• ejtnaj
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-11 08:32
Oh wauw the Witcher 3 ziet er heel goed uit: als het hetzelfde is als TW2 maar dan met een open wereld, dan ben ik heel blij!

Er staan wat screenshots bij in het artikel. En hehe "Dude is DONE fighting for everyone else"

Ik kwam trouwens in deze topic om te vermelden dat Steam weer de Enhanced Edition voor 9.99 euro in the aanbieding heeft :)

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:23
ejtnaj schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:27:
Ik kwam trouwens in deze topic om te vermelden dat Steam weer de Enhanced Edition voor 9.99 euro in the aanbieding heeft :)
In de mailing van gister (05-02):
To celebrate this momentous announcement, the developers of the award-winning Witcher franchise are putting The Witcher: Enhanced Edition Director's Cut and The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition on a 50% off sale on GOG.com and Steam for the next 72 hours.
And for console gamers, the price of The Witcher 2: Enhanced Edition on Microsoft's Xbox 360 is permanently decreased to only USD/EUR 29.99 or GBP 19,99.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Shodan
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 28-11 19:56
Vind het eerlijk gezegd wel jammer dat het open world is. Nu proberen ze meer een Elder Scrolls achtige game neer te zetten. Hoewel ik dat vaak leuke spellen vind om te spelen en er vele uren in stop heb ik toch liever een alternatief waarbij het verhaal een veel belangrijkere rol speelt dan de grote van de wereld.

Het is natuurlijk veel te vroeg om te oordelen, aangezien we nog niks gezien hebben, maar het is volgens mij wel een of, of geval. Of je hebt een keigoed verhaal... Of je hebt een enorme wereld waarin je heel veel kunt ontdekken. Spellen die voldoen aan dat laatste speel ik zelden uit. Witcher 2 heb ik binnen een paar weken uitgespeeld, wat voor mij zeer uniek is.

Het is sowieso een must buy, maar ik vind het wel jammer als dit mogelijk ten kostte gaat van de focus van het verhaal...

Edit: Moet wel zeggen dat de screenshots om te :9~ zijn!

[Voor 3% gewijzigd door Shodan op 06-02-2013 12:36]

• Nnoitra
Het hele spel draait wel om het verhaal; het vinden van Yennefer.

- Lowest level: free-form activities like monster hunting, crafting, individual standalone quests
- Second step: political situation and Nilfgaardian invasion is resolved through the core plotline of the major areas (Skellige, Novigrad, No Man’s Land)
- Each land has its own storyline
- Can abandon the storyline, but will have repercussions later
- Not doing a plotline is a choice the player has
- Main narrative: search for Geralt’s loved ones and conflict with the Wild Hunt
- Multiple branches of narratives that feed into each other
- Don’t have to do anything outside the main storyline to beat the game
- Could have help in a main-line encounter from an ally you gained in the Skellige archipelago if you’ve completed certain quests in certain ways
- Major events in the main storyline are “gates” for the state of the world
- Ex: village threatened by bandits might be abandoned after certain events if the player doesn’t help

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Klinkt op zich goed. Als ze een tijdslimiet op de main quest zetten, of in ieder geval gevolgen voor als je er (te) lang over doet, geeft dat toch meer incentive om je bezig te houden met de main quest.

Sandbox spellen zonder tijdslimiet hebben inderdaad vaak last van een verhaal zonder focus. Morrowind heb ik met zo'n 7 verschillende charachters gespeeld, velen daarvan ook tot behoorlijk hoog level, maar de main quest uitspelen heb ik maar 1 of 2 keer gedaan.

Ben benieuwd hoe of dat ze het weten te balanceren.

/edit
Ik zat nog eens te kijken, maar helaas heeft men nog steeds de REDkit (editor voor The Witcher 2) niet vrijgegeven. Staat kennelijk nog gepland voor eerste helft van dit jaar. Ben benieuwd af er nog een kleine boost komt van de modding community als dat vrijgegeven wordt.

[Voor 21% gewijzigd door henkie196 op 14-02-2013 14:03]

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:39

westergas

rikkie_pc

henkie196 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:48:
Klinkt op zich goed. Als ze een tijdslimiet op de main quest zetten, of in ieder geval gevolgen voor als je er (te) lang over doet,
Daar zou ik dus weer de zenuwen van krijgen...aan de andere kant heb je wel een punt. Zonder tijdsdruk komt het allemaal zo "gemaakt" over...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Nnoitra
En met tijdsdruk wordt het een geval van 'rushen'..
Je moet dan zeer waarschijnlijk dingen zoals sub-quests (die invloed kunnen hebben op het verhaal een eind verderop) overslaan om binnen de tijd te blijven, grinden om materialen voor potions en dergelijke te maken gaat ook lastig worden, etc etc.

Af en toe een quest die binnen 'x aantal uren' afgerond moet zijn; niks mis mee.
Maar dat moet je niet aan de rode draad van de game gaan hangen.
Dat de keuzes die je maakt, waaronder het wel of niet doen van quests invloed heeft op het verhaal vind ik meer dan genoeg.

• ejtnaj
Misschien kunnen ze de tijdsdruk zo implementeren: the Hunt komt elke nacht wat dichterbij als je je niet binnen de quest gebied blijft... Misschien leidt dat tot het heen en weer rennen naar de quest-area, om die timer te 'resetten', maar dat geeft je wel een incentive om weer naar de quest te gaan.

Ik vind het namelijk vrij jammer dat in een open wereld zoals Oblivion/Skyrim/Fallout er totaal geen druk is om de quest weer op te pakken.

• Nnoitra
Door het verhaal 'gegrepen' worden en willen weten hoe het verhaal (en de trilogie) afloopt is ook een vorm van druk :)

• henkie196
  • Niet online
Het hoeft ook geen harde tijdslimiet zijn. Het kan ook iets zijn als dat je meer weerstand krijgt bij de volgende missie als je er langer over doet voordat je aan die missie begint. Of dat iemand je niet meer helpt, of zelfs iets simpels als dat iemand er gewoon een opmerking over maakt. Iets dat je vanuit het spel zelf het gevoel geeft dat je door wilt gaan met de main quest.

Vergeet ook niet dat je in Fallout ook een tijdslimiet had (voor het eerste gedeelte van de main quest, in ieder geval), en dat werkte op zich vrij goed. Ook waren er andere eindes als je sneller of langzamer het spel wist uit te spelen.

• JaccoW
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 04-12 02:04

JaccoW

Kijkt en Luistert

Klopt Fallout 1 had de watervoorraad. Maar Fallout 2 had weer niet echt een tijdslimiet en daar wilde je toch echt doorgaan om erachter te komen hoe het verhaal afloopt.

Z-machine OriginID: JaccoW

• Katsunami
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Eigenlijk is het wel een tekortkoming van RPG's. Je moet eerst questen om sterk genoeg te worden. Als je die zijpaden negeert, ben je later in het spel vaak (te) zwak. Doe je ze wel, dan blijft de hele wereld wachten totdat jij met het hoofdverhaal verder gaat, en dat is ook niet realistisch.

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 04-12 23:01
Ik hoop dat die tijdslimiet niet te strak wordt gemaakt. Ik ken velen die hoofdzakelijk de hoofdquest uitspelen van een RPG met hier en daar wat sidequests, maar ik ben van een ander kaliber... Van zodra er sidequests vrijkomen, geef ik quasi altijd sidequests voorrang op de mainquest.
Ik voel me dan meer voldaan als ik betere gear heb, etc.

Zo ben ik onlangs aan de Mass Effect franchise begonnen: ik heb eens een ganse dag (lees: +- 8 uurtjes) gewoon beziggezeten met sidequests te voltooien zonder de mainquest aan te raken!

• Katsunami
  • Niet online
Gewoon een optie: tijdslimiet aan/uit.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Nnoitra schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:44:
Door het verhaal 'gegrepen' worden en willen weten hoe het verhaal (en de trilogie) afloopt is ook een vorm van druk :)
MAar voor veel mensen is "ooh sidequest! loot! xp!" ook een sterke motivator :p Heb het altijd wat opvallend gevonden dat bij veel games tijdsdruk geimpliceerd wordt maar er totaal niet is. Mass Effect is wel de koning als je 't mij vraagt: het universum wordt bedreigd en je moet er NU achteraan!!! ....maar eerst op deze 22 planeetjes rondrijden in mijn karretje / maar eerst deze 22 planeten scannen voor resources / maar eerst voor dit individu een probleem oplossen waar het universum niet direct beter van wordt x10.

Bij Skyrim voel ik de druk totaal niet om me met de main quests bezig te houden, vooral niet omdat er zo vreselijk weinig consequenties aan de main storyline zitten. Wat maakt het nou uit of je in de civil war kant A of kant B kiest of niet, je mag altijd alle dorpjes in, iedereen vindt je nog steeds een held, het is niet zo dat er brute conflicten zijn waar onschuldigen aan dood gaan als jij niks doet. Die draken zitten op hun berg en doen verder niet echt iets tenzij jij in de buurt komt, er is geen rampage van een kudde draak die langzaam alle dorpjes platbranden als jij niet doorloopt. Dus feh, ik heb geen haast... en ineens was het spelletje wat saai. Een paar dagen later was het ineens uninstalled en ik heb me nooit afgevraagd hoe het nou eigenlijk af zou lopen, die main questline. Interesseert me ook niks.

Dat is inderdaad een risico van ieder sandbox game als je 't mij vraagt. Als het verhaal niet weet te boeien vanaf het begin heb je een goede kans dat spelers wat aanprutsen en daarna afhaken omdat het niet genoeg boeit. Ik ben dan ook benieuwd hoe CDPR dat wil voorkomen. Een tijdslimiet is een gegarandeerde manier om completionists ongelukkig te maken. Niemand zit te wachten op een Game Over als je slechts doet wat het spel je aanbiedt: de aangeboden content consumeren.

ME2 heeft zoiets gedaan: als je teveel sidequests deed na een bepaalde trigger liep het slechter en slechter af voor een groep NPCs. Gevolg: veel mensen doen alle sidequests voordat die conditie bereikt is en gaan dan weer verder met de main quest. Probleem opgelost! Behalve dat het net zo onnatuurlijk is als geen trigger, want de big bad evil zit nog steeds braaf te wachten tot je klaar bent.

Om het goed te doen moet je je spelers aanleren dat er een tijdslimiet is. Dat betekent denk ik dat je de speler meermaals moet laten ervaren wat er kan gebeuren als ze geen haast maken in bepaalde gevallen, eerst met maar beperkte gevolgen, later kan je dat opschalen. Maar dan nog moet je een balans vinden tussen een gevoel van urgentie en de kans om de wereld te kunnen ontdekken (wat toch je doel is als je een sandbox-game maakt).

I like bacon!

• Nnoitra
Asgaro schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:08:
Ik hoop dat die tijdslimiet niet te strak wordt gemaakt.
Er is officieel niks gezegd over een tijdslimiet heh, da's puur een suggestie van een paar posts hierboven :P
Bundin schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:24:
[...]

MAar voor veel mensen is "ooh sidequest! loot! xp!" ook een sterke motivator :p Heb het altijd wat opvallend gevonden dat bij veel games tijdsdruk geimpliceerd wordt maar er totaal niet is. Mass Effect is wel de koning als je 't mij vraagt: het universum wordt bedreigd en je moet er NU achteraan!!! ....maar eerst op deze 22 planeetjes rondrijden in mijn karretje / maar eerst deze 22 planeten scannen voor resources / maar eerst voor dit individu een probleem oplossen waar het universum niet direct beter van wordt x10.
De game is nu opgesplitst in 3 onderdelen: levelen/monsters killen/grinden & de Nilfgaardian invasion storyline & zoeken van Yennefer / 'The Wild Hunt'.
Waarbij je er voor kunt kiezen om alleen deze laatste te doen en de rest te negeren.
Vooralsnog wordt er dus niks gezegd wat de suggestie van tijdsdruk geeft :)
Bij Skyrim voel ik de druk totaal niet om me met de main quests bezig te houden, vooral niet omdat er zo vreselijk weinig consequenties aan de main storyline zitten. Wat maakt het nou uit of je in de civil war kant A of kant B kiest of niet, je mag altijd alle dorpjes in, iedereen vindt je nog steeds een held, het is niet zo dat er brute conflicten zijn waar onschuldigen aan dood gaan als jij niks doet. Die draken zitten op hun berg en doen verder niet echt iets tenzij jij in de buurt komt, er is geen rampage van een kudde draak die langzaam alle dorpjes platbranden als jij niet doorloopt. Dus feh, ik heb geen haast... en ineens was het spelletje wat saai. Een paar dagen later was het ineens uninstalled en ik heb me nooit afgevraagd hoe het nou eigenlijk af zou lopen, die main questline. Interesseert me ook niks.
Dit zal voor The Witcher 3 in onderdeel 2 vallen: je kunt kiezen om bepaalde quests niet te doen of bepaalde keuzes te maken. Dit gaat gevolgen hebben verderop in het spel maar dan in de zin van dat je in bepaalde situaties wel/niet geholpen word door NPC's of dat gebieden leeg of bevolkt zijn.
Maar dit zal weinig/geen invloed hebben op de storyline van onderdeel 3 (Yennefer/Wild Hunt).
Dat is inderdaad een risico van ieder sandbox game als je 't mij vraagt. Als het verhaal niet weet te boeien vanaf het begin heb je een goede kans dat spelers wat aanprutsen en daarna afhaken omdat het niet genoeg boeit. Ik ben dan ook benieuwd hoe CDPR dat wil voorkomen. Een tijdslimiet is een gegarandeerde manier om completionists ongelukkig te maken. Niemand zit te wachten op een Game Over als je slechts doet wat het spel je aanbiedt: de aangeboden content consumeren.

ME2 heeft zoiets gedaan: als je teveel sidequests deed na een bepaalde trigger liep het slechter en slechter af voor een groep NPCs. Gevolg: veel mensen doen alle sidequests voordat die conditie bereikt is en gaan dan weer verder met de main quest. Probleem opgelost! Behalve dat het net zo onnatuurlijk is als geen trigger, want de big bad evil zit nog steeds braaf te wachten tot je klaar bent.

Om het goed te doen moet je je spelers aanleren dat er een tijdslimiet is. Dat betekent denk ik dat je de speler meermaals moet laten ervaren wat er kan gebeuren als ze geen haast maken in bepaalde gevallen, eerst met maar beperkte gevolgen, later kan je dat opschalen. Maar dan nog moet je een balans vinden tussen een gevoel van urgentie en de kans om de wereld te kunnen ontdekken (wat toch je doel is als je een sandbox-game maakt).
Er is hier geen 'big bad evil' die op het punt staat alles en iedereen te vernietigen; jij, de speler, bent degene die iemand (yennefer) zoekt en er komt een soort van conflict met 'The Wild Hunt' die jij min of meer opzoekt door Yennefer. Dus het wordt sowieso al lastig om een tijdsdruk in te bouwen. Of ze moet aankomen met een "vind Yennefer voor het eind van de week, anders is ze dood" achtig iets, maar dat past denk ik niet in het verhaal.

Kortom; je kunt er voor kiezen om je, al dan niet deels, te bemoeien met de 'Nilfgaardian invasion' of puur voor de Yennefer / Wild Hunt storyline gaan.

• chime
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-11 11:26
Tijdsdruk inbouwen is dan alsnog mogelijk hé ... gewoon door dat je iets doet op de main quest dat wat begint te triggeren.

Eventueel kan men een side quest ook invloed laten hebben op de main quest (trigger) of men kan met geruchten werken als je een tijdje niet met de main quest bent bezig geweest (die ook weer een timer starten)

Op dat vlak zijn er dus wel opties.

• Katsunami
  • Niet online
Zelfs BG1 en 2 hadden tijdsdrukquests. In BG2 was er zelfs een hele belangrijke.

• henkie196
  • Niet online
Bundin schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:24:
Ik heb Oblivion ook nooit uitgespeeld. Maar daar komt ook nog een ander belangrijk punt naar boven voor sandbox spellen, want Morrowind had ongeveer net zoveel betrokkenheid bij de main quest, maar kom me toch veel langer boeien.

Wat Morrowind zo leuk maakte voor mij was hoe je je door de sandbox kon bewegen. Met boots of speed en wat extra strength kon je makkelijk over de daken van de huizen rennen/springen of zelfs van bergtop tot bergtop huppelen. Dat is dikke entertainment voor mij. In Prototype deden ze dit ook goed: lekker springen tegen gebouwen oprennen of door het verkeer walsen met een tank, het is gewoon leuk om te doen. In Oblivion kon je je stats lang niet zo ver meer boosten en kon je je eigenlijk alleen maar als normale stervelijke rond bewegen, lang niet zo leuk meer. The Witcher (het origineel) had hier ook wat van te lijden. Redelijke grote maps (outskirts, swamp, chapter 4) met een vrij normale bewegingssnelheid en veel fetch quests (dus veel op en neer rennen in die maps) waren helaas wat minder interessant. The Witcher 2 was hier beter in dan het origineel (naar mijn idee).

Daarnaast moet er natuurlijk ook iets leuks zijn om te doen. In Morrowind was dat alle goeie en/of unieke items op te zoeken. Dit is een goede beloning voor het uitpluizen van de wereldmap. In Prototype was het dan weer wat minder interessant, de extra activiteiten konden helaas niet zo ontzettend veel boeien. Saint's Row deed dit dan weer uitmuntend, hele leuke en hilarische activiteiten met een nuttige en/of tastbare beloningen voor het goed voltooien ervan. Oblivion was hier slecht in doordat er alleen maar random loot was en dus niks specifieks om naar te gaan zoeken en daarbij kon je de betere loot toch alleen maar vinden als je hoger level was vanwege de level scaling.

Dat zijn dingen die ik naast het verhaal ook heel belangrijk vind in een echte sandbox game. Dus wat dat aangaat hoeft The Witcher 3 van mij helemaal geen sandbox game te zijn, want ik denk niet dat iets als bovenmenselijke manieren van voortbewegen echt in de wereld van the Witcher past. Iets meer bewegingsvrijheid dan in het origineel mag van mij dan ook wel weer (het had in chapter 1 wel fijn geweest als ik gewoon kon afsteken door het weiland i.p.v. iedere keer zo'n ontiegelijk eind om te moeten lopen), maar in het tweede deel was het toch ook al behoorlijk goed.
Katsunami schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:20:
Zelfs BG1 en 2 hadden tijdsdrukquests. In BG2 was er zelfs een hele belangrijke.
WelVolgens mij waren alleen de quests in Ust Natha in de Underdark, de stronghold quests en de NPC quests tijdsgebonden, voor de rest kon je doen wat je wilde, zo ongeveer. Wat dat aangaat is BG2 zeker geen goed voorbeeld van het gevoel van tijdsdruk opbouwen.

Imoen gekidnapt? Gauw, ik moet haar redden! Maar eerst even alle side quests doen voor xp en items.
Of als je dat niet deed, dan had je daarna hetzelfde.
Oh jee, Irenicus heeft m'n ziel gestolen en ik voel me ieder moment zwakker. Maar toch gauw nog even die red en black dragons verslaan voordat ik achter hem aan ga.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:56

Player1S

Formerly known as L1nt

Zo, deze game van het weekend gekregen voor de xbox. Tutorial gespeeld maar die gaf een 'meh' gevoel. Toen daadwerkelijk de game begonnen....al heel snel greep ie me vast en moest ik mezelf dwingen te stoppen.

Heb net de prologue af en zit nu net in dat dorp waar je die inktvis moet bevechten. Je wordt idd niet aan de hand genomen in dit spel. Skyrim en Fallout 3 & New Vegas deden dat ook niet echt maar daar was het vooralsnog duidelijker waar je bepaalde key characters kon vinden. Is nu wel even anders :X

Helaas vanavond niet verder. Vanavond is de gezamenlijke game-night van mijn oude buurman en mijzelf. Zijn nu bezig om de Gears of War Trilogie te doorlopen ;)

Player1s Twitch

• Bundin
  • Niet online
Ooit preordered, meteen na release begonnen, tig keer platgeslagen in de eerste combat. Klaar mee. Maanden laten liggen, wat patches overheen gegaan, weer begonnen. Proloog afgemaakt, slechts 30 keer dood door en hoop kiten van heavily armoured enemies. Weer mee gestopt.

Vandaag weer eens geinstalleerd, opgestart, proloog begonnen. Na 10min weer helemaal beu. Controls nog net zo kut als jaren terug. Mouse pointer is vreselijk traag. Press Enter, maar wel niet de enter op het numerieke veld. UI nog steeds ruk, vooral de inventory. Combat nog steeds kut, je blijft op control rammen. Hopeloos gecompliceerde uitvoering van wat in bijvoorbeeld Batman Arkham Asylum of Assassin's Creed wél vloeiend kan. Kiten, kiten, nog wat kiten want vigor is op en dan kan je natuurlijk niet parryen. En switchen tussen signs haalt de flow uit je combat want probeer maar eens op 8 te drukken mid-battle, red je niet als er 4 om je heen staan dus dan maar weer control. Doffe ellende.

Nog steeds de preorder waar ik het meest spijt van heb. Ik kijk wel een Let's Play op youtube. 3 koop ik zeker niet.

* Bundin deletes local content.

[Voor 7% gewijzigd door Bundin op 17-04-2013 21:18]

I like bacon!

• JaccoW
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 04-12 02:04

JaccoW

Kijkt en Luistert

Mag ik vragen op welke moeilijkheidsgraad je speelt? Want zonder het spel eerst een keer op easy gespeeld te hebben kwam ik ook niet heel ver in dat eerste echte gevecht. Pas in ronde 3 op nightmare gedaan.

Z-machine OriginID: JaccoW

• Bundin
  • Niet online
Begonnen op normal, snel geswitched naar easy. Dan nog vind ik het combat systeem clunky as hell. Ik mis vooral "flow", de actie en bewegingen worden iedere keer onderbroken door danwel control indrukken en in superslowmo schieten, danwel gebrek aan vigor.

[Voor 4% gewijzigd door Bundin op 18-04-2013 15:05]

I like bacon!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb het spel op normal gespeeld (als ik het me goed herinner, is al weer even geleden), en de combat was inderdaad behoorlijk pittig, maar ook weer niet van het nivo dat ik niet meer vooruit kwam, zeker niet in de prologue. Er waren later wel een paar gevechten die vrij moeilijk waren. Gelukkig werd het wat makkelijker nadat ik dodge had geleerd.

Ben wel met je eens dat de flow van de combat slecht is. Vaak was het niet veel meer dan button mashen voor mij. Dan was het systeem van de eerste Witcher game wat fijner naar mijn idee, ondanks dat dat ook gebreken had.

• mac-rolec
  • Laatst online: 19-12-2019
Ik vond de flow van de combat juist erg goed. Het enige nadeel van de combat was de slechte hit detection. Soms kreeg je opeens een stab in de rug terwijl je allang weggesprongen was van je vijand, erg frustrerend.

Star Citizen Referral Code - Rebel Galaxy Outlaw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asgaro
Bundin schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:16:
Ooit preordered, meteen na release begonnen, tig keer platgeslagen in de eerste combat. Klaar mee. Maanden laten liggen, wat patches overheen gegaan, weer begonnen. Proloog afgemaakt, slechts 30 keer dood door en hoop kiten van heavily armoured enemies. Weer mee gestopt.

Vandaag weer eens geinstalleerd, opgestart, proloog begonnen. Na 10min weer helemaal beu. Controls nog net zo kut als jaren terug. Mouse pointer is vreselijk traag. Press Enter, maar wel niet de enter op het numerieke veld. UI nog steeds ruk, vooral de inventory. Combat nog steeds kut, je blijft op control rammen. Hopeloos gecompliceerde uitvoering van wat in bijvoorbeeld Batman Arkham Asylum of Assassin's Creed wél vloeiend kan. Kiten, kiten, nog wat kiten want vigor is op en dan kan je natuurlijk niet parryen. En switchen tussen signs haalt de flow uit je combat want probeer maar eens op 8 te drukken mid-battle, red je niet als er 4 om je heen staan dus dan maar weer control. Doffe ellende.

Nog steeds de preorder waar ik het meest spijt van heb. Ik kijk wel een Let's Play op youtube. 3 koop ik zeker niet.

* Bundin deletes local content.
De combat is inderdaad pittig, maar ik zie niet in waarom dat een reden is ermee te stoppen. Ik ben indertijd op Normal begonnen en ben ook veel dood gegaan in de tutorial. Maar oefening baart kunst, toch?
Dat kiten vind ik net heel leuk. Ik vind de combat in Batman en AC namelijk zéér saai: daar wachten je enemies mooi een voor een tot het hun beurt is zodat je nooit overrompeld wordt. 8)7 (Batman Arkham City en AC3 heb ik nog niet gespeeld dus mss is het daar aangepakt... ik hoop het.)
Kiten zorgt dat je een goed overzicht moet hebben van alle huidige enemies en je moet maken dat je niet in het nauw gedreven wordt. :)

Mouse pointer lag heb ik nooit gehad. Misschien heb je wat te hoge graphical settings? Zaken zoals AA en SSAO/HBAO kunnen snel voor mouselag zorgen. En V-sync zeker!

Switchen tussen signs: thank god dat je als PC gamer je keys kunt instellen. ;) Gewoon wat signs op je muis-schoudertoetsen plaatsen (als je dat hebt) en rond je WASD-keys.

Ik zou dus aanraden: probeer het nog eens! Het is zoveel leuker om een game zélf te spelen dan playthroughs te bekijken. :)

De modkit is nu in Open Beta! http://redkit.cdprojektred.com/
Zelf ben ik zelf sinds elke jaren alsmaar meer geïnteresseerd in modding (GTA/Crysis/Fallout/...) dus ik kan echt niet wachten op nieuwe stuff!
Ook leuk om te zien dat de megagrote Nexus mod-community The Witcher 2 en de devkit zal ondersteunen: http://newvegas.nexusmods.com/news/1007//?

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:15
semi-officiele patch. nieuwe combat, economy, etc etc

http://www.rockpapershotg.../20/witcher-2-combat-mod/

Aan het downloaden :)

mirror: http://wpc.4d7d.edgecastc...7D/files/mods/TW2_FCR.zip
CDPR site is down atm

[Voor 24% gewijzigd door Qurius op 20-06-2013 22:19]

• Silv
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-06 15:48
Qurius schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:18:
semi-officiele patch. nieuwe combat, economy, etc etc

Aan het downloaden :)

mirror: http://wpc.4d7d.edgecastc...7D/files/mods/TW2_FCR.zip
CDPR site is down atm
Dat is een flinke overhaul zeg. Eens zien of ik mijn cd nog kan vinden. :P

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Een maand nadat ik het uitgespeeld heb jammergenoeg :p

Aan degenen die klagen over de moeilijkheid: Een gamepad gebruiken helpt ENORM voor de controls ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Shodan
Ik heb ook een xbox controller gebruikt en ik heb echt geen enkele moeite gehad tijdens het spel. Paar pittige gevechten met veel mannetjes, maar over het algemeen vond ik het prima te doen.

Ik begrijp niet waar al die commotie vandaan komt. Mogelijk is de besturing met muis/keyboard echt een stuk slechter??

• mac-rolec
  • Laatst online: 19-12-2019
Shodan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:37:
Ik begrijp niet waar al die commotie vandaan komt. Mogelijk is de besturing met muis/keyboard echt een stuk slechter??
Nee hoor, prima te doen. Je moet gewoon beetje het trucje doorkrijgen van niet laten backstabben. Alleen de hitpointdetectie laat soms wat te wensen over.

Star Citizen Referral Code - Rebel Galaxy Outlaw

• Asgaro
deleted. @ hieronder: sorry, ik was wat pissed. :)

[Voor 83% gewijzigd door Asgaro op 21-06-2013 19:05]

• Bundin
  • Niet online
Zozo Asgaro, mensen mogen geen eigen mening meer hebben?

Ik heb TW2 een paar keer geprobeerd maar ik vind de combat dusdanig vervelend dat dat voor mij alle lol uit het spel haalt (binnenkort eens kijken met de mod). Te traag, bizarre mechanics (metertje leeg? je bent vergeten hoe je je zwaard defensief gebruikt). En dus is het voor mij een slecht spel. Ik kwam voor een cRPG, combat is voor mij minder belangrijk dan het verhaal.

Maargoed, mod downloaden als die site weer een beetje werkt en verder zien, ik ben wel benieuwd naar het verhaal, TW1 vond ik een prima spel.

I like bacon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-12 12:24
@hierboven, het verhaal is anders behoorlijk goed. Een stuk sterker dan bv in Skyrim vind ik persoonlijk.
En de karakters zijn ook veel verder uitgediept.

Persoonlijk vond ik de controls ook niet heel fijn, maar als je er even doorheen weet te bijten dan wen je eraan en dan heb je echt een hele puike RPG te pakken met The Witcher 2.

Ergo: het zou zonde zijn om hem te laten liggen omdat de controls niet je ding zijn.
Geef het nog een kans zou ik bijna zeggen. Een van de beste games van de laatste jaren imo en ik kijk dan ook uit naar The Witcher 3 - The Wild Hunt.

:)

• Ryceck
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:32

Ryceck

Constants and Variables

Bundin schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:35:
Maargoed, mod downloaden als die site weer een beetje werkt en verder zien, ik ben wel benieuwd naar het verhaal, TW1 vond ik een prima spel.
Het verhaal is iig machtig :)
Een van de weinige spellen van de afgelopen jaren waar je gedurende het hele verhaal niet een kant op wordt gestuurd in je keuzes qua goed of kwaad. Alles wat je kiest is grijs en is zo goed of kwaad als je het er zelf van maakt. Iedereen heeft een verhaal, iedere keuze heeft een achtergrond en iedere persoon heeft zo zijn beweegredenen. Van de rebellen tot aan de koning en zijn gevolg; op het einde van het verhaal heb je begrip voor iedereen en is er eigenlijk niet iemand die puur goed of puur fout is.

Mede hierom een van de games die ik 4 keer rond heb gespeeld om alle opties te kunnen verkennen. Heerlijk spel!

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben het deels met Bundin eens: de besturing is erg lastig, waardoor het frustrerend kan zijn om door bepaalde quests heen te komen.
Ik zit nu al een hele tijd vast op 'Hunting Magic'. Ik zit nu in een grot, en zodra ik een bepaalde actie heb gedaan, komt er een hele groep harpies om me af te maken. Ik ben nu level 22 ofzo, voornamelijk gericht op aanvallende magie. De harpies hiervoor kon ik redelijk makkelijk van me af slaan (twee of drie tegelijk), maar nu ze met zijn 6-en (?) zijn word ik om de haverklap in de pan gehakt. Zelfs met wat tips uit een walkthrough en een boel wegduiken/rennen ben ik er na een keer of 50 proberen nog niet langs. Ik zit er over te denken om deze quest maar even te laten liggen en met andere openstaande quests bezig te gaan. Als iemand hier nog tips voor heeft hoor ik het graag.

Bij Skyrim heb je ook wel eens lastige tegenstanders, maar daar kan je meestal met wat tactisch gekozen spells of wapens na een paar keer wel korte metten mee maken.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Bundin schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:35:
Zozo Asgaro, mensen mogen geen eigen mening meer hebben?

Ik heb TW2 een paar keer geprobeerd maar ik vind de combat dusdanig vervelend dat dat voor mij alle lol uit het spel haalt (binnenkort eens kijken met de mod). Te traag, bizarre mechanics (metertje leeg? je bent vergeten hoe je je zwaard defensief gebruikt). En dus is het voor mij een slecht spel. Ik kwam voor een cRPG, combat is voor mij minder belangrijk dan het verhaal.

Slik je trots in en speel op "easy". Het is echt zonde om de rest van het spel je te laten voorbijgaan vanwege de combat :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• _H_G_
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-11 12:15
Gisteren toevallig dat stuk gedaan: Inderdaad pittig. Misschien wat bommetjes maken? Daarmee een paar uitgeschakeld, waardoor er wat meer ruimte was om te dodgen. Al had ik inderdaad alle side-quests al gedaan.

• henkie196
  • Niet online
Is een puur magic build eigenlijk een beetje een doenbare optie? Ik ben zelf altijd voor de (bijna) puur melee gegaan, hooguit wat Quen voor wat extra bescherming zo nu en dan.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

henkie196 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:29:
Is een puur magic build eigenlijk een beetje een doenbare optie? Ik ben zelf altijd voor de (bijna) puur melee gegaan, hooguit wat Quen voor wat extra bescherming zo nu en dan.
Zolang je op afstand kan blijven gaat het best goed. Ik heb ook wel aardige zwaarden, maar ik kan met magie meer damage doen. Zodra ik wordt ingesloten door een groep heb ik wel een probleem. Mijn armor is niet heel hoog, dus ben ik heel druk met Quen spells en veel dodgen en duiken. Daardoor heb ik niet veel tijd om aan te vallen. Ik heb ook wat bommen, ik zal proberen daar wat mee te gooien :)

• KnetterGek
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Deel drie komt aardig dichterbij.
http://vimeo.com/72325961

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• Nnoitra
Maar.. Maar.. 2014 duurt nog laaaaaaaaaaaaaaaang! :'(
En dan weten we ook nog niet eens wanneer in 2014 -O-

• KnetterGek

KnetterGek

En ik hoop dat dit gene in-engine render is want dan moet ik upgraden...
Naar een Cray. :+

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-12 14:07

TheNephilim

Wtfuzzle

In de Steam Summersale ook the Witcher 2 gekocht. Ben er erg blij mee!

Had even moeite om erin te komen, maar vind het een erg geslaagd spel. Tegenover de games uit de Gothic serie is het wel jammer dat je niet kan springen en dat het gebied waarin je lopen en bewegen kan zo beperkt is. Je beweegt als het ware van gebied naar gebied en hoewel dat lekker duidelijk is, mis ik de vrijheid wel een beetje. Ook het niet kunnen springen voelt een beetje gehandicapt en doet af aan de vrijheid.

Verder eigenlijk geen andere klachten over het spel hoor. De graphics zijn prachtig en de gameplay verder goed. Het verhaal is zeker sterk en bied zeer veel keuze!

De games uit de Elder Scrolls serie heb ik overigens nooit zo kunnen waarderen. Na Morrowind en Oblivion kwam ik erachter dat de wereld te weids is en je daardoor niet gemakkelijk in het verhaal getrokken word. Teleporten van de ene naar de andere stad is wel makkelijk, maar daardoor verlies je het verkennende en geheimzinnige wat (bijv.) de Gothic games wel hebben. Verborgen grotten en verlaten ruïnes kom je daar regelmatig tegen. In de Elder Scrolls series is er (voor mij) te weinig duidelijkheid als je wél eens wat geheimzinnigs tegen komt.

Heb de eerste Witcher game ook nog thuis liggen, deze was echter niet speelbaar door de vele bugs. Nu de Witcher 2 zo'n mooi spel is, ben ik zeer benieuwd naar het 3e deel! ^^

VILF Gaming

• ejtnaj
Witcher 1 niet speelbaar door de vele bugs? Niks van gemerkt... heb hier ontzettend veel uur in zitten. Is het volledig gepatched?

Witcher 2 heb ik maar een enkele keer gespeeld, nu bezig met een tweede keer. Ik heb een combat mod gedownload, schijnt de besturing wat beter te maken. Ik moet nu zeggen dat het inderdaad moeilijk is, maar dat Gerault veel scherper reageert.

Het is niet officieel, maar wel gemaakt door enkelen van de staf van the Witcher 2. Semi-officieel dus :)

update: als ik hier meer over lees, is het niet slechts een 'mod', maar een volledige overhaul van het spel, gemaakt door de lead game designer van CD Projekt. Geen amateur modder dus. Schijnt dat hij ook een overhaul heeft gemaakt voor the Witcher 1.

update2: en als ik verder terug lees in de topic, zie ik dat het al vermeld is :+ maar volgens mij kan deze mod niet genoeg benadrukt worden

[Voor 26% gewijzigd door ejtnaj op 15-08-2013 11:47]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@ejtnaj ik wist iig niet dat die mod er ook voor the Witcher I was, dus da's alvast een rechtvaardiging voor je post ;)

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wauw, ziet er cool uit, Geralt met een baard :').

Heb deel 2 recentelijk uitgespeeld, had het bij de release gekocht maar het heeft me toen niet lang kunnen boeien (had het toen ook vrij druk geloof ik). Aangezien ik afgelopen jaar maar een paar maanden heb gestudeerd en heb besloten dat ik beter een andere studie kon doen, had ik lekker veel vrije tijd, ook voor The Witcher II dus.

Geweldige game, ik kijk uit naar deel 3 :).

Ben overigens niet enorm onder de indruk van de graphics;

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jBFnOM5v5QQ]

Het is wel prachtig, maar lijkt meer een upgrade van de engine van deel 2 (is het dat ook toevallig?). Ik denk dat we gewoon bijna dezelfde graphics kunnen verwachten, maar dan gewoon geupgrade. Betere shaduwen, gedetailleerdere vergezichten, etc.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-12 14:07

TheNephilim

Wtfuzzle

ejtnaj schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:42:
Witcher 1 niet speelbaar door de vele bugs? Niks van gemerkt... heb hier ontzettend veel uur in zitten. Is het volledig gepatched?
Nou, op dat moment in ieder geval niet. De game was toen net uit, naderhand zal het beter zijn geweest, maar heeft mijn focus op andere games gelegen.

Heb de game overigens gisteren al uitgespeeld :o Had verwacht dat ik langer bezig zou zijn. Zeer waarschijnlijk komt dat doordat de game je continue naar de volgende quest stuurt. Als je dan niet goed oplet mis je enkele side quests volgens mij.

VILF Gaming

• Nnoitra
Thomasx4 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:31:

Ben overigens niet enorm onder de indruk van de graphics;

[video]

Het is wel prachtig, maar lijkt meer een upgrade van de engine van deel 2 (is het dat ook toevallig?). Ik denk dat we gewoon bijna dezelfde graphics kunnen verwachten, maar dan gewoon geupgrade. Betere shaduwen, gedetailleerdere vergezichten, etc.
Leuk dat je ook even binnen komt vallen :+

- nieuwe engine (RED Engine 3)
- youtube filmpje van de E3, een paar maanden terug, op basis van een product dat toen nog minimaal een half jaar in ontwikkeling zal zijn en waarvan je niet weet op welke hardware en met welke settings het getoond is :)

Ik heb ergens gelezen dat er op de GamesCon nieuw gameplay materiaal was, welke er alweer stukken beter uitzag. Misschien dat CDProject RED die ook nog online gaat zetten.
kan de bron niet meer vinden :|

• vosss
@Hierboven: dat filmpje is van de Xbox dacht ik gelezen te hebben.

• npolm
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 26-10 10:24
Best lui,

Alleen al vanwege de beelden van alle trailers van Witcher 3 overweeg ik om een PS4 te gaan kopen, maar ken dit spel totaal niet.
Is het inderdaad een echte RPG met een open wereld, zonder tijdsdruk en route, of niet?
En is het louter vechten, of meer de richting op van Fable? Met leuke side-quests en (soms nutteloze) mogelijkheden? Daar ben ik namelijk gek op! :)

|- Rotterdam -|

• Nnoitra
polm85 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:37:
Best lui,

Alleen al vanwege de beelden van alle trailers van Witcher 3 overweeg ik om een PS4 te gaan kopen, maar ken dit spel totaal niet.
Is het inderdaad een echte RPG met een open wereld, zonder tijdsdruk en route, of niet?
En is het louter vechten, of meer de richting op van Fable? Met leuke side-quests en (soms nutteloze) mogelijkheden? Daar ben ik namelijk gek op! :)
Nee, jij bent lui :+
Antwoord op je vragen (op volgorde):
Waarschijnlijk wel, deels en deels.
Nee, maar vechten is wel een essentieel deel van het spel. Fable niet gespeeld, dus geen idee.
Ja en ja.
Ok, ik ben ook even lui >:)

Kortom: gewoon pre-orderen dit spel (ongeacht platform)!

Lees ook de laatste paar pagina's van het topic even door voor meer info en anders weet google vaak ook heel veel. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 21-08-2013 14:47]

• ArmouredSPony
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-11 16:14

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Had de stiekeme hoop dat je wat kon spelen van de Witcher 2 op de Gamescom maar helaas.. ze geven alleen t-shirts weg. ;(

• Nnoitra
Plaatjes op facebook!
The Witcher 3: Wild Hunt gamescom 2013 screenshots
http://www.facebook.com/m...3741838.9659019330&type=3

• Hurtebise
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 05-12 07:58
Weekend deal Steam: TW1+2 voor 6 euro
http://store.steampowered.com/app/20920/

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 05-12 11:58
Eerst deel 1 uitspelen en dan aan deel 2 beginnen :

Ziet er goed en veelbelovend uit.

Vette en geweldadige actie.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:25
edit:
lezen :X

[Voor 89% gewijzigd door JanW op 26-08-2013 14:49]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Dennis585 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:00:
Eerst deel 1 uitspelen en dan aan deel 2 beginnen :

[video]

Ziet er goed en veelbelovend uit.

Vette en geweldadige actie.
Gisteren ook weer eens opnieuw begonnen en dat filmpje viel me ook meteen op. Geweldig! Hoe vet!

Dit geeft ook weer met hoeveel passie die gasten van CD Project bezig zijn. Commercieel gezien is het natuurlijk niet te verantwoorden dat ze veel extra content gratis weggeven maar het verdient wel een hoop respect. Hoe veel bedrijven zullen dit als betaalde DLC uitbrengen? Zal deel drie hoe dan ook pre orderen.

• bbblije
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 05-12 15:53

bbblije

Riiiiight

Hele tijd geleden via GOG aangeschaft voor 7 of 8$ schandalig weinig! Maar wat een aankoop! Ben die middag wel gelijk de stad in gemogen voor een Xbox controller, dat maakt het spel op de pc een heeeeeeel stuk speelbaarder! Controls op de pc zijn echt rottig (zacht uitgedrukt), support voor de Xbox controller is geweldig! Gewoon ingame in settings overschakelen en spelen maar! Vind het spel echt geweldig en kijk ook enorm uit naar 3!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA
bbblije schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:33:
Hele tijd geleden via GOG aangeschaft voor 7 of 8$ schandalig weinig! Maar wat een aankoop! Ben die middag wel gelijk de stad in gemogen voor een Xbox controller, dat maakt het spel op de pc een heeeeeeel stuk speelbaarder! Controls op de pc zijn echt rottig (zacht uitgedrukt), support voor de Xbox controller is geweldig! Gewoon ingame in settings overschakelen en spelen maar! Vind het spel echt geweldig en kijk ook enorm uit naar 3!
Laatst na een jaartje wilde ik weer The Witcher II spelen, maar die pc controls zijn echt waardeloos inderdaad... Ik snapte toen even niet meer hoe het me de eerste keer was gelukt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• westergas

westergas

rikkie_pc

Spelen jullie de enhanced edition? Daar zijn de controls echt verbeterd en is ie op hard prima speelbaar (ook in het begin, waarbij ik in de eerste playtrough achter elkaar dood ging)

• honey
  • Laatst online: 06:54
Gister nog de Witcher 2 gekocht voor minder dan 5 euro, mooie aanbieding, mooie intro. Helaas is het spel niet te spelen op een Asus N56 i7 GeForce GT740M laptop >< Een mouse lag van 1 seconde. Zelfs op laagste settings nog steeds aanwezig.

Volgens analyse tool op game-debate.com moet hij zelfs op Ultra nog te spelen zijn.

Is dit een bug? Met Google nog geen oplossing kunnen vinden. Zal ook nog eens kijken of hij met een gamepad beter te spelen is.

Specs van pc

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04-12 20:47

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

honey schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:08:
Gister nog de Witcher 2 gekocht voor minder dan 5 euro, mooie aanbieding, mooie intro. Helaas is het spel niet te spelen op een Asus N56 i7 GeForce GT740M laptop >< Een mouse lag van 1 seconde. Zelfs op laagste settings nog steeds aanwezig.

Volgens analyse tool op game-debate.com moet hij zelfs op Ultra nog te spelen zijn.

Is dit een bug? Met Google nog geen oplossing kunnen vinden. Zal ook nog eens kijken of hij met een gamepad beter te spelen is.
Ultra settings met een GT740M ga je echt niet redden. Kijk voor de grap eens of Ubersampling aan staat in de advanced settings, want daarvoor heb je gelijk minimum een GTX580 SLI setup nodig ;)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

The Witcher 2 heeft vrij stevige systeemvereisten, het kan zelfs de meest recente setups op de knieen krijgen ;).

Wat voor mij veel hielp (en het is tot dusver het enige spel waarbij ik dit heb moeten doen) was mijn resolutie verlagen van 1080p naar 1280*720. Dat gaf meteen genoeg ademruimte om wat mooie effecten terug aan te zetten.

• ArmouredSPony
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-11 16:14

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Inderdaad, onderschat de systeemeisen niet omdat het een al wat ouder spel is. :P (zeker op een laptop)

• Shodan
Mouse delay staat los van hoe het spel loopt.

Ik meen mij te herinneren dat ik ook iets gebruikt heb om stottering tegen te gaan.

Hier staat iets van een tip Misschien heb je er iets aan.

Ik speelde met controller, maar ook daar waren vreemde stotteringen. controller is trouwens wel aan te raden, mocht je die hebben.

• honey
  • Laatst online: 06:54
Dit zijn de aanbevolen eisen voor de PC voor dit spel
Recommended:
Processor: Intel or AMD Quad-Core
Memory: 3 GB (Win XP), 4GB (Win Vista/Win 7)
Graphics: GeForce 260 (1 GB) or Radeon HD 4850 (1 GB)

Ik heb:
Windows 8.1
Asus N56 i7 (Quad-Core)
GeForce GT740M (laptop)

Volgens mij is mijn grafische kaart niet heel traag volgens deze specs.

Als ik de resolutie op 1280x720 zet en alles op laag, dan zelfs is de mouse lag precies hetzelfde. Het lijkt op een bug, anders zou ik nu wel een kleine verbetering moeten zien lijkt me.

Controler zal ik ook eens proberen nu. heeft ook een lag, maar wel minder.

[Voor 3% gewijzigd door honey op 02-12-2013 21:27]

Specs van pc

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• vosss
Ik ben alvast gehyped _O_

Wanneer komt ie nou? :9

• westergas

westergas

rikkie_pc

honey schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:09:
Dit zijn de aanbevolen eisen voor de PC voor dit spel
Recommended:
Processor: Intel or AMD Quad-Core
Memory: 3 GB (Win XP), 4GB (Win Vista/Win 7)
Graphics: GeForce 260 (1 GB) or Radeon HD 4850 (1 GB)

Ik heb:
Windows 8.1
Asus N56 i7 (Quad-Core)
GeForce GT740M (laptop)

Als ik de resolutie op 1280x720 zet en alles op laag, dan zelfs is de mouse lag precies hetzelfde. Het lijkt op een bug, anders zou ik nu wel een kleine verbetering moeten zien lijkt me.

Controler zal ik ook eens proberen nu. heeft ook een lag, maar wel minder.
Sorry maar jouw GPU heeft niet genoeg power voor TW2 .

• KnetterGek

KnetterGek

honey schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:09:
[...]GeForce GT740M (laptop)
Volgens mij wel. Heel, heel erg traag zelfs. Dat tweede cijfertje is het spannende, en dat is niet hoog genoeg in dit geval.

Voor wie wél een beetje behoorlijke videokaart heeft: http://www.gog.com/game/the_witcher_2 4,99 voor TW2 :)

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06:34

Phydomir

Dennis

Tijden de steam holiday sales gekocht en damn, wat een game. Ik heb The Witcher 1 niet gespeeld en daardoor in het begin wel wat moeilijk. Wordt ook vrij weinig uitgelegd in het begin en je wordt direct in het diepe gegooid. Op normal begonnen en ik ging direct bij het eerste het beste gevecht dood. Daar ben ik tegenwoordig niet meer aan gewend, de meeste games bouwen het toch wat geleidelijker op. Ik kan het trouwen wel waarderen hoor en na wat combat guides ging het al een stuk beter.

Tot ik net op normal begon aan het Letho gevecht en na zeker 20 pogingen het maar heb opgegeven en even naar easy ben geschakeld. Ik had hem nog niet verder dan zo'n 70% gekregen. Wel belachelijk verschil trouwens tussen normal en easy. Easy was duidelijk spam x to win terwijl normal twee hits je dood betekende. Ik speel RPG's voornamelijk vanwege het verhaal, craften en gewoon met iedereen praten en niet zo zeer vanwege de combat dus vind het niet heel erg dat ik even terug hem moeten gaan naar easy. Morgen maar weer verder met het verhaal, op normal, kijken hoe ver ik kom.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• in2duhCore
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 15:14
Phydomir schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:01:

Tot ik net op normal begon aan het Letho gevecht en na zeker 20 pogingen het maar heb opgegeven en even naar easy ben geschakeld. Ik had hem nog niet verder dan zo'n 70% gekregen. Wel belachelijk verschil trouwens tussen normal en easy. Easy was duidelijk spam x to win terwijl normal twee hits je dood betekende. Ik speel RPG's voornamelijk vanwege het verhaal, craften en gewoon met iedereen praten en niet zo zeer vanwege de combat dus vind het niet heel erg dat ik even terug hem moeten gaan naar easy. Morgen maar weer verder met het verhaal, op normal, kijken hoe ver ik kom.
Dat gevecht met Letho vond ik ook een van de moeilijkste gevechten op normal, daar heb ik ook overgeschakeld op Easy, daarna weer op normal en dat is een cakewalk vanaf het gevecht met Letho.

• Jump
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04-12 21:11
Altijd als ik hier een update in dit topic zie krijg ik terug zin om het nog eens te spelen. En dan komt de vraag: 1 of 2?

internix.be

• Nnoitra
2

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:19

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ja.

We salute the rank, not the man.

• westergas

westergas

rikkie_pc

• Nnoitra
Pleurt op met nieuwe screenshots! Dat is gewoon de kat op het spek binden! Grr..
Release datum & minimum/recommended system requirements willen we! :+

• Jump
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04-12 21:11
Nnoitra schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:49:
Pleurt op met nieuwe screenshots! Dat is gewoon de kat op het spek binden! Grr..
Release datum & minimum/recommended system requirements willen we! :+
https://twitter.com/blk80x/status/423787186690199552

2014 volgens het officiele The Witcher twitter account. Maar ik zou ook graag een dag en maand erbij weten.

internix.be

• Robbedem
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 10-02 14:42
Beter dat ze er nog geen dag op plakken en ervoor zorgen dat het bij release goed is, ipv er wel een dag op plakken en een spel vol bugs uitgeven. (zoals sommige andere electornische kunst bedrijven doen. ;) )

Heb overigens het spel pas zelf uitgespeeld (Roche pad).
Gevecht met Letho is idd een van de moeilijkste, maar met veel rollen (ga je later nog moeten doen) en aard ging het een stuk beter.

Even terzijde, er is een mod uitgegeven door een van de ontwikkelaars (gemaakt in zn vrije tijd) die wat veranderingen doorvoer, mss dat ik het daarmee nog eens ga spelen.
http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/635/?
Heeft iemand daar al mee gespeeld?

[Voor 55% gewijzigd door Robbedem op 29-01-2014 08:44]

• Nnoitra
Robbedem schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:37:
Beter dat ze er nog geen dag op plakken en ervoor zorgen dat het bij release goed is, ipv er wel een dag op plakken en een spel vol bugs uitgeven. (zoals sommige andere electornische kunst bedrijven doen. ;) )

Heb overigens het spel pas zelf uitgespeeld (Roche pad).
Gevecht met Letho is idd een van de moeilijkste, maar met veel rollen (ga je later nog moeten doen) en aard ging het een stuk beter.

Even terzijde, er is een mod uitgegeven door een van de ontwikkelaars (gemaakt in zn vrije tijd) die wat veranderingen doorvoer, mss dat ik het daarmee nog eens ga spelen.
http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/635/?
Heeft iemand daar al mee gespeeld?
Die kans is hier best wel groot, aangezien die mod 20 juni al voorbij gekomen is:
Qurius in "The Witcher II" ;)

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik vind persoonlijk de nieuwe screenshots qua graphics niet veel mooier dan TWII op ultra.

Wel iets...maar niet veel. Misschien dat bewegende beelden beter over komen 8)

[Voor 4% gewijzigd door westergas op 29-01-2014 15:57]

• henkie196
  • Niet online
Screenshots doen me niet zoveel, maar vooral het detail in de textures lijkt me een stuk hoger in deze screenshots t.o.v. TW2. Maar goed, ik heb liever dat ze meer tijd en moeite in gameplay en verhaal steken dan in fancy graphics.

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:37
the witcher 2 kan je op pc en console spelen. nu hoor ik dat veel mensen zeggen dat de console best goed speelt. zelf beter dan de pc versie. wat is jullie ervaring?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

jaydenjarno schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:39:
the witcher 2 kan je op pc en console spelen. nu hoor ik dat veel mensen zeggen dat de console best goed speelt. zelf beter dan de pc versie. wat is jullie ervaring?
Het is bijna een must om het met controller te spelen ja, wat ook op PC geen probleem is :)

• Nnoitra
boe2 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:03:
[...]

Het is bijna een must om het met controller te spelen ja, wat ook op PC geen probleem is :)
Mwa.. Ik kon 'm zonder controller en voor de Full Combat Mod prima op 'normal' (uit)spelen. ;)

• henkie196
  • Niet online
Het hangt er vast ook vanaf wat je gewend bent. Ik heb geen controller en de ervaringen die ik heb met controllers is dat het niet zo fijn speelt. Ik heb zelf in ieder geval nooit moeite gehad met de keyboard + muis controls.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jaydenjarno schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:39:
Ik heb sinds een tijdje een XBOX360 controller voor de PC, maar ik ben daar nog niet heel erg aan gewend. Voor mij speelt het met toetsenbord en muis dus makkelijker dan met de controller. De voornaamste verschillen:

- met de muis kan je nauwkeuriger mikken
- met het toetsenbord kan je meer shortcuts kwijt voor spell/wapen combinaties
- met de controller beweeg je wat natuurlijker omdat je met de ene pook horizontaal kan bewegen en met de andere kan rondkijken.

Ik denk dat als je wel controllers gewend bent, dat met de controller makkelijker speelt.

• westergas

westergas

rikkie_pc

boe2 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:03:
[...]

Ben ik het niet mee eens. TW2 speelt prima met tb+muis. PC versie is veruit superieur aan de console versie, mits je een beetje knappe PC hebt uiteraard.

• vosss
westergas schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:57:
[...]

Ben ik het niet mee eens. TW2 speelt prima met tb+muis. PC versie is veruit superieur aan de console versie, mits je een beetje knappe PC hebt uiteraard.
Heel knap hoeft je pc niet te zijn om hem in ultra te draaien op 1920x1200 (alleen ubersampling uit).

Ik heb een i5 2500K@stockspeed en een 6970 tweedehands overgekocht van iemand een tijd geleden voor 150 euro. :)

Dat draait meer dan prima. Toevallig gisteren aan mn 2de playthrough begonnen om straks de kant van die latente boshomo te kiezen :P

• Nnoitra
Release Date of The Witcher 3: Wild Hunt – An Open Letter
Ever since we started working on the third installment in The Witcher franchise, it has been our aim to produce a title that would take our 11 years of experience in creating RPGS and distill them into a quintessence, into a game that would effectively crown those years. At the same time, we have wanted The Witcher 3: Wild Hunt to expand creative boundaries, set new benchmarks, develop the genre as a whole. Ultimately, you, the players, must get an unforgettable adventure to experience in a vast, open world – and that’s most important. We’ve created a story that flows naturally, cinematically, rendered it in amazing sound and visuals, while preserving full freedom of choice – all for you. We knew this to be an ambitious plan, but believed we could achieve it by bringing together our team with its creative energies and current gaming platforms with their technical capabilities. A project this vast and complex would inevitably require special care in its final stages, manual fine-tuning of many details, thorough testing time and again.
We recently reexamined what we had achieved thus far, and faced a choice about the game’s final release date. The decision we made was difficult, thoroughly considered, and ultimately clear and obvious. We could have released the game towards the end of this year as we had initially planned. Yet we concluded that a few additional months will let us achieve the quality that will satisfy us, the quality gamers expect from us. Consequently, we have set the release of The Witcher 3: Wild Hunt for February 2015.
Dear gamers - we know many of you would have liked to play The Witcher 3 sooner, as soon as possible, even. We’re sorry to make you wait longer than you, or we, initially assumed you would. At the same time, we believe the game will prove to be worth the wait and meet the expectations you have of us. We believe The Witcher 3: Wild Hunt will be an exceptional RPG, one of the best, providing many hours of wonderful entertainment.
Dear shareholders – we are aware of the responsibility that rests with us and thank you for the trust you have granted us thus far. We firmly believe that quality – more than any other factor – determines a game’s success, and that the decision we have made is thus equally valid in business terms.
The Board of CD PROJEKT SA

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wordt het wachten waard, jammer maar wel verstandig. Als ik zie hoeveel games er brak worden uitgebracht en dat ook blijven (Battlefield 4 bv.) ben ik blij dat ze voor kwaliteit gaan. Oh, en ik moet deel 2 toch nog uitspelen ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Jorrie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-11 16:07
Tijd genoeg om nog een playthrough te doen. Maar dan over een half jaar, heb er nu geen zin in :+

Star Citizen

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 04-11 12:00

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Jammer dat het uitgesteld is maar beter voor de kwaliteit. Heb toch genoeg andere games te spelen in de tussentijd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• westergas

westergas

rikkie_pc

Jammer...TW3 was het enige spel waar ik een beetje op zat te wachten. Nou ja dan stort ik met wel op Dark Souls 2 ;)

• henkie196
  • Niet online
Ach, 10 maanden of een 2-3 maanden meer, maakt mij niets uit. Liever dat ze wat meer de tijd nemen zodat wij geen veredelde beta-testers zijn.

• CronoR
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2016
http://www.redbull.com/en...3-next-gen-skyrim-arrives

Wow DRM free download, mad respect, fakk steam. Nu ga ik em legaal kopen.

• KnetterGek

KnetterGek

CronoR schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:15:
http://www.redbull.com/en...3-next-gen-skyrim-arrives

Wow DRM free download, mad respect, fakk steam. Nu ga ik em legaal kopen.
Deel 2 was ook al uit op GOG zonder DRM, en met pre-order bonus daar ook nog eens netjes geprijsd. Deel 1 kun je er volgens mij ondertussne ook halen. Dus, als je wilt dat je geld bij de studio terechtkomt die het spul maakt, en je goeie entertainment wilt kopen ipv leechen, is een bezoekje aan gog.com een goed idee.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb ze zelfs dubbel gesponsord. Ik had hem al op gog.com gekocht, maar dat was ik vergeten tijdens een steam sale :X. Nou ja, het was het geld iig wel waard :)

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nieuwe trailert al gezien?
Nogal bruut :Y

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee