Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze blijven maar komen die nieuwe filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Nog maar een dan?

[YouTube: http://www.youtube.com/v/ZCF9y7O0lMA&hl=en_US&fs=1&]

[ Voor 26% gewijzigd door k7of9 op 20-05-2010 11:49 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Nee, want fanste had die al geplaatst. :P Toch leuk dat je meedoet. ;)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:17:
Maar of Swipe dan nog werkt ? Persoonlijk kijk ik erg uit naar de Swipe functie, dit lijkt mij echt een ideale manier van typen voor onderweg.
Op een Legend werkt het echt ideaal. Men heeft moeite te geloven dat je niet achter een toetsenbord zit als je op een IM zit. Dus de snelheid is bijzonder hoog.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Hmmmm zon samsung ziet er wel erg mooi uit. En ondanks dat het op google veel te testen is, wordt er overal gesproken van pre-production model. Het kan dus alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tegen de tijd dat de Galaxy S mijn huidige toestel gaat vervangen zal deze wel standaard worden uitgeleverd met android 2.2....

nieuws: HTC geeft Desire update naar Android 2.2 Froyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:47:
Tegen de tijd dat de Galaxy S mijn huidige toestel gaat vervangen zal deze wel standaard worden uitgeleverd met android 2.2....

nieuws: HTC geeft Desire update naar Android 2.2 Froyo
Don't count on it.. Of je moet het hebben over Q2 2011? Als ik hier alle negatieve reacties over Samsung support (slechter zelfs dan HTC) zo lees dan kan het nog wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Maar google is toch bezig om er voor te zorgen dat je niet meer afhankelijk bent van je provider of fabrikant om te updaten?

Als dat zo is, dan maakt het mij niet uit of ik samsung neem met zijn "slechte" support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huppol schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:12:
Maar google is toch bezig om er voor te zorgen dat je niet meer afhankelijk bent van je provider of fabrikant om te updaten?

Als dat zo is, dan maakt het mij niet uit of ik samsung neem met zijn "slechte" support :)
Jah, maar bij de eerstvolgende slag zal Samsung toch aan de bak moeten om de kernel en drivers e.d. voor Froyo (en opvolgers) geschikt te maken. Daarnaast zal de gui aangepast moeten worden aan het nieuwe framework waar Froyo de eerste versie van is.

Als het klopt wat google stelt, gaan we pas vanaf Froyo de verschillen zien qua updates van je Android systeem. Froyo zelf heeft nog dezelfde beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oQ4N7QAlHd4]
Nog een filmpje van de Galaxy S waarin een 3d shooter gespeeld wordt. Volgens mij is die nog niet langsgekomen. Het ziet er heerlijk smooth uit.

[ Voor 20% gewijzigd door boaty op 26-05-2010 18:39 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuff heeft ook aardige review met wat nieuwe beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gsmarena heeft een uitgebreidere review gemaakt:

http://www.gsmarena.com/s...0_galaxy_s-review-478.php

From outer space :)
The other element of interest under the Galaxy S back panel is the 1500 mAh Li-Ion battery. It has enough power to get the smartphone through almost two days of extensive usage which we consider a pretty good achievement.
_/-\o_ Eat that desire !

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 11:02 . Reden: url aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oeh, de audio kwaliteit is ook indrukwekkend volgens die review, en de muziekspeler ziet er gelikt uit. Erg belangrijk voor mij in ieder geval. Tijdens het lezen van de review krijg ik steeds meer de neiging zo snel mogelijk m'n i8910 om te ruilen voor de i9000 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
Ik houd dit toestel ook al een tijdje in de gaten. Nu eindelijk een goede review op GSM arena, zoals hierboven gepost.

De hele geheugobouw is nu blijkbaar ook bekend, dit was nog een van de onduidelijkheden tot vandaag.
- 256MB RAM: Had gehoopt op 512MB (net als in de Wave met dezelfde CPU!), maar denk niet dat je dat allemaal nodig gaat hebben. heb zelf een touch pro met 288MB dus feitelijk een achteruitgang, maar zwerf altijd, tussen de 50 en 60% gebruik, waarbij de 50% blijkbaar door het OS (WiMo 6) wordt gebruikt. Dus geen probleem.
- 2GB ROM: Voor het installeren van programmas (Enige plaats in Eclair, in Froyo is dit geen verkoopargument meer). Lijkt me ruim voldoende (desire heeft 'slechts' 576MB)
- 8/16GB Flash: Gewoon een ingebouwde sdkaart als het ware.
- SD support tot 32GB
Al met al is het geheugen volgens mij geen reden om hem niet te kopen.

En dan nu mijn kijk op de zwakke punten:

Het gebrek aan een LED flash is wel jammer te noemen, niet voor de fotos, want ik heb met LED flash nog nooit een goede foto gezien, maar meer als gebruik voor zaklampje. Maar goed,je kunt ook gewoon de telefoon omdraaien, daar komt voldoende licht af denk ik zo.

Flash in de browser, daarvan weet je van te voren al dat het niet ondersteund, en bovendien is er nog geen enkel ander OS die het wel fatsoenlijk ondersteunt. Behalve de recente Froyo update van Android natuurlijk. Op een aantal sites wordt beweerd dat deze update ook op de Galaxy S terecht komt. Laten we het hopen!

Het gebrek aan geen 'dedicated photo key' wordt als gemis gezien, maar aangezien ik die nu ook niet heb zal ik dat niet erg missen.Zo vaak maak ik ook weer geen foto's. Maar dit punt is natuurlijk persoonlijk.

Jammer dat de build quality niet het beste van het beste is. Dat heeft HTC dan wel beter gedaan met de legend. Maar misschien is het afdoende. De achterkant blijft wel mooi naar mijn mening.

En dan de CPU, de hummingburd met ingebouwde GPU. In de becnhmarks scoort deze toch duidelijk consequent hoger dan de snapdragon, maar slechts met een procent of 10:

GraphicCPUPI calc
Galaxy S31.157572749ms
HTC Desire28.516842810ms
SE X1023.255196779ms

Dat de chip 3x zoveel GPU power als de rest van de smartphones op de huidige markt zou hebben, namelijk 90 M triangles/s zie ik niet terug. Maar dit was ook wel enigzins te verwachten gezien de specs volgens de fabrikant van de gebuikte GPU. Maar ik blijf het raar vinden dat ze het zo stellig durven te beweren, (in de keynote en gefotografeerd op een sheet van de Wave welke dezelfde CPU geeft (met wel 512MB)). De troef van deze CPU is dat hij op 45 nm is produceerd (itt 65nm voor snapdragon) hierdoor verbuikt hij maar 300mW ipv 500mW wat natuurlijk ook de lange batterijduur verklaart. Ik heb zelfs het vermoeden dat hij om die reden ook nog over te clocken is, maar dat laat ik anderen over :) Maar desalniettemin is het wel de krachtigste CPU van het moment; mijn verwachting is overigens wel dat de 1,3 Ghz snapdragon van later dit jaar er voorbij gaat.

En wat me nog opviel is de speaker, deze zou onder gemiddeld slecht zijn en een erg laag aantal decibel produceren. Ik vind dat wel enigzins merkwaardig.

Voordat ik hem aanschaf wil ik wel overigens wel duidelijkheid over een eventuele update naar Froyo. Dat zou de telefoon helemaal af maken, als ze het niet doen snijden ze zichzelf in de vingers, aangezien de concurrenten als de Nexus one en de Desire deze wel krijgen.

En als allerlaatste opvallend punt is Touch wiz, hier zijn ze bijzonder blij mee als ik het zo lees in de review. In de youtube fimpje ziet het er in iedergeval allemaal duidelijk en soepel uit.

[ Voor 29% gewijzigd door mbr01 op 22-05-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review GSM Arena heeft me nu definitief over de streep getrokken.. Ik ga braaf wachten tot hij uitkomt :)

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Zelfde geldt voor mij; Dankzei die review weet ik het nu ook zeker.

Slechts één ding baart mij nog zorgen: Foyo. Als de gs een update kijgt naar foyo, is hij gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de chip 3x zoveel GPU power als de rest van de smartphones op de huidige markt zou hebben, namelijk 90 M triangles/s zie ik niet terug. Maar dit was ook wel enigzins te verwachten gezien de specs volgens de fabrikant van de gebuikte GPU
De 90M triangles/s moet je ook afzetten tegen de fill rate van de GPU.. De combinatie van deze 2 maakt of een GPU daadwerkelijk ook snel is en snel frames kan renderen.

Ik moet zeggen dat ik de 512MB van de Wave tov. 256MB op de GS wel opvallend vind.. Waarom hebben ze deze keuze gemaakt? Betekend dit dat Bada minder efficient met geheugen is. Of wellicht doen ze dit om de toch al stevige prijs van de GS te drukken, maar wie weet waar ze dan nog meer op "bezuinigd" hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:19:
[...]

De 90M triangles/s moet je ook afzetten tegen de fill rate van de GPU.. De combinatie van deze 2 maakt of een GPU daadwerkelijk ook snel is en snel frames kan renderen.

Ik moet zeggen dat ik de 512MB van de Wave tov. 256MB op de GS wel opvallend vind.. Waarom hebben ze deze keuze gemaakt? Betekend dit dat Bada minder efficient met geheugen is. Of wellicht doen ze dit om de toch al stevige prijs van de GS te drukken, maar wie weet waar ze dan nog meer op "bezuinigd" hebben?
Eerlijk gezegd lijkt me die keuze geen bezuiniging, bij hun high-end model gaan ze denk ik echt niet bezuinigen.. De nieuwste hardware zit erin dus dat beetje wat ze zich uitsparen met een lager ram, is niet rendabel..

Denk eerder dat het Android gewoon efficiënter is zoals je ook zegt.. Volgens GSM Arena is de 256mb geen probleem...

Misschien heeft het ook met stroomverbruik te maken? Het is namelijk wel een actief onderdeel van de hardware als je die krachtiger maakt wordt het stroomverbuik ook hoger lijkt me..Hij houdt het 2 volle dagen met intensief gebruik vol, als je meer ram hebt zal er ook meer achtergrond programma's zijn wat dan nog eens het verbruik stimuleert. De wave heeft een kleiner scherm etc dus daar is het verbruik misschien al goed en kon men wel 512 toepassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Hij heeft misschien gewoon 512 mb. Lees de comments van GSMarena.com maar.
of kijk http://android.hdblog.it/...o-scheda-tecnica-e-video/

In de comments op gsmarena.com komt meerdere keren voor dat mensen zeggen dat hij wel 512mb heeft.

Ook wordt er gezegd dat Samsung via twitter heeft laten weten; dat de gs een update naar 2.2 zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat nieuwe insides over de Galaxy S

Moest hem toch ff delen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik blijf het een gek verhaal vinden met Samsung en RAM. Bij elk Android-toestel van ze is er onduidelijkheid over de hoeveelheid RAM, en het is altijd aan de krappe kant. Geen idee hoeveel het uit gaat maken dat de Galaxy S slechts over 256MB beschikt, maar ik vind Samsung hier echt raar bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Op deze site beweren ze weer wat anders, incl spec sheet:

http://android.hdblog.it/...o-scheda-tecnica-e-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Ook wordt er gezegd dat Samsung via twitter heeft laten weten; dat de gs een update naar 2.2 zal krijgen.
Heb je hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbr01 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 01:04:
[...]

Heb je hier een bron van?
Tuurlijk niet.. Dit soort bronnen is onzin.. Pas als het een officieel persbericht is, of het op de Samsung site staat geloof ik dit soort dingen pas... Twitter is ook geen goede bron, is al vaak gebleken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crosspoint touchscreen battle Desire vs. Galaxy S

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hVlsRCMltDg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:08:

[video]
Hier wordt ook het kwaliteitsverschil tussen de 2 schermen nog eens duidelijk.. Het scherm van de Samsung heeft behoorlijk meer contrast en ook is zwart echt goed zwart!! Gevoeligheid van het scherm lijkt ook goed in orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:51:
[...]

Hier wordt ook het kwaliteitsverschil tussen de 2 schermen nog eens duidelijk.. Het scherm van de Samsung heeft behoorlijk meer contrast en ook is zwart echt goed zwart!! Gevoeligheid van het scherm lijkt ook goed in orde..
Belangrijker nog, hij lijkt veel nauwkeuriger en ook aan de randen, een punt waar veel telefoons nogal de mist in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
mbr01 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:56:
Ik houd dit toestel ook al een tijdje in de gaten. Nu eindelijk een goede review op GSM arena, zoals hierboven gepost.

De hele geheugobouw is nu blijkbaar ook bekend, dit was nog een van de onduidelijkheden tot vandaag.
- 256MB RAM: Had gehoopt op 512MB (net als in de Wave met dezelfde CPU!), maar denk niet dat je dat allemaal nodig gaat hebben. heb zelf een touch pro met 288MB dus feitelijk een achteruitgang, maar zwerf altijd, tussen de 50 en 60% gebruik, waarbij de 50% blijkbaar door het OS (WiMo 6) wordt gebruikt. Dus geen probleem.
- 2GB ROM: Voor het installeren van programmas (Enige plaats in Eclair, in Froyo is dit geen verkoopargument meer). Lijkt me ruim voldoende (desire heeft 'slechts' 576MB)
- 8/16GB Flash: Gewoon een ingebouwde sdkaart als het ware.
- SD support tot 32GB
Al met al is het geheugen volgens mij geen reden om hem niet te kopen.

En dan nu mijn kijk op de zwakke punten:

Het gebrek aan een LED flash is wel jammer te noemen, niet voor de fotos, want ik heb met LED flash nog nooit een goede foto gezien, maar meer als gebruik voor zaklampje. Maar goed,je kunt ook gewoon de telefoon omdraaien, daar komt voldoende licht af denk ik zo.

Flash in de browser, daarvan weet je van te voren al dat het niet ondersteund, en bovendien is er nog geen enkel ander OS die het wel fatsoenlijk ondersteunt. Behalve de recente Froyo update van Android natuurlijk. Op een aantal sites wordt beweerd dat deze update ook op de Galaxy S terecht komt. Laten we het hopen!

Het gebrek aan geen 'dedicated photo key' wordt als gemis gezien, maar aangezien ik die nu ook niet heb zal ik dat niet erg missen.Zo vaak maak ik ook weer geen foto's. Maar dit punt is natuurlijk persoonlijk.

Jammer dat de build quality niet het beste van het beste is. Dat heeft HTC dan wel beter gedaan met de legend. Maar misschien is het afdoende. De achterkant blijft wel mooi naar mijn mening.

En dan de CPU, de hummingburd met ingebouwde GPU. In de becnhmarks scoort deze toch duidelijk consequent hoger dan de snapdragon, maar slechts met een procent of 10:

GraphicCPUPI calc
Galaxy S31.157572749ms
HTC Desire28.516842810ms
SE X1023.255196779ms

Dat de chip 3x zoveel GPU power als de rest van de smartphones op de huidige markt zou hebben, namelijk 90 M triangles/s zie ik niet terug. Maar dit was ook wel enigzins te verwachten gezien de specs volgens de fabrikant van de gebuikte GPU. Maar ik blijf het raar vinden dat ze het zo stellig durven te beweren, (in de keynote en gefotografeerd op een sheet van de Wave welke dezelfde CPU geeft (met wel 512MB)). De troef van deze CPU is dat hij op 45 nm is produceerd (itt 65nm voor snapdragon) hierdoor verbuikt hij maar 300mW ipv 500mW wat natuurlijk ook de lange batterijduur verklaart. Ik heb zelfs het vermoeden dat hij om die reden ook nog over te clocken is, maar dat laat ik anderen over :) Maar desalniettemin is het wel de krachtigste CPU van het moment; mijn verwachting is overigens wel dat de 1,3 Ghz snapdragon van later dit jaar er voorbij gaat.

En wat me nog opviel is de speaker, deze zou onder gemiddeld slecht zijn en een erg laag aantal decibel produceren. Ik vind dat wel enigzins merkwaardig.

Voordat ik hem aanschaf wil ik wel overigens wel duidelijkheid over een eventuele update naar Froyo. Dat zou de telefoon helemaal af maken, als ze het niet doen snijden ze zichzelf in de vingers, aangezien de concurrenten als de Nexus one en de Desire deze wel krijgen.

En als allerlaatste opvallend punt is Touch wiz, hier zijn ze bijzonder blij mee als ik het zo lees in de review. In de youtube fimpje ziet het er in iedergeval allemaal duidelijk en soepel uit.
In de review van GSM Arena staat nu dat hij 512 MB RAM zou hebben. Dus dat zou helemaal geweldig zijn. Begin steeds meer te likkebaarden bij deze telefoon... :9~
1GHz Cortex A8 Hummingbird CPU; 512 MB of RAM

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 08:25
Toestel (met alle specs) ziet er goed uit. Vind het alleen wel jammer dat deze geen Sense heeft, want vind dat wel veel mooier dan Samsungs eigen schil om android heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:47:
[...]
Belangrijker nog, hij lijkt veel nauwkeuriger en ook aan de randen, een punt waar veel telefoons nogal de mist in gaan.
Wat me inderdaad opvalt, is dat als hij zijn vingers even stil houdt op de N1, de x/y getallen nogal springerig zijn. Ook als hij de vinger niet beweegt. Op de Samsung zijn de getallen helemaal stabiel, geen afwijkingen.

Overigens mag iemand anders weer een levertijden topic gaan openen.. Ik had hem op de verkeerde plaats geopend en hij kan blijkbaar niet gemoved worden vanwege gebrek aan compliancy ;)..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
boaty schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:18:
[...]

In de review van GSM Arena staat nu dat hij 512 MB RAM zou hebben. Dus dat zou helemaal geweldig zijn. Begin steeds meer te likkebaarden bij deze telefoon... :9~

[...]
Er staat nu ook verderop in die review, dat ze contact hebben gezocht met Samsung en die heeft het bevestigd. Goed om te horen, want het zou toch een beetje raar zijn als ze hier maar 256 in zouden doen.
Update 24 May: Initially our phone reported to have 256 MB of RAM memory, but after seeing so many sources claiming that the Galaxy S has 512 MB we contacted Samsung to clear this out for us. It turned out the Galaxy S will hit the shelves with good 512 MB of RAM on board.
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:08:
Dit ziet er ook goed uit. Zijn er over de Desire eigenlijk klachten over het minder presteren zoals dat uit het filmpje blijkt?

Alleen die Froyo update nog, en dan hebben ze van mijn kant er een klant bij.

[ Voor 3% gewijzigd door mbr01 op 24-05-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ja met name in multitouch paint progjes en in nog wat andere programma's loop je tegen problemen aan als je enkel dual touch hebt (zoals op de HTC telefoons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:18:
[...]

[...]
Nice :9~

(zo effe lekkere loze post, we leven toch niet in een dictatuur... overdrijven is ook een vak @mods levertijden topic galaxy s...)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mbr01 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:52:

Dit ziet er ook goed uit. Zijn er over de Desire eigenlijk klachten over het minder presteren zoals dat uit het filmpje blijkt?
Nauwelijks, omdat je met multitouch vaak simpele dingen zoals pinch-to-zoom doet. Maar hiervoor zou je het Desire-topic eens door kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Het is zelfs een artikel waard op GSMarena en nu dus geheel zeker: 512MB it is!

http://www.gsmarena.com/samsung_confirms_that_i9000_galaxy_s_will_have_512_mb_ram-news-1682.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf ben nu overgehaald. Eerst niet.. dat kwam door het volgende:
- Ontzettend lelijke UI ik ben dan ook wel sense gewend. (kan je de UI ook uitzetten of veranderen zonder te rooten?)
- Design is niet spectaculair. Achterkant is wel mooi. Chrome randje is niet bepaald mooi.

Daarintegen heeft hij veel positieve dingen die de minpunten wegvaagd.... zoals:
- 4 inch super amoled 800x480 ! Wauw wat een scherm!
- Touch response is het beste van welke android telefoon dan ook. Htc mag daar van leren.(as fouten etc.)
- De cpu en gpu.. top!
- Accu.. lekker groot ik hoor 2 dagen! Jeej.
- Swipe klinkt heel mooi.
- Alles loopt super smooth op de filmpjes. In geen enkele filmpje iets van een happering gemerkt.
- 512mb ram zou chill zijn... hopen maar!

Ik mag in augustus een nieuw abbo, dus hopen dat hij dan al uit is. Ik hoop op een goede bouwkwaliteit....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Expansys wisselt de levertijd nu dagelijks.. Op het ene moment worden de resterende dagen aangeven, op het andere moment de leverdatum.. Als het goed is, duurt het nog precies een week alvorens hij leverbaar is.

Wat me daarbij wel opvalt is dat er nog maar heel weinig review exemplaren zijn uitgedeeld. Worden er normaal gesproken geen toestellen uitgeleverd voordat het toestel op de markt verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Ik ben ook benieuwd wat de uiteindelijke datum wordt. Van algebeld.nl krijg ik het volgende te horen.
De HTC Wildfire wordt volgende maand verwacht maar dat kan ook nog langer duren dit geldt ook voor de i9000. Bij nieuwe toestellen is dit altijd erg onzeker en wordt de verwachte leverdatum vaak uitgesteld.
En bij expansys was het gistermiddag 7 dagen wachten, gisterenavond opeens 16 dagen wachten en als ik nu weer kijk nog 9 dagen wachten (en er staat ook binnen 7 dagen beschikbaar bij onze leverancier). Al met al kan het niet heel lang meer duren.

Ik hoop trouwens nog wel op een mooie review van tweakers.net, alle reviews en previews noemen dit de android phone van het moment. Ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe de Galaxy S het doet in de praktijk benchmarks (sites laden, foto maken etc.) tegenover de andere android phones die de afgelopen tijd zijn getest in de tweakers.net reviews.

Eigenlijk mogen we hier niet praten over levertijden, maar het andere topic is net gesloten en wilde bovenstaande wel even kwijt nu het nog recent is.

[ Voor 12% gewijzigd door mbr01 op 25-05-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Sommige mensen twijfelen nog als hij geen 2.2 Froyo krijgt... maar: wat zou je dan nemen? :? De rest blijft met 2.1 ook al mijlenver achter. :)

Waar ik me het meest zorgen om maak nu nog is de video haperingen, dat is echt verrot. Wat heb je aan 720P als hij stottert? Daarnaast zou de fotokwaliteit beter kunnen, kwestie van software tweaken want 5MP kan veel mooier resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Ik heb nieuwe info. Ik heb de medewerker van expansys in the UK gevraagd of hij de opstarttijd wil testen en het maken van een foto, zodat we deze kunnen vergelijken met de andere android telefoons. Hij reageert vrij snel dus als er nog meer vragen zijn, dan kun je die daar stellen. Hij heeft dat ding blijkbaar voor zijn neus liggen :).
Boot time is 28.07 seconds (to the unlock screen appearing)
0.3 sec for the camera to start up.
0.2 sec to take a photo, but its faster in practice, as I had to move my hand to stop the timer. Its pretty much instant , I took 7 snaps in succession without any delay hindering me.
Hier het lijstje voor het maken van een foto zoals getest door Tweakers.net (m.u.v. Galaxy s)

Galaxy S0,5s
Google Nexus One (5MP)3,18s
HTC Desire (5MP)3,53s
Motorola Milestone (5MP)3,99s
HTC HD2 (5MP)4,12s
HTC Legend (5MP)4,41s
SE Xperia X10 (8MP)5,68s
HTC Hero (5MP)5,80s
Nokia N900 (5MP)6,12s

Hier het lijstje met opstarttijden zoals getest door Tweakers.net (m.u.v. Galaxy s)

Apple iPhone 3GS23,24s
Galaxy S28,07s
SE Xperia X1028,11s
HTC HD242,13s
HTC Legend42,32s
HTC Desire45,32s
Google Nexus One46,33s
Nokia N90051,32s
Motorola Milestone62,00s
HTC Hero86,23s

Lijkt me geen onverdienstelijke prestatie. Camera lijkt overigens wel erg snel te zijn.7 fotos achter elkaar zonder enige vertraging met 0,2s per stuk. En opstarten in 0,3 sec is ook razend snel.

Bron Tweakers.net tijden: http://tweakers.net/reviews/1604/9/htc-desire-begeerte-heeft-ons-aangeraakt-praktijktests.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbvisiontt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:04:
Sommige mensen twijfelen nog als hij geen 2.2 Froyo krijgt... maar: wat zou je dan nemen? :? De rest blijft met 2.1 ook al mijlenver achter. :)

Waar ik me het meest zorgen om maak nu nog is de video haperingen, dat is echt verrot. Wat heb je aan 720P als hij stottert? Daarnaast zou de fotokwaliteit beter kunnen, kwestie van software tweaken want 5MP kan veel mooier resultaat geven.
Het stotteren van 720p lijkt me ook op te lossen.. De chipset kan het aan, de bus volgens mij ook. Mogelijk dat de throughput van de 720p net wat te hoog is voor het interne memory en dat je er met een class6 memory card totaal geen last van zal hebben.. En wie weet wat ze bij de review hadden draaien toen ze 720p gingen opnemen. Wat dat betreft kan multitasking behoorlijk lastig zijn...

@hierboven, opstarttijd camera is wel handig. Echter ik heb de opstarttijd van het OS altijd al onbelangrijk gevonden.. Mijn hero start ik hooguit eens per week een keer opnieuw op.. Wat zijn dan die 30 seconden extra van belang :? Maar wel goed dat je een ingang hebt bij Expansys.. Kan hij ook aangeven of logistiek alles op schema ligt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Nice, ik zat toevallig nog nét voor dat ik naar tweakers ging die post te lezen op expansys. Op die site staat nu 16 juni. Ik hoop eigenlijk dat hij eerder komt. Vanaf 02 juni mag ik abbo verlengen en heb geen zin om te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
mbvisiontt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:04:
Mja, maar ik weet dat Samsung erg slecht is met software updates dus ik blijf wachten op het eerste toestel met 2.2. Zie ook de originele Galaxy die nog steeds geen officiële update heeft.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
@us1111
Die opstarttijd is ook alleen maar een manier om de (weinig zeggende) relatieve snelheid van het apparaat aan te geven, mijn huidige telefoon doet er zo twee minuten over voor mijn gevoel, en dat kan me ook niet al te veel schelen. Zelfde geld voor de camera tijd. Het gaat uiteindelijk toch om de gebruikerservaring ipv pure snelheid, en zo'n korte tijd belooft ook goede tijden bij het opstarten van ander applicaties.

De ingang bij expansys is trouwens wagen wijd open voor iedereen :) http://www.expansys.com/ft.aspx?k=123662 Gewoon ff een accounttje aanmaken binnen enkele seconden en vragen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Team-RiNo schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:14:
[...]

Mja, maar ik weet dat Samsung erg slecht is met software updates dus ik blijf wachten op het eerste toestel met 2.2. Zie ook de originele Galaxy die nog steeds geen officiële update heeft.
Nou ik denk dat je wel redelijk goed zit.. Ik heb begrepen dat de Eclair kernel compatible is met Froyo. Dus als het toestel geroot is, zou het geen probleem moeten zijn om Froyo aan de praat te krijgen.

Ik ga er vanuit dat Samsung in ieder geval de sprong naar Froyo nog doet na release. Gingerbread is een heel ander verhaal, maar die komt pas eind dit jaar uit. Ben dan wel benieuwd in hoeverre dit weer over Froyo gelegd kan worden en hoe Google het update voor leveranciers met een custom GUI debacle heeft omzeild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb net m'n desire bestelling geannuleerd, wacht wel op de HI site totdat de Galaxy verschijnt :) heb de tijd t/m juli... Krijg toch een betere indruk van deze samsung tov de desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Weer een vraag gesteld over de levertijden, aangezien die redelijk snel veranderden de afgelopen 24 uur. Ik kreeg dit als reactie.
Hi mbr01, we were informed by Samsung this morning of a delays shipping date, hence the updated ETA unfortunately.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Levertijden graag in een ABO-topic in Telecomproviders, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:20:
[modbreak]Levertijden graag in een ABO-topic in Telecomproviders, niet hier.[/]
Kom wie gaat er een levertijden topic op de goede manier proberen te openen?

Hier overigens hier wat meer informatie betreffende het touchscreen wat gebruikt gaat worden. Naast de kwaliteit van super amoled is dit in mijn ogen ook een behoorlijke pre voor dit toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Nieuw levertijdentopic geopend. Misschien kan er een linkje in de TS komen?

[ Voor 23% gewijzigd door boaty op 25-05-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Volgens mij is dat de controller die gebruikt wordt.
Het daadwerkelijke touchscreen is onderdeel van 'Super AMOLED'.
Dat bestaat uit een verbeterde AMOLED scherm + ingebouwde touchscreen; een van de redenen waardoor de telefoon zo dun kan zijn. :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Interessant stukje over het gebruikte touchscreen. Volgens hen is het factoren beter dan de concurrentie.

Maar ik vraag me nog wel wat af: Kan je hier nog wel spreken van een capacitief of zelfs resistief scherm? In de andere filmpjes wordt beweerd (en getoond) dat je het kan gebruiken met stylus, handschoenen en nagels. Maar ook dat hij kan voelen dat je in de buurt komt met je hand, en dus nog niet eens feitelijk het apparaat aanraakt (als voorbeeld word genoemd het reiken naar je telefoon in het donker, welke dan vervolgens aanspringt). Volgens mij kunnen capacitive en resistieve dit beiden niet. En capacitatief werkt ook niet met handschoenen, stylus etc.

Op de website staat ook: "HTC Incredible and EVO 4G to feature new maXTouch sensors"
Zou me niets verbazen als dit de nieuwe standaard wordt.

En als laatste is het ook leuk te om te zien dat hier ook het idee is: We maken het apparaat gewoon zo snel als we kunnen, dan kan ie lekker veel in slaapstand. (Bij 100Hz scanrate volgens de video 80-90% van de tijd in slaapstand (max is overigens 250Hz). Dat is ook de trend bij de nieuwe cpus en gpus voor mobile devices.

@Hierboven: Tijdens het typen van dit bericht was jij er nog niet. Maar misschien heb je wel een punt, dat samsung zijn eigen scherm eraan heeft gekoppeld, en we dus wel weer van capcitatief mogen spreken (helaas in dit geval :))

[ Voor 9% gewijzigd door mbr01 op 25-05-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPee schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:14:
Volgens mij is dat de controller die gebruikt wordt.
Het daadwerkelijke touchscreen is onderdeel van 'Super AMOLED'.
Dat bestaat uit een verbeterde AMOLED scherm + ingebouwde touchscreen; een van de redenen waardoor de telefoon zo dun kan zijn. :)
Hmm.. Zo te horen heb jij het over de digitizer die bij Amoled in het scherm zit ingebouwd.. Dit is het X/Y raster wat samen met de controler de touchscreen ervaring oplevert :) Maar je hebt wel gelijk.. Maxtouch is de (micro) controller.

Wat ik me nu wel afvraag is of zomaar ieder touchscreen gebruik kan maken van de maXTouch controller, aangezien de digitizer ook moet ondersteunen dat rasters in parallel worden gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Laatst online: 03-09 13:19
De Maxtouch is ook de Multitouch Controller in de HTC Incredible (jammer genoeg niet in de Desire :P).

Edit:

Beetje Jammer dat de Desire hem niet heeft :(

[ Voor 22% gewijzigd door Fransfb op 25-05-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
heel goed nieuws da gs is er in duitsland! http://androidcommunity.c...able-in-germany-20100525/

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
Mooi automatisch gegenereerd bericht. Trouwens, als je eventjes doorklikt naar de bron van het bericht:

http://www.amazon.de/gp/p...2&creativeASIN=B003NCX6ZS

"Dieser Artikel ist noch nicht verfügbar." klinkt namelijk niet zo goed :P

Gebruik voortaan trouwens dit topic om je levertijd info te melden:
[ABO] Samsung Galaxy S levertijden- en abbonemententopic

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ow spijtig dan had niet verder gekeken dacht het nieuws zo snel mogelijk te verspreiden, En heb het nieuwe topic ook nog niet gezien nu wel thanks

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
http://www.youtube.com/watch?v=V26HVr45E-A
Hier weer een nieuwe review, wel erg wazig, maar dit is wel de eerste review waarbij ik redelijk wat 'lag'zie helaas. misschien is het een van de eerste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw hier en lees met grote interesse alle berichten over de Galaxy S. Ga hem beslist kopen. Lees net nog iets heel interessants. Galaxy S heeft Flash Lite 3 !!!! onder 2.1
Deze link: http://www.adobe-flashlite.com/?p=1632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:54:
Hallo, ik ben nieuw hier en lees met grote interesse alle berichten over de Galaxy S. Ga hem beslist kopen. Lees net nog iets heel interessants. Galaxy S heeft Flash Lite 3 !!!! onder 2.1
Deze link: http://www.adobe-flashlite.com/?p=1632
Nouja, Flash 10.1 is er al in Android 2.2, dus dit is niet zo heel bijzonder meer. Ik mag toch aannemen dat Samsung deze versie binnenkort op het toestel zet, ondanks de dramatische support in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
De medewerker van Expansys heeft ook een kort reviewtje geplaats naar aanleiding van een aantal vragen die hem gesteld werden:
Putting it next to a HTC Desire, the screen does seem a little "darker", almost as if the backlight isn't as high. However that said its a lot more legible, so I'm guessing doesn't need to be as bright?

There is pale blue(ish) tint on the screen when its off. You can see it if you tilt the screen in bright sunlight. When the device is on though, the colours look accurate, less over saturated then on other displays I've seen. White look like white, for example.

Tried to test the battery out yesterday. From a full charge, with WiFi left on (and connected) and Exchange push running, + medium usage I managed to get 8 hours before it started complaining about battery being low (it also started dimming the screen which was clever). Thats not bad going for a smart phone.

One thing that is very apparent is the level of H/W acceleration in the device is phenomenal. Zooming through webpages, photos, or even Google maps (satellite view), no matter how fast I did the "pinch" gesture, the phone always kept up. Ditto for scrolling too. It manages to be faster and smoother then any other device I've seen. Its going to be interesting to see the onboard 3D acceleration really come into its down when intensive 3D games start appearing.

Things I don't like so far:
Nag screen when the battery if full (to unplug it from the charger)
The high gloss finish attracts finger prints like crazy
Battery cover is quite fiddly to get off though the
Dus goede dingen:
1. Iets minder fel dan de Desire, maar wel beter leesbaar.
2. Er is een vale blauwige tint op het scherm als deze uit staat en naar de zon gedraaid wordt. Als deze aan staat ziet hij geen rare dingen, alles accuraat minder oververzadigd dan andere schermen. En wit is wit.
3. Batterij hield het iig 8 uur uit met wifi aan, pushmail aan, medium gebruik. Phone probeert ook zelf energie te besparen door het scherm minder fel te zetten op het einde van de batterijduur.
4. Harwareversnelling is fenomenaal. Hij kon alles zo snel doen als hij wilde zonder dat de phone het niet bij kon houden. Bij browsen, zoomen, google earth en scrollen.

Dus slechte dingen:
1. Hij begint flinkt te zeuren als de batterij vol is :) Kan best irritant zijn, ik laat mijn telefoon ook wel vaak te lang aan de lader hangen, als ie dan constant met signalen duidelijk probeert te maken dat hij vol is, zit ik niet altijd op te wachten.
2. Hoogglans trekt vingerafdrukken aan. Kan ik me denk ik niet zo aan ergeren, ik koop deze phone voornamelijk vanwege de specs en niet zijn bijzondere uiterlijk.
3. Batterijklepje loshalen is een gedoe. Maar opzich hoeft deze er ook niet zo vaak af in praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Ander nieuwtje ander post.
Als ik doorklik op de website van Eddiebee kom ik op de volgende site terecht.
http://blog.clove.co.uk/2010/05/25/samsung-galaxy-s-i9000-specification/
Deze mannen beweren dat ze contact hebben gehad met samsung over de specs van de te leveren phones.En in de reacties van een van de moderaters staat dit zinnetje
No front facing camera on the i9000.
Daarnaast wordt er qua memory alleen over 8GB gesproken. Alle webwinkels adverteren ook met 8GB dus heb het vermoeden dat een eventuele 16GB versie nog op zich laat wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door mbr01 op 26-05-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:44
mbr01 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:19:
Deze mannen beweren dat ze contact hebben gehad met samsung over de specs van de te leveren phones.En in de reacties van een van de moderaters staat dit zinnetje
[...]
Daarnaast wordt er qua memory alleen over 8GB gesproken. Alle webwinkels adverteren ook met 8GB dus heb het vermoeden dat een eventuele 16GB versie nog op zich laat wachten.
16GB versie is bv, in de UK exclusief voor Vodafone voor de eerste zoveel maanden, dus ook niet voor de losse verkoop

http://shop.vodafone.co.u...le-phone/samsung-galaxy-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hmm.. Als er geen front facing camera op zit, waarom zit er dan wél een "video call ringtone" optie in (was even zoeken, maar ik wist dat ik dit ergens gezien had)... Ik Denk dat het een foutje is als gesteld wordt dat er geen front facing camera op zit.. Ook vanwege het feit dat er

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/776/17740094.png

Deze foto komt overigens uit het redux filmpje.. En ook als je op de foto's kijkt zie je vrij duidelijk de camera :?

Afbeeldingslocatie: http://pic.gsmarena.com/vv/newsimg/10/03/samsung-galaxy-s/gsmarena_002.jpg

Volgens mij zie ik 2 sensoren links (Proximity en Ambient light) en een camera rechts.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Hmm, lastig te zien of dat nu een camera is of een light sensor. Kan mij herinneren dat er op mijn Samsung G600 ook een light sensor zat (die regelde hoe helder het scherm was t.o.v. de omgeving) en die zag er bijna hetzelfde uit volgens mij.

Maar inderdaad, er zit dus schijnbaar ook een "Video call ringtone" optie in. Dat stoppen ze er toch ook niet zomaar in, zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Gek genoeg wordt de front facing camera ook niet genoemd in de review van GSM Arena, terwijl ze wel het hele toestel nalopen en daarbij in detail fotograferen (pagina 2 van de review)...

[ Voor 13% gewijzigd door mbvisiontt op 26-05-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesjes1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-03-2014
Hey,
Ik vond dit bericht

Een mogelijk gerucht over froyo op de galaxy s
http://asia.cnet.com/2010...ia-will-get-froyo-update/
Er staat echter geen link naar het interview zelf

.. "The Samsung Galaxy S' main claim to fame is the large 4-inch display that utilizes the company's latest Super AMOLED display, which we first saw in the Bada-based Samsung Wave. This screen technology is supposed to give improved image quality and allow better visibility when used under direct sunlight. We haven't tested this feature out conclusively, but liked what we saw during our earlier hands-on of the smartphone.

Though it will initially ship with Android 2.1 (Eclair), we have been told that this model will enjoy an upgrade to the latest Android 2.2 (Froyo). Luke Lee, senior product manager for mobile phones, revealed this during an interview, though he couldn't be more specific as to when the update will be available. Google announced this new version last week during its Google I/O conference. User enhancements for Froyo include Flash 10.1 support, better Exchange integration and the ability to install applications on external storage rather
than on the ROM only"...

EDIT:
Inmiddels staat het interview met de samsung CEO op
http://asia.cnet.com/revi...,39050603,62200295,00.htm
De ceo geeft inderdaad aan dat de froyo update er komt, maar een datum wordt helaas niet gegeven :/

[ Voor 77% gewijzigd door beesjes1989 op 26-05-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Ik vind het ook een beetje raar om dat ze die functie er vlak voor de launch uit zouden halen. Wat er in de prototype phones zit hoeft niet persee in de uiteidenlijke versie te komen. Maar volgens mij levert dat helemaal geen extra kosten op, zon cameraatjes. Dus hij zal er nog wel in zitten ga ik van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbvisiontt schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:30:
Gek genoeg wordt de front facing camera ook niet genoemd in de review van GSM Arena, terwijl ze wel het hele toestel nalopen en daarbij in detail fotograferen (pagina 2 van de review)...
Op pagina 1 staat tussen Key features gewoon
# Secondary video-call camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
beesjes1989 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:31:
EDIT:
Inmiddels staat het interview met de samsung CEO op
http://asia.cnet.com/revi...,39050603,62200295,00.htm
De ceo geeft inderdaad aan dat de froyo update er komt, maar een datum wordt helaas niet gegeven :/
Dat is iig een stap in de goede richting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop echt op een beetje goede bouwkwaliteit. Niet dat b.v. chrome gaat afbladeren en of kleuren van plastic afslijten.. en/of krasgevoelig als de pest! ( gebruikelijke verhalen van samsung ).

Hier ben ik als enigste bang voor.. gebruik maken van cheap plastic etc.. Ik hoop dat dit niet waar is voor de galaxy S.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Even mijn reactie en plaatje op hun site geplaatst en:
OK there is confusion so put a call into Samsung and despite none of their official spec sheets stating so, the I9000 does have a front facing camera! Thanks for your feedback.
Da's beter!! Dus 512MB geheugen en wél een front facing camera..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Begrijp ik het nu goed dat die 512 MB geheugen niet gebruikt wordt om apps te installeren, maar dat dat gewoon op de 8 of 16 GB staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 13:35
Marbo schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:32:
Begrijp ik het nu goed dat die 512 MB geheugen niet gebruikt wordt om apps te installeren, maar dat dat gewoon op de 8 of 16 GB staat?
De 512MB is RAM-geheugen, hier draaien de apps die je gebruikt op, en dit bepaalt dus gedeeltelijk hoeveel je op een bepaald moment tegelijk kan doen (multitasking of zwaardere applicaties). De Apps worden momenteel (in android 2.1) geïnstalleerd op het ROM-geheugen, dit zou volgens GSMarena 1.8Gb bedragen, t.o.v. bv. de HTC Desire, die hiervoor 140mb heeft.

De rest van het geheugen (8/16GB+SD-card) wordt gebruikt voor bepaalde data van apps (kaarten van navigatie,...), muziek en film/foto op te slaan. Als Samsung 2.2 op de Galaxy zet zal dit geheugen ook voor apps kunnen gebruikt worden, maar met het 1.8GB ROM-geheugen kom je voorlopig al heel ver hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6qdRY4ZLdmk]
Hier nog een filmpje waar de Galaxy S geshowed wordt in daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- verkeerd sorry

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooki3s schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:44:
[...]

De 512MB is RAM-geheugen, hier draaien de apps die je gebruikt op, en dit bepaalt dus gedeeltelijk hoeveel je op een bepaald moment tegelijk kan doen (multitasking of zwaardere applicaties). De Apps worden momenteel (in android 2.1) geïnstalleerd op het ROM-geheugen, dit zou volgens GSMarena 1.8Gb bedragen, t.o.v. bv. de HTC Desire, die hiervoor 140mb heeft.

De rest van het geheugen (8/16GB+SD-card) wordt gebruikt voor bepaalde data van apps (kaarten van navigatie,...), muziek en film/foto op te slaan. Als Samsung 2.2 op de Galaxy zet zal dit geheugen ook voor apps kunnen gebruikt worden, maar met het 1.8GB ROM-geheugen kom je voorlopig al heel ver hoor ;).
Dus kortom:

System Memory:
- 512MB Ram tbv. draaiende applicaties
- 1.8GB "Rom" tbv. installatie

User Memory
- 8GB tbv. user data
- <32GB SD Card user data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Nice 7:25 uur filmpje afdraaien voor je onder 10% battery valt.

Beat that ... euh... any phone :)

Ga'm zeker kopen om mijn iphone 3G weg te swappen.

[ Voor 21% gewijzigd door misterpro op 26-05-2010 21:19 ]

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(The Super AMOLED packing Samsung I9000 Galaxy S will hit Europe and Asia right next month. Meanwhile Samsung confirmed Android 2.2 Froyo will land on the Galaxy S later this year.

Samsung I9000 Galaxy S is already available for pre-order on the German Amazon for 649 euro. The Asian price for the unlocked device will be the same. Galaxy S will hit Europe and Asia in June

The big question has been answered - I9000 Galaxy S will be updated with Android 2.2 Froyo sometime later this year.)

Hier zat ik nou op te wachten. Nu ga ik toch voor deze telefoon inplaats van de desire :) ;) >:)

Bronnen:

http://www.gsmarena.com/s...froyo_later-news-1690.php

http://asia.cnet.com/crav...ia-will-get-froyo-update/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel raar maar op de Nederlandse expansys site staat bij technische gegevens dat deze telefoon een Led video light heeft. Zij leveren deze telefoon over zes dagen je kan hem nu al pre-orderen alleen hebben ze geen 16gb versie. Ik had ergens gelezen dat ze eerste met de 8gb versie zouden beginnen waarna de 16gb versie op de markt zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Duurt nog wel even voor dat hij in NL is. Eind juni pas is de officiële launch in NL en een week later gaat hij de verkoop in. Mij is wel verzekerd dat ook dit toestel groots ingezet zal worden in de markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overtuigd. Dit wordt over (hopelijk: binnen) twee weken mijn nieuwe telefoon.
Iemand nog interesse in een Hero met 1.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
DaannO schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:17:
Duurt nog wel even voor dat hij in NL is. Eind juni pas is de officiële launch in NL en een week later gaat hij de verkoop in. Mij is wel verzekerd dat ook dit toestel groots ingezet zal worden in de markt :)
bron?

Lijkt me sterk dat ze lang gaan wachten als de Iphone4g/hd ook binnenkort uitkomt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) Levertijden graag in een ABO-topic in Telecomproviders, niet hier. >:)

8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Wow, wat een indrukwekkende videoafspeeltijd! Bijna 7,5 uur. De gespreksduur is ook al overweldigend 13,7 uur (HTC Desire: 6,5 uur) Met daarbovenop nog de aangekondigde 2.2 update, en daarmee vooruitzicht op flash 10.1.

Blijven er weinig negatieve punten over in mijn opinie:
- Vrij hoge prijs (je krijg dan wel het beste van het beste)
- Vingerafdrukmagneet
- Geen LED lampje
- Geen dedicated photokey (maar wel foto's maken in 0,5 sec :))
- Zwakke luidspreker (enige bron is GSMarena)
- Geen afdoende out of the box GPS-navigatie applicatie

Huh, zijn dat alle negatieve punten??? ....Schijnbaar!

Verder lees ik ook nog het volgende in de reacties op de review van GSM arena:
2010-05-25 19:00: Just found out today that Samsung will give you 2 free Android updates. The phone will ship with Android 2.1 and an upgrade to 2.2 will be available and free shortly after launch after that you'll get another free upgrade to what ever the next Android software will be. Hope this helps.
Alleen geloof ik dat tweede niet zo. Maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat dit toestel ruim een jaar lang het vlaggenschip van samsung zal worden. Hij is vrij duur t.o.v concurrentie dus daar kan in de loop der tijd ook nog wel wat af. Welke verbetering zou kunnen leiden tot de introductie van een nieuwe phone? Processor en gpu op de duur. Schermen worden niet groter, misschien meer resolutie, maar de super AMOLED techniek blijft nog wel even een dure aangelegenheid schat ik zo, dus dat zal ook niet snel komen. Wellicht 4G techniek, maar dat moet nog van de grond in de meeste landen (ook NL) dus dat gaat ook nog wel een jaar goed. Dus als je het zo redeneert is het niet eens zo gek gedacht dat deze tot Android 3.0 het einde van dit jaar voor samsung het vlaggenschip blijft.
Wat is jullie gedachte hierover

[ Voor 57% gewijzigd door mbr01 op 27-05-2010 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Zit zeker een kern van waarheid in, hoewel de verwachting is dat we tegen het eind van het jaar of begin 2011 op 1080P recording zitten (de chips zijn al klaar). In dat opzicht is het dan dus zaak voor elke fabrikant er snel bij te zijn, dus de Galaxy S zal dan wel een opvolger moeten krijgen.

Froyo lijkt me niet meer dan logisch, eerder noodzakelijk, Gingerbread is twijfelachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Als deze telefoon maar voor of maximaal nét in july er is. Ik wil lekker film kunnen kijken in de bus naar spanje :P Dit jaar helaas geen geschikte auto kunnen regelen; en bus scheelde 200 euro i.p.v. vliegtuig :P

Dit gaat hem zeker worden. Alleen ben ik bang voor de prijzen bij Hi, mag in juni verlengen.. maar echt goedkoop zijn ze niet.

Nieuwtje: De contact lijst is ook in "landscape" mode. Ik ben benieuwd wat er allemaal nog meer in landscape mode zal werken, aangezien ik dat wel fijn vindt werken op mijn iphone bij sommige apps.
In dit filmpje kun je heel even zien dat de contact lijst in landscape staat.
http://www.youtube.com/watch?v=V26HVr45E-A

[ Voor 15% gewijzigd door Huppol op 27-05-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Silent1 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:45:
[...]

bron?

Lijkt me sterk dat ze lang gaan wachten als de Iphone4g/hd ook binnenkort uitkomt......
Ik zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
De Samsung-smartphone beschikt vermoedelijk over een Super Amoled-scherm met een resolutie van 480x800 beeldpunten. Ook zou er een 8-megapixelcamera met led-flitser en autofocus aanwezig zijn. De camera zou tevens in full hd-resolutie video kunnen opnemen. Daarnaast is waarschijnlijk wifi in de vorm van 802.11n beschikbaar. Ook zijn gps, bluetooth en umts met hsdpa aanwezig.
Op de front page wordt ook een nieuwe vodafone 360 aangekondigd welke gemaakt wordt door Samsung (i8330). Lijkt wel betere specs te hebben dan de SG. En wordt ook nog voor het WK aangekondigd, 11 juni. Ik denk dat dat Super AMOLED vanaf nu wel vaker gaat opduiken in andere telefoons.

Edit:
Nu ook officieel gelanceerd in Singapore:
Samsung Introduces Android-based Galaxy S in Singapore

[ Voor 24% gewijzigd door mbr01 op 27-05-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Misschien vindt iemand het hier intressant om even het levertijden topic te bekijken.

Daarin staat nieuwe informatie over een nederlands bedrijf die de telefoon aanbieden.

[ABO] Samsung Galaxy S levertijden- en abbonemententopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Huppol:

Als je bang bent voor Hi, dan stap je toch over?
Bij Vodafone kan je al vanaf 4 maanden voor je abo is afgelopen het toestel alvast krijgen en het abonnement pas laten ingaan na die vier maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Als ik het goed heb gaat dat alleen op bij Vodafone als je geen nummerbehoud doet. Als je nummerportering wil moet je wachten tot dat geregeld is voor je je telefoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Ik snap niet dat er nergens over die grijze versie geschreven wordt? Is die er wel? DaannO, weet jij daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:47:
Ik snap niet dat er nergens over die grijze versie geschreven wordt? Is die er wel? DaannO, weet jij daar meer over?
Nee, hij wordt in Nederland alleen in de zwarte versie geleverd. Het toestel moet wel heel goed gaan lopen wil er een tweede kleur in de markt gebracht gaan worden door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
"No Flash support for the web browser"

Dus je kan dus geen flash weergeven als je internet. Geen youtube etc...
Wel erg jammer dat het niet met deze telefoon gaat, totdat de Android 2.2 update er is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ boaty

Dit is wat ik kon vinden over nummerbehoud:

Vodafone - Nummerbehoud
Wanneer u nummerbehoud aanvraagt bij Vodafone, gaat uw abonnement pas van start op de datum van nummerbehoud. U betaalt dan ook vanaf deze datum pas abonnementskosten. De maximale porteringsperiode zonder dubbele abonnementskosten is 4 maanden. U kunt dus 4 maanden voor einde contract, bij Vodafone een nummerbehoud aanvraag doen.

Dit gaat welliswaar alleen over nummerbehoud en niet over een toestel alvast aanvragen. Ik kan mij echter niet voorstellen dat er een andere regeling geldt als je vier maanden van te voren ook een toestel wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
boaty schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:00:
Als ik het goed heb gaat dat alleen op bij Vodafone als je geen nummerbehoud doet. Als je nummerportering wil moet je wachten tot dat geregeld is voor je je telefoon krijgt.
Toen ik van hi naar vodafone ging met nummerbehoud kreeg ik alvast de telefoon (helaas kon ik er nog niet mee bellen wegens simlock toen). Ik kan nu bij vodafone verlengen dus als je dan alvast je toestel krijgt moet dat geen probleem zijn, want dan stop ik gewoon mijn oude simkaart erin.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
http://www.mobiletoday.co.uk/Mobile_Exec/Samsung_launches_%C2%A312m_UK_marketing_spend.aspx
Ze hebben in de UK iig grootse plannen met deze telefoon.

http://www.scribblelive.com/Event/Samsung_Galaxy_S_Launch?Page=0 Launch verslag in singapore. Enkele quotes:
- 8 days of standby time
- Video playback for 7 straight hours
- It's super bright and yet lowest battery consumption
- Search by voice
- Wireless tethering

@micheut Dat vodafone verhaal gaat over het overstappen, nummerbehoud, naar een andere provider. Als je wilt verlegen bij vodafone, met nummerbehoud, dan kan dat volgens mij al 6 maanden voor het einde, met directe ingang van het abo. Dit aanbod kreeg ik iig.

@stark Er is een aparte youtube app, waarmee je filmpjes kan kijken dus dat is gewoon mogelijk

[ Voor 22% gewijzigd door mbr01 op 28-05-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mbr01

verlengen is inderdaad 6 maanden van tevoren. De vraag ging over overstappen van één provider naar de andere. Dat kan pas 4 maanden van tevoren.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.