Toff schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:27:
[...]
Het klopt, hij zat in het onderdeel "Ik ben ...... en ik zet mezelf voor heel (Hart van) Nederland voor gek". De commentator noemt het ook terecht een "gekte":
http://www.hartvannederla...tograaf-met-lef-opgepakt/
Jammer dat hij serieuze fotografen zo in diskrediet brengt, want ik heb nog geen scherpe foto van hem gezien, laat staan een goede. Zijn eigen woorden in dit draadje spreken boekdelen:
[...]
Ik stel voor dat we deze egotripper maar laten voor wat het is.
Markie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:26:
Tsja, dat een campingzender aandacht besteedt aan dergelijk puberaal gedrag, is natuurlijk niet vreemd.
Toch dekt deze discussie niet helemaal de lading van de topicnaam 'Hoeveel risico voor een goede foto'. Het gaat nl. volgens mij helemaal niet om een 'goede foto', maar gewoon om de kick van het beklimmen van de kraan (inclusief het verkrijgen van de bijbehorende (media)aandacht). Ook in het stukje van sbs wordt eigenlijk nauwelijks over foto's gesproken (kan dat ik het gemist heb, maar ik geen zin om twee keer te kijken), dus in diskrediet brengen van fotografen vind ik een groot woord.
Erg grappig wat hier gebeurt. Iedereen is me hier aan het beledigen voor weet ik veel wat, omdat mijn foto's "niet scherp" zouden zijn. Nou sorry mensen, dat ik met mijn 30D + kitlens op een hijskraan die mee beweegt met de wind in het donker niet zo'n ragscherpe foto's weet te maken als jullie met jullie fullframes en L-lenzen terwijl jullie met beide beentjes op de grond staan. Maar de foto's zijn zeker niet onscherp te noemen. Misschien niet zo creatief, misschien valt de compositie een beetje tegen, oké. Maar zo gek veel ruimte om je compositie te veranderen heb je niet op zo'n ding, je kunt lastig even de kraan verplaatsen. En probeer maar eens in het donker zonder statief (want die kun je echt niet naar boven slepen) foto's te maken. Daarnaast is de skyline van Roermond nou niet bepaald zo imposant dat je gelijk een Wow-effect krijgt als je de foto's ziet.
En als jullie dan nog vinden dat ik zo'n loser ben blijf dan in je eigenwaarde en laat mij rustig verder hobbyen. Ik ben geen pro, hoor je mij ook niet beweren, maar ik hou er gewoon van unieke dingen te doen. Ik heb voor iedere fotograaf op zich respect, maar ik wil foto's maken die uniek zijn. Hoeveel van jullie die lopen te roepen dat mijn foto's zuigen zijn zelf al eens naar boven geweest? Alleen die gene hebben ook recht van spreken. Ik ga ook geen oordeel vellen over fotografen die onderwerpen fotograferen die ik nooit heb gedaan. Tuurlijk, je kunt het een mooie foto vinden of niet, maar loop niet te roepen dat je beter bent, terwijl je het zelf nog nooit geprobeerd hebt.
En tja dat interview van SBS zoog hard, maar ik krijg heel veel positieve reacties binnen en heb al wat foto's verkocht, dus ook negatieve publiciteit kan goed zijn.
[
Voor 0% gewijzigd door
Nomad op 03-02-2016 11:38
]