RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
Verwijderd
Heb je in beide spellen wel eens om je heen gekeken? De graphics zijn in TW2 echt wel van een andere kwaliteit dan in BFBC2...pablo11392 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:46:
Waarom kan ik dan wel BFBC2 op ultra draaien. Dat is toch ook best wel een moderne game toch? Of zie ik dat verkeerd.
Ook vertel je geen woord over wat je voor resolutie draait, terwijl he tbest boeiend kan zijn om te weten of je bijvoorbeeld op 2560x1600 zit te gamen (dat gaat die 5770 niet trekken kan ik je alvast verzekeren).
of een tweede 5770 en SLI draaien?Maar ben van plan om en nieuwe videokaart te kopenHeb mn xbox verkocht voor 250 euro. Dus daar ga ik dan iets van kopen. Weet nog niet precies wat, dat is altijd lastig. Denk een 6950?
ik heb gewoon de resolutie omlaag geschroefd naar 1280x800 en dan is het prima vloeiend speelbaar, met alles behalve ubersampling aan en op vol enzo, op een 4890.
Lagere resolutie vind ik er lastig om aan te wennen, en ik vind het dan gelijk een stuk lelijker.. Weet niet waarom.
Maar het heeft niets met mijn drivers toevallig te maken denk je?
[ Voor 24% gewijzigd door Pablo11392 op 11-06-2011 18:03 ]
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
1920x1080 is simpelweg te zwaar voor je oude mainstream kaart. Verkoop die videokaart en haal er idd een 6950 2GB versie voor terug. Dan hou je nog geld over ookpablo11392 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:01:
Draai op 1920x1080. Maar SLI draaien zie ik toch niet zitten, heb het wel overwogen, omdat ik dan waarschijnlijk een nieuwe power supply moet hebben, en het verbruikt sowieso veel meer stroom. Heb dan toch liever een mooi nieuw kaartje, die je achteraf altijd nog SLI kan laten lopen.
Lagere resolutie vind ik er lastig om aan te wennen, en ik vind het dan gelijk een stuk lelijker.. Weet niet waarom.
Maar het heeft niets met mijn drivers toevallig te maken denk je?
5750 in Crossfire is overigens een stuk trager dan één 6950.
@Pablo
Dit is uiteraard zwaar offtopic, dus kijk ff in Videokaarten & Beeldschermen
En dan met name hier: [BBG aanschaf] Videokaarten
Ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk... ExcusesGurneyhck schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:06:
offtopic:
@Pablo
Dit is uiteraard zwaar offtopic, dus kijk ff in Videokaarten & Beeldschermen
En dan met name hier: [BBG aanschaf] Videokaarten
Da's dan ook mijn enige klacht tot nu toe, naast de hier en daar knullige interface. Verder één van de betere RPG's die ik gespeeld heb, en wat ziet het er ongelofelijk vet uit! De textuur-resolutie op max zetten maakt trouwens een enorm verschil in de graphics naar mijn mening. En met mijn 6850 1Gb is het prima te spelen (30+fps gok ik, ubersampling uit).
Ook heerlijk dat de game zo moeilijk is! In het begin had ik bijna zin om te kappen na net Dragon Age 2 te hebben gespeeld omdat je in deze game ineens zo goed moet opletten en ontwijken tijdens gevechten. Maar als je eraan gewend bent is het des te bevredigender als je een gevecht wint. Zelf de standaardvijanden zijn enorm lastig in groepen van 2, 3 of meer. Geweldig spel!
Heb zelf ook een 5770 met crappy performance in dit spel maar op internet lees ik genoeg ervaringen van mensen met mindere kaarten die kennelijk the witcher wel normaal kunnen draaien. Overigens lukt het mij wel om crysis 2/dragon age 2 op medium/high/1080p zonder hiccups te draaien maar the witcher 2 op minstens 30fps/low/720p is natuurlijk teveel gevraagd. De eerste indruk van het spel was ook niet echt goed, ben minstens 10 maal gestorven in de eerste scene waar je je zwaard mag gebruiken door een gebrek aan uitleg, crappy performance en weirde ai. Dit spel gaat bij mij lekker de prullenbak in.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:55:
[...]
Heb je in beide spellen wel eens om je heen gekeken? De graphics zijn in TW2 echt wel van een andere kwaliteit dan in BFBC2...
Ook vertel je geen woord over wat je voor resolutie draait, terwijl he tbest boeiend kan zijn om te weten of je bijvoorbeeld op 2560x1600 zit te gamen (dat gaat die 5770 niet trekken kan ik je alvast verzekeren).
[...]
of een tweede 5770 en SLI draaien?
ik heb gewoon de resolutie omlaag geschroefd naar 1280x800 en dan is het prima vloeiend speelbaar, met alles behalve ubersampling aan en op vol enzo, op een 4890.
Gooi Bloom & Vsync eens uit zie als dat helptrockmanz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:18:
[...]
Heb zelf ook een 5770 met crappy performance in dit spel maar op internet lees ik genoeg ervaringen van mensen met mindere kaarten die kennelijk the witcher wel normaal kunnen draaien. Overigens lukt het mij wel om crysis 2/dragon age 2 op medium/high/1080p zonder hiccups te draaien maar the witcher 2 op minstens 30fps/low/720p is natuurlijk teveel gevraagd. De eerste indruk van het spel was ook niet echt goed, ben minstens 10 maal gestorven in de eerste scene waar je je zwaard mag gebruiken door een gebrek aan uitleg, crappy performance en weirde ai. Dit spel gaat bij mij lekker de prullenbak in.
En Witcher 2 was pure PC dus geen consolo port
[ Voor 5% gewijzigd door yzx op 13-06-2011 13:15 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Verwijderd
Zet eens de rest van je specs neer. Kan namelijk ook aan je RAM/CPU en dergelijke liggen. Al de nieuwste versie van je grafka drivers geïnstalleerd?rockmanz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:18:
[...]
Heb zelf ook een 5770 met crappy performance in dit spel maar op internet lees ik genoeg ervaringen van mensen met mindere kaarten die kennelijk the witcher wel normaal kunnen draaien. Overigens lukt het mij wel om crysis 2/dragon age 2 op medium/high/1080p zonder hiccups te draaien maar the witcher 2 op minstens 30fps/low/720p is natuurlijk teveel gevraagd. De eerste indruk van het spel was ook niet echt goed, ben minstens 10 maal gestorven in de eerste scene waar je je zwaard mag gebruiken door een gebrek aan uitleg, crappy performance en weirde ai. Dit spel gaat bij mij lekker de prullenbak in.
Dat je 10 keer sterft zonder uitleg maakt het geen slecht spel. Je snapt het dan gewoon niet. Twee verschillende dingen.
Dat zou ik niet doen met een spel van minimaal € 30,- als je het netjes gekocht hebt. Ik geef toe dat het begin nogal frustrerend is omdat je om de haverklap doodgaat, maar als je dit topic een beetje doorleest kom je al een boel tips tegen hoe je beter kan vechten. Eén van de belangrijke is dat je niet constant moet aanvallen, maar juist een combinatie van vechten / wegrollen / vechten / spells / vechtend enz. moet gebruiken. Ik ben nu level 20, en dan gaat het allemaal een stuk makkelijker omdat zowel de verdediging als aanval veel sterker worden in de loop van het spel, en je de besturing meer door hebt.rockmanz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:18:
[...]
Ik zou dus zeggen: even doorbijten, en dan genieten van de pracht die overal te zien is en van het verhaal....
Je moet idd toch wat vingespitsengevoel hebbengwystyl schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:37:
[...]
Dat zou ik niet doen met een spel van minimaal € 30,- als je het netjes gekocht hebt. Ik geef toe dat het begin nogal frustrerend is omdat je om de haverklap doodgaat, maar als je dit topic een beetje doorleest kom je al een boel tips tegen hoe je beter kan vechten. Eén van de belangrijke is dat je niet constant moet aanvallen, maar juist een combinatie van vechten / wegrollen / vechten / spells / vechtend enz. moet gebruiken. Ik ben nu level 20, en dan gaat het allemaal een stuk makkelijker omdat zowel de verdediging als aanval veel sterker worden in de loop van het spel, en je de besturing meer door hebt.
Ik zou dus zeggen: even doorbijten, en dan genieten van de pracht die overal te zien is en van het verhaal....
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

edit: na wat wijzigingen en updates kan ik op 1440x900 wel vloeiend op medium ex vsync spelen

[ Voor 9% gewijzigd door rockmanz op 13-06-2011 15:26 ]
Overigens ging ik in het begin ook vrij vaak dood. Ook had ik geen idee wat ik met al die items moest, en hoe ik items moest craften, waar en wanneer potions moest gebruiken, de signs etc...
En dit zeg ik na 2x deel 1 van The Witcher te hebben doorgespeeld onlangs nog. Je wordt inderdaad in het diepe gegooid.
Gewoon wat geduld hebben. Nu weet ik van de hoed de rand... Even een kwartiertje in de stad mijn items doorgesnuffeld, wat items gemaakt, en nu is het allemaal duidelijk. En in gevechten is de Quen sign echt essentieel; het scheelt een hoop schade. Gebruik deze in combinatie met Aard, om je opponensts te stunnen (en met wat geluk hak je er 1 in 1x om).
Verdiep je een beetje in de techniek, het is het echt waard. Vechten wordt dan ook leuk!
Ik weet nog dat ik toen Oblivion uitkwam zo teleurgesteld was van het "loop naar het markertje en solve de quest" idee; je hoefde amper meer zelf na te denken. Nu merk ik juist dat ik lui ben geworden en zelfs verbaasd ben als ik zelf op zoek moet gaan naar dingen zonder markertje of kant en klare gesprekskeuzes (de vran whisp bv).
Vind het een top spel, echter wel te kort
Op naar hard dus
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Leuk dat je het verhaal van 2 kanten ziet dan. Wil alleen in de Witcher 3 wel graag wat meer verschillende zwaarden met verschillende stats (heel leuk dat je dwarven en elven swords vind, alleen vanaf het begin van act 2 heb je al een veel sterker zwaard.... )
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik zit nu in het begin van Act 2, en die dwarven en elven swords neem ik alleen mee om later weer te verpatsen idd. Mijn huidige zwaard heb ik volgens mij gekocht bij de mysterious merchant, maar ook één van de verkopers op de markt in Vergen heeft een leuk zwaard in zijn shop. Verder kan ik een paar zilveren zwaarden laten maken met 29-33 dmg.Jeroenneman schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:51:
Sowieso nog een keer spelen met Iorveth/Roche!
Leuk dat je het verhaal van 2 kanten ziet dan. Wil alleen in de Witcher 3 wel graag wat meer verschillende zwaarden met verschillende stats (heel leuk dat je dwarven en elven swords vind, alleen vanaf het begin van act 2 heb je al een veel sterker zwaard.... )
Ik ben nog een beetje in dubio over mijn armor. Ik loop nu rond in Kayran armor (armor 14, 30% tegen allerlei dingen), en ik zag een andere armor met 17 armor en 45% tegen ongeveer dezelfde dingen. Die kost alleen wel 3600 orens

Ik vind het jammer dat je geen storage punt meer hebt; zo word je gedwongen om een keus te maken omdat veel van die dingen gewoon te zwaar zijn om mee rond te zeulen. Zelfs met de meeste zware dingen geloosd (ik heb ongeveer 10 iron ore, timber en cloth, verder een shitload dingen van 0,1 en 0,2) zit ik nog over de 200 van 305. Heeft iemand nog tips over welke dingen je kan verkopen en welke handig zijn om te houden om potions/bombs/armor mee te maken?
Qua load moet je ook ff onder "all" kijken dat je niet teveel junk bij je hebt
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Ik liep meestal rond met enkel de spullen die ik nodig had en aerondight (sentimentele redenen).
Voor de overgang naar Chapter 3 moet je in elk geval zorgen dat je warrior nekker blood en Queen endrega pheromone apart houdt.
Ik had ze verkocht, maar je bleek ze nodig te hebben in een (optionele) quest later.
Z-machine OriginID: JaccoW
Verwijderd
Goeie tip, meestal pak ik gewoon alles op, dus de kans dat er junk bij zit is best grootClay schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:54:
'k zou nooit een armor van 3600 orens kopen, je vindt/krijgt er zat.
Qua load moet je ook ff onder "all" kijken dat je niet teveel junk bij je hebtOf ik heb niet op zitten letten, maar volgens mij is dat de enige plek waar je junk kan zien.
Zodra ik minder sterke armor en wapens oppak loos ik ze inderdaad vrij snel; ik verwacht alleen dat er redelijk wat gewicht zit in mijn eigen uitrusting en de traps/bommen die ik meesleep.F_demon schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:20:
Armor, zwaarden en sommige ingrediënten zijn behoorlijk zwaar. Dat is het eerste wat ik zou lozen.
Ik liep meestal rond met enkel de spullen die ik nodig had en aerondight (sentimentele redenen).
Goed om te weten, eens kijken of ik die überhaupt al heb.Voor de overgang naar Chapter 3 moet je in elk geval zorgen dat je warrior nekker blood en Queen endrega pheromone apart houdt.
Ik had ze verkocht, maar je bleek ze nodig te hebben in een (optionele) quest later.
Kijken jullie bij het maken van potions/bommen ook naar wat er gebruikt wordt? Bij TW1 wisselde ik nog wel eens twee ingredienten uit als ik dacht dat ik de standaard nog ergens anders voor kon gebruiken, maar nu vind ik het zo ondoorzichtig welk item welke grondstof bevat dat ik gewoon kijk of het gemaakt kan worden en dan op enter mep
De exacte grondstoffen maken niet meer uit. Rubedo, nigredo etc. doen niets meer.gwystyl schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:52:
Goed om te weten, eens kijken of ik die überhaupt al heb.
Kijken jullie bij het maken van potions/bommen ook naar wat er gebruikt wordt? Bij TW1 wisselde ik nog wel eens twee ingredienten uit als ik dacht dat ik de standaard nog ergens anders voor kon gebruiken, maar nu vind ik het zo ondoorzichtig welk item welke grondstof bevat dat ik gewoon kijk of het gemaakt kan worden en dan op enter mep
Soms is het echter wel handig om te weten dat je niet je dure spullen erin gooit.
Nog een tip: Haal je traps en bommen eens uit je quickslot. Vooral traps wegen nogal wat. Zo had ik halverwege Ch. 2 bijna 30 traps a 1 kg per stuk. Dat tikt ook aardig aan.
Ik heb na verloop van tijd gekozen voor de "Zero Item Weight Mod".Roxors schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:40:
Mijn inventory zit dus ook altijd vol, hou al die ingrediënten op zak, omdat ik bang ben dat net als ik ze heb verkocht ik ze nodig heb voor een item te craften. Zoals de nekker teeth in Act 1 voor een zwaard. Ik mis dan ook erg de optie om spullen ergens te stashen ofzo. Hoe doen jullie dat? Craften jullie niks omdat de drops gewoon goed zijn, of een andere methode?
Is natuurlijk een cheat, maar maakt voor mij het spel nog een stukie aangenamer ....
Mod is hier te downloaden : http://gamemodscore.org/d...hp?do=download&fileid=112
En voor iedereen die mods wilt... check deze site: http://www.witchernexus.com/index.php
Dat is de beste die je gaat vinden, en Nexus blijft ook de beste... (fallout, oblivion etc). Je moet rechts in die kolom even zoeken naar Top 100 files.
Het dobbelen valt mij wat tegen, je gooit de dobbelstenen zelfs met een zachte worp al gauw uit het bakje...
Tot nu toe trouwens 2 LotR verwijzingen tegen gekomen
Ben benieuwd hoeveel er nog volgen...
Verwijderd
Ach, bij het dobbelen zwaai ik gewoon niet zoveel, maar beweeg ik de muis iets naar me toe zodat de dobbelstenen net boven de bak hangen en dan laat ik los. Dan vallen ze netjes naar beneden.Nyarlathotep schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:51:
Ik moet zeggen dat ik mij tot nu toe erg vermaak met dit spel. Ben net aan chapter 2 begonnen.
Het dobbelen valt mij wat tegen, je gooit de dobbelstenen zelfs met een zachte worp al gauw uit het bakje...
Tot nu toe trouwens 2 LotR verwijzingen tegen gekomen
Ben benieuwd hoeveel er nog volgen...
In de handleiding staat trouwens dat dobbelstenen die buiten de bak vallen niet tellen, maar ik zie ze altijd wel gewoon op die rij liggen. Ik verwacht dus dat het geen bal uit maakt of je in of buiten die bak gooit.
Verwijderd
Als ze buiten de bak landen maar wel op de bak, tellen ze. Tenzij dat in 1.2 veranderd is, tellen dobbelstenen die je echt buiten het scherm gooit (zoals ik de eerste keer *zwaai* alle stenen mijlen buiten het dorp tiefde) echt niet mee, en zit je in je allereerste pokerpotje in TW2 te kijken hoe je tegenstander wint met een paar eenen.gwystyl schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:31:
[...]
Ach, bij het dobbelen zwaai ik gewoon niet zoveel, maar beweeg ik de muis iets naar me toe zodat de dobbelstenen net boven de bak hangen en dan laat ik los. Dan vallen ze netjes naar beneden.
In de handleiding staat trouwens dat dobbelstenen die buiten de bak vallen niet tellen, maar ik zie ze altijd wel gewoon op die rij liggen. Ik verwacht dus dat het geen bal uit maakt of je in of buiten die bak gooit.
Ik dacht ook dat iemand in het spel zei dat krachtigere worpen betere resultaten hebben (wat eigenlijk best vreemd is).
Even getest: nonsens. Gewoon de stenen in het bakje laten vallen dus. Hoef ik me daar niet druk om te maken
5770 hier en ik vind het met wat minimale tweaking goed draaien. Geen idee wat de fps is maar het voldoet prima.rockmanz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:18:
[...]
Bedankt voor de geruststelling.gwystyl schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:37:
[...]
Dat zou ik niet doen met een spel van minimaal € 30,- als je het netjes gekocht hebt. Ik geef toe dat het begin nogal frustrerend is omdat je om de haverklap doodgaat, maar als je dit topic een beetje doorleest kom je al een boel tips tegen hoe je beter kan vechten. Eén van de belangrijke is dat je niet constant moet aanvallen, maar juist een combinatie van vechten / wegrollen / vechten / spells / vechtend enz. moet gebruiken. Ik ben nu level 20, en dan gaat het allemaal een stuk makkelijker omdat zowel de verdediging als aanval veel sterker worden in de loop van het spel, en je de besturing meer door hebt.
Als fan van deel 1 begon ik al te vloeken, het viel me enorm tegen waar je in deel 1 met je stances al veel variatie kon aanbrengen zodat je iedere groep aan kon.
Nu liep ik lekker naar de balista en dan krijg je het gelijk voor je kiezen, maar even voorzichtig opnieuw gedaan. Gebruik voor de aanvallen zo'n beschermende auro meuk, scheelt hakken in je rug.
Er is een moment op het eind van Act I waar Iorveth zegt "Easy as Lembas" en in Act II waar 'ie de kern quote van LOTR, die vond ik trouwens wel een beetje flauw en immersion-breaking.
Verder vind ik het een bijzonder mooi spel en in het begin inderdaad heel erg moeilijk, totdat ik ineens doorhad hoe ik moet vechten. Het moeilijkste moment tot nu toe vond ik het gevecht met die octopus, dat heeft me een hele avond gekost voordat ik die verslagen had.
Ik vind het ook erg tof dat je soms (kort) in de 'huid' van andere personages kruipt
Het gevecht met de Kayran was inderdaad best wel episch. Komt er eigenlijk nog een gevecht van deze omvang voor in het spel? Zit nu net in Act III.
Er zijn drie van zulke bossfights, elk praktisch aan het eind van een chapter.Nyarlathotep schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:01:
De gevechten zijn in het begin moelijk inderdaad. De leercurve is gewoon hoog. Nu gaat het een stuk soepeler, maar uitdagend is het nog steeds.
Ik vind het ook erg tof dat je soms (kort) in de 'huid' van andere personages kruipt
Het gevecht met de Kayran was inderdaad best wel episch. Komt er eigenlijk nog een gevecht van deze omvang voor in het spel? Zit nu net in Act III.
Die LOTR verwijzingen vond ik zelf wel erg grappig eigenlijk
Heb em gisteren uitgespeeld, maar man, wat een game! Maar ook een enorm open einde... Dit vraagt om DLC of een grote uitbreiding of deel 3
Een derde deel op dezelfde engine is niet ondenkbaar. Maar het zal denk ik een add-on worden.
CD-Project heeft gezegd dat alle DLC gratis zou zijn, maar bijvoorbeeld een hele nieuwe act gratis aanbieden zie ik niet snel gebeuren...
By the by, wat me wel op viel was hoe goed uitgewerkt het pakket was, mooi doosje met leuke goodies. Dat terwijl de concurentie hun games in een simpel DVD bakje rond slingeren. Doet me een beetje terug denken aan de jaren 90 game dozen.
Die verpakking was ook één van de redenen waarom ik de retail heb besteld. Het is gewoon leuk om die game guide er af en toe bij te pakken om in te bladeren en te kijken wat voor side-quests er bijvoorbeeld zijn, of om hints te krijgen hoe je een bepaalde quest aan moet pakken. Er staat net genoeg in om je op weg te helpen, maar ze spellen het niet helemaal voor je uit.White Dust schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:21:
Heh, net binnen gekregen. Ben het nu aan het installeren, kijk er naar uit om terug naar de wereld van Gerald te gaan. Ik heb met heel veel plezier deel 1 gespeeld.
By the by, wat me wel op viel was hoe goed uitgewerkt het pakket was, mooi doosje met leuke goodies. Dat terwijl de concurentie hun games in een simpel DVD bakje rond slingeren. Doet me een beetje terug denken aan de jaren 90 game dozen.
De kaart vind ik vrij nutteloos, omdat je maar op een klein deel daarvan kan rondhobbelen, en dat deel staat er niet bepaald gedetailleerd op. Ik weet niet eens waar ik dat land kan vinden op die grote kaart.
tip: installeer voor je begint ook vast patch 1.1 en 1.2 (weet niet of 1.2 cumulatief is), dan ben je helemaal bij en heb je een paar leuke extra's vanuit de dlc's die in 1.2 zitten.
Wat betreft de patches, nadat op mijn pc de setup vanaf de dvd was afgerond, werden de patches automatisch gedownload en geïnstalleerd, dus als het goed is regelt het zich allemaal vanzelf. Easy as lembas!
Gisterenavond begonnen met Act III, mijn vrouw wordt stapelgek van mijn geklik en getik hehe.
[ Voor 11% gewijzigd door alt1579 op 23-06-2011 11:58 ]
Leercurve was in deel 1 wat minder hoog voor mijn gevoel, maar toch ik werd toch wel flink wat keren afgemaakt in de proloog. Het was echt wennen, in positieve zin. Al voelt het nu al weer meer aan als een hack n slash gameNyarlathotep schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:01:
De gevechten zijn in het begin moelijk inderdaad. De leercurve is gewoon hoog. Nu gaat het een stuk soepeler, maar uitdagend is het nog steeds.
Episch zeker, maar wel te simpel. Al zijn de andere bossfight nou ook niet echt geweldig moeilijk.Het gevecht met de Kayran was inderdaad best wel episch. Komt er eigenlijk nog een gevecht van deze omvang voor in het spel? Zit nu net in Act III.
[ Voor 16% gewijzigd door karstnl op 23-06-2011 12:11 ]
Balancing mag wel iets beter, begin was erg pittig, Act 2 simpel en 3 opeens weer af en toe erg pittig.
Doe nu de quest 'From a Bygone Era' en heb een vraag.
Je kan kiezen uit een respec van je abilities, maar dan ben je dus je mutagens kwijt lijkt me, of verkeerde antwoorden geven en dan die Guardian killen voor leuke loot.
Respec lijkt me wel grappig, heb nu vooral alchemy, maar kan dat misschien ook wel voor een volgende keer dat ik het ga spelen bewaren, want wil mn mutagens wel behouden opzich.
Of weet er iemand nog een leuke nieuwe 'build' oid?
Hier komt iets hips te staan
Volgens mij raak je niet je mutagens kwijt, of als je het goed doet heb je nog voldoende goede mutagens op voorraad. Ik heb het eerste gekozen, vechten ging niet zo denderend.HyperMan schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:43:
spoiler:Ik ben benieuwd welke 'quest reward' jullie genomen hebben.
Je kan kiezen uit een respec van je abilities, maar dan ben je dus je mutagens kwijt lijkt me, of verkeerde antwoorden geven en dan die Guardian killen voor leuke loot.
Respec lijkt me wel grappig, heb nu vooral alchemy, maar kan dat misschien ook wel voor een volgende keer dat ik het ga spelen bewaren, want wil mn mutagens wel behouden opzich.
Of weet er iemand nog een leuke nieuwe 'build' oid?
Zag em bij G2Play.net voor €25 liggen, wat toch prettiger is als bij de zaak op de hoek voor €49,-
Voor de verandering de key ook binnen een uur ontvangen, dus dat is ook wel weer prettig. Hoop alleen dat een (RU) key niet betekend dat alles Russisch gesproken is. (zal een update plaatsen zodra ik em binnen heb).
Is het aan te raden gezien ik deel 1 niet gespeeld heb, me daar in te verdiepen? Of zelfs deel 1 eerst aan te schaffen en te spelen?
Daarnaast vroeg ik mij af of het duidelijk was wanneer de pittige scenes in dit spel langs komen. Zit eigenlijk niet zo te wachten op deze stukken van het spel, maar ik heb geen trek ik vreemde situaties als mijn vriendin binnen komt lopen en ik fullhd game-naaktheid aan het aanschouwen ben.
Al houdt ie wel van doggy style, en komt er flink wat gekreun uit je speakers. In het ergste geval kun je zo'n cutscene skippen met de rechtermuisknop.
Maarre... vindt jouw vriendin dat erg dan?
Mja, laten we zeggen dat ongeacht de reactie, ik waarschijnlijk niet meer door kan spelen. Zonde.Nyarlathotep schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:05:
Nou, zo erg zijn die stukken niet wat mij betreft. Die dames gaan wel naakt, maar het klokkenspel van Geralt blijft verborgen
Al houdt ie wel van doggy style, en komt er flink wat gekreun uit je speakers. In het ergste geval kun je zo'n cutscene skippen met de rechtermuisknop.
Maarre... vindt jouw vriendin dat erg dan?
Heb ik wel gedaan en zeker geen spijt van. Ik verwachtte er helemaal niets van maar wat blijkt? Het is echt een hele goede game! Uitstekend mee vermaakt en je "kent" nu alle karakters. Wat mij betreft een must om optimaal van deel 2 te genieten, ook al is deel 2 veel awesomer (meer awesome?? whatever je weet wat ik bedoeldjunicron schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:21:
Is het aan te raden gezien ik deel 1 niet gespeeld heb, me daar in te verdiepen? Of zelfs deel 1 eerst aan te schaffen en te spelen?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Misschien kun je zoeken naar een mod die deze scenes skipt? Of misschien is er ergens een no-nudity patch...djunicron schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:13:
[...]
Mja, laten we zeggen dat ongeacht de reactie, ik waarschijnlijk niet meer door kan spelen. Zonde.
Andere vriendin zoeken. Als je tv zit te kijken en er komt een blote tiet langs moet je dan ook je ogen dicht doen?djunicron schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:13:
[...]
Mja, laten we zeggen dat ongeacht de reactie, ik waarschijnlijk niet meer door kan spelen. Zonde.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Hij zei dat hij sowieso niet meer kon spelen. Dus ofwel zijn vriendin wil de scenes met hem gaan naspelen of ze trekt hem om andere reden achter de computer wegDarthDavy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:49:
[...]
Andere vriendin zoeken. Als je tv zit te kijken en er komt een blote tiet langs moet je dan ook je ogen dicht doen?
Verwijderd
Nyarlathotep schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:55:
Of misschien is er ergens een no-nudity patch...

Die mod is er en heet: rechtermuisknop.Nyarlathotep schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:55:
[...]
Misschien kun je zoeken naar een mod die deze scenes skipt? Of misschien is er ergens een no-nudity patch...
Wat een vet spel!
Wat nu? Witcher 1 proberen of nog een keer Witcher 2 maar nu met Iorveth verhaallijn?
Vind eigenlijk de moeilijkheidsgraad van dit spel en de volwassenheid van de content wel zo prettig. Het maakt alles wat geloofwaardiger. Hoewel, alles... Hier en daar is nog wel ruimte voor verbetering.
Heb alleen het idee dat sommige skills wel overduidelijk over en underpowered zijn. Quen en Aard zijn gewoon heel erg veel beter dan traps en die Traps sign. Ook zwaard olie en potions zijn niet bijzonder nuttig.
Maar misschien zijn ze later in het spel onoverkomelijk, omdat de beesten dan zo sterk worden dat je ieder miniscuul voordeel moet gebruiken om te overleven. We zullen zien.
Na dit gespeeld te hebben lijken zoveel andere spellen zo kinderachtig. Als je iets doet dat dom is, ga je gewoon dood hier. Andere spellen proberen volgens mij ook lui met een IQ van onder de 70 met woede aanvallen aan boord te houden door ze aan alle kanten te helpen, zodat ze werkelijk niets hoeven te leren om te overleven.
Grafisch wel mooi, hoewel niet altijd perfect. Best zwaar spelletje alleen (hehe, eindelijk iets boven console niveau), eerste spel wat niet met een 6850 of m'n 560Ti voluit te draaien is. Dit was het eerste spel geweest waarmee ik alles uit m'n allang ontbonden 5850 Crossfire setje had kunnen halen.
Speel het op 1920x1080, redelijk wat op large / high staan, maar niet op ultra. Alles effecten behalve ubersampling en blur aan (ik haat overdreven motionblur) en ik heb tussen de 21 en 60fps. (i7 920 op 3,15 met 6GB) Vooral sommige cinematics dippen behoorlijk, maar tijdens het spelen altijd boven de 35 fps.
Nu is Geralt geen opa (kan ie ook helemaal niet worden ookdjunicron schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:51:
Ha, meteen onbedoeld in de praktijk getest, weet ik veel dat dit spel met naakt opent. "He, wat heb je daar? nieuw spel? ohh, ehh..." gevolgd door later: "meh, jammer dat die man een opa is met z'n smerige grijze paardestaart *blegh* en z'n ranzige p0rno broek".
Zijn er trouwens nog mensen met een 'good'-order save van TW1?
Ik heb nu twee keer TW2 met mijn oude scoi'atel saves gedaan met zowel Roche als Iorveth, maar ik wil nu wel eens een iets andere achtergrond.
Dus de laatste save waarbij je het pad van de Order hebt gevolgd.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
Ik weet perfect hoe de fight gaat, tentacles trappen etc. Maar op het moment dat ik op die ene tentacle zit, krijg ik de leftclickbar wel met moeite vol, maar ik krijg dan niet de volgende stap waar ik op de spacebar moet drukken en ik vlieg dan ook gewoon elke keer van de tentacle. Na 2,5u vol frustratie testen ben ik het beu
Als iemand mij wil helpen met de bossfight te doen en daarna een savegame te uploaden (dus juist na Kyran), dat zou me echt wel verder helpen. De savegame vind je hier: http://www.2shared.com/fi...utoSave_0051_640x360.html
Het is echt frustrerend...
Dan krijg ik regelmatig met freezes te maken, inclusief static uit de speakers. Eerst had ik voornamelijk CTDs en ik heb één keer de SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION BSOD gehad, maar tegenwoordig zijn het bijna alleen maar freezes.
Het achterlijke is dat geen enkel ander spel vastloopt. Ik heb mijn geheugen (Corsair Dominator 4GB) met Memtest86 getest, dat was prima na 4 uur; de temperaturen komen niet boven de 60 graden (Core i5) en 72 graden (XFX Radeon HD5850) uit, de drivers zijn allemaal up to date, het spel ook...
De settings zijn zoals voorgeschreven door de Autodetect, minus SSAO en zelfs Anti-Aliasing. Nog steeds freezes, Ook resolutie verlagen helpt niet. Ik heb het idee dat er wat hardwarematigs stuk is, maar wát?
Het idiote is dat het op één dag 5x fout kan gaan en ook drie dagen achter elkaar goed kan werken.
En nogmaals, andere spellen (E:TW, Battlefield Bad Company 2) hebben geen last. Dat zijn ook niet de nieuwste spellen, maar toch. Wat kan er aan de hand zijn? Videokaart of toch moederbord?
Als de Quicktime events (QTE's), dan kan je ze ook uitschakelen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:55:
Ik vind het echt een geweldige game, maar ik zit met 1 groot probleem... Ik geraak niet voorbij Kyran. Er zijn blijkbaar nog mensen met dat probleem.
Ik weet perfect hoe de fight gaat, tentacles trappen etc. Maar op het moment dat ik op die ene tentacle zit, krijg ik de leftclickbar wel met moeite vol, maar ik krijg dan niet de volgende stap waar ik op de spacebar moet drukken en ik vlieg dan ook gewoon elke keer van de tentacle. Na 2,5u vol frustratie testen ben ik het beu
Als iemand mij wil helpen met de bossfight te doen en daarna een savegame te uploaden (dus juist na Kyran), dat zou me echt wel verder helpen. De savegame vind je hier: http://www.2shared.com/fi...utoSave_0051_640x360.html
Het is echt frustrerend...
In het spel zelf, onder options > gameplay > difficult QTES. Vink die laatste uit en je hebt nog wel het filpmje, maar niet meer het knoppenrammen.
Anders dan speel ik hem morgen wel even voor je.
Verwijderd
Heb ik al disabled, dat wordt enkel gebruikt voor die rechtermuisklik om op de tentacle te komen en dat was geen probleem. Dan moet je nog altijd al die leftclicks doen waar mijn game op freakt. Ik was ook gestart op medium difficulty, heb ik voor die fight op easy gezet, geen effect.F_demon schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:53:
[...]
Als de Quicktime events (QTE's), dan kan je ze ook uitschakelen.
In het spel zelf, onder options > gameplay > difficult QTES. Vink die laatste uit en je hebt nog wel het filpmje, maar niet meer het knoppenrammen.
Anders dan speel ik hem morgen wel even voor je.
Ik weet dat ik alles perfect doe, ik heb de youtube videos gezien van de fight en er zelf 2u mee bezig geweest waaronder 1 keer 30 minuten aan 1 stuk waarbij de 4 tentacles al stuk waren na 5 minuten. Dus 25 minuten voor die 1 flying tentacle. Het ligt gewoon aan mijn game/laptop.
Maar al thanks als je het wil doen
En alsjeblieftVerwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 09:55:
[...]
Heb ik al disabled, dat wordt enkel gebruikt voor die rechtermuisklik om op de tentacle te komen en dat was geen probleem. Dan moet je nog altijd al die leftclicks doen waar mijn game op freakt. Ik was ook gestart op medium difficulty, heb ik voor die fight op easy gezet, geen effect.
Ik weet dat ik alles perfect doe, ik heb de youtube videos gezien van de fight en er zelf 2u mee bezig geweest waaronder 1 keer 30 minuten aan 1 stuk waarbij de 4 tentacles al stuk waren na 5 minuten. Dus 25 minuten voor die 1 flying tentacle. Het ligt gewoon aan mijn game/laptop.
Maar al thanks als je het wil doen
http://www.2shared.com/file/DERbRQSQ/gamesaves.html
Ik heb alleen je broek en handschoenen verandert, aangezien je betere in je inventory had.
Vergeet niet om het lichaam van de Kayran te looten.
Succes.
Verwijderd
Het werkt perfect, thanks!F_demon schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:56:
[...]
En alsjeblieft
http://www.2shared.com/file/DERbRQSQ/gamesaves.html
Ik heb alleen je broek en handschoenen verandert, aangezien je betere in je inventory had.
Vergeet niet om het lichaam van de Kayran te looten.
Succes.
Nu weet ik terug wat doen deze namiddag
Oh, excuus... maar welk topic zou dat moeten zijn? Nogmaals, het gebeurt alleen bij The Witcher 2.HyperMan schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:36:
@Okars, volgens mij hoort die vraag eigenlijk in een ander topic thuis. Misschien is je inventory bugged, je kan proberen een nieuw char te maken of alles te verkopen. Of misschien heb je wat aan deze inventory mod
Ik heb je advies opgevolgd en een nieuw spel gestart, zonder import. Helaas, nog steeds freezes.
Heb je een legale versie? En heb je al veel gegoogled naar dit probleem? Als dat niet helpt kun je misschien proberen contact met ze op te nemen of te zoeken in/een topic te maken op IGN Witcher 2 forum
Ik zal de officiële fora maar bezoeken dan...
Alle drivers gedeinstalleerd, nieuwste versies erop, het mag allemaal niet baten. Freezes bij sommige merchants. Er is ook geen pijl op te trekken bij welke merchant en wanneer het systeem bevriest, maar *schouderophaalt* ik zou het echt niet meer weten nu.
[ Voor 8% gewijzigd door Okars op 26-06-2011 20:23 ]
Wat dacht je van een verse windows install... Verhelpt de meeste problemen mbt softwareOkars schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:22:
Heb een, eh, "evaluatiekopie" gedownload. Officiële versie eraf geveegd (in z'n geheel, met mappen en al) en de "evaluatiekopie" geïnstalleerd maar die blijkt precies hetzelfde te doen. Met savegames en zonder. Die er dus weer afgehaald.
Alle drivers gedeinstalleerd, nieuwste versies erop, het mag allemaal niet baten. Freezes bij sommige merchants. Er is ook geen pijl op te trekken bij welke merchant en wanneer het systeem bevriest, maar *schouderophaalt* ik zou het echt niet meer weten nu.
Heb je toevallig een niet up-to-date Windows Vista? Met name deze update heb je nodig: Virtual address space usage in Windows Vista game developmentOkars schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:22:
Heb een, eh, "evaluatiekopie" gedownload. Officiële versie eraf geveegd (in z'n geheel, met mappen en al) en de "evaluatiekopie" geïnstalleerd maar die blijkt precies hetzelfde te doen. Met savegames en zonder. Die er dus weer afgehaald.
Of gebruik je heel vaak alt-tab?
"Crashes continue to occur when saving or using the Journal or Inventory after having used Alt+Tab or Ctrl+Esc frequently (usually more than ~ 5 times) during a gaming session. "
Misschien eens in windowed mode proberen dan.
http://witcher.wikia.com/wiki/Bugs
Mijn Windows-installatie is nog maar een maand oud, maar ik denk dat dit inderdaad het beste is...Gurneyhck schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:05:
[...]
Wat dacht je van een verse windows install... Verhelpt de meeste problemen mbt software
Bedankt voor de tips, allen, ik zal laten weten of dat inderdaad het euvel heeft opgelost.
Edit Eerst lezen, dan pas formatteren, moppert hij tegen zichzelf
Nee, Windows 7 64-bits.Neverwinterx schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:17:
[...]
Heb je toevallig een niet up-to-date Windows Vista? Met name deze update heb je nodig: Virtual address space usage in Windows Vista game development
Ik alt-tab inderdaad wel vrij vaak... ben een slecht verliezer en gebruik dus wel eens een game guide...Of gebruik je heel vaak alt-tab?
"Crashes continue to occur when saving or using the Journal or Inventory after having used Alt+Tab or Ctrl+Esc frequently (usually more than ~ 5 times) during a gaming session. "
Misschien eens in windowed mode proberen dan.
http://witcher.wikia.com/wiki/Bugs
Je verwijst overigens naar The Witcher, niet naar The Witcher 2. Maar wie weet, ik ga het toch proberen.
[ Voor 60% gewijzigd door Okars op 27-06-2011 22:07 . Reden: Dik vergeet'n de rest te lezen ja! ]
Ik heb zelf helemaal geen last van de alt-tab crashes, doe het dan ook wel met regelmaat (achter elkaar aan). Meer voor itemstats of mail checken e.d.Okars schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:02:
[...]
Mijn Windows-installatie is nog maar een maand oud, maar ik denk dat dit inderdaad het beste is...
Bedankt voor de tips, allen, ik zal laten weten of dat inderdaad het euvel heeft opgelost.
Edit Eerst lezen, dan pas formatteren, moppert hij tegen zichzelf
[...]
Nee, Windows 7 64-bits.
[...]
Ik alt-tab inderdaad wel vrij vaak... ben een slecht verliezer en gebruik dus wel eens een game guide...
Je verwijst overigens naar The Witcher, niet naar The Witcher 2. Maar wie weet, ik ga het toch proberen.

Ik kon niet meer weg uit de Loc muinne sewers omdat alle deuren opslot waren(en ik dus geen sleutels ervan had, als die er al voor zijn) en ik had dus geen eerdere save meer gemaakt dus ik moest een flink stuk terug. Erg jammer, ik had het wel leuk gevonden om haar nog even te bezoeken en me bedenken en haar toch te redden.
Mijn advies ga niet te ver terug lopen in de sewers of loc muinne
[ Voor 32% gewijzigd door karstnl op 28-06-2011 10:50 ]
O ja en voor het geval je mij zou vragen, ik speel op Normal.
Bombs & Daggers.alt1579 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:57:
spoiler: meh, hier lijk ik nooit voorbij te komen...Ik ben nu in Act III in gevecht met de draak. Het eerste stukje is te doen, en ik zie dat ik met het zwaard ook schade toebreng. Dan verplaatst het gevecht zich naar het dak van de toren, en daar lijkt het afgelopen met de pret. Continue shield cast die met 1 mep wordt uitgeschakeld, terwijl het lijkt alsof ik met 'n saté prikker sta te zwaaien i.p.v. een zwaard. Ik zit vast en de lol is er wel een beetje vanaf. Nu al een paar avonden dat ik het even een paar keer probeer, en dan zet ik het spel maar weer uit en ga wat anders doen.
O ja en voor het geval je mij zou vragen, ik speel op Normal.
Zwaard vereist flink wat meer oefenen en is een beetje een suïcidale manier van vechten daar.
Hoge incineration resist% lijkt me erg handig.
Ik geloof dat je ff meditate kan doen voordat de draak zn kop door het raam steekt. Stun/potions/bleeding/bombs/traps werkt niet op hem, maar ik had em op hard vrij snel dood, zonder Quen te gebruiken dacht ik:
Binnen moet je hem flanken, dus van de zijkant zn kop aanvallen (niet zn lichaam), 1 of 2x slaan en dan naar achter lopen. Als het goed is schuift hij dan een stuk jouw kant op, en voor ie uithaalt moet je hem weer slaan, of iig proberen zn mep te blocken/ontwijken. Dan weer naar achter lopen etc, zodat jullie allebei eigenlijk een cirkel-vormige beweging maken van bovenaf gezien.
Ik denk dat het essentieel is niet geraakt te worden zodat je eenmaal op het dak aangekomen full health hebt.
Toen heb ik hem zo snel mogelijk veel klappen verkocht, zodat ie flink geraakt is voordat ie een paar gaat vliegen. Als ie overvliegt gewoon roll naar links of rechts doen en hem daarna nog een paar keer raken, als ie ~50% health is, kan je met LMB (of RMB/spatie) op hem springen en heb je gewonnen.
Hopelijk is dit duidelijk genoeg
Anders moet je maar even op youtube kijken
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Speel nu aardig smooth op high en ben nu aan het ontsnappen, maar dat gasje wil niet doodgaan ookal klik ik alle letters in die ik moet klikken..
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Woeps sorry, dat gaat dan wrs niet werken neeOkars schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:02:
Verwijderd
? Suicidaal? Maar het was een eitje?F_demon schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:07:
[...]
Bombs & Daggers.
Zwaard vereist flink wat meer oefenen en is een beetje een suïcidale manier van vechten daar.
2 dan rondjes rollen tot het beest op de rand komt zitten,
3 dan gewoon volgas die lelijke neus platbeuken, tot het beest je een keer raakt.
4 goto 1.
Easy as pie, duurde alleen vijf minuten omdat het bij mij niet zo was dat het beest op 50% health al met het gevecht klaar was.
Is ook zo, maar je verliest met 1x geraakt worden al je Quen. Veel mensen vergeten de eerste keer dat rondrollen in gevechten erg veel kan schelen in je overlevingskans.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:35:
[...]
? Suicidaal? Maar het was een eitje?
spoiler:1 Quen aan,
2 dan rondjes rollen tot het beest op de rand komt zitten,
3 dan gewoon volgas die lelijke neus platbeuken, tot het beest je een keer raakt.
4 goto 1.
Easy as pie, duurde alleen vijf minuten omdat het bij mij niet zo was dat het beest op 50% health al met het gevecht klaar was.
Maar zwaard was bij die grote jongen voor mij ook voldoende, ik ging slechts 1x dood.
Mijn volgende playthrough gaat in ieder geval op hard.
Geen idee wat het verschil is tussen hard en normal, maar ik vond hard nou niet bepaald moeilijk. Volgende playthrough van mij wordt dat ik met Rouche mee ga ipv Ivoreth.Nyarlathotep schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:45:
Juist... En zorg dat je die vigor upgrades hebt, waardoor je Quen gewoon achter elkaar kan gebruiken.
Maar zwaard was bij die grote jongen voor mij ook voldoende, ik ging slechts 1x dood.
Mijn volgende playthrough gaat in ieder geval op hard.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Tis al weer een tijdje terug voor mij, maar combinaties hoef je iig niet te maken, als in je hoeft niet tegelijk op verschillende toetsen te drukken, je moet gewoon op juiste moment op W, A, S, of D te drukken als die letter in beeld komt, zo moeilijk is het echt niet ...denikids schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:59:
Iemand tips voor dat begin als je moet onstappen, dat eerste ventje kun je gewoon neerslaan. Bij die volgende moet je bepaalde toetsencombinaties indrukken maar als ik dat doe gaat hij nog niet dood..
Verwijderd
ja, vooral niet twee knoppen tegelijk, dus als hij D en dan S laat zien, D drukken en dan S. niet D en S.HyperMan schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:10:
[...]
Tis al weer een tijdje terug voor mij, maar combinaties hoef je iig niet te maken, als in je hoeft niet tegelijk op verschillende toetsen te drukken, je moet gewoon op juiste moment op W, A, S, of D te drukken als die letter in beeld komt, zo moeilijk is het echt niet ...
Hier ben ik ook mee bezig. Heb in ActIIHyperMan schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:43:
Ben nu een behoorlijk eind op weg in Act 2 ook, Roche's pad en ik moet zeggen dat ik na 20 uur nog lang niet uitgekeken ben. Wel zijn de gaten in het plot hier en daar door side quests wat demotiverend, net als de "lossere" quests.
Eindelijk een spel waar je ook gewoon losse eindjes kan laten mislukken en wat je doet dus ook echt consequenties heeft. @ de mensen boven mij over Bygone Era: Het kan zijn dat je geen mogelijkheden meer hebt deze op te lossen. Als je dan notes vind over personen die inmiddels dood zijn of je niet meer willen spreken, dan is dat het gewoon voor jou. Zo zijn de dialogen ook een stuk belangrijker. Ik heb ook 3 van de 5 sidequests verknoeit door iets te aggressief te ondervragen of ongelukkig te bluffen.
Volgens mij heb ik deze quest ook niet gehaald. (niet afgevinkt) Er staat echter gewoon geen vinkje of quest aanwijzing bij.
Overigens vind ik het spel ook niet zo moeilijk als iedereen roept. (vooral in console land) Op level 20 in Act 2 vind ik zelfs dat ik door m'n build wat overpowered ben. Er waren wel een aantal taaie stukken, maar zonder uitdagingen is er ook niet zo veel aan. Jammer alleen dat de items die je vind zo weinig soepel iedere keer een hele stap beter worden. Doet een beetje afbraak aan de geloofwaardigheid dat een zwaard uit een ander land twee keer zo goed is als bij het buurland. En zo ook met de armors. Deze dingen craften of kopen blijkt ook keer op keer een futiele exercitie... Tegen de tijd dat je stukjes of geld hebt, krijg je zomaar een andere die op ieder punt beter is.
[ Voor 22% gewijzigd door djunicron op 01-07-2011 17:22 ]
Dat met armor craften had ik ook. Je vindt snel weer betere gear, maar soms kun je ook kiezen tussen sets die niet veel verschillen.
Syntagma schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:20:
[...]
Hier ben ik ook mee bezig. Heb in ActIIspoiler:. Maar als ik de notes oppak, is de quest meteen completed en staat ie groen afgevinkt in mijn journal. Dat klopt toch niet, want ik moet nog van alles doen voor deze specifieke quest.. Kan ik 'm in ActIII nu alsnog afmaken of is dit gewoon buggy?de hut op de klif gevonden
Edit: Misschien is het geen Russisch, maar iets anders onleesbaars. Heb geprobeerd een screenshot te maken, maar dat lukte niet. Oja, mijn kopie van het spel is uiteraard 100% legit, dus het is geen artefact van het cracken door iemand of zo.
[ Voor 36% gewijzigd door Eelke Spaak op 09-07-2011 18:19 ]
Ja dat heb ik ook. Ik vemoed dat het pools is aangezien de makers uit polen komen.Eelke Spaak schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:49:
Vraagje: als jullie de in-game wereldkaart bekijken (helemaal uitgezoomd), ziet die er dan Russisch uit? Ik zou het leuk vinden om te zien waar ik zo'n beetje ben, maar van die kaart wordt ik dus niet echt wijzer...
Edit: Misschien is het geen Russisch, maar iets anders onleesbaars. Heb geprobeerd een screenshot te maken, maar dat lukte niet. Oja, mijn kopie van het spel is uiteraard 100% legit, dus het is geen artefact van het cracken door iemand of zo.
Denk dat ze het niet meegenomen hebben in de vertaling. soms zie je ook posters hangen met Poolse tekst eronder.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Net kwam ik een groepje drowners tegen (drowners nota bene!!
Beetje bizar? Nou ben ik nog niet voorbij level 6 dus het zal wel wennen zijn.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Volgens mij staat TW2 ook wel erom bekend erg moeilijk te zijn (qua combat). Ik zal eerlijk bekennen dat ik na de eerste paar gevechten in de proloog de moeilijkheid heb bijgesteld naar 'Easy'westergas schreef op zondag 10 juli 2011 @ 02:11:
Ik vind dit spel best wel moeilijk! Ik speel hem op hard nadat ik fluitend door TW1 op normal heen speelde.
Net kwam ik een groepje drowners tegen (drowners nota bene!!) waar ik echt alles op alles moest zetten om te winnen. Potions, spells, oils, weapon upgrades bombs en natuurlijk mijn zwaard.

Zelf ook 'fluitend' door TW1 gegaan, maar vond TW2 op hard zelfs nog heel erg meevallen. Ga binnenkort nog een ronde spelen, maar dan via Roche en als het kan op een hoger niveau. Want ik kan je nu al vertellen dat hoe verder je komt in het spel hoe makkelijker het wordtwestergas schreef op zondag 10 juli 2011 @ 02:11:
Ik vind dit spel best wel moeilijk! Ik speel hem op hard nadat ik fluitend door TW1 op normal heen speelde.
Net kwam ik een groepje drowners tegen (drowners nota bene!!) waar ik echt alles op alles moest zetten om te winnen. Potions, spells, oils, weapon upgrades bombs en natuurlijk mijn zwaard.
En nog 40 andere fixes1. New FREE DLC – “A Sackful of Fluff” is a new quest in Chapter 2 of the game. To start the quest, visit the eccentric Elthon, who inhabits a solitary hut near the quarry outside Vergen. The quest will prove most rewarding to those who demonstrate patience.
2. Game now supports 4:3, 5:4, 16:10 aspect ratios.
3. Item storage has been added. Players can now store items from their Inventory at inns. To leave items in storage or collect previously stored items, talk to innkeepers.
4. A „Junk‟ panel has been added to Inventory to provide greater clarity in item classification.
5. New menu option added in „Extras‟ - enables players to view in-game animated sequences (flashbacks, memory flashes, dreams stolen by harpies) outside of the game.
http://www.thewitcher.com/media/upload/Changelog%201.3.pdf
Toch
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Wilde toch al een tweede playthrough starten, ik zal nu even wachten op de patch
Ik wacht nog even met mijn nieuwe ronde, maar dit is echt mooi dat ze het nog zo bij houden. Kijk uit naar TW3.Stinger_ schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:37:
D'r is een 'early changelog' voor patch 1.3' !!
[...]
En nog 40 andere fixes
http://www.thewitcher.com/media/upload/Changelog%201.3.pdf
Tochdat ze wat doen met de community input!