Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:38
Heeft er iemand ervaring met dit spel en een gt540m kaart? ik lees nogal tegengestelde berichten over de speelbaarheid van dit spel op mijn laptop met de gt540m kaart (i7 2630 processor en 4gb ram). Jammer dat er geen demo is, nou durf ik het spel niet aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Ik speel dit spel op een vaio f12m1e (gt330m en core i5 m520) en ik kan het op medium spec spelen (op 1366 x 768) en dat is goed speelbaar.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb sinds de Kayran ook met shield (Quen) om leren gaan. Die moet ik maar wat vaker gaan gebruiken als het lastig wordt :). Ik heb alleen het idee dat de signs in TW1 iets anders werkten dan in TW2. In TW1 gebruikte ik bijna alleen maar Aard en Igni voor lompe aanvallen, en de anderen waren imho vrij nutteloos. Bij TW2 moeten Aard en Igni misschien nog wat sterker (ben lvl 9 ofzo), maar die zijn nu veel lastiger te gebruiken. Je moet beter mikken. Quen en Axii zijn daarentegen veel nuttiger nu. Yrden heb ik alleen voor Kayran gebruikt, maar die ga ik verderop ook nog wat meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen enkele bug gehad in The Witcher II maar nu...

...Ik krijg met geen mogelijkheid patch 1.1 geïnstalleerd. Alle versies geprobeerd maar krijg elke keer een foutmelding dat ik een niet correcte versie heb. Het gaat hierbij om de Premium Edition van de lokale gameboer. Enig idee of hier iets aan te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:56:

...Ik krijg met geen mogelijkheid patch 1.1 geïnstalleerd. Alle versies geprobeerd maar krijg elke keer een foutmelding dat ik een niet correcte versie heb. Het gaat hierbij om de Premium Edition van de lokale gameboer. Enig idee of hier iets aan te fixen is?
Zeer goed opletten welke patch je binnenhaalt. Er zijn verschillende voor de GoG-versie, de retail versie, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Aha ik heb de oplossing voor mijn no sound probleem: je moet zorgen dat het geluid max 5.1 pakt, niet 7.1. Nu werkt het gewoon! _/-\o_

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Laatst online: 13-08 22:32
Valt het jullie ook op hoe iedereen de deur recht in je gezicht smijt als je ze volgt voor een quest :D.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Gisteren toch ook maar gekocht bij FRS, heel ff kunnen spelen en ziet er goed uit!

Alleen al het werk wat er in de doosje zit was mij het geld al waard, zo zie je niet vaak games meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Grmbl... Easy is te makkelijk, normal te moeilijk. Nou moe :(

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:10:
Grmbl... Easy is te makkelijk, normal te moeilijk. Nou moe :(
Op het eind vond ik Normal te makkelijk. Ik denk dat het een kwestie is van gewenning aan de controls + skills op later niveau.

Nu ik nagedacht heb over Witcher2 en de ervaring een paar dagen heb laten rusten... kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik de game te kort vond. Dat vond ik al nadat ik ermee klaar was, maar ik kan het nu verklaren:

In deel 1 hing een monster hunter sfeer, de echte witcher sfeer. Je had veel contracts, je was langer bezig met een contract. Bij de Princess die een monster was in deel 1 had ik een gevoel van dat ik gespannen was. Dit mis ik in deel 2. Monster hunten is een bijzaak geworden, het politieke spel meer en meer onderdeel... Het zal ongetwijfeld in de boeken zo lopen...

Daarnaast heb ik er stukken korter over gedaan, waar ik in witcher 1 60 uur bezig was zal ik hier amper 30 uur aan gespendeerd hebben. Ik hoop dat ze dezelfde engine gebruiken en snel deel 3 releasen, volgens mij kan de engine reused worden zolang er maar nieuw beeldmateriaal en nieuwe omgevingen gemaakt worden.. En iets duister graag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:56:

Welke Windows versie? Bij mijn Win7 64bit moest ik de patch met rechtermuisknop --> Run as administrator uitvoeren, anders wilde ie ook niet. Heb ook de premium offline versie en international patch geinstalleerd.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:42:
[...]

Daarnaast heb ik er stukken korter over gedaan, waar ik in witcher 1 60 uur bezig was zal ik hier amper 30 uur aan gespendeerd hebben. Ik hoop dat ze dezelfde engine gebruiken en snel deel 3 releasen, volgens mij kan de engine reused worden zolang er maar nieuw beeldmateriaal en nieuwe omgevingen gemaakt worden.. En iets duister graag. :P
Ik acht uitbreidingen ook wel goed mogelijk. En CD Projekt kennende kan dat zelfs heel democratisch qua prijs of zelfs gratis zijn. Of misschien kleinere quest uitbreidingen als gratis DLC en grotere betalende add-ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik speel nu op hard en ik vind het prima te doen alleen die besturing voor het kiezen van je vijand is erg lastig. soms ren je gewoon dwars door een groep heen omdat hij net de achterste persoon selecteert. Soms gaat het goed meestal niet. Voor de rest geweldige game! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Klopt het dat als je met bijv. een side quest bezig ben je die side quest ook echt moet afmaken? Kan je niet wisselen van quest met een bepaalde knop oid? Kan bij keyboard config niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Sj44k13 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:15:
Klopt het dat als je met bijv. een side quest bezig ben je die side quest ook echt moet afmaken? Kan je niet wisselen van quest met een bepaalde knop oid? Kan bij keyboard config niets vinden.
ja hoor. Je kunt echt alles spelen zoals jij wilt. de ACTIEVE quest wordt op de map aangegeven en in je questlog middels een icoon. Om een andere quest ACTIEF te maken, druk in je questlog op spatie als je op de quest staat....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:23:
[...]

ja hoor. Je kunt echt alles spelen zoals jij wilt. de ACTIEVE quest wordt op de map aangegeven en in je questlog middels een icoon. Om een andere quest ACTIEF te maken, druk in je questlog op spatie als je op de quest staat....
Domme vraag: hoe kom je bij questlog?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:05
Sj44k13 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:39:
[...]

Domme vraag: hoe kom je bij questlog?:P
J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ZypherNL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 03:02:
Valt het jullie ook op hoe iedereen de deur recht in je gezicht smijt als je ze volgt voor een quest :D.
Ja dat is echt vaag..gaat iemand de inn uit ofzo "oh laat ik meelopen", klets, vol op je snuit :P
Duurde ff voordat ik mezelf dat afgeleerd had.

Moet zeggen dat nu ik er wat langer in zit, ik gewend ben en niet meer doodga eigenlijk. Maar toch vind ik het irritant als ik "ineens" in een fight raak die pittig is en niet van tevoren potions heb kunnen drinken. Dus ik ram maar wat vaker op de save toets..het is niet anders :P

Maar de oude inventory vond ik beter, ik scroll me echt de pleuris nu..bah :(

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 31-05-2011 20:46 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat betreft inventorybeheer en gebruiksgemak kan er nog een hele hoop verbeterd worden aan de game. Ik erger me ook dood dat je precies goed moet staan om te looten, dueren te openen, etc ...

Iets anders, ik had in Rift ineens allemaal texture artifacts bij waterpartijen. Ik dacht eerst dat mijn graka aan het sterven was, maar het bleek de nieuwe 7527 nvidia driver te zijn die is uitgebracht voor witcher 2. Terug naar oude driver en nergens meer last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Haha! Mijn Draug is af. Hij zal niet één van de stevigste en de best gemaakte zijn, maar hij staat toch recht en alles blijft zitten.

Afbeeldingslocatie: http://darthdavy.dommel.be/draug01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://darthdavy.dommel.be/draug02.jpg

Alleen niet aankomen, want dan valt hij uit mekaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oh ja, potions drinken.... ik wist wel dat ik wat vergat. Ik heb nu een zootje wraiths tegenover me in het bos, maar volgens mij blijven die beesten spawnen. Ik probeer mezelf te verdedigen met Quen en constant wegrollen, en hun aan te vallen met bommen en Igni. Tot nu toe geen succes, maar ik blijf proberen :). De gameguide zegt dat ik ze met Yrden aan moet vallen, maar ik weet niet hoe lang ze blijven hangen dan. Het nadeel is dat er nogal veel zijn, en als je er dan één vast zet, heb je er nog een paar in je nek. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Waar, bij die ruins ? Daar was ik zo doorheen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Thx, toch raar dat je dat niet in het spel kan zien en ook niet bij opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Sj44k13 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:42:
[...]

Thx, toch raar dat je dat niet in het spel kan zien en ook niet bij opties.
Dat kon in Witcher 1 wel. Maar dat is natuurlijk lastig bedienen op een console, dus moet de PC gamer maar lijden onder de beperkte interface mogelijkheden van de console. Dat is helaas de trend.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

MueR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:03:
[...]

Dat kon in Witcher 1 wel. Maar dat is natuurlijk lastig bedienen op een console, dus moet de PC gamer maar lijden onder de beperkte interface mogelijkheden van de console. Dat is helaas de trend.
uhm op zich is het een nogal pc only game, dus waar zit die console in? Of bedoel je meer dat men gewend is aan de beperkte mogelijkheden bij een console interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-SaveMe- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:41:
Waar, bij die ruins ? Daar was ik zo doorheen ...
Nee, bij de quest Melitele's heart, wanneer die vrouw haar ritueel gaat uitvoeren. Als ik er één kapot heb, spawnt hij weer op dezelfde plek als eerst volgens mij. Ik krijg er twee of drie kapot voor ik zelf het loodje leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er bij deze quest zo'n 10 moeten doden.
Je moet altijd tegen 3 wraiths tegelijk vechten.
Altijd quen up houden, dodgen en rmb.

Misschien was het toeval, maar net toen ik er 2 +- tegelijk doodde, verdween de 3e en was het ritueel klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Afgelopen weekend het spel uitgespeeld (op easy omdat ik hoorde dat het zo ontzettend moeilijk was. Op easy vond ik het eigenlijk best.... easy :) Vond het een vermakelijk spel maar heb wel een aantal punten van aandacht/kritiek.
- De boss fights vond ik niet echt duidelijk wat er nu moest gebeuren of wat dat ene trucje is om hem dood te maken. Uiteindelijk kom je er wel uit maar daar hadden ze imo iets meer mee kunnen doen dan 1 manier inbouwen hoe je een boss neer krijgt
- De inventory is echt zwaar onoverzichtelijk. Je kan ook geen items vergelijk als je bijv met een merchant trade. Wil natuurlijk wel weten wat ik nu draag voordat ik wat haal.
- In het begin erg onduidelijk dat ik een silver sword moest laten maken asap. Had alle arachnas, knekkers en weet ik veel wat dood gemaakt met een normaal zwaard. En dat duurt lang.....
- de Quei (of zoiets) en het gebeuren er omheen vind ik vrij matig uitgediept. Werden er 2 of 3 even kort uitgelegd wat je er mee kon.
- Weinig armor upgrades. Alleen een nuttige chest en af en toe een wapen. Andere armor is zwaar beperkt en schaars. Hier kan je veel meer mee.
- Combat is niet echt boeiend. Slaan en rollen, slaan en rollen etc. Maar dit kan ook liggen aan het easy level waarop ik het heb gespeeld.
- Meerdere keren dat ik een beslissing heb genomen en een aantal acties en save games later blijkt dat ik toen de verkeerde beslissing heb genomen en de quest gefaald heb... Ja, dat schiet dus niet op
- Quests af en toe redelijk onduidelijk. Snap dat je niet alles op een gouden bord krijgt maar het gaat af en toe wel heel erg ver.
- Regelmatig quests waarbij je te veel te onnodig moet gaan lopen. Loop van punt a naar punt b (5min loop), klik op 1 items en loop weer diezelfde route terug zonder iets te doen
- teveel items waarvan je geen flauw idee hebt wat je er mee kan of moet en daartegen over staat een veel te kleine bag. Snap dat je niet alles mee kan nemen maar dan moeten ze het een stuk duidelijker maken. Kan best zijn dat je eens ruimte wilt maken en 5min later vind je een recept waarvoor je net die items nodig hebt.. Of items zijn vrij zwaar, zien er interessant uit maar heb je nergens voor nodig.
- Armor enhancement zijn vrij beperkt, niet interessant en alleen voor chest. Daarnaast geldt eigenlijk hetzelfde voor runes. In het begin vind je runes genoeg maar die kan je nog nergens in doen. Daarna vind je wapens waarin je ze kwijt kan maar de runes die je had zijn alweer verkocht omdat je ze toch niet kon gebruiken etc etc. Zelfde als voor mutagens. Alleen hier heb je er weer veeeeel te veeeeel van terwijl je ze pas vrij laat en vrij beperkt kan gebruiken.
- Potions en oils duren veel te kort. Vaak ben je veeel aan het lopen zonder te vechten en dan heb je niets aan potions. Als je eenmaal in combat bent kun je geen potions meer drinken.
- Traps en bombs zijn leuk bedacht maar heb er vrij weinig nut voor kunnen vinden (op easy). Was weinig dat ik niet neer kreeg met wat hack en slash
- Het einde... zonder wat te spoilen, het is natuurlijk weer zo open als het maar kan. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan open eindes :) En daarnaast is het een beetje erg plots afgelopen als je een bepaalde keuze maakt
- Heb je net 2 mooie dure zwaarden gekocht die veeeel beter zijn dan de vorige omdat je naar de volgende chapter gaat, dropt er van de eerste de beste enemy een bijna net zo prima zwaard.... De overgangen zijn nogal groot. Dit bedoel ik dan qua geld verschil tussen items van bijv chapter 2 en chapter 3 maar ook de hardheid van de enemies is ineens weer een stuk lastiger (in vergelijking).

Maar als deel 3 uitkomt ga ik deze zeker wel spelen. Verhaal is wel leuk en interessant, omgeving is erg mooi en gameplay is wel leuk.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

gwystyl schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:20:
Nee, bij de quest Melitele's heart, wanneer die vrouw haar ritueel gaat uitvoeren. Als ik er één kapot heb, spawnt hij weer op dezelfde plek als eerst volgens mij. Ik krijg er twee of drie kapot voor ik zelf het loodje leg.
Je hebt wel het Wraith boek gelezen? Volgens mij maakt dat de gevechten ook makkelijker. Oh, en met het zilveren zwaard uiteraard. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Plekuz op 01-06-2011 08:55 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GIsteren ook een aantal uur gegamed met de nieuwe patch, de game draait nu perfect op redelijk high settings op mijn toch al wat oudere systeem.
Waar ik eigenlijk alleen een beetje moeite mee heb is dat je bij veel quests geen idee hebt waar je precies moet zijn. Ik heb uiteindelijk wel die kayran oid verslagen (wat een monster, prachtig) maar heb nog steeds een paar van de eerste quests die ik moet completen. Zoals bijv die cocoons openen en de queens verslaan, heb ik er ergens 3 gevonden, komt een queen, maak haar dood. En dan heb ik geen idee waar de 2e queen te vinden is.
Maakt het allemaal wel wat uitdagender natuurlijk maar soms heb ik ook het idee dat ik veel tijd verspeel met niks doen... omdat ik loop te zoeken naar iets wat misschien pas veel later in het spel terugkomt.
Daarnaast weet ik niet goed wat ik met al die crafting troep moet, wil het niet weggooien omdat je sommige dingen nodig hebt voor quests, maar tegelijkertijd zit mijn hele inventory er mee vol. Is er geen bank ofzo waar je die troep kunt verzamelen?
Verder valt er eigenlijk niets op de game aan te merken, denk dat ik er nog wel een tijd mee bezig ben.
Alleen die lelijke 2 lichtpunten die sinds de patch steeds door de bergen heen schijnen mogen ze van mij snel wat aan doen, is behoorlijk storend.
nog een vraagje, is het witcher sword nu beter tegen monsters en je normale sword tegen menselijke enemies? of heb ik het verkeerd.

Nog een tip: speel met de 360 controller is imho een heel stuk fijner dan muis en tobo in deze game.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

thewizard2006 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:50:
- Meerdere keren dat ik een beslissing heb genomen en een aantal acties en save games later blijkt dat ik toen de verkeerde beslissing heb genomen en de quest gefaald heb... Ja, dat schiet dus niet op
Er is geen verkeerde beslissing in The Witcher. Er is ook niets goed/slecht, zwart/wit. Alles is grijs en dat is een wezenlijke onderdeel van The Witcher (beide spellen). Een beslissing nemen en een quest falen is dus een wezenlijk onderdeel van het spel. En (hopelijk) zal dit nooit veranderen. Dit is namelijk één van de punten waar The Witcher zich van de rest onderscheidt.

Het is natuurlijk wel iets anders dan dat we gewoon zijn en dat vraagt dus gewenning. Maar geloof me: je hebt zeker geen verkeerde beslissingen genomen, want die zijn er gewoon niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:01:
nog een vraagje, is het witcher sword nu beter tegen monsters en je normale sword tegen menselijke enemies? of heb ik het verkeerd.
Nee, dat heb je niet verkeerd en wordt volgens mij ergens in de prologue ook (ik meen via de hints) verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weakling schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:53:
[...]

Je hebt wel het Wraith boek gelezen? Volgens mij maakt dat de gevechten ook makkelijker. Oh, en met het zilveren zwaard uiteraard. ;)
Ehm gelezen.... ik heb hem wel even open gehad. Eens kijken of er iets in de manual staat of dat ik het nog in de monster glossary terug kan vinden.
Ik gebruik bijna alleen maar mijn zilveren zwaard. Ik heb er nu één met damage 18-26, met verschillende resistenties van 30%. Die paar mensen die ik tegen kom kan ik daarmee ook wel aan. Ik sla meestal wel met linker muisknop omdat dat sneller gaat. Met rechter muisknop doe je wel meer damage, maar dan sta je ook langer dekkingloos. Ik ga vanavond nog wel wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Op het moment erger ik me toch wel aan de conversation opties. Soms zegt ie opeens iets anders dan wat je aanklikt.

Er stond bij mij bij een quest: "Another ordinary quarrel?" Dus ik klik dat aan, zegt Geralt opeens dat hij zich er niet mee bemoeit omdat het toch maar ordinary is....

Ja, maar zo bedoelde ik het niet! Zou toch fijn als ze je ff lieten weten dat je door dat te klikken Geralt gelijk Mr. I dun Care wordt...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

gwystyl schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:49:
Ehm gelezen.... ik heb hem wel even open gehad. Eens kijken of er iets in de manual staat of dat ik het nog in de monster glossary terug kan vinden.
Mwoah, ik bedoelde ook niet echt gelezen, maar wel dat je 'm gehad hebt. Een entry bij je attributes is voldoende. Zou gevechten makkelijker moeten maken.
Ik gebruik bijna alleen maar mijn zilveren zwaard. Ik heb er nu één met damage 18-26, met verschillende resistenties van 30%. Die paar mensen die ik tegen kom kan ik daarmee ook wel aan. Ik sla meestal wel met linker muisknop omdat dat sneller gaat. Met rechter muisknop doe je wel meer damage, maar dan sta je ook langer dekkingloos. Ik ga vanavond nog wel wat proberen.
Wraiths vind ik zelf 1 van de makkelijkste monsters om af te maken (harpies en nekkers nog makkelijker), maar ook alleen met de linker muisknop. Met rechts mis ik ze te vaak en wordt ik teveel geraakt. Geen potions of niks nodig. Quen casten, hakken en binnen een paar seconden ligt een heel groepje plat (op normal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weakling schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:01:
[...]

Mwoah, ik bedoelde ook niet echt gelezen, maar wel dat je 'm gehad hebt. Een entry bij je attributes is voldoende. Zou gevechten makkelijker moeten maken.
OK, ga ik kijken of daar nog hints bij staan.
[...]

Wraiths vind ik zelf 1 van de makkelijkste monsters om af te maken (harpies en nekkers nog makkelijker), maar ook alleen met de linker muisknop. Met rechts mis ik ze te vaak en wordt ik teveel geraakt. Geen potions of niks nodig. Quen casten, hakken en binnen een paar seconden ligt een heel groepje plat (op normal).
Ik heb bij deze groep ook het probleem dat ik af en toe niets kan doen. Dan reageert Geralt wel op WSAD, maar niet op Q, R of CTRL of rondkijken met de muis. Ik word dan weinig geraakt, maar kan ook niets doen tot ik wel een keer geraakt word (en dan is het meestal te laat). Ik heb dat al wel eens eerder meegemaakt, maar nog niet zo vaak als op dit stukje. Ik heb helaas geen savegame van net voor dit punt, anders was ik iets terug gegaan in de tijd....

Quen casten gaat volgens mij alleen als je redelijk wat tijd hebt (lees als je niet constant loopt te hakken). Als je geslagen wordt als je aan het casten bent, is de bescherming ook gelijk weer weg of neemt hij alsnog veel damage.
Op zich wel realistisch dat je niet alles tegelijk kan doen, maar het is wel lastig dat ik af en toe niet kan zien of hij nou al gereageerd heeft op mijn commando of dat hij het probleem van hierboven heeft.
Ik mis een beetje de sneltoetsen om van sign te wisselen. Ik ben gewend om dat bijvoorbeeld met 1 t/m 4 te doen als in TW1, maar nu moet je steeds CTRL indrukken, met de muis selecteren en weer verder. Ik weet dat je met een bepaalde toets 'volgende sign' kan selecteren, maar dat is nog steeds omslachtiger dan rechtstreeks op een toets raggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Btw, hoe werkt dat armworstelen in godsnaam?!

Soms ram ik als een malle op die muis, en dan gaat het handje naar mij kant en het balkje naar de andere?!

Zo win je natuurlijk nooit, als het spel het niet toelaat...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jeroenneman schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:17:
Btw, hoe werkt dat armworstelen in godsnaam?!

Soms ram ik als een malle op die muis, en dan gaat het handje naar mij kant en het balkje naar de andere?!

Zo win je natuurlijk nooit, als het spel het niet toelaat...
Je moet je muis naar links en rechts bewegen zodat je in het lichtgekleurde balkje blijft. Als het balkje helemaal aan de rechterkant is aangekomen heb je gewonnen. Hij wordt alleen steeds smaller als je het niet goed doet. Na een beetje oefenen is het redelijk makkelijk.
Bij mij hielp een beetje heen en weer bewegen ipv alleen maar het balkje mee volgen. Je schiet namelijk steeds iets door als je een bepaalde kant op beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56
Nieuwe nvidia drivers, de finale versie van de eerdere beta: 275.33 zijn er.
http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us
Het probleem met 3d vision wordt daar ook gefixed.

[ Voor 16% gewijzigd door Neverwinterx op 01-06-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Neverwinterx schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:29:
Nieuwe nvidia drivers, de finale versie van de eerdere beta: 275.33 zijn er.
http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us
Het probleem met 3d vision wordt daar ook gefixed.
Weet niet of ik ze ga proberen. Die beta drivers gaven bij mij glitches in Rift ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist het spel gekocht op gog.com. Drm vrij en dezelfde prijs voor iedereen. (Althans, als je in de settings instelt dat je uit de VS komt. Een beetje een middelvinger naar de achterhaalde distributeurs/prijsmodellen waar ze kijken naar je IP hoeveel je moet betalen: Steam e.d.)

Dit kan ik alleen maar aanmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
CDP Summer Conference nu live te volgen op: http://www.ustream.tv/channel/cdp-summer-days

Patch 1.2 komt morgen uit.

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_01.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_02.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_03.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_04.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_05.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_06.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_07.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_08.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_09.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_10.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/witcher/cdp_summer_12.png

[ Voor 96% gewijzigd door Jump op 02-06-2011 21:40 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
Ha, kijk, ze doen toch wel steeds hun best om zaken toe te voegen, ook al zijn 't maar kleine dingen :) Goede zaak ook dat het op de Xbox uit gaat komen. Meer verkoop=meer verdiensten, hebben ze wel verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wel jammer dat de DRM in de retail zit, en ze die er met de eerste de beste patch al weer uitgehaald hebben. Ik heb nu die securom meuk moeten installeren om The Witcher te kunnen draaien, en die kan ik volgens mij niet meer verwijderen zonder dat TW2 ophoudt met werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is zorgt die patch er dus voor dat SecuRom niet meer nodig om de game te draaien lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 00:16
De changelog is vrijgegeven, ik zet de volgens mij meest opvallende aanpassingen in het vet:
All previously released DLC packages are installed with Patch 1.2:
"Blue Stripes Combat Jacket"
Ultimate Alchemist's Outfit"
Ultimate Mage's Outfit"
"Ultimate Swordsman's Outfit"
"Finisher Pack"
"Mysterious Merchant"
"Troll Trouble"
Patch 1.2 adds a new free DLC package titled “Barbers and Coiffeuses.” To take advantage of barbershop and hairstyling services, look for Einar Gausel in Chapter 1 of the game, Sambor in Henselt’s Camp in Chapter 2, Felicia Cori in Chapter 2 if you travel to Vergen, and Felicia Cori once again in Chapter 3.
Game saves are now compressed automatically, lowering the amount of disk space they utilize.
An option has been added to the game menu allowing game saves to be deleted. To delete a game save, highlight the relevant item and press the ‘Delete’ key.
The game menu now loads at a markedly accelerated pace.
The game now supports Logitech G35 headphones and other USB headsets with on-board sound cards.
A number of fixes have been added to the key binding functionality (actions can now be mapped to number pad and cursor/arrow keys).
Analog sticks on gamepads now work correctly in the GUI panels.
A number of game balance fixes have been introduced in the Prologue.
Lock on targets is not lost when the distance to targets increases.
A number of fixes have been made in blocking functionality during combat. Also, player character responsiveness in combat has been improved, and Geralt can attack more than one target during normal combat.
A number of corrections have been made in the statistics displayed in item diagrams in the Crafting panel.
The Witcher 1 saves are now imported correctly.
An auto–save has been added before the fight against the draug.
Flare bomb duration is now 2 (two) minutes.
Issue involving the equipping of bombs (or other items) even if they were not present in the character Inventory has been fixed.
Islamic–themed and similar textures have been deleted and/or replaced.
A number of fixes have been made in game dialogues.
Issue that blocked advancement to the next level at the start of Chapter 3 has been fixed.
Issue involving the occurrence of T-poses upon the destruction of nekker nests has been corrected.
Guards can no longer block Geralt when he is on a ladder.
Knives no longer affect friendly NPCs.
Bug related to using some containers has been fixed.
Ostmurk (an ingredient required to complete a quest) can no longer be sold.
Ingredients required to complete the “Melitele's Heart” quest have been added to the game.
A fix has been introduced in the “Troll Trouble” quest whereby the she–troll’s head can be won in a game of dice poker.
The Ghost of the Banner can no longer be killed by wraiths.
Issue involving the Operator being neutral and thus susceptible to being killed before any conversation occurs has been fixed.
A number of fixes have been introduced to prevent selected NPCs from being blocked (king in siege tower, knights when destroying a gate in the Prologue, etc.).
The “Three Sisters” quest has been fixed so that the door does not remain locked forever once the quest has been completed.
A number of progression breaks have been fixed, including instances of blocked meditation, inability to save game, and blocked combat after use of static cameras (e.g. game could not be saved after completion of the “Indecent Proposal” quest).
The progression break during the fight against the dragon in Chapter 3 (exploration not working properly) has been fixed.
The progression break during the fight against Dethmold (whereby he sometimes remained behind his barrier, doing nothing) has been fixed.
The progression break (black screen) in the "Little Shop of Dreams" quest has been fixed.
The progression break following failure to complete the ritual with Anezka has been fixed.
The progression break during the dialogue on the beach in the “Hung Over” quest has been fixed.
Bron: http://en.thewitcher.com/patch1-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:22:
Als het goed is zorgt die patch er dus voor dat SecuRom niet meer nodig om de game te draaien lijkt me.
Dat snap ik, maar omdat ik de retail versie heb, moet ik sowieso eerst de versie met SecuRom installeren. Ik zal eens kijken of hij er ook weer af kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Islamic–themed and similar textures have been deleted and/or replaced.
Hè??
Want?
En replaced door wat, dan?
Vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit spel activeren op Steam, maar dat lukt niet.
hij kan de product code niet vinden. dus nu heb ik ook niets aan de prestaties van de game via steam,
ik kan de game wel toevoegen via niet-steam-spel toevoegen in steam, maar dan kan ik nog niet de prestaties unlocken. hoe kan ik zorgen dat steam het spel wel kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:08:
Ik wil dit spel activeren op Steam, maar dat lukt niet.
hij kan de product code niet vinden. dus nu heb ik ook niets aan de prestaties van de game via steam,
ik kan de game wel toevoegen via niet-steam-spel toevoegen in steam, maar dan kan ik nog niet de prestaties unlocken. hoe kan ik zorgen dat steam het spel wel kan vinden?
Dat kan niet. Slechts een klein aantal retail games kun je op Steam activeren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Vind niemand het raar dat je gedurende de proloog allerlei zooi verzamelt, en dat tijdens chapter 1 allemaal weg is? Hele proloog lang loot opgeraapt, en dan opeens alles kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
Kistje openen. Daar zit alles in. Ik had in m'n 2e playthrough strong back en nog was ik 180 over m'n limiet heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vengeful schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:47:
Kistje openen. Daar zit alles in. Ik had in m'n 2e playthrough strong back en nog was ik 180 over m'n limiet heen.
Kistje? Oh in de kerker ergens.
Ik mag nu tegen Letho vechten, maar dat is ook een flinke baas. Kleine ruimte, dus nauwelijks mogelijkheden om hem te ontwijken en hij is veel handiger met spells en bommen dan ik :). Dat zal wel weer een paar uur gaan kosten gok ik.

Ik ben uiteindelijk langs de wraiths gekomen door vantevoren een paar potions in te nemen voor snellere regeneratie van vitality en sterkere signs, en verder gewoon heel veel rondrennen en brandbommen gooien. Terwijl ik nog druk aan het vechten was riep die miep ineens dat ze klaar was, en toen hielden de wraiths ineens op met aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
gwystyl schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:13:
[...]

Kistje? Oh in de kerker ergens.
Nee, je krijgt alle spullen uit de prologue aan 't begin van chapter 1 weer. Als ik het me goed herinner zitten ze in een kist op of bij 't schip waar je uitstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 06:50
Net een uurtje deze game gespeeld , en moet zeggen dat ik het echt een vette game vind.En dat voor iemand die eigenlijk nooit RPG's speelt.

En ik heb ook het idee dat deze game heel diepgaand is , het alleen niet nodig is om te doen en/of uit te spelen.

Menuutjes en upgraden en alles is helemaal niks voor mij.Maar ik speel het meer als een hele toffe adventure , en tot nu toe is dat echt heel erg geslaagd.

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Laatst online: 10-09 15:45
ProCeela schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:18:
Net een uurtje deze game gespeeld , en moet zeggen dat ik het echt een vette game vind.
Inderdaad 8) Al zijn er t.o.v. Witcher 1 wel een hoop kleine minpunten. De interface (bar slecht, al is daar wel genoeg over gezegd) en zelf had ik de group style toch wel graag terug gezien. Tuurlijk kan je een hoop Quen en dodge gebruiken, maar dat is toch wel frustrerend imho. Ik lees dat er nog wel een group ability is, dus speel nog wel vrolijk verder zo :)

En het upgrade systeem (skills/equipment) is ook niet alles. Het ziet er leuk uit, maar daar is ook alles mee gezegd naar mijn mening.. Ik ben maar naar easy mode gegaan, omdat ik die totaal geen zin heb in nog een dosis frustratie. Upgrade fouten worden anders flink afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Vengeful schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:52:
[...]

Nee, je krijgt alle spullen uit de prologue aan 't begin van chapter 1 weer. Als ik het me goed herinner zitten ze in een kist op of bij 't schip waar je uitstapt.
Het kistje staat bij de twee bewakers waar je mee moet spreken om bij de Commander (die kale die je tegenkomt bij de Galg) te komen. Volgens mij het dorp/gebied uit en dan gelijk rechts naast de deur. (Bij de eerstgenoemde twee bewakers)

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Ik ben het spel begonnen op medium, maar daar vond ik de prologue al niet mee te doen, maar nu op easy hoef ik uberhaupt niet meer op mijn health meter te letten.

Is er misschien ergens een combat guide die alles uitlegt? Dan kan ik het nog een keer op medium proberen, want ik snap nog vrij weinig van combat, de quins worden niet uitgelegd, traps, potions, ook allemaal niet, en het verschil tussen de twee zwaarden blijft ook stil. Verder hielp het ook niet dat als je 'je verhaal doet' je niet percee met 1 moet beginnen :P.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

roy-t schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:41:
Ik ben het spel begonnen op medium, maar daar vond ik de prologue al niet mee te doen, maar nu op easy hoef ik uberhaupt niet meer op mijn health meter te letten.

Is er misschien ergens een combat guide die alles uitlegt? Dan kan ik het nog een keer op medium proberen, want ik snap nog vrij weinig van combat, de quins worden niet uitgelegd, traps, potions, ook allemaal niet, en het verschil tussen de twee zwaarden blijft ook stil. Verder hielp het ook niet dat als je 'je verhaal doet' je niet percee met 1 moet beginnen :P.
Nee, idd, uitleg is erg summier.

basics:
Normaal zwaard -> Mensen
Silver Sword -> Monsters
Signs - > Ctrl inhouden, kracht selecten, gebruiken door q te drukken in gevechten
Alchemy -> Ctrl -> alchemy
Traps, bombs, potions -> Ctrl -> selecten (boms en traps wel eerst equippen in inventory

Voor de rest, druk op J en lees de combat basics nog een keer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Jeroenneman schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:43:
[...]

Nee, idd, uitleg is erg summier.

basics:
Normaal zwaard -> Mensen
Silver Sword -> Monsters
Signs - > Ctrl inhouden, kracht selecten, gebruiken door q te drukken in gevechten
Alchemy -> Ctrl -> alchemy
Traps, bombs, potions -> Ctrl -> selecten (boms en traps wel eerst equippen in inventory

Voor de rest, druk op J en lees de combat basics nog een keer door.
Idd helemaal eens. In je Journal staat het wel allemaal vrij uitgebreid beschreven, maar als je The Witcher (1) niet hebt gespeeld kan het behoorlijk voelen alsof je ineens in het diepe wordt gegooid. Sterker nog, voor mij was het alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik TW1 had gespeeld en ik moest ook wel weer even nadenken in het begin. Dat is één aspect wat ze zeker beter uit hadden kunnen werken. Overigens zeer de moeite waard om door te zetten, het spel is in één woord: briljant.

Overigens staat in je user manual wat je bij het spel kreeg, ook het nodige uitgelegd. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Wel jammer dat je nadat Flotsam "verandert is", je niet echt meer veel quests kan afmaken.

Zo kan ik de nekker contract quest niet voltooien, was bring it on Flotsam ook opeens verdwenen en kon ik andere quests niet meer krijgen.

De nekker contract quest had ik makkelijk kunnen voltooien, maar tja, dan heb ik wel eerst iets nodig van een zeker iemand....

Zo loop je veel dingen mis, hoop dat ze hier in de Witcher III rekening mee houden (of tenminste verduidelijken dat je moet wachten met de main storyline om alle losse quests te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in Flotsam. maar ik heb nog steeds geen zilvere zwaard. kan iemand mij vertellen waar mijn mooie zilvere zwaar kan terug krijgen
ik ben bij de smit en alles geweest maar bergrijp ook niet helemaal hoe ik hem iets moet laten craften,(of ik heb de items nog niet voor mischien) en de witcher 1 heb ik ook niet gespeeld. en is aventoe best wel vaag over wat je moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:03:
Ik zit nu in Flotsam. maar ik heb nog steeds geen zilvere zwaard. kan iemand mij vertellen waar mijn mooie zilvere zwaar kan terug krijgen
ik ben bij de smit en alles geweest maar bergrijp ook niet helemaal hoe ik hem iets moet laten craften,(of ik heb de items nog niet voor mischien) en de witcher 1 heb ik ook niet gespeeld. en is aventoe best wel vaag over wat je moet gaan doen.
spoiler:
smit > trade items > silver ore > buy > smit > craft me an item > selecteer silver sword links > enter > dan moet je hem hebben

Je hebt ook hout enzo nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:07:
[...]

spoiler:
smit > trade items > silver ore > buy > smit > craft me an item > selecteer silver sword links > enter > dan moet je hem hebben

Je hebt ook hout enzo nodig...
wat nog meer? en waar kan ik hout vinden?
en hoe krijg ik genoeg geld ervoor? dat zwaard kost meer als 300 en ik heb maar 150.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:12:
[...]

wat nog meer? en waar kan ik hout vinden?
en hoe krijg ik genoeg geld ervoor? dat zwaard kost meer als 300 en ik heb maar 150.
Wut, ik had minstens 1200 orens in Flotsam. Gewoon alle deuren openen, Z inhouden, gloeiende oranje stuff looten. Crafting diagram ligt dacht ik ergens bij de boten en timber kun je verzamelen in huizen of bij de inn (ga het trapje naar beneden, bij de keukens ligt meestal timber)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ok ik ben toch nog een keer opnieuw begonnen op medium, na alle signs bestudeerd te hebben lukt het nu een stuk beter, vooral de verdedigings sign en de trap sign helpen heel erg, terwijl in de tutorial alleen de duw en vuur sign naar voren komen :/.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:33
Ja ik gebruik ook voornamelijk Quen op het moment (net chapter 2 gestart na het helpen van Iorveth). De andere signs zijn imho nutteloos (met uitzondering van Yrden). maar het helpt ook niet mee dat het "snel" selecteren van een sign niet echt prettig werkt in mijn optiek. Hopelijk is daar met 1.2 ook iets aan gedaan. Verder is het echt een top spel + verhaal! Nooit deel 1 gespeeld, maar die ga ik (nadat ik deze heb uitgespeeld) zeker nog aan beginnen!

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Volgens mij een kleine bug ontdekt.

Als je in act 2 bij de smid in het kamp een Robust blabla Sword crafting diaghram koopt, en hem dit zwaard laat craften, krijg je een zwaard wat nog slechter is dan je beginzwaard, terwijl er in het crafting diaghram duidelijk staat 24 tot 30 dmg ofzo.

Ben nu een beetje huiverig om nog meer diaghrams van die gast te kopen, hoewel de yellow diamand sword er erg goed uitziet qua stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Arg lekker gespeeld vandaag, maar af en toe moet ik de game neerleggen, humanoids zijn goed te doen, maar vooral zwermen nekkers gaan echt niet :/...

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
StupidMonkey schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:55:
Ja ik gebruik ook voornamelijk Quen op het moment (net chapter 2 gestart na het helpen van Iorveth). De andere signs zijn imho nutteloos (met uitzondering van Yrden). maar het helpt ook niet mee dat het "snel" selecteren van een sign niet echt prettig werkt in mijn optiek. Hopelijk is daar met 1.2 ook iets aan gedaan. Verder is het echt een top spel + verhaal! Nooit deel 1 gespeeld, maar die ga ik (nadat ik deze heb uitgespeeld) zeker nog aan beginnen!
Hmm..ik heb nu sinds het installeren van 1.2 in combinatie met de nieuwste CAP van radeon, de bug dat NPC's niet meer mee gepraat kan worden. Redelijk irritant, want de rare lichtplekken bug is er ook nog steeds. Verder is het een geweldig spel, ben nog maar bij Chapter 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vengeful schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:52:
[...]

Oh dan loop ik nog wel ff terug, ik zit nog bij Flotsam voor de grote verandering
Draven schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:43:
[...]

Het kistje staat bij de twee bewakers waar je mee moet spreken om bij de Commander (die kale die je tegenkomt bij de Galg) te komen. Volgens mij het dorp/gebied uit en dan gelijk rechts naast de deur. (Bij de eerstgenoemde twee bewakers)
Volgens mij gaan daar alleen de spullen in die je bij je hebt als je de eerste keer naar zijn huis gaat, omdat je dan je wapens moet afleggen. Later kan je gewoon gewapend die binnenplaats oplopen.

Ik had wel mijn zilveren zwaard en armor uit de TW1 savegames meegekregen, maar voor mijn gevoel wat weinig orens, potions en ingredienten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

roy-t schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:47:
Arg lekker gespeeld vandaag, maar af en toe moet ik de game neerleggen, humanoids zijn goed te doen, maar vooral zwermen nekkers gaan echt niet :/...
Let er wel op dat je het juiste van de twee zwaarden hebt. Bij mij in ieder geval een paar keer gebeurd dat geralt fijn met het stalen zwaard op monsters zat te hakken of het zilveren op mensen, niet zo handig.

Spel ondertussen uitgespeeld. Beetje suffig einde
spoiler:
Makkelijk draakje en Letho die je via een stuk of 15 vragen alles nog eens uit legt is nou niet precies mijn idee van een spectaculair einde. Maar komt misschien ook doordat ik Letho heb laten lopen.
maar wel een aardig afgerond verhaal. Ja, er zijn nieuwe lijntjes uitgezet voor een vervolgverhaal, maar heb niet het idee dat ik met vragen over het huidige verhaal ben blijven zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Plekuz op 06-06-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Laatst online: 11-09 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

Is het mogelijk om tijdens het spelen de moeilijkheidsgraad aan te passen ?

Ik kan het in de menu's nergens vinden.
Ik zou soms wel eens een stap terug willen van normal naar easy...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 07:44
Uhm, zit gewoon onder het kopje Gameplay in het menu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weakling schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:03:
[...]

Let er wel op dat je het juiste van de twee zwaarden hebt. Bij mij in ieder geval een paar keer gebeurd dat geralt fijn met het stalen zwaard op monsters zat te hakken of het zilveren op mensen, niet zo handig.

Spel ondertussen uitgespeeld. Beetje suffig einde
spoiler:
Makkelijk draakje en Letho die je via een stuk of 15 vragen alles nog eens uit legt is nou niet precies mijn idee van een spectaculair einde. Maar komt misschien ook doordat ik Letho heb laten lopen.
maar wel een aardig afgerond verhaal. Ja, er zijn nieuwe lijntjes uitgezet voor een vervolgverhaal, maar heb niet het idee dat ik met vragen over het huidige verhaal ben blijven zitten.
Owh wacht ff... Letho is natuurlijk human :X... en ik daar maar met mijn zilveren zwaard op in hakken (en dan zelf in de pan gehakt worden). Vanavond eens proberen of hij wel dood/weg wil met het stalen zwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Laatst online: 11-09 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

Roxors schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:16:
Uhm, zit gewoon onder het kopje Gameplay in het menu??
He... wat... ?
Hoe kan ik daar nu over heen kijken..

ahha : Als je begint met spelen is er niets in te stellen, echter... ga je tijdens het spelen naar het menu,
dan heb je de optie wel !

Bedankt voor je reactie, gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Flabergasted schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:32:
[...]

He... wat... ?
Hoe kan ik daar nu over heen kijken..

ahha : Als je begint met spelen is er niets in te stellen, echter... ga je tijdens het spelen naar het menu,
dan heb je de optie wel !

Bedankt voor je reactie, gelukt.
Kan dat tijdens het spel? Ik ging er van uit dat je voor het begin van het spel een moeilijkheidsgraad kiest, en daarin dan het hele spel doorloopt. Eens kijken hoe dit werkt; het zou wel apart zijn als je zo op easy een paar bosses ontwijkt/makkelijk verslaat, en de rest van het spel op normal of hard doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Nouja als een boss net te moeilijk is kun je zo wel door met het spel, ipv weer 10 uur voor nop op easy te spelen. Ik vind het wel een goede optie altijd.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Een vraagje:

spoiler:
hoe krijg ik die nekker nesten kapot, ik kan er niet zo snel achterkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:33
met grapeshot, craftingdinges is gewoon te koop in flotsam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

udybees schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:43:
met grapeshot, craftingdinges is gewoon te koop in flotsam
Cedric, die elf die op wacht staat buiten Flotsam (vaak op dat platform in die boom), heeft het schematic ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Laatst online: 13-08 22:32
Ik laat die nesten zo lang mogelijk heel, gratis xp die nekkers sla je zo weg.
Heb het spel inmiddels uitgespeeld moet wel zeggen dat als je je magic goed ontwikkeld het spel opeens heel erg makkelijk word.

spoiler:
Nu even opnieuw spelen maar dan op hard, en de andere kant Iorveth ipv Roche en ook zoveel mogelijk focussen op items wil eigenlijk wel alle mooie armors en zwaarden collecten.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel net aangeschaft! Ziet er goed uit tot nu toe en het loopt erg goed op bijna alles op het hoogste. Ik kan alleen niet uitvinden hoe ik de camera kan veranderen, ik zou 'm graag wat verder weg willen, want hij staat nu zo dicht tegen Geralt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:06:
Ik heb het spel net aangeschaft! Ziet er goed uit tot nu toe en het loopt erg goed op bijna alles op het hoogste. Ik kan alleen niet uitvinden hoe ik de camera kan veranderen, ik zou 'm graag wat verder weg willen, want hij staat nu zo dicht tegen Geralt aan.
volgens mij kan dat niet. Bij the witcher 1 kon het met F1 t/m F4, maar dat werkt iig niet. Ik heb net ff snel de manual doorgebladerd, maar daar zie ik ook niets in staan over hoe het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Nope dat gaat niet, je kan de afstand niet veranderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat is jammer. Volgens mij werkt dit spel een stuk beter met een controller, vooral het lopen en vechten. Is dit spel geen port? Misschien toch maar een Xbox 360 controller aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Gister voor het slapen gaan net chapter 2 bereikt.
Kan ik nou nog terug naar de chapter1 omgeving? heb volgens mij nog aardig wat te doen daar namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desertxeagle
  • Laatst online: 28-08 20:29
kowapanga schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:49:
Gister voor het slapen gaan net chapter 2 bereikt.
Kan ik nou nog terug naar de chapter1 omgeving? heb volgens mij nog aardig wat te doen daar namelijk
Nee, de chapters zijn van elkaar gescheiden. (anders zou het verhaal ook niet meer kloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:28:
Ah, dat is jammer. Volgens mij werkt dit spel een stuk beter met een controller, vooral het lopen en vechten. Is dit spel geen port? Misschien toch maar een Xbox 360 controller aanschaffen :P
Nee, dit is geen port. Spel is primair voor de PC ontwikkelt met de consoles in het achterhoofd. Vandaar dat er ook rekening is gehouden met de controllers en ondertussen is The Witcher 2 ook al aangekondigd voor de Xbox360.

Maar ik heb er ook last van tijdens het spelen op PC. Zoveel zelfs dat ik erover nadenk om een Xbox360 controller voor de PC te kopen. Iemand al ervaring met het spelen van The Witcher 2 met een Xbox360 controller op PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
DarthDavy schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:33:
[...]

Nee, dit is geen port. Spel is primair voor de PC ontwikkelt met de consoles in het achterhoofd. Vandaar dat er ook rekening is gehouden met de controllers en ondertussen is The Witcher 2 ook al aangekondigd voor de Xbox360.

Maar ik heb er ook last van tijdens het spelen op PC. Zoveel zelfs dat ik erover nadenk om een Xbox360 controller voor de PC te kopen. Iemand al ervaring met het spelen van The Witcher 2 met een Xbox360 controller op PC?
Ligt waaraan je gewent bent, ik speelde portal wel met mijn xbox360 controller. Dat speelde fijner, bij Witcher was ik gewent aan de pc controles dus speelde met de xbox360 wat minder. Al blijft het wel ontspannender spelen, dan met mouse en keyboard( Geralt reageert beter :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

DarthDavy schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:33:
[...]
Ik speel Witcher 2 met een X360 controller op de PC, gaat prima.

Ik vind het zelfs lekkerder spelen dan met keyboard+muis. Als je bijvoorbeeld de startknop indrukt op de controller kom je in het pauze menu, waaruit je dan naar je inventory, talents, journal, etc. kunt. Dit is in ieder geval een ander menu dan dat je krijgt wanneer je op ESC drukt terwijl je met keyboard+muis speelt. Dit vind ik persoonlijk fijner werken dan op J, I of whatever te drukken.

Ook is er een soort van auto-loot wanneer je met controller speelt. Wanneer je bijvoorbeeld een container opent zal de hele inhoud automatisch worden opgepakt. Met muis moet je geloof ik op loot all of iets dergelijks klikken, wat toch weer een extra overbodige handeling meer is.

Ook vind ik quicktime events makkelijker met controller, hoewel dat waarschijnlijk komt doordat ik gewoon meer een console gamer ben dan PC-gamer ben en ik daardoor gewoonweg handiger ben met een controller in mijn handen dan een tobo+muis.

Kan me wel voorstellen dat het craften van potions en het managen van je gear/inventory met muis weer makkelijker gaat. Wanneer je met controller speelt werkt je muis in ieder geval niet in deze menu's.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Voxalizer schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:22:
[...]

Ik speel Witcher 2 met een X360 controller op de PC, gaat prima.

Ik vind het zelfs lekkerder spelen dan met keyboard+muis. Als je bijvoorbeeld de startknop indrukt op de controller kom je in het pauze menu, waaruit je dan naar je inventory, talents, journal, etc. kunt. Dit is in ieder geval een ander menu dan dat je krijgt wanneer je op ESC drukt terwijl je met keyboard+muis speelt. Dit vind ik persoonlijk fijner werken dan op J, I of whatever te drukken.

Ook is er een soort van auto-loot wanneer je met controller speelt. Wanneer je bijvoorbeeld een container opent zal de hele inhoud automatisch worden opgepakt. Met muis moet je geloof ik op loot all of iets dergelijks klikken, wat toch weer een extra overbodige handeling meer is.
Druk op de spatiebalk en je loot alles.
Ook vind ik quicktime events makkelijker met controller, hoewel dat waarschijnlijk komt doordat ik gewoon meer een console gamer ben dan PC-gamer ben en ik daardoor gewoonweg handiger ben met een controller in mijn handen dan een tobo+muis.
Hoewel ik van origine een PC-gamer (tobo+muis) vind ik QTE ook handiger met een controller.
Kan me wel voorstellen dat het craften van potions en het managen van je gear/inventory met muis weer makkelijker gaat. Wanneer je met controller speelt werkt je muis in ieder geval niet in deze menu's.
Jah, daar heb je ook gelijk in. Voor en nadelen dus... Mmmmmm, aankoop moet natuurlijk gerechtvaardigd zijn.

Maar misschien moet ik maar eerst eens aan de slag met een PS3 controller (die heb ik). Naar het schijnt kan je die ook werkende krijgen op een PC en ik vermoed dat je hem dan ook in The Witcher 2 kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

DarthDavy schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:56:
[...]

Maar misschien moet ik maar eerst eens aan de slag met een PS3 controller (die heb ik). Naar het schijnt kan je die ook werkende krijgen op een PC en ik vermoed dat je hem dan ook in The Witcher 2 kan gebruiken.
Hulde! The Witcher 2 werkt ook perfect met een PS3 controller. Je moet wel de drivers van MotioninJoy ( http://www.motioninjoy.com/ ) downloaden en installeren. Met die software kan je je PS3 controller als een Xbox360 controller laten emuleren en The Witcher 2 denkt dan dat het een Xbox360 controller is. Beetje wennen aan de layout (X, Y, A, B wtf? :? ), maar eens je door hebt hoe alle knopjes op elkaar mappen, is The Witcher 2 perfect te spelen met een PS3 controller.

Nog maar een stukje van de proloog ermee gespeeld, maar ik denk wel dat ik zo verder ga. Het speelt toch ietsje vlotter, voornamelijk de combat en dit betekent dat ik terug op Normal kan spelen, wat te moeilijk was met muis en keyboard voor mij en Easy te makkelijk zodat er geen uitdaging meer aan was. Nadeel is inderdaad een wat moeilijker inventory management met de controller tov de muis, maar dat nadeel weegt niet op tegen het voordeel dat je hebt in combat.

Hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DarthDavy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:12:
[...]

Hulde! The Witcher 2 werkt ook perfect met een PS3 controller. Je moet wel de drivers van MotioninJoy ( http://www.motioninjoy.com/ ) downloaden en installeren. Met die software kan je je PS3 controller als een Xbox360 controller laten emuleren en The Witcher 2 denkt dan dat het een Xbox360 controller is. Beetje wennen aan de layout (X, Y, A, B wtf? :? ), maar eens je door hebt hoe alle knopjes op elkaar mappen, is The Witcher 2 perfect te spelen met een PS3 controller.

Nog maar een stukje van de proloog ermee gespeeld, maar ik denk wel dat ik zo verder ga. Het speelt toch ietsje vlotter, voornamelijk de combat en dit betekent dat ik terug op Normal kan spelen, wat te moeilijk was met muis en keyboard voor mij en Easy te makkelijk zodat er geen uitdaging meer aan was. Nadeel is inderdaad een wat moeilijker inventory management met de controller tov de muis, maar dat nadeel weegt niet op tegen het voordeel dat je hebt in combat.

Hulde! _/-\o_
Je kan met <INS> toch snel wisselen tussen controller en keyboard? Desnoods gebruik je de controller voor het normale werk, en als je veel in een shop of met meditatie gaat doen, pak je je toetsenbord erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
DarthDavy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:12:
[...]

Nog maar een stukje van de proloog ermee gespeeld, maar ik denk wel dat ik zo verder ga. Het speelt toch ietsje vlotter, voornamelijk de combat en dit betekent dat ik terug op Normal kan spelen, wat te moeilijk was met muis en keyboard voor mij en Easy te makkelijk zodat er geen uitdaging meer aan was.
Ik merkte dus ook dat met een controller je sneller kan reageren, maar vond Normal nog prima te doen met muis en toetsenbord. Alleen bosses zijn wat lastig te doen, maar das logisch. Al prefereer ik toch altijd het moeilijkste niveau, maar das meer mijn fout.
Nadeel is inderdaad een wat moeilijker inventory management met de controller tov de muis, maar dat nadeel weegt niet op tegen het voordeel dat je hebt in combat.
Hulde! _/-\o_
Went vanzelf wel, ik kan nu al niet meer zonder;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Hebben meer mensen problemen met de performance? Ik heb, naar mijn mening, toch wel een goeie pc, maar alles gaat toch een beetje traag en hakkerig. Ik heb een Intel i5 750 quad core, 4gb geheugen, ATI HD 5770. Ik heb de game settings al getweaked, om toch mooie graphics te behouden en niet te veel te eisen van mijn pc ( AA uit, vertical sync uit, Blur etc) Iemand een idee waar dit mee te maken kan hebben? Laatste driver heb ik ook al met hotfix 11.5 B dacht ik.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
@hierboven

Wat is je FPS?

Staat ubersampling wel uit?

[ Voor 83% gewijzigd door Docho op 11-06-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Uiteraard staat ubersampling uit... Zal even checken wat mn FPS is (met fraps neem ik aan?).

In de stad heb ik zo'n 30 FPS. Met af en toe een hakkeltje dat die ff blijft hangen, maar dat zal wel zo horen. Wanneer ik buiten de stad ga dan daalt de FPS naar ongeveer 25, wanneer ik dan ook nog eens ga vechten ligt het tussen de 20-25. Ik merk vooral dat het in de open gebieden met veel rotsen, vegatatie en belichting het inkakt. Alles gaat dan gewoon traag. Het blijft niet hangen, maar echt gewoon traag..

[ Voor 69% gewijzigd door Pablo11392 op 11-06-2011 17:42 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
pablo11392 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:30:
Hebben meer mensen problemen met de performance? Ik heb, naar mijn mening, toch wel een goeie pc, maar alles gaat toch een beetje traag en hakkerig. Ik heb een Intel i5 750 quad core, 4gb geheugen, ATI HD 5770. Ik heb de game settings al getweaked, om toch mooie graphics te behouden en niet te veel te eisen van mijn pc ( AA uit, vertical sync uit, Blur etc) Iemand een idee waar dit mee te maken kan hebben? Laatste driver heb ik ook al met hotfix 11.5 B dacht ik.
Een 5770 is volgens mij niet zo bijster snel?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste