Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaat na paar uurtjes spelen gisteren:

De gameplay is erg wennen, ik vind het ook niet helemaal lekker spelen. Tijdens het rollen word ik vaak geraakt terwijl ik al uit de directe omgeving ben. Een ander voorbeeld in de spoiler:

spoiler:
Tijdens het moment dat de draak iedere keer over komt om met vuur te knallen ren je door de barakken, echter zodra ik tussen de gebouwen liep werd ik iedere keer instant BBQ'ed. Rollen, rennen of sloom lopen het maakte niet uit.

Het is allemaal 'net niet'. Als je dan toch een gameplay ala Assasins Creed neer wilt zetten, doe dat dan ook. Nu hangt het een beetje tussen de gameplay van Witcher 1 en Assasins Creed in, waardoor het allemaal een beetje houterig oogt en voelt. Voorbeeld daarvan (weer in spoiler):

spoiler:
In het kasteel moet je op een gegeven moment een balista gaan afschieten, eerst moet je er naartoe. Dus dat doe je door van bepaalde platforms af te springen. In plaats van dat dit vloeiend gaat moet je eerst met de muis klikken, vond ik erg jammer... Net zoals met de trappen in de tower

Heb ook nog niet het gevoel van vrijheid in de game gehad zoals ik in deel 1 had, maar misschien komt dat nog. Ben met hoofdstuk 1 bezig dus kan niet een volledig beeld schetsen. Game is verder wel super mooi, ook op low settings. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Voor iedereen met een Nvidia kaart:
http://www.nvidia.com/obj...t-275.27-beta-driver.html

Deze Beta driver zou ook speciaal performance verhogen in The Witcher 2.
Thuis ging de fps van 20->26 met dezelfde settings. Alle performance boosts zijn welkom in dit spel :)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

-AzErTy- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:33:
Voor iedereen met een Nvidia kaart:
http://www.nvidia.com/obj...t-275.27-beta-driver.html

Deze Beta driver zou ook speciaal performance verhogen in The Witcher 2.
Thuis ging de fps van 20->26 met dezelfde settings. Alle performance boosts zijn welkom in dit spel :)
Nu nog graag de mobile/laptop variant ervan ... zou fijn zijn!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
-SaveMe- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:15:
[...]

Must know site voor mobile nVidia users: laptopvideo2go.com d:)b

Alstu: http://forums.laptopvideo...everde-driver-27527-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-SaveMe- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:15:
[...]

Mooi, net op tijd voor ik Win7 64-bit ga installeren :).

Hier ook de 32-bits versie van dezelde driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gurneyhck schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:36:
[...]

Must know site voor mobile nVidia users: laptopvideo2go.com d:)b

Alstu: http://forums.laptopvideo...everde-driver-27527-beta/
Ff installeren, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:26:

De gameplay is erg wennen, ik vind het ook niet helemaal lekker spelen. Tijdens het rollen word ik vaak geraakt terwijl ik al uit de directe omgeving ben. Een ander voorbeeld in de spoiler:

spoiler:
Tijdens het moment dat de draak iedere keer over komt om met vuur te knallen ren je door de barakken, echter zodra ik tussen de gebouwen liep werd ik iedere keer instant BBQ'ed. Rollen, rennen of sloom lopen het maakte niet uit.

Het is allemaal 'net niet'. Als je dan toch een gameplay ala Assasins Creed neer wilt zetten, doe dat dan ook. Nu hangt het een beetje tussen de gameplay van Witcher 1 en Assasins Creed in, waardoor het allemaal een beetje houterig oogt en voelt. Voorbeeld daarvan (weer in spoiler):

spoiler:
In het kasteel moet je op een gegeven moment een balista gaan afschieten, eerst moet je er naartoe. Dus dat doe je door van bepaalde platforms af te springen. In plaats van dat dit vloeiend gaat moet je eerst met de muis klikken, vond ik erg jammer... Net zoals met de trappen in de tower

Heb ook nog niet het gevoel van vrijheid in de game gehad zoals ik in deel 1 had, maar misschien komt dat nog. Ben met hoofdstuk 1 bezig dus kan niet een volledig beeld schetsen. Game is verder wel super mooi, ook op low settings. :')
De proloog is ook lang niet het sterkste punt van het spel (en duurt ook lang), en ook de moeilijkheidsgraad ligt daar wat hoog, maar dat komt later helemaal goed als je je skilltree kan vullen. Met die vrijheid komt het later in chapter 1 iig ook helemaal goed! Er zijn weinig spellen waar je zo sterk het verhaal kan beinvloeden.

Kwa moeilijkheid is idd de balans soms wat zoek en de proloog schrikt wat dat betreft mensen een beetje af. Maar je moet gewoon even doorbijten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:26:

spoiler:

spoiler:

Die chapter met de draak had ik als 1e gedaan,maar kwam niet verder tot aan de poort.Ging wel 10+ kapot, frustererend.Toen new game gedaan en de prologue van boven naar beneden gespeeld.
Toen weer die chapter van de draak en kon hem in 1 keer halen, waarschijnlijk door betere wapens en skills.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de teasers zag ik hoe je een dame vond in een dungeon die er nogal naakt bij hing, vervolgens was er een leuke discussie tussen Gerald en dame. Is deze scene gescrapt?

spoiler:
ben haar niet in de dungeons tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Wat ik gelezen heb kan je de prologue op verschillende manieren doorlopen, afhankelijk van in 't begin gekozen antwoorden. Maar dat weet ik niet zeker, mijn game komt morgen als het goed is, pas binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:39:
Wat ik gelezen heb kan je de prologue op verschillende manieren doorlopen, afhankelijk van in 't begin gekozen antwoorden. Maar dat weet ik niet zeker, mijn game komt morgen als het goed is, pas binnen.
Zelf had ik geen save game meer, iig geen vraag gezien waardoor ik iets kon beinvloeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben deze dame in kwestie wel tegengekomen. Van wat ik begrijp MOET je deze dame tegenkomen aangezien zij je deels uit de dungeon helpt te 'ontsnappen'.
Echt een discussie was er niet tussen Geralt en deze dame (vrouw van de vermoordde koning?), meer een gewoon praatje tussen 2 personen die elkaar nog niet eerder hebben ontmoet.

Dat omhoog springen en omlaag springen/klimmen is inderdaad vervelend, helemaal aangezien je soms klikt om te klimmen/springen, Witcher dan al klaar gaat staan, maar je niet doorhebt dat hij ook al daadwerkelijk gaat klimmen, ik zit dan soms een aantal keer op mijn muis te klikken voordat ik zie dat hij daadwerkelijk aan het klimmen is.

En het looten van crates vind ik ook nogal vervelend, vaak is het namelijk zo dat je de optie niet krijgt om te looten als je er recht voor staat met je gezicht in de richting van het te looten object.

[ Voor 45% gewijzigd door Pimorez op 19-05-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik ben die dame ook tegengekomen in de proloog. Combat is leuk, soms wat chaotisch. Nog niet heel moeilijk tot nut oe vind ik, maar dat kan nog komen.

Wel wennen dat je geen potions in combat kunt gebruiken, maar ff wegrennen en dan vitality regenereren werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimorez schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:49:
Ik ben deze dame in kwestie wel tegengekomen. Van wat ik begrijp MOET je deze dame tegenkomen aangezien zij je deels uit de dungeon helpt te 'ontsnappen'.
Echt een discussie was er niet tussen Geralt en deze dame (vrouw van de vermoordde koning?), meer een gewoon praatje tussen 2 personen die elkaar nog niet eerder hebben ontmoet.
Nee ik doelde op een dame die half naakt in de boeien hing volgens de teaser... En een stuk pittiger was dan deze dame.
Dat omhoog springen en omlaag springen/klimmen is inderdaad vervelend, helemaal aangezien je soms klikt om te klimmen/springen, Witcher dan al klaar gaat staan, maar je niet doorhebt dat hij ook al daadwerkelijk gaat klimmen, ik zit dan soms een aantal keer op mijn muis te klikken voordat ik zie dat hij daadwerkelijk aan het klimmen is.

En het looten van crates vind ik ook nogal vervelend, vaak is het namelijk zo dat je de optie niet krijgt om te looten als je er recht voor staat met je gezicht in de richting van het te looten object.
Eens... Is er ook een manier om met knoppen dingen op te pakken ipv te RSI muizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:15:
[...]

Nee ik doelde op een dame die half naakt in de boeien hing volgens de teaser... En een stuk pittiger was dan deze dame.

[...]

Eens... Is er ook een manier om met knoppen dingen op te pakken ipv te RSI muizen?
YouTube: ‪Trailer - THE WITCHER 2: ASSASSINS OF KINGS Pre-Order Trailer for PC, PS3 and Xbox 360‬‏

Deze trailer? De dame die je daarin zit is de dame waar ik het over heb.

Maar zover ik weet is het alleen mogelijk om met de muis spullen op te pakken :(

@Hieronder, het klopt dat ze gekleed de dungeon uit kwam, nadat Geralt haar heeft lostgemaakt zegt hij dat ze het moet bedekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Pimorez op 19-05-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimorez schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:33:
[...]

YouTube: ‪Trailer - THE WITCHER 2: ASSASSINS OF KINGS Pre-Order Trailer for PC, PS3 and Xbox 360‬‏

Deze trailer? De dame die je daarin zit is de dame waar ik het over heb.

Maar zover ik weet is het alleen mogelijk om met de muis spullen op te pakken :(
wth, bij mij kwam ze gekleed die dungeon uit... :{ :P
IIG kon ik mij een hele dialoog herinneren als teaser, ik zal vanavond eens zoeken... Niet op de juiste plek op dit moment om boobies op mijn scherm te hebben staan. :')

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Als ze je een container geopend hebt dan pak je alles op met <spatie>.
Scheelt toch weer wat klikken :)

In de sewer in de proloog zit een kamer waar je allemaal fakkels kunt aansteken en rechtsachter een gesloten deur. Is die open te krijgen? Heb het idee dat het een puzzle met de fakkels is.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Af en toe zijn die fakkels lastig, ben je aan het vechten ,gaat ie die fakkels aan- of uitzetten, hetzelfde als bij de containers :-(

@boven
spoiler:
Ik heb inderdaad wel een key gevonden ,maar ben niet teruggaan voor die deur.Later krijg je ook een key, maar die is voor een andere deur om de poort open te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Bullus op 19-05-2011 15:18 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bullus schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:16:
Af en toe zijn die fakkels lastig, ben je aan het vechten ,gaat ie die fakkels aan- of uitzetten, hetzelfde als bij de containers :-(

@boven
spoiler:
Ik heb inderdaad wel een key gevonden ,maar ben niet teruggaan voor die deur.Later krijg je ook een key, maar die is voor een andere deur om de poort open te maken.
Ik liep in the witcher 1 ook op een gegeven moment met een hele stapel sleutels rond. Dat waren quest items, dus kon ik ze niet wegggooien. Best jammer, want ik had er een paar dubbel :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb wel last van een 'bugje'... soms regenereert mijn vitality niet. Niet buiten en ook niet in combat. Ben nu in een gesloten courtyard met 6 enemies en daar heb ik dat nu, erg lastig als je geen health terug krijgt, kom er nu niet langs nog. Eerste keer dat ik 'stuk' zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook geen swallow potion meer? Of is het zodanig bugged dat die ook niet meer helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:44:
Heb je ook geen swallow potion meer? Of is het zodanig bugged dat die ook niet meer helpt?
Ben er ondertussen voorbij met wat luck, waardoor ik drie finishers had. Je kunt in combat toch geen potions nemen? Alleen van te voren door meditation ?

Ook zo gaar dat je niet kunt springen of van lage verhogingen kunt afspreken. Loop je een klein trappetje op naar een bordes, sta je ineens trapt omdat je niet van het 1m hoge bordes kunt afspringen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zucht. Ik wil dat Play.com opschiet met mn CE :(

Oh ja, mn schoonmoeder heeft deze voor me liggen :P

[ Voor 61% gewijzigd door MueR op 19-05-2011 16:03 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
MueR schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:02:
Zucht. Ik wil dat Play.com opschiet met mn CE :(

Oh ja, mn schoonmoeder heeft deze voor me liggen :P
Volgens mij is Triss wat bruiner getint :o

[ Voor 138% gewijzigd door Bullus op 19-05-2011 17:03 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:36
Bullus schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:23:
Volgens mij is Triss wat bruiner getint :o
Niet alleen bruiner getint, maar ook zijn de stemmen anders dan in het eerste deel van the witcher. Ik vind toch de stemmen van het eerste deel beter dan van het tweede deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
mooiste spel ooit.

dit zijn mijn instellingen

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/m/600/5937/thewitcher2settings.jpg

Spel ziet er geniaal uit, ubersample ( meerdere keren resolutie ) is ook echt geniaal mooi. Dit is echt een spel die ver vooruit is.

Ben nu op het moment aan het wachten
spoiler:
op een gesprek met een dorps hoofd aangezien ik dat grote water monster genakt heb

echt super mooi.

draait ook gewoon relaxt niet 60 fps misschien maar wel 30+

Systeem:
i5 860 3,2ghz
4gb ddr3
gtx 580 stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wat pics
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gbXVsl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ELc3Wl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VFxBZl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/riwlsl.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gatygun schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:40:
mooiste spel ooit.
draait ook gewoon relaxt niet 60 fps misschien maar wel 30+
Ik moet duidelijk een nieuwe graka voor dit spel. Ik kan het spel gewoon écht niet meer vloeiend spelen - 30 fps is al op het randje voor vloeiendheid, en met m'n 4890 kan ik dat ook gewoon shaken. Met bijna dezelfde instellingen als jij kan ik het nog net boven de 30 fps houden, maar alleen in 1280x800... :-(
Dit spel doet grafisch wat ik van Crysis 2 verwacht had: m'n kaart droogkoken. Ik wacht nog een maandje of twee (vakantiegeld en efficiencybonus) en dan komt er toch maar weer een nieuwe videoplank.

Maar eens kijken welke dit spel in 2560x1600 trekt... dat zal wel weer niet de goedkoopste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
[...]

YouTube: ‪The Witcher 2 Gameplay Walkthrough (Part 1)‬‏

Hier kan je de blote vrouw bewonderen. Deze walkthrough filmpjes zijn aanraders vind ik.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
hier ook op GOT :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XmYJgl.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

_/-\o_

Ik kan het helaas niet hoger dan op medium en een paar dingen op high spelen en dan nog is het hardstikke mooi. Alles op full is echt WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
correctie, uber sampling staat uit

spoiler:
Net ff illegaal geld gewonnen door een vechttoernooi in een tavern :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Handige guide over de skilltrees en perks! -klik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt zeker
spoiler:
Aryan gedood, dan? Ik heb hem laten leven, en hij heeft mij de dungeon uitgeholpen. Die dame ben ik nooit tegengekomen.

Overigens is dit spel echt moeilijk! Ik zit nu in een oud ziekenhuis met wraiths, waar de quicksaveknop een heel goede vriend is geworden. Overigens is het wel vervelend dat monsters de neiging hebben te respawnen na een reload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik kon net eindelijk beginnen, en ik moet zeggen dat het er echt fantastisch uit ziet. Ik heb het idee dat het vloeiender loopt dan the witcher 1. Mijn computer voldoet net aan de minimum eisen (C2D E6600, nVidia 8800GTS, 4Gb ram, Win7 32-bits), maar het ziet er nu al mooi uit. Ik ben wel benieuwd hoe het er op een betere computer dan de mijne uit ziet. Ik ben in ieder geval blij dat het zo goed speelbaar is.

Ik moet heel erg wennen aan het nieuwe combat-systeem. Het is veel minder duidelijk waar je op mikt, en ik heb nog geen combinaties kunnen maken (zit nog in de eerste deel van de proloog).Ik ben al verschillende keren afgemaakt door 4 tot 6 ridders van de tegenpartij, terwijl ik wel mijn zwaarden en armor uit deel 1 heb meegenomen en daar gewend was dat ik een mannetje of 10 makkelijk aan kon. Ik heb nu natuurlijk ook nog niet zulke sterke powers :). Zeker aan het eind van deel 1 deed ik heel veel met igni en aard, en een beetje met de rest. Nu moet ik alles weer opbouwen. Heb er wel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:48:
[...]

Jij hebt zeker
spoiler:
Aryan gedood, dan? Ik heb hem laten leven, en hij heeft mij de dungeon uitgeholpen. Die dame ben ik nooit tegengekomen.
spoiler:
Ik heb hem gedood en ben die dame ook alleen aan een tafeltje tegengekomen.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:48:
[...]

Jij hebt zeker
spoiler:

Overigens is dit spel echt moeilijk! Ik zit nu in een oud ziekenhuis met wraiths, waar de quicksaveknop een heel goede vriend is geworden. Overigens is het wel vervelend dat monsters de neiging hebben te respawnen na een reload.
Heb hem inderdaad
spoiler:
gekilled en wat souveniers gekregen van hem, uiteindelijk heb ik die blote dame gezien en ben ook uit de dungeon uitgekomen. Wat heb je nog meer gekregen,toen je hem heb laten leven.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:45
Moeilijk spel zeg. Zit nog in het begin. Ben in dat dorpje waar je begin een trap naar beneden gegaan de kerkers in. Uiteindelijk kom ik elke keer bij een trap omhoog en kom ik in een toren. Als ik dan omhoog ga kom ik 3 mannetjes tegen waarvan 1 met meer armor, en die krijg ik lang niet dood. Wat ik ook probeer :( Begin te denken dat ik fout gelopen ben. Kan iemand alleen zeggen of ik idd fout ben gelopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nee, die drie mannetjes moet je echt killen. Dan kun je door de grote deur. Gewoon een kwestie van veel rollen en je attacks goed kiezen. Dan heb je die twee mindere zo dood en kun je je concentreren op de armor guy.

Overigens heb ik in de sewers die beesten gewoon met mijn steel sword afgemaakt ipv silver sword. No sweat. Las later pas dat ik beter het silver sword had moeten gebruiken ...

EDIT:
ik vind het echt erg mooi hoor. Vooral het detail in de clothing en armors. Het ziet er echt uit als van stof, textiel, etc. En de gezichten zijn ook erg mooi. Petje af _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door -SaveMe- op 19-05-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote probleem van die 3 gasten is ruimte gebrek. laat ze je niet omsingelen, maar vecht 1 op 1 voor zover mogelijk, en gebruik je magie. Je hebt ook al andere spreuken die kunnen helpen. Selecteer met 3 of met de hogere cijfers die spreuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Druk op CTRL, want daar kun je spells, wapens & items kiezen.
Die ventjes in de toren heb ik verslagen door 2 van de 3 vast te zetten met een trap (val). Weet niet meer welk sign een trap is maar het werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:35

icn

Ben op normal gekomen tot chapter 1,waar je die gast tegen komt die de koning heeft gedood.Dit was bijna niet te doen,nu weer opnieuw op easy,de moeilijkheidsgraad ligt bestwel hoog zelfs op normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

icn schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:42:
Ben op normal gekomen tot chapter 1,waar je die gast tegen komt die de koning heeft gedood.Dit was bijna niet te doen,nu weer opnieuw op easy,de moeilijkheidsgraad ligt bestwel hoog zelfs op normal.
De Kingslayer was inderdaad behoorlijk lastig. Mijn tip: Upgrade wat je kan upgraden. Gebruik zoveel mogelijk Quen om je te beschermen tegen schade, rol telkens weg nadat je een aanval hebt gedaan en perfectioneer je parrytechniek. :P
Ik heb het ook heel erg vaak opnieuw moeten doen, totdat ik leerde pareren en wegrollen. Twee zware aanvallen, een snelle en dan wegrollen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Tot nu toe kom ik een heel end met attcken, roll, attacken, roll en tussendoor signs gebruiken (aard/igni) wat soms finishers oplevert ...

Hoe ga ik in stealth mode ? Soms zit ike rin en dan ineens niet meer. Ben ik ongezien achter een guard gekomen, kan ik hem niet stealth killen, omdat ik niet meer in stealth zit ?

EDIT:
Vraagje over de dungeon
spoiler:
Ik ben nu bezig met ontsnappen. Dit deel start je zonder equipement. Krijg je wat je tot daarvoor had verzameld ook nog weer terug ergens, of blijft het bij wat je opnieuw vind tijdens je ontsnapping?

[ Voor 28% gewijzigd door -SaveMe- op 19-05-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullus schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:08:
[...]

Heb hem inderdaad
spoiler:
gekilled en wat souveniers gekregen van hem, uiteindelijk heb ik die blote dame gezien en ben ook uit de dungeon uitgekomen. Wat heb je nog meer gekregen,toen je hem heb laten leven.
spoiler:
Volgens mij heb ik niets van hem gekregen, hij had ook niets. Hij werd in de dungeon gemarteld, maar wist te onstnappen. Hij komt jou dan tegen, waarna je hem naar de olie-opslag brengt. Daar steekt hij het kasteel in brand, met zichzelf erbij. Honor was hem belangrijker dan leven, blijkbaar. Maar als je Aryan doodt, gaat het kasteel dan ook in vlammen op?

Over stealth: de game bepaalt wanneer je in stealth gaat, jijzelf hebt daar helaas niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:24:
[...]

Over stealth: de game bepaalt wanneer je in stealth gaat, jijzelf hebt daar helaas niets over te zeggen.
Hmmmm, jammer.

En wat met betrekking tot mijn spoiler ?

EDIT:
hmmm, net mijn eerste error, Ik zit op
spoiler:
de boot, cutscene
en pats ik zit op de desktop, zomaar, zonder error, wat dan ook :o

[ Voor 21% gewijzigd door -SaveMe- op 19-05-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
-SaveMe- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:30:
[...]

EDIT:
hmmm, net mijn eerste error, Ik zit op
spoiler:
de boot, cutscene
en pats ik zit op de desktop, zomaar, zonder error, wat dan ook :o
Ik had hetzelfde tijdens een gevecht op het courtyard..
Wederom spel opgestart en maar rustig aan verder gegaan, als het maar niet te vaak gebeurd.

Wel grappige verwijzing naar Assasins Creed op courtyard helemaal rechts achterin de hoek.
Er ligt daar een lijk in een wit gewaad in een hooiberg, en Gerald zegt iets van Hmm they will never learn of iets dergelijks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Grappige tip

In het bos in het eerste stadje kom je een hoop van die berenvallen tegen (die kun je oppakken en telkens weer gebruiken). Als je last hebt met boss fights kun die vallen je op elkaar stacken zodat er 10+ boven op elkaar liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:13:
[...]

Ik moet duidelijk een nieuwe graka voor dit spel. Ik kan het spel gewoon écht niet meer vloeiend spelen - 30 fps is al op het randje voor vloeiendheid, en met m'n 4890 kan ik dat ook gewoon shaken. Met bijna dezelfde instellingen als jij kan ik het nog net boven de 30 fps houden, maar alleen in 1280x800... :-(
Dit spel doet grafisch wat ik van Crysis 2 verwacht had: m'n kaart droogkoken. Ik wacht nog een maandje of twee (vakantiegeld en efficiencybonus) en dan komt er toch maar weer een nieuwe videoplank.

Maar eens kijken welke dit spel in 2560x1600 trekt... dat zal wel weer niet de goedkoopste zijn.
Btw ik heb die ssao ook gewoon aanstaan, was wat aan het testen toen. Ik heb motion blur / vsync uitstaan en blur effects omdat ik die gewoon irritant zelf vindt. v-sync uit staan omdat hij op 1 of andere manier me performance van 30 fps naar 15 gooit. echt onspeelbaar slecht. Maja kan door oude drivers komen. Tevens is het niet bepaald nodig.

Het spel zonder ubersampling spelen = het spel echt verwaarlozen in mijn visie. Het spel ziet er erg next gen uit met die instelling aan. Geen filtering problemen meer of foutjes alles haar scherp, en de kleuren worden echt gewoon enorm mooi naar voren gebracht.

De ssao geeft ook een goede diepgang.

Ik heb overigens buiten dit spel, ook nog 2x 19 inch schermen aan staan, 1tje op een gtx280 en de ander met mijn mian scherm op gtx580 ( gebruik overigens ook nog behoorlijk oude drivers ). Wat ook nog wat performance weg zal nemen, neem ik aan. Dus een gtx580 met up to date drivers is 30+ gewoon goed te doen op maxed instellingen.

Het spel is echt bloedje mooi, ik loop gewoon heen en weer met plezier als ik iets niet weet te vinden. Omdat het er gewoon waar echt zo enorm mooi uit ziet

In sommige drukken stukken pakt hij heel af en toe rond de 25 fps als er 10 van die goblinnetjes me beginnen aan te vallen en ik allemaal magic effecten ga gebruiken, maar duidelijk niet storend of irritant.

Al met al het spel is echt geweldig mooi, super geluid. Super sfeer, erg goed verhaal. En is niet onmogelijk moeilijk maar ook zeker niet de makkelijkste.

Je kan de hele wereld naar jezelf toevormen, en jou aanwezigheid en handelingen hebben ook echt effect op de wereld wat ook echt gigantisch tof is.

Ik heb het spel nogmaals aangeschaft en wegegeven aan mijn buurjongen, puur omdat ik deze developers wil supporten met dit soort games.

Dit spel laat alles achter zich wat ik ooit gespeelt heb op grafisch level. Crysis 2 is er niks bij in mijn ogen.

Ik beleef echt weer een crysis 1 gevoel

Eindelijk weer is een spel waar het grafisch wel om draait, maar ook gewoon alle andere factoren enorm goed uitgewerkt heeft. En dit is puur alleen maar mogelijk door de game puur op de PC te houden.

Enige echt jammere puntje vindt ik, dat er geen tesselation in zit als optie. Dat zou het spel nog veel meer immense maken. Maja dat moet je minimaal wel 2x gtx580's aanzetten denk ik om de performance iets op pijl te houden. Je kan niet alles hebben.

Echt een aanrader voor mensen die wel op grafisch geweld houden, maar ook een aanrader voor mensen die echt een toffe experience willen hebben in een enorm magische wereld die gewoon erg tof uitgewerkt is.

edit

kan niet echt iets laten zien van het stadje aangezien het nogal spoiler gevoelig is, maar hier toch 2 foto's.

Heb er gewoon 2 random genomen, dus het stelt weinig voor :P

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/4564/witcher21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/6707/witcher22.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gatygun op 20-05-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Iemand die hier nog het antwoord op weet:

Over je items uit het begin....

spoiler:
Ik ben nu bezig met ontsnappen. Dit deel start je zonder equipement. Krijg je wat je tot daarvoor had verzameld ook nog weer terug ergens, of blijft het bij wat je opnieuw vind tijdens je ontsnapping? Ik ben bij de boot aanbeland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
-SaveMe- schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:18:

spoiler:
Ik ben nu bezig met ontsnappen. Dit deel start je zonder equipement. Krijg je wat je tot daarvoor had verzameld ook nog weer terug ergens, of blijft het bij wat je opnieuw vind tijdens je ontsnapping? Ik ben bij de boot aanbeland...
spoiler:
dat waren flash backs, van het verleden die stukjes met de koning etc. Je heb al die gear dus niet meer. Maar wees niet getreurt je heb zo weer je spullen een stuk na de boot. Items zijn er genoeg te krijgen ook wapens.

Wel een hint trouwens, als je een stukje film krijgt en je wapen wordt uit je handen geslagen + je kan weer verder gamen. zorg wel ff dat je je wapen weer oppakt. Aangezien die tussen filmpjes ook echt gebeurt :P

Tevens zelf een probleempje.

spoiler:
Ik met celdric of hoe die knakker ook heet "elf op de uitkijk, nadat het dropje afgefikt is ( part 2 van het spel denk ik ) vinden, doormiddel van een cat potion en bloed op te zoeken. Echter vindt ik 2 doden poppetjes aan het einde van het spoor. Verder vindt ik niks. (2e foto op vorige pagina "ik sta boven op die dode poppetjes. echter is dit het niet")

Iemand?

Waar kan ik die gast vinden?

[ Voor 20% gewijzigd door Gatygun op 20-05-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Thanks! Jammer, heb ik daar al die moeite voor gedaan om elk gaatje af te zoeken ... had een paar leuke dingen gevonden. Maar heb inderdaad alweer leuke spullen ook, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exill
  • Laatst online: 16-08 20:25
wat een verbluffende game zeg in bijna alle op zichten, zeker kandidaat voor GotY!

speel de game met de instellingen van de auto detect, ik heb geprobeerd ubersampling aan te zetten maar dan blijft er niks meer over van mijn framerates terwijl ik zonder tussen de 40-60 fps zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
-SaveMe- schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:18:

spoiler:
spoiler:
Ja, de spullen die je in de prologue verzameld krijg je terug als chapter 1 begint. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Gatygun schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:31:
[...]

Tevens zelf een probleempje.

spoiler:
Ik met celdric of hoe die knakker ook heet "elf op de uitkijk, nadat het dropje afgefikt is ( part 2 van het spel denk ik ) vinden, doormiddel van een cat potion en bloed op te zoeken. Echter vindt ik 2 doden poppetjes aan het einde van het spoor. Verder vindt ik niks. (2e foto op vorige pagina "ik sta boven op die dode poppetjes. echter is dit het niet")
spoiler:
Je moet uiteindelijk het stadje uit en het bos in, daar verder het spoor zoeken. Bij de uitgang van een van de deuren in de stad richting bos zal je wel weer bloed vinden. Gebruik 'Z' om het makkelijker op te sporen.
Daarna in het bos is het ook nog best lastig trouwens om 'm te vinden, heb hier gister ook aardig wat tijd op stukgebeten.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Draven schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:45:
[...]

spoiler:
Je moet uiteindelijk het stadje uit en het bos in, daar verder het spoor zoeken. Bij de uitgang van een van de deuren in de stad richting bos zal je wel weer bloed vinden. Gebruik 'Z' om het makkelijker op te sporen.
Daarna in het bos is het ook nog best lastig trouwens om 'm te vinden, heb hier gister ook aardig wat tijd op stukgebeten.
Wat ik dus gedaan heb is:

spoiler:
cat potion gebruikt, wordt alles totaal grijs en zie je alleen maar bloed zelfs door muren.

Bij de uitgang waar je naar die uitkijk post loopt normaal, waar die elf die ik zoek dus op stond ( normaal ) daar loopt een bloed spoor. Ik volg hem helemaal, maar kom uit bij die muur, en die 2 dode mensjes. Echter waar ik ook heen ga hoe diep ook ik vindt echt totaal geen verdere bloed sporen meer.

Het is gewoon uit het stadje gaan, het bos in. Wordt je aangevallen door die goblins, kom je bij een nest uit waar je om een boom allemaal bloed heb. en die gaat maar naar 1 kant verder ( naar die 2 figuren )

loop er echt op stuk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Gatygun schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:52:
[...]

Wat ik dus gedaan heb is:

spoiler:
cat potion gebruikt, wordt alles totaal grijs en zie je alleen maar bloed zelfs door muren.

Bij de uitgang waar je naar die uitkijk post loopt normaal, waar die elf die ik zoek dus op stond ( normaal ) daar loopt een bloed spoor. Ik volg hem helemaal, maar kom uit bij die muur, en die 2 dode mensjes. Echter waar ik ook heen ga hoe diep ook ik vindt echt totaal geen verdere bloed sporen meer.

Het is gewoon uit het stadje gaan, het bos in. Wordt je aangevallen door die goblins, kom je bij een nest uit waar je om een boom allemaal bloed heb. en die gaat maar naar 1 kant verder ( naar die 2 figuren )

loop er echt op stuk :X
Wil je weten waar je hem uiteindelijk kan vinden?
spoiler:
Cat is inderdaad prima en ook het makkelijkst. Je moet een aardig eindje lopen en er zijn ook meerdere dode sporen. Geralt geeft vanzelf commentaar als je fout gaat. Uiteindelijk ligt hij geloof ik onderaan een boom bij de waterval rechts van de Elven ruïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
F_demon schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:59:
[...]

Wil je weten waar je hem uiteindelijk kan vinden?
spoiler:
Cat is inderdaad prima en ook het makkelijkst. Je moet een aardig eindje lopen en er zijn ook meerdere dode sporen. Geralt geeft vanzelf commentaar als je fout gaat. Uiteindelijk ligt hij geloof ik onderaan een boom bij de waterval rechts van de Elven ruïne.
ah bedankt man, loop me al 3 uur dood te zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik zit in dubio. Ik twijfel of de game nou zo zwaar is, omdat hij wel erg mooie graphics heeft of dat hij simpelweg erg slecht geoptimaliseerd is en daarom dus op zo goed als geen enkele (1 GPU) kaart nu helemaal vol draait. Wellicht combinatie van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooka
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-07 09:09
Ik ben al een stuk bezig in Flotsam, maar had gisteravond een vervelend 'probleempje'. Ik kwam in een doodlopende steeg terecht, op een gegeven moment kwam ik klem te zitten doordat drie kinderen mijn .
Praten, vechten en toveren hielp niet, dus heb ik maar moeten restoren. Eeh kwartier speeltijd weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Springstof schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 07:14:
Ik zit in dubio. Ik twijfel of de game nou zo zwaar is, omdat hij wel erg mooie graphics heeft of dat hij simpelweg erg slecht geoptimaliseerd is en daarom dus op zo goed als geen enkele (1 GPU) kaart nu helemaal vol draait. Wellicht combinatie van beiden.
Lastig te zeggen.. De game is echt by far het mooist van wat er op dit moment is. Zo gedetailleerd heb ik het tot nu toe nog niet gezien. Elke minuut valt je weer wat nieuws op.. bijvoorbeeld als iemand een ketting om heeft en bukt, dan blijft de ketting niet plakken aan zijn borst.. stenen op de straat hebben mooie groeven.. in de cutscenes zijn de blurry diepte effecten subliem.. zo kan ik nog wel een uur doorgaan. Daarnaast is alles haarscherp en worden er als ik het goed heb begrepen meerdere lagen over elkaar gerendered waardoor het zo mooi wordt. Logischerwijs vraagt dit de nodige rekenkracht... Ik heb zelf een 6950 die loopt als een 6970 en ik kan alles vol open gooien, behalve ubersampling.. Ik denk dat er met optimalisering en driver updates nog wel wat te winnen valt maar ik verwacht geen wonderen eerlijk gezegd..

[ Voor 5% gewijzigd door Jaapoes op 20-05-2011 09:28 ]

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Springstof schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 07:14:
Draai het spel met 60 fps zodra ik ubersampling uitgooi vrijwel, ubersampling is veeleisend. Het is een instelling die de resolutie meerdere keren berekent om een haarscherp beeld te geven.

Ik vindt het niet zo heel raar dat hij zoveel vraagt vooral als je ziet hoe het eruit ziet.

Ik denk dat optimaliseren wel wat nut heeft maar weinig.

Het spel is gewoon te draaien zoals je zelf wilt. ik vindt 30 fps niet storend met ubersampling. in sommige gebieden schiet hij ook een stuk omhoog met het aan trouwens denk aan 30-50 fps. Echter als ~50 fps wil hebben. kan ik gewoon ubersampling uit zetten en rost hij de performance enorm omhoog.

Maja ik heb liever de eye candy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
kooka schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:18:
Ik ben al een stuk bezig in Flotsam, maar had gisteravond een vervelend 'probleempje'. Ik kwam in een doodlopende steeg terecht, op een gegeven moment kwam ik klem te zitten doordat drie kinderen mijn .
Praten, vechten en toveren hielp niet, dus heb ik maar moeten restoren. Eeh kwartier speeltijd weg..
Ah die kinderen, hier was ik bang voor toen ik een hoekje in ging. Zag dat ze me volgde. Snel hoekje uit voordat ze me insloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

kan er iemand een screenshotje van ubersampling online gooien? Op mn werk kan ik moeilijk zoeken... meeste gamesgerelateerde sites zijn natuurlijk geblokkeerd :(
ah, er staat een filmpje op youtube :) lekker. Ik ga een nieuw kaartje kopen denk ik :s

[ Voor 22% gewijzigd door Dakoina op 20-05-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Woei, eindelijk :D M'n CE is binnen. Daar gaat mn weekend :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Binnenkort een keer langs gaan bij mijn ouders, want daar staat het systeem van mn broertje met de 580. De 460 op 900/4000 MHz (en dus sneller dan 6870 en dicht bij 560/6950 performance) bakt er niet echt veel van met ubersampling op 1920x1080. De video's, die ik tot nu toe, op youtube heb gezien (met ubersampling) van een (enkele) 580 hebben trouwens wmb teveel lag.

[ Voor 6% gewijzigd door Springstof op 20-05-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Springstof schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:59:
Binnenkort een keer langs gaan bij mijn ouders, want daar staat het systeem van mn broertje met de 580. De 460 op 900/4000 MHz (en dus sneller dan 6870 en dicht bij 560/6950 performance) bakt er niet echt veel van met ubersampling op 1920x1080. De video's, die ik tot nu toe, op youtube heb gezien (met ubersampling) van een (enkele) 580 hebben trouwens wmb teveel lag.
het schijnt erg uit een te lopen met performance geloof ik, sommige lui hebben 10 fps sommige 30 etc. volgens mij een driver probleem. ik draai nog steeds de eerste beta drivers van de kaart.

btw zit alweer vast, iemand een idee?

spoiler:
ik zit nu in dat steen stadje ( part 2 ). en ik moet een mine in gaan met een groepje dwarfjes. hele mine leeg geramt en het eindebosje erin verslagen + de plant verzameld die ik nodig had.

Maar nu aan het einde van de hele rit zit een nest die ik moet opblazen van die beestjes.

Ik had al 2 andere nesten gevonden en op opgeblazen door op linker muis te drukken. Echter deze zegt.

Je moet hem opblazen, maar hij doet totaal niks.

Ik heb dus gelezen dat je via een recept van cedric die bommetjes kan maken. Maar aangezien ik niet meer in part 1 zit en dat nooit gehaald of gekocht heb, kan ik deze mine niet opblazen.

Iemand een ideetje wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Gatygun schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:34:
[...]

het schijnt erg uit een te lopen met performance geloof ik, sommige lui hebben 10 fps sommige 30 etc. volgens mij een driver probleem. ik draai nog steeds de eerste beta drivers van de kaart.

btw zit alweer vast, iemand een idee?

spoiler:
ik zit nu in dat steen stadje ( part 2 ). en ik moet een mine in gaan met een groepje dwarfjes. hele mine leeg geramt en het eindebosje erin verslagen + de plant verzameld die ik nodig had.

Maar nu aan het einde van de hele rit zit een nest die ik moet opblazen van die beestjes.

Ik had al 2 andere nesten gevonden en op opgeblazen door op linker muis te drukken. Echter deze zegt.

Je moet hem opblazen, maar hij doet totaal niks.

Ik heb dus gelezen dat je via een recept van cedric die bommetjes kan maken. Maar aangezien ik niet meer in part 1 zit en dat nooit gehaald of gekocht heb, kan ik deze mine niet opblazen.

Iemand een ideetje wat te doen?
spoiler:
De enige die volgens mij werkt is Grapevine. Als je die niet van Cedric hebt gekocht, dan zul je de stad in moeten om hem alsnog te kopen. Dan komt de mijn opruimen later wel. Je kwam puur voor de bloem.

Wat performance betreft: Het schijnt dat vooral de blu effecten veel kracht kosten. Ik ga vanmiddag eens spelen met de instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door JaccoW op 20-05-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Er zijn in het begin een paar extra perks te verdienen, die toch best handig kunnen zijn:

spoiler:
Backstabber - this is the default first ability, obtained during the attack on La Vallette's castle in Prologue. The ability is further developed any time Geralt fights among three or more sides, where his opponents are busy staving off other foes so Geralt's hits land most often on enemies' unprotected backs. The ability grants a 20% damage bonus when attacking from behind at level 1.

Cover - this ability develops if you manage to stay under Triss's protective umbrella without exiting it at any moment during the early part of Chapter 1. Typically the ability grants a 10% damage reduction bonus.

Strong Back - denotes Geralt's affinity to carry a lot of loot. Encumbrance in the Witcher 2 is nothing really crippling (it only makes you walk slower and disables combat rolls); in fact, it can actually work to your advantage. If you manage to collect a lot of items while sneaking through La Vallette's Dungeons in Prologue, the ability will grant you additional 50 pounds of maximum weight.

Conjuror - this ability is acquired by simply using more than one sign to kill enemies while going through Prologue. Grants +3 to Signs' damage.

Ik heb zelf die strong back niet gekregen terwijl ik volgens mij echta lles heb geloot ... Toen ik mijn spullen terug kreeg aan het begin van Ch1, had ik maar leifst 487/250 weight. Dus hoe je deze nu echt krijgt is mij niet duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Zit ook weer vast,in het stenen dorp chapter 2.Hoe kom je door de poort naar het andere gedeelte van de dorp.De poort is dicht zegt de wachter deze zal geopend worden wanner het hoofd van het dorp dat beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Vervelend dat soms je gedropte items verdwijnen. Ik had tijdelijk iets gedropt omdat ik te zwaar beladen was en moest vechten, maar na het gevecht waren mijn gedropte spullen weg .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Kan iemand van de reeds gelukkige eigenaars mij vertellen hoe groot hun install directory is? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
3-400 mb meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Laatst online: 07-06 09:25
What? Een moderne demo tegenwoordig is al makkelijk 3 a 4 keer dat formaat.

14 GB ongeveer, als ik me het goed herinner van de installatie van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Totaal install van 16GB via steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Gisteren toch begonnen met witcher 2, cfx 6870 hallen 40fps stabiel, wat een ruk mja wat doe je eraan

Had eventjes de prologue uit gespeeld moet zeggen dat het goed aansluit op die Witcher 1 deel :D
En nu gaan we dus gewoon door, net uit de jail gebroken

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
lol.
Nee, het is 14,1GB hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Rynji schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:36:
[...]

lol.
Nee, het is 14,1GB hier.
Thx! Nog ff wat verder de SSD opschonen dus :)
Hoe zijn de laadtijden eigenlijk? Dit was namelijk een erg zwak punt bij The Witcher 1, daar moest zelfs elk huis apart worden ingeladen = laadscherm in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Gurneyhck schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:55:
[...]

Hoe zijn de laadtijden eigenlijk? Dit was namelijk een erg zwak punt bij The Witcher 1, daar moest zelfs elk huis apart worden ingeladen = laadscherm in beeld.
Veel laadtijden tijdens de prologue maar ik laad ze in 2-3 seconden met een gewoon 7200rpm HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik heb een trage HDD en daarbij zijn de laadtijden meer dan acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBons
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2024
Gurneyhck schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:55:
[...]

Laden zie je niet meer zo vaak, vooral nog in het prologue vanwege cutscenes. In principe kan je de hele wereld doorlopen zonder ooit ergens een laadscherm tegen te komen. Alles wordt in de achtergrond geladen.
-SaveMe- schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:07:
Er zijn in het begin een paar extra perks te verdienen, die toch best handig kunnen zijn:

spoiler:
Backstabber - this is the default first ability, obtained during the attack on La Vallette's castle in Prologue. The ability is further developed any time Geralt fights among three or more sides, where his opponents are busy staving off other foes so Geralt's hits land most often on enemies' unprotected backs. The ability grants a 20% damage bonus when attacking from behind at level 1.

Cover - this ability develops if you manage to stay under Triss's protective umbrella without exiting it at any moment during the early part of Chapter 1. Typically the ability grants a 10% damage reduction bonus.

Strong Back - denotes Geralt's affinity to carry a lot of loot. Encumbrance in the Witcher 2 is nothing really crippling (it only makes you walk slower and disables combat rolls); in fact, it can actually work to your advantage. If you manage to collect a lot of items while sneaking through La Vallette's Dungeons in Prologue, the ability will grant you additional 50 pounds of maximum weight.

Conjuror - this ability is acquired by simply using more than one sign to kill enemies while going through Prologue. Grants +3 to Signs' damage.

Ik heb zelf die strong back niet gekregen terwijl ik volgens mij echta lles heb geloot ... Toen ik mijn spullen terug kreeg aan het begin van Ch1, had ik maar leifst 487/250 weight. Dus hoe je deze nu echt krijgt is mij niet duidelijk...
spoiler:
Strong Back krijg je enkel als je Aryen laat leven

verder hoort bij dit rijtje je skill level in persuasion, intimidation en gebruik van hex in dialogs. Elke keer als je dit succesvol gaat je skilllevel van de gebruikte skill met één omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Kom je ook nog een plek tegen waar je spullen kunt droppen en waarnaar je altijd terug kunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Damn. Mijn oog is op dit spel gevallen terwijl ik ook net DiRT3 heb aangeschaft. Ik twijfel echt of ik het moet kopen of niet... Nu ik hier lees dat het niet al te soepel loopt begin ik nog erger te twijfelen. Ik hoop dat een i7 860 + 5850 het spel gewoon draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thomasthomas schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:55:
Damn. Mijn oog is op dit spel gevallen terwijl ik ook net DiRT3 heb aangeschaft. Ik twijfel echt of ik het moet kopen of niet... Nu ik hier lees dat het niet al te soepel loopt begin ik nog erger te twijfelen. Ik hoop dat een i7 860 + 5850 het spel gewoon draait.
Ja hoor. Als mijn c2D E6600 met 8800GTS het al trekt, moet dat van jou toch makkelijk draaien? Je moet gewoon zelf een beetje spelen met de instellingen om voor jou de beste prestatie/pracht verhouding te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Gaat dit een beetje draaien op 1680 x 1050 met een 6950 en i5 2500k? :)

ubersampling aan uiteraard

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawacatoose
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-02 10:11
Ubersampling kan je vergeten, voor de rest zou het uitstekende moet werken.

Steam Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik hak de knoop lekker door. Ik ga het nu kopen op steam. Lijkt me echt een fantastisch spel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Thomasthomas schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:59:
Ik hak de knoop lekker door. Ik ga het nu kopen op steam. Lijkt me echt een fantastisch spel :).
Hij loopt gewoon niet lekker op CFX op Sli, single cards doen het goed hoor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ubersampling kan je vergeten, voor de rest zou het uitstekende moet werken.
Ik zou het niet weten. Het is een lage resolutie he. 1.764.000 pixels op je scherm met die resolutie.
Een reso van 1920x1200 heeft er 2.304.000 en dat zijn er toch op elk moment 540.000 minder.

Dus zelfs al zou met dat ubergebeuren alles meerdere malen berekend moeten worden scheelt het toch elke keer dat dat meer gebeurd 540.000 pixels die per keer extra berekend worden.

Ik zou als ik hem was gewoon proberen en anders uit zetten, dan draait het zeker en ziet het er ook prachtig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik zit ook vast, ben in dat dorpje. Je moet met Cedric praten net buiten het dorpje en dan verder gaan.
Ik zie op de minimap wel de pijltjes waar je naar toe moet, maar zover kan ik niet komen.

edit ;
inmiddels wat verder gekomen

[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 21-05-2011 10:58 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vanaf Twitter:
Patch is coming next week. Will address issues such as keymapping, invert mouse, sudden crashes, activation problems, DLC troubles and more.
Tot nu toe maar 1 crash gehad..daarna niet meer. Wel merkte ik bv bij een plant die ik wilde plukken dat er iets voor stond en ik er niet langs kon. Vanaf de andere kant aan komen lopen werkte wel. Ook wel vervelend bij bv die vallen dat je er goed voor moet staan om ze te disarmen/oppakken..Geralt mept dus vaak 1 keer in het luchtledige :P

Gebruik meestal aard om vanaf een afstand de vallen maar dicht te laten klappen. Scheelt me weer een mep op mijn sodemieter :+

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 20-05-2011 23:10 . Reden: raar klembord geneuzel.. ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb 1x gehad dat de game er tijdens een cutscene uitklapte en 1x dat de game niet meer reageerde bij het laden van binnen naar buiten (scherm bleef zwart). Niet heel erg veel, maar toch wel meer dan bij ander games (waar ik eigenlijk nergens last van heb)

Maar goed dat er een patch komt. Overigens snap ik dat muis verhaal niet. Ik speel ook altijd inverted en ik heb nergens problemen mee ?

[ Voor 21% gewijzigd door -SaveMe- op 20-05-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb hem inmiddels via Steam gekocht. Helaas heeft de server het blijkbaar erg druk waardoor hij maar op 700kb/s downloadt, 16gb in totaal. Dat wordt morgen pas spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Wat een geweldige game is dit toch zeg, ik denk wel dat hij profiteert van een SSD omdat er toch redelijk vaak wat ingeladen moet worden oid.

Verder draai ik het hier op High op 1680x1050 met de volgende setup:
- i5 750 stock
- 4GB DDR3
- HD6870

Meer dan tevreden dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Qurius schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 23:19:
Wat een geweldige game is dit toch zeg, ik denk wel dat hij profiteert van een SSD omdat er toch redelijk vaak wat ingeladen moet worden oid.

Verder draai ik het hier op High op 1680x1050 met de volgende setup:
- i5 750 stock
- 4GB DDR3
- HD6870

Meer dan tevreden dus..
Heb geen SSD maar een 10.000 rondjes makende WD Velociraptor, die doet zijn werk ook altijd goed :+ Veel gamers investeren in een dikke cpu en graka, maar je harde schijf is ook een belangrijk onderdeel. Heb al jaren raptors, zag altijd wezenlijk verschil tijdens mijn lanpartytijd qua laadtijden van maps :P Speed rulez ;)

Overigens denk ik dat je met mindere specs alsnog iets erg moois te zien krijgt, dat is met veel andere game-engines wel anders.

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 20-05-2011 23:42 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Zit nu medio chapter 2 met 30 uur speeltijd,dit is echt gaaf,complimenten voor cd projekt wat voor een spel ze hebben afgeleverd,hoop ook dat het een groot succes word voor ze.En over crashes en vastlopers geen last van,mischien komt het ook omdat de gpu niet overclockt is.

configuratie = Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/20/1305912803-180.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Zulke settings roepen nartuurlijk om screenshotjes!!! ;)

Post er eens een paar zou ik zeggen, altijd leuk om te zien en zeker omdat ik het bij lange na niet op zo een settings kan spelen met mn armoedige E8500, 4GB ram en een 6870 :P

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/mjbehd.jpg

Ik heb deze settings en af en toe kakt het wel iets in, maar het is over het algemeen genomen puik te spelen zo :)

[ Voor 26% gewijzigd door vosss op 21-05-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24
heb hem nu draaien op ultra spec met alleen uber sampling uit

i5
8gig memory
ati 5850

loopt als een trein :)

machtig mooi spel

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Net eventjes chapter 1 afgesloten, alle het main Q gedeelte :D

Na verder uitpluizen kwam ik erachter dat ik nog steeds in Chapter 1 zit ;w :+

[ Voor 40% gewijzigd door yzx op 21-05-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 16:50
gwystyl schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:21:
[...]

Ja hoor. Als mijn c2D E6600 met 8800GTS het al trekt, moet dat van jou toch makkelijk draaien? Je moet gewoon zelf een beetje spelen met de instellingen om voor jou de beste prestatie/pracht verhouding te bepalen.
Op welke settings en met welke fps draai je het? Ik heb ongeveer vergelijkbare pc als jou en op de allerlaagste settings haal ik met moeite 20fps met soms nog drops.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste