Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:31:
Wat vinden jullie het makkelijkste ras om mee te beginnen? Zerg is volgens mij het lastigst, protoss hebben direct sterke units dus dat is wel lekker en terran kun je weer makkelijker mee verdedigen.

Ik neig nu naar protoss omdattie een aantal toffe units hebben :)
Ik ben ook voor de Protos gevallen. Ik vind de warpgates + warp prism fijn werken :)

Net 3 placements gespeeld, 1 daarvan verloren. Ik vind het wel grappig, want gisteravond verloor ik bij alle oefenpotjes:P Ik moet wel mijn speelstijl veranderen. Ik ben een tech'er dus als mijn tegenstander met 20 units komt dan heb ik 8 units gemaakt ofzo :F

btw mijn ingame naam is 'Encore als iemand zin heeft in oefenpotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ergens gelezen dat sc2 ook oude computers ondersteunt.
Denken jullie dat ik met mn huidige configuratie sc2 soepel kan draaien?
Natuurlijk met de laagste instellingen van het spel.

My System Specifications:

* Operating system:Windows 2.5.1.2600 (SP 2)
* CPU type:AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500
* CPU Speed (GHz):2.208
* System memory (GB):0.999
* Graphics card model:RADEON X300 Series
* Graphics card driver:ati2dvag.dll
* Desktop resolution:1280x1024
* Hard disk size (GB):225.904
* Hard disk free space (GB):88.672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
@tafelkleed

Soepel denk ik niet. Draai het spel hier op een amd x2 4400+ 2gig memory en een 7800gtx overclocked, en als ik mn opponent's basis ga scannen (terran :P) dan loopt het spel ff vast voordat alles tevoorschijn komt, hoe meer buildings hoe lastiger het word. Ook grote battles gaan moeilijk worden gok ik. Maar niet geschoten is altijd mis, gewoon alles op Low zetten en kijken hoe het draait :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:13:

My System Specifications:

* Operating system:Windows 2.5.1.2600 (SP 2)
* CPU type:AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500
* CPU Speed (GHz):2.208
* System memory (GB):0.999
* Graphics card model:RADEON X300 Series
* Graphics card driver:ati2dvag.dll
* Desktop resolution:1280x1024
* Hard disk size (GB):225.904
* Hard disk free space (GB):88.672
Starcraft II beta draait vrij goed op oude systemen. Ik gok dat je het spel met die setup in 1280x1024 32-bit vlot kan spelen als je alle effecten uitzet en detail op low instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah dat is mooi, als ik vragen mag, wordt er nog keys weggegeven door Blizzard? Of is de beta al bijna afgelopen? Want ik heb enkele maanden geleden al voor 'beta opt-in' ingeschreven ik neem aan dat de kans klein is dat ik nog word gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een paar potjes 2v2 gespeeld met zerg.

Geen drones bouwen, spawning pool. Dan 2drones. 3keer2zerglings en daar mee aanvallen. Overlord. En nog meer zerglings. Gaat best goed. Vooral tegen protos die zijn ramp nog niet dicht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Als ze in builds spreken over 9pool en 12pool, betekent dit dan: build order voor een spawning pool wanneer er 9 of 12 eenheden van je suplly worden ingenomen? Dus die n-pool builds gelden enkel voor zerg?

Sry als dit een nooby vraag is, maar ben zerg wat aan het verkennen en ik kom die term steeds weer tegen.

[ Voor 21% gewijzigd door FezzFest op 16-04-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouflee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:44
FezzFest schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:44:
Als ze in builds spreken over 9pool en 12pool, betekent dit dan: build order voor een spawning pool wanneer er 9 of 12 eenheden van je suplly worden ingenomen? Dus die n-pool builds gelden enkel voor zerg?

Sry als dit een nooby vraag is, maar ben zerg wat aan het verkennen en ik kom die term steeds weer tegen.
ja dit is inderdaad de supply count die je rechtsbovenin je scherm ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FezzFest schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:44:

Ik vraag me hetzelfde af :>

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 12:48 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
thx kaassoufflee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 13:09
daanteb schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:31:
Wat vinden jullie het makkelijkste ras om mee te beginnen? Zerg is volgens mij het lastigst, protoss hebben direct sterke units dus dat is wel lekker en terran kun je weer makkelijker mee verdedigen.

Ik neig nu naar protoss omdattie een aantal toffe units hebben :)

En nog een vraagje, hoe groeperen jullie? Zetten jullie je leger op bv. op 1 - 3 en belangrijke gebouwen op 7 - 0 ofzo? Of door elkaar en dan maar proberen te onthouden waar je wat had? :p Ik dacht zelf iets van buildings vanaf 4 omdat je vaak toch niet meer dan 1 of 2 groepen eenheden hebt. Alhoewel je lategame misschien wat ghosts ofzo apart wilt hotkeyen. Of houden jullie die gewoon in de groep?
Je kunt het beste het ras kiezen die je het leukste vind, want als je later veranderd van race zul je toch weer een stapje terug moeten doen. Verder zou eerder kijken naar hoe het ras past bij jou speelstijl dan te kijken welke in het begin het makkelijkste is. Dus als je bijvoorbeeld erg van expanden houdt voor Zerg kiezen.

Groeperen is hoe je het zelf het fijnst vindt. Wat wel handig is om bijvoorbeeld je main altijd op 4 te doen en vaakst gebruikte gebouw(en) op 5 en dan laten aflopen. Maar je kunt ook alles op 5 ofzo zetten en dan met tab wisselen van gebouw.

Als je die ghost in een grotere groep hebt kun je ook tab wisselen naar je ghosts om de abilities te gebruiken. Als je ze echt even apart wilt hebben dan kun je ook met ctrl alle ghost selecteren.
OkkE schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:00:
Ik heb af en toe nog wat problemen met aanvallen, graag jullie input.

Wanneer ik met een groepje (zerglings) aanval klik ik eigenlijk altijd één van de units van de tegenstander aan, maar het gebeurd nog wel eens dat ze dan allemaal naar die unit willen lopen, waar ze niet bij kunnen, waardoor ze achter elkaar worden afgemaakt omdat ze zelf niet aanvallen.
Wanneer ik met een groepje (zerglings) aanval en net voor de tegenstander klik, dan vallen ze vaak allemaal een andere unit aan en is het niet getarget, waardoor ik vaak ook meer units verlies als (in mijn ogen) nodig is.

Hoe doen jullie dat? Heb ik gewoon pech dat de units van de tegenstander beter gepositioneerd zijn, waardoor ik niet kan focussen op één, of doe ik misschien iets verkeerd? Hoe vallen jullie aan?
Wat je het beste kan doen is attack move een stukje achter de tegenstander doen en dan je zerglings apart micro'en. Anders krijg je zoals je als zegt dat je eigen units elkaar in de weg gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:09

Tweakjur

Redacteur
Iedereen die een DM had gestuurd, staat op de lijst!

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JJJur schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:33:
Goed nieuws! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nog te wachjten op mn keyyy van gisteren! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:38:
Heb je wel geslapen? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:38:
Iedereen wacht nog op z'n key. JJJur heeft waarschijnlijk net de lijst klaar en verstuurd (of gaat binnenkort deze versturen) naar Blizzard. Dan is het wachten tot Blizzard actie onderneemt. We moeten rekenen op ongeveer een week denk ik. Eerder zou mooi zijn want ik kan persoonlijk niet wachten om ook echt eens te spelen in plaats van youtube shoutcasts te bekijken, hoe entertaining dat ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:29:
ah dat is mooi, als ik vragen mag, wordt er nog keys weggegeven door Blizzard? Of is de beta al bijna afgelopen? Want ik heb enkele maanden geleden al voor 'beta opt-in' ingeschreven ik neem aan dat de kans klein is dat ik nog word gekozen?
Om dit nog even onder de aandacht te brengen, worden er nog mensen van keys voorzien of is alles vergeven ? Thanx a bunch

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een weeeek!!!aarghhh!!! nee kan niet slapen! net mn muis opgegeten! omdat ik gek werdt waarghhh!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Spoiler schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:45:
[...]
Om dit nog even onder de aandacht te brengen, worden er nog mensen van keys voorzien of is alles vergeven ? Thanx a bunch
Volgens mij kijken ze naar het o.a. naar aantal actieve spelers, als dat onder een bepaald punt komt dan doen ze aan een "extra" beta wave. Daarnaast hebben ze een US client en EU client dus het kan best zijn dat dat onderscheid in spelers ook nog wordt meegenomen.

Ik geloof niet dat de laatste officiele beta uitnodigingen nu al verstuurd zijn, dus er is nog hoop. De meeste kans maak je echter door middel van het soort acties van tweakers.

[ Voor 17% gewijzigd door Lukin op 16-04-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Binnenkort komt een volledige ladder reset, samen met een nieuwe patch. Het is niet onrealistisch dat ze zoveel mogelijk mensen willen binnenkrijgen om de launch-omstandigheden te benaderen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisheid
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-02-2022
is de lijst ergens te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Laatst online: 14:22
Lukin schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:51:
[...]

Volgens mij kijken ze naar het o.a. naar aantal actieve spelers, als dat onder een bepaald punt komt dan doen ze aan een "extra" beta wave. Daarnaast hebben ze een US client en EU client dus het kan best zijn dat dat onderscheid in spelers ook nog wordt meegenomen.

Ik geloof niet dat de laatste officiele beta uitnodigingen nu al verstuurd zijn, dus er is nog hoop. De meeste kans maak je echter door middel van het soort acties van tweakers.
Ok helder, dank je wel ! Alleen kan ik, of we, nu nog inhaken op de huidige actie van Tweakers.net ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 20:43
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:13:
...
Heb wat benchmarks gedraaid op een vergelijkbaar systeem met een iets betere videokaart. Deze draaide het spel prima op High:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=113832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferahgo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-04-2022
Dit is waarschijnlijk een beetje een domme vraag van mij, maar wat is een DM?

Ik ben ook 1 van de gelukkige die een key heeft gewonnen via tweakers:), kijk er erg naar uit om protoss te gaan spelen, vanwege hun mogelijkheden om te teleporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferahgo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:43:
[...]

Dit is waarschijnlijk een beetje een domme vraag van mij, maar wat is een DM?

Ik ben ook 1 van de gelukkige die een key heeft gewonnen via tweakers:), kijk er erg naar uit om protoss te gaan spelen, vanwege hun mogelijkheden om te teleporteren.
Direct Message, soort private message op GoT.
Je moet het alleen eerst "aanzetten" bij je profiel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man, ik hoop dat toss AA een goede buff gaat krijgen. Als je 12 muta's niet aankan met 12 stalkers, 2 cannons en 3 phoenix ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:57:
Man, ik hoop dat toss AA een goede buff gaat krijgen. Als je 12 muta's niet aankan met 12 stalkers, 2 cannons en 3 phoenix ...
Zo'n 8 sentries en een paar stalkers hadden ze aangekunnen maar ik ben het helemaal met je eens. Als ik zie hoeveel muta's een zerg kan maken met bijvoorbeeld 2 basissen (wat zowat standaard is voor zerg) dan is voor Protoss erg lastig. Gisteren nog een pot gedaan tegen een zerg met 1 basis die mass muta's ging. Net gewonnen door een hoop sentries te bouwen. Gelukkig had hij geen geld meer voor een grond leger want daar sucken die sentries super hard tegen. Bovendien slurpen sentries 100gas per keer.

Ohja en die Phoenix die kunnen ze wat mij betreft wel schrappen. Heel af en toe gebruik ik hem om een ultralisk of een siege tank tijdelijk onschadelijk te maken maar als AA is ie waardeloos. Laat dat nou zijn primaire rol zijn...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Ik zag net een phoenix vliegen. 3 Ghosts en die waren gauw neer. Net wel een okay pot, eindelijk wat goed gespeeld met ghosts :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darvu
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-11-2022
EMP en Nukes zijn leuke speeltjes voor de ghost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:57:
Dan doe je iets gruwelijks verkeerd en wordt je eruit gemicroed keihard.

En muta's zijn niet heel makkelijk om voor te gaan als zerg. Athans merk ik de meerderheid van de spelers waar ik tegen zit geven je geen tijd om zo ver te komen.

Juist tegen terrans ga ik zelden mutas of zet ik het door. Ik het begin is het leuk maar 90% van de terrans gebruiken marines. Marines eten muta's

[ Voor 34% gewijzigd door Postius op 16-04-2010 15:27 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Oh ja, potje daarvoor tegen een Zerg

"Oh god, another Terran, going mass MMM hmm?"
"Oh boy, another Zerg, going mass Muta's hmm?"
"Haha, nah, i hate muta..."
"Good, i dont like MMM"

slecht gescout door mij, ik was nog niet wakker. 15 muta's in mijn basis.

"Yea, i see you there, hating Muta's pretty bad huh"
"/giggle"

:').

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mind game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Het was ook te mooi geweest natuurlijk, een Zerg die niet voor mass Muta gaat ;). Zouden ghosts goed zijn vs muta? Cloak dus invis + snipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marines, turrets, ghosts en Thors zijn allemaal wel goed. Geen idee wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:19:
[...]

Dan doe je iets gruwelijks verkeerd en wordt je eruit gemicroed keihard.

En muta's zijn niet heel makkelijk om voor te gaan als zerg. Athans merk ik de meerderheid van de spelers waar ik tegen zit geven je geen tijd om zo ver te komen.

Juist tegen terrans ga ik zelden mutas of zet ik het door. Ik het begin is het leuk maar 90% van de terrans gebruiken marines. Marines eten muta's
Nope, ik blinkte zelfs rond om uit range te blijven. Maar dan vliegen ze gewoon naar de andere kant van mn base en gaan daar harrassen. En sinds muta nogal gas heavy zijn moet je ook nog eens dealen met speedlings. Als toss is dat gewoon niet relax te doen. Daarom rush ik meestal een zerg gewoon keihard kapot.Ben nog weinig mensen tegengekomen die een beetje rush kunnen stoppen. Maar als je op 2v2 maps speelt is mijn scout te traag voor een echt goede rush en loop je door de enorme afstanden al snel tegen roaches aan, en om die weer fatsoenlijk te kunnen counteren zal je stalkers + immortals moeten hebben . Maar tegen de tijd dat je die hebt zijn er ook al muta's. Waardoor je gedwongen bent een vage mix als leger te gebruiken. Zerg is in dat opzicht nogal een duf ras; spam hydra of spam muta en spend de rest aan speedlings.

Als Terran is muta een eitje, maar het is simpelweg een feit dat toss AA nogal weaksauce is (net als Z early game, maar niet mid/end). Terran heeft marines, thors, vikings (die gruwelijk hard air ownen). Z heeft muta en hydra wat perfecte allround units zijn. Toss heeft alleen stalkers die een beetje multi purpose zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat muta's gas heavy zijn is een voordeel voor zerg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:37:
Dat muta's gas heavy zijn is een voordeel voor zerg?
Ja, en nee. Het betekend dat ze veel minirals overhouden voor exp (die makkelijk te defenden zijn met een snel air army) en je kan als een gek zerglings spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 15:49
Twee dagen geleden heb ik dan toch nog mijn beta invite gekregen, er is dus nog hoop voor ieder die zich ooit heeft ingeschreven voor de beta opt-in.

Ondertussen drie potjes 1v1 gespeeld, waarbij ik steeds Terran was en twee daarvan heb ik gewonnen. Ik volg de youtube-video's van Husky & HDstarcraft dan ook al een tijdje en heb Starcraft en Warcraft III in hun tijd vaak gespeeld, ik had dus wel een voordeel tegenover de andere nieuwelingen vermoed ik.

Eerste indrukken:

- Het speelt vlot weg en is vrij toegankelijk (easy to play, hard to master ;) )

- Reapers ownen, maar zijn ook wel wat overpowered in de vroege stadia van het spel.

- Weten wat je tegenstander doet/ van plan is is onontbeerlijk als je wilt winnen.

- Loopt vlot zowel op mijn desktop E8400/HD4850 en laptop i3-330m/HD5650 (als ik in een goede bui ben zal ik het spel misschien wel eens op mijn oude P4 550/7600GT testen)

- Met het widescreen op mijn laptop (16/9-> 1366*768) ben ik wel serieus in het voordeel tegenover mijn desktop (5/4-> 1280*1024). Er is echt veel meer zichbaar op een widescreen. Ik snap niet waarom ze een widescreen zoveel voordeel geven :?

Wat ik me wel afvroeg: een tegenstander ging op een gegeven moment voor mass air: Vikings/Banshees. Maar wat is nu de beste counter hiervoor aangezien de Terran geen goliath meer heeft? Ik zag me dan genoodzaakt om zelf ook maar vikings te maken. Is er voor de terran nog een andere counter tegen air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Docho schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:39:

Wat ik me wel afvroeg: een tegenstander ging op een gegeven moment voor mass air: Vikings/Banshees. Maar wat is nu de beste counter hiervoor aangezien de Terran geen goliath meer heeft? Ik zag me dan genoodzaakt om zelf ook maar vikings te maken. Is er voor de terran nog een andere counter tegen air?
Thors, en je eigen vikings. Als hij banshees heeft heeft hij minder cash voor vikings. Weet vrij zeker dat vikings nog een AA nerf krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het widescreen op mijn laptop (16/9-> 1366*768) ben ik wel serieus in het voordeel tegenover mijn desktop (5/4-> 1280*1024). Er is echt veel meer zichbaar op een widescreen. Ik snap niet waarom ze een widescreen zoveel voordeel geven :?
16:9 is nu eenmaal de standaard (of beter gezegd: word de standaard)

aangezien SC2 een game is die langer dan 1 jaar populair is gaan ze geen oud beeldformaat als 5:4 het voordeel geven, laptops zijn bijna alleen nog maar in 16:9 te krijgen.

trouwens, zulke mooie specs, 5 jaar oud scherm? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beeldschermen dateren niet zoals de chips natuurlijk. CRT is al 100 jaar oude technologie en heeft nog steeds voordelen tov de andere nieuwe technieken, bijvoorbeeld. Dat is echt compleet anders dan Moore's law.

En dat muta's veel gas kosten is natuurlijk altijd een nadeel. Dat je 'ja en nee' zegt vind ik echt dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik jammer vind is dat je niet verder kan uitzoomen. (Supreme Commander heeft me hierin wat verwend)
Als je helemaal zou kunnen uitzoomen zou aspectratio minder uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Twee dagen geleden heb ik dan toch nog mijn beta invite gekregen, er is dus nog hoop voor ieder die zich ooit heeft ingeschreven voor de beta opt-in.

Ondertussen drie potjes 1v1 gespeeld, waarbij ik steeds Terran was en twee daarvan heb ik gewonnen. Ik volg de youtube-video's van Husky & HDstarcraft dan ook al een tijdje en heb Starcraft en Warcraft III in hun tijd vaak gespeeld, ik had dus wel een voordeel tegenover de andere nieuwelingen vermoed ik.

Eerste indrukken:

- Het speelt vlot weg en is vrij toegankelijk (easy to play, hard to master ;) )

- Reapers ownen, maar zijn ook wel wat overpowered in de vroege stadia van het spel.

- Weten wat je tegenstander doet/ van plan is is onontbeerlijk als je wilt winnen.

- Loopt vlot zowel op mijn desktop E8400/HD4850 en laptop i3-330m/HD5650 (als ik in een goede bui ben zal ik het spel misschien wel eens op mijn oude P4 550/7600GT testen)

- Met het widescreen op mijn laptop (16/9-> 1366*768) ben ik wel serieus in het voordeel tegenover mijn desktop (5/4-> 1280*1024). Er is echt veel meer zichbaar op een widescreen. Ik snap niet waarom ze een widescreen zoveel voordeel geven :?

Goed scouten kan je reaper rush al goed tegen gaan. Ik snap het gebash op reapers niet zo goed. Reapers zijn eigenlijk alleen goed vs workers maar zodra je het één keer doet als verassing is het daarna gewoon niet meer viable aangezien de tegenstander dan een aantal ranged units in zijn mineral line zet.

En imo is het door simpel scouten makkelijk te counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me op dag 1 van beta nog een game herinneren waar een T met mass reapers zelfs de nexus van de protoss kapot maakte maar dat de protoss daarna nog won door gewoon aan te vallen want ja reapers kunnen alleen iets tegen workers en tegen buildings en als je alleen maar reapers bouwt kun je je nergens tegen verdedigen.

Ik heb trouwens tig keer met de eerste 2 of 4 helions gewonnen. Ja, tegen slechte spelers omdat de automatch snelheid prefereert. Maar ik heb ook een paar keer geopend met 1 rax reapers. En reapers zijn echt veel minder effectief gebleken dan helions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ach zo heb ik ook vrij veel potjes gewonnen door de nexus, hq, hive whatever met 14 reapers te slopen :p maar op hogere level werden de reapers gescout, nu probeer ik nog wel eens met 3 reapers wat workers uit te schakelen maar in de replays laat het vaak zien dat het weinig nut heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik hoop dat de key van tweakers.net snel komt, want als ik dit allemaal lees, krijg ik veel zin om mee te beta testen.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kunnen we nog wel een paar dagen / weekje wachten tot de key in de mailbox arriveert. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
MrVegeta schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:31:
Het was ook te mooi geweest natuurlijk, een Zerg die niet voor mass Muta gaat ;). Zouden ghosts goed zijn vs muta? Cloak dus invis + snipe?
Marines pwnen de fuck ui Muta's mits je er een paar hebt en Stims uiteraard.
En thors met splash damage.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 16-04-2010 16:52 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
trouwens, zulke mooie specs, 5 jaar oud scherm? 8)7
Het was een zeer goed scherm in zijn tijd en is dat vandaag nog steeds. ;) Een beetje wat Glaucus zegt dus.
Als je trouwens naar steam survey kijkt, dan zal je zien dat 1280*1024 nog steeds het populairste formaat is. Ik snap niet zo goed waarom al die mensen benadeeld moeten worden.

Verder begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt met 5:4 of 16:9 het voordeel geven, van mij moeten ze niemand het voordeel geven, het lijkt me gewoon logisch om 5:4 iets meer noord/zuid zicht te geven en 16/9 iets meer oost/west zicht te geven. Met andere woorden, verschillende lengte/breedte, maar wel dezelfde oppervlakte.

Zie dan ook http://www.gamespot.com/features/6251839/index.html voor een vergelijk tussen de verschillende beeldformaten. 5:4 voelt gewoon niet lekker, ik heb steeds het gevoel 'ingezoomd' op de map te kijken.
Goed scouten kan je reaper rush al goed tegen gaan. Ik snap het gebash op reapers niet zo goed. Reapers zijn eigenlijk alleen goed vs workers maar zodra je het één keer doet als verassing is het daarna gewoon niet meer viable aangezien de tegenstander dan een aantal ranged units in zijn mineral line zet.
Nou, ik heb er zelf nog géén problemen mee gehad, mijn tegenstanders wel ;) . Ik durf er nu ook géén uitsluitende uitspraken over te doen na een paar potjes, maar het is simpelweg mijn eerste indruk. Het viel me gewoon op dat zelfs een Protoss-speler met 2 stalkers er niet in slaagde om een groepje reapers degelijk te counteren, dankzij de manier waarop ik mijn reapers micro'de. Dit terwijl de stalker net de reapers goed zouden moeten counteren.
Verder lijkt de reaper me toch nog wel nuttig in de mid-game, zo was er tussen mijn leger en mijn tegenstander zijn leger een gevecht en voerden mijn reapers tegelijkertijd een raid uit op zijn mineral-lines. Lekker alle troepen weg van zijn mineral line en zelfs als de tegenstander het gevecht wint merkt die plots dat al zijn workers weg zijn en verliest die op lange termijn nog :+
Thors, en je eigen vikings. Als hij banshees heeft heeft hij minder cash voor vikings. Weet vrij zeker dat vikings nog een AA nerf krijgen.
Ik zal thors de volgende keer eens proberen, maar die lijken me nogal sloom, eer die bij een aangevallen expo zijn is die al lang weg en staat de vijandelijke expo er volgens mij al :+

Heb net 2 potjes FFA gespeeld met Protoss (steeds ook tegen 3 Terrans), was me dat even vaag zeg. Twee keer getecht richting carriers en ze daarmee overwhelmen, en het lukte zonder problemen. In de replay zag ik wel dat ze het spel niet helemaal begrepen. (Reapers tegen siege tanks gebruiken enzo 8)7 )

Had wel de fout gemaakt om mijn eigen interceptors in mijn eigen vortex te laten vliegen, niet zo slim van mij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Docho schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:05:
[...]
Zie dan ook http://www.gamespot.com/features/6251839/index.html voor een vergelijk tussen de verschillende beeldformaten. 5:4 voelt gewoon niet lekker, ik heb steeds het gevoel 'ingezoomd' op de map te kijken.
je kan je scherm altijd nog op 1280*720 zetten, maar dat is ook niet ideaal...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Postius schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:46:
[...]

Marines pwnen de fuck ui Muta's mits je er een paar hebt en Stims uiteraard.
En thors met splash damage.
Je weet dat Muta's kunnen vliegen hé... dus Thor is sowieso te langzaam (je zou 2 thors in je basis kunnen zetten maar dan kan je net zo goed missle turrets bouwen) en marines zijn wel goed natuurlijk, in grote getallen maar kunnen muta's niet bijhouden als ze van je main naar expension gaan om SCV's af te maken.

Net ook een potje vs Zerg, broodlords. God, wat zijn dat kut dingen zeg. Die kan je ook alleen pakken met vikings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Wat betreft resoluties: ik heb starcraft II beta op 16:9 (1920x1080) 16:10 (1920x1200) en 5:4 (1280x1024) gespeeld. Imho vind ik 16:9 veel te "plat". Mijn voorkeur gaat uit naar 16:10 gevolgd door 5:4 en als laatste 16:9. ik zie niet goed in wat het grote voordeel is van 16:9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
MrFl0ppY schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:05:
[...]

Ohja en die Phoenix die kunnen ze wat mij betreft wel schrappen. Heel af en toe gebruik ik hem om een ultralisk of een siege tank tijdelijk onschadelijk te maken maar als AA is ie waardeloos. Laat dat nou zijn primaire rol zijn...
Ach mijn 5 phoenixjes schoten die 2x 6 Muta's toch erg simpel aan gort.(was wel een noob vs noob game :P) Ze zijn best goed tegen light air en die graviton beam kan ook erg leuk zijn. Enige nadeel is dat het wat moeilijk is om er veel te krijgen (je kan meestal wel beter units bouwen met die minerals).
Docho schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:05:
[...]
Had wel de fout gemaakt om mijn eigen interceptors in mijn eigen vortex te laten vliegen, niet zo slim van mij :z
Hah, mijn 1e en enige keer met carriers en mothership deed ik precies hetzelfde.. 8)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOleo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:42:
[...]

Ach mijn 5 phoenixjes schoten die 2x 6 Muta's toch erg simpel aan gort.(was wel een noob vs noob game :P) Ze zijn best goed tegen light air en die graviton beam kan ook erg leuk zijn. Enige nadeel is dat het wat moeilijk is om er veel te krijgen (je kan meestal wel beter units bouwen met die minerals).

[...]

Hah, mijn 1e en enige keer met carriers en mothership deed ik precies hetzelfde.. 8)
Cash for cash zijn muta's veel en veel beter dan phoenixs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

daanteb schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:15:
net eerste oefenpotje gedaan en gewonnen met wat mazzel :P van het weekend ook maar eens placement matches proberen. zal wel onderaan moeten beginnen :)

btw. bij mij zit er wat rare meuk op de achtergrond in het menu. ingame is alles wel ok.

[afbeelding]

bedoel dan links die ruimte die witte puntjes. dacht eerst dat dat door oude videokaart drivers kwam maar na update was het er nog steeds. of zou het gewoon komen omdat ik een ouwe videokaart heb? (nvidia 6800)
loool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starcraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:42
Damn dat verschil in beeldformaten is huge! 16:9 ziet gewoon 2x zoveel als iemand die 5:4 speelt. Ik vond het ook al erg ingezoomd maar nu zie ik wat er mis gaat, ik zou er bijna een breedbeeld voor kopen! Wel een beetje schandalig overigens, dit geeft de breedbeeld gebruikers wel degelijk voordeel als het mij vraagt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Wat moet Blizzard dan doen? In de jaren 90 blijven hangen voor die 30 mensen die not CRT schermen op 4:3 (of wat dan ook) gebruiken?

Btw, zo zien die sterren er bij mij op de achtergrond niet uit...

[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 16-04-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 13:30
Eh nee, hij heeft wel degelijks iets vreemds aan de linkerkant. Het zijn verticale "vlekken" die duidelijk geen sterren zijn. Als je het niet goed kunt zien moet je iets anders voor je monitor gaan zitten (moest ik ook).

Dit topic gaat snel nu, dit gaat dus over de post van Daanteb en de reacties daarop van Sak3d en Outcast Within.

[ Voor 20% gewijzigd door Wmm op 16-04-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Ik heb net eens gekeken naar dat verschil in resolutie, is wel apart om te zien. Ik vreesde eigenlijk dat ik in het nadeel zou zijn met mijn laptop resolutie van 1360x768 (minder zichtbaar in de hoogte), maar blijkbaar is dat dus juist niet zo.

Ergens trouwens wel logisch dat ze uitgaan van de resolutie met de minste hoogte en dat als "Standaard" zichtbare breedte doen. Tja, ik denk niet dat Blizzard veel keuze hierin had. Stel je voor dat ze SCII weer zouden beperken tot een resolutie. Welke resolutie zouden ze dan moeten nemen, vooral met de huidige hoeveelheid tft/lcd schermen die een native resolutie hebben en de rest crap weergeven.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:31
Iemand een goeie guide, wanneer je precies welke upgrades voor Zerg moet nemen? Speedling upgrade pak ik altijd, maar ik heb soms het idee dat ik het eea mis loop door te snel bepaalde upgrades te pakken wat dan ook weer veel geld kost.

Hoe check je zoiets?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:09

Tweakjur

Redacteur
Heren, uw aandacht voor t volgende...

Door het grote aantal foutieve inschrijvingen (lees: mensen die hun naam niet hebben ingevuld in hun profiel, of een duidelijke fake naam hebben opgegeven) zijn wij vandaag wat tijd kwijtgeraakt met het aanvullen van de lijst. Daarvoor heb ik in eerste instantie mensen laten reageren naar mij via DM, en daarna hebben we de overige plekken ingevuld met mensen die mee hadden gedaan, maar buiten de boot waren gevallen. Ik heb helaas geen overzicht bij de hand welke mensen dat zijn (immers nu verwerkt in de totale lijst).

Dit proces heeft er echter wel toe geleid dat we wat vetraging oplopen; de lijst gaat nu pas maandag (..want in t weekend is ook Activision Blizzard Benelux vrij..) richting Blizzard. Excuses voor de vertraging, maar we kunnen er natuurlijk ook weinig aan doen dat bijna 70 mensen niet voldeden aan de gestelde eisen.. naam en e-mail, hoe moeilijk kan het zijn...?

Anyway, de lijst is klaar, af, done, dus je mag je naam weer weghalen uit je profiel, mocht je dat willen.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus door 70 "retards" moeten nu 680 mensen langer wachten?
Je weet nu hun tweakers.net account, ban ze! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 27-07 15:33
JJJur schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:26:

Door het grote aantal foutieve inschrijvingen (lees: mensen die hun naam niet hebben ingevuld in hun profiel, of een duidelijke fake naam hebben opgegeven) zijn wij vandaag wat tijd kwijtgeraakt met het aanvullen van de lijst. Daarvoor heb ik in eerste instantie mensen laten reageren naar mij via DM, en daarna hebben we de overige plekken ingevuld met mensen die mee hadden gedaan, maar buiten de boot waren gevallen. Ik heb helaas geen overzicht bij de hand welke mensen dat zijn (immers nu verwerkt in de totale lijst).

Dit proces heeft er echter wel toe geleid dat we wat vetraging oplopen; de lijst gaat nu pas maandag (..want in t weekend is ook Activision Blizzard Benelux vrij..) richting Blizzard. Excuses voor de vertraging, maar we kunnen er natuurlijk ook weinig aan doen dat bijna 70 mensen niet voldeden aan de gestelde eisen.. naam en e-mail, hoe moeilijk kan het zijn...?

Anyway, de lijst is klaar, af, done, dus je mag je naam weer weghalen uit je profiel, mocht je dat willen.
Ach, vrijdag of maandag zal ook weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferahgo
Waarschijnlijk is het veels te veel werk, maar is het ook mogelijk om de mensen die in eerste instantie hadden gewonnen maar ivm naam/email ofzo hebben verloren een mailtje te sturen om hen in te lichten? Ik spreek waarschijnlijk voor meer mensen die, ondanks dat ze zeker weten dat ze alles goed hebben ingevuld, toch even zeker willen weten dat ze op het lijstje zijn beland:).

[ Voor 50% gewijzigd door Ferahgo op 16-04-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

JJJur iig bedankt voor de moeite die je ervoor doet. Beetje jammer van die mensen die het te moeilijk blijken te vinden om wat tekst te lezen voordat ze meedoen aan de beta key giveaway.. naja fijn weekend iig :) Hoop dat de overige 70 mensen er extra blij mee zijn.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Wat moet Blizzard dan doen? In de jaren 90 blijven hangen voor die 30 mensen die not CRT schermen op 4:3 (of wat dan ook) gebruiken?
Nogmaals, bekijk de Steam Survey en dan zal je zien dat er meer dan 30 man nog die resoluties gebruiken. Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik heb een laptop. Maar feitelijk vind ik strategiespellen op een 'hoger' scherm lekkerder werken dan een widescreen, vooral omdat je in SC2 al een breed beeld hebt door de HUD onderaan het scherm. 4:3 en 5:4 moeten dan wel goed ondersteund zijn natuurlijk.
Ergens trouwens wel logisch dat ze uitgaan van de resolutie met de minste hoogte en dat als "Standaard" zichtbare breedte doen. Tja, ik denk niet dat Blizzard veel keuze hierin had. Stel je voor dat ze SCII weer zouden beperken tot een resolutie. Welke resolutie zouden ze dan moeten nemen, vooral met de huidige hoeveelheid tft/lcd schermen die een native resolutie hebben en de rest crap weergeven.
Nee, een vaste resolutie moeten ze niet hebben, gewoon zien dat de hoeveelheid oppervlakte hetzelfde blijft. Dus 4:3 en 5:4 een voordeel in de hoogte en 16:9 en 16:10 een voordeel in de breedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 13:13
Jammer hoor. Kunnen we er wel vanuit gaan dan dat Blizzard ons die codes voor het volgende weekend stuurt? Anders wordt het nog een week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

JJJur schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:26:

...

Ik ben nu bijna bang dat ik stom ben geweest en screwed it up, alhoewel ik het 5 keer gechecked had...
Docho schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:36:
[...]
Nee, een vaste resolutie moeten ze niet hebben, gewoon zien dat de hoeveelheid oppervlakte hetzelfde blijft. Dus 4:3 en 5:4 een voordeel in de hoogte en 16:9 en 16:10 een voordeel in de breedte
True, zou het eerlijkste zijn, ik neem aan dat ze bij Blizzard een reden hebben gehad om de hoogte fixed te zetten. Misschien is dat wel een goede vraag om ze stellen tijdens een van de vragensessies (ik heb er zelf in ieder geval nog niets over gehoord vanuit Blizzard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik wel, tegenwoordig met zoveel verschillende systemen en beeldschermen, resoluties, formaten etc kan Blizzard niet een game uitbrengen die een standaard uit 1996 handhaaft. Helemaal begrijpelijk van mijn kant, hoe groot is nou het percentage dat nu nadeel heeft? Dan nog, als iemand met zo'n beeldscherm gamed kan die nooit zo "hardcore" zijn om er over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ferahgo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:33:
[...]

Waarschijnlijk is het veels te veel werk, maar is het ook mogelijk om de mensen die in eerste instantie hadden gewonnen maar ivm naam/email ofzo hebben verloren een mailtje te sturen om hen in te lichten? Ik spreek waarschijnlijk voor meer mensen die, ondanks dat ze zeker weten dat ze alles goed hebben ingevuld, toch even zeker willen weten dat ze op het lijstje zijn belandt:).
Anyway, de lijst is klaar, af, done
8)7

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferahgo
Het is vervolgens wel veel werk om al die mensen te mailen etc., en hij heeft al zoveel tijd opgeofferd hieraan.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferahgo op 16-04-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Bedankt voor de heads up. Hoef ik van het weekend niet continue m'n e-mail te checken :) Gelijk even mijn naam weer uit het profiel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Kwam onlangs een lijstje tegen met alle mogelijke hotkeys voor Starcraft 2. Misschien hebben jullie er ook iets aan *klik*. Als Protoss player is de hotkey "w" een geschenk uit de hemel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisheid
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-02-2022
Ik kan me tot de key arriveerd wel goed vermaken met I Suck At Starcraft 2 moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Into2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-01-2021
hm, zojuist de 5 placement matches gespeeld. 3 gewonnen 2 verloren. You moved into the Bronze league! Ik denk naja, mooie plek om te beginnen.. log ik na het eten opnieuw in.. alles weg en moet weer opnieuw placement matches spelen.. beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Laatst online: 17-07-2021
FezzFest schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:59:
Kwam onlangs een lijstje tegen met alle mogelijke hotkeys voor Starcraft 2. Misschien hebben jullie er ook iets aan *klik*. Als Protoss player is de hotkey "w" een geschenk uit de hemel ;).
Handig lijstje inderdaad. De "W" hotkey als Protoss is zeker onontbeerlijk indien je het maximale uit je warpgates wil halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 13:13
chrisheid schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:01:
Ik kan me tot de key arriveerd wel goed vermaken met I Suck At Starcraft 2 moet ik zeggen!
Dankje voor de tip. Ik kan de adviezen van TotalBiscuit goed gebruiken want ik zuig ook in StarCraft ;)

(Linkje voor andere geïnteresseerden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ferahgo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:33:
[...]

Waarschijnlijk is het veels te veel werk, maar is het ook mogelijk om de mensen die in eerste instantie hadden gewonnen maar ivm naam/email ofzo hebben verloren een mailtje te sturen om hen in te lichten? Ik spreek waarschijnlijk voor meer mensen die, ondanks dat ze zeker weten dat ze alles goed hebben ingevuld, toch even zeker willen weten dat ze op het lijstje zijn belandt:).
dat zou inderdaad wel erg fijn zijn :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Ik heb vanaf nu besloten altijd 'Random' te kiezen als ras:

Na als Terran in de grond gestampt te zijn door een proxy pylon rush besloot ik niet bij de pakken te blijven neer zitten en begon ik gauw een andere match.
Ik startte als zerg rechtsonder op Kulas Ravine en de Protoss-tegenstander startte linksonder. Nu deed die Protoss toch weer net hetzelfde met die idiote proxy-pylon rush. Ik besloot iets compleet wild te doen door mijn scoutende drone linksboven een expansion te starten, terwijl ik intussen in mijn main alles aan het vol pleuren was met spine & spore crawlers. De Protoss was in de tussentijd een ring van photon-cannons aan het maken rond mijn main. Ik kon zelfs een paar van mijn minerals in mijn main niet minen omdat mijn drones dan neergeschoten werden door de photon-cannons. Mijn verscholen expansion groeide echter gestaag.
Ik vermoed dat mijn Protoss-tegenstandar niet goed wist wat te doen tegen al die spine/spore crawlers met grondtroepen en techte richting carriers.
Ondertussen startte ik een tweede 'geheime'expansion en mijn geheime leger begon te groeien, totdat ik zelf doorhad dat hij met carriers begon te spelen en mijn main niet met een grondleger ging aanvallen. Ik techte dus richting corruptors en hydralisks en toen die klaar waren was mijn supply bijna maximaal.
Ik besloot mijn 'swarm' richting zijn basis te sturen, en zijn troepen die fel verspreid waren werden afgeslacht door die grote meute zerg. Zijn carriers konden het niet halen bij mijn corruptors.(Ontploffingen waren mooi om te zien :P )

Ik won wonder boven wonder :P

Nu een vraag aan de pro's: Wat doe ik als er een pylon(s) en een photon cannon(s) dicht bij mijn main staan en alles proberen te blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Laatst online: 03-10 20:52

Rj-

Jo juist uit verveling mijn 32" full HD Philips TV aangesloten als PC beeldscherm.

Dat geeft echt een andere dimensie aan deze game!

een Thor zo groot als je vuist ^^

Leuk leuk! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo zijn stalkers armored units?
Ze hebben dezelfde armor stats als zealots die weer licht zijn.
Volgens mij staat het nergens in de unit description.

Ook ben ik net 6scv proxy reaper rushed. Damn.
Proxy zat onder een klif op een plek waar je niet snel scout. "ver" weg van je basis maar door de klif ook dichtbij. (is klif een woord?). Nadat hij de rax klaar heeft gaat hij scouten en eenmaal een reaper af begint hij met een bunker in mijn basis. Ik had toen 1 zealot

Wat is de build die je hier tegen doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als T spam je gewoon als een gek marauders early game. Later spam als je als een gek marauders met wat medivacs en vikings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJerome schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:32:
[...]

Ach, vrijdag of maandag zal ook weinig uitmaken.
Daar ben ik het niet mee eens ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:39:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens ;(
Hij bedoelt dat het niet uitmaakt omdat Blizzard er vrijdag toch nog wel niks mee zou doen. En aangezien ze in het weekend vrij zijn, zou het toch wel pas vanaf maandag worden behandeld... en zelfs dat is onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 dag maakt niet zo heel veel uit.
die van 9lives duurde toch 4 werkdagen? dan krijgen we hem hopelijk vrijdag, het zou zuur zijn als we hem pas op maandag mogen ontvangen :/ (na het weekend dus)

edit: om nog even terug te komen op het resolutieverhaal, ik heb liever zoals het nu is, dan alleen 5:4 resoluties zoals bij BF2142, dat ziet er echt totaal gestoord uit op je 16:9 schermpje :/

er zijn wel widescreen mods, maar dan word de boel dus niet breder: de hoogte word flink afgekapt...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Als zerg is het antwoord op die proxybuilds een zergling rush. Ik open de meeste games met 9 overlord, 10 spawning pool en vanaf 11-12 larvae op te sparen tot 300 minerals zodat als je SP klaar is je gelijk 6 zerglings + queen hebt.

Meestal 'klopt er iets niet' in zijn basis als er een proxybuild gedaan wordt. Er staat te weinig. 1 gate die niks doet ofzo. Dan zo snel mogelijk de economie van je tegenstander kapot maken. Als je redelijk wat van z'n workers kan pakken dan loop je meestal wel voor. Terwijl je tegenstander extra verdedigt tegen meer zerglings/roaches tech je snel nydus/hydra of air om het uiteindelijk af te maken.

Voor de andere rassen is het moeilijker, scout gewoon een keer extra je basis. Proxy reaper vanachter de klif klinkt erg moeilijk detecteerbaar.. enige optie is zijn main scouten en dan doorhebben wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
Docho schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:37:
Nu een vraag aan de pro's: Wat doe ik als er een pylon(s) en een photon cannon(s) dicht bij mijn main staan en alles proberen te blokkeren?
ben dan geen pro maar ik zat gisteren aan de andere kant van die situatie. had 2x de zerg expansion gesloopt en wat cannons voor z'n choke gemaakt. stond ik op het punt em aan te vallen krijg ik allemaal zerglings/roaches via een nydus worm in mn eigen basis waar ik dus niks geen leger had. toen ging ik in panic mode allemaal domme dingen doen, gg :D

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Zealots zijn erg sterk early game, heb altijd al 2 of 3 in mijn base (speel meestal terran, walling the ramp en paar marines) voordat ik genoeg gas heb voor hellions om die zealots te counteren. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan de ramp toch gewoon blocken + een bunker bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Doler schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:04:
Zealots zijn erg sterk early game, heb altijd al 2 of 3 in mijn base (speel meestal terran, walling the ramp en paar marines) voordat ik genoeg gas heb voor hellions om die zealots te counteren. Iemand nog tips?
Mauraders bouwen en de shell upgrade doen, werkt stukken beter :P

Hellions beter gebruiken tegen Zerg :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
De castings van Orb zijn ook erg leerzaam (zie http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=119564). Klik op de spoiler in z'n eerste post om de replay analyses te zien. Hij legt imo erg goed uit en neemt ook de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Wmm schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:05:
De castings van Orb zijn ook erg leerzaam (zie http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=119564). Klik op de spoiler in z'n eerste post om de replay analyses te zien. Hij legt imo erg goed uit en neemt ook de tijd.
niet alleen dat, hij heeft ook altijd een 'mening' of 2 klaarstaan wat wel grappig is om naar te kijken :X

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zijn eigenlijk de beste sc2 spelers van tweakers? En hoe hoog staan ze.
Edit: Ah een oud lijstje gevonden.

GoT-naamName.Id.1v1 league2v2 league
PostiusPostiusTerran1v1 Gold2v2 Gold
ErwienOErwienoErwieno1v1 Copper2v2 Copper
prayaprayanavitaprayanavita1v1 Placement2v2 Placement
SeiniytoSeiniytafosse1v1 Copper 2v2 placement
raflerRaflerfranca1v1 placement 2v2 Copper
VP.lemiilemii1v1 Silver 2v2 Platinum
MrVegetaAlucarduhellsing1v1 zilver2v2 -
TerraGuyTerraGuyterraguy1v1 Copper 2v2 nog niet gespeeld
MrFl0ppYFlopsterflopster1v1 Placement 2v2 nog niet gespeeld
NoTimeRemainsHenshinHenshin1v1 Copper 2v2 Copper
MekthebMekthebMek1v1 Copper 2v2 -
JJeromediscodisco1v1 Platinum2v2 - Platinum
MheydoMheydoscurvy1v1 Gold2v2 - Gold
PromWarMachinePromwarmpwm1v1 Copper2v2 - Silver
De GesnaakteScorchorScorchor1v1 placement2v2 nog niet gespeeld
sanderanderSanderatorsanderator1v1 Copper2v2 placement
weiaweiawaya1v1 copper2v2 nog niet gespeeld
exnomendeiexnomendeiend1v1 Copper2v2 Gold
TigrisTigrisTigris1v1 Bronze2v2 -
Rj-sjeejrobbertjan1v1 Copper2v2 -
outcast within-outcastwithin1v1 zilver2v2 -

Misschien een idee om een toernooitje onder gotters te organiseren? Voor fun en bragging rights.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
kevz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:09:
[...]

niet alleen dat, hij heeft ook altijd een 'mening' of 2 klaarstaan wat wel grappig is om naar te kijken :X
Haha ja, dat is wat minder opzich. Magoed, hij weet wel degelijk waar hij het over heeft (dunno precies wat ie bereikt heeft, maar voor zover ik begrepen heb is hij wel een hele goede speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta iets van 25 in een gold division gold met maar 30 potjes. Iemand als JJerome moet dan denk ik wel makkelijk van me kunnen winnen. In Sc2 komt het vooral aan op ervaring. Met enkel mechanics kom ik niet hoog in platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:20:
Misschien een idee om een toernooitje onder gotters te organiseren? Voor fun en bragging rights.
Lijkt me ook wel leuk, al is het niveau verschil hier weg gigantisch :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:48:
[...]

Lijkt me ook wel leuk, al is het niveau verschil hier weg gigantisch :p.
Kun je iniedergeval zien hoever je komt. FF denken.
8-8 (16 spelers, 8 linker en 8 rechter bracket)
4-4
2-2
1-1

Dit zou je in principe ook kunnen doen met iedereen die in de eerste ronde verliest.
4-4
2-2
1-1

Als we acht of zestien man weten op te trommellen dat zou ideaal zijn. En anders krijgt WMM een wildcard voor de eerste ronde :P

inschrijvingen:
RJ-
Vegeta
outcast within

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Laatst online: 03-10 20:52

Rj-

Als er genoeg mensen mee doen doe ik wel mee.
Pagina: 1 ... 11 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.

Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!