Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465541

Help!!

Ik heb een UE46C8700 en een CI van UPC gekregen. Ik heb onderstaand instrucites gevolgd (zit in Amsterdam) maar krijg geen enkele digitale zender. Ik heb land op ander gezet en onderstaande frequenties ingeklopt. Vervolgens een snelle scan met de UPC parameters voor amsterdam. Maar helemaal niets. Technische verbindingen zijn goed. iemand enig idee wat ik verkeerd doe/kan proberen?

reacties zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09
Ik zie geen instrucites, onderstaand of elders op deze pagina, maar je zou eens naar dit topic op het UPC-forum kunnen kijken. Bedenk wel dat vrijwel alles bij UPC QAM-256 is tegenwoordig.

In ander nieuws: vandaag heeft Samsung firmware versie 3015.0 vrijgegeven, zoals gebruikelijk moeten we maar raden wat de veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-VALDEUC-3015.0

Dat kan ik je deze keer wel vertellen. Ik had immers al aangekondigt dat er firmware upgrade aan zat te komen. 3014 was de oorzaak dat MovieMax en Pathé het niet meer deden. Ik heb daarover contact gezocht en Samsung heeft de 3014 getest, vastgesteld dat het probleem zich inderdaad voordoet en heeft de software aangepast. Dat is zeer recent goedgekeurd door Zuid-Korea dus de 3015 heeft tot doel het fixen van de app van MovieMax en Pathé.

Ook gaat Samsung aan/in de slag met Skype om bij gebruik van de STC1100 Skypecamera een ringtoon te krijgen.

EDIT: Als het goed is valt morgen een USB stick in de brievenbus met de 3015. Samsung wil de upgrade zo snel mogelijk aan mij leveren omdat ik het probleem heb aangekaart en Samsung Nederland niet kon zeggen wanneer Zuid-Korea de firmware upgrade op de site zou plaatsen. Dat was vandaag dus al. Toch weer een usb-stick gratis .... nice. _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 07-07-2012 01:11 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de illegale app Uitzending gemist geïnstalleerd op mijn Tv samen met WAMPserver. Had ik beter niet kunnen doen, Tv start steeds opnieuw op, Internet@Tv start niet meer op. Mooi KUT .... 8)7

Nou ja .... paar keer de verbindingen loshalen en hopen dat het weer goedkomt.

EDIT: Na uren kabeltjes los, kabeltjes vast .... draait alles weer, dan maar geen UG app ;w

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 09-07-2012 01:22 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 465541 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:21:
Help!!

Ik heb een UE46C8700 en een CI van UPC gekregen. Ik heb onderstaand instrucites gevolgd (zit in Amsterdam) maar krijg geen enkele digitale zender. Ik heb land op ander gezet en onderstaande frequenties ingeklopt. Vervolgens een snelle scan met de UPC parameters voor amsterdam. Maar helemaal niets. Technische verbindingen zijn goed. iemand enig idee wat ik verkeerd doe/kan proberen?

reacties zeer gewaardeerd!
Ook de CI Module geïnstalleerd, of gelijk er in met UPCcard .... en zoeken maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hcQd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:01:
Ik zie geen instrucites, onderstaand of elders op deze pagina, maar je zou eens naar dit topic op het UPC-forum kunnen kijken. Bedenk wel dat vrijwel alles bij UPC QAM-256 is tegenwoordig.

In ander nieuws: vandaag heeft Samsung firmware versie 3015.0 vrijgegeven, zoals gebruikelijk moeten we maar raden wat de veranderingen zijn.
Veel dank, heeft gewerkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerCor schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:19:
Ik heb de illegale app Uitzending gemist geïnstalleerd op mijn Tv samen met WAMPserver. Had ik beter niet kunnen doen, Tv start steeds opnieuw op, Internet@Tv start niet meer op. Mooi KUT .... 8)7

Nou ja .... paar keer de verbindingen loshalen en hopen dat het weer goedkomt.

EDIT: Na uren kabeltjes los, kabeltjes vast .... draait alles weer, dan maar geen UG app ;w
Ik heb de nieuwe firmware gedownload en op USB stickje gezet, echter tv (C8700) vind de software niet op het USB stickje als ik hem inplug. Enig idee wat er misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, je moet de software downloaden naar jouw computer, en dan uitpakken op de usb-stick. En dan in de Tv stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Als je de .exe niet vertrouwd (of als je Linux of OSX gebruikt) kun je hem ook uitpakken met 7zip (oid).

En geen exFAT stickje gebruiken, dat snapt de TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
Begrijp ik het nou goed dat je de NOS sport app niet kunt krijgen op mijn PS50C7700, maar alleen op de nieuwste modellen?

Daar krijg je toch wat van.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, alleen op toestellen met SmartHub (2011 en 2012 modellen). Maar daar werkt de app ook niet, beeld bevriest. Dus ach, wat maakt het uit?

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 31-07-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loont het nog de moeite de PLEX app te installeren? Ik zie dat er een update is van 31-07-2012. Ik vond de eerste versie vrij nutteloos dus weer verwijderd.

Iemand op Tweakers.net heeft een app voor RTL XL gemaakt, net zoals Uitzending Gemist. Nu nog voor de 2012 modellen maar hij gaat kijken of hij het ook geschikt kan maken voor de 2011 en 2010 modellen.

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 09-08-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diego_wen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-03 08:42
Had mijn plex server ondertussen alweer eraf gegooid na eerder de beta versies van de plex app gezien te hebben.

Heb je een linkje voor die RTL XL App thread ? Kan ik die ook gaan volgen want deze thread lijkt redelijk dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor de liefhebber hier de info over de RTL XL-app voor de 2010 en 2011-modellen: thisegzz in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:27
TexMex schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:01:
Voor de liefhebber hier de info over de RTL XL-app voor de 2010 en 2011-modellen: thisegzz in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"
Cool, zat zelf alweer een time-window in te calculeren om hem weer te gaan rooten met de huidige firmware, vind MKV afspelen via DLNA toch wel erg brak, dan maar weer via NFS share.

Kan ik dit ook wel gelijk meenemen. Zo te zien op dezelfde manier als dat ik hem vroeger heb geroot en plex erop geslingerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372126

gisteren beide ' uitzending gemist'-apps geínstalleerd; werkt perfect.
Dank aan de maker(s) ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnelissen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo, Ik heb een 32" C8700 en ben gisteravond een tijd bezig geweest om audio via HDMI (ARC) op mijn receiver te krijgen. Helaas niet gelukt. Inmiddels begin ik te twijfelen of de 32" dit eigenlijk wel ondersteunt. Volgens Samsung wel: http://www.samsung.com/nl...chive/UE32C8700XSXXN-spec

De handleiding is er echter al een stuk vager over, en ook op de achterkant van de televisie zie ik geen ARC staan bij HDMI-2 (zou de standaard poort moeten zijn). Net ook even de handleiding voor de 40" gedownload, en hier staat wel duidelijk in beschreven dat het mogelijk is (voor de 40"+ modellen dus). Bedienen van de receiver werkt wel goed overigens (volume, aan-uit etc.), dus met de link is op zich niks mis lijkt me.
Iemand hier ervaring met ARC voor de 32"? Ik vraag me af of dit alleen softwarematig uitgeschakeld is, of dat dit model ook bepaalde hardware mist.

Ik kan natuurlijk ook de optische uitgang gebruiken zoals in de handleiding beschreven, maar volgens mij komt hier alleen stereo geluid uit en geen meerkanaals. Aangezien ik via de ingebouwde satelliet kijk lijkt het me wel mooi om ook het geluid van tv-uitzendingen via de receiver te kunnen beluisteren (meerkanaals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jnelissen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:10:
Hallo, Ik heb een 32" C8700 en ben gisteravond een tijd bezig geweest om audio via HDMI (ARC) op mijn receiver te krijgen. Helaas niet gelukt. Inmiddels begin ik te twijfelen of de 32" dit eigenlijk wel ondersteunt. Volgens Samsung wel: http://www.samsung.com/nl...chive/UE32C8700XSXXN-spec

De handleiding is er echter al een stuk vager over, en ook op de achterkant van de televisie zie ik geen ARC staan bij HDMI-2 (zou de standaard poort moeten zijn). Net ook even de handleiding voor de 40" gedownload, en hier staat wel duidelijk in beschreven dat het mogelijk is (voor de 40"+ modellen dus). Bedienen van de receiver werkt wel goed overigens (volume, aan-uit etc.), dus met de link is op zich niks mis lijkt me.
Iemand hier ervaring met ARC voor de 32"? Ik vraag me af of dit alleen softwarematig uitgeschakeld is, of dat dit model ook bepaalde hardware mist.

Ik kan natuurlijk ook de optische uitgang gebruiken zoals in de handleiding beschreven, maar volgens mij komt hier alleen stereo geluid uit en geen meerkanaals. Aangezien ik via de ingebouwde satelliet kijk lijkt het me wel mooi om ook het geluid van tv-uitzendingen via de receiver te kunnen beluisteren (meerkanaals).
Voor zover ik weet zijn de boards van alle 8000 modellen hetzelfde. (meen het een keer gelezen te hebben op 1 van de samygo fora's)

Receiver wel correct aangesloten (en ondersteund ook ARC)? Zo ja, uitzetten en via TV menu de receiver aanzetten. Uit m'n hoofd:
Menu -> Boven -> Boven (HDMI CEC) -> OK -> Beneden -> OK en dan op "on" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnelissen
LinuX-TUX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Voor zover ik weet zijn de boards van alle 8000 modellen hetzelfde. (meen het een keer gelezen te hebben op 1 van de samygo fora's)

Receiver wel correct aangesloten (en ondersteund ook ARC)? Zo ja, uitzetten en via TV menu de receiver aanzetten. Uit m'n hoofd:
Menu -> Boven -> Boven (HDMI CEC) -> OK -> Beneden -> OK en dan op "on" zetten.
Dat laatste werkt allemaal, receiver gaat aan en geluid op de TV houdt ermee op. De receiver blijft echter stil. Ik gebruik trouwens een HDMI 1.4 kabel volgens de verpakking, moet goed zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jnelissen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Dat laatste werkt allemaal, receiver gaat aan en geluid op de TV houdt ermee op. De receiver blijft echter stil. Ik gebruik trouwens een HDMI 1.4 kabel volgens de verpakking, moet goed zijn toch?
1.4 is goed idd, kan altijd nog even een andere pakken om te testen (je zal niet de eerste zijn met een brakke HDMI kabel)

Feit dat de receiver wel netjes aan springt ed, zou je zeggen dat het functioneerd en tracht te gaan versterken. Zou toch even de manual van de receiver erop naslaan. (welke is het eigenlijk? Hier een onkyo SR-507 welke perfect werkt met ARC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnelissen
LinuX-TUX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

1.4 is goed idd, kan altijd nog even een andere pakken om te testen (je zal niet de eerste zijn met een brakke HDMI kabel)

Feit dat de receiver wel netjes aan springt ed, zou je zeggen dat het functioneerd en tracht te gaan versterken. Zou toch even de manual van de receiver erop naslaan. (welke is het eigenlijk? Hier een onkyo SR-507 welke perfect werkt met ARC)
De kabel had ik inderdaad ook al een keer omgewisseld met een andere. De receiver is een Marantz NR1403, met ARC support, woohoo! ;)

Onderstaand stukje komt uit de Samsung handleiding:

✎OPMERKING
xx Sluit de optische kabel aan op de DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-aansluiting van de tv en de Digital Audio Inputaansluiting
van de thuisbioscoop.
xxWanneer de bovenstaande verbinding wordt gevolgd, voert de optische aansluiting alleen een 2-kanaals
audiosignaal uit
. U hoort alleen geluid uit de linker- en rechterluidspreker van de thuisbioscoop en de subwoofer.
Voor een 5.1-kanaals audiosignaal sluit u de DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-aansluiting van de dvd-speler of
satellietontvanger (Anynet-apparaat 1 of 2) rechtstreeks aan op een versterker of op de thuisbioscoop en niet op de tv.

Alleen 2-kanaals audio dus via de optische uitgang. Verderop in de handleiding staat echter:

U kunt geluid beluisteren via een ontvanger (oftewel een thuisbioscoop) in plaats van de TV-luidspreker.
1. Selecteer Receiver en stel deze optie in op Aan.
2. Druk op de toets EXIT om het menu te verlaten.
✎✎ Als uw ontvanger alleen audio ondersteunt, verschijnt deze wellicht niet in de apparatenlijst.
✎✎ De ontvanger werkt wanneer u de optical in-aansluiting van de ontvanger correct hebt aangesloten op de
DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-aansluiting van de tv.
✎✎Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingesteld op Aan, hoort u alleen geluid via de Optical-aansluiting van de
tv. Wanneer de tv een DTV-signaal (antenne) weergeeft, zendt de tv een 5.1-kanaals geluid naar de ontvanger van
de thuisbioscoop uit.
Wanneer de bron een digitaal onderdeel is, zoals een dvd en deze op de tv aangesloten is via
HDMI, geeft de ontvanger alleen een 2-kanaals signaal weer.

Ehhh, bovenstaande stukjes lijken mij in tegenspraak met elkaar. Komt er nou stereo of 5.1 geluid uit de optische uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jnelissen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:16:
[...]

De kabel had ik inderdaad ook al een keer omgewisseld met een andere. De receiver is een Marantz NR1403, met ARC support, woohoo! ;)
[...]
Ehhh, bovenstaande stukjes lijken mij in tegenspraak met elkaar. Komt er nou stereo of 5.1 geluid uit de optische uitgang?
TOS link kan tot 5.1 aan, mits de bron dat is. Getest, werkt (ongelukkig omschreven in het boekje). Je wilt helaas gewoon ARC aan de praat krijgen. Zeker als je een nette Marantz hebt met DTS-HD ondersteuning en alles.

Dit wordt namelijk alleen doorgegeven middels HDMI, daar TOS link niet toereikend is. Zou toch even in je Marantz boekje duiken om te kijken wat voor ARC nodig is.

Wat ik tot dusver van je posts heb begrepen:
- Je TV zet je marantz dus wel aan
- Je kan hem harder en zachter zetten middels de TV (dat zie je ook op de marantz?)
- Er komt gewoon geen geluid uit de marantz ...

Als dat zo is, is de communicatie dus wel in orde maar moet die marantz van jouw eens nagekeken worden.

Als je een externe media player hebt die DOOR je marantz heen gelust is naar je TV, met welke je weer DTS-HD bronnen af speelt, dan is het hele ARC verhaal weer overbodig. Speel je gewoon vanaf DLNA of externe harde schijf op de TV, dan is het een must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnelissen
LinuX-TUX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:33:
[...]

TOS link kan tot 5.1 aan, mits de bron dat is. Getest, werkt (ongelukkig omschreven in het boekje). Je wilt helaas gewoon ARC aan de praat krijgen. Zeker als je een nette Marantz hebt met DTS-HD ondersteuning en alles.

Dit wordt namelijk alleen doorgegeven middels HDMI, daar TOS link niet toereikend is. Zou toch even in je Marantz boekje duiken om te kijken wat voor ARC nodig is.

Wat ik tot dusver van je posts heb begrepen:
- Je TV zet je marantz dus wel aan
- Je kan hem harder en zachter zetten middels de TV (dat zie je ook op de marantz?)
- Er komt gewoon geen geluid uit de marantz ...

Als dat zo is, is de communicatie dus wel in orde maar moet die marantz van jouw eens nagekeken worden.

Als je een externe media player hebt die DOOR je marantz heen gelust is naar je TV, met welke je weer DTS-HD bronnen af speelt, dan is het hele ARC verhaal weer overbodig. Speel je gewoon vanaf DLNA of externe harde schijf op de TV, dan is het een must
De receiver kan ik inderdaad gewoon harder en zachter zetten via de TV, dit zie ik ook op de receiver en op de televisie. De TV geeft zelfs het typenummer van de Marantz weer als ik dat doe.

De Marantz heb ik sinds vrijdag. Het kan natuurlijk dat er iets niet goed is, maar ik vind het wel vreemd dat ARC helemaal niet aangegeven staat bij de HDMI poorten en in de handleiding van de TV. Net even bij de media markt gekeken naar andere Samsung televisies, bij iedere TV daar staat zonder uitzondering bij poort 2 "ARC" vermeld.

M'n mediaspeler loopt inderdaad via m'n receiver, maar gewone televisie uitzendingen kijk ik via de ingebouwde satelliet ontvanger in m'n televisie, dus dan zou het wel handig zijn als het werkt. Ook voor DLNA en de PVR zoals je al zei.

Ik heb de vraag inmiddels ook bij Samsung gesteld, ben benieuwd of en wat voor antwoord ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
thisegzz schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:23:
Als de RTL XL app het niet meer doet: even de nieuwe versie downloaden op http://digitalplace.nl/tu...tl-xl-app-voor-samsung-tv.
Nu ook met GTST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnelissen
jnelissen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

Ik heb de vraag inmiddels ook bij Samsung gesteld, ben benieuwd of en wat voor antwoord ik krijg.
Net even aan de telefoon met Samsung gehangen en het blijkt dat ARC alleen ondersteund wordt bij de 8700 modellen met 3D. De 32 inch versie heeft geen 3D en ondersteund dus ook geen ARC. Bij de modellen met een grotere diagonaal wordt 3D en dus ARC blijkbaar wel ondersteund.
Beetje jammer, zeker als ik nu in de winkel het nieuwste 32 inch ES model zie staan voor veel minder geld die het wel ondersteund. Toch iets te vroeg gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382218

@jnelissen: Ik heb een C8700 waarbij de ARC wel werkt (3D model). ARC heeft echter enkele nadelen vandaar dat ik het bewust niet gebruik. Bijvoorbeeld: Je luistert radio of CD via receiver. Je zet ff TV aan om teletekst te bekijken en de receiver schakelt meteen om naar TV.
Daarom heb ik de receiver aangesloten met een optisch kabeltje vanuit de TV naar een optische ingang van de receiver. Meerkanaalsgeluid van de satelliet wordt, indien beschikbaar bij de zender, keurig doorgegeven naar de receiver. Wel geluid op TV via Geluid->Extra Instelling->SPDIF-uitvoer op Dolby Digital in plaats van PCM zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnelissen
@Hsd: Bedankt voor de tip, ga ik zeker ff checken als ik het toslink kabeltje heb gekocht & aangesloten. In mijn receiver kan ik trouwens instellen of hij automatisch moet inschakelen als de TV aan gaat, misschien kan dat bij die van jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 382218 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:13:
@jnelissen: Ik heb een C8700 waarbij de ARC wel werkt (3D model). ARC heeft echter enkele nadelen vandaar dat ik het bewust niet gebruik. Bijvoorbeeld: Je luistert radio of CD via receiver. Je zet ff TV aan om teletekst te bekijken en de receiver schakelt meteen om naar TV.
Daarom heb ik de receiver aangesloten met een optisch kabeltje vanuit de TV naar een optische ingang van de receiver. Meerkanaalsgeluid van de satelliet wordt, indien beschikbaar bij de zender, keurig doorgegeven naar de receiver. Wel geluid op TV via Geluid->Extra Instelling->SPDIF-uitvoer op Dolby Digital in plaats van PCM zetten.
Auto switch kan je uit / aan zetten naar believen over HDMI. Dat het nog niet helemaal uitgewerkt is klopt. Eens in de zoveel tijd moet ik het weer 'configureren' dat de receiver gewoon mee aan moet gaan met de TV, erg irritant.

@jnelissen:
Jemig wat rot! Zou bijna die tv terug naar de winkel willen brengen lijkt me. Op zich is TOSLink wel goed voor alle DVB-X dingen die je met de TV doet, maar alleen niet voor alle media over DLNA/media play. Die moet je dan echt op een extern media playertje doen als je de volle glorie van geluid erbij wil hebben. Ben nog geen uitzending tegen gekomen die DTS-HD of andere uiterste formaten gebruikte die niet over TOSLink heen zouden kunnen.

Anderzijds, van de rips die ik thuis kijk is maar een klein percentage wat niet over TOSLink zou kunnen. Duurt nog even eer dat DTS-HD standaard wordt. Blijft nu nog een beetje hangen bij AC3 DD 5.1 & DTS normaal. Welke ook prima over TOSlink heen kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382218

@jnelissen: Dat HDMI-switchen kan ik inderdaad uitschakelen. Maar bij mijn Denon receiver schakelt ie dan ook de ARC functie met de TV uit. Maar zoals gezegd, omdat er op satelliet toch geen HD geluid wordt uitgezonden is dat geen probleem en is TOSLINK voldoende. Al mijn andere apparaten zijn eerst op de receiver aangesloten via HDMI en gaan door naar TV via HDMI. dus die hebben alle keurig HD geluid.
Verder bedien ik het geheel via een Harmony remote. Deze zet voor mij alles keurig in de goede stand als ik bijvoorbeeld een blu-ray wil kijken. En alle automatische schakelingen die via HDMI control gedaan worden sturen dit juist af en toe in de war.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 382218 op 05-10-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even de plex-server + samsung-app geïnstalleerd.
  • Geen ondertiteling; ook niet instelbaar via tools.
  • Buffers ingesteld (50mb/25mb); beeld staat nog steeds vaak stil vanwege buffering.
Iemand tips? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:41
Anoniem: 372126 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:08:
Net even de plex-server + samsung-app geïnstalleerd.
  • Geen ondertiteling; ook niet instelbaar via tools.
  • Buffers ingesteld (50mb/25mb); beeld staat nog steeds vaak stil vanwege buffering.
Iemand tips? _/-\o_
Welke tv?
Bij werkt het wel zelfs met de usb wifi stick van samsung op 2 C series en 1 D serie

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C8700-55"
TV aan UTP 1 GB netwerk.
Net even WiFi op de PC uitgezet dus alleen via Gbit-netwerk en buffers verhoogd in de PlexApp.
Werkt!
Jammer dat de subtitels niet automatisch erbij worden gezocht (net zoals bij XBMC) en dat niet alle films (lees: bestandsformaten) zichtbaar zijn.
Bijv. .m2ts, .iso, .avi en .m4v; kwestie van omzetten naar ander formaat met behulp van.....??
Bas Post schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:15:
[...]

Welke tv?
Bij werkt het wel zelfs met de usb wifi stick van samsung op 2 C series en 1 D serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Anoniem: 372126 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:07:
C8700-55"
TV aan UTP 1 GB netwerk.
Net even WiFi op de PC uitgezet dus alleen via Gbit-netwerk en buffers verhoogd in de PlexApp.
Werkt!
Jammer dat de subtitels niet automatisch erbij worden gezocht (net zoals bij XBMC) en dat niet alle films (lees: bestandsformaten) zichtbaar zijn.
Bijv. .m2ts, .iso, .avi en .m4v; kwestie van omzetten naar ander formaat met behulp van.....??

[...]
Avi en m4v moeten het doen. Plex ondersteunt nog niet m2ts en iso, maar dat komt binnenkort.
Ik heb mijn buffers op 25,50,75 staan en geen happeringen met 1080p, op de eerste 10 seconden na dan.
Ondertitels moet je er inderdaad los bij hebben staan met dezelfde bestandsnaam.

[ Voor 5% gewijzigd door Bas Post op 30-10-2012 10:39 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds een paar weken de 'illegale' app UG en RTL-XL op mijn TV. De nieuwste versie. Het werkt als een tierelier waar bij de vorige versie mijn Tv nog op hol sloeg. SamsungWebCare geeft aan de app niet te ondersteunen en het kan MOGELIJK gevolgen hebben bij garantievragen. Het zal wel, ik ben er blij mee. Samsung vertikt het ons een UG app te geven.

Goed beeld en binnen 5 minuten heel eenvoudig geïnstalleerd. _/-\o_

http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/

Wat wel weer vervelend van Samsung is dat Samsung iOS6 niet ondersteund en dat ook niet gaat doen. Dus, de Samsung Remote voor mijn iPhone 3Gs werkt niet meer. :(

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 03-11-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
GerCor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:43:

Wat wel weer vervelend van Samsung is dat Samsung iOS6 niet ondersteund en dat ook niet gaat doen. Dus, de Samsung Remote voor mijn iPhone 3Gs werkt niet meer. :(
TiFi Remote! Geweldige app!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:43:
Sinds een paar weken de 'illegale' app UG en RTL-XL op mijn TV. De nieuwste versie. Het werkt als een tierelier waar bij de vorige versie mijn Tv nog op hol sloeg. SamsungWebCare geeft aan de app niet te ondersteunen en het kan MOGELIJK gevolgen hebben bij garantievragen. Het zal wel, ik ben er blij mee. Samsung vertikt het ons een UG app te geven.
Ik heb jou deze app all meerdere malen "illegaal" zien noemen. Er is echter totaal niets illegaals aan. Het is alleen zo dat het installeren ervan puur op eigen risico geschiedt, aangezien Samsung zelf er niets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoel met dat illegaal niks negatiefs. Maar ik vrees dat juristen van Samsung het illegaal gaan noemen wanneer er iets mis gaat met jouw TV en alle schuld daarvoor afwentelen op de 'niet officïele' app. Ook al ligt het probleem daar helemaal niet. Heb je de app op de Tv staan, dan zoeken ze waarschijnlijk niet eens verder.

Ik ben het verder wel met je eens.

Je kunt een develop account aanmaken en dat geeft je al toegang tot je TV wat apps betreft en misschien is het wel zo dat Samsung, vooraf, in haar voorwaarden, elke app. die zij niet toestaan, bij naam hadden moeten noemen om het illegaal te kunnen laten zijn.

En ...

De myTifi Remote ..... daar moet je voor betalen .....

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 03-11-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg: WOW. Ik heb een hele oude Xbox360. Zit niet eens een HDMI aansluiting op. Maar, mijn vrienden van Microsoft hebben de software van de Xbox360 opgewaardeerd met o.a. IE10.

Ik ben Samsung allang spuugzat. Mijn Tv heeft een ongekend goed beeld, en daar kocht ik de Tv ook voor. Maar Samsung bleef mij (ons) teisteren met geneuzel. Nee, de 2010 modellen krijgen geen browser, daarvoor is de hardware ongeschikt. En ja, we kregen af en toe nieuwe apps maar wat een onvoorstelbare troep is dat zeg.

Kijk eens naar een Twitter, een Facebook, Skype of YouTube. Halfbakken apps tot op het bot uitgekleed zodat ze net niet nutteloos zijn, maar qua UI alleen al een drama.

En nu .... via de Xbox360. Twitter, Facebook en YouTube zoals je het ook op de computer hebt. Helemaal TOP. Kijken of Microsoft ook voor Skype een oplossing weet te verzinnen maar alla ... ik ben nu al superblij.

En het blijft lachen. Apple en Samsung dagen elkaar dagelijks voor de rechter (de kleuters) en Microsoft loopt straks met de buit weg.

Dus: weg met de zogenaamde SMART HUB/Internet@Tv (shit) en een Xbox aansluiten. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
GerCor schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:51:
Ik zeg: WOW. Ik heb een hele oude Xbox360. Zit niet eens een HDMI aansluiting op. Maar, mijn vrienden van Microsoft hebben de software van de Xbox360 opgewaardeerd met o.a. IE10.

Ik ben Samsung allang spuugzat. Mijn Tv heeft een ongekend goed beeld, en daar kocht ik de Tv ook voor. Maar Samsung bleef mij (ons) teisteren met geneuzel. Nee, de 2010 modellen krijgen geen browser, daarvoor is de hardware ongeschikt. En ja, we kregen af en toe nieuwe apps maar wat een onvoorstelbare troep is dat zeg.

Kijk eens naar een Twitter, een Facebook, Skype of YouTube. Halfbakken apps tot op het bot uitgekleed zodat ze net niet nutteloos zijn, maar qua UI alleen al een drama.

En nu .... via de Xbox360. Twitter, Facebook en YouTube zoals je het ook op de computer hebt. Helemaal TOP. Kijken of Microsoft ook voor Skype een oplossing weet te verzinnen maar alla ... ik ben nu al superblij.

En het blijft lachen. Apple en Samsung dagen elkaar dagelijks voor de rechter (de kleuters) en Microsoft loopt straks met de buit weg.

Dus: weg met de zogenaamde SMART HUB/Internet@Tv (shit) en een Xbox aansluiten. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En daarvoor heb ik een MacMini die mij alles biedt wat Samsung niet doet. Ben het helemaal met je eens! Ik ben een zeer trotse eigenaar van een 46C8700 en wat een beeldkwaliteit. Ik ben de internet@TV/SmartTV Hub shitzooi ook helemaal zat.
EN laat ik toevallig een Xbox 360 Elite hebben :9~ :9~ :9~ EN een ipad met Xbox app die nu sinds vandaag als second screen en toetsenbord voor je xbox werkt! :9~ :9~ :9~

@Samsung, eat your hart out!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microsoft Xbox Smartglass .... net geïnstalleerd op de iPhone 3Gs. :)F

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 07-11-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook best triest. Ik vroeg aan ZiggoWebCare waarom Canvas en Eén in 720P worden uitgezonden. Zeggen ze: 'Deze zenders worden niet in HD uitgezonden'.

Niet? Kijk even op jullie eigen website en zoek op HD zenders..... tsss.

Vervolgens: 'Welke decoder gebruikt u, u kunt misschien via het TV menu >> P.size de zenders op 1080p/1080i zetten'.

Ach ja ......... laat ook maar.

Edit: volgende dag blijkbaar een andere medewerker van Ziggo. 'Het wordt door de Belgische zenders in 720p aan ons aangeboden, wij doen daar zelf niets mee, anders dan doorgeven'. Kijk ... dat klinkt iets geloofwaardiger.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 11-11-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ervaring met Plex en een samsung UE55C8700 LCD?
Plex werkt bij mij wel, echter kan ik bij geen enkele film (bijv. .mkv) de ondertitels kiezen.
Zelfs als ik de juiste .srt plaats in dezelfde map als de film, kan ik niets kiezen.
Ik krijg wel het menu waarin dat zou moeten kunnen, echter zijn alle keuzes disabled.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Anoniem: 372126 schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:46:
Heeft iemand ervaring met Plex en een samsung UE55C8700 LCD?
Plex werkt bij mij wel, echter kan ik bij geen enkele film (bijv. .mkv) de ondertitels kiezen.
Zelfs als ik de juiste .srt plaats in dezelfde map als de film, kan ik niets kiezen.
Ik krijg wel het menu waarin dat zou moeten kunnen, echter zijn alle keuzes disabled.
Iemand een idee?
Welke PMS versie heb je? En heb je je srt files met de taal in de titel? Bijvoorbeeld:
Dexter - S07E06 - Do the Wrong Thing - HD TV.nl.srt
In PMS moet je bij Preferences ook bij "Subtitle Mode" > "Always Enabled" selecteren.

Na je settings aanpassingen, eerst TV uit, daarna PMS even herstarten en dan pas TV aan.

Succes!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam gisteravond thuis. Tv aan, internet@Tv aan .... alle apps verdwenen. Wordt bijgewerkt, alle apps weer terug. (WTF?). Vanmorgen Tv aan, internet@Tv aan .... er is een nieuwe versie van Skype. (WTF?) .... niets gewijzigd..... DUH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit:

Alle acties bieden geen soelaas :(

Bas, dank voor het meedenken ;)
ik heb Version 0.9.6.9.240-8fd9c6a
Van twee films de .srt hernoemd naar xxxxxx.nl.srt
PMS: instelling Subtitemode stond goed; nogmaals uit/aan gezet en PMS opnieuw gestart, geen effect.
Na start film op TV en keuze subtitels (knop B) krijg ik rechts een scherm waarin ik niets kan veranderen. Ik zie wel de optie: enable subtitels en als eerste de taalkeuze van de subtitel. Nogmaals: geen enkel veld is muteerbaar.
Ook het automatisch ophalen van subtitels werkt niet.
Ik kan bij : match using alleen kiezen voor cine21.
Ik ga eens alles opnieuw installeren; misschien helpt dat.
Bas Post schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:04:
[...]

Welke PMS versie heb je? En heb je je srt files met de taal in de titel? Bijvoorbeeld:
Dexter - S07E06 - Do the Wrong Thing - HD TV.nl.srt
In PMS moet je bij Preferences ook bij "Subtitle Mode" > "Always Enabled" selecteren.

Na je settings aanpassingen, eerst TV uit, daarna PMS even herstarten en dan pas TV aan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IK vind het geweldig. Laat Samsung ons op alle fronten stikken ... Microsoft biedt via de Xbox360 een browser, RTL-XL en in 2013 een Ziggo app voor LIVE-TV, TV-Gids en VOD

https://twitter.com/Ziggo...78557386669711361/photo/1

O, en SBS6 komt er bij en Skydrive is er al. Nice. _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 12-12-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149691

Beste allemaal,

ik heb een probleem waar ik niet uitkom, hulp gevraagd.
ik heb mijn 46c8700 middels een opticale kabel verbonden met mijn Onkyo Receiver, ook heb ik de Samsung SMT-C7140 decoder op de Onkyo aangesloten middels HDMI.
Nu is het volgende het geval, als ik het geluid van de tv via de Onkyo laat lopen is dat 2.0 digitale, zet ik dezelfde zender aan via de 7140 decoder dan is het geluid via de Onkyo 5.1, een stuk mooier dus.
Ik heb alles al nagelopen, anders aangesloten, ARC tv>>HDMI>>Onkyo geprobeerd maar het geluid vanuit de tv blijft 2.0.
aangezien wij een CI+ cam in de tv hebben kijken wij dus niet via de decoder (wel zo gemakkelijk, gewoon de tv ab gebruiken).
Kortom, ik kom er niet uit waarom geluid via de Onkyo van de tv 2.0 is en via de decoder 5.1, kunnen jullie ons wat op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het goed begrepen heb, en zo technisch ben ik helemaal niet, MAG de TV geen 5.1 doorgeven. Dat zijn, wederom, als ik het goed heb, afspraken die Samsung gemaakt heeft.

Fijn hè, Samsung ..... jaja, alles voor de geliefde klant. NOT 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Waarom zou de TV geen 5.1 door mogen geven? Hier gaat het wel even door tot en met DTS-HD. Optisch kan het niet boven DD5.1 uitkomen door gelimiteerde bandbreedte.

Met andere woorden het mag & kan dus wel. Wat ik me WEL afvraag is welke zender ronzuid bekijkt, waarbij dus DD5.1 signaal wordt aangeleverd.

Volgende keer even op "Tools" drukken en bij language even kijken wat de TV denkt door te geven. Dolby Digital of PCM. Overigens is DolbyDigital niet per definitie 5.1 !

Op dit tijdstip zijn er niet echt films die uitgezonden worden in m'n HD aanbod, dus kan ik verder weinig testen. Zelf heb ik nooit problemen met de TV. DD, DTS, DTS-HD, speelt hij allemaal prima af, zeker via een USB harde schijf. Bij de kabel nooit opgelet, maar daar stond alles al op dolby digital net toen ik keek. (Onkyo 508 hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik er van begrepen heb is dat PCM 2.0 door de Tv doorgegeven wordt. Nogmaals, ik ben niet technisch. De Tv ontvangt wel 5.1 maar geeft dat dus niet door. Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:00:
Wat ik er van begrepen heb is dat PCM 2.0 door de Tv doorgegeven wordt. Nogmaals, ik ben niet technisch. De Tv ontvangt wel 5.1 maar geeft dat dus niet door. Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen.
TV geeft het, in het geval van media op USB, zeker weten goed door :Y) Geen enkele film problemen mee gehad. Hoe het zit met kabel/satelliet weet ik nog niet. Moet ik een uitzending zien waarbij 5.1 gebruikt wordt.

Sowieso, welke setting hebben jullie hier op de TV:
Menu -> Sound -> Additional Settings -> SPDIF -> ....
Ik hoor echte nerds al denken: wtf heeft spdif met ARC te maken...raar maar waar, maakt een verschil

Ik gok PCM en geen Dolby Digital?

Ik merk bijvoorbeeld heel goed het verschil tussen dolby digital en PCM. De versterker schakelt namelijk over (met een hoorbare tik zelfs). PCM is wat zachter en DD is wat harder (maar dat kan ook aan mijn presets voor DD liggen. Zoals Dyn. Volume om het geluid wat te egaliseren. Vooral handig als je 's avonds laat TV kijkt dat hij niet knetter hard staat en bij een explosie HEEEL snel weer zacht gedraait moet worden.)

[ Voor 40% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-12-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, dan lezen we dat wel een keer van jou, LinuX-TUX.

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 12-12-2012 18:34 ]

• LinuX-TUX
Baal ervan dat ik niet uit kan sluiten of ik 5.1 signaal binnen krijg. Maar het dolby digital signaal wat ik krijg wordt linea recta doorgegeven aan mijn versterker. Heb hier CaiWay en kan dus niet met zekerheid zeggen of ik 5.1 signaal binnen krijg van hen. Op internet fora wordt wel gewoon gesuggereerd dat de TV 5.1 door geeft.

Dus, ronzuid, controleer heel even de menu optie van spdif en daarbij je Onkyo versterker. Ik heb mijn Onkyo versterker namelijk zo ingesteld dat bij PCM er kunstmatig Neo6 DTS wordt ge-upscaled. Maar ik blijf het icoontje van PCM zien. En bij Dolby Digital zie ik een dubbele D oplichten & gaan PCM & Neo6 DTS weer uit.

Uitsluitsel gevonden. RTL HD zou volgens vele bronnen 5.1 standaard uitzenden zo'n beetje. Dus, alle meuk (equalizers) uitgezet en nog eens het instructie boekje van de Onkyo erop naslaan. Vorige versterker gaf middels een bar aan of het 5.1 signaal betrof, deze Onkyo moet je daarvoor eerst even op het "Display" knopje drukken om dat te zien.

RTL4 aanzetten, equalizers en andere toeters en bellen uit op de Onkyo door deze op "Direct" te zetten en dan op Display drukken gaf:
Onkyo
Zie ook aan het display: geen icoontjes anders dan DD. Maw, toeters en bellen ala "Audessey Dyn EQ volume" equalizers & upscalers (Neo6) staan allen uit

En volgens de TV is het:
TV HDMI-CEC

Hoop jullie heren hiermee op weg te helpen naar een mooiere gestroomlijnde setup :Y)

PS: En vergeet die suffe SPDIF settings niet te controleren. Het heeft niets te maken met ARC, maar onder water wel degelijk qua formaat wat hij ook over ARC eruit gooit.
Zo'n beetje alle HD zenders (Ziggo) laten hetzelfde beeld zien als de onderste foto.

Kijk ik in het menu, dan staat er Dolby Digital 2.0

Dan ben ik het spoor al bijster ....

En ik weet echt niet wat ze bedoelen bij Dolby Digital Comp (RF) of (LINE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
De TV heeft slechts twee luidsprekers en kan dan ook nooit meer dan 2.0 weergeven, met de juiste S/PDIF-instelling geeft hij wel 5.1 door over de optische uitgang.

RF of LINE geeft aan of er dynamische compressie moet worden uitgevoerd op het Dolby-signaal. RF wordt ook wel nacht-mode genoemd omdat hier het verschil tussen luid en zacht minder groot is. Deze instelling heeft alleen effect op de ingebouwde luidsprekers, of als je PCM uitstuurt.

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 14-12-2012 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

GerCor schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:45:
Ik kwam gisteravond thuis. Tv aan, internet@Tv aan .... alle apps verdwenen. Wordt bijgewerkt, alle apps weer terug. (WTF?).
Ja dat had ik dus ook.. verschil met mijn situatie is dat de apps niet zijn teruggekomen :/ Alles weg !

Mooie tv maar zoveel bugs.. echt jammer

@ Linux-TUX: ik heb mijn tv met een losse dac verbonden. Aardig geluid maar ik heb ook last van veel dynamiek verschillen, vooral met films..

Ik heb in films ook last van soms te donkere beelden. Een goed voorbeeld is de film Thor. Die scenes dat ze op de ijsplaneet zitten zijn nagenoeg niet te zien. Ik zag alleen wat schimmen heen en weer rennen. Het enige dat hielp was de backlight tijdelijk op max zetten.

Mn beeldinstellingen zijn

Film
Backlight: 14
Contrast: 97
Helderheid: 47
Scherpte: 0
Kleur: 48
Tint: 50/50

Na lang tweaken en andere setups uitgeprobeerd van andere mensen is dit (in het algemeen) een prima setup. Alleen met sommige donkere scenes - en alleen in films heb ik er last van

Iemand die een tipje heeft hoe dit op te lossen?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn bij beeldopties en geavanceerde instellingen natuurlijk veel meer beeldinstellingen te maken. Dus, deze shortlist zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Gelukkig heeft Keepitfrosty bijna dezelfde instellingen als ik.. Schaamteloze copy n paste dus.

Alleen contrast enz. is bij mij anders..
Ik dacht dat deze calibratie van een Caiman afkomen. Ooit eens gepost geweest bij AVSforum

Film
Backlight: 14
Contrast: 97
Helderheid: 47
Scherpte: 0
Kleur: 48
Tint: 50/50

Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Gamma: +1
Color Space: Custom
Red: Red: 45 Green: 15 Blue: 0
Green: Red: 36 Green: 46 Blue: 15
Blue: Red: 0 Green: 16 Blue: 47
Yellow: Red: 52 Green: 48 Blue: 9
Cyan: Red: 29 Green: 50 Blue: 53
Magenta: Red: 39 Green: 22 Blue: 46
White Balance:
R-Offset: 23
G-Offset: 23
B-Offset: 26
R-Gain: 33
G-Gain: 25
B-Gain: 15
10p White Balance: On
Interval 1: Red: 1, Green: 3, Blue: 1
Interval 2: Red: 0, Green: 1, Blue: 2
Interval 3: Red: -2, Green: 0, Blue: -1
Interval 4: Red: -4, Green: -3, Blue: -3
Interval 5: Red: -3, Green: -2, Blue: -2
Interval 6: Red: -1, Green: 0, Blue: -1
Interval 7: Red: -1, Green: -1, Blue: -2
Interval 8: Red: -1, Green: -2, Blue: -1
Interval 9: Red: -1, Green: -1, Blue: 0
Interval 10: Red: 0, Green: 0, Blue: 0
Flesh Tone: 0
Color Tone: Warm2
HDMI Black Level: Low
Smart LED: Standard

Kan ik een USB 3.0 stickje gebruiken op mijn 8700 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:55:
Zo'n beetje alle HD zenders (Ziggo) laten hetzelfde beeld zien als de onderste foto.

Kijk ik in het menu, dan staat er Dolby Digital 2.0

Dan ben ik het spoor al bijster ....

En ik weet echt niet wat ze bedoelen bij Dolby Digital Comp (RF) of (LINE)
Als er in het menu DD 2.0 staat, dan is het ook 2.0. Heb ik ook. Maar meestal als er alleen DD staat is het 5.1. Het verschil is ook heel merkbaar. Namelijk een centerspeaker die wel of geen geluid geeft. Tenzij (daar gaan we weer) je een kunstmatige laag er overheen aan hebt staan van de versterker om het wat te pimpen.

Overigens zag ik gister bij m'n vriendin, toen ze satelliet zat te kijken, dat zowel echte Dolby Digital als PCM heel makkelijk ook Dolby ProLogic kunnen zijn. Even de specs erop nageslagen, beide lenen zich hiervoor al hoewel DD de voorkeur heeft. (d0h, Dolby ProLogic)
YoG schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 07:56:
[...]

@ Linux-TUX: ik heb mijn tv met een losse dac verbonden. Aardig geluid maar ik heb ook last van veel dynamiek verschillen, vooral met films..
Hmm, geen idee wat je met DAC bedoelt of hoe het vervolgens is aangesloten. Maar bedoel je dat het geluid analoog je de versterker in gaat? Dan kan ik me heel goed voorstellen dat het 'egaliseren' van het volume van het geluid vervolgens heel moeilijk gaat, omdat de versterker niet kan beredeneren wat min/max volume is van het inkomende signaal. Geen mogelijkheid om het digitaal je versterker in te gooien?

Over je 'te donkere' scenes, klinkt alsof je je black levels te extreem hebt staan, weet niet 123 de menu optie daarvoor uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:35:

Kan ik een USB 3.0 stickje gebruiken op mijn 8700 ?
Om op te nemen en timeshift in ieder geval niet. TV is namelijk 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:56:
[...]

Hmm, geen idee wat je met DAC bedoelt of hoe het vervolgens is aangesloten. Maar bedoel je dat het geluid analoog je de versterker in gaat? Dan kan ik me heel goed voorstellen dat het 'egaliseren' van het volume van het geluid vervolgens heel moeilijk gaat, omdat de versterker niet kan beredeneren wat min/max volume is van het inkomende signaal. Geen mogelijkheid om het digitaal je versterker in te gooien?
Nee de versterker heeft alleen analoge ingangen. Vandaar dat ik een DAC gebruik. De versterker heeft geen equalizer o.i.d. ingebouwd dus bijregelen moet ik zelf realtime doen :P maar goed daar valt mee te leven
Over je 'te donkere' scenes, klinkt alsof je je black levels te extreem hebt staan, weet niet 123 de menu optie daarvoor uit m'n hoofd.
Tsja op de tuner en andere invoersignalen werkt het allemaal prima.. ik ben ook zelf met Avia en DVE bezig geweest en die bevestigen dat brightness op 47 of 48 hoort te staan
Ik denk zelf dat het een combinatie is van HDMI Black Level en wat andere instellingen.. ik vermoed iets met de Witbalans ofzo .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, er staat ons zo weer wat te wachten. MSN Messenger gaat verdwijnen. Het wordt samengevoegd met Skype. Installeer je Skype op je PC, dan deïnstalleer je MSN. Op de iPhone staat MSN nog wel maar heb ik handmatig verwijderd.

Nou ben ik benieuwd als de Skypenamen worden vervangen door Microsoft namen, voor bijvoorbeeld LIVE-ID .... hoe dat straks gaat met onze Skypeapp. Op dit moment kun je via de PC wel bij Skype inloggen met je live-id, op de iPhone kun je nog kiezen .....

Als ze dan gelijk zorgen voor een ringtoon ..... zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01 08:19
Beste mensen,

Sinds het uitkomen van de C8700 heb ik er eentje. Ik loop nog altijd tegen drie dingen aan waar hopelijk iemand mij mee kan helpen:

1) timeshift: niet zelden blijft deze hangen als ik weer verder wil gaan met afspelen en wat vooruit spoel (erg vervelend aangezien hangen betekent stekker eruit dus fluiten naar de beelden)
2) zo nu en dan blokkerig beeld en module-error. Meestal alleen op zondagavond en enkel bij HD uitzendingen. Is dat een Ziggo ding of kan ik elders een oplossing vinden (signaal>78%)
3) bij opnames (op de harde schijf via de tv) loopt het geluid niet gelijk met het beeld. Nu zit er natuurlijk een lipsync functie op maar die gebruik ik al om het geluid überhaupt netjes te krijgen en moet ik dus weer gaan aanpassen als ik een uitzending terug kijk.

Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
Klinkt alsof je beter je CI-module eens een keer mag upgraden. Er zijn nieuwere versies, die sneller en beter schijnen te werken en ik denk dat dat best wel eens wat uit zou kunnen maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeren schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:09:
Beste mensen,

Sinds het uitkomen van de C8700 heb ik er eentje. Ik loop nog altijd tegen drie dingen aan waar hopelijk iemand mij mee kan helpen:

1) timeshift: niet zelden blijft deze hangen als ik weer verder wil gaan met afspelen en wat vooruit spoel (erg vervelend aangezien hangen betekent stekker eruit dus fluiten naar de beelden)
2) zo nu en dan blokkerig beeld en module-error. Meestal alleen op zondagavond en enkel bij HD uitzendingen. Is dat een Ziggo ding of kan ik elders een oplossing vinden (signaal>78%)
3) bij opnames (op de harde schijf via de tv) loopt het geluid niet gelijk met het beeld. Nu zit er natuurlijk een lipsync functie op maar die gebruik ik al om het geluid überhaupt netjes te krijgen en moet ik dus weer gaan aanpassen als ik een uitzending terug kijk.

Alle tips zijn welkom.
Ik zou de Tv gewoon eens helemaal resetten. Ik heb wel eens blokkerig beeld op Discovery HD maar dat heb ik al vanaf 2010, ook gemeld bij SamsungWebCare, ze zouden er naar gaan kijken .... en dus nooit meer wat van gehoord. Ook Ziggo trouwens. Maar goed, zo vaak kijk ik niet naar Discovery HD.

OFFTOPIC Nieuwe Xbox360 met een 3 meter HDMI kabel bij Action (1,99 euro). TOP. 1080p en 3D _/-\o_
ONTOPIC

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 26-12-2012 11:08 . Reden: Ik ben superblij met mijn Xbox .... en Microsoft, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494966

Hier hebben we op GoT V&A voor, het forum is hier niet voor bedoeld. ZIe ook Het algemeen beleid.

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 01-01-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Hahn schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:14:
Klinkt alsof je beter je CI-module eens een keer mag upgraden. Er zijn nieuwere versies, die sneller en beter schijnen te werken en ik denk dat dat best wel eens wat uit zou kunnen maken.
welke beveel je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-06 22:32
Ik haal ze altijd door elkaar, dus je kan beter dubbel checken dan op wat ik zeg afgaan, maar volgens mij heeft Smit een nieuwere versie die beter/sneller zou zijn. Neomotion is naar mijn weten altijd al ietsje minder geweest.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Dank je/jullie

En Quantis? (lees op een of andere site dat deze snel is)?

Ik heb nu een of ander Italiaans ding volgens mij (als ik die meldingen zie bij het opstarten iig)

[ Voor 40% gewijzigd door mbroeren op 07-01-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Heb de CI+ eruitgetrokken en blijk (al) een @smit te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ha, vorige week een Win8 telefoon gekocht. Geen Samsung Remote .... damn. Gisteravond .... Yes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.nu.nl/gadgetbe...vs-met-evolution-kit.html

Zou dat ook voor de C8700 modellen op de markt komen? iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, alleen vanaf 2012 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
(jarig!)
Heb hier al een tijdje naar zitten zoeken en lees er vannalles over maar vind niet echt de oplossing op mijn vraag en voor ik dingen ga kopen wil ik toch eerst even weten of het echt wel kan. (of ik zoek mss naar de verkeerde dingen)

Mijn schoonbroer heeft een Samsung UE40C8700 en kwam overlaatst met de vraag of het niet mogelijk zou zijn om oude video cassettes op zijn laptop te zetten zodat hij ze eventueel op dvd kan branden en aan zijn ouders tonen. Aangezien er nogal wat video's van kindertijd bij zitten zou hij deze graag bewaard zien. Op zolder heeft hij een oude video recorder gevonden en deze kunnen we aansluiten op de tv.

Nu las ik dat de C8700 reeks over een record functie zou beschikken en iets dat timeshift noemt om terug te keren in programma's. Ik heb het al uitgeprobeert met een usb stick merk scandisk 8gb maar deze wilde hij eerst niet nemen. Na effen zoeken vond ik een tool om hem toch door de tv te laten aanvaarden maar nog wil de record functie niet werken. Ik vermoed dat we enkel op de record (rode bol) button moeten duwen om de record functie te starten? Met een USB zal het waarschijnljik niet werken vermoed ik aangezien hij deze niet valideert en de schrijf snelheid te laag zal zijn. Nu zou ik eventueel een externe HD kopen om er op aan te sluiten aangezien dit wel zou moeten werken. Kan je deze bestanden dan gewoon van de HD kopieren en afspelen op je pc of is dit niet mogelijk?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Je kunt alleen digitale TV (DVB-T/C) opnemen en niet van analoog, HDMI of SCART. En zelfs als dat wel zou werken heb je het probleem dat de opnames met een voor elke TV unieke sleutel zijn gecodeerd.

Wat jij nodig hebt is een video capture-kaart voor je computer, de software (voor Windows) om DVD'tjes te maken ziet er vaak al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
(jarig!)
hcQd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:33:
Je kunt alleen digitale TV (DVB-T/C) opnemen en niet van analoog, HDMI of SCART. En zelfs als dat wel zou werken heb je het probleem dat de opnames met een voor elke TV unieke sleutel zijn gecodeerd.

Wat jij nodig hebt is een video capture-kaart voor je computer, de software (voor Windows) om DVD'tjes te maken ziet er vaak al bij.
Vermoede al dat ik in de verkeerde richting zat te denken. Alvast bedankt voor het snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grompie, die vraag stelde ik mezelf ook toen ik de Tv 2 jaar geleden kocht. Niet om oude videobanden te kunnen kopieëren maar ik wilde de opnames van mijn HD camcorder op de HDD van de TV hebben.

Misschien een (voor de hand liggende) tip. LEES eerst voordat je iets koopt de handleiding van het apparaat dat je wil kopen. Dat is vaak te downloaden. Dat voorkomt teleurstellingen.

Kan me nog herinneren dat iemand een Samsung blu-ray speler kocht met twintuner voor 500 euro. Hij dacht: kan ik mooi naar de ene zender kijken en de andere opnemen. Alleen, had hij de handleiding gelezen dan had hij kunnen weten dat dat niet werkt bij gecodeerde zenders zoals bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
(jarig!)
GerCor schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:52:
Grompie, die vraag stelde ik mezelf ook toen ik de Tv 2 jaar geleden kocht. Niet om oude videobanden te kunnen kopieëren maar ik wilde de opnames van mijn HD camcorder op de HDD van de TV hebben.

Misschien een (voor de hand liggende) tip. LEES eerst voordat je iets koopt de handleiding van het apparaat dat je wil kopen. Dat is vaak te downloaden. Dat voorkomt teleurstellingen.

Kan me nog herinneren dat iemand een Samsung blu-ray speler kocht met twintuner voor 500 euro. Hij dacht: kan ik mooi naar de ene zender kijken en de andere opnemen. Alleen, had hij de handleiding gelezen dan had hij kunnen weten dat dat niet werkt bij gecodeerde zenders zoals bij Ziggo.
Niet dat het een miskoop is hoor, men zus en schoonbroer hebben deze tv al bijna 2 jaar en zijn er heel tevreden van. Ze ontdekten pas na een jaar dat je er internet op kan aansluiten en gebruiken de helft van de functies niet eens (nogal techneut leken, of hoe je zo een mensen mag noemen) en dan komen ze bij mij aankloppen als ze iets willen proberen en ik dacht een makkelijke (goedkope) oplossing te hebben maar blijkbaar klopt dit niet. Er wordt in het verkoopspraatje wel erg makkelijk gesproken over opnemen en dan denken we nogal te vaak op de oude manier van iets opnemen :) ipv een timeshift functie :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt een USB stick aansluiten met jouw eigen media. Maar opnemen en timeshift is een ander verhaal.

De meeste USB sticks worden niet ondersteund als je wilt opnemen en time-shiften.

Je kunt alleen digitale zenders opnemen en timeshift is, zoals het woord al zegt: verschuiven van de tijd. Je kunt het beeld dus stilzetten (live TV) als je even naar het toilet moet of wat dan ook. Ook kun je, als je naar het toilet bent geweest en hebt live Tv kijken niet gepauzeerd, even terugspoelen.

Op zich allemaal leuke functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
waarmee het een waardeloze functie wordt. Waarom werkt het niet gewoon op een USB stick en moet je daarvoor een hele harde schijf opofferen om alleen naar de WC te gaan. En waarom kan je niet, als je dan toch een HD aansluit, een gepauzeerd programma opslaan om later terug te kijken (zoals dat wel kan als je op REC drukt). Bekrompen ouderwetse pruts-techniek is het - als het al werkt en dan neem ik lipsync bij timeshift (onvermeld in handleidingen) nog voor lief, evenals het wegvallen van 5.1 bij opnames.

[ Voor 16% gewijzigd door mbroeren op 12-03-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 16:15
mbroeren schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:32:
waarmee het een waardeloze functie wordt. Waarom werkt het niet gewoon op een USB stick en moet je daarvoor een hele harde schijf opofferen om alleen naar de WC te gaan.
Omdat het geheugen van een USB stick aboluut niet geschikt is voor dit soort data verkeer. Ja, het zal best een tijdje werken maar voor je het weet is je geheugenstick naar hogere sferen vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En, daarnaast, timeshift werkt maar 90 minuten. Tsja, het moet niet, het kan. En daarvoor is in veel gevallen een HDD nodig. Ik heb een USB stick van 4 GB. Doet het prima met timeshift. Maar ik heb ook een HDD aangesloten, en dat maakt de USB-stick weer overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
welke USB stick is dat, die bij jou werkt qua timeshift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kingston, DataTraveler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
dus als ik een Kingston, DataTraveler van 4gb erindoe, dan werkt timeshift? (ik bedien deze handmatig omdat ik anders allemaal vragen krijg bij zappen of guide raadplegen, etc). En maakt het dan nog uit in welke USB-poort?

Overigens werkt de opnamefunctie ook als een soort van timeshift - je kan tijdens het opnemen heen en terugkijken. Jammer van dat [rec] ding in beeld, maar verder beter dan timeshift want als de tv blijft hangen heb je iig de opname nog...

[ Voor 5% gewijzigd door mbroeren op 23-03-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versie 3.0 van die niet-officiële Uitzending gemist app is beschikbaar.

Je kunt alle uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3, RTLXL, SBS6, Net 5 en Veronica die online beschikbaar zijn gesteld, terugkijken! Via de knop CHLIST kun je kiezen tussen deze zenders.

http://www.ugsamsungapp.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt als een tierelier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Ja echt een hele mooie app zo op het eerste gezicht. Heb hem vanmiddag geinstalleerd en dit is nu ook een stuk makkelijker omdat je van een publieke webserver gebruik kunt maken en dus niet meer zelf een webserver moet installeren/onderhouden etc.

Kudos voor de makers van de app! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels is versie 3.01 uit van de UG app. Daarmee zijn de problemen met de publieke omroep weer opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Verse firmware: 3018.1. Releasenotes zijn, zoals altijd, in geen velden of wegen te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
hcQd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 01:30:
Verse firmware: 3018.1. Releasenotes zijn, zoals altijd, in geen velden of wegen te bekennen.
Zijn er al release notes te vinden op het net?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Ik heb sinds vandaag last dat zodra ik internet@tv start telkens alle apps moeten worden geupdate!

Hebben jullie ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Wel op mijn ES deze week, er zijn twee update's voor Smarthub geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Laatst online: 09:25

Jox444

Honestly....

marktweakt schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:04:
Ik heb sinds vandaag last dat zodra ik internet@tv start telkens alle apps moeten worden geupdate!

Hebben jullie ook dit probleem?
Zelfde probleem......krijg het ook niet opgelost... niet echt iets om vrolijk van te worden. :'( (overigens op UE55C8700, weet niet of alle 'c' series er last van hebben)

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Op een ander forum gelezen dat een factory defaults reset het soms kan oplossen, maar ik heb dus echt geen zin om alles weer opnieuw te moeten instellen en installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Heb er ook last van. Neig ernaar om alle apps maar te deinstalleren, alleen de UG app wordt hier vrij veel gebruikt. Zag in een ander topic ook al hetzelfde issue langskomen.

• marktweakt
Zojuist dan toch maar de nieuwste firmware geïnstalleerd en een factory defaults reset uitgevoerd. 3 uur later, om alle instellingen etc terug te zetten, en het probleem lijkt verholpen. Ik denk dat de volgende TV geen Samsung meer wordt, of heb je bij andere merken dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190094

Hallo ik heb een c7700 46ince nu doet mijn youtube het niet meer er staan bij de plaat 0.00 sec meer mensen hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 16:15
Anoniem: 190094 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:16:
Hallo ik heb een c7700 46ince nu doet mijn youtube het niet meer er staan bij de plaat 0.00 sec meer mensen hier last van
Yep, bij mij ook [ook een c7700 model]. De zoek functie levert ook 0 resultaat op. De Yahoo app. werkt ook al tijden niet meer vraagt steeds om te updaten maar dat werkt dan weer niet.
Erg misselijk makend allemaal. Het is en was de laatste Samsung die ik ooit gekocht heb. Beeld valt al vanaf dag 1 tegen.
Bleeding is niet om aan te zien :( , en als ik met de spyder het beeld wil calibreren springen me de tranen in de ogen.
1 voordeel heeft hij, hij staat op de slaapkamer
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste