Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

De plaatjes van de TS zijn helaas kapotgegaan, misschien verstandig om ze op photobucket/imagebam/... te zetten?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apart spel toch wel zeker dit. Toen het uitkwam gelijk vol enthousiasme ermee begonnen, maar kon er toch niet helemaal inkomen. Halverwege act1 gestopt. Nu afgelopen week weer helemaal opnieuw begonnen, en ik zat er gelijk in. In een paar dagen helemaal uitgespeelt. Wat een meeslepend spel zeg, als je er eenmaal inzit.

Enige grote minpunt vind ik wel de moeilijkheidsgraad. Prologue zonder patch 1.2 is bizar moeilijk, het eind van het spel is juist extreem makkelijk (muv de bossfights, maar die zijn meer obnoxious dan lastig). Maargoed, als je het spel wat onder de knie hebt qua dodgen enzo valt het ook allemaal wel mee.

Anyway, ik heb in deze playthrough de kant van Roche gekozen, Wil het binnenkort weer door gaan spelen, maar dan met Iorveth. Lijkt me wel leuk om dan ook een savegame van TW1 te pakken waarbij de kant van de elven is gekozen, maar die heb ik helaas niet, ik heb alleen een neutral path save. Iemand die een savegame voor mij heeft dus van TW1 waarin gekozen is voor de elven?
Geen idee of het echt verschil gaat uitmaken alleen eigenlijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:57:
Apart spel toch wel zeker dit. Toen het uitkwam gelijk vol enthousiasme ermee begonnen, maar kon er toch niet helemaal inkomen. Halverwege act1 gestopt. Nu afgelopen week weer helemaal opnieuw begonnen, en ik zat er gelijk in. In een paar dagen helemaal uitgespeelt. Wat een meeslepend spel zeg, als je er eenmaal inzit.

Enige grote minpunt vind ik wel de moeilijkheidsgraad. Prologue zonder patch 1.2 is bizar moeilijk, het eind van het spel is juist extreem makkelijk (muv de bossfights, maar die zijn meer obnoxious dan lastig). Maargoed, als je het spel wat onder de knie hebt qua dodgen enzo valt het ook allemaal wel mee.

Anyway, ik heb in deze playthrough de kant van Roche gekozen, Wil het binnenkort weer door gaan spelen, maar dan met Iorveth. Lijkt me wel leuk om dan ook een savegame van TW1 te pakken waarbij de kant van de elven is gekozen, maar die heb ik helaas niet, ik heb alleen een neutral path save. Iemand die een savegame voor mij heeft dus van TW1 waarin gekozen is voor de elven?
Geen idee of het echt verschil gaat uitmaken alleen eigenlijk. :p
Wat is het effect van neutral in TW2?
Ik heb misschien wel een save met de elven uit 1, ben nog op zoek naar een waarin er voor de Order gekozen is.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Niet als spam bedoeld ofzo, maar op G2Play staat The Witcher 2 (Steam) momenteel (slechts 48u) voor €13. Lijkt me toch wel een mooie prijs, dus vandaar dat ik 't even vermeld. ;)

http://www.g2play.net/sto...s-of-Kings-Steam-Key.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

€13 euro? Wow, wat een geweldige prijs hiervoor.

Ik heb er nog €27 euro voor betaald. Maar dan heb ik ook 28 uur gespeeld over één van de twee paden die je kunt nemen in het spel. (maw: de pret is nog niet eens op!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 13:11
Bedankt voor de link meteen gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:09:
[...]

Wat is het effect van neutral in TW2?
Ik heb misschien wel een save met de elven uit 1, ben nog op zoek naar een waarin er voor de Order gekozen is.
Hah, ik heb de neutral save wel, maar was hem vergeten toe te voegen bij het opstarten van een nieuw spel. Kleine fail wel, alhoewel ik niet al te veel invloeden verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

maakt ook niet uit, dit is volgens mij, mijn laatste save van een Scoia'tel spel.
Witcher scoia'tel - 2shared
Veel plezier ermee. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door JaccoW op 20-07-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:16:
Hah, ik heb de neutral save wel, maar was hem vergeten toe te voegen bij het opstarten van een nieuw spel. Kleine fail wel, alhoewel ik niet al te veel invloeden verwacht.
Heeft volgens mij geen echte impact tijdens het spelen.. Het zijn vooral NPC's die net even wat anders op je reageren.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

djunicron schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:18:
€13 euro? Wow, wat een geweldige prijs hiervoor.

Ik heb er nog €27 euro voor betaald. Maar dan heb ik ook 28 uur gespeeld over één van de twee paden die je kunt nemen in het spel. (maw: de pret is nog niet eens op!)
Ik heb em net op GoG gekocht voor 9 dollar en ik dacht nog, wow da's goedkoop! ... Blijkt dat het deel 1 is .... 8)7

Nu ik nog es terug kijk staat dat er verder ook wel bij maar het misleidende is dat ik de buy link van de officiele site volgde voor Witcher 2.

Op die site die G2Play staat "Steam Key", betekent dat ik Steam nodig heb of kan ik de DVD's downloaden en normaal installeren/spelen? Ik wil/heb geen Steam account en client etc.

[ Voor 13% gewijzigd door InflatableMouse op 21-07-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 14:13
InflatableMouse schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:37:
[...]
Op die site die G2Play staat "Steam Key", betekent dat ik Steam nodig heb of kan ik de DVD's downloaden en normaal installeren/spelen? Ik wil/heb geen Steam account en client etc.
Is steam voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

HM oke, voor 13 euro wilde ik het wel proberen en heb Steam geinstalleerd. De key werkt maar zeg (RU), ik hoop niet dat dat nog effect heeft op het spel of heb ik nu een cursus Russisch nodig (is nog aan het downloaden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Volgens mij heb ik eens eerder gelezen dat iemand een Russische versie van een spel kreeg bij g2play, na veel klagen had hij uiteindelijk een nieuwe key gekregen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hm spel is gewoon engels en werkt verder goed, tis wel effe wat anders dan deel 1 zo op het eerste gezicht maar ziet er goed uit verder.

Hoop dat het een aangename afwisseling kan bieden tussen de Rift avonturen door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10

Patch 1.3 is here!

July, 20, 2011
The long-awaited patch 1.3 is finally here. We apologize it took so long, but we had to make sure that all of the issues were addressed accordingly. The update includes a plethora of fan-requested improvements, including difficulty adjustments for the game’s Prologue, support for a variety of aspect ratios and a host of other gameplay tweaks and fixes. Next to the long list of changes, this update also brings along free DLC - a quest called “A Sackful of Fluff”. Steam patch will become available at later time.

NOTE: Please keep in mind that all of the fan-made modifications are incompatible with the newest update. Make sure to uninstall them to avoid in-game issues. We apologize for the inconvenience.

download + changelog: http://en.thewitcher.com/patch1-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Oke de tutorial is echt vervelend zeg. Heb maar een paar minuten gespeeld maar je krijgt die popupjes die je vertellen wat je moet doen, terwijl je dat half leest en wilt doen verdwijnt het en begint die koning te blaten. Vervolgens moet je iets beneden doen en gebeurd eigenlijk hetzelfde.

Moet er maar es goed voor gaan zitten ... :s

Edit: Vraagje, ik draai op Ultra (i7/GTX 580 :P) en het ziet er allemaal wel goed uit, maar waarom is dat lichaam van Geralt zo blurry? Vooral in de interrogation room is het goed te zien, het lijkt of die ene texture 100x ingezoomd is en daarna heel veel soften eroverheen of zo, ziet er werkelijk niet uit :S

[ Voor 31% gewijzigd door InflatableMouse op 21-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Eindelijk 1.3, patch hopelijk fixed die mijn sound bugs :D. Wacht de hele tijd al op die patch om die bug op te lossen xD kan ik eindelijk verder spelen ^^.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

g0tanks schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:25:
Volgens mij heb ik eens eerder gelezen dat iemand een Russische versie van een spel kreeg bij g2play, na veel klagen had hij uiteindelijk een nieuwe key gekregen.
Dat was ik, het spel heeft inderdaad o.a. Russische files, naast Pools, Duits, Frans en Engels. Geen probleem dus.

Gisteren 98MB aan patch gedownload. Ik denk alleen dat ik nét voorbij het beginpunt van deze quest ben, nog eens even opzoeken. Ik vraag mij sterk af of dit nou zin heeft, één quest toevoegen, zo'n tijd na de release. Ik denk niet dat mensen voor één lange quest nog eens overnieuw beginnen of midden in het verhaal willen gaan spelen.

Maar goed, gratis nieuwe content, zo hoort het. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.rockpapershotg...ps-verdict-the-witcher-2/

Erg goed artikel/discussie over TW2. Kan me er helemaal in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30
InflatableMouse schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:11:
Hm spel is gewoon engels en werkt verder goed, tis wel effe wat anders dan deel 1 zo op het eerste gezicht maar ziet er goed uit verder.

Hoop dat het een aangename afwisseling kan bieden tussen de Rift avonturen door :P
Nog specifieke dingen moeten doen om het spel werkend te krijgen? Heb hier eenzelfde key gekocht. Installatie en download gaat goed. incl 1.3 patch.
Echter na het starten van de game gebeurt er niets.
Geen meldingen in eventviewer of ander iets.

Een korte blik in het steam forum wijst uit dat er veel meer mensen zijn met een dergelijk issue.
De volgende zaken zijn reeds uitgeprobeerd:

- (1e) Schone installatie van de game,
- Verificatie van de lokale files. resultaat 9 Gb opnieuw downloaden,
- Draaien van Steam.exe, Launcher.exe en witcher2.exe als administrator,
- Config files verwijderen uit Document en settings directory
- VC_rest config verwijderen (wordt bij het starten automatisch weer gegenereerd.
- het geheel verwijderen via Steam en daarna helemaal opnieuw weer installeren (17 Gb download).

Wat ik wel heb kunnen vinden is een linkje van de ontwikkelaar van de game waarin een uitleg wordt gegeven over de diverse patches. Link

patch 1.3 is na de download wel netjes zonder foutmeldingen gedraaid. Aan de bestandsnaam te zien gaat het hier om de Patcher 1.3 versie en niet om de Patcher 1.3_RU versie. Zou dit het soms zijn? (Dat steam onterecht de verkeerde versie pakt?) Ik zou dan wel een foutmelding verwachten tijdens het patchen van de originele download van steam naar een verkeerde 1.3 versie toe.

Wat ik begrijp van de steamforum's is, is dat de sleutels wel legaal zijn, echter dat de support van zowel Steam als de ontwikkelaar niet echt wil vlotten. (lees: geen antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Laatst online: 08-09 22:33
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:12:
http://www.rockpapershotg...ps-verdict-the-witcher-2/

Erg goed artikel/discussie over TW2. Kan me er helemaal in vinden.
Inderdaad een goed artikel, geeft ook deels mijn mening weer over the witcher. Nu de nieuwe patch er is en dat ik nu weer meer tijd heb om te spelen, zal ik denk ik binnenkort een 2de ronde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02
Henkje.doc schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:16:
[...]

Nog specifieke dingen moeten doen om het spel werkend te krijgen? Heb hier eenzelfde key gekocht. Installatie en download gaat goed. incl 1.3 patch.
Echter na het starten van de game gebeurt er niets.
Geen meldingen in eventviewer of ander iets.
Steam opstarten als administrator werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Het spel spelen op Insane is echt zonde van je tijd, wel jammer(van mijn tijd die ik er al ingestoken had) er nu geen manier is om mijn game te herladen en dan het niveau lager te zetten :(

[ Voor 12% gewijzigd door karstnl op 24-07-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 14:00

alt1579

Deus Ex Machina

Ik heb het spel op Normal niet uitgespeeld, en ben nu op Easy opnieuw begonnen. Deze keer heb ik ook de kant van Roche gekozen waar ik eerst de kant van Iorveth had gespeeld.

spoiler:
Volgens mij hebben de ontwikkelaars veel meer tijd en energie gestoken in het uitwerken van de kant van Iorveth, want daar zijn veel meer quests en vinden ook de meeste, voor het verhaal belangrijke, gebeurtenissen plaats. Nu ik Roche heb gevolgd krijg ik alle interessante dingen als dialoog voorgeschoteld i.p.v. als gameplay. Beetje jammer.

Alle fights zijn nu wel onwaarschijnlijk makkelijk. Het verschil tussen Easy en Normal is toch wel heel groot, is mijn ervaring. Maar goed, ik heb nu wel meer gelegenheid om van het verhaal te genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
Henkje.doc schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:16:
[...]

------

Wat ik begrijp van de steamforum's is, is dat de sleutels wel legaal zijn, echter dat de support van zowel Steam als de ontwikkelaar niet echt wil vlotten. (lees: geen antwoord).
Ik heb afgelopen weekend ook een RU key gekocht via ebay (20,-), meldde op zaterdagavond een bug aan (Mouse view hang bug). Kreeg meteen zaterdagavond wat later een response en zondag na meerdere mailtjes op en neer of ik mijn savegame kon opsturen.

Vind de support tot nu toe enorm snel en kundig.

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30
iBasch schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Steam opstarten als administrator werkte bij mij.
allen dank voor de responce.

Uiteindelijk voor vrouwlief aan de praat gekregen. Opstarten als Admin was niet de oplossing. Een simpele heen en weer kopieeractie van de steamapps folder naar C:\ en weer terug gaf het sein voor de game om de launcher te tonen en de game te starten.

Eerste indruk is, is dat het wel een zware game is, maar dat het grafisch wel een juweeltje is vergeleken bij andere games. Nu nog stoeien met de smoothness van de muiscursor ingame en dan lekker losgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren opnieuw begonnen op Hard. Leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben heel slecht volgens mij :+
Heb volgens mij al 6 uur gespeeld en heb net een Silver sword in chapter 1 laten maken.
Hoe lang speeltijd is het spel? Jammer dat mijn controller het niet doet trouwens.
Wat is de rol van quests? Ik wil denk ik niet superveel quests doen, zou het spel graag uitspelen, al ben ik normaal totaal geen gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

chronoz schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:40:
Ik ben heel slecht volgens mij :+
Heb volgens mij al 6 uur gespeeld en heb net een Silver sword in chapter 1 laten maken.
Hoe lang speeltijd is het spel? Jammer dat mijn controller het niet doet trouwens.
Wat is de rol van quests? Ik wil denk ik niet superveel quests doen, zou het spel graag uitspelen, al ben ik normaal totaal geen gamer.
dat je geen gamer bent ok.

maar een in een rpg draait het om het verhaal en de hoeveelheid quests die je doet. je kunt alleen het verhaal volgen maar dat is normaal gesproken niet hoe je dit soort spellen speelt je wilt zoveel mogelijk van de wereld zien en dus zo veel mogelijk quests spelen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Kun je deze game gewoon zonder probleem tweedehands aanschaffen of zit de productcode aan een
account gekoppeld? Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Dracul schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:40:
Kun je deze game gewoon zonder probleem tweedehands aanschaffen of zit de productcode aan een
account gekoppeld? Thanx.
DRM vrij, dus ligt aan de versie die je koopt, bij een steam versie houd het natuurlijk op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Vandaag het spel uitgespeeld. Ik moet toch zeggen dat ik uiteindelijk niet onverdeeld positief ben over het spel.

Mijn grootste klacht is de moeilijkheidsgraad. Eerst heb je moeite met hoe lastig het allemaal is. Vervolgens wen je daaraan en begin je de uitdaging te waarderen. En vanaf dan wordt het spel juist weer onwaarschijnlijk makkelijk omdat je uitrusting veel sneller verbetert dan de vijanden. Sinds ongeveer de helft van chapter 2 ben ik amper meer dood gegaan, en in de loop van chapter 3 (ik was toen ongeveer lvl26 tot 30 aan het eind) sloeg ik in een paar klappen door een groep vijanden heen. Al raken ze me 20 keer, ik ben nog niet dood, en dus is ontwijken / blocken niet nodig. Daarnaast zijn zaken als blade oils en potions dan totaal overbodig. En ik heb ook nog veel content overgeslagen, dus had nog een stukje hoger kunnen eindigen qua level en uitrusting. Heb gekozen voor voornamelijk melee skills + klein beetje magie aan 't eind.

Oftewel, een zeer onevenwichtige moeilijkheidsgraad. Het verkrijgen van de betere zwaarden en armor is even leuk, maar heeft dus een raar spelverloop als gevolg.

Daarnaast het verhaal (ik hou het spoiler-vrij). Op zich is het mooi opgezet qua intrige, verschillende partijen blijken allerlei plannetjes uit te voeren en elkaar te gebruiken en om de tuin te leiden voor hun eigen doeleinden. Maar mijn bezwaar is de enorme hoeveelheid karakters, landen en steden waaraan gerefereerd wordt zonder echt uit te leggen wat het allemaal inhoudt. Zonder uitvoerige voorkennis van de Witcher geschiedenis, is dit voor de gemiddelde gamer totaal niet bij te benen naar mijn mening. Er zijn koningen van iets van 5 verschillende landen bij betrokken, plus tientallen tovenaressen, politici, militairen, enzovoort. Op een gegeven moment heb ik hele dialogen amper kunnen volgen. Ik ben zeker vóór een beetje diepgang, maar dit gaat wel erg ver. Te meer omdat de namen niet bepaald makkelijk te onthouden of van elkaar te onderscheiden zijn.

Het hoofdverhaal rondom de Witcher zelf + de verschillende hoofdpersonages was wel prima te volgen, en goed opgezet. De rest werkt naar mijn mening vooral als afleiding en overdondering met honderden jaren geschiedenis.

Ten slotte toch nog, ondanks 3 patches, de nodige onvolkomenheden en kleine bugs / crashes. Ook het vechten en bewegen gaat niet altijd even soepel, zoals deuren die alleen geopend kunnen worden door exact op de juiste plek te staan en andere details.

Al met al vond ik The Witcher 2 zeker een toffe ervaring vanwege de prachtige graphics, de omgevingen en de volwassen stijl, taalgebruik, sfeer en plot. Een 8 zou ik het spel alsnog geven, maar niet de 9 - 9.5 die de meeste recensies gaven.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 06-08-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ik ben het daar wel mee eens. Ik moet zeggen dat ik tot halverwege het spel niet door had dat vigor ook nodig is om te 'parryen,' maar toen ik dat eenmaal door had ging ik een stuk minder vaak dood.
Ging ik in het begin eindeloos vaak dood
spoiler:
door de vlammen die de draak op je spuwde
in de prologue, zo makkelijk werd het vanaf Act 2. Als je eenmaal adrenaline kunt genereren is de Signs tak wel erg gemakkelijk. Als je Quen genoeg upgradet en de laatste 3 talents leert kun je vrijwel non-stop Igni gebruiken zonder te 'parryen,' en tegen de tijd dat je bol waarbinnen alles vertraagd wordt (ben de naam even kwijt) verdwijnt heb je meestal je adrenalinebalk alweer vol voor een nieuwe bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

geert1 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:49:
Vandaag het spel uitgespeeld.
Mijn grootste klacht is de moeilijkheidsgraad.
Speel je op hard? (of insane?)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
westergas schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:40:
[...]

Speel je op hard? (of insane?)
Nee op normal. Mijn klacht is ook niet dat het moeilijker moest, maar dat de moeilijkheidsgraad zo onevenwichtig is. Het is erg lastig om een spel gebalanceerd te houden terwijl je karakter steeds sterker wordt, en dat is bij dit spel niet erg goed gelukt naar mijn idee.

Misschien is het op hard en insane wel constanter, maar het gros gaat toch op normal beginnen. En in die modus passeren zowel "vrij lastig", "precies goed" en "veel te makkelijk" de revue. En dan ook nog vanaf het begin juist het lastige stuk, waardoor het voor velen erg wennen is in vergelijking met 95% van de games van tegenwoordig. Wat weer een heel andere discussie oproept over uitdaging in games vroeger en nu, maar dat terzijde.

Maar zoals gezegd mag het de pret niet drukken. Ik heb me alsnog uitstekend vermaakt het het spel, maar wilde slechts toch even de, naar mijn mening, minder sterke kanten toelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

geert1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:55:
[...]

Nee op normal. Mijn klacht is ook niet dat het moeilijker moest, maar dat de moeilijkheidsgraad zo onevenwichtig is. Het is erg lastig om een spel gebalanceerd te houden terwijl je karakter steeds sterker wordt, en dat is bij dit spel niet erg goed gelukt naar mijn idee.

Misschien is het op hard en insane wel constanter, maar het gros gaat toch op normal beginnen. En in die modus passeren zowel "vrij lastig", "precies goed" en "veel te makkelijk" de revue. En dan ook nog vanaf het begin juist het lastige stuk, waardoor het voor velen erg wennen is in vergelijking met 95% van de games van tegenwoordig. Wat weer een heel andere discussie oproept over uitdaging in games vroeger en nu, maar dat terzijde.

Maar zoals gezegd mag het de pret niet drukken. Ik heb me alsnog uitstekend vermaakt het het spel, maar wilde slechts toch even de, naar mijn mening, minder sterke kanten toelichten.
Ik ben het wel met je eens. Ik ben op hard begonnen aangezien ik TW1 op normal veel te makkelijk vond. In het begin vond ik TW2 extreem moeilijk maar dat beviel me juist wel. Echt zeer uitdagend om te weten dat alle vijanden je binnen no time af kunnen slachten als je ook maar één foutje maakt. Nu zit ik in act 2 en die uitdaging lijkt nu inderdaad grotendeels verdwenen. Jammer.....

Update:

Valt toch wel weer mee(/tegen)...gister wel 10x overleden bij en gevecht met een mannetje of 5 Scoiatel. En voor mijn gevoel wel 100x in een crypt gevuld met wraiths.

[ Voor 5% gewijzigd door westergas op 09-08-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik speel TW2 via Steam en er is zojuist een update geinstalleerd. Kan niet vinden wat dit is, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
westergas schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:31:
Ik speel TW2 via Steam en er is zojuist een update geinstalleerd. Kan niet vinden wat dit is, iemand enig idee?
hotfix 1.35 -> http://en.thewitcher.com/community/entry/78
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmm leuk, de launcher heeft hem gedownload en geeft nu een melding: patch 1.35 is ready to be intalled, maar ik kan nergens op klikken?

Even zoeken op mijn schijf leert me dat hij te vinden is in <mijn documenten>\witcher 2\downloads. Vanaf daar is hij wel gewoon uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb eindelijk de witcher 2 gekocht nu dat de DRM eruit is en de performance een stuk beter is met de patch 1.35
SLI werkt nu op mijn GTX 295 !!!! (geclockt op 651 Mhz)
Dus ik heb alles op maximum staan op 1920 x 1200.
Alleen ubersampling en SSAO staan uit. De rest staat op maximum.
Ik haal nu een gemiddelde van 48 fps en dat is meer als genoeg om vlot te spelen.
Wat een game zeg ! Graphics zijn behoorlijk goed. Spel draait vlot.
Ik speel op hard en moet elk gevecht wel een paar keer spelen om het optimaal te doen. Ik hou wel van een game met een uitdaging. Ik snap nog niet zo veel van de signs en het craften en al die dingen maar dat komt nog wel.

Ben echt aangenaam verrast door deze game. Dit is pas een RPG voor volwassenen. Daar is Oblivion niks bij. Lekker ruw taal gebruik en veel geweld. Heerlijk ! Misschien had ik in de tijd de witcher 1 moeten spelen.

Hoeveel uur gameplay heeft deze game eigenlijk ?

Het aller coolste is misschien wel dat de keuzes die je maakt blijkbaar leiden tot een andere verhaal lijn.
Zo kon ik iemand zich laten overgeven of hem in stukjes hakken.
Ik heb al een paar keer een oude save geladen en een andere keuze gemaakt.
In de meeste games maakt het dus helemaal niks uit welke keuzes je maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 20-08-2011 07:27 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Hoeveel uur gameplay heeft deze game eigenlijk ?
Ik dacht dat ik hem rond de 20 uur uit had ongeveer.

Niet alle sidequests gedaan, maar de meeste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

vosss schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:25:
[...]

Ik dacht dat ik hem rond de 20 uur uit had ongeveer.

Niet alle sidequests gedaan, maar de meeste wel.

Ik speel op Hard en ben de aller sloomste speler ooit én ik doe alles (maar dan ook echt alles) wat er te doen valt. Ik zit nu op 40 uur en zit nog steeds in act 2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De game is een stuk korter dan het eerste deel. Maar ik heb er op normal toch zo'n 30 uur inzitten. Met alle sidequests gedaan (2 failed geloof ik).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ja ik zit ook ongeveer op 30 à 40 uur op normal difficulty. Ik heb ook zoveel mogelijk quests gedaan en veel gebied verkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzie2478
  • Laatst online: 04-11-2022
Is Chapter 3 nog de moeite?
Ik begon mijn interesse meer en meer te veliezen tijdens Chapter 2 ( ik volgde Roche).

Chapter 1 vond ik de max, ook qua side quests en zo.

Heb nu The Witcher 2 even van mijn systeem gehaald om plaats te maken voor Deus Ex :-)

Moet ik nog terugkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:52
Nou, als je zelf al chapter 1 en 2 gespeeld hebt en al in chapter 3 zit, heb je genoeg van het spel gezien om daar zelf antwoord op te kunnen geven niet? Maar ik zou zeggen, ja, natuurlijk. Of begin opnieuw en maak andere keuzes als je niet meer zo in het verhaal zit.

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb zelf Iorveth's path gekozen, maar ik heb van horen zeggen dat Roche's path een stuk minder interessant zou zijn. Misschien is het de moeite waard om een save van voor de keuze voor Roche te laden en van daar verder te spelen?

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Beiden zijn een compleet andere ervaring met elk zo hun bijzondere dingen. Je hebt met Roche bijvoorbeeld echt een compleet ander gebied om te verkennen en andere dingen om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Weet niet of iemand het er hier mee eens is, maar: hadden ze niet gewoon veel beter een act 4 eraan vast kunnen plakken, in plaats van een dubbele act 2? Of op zijn minst act 3 een beetje beter kunnen vormgeven?

Los van dit kritiekpunt (en de combat, OK), vind ik het trouwens een meesterlijk spel, laat dat duidelijk zijn :)

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Sinds gister het spel gekocht. Het ziet er opzich wel goed uit maar bij de gevechten krijg ik het gevoel dat het grotendeels button bashing is wat je moet doen.
Doe ik iets verkeerd? Snap ik het fightysteem niet? Of is mijn vermoeden juist en kan je gevechten al winnen door simpelweg op wat knoppen te rammen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:21:
Sinds gister het spel gekocht. Het ziet er opzich wel goed uit maar bij de gevechten krijg ik het gevoel dat het grotendeels button bashing is wat je moet doen.
Doe ik iets verkeerd? Snap ik het fightysteem niet? Of is mijn vermoeden juist en kan je gevechten al winnen door simpelweg op wat knoppen te rammen?
In het begin wel, maar later zal je tegenstanders tegen gaan komen waarbij je moet dodgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:23:
[...]

In het begin wel, maar later zal je tegenstanders tegen gaan komen waarbij je moet dodgen.
Maar buiten het dodge, zijn er nog andere technieken?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:10:
[...]

Maar buiten het dodge, zijn er nog andere technieken?
yup de signs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
ChojinZ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:21:
Welk niveau speel je het spel? Want ik kon op Hard en insane niet simpelweg 'buttonbashen'. Verder maak gebruik van traps, bommen, block, oliën voor je zwaarden e.d. Zorg verder dat je niet van achter wordt aangevallen, dat kost je ontzettend veel health.

• ChojinZ
karstnl schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:32:
[...]

Welk niveau speel je het spel? Want ik kon op Hard en insane niet simpelweg 'buttonbashen'. Verder maak gebruik van traps, bommen, block, oliën voor je zwaarden e.d. Zorg verder dat je niet van achter wordt aangevallen, dat kost je ontzettend veel health.
Ik speel op normal. Maar soms krijg ik het idee dat ik maar wat doe (tijdens de combat). Wellicht dat ik me nog moet inlezen\oefenen....

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:33:
[...]

Ik speel op normal. Maar soms krijg ik het idee dat ik maar wat doe (tijdens de combat). Wellicht dat ik me nog moet inlezen\oefenen....
Nu kom je er nog mee weg, maar na een tijd in Act 1 krijg je het hard te verduren. Op Normal vloog ik door de game, maar nu ik de game op hard aan het spelen ben merk ik dat in het gebied met die 3 ridders en 4 voetvolk in the monastery (waar je Roche moet uitleggen wat er gebeurde) het aardig lastig gaat worden als je button bashed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Zijn er ook nog meer mensen die last hebben van textures die nog worden geladen onder het spelen? Of poppetjes die ergens staan (vaak ontbreken er lichaams delen) en dan vliegen ze in eens naar een stoel waar ze horen te zitten. Het gaat na een paar seconden wel weg maar het is wel heel vervelend.
Heb een:
HD 6950 2Gb CFX
i5-2500K
8GB Ram (win 32Bit)
Of weet iemand waar het aan kan liggen?
Ik heb alles op ultra behalve Supersampling.

Edit: Als ik op low speel heb ik het ook nog een beetje..

[ Voor 6% gewijzigd door MiliaanR op 03-09-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Waarschijnlijk een driver issue. Heb je de drivers al eens geupdate?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Video wel vaker heb nu Catalyst CC 11.8, ik heb mijn geluidskaart van de week nog upgedate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiliaanR schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:50:
Zijn er ook nog meer mensen die last hebben van textures die nog worden geladen onder het spelen? Of poppetjes die ergens staan (vaak ontbreken er lichaams delen) en dan vliegen ze in eens naar een stoel waar ze horen te zitten. Het gaat na een paar seconden wel weg maar het is wel heel vervelend.
Heb een:
HD 6950 2Gb CFX
i5-2500K
8GB Ram (win 32Bit)
Of weet iemand waar het aan kan liggen?
Ik heb alles op ultra behalve Supersampling.

Edit: Als ik op low speel heb ik het ook nog een beetje..
Windows 32 bit? Ik denk dat het daar aan ligt. Je gebruikt dan namelijk maar maximaal 3.5GB van je totale capaciteit.

Texture pop in heb ik alleen vlak na het laden van een savegame. Dat is dan wel met 12GB Ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Lijkt me stug;
Ik speel 'm ook op 32bit Windows versie, met 4Gb ram en heb hier geen last van.

Daarbij is een driverupdate niet altijd de oplossing, vaak is het zelfs de oorzaak.
Had je deze problemen ook voordat je naar Catalyst 11.8 ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het een heel mooi een leuk spel(ben nog niet zo ver maar toch)

Maar nu wel tegen een klein ergenisje aangelopen.. (kan ook aan mij liggen hoor)
Ik ben in die stad waar ik zo'n troll moet helpen ,,,, en ze`n she troll moet zoeken..
Maar weet men god niet waar ik die kan vinden joh.. ben al anderhalfuur bezig met rondlopen in die bossen en word er een beetje gek van.. Dan toch maar een strategy guide downloaden. want vind rps heel erg leuk. speel ze al jaren. maar heb geen zin om bij elke quest anderhalf uur te moeten kutten voordat ik1 meter verder kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Begin es met het gaan naar de hutjes net buiten de stadsmuur, aan de rechterkant..

Tis overigens wel aan te raden om zodra je een dorp oid tegenkomt eerst elk hut/huis/krot wat je tegen komt in te gaan en met iedereen praten..
Dan had je al wat tips gehoord en dingen gezien die je helpen om de She-troll te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Bedankt.

Is het trouwens aan te raden om Witcher 1 eerst te spelen?
Of maakt dat niet zoveel uit voor het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Het is zowiezo aan te raden om deel 1 te spelen!
Maar dan moet je dat wel doen vor het verhaal en spelwereld; grafisch is het inmiddels toch wel een beetje achterhaald. Helemaal vergeleken met deel 2.
Maar als je er eenmaal in zit, dan is het moeilijk om te stoppen; nog even deze quest afmaken, oh en deze, en deze, en deze, of fck tis alweer 04:00.. :+

Maar voor deel 2 maakt het niet zo heel erg veel uit; je komt alleen wel af en toe wel wat referenties naar de gebeurtenissen uit deel 1 tegen die je dan niet kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Stinger_ schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:47:
Had je deze problemen ook voordat je naar Catalyst 11.8 ging?
Ja ik had het ook al er voor.. Heeft het anders te maken met CFX?
Ik heb ook een support gedaan naar TW2 dus ik hoop dat ik snel antwoord krijg.

[ Voor 14% gewijzigd door MiliaanR op 04-09-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Zou met CFX te maken kunnen hebben, dunno.
Er is wel es een AMD CFX hotfix geweest; http://support.amd.com/us...MDCatalyst115ahotfix.aspx
Die zou je kunnen proberen.

Als dat ook niet werkt, dan 1 van de kaarten uitschakelen en kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
WAT EEN KUT SPEL!!! Te veel irritaties om op te noemen! Dat handjedrukken wie verzint zoiets kuts! Iedere boss staat garant voor 100000x opnieuw beginnen. Ik ga deze troep eraf halen! Witcher 1 was 10x chiller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Speel anders eens op easy..
Of patience / minesweeper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

wezzal schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:38:
WAT EEN KUT SPEL!!! Te veel irritaties om op te noemen! Dat handjedrukken wie verzint zoiets kuts! Iedere boss staat garant voor 100000x opnieuw beginnen. Ik ga deze troep eraf halen! Witcher 1 was 10x chiller!
Misschien tijd om een andere hobby te zoeken! Zoals vissen, dat is pas chill!

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:38:
Het is zowiezo aan te raden om deel 1 te spelen!
Maar dan moet je dat wel doen vor het verhaal en spelwereld; grafisch is het inmiddels toch wel een beetje achterhaald. Helemaal vergeleken met deel 2.
Maar als je er eenmaal in zit, dan is het moeilijk om te stoppen; nog even deze quest afmaken, oh en deze, en deze, en deze, of fck tis alweer 04:00.. :+

Maar voor deel 2 maakt het niet zo heel erg veel uit; je komt alleen wel af en toe wel wat referenties naar de gebeurtenissen uit deel 1 tegen die je dan niet kan plaatsen.
Deel 1 is grafisch nog zo slecht niet eens, zeker niet als je gebruik maakt van de texture patches die door de community gemaakt zijn (vraagt wel meer hardware kracht). Wel een heel andere speelstijl! Wat mij betreft ook een aanrader om eerst te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:{ Handje drukken zat ook in deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Die armworstelen mini-game was echt wel kut. Zo'n slechte controls zeg, maar als je wat doorzet krijg je het wel door. Maar om vanwege de controls in een minigame en je incapabiliteit om een boss te verslaan de hele game af te schrijven... Leren relativeren jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ja en als het niet meteen lukt betekent het niet dat het spel niet goed genoeg is, maar dat je meer moet oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Het is wel een 18+ spel he, daar wordt wel van verwacht dat je beetje realiteit hebt meegemaakt en dat kunt relativeren naar een game. Dit maakt het allemaal immens echter, of had je gehoopt dat je een halfgod was die alles aan kon en nergens zich echt voor hoefde in te spannen.

Persoonlijk vond ik de armpjesdrukken, te simpel. Vond het dobbelen irritaties opwekken, maar al met al. Witcher 2 is wel een vooruitgang vanaf witcher 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Kan iemand mij het nut vertellen van die twee zwaarden? Zilver is voor beestjes andere zwaard is voor mensen.
Maar wie heeft bedacht dat dit leuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
wezzal schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:22:
Kan iemand mij het nut vertellen van die twee zwaarden? Zilver is voor beestjes andere zwaard is voor mensen.
Maar wie heeft bedacht dat dit leuk is?
Toch niet veel moeite om het juiste zwaard te kiezen? En het zorgt voor meer itemkoorts aangezien je verschillende mogelijkheden hebt voor de 2 zwaarden. Een beetje zagen om te zagen dat je daar doet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

In het begin is het zeker niet makkelijk en op hard staan de bazen garant voor zweed in de naad. Des te groter de voldoening als dat monster dood neer ploft 8)

Ff doorzetten en niet lopen bitchen over het armwrestling verhaal. Witcher 2 is zeker chiller dan Witcher 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jidd00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoort het bij het spel dat je soms niet kan blocken? Is iig heel irritant, ben nog maar net begonnen en heb er nu eigenlijk al geen zin meer in. Telkens opnieuw beginnen en door geen/slechte checkpoints ben je veel te lang bezig met 1 ding.

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
jidd00 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:16:
Hoort het bij het spel dat je soms niet kan blocken? Is iig heel irritant, ben nog maar net begonnen en heb er nu eigenlijk al geen zin meer in. Telkens opnieuw beginnen en door geen/slechte checkpoints ben je veel te lang bezig met 1 ding.
Oftewel je bent een noob... als je had opgelet of maybe het boekje had gelezen dan had je geweten dat je voor het gebruken van signs EN BLOCKEN vigor gebruikt. Je heb 3x Vigor kleine balkjes onder je healthbar. Ook moet je gewoon veel dodgen en zorgen dat je quen goed gebruikt. Maar als ik dit hier zo lees klink jij als een van de velen mensen die na de launch zeiden dat het te moeilijk was, gewoon even doorlezen en anders op youtube een filmpie bekijken. Imo wordt het vechten steeds makkelijker omdat je na verloop van tijd meer talents etc hebt waardoor je ook makkelijker je vijanden kunt verslaan of hun damage kunt verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Flamen hoeft ook weer niet. Je kunt het ook normaal uitleggen. Ik had ook pas halverwege Act 2 door dat Vigor ook was om te blocken, dus heb ik de eerste tijd veel gerold om klappen te ontwijken.

• jidd00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Het is een download dus dan gaat het boekje lezen een beetje moeilijk, of niet?
Verder zal ik de uitleg wel gemist hebben als die er was.
En wat is quen?

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 00:16
jidd00 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:11:
Het is een download dus dan gaat het boekje lezen een beetje moeilijk, of niet?
Verder zal ik de uitleg wel gemist hebben als die er was.
En wat is quen?
Elke download van Steam, GoG of andere komt met een boekje normaal gezien. Waar heb jij jouw versie dan gedownload?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ben je alle messen die je weggooit ook echt kwijt? Ik had net een setje van 5 Robust well-balanced daggers die ik heb gebruikt om een van die %$^& Endrega Queens een laatste zetje te geven.
Moet ik nog eens goed in de omgeving rondkijken of zijn ze gewoon pleite?

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 14-09-2011 21:26 ]

🖥️ | 🚗

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Dear Witcher Fans,

CD Projekt would like to invite you to be a part of our Fall Conference which takes place on the 22nd of September. The Witcher 2, version 2.0 is on its way and we would like you to join us on this special day, as we are going to reveal some new, exciting facts regarding the upcoming release and shed some light on the recently announced adaptation of Assassins of Kings for Xbox 360.

CD Projekt RED and GOG.com will be jointly streaming their international portions of the CDP Fall 2011 conference via Ustream video feed at 6:00 PM Warsaw time (4:00 pm GMT, 12:00 noon EDT, or 9:00 PDT) on Thursday 22 September here. GOG.com will be discussing their performance in 2011 and revealing new developments. CDP RED will be showing off the new features of The Witcher 2 version 2.0 live for the very first time, followed by a live gameplay demonstration of The Witcher 2 for Xbox 360. Last but not least, there is also an official unveil of the box art for the title scheduled to take place on that day.

CD Projekt RED's demonstration of The Witcher 2 version 2.0 new content, will start at 4:15 GMT, and version 2.0 will become available just one week after the event on the 29th of September. During the presentation, People watching the stream will be able to take a closer look at some of the most important additions and enhancements to be included in this content update such as:

- Tutorial - New, more comprehensive tutorial that will allow players to slowly get familiar with the world of the game.

- Dark Mode - a brand new difficulty level designed for everyone who's looking for a fresh challenge. This mode also comes with a special set of dark-themed items to go along with it.

- Arena Mode - the arcade style mode where players fight countless waves of enemies in order to achieve the highest score, and later boast about it on specifically designed leaderboards. Be sure to watch this segment to see the new opponent that's being introduced to the game with version 2.0!

Fans from all over the world will also be able to watch live gameplay from The Witcher 2 on Xbox 360 and see how the development of the most complex and unique RPG to ever arrive on consoles is coming along. The creators of The Witcher 2 will wrap up the CDP Fall 2011 conference by talking in detail about the development philosophy behind the title.
:D :D

internix.be

• Gurneyhck

'CD Projekt Red bezig met Witcher 2-uitbreiding en Witcher 3'

Ontwikkelaar CD Projekt Red lijkt te werken aan zowel een uitbreiding voor The Witcher 2 als een geheel nieuw vervolg op dat spel. Dat liet althans een van de makers dit weekend doorschemeren, zonder een expliciete aankondiging te doen.

Game designer en schrijver Jan Bartkowicz deed de uitspraken over de toekomst van The Witcher tijdens de Eurogamer Expo, die in het afgelopen weekend in Londen werd georganiseerd. Bartkowicz liet weten dat CD Projekt Red nog niet klaar is met de franchise. "Er ligt in elk geval nog één grote uitgave in het verschiet", vertelde de Poolse schrijver in Londen. Zijn team van schrijvers werkt al aan The Witcher 3 terwijl er nog wordt gewerkt aan updates voor The Witcher 2, aldus Bartkowicz.

Bartkowicz liet niet alleen doorschemeren dat CD Projekt Red al aan The Witcher 3 werkt, hij liet ook blijken dat The Witcher 2 nog wordt voorzien van ten minste één grote update na de '2.0-update' die voor 29 september is gepland. Bartkowicz gaf geen verdere details over de mogelijke uitbreiding en vertelde ook niet wanneer de content verwacht mag worden.

Op 29 september kunnen pc-gamers een nieuwe update downloaden voor The Witcher 2. Later, als de Xbox 360-versie in de winkels ligt, kunnen pc-gamers de extra content die dat spel bevat, gratis downloaden. CD Projekt Red redeneert dat mensen die een pc-versie hebben gekocht niet minder recht hebben op de content dan spelers van de later uitkomende Xbox 360-versie, vandaar dat zij de content gratis aan hun game zullen mogen toevoegen.
bron: nieuws: 'CD Projekt Red bezig met Witcher 2-uitbreiding en Witcher 3'

The Witcher 2, new & improved version 2.0 available now!

THE WITCHER 2: ASSASSINS OF KINGS VERSION 2.0 MAIN FEATURES:

1. Completely new, extensive Tutorial System
The new tutorial helps players fully enjoy the game from the very beginning and systematically explains the depth of The Witcher 2’s combat and gameplay mechanics. It allows gamers to gradually and smoothly immerse themselves in the game world and Geralt’s adventures.

2. Special Dark difficulty setting
The new Dark Mode presents players with a new challenge, the highest level of difficulty where every foe is now a significant challenge requiring careful planning and consideration. Dark Mode also features several new sets of equipment and items all linked together through a dark legend in the game journal. These cursed items harm Geralt so long as the sets remain incomplete, but once the player collects all the components, the Blasphemer’s, Oathbreaker’s and Kinslayer’s outfits provide great advantages in combat. Dark Mode offers dark-themed gear with very high stats such as:
• 3 new sets of dark armor (light, medium, and heavy)
• 3 new sets of dark swords (3 silver, 3 steel)
• Other Dark themes/elements in the game

3. Completely new arcade-style Arena Mode
Infinitely replayable and progressively more challenging, Arena lets you hone your combat skills and techniques against all the different monster types from the game. Dispatch wave upon wave of progressively more difficult enemies, earning awards that you can use to upgrade abilities, experiment with new weapons and armor, and to test your alchemy skills. Hirelings can also assist you in battle—for a price. Combat waves will continue infinitely until your character is defeated, after which you’ll see a statistical summary of results. Players can share their results with their friends by uploading this summary to the official Witcher forums or to Facebook. Arena Mode includes:
• New location, with a dynamic, responsive audience reacting to the events
• A new monster type, Werewolf
• Waves of different opponents, looped with increasing levels of difficulty
• 3 different prizes to choose from in each wave
• 3 new characters (mage, knight, and dwarven fighter) that can serve as allies during clashes
• A shopkeeper offering gear and enhancements
• 3 new GUI panels designed specifically for the mode
• New dialogue
• New background music
• New Witcher Forum and Facebook integration

4. Technical Bliss
Version 2.0 includes all previous and new technical and gameplay enhancements such as:
• 40+ new technical and gameplay enhancements
• 100+ previous technical and gameplay fixes
• All 9 previous DLC packs
- Troll Trouble
- Roche Commando Jacket
- Ultimate Alchemy Suit
- Ultimate Magical Suit
- Ultimate Swordsman Suit
- Finisher Pack
- Mysterious Merchant
- Barbers and Coiffeuses
- A Sackfull of Fluff

For a complete list of changes, click here.

Even een update ;)

Verwijderd

Over die update gesproken. Inmiddels zou die live moeten zijn, maar beats me hoe je die update zou moeten binnenhalen. Het launcher-scherm openlaten en je op de hoogte laten brengen van nieuwe patches lijkt bij mij niks te doen. Hebben andere tweakers hier al ervaring mee?

UPDATE: Goh, de site checken misschien. http://www.thewitcher.com/patch2/

Ik ben gewoon verwend met al die automatische patchers en Steam gerommel!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 22:52 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Game opstarten en dan komt hij vanzelf binnen. Hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Bij mij ging het gewoon via de launcher, op een enkele keer klikken na; geheel automatisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wel erg jammer dat je in Arena mode niet kunt saven. Ben je na een uur spelen lekker op weg, kun je de eerstvolgende keer weer helemaal opnieuw beginnen :/

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
MadMarky schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:20:
Wel erg jammer dat je in Arena mode niet kunt saven. Ben je na een uur spelen lekker op weg, kun je de eerstvolgende keer weer helemaal opnieuw beginnen :/
Zelf nog niet geprobeerd, maar dat zou wel een gemis zijn als dat zo is. Ik kan niet uren achter elkaar spelen, geen tijd voor en hou het ook niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Gurneyhck schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:01:
Beetje late reactie misschien, maar jouw cpu is opzich nog wel prima hoor. Als je een nieuwe grafische kaart koopt (hd5850/5870 2e hands bijvoorbeeld), dan ben je niet veel geld kwijt maar heb je wel een mega performance boost te pakken.

[...]

Zijn allemaal leuke kaarten voor mooie prijsjes. Die cpu upgrade kun je altijd nog doen, geloof me dat maakt heel wat minder uit in gamen dan de videokaart.
Een nog veel latere reactie :) Ik ben eigenlijk best wel een "retro-gamer": Het boeit me niet hoe oud een spel is. Als ik er zin in heb, doe ik nog wel een run door Neverwinter Nights 1 (2002 :P). Daarom loop ik zelden tegen problemen met de grafische kaart aan.

Dragon Age 1 + expansion (2009 / 2010) draaiden nét speelbaar (gemiddeld 32 FPS) in 1280x1024 met alles maxed (behalve AA en Aniso, uit) op mijn systeem. The Witcher 1 (2007) draait OK; alles op de hoogste stand (behalve DoF, op Medium en AA, uit) draait op ~45 FPS.

Nu heb ik echter een spel bij de kladden dat het niet zo goed doet... The Witcher 2 (drm-free via Gog.com, tijdens de promo :P)

Deze wil ik gaan spelen zodra ik met mijn huidige Witcher 1 Enhanced Edition run klaar ben.

Laten we zeggen dat The Witcher 2 niet draait... niet echt in elk geval. Met alles op Low in 1280x1024 draait het spel zo tussen de 18 en 24 FPS op momenten dat het niet te druk is op het scherm. Dat is niet speelbaar meer. Om het speelbaar te krijgen moet ik terug gaan naar 1024x768. Bij veel spellen (Neverwinter Nights 1 en 2, Dragon Age) gaat dat wel, maar The Witcher 2 heeft teveel detail en gebruikt te kleine lettertypes. Tekst is dan niet meer leesbaar.

Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar een Gainward GTX560 voor 180 euro; en dan maar hopen dat hij net zo "fluisterstil" is als de meeste reviews zeggen. (Wat veel reviews aanmerken als "fluisterstil" klinkt mij meestal als "oorverdovend lawaai" in de oren. De meeste reviewers zijn blijkbaar doof... ik heb in elk geval nu een 9600GT.)

Die GTX 560 trekt ongeveer 50W meer dan mijn 9600GT (150 vs 97 TDP). Mijn systeem bevat de volgende onderdelen:

P5Q, E8500, 4x 2GB RAM, 9600 GT, Xonar geluidskaart, Raptor 74GB, 1TB HDD, Brander. Als ik de wattages optel:

P5Q 50W (?) CPU: 65W, 9600GT (95W) RAM 20W (?) Xonar 20W (?), HDD's (20W totaal), brander (verwaarloosbaar, idle).

Ik kom dan uit op 270W piekverbruik. Mijn voeding is 400 of 430W. Dat moet ik even nakijken. Twee vraagjes dus:

1. Wordt het spel goed speelbaar op 1280x1024 met de meeste settings op high (DOF mag op Medium, AA en Aniso mag uit) als ik hier een GTX 560 in knal?
2. Zijn de wattages hierboven realistisch? (De CPU en GPU heb ik uit de specs, de rest heb ik "verzonnen"). Na vervanging zou ik uitkomen op een piekverbruik van 325W, wat nog steeds ruim onder de 400W ligt. Ik weet echter wel dat voedingen verschillende rails hebben en dat soort akkefietjes... is een GTX 560 met een 400W voeding haalbaar?

Indien niet, dan denk ik dat ik deze maand de kaart vervang, samen met de voeding (600W waarschijnlijk), en dan ergens volgende maand nog effe snel een Q8400 erin knal, en begin volgend jaar een SSD ter vervanging van de Raptor.

Voor het geval iemand het wil suggeren: Ik heb op dit moment totaal geen zin om een compleet nieuw systeem te bouwen. Dat zou uitkomen op >1000 euro. Ten eerste wil ik dat niet uitgeven, ten tweede heb ik 0,0 zin een nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Mensen, voor iedereen die the Witcher 2 nog zoekt voor op de PC, hij is te koop op GOG.com voor 23 euro(digitale download).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een GTX560 kom je al een heel eind. Speel zelf de game op max (behalve Ubersampling) met mijn GTX560-TI en het draait allemaal prima. Het gaat hierbij dan om de volgende kaart:

pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC

Met het standaard fanprofiel is ie aardig aan de luide kant. Na een nieuwe graph ingeladen te hebben met MSI Afterburner draait ie aardig stil (stiller dan de Radeon 4870 stofzuiger die ik hiervoor had ;)) rond de 70-75C. Binnen de perken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Op welke resolutie draai je?

In de toekomst vervang ik het scherm (Eizo S1931, 19 inch) waarschijnlijk door een Eizo ColorEdge 22 inch of 24 inch, wat dus een resolutie van 1680x1050 of 1920x1080 inhoudt. Dit spel draait slecht op non-Native resoluties, omdat de lettertypes zo klein zijn dat ze volledig wegblurren.

Het is niet de bedoeling dat ik na het overgaan op een ander scherm de graka weer moet upgraden.

Geforce.com geeft voor de 560 Ti heel goede resultaten, zelfs tot 2560x1600 toe. Dan moeten zelfs toekomstige spellen wel aardig lopen aangezien ik de eerste paar jaar toch niet aan die resolutie ga komen. 1920x1080 wordt echt de max bij het volgende scherm.

Wellicht moet ik maar gewoon doorbijten en in stappen upgraden: deze maand mijn voeding (Nexus 400 / 430 -> Nexus 700W) en grafische kaart (9600GT passive -> Gainward GTX 560 Ti Phantom), voor een totaalprijs van ongeveer 300 euro. Dan volgende maand: E8500 -> Q8400 voor 125 euro, en ergens begin volgend jaar de laatste stap: Raptor 74GB -> SSD (moet ik nog effe kijken welke).

Dan ben ik er voor 575-600 euro vanaf. Een complete vervanging van mijn bak zou uitkomen zo rond de 1200 euro, met als enige verschil een i7 in plaats van een Q8400, en dan heb ik een nieuwe OEM-windows nog niet meegerekend. En ik heb echt een pesthekel aan herinstalleren, want mijn installatie bevat zeer veel software. Een dergelijke upgrade zou mijn bak weer een jaar of 3 vooruit helpen, en dan zie ik wel wat er dan te krijgen is. Mijn huidige bak is de moeite van het verkopen niet waard.... 200 euro inclusief Windows, denk ik :X

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 03-10-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Dan ben ik er voor 575-600 euro vanaf. Een complete vervanging van mijn bak zou uitkomen zo rond de 1200 euro, met als enige verschil een i7 in plaats van een Q8400
tis maar wat voor onderdelen je koopt en wat je allemaal wilt met je pc, als ik jouw verhaal zo lees is een systeem van 1200 zwaar overkill

Mijn systeem koste me in totaal 850 euro inclusief 24'' scherm en ik draai the witcher (en andere spellen) maxed out behalve ubersampling of iets dergelijks. dat is niet heel veel verschill met jouw simpele upgrade

Maar je moet natuurlijk helemaal zelf weten waar aan en hoeveel geld je uitgeeft

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ben gisteren weer opnieuw begonnen in de Dark mode.

Nu was ik bezig in de proloog, met de aanval op het kasteel. Kwam op de binnenplaats weer langs die 'grap', dat ventje die zo uit Assassin's Creed lijkt te komen.
Zie ik een tekst in beeld verschijnen, "New ability: Assassin". Heb dit in mijn eerste playthrough niet gezien nadat ik dat ventje vond. Doet die ability nog iets, of is het echt een grap?

Zie hier een filmpje ter verduidelijking.

Edit: Volgens de uitleg bij dit filmpje verhoogt dit je backstab damage met 25% :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Nyarlathotep op 03-10-2011 17:28 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Na een stapel spul vergeleken te hebben, denk ik dat ik voor de volgende onderdelen ga:

- Gainward GTX560 Ti 2GB (245 euro *1)
- Intel Q8400 Quad-Core CPU (125 euro *2)
- Nexus 700W modulaire voeding (79 euro *3)
- Crucial M4 64GB SSD (85 euro *4)

Totaal: 534 euro

Verwachte verkoop van mijn Nexus 430W voeding, E86500 en GT9600: rond de 100 euro totaal.

Ik heb het gevoel dat mijn systeem met mijn gebruik en game-"stijl" (ik lig altijd achter, en hoef niet per se spellen op 2560x1600 te draaien met 8xAA en 16xAF) er dan wel weer een jaar of 2 of langer tegen moet kunnen zodat ik geen nieuwe installatie hoef uit te voeren. (Hopelijk vereist The Witcher 3 niet de 560Ti als minimum over een 1,5 jaar :P) Als Windows 8 al mijn software goed ondersteunt, ga ik wellicht direct daarop over met een compleet nieuwe computer, over 2 jaar.

offtopic:
*1. 30 euro extra voor de stille koeler, 20 euro extra voor 2GB ipv 1GB. HD6870 en HD6950 zijn niet beschikbaar in een extra stille variant zover ik kan zien, en ze vallen dus af.
*2. Goedkoopste Quad-Core die VT-X ondersteunt. Deze cpu heeft itt mijn E8500 een clocksnelheid van 2.67 GHz ipv 3.16 GHz, en 4MB cache ipv 6MB, maar wel 2 extra cores. Hij heeft hij geen Trusted Execution en VT-direct-IO, wat de E8500 wel heeft, maar die laatste twee dingen heb ik nooit gebruikt.
*3. 10 euro duurder dan de 530W variant. Ik hoop dat hij met zijn < 15.5dB net zo stil is als mijn huidige Nexus.
*4. Lijkt de beste snelheid vs. prijs SSD van het moment te zijn, als ik zie hoeveel mensen hem aanschaffen. Mijn OS/Applicatie-installatie is 28 GB, dus 64GB is ruim zat.

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 03-10-2011 18:32 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste