Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Ik wist helemaal niet dat hij Nederlander was :o. Cool.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
kaluro2 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:30:
[...]

Jammer dat mensen zoals hierboven met 1 post en die vandaag geregistreerd zijn, wel een key hebben.
En mensen die al zeer lang naar SC2 uitkijken en al veel langer geregistreerd staan, geen key hebben.
Naja.
ik sta nu een jaar ingeschreven voor de beta (met mij nog veel meer) die nog niet meedoen terwijl er ook mensen zijn die enkele dagen nadat ze ingeschreven zijn met alleen WoW al de beta kunnen spelen. random is gewoon niet eerlijk :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurt er in zilver weer precies hetzelfde als toen ik in bronze begon. Ik win veel sta 150 punten boven de nummer 2. En pouf losing streak. Wel een leerzame losing streak daar niet van. Maar losingstreaks kan ik niet zo goed tegen. Maakt het spel toch meteen een stuk minder leuk :p
Gooi er dan een match tussen waarin ik favoured ben.

Die map keuzes/ thumb down. Dat werkt ook niet. Na 5 seconden expand hij de search al en laat hij de map keuzes varen lijkt het haast. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om iemand te vinden rond mijn ranking die niet graag op 4player mappen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:08:
ExNomenDei, ik was een C terran op iccup.

Post eens replays want ik geloof je niet op je woord. Trouwens bestaan er geen professionele SC2 spelers.
Ik ben gewoon een noobje in de Bronze league (bijna silver ;)), maar daar ging het hier niet over. en nee, er bestaan geen pro's in SC2, maar (uit mijn hoofd) IdrA werd verslagen door een 11starport als Zerg. Die replay staat ergens op youtube (in wankwaliteit) als je zoekt op google op 11starport.

De Reaperrush is aan te tonen met een build order die op deze pagina gepost staat en wordt besproken:

http://forums.battle.net/...icId=24261187853&sid=5000

De Thor rush is de minst sterke build die erbij zit maar hier staat een replay van Husky, toegegeven werkt het niet altijd even goed tegen goede spelers, maar het kan wel een goede strategie zijn tegen Protoss en in mindere mate Zerg, omdat units eerder de Thor dan de reparerende SCV's targeten, dus moet je heel goed microen om de workers te killen.

http://www.youtube.com/watch?v=vP3egyvH-DU

De bunker rush heb ik nu niets van (zit op college ;)) maar daar kan je je denk ik wel wat van voorstellen.

Ik beweer niet dat ik hiermee mensen in Platinum versla, maar het zijn wel enkele van de vele cheese/rush builds die naar mijn mening Terran op dit moment nogal sterk maken. Vooral de Reapers versus Toss zijn nogal sterk.

Maar Glaucus, ik wil best wel kijken of je een Stalker kan krijgen voordat ik een Reaper in je basis heb. Zelfs terwijl ik zuig moet dat me lukken met 30 seconden speling bij een 6pylon 7 gateway 8 gas en 9core of iets in die trend, weet niet was fastest possible stalker is uit mijn hoofd.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:47
[...]

Jammer dat mensen zoals hierboven met 1 post en die vandaag geregistreerd zijn, wel een key hebben.
En mensen die al zeer lang naar SC2 uitkijken en al veel langer geregistreerd staan, geen key hebben.
Naja.
check PM maar, er is vast een oplossing :-)

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-02 23:53
[...]

Naja.
0_o ik kijk al uit naar SC2 sinds het is aangekondigd, en volg tweakers dagelijks, nee ik ben geen forum warrior maar waarom zou dat een vereiste moeten zijn?

anyways go ret go nazgul :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
coptician schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:12:
[...]

Ik ben gewoon een noobje in de Bronze league (bijna silver ;)), maar daar ging het hier niet over. en nee, er bestaan geen pro's in SC2, maar (uit mijn hoofd) IdrA werd verslagen door een 11starport als Zerg. Die replay staat ergens op youtube (in wankwaliteit) als je zoekt op google op 11starport.

De Reaperrush is aan te tonen met een build order die op deze pagina gepost staat en wordt besproken:

http://forums.battle.net/...icId=24261187853&sid=5000

De Thor rush is de minst sterke build die erbij zit maar hier staat een replay van Husky, toegegeven werkt het niet altijd even goed tegen goede spelers, maar het kan wel een goede strategie zijn tegen Protoss en in mindere mate Zerg, omdat units eerder de Thor dan de reparerende SCV's targeten, dus moet je heel goed microen om de workers te killen.

http://www.youtube.com/watch?v=vP3egyvH-DU

De bunker rush heb ik nu niets van (zit op college ;)) maar daar kan je je denk ik wel wat van voorstellen.

Ik beweer niet dat ik hiermee mensen in Platinum versla, maar het zijn wel enkele van de vele cheese/rush builds die naar mijn mening Terran op dit moment nogal sterk maken. Vooral de Reapers versus Toss zijn nogal sterk.

Maar Glaucus, ik wil best wel kijken of je een Stalker kan krijgen voordat ik een Reaper in je basis heb. Zelfs terwijl ik zuig moet dat me lukken met 30 seconden speling bij een 6pylon 7 gateway 8 gas en 9core of iets in die trend, weet niet was fastest possible stalker is uit mijn hoofd.
Ik ben al een tijdje top 10 in mijn 1v1 Silver league. En ik vind Reaper rush vooral een probleem op Desert Oasis, die map waar je leip ver bij elkaar vandaan zit qua grond afstand maar heel dichtbij qua air.

Als Protoss MOET je daar wel 10 Pylon, 10 Gate, zsm Cybernetics en dan Stalker gaan met Chrono Boost. Eerder een pylon/gate maken heeft niet zoveel zin, je hebt dan toch niet genoeg geld voor Cybernetics & assimilators e.d. Alsnog ben je dan iets te laat met de 1e Stalker, dat klopt. Maar hij moet ook de productie van enkele SCVs uitstellen dus het komt bijna gelijk uit als je verlies van probes tot iets van 1-2 beperkt blijft.

Dan nog heeft de Terran groot voordeel want A) je geeft mapcontrol op omdat hij op elk moment terug kan komen met reapers B ) je moet waken voor Vikings + cloaked Banshees en C) mogelijkheid van snelle Battlecruisers D) je kan zelf niet veilig expanden.

Zoals die HDStarcraft youtube game liet zien zijn Battlecruisers extreem lastig voor protoss om tegen te spelen vanwege de beroerde anti-air mogelijkheden die Protoss heeft. Zoals het lijkt MOET je dus High Templar hebben die feedbacken voordat je ze aankan met evt. Void Rays. De Yamato cannon sloopt namelijk in 1 klap een VR of welke andere unit dan ook. Wat betekent dat de Protoss vele malen beter moet microen en diverse extra tech gebouwen nodig heeft. VRs zijn verder erg duur en helemaal niet zo solide als een BC. Overigens zijn Carriers erg slecht tegen BCs vanwege de hoge armor die ze hebben en ze zijn extreem duur om te produceren. En als de terran Vikings erbij heeft dan kan je niet eens dichtbij genoeg komen met je Carriers.

Maar Desert Oasis is dus gewoon een unbalanced map vind ik. Op andere maps kun je timing pushen met zealots & Immortals en dan zit de Terran weer aardig in de knel als hij iets fast tech achtigs deed. Ook is het een goed idee direct een probe naar de Terran te sturen om zijn SCV te harassen die een depot/rax maakt. Je kan dan ook meteenje 1e pylon in zijn basis droppen en (dreigen met) 2 gate proxy, wat sowieso fast tech afslacht.

Over de Thor rush, ik ben het nog niet tegengekomen maar ik verwacht dat in principe 2-3 Immortals die focus firen op de Thor en een setje zealots die de SCVs aanpakken redelijk weerstand zouden kunnen bieden.

Samenvatting
PvT is naar mijn mening absoluut niet hopeloos unbalanced, echter in maps waar grond pushes niet reëel zijn heeft T een wezenlijk voordeel vanwege hun overmacht in de lucht. Ik vind dit waar bij Desert Oasis en in mindere mate Scrap Station.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
Count schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:47:
[...]
Zoals die HDStarcraft youtube game liet zien zijn Battlecruisers extreem lastig voor protoss om tegen te spelen vanwege de beroerde anti-air mogelijkheden die Protoss heeft. Zoals het lijkt MOET je dus High Templar hebben die feedbacken voordat je ze aankan met evt. Void Rays. De Yamato cannon sloopt namelijk in 1 klap een VR of welke andere unit dan ook. Wat betekent dat de Protoss vele malen beter moet microen en diverse extra tech gebouwen nodig heeft. VRs zijn verder erg duur en helemaal niet zo solide als een BC. Overigens zijn Carriers erg slecht tegen BCs vanwege de hoge armor die ze hebben en ze zijn extreem duur om te produceren. En als de terran Vikings erbij heeft dan kan je niet eens dichtbij genoeg komen met je Carriers.
en die phoenix van de protoss? dat is toch een goede counter tegen bijv. battlecruisers of banshees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
De Gesnaakte schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:10:
[...]

en die phoenix van de protoss? dat is toch een goede counter tegen bijv. battlecruisers of banshees?
Tegen Banshees wel want die doen niets terug. :)

Een Phoenix doet echter maar 2x 5 damage en een BC heeft standaard 3 armor. Dus in plaats van 10 damage per salvo doet hij maar 4. De Void Ray doet wel 50 damage per seconde, het nadeel is dat ie dus 6 seconde op moet warmen voordat het zover is (tot die tijd is het 10 dmg/s). En hij sterft in 1 schot aan een Yamato Cannon. Het grootste probleem is dat een gevecht vaak binnen 6 seconden wel beslist is.

Overigens, de Phoenix is zowaar best redelijk tegen Vikings, maar je zult zelden genoeg hebben want je kan niet zoals de Terran een Reactor aan je Stargate hangen. En Vikings hebben uiteraard meer range dus je kan niet lekker even schieten en weer terugtrekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Count op 15-04-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
degene die de "I suck at starcraft 2" linkte, thanks! erg leuke en leerzame filmpjes :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt niet helemaal voorkomen dat je een werker verliest tegen een reaper. Maar het kost je ook wat om een reaper te maken. Een hele snelle reaper build kun je wel scouten en dan kun je zealots helemaal over slaan. Punt is dat je er niet mee wint. Ik heb zelf vaak wat reaper harass gedaan op Desert Oasis. Ik had altijd het idee dat het niet zo sterk was alhoewel ik die potjes toevallig later wel won.

Eerste keer dat ik Z een 13(?) hatch zag doen heb ik gelijk een bunker rush gedaan. Dat werkte vooral omdat de tegenstander z'n drones niet gebruikte. Maar in de platinum replays die ik gezien heb zie ik niet dat de standard reactie op 13 hatch een bunker rush is.

Dat van die Thor is een allin met (bijna) alle SCVs? Ja, als de andere speler dan de Thor focused en dat de SCVs dit snel genoeg repareren, dan werkt het wel. Maar ik hoorde dat in PvT Protoss vooral een 4 gate 1 robo allin doet tegen een T die redelijk snel FEed. Misschien is het een stuk sterker tegen een protoss die colossi maakt ipv immortals.

Idra verloor tegen een starport op 11? Daar zal dan wel een speciale rede voor zijn. Het zal vast ook wel werken op luitjes in bronze. Maar geloof nog steeds niet dat het een goede build is.

De kracht van protoss ligt inderdaad meer op de grond dan in de lucht. Maar daar is opzich niets mis mee. Maar protoss heeft nog altijd wel de warp ray. Op de mappen die je noemt durf ik nooit zo goed banshee te gaan omdat er zo veel protoss spelers voor warp rays gaan.

Ik zit zelf in gold en heb niet veel potjes gespeeld. Bijna alle potjes die ik speel zitten vol met grote fouten van beide spelers. Het niveau in gold is best laag maar dat komt natuurlijk omdat het spel nieuw is en iedereen die wel 20 potjes per dag speelt hoog in platinum zitten. Ik wilde alleen maar even zeggen dat ik wel snap wat cheese is. En tegen spelers als Ret is C op iccup eigenlijk ook wel noob. Ik verloor vroeger net zo hard van die gast als een van jullie misschien zou doen en dit terwijl C best hoog is en zeker als terran. Maar ja, denk niet dat het voor SC2 uit maakt of je in SC D+, C- of C was.

Ik denk dat cheese beter werkt in de lagere leagues. Dus ja, als je zegt dat bepaalde cheese builds sterk zijn voor spelers in copper, bronze en allicht ook silver, dan geloof ik dat wel. Maar dat ze de game imba maken, dat is echt totaal wat anders. Imba was toen elke TvP proxy rax SCV allin was. En toen elke PvP warp gate vs proxy gates was. Beide zijn heel specifek generfd. Daarna was er een hele sterke marauder timing attack in TvP. Die build is er ook met een patch uitgehaald. Dat zijn hele andere dingen dan waar jij het over hebt als je het mij vraagt.

Denk wel dat Blizzard iets met de phoenix gaat doen. Maar assymetrie qua lucht en grondeenheden is opzich juist iets wat de metagame een specifieke interesante kant op kan sturen. Als je als protoss weet dat wanneer je T een luchtmacht laat bouwen je het nadeel hebt speel je juist om dat te voorkomen. En op dit moment heeft P daar wel de grondopties voor. Maar ik heb eigenlijk nog geen recente top 20 platinum potjes gezien waarin T bijna alleen maar luchteenheden maakt. Maar ik geef wel toe dat ik weer eens wat nieuwe replays moet gaan downloaden. Want misschien zie je dat nu wel met zowel de marine en marauder nerf patch.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Meer info over de HDH Invitational :

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y155/huskythehusky/updated.jpg
Toernooi begint 23 April
Begin (16 spelers) (best of 3), Kwart finales (best of 3), Halve finale (best of 5), finale (best of 7)
Twee Nederlanders spelen mee : Ret (Z) en Nazgul (P)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:21:
Je kunt niet helemaal voorkomen dat je een werker verliest tegen een reaper. Maar het kost je ook wat om een reaper te maken. Een hele snelle reaper build kun je wel scouten en dan kun je zealots helemaal over slaan. Punt is dat je er niet mee wint. Ik heb zelf vaak wat reaper harass gedaan op Desert Oasis. Ik had altijd het idee dat het niet zo sterk was alhoewel ik die potjes toevallig later wel won.
Het grootste voordeel is de map control die het oplevert. Je kan praktisch direct na je reaper harass gaan expanden want de Protoss kan zijn basis niet echt verlaten vanwege de Reaper dreiging. Daarom moeten maps een beetje eerlijk zijn qua grond/lucht afstand vind ik.
De kracht van protoss ligt inderdaad meer op de grond dan in de lucht. Maar daar is opzich niets mis mee. Maar protoss heeft nog altijd wel de warp ray. Op de mappen die je noemt durf ik nooit zo goed banshee te gaan omdat er zo veel protoss spelers voor warp rays gaan.
Het duurt aardig lang voordat een Warp Prism drop een dreiging is. Als je een Starport hebt dan kan je ook 1 Viking maken om de Prism af te houden en een Banshee ruimt eventueel gedropte units wel op. Als ie Stalkers dropt dan kan je hem uitlachen en met je SCVs ze slopen.
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:21:
Denk wel dat Blizzard iets met de phoenix gaat doen. Maar assymetrie qua lucht en grondeenheden is opzich juist iets wat de metagame een specifieke interesante kant op kan sturen. Als je als protoss weet dat wanneer je T een luchtmacht laat bouwen je het nadeel hebt speel je juist om dat te voorkomen. En op dit moment heeft P daar wel de grondopties voor. Maar ik heb eigenlijk nog geen recente top 20 platinum potjes gezien waarin T bijna alleen maar luchteenheden maakt. Maar ik geef wel toe dat ik weer eens wat nieuwe replays moet gaan downloaden. Want misschien zie je dat nu wel met zowel de marine en marauder nerf patch.
Nogmaal, het ligt dus heel erg aan de map of dit "voorkomen" of afstraffen mogelijk is. Je moet sowieso verwachten dat de Terran een mooi muurtje heeft voor zijn basis dus counteren is niet altijd even eenvoudig.

[ Voor 26% gewijzigd door Count op 15-04-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:57:
een beetje offtopic, maar hoe "zwaar" is starcraft precies?

ik hoop dat ik m op native kan spelen met mn HD4570 @ 1080p
ik vermoed dat dat wel gaat lukken, al dan niet op high
Ik draai hier starcraft 2 beta met alle settings op high (of ultra waar beschikbaar) op 1920x1200 32bit. Alles wordt vlot (ook wanneer vele units in beeld zijn) weergegeven dankzij een Radeon 5770 1024MB VRAM + Phenom II 955 + 4GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het over warp rays, niet warp prism. Warp prism drop heb ik nog nooit tegen gespeeld. Lijkt niet erg populair. Qua Banshee is dat iets anders. Maar heb redelijk wat succes gehad met warp ray anticiperen door met m'n SCV een inschatting te maken van wat voor eenheden ze bij hun ramp hebben. En anders gewoon scannen.

Maar toch de rede om bij voorbaat er niet voor te kiezen voor 2 starport banshee te gaan als mijn tegenstander me geen rede geeft om dat niet te doen.

Met reapers kun je wel hun eenheden een tijdje in hun basis houden en expoen. Maar P krijgt dan wel een timing window en die timing attack kun je niet tegen houden met een reaper. Zeker op een map als Desert Oasis waar je expo zo ver weg is. Heb daarom nog nooit zo gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:42:
Ik had het over warp rays, niet warp prism. Warp prism drop heb ik nog nooit tegen gespeeld. Lijkt niet erg populair. Qua Banshee is dat iets anders. Maar heb redelijk wat succes gehad met warp ray anticiperen door met m'n SCV een inschatting te maken van wat voor eenheden ze bij hun ramp hebben. En anders gewoon scannen.

Maar toch de rede om bij voorbaat er niet voor te kiezen voor 2 starport banshee te gaan als mijn tegenstander me geen rede geeft om dat niet te doen.

Met reapers kun je wel hun eenheden een tijdje in hun basis houden en expoen. Maar P krijgt dan wel een timing window en die timing attack kun je niet tegen houden met een reaper. Zeker op een map als Desert Oasis waar je expo zo ver weg is. Heb daarom nog nooit zo gespeeld.
Da's leuk maar er bestaat geen unit met de naam Warp Ray :)

En ik dat timing window zou me nog benieuwen, kijk maar naar die HDStarcraft youtube link die eerder werd gepost. Daar bouwt de terran ook gelijk even een bunkertje, wat toch gratis is. Ik denk wel dat een prism drop nog wel enig effect zou kunnen hebben eigenlijk, maar de expo voorkomen dat lukt je niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 15:21
Count schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:29:
[...]
Het duurt aardig lang voordat een Warp Prism drop een dreiging is. Als je een Starport hebt dan kan je ook 1 Viking maken om de Prism af te houden en een Banshee ruimt eventueel gedropte units wel op. Als ie Stalkers dropt dan kan je hem uitlachen en met je SCVs ze slopen.
Lach niet zomaar met stalkers, ze maken klein hout van je banshees/vikings/battlecruisers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ugh, net potje vs Zerg, ik maak 2 starports buiten mijn basis en pomp er 15 (!) banshees uit. Ondertussen heeft de tegenstander een flinke leger Hydra (want ja, het is een zerg hé) maar geen overseerdus ik denk, dat kan ik flink uitdunnen. Ik sloop eerst zijn natural en dan door naar zijn main. En opeens "plop" overseer. Gaat dat gewoon instant? Ik vroeg hem nog wat hij nodig had voor een overseer maar "lol noob" kreeg ik terug :'). Daana heb ik nog 5 min met mijn HQ rondgevlogen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
MrVegeta schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:02:
Ugh, net potje vs Zerg, ik maak 2 starports buiten mijn basis en pomp er 15 (!) banshees uit. Ondertussen heeft de tegenstander een flinke leger Hydra (want ja, het is een zerg hé) maar geen overseerdus ik denk, dat kan ik flink uitdunnen. Ik sloop eerst zijn natural en dan door naar zijn main. En opeens "plop" overseer. Gaat dat gewoon instant? Ik vroeg hem nog wat hij nodig had voor een overseer maar "lol noob" kreeg ik terug :'). Daana heb ik nog 5 min met mijn HQ rondgevlogen.
Voor een Overseer moet je Lair hebben en een 50/100 upgrade op een Overlord. Ze morphen best rap dus beter rush je voordat hij een Lair upgrade heeft. Of bouw 2-3 Vikings om de Overseer te snipen net voor je aanvalt.

[ Voor 196% gewijzigd door Count op 15-04-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
MrVegeta schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:02:
Overseer kun je morphen vanuit een overlord voor 50/100 dacht ik. Kan worden gedaan wanneer je lair hebt (wat hij uiteraard had vanwege de hydra's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:47
jeeh, ook een key.

Ben bijna jaar lid, lees al langer mee maar post niet veel.

Random toewijzen van keys is fine. Hoe moet/kan Tweakers.net bepalen of iemand meer/langer/beter fan is van SCII?

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Count schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:47:
[...]

Da's leuk maar er bestaat geen unit met de naam Warp Ray :)
http://us.starcraft2.com/features/protoss/warpray.xml
http://us.starcraft2.com/features/protoss/phaseprism.xml

Zolang ik geen 'phase ray' of 'void prism' gebruik is het toch duidelijk?
En ik dat timing window zou me nog benieuwen, kijk maar naar die HDStarcraft youtube link die eerder werd gepost. Daar bouwt de terran ook gelijk even een bunkertje, wat toch gratis is. Ik denk wel dat een prism drop nog wel enig effect zou kunnen hebben eigenlijk, maar de expo voorkomen dat lukt je niet zomaar.
Als je expo'ed is er altijd een timing. Terran moet denk ik zijn EMP timen en P moet aanvallen voordat terran emp heeft. En T moet twee locaties beschermen, niet een. En bunkers zijn niet gratis natuurlijk. Als je al je bunkers op 1 plek hebt mis je die minerals om de andere plek te verdedigen. Plus je kunt een prism gebruiken of void rays maken. Dat kan ook nog, ja.

Als T genoeg potjes speelt dan kan deze de build precies zo aanpassen zodat het het sterkst is. Maar dit is allemaal niet het voordeel van de reaper.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:42:
Dus jij countert alleen maar? Je scout je ziet Roaches dus maak je meteen maar een paar Immortal (ik zeg maar wat).
Voorruit denken lijkt me ook een kern van een strategy game, die Banshees zijn echt niet alleen maar handig voor een rush ofzo.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een SC BW speler en die game was vergeleken met SC2 beta redelijk opgelost. Dan moet je altijd counteren. Zo denk ik dus als speler ook. Die counters heb je van tevoren al uitgedacht natuurlijk.

En counteren in SC2 zijn er iets meer counters en soms zijn ze iets harder. Dus dan is het nog belangrijker. Als je blind voor een strategie gaat dan weet je van tevoren dat je build genoeg moet winnen tegen alle mogelijke builds die je tegenstander gaat doen. Je neemt dan altijd zoveel procent het risico dat je verliest vanwege de verkeerde build. Maar daar tegen over hoort een bepaald percentage te staan dat je wint. Dat is een afweging die je maakt en daarom speel je vaak alleen maar blind een strategie als je denkt dat je duidelijk de minere speler bent of als een build gewoon heel goed is onafhandelijk van wat je tegenstander doet.

Banshees blijven glazen kannonen. Als je tegen een Z met ling baneling en roach speelt dan werkt een banshee switch natuurlijk goed. Maar je weet van tevoren dat zo een switch tijdelijk is.
Heeft je tegenstander wel veel anti air dan gaat het natuurlijk om of het uitschakelen van detection, of het doden van al z'n anti air of het gebruik van terrain/vision/range, etc. Kun je op een bepaalde manier geen extra voordeel halen dan denk ik dat je ipv de banshees beter andere units kunt hebben.
En vaak is het natuurlijk een combi. Eerst wat werkers doden. Je tegenstander dwingen defenses te bouwen die je daarna toch niet aanvalt. De unit composition van je tegenstander beinvloeden, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb die banshee-cheese tactic van enkele posts terug eens uitgeprobeerd in TvsZ. Gewoon de build gevolgd om zo snel mogelijk banshees te maken. Gedurende 10 minuutjes de zergplayer lastig liggen vallen (hit and run met banshees). Hij hield het voor bekeken... Cheese werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
FezzFest schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:38:
Ik heb die banshee-cheese tactic van enkele posts terug eens uitgeprobeerd in TvsZ. Gewoon de build gevolgd om zo snel mogelijk banshees te maken. Gedurende 10 minuutjes de zergplayer lastig liggen vallen (hit and run met banshees). Hij hield het voor bekeken... Cheese werkt!
Ik ben met de zergling + spine crawler rush in platinum gekomen >:)(in 2v2 ;) ).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik werd net voor sore loser uitgemaakt toen ik niet wilde GG'en vs Zerg, ik had een goed verdedigde expension en ruimde ondertussen met een hoop marines zijn expo's op. Maar ja broodlings hé, zijn toch irritant. Fucking compleet met de AI en kunnen uit range van turrets schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Hoe werkt een terran scan? Als deze afgaat kan ik daarna dark templars veilig droppen?
2. PvT Welke build tegen marauders/siege tanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:18:
1. Hoe werkt een terran scan? Als deze afgaat kan ik daarna dark templars veilig droppen?
Immortals, denk ik aangezien die dat schild hebben.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:18:
Nou ja, veilig. Kan altijd zijn dat er nog een scan op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
1) Volgens mij decloakt een scan continue voor ~5-10 seconden. Wegrennen en het even later weer proberen.
2) Charge Zealots en Immortals (of Void Rays als ie geen marines / Star Port heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 09:57
W00t zojuist de key binnen via 9lives actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Lordsauron schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:27:
jep ik ook :D

doei leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:56:
Nou, kom jongens.....back to topic. Wordt weer eens tijd voor wat gameplay talk lijkt mij?

Laatste video voor HD en Husky gezien? http://www.youtube.com/watch?v=bs8KAWKJY10
HD Starcraft 2 Halu v PainUser p1 t/m 4 - Protoss vs Terran! Enjoy :+

Wanneer begint die HDH Invitational eigenlijk?
Ik vind deze vetter, van HuskyStarcraft.
spoiler:
mass thor vs mass ultralisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:29:
[...]

Ik vind deze vetter, van HuskyStarcraft.
spoiler:
mass thor vs mass ultralisk
Hij had gewoon bij roaches moeten blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 13:30
De daily nr 100 van Day[9] is overigens heel erg tof om te zien / luisteren. Day[9] vertelt 2 uur lang over hoe hij begonnen is met Starcraft 1, van zijn tijd dat hij een noob was naar zijn games op de WCG en naar nu. Heel erg tof en inspirerend.

Link: http://www.livestream.com/striderdoom (en dan de daily nr 100 opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Lordsauron schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:27:
Heb je daadwerkelijk een key gekregen? Als in, een daadwerkelijke key die je zelf aan je account moet toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
JJerome schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:25:
[...]

Heb je daadwerkelijk een key gekregen? Als in, een daadwerkelijke key die je zelf aan je account moet toevoegen?
jep, key via de mail. zelf toevoegen aan je bnet acc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darvu
  • Laatst online: 25-11-2022
JJerome schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:25:
[...]

Volgens mij ontvang je een email met daarin de key, als ik 9lives moet geloven. Ikzelf heb op een andere website een key "gewonnen". Die actie was zaterdag afgelopen en de emails zijn op diezelfde dag naar blizzard verstuurt. Ik heb geen idee hoe lang dat normaal gesproken duurt dus we wachten het wel af ;)

Mijn f5 is ondertussen al aardig versleten door het constante refreshen van mijn email + battlenet account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
darvu schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:46:
[...]

Volgens mij ontvang je een email met daarin de key, als ik 9lives moet geloven. Ikzelf heb op een andere website een key "gewonnen". Die actie was zaterdag afgelopen en de emails zijn op diezelfde dag naar blizzard verstuurt. Ik heb geen idee hoe lang dat normaal gesproken duurt dus we wachten het wel af ;)

Mijn f5 is ondertussen al aardig versleten door het constante refreshen van mijn email + battlenet account.
hahaha al die verwachting en dan je eerste 20 games 17 genadeloos worden ingemaakt en jezelf maar vertellen dat het leuk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Wauw, ik ben gereset... iemand anders ook? Daar ging mijn 69-75 games :(. Zien of ik nu meteen in Bronze kan worden geplaatst ipv copper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:41
MrVegeta schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:07:
Wauw, ik ben gereset... iemand anders ook? Daar ging mijn 69-75 games :(. Zien of ik nu meteen in Bronze kan worden geplaatst ipv copper...
nou dan kan je het nu goed doen, en er 75-69 van maken :X

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ach ik ben laatst expres van ras gewisselt om een league te dalen. Goud is wel echt tof, maar ik moet nog teveel dingen van teveel units onder de knie krijgen. Gaat beter op lager niveau. Dus ik zou zeggen staar je niet zo stuk op die league's tuurlijk is het vet. Maar ik merkte al dat geen ander ras dan zerg meer speelde. Natuurlijk is dit persoonlijk. Maar als je de hele tijd tegen even goede zit zal je veel minder schnel je spel varieren(athans ik dan).

@hieronder: Oh dat zeker, maar dit spel kan ZO frustrerend zijn :9

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 15-04-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Postius schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:04:
[...]

hahaha al die verwachting en dan je eerste 20 games 17 genadeloos worden ingemaakt en jezelf maar vertellen dat het leuk is :+
Ach ja, dat hoort er dan maar even bij, uiteindelijk zit je natuurlijk in een divisie met mensen van een redelijk gelijk skill lvl, dan kun je langzaamaan echt beter worden en jezelf omhoog werken. Prima systeem wat mij betreft.

@hierboven: ja, maar then again, welk spel niet ;) uiteindelijk kun je wel wat leren van de meeste losses, maar vaak komt dat besef pas later en wil je direct erna vooral even je keyboard goed kapot smijten :+

[ Voor 18% gewijzigd door Greebs op 15-04-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darvu
  • Laatst online: 25-11-2022
Postius schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:04:
[...]

Haha ja dat zit er dik in. Heb al wel een paar keer op beta account van een vriend mogen aankloten en dat ging op gegeven moment wel. Maar de 20 om 17 klopt wel aardig ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Laatst online: 17-07-2021
Yep ben ook gereset, zat er al aan te komen zoals iemand al eerder in dit topic aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah cool in een keer in goud :P
brb even plaatsen.

Edit: Dissapointment, geen placement matches voor mij.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q. Do you really use beers to balance units? And do you really use that rubber gun to make a decision??

A. I'm drunk now!

Seriously the Jace Hall show was fun to do, but we take our jobs pretty seriously when it comes to the actual work. =)
:D Oud nieuws.. maar deze had ik nog niet gelezen..

http://forums.battle.net/...icId=23767157319&sid=3000

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Eindelijk eens goed gebruik gemaakt van Ghosts. 3 Ghosts, 3 nukes = één HQ/Nexus/Zerg ding. Geweldig. 6 Ghosts gemaakt, 2 medivacs, achter in de basis gedropt, cloaken en in zijn main eerst met de ghosts zijn drones afschieten, zie zijn leger aankomen (scan), cloak, drop 3 nukes waar hij uit weg trekt (ofc) maar dan is zijn natural helemaal leeg behalve drones. Daar ook 3 nukes op :p. In 10 seconden beiden basis weg + een hoop drones.

"Rofl, gg"

en weg was die :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PM? U vraagt, wij draaien.

[ Voor 132% gewijzigd door TheZeroorez op 15-04-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik liever het handje linksboven een topic om een TR te maken, dan een quote aan te passen en zelf de moderator uit te hangen ;)

[ Voor 86% gewijzigd door TheZeroorez op 15-04-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Yay, placement matches gespeeld en ben in Silver geplaatst :p. Denk dat ik gauw genoeg weer in Bronze zit though. Maar 3 van de 5 gewonnen net. Zaten wel leuke potjes tussen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
Soar schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:24:
[...]

Yep ben ook gereset, zat er al aan te komen zoals iemand al eerder in dit topic aangaf.
What the hell... mijn "reset" is alweer terug gedraaid 7(8)7 Voortaan wacht ik maar 24 uur voor dat ik er maar ook iets over rep }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voordat ik vanochtend om een uur of 10 de FP weer kon checken voor de keycontest stond er al dat ze allemaal vergeven waren :o

Nou lekker :P
Een hogere hand wil zeker dat ik harder ga studeren. Dat wordt dus nog maar even lekker StarCraft 1 spelen en replays kijken. Terwijl mijn broertje geen zak meer doet met zijn key...
Is er trouwens een plek waar keyverlotingen geplaatst worden?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
Ultraman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:04:
Voordat ik vanochtend om een uur of 10 de FP weer kon checken voor de keycontest stond er al dat ze allemaal vergeven waren :o

Nou lekker :P
Een hogere hand wil zeker dat ik harder ga studeren. Dat wordt dus nog maar even lekker StarCraft 1 spelen en replays kijken. Terwijl mijn broertje geen zak meer doet met zijn key...
Is er trouwens een plek waar keyverlotingen geplaatst worden?
http://forums.battle.net/...icId=23766994972&sid=3000

gl hf :p

Waarom vraag je niet of jij met je broertje account zijn account kunnen delen?
* Soar 's broertje kaapt regelmatig zijn account :X

[ Voor 11% gewijzigd door Soar op 15-04-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
net eerste oefenpotje gedaan en gewonnen met wat mazzel :P van het weekend ook maar eens placement matches proberen. zal wel onderaan moeten beginnen :)

btw. bij mij zit er wat rare meuk op de achtergrond in het menu. ingame is alles wel ok.

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/194/sssc2.jpg

bedoel dan links die ruimte die witte puntjes. dacht eerst dat dat door oude videokaart drivers kwam maar na update was het er nog steeds. of zou het gewoon komen omdat ik een ouwe videokaart heb? (nvidia 6800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn dat niet gewoon sterren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
Het zal waarschijnlijk aan je videokaart drivers liggen ja. Ik denk dat, ook al heb jij je drivers geupdate, die bug gewoon nog niet geplet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:18:
zijn dat niet gewoon sterren ofzo?
nee volgens mij niet. tis beetje slecht te zien maar die pixel streepjes bewegen bij mij ook zoals sneeuw op tv.

edit: mja ook niet zo erg, ingame gaat alles prima dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door daanteb op 15-04-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 03-10 13:30
Soar schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:00:
[...]

What the hell... mijn "reset" is alweer terug gedraaid 7(8)7 Voortaan wacht ik maar 24 uur voor dat ik er maar ook iets over rep }:|
Ja, dat is dus die bekende bug. De echte reset die Blizzard zelf uit gaat voeren moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
:( dus ik zit straks niet meer in silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, het is een betatest, je WEET dat er ladder resets gaan komen. Wat klaag je nou :p

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 15-04-2010 23:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn alle matches random of kan je spelen tegen vrienden met ook een beta-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ben vanavond de Tweaker: Pedro tegen gekomen in een potje. :D

Daarna nog samen een 2vs2 gedaan maar we werden keihard verslagen. :+

Edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:12:
zijn alle matches random of kan je spelen tegen vrienden met ook een beta-account?
Je kan beide doen :) net wat jij zelf wilt.

[ Voor 48% gewijzigd door Dutchie! op 16-04-2010 00:21 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je vrienden toevoegen aan je party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Laatst online: 22-09 14:25
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:12:
Je kunt ook een custom match opzetten met vrienden die je zelf uit kan nodigen. Deze match telt dan niet mee voor je ranking, maar je hebt wel volledige controle over zaken als mapkeuze e.d.

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Om even terug te komen op de Reaper rush vs Protoss discussie, hier is een replay van mij waar ik met een 10 gate ertegen verdedig.

http://docs.google.com/le...GMtYTA3ZWI1ODk5MTY2&hl=en

Het helpt dus erg om je basis zo te SimCityen dat hij niet veel doorgangetjes heeft. Alsnog verlies je gewoon een paar probes maar kijk ook hoe weinig SCV hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadrin schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:22:
[...]

Je kunt ook een custom match opzetten met vrienden die je zelf uit kan nodigen. Deze match telt dan niet mee voor je ranking, maar je hebt wel volledige controle over zaken als mapkeuze e.d.
ok netjes, ik ben waarschijnlijk toch oogverblindend slecht dus mijn ranking zal niet bijzonder veel soeps worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met maar 1 rax reaper kun je nooit gelijk winnen. Dus je doel is om meer economie te hebben dan je tegenstander. Dus wat hij wil kan nooit werken. Plus dat hij de weinige SCVs die hij heeft waren er 2 lang op idle en te veel op gas.

Trouwens is dat irritant dat werkers zo op en heer hoppen, alsof ze aan het minen zijn, terwijl ze idle zijn.

Het laat zien hoe de eerste stalker reaper harass gelijk blokkeerd. Ik denk trouwens dat het niet veel nut heeft meer dan 3 reapers te bouwen op deze map.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Count schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:31:
Om even terug te komen op de Reaper rush vs Protoss discussie, hier is een replay van mij waar ik met een 10 gate ertegen verdedig.

http://docs.google.com/le...GMtYTA3ZWI1ODk5MTY2&hl=en

Het helpt dus erg om je basis zo te SimCityen dat hij niet veel doorgangetjes heeft. Alsnog verlies je gewoon een paar probes maar kijk ook hoe weinig SCV hij heeft.
dit dus. zoveel protoss spelers miepen dat ze zwaar achterlopen terwijl het gewoon enorm veel kost om snel een reaper te maken, en als je dan zuigt met micro of de toss heeft al vlot een stalker, dan kost het de terran speler gewoon meer in eco dan de ander :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Laatst online: 11:11
Stalllone schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:20:
Ben vanavond de Tweaker: Pedro tegen gekomen in een potje. :D

Daarna nog samen een 2vs2 gedaan maar we werden keihard verslagen. :+

Edit:

[...]

Je kan beide doen :) net wat jij zelf wilt.
En dan nog zeggen "GL HF".....en dan als antwoord krijgen "What do you mean?"

We hadden echt zoiets van, menen ze dat nou? Maar het waren geen noobs kan ik je zeggen! :+

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:45
kevz schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:50:
[...]

dit dus. zoveel protoss spelers miepen dat ze zwaar achterlopen terwijl het gewoon enorm veel kost om snel een reaper te maken, en als je dan zuigt met micro of de toss heeft al vlot een stalker, dan kost het de terran speler gewoon meer in eco dan de ander :P
Huh? heb jij de discussie wel gelezen op de blizzard forums? Daar is een vergelijking gedaan en het resultaat was dat het voor Protoss 600 minerals kost en voor de Terran 300, terwijl ze ongeveer evenveel gas verstoken. Duzzz.

Kun je overigens met een vast team 2vs2 doen? zo ja, ben ik nog op zoek naar een 'vaste' speler om wat 2vs2 mee te doen. Ik zit zelf rond silver/brons qua skill. Het is toch fijner om een vaste ally te hebben in plaats van elke keer een verschillende met een gigantisch verschil in skill.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Into2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-01-2021
Pedr0 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 07:21:
[...]

We hadden echt zoiets van, menen ze dat nou? Maar het waren geen noobs kan ik je zeggen! :+
Haha, heerlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden waarschijnlijk iets van wat nou GL & HF ?? Luck hebben we niet nodig en fun hebben we als we winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 12:46
Als het goed is word vandaag de db gebruikers gestuurd naar Blizzard? Hoe lang duurde het voor de andere dat Blizzard contact met hun opnam? Hopelijk vandaag nog want dan heb ik een leuk weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:09

Tweakjur

Redacteur
A word the the UNwise:

Ik heb net de lijst even proef uitgedraaid en ik tel VIJFTIG mensen die hun gegevens niet op orde hebben. Thats FIF-TY. Op 750. Toch wel veel mensen die dus blijkbaar niet kunnen lezen of een IQ hebben lager dan dat van Marijke Helwegen. :P

Mocht iemand die zijn naam niet heeft ingevuld in zijn profiel dit lezen: tot 11 uur de tijd om het aan te passen. Dan draai ik de definitie lijst uit en gaat de boel naar Blizzard.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Gekheid schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:22:
Als het goed is word vandaag de db gebruikers gestuurd naar Blizzard? Hoe lang duurde het voor de andere dat Blizzard contact met hun opnam? Hopelijk vandaag nog want dan heb ik een leuk weekend!
reken er maar niet op. de winnaars van 9lives zijn vorige week vrijdag opgestuurd naar Blizzard en gisteren zijn de keys doorgestuurd. misschien dat ze een drukke week hebben dat je em eerder krijgt maar voor het weekend denk ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gekheid schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:22:
Bij een andere site duurde het een week dus reken er maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJJur schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:31:
A word the the UNwise:

Ik heb net de lijst even proef uitgedraaid en ik tel VIJFTIG mensen die hun gegevens niet op orde hebben. Thats FIF-TY. Op 750. Toch wel veel mensen die dus blijkbaar niet kunnen lezen of een IQ hebben lager dan dat van Marijke Helwegen. :P
zoveel mensen die geen key hebben, en dan gaan mensen dit flikken :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:09

Tweakjur

Redacteur
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:33:
[...]

zoveel mensen die geen key hebben, en dan gaan mensen dit flikken :N
op zich niet slecht, ik ga na 11 uur nog eens kijken en dan ga ik die mensen handmatig vervangen. ;)

je zou vast een DM kunnen sturen met naam en e-mail, mocht je interesse hebben...

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
Lukin schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:33:
[...]

Bij een andere site duurde het een week dus reken er maar niet op.
Meh ok :) dan wachten we gewoon rustig af :)

Ik heb wel 3x gecontroleerd of alles goed stond bij mijn profiel. Ik heb mijn volledige naam en mailadres er staan.
Ik speel al vanaf het begin WoW dus ik ben al wel bekend bij Blizzard (ook al b.net vanaf toen het kon) Ook van de gewone beta inschrijving dus dat zit allemaal wel goed hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
JJJur schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:31:
A word the the UNwise:

Mocht iemand die zijn naam niet heeft ingevuld in zijn profiel dit lezen: tot 11 uur de tijd om het aan te passen. Dan draai ik de definitie lijst uit en gaat de boel naar Blizzard.
je kan toevallig niet voor me controleren of ik goed op die lijst sta? ;)

Ik ben nog steeds bang dat er iets fout gaat, helemaal omdat het zoveel moeite heeft gekost om een key te krijgen :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
Verderf schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:52:
[...]

Ik ben nog steeds bang dat er iets fout gaat, helemaal omdat het zoveel moeite heeft gekost om een key te krijgen :P
Jah dat heb ik ook wel een beetje, maar JJJ moet niet voor iedereen gaan controleren. dan is hij nog wel even bezig. Ik heb mijn naam en mailadres er instaan en dat was voldoende, dus het moet goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Laatst online: 09:23
Verderf schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:52:
[...]

Alleen je Voornaam, Achternaam en E-mail moet toch correct zijn?

Als je al een e-mail hebt ontvangen (ik heb dus "Via Mail" Aangevinkt) moet je dus al zeker zijn dat je E-mail goed staat. En je Voor/Achternaam kan je zo controleren bij Mijn profiel.

Heb zelf voor de zekerheid ook nu zeker 4 x gechecked en me profiel bijgewerkt :P Kan dit niet mis laten gaan door mijn eigen stomiteiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
Remcov250 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:01:
[...]

Alleen je Voornaam, Achternaam en E-mail moet toch correct zijn?

Als je al een e-mail hebt ontvangen (ik heb dus "Via Mail" Aangevinkt) moet je dus al zeker zijn dat je E-mail goed staat. En je Voor/Achternaam kan je zo controleren bij Mijn profiel.

Heb zelf voor de zekerheid ook nu zeker 4 x gechecked en me profiel bijgewerkt :P Kan dit niet mis laten gaan door mijn eigen stomiteiten :D
Ik heb het berichtje via DM gedaan. maar ik weet zeker dat ik mailadres goed getypt heb :) ik heb nu ook alweer gecontroleerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Wat vinden jullie het makkelijkste ras om mee te beginnen? Zerg is volgens mij het lastigst, protoss hebben direct sterke units dus dat is wel lekker en terran kun je weer makkelijker mee verdedigen.

Ik neig nu naar protoss omdattie een aantal toffe units hebben :)

En nog een vraagje, hoe groeperen jullie? Zetten jullie je leger op bv. op 1 - 3 en belangrijke gebouwen op 7 - 0 ofzo? Of door elkaar en dan maar proberen te onthouden waar je wat had? :p Ik dacht zelf iets van buildings vanaf 4 omdat je vaak toch niet meer dan 1 of 2 groepen eenheden hebt. Alhoewel je lategame misschien wat ghosts ofzo apart wilt hotkeyen. Of houden jullie die gewoon in de groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pedr0 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 07:21:
[...]

Hahaha die tactic ga ik ook gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
daanteb schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:31:
Wat vinden jullie het makkelijkste ras om mee te beginnen? Zerg is volgens mij het lastigst, protoss hebben direct sterke units dus dat is wel lekker en terran kun je weer makkelijker mee verdedigen.

En nog een vraagje, hoe groeperen jullie? Zetten jullie je leger op bv. op 1 - 3 en belangrijke gebouwen op 7 - 0 ofzo? Of door elkaar en dan maar proberen te onthouden waar je wat had? :p Ik dacht zelf iets van buildings vanaf 4 omdat je vaak toch niet meer dan 1 of 2 groepen eenheden hebt. Alhoewel je lategame misschien wat ghosts ofzo apart wilt hotkeyen. Of houden jullie die gewoon in de groep?
Ik heb zelf standaard eerste CC op 5, scout SCV op 2, eerste leger-units op 1 (en daarna ook 2 wanneer scout scv dood is), barracks op 3 en later factory + starport op 4. Expo CC komt op 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb af en toe nog wat problemen met aanvallen, graag jullie input.

Wanneer ik met een groepje (zerglings) aanval klik ik eigenlijk altijd één van de units van de tegenstander aan, maar het gebeurd nog wel eens dat ze dan allemaal naar die unit willen lopen, waar ze niet bij kunnen, waardoor ze achter elkaar worden afgemaakt omdat ze zelf niet aanvallen.
Wanneer ik met een groepje (zerglings) aanval en net voor de tegenstander klik, dan vallen ze vaak allemaal een andere unit aan en is het niet getarget, waardoor ik vaak ook meer units verlies als (in mijn ogen) nodig is.

Hoe doen jullie dat? Heb ik gewoon pech dat de units van de tegenstander beter gepositioneerd zijn, waardoor ik niet kan focussen op één, of doe ik misschien iets verkeerd? Hoe vallen jullie aan?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
JJJur schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:37:
[...]

op zich niet slecht, ik ga na 11 uur nog eens kijken en dan ga ik die mensen handmatig vervangen. ;)

je zou vast een DM kunnen sturen met naam en e-mail, mocht je interesse hebben...
Mischien een ideetje om de lijst van pagina 17 te gebruiken(en natuurlijk even kijken of die niet al in jouw lijst staan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:00:

Wanneer ik met een groepje (zerglings) aanval klik ik eigenlijk altijd één van de units van de tegenstander aan, maar het gebeurd nog wel eens dat ze dan allemaal naar die unit willen lopen, waar ze niet bij kunnen, waardoor ze achter elkaar worden afgemaakt omdat ze zelf niet aanvallen.
Wanneer ik met een groepje (zerglings) aanval en net voor de tegenstander klik, dan vallen ze vaak allemaal een andere unit aan en is het niet getarget, waardoor ik vaak ook meer units verlies als (in mijn ogen) nodig is.

Hoe doen jullie dat? Heb ik gewoon pech dat de units van de tegenstander beter gepositioneerd zijn, waardoor ik niet kan focussen op één, of doe ik misschien iets verkeerd? Hoe vallen jullie aan?
Ik speel niet met zerg. Maar je zou uber pro kunnen doen en meerdere groepen zerglings maken. Dus zes op 1, zes op 2 en zes op 3.

Edit: Wat is trouwens die end qualifying tournament achtig iets op de ranking?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
ronaldhofstee schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:03:
[...]

Mischien een ideetje om de lijst van pagina 17 te gebruiken(en natuurlijk even kijken of die niet al in jouw lijst staan :P )
dat is niet eens zon slecht idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
OkkE schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:00:

ik doe meestal gewoon aanvallen achter het leger van de tegenstander, dan weet je zeker dat er geen units achterblijven mocht de tegenstander zich terugtrekken. en dan gewoon maar hopen dat je leger sterker is :)

en volgens mij is het belangrijker om te zorgen dat je units blijven leven ipv tegenstanders units dood te krijgen. ie blink je beschadigde stalkers naar achteren. of beweeg marines die bijna dood zijn wat naar achteren en weer terug in battle. met zerglings lijkt me dit wel een stuk lastiger, misschien dat je de zerglings die bijna dood zijn kunt burrowen en weer naar boven kan laten komen.

[ Voor 15% gewijzigd door daanteb op 16-04-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:31:
Colossus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Into2
  • Laatst online: 02-01-2021
And on a more serious note, as previously mentioned in this thread, we have implemented fixes that will go live with the next patch and should stop the corruption of your profiles. Also we have announced a full reset (http://forums.battle.net/...icId=24261190353&sid=5010), which will flush your profiles.

So, just hang in there until the next patch and this issue should be resolved. If it is not, please report in this thread
Met de nieuwe patch zou het profile probleem dus moeten zijn opgelost + alle scores worden gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:06:
[...]

Ik speel niet met zerg. Maar je zou uber pro kunnen doen en meerdere groepen zerglings maken. Dus zes op 1, zes op 2 en zes op 3.

Edit: Wat is trouwens die end qualifying tournament achtig iets op de ranking?
Dat is misschien voor in het begin (met nog niet zulke hele grote groepen) best een idee ja. Eens uittesten of ik genoeg kan multitasken daar voor. :+
daanteb schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:25:
ik doe meestal gewoon aanvallen achter het leger van de tegenstander, dan weet je zeker dat er geen units achterblijven mocht de tegenstander zich terugtrekken. en dan gewoon maar hopen dat je leger sterker is :)
Dat is een hele goede tip inderdaad, nu je het zegt zie ik pro's dat ook regelmatig doen. Voorkomt iedergeval dat al mijn units tegen elkaar blijven botsen ipv aanvllen. :) Thanks, ook eens uittesten.
en volgens mij is het belangrijker om te zorgen dat je units blijven leven ipv tegenstanders units dood te krijgen. ie blink je beschadigde stalkers naar achteren. of beweeg marines die bijna dood zijn wat naar achteren en weer terug in battle. met zerglings lijkt me dit wel een stuk lastiger, misschien dat je de zerglings die bijna dood zijn kunt burrowen en weer naar boven kan laten komen.
Dat is inderdaad een goed punt, ik denk alleen dat mijn micro-skills daar op het moment nog niet goed genoeg voor zijn. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
MrFl0ppY schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:30:
[...]

Huh? heb jij de discussie wel gelezen op de blizzard forums? Daar is een vergelijking gedaan en het resultaat was dat het voor Protoss 600 minerals kost en voor de Terran 300, terwijl ze ongeveer evenveel gas verstoken. Duzzz.

Kun je overigens met een vast team 2vs2 doen? zo ja, ben ik nog op zoek naar een 'vaste' speler om wat 2vs2 mee te doen. Ik zit zelf rond silver/brons qua skill. Het is toch fijner om een vaste ally te hebben in plaats van elke keer een verschillende met een gigantisch verschil in skill.
ja want voor elk ras kost alles ten slotte exact hetzelfde, een hatchery kost toch ook 300 minerals waarbij het 400 voor terran kost, zerg expand dan ook heel makkelijk. je hebt wel gelijk hoor daar niet van, ik weet dat protoss erg uit de weg moet gaan om een reaper te stoppen en dat het (map afhankelijk) onmogelijk is om optijd een stalker neer te zetten. maar dat is dus cheese, je moet je aan passen om er doorheen te komen. maar ja, elk ras gebruikt resources anders en is vergelijken niet zo 1:1 volgens mij ;p

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerg moet wel eerst zo'n worker maken, dat kost ook weer tijd/minerals
Pagina: 1 ... 10 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.

Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!