[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 03-10-2011 22:23 ]
Verwijderd
Je zou wel wat probleempjes kunnen krijgen met de koeling naarmate de tijd verstrijkt. Had met mijn vorige Core2Duo ook dat probleem. Alles draaide nog fantastisch totdat ik eens een temperatuurmetertje aanzette. 80 Celsius 100% van de tijd.Katsunami schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:16:
Op welke resolutie draai je?
In de toekomst vervang ik het scherm (Eizo S1931, 19 inch) waarschijnlijk door een Eizo ColorEdge 22 inch of 24 inch, wat dus een resolutie van 1680x1050 of 1920x1080 inhoudt. Dit spel draait slecht op non-Native resoluties, omdat de lettertypes zo klein zijn dat ze volledig wegblurren.
Het is niet de bedoeling dat ik na het overgaan op een ander scherm de graka weer moet upgraden.
Geforce.com geeft voor de 560 Ti heel goede resultaten, zelfs tot 2560x1600 toe. Dan moeten zelfs toekomstige spellen wel aardig lopen aangezien ik de eerste paar jaar toch niet aan die resolutie ga komen. 1920x1080 wordt echt de max bij het volgende scherm.
Wellicht moet ik maar gewoon doorbijten en in stappen upgraden: deze maand mijn voeding (Nexus 400 / 430 -> Nexus 700W) en grafische kaart (9600GT passive -> Gainward GTX 560 Ti Phantom), voor een totaalprijs van ongeveer 300 euro. Dan volgende maand: E8500 -> Q8400 voor 125 euro, en ergens begin volgend jaar de laatste stap: Raptor 74GB -> SSD (moet ik nog effe kijken welke).
Dan ben ik er voor 575-600 euro vanaf. Een complete vervanging van mijn bak zou uitkomen zo rond de 1200 euro, met als enige verschil een i7 in plaats van een Q8400, en dan heb ik een nieuwe OEM-windows nog niet meegerekend. En ik heb echt een pesthekel aan herinstalleren, want mijn installatie bevat zeer veel software. Een dergelijke upgrade zou mijn bak weer een jaar of 3 vooruit helpen, en dan zie ik wel wat er dan te krijgen is. Mijn huidige bak is de moeite van het verkopen niet waard.... 200 euro inclusief Windows, denk ik
Ik draai al mijn games op 1920x1080 en dat doet de GTX560 gewoon prima. Ik snap zelf eigenlijk niet waarom mensen nog 570, 580 en 590 kaarten kopen. Okee, Ubersampling kan dan aan maar voor de rest? Weinig extra's.
Arena mode is best vermakelijk maar ik blijf het maar vaag vinden. Je kunt niet saven en als je alle 30 rondes hebt gehad begint het gewoon weer van voren af aan bij de simpele La Valette soldaatjes uit de eerste ronde. Die dan ook binnen 15 seconden allemaal plat liggen
En het hele idee achter de puntentelling klopt gewoon niet. Op een lagere moeilijkheidsgraad krijg je minder punten per ronde, maar is het wel makkelijker om alle 30 rondes te overleven. Daarna ben je zo hoog geleveld dat je dat geintje oneindig kunt blijven herhalen. Ik ben gisteren uit verveling na 51 ronden en 77.853 punten maar gestopt met spelen

Waarom zou je nog voor een hogere moeilijkheidsgraad kiezen als je voor maximale punten wilt gaan?
Haha ja, die heb ik ook zien liggen toen m'n huidige sessie begon. Inclusief die melding over de Assasin ability. Had alleen de link met Assasins Creed niet gelegd, geweldigNyarlathotep schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:25:
Ben gisteren weer opnieuw begonnen in de Dark mode.
Nu was ik bezig in de proloog, met de aanval op het kasteel. Kwam op de binnenplaats weer langs die 'grap', dat ventje die zo uit Assassin's Creed lijkt te komen.
Zie ik een tekst in beeld verschijnen, "New ability: Assassin". Heb dit in mijn eerste playthrough niet gezien nadat ik dat ventje vond. Doet die ability nog iets, of is het echt een grap?
Zie hier een filmpje ter verduidelijking.
Edit: Volgens de uitleg bij dit filmpje verhoogt dit je backstab damage met 25%

Nog maar net begonnen maar weet zeker dat het alleen maar beter kan worden.
Hopelijk kan G in de volgende deel wel springen
The first casualty in war is always the truth...
Graphics prachtig, animaties goed, verhaal diepgaand, ... Ik kan er blijven over doorgaan, maar dat laat ik over aan de talrijke reviews.
Wou toch even reageren hier, om het topic te bumpen en wie weet ... zo nog mensen te overhalen om het te kopen.
In ieder geval wordt 'part 3' uitgebreid qua verhaal en quests meende ik ergens gelezen te hebben.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Joepie! Vanavond mag ik beginnen \o/ Gisteravond deel 1 maar weer es uitgespeeld!
[ Voor 17% gewijzigd door Japser op 07-02-2012 09:13 ]
Spielerei...
Maar deze game kun je ook voor een tientje minder vinden. Krijg je er nog een mooi doosje bij ook!
Gewoon wachten tot er Steam sales zijnsuperbassie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:21:
Ik vind Steam vaak belachelijk duur. En dat voor een digitale versie...
Maar deze game kun je ook voor een tientje minder vinden. Krijg je er nog een mooi doosje bij ook!
Ik heb The Witcher 2 voor 33,49 EUR gekocht indertijd.
En Deus Ex Human Revolution bv maar voor 16.99 EUR.
Steek al je gewenste games in een wish list en als er sales zijn kan je losgaan
Verwijderd
Er is nog een andere reden om het spel hier te kopen: Toen het spel voor preorder vrij kwam zat er in de newsletter een oproep om het via gog.com te kopen omdat er dan het meeste geld bij de makers kwam en het minste bleef steken bij distributeurs.Katsunami schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:29:
Houd gog.com ook in de gaten. The Witcher II is een van hun weinige nieuwe games. Bij de laatste grote update was TWII een week in de aanbieding voor $29. Ik heb toen 22.95 euro betaald.
Dus als je het dan toch in de aanbieding wilt hebben, lijkt me dat de plek. Momenteel kost hij er echter 41 euro (als de Grieken afbetaald zijn wordt het beter, want het gaat op gog.com in dollars
Spielerei...
De enhanced editie kan je, wanneer die er is, gratis als update downloaden voor elke versie van The Witcher 2.
Wat is het verschil tussen enhanced en 2.0 die nu al op de site staat?Docho schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:23:
@ hierboven
De enhanced editie kan je, wanneer die er is, gratis als update downloaden voor elke versie van The Witcher 2.
Spielerei...
2.0 zijn de normale updates, de enhanced is met een stuk verhaal erbij,el-jorge schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:31:
[...]
Wat is het verschil tussen enhanced en 2.0 die nu al op de site staat?
Enhanced = nieuwe bugfixes plús alle extra content die ze voor de Xbox360 versie gemaakt hebben.
En dan alles voor € 0,0!
Ik heb hem toen der tijd bij G2PLAy gekocht, en kon hem wel gratis updaten naar de 2.0 versie.
Maar ik moet zeggen, ik was al onder de indruk van The Witcher 1 maar The Witcher 2 slaat echt alles. Het is zo mooi gemaakt en ook de verhaallijn. Dus dit spel is gewoon de moeite waard om het te spelen.
Ben nu net bij Chapter 2, dus heb nog wel even te gaan. Maar zoals ik al zei geweldige game echt een aanrader.
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo
Pas eind vorig jaar aangeschaft, en direct verslaafd. Normaal speel ik games nauwelijks volledig uit, maar hier bleef het verhaal je echt boeien.
Aan diegenen die de game ook al ver genoeg hebben gespeeld/uitgespeeld:
Herinnert iemand zich de zin "Oooooddiiin, where are you?!"
Haha, ik blijf die zin horen precies, werd er echt mee naar m'n hoofd gesmeten in het spel. Ik kon die quest maar niet oplossen (pas als ik het echt beu was keek ik eens in de guide) dus heb die zatlappen voldoende horen roepen
Heb de game nu nog altijd geïnstalleerd, want wacht ook op die gratis DLC.
En mensen, verwijder niet jullie savegames, want had is gelezen dat acties die je al deed bepaalde gevolgen kunnen hebben in de DLC.
Zijn er eigenlijk Xbox360 gebruiker die hier naar uitkijken?CD Projekt RED studio is proud to announce that The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition has gone gold on the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft. Both the Enhanced Edition and Dark Edition of the game are now available for pre-sale and scheduled to arrive at retail stores on April 17, 2012.
''We are very excited to have The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition for Xbox 360 in our spring line-up this year,'' said Kevin Kebodeaux, Senior Vice President, Sales Americas, Warner Bros. Interactive Entertainment., The Witcher’s 2 North American distributor ''This game contains all of the elements that make The Witcher a truly immersive experience that will undoubtedly captivate console gamers just as it has and continues to engage PC gamers.''
''The game is truly a masterpiece and we are excited to bring the complex and non-linear story of Geralt of Rivia to console players'' added Olivier Comte, senior vice president, NAMCO BANDAI Partners S.A.S., the game’s distributor for Europe, Asia and Australia.The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition for Xbox 360 is an adaptation of the hit RPG fantasy game on PC. The game offers more than 40 hours of non-linear gameplay, set in a beautiful dark fantasy setting. At its core, the game gives players complete freedom to develop the game’s storyline through a series of choices.
''The game will be released in over two weeks, but I think we will surprise players in the following weeks. On the 5th of April we will host a conference and announce something truly extraordinary – so be sure to watch our live stream at 5 p.m. GMT that day.'' Said Marcin Iwiński, joint-CEO of CD Projekt RED.
The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition features never-before-seen content, making it the richest version of The Witcher 2. If you haven’t yet, visit buy.thewitcher.com to place your pre-order.
Vind dat er nogal weinig over gepraat wordt, dit terwijl het op de PC één van de RPG's is van de laatste jaren.
Verwijderd
De 'Dark Edition' voor de Xbox360 is anders al een tijdje uitverkocht in europaDocho schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:27:
The Witcher 2 voor de Xbox360 is 'gold' gegaan op 29 maart.
Zijn er eigenlijk Xbox360 gebruiker die hier naar uitkijken?
Vind dat er nogal weinig over gepraat wordt, dit terwijl het op de PC één van de RPG's is van de laatste jaren.
Ik heb het spel al vele uurtjes gespeeld maar nooit uitgespeeld. Ik ben nu aan het wachten op de Enhanced Edition voor de PC en dan hem weer helemaal opnieuw spelen. Heb er nu al zin in, te gekke game!
Ik heb Skyrim main quest uitgespeeld, maar moet je zeggen dat de Witcher 2 een veel dieper (en volwassener) verhaal heeft en de graphics en de sfeer zijn geweldig! Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de Xbox versie er uit komt te zien.
Tinus
Verwijderd
Daar vergelijk je ook wel twee uitersten natuurlijk: The Witcher verteelt, over meerdere delen, één verhaal wat gebaseerd is op literaire werken van een man die wel omschreven wordt als de beste Poolse fantasy schrijver, terwijl TES games losstaande dingen zijn die je zoveel mogelijk ruimte om te ontdekken bieden, met veel kleine verhaaltjes. Het één focust dus heel sterk op de details (en dus heb je een kleine omgeving die vrijwel perfect vormgegeven is en een verhaal wat tot in de puntjes is uitgewerkt) en het ander focust juist expres niet op de details (waardoor je een enorme open wereld krijgt waar je je eigen invulling aan kunt geven) met de bijbehorende vrschillen in graphics (veel en dus noodzakelijk eenvoudig versus weinig en dus gedetailleerder).TinusDeMan schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:43:
Ik heb Skyrim main quest uitgespeeld, maar moet je zeggen dat de Witcher 2 een veel dieper (en volwassener) verhaal heeft en de graphics en de sfeer zijn geweldig!
Beide geweldige games overigens, maar geen spellen die je echt kunt vergelijken. Afgezien van sprookjesbeestjes, magie en grote schilmesjes waarmee voorgenoemde beestjes bestreden worden hebben de spellen niet zoveel gemeen. Ik zou the Witcher eerder vergelijken met Mass Effect, waar je een on-rails verhaal voorgeschoteld krijgt met hier en daar wat stukjes waar je in zelfbepaalde volgorde bepaalde side quests op je eigen manier kunt afmaken. En het einde van TW1 en TW2 zijn wel beter dan dat van ME3
TES en Fallout 3 zijn voor mij een beetje vergelijkbare spellen. Heel veel vrijheid en met slechts een beperkt centraal verhaal. Is leuk voor een tijdje, maar het gaat mij vrij snel vervelen.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:55:
[...]
Beide geweldige games overigens, maar geen spellen die je echt kunt vergelijken. Afgezien van sprookjesbeestjes, magie en grote schilmesjes waarmee voorgenoemde beestjes bestreden worden hebben de spellen niet zoveel gemeen. Ik zou the Witcher eerder vergelijken met Mass Effect, waar je een on-rails verhaal voorgeschoteld krijgt met hier en daar wat stukjes waar je in zelfbepaalde volgorde bepaalde side quests op je eigen manier kunt afmaken. En het einde van TW1 en TW2 zijn wel beter dan dat van ME3
Het verschil tussen ME en TW is voor mij voornamelijk dat ME de verhalen verteld door middel van je teamgenoten. Dat is wat het spel zo meeslepend maakt.
TW draait meer om Gerald, maar je keuzes hebben veel meer invloed. Ik kijk best wel uit naar de Enanced Editie zodat ik het een derde keer door kan spelen.
Ik vind The Witcher 1+2 misschien wel de betere spellen, maar de Mass Effect serie heb ik vaker gespeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door JaccoW op 02-04-2012 13:36 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Even de tutorial doorgespeeld, maar ga waarschijnlijk wachten tot 17/18 april tot de EE.
Is het handig dat ik eerst Witcher 1 uitspeel (ook al valt de besturing mij daar tegen) ...?
Absoluut geen must, je mist wat verhaal. Maar dat kun je ook bij lezen op het internet.GoTCoast schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:06:
Ik heb eindelijk een nieuwe videokaart waardoor ik dit spel kan spelen.
Even de tutorial doorgespeeld, maar ga waarschijnlijk wachten tot 17/18 april tot de EE.
Is het handig dat ik eerst Witcher 1 uitspeel (ook al valt de besturing mij daar tegen) ...?
Watch our live announcement at 5:00 PM GMT tomorrow for exciting news from CD Projekt RED.
We’ll be talking about:
The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition release for PC and Xbox 360
A special surprise for all The Witcher 2 fans
Other great details about what’s coming soon for The Witcher 2
Something unique for gaming enthusiasts all over the world
AND! Stay tuned after our part of the show and see what incredible changes have come to GOG.com
Tinus
Verwijderd
Ik zit er ook aan te denken die aan te schaffen en dan mijn pc-versie weg.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:12:
vor de liefhebbers. heb de xbox360 versie net gehaald bij de frs. hij is dus al te koop!!!
Kun je alvast beginnen met het downloaden van de 10GB patch
Server is nu al wat brakjes, dus je moet zo nu en dan op de 'retry' knop meppen.
Hoop dat ik 'm gewoon op de 17e kan spelen, kijk er erg naar uit
Het betreft een uurtje of 4 aan nieuwe gameplay / content (inclusief nieuwe textures, geluiden, speech, etc etc) en een half uurtje aan nieuwe cinematics.
Plus natuurlijk een hele reeks aan bugfixes en dergelijke.
Ter vergelijking, de 'ShadowBroker' dlc voor MassEffect2 was ook al 1,7GB.
De kans is vrij groot dat de download versie van GOG na de 17e de Enhanced Edition gaat worden.
a. New Quests in Chapter 3. Two quests related to the core storyline and representing up to 4 additional hours of gameplay have been added in Chapter 3.
1) Lilies and Vipers
Brigida Papebrock, a lady-in-waiting at King Foltest’s court, was recruited by Vernon Roche. Her mission - to seduce the two most powerful Temerian nobles and simultaneously keep a an eye on the assassinated monarch’s bastard children. In this capacity, she discovered the mystery behind Boussy's death and thus became an inconvenient witness, a hunted animal. Who sought to get rid of Boussy? Are Count Maravel and Baron Kimbolt involved? The truth about Foltest's last male heir is hidden somewhere within the rich web of schemes and accusations these characters spin.
2) The Secrets of Loc Muinne
The witcher is reunited with the sorceress Cynthia, who can lead him straight to the laboratory of the mysterious Aep Dearhenna, a mage who allegedly discovered the secret behind the downfall of the ancient Vran civilization. Will the witcher dare to work with the sorceress again, who managed to fool Philippa Eilhart herself, and who has revealed herself to be a young, ambitious Nilfgaardian agent? What does the Nilfgaardian Intelligence Service hope to find in the caverns beneath Loc Muinne? What did Aep Dearhenna actually discover? If they embark on the expedition, the witcher and Cynthia face numerous challenges in the monster infested and booby trapped corridors under the city.
b. New Transitional Cinematics. These short in-game movies, summarizing each chapter upon its completion, provide a smooth transition into each subsequent chapter and are designed to inform players of their current geographical position in the game world.
c. Final Boards. These video sequences, composed of procedurally combined short movies, summarize players’ in-game choices. The movies have been crafted from game levels, characters and assets, using a variety of effects and camera shots. A total of 12 movies illustrate alternative states of the game world as determined by player choices. Upon completing the game, players see most of their key in-game decisions reflected in five 30-second movies arrayed variously depending on their individual playthrough. Set to an original composition recorded using a live choir, the ‘Final Boards’ constitute a 2’30” game summary upon completion.
d. New Movie – ‘Witchers’. Designed for players new to The Witcher franchise, this movie was built using hand-drawn 2D art animated in Flash, in the same style as the ‘Flashbacks’ and ‘Memories’ in The Witcher 2. It describes witchers in some detail.
e. New Game Intro. This 3.5 minute, pre-rendered cinematic (CG), directed by BAFTA Award winner and Academy Award nominee Tomasz Bagiński, depicts the assassination of King Demavend, a key historical event occurring shortly before the beginning of The Witcher 2.

g. New Locations. Fresh locations were produced for the significant new quests now available in Chapter 3. These includes a system of underground chambers beneath Loc Muinne and a temperate coniferous forest with a secret cave passage in the mountains surrounding the ancient city.
h. Additional Cut Scenes. Eleven new rendered cut scenes have been added at various junctures to enrich in-game events. Created using a new set of motion-captured animations, these additions include 3 engine-rendered cut scenes illustrating the events that transpire in Loc Muinne when Geralt is engaged elsewhere. Each movie is made of 3 fully animated and rendered scenes that required extensive post production.
i. Dolby* Digital Support. The game is presented in Dolby® Digital surround sound. Connect your PC with Dolby Digital Live technology to a sound system with Dolby Digital decoding using a S/PDIF digital audio cable. Make sure that your PC is configured properly to deliver Dolby Digital audio during gameplay to experience the excitement of surround sound.
4) The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition Corrections/Amendments (April 17, 2012)
1. Launcher now includes an option to toggle DLCs off and on.
2. Assorted animals have been added to the game.
3. New werewolf trophy has been added in Chapter 3.
4. New, randomly dispersed swords have been added.
5. Fixed error in potions_time_bonus value at level 2 of ‘Specialization: Potions’ ability.
6. Fixed description of 'Control over the Power' ability.
7. Fixed incorrect description of ‘Alchemist’ ability.
8. Fixed incorrect description of ‘Amplification’ ability at level 2.
9. Fixed incorrect description of ‘Energy Flow’ ability at level 2.
10. Fixed incorrect description of ‘Control over the Power’ ability at level 2.
11. Fixed incorrect description of ‘Synthesis’ ability at level 2.
12. Fixed incorrect description of ‘Combat Acumen’ ability.
13. Fixed incorrect description of Gadwall potion.
14. Fixed the balance of the ‘Position’ ability at level 2.
15. Fixed incorrect damage calculation for ‘Whirl’ ability.
16. Fixed spark FX and no damage taken when rolling while being attacked by foe.
17. Fixed incorrect notification when using Axii Sign on golems.
18. Mahakam Rune Sihil sword is now imported from TW1 game saves to New Game.
19. Parry and Signs are now improved when Geralt has increased Vigor.
20. Parry bug has been fixed. Players can no longer parry for 0 damage.
21. Quen Sign has been significantly nerfed. It now wears off after one or two hits.
22. Adrenaline no longer loads during boss fights.
23. Fixed bug that caused Igni to deal no damage when used right after a sword hit.
24. Fixed incorrect game behavior when saving game while casting bombs.
25. Kayran now casts fewer stones at end of fight.
26. Fixed bug allowing potions to be consumed with Toxicity at 100%.
27. Finisher performed on rotfiends no longer adds additional weapon.
28. Redanian soldiers in Chapter 3 now spawn correctly.
29. Fire now removes Quen Sign during dragon boss fight in Chapter 3.
30. Fixed targeting on dragon in Chapter 3.
31. Added new statistics for NPCs to correct game balance in Chapter 3.
32. Cat potion effect now disappears during dialogue sequences and cut scenes.
33. Target marker and enemy names have been removed from fist fights.
34. Fixed display name for wraiths.
35. Small fixes introduced in NPC taunt behavior during fights.
36. Fixed NPC behavior after combat.
37. All critical effects dealt to player are canceled before any scene starts.
38. Fixed unusual behavior of clothing when using Heliotrope Sign.
39. Small fixes introduced in Dice Poker mini-game.
40. Several fixes introduced in mini-maps.
41. Fixed several camera shots in dialogue sequences.
42. Fixed dialogue camera in ‘Blood Curse’ quest.
43. Walkmesh fixed in Roche’s tent.
44. Walkmesh fixed in Chapter 3 sewers.
45. Walkmesh fixed when following Roche on Chapter 3.
46. Walkmesh fixed in central square of Loc Muinne.
47. Walkmesh fixed near Nilfgaardian camp in Chapter 3.
48. Fixed several camera collisions.
49. Fixed tent roof collisions in Chapter 3.
50. Fixed collisions in butcher’s house in Flotsam.
51. Fixed collisions on Roche’s ship.
52. Fixed chest collision on ship in Chapter 2.
53. Fixed broken poster at Flotsam gate.
54. Fixed Temerian flag collision.
55. Fixed several locations, decorations, walkmeshes and occluders.
56. Small fixes made in environment blending.
57. Assorted fixes made in character lighting.
58. Fixed flying meshes in Prologue.
59. Fixed blinking trees in Chapter 3.
60. Fixed blinking grass on Draug location.
61. Fixed low detail texture on rock in camp of the Order of the Flaming Rose.
62. Fixed Wild Hunt graphics in Chapter 3.
63. Fixed clock in Meditation panel.
64. Fixed broken texture during Meditation in UI.
65. Fixed spyglass icon in Inventory.
66. Added mages’ banner to Epilogue in Loc Muinne.
67. Added Nilfgaardian flags in Chapter 3.
68. Added new FX for magic in Epilogue.
69. Fixed trade stalls in Flotsam so they close at night.
70. Fixed Geralt’s head on cut scene in Prologue.
71. Fixed Golem’s facial expressions.
72. Fixed ragdoll effect on Golem’s body.
73. Fixed ragdoll effect on nekkers.
74. Fixed distortions on Saskia’s voice in cut scene in Chapter 2.
75. ‘Sneak’ mode music is now saved and reappears when a game is loaded.
76. Several fixes introduced in cut scene audio.
77. Fixed cut-scene sound synchronization.
78. Missing sounds supplemented in Chapter 3 cut scenes.
79. Balance of sound and music fixed in Epilogue.
80. Fixed problems with music playback in Epilogue.
81. Fixed reverb in sewers in Chapter 3.
82. Fixed mage teleport sound effect.
83. Fixed crowd in amphitheatre in Chapter 3.
84. Fixed waypoint for Geralt’s death cut scene in Loc Muinne.
85. Fixed situation whereby Geralt could tell Dethmold that he had a spearhead when this was not present in the Inventory.
86. Triss now always casts spell when interviewing wounded elf in Chapter 1.
87. Shilard now holds the Triss figurine when showing it to Assire.
88. Fixed block on Roche’s movement during fight against soldiers on the walls in Chapter 3.
89. Fixed blocker in ‘Conspiracy’ quest in Chapter 2.
90. Items collected in Prologue now appear in correct slots at the opening of Chapter 1.
91. Fixed interaction with Síle’s megascope in Chapter 3.
92. Fixed highlight effect on doors when using Medallion in Chapter 3.
93. Chest can now be looted after fight with Letho in Chapter 1.
94. Added loot to Dethmold’s chest.
95. Fixed loot in containers in Chapter 3.
96. Fixed Letho’s gestures in dialogue sequence in Chapter 3.
97. Fixed a number of inconsistent Journal entries.
98. Fixed Dethmold’s grimoire so it appears in ‘Quest Item’ category in Inventory.
99. Fixed instances where ‘Esc Menu’ could not be accessed.
100. Game can now be saved while walking through the forest with Anezka.
101. Assorted fixes made in game saving functionality and associated menus.
102. Assorted localization improvements have been made.
Ik heb de patch vandeweek al gedownload, weet iemand toevallig hoe ik hem kan toepassen?
[ Voor 18% gewijzigd door 4bit op 17-04-2012 14:41 ]
I'll do what I can, but expect very little.
Als je die 10Gb al hebt gedownload, kun je nu gewoon die 'start the witcher 2' shortcut op je bureaublad aanklikken.gwystyl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:27:
Hele lijst met toevoegingen/bug fixes, ben benieuwd hoe het ingame overkomt...
Ik heb de patch vandeweek al gedownload, weet iemand toevallig hoe ik hem kan toepassen?
Deze launcher zegt dan dat de patch beschikbaar is, zal wat downloaden en starten. Vervolgens download ie nog es 500MB en dan heb je 'm helemaal binnen & kan het patchen beginnen.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Die muziek
Alleen al het luisteren naar die tracks, geeft me ietsje kippenvel en motiveert me om misschien toch is opnieuw te beginnen.
Maar ik heb de game pas vorig jaar gekocht en uitgespeeld...
Denk dat ik de game terug ga downloaden, EE-patch installeer, mijn savegames terugzet, en dan de laatste chapter nog is volledig ga spelen.
Ben nooit echt fan geweest van RPG's (vooral shooter fan) maar dit is dé game die me heeft overhaald.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Hoe krijg ik dat voor elkaar?DarthDavy schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:10:
Ook geweldig dat je nu met de EE patch een free copy op gog.com kan krijgen met je winkelexemplaar.
*knip*
[ Voor 34% gewijzigd door Cloud op 18-04-2012 11:11 ]
Wat denk je, zelfs al ingelogd op mijn eigen account.Nnoitra schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:10:
Begin es met het intikken van www.gog.com in de adres balk van je browser..
Maar voor de anderen ; Hier te scoren.
[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 18-04-2012 10:16 ]
Valt tegen. Is niet echt zo op de site te vinden.
Ik was al bij witcher 2 gaan kijken en uiteindelijk de goede zoekfunctie gegoogled.
Verwijderd
De EE versie scoren op gog.com als je TW2 al hebt van gog.com:maartend schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:25:
[...]
Valt tegen. Is niet echt zo op de site te vinden.
Ik was al bij witcher 2 gaan kijken en uiteindelijk de goede zoekfunctie gegoogled.
Open de GOG.com downloader, gooi TW2 uit de lijst (kruisje klikken, OK klikken) en dan op gog.com in je game list TW2 aanklikken, zorgen dat je GOG.com downloader mode aan hebt staan, en de button "Game Installer (15.6 GB) aanklikken. Het hele spul wordt opnieuw binnengehengeld en kun je dan installeren. De gog.com servers lijken daar geen pobleem mee te hebben, het komt nu binnen met wat volgens de door mijn provider opgegeven snelheid van m'n verbinding 110% van mijn maximale snelheid.
Wellicht handig voor de volgende die het niet direct vindt of moet zoeken... *knip*
Dat werkt (alleen als je TW2 nog geïnstalleerd hebt staan natuurlijk) ook.DarthDavy schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:36:
Ik heb het gevonden door The Witcher 2 op te starten en op het launch scherm stond: get your free extra copy at gog.com
[ Voor 27% gewijzigd door Cloud op 18-04-2012 11:11 ]
Kon er moeilijk naast kijken.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Of via hier dusVerwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:36:
[...]
Wellicht handig voor de volgende die het niet direct vindt of moet zoeken... *knip*
Hier te scoren.
[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 18-04-2012 11:21 ]
*zucht*Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:36:
[...]
De EE versie scoren op gog.com als je TW2 al hebt van gog.com:
Open de GOG.com downloader, gooi TW2 uit de lijst (kruisje klikken, OK klikken) en dan op gog.com in je game list TW2 aanklikken, zorgen dat je GOG.com downloader mode aan hebt staan, en de button "Game Installer (15.6 GB) aanklikken. Het hele spul wordt opnieuw binnengehengeld en kun je dan installeren. De gog.com servers lijken daar geen pobleem mee te hebben, het komt nu binnen met wat volgens de door mijn provider opgegeven snelheid van m'n verbinding 110% van mijn maximale snelheid.![]()
[...]
Dat werkt (alleen als je TW2 nog geïnstalleerd hebt staan natuurlijk) ook.
Lees even een paar posts terug ipv alleen de laatste. Wat jij beschrijft is hoe je de game zelf kunt downloaden vanaf gog.com en het ging over hoe je die gratis backup op gog kon claimen

Maar is het tegenwoordig nou zooooooo moeilijk om 5 minuten te spenderen aan iets zelf te zoeken, iets wat in dit geval zelfs op de frontpage van de site staat!!
Sterker nog, het kost je waarschijnlijk nog meer tijd om GoT te openen, topic opzoeken, vraag intikken en op 'verstuur bericht' klikken.
*knip*
[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 18-04-2012 11:22 ]
Je _hoeft_ niet te reageren, dus doe dat dan ook alleen indien het op normale wijze kan.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Thx, hij is nu inderdaad 579 mb extra aan het downloaden, net of de eerste twee bestanden eerst niet goed waren binnen gehaald?Nnoitra schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:30:
[...]
Als je die 10Gb al hebt gedownload, kun je nu gewoon die 'start the witcher 2' shortcut op je bureaublad aanklikken.
Deze launcher zegt dan dat de patch beschikbaar is, zal wat downloaden en starten. Vervolgens download ie nog es 500MB en dan heb je 'm helemaal binnen & kan het patchen beginnen.
Ik heb ook mijn GOG copy maar geclaimd. Ik heb nogal eens ruzie met mijn DVD-speler, dus ik vind het wel makkelijk als een eventuele herinstall rechtstreeks gedownload kan worden.
Het was aangekondigd dat die laatste bestanden pas op de 17e beschikbaar zouden komen.gwystyl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:53:
[...]
Thx, hij is nu inderdaad 579 mb extra aan het downloaden, net of de eerste twee bestanden eerst niet goed waren binnen gehaald?
Ik heb ook mijn GOG copy maar geclaimd. Ik heb nogal eens ruzie met mijn DVD-speler, dus ik vind het wel makkelijk als een eventuele herinstall rechtstreeks gedownload kan worden.
Als de gehele patch al te downloaden zou zijn, dan zou men (met wat geknutsel) 'm al vanaf de 11e kunnen installeren
Dan snap ik alleen niet dat hij al wel 2 bestanden van 250 mb had gedownload. Boeit voor mij niet zo, maar mensen met langzame verbinding en/of datalimiet kunnen er wel last van hebben.Nnoitra schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:31:
[...]
Het was aangekondigd dat die laatste bestanden pas op de 17e beschikbaar zouden komen.
Als de gehele patch al te downloaden zou zijn, dan zou men (met wat geknutsel) 'm al vanaf de 11e kunnen installeren
Geen idee of ie die 2 bestanden al eerder had gedownload of niet.. Kan ik ook niet meer controlerengwystyl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:47:
Dan snap ik alleen niet dat hij al wel 2 bestanden van 250 mb had gedownload. Boeit voor mij niet zo, maar mensen met langzame verbinding en/of datalimiet kunnen er wel last van hebben.
Maar deze 500mb extra heb je alleen als je voor de 17e al begonnen bent met downloaden.
En ach, wat is nou 500mb op de overige download van 10 gig, hehe.
Dus 2 opties
- New game beginnen
- Wachten tot iemand een savegame upload (waarbij die dus New game had gedaan)
Verwijderd
Cool spel. Enige minpunt tot nu toe is de map. Ik loop voortdurend te zoeken, in het tweede dorp, waar ik moet wezen dat haalt de immersie volkomen onderuit. Als ik eenmaal in een quest zit, zit ik echter heerlijk te genieten. Dit is veel meer mijn 'soort' RPG dan Skyrim. Lekker direct, lekker grof en vooral lekker afwisselend. Linear ftw!
De maker van de Xbox review op T.net moet 1 ding doen:
Spel op HDD installeren (Geklaag over laadtijden is volkomen onterecht. Dit spel blinkt juist uit in korte laadtijden.)
Inderdaad, wanneer je het spel op de HDD installeert (wat de developer ook aanraadt) dan zijn de laadtijden razendsnel. Verder moet je er inderdaad een beetje inkomen, het eerste gedeelte is best duf en is het nog niet echt een uitdaging maar al snel wordt het een stuk beterVerwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 02:55:
Tip: als je dit spel net voor de Xbox hebt gekocht en ook een prima game-PC hebt, DL dit spel niet om even te checken hoe het er uit ziet. Je doet er ongeveer een chapter over om over je verlies te stappen.Voor een Xbox spel is het briljant maar oh wat is het gaaf ogend op de PC in vergelijking. (discussie over console en PC blah blah niet de bedoeling. Ik bedoelde dit als een wauw wat ziet dit spel er verdomd goed uit opmerking en ik weet wat de verschillen zijn enz enz.)
Cool spel. Enige minpunt tot nu toe is de map. Ik loop voortdurend te zoeken, in het tweede dorp, waar ik moet wezen dat haalt de immersie volkomen onderuit. Als ik eenmaal in een quest zit, zit ik echter heerlijk te genieten. Dit is veel meer mijn 'soort' RPG dan Skyrim. Lekker direct, lekker grof en vooral lekker afwisselend. Linear ftw!(Als Engelsman word ik wel gek dat elke boer uit Wales komt en elke adelijke uit Oxford maar ja, misschien wel realistisch.
)
De maker van de Xbox review op T.net moet 1 ding doen:
Spel op HDD installeren (Geklaag over laadtijden is volkomen onterecht. Dit spel blinkt juist uit in korte laadtijden.)
The Witcher1 heb ik ook... Wat te doen? Verder met Icewind Dale II, of met Witcher1 en 2? Ik heb mijn grafische kaart voor Witcher2 opgewaardeerd. Ik heb overigens Icewind Dale II, Witcher1 en 2 nooit uitgespeeld.
Dat schijnt een known issue te zijn, kan je checken op het witcher forum.Japser schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:24:
Mijn hele Witcher 2 installatie is corrupt nu door die EE patch...Tijdens het patchen blijft ie continue vastlopen op een bepaalde zipfile.
Check anders even:
http://en.thewitcher.com/...atch-pack0dzip-corrupted/
De openingsscene, WAUW!!!
In de nieuwe quest The Messenger...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Na lange tijd dit spel niet gespeeld te hebben, heb ik toch besloten nu er veel patches e.d. zijn geweest om t weer op te pakken. Het is echt een cool spel, ik zou zeggen subliem. De gameplay laat redelijk frequent wat te wensen over, maar het goede verhaal en super graphics maken dat meer dan goed.
Ik heb the witcher 1 enhanced edition ook op de kop getikt en na net m'n tweede playthrough van TW2 gedaan te hebben ga ik die nu maar spelen.
Ik haatWillybubba schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:55:
Probleempje (ik vermoed bug)...
In de nieuwe quest The Messenger...spoiler:moet ik op een bepaald moment een mage omleggen om zijn documenten te pakken te krijgen. Die mage is redelijk irritant. Maar. Op dezelfde plek dat ik hem moet omleggen spawnen ook (ik vermoed onterecht want ik kan er nergens wat over terugvinden!) 4 gargoyles die mij tijdens de cutscene met die wizard al van 3/4 van mijn leven afhelpen... Dat gaat zo dus nooit lukken...
Deze start om 20.00 Belgisch/Nederlandse tijd!
Vermoedelijk wordt er meer info en gameplay geshowed van hun reeds aangekondigde game Cyberpunk, en/of ze kunnen ook hun "unannounced dark RPG game" aankondigen. De kans is zeer groot dat dit dus The Witcher 3 is.
Ik kijk alvast uit naar én Cyberpunk, én The Witcher 3. CD Projekt Red is echt een van mijn meest geliefde devs geworden. The Witcher 2 biedt namelijk zoveel: goeie support van de devs, chice graphics, volwassen storyline, PC is lead platform, prachtige art style, prachtige soundtrack, etc.
The Witcher 2 moet ik nog steeds eens voor een tweede maal replayen maar dan via de andere storyline. Dit zal eens zeker gebeuren wanneer ik terug een lange vakantie heb.
Zeker doen, ik stond er van versteld hoe groot het verschil is in verhaal als je de andere kant kiest. Het levert je echt vanaf Act2 een compleet ander spel op. Echt magnifiek gedaan vindt ik zelfAsgaro schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:36:
The Witcher 2 moet ik nog steeds eens voor een tweede maal replayen maar dan via de andere storyline. Dit zal eens zeker gebeuren wanneer ik terug een lange vakantie heb.
Persoonlijk moet ik nog een derde keer eraan beginnen om de Enhanced Edition content te beleven, nog niet aan toegekomen
ZIe @Livestream overigens hoop gebral over Cyberpunk 2077, heb ik Witcher nieuws gemist of is het nog niet geweest?
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Tot nu toe is dit langsgekomen:Ryceck schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:49:
[...]
Zeker doen, ik stond er van versteld hoe groot het verschil is in verhaal als je de andere kant kiest. Het levert je echt vanaf Act2 een compleet ander spel op. Echt magnifiek gedaan vindt ik zelf
Persoonlijk moet ik nog een derde keer eraan beginnen om de Enhanced Edition content te beleven, nog niet aan toegekomen
ZIe @Livestream overigens hoop gebral over Cyberpunk 2077, heb ik Witcher nieuws gemist of is het nog niet geweest?
Highlights:
- Gratis modtools (Red toolkit) voor The Witcher 2, beschikbaar begin 2013.
- Cyberpunk:
speelt zich af in het jaar 2077
sandbox environment (dus niet lineair)
mature storyline
detailed night city
toegang tot weapons, upgrades, implants, gadgets
http://cyberpunk.net/
Maar het is perfect mogelijk dat straks nog een The Witcher 3 aankondiging met info komt. Cyberpunk werd indertijd ook pas op het einde eerder aangekondigd van hun livestream.
Inderdaad, ik heb gelezen dat het verschil zeer groot is.
Edit: het is gedaan... Zonde, geen The Witcher 3 nieuws.
Maar die is dus wel in de maak: zie http://cdpred.com/jobs-list/ daar rechts:
RPG BASED ON CYBERPUNK®
en
RPG IN A DARK FANTASY WORLD
[ Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 18-10-2012 20:54 ]
Verwijderd
Ik ben eigenlijk blij dat het een keer geen sandbox is. Het voordeel is dat je je veel beter kunt focussen op het subliem vertelde verhaal! Skyrim vond ik erg leuk en heb er 130 uur in zitten, maar de quests boeien gewoon totaal niet. Het gaat puur en alleen om het ontdekken van de wereld.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:43:
Heb dit al weer een tijdje geleden uitgespeeld, maar vond het echt een topgame. Jammer dat het niet meer open world was ala skyrim. Het vechtsysteem en daarmee de gameplay is namelijk superieur.
Het is echt lang geleden dat een spel mij zo heeft weten te overdonderen als The Witcher 2! Heerlijk je laten meeslepen door de fantastische karakters en het verhaal.
Wel is het erg wennen aan een keer geen zwart/wit verhaal. Ik ben zo gewend gewoon alle moraal juiste keuzes te maken in een spel, maar dat is hier echt onmogelijk! Ook het gegeven dat er heel veel veranderd door een bepaalde keuze te maken (door even opnieuw een save game te laden) vind ik erg fascinerend.
The witcher 2 is voor mij met terugwerkende kracht spel van het jaar 2011
Het vechtsysteem vind ik simpel maar wel vermakelijk. Ik speel op normal en ik gok dat de moeilijkheidsgraad flink naar beneden geschroefd is, want ik heb na bijna act 1 uit te hebben gespeeld nog geen moeilijke gevechten gehad. In tegenstelling tot de kritiek die daarover geuit werd. EDIT: Oops! difficulty stond heel de eerste act op easy.... Geen wonder dat het zo makkelijk was, nu maar op normal gezet..
[ Voor 3% gewijzigd door Shodan op 03-01-2013 08:36 ]
Op het punt aangekomen waar je die ballista moet uitschakelen. Nu is het probleem dat ik geen gold heb om die prostituee te betalen en dus verplicht ben om dat armworstelen te doen met die 2 dudes. En ik ben er alweer helemaal klaar mee. Waarom stoppen ze dit soort mini-games in het spel?
Dat armworstelen lijkt mij niet te lukken, zelfs niet nu ik weet wat de juiste controls zijn. Kan ik ook winnen zonder te spelen?
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Verwijderd
eh... weet je zeker dat je weet wat de controls zijn voor het armworstelen? die minigames zijn namelijk zo simpel als wat dat je ze eigenlijk niet kúnt verliezen als je een heel klein beetje snapt wat je doen moet.WernerL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:19:
Ik ben ook begonnen aan the Witcher 2. En gelijk in het begin zit ik al vast.
Op het punt aangekomen waar je die ballista moet uitschakelen. Nu is het probleem dat ik geen gold heb om die prostituee te betalen en dus verplicht ben om dat armworstelen te doen met die 2 dudes. En ik ben er alweer helemaal klaar mee. Waarom stoppen ze dit soort mini-games in het spel?
Dat armworstelen lijkt mij niet te lukken, zelfs niet nu ik weet wat de juiste controls zijn. Kan ik ook winnen zonder te spelen?
kijk een tutorialtje op youtube e begrijp hoe het moet werken, dan is dat echt easypeasy.
Nu alleen nog mijn wapens terug zien te krijgen, want die moest ik laten liggen voordat ik aan deze quest begon.
//edit
Even oude save game geladen. Armworstelen is nu wel gelukt, en heb mijn zwaard terug.
[ Voor 18% gewijzigd door WernerL op 09-01-2013 02:32 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Verwijderd
dat armworstelen daar hoorde volgens mij je cursor ook niet vloeiend te lopen, daar was een bepaalde hoeveelheid expressigheid bij. ga ff youtube afgraven naar een tutorialtje, want ik heb dat aanvankelijk ook moeten doen en toen ik het eenmaal door had was het echt poepsimpel.WernerL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:25:
Het probleem is vooral dat mijn PC de game maar net trekt. Normaal loopt alles vloeiend maar de muiscursor gaat net niet helemaal smooth. Dat maakt dat armworstelen precies wat lastig. Maar ik kwam erachter dat ik gewoon weg kon lopen, dan doe ik die quest maar niet.
Nu alleen nog mijn wapens terug zien te krijgen, want die moest ik laten liggen voordat ik aan deze quest begon.
//edit
Even oude save game geladen. Armworstelen is nu wel gelukt, en heb mijn zwaard terug.Mooi kan ik weer verder. Nu maar slapen want het is alweer 2:32.. oeps..
Aha!
Verwijderd in "The Witcher II"
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 09:28 ]
Het combat system is wel nog even wennen. Ik moet het volgensmij afleren om niet te overmoedigend te zijn en meteen een groepje vijanden in te springen.
En dan nu nog een keer met de (vanaf act2) andere storyline!Timmetjuhs schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:28:
Ik heb hem inmiddels uitgespeeld. Heerlijk spel
Volgens de specificaties zou ik het spel op near-max settings kunnen draaien (zonder Ubersampling dan), maar nee, zelfs met alles op de laagste settings krijg ik nog verschrikkelijke FPS.
Jammer, maar ik denk niet dat er wat aan te doen is.
Er zijn wel een hoop tweak sites te vinden online. Wat ik in ieder geval weet is dat depth of field een behoorlijke impact heeft in het spel, mogelijk kan je dat uitzetten.
Daarnaast, heb je de fps gemeten, of is het gevoelsmatig? Sommige systemen hebben goede fps, maar veel framedrops, waardoor het schokkeriger loopt. 1 ding wat bij mij heeft geholpen is frames rendered ahead (flip queue size bij ati) op 1 forceren via 3rd party app.
Zou zonde zijn als je het spel niet kan spelen
Sinds jij het over schokkerige performance had, heb ik eens gezocht voor oplossingen daarvoor, om te proberen of die oplossingen misschien ook voor mij zouden helpen. Hierdoor kwam ik op deze pagina. Een thread op de officiele forums.
Deze stuttering fix gedownload en in de juiste map geplaats, en nu krijg ik ineens een stabiele 60FPS.
Beetje vreemd, maar mij hoor je niet klagen.
Bedankt!
Nice! Die stutterfix doet volgens mij hetzelfde als wat ik zei (frame render ahead limit op 1) alleen dan via dll injectie. Ik gebruik zelf een apart tooltje hiervoor (stutterfix deed het bij mij niet, zat locked op 30fps).Metalkai schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:40:
Ik heb een i7 920 CPU, een Nvidia GTX580 videokaart en 10GB aan geheugen. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd, maar niks hielp. Ik gebruikte de Razer Game Booster om de FPS te meten.
Sinds jij het over schokkerige performance had, heb ik eens gezocht voor oplossingen daarvoor, om te proberen of die oplossingen misschien ook voor mij zouden helpen. Hierdoor kwam ik op deze pagina. Een thread op de officiele forums.
Deze stuttering fix gedownload en in de juiste map geplaats, en nu krijg ik ineens een stabiele 60FPS.
Beetje vreemd, maar mij hoor je niet klagen.
Bedankt!
Tja, met zulke systeemeisen moet je het wel soepel kunnen draaien!!!
Veel plezier!
Zoiets bijvoorbeeld?Asgaro schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:17:
We zullen wel snel nu nieuws ontvangen over de game.
nieuws: GameInformer onthult Witcher 3: Wild Hunt
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ah damn.anandus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:18:
[...]
Zoiets bijvoorbeeld?
nieuws: GameInformer onthult Witcher 3: Wild Hunt
Hier staat nog wat meer informatie: http://www.vg247.com/2013...3-goes-open-world-report/
En nog meer info: http://gamingeverything.c...eatured-in-game-informer/The Witcher 3: Wild Hunt has made its debut in the latest issue of GameInformer US, and boasts a completely open world.
The issue’s cover has been scanned and uploaded to NeoGAF along with a few details harvested from within.
The open world is said to be 40 times as large as The Witcher 2′s, 20% bigger than that of The Elder Scrolls V: Skyrim, and will take up to 40 minutes to cross on horseback.
The story, like the world, is not divided into chapters or acts. The open world is enabled by a new streaming technology enabled by the new CDRED Engine 3, and includes no loading screens. There will be fast travel, though.
Protagonist Geralt has recovered all his memories, and probably as a result is not interested in fighting for a faction. Instead, he wanders the world slaying monsters and solving mysteries, as in the books. Despite the non-linear setting, CD Projekt is doubling down on cinematics and storytelling, with over 100 hundred hours of scripted quests.
The story is said to come in three flavours. The first is quests the player sets for themselves, such as slaying monsters or crafting to level up and earn better equipment. In the second level, major plot lines in key areas will resolve the Nilfgaardian invasion storyline. Players don’t need to complete every area’s major plotline, or may make a decision not to begin, but not completing a set of quests can have consequences for another, like an area being abandoned or an ally coming to your aid. However, the environment won’t undergo dramatic visual transformations as it did in The Witcher 2, and some plot lines conflict, forcing the player to choose.
The third narrative thread is Geralt’s search for his lost love and some sort of conflict with the Wild Hunt. The game can be completed by pursuing only this storyline and ignoring everything else. CD Projket wants to focus more on romance and less on sexual encounters this time; the trading cards are not making a return.
Although Geralt can go anywhere, monsters don’t scale to the players level, so presumably some areas are best elft for end-game. While wandering the world, Geralt will encounter monsters, animals and human characters, all of which may attack if they consider him a threat. Weather is dynamically generated, and what kinds of creatures are encountered and their behaviours are modified by time of day, among other factors.
The image on the cover shows Geralt riding with an adult companion whose face cannot be seen. Mounted combat is on the cards but CD Projekt hasn’t nailed it yet so isn’t making promises, but ships are available, and will float on water thanks to a new physics engine. Both horses and boats can be upgraded.
Mini-games will vary by location, with the example of knife-throwing in Skellige provided. These optional diversions offer rewards but aren’t needed to drive the story. While out and about, Geralt will also be offered monster-slaying commissions, but won’t receive contracts. Killing monsters often yields otherwise unobtainable alchemical ingredients and mutagens, which will unlock parts of his skill tree.
Sometimes these commissions wil require investigation, and Geralt will be able to spot slues in the environment using his Witcher senses, activated with the left trigger. It’s not just a matter of spotting gleaming items and hitting a button, though; Geralt will mutter to himself, or view memories, in order to communicate his problem solving skills to the player.
In combat, the more Geralt has learned about monster, the more likely he is to identify critical strike locations. CD Projekt RED is still balancing the combat and hasn’t decided between real-time special moves or quick time style events for certain abilities. CD Projekt hopes to address the difficulty problems of the previous games, and is reworking combat considerably.
Geralt now has 96 combat animations, as opposed to 20 in The Witcher 2, but to avoid the player being caught in long animations, three major changes have been made: every button is mapped to a single strike; every move takes about the same amount of time; and all moves can be interrupted to dodge or block.
Geralt no long runs in combat, but strikes even faster, and instead of rolling, he pivots. Enemy AI is all-new, and there will be no scripted boss encounters. Bosses do still feature, including an ice giant.
For those who’d rather avoid combat, Geralt can use the environment to distract and evade, as for example when he uses the sign of Aard to annoy wasps so they attack guards, and then use Igni to scare them off. There are around a dozen objects that can be used in this way.
Magic has been rejigged; each of the five signs has a basic effect which can be upgraded while still retaining the original use, too. In addition to magic, Geralt has a swordmanship and alchemy tree. The alchemy tree is all about potions, and CD projekt promises improved inventory and crafting systems, including customisable crafting items, and the ability to substitute similar items in recipes, modifying the final results.
On the gear side, finding unique ingredients and special recipes unlocks powerful artefacts, but even standard armour sets have a unique appearance. Plus, you can change Geralt’s hairstyle; a feature recently added to The Witcher 2.
CD Projekt RED has doubled its development team since The Witcher 2: Assassins of Kings. It did not give platform information beyond a mention of “all top-of-the-line” consoles, suggesting a potential next-generation release (hello, PlayStation 4). The GameInformer cover describes it as a “must see next generation RPG”.
A video has been made available; check it out below.
[ Voor 84% gewijzigd door Asgaro op 05-02-2013 13:56 ]