'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
ik zou niet te snel oordelen over of Tweakers.net wel of geen keys kan weggeven
Verder zou ik volgende week dinsdag tot donderdag vooral @wilbertdevries, @tweakers, @tweakersgames en @tweakjur in de gaten houden via twitter, alsmede de gamepagina en dit forum..
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Verwijderd
Nice catch. Heb hem ook bij amazon gepreordered. Mooie tip!memoryandfate schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:44:
Ok, ik heb net Starcraft 2 gepreordered bij amazon.co.uk voor 35 Euro (en Diablo 3 voor 25 euro!). Amazon heeft pre-order price guarantee dus als ze die prijs nog omhoog doen (wat ik wel verwacht aangezien Blizzard pas net heeft bekend gemaakt dat de prijs 60 euro wordt) betaal je toch gewoon de lage prijs. Mocht er voor de release nog een betere aanbieding zijn kan ik altijd nog gewoon cancellen. Dit is tot nu toe de beste deal die ik gevonden heb. Enige nadeel is dat je het spel pas een aantal dagen later hebt, maar 35 euro t.o.v. 60 euro vind ik toch wel erg veel.
Die Collector's edition vind ik ook wel geinig maar de prijsstelling van 90 euro vind ik gewoon te hoog. Vooral aangezien je er het originele spel bijna 3 keer voor kunt hebben. Als hij ergens aangeboden wordt voor de 60-70 Euro ga ik er nog over nadenken.
Maar als iemand betere deals weet laat het vooral horen!
Kijk dat is goed nieuws....hopelijk kan ik dan eindelijk een eigen key bemachtigen als ik er ondertussen al geen heb. Heb er een hard hoofd in ondertussenJJJur schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:18:
Hi guys,
ik zou niet te snel oordelen over of Tweakers.net wel of geen keys kan weggeven, er zitten in de opzet die nu gebruikt wordt door Blizzard alleen wat technische en privacy dingen, die we even zorgvuldig moeten uitwerken (denk aan: als wij iemands e-mail adres doorgeven aan een bedrijf, moet dat wel met toestemming gebeuren, etc).
Verder zou ik volgende week dinsdag tot donderdag vooral @wilbertdevries, @tweakers en @tweakjur in de gaten houden via twitter, alsmede de gamepagina en dit forum..
@wilbertdevries en @tweakjur added in Twitter. @tweakers was uiteraard al added.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Starcraft 1 is (zo ver ik weet) de belangrijkste eSports RTS van dit moment (en de afgelopen jaren), daarnaast heeft Blizzard in de loop van de tijd een enorm trouwe fanbase opgebouwd; o.a. door het maken van technisch erg goede games en ontzettend lange ondersteuning/patches. Reden genoeg voor mij.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:20:
Kan iemand de hype uitleggen van dit spel? Want dit kan mij dus op geen enkele manier warm krijgen. Ik zie hier nou niet echt veel vernieuwing of revolutionairs. Is dit niet gewoom meer van het zelfde? Maar goed, ik ben zelf meer van het Supreme Commander en World in Conflict.
Prima dat jij niet warm wordt van deze game, maar ik zie het nut niet echt om dat hier te komen melden.
[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 09-04-2010 10:34 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik denk dat dat niet nodig is.. we hebben er genoeg
nieuws: Blizzard kondigt speciale editie StarCraft II aan
Verwijderd
Oew er is dus nog hoopJJJur schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:40:
[...]
Ik denk dat dat niet nodig is.. we hebben er genoegen gaan zeker ook een deel ervan 'under the radar' weggeven, bijv. via een pagina waar we in eerste instantie alleen op dit forum naar toe linken.
.. of via twitter.. enfin you get the picture: op die manier bereiken we de 'echte' SC2 fans en actieve volgers
vandaag heb ik mijn laatste tentamen dus kom maar op met die keys
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 10:48 ]
Mooi om te horen, hopelijk ben ik dan straks van het gezeik af dat m'n broertje mijn b.net account gekaapt heeft juist wanneer ik wil spelen... en om zijn kont te kunnen schoppen in game natuurlijk maar dat terzijdeJJJur schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:40:
[...]
Ik denk dat dat niet nodig is.. we hebben er genoegen gaan zeker ook een deel ervan 'under the radar' weggeven, bijv. via een pagina waar we in eerste instantie alleen op dit forum naar toe linken.
.. of via twitter.. enfin you get the picture: op die manier bereiken we de 'echte' SC2 fans en actieve volgers

Doe maar via het forum dan, Twitter heb ik niet zoveel meeJJJur schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:40:
[...]
Edit:
ik zie hier trouwens alleen maar gepraat over leagues enz. Maar kan je ook gewoon zelf een lobby starten enzo en zelf je tegenstanders uitkiezen? Ik neem aan van wel.
[ Voor 15% gewijzigd door Bartske op 09-04-2010 10:58 ]
Seconded, twitter is overratedBartske schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:56:
[...]
Doe maar via het forum dan, Twitter heb ik niet zoveel mee
Edit:
ik zie hier trouwens alleen maar gepraat over leagues enz. Maar kan je ook gewoon zelf een lobby starten enzo en zelf je tegenstanders uitkiezen? Ik neem aan van wel.

Ja, je kan gewoon een custom game starten die je hidden of public maakt.
First come, first serve. De eerste die me mailt krijgt 'm...
Hij is al weg.
[ Voor 5% gewijzigd door Steenvoorde op 09-04-2010 11:25 ]
Er was ergens een lijstje met mensen die nog een donateur zochten, kan 'm alleen niet vinden.Steenvoorde schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:09:
Ik weet niet of iemand er interesse in heeft, maar ik heb een tijdje geleden een 2e betakey ontvangen van Blizzard. Mijn vrienden gamen niet, maar misschien kan ik er hier iemand blij mee maken?![]()
Die collectors edition lijkt me een mooi pakketje. Wel jammer dat er alleen een Thor in zit.....je zou moeten kunnen kiezen tussen iets van Zerg, Toss of Terran
[ Voor 67% gewijzigd door Pedr0 op 09-04-2010 11:17 ]
Sended om je mailtjes te besparenSteenvoorde schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:09:
Ik weet niet of iemand er interesse in heeft, maar ik heb een tijdje geleden een 2e betakey ontvangen van Blizzard. Mijn vrienden gamen niet, maar misschien kan ik er hier iemand blij mee maken?![]()
zit er trouwens serieus over te denken om de collecters edition te halen als het uitkomt. dan vooral voor het artwork boek en de comic
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Verwijderd
Zerg doet dit doordat zerg een nerf heeft gehad en niet protoss. Dus hoezo is dit erg vervelend?VP. schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:53:
Na patch 8 zie ik iedere Zerg mass speedling/baneling gaan. Erg vervelend als Protoss. Het is wel te counteren met Force Fields + ranged, maar toch vrij lastig
Verwijderd in "[PC] StarCraft 2 - Deel 2"JJerome schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:13:
[...]
Er was ergens een lijstje met mensen die nog een donateur zochten, kan 'm alleen niet vinden.
Laat mij s.v.p. nog op de lijst staan aangezien mijn broertje geen t.net account heeft.
Verwijderd
Positieve update aan het lijstjeJJerome schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:13:
[...]
Er was ergens een lijstje met mensen die nog een donateur zochten, kan 'm alleen niet vinden.
Het lijstje geupdate. Voor de duidelijkheid houd het posten over betakeys tot een minimum aangezien het weinig bijdraagt aan het topic zelf. Moderators hebben zelfs aangegeven dat zulke posts niet nuttig en ontopic zijn.
Blizzard heeft onlangs een aantal betakeyhouders een extra code gegeven om een vriend voor de beta uit te nodigen. Mochten er tweakers zijn die zo'n code over hebben, dan zouden ze er een medetweaker blij mee kunnen maken.
Om dit process te vergemakkelijken en het topic enigzins key-request vrij te houden dit lijstje.
Mocht je een betakeywees zijn en aan het lijstje toegevoegd willen worden, post dan niet in dit topic, maar stuur mij een DM en ik zet je er zo snel mogelijk op.
Ook als je een key hebt bemachtigt en weer van de lijst af wilt, kun je mij een DM sturen.
Dit is dus een lijstje met mensen zonder key, die graag geadopteert willen worden.
graviton12 geadopteert
millert
stallone Heeft een key via een vriend
yzord Geholpen door een toffe tweakert.
daanteb een key via 9lives.be
viper
detwisj
omnjyakom
mektheb Iemand omgekocht
Outcast_within notimeremains is mijn god
Paterpor Blizzard delivered
BoeBoe geadopteert door paterpor via 9lives
pedro
MrFloppy geadopteert
squirtle
lukin
equilibrium
terrorgroesland
gonadan
baardmeester Via tweakers actie
vp.
itons
ryan
hugoy
vanx
psychodude
weia Heeft succesvol lopen vissen in kanalen
cyclone nl
roxors
verderf
sjeik geadopteerd door PromWarMachine
soar
80000
azqi
remco
mroizo
rocketkoen
icegodd
xhale
painkill
adnankananda
forseen
memoryandfate
Patrickos85
trolando
morphix
lewt
Dante_Alighieri
de gesnaakte geholpen door een medetweakert
mrharry
jayden
kaluro2
deathnl
shrimpovis
Bartske
ronaldhofstee
rescucigam
d0cter
laatkomers:
fragneck
tafelkleed12
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 21:25 ]
Super bedankt. Eindelijk een eigen key!Steenvoorde schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:09:
Hij is al weg.
Graviton12, jij ook bedankt dat ik op jou acocunt mocht spelen.....dat is nu niet meer nodig!
Omdat dit natuurlijk weer een ander taktiek vereist om te counteren. Het is wel verfrissend om wat minder mass roach te zien. Zerglings blijven zelfs tot lategame erg effectief door de 20% attack speed en overige reguliere upgrades.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:17:
[...]
Zerg doet dit doordat zerg een nerf heeft gehad en niet protoss. Dus hoezo is dit erg vervelend?
Edit: Voor de mensen die de game client alvast binnen willen halen click (bit torrent client van Blizzard)
[ Voor 16% gewijzigd door Soar op 09-04-2010 11:44 . Reden: game client link ]
Moet toch weer even inkomen maar ik zie wel al een aantal verbeteringen t.o.v. SC 1 b.v. bij het casten van spells (b.v. force field) wordt er maar 1 force gebruikt terwijl dit in SC 1 nog als mass cast werd gedaan. Ik denk dat dit een goede stap is geweest van Blizz. Het maakt het voor de beginnende spelers iets wat makkelijker. Ook zitten de meeste hotkeys aan de linkerkant van je toetsenbord wat ook wel prettig werkt.
Ik raad mensen aan die nog wat problemen hebben met hun build order om even wat youtube movies te kijken van HuskyStarcraft. Het heeft mij in ieder geval erg geholpen (duidelijker gemaakt).
Verwijderd
Enig idee wanneer we wat kunnen verwachten ? als we winnen *fingers crossed*.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:04:
Ik heb ook net pm gestuurd :d
Geen idee. door een browser error op mn mobiel heb ik twee berichten verstuurd dus extra kans voor jullieLordsauron schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:08:
[...]
Enig idee wanneer we wat kunnen verwachten ? als we winnen *fingers crossed*.

Ik vermoed maandag, de emailadressen gaan vandaag verstuurd worden en daar gaat blizzard er iets met doen. Wat weet ik niet echt maar ik denk dat die jongens veel werk hebben dusjaLordsauron schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:08:
[...]
Het lijkt me echter een vrij eenvoudige en straight forward tactiek en ik vrees dat in de hogere leagues dit niet meer werkt (ik zit momenteel in copper).
Is dergelijke tactiek nog toepasbaar in bronze en gold?
ik d8 zij hebben bestandje met 100 key's en versturen mij deze key aan de hand van mijn e-mail?. maar kan natuurlijk te simpel denkenPaterpor schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:22:
[...]
Ik vermoed maandag, de emailadressen gaan vandaag verstuurd worden en daar gaat blizzard er iets met doen. Wat weet ik niet echt maar ik denk dat die jongens veel werk hebben dusja
Er zijn misschien niet zo enorm veel vernieuwing ten opzichte van het origineel, maar het origineel is zo goed dat het nu na 12 jaar nog steeds veruit de beste RTS is. En kijk maar naar een spel zoals Ruse waar het in eerste instantie leek alsof ze iets nieuws hadden gedaan. Uiteindelijk zijn de Ruses gewoon een ander soort implementatie van de abilities in Starcraft en dus helemaal niet vernieuwend.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:20:
Kan iemand de hype uitleggen van dit spel? Want dit kan mij dus op geen enkele manier warm krijgen. Ik zie hier nou niet echt veel vernieuwing of revolutionairs. Is dit niet gewoom meer van het zelfde? Maar goed, ik ben zelf meer van het Supreme Commander en World in Conflict.
Verder heb je ook shooters zoals MW2 of Halo 3 die ook enorm werden gehyped en wat was daar nou zoveel vernieuwend of revolutionairs aan ten opzichte van bijvoorbeeld Half Life 1 of Unreal Tournament 99.
In gold wordt veel meer gescout, als ik Starports zie ga ik sowieso voor Stalkers/Sentries en observers heb ik standaard staan. Die tactiek kan werken maar zal niet altijd werken.FezzFest schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:24:
Tegenwoordig lukt het me aardig om met terrans te winnen d.m.v. banshees (met cloak) + vikings. Early game maak ik mn basis zo snel mogelijk dicht met een bunkertje en dan ga ik en masse voor starports. Tot nu toe is het me 9/10 gelukt om met deze strategie te winnen (tegen eender welk ras).
Het lijkt me echter een vrij eenvoudige en straight forward tactiek en ik vrees dat in de hogere leagues dit niet meer werkt (ik zit momenteel in copper).
Bronze lukt het aardig hoor maar daarboven ga je toch echt de mist in. Zeker omdat er beter gescout wordt en zodra ze weten dat jij gaat techen springen ze daar op in. Gisteren ook nog verloren met 2vs2. Allereerst omdat mijn ally een n00b zerg was maar ook omdat 1 terran tegenstander zich inbunkerde en de andere (protoss) mass carriers ging. Ik hield redelijk stand maar als je ally niet eens uitbreid als zerg zijnde en zijn hydra's elke keer opoffert aan de siege tanks dan is het niet uit te houden.FezzFest schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:24:
Tegenwoordig lukt het me aardig om met terrans te winnen d.m.v. banshees (met cloak) + vikings. Early game maak ik mn basis zo snel mogelijk dicht met een bunkertje en dan ga ik en masse voor starports. Tot nu toe is het me 9/10 gelukt om met deze strategie te winnen (tegen eender welk ras).
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dat is wel de normale gang van zaken, maar *toevallig* weten we dat Blizzard de keys bij deze actie zelf in handen houdt, en de weggevende partij vraagt namen en e-mail adressen door te geven van de winnaars. Dat ligt imo een beetje gevoelig, vandaar dus dat een zekere andere website, waar je nu op zit, pas volgende week begint met weggevenLordsauron schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:29:
[...]
ik d8 zij hebben bestandje met 100 key's en versturen mij deze key aan de hand van mijn e-mail?. maar kan natuurlijk te simpel denken
..jammer dat niet elke website even verantwoord met de regelgeving rond dit soort dingen omgaat..
mja, het is toch alleen je naam en je email? in mijn geval heeft Blizzard die al (bnet acc), maar goed kan me voorstellen dan anderen hun gegevens liever niet zomaar doorgeven.JJJur schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:45:
[...]
Dat is wel de normale gang van zaken, maar *toevallig* weten we dat Blizzard de keys bij deze actie zelf in handen houdt, en de weggevende partij vraagt namen en e-mail adressen door te geven van de winnaars. Dat ligt imo een beetje gevoelig, vandaar dus dat een zekere andere website, waar je nu op zit, pas volgende week begint met weggevenToezeggingen van Blizzard op het gebied van het gebruik van deze gegevens, en het inbouwen van een opt-in mechaniekje zodat mensen bewust toestemming moeten geven voordat wij hun gegevens mogen doorsturen
.
..jammer dat niet elke website even verantwoord met de regelgeving rond dit soort dingen omgaat..
ik kreeg gister 2 uur na de deadline een mailtje. maar goed dan kun je nog niet meteen spelen. hele reut gegevens gaat naar blizzard en die zal je dan weer een uitnodiging sturen. dus met een beetje geluk kun je na het weekend spelenLordsauron schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:08:
[...]
op de site staat trouwens dat er wat lui geprobeerd hebben 2 keys te bemachtigen, die moeten er eerst nog uitgefilterd worden
[ Voor 23% gewijzigd door daanteb op 09-04-2010 13:13 ]
Een whopping 40, wel grappig, één potje ging ik echt hard mijn best doen, heel veel macro (mijn minirals besteden enzo tijdens gevechten) Toen had ik gemiddeld 85 en won ik de pot vrij goed. Maar na dat potje had ik geen zin meer omdat het zoveel concentratie van mij vereisteFezzFest schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:04:
Heb gisteren eens wat replays van mezelf bekeken en het valt me op dat ik een erg lage apm-waarde heb, zo'n 25 gemiddeld. Dus ik heb nog wat werk aan de winkel eer ik het >100 wil krijgen. Wat zijn jullie gemiddelde apm-waarden zoal?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Goed om horen, veel plezier, voeg me gerust toe dan kunnen we elkaar harrassen tot grote ergernisPedr0 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:28:
[...]
Super bedankt. Eindelijk een eigen key!
Graviton12, jij ook bedankt dat ik op jou acocunt mocht spelen.....dat is nu niet meer nodig!
Hehe hier ook rond de 40/50. Wat ik merk is dat ik tijdens combat verslap qua macro, daardoor zwem ik na een veldslag altijd in het geld. Zwemmen in het geld is natuurlijk nooit verkeerd maar eigenlijk had er alweer een leger moeten staan natuurlijk. Het is gewoon dat ik altijd wel iets vergeet: pylons of geen expo gepakt of gas nog niet ingenomen, of nog geen probes gemaakt, of minerals zijn inmiddels alweer op of simpelweg nog geen units geselecteerd.MrVegeta schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:53:
[...]
Een whopping 40, wel grappig, één potje ging ik echt hard mijn best doen, heel veel macro (mijn minirals besteden enzo tijdens gevechten) Toen had ik gemiddeld 85 en won ik de pot vrij goed. Maar na dat potje had ik geen zin meer omdat het zoveel concentratie van mij vereiste. E-sports, nee niets voor mij
.
Food is overigens wel iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb, hoe vaak ik wel niet te horen krijg "you must construct additional pylons" om gek van te worden! Net als bij C&C back in the days "Silos needed"
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Grappig
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EJUCR05MB3c&feature=related]
Om je base wat te beheren tijdens een gevecht is het makkelijk om je unit gebouwen in een hotkey te zetten zodat je dus niet uit je gevecht hoeft te gaan naar je basis. Dus bv, val aan, trek 5 seconden terug, druk op wat hotkeys voor nieuwe units, set een rally point op één van jou huidige aanvallende units en dan weer het gevecht in, binnen een paar seconden staan die bestelde units aan je zijde te knokken. Trek weer terug (zodat je niet in groepjes van 4 á 5 maar 10 á 15 kan aanvallen). Opzich zou je nu heel veel druk kunnen geven op de andere zijn basis
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik ben vanuit het competitieve SC1 wel gewent om op een hogere snelheid te spelen. Zit zo tussen de 120-150 in 1v1. Wel afhankelijk van welk ras ik speel en welke unit combinatie ik kies. Speel ik Zerg en ga ik voor muta's dan zal het rond de 150 zijn, veel techen met Protoss en het zal meer rond de 120 liggen.FezzFest schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:04:
Heb gisteren eens wat replays van mezelf bekeken en het valt me op dat ik een erg lage apm-waarde heb, zo'n 25 gemiddeld. Dus ik heb nog wat werk aan de winkel eer ik het >100 wil krijgen. Wat zijn jullie gemiddelde apm-waarden zoal?
2v2 speel ik meestal een stuk relaxter, rond de 100 denk ik.
Waypoint op je minerals sowieso
[ Voor 22% gewijzigd door Soar op 09-04-2010 14:46 ]
Verwijderd
Spelen zonder keyboard in een RTS is als richten met de page up en page down keys in een FPS.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 14:50 ]
Je "hoort" niks te doen behalve spelen zoals jou het makkelijk uitkomt. Sommige mensen vinden het makkelijker met de muis, en die moeten het vooral met de muis doen. Het spel laat je daar gewoon vrij in hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:49:
Je hoort alles wat je met het keyboard kan doen met je keyboard doen. Slepen met de muis kost je heel veel tijd. Als je het keyboard gebruikt om een pylon te bouwen dan zit er eigenlijk geen tijd meer tussen een probe selecteren en het moment dat de pylon gebouwd wordt. Als je met de muis eerst naar de probe toe moet, dan naar bouw-knop rechts onderaan de interface,, dan na pylon-knop en dan na de locatie dan ben je misschien wel 10x langzamer.
Spelen zonder keyboard in een RTS is als richten met de page up en page down keys in een FPS.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Ik kan het spel ook met m'n neus spelen. Dat is ook niet de juiste manier. Neem nu maar van me aan dat je beter met twee handen kunt spelen. Enige rede om dat niet te doen is omdat je maar 1 hand hebt. Het doet er niet toe wat je gewend bent. Spelen met de muis is altijd veel moeilijker. Je speelt dan puur met een grote handicap. En of je nu speelt om te winnen of voor het plezier, als daar al een verschil in zit, dat maakt echt niet uit.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 15:05 ]
Ik snap wat je wil zeggen, en ergens klopt het ook wel, je verwoord het in mijn ogen alleen wat slecht.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:57:
Volgens mij kun je FPS games ook nog steeds helemaal zonder muis spelen...
Ik kan het spel ook met m'n neus spelen. Dat is ook niet de juiste manier. Neem nu maar van me aan dat je beter met twee handen kunt spelen. Enige rede om dat niet te doen is omdat je maar 1 hand hebt. Het doet er niet toe wat je gewend bent. Spelen met de muis is altijd veel moeilijker. Je speelt dan puur met een grote handicap.
Het spelen met muis + kayboard (shortcuts) levert een voordeel op. Je bent sneller, waardoor er meer tijd over blijft voor andere dingen. Daar heb je zeker gelijk in. Niet iedereen heeft alleen zin om shortcuts te leren en/of om zo intensief met een spel bezig te zijn; niet iedereen wil tot de top horen.
Hier maak je denk ik een fout. Je hebt geen shortcuts nodig om plezier te hebben in 't spelletje. Als iemand achterover in zijn stoel met alleen de muis wil spelen, kan hij daar net zo veel plezier aan beleven als iemand die vol concentratie met muis + keyboard bezig is.En of je nu speelt om te winnen of voor het plezier, als daar al een verschil in zit, dat maakt echt niet uit.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Proficiat,
je bent bij de gelukkige winnaars van een Starcraft 2 beta key. Je hoeft je nagels dus niet meer op te peuzelen en ook geen mails meer te sturen.
Het enige wat je nu nog moet doen, is wachten tot we alle 500 winnaars hebben, en daarna zal Blizzard jullie zelf contacteren. (Dat gebeurt vandaag nog)
Ga maar trailers en gameplay bekijken, zodat je volledig klaar bent voor de strijd in de beta.
Entaro Adun.
9lives.be.
Beetje jammer van de voor iedereen zichtbare e-mail lijst. iets met BCC.. zucht
Als ik met handicap wil spelen moet ik het zelf weten. Jouw manier is niet de enige manier, breng het dan ook niet zo.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:57:
Volgens mij kun je FPS games ook nog steeds helemaal zonder muis spelen...
Ik kan het spel ook met m'n neus spelen. Dat is ook niet de juiste manier. Neem nu maar van me aan dat je beter met twee handen kunt spelen. Enige rede om dat niet te doen is omdat je maar 1 hand hebt. Het doet er niet toe wat je gewend bent. Spelen met de muis is altijd veel moeilijker. Je speelt dan puur met een grote handicap. En of je nu speelt om te winnen of voor het plezier, als daar al een verschil in zit, dat maakt echt niet uit.
Overigens speel ik zelf ook met shortcuts, maar ik ken ook gewoon genoeg mensen die wél clickers zijn en net zo goed topgamers zijn. Laat die mensen dan ook in hun waarde.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hier niets, hoewel ik de timing zowat tot op de seconde juist had.W00000000000ttt
Proficiat,
....
Nevermind dan...maandenlang keer op keer invites aan je neus zien voorbijgaan went wel na een tijd
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
ik neem aan dat de mensen die gewonnen hebben net als ik ook nog een beta aangevraagd hebben.Boeboe schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:35:
[...]
Hier niets, hoewel ik de timing zowat tot op de seconde juist had.
Nevermind dan...maandenlang keer op keer invites aan je neus zien voorbijgaan went wel na een tijd.
misschien komen er binnen kort weer wat vrij.
Wat is jouw definitie van een topgamer dan? In games als SC 1 en 2 / WC3 versta ik onder topgamers toch alleen de (semi) professionals. En daarvan zullen er verdomd weinig zijn die zonder hotkeys / waypoints spelen. Als je zonder hotkeys speelt is dat de nr 1 manier om je spel te verbeteren.NMe schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:31:
[...]
Als ik met handicap wil spelen moet ik het zelf weten. Jouw manier is niet de enige manier, breng het dan ook niet zo.
Overigens speel ik zelf ook met shortcuts, maar ik ken ook gewoon genoeg mensen die wél clickers zijn en net zo goed topgamers zijn. Laat die mensen dan ook in hun waarde.
Verwijderd
Ik hen vroeger ook uren plezier gehad met Doom zonder daarbij de muis te gebruiken. Dat was ook vroeger. Dat doe je nu ook niet meer.
In SC BW bleef je altijd een beginner als je zonder keyboard speelde, ookal speel je 10,000 potjes. Je komt heel snel bij de limiet van wat je enkel met de muis kunt doen en die limiet lag erg laag relatief tot het speelniveau. Je mag dan wel een 'topgamer' zijn, Je blijft wel een gehandicapte 'topgamer' die door de handicap blijft hangen op een spelniveau waar strategie er eigenlijk nog niet toe doet.
Nu is SC2 veel makelijker te spelen maar daat geld ongeveer hetzelfde. Het is niet zo dat iemand die met 2 handen speelt altijd wint van iemand die met 1 hand speelt. Maar het komt er te dicht bij in de buurt om niet met 2 handen te spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 15:58 ]
"Man, those bunker are fucking lame way to play".
Daarmee ging hij weg
Mij is een keer hetzelfde overkomen maar dan ik als Zerg zijnde. Op een gegeven moment had de Terran player al zover bunker gepushed dat hij mijn extractor vanuit z'n bunker kon raken, had toen de hoop bijna opgegeven totdat ik aan de cheese serie vids van HDStarcraft dachtMrVegeta schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:58:
Net op metalopis vs een Zerg en vroeg naar zijn basis gegaan en een bunker gebouwd zodat hij niet snel kon expanden, lukte aardig, ik had er 2 staan en eerst rende hij zijn zergs er in wat natuurlijk niet werkt. Veel later in de game (ik had al veel beter moeten doordrukken maar okay) maakte hij broodlordsdamn, wat een range hebben die dingen zeg. Dus mijn bunkers gesalvaged en ondertussen had ik al wat banshees gemaakt om zijn HQ te maken zodat hij niet meer kon minen en uiteindelijk zou doodbloeden. Ik had al een poos een expension en map control. Uiteindelijk wel de match gewonnen maar slecht gespeeld behalve dat ik zorgde dat hij niet kan expanden
.
"Man, those bunker are fucking lame way to play".
Daarmee ging hij weg.
En ja bunker pushing is lame
Same here, same here.Boeboe schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:35:
[...]
Hier niets, hoewel ik de timing zowat tot op de seconde juist had.
Nevermind dan...maandenlang keer op keer invites aan je neus zien voorbijgaan went wel na een tijd.
Ach, ik maak ook nog kans in een Franse contest. En ik vind eigenlijk dat ik die nog meer verdien, want mijn Frans is uberbelabberd en dan toch nog de vragen kunnen beantwoorden.
Nouja, we zullen dan maar vol spanning zitten wachten op volgende week dinsdag tot donderdag!
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Haha. Sorry maar ik vind je erg "alleen mijn manier is goed" overkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:56:
Iemand vraagt er toch na? Ik begin er zelf toch niet over? Mensen die het nog niet weten moeten gewoon weten dat het een no contest ding is. Als je niet alle shortcuts en hoykey gebruikt geef je jezelf een groot nadeel. Spelen met een nadeel of handicap vindt niemand leuk. Als je dat echt leuk denkt te vindt kun je net zo goed linkshandig gaan spelen als je rechtshandig bent. Zie maar hoe 'leuk' dat is. En het doet er verder niet toe hoe ik het verwoord. Ik heb het je vertelt dus je had het kunnen weten.
Allemaal leuk en aardig, en ik geef direct toe dat shortcuts een hoop speelgemak en snelheid kunnen toevoegen. Soms wil ik tegen een vriend spelen, beide achterover leunen, peuk of glas drinken in de ene hand, muis in de andere; rustig een leger opbouwen en dan eens wat aanvallen doen. Daar zijn echt geen shortcuts voor nodig.
Waarschijnlijk blijf ik met zo'n speelstijl onder aan in Copper hangen, maar dat maakt me dan niets uit. Ik beleef op dat moment plezier aan het spel, zonder shortcuts. De dag er na speel ik misschien tegen een goede speler en gebruik ik wel shortcuts, omdat ik anders gegarandeerd verlies; het betekend alleen niet dat ik shortcuts moet gebuiken omdat het anders niet leuk is.
Ik stootte wel me hand toen ik opsprong van geluk, dus misschien ben ik wat minder vanavond
Je slaat de spijker op z'n kop. Het gebruik van hotkeys is zeker aan te raden maar iedereen heeft een andere spel beleving. Of je nou competatief bezig bent of lekker casual een potje met, ik noem maar wat, touchscreen wil spelen moet men dat vooral doen als men daar lol aan beleeft.OkkE schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:20:
[...]
het betekend alleen niet dat ik shortcuts moet gebuiken omdat het anders niet leuk is.
@ Glaucus: Je denkfout zit em in het feit dat je ervan uit gaat dat iedereen dezelfde motivatie heeft om het spel te spelen. Deze discussie begint een beetje op de "een FPS hoor je met muis en keyboard te spelen en niet op een console met gamepad" te lijken
[ Voor 20% gewijzigd door Soar op 09-04-2010 16:43 ]
Verwijderd
Mijn manier? Haha, nee.
Ik ga niet voor anderen bepalen wat leuk is en wat niet. Maar ik kan je wel vertellen wat de mensheid heeft geleerd over hoe je een RTS speelt in die 10+ jaar dat SC BW op niveau gespeeld is. En nee ik snap nog steeds niet waarom je jezelf kuntmatig laag in copper wilt houden waar je de helft van je potjes die je verliest enkel verliest omdat je met de muis alleen niet snel genoeg kan klikken.
Ja, als je nu een weekje of 2 SC2 beta speelt omdat je toevallig een beta key hebt, vooruit. Maar er is dus wel een juiste manier om een RTS te spelen. En dat is echt alle shortcuts en hotkeys gebruiken. En dat is wat iemand schijnbaar wilde weten.
Snap niet dat dit zo veel tegen de schenen van mensen trappen is.
Ik zelf aan 4/5 dagen mee gedaan met 9lives, maar ook deze loting weer niks =\
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Volgende week komt tweakers met keysVerderf schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:34:
congrats aan de rest,
Ik zelf aan 4/5 dagen mee gedaan met 9lives, maar ook deze loting weer niks =\
Grappig, ik dacht ook aan dat filmpje maar ik zag dat hij geen ehm... nexus channel (?) had en niets in mijn basis had dus....Soar schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:11:
[...]
Mij is een keer hetzelfde overkomen maar dan ik als Zerg zijnde. Op een gegeven moment had de Terran player al zover bunker gepushed dat hij mijn extractor vanuit z'n bunker kon raken, had toen de hoop bijna opgegeven totdat ik aan de cheese serie vids van HDStarcraft dacht. Het advies was, je hoofd koel houden en voor de base van je tegenstander gaan. Dus zo gezegd zo gedaan, was via de achterdeur z'n base binnen gebroken en uiteindelijk toch een win naar binnen gesleept.
En ja bunker pushing is lame
kijk, dat brengt hoop
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ik heb ook 2 keer meegedaan en helaas niet gewonnen
Vanmiddag echt precies om 12:00.01 een privébericht gestuurd maar ze hebben me natuurlijk weggefilterd, aangezien ik sinds eergisteren lid ben
Wie weet lukt het wel met tweakers, daar ben ik gelukkig al een paar jaartjes lid.
Ik vind roken niet leuker, ik zeg alleen dat ik niet altijd zit heb om 100% geconcentreerd met 2 handen te gamen. Wat mij overgens een ontzettende casual gamer maakt.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:33:
Ja, als je roken leuker vindt dan een een computerspel spelen kun je beter met 1 hand spelen, ja. Veel plezier. Dan ben je dus de topgamer waar NMe het over had.
Nog maar een keer dan: Ik geef direct toe dat je zonder shortcuts en keybindings niet tot de pro's kunt behoren.Mijn manier? Haha, nee.
Ik ga niet voor anderen bepalen wat leuk is en wat niet. Maar ik kan je wel vertellen wat de mensheid heeft geleerd over hoe je een RTS speelt in die 10+ jaar dat SC BW op niveau gespeeld is.
Ik wil niet perse in Copper blijven, ik wil op mijn eigen manier spelen, dat is vaak met shortcuts/keybindings, maar dat is soms met alleen de muis.En nee ik snap nog steeds niet waarom je jezelf kuntmatig laag in copper wilt houden waar je de helft van je potjes die je verliest enkel verliest omdat je met de muis alleen niet snel genoeg kan klikken.
Dat is de juiste manier om een RTS te spelen als je graag hoog wilt komen. Het is voor jou misschien lastig voor te stellen, maar er zijn ook zat mensen die niet de drang hebben om tot de top in Platinum te horen. Die willen gewoon af en toe een potje spelen zonder te veel concentratie/inspanning.Ja, als je nu een weekje of 2 SC2 beta speelt omdat je toevallig een beta key hebt, vooruit. Maar er is dus wel een juiste manier om een RTS te spelen. En dat is echt alle shortcuts en hotkeys gebruiken. En dat is wat iemand schijnbaar wilde weten.
Het is niet tegen de schenen (van mij) hoor.Snap niet dat dit zo veel tegen de schenen van mensen trappen is.
Ik probeer alleen uit te leggen dat niet iedereen perse zo hoog mogelijk wil komen, sommige mensen halen het plezier uit het opbouwen van een basis/leger, of SimCity (dus plaatsing van gebouwen), het tijdens het spelen chatten met elkaar, het voor zichzelf uittesten van bizare Build Orders, noem-het-maar-op.
Klopt, zo speel ik zelf namelijk wel eens Red Alert 2 met vrienden. Gewoon lekker met de muis, lekker gigantische legers maken. Kan vast ook veel beter met het toestenbord.OkkE schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:46:
Ik probeer alleen uit te leggen dat niet iedereen perse zo hoog mogelijk wil komen, sommige mensen halen het plezier uit het opbouwen van een basis/leger, of SimCity (dus plaatsing van gebouwen), het tijdens het spelen chatten met elkaar, het voor zichzelf uittesten van bizare Build Orders, noem-het-maar-op.
Verwijderd
Zag het voor de patch al mensen doen toen het nog goed werkte tegen roach&hydra. Ik denk dat het beter is tegen zerling baneling. En m&m&m tegen baneling lijkt me een ramp.
Qua mutas kun je drie dingen doen. Thors en/of turrets lijkt me sterker dan een bunker met ghosts, alhoewel dat ook kan met salvage natuurlijk.
Ga als ik vanavond ga spelen wel elke keer mech tegen zerg.
En over keyboard vs muis, je kunt ook met het keyboard relaxer spelen dan met de muis alleen. Dus als je ontspannen wilt spelen is ook dat het beste als je het mij vraagt. Ik snap dat er mensen zijn die geen moeite willen doen om beter te worden. Maar dat doet er niet toe. Ook voor hen is het makelijker om met short cuts te spelen.
Dat je het persoonlijk liever niet wil leren of dat je een hand vrij wil houden doet er toch allemaal niet toe? Iemand vroeg wat qua muis of muis&keyboard. Ik neem aan dat die persoon wat wilde weten over voordelen en nadelen. Er is daar maar 1 antwoord mogelijk. Er is een leercurve voor het toetsenbord maar als je die eenmaal overwonnen hebt dan is het gewoon de beste methode. Of je nu alleen maar custom comp stomps speelt of ladder speelt doet er niet eens toe.
Dat jij er niets geeft over wat de voordelen en nadelen zijn is voor iemand die dat wel wil weten niet belangrijk.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 17:08 ]
Nydus network bedoel je denk ikMrVegeta schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:35:
[...]
Grappig, ik dacht ook aan dat filmpje maar ik zag dat hij geen ehm... nexus channel (?) had en niets in mijn basis had dus.....
Na die match had ik zoiets van
Ik zal vanavond na 22:30u pas online zijn ivm zaalvoetballen
Wat een ongelofelijke kut match net. T vs T, ik heb een veel betere economy dan hem, ik heb stuk of 14 banshees om in één keer zijn basis op te rollen. Komt hij ook met banshees, prima ik heb een sensor tower in het midden staat, voor hij die berijkt is hij wel dood die mijn marines.
Maar blijkbaar ziet die sensor tower cloaked units niet
Gadverdamme.
Zelfde verhaal als jij alleen heb ik wel een key dus de redenen die jij opgeeft kloppen niet. ben sins gister lid.Shady15 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:45:
[...]
Ik heb ook 2 keer meegedaan en helaas niet gewonnen
Vanmiddag echt precies om 12:00.01 een privébericht gestuurd maar ze hebben me natuurlijk weggefilterd, aangezien ik sinds eergisteren lid ben![]()
Wie weet lukt het wel met tweakers, daar ben ik gelukkig al een paar jaartjes lid.
Eerst indruk: Gaaf, maar beta is een beetje kaal (o.a geen tutorial)
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
LOLKwastie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:17:
Heb vandaag mijn Starcraft 2 beta key ontvangen van Blizzard, heb dus ook geen code ontvangen maar game is direct in mijn battle.net account gestopt
Eerst indruk: Gaaf, maar beta is een beetje kaal (o.a geen tutorial)
Maar goed dat ik ook ff heb gekeken ik heb Starcraft2 opeens ook in mijn battlenet management account staan!!!!
Happy!!!
vond dit trouwens ook een grappige pot. weet niet of het al gepost is, hij is al wel van paar weken geleden. wel grappige strategy die de rode terran doet aan het begin
http://www.youtube.com/watch?v=KpF3GTfnx0g
[ Voor 3% gewijzigd door daanteb op 09-04-2010 20:29 ]
Dat was een sick gamedaanteb schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:29:
pfff, lees wel meer verhalen van mensen die net een bnet acc maken en een dag later al geinvite zijn voor de betahrrrrr, nog ff geduld
vond dit trouwens ook een grappige pot. weet niet of het al gepost is, hij is al wel van paar weken geleden. wel grappige strategy die de rode terran doet aan het beginnog niet eerder gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=KpF3GTfnx0g
Eerst ff practicen in de league voor noobs, ik heb tientallen RTS games gespeeld, maar nog nooit online, daarna 2 placement matches. 1e game, binnen 2 sec gewonnen, Hij was bang blijkbaar.
2e game PvP, ik was veel sneller met bouwen, helaas kan ik maar een ding tegelijk...
Mijn aanvalletje van enkele zealots, sentries, stalkers en 1 immortal was net niet sterk genoeg.
Bij mijn 2e aanvalletje loop ik ineens recht in een doorlopende stroom immortals, elke x sec, 2 nieuwe immortals, rennuh!!!
Even later, hij valt aan met een stuk of 10 immortals, ik zo sloom als ik ben, heb een mager legertje met van alles wat, maar dankzij mijn sentries weet ik hem af te slaan, even later komt ie dubbel zo sterk terug en heb ik me net gerealiseerd (na een minuut of 5) dat void rays wel een goeie counter zou kunnen zijn. Goed ik verlies mijn expo keihard, maar mijn void rays knappen het op.
Terwijl ik zo stom ben om zijn expos te rapen ipv zijn main, bouwt ie een mix van immortals en stalkers, bye bye void rays, bye bye halve main base. Gelukkig heb ik sneaky de meeste probes naar een hoekje gestuurd met een transport. Ik ben helemaal gaar, meeste tech buildings zijn weg en ik heb nog 4 void rays over als leger. Hmm, laat ik eens DT proberen..
Ik kijk op de klok, 50 minuten later...
Wat een spel
en wat slecht ben ik in midgame /endgame, laagste league, here I come

erutangiS
Haha, maar je hebt er in ieder geval plezier inMrOleo schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:30:
...
Wat een spel![]()
en wat slecht ben ik in midgame /endgame, laagste league, here I come.
Ik heb het idee dat Patch 8 erg slecht is uitgevallen voor de Zerg.

* Pedr0 gaat even het eea posten op de beta forums.
[ Voor 5% gewijzigd door Pedr0 op 10-04-2010 08:11 ]
Verwijderd
Een vriend van me heeft pas aan het einde van vorig jaar Warcraft 3 gekocht, heeft geen Starcraft en speelt bijna nooit meer Warcraft 3.
Nu zit ik met de vraag: Waarom krijg ik geen key en hij wel! RAAH!
randomVerwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:56:
Ik heb die Bnet account al zo lang het kan, beta sign up ook al zo lang het kan. Ik speel elke dag Warcraft 3, Ik speel soms Starcraft 1.
Een vriend van me heeft pas aan het einde van vorig jaar Warcraft 3 gekocht, heeft geen Starcraft en speelt bijna nooit meer Warcraft 3.
Nu zit ik met de vraag: Waarom krijg ik geen key en hij wel! RAAH!
Wikipedia: Randomness
Huh, wait what!? Jij hebt net een betakey (naast de matches die je op iemand anders z'n account gespeeld hebt), speelt 5 matches, verliest 4x en vermoed dan maar dat de laatste patch slecht uitgevallen is voor Zerg? Je bent de eerste die daarover klaagt bij mijn weten. Misschien moet je het bij je eigen skills zoeken (wat zeker niet als flame bedoelt isPedr0 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 08:11:
Gisteren de placement matches gespeeld op m'n eigen account. Damn, gewoon 4x dik verloren.....begin nu dus in Copper, lol.
Ik heb het idee dat Patch 8 erg slecht is uitgevallen voor de Zerg.
* Pedr0 gaat even het eea posten op de beta forums.
@ Count: done, ik ben GLHF.ggwp
Great minds think in parallel gutters.
Nou, dan lees jij blijkbaar niet de beta forums, ofwel?Wmm schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:40:
[...]
Je bent de eerste die daarover klaagt bij mijn weten.
Anyway, het gaat nu al stukke beter maar het is wel zo dat het voor de Zerg erg slecht is uitgevallen in de laatste patch. Dit wordt zelfs gezegt door terran en toss spelers.
In de mail stond dat het diezelfde dag nog geregeld zou worden, maar ik heb nog niks vernomen
Verwijderd
Balance doet er pas toe in de top 20 ofzo van platinum. Dat is echt heeeel ver weg van copper.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 11:40 ]
Ik heb slechte ervaringen met officiële beta fora, maar dat komt door m'n ervaringen met CNC games... Het niveau is daar iig gewoon zeer laag en niet serieus te nemen. Misschien dat het bij Blizzard beter is. Ik lees vooral Teamliquid.net en gamereplays.org en daar ben ik het nog niet tegengekomen.Pedr0 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:21:
[...]
Nou, dan lees jij blijkbaar niet de beta forums, ofwel?
Anyway, het gaat nu al stukke beter maar het is wel zo dat het voor de Zerg erg slecht is uitgevallen in de laatste patch. Dit wordt zelfs gezegt door terran en toss spelers.
En in navolging van Glaucus: gister is craftcup.com gewonnen door een Zerg player, in de finale tegen Morrow, toch niet de minste Terran player.
[ Voor 10% gewijzigd door Wmm op 10-04-2010 11:53 ]
Verwijderd
Dit kan je in warcraft 3 zien in de night elf vs orc match. Als je deze nooit gespeeld hebt zal de vijand die beter met de units om kan gaan veel beter lijken.
Eerst dacht ik dat talons overpowered waren, maar na 4 games wennen won ik makkelijk door timing/micro.
Balance doet er ook al toe in de laaste ranking van copper league hoor, als er een ras sterker is dan de ander dan merkt iedereen dat. Als er bv een simpele rush tactiek zou zijn geweest tegen een bepaald ras dat iedereen kan uitvoeren dan betekend het dat de game niet in balans is.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:39:
In een groot toernooi in Korea waren 6 van de 8 spelers die op een gegeven moment nog over waren Zerg. En dat was na de nerf van roach en hydra.
Balance doet er pas toe in de top 20 ofzo van platinum. Dat is echt heeeel ver weg van copper.
Het is dan wel weer zo dat het gros van de spelers te weinig weten van alle game mechs om een goed advies te geven. Wat ik wel vervelend is die inmortal, die blaast gewoon mech build weg van Terran, valt weinig aan te doen behalve banshees/bc's.
Verwijderd
EMP veegt protoss compleet weg.MrVegeta schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:14:
[...]
Wat ik wel vervelend is die inmortal, die blaast gewoon mech build weg van Terran, valt weinig aan te doen behalve banshees/bc's.
Gisteren 2 potjes gespeeld en ik voel me echt nub
Ik heb wel ervaring met andere strategy games maar atm heb ik geen idee wat alles doet en wat goed is. Gelukkig heb ik daar nu een heel weekend de tijd voor
Dit topic is gesloten.
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.
Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!