Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

breinonline schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:11:
marrk, het zou hem best eens kunnen zijn. Op zijn website staan al meer foto's genomen van een kraan in Roermond... ik las het artikel ook en moest ook meteen aan hem denken :o

Niettemin is het gevaarlijk om te doen en ik juich het dan ook absoluut niet toe.
Het moet hem wel zijn toch? nu.nl spreekt over 'zaterdagavond' en Lucros schrijft zelf
Afgelopen zaterdag ging het wel erg ver omdat ik buitenom de hijskraan moest klimmen[...]
Maar al met al blijf ik erbij dat het meer een "ik klim in hijskranen"- dan "ik maak foto's vanaf riskante plekken"-verhaal is.

edit:
Fak, het is vandaag ook zaterdag. Zijn er dan twee personen die op twee achtereenvolgende zaterdagen in Roermond een hijskraan beklimmen?

[ Voor 17% gewijzigd door Moby op 12-03-2011 23:04 . Reden: Ik zie niet in wat de PVV hier mee te maken heeft ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind de foto's trouwens eigenlijk het risico niet zo waard, zo spectaculair vind ik ze eerlijk gezegd niet.
Maar dat terzijde :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

http://www.nu.nl/binnenla...yfotograaf-bouwkraan.html Ok wie van jullie is bezig geweest? :+

Oh dit was dus dal bekend haha, ik verdenk hem ook. Ik zeg verhoren! }:O

[ Voor 22% gewijzigd door Ventieldopje op 12-03-2011 23:14 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
Ha, hoorde het net ook op de radio zelfs :P Wat een aandacht allemaal.

Edit: hij is het wel dus. Zie de comments op powned.tv: http://www.powned.tv/nieu...alt_fotograaf_uit_bo.html

[ Voor 49% gewijzigd door jip_86 op 13-03-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik was het inderdaad... Media-aandacht is zwaar overdreven en de berichtgeving klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:16
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:24:
Ja ik was het inderdaad... Media-aandacht is zwaar overdreven en de berichtgeving klopt niet.
LOL :P . Je het wel mooie foto's op je site staan :) .

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
Deze keer wel met klimgear bij las ik? Benieuwd naar de resultaten.

[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 13-03-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die fotos staan gewoon op de link die hier op de vorige page staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:12:
Die fotos staan gewoon op de link die hier op de vorige page staat?
Nee de foto's van vanavond staan op mijn computer. Ik was net klaar met de zelfportretjes toen de wouten aankwamen, heb niet eens de tijd gehad om foto's te kunnen maken die echt de moeite waard waren. Voor de mensen die het echte verhaal willen horen, en niet dat wat de media ervan gemaakt heeft, pm/mail/vraag me gerust, de media publiceert echt complete onzin. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Post het anders hier? Ben wel benieuwd. Ik dacht dat een aantal van de pics op je site vanaf die kraan zijn genomen?

Zoals deze dus Afbeeldingslocatie: http://www.exploration-bb.nl/wp-content/gallery/cache/232__640x480_hijskraan-7-van-10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Haha, je bent twee weekenden achter elkaar in een kraan geklommen? Draaideurhijskranenklimmer! Maar beter wel dat ze je volgende keer een nog hogere boete geven. Heb je er al uberhaupt over nagedacht een keer te vragen of je zo'n kraan in mag, desnoods onder begeleiding ofzo? Ik zou het jammer vinden als Roermondse hijskraanbestuurders of aannemers een hekel krijgen aan alles wat een camera draagt, dus een beetje beleefd vragen lijkt me geen slecht idee.
Ben benieuwd naar je foto's van gisteren dan, vind je die zelf beter dan van vorige week?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:41:
Wat ze bij die plek nooit laten zien:

[afbeelding]

Er is geen afgrond tussen...
Nee, maar op het moment dat je het sprongetje mist is er weinig kans dat je op die rand vlak eronder terecht komt Die is namelijk erg smal. En aan weerzijde gaat het heel stijl en heen ver naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Is dat Lucros die straks in Hart van Nederland op tv komt?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Gutteguttegut schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:02:
Is dat Lucros die straks in Hart van Nederland op tv komt?
;( zou wel treurig zijn als dat zo is. Als hij aan deze stunt naast aandacht ook goeie foto's over zou houden, zou het ok zijn. Maar tot nu toe zijn zijn posts meer geschikt voor een topic met de titel "Wat voor excuus gebruik je om in hijskranen te klimmen?" dan "Hoeveel risico voor een goede foto?"

[ Voor 0% gewijzigd door marrk op 14-03-2011 19:54 . Reden: waarom is ':(' nu weer een boze smiley dan? ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
marrk schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:53:
[...]
;( zou wel treurig zijn als dat zo is.
Het klopt, hij zat in het onderdeel "Ik ben ..... en ik zet mezelf voor heel (Hart van) Nederland voor gek". De commentator noemt het ook terecht een "gekte": http://www.hartvannederla...tograaf-met-lef-opgepakt/
Jammer dat hij serieuze fotografen zo in diskrediet brengt, want ik heb nog geen scherpe foto van hem gezien, laat staan een goede. Zijn eigen woorden in dit draadje spreken boekdelen:
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:31:
[...]
Ik was net klaar met de zelfportretjes toen de wouten aankwamen, heb niet eens de tijd gehad om foto's te kunnen maken die echt de moeite waard waren.
Ik stel voor dat we deze meneer maar laten voor wat het is.

[ Voor 0% gewijzigd door Nomad op 03-02-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:34

Markie

Voorheen BBE

Tsja, dat een campingzender aandacht besteedt aan dergelijk puberaal gedrag, is natuurlijk niet vreemd. ;)

Toch dekt deze discussie niet helemaal de lading van de topicnaam 'Hoeveel risico voor een goede foto'. Het gaat nl. volgens mij helemaal niet om een 'goede foto', maar gewoon om de kick van het beklimmen van de kraan (inclusief het verkrijgen van de bijbehorende (media)aandacht). Ook in het stukje van sbs wordt eigenlijk nauwelijks over foto's gesproken (kan dat ik het gemist heb, maar ik geen zin om twee keer te kijken), dus in diskrediet brengen van fotografen vind ik een groot woord.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:27:
[...]

Het klopt, hij zat in het onderdeel "Ik ben ...... en ik zet mezelf voor heel (Hart van) Nederland voor gek". De commentator noemt het ook terecht een "gekte": http://www.hartvannederla...tograaf-met-lef-opgepakt/
Jammer dat hij serieuze fotografen zo in diskrediet brengt, want ik heb nog geen scherpe foto van hem gezien, laat staan een goede. Zijn eigen woorden in dit draadje spreken boekdelen:

[...]

Ik stel voor dat we deze egotripper maar laten voor wat het is.
Markie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:26:
Tsja, dat een campingzender aandacht besteedt aan dergelijk puberaal gedrag, is natuurlijk niet vreemd. ;)

Toch dekt deze discussie niet helemaal de lading van de topicnaam 'Hoeveel risico voor een goede foto'. Het gaat nl. volgens mij helemaal niet om een 'goede foto', maar gewoon om de kick van het beklimmen van de kraan (inclusief het verkrijgen van de bijbehorende (media)aandacht). Ook in het stukje van sbs wordt eigenlijk nauwelijks over foto's gesproken (kan dat ik het gemist heb, maar ik geen zin om twee keer te kijken), dus in diskrediet brengen van fotografen vind ik een groot woord.
Erg grappig wat hier gebeurt. Iedereen is me hier aan het beledigen voor weet ik veel wat, omdat mijn foto's "niet scherp" zouden zijn. Nou sorry mensen, dat ik met mijn 30D + kitlens op een hijskraan die mee beweegt met de wind in het donker niet zo'n ragscherpe foto's weet te maken als jullie met jullie fullframes en L-lenzen terwijl jullie met beide beentjes op de grond staan. Maar de foto's zijn zeker niet onscherp te noemen. Misschien niet zo creatief, misschien valt de compositie een beetje tegen, oké. Maar zo gek veel ruimte om je compositie te veranderen heb je niet op zo'n ding, je kunt lastig even de kraan verplaatsen. En probeer maar eens in het donker zonder statief (want die kun je echt niet naar boven slepen) foto's te maken. Daarnaast is de skyline van Roermond nou niet bepaald zo imposant dat je gelijk een Wow-effect krijgt als je de foto's ziet.

En als jullie dan nog vinden dat ik zo'n loser ben blijf dan in je eigenwaarde en laat mij rustig verder hobbyen. Ik ben geen pro, hoor je mij ook niet beweren, maar ik hou er gewoon van unieke dingen te doen. Ik heb voor iedere fotograaf op zich respect, maar ik wil foto's maken die uniek zijn. Hoeveel van jullie die lopen te roepen dat mijn foto's zuigen zijn zelf al eens naar boven geweest? Alleen die gene hebben ook recht van spreken. Ik ga ook geen oordeel vellen over fotografen die onderwerpen fotograferen die ik nooit heb gedaan. Tuurlijk, je kunt het een mooie foto vinden of niet, maar loop niet te roepen dat je beter bent, terwijl je het zelf nog nooit geprobeerd hebt.

En tja dat interview van SBS zoog hard, maar ik krijg heel veel positieve reacties binnen en heb al wat foto's verkocht, dus ook negatieve publiciteit kan goed zijn. :9

[ Voor 0% gewijzigd door Nomad op 03-02-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Persoonlijk keur ik niet goed wat je doet (al was het alleen maar om anderen er van te weerhouden).
Verder heb ik je foto's niet bekeken dus kan ik daar (nog) niets over zeggen.

Wel vind ik de reacties van sommige mede tweakers overdreven en totaal nutteloos.
Van dat soort commentaar weerhoud ik mij dus ook :)

Ben wel benieuwd aan wie je de foto's kunt verkopen en of dat nog wat opbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:00:
Wel vind ik de reacties van sommige mede tweakers overdreven en totaal nutteloos.
Van dat soort commentaar weerhoud ik mij dus ook :)
Dit komt mijns inziens door het extreem hoge blaat-gehalte van zijn eigen opmerkingen/blog-posts.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Brad Pitt schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:03:
[...]

Dit komt mijns inziens door het extreem hoge blaat-gehalte van zijn eigen opmerkingen/blog-posts.
Persoonlijk vind ik dat geen reden ;)

Komt misschien omdat ik ondertussen al oud en wijs ben <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:00:
Persoonlijk keur ik niet goed wat je doet (al was het alleen maar om anderen er van te weerhouden).
Ik raad het iedereen ook ten zeerste af en de reacties van mensen die tips willen heb ik ook afgewezen.
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:03:
Blaat-gehalte, begrijp wat je bedoelt. Maar als je op mijn site kijkt zie je dat ik bij alle eerdere raportages nooit een heel verhaal typ. Ik ben meer van de foto's showen. Echter kreeg ik op mijn stunt van de statiefestatie zoveel reacties van mensen die het verhaal wilde horen dat ik besloot er een blogje over te schrijven. Ook voor de media-aandacht kreeg ik daar al erg veel positieve reacties op.

En betreft geblaat hier op het forum, tja, ik ka het niet hebben dat mensen opmerkingen over mij maken die niet waar zijn, ik ben een geboren debater en ben niet bang voor een discussie, vandaar dat ik graag reageer op jullie reacties :9 Leugens vertel ik echter nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
knip

[ Voor 96% gewijzigd door Moby op 16-03-2011 09:39 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
knip

[ Voor 99% gewijzigd door Moby op 16-03-2011 09:38 . Reden: Flame verwijderd..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

We gaan NU stoppen met op de man of op de vorm spelen. Alle berichten vanaf nu die offtopic zijn verwijder ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Moby op 16-03-2011 09:38 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik ben van mening dat vrijwel alle fotografen risico's nemen. Het is al wel een aantal keer aangegeven, net even een stapje opzij om een takje niet in beeld te krijgen maar dat je op die manier wel gevaarlijk dicht bij een richel komt vergeet je dan. Dit is slechts een klein voorbeeld.

Ik heb meer dan genoeg dingen gedaan waar je achteraf denkt dat het wellicht niet zo verstandig was.

- Op daken klimmen om zo die ene mooie overzichtsfoto te kunnen maken
- Illegaal het dancevalley-terrein op gaan (was nog in opbouw) om zo shots te maken van de tenten (gepakt BTW).
- Tijdens wintersport op richels gestaan waar gewoon niets onder zat, ik keek letterlijk tientallen meters naar beneden.
- Foto's maken van wespen terwijl ik zwaar allergisch ben voor het gif en het zou mij zomaar het leven kunnen kosten.

Waarom nemen wij dan die risico's? Nou, voor een deel zal dit wel van de plaatjes komen en voor een deel is het de kick. Ooit wel eens een adrenalinestoot gekregen na een close-call? Ik meer dan genoeg en het voelt zeer prettig. Om die reden ga ik altijd een stapje verder dan een ander en het gevalletje kraanklimmen, dat had ik kunnen wezen.

Ik vind er niets erg aan als iemand risico's neemt maar je moet altijd voorbereidingen treffen. Als je in barre omstandigheden tijdens een wintersport wilt klimmen en ver buiten de pistes wilt gaan, zorg ervoor dat je kunt overleven wanneer het fout gaat want ze vinden je niet meteen.

Als je de bossen in trekt dan dien je ook van alles mee te nemen. Het nemen van risico's hoeft niet gevaarlijk te zijn, als je maar weet wat je doet. Het kan altijd verkeerd aflopen maar goed, dat is dus het risico. Ik ga altijd voorbereid op pad en mag dan vaak domme dingen doen maar ik zorg er wel voor dat de kans zeer groot is dat ik het er zonder kleerscheuren vanaf breng.

Klimmen in kooiladders van kranen stelt niets voor, als je een tuigje om hebt kan er niets gebeuren. Niet dat ik tips geef om dit aan te moedigen maar het moet wel veilig. Weet je hoe vaak het voor komt dat een fotograaf over een rand hangt voor een foto terwijl diegene zich niet heeft gezekerd? Dat is pas onverstandig.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 16-09 23:37
@bazs2000 'ik ben van mening dat', wat andere mensen doen is geen mening. Je geeft eigenlijk alleen aan wat je zelf doet. Ik neem zelf zeker niet meer risico doordat ik een camera in mijn hand heb!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Nouja, dat laat ook ruimte voor een discussie. Een groot aantal van de mensen die ik ken nemen ook risico's. Wellicht dat dit bijdraagt aan mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
bazs2000 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:51:
Nouja, dat laat ook ruimte voor een discussie. Een groot aantal van de mensen die ik ken nemen ook risico's. Wellicht dat dit bijdraagt aan mijn mening. :)
Wat Makkelijk al zegt, dat is niet jou mening, dat is wat jij denkt.
Jij denkt dat veel fotografen meer risico nemen. 'Mening' is hier niet van toepassing.

Ik neem niet zo zeer meer risico, maar als ik een mooie foto in mn hoofd heb wil ik die gewoon hebben, ook al moet ik daarvoor in de modder liggen.
Maar ik heb ook bijna nooit risico hoeven nemen om een foto te maken. Hangt ook heel er af wat voor fotografie je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeur over taalgebruik zeg!

Bazs2000 zegt het trouwens gewoon goed hoor...

Van Dale:
me·ning de; v -en manier waarop men over een bep. zaak denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10

Milo.

klik

Khoorde het gisteren toevallig op het journaal, fotografen Tim Hetherington en Chris Hondros in Libië overleden. Er was volgensmij gisteren ook nog iets over op tv, alleen dat heb ik dan weer gemist.

Artikel

netwerk uitzending uit 2008 over Chris Hondros

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Je kunt op basis daarvan wel een discussie aanzwengelen over de achterliggende redenen van het genomen risico want de genoemde fotografen namen het risico beroepsmatig. Als je de documentaire Restrepo hebt gezien dan zie je het pad dat is bewandeld om tot de documentaire te komen en de risico's zijn groot.

Je moet wel een tikkeltje gestoord zijn om dit te doen al is het werkveld niet anders dan die van een soldaat. De soldaat schiet kogels en de fotograaf plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Een die goed in dit topic past: http://vimeo.com/24456787
Zie zijn beschrijving van het filmpje.
Pagina: 1 2 3 Laatste