wil sowieso nog mijn services terug laten komen, op dit moment worden alleen de projecten getoond.
Het design ziet er wat simpel en strak uit, maar ik denk dat het ook niet TE flex moet worden, aangezien het juist gaat om de diensten en gemaakte projecten, daar mag het niet te veel van afleiden. Ik denk wel dat ik iets meer met het logo wil doen, ergens terug laten komen.
Oh, Ik heb nog nooit met een arduino gewerkt? Rare intakeopdracht imho.42dpi schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:25:
Ik heb vandaag de intake gehad van Kunst en Techniek. Ik moest een spelletje maken met Scratch icm een arduino met 4 sensoren (proximity, licht, draaiknop, en pulsknop) en de arduino voor de besturing dus.
Ik heb de draai (Y) en proximity (X) gebruikt om een vleermuis langs twee bijen te krijgen naar de fruitschaal.
Daarna ging je in een groep van drie brainstormen over een game (we hadden een soort van sims wereld kaart en dat je de UN bent en landen moest beschermen en helpen ''Arabische lentes'' en ''Syrie'' ingedachte je moest dan vredes troepen of hulp sturen om het land weer 'gezond' te krijgen, dit moest je later weer voor je zelf uit tekenen op een A3 zodat zij konden zien wat de game was(in 10min).![]()
Tussendoor werden er vragen gesteld en kon je alles laten zien van je portfolio (geen persoonlijke interview gehadhadden ze 'veranderd' ), maar de techniek leraar had op zijn blaadje staan ''Clown''
en vroeg er verder niks over clown henk, en de teken docenten vroegen ''waarom wil je deze studie doen''.
Nu maar afwachten wat het oordeel is en ik HAAAAAT wachten
Ik denk dat ik morgen ook nog even achteraan bel om even het een en ander te vragen.
Ook heb ik niet echt een portfolio
Helemaal niet met diie motivatiebrief + skillset die jij hebt
Nee, joh. Das gewoon voelen of het water warm is.mrmali schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:46:
[...]Maar wat ik er eerst in zag, een soort van strelende hand. Bij een vrouw dus. Onderaan. (a dirty mind is a joy forever?)
Portfolio is geen vereiste en kennis van de arduino ook niet, ga er ook niet 100% vanuit dat je de zelfde opdrachten zult krijgen. De opdrachten zijn gewoon bedoeld om te zien hoe je reageert en de opdracht volbrengt en hoe je communicatie niveau is in een groep.donnie1992 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 01:24:
[...]
Oh, Ik heb nog nooit met een arduino gewerkt? Rare intakeopdracht imho.
Ik denk dat ik morgen ook nog even achteraan bel om even het een en ander te vragen.
Ook heb ik niet echt een portfolio, Ik denk trouwens dat jij je geen zorgen hoeft te maken.
Helemaal niet met diie motivatiebrief + skillset die jij hebt
Het werd ook echt uitgelegd ze vereisen geen kennis maar wel aanleg, in de opleiding ontwikkel je jezelf verder.
Motivatie en een creatieve aanleg is alleen vereist.
[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 20-06-2012 14:45 ]
Haha, ik vroeg in eerste instantie ook af wat de designer ermee bedoelde... Ik had duidelijk aangegeven hoe ik het design wilde hebben, dan is wat eigen initiatief niet verkeerd, maar het moet wel goed zijn (en niet zelf toevoegingen gaan verzinnen). Maar als je naar het 3e icoontje kijkt (het icoon in de roze gekleurde knop), zie je dat die terug komt in het logo van het design op het mac-scherm. Ik ga er dus vanuit dat de knoppen dienen als navigatie van de slideshow en elke knop bevat het logo van het design wat eraan gekoppeld is.mrmali schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:46:
[...]
Vast errug laat om nog wat feedback te geven, maar dat knopje met dat handje. Dat ziet er nogal euhm.. raar uit. Het meest positieve dat ik eruit kan halen is dat je om geld vraagt. Maar wat ik er eerst in zag, een soort van strelende hand. Bij een vrouw dus. Onderaan. (a dirty mind is a joy forever?)
Maar het maakt nu toch niets meer uit, de designer heeft niets meer laten weten en hij heeft nog 3 dagen om te reageren op de claim van PayPal, voordat zij er zich mee gaan bemoeien... Dat laatste zal hoogstwaarschijnlijk wel gaan gebeuren.
[ Voor 3% gewijzigd door Storm90 op 20-06-2012 12:29 ]

Gefeliciteerd!!42dpi schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:19:
Ik kreeg net een brief van Saxion, ik ben toegelaten tot de opleiding Kunst en Techniek
De basis was een simpel Iphone4 fototje en de evolutie ervan:

en tot nu toe is dit het eindresultaat:

Ik moet voor vormstudie (bouwkunde) voor de eerste keer een logo ontwerpen.
Dus ik heb een hoop filmpjes en sites zitten lezen over logo design (en gekeken naar andere logo's) en heb na een dag zitten schetsen en experimenteren iets waar ik redelijk tevreden mee ben.

Ik ben voor de vierkante vorm van het het logo gegaan, omdat een geometrische vorm is die volgens mij perfect bij bouwkunde zou passen (het was of een vierkant of een driehoek (kracht) naar mijn idee). De B is lichter dan de F gemaakt zodat die als eerste opvalt, en daarna de F pas. Het diagonale streepje is toegevoegd om het logo een idee van drie dimensionaliteit mee te geven, iets wat mij erg gepast leek bij bouwkunde.
Ik wou eerlijk gezegd nog het geheel een donkere achtergrond geven (gradient met wat textuur (plaatje), zodat het logo er nog beter uitkomt maar door m'n donkere kleuren keuze leek mij dat niet handig. En dat brengt mij dan weer bij m'n struikelblok op het moment, de kleur. Ik heb het nu dus heel simpel grijs, wit en zwart gedaan, omdat ik niet weet wat ik met kleur aanmoet. Zelf zou ik zeggen dat ik iets met blauw qua kleur moet doen omdat die kleur het beste past bij wat bouwkunde is.... Maar goed ik weet niet hoe ik dat toe moet passen.
Plaatje alternatieve kleuren.
Ook zit ik nog een beetje te twijfelen over de tekst. ik heb nu voor futura lettertype gekozen omdat deze op geometrische vormen is gebaseerd. Bouwkunde is in hoofdletters en in het grijs om de herkenbaarheid van de B te vergroten. Maar het voelt een beetje alsof de letters niet bij het logo passen.
Anyway ik hoopte er dus op dat mensen wat feedback en tips konden geven. Schroom je vooral niet, het is de bedoeling dat ik er wat van leer
[ Voor 6% gewijzigd door DC Daniel op 21-06-2012 18:07 ]
Mooi, dat zit wel goed namelijk.42dpi schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:21:
[...]
Portfolio is geen vereiste en kennis van de arduino ook niet, ga er ook niet 100% vanuit dat je de zelfde opdrachten zult krijgen. De opdrachten zijn gewoon bedoeld om te zien hoe je reageert en de opdracht volbrengt en hoe je communicatie niveau is in een groep.
Het werd ook echt uitgelegd ze vereisen geen kennis maar wel aanleg, in de opleiding ontwikkel je jezelf verder.
Motivatie en een creatieve aanleg is alleen vereist.
Thanks voor de insider info
-Edit
En gefeliciteerd!
welke kleuren zijn de logo van de onderwijsinstelling, anders die gebruiken om een coherent geheel te krijgen.DC Daniel schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:52:
... En dat brengt mij dan weer bij m'n struikelblok op het moment, de kleur. Ik heb het nu dus heel simpel grijs, wit en zwart gedaan, omdat ik niet weet wat ik met kleur aanmoet. Zelf zou ik zeggen dat ik iets met blauw qua kleur moet doen omdat die kleur het beste past bij wat bouwkunde is.... Maar goed ik weet niet hoe ik dat toe moet passen.
Ik vind het best een hip logo moet ik zeggen, maar de kleurstelling en zwarte lijntjes er omheen zijn wel enorm 1980 (ongeveer). Om het wat meer hedendaags te maken zou ik werken zonder de omlijning, maar meer met kleurvlakken en gradients. Dat zie je steeds vaker in logo's die herontworpen worden. Op die manier kun je ook duidelijker diepte suggereren, door die vlakjes van voor naar achteren steeds donkerder te maken.DC Daniel schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:52:
Hey guys,
Ik moet voor vormstudie (bouwkunde) voor de eerste keer een logo ontwerpen.
Dus ik heb een hoop filmpjes en sites zitten lezen over logo design (en gekeken naar andere logo's) en heb na een dag zitten schetsen en experimenteren iets waar ik redelijk tevreden mee ben.
[afbeelding]
Ik ben voor de vierkante vorm van het het logo gegaan, omdat een geometrische vorm is die volgens mij perfect bij bouwkunde zou passen (het was of een vierkant of een driehoek (kracht) naar mijn idee). De B is lichter dan de F gemaakt zodat die als eerste opvalt, en daarna de F pas. Het diagonale streepje is toegevoegd om het logo een idee van drie dimensionaliteit mee te geven, iets wat mij erg gepast leek bij bouwkunde.
Ik wou eerlijk gezegd nog het geheel een donkere achtergrond geven (gradient met wat textuur (plaatje), zodat het logo er nog beter uitkomt maar door m'n donkere kleuren keuze leek mij dat niet handig. En dat brengt mij dan weer bij m'n struikelblok op het moment, de kleur. Ik heb het nu dus heel simpel grijs, wit en zwart gedaan, omdat ik niet weet wat ik met kleur aanmoet. Zelf zou ik zeggen dat ik iets met blauw qua kleur moet doen omdat die kleur het beste past bij wat bouwkunde is.... Maar goed ik weet niet hoe ik dat toe moet passen.
Plaatje alternatieve kleuren.
Ook zit ik nog een beetje te twijfelen over de tekst. ik heb nu voor futura lettertype gekozen omdat deze op geometrische vormen is gebaseerd. Bouwkunde is in hoofdletters en in het grijs om de herkenbaarheid van de B te vergroten. Maar het voelt een beetje alsof de letters niet bij het logo passen.
Anyway ik hoopte er dus op dat mensen wat feedback en tips konden geven. Schroom je vooral niet, het is de bedoeling dat ik er wat van leer
Over de kleurstelling heb ik nog even geen suggesties. Kijk wat er past binnen de branche, de instelling, het gevoel dat je wilt uitstralen en de doelgroep voor het logo en maak het niet te zakelijk.
Als ik de lijnen weg haal echter weet ik niet precies wat ik dan met de diagonale lijn moet, die past dan niet echt meer en dat is nou net een element wat mijn vormstudie leraar sterk vond.
Qua kleur is bouwkunde vrij kleurloos. De tu delft zelf heeft uiteraard een blauwe kleur, dus dat zou gebruikt kunnen worden maar ik vind die kleur blauw nou niet helemaal geweldig.
(Hier nog wat alternatieve logos waarbij ik met kleur of dan zonder lijnen had geprobeerd te werken)
Zonder lijntjes
Blauw
[ Voor 28% gewijzigd door DC Daniel op 22-06-2012 15:15 ]
Die twee zijn veeeeel beter de eerst is ook goed alleen niet puur zwart gebruiken iets meer grijs tinten.DC Daniel schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:28:
haha ja ik vond het ook een beetje retro uitziend logo.
Als ik de lijnen weg haal echter weet ik niet precies wat ik dan met de diagonale lijn moet, die past dan niet echt meer en dat is nou net een element wat mijn vormstudie leraar sterk vond.
Qua kleur is bouwkunde vrij kleurloos. De tu delft zelf heeft uiteraard een blauwe kleur, dus dat zou gebruikt kunnen worden maar ik zie dat niet helemaal gebeuren.
(Hier nog wat alternatieve logos waarbij ik met kleur of dan zonder lijnen had geprobeerd te werken)
Zonder lijntjes
Blauw
Edit: ik heb nog even snel die gradient uitgeprobeerd, uitvoering laat nog wat te wensen over, maar ik zie wat je bedoeld het geeft het geheel al een stuk meer diepte.
Gradient met lijntjes (lijntjes iets dunner)
Gradient zonder lijntjes
Zonder lijntjes kan dus ook maar als ik er zo naar kijk moet het contrast met het gradient en het grijs veel groter zijn dan.
[ Voor 117% gewijzigd door DC Daniel op 22-06-2012 15:35 ]
Verwijderd
Edit: wacht, ik zie dat je dat hier al hebt, dat ziet er al een stuk beter uit!
Hier heb ik die eerste met kleur (klopt weer niet helemaal qau) en zonder lijntjes.
kleur zonder lijntjes
Verwijderd
Je kan die diepte wel gebruiken, maar met zo'n lijntje komt het zo uit de jaren '80. Ik gok dat jouw leraar ook uit die tijd komt of van nog eerder is en dat dat ook het probleem is. Als je dan toch met diepte gaat werken moet je tegenwoordig wel met iets beters tevoorschijn komen. Ik denk dan aan iets met een soort voxels (driedimensionale pixels) of eventueel wat gespelevaar met het perspectief.DC Daniel schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:11:
Dat logo is dus afgewezen door mijn leraarHet sterke aan het eerste logo vond hij het diagonale streepje, omdat het diepte suggereerde.
Probeer anders eens het spul te maken alsof het echt een vorm/gebouw is die je van boven ziet, met de B, de F en de rest op verschillende verdiepingen. Dan heb je wel die diepte, maar op een wat modernere manier. Volgens mij kan je dat ook prachtig in een render uitwerken, zodat het er helemaal slick uitziet.
Edit: deze doet dat al wel een beetje, maar dat kan je nog veel verder doortrekken. Ik zou denk ik dan ook geen zwart gebruiken.
Ik krijg overigens wel het idee dat de leraar jou een logo wil laten maken zoals hij dat zou doen en niet zoals jij dat zou doen, uiteraard wel met de nodige sturing. Helaas doen meer leraren dat.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 22:02 ]
Ik heb alleen geen tijd meer om dat verder uit te werken (heb maandag tentamens en moet nog beginnen met leren
Edit: Snel wat kleurtjes veranderen kan ik nog wel doen. Welke kleur zou jij wel doen dan? Het idee was dat zwart als laatste op zou vallen omdat die het donkerste is. Door overigens de zwarte lijntjes weg te halen vind ik de B wel een stuk minder opvallen.
Wat betreft mijn leraar, hij zegt in principe helemaal niks, je moet alles zelf uitzoeken. De vorige keer moesten we alleen even laten zien wat we tot nu toe hadden. Het enige wat hij toen zij was dat de eerste het ''sterkste'' was.
Mede omdat bij de andere de F erg onduidelijk is en er geen diepte in het logo zit.
[ Voor 58% gewijzigd door DC Daniel op 24-06-2012 12:54 ]
Dankjedonnie1992 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:47:
[...]
Mooi, dat zit wel goed namelijk.
Thanks voor de insider info.
-Edit
En gefeliciteerd!
En hoe is jou intake gegaan?
Iedereen bedankt voor jullie hulp.
Basically is het hetzelfde logo alleen dan met iets dikkere lijnen en een gradiënt toegevoegd, de letters zitten er ook niet standaard meer bij.
photoshop
alternatief
Beetje basic photoshop deed ook wonderen voor de presentatie

Ik weet een watermerk is zeer irritant! Maar ik heb echt geen zin meer dat een ander met mijn werk aan de haal gaat, kost me te veel tijd steeds naar Polen te moeten mailen dat een of andere pannenkoek T-shirts zit te verpatsen met mijn werk.
Verwijderd
Ik moest een logo ontwerpen voor iemand die foto albums wilt verkopen, het idee was dat het schattig, lief en rustig enzo. over zou komen. Er moest o.a. ook een vlinder in voorkomen. Hebben jullie nog opmerkingen? Suggesties? Laat maar horen!

Ik had een beetje problemen met de vlinder. En ik zat er ook nog aan te denken om iets van "foto's" in het boek te doen, maar aan de andere kant wil ik het ook rustig houden, vandaar ook niet veel detail in de vlinder zelf.
Groetjes
[ Voor 28% gewijzigd door Zeror op 03-07-2012 16:59 ]
De vlinder win ik prima in elkaar zitten, de tekst mag voor een logo een stuk groter, als je dit op een kaartje of briefpapier drukt moet je zoeken naar wat er staat. Als de tekst groter is vormt het wellicht ook een betere band, het is nu makkelijk om 'Albums' als eerste te lezen, en dan pas 'Dibbies', wat niet de bedoeling is denk ik
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Persoonlijk vind ik vlinders echt afgezaagd (vrouwen en logo's ''mmmjaa iets roze, een leuke vlinder ofzo en een gedraaide lettertype'')Ianovski schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:48:
Halloo!
Ik moest een logo ontwerpen voor iemand die foto albums wilt verkopen, het idee was dat het schattig, lief en rustig enzo. over zou komen. Er moest o.a. ook een vlinder in voorkomen. Hebben jullie nog opmerkingen? Suggesties? Laat maar horen!
[afbeelding]
Ik had een beetje problemen met de vlinder. En ik zat er ook nog aan te denken om iets van "foto's" in het boek te doen, maar aan de andere kant wil ik het ook rustig houden, vandaar ook niet veel detail in de vlinder zelf.
Groetjes

Qua technisch is er niks mis mee maar het ziet er uit als alle 40.000 ''mijn foto album hosting websites'' Een vlinder heeft totaal niks te maken met foto album hosting tenzij je 'vlinder hosting' heet.
Kijk een klant kan alles willen natuurlijk, zij betalen/oid maar soms moet je ze ook adviseren.
Verwijderd
Het is een welbekende valkuil te veel tegelijk te willen in een logo, waardoor het juist allemaal niet werkt. Het gaat er niet om van alles te vertellen in je logo; symboliek is mooi, maar het is geen twitterbericht waarin je zoveel mogelijk kwijt wilt. De beste logo's zijn vaak heel simpel en eenduidig.
Met die cirkel en de vlinder kan je al een hele hoop doen. Je zou nog kunnen overwegen te kijken of je de vlinder dubbel laat werken als fotoalbum - ze hebben immers wel gelijkenissen - maar ook daarbij moet je kijken of het niet te rommelig wordt.
Qua tekst vind ik het lastig lezen omdat je de bovenste regels rechts hebt staan en de onderste rechts. Andersom leest prettiger vind ik.
Commentaar is uiteraard weer welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 03-07-2012 19:46 ]
Ughh.. XDZeror schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:43:
Rechtervleugel lijkt helemaal geen vleugel nu. Dit idee is hem niet, Ianovski, naar mijn gevoel. Met het boek erbij (wel even bladzijdes vullen) was toch beter. Alleen die vlinder even verplaatsen in je vorige logo had al heel wat gescheeld.
Ik ga er nog wel ff mee spelen, ik laat het nu ff bezinken en ga morgen wel weer verder. Iedereen tot nu toe alvast bedankt voor de input!

Bij deze posters staat de naam eigenlijk verkeerd, maar ik vind de poster hieronder niet beter, het mist op een of andere manier iets.

Zo op het eerste gezicht zou ik "Ernesto's" iets groter maken, maar dan valt holdm punk in het niet...
Met de namen en achtergronden ben ik (dat mogen wel duidelijk zijn) ook aan het ruziën.
Wat doe ik nu fout, of beter, wat is de basis voor een goede poster?
[ Voor 8% gewijzigd door Achilles op 10-07-2012 18:02 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Tis idd wel beter
De geeltinten zien er een stuk minder uit. De donkere tinten maken de poster als geheel veel te donker
Toch is het "het" nog niet...
[ Voor 26% gewijzigd door Achilles op 10-07-2012 21:13 ]
Hier de WIP.

Verwijderd
Het is wel een beetje een symptoom van het computertijdperk dat iedereen denkt dat dergelijke dingen niet zo moeilijk zijn, aangezien Photoshop opstarten de meeste mensen nog wel lukt. Pas als men er echt aan gaat zitten blijkt e.e.a. toch niet zo makkelijk te zijn als gedacht.
Iedereen is een grafisch ontwerper
Waarom gebruik je zoveel verschillende lettertypes? En waar gaat het eigenlijk over/is het voor? Het is dat er 'DJ' in 2 van de namen staat anders had het net zo goed een beurs kunnen zijn ofzo.Achilles schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:09:
Dus dan dit ongeveer?
[afbeelding]
Zit nog een beetje te kijken hoe ik de url wegwerk
The devil is in the details.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:36:
Het is wel een beetje een symptoom van het computertijdperk dat iedereen denkt dat dergelijke dingen niet zo moeilijk zijn, aangezien Photoshop opstarten de meeste mensen nog wel lukt. Pas als men er echt aan gaat zitten blijkt e.e.a. toch niet zo makkelijk te zijn als gedacht.
Zoals Einstein al zei: "It takes a genius to make things simple"Iedereen is een grafisch ontwerperOverigens merk ik hetzelfde bij productgebeuren; mensen zien een simpel ding dat prima werkt, maar hebben geen benul van de arbeid die in dat ding zelf gaat zitten en belangrijker, van het traject dat tot dat simpele, goed werkende voorwerp leidt. Als je weet hoe het moet is het zo simpel, of lijkt dat het tenminste.
In eerste instantie ben ik op zoek geweest naar de juiste afbeelding, daar ben ik eigenlijk een beetje blijven steken. Met alleen dat punk kapsel op de P en de koptelefoon op de N is het idd zwaar verborgen symboliek. Heb daarnet weer met de lettertypes verder gerommeld (de U staat weer recht en de NK vormt nu ook een geheel).Hahn schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:40:
Waarom gebruik je zoveel verschillende lettertypes? En waar gaat het eigenlijk over/is het voor? Het is dat er 'DJ' in 2 van de namen staat anders had het net zo goed een beurs kunnen zijn ofzo.
Ik vindt 'm cool goed gedaan!tiswat schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:20:
Ben bezig met mijn eerste portret, maar wat een werk is dat zeg. Krijg de mond nog niet helemaal goed en de kleur van de huid is nog niet alles. I.i.g. deze afmaken en de volgende keer minder schetslijnen en de schaduwen creëren door donkere tinten.
Hier de WIP.
[afbeelding]
Problemen:Achilles schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:09:
Dus dan dit ongeveer?
[afbeelding]
Zit nog een beetje te kijken hoe ik de url wegwerk
Kleur
Typografie
en de opmerking 'hoe ik de url wegwerk'.
Dit soort dingen moet je van te voren al hebben beslist. Heb je geen concept/schets gemaakt?
Die koptelefoon is vrij duidelijk, maar dat punkkapsel had ik er echt niet uitgehaald.Achilles schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:37:
Met alleen dat punk kapsel op de P en de koptelefoon op de N
Url zou je overigens kunnen wegwerken dmv een QR code met daaronder in het klein de url. En dan iets erbij van Check de code! ofzo. QR codes zijn hip ^^ en mooie manier om lange urls mee weg te werken.
Verwijderd
Ik snap wat je probeert te zeggen: van tevoren nadenken over wat je op papier gaat zetten. Echter is het van tevoren lastig in te schatten hoe iets gaat werken als je misschien niet zoveel ervaring hebt op grafisch vlak en ook lang niet iedereen werkt met het van tevoren uitschetsen.tiswat schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:13:
Dit soort dingen moet je van te voren al hebben beslist. Heb je geen concept/schets gemaakt?
QR codes zijn al niet 'hip' meer, die tijd is al voorbij. Niemand heeft ook zin om zijn telefoon te moeten pakken om iets te scannen. Althans niet in mijn omgeving.Zeror schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:46:
[...]
Die koptelefoon is vrij duidelijk, maar dat punkkapsel had ik er echt niet uitgehaald.
Url zou je overigens kunnen wegwerken dmv een QR code met daaronder in het klein de url. En dan iets erbij van Check de code! ofzo. QR codes zijn hip ^^ en mooie manier om lange urls mee weg te werken.
Tiswat...tiswat schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:15:
[...]
QR codes zijn al niet 'hip' meer, die tijd is al voorbij. Niemand heeft ook zin om zijn telefoon te moeten pakken om iets te scannen. Althans niet in mijn omgeving.
Als je die mond wat ouder wil laten uitzien moet je verticale "uitdrogings"-strepen gebruiken.En de mond moet in verhouding ietsje breder. En bij de ogen zit richting de neus nog een 'bobbeltje', dat moet je niet gedetaileerd uittekenen natuurlijk, maar ik zou het niet weglaten (ligt ook aan de werkelijke grootte van het portret). Ik zou de ogen ook iets meer in jou richting laten kijken (d.w.z. de pupillen ietsje naar rechts). Het linkeroog kijkt in een iets andere richting. De bril heeft verschillende diktes. Bij de tweede en derde vinger zou ik ook iets van een curve tekenen. Bij de eerste zou ik de meest rechtse curve iets minder lang maken. En, belangrijk zijn ook de verhoudingen, vooral de ogen -die in het midden van het gezicht horen zitten- zou ik verplaatsen (goed bedoeld
Ik vind qr-codes er in ieder geval ietsje professioneler uitzien, en daar doe ik voor!
Vind de versie waar ik bij punk de "unk" in een lettertype heb niet zo leuk als de andere...

Deze dus:

Ik heb voor een afbeelding naar van die stock-images gekeken, daar zitten me wel een paar royalty-free juweeltjes tussen zeg! Eigenlijk moet die poster binnenkort toch wel de deur uit, maar ik vind m nog niet 'gelukt'. Ik ga zeker nog meer aanklooien
Op het eerste gezicht is het ontwerp best wel netjes. Indeling is ook goed. Eerste indruk is goed. Toch zijn er wel een paar puntjes waar je rekening mee moet houden.UnFeX3 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:57:
Hi,
Beetje web design gedaan, laat maar weten wat jullie ervan vinden!
[afbeelding]
1. Prioriteiten. Wat is belangrijk en wat niet?
Een poll is veel minder belangrijk dan je recente projecten/portfolio. Laten zien wat je kan, dat is belangrijk op een website en vaak ook de hoofdreden waarom een bezoeker op je website komt. Dit mag dus ook wat meer aandacht hebben. De poll kan je ergens in hoekje/gat wegstoppen, dat is niet zo belangrijk. Een poll wordt in 70% van de gevallen ook niet eens ingevuld.
2. Onderscheid in titels, subtitels etc..
Ik zie buiten een rood lijntje helemaal geen onderscheid tussen context en titel. Maak hier onderscheid in en je site wordt gelijk een stukje duidelijker. Je kan dit doen door de fontsize iets groter te maken, italic en/of bold maken, een kleurtje geven of een combinatie van voorgaande punten.
3. Menu bovenaan
Menu is eigenlijk best klein ten opzichte van je website. Dit is natuurlijk een keuze, maar het wekt bij mij erg de indruk dat je eigenlijk helemaal niet wist wat je met het menu aan moest. Dat menu mag ook best gezien worden ipv weggestop in een hoekje. Je wilt immers dat de bezoeker je hele site bekijkt ipv alleen de homepagina. Maak het ze dan ook makkelijker.
4. Regelafstanden
Je gebruikt allemaal verschillende regelafstanden. Dit maakt je ontwerp slordiger. Het is best begrijpbaar dat je bijv een poll een andere regelafstand geeft dan een normaal stukje tekst, maar je list heeft ook weer een andere regelafstand. Geef de poll en de lists dezelfde regelafstand en het is gelijk een stukje netter. Overigens mag je de regels van je normale stukje tekst ook wel iets meer ruimte ertussen hebben, want die staan nu ook vrij dicht op elkaar. Hierzo heb ik het even visueel uitgelegd.
Verder is je ontwerp gewoon in orde. Over het algemeen best goed gedaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 14-07-2012 22:39 ]
Verwijderd
ik had dit gister gemaakt:

Deze post en de reacties erop zijn hierheen verplaatst vanuit het 3D topic
[ Voor 24% gewijzigd door Spike_wolf op 19-07-2012 09:55 ]