Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
draai hem hier ook op ultra zonder ubersampling op een i7 met 460 gtx. Haal extreem hoge fps maar zodra ik ubersampling aanzet is het hem gewoon net niet, soort slomo effect krijg ik dan :)

edit: heeft iemand zijn exemplaar van thehut toevallig al binnen? Hopelijk komt hij deze week. Heb m al wel gedownload aangezien ik natuurlijk weer eens niet kon wachten :P

[ Voor 36% gewijzigd door adros op 21-05-2011 11:01 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Neverwinterx schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:09:
[...]

Op welke settings en met welke fps draai je het? Ik heb ongeveer vergelijkbare pc als jou en op de allerlaagste settings haal ik met moeite 20fps met soms nog drops.
Even opgestart om wat te testen:
Met settings ingesteld op High spec is het niet speelbaar, dan kom ik nauwelijks boven de 10 FPS uit.
Ingesteld op Medium gaat redelijk, maar wel traag 12-18 FPS
Ingesteld op Low is speelbaar: meestal 22-28 FPS, met af en toe inzakkers naar 15

Overige specs: Windows 7 64-bit (gisteren geïnstalleerd, dus die is vast nog ergens bezig met optimaliseren)
nVidia drivers 275.27 beta, 4Gb valueram en 3 7200RPM HDD's, 22" LCD met 1680x1050 als resolutie

Ik heb nog geen idee of het onder 32-bit of 64-bit beter loopt; ik denk dat ik zo nog ff ga spelen en dan vanmiddag mijn backup van de 32-bit windows terugzet. Kijken of het verschil maakt :)
adros schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:58:
draai hem hier ook op ultra zonder ubersampling op een i7 met 460 gtx. Haal extreem hoge fps maar zodra ik ubersampling aanzet is het hem gewoon net niet, soort slomo effect krijg ik dan :)

edit: heeft iemand zijn exemplaar van thehut toevallig al binnen? Hopelijk komt hij deze week. Heb m al wel gedownload aangezien ik natuurlijk weer eens niet kon wachten :P
Ik heb hem ook bij the Hut besteld en nog niet binnen. Speel tot dan toe met de gedownloade versie. Ik weet niet of dat nog uit gaat maken in performanc, maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
Heb een AMD phenom 955 BE 4 gig intern en een 5850 en draai momenteel alles op high met v sync aan, en hij loopt heerlijk soepel, zal straks een ultra proberen met v sync en motion blur uit.

Maar het spel ziet er nu al schitterend uit! :9~ En wat is die triss een lekker wijf zeg :9
Eindelijk een spel dat de grafische power uit huidige medium/high end graka's haalt.

Vind het spel af en toe overweldigend zeg maar, je hebt zoveel keuzes die je moet maken, en zo veel side missions, ben bang dat ik toch een hoop mis af en toe, en heb al een aantal failed missions.
Dit spel schreeuwd gewoon om een tweede keer helemaal door te spelen, mischien dat ik het spel nog op mijn laptop installeer maar dat wordt dan alles op medium ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

AMD Phenom II X6 1100T BE 4Ghz/Zotac GTX470/10GB DDR3/EXTREME3 870 mobo
50 FPS alleen Ubersampling uit daarmee kwam ik op 15 FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Stond net op de homepage van Tweakers een linkje naar de review van Witcher2. Is alweer verdwenen. Maar gaat er dus aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

maartend schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:48:
Stond net op de homepage van Tweakers een linkje naar de review van Witcher2. Is alweer verdwenen. Maar gaat er dus aankomen.
Hij is er weer :). Blijkbaar vind de redactie het ook een mooi spel (en terecht)
Ik zit nu al een half uur te klooien met 6 mannetjes op de courtyard helemaal in het begin. 3 soldiers, 2 met iets bepantsering en 1 volledig opgetut. Elke keer heb ik het idee: nou heb ik ze! En dan word ik weer in 2 slagen in de pan gehakt. Gewoon vol erin helpt in ieder geval niet, je moet goed gebruik maken van duck en run en je spells.

* gwystyl gaat weer verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

gwystyl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:41:
[...]

Hij is er weer :). Blijkbaar vind de redactie het ook een mooi spel (en terecht)
Ik zit nu al een half uur te klooien met 6 mannetjes op de courtyard helemaal in het begin. 3 soldiers, 2 met iets bepantsering en 1 volledig opgetut. Elke keer heb ik het idee: nou heb ik ze! En dan word ik weer in 2 slagen in de pan gehakt. Gewoon vol erin helpt in ieder geval niet, je moet goed gebruik maken van duck en run en je spells.

* gwystyl gaat weer verder.....
Persoonlijk probeer ik me te focussen op 1 tje en dan gewoon keihard die neer te halen
Ben een zeer grote fan van de traps :D

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

yzx schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Persoonlijk probeer ik me te focussen op 1 tje en dan gewoon keihard die neer te halen
Ben een zeer grote fan van de traps :D
Hmm daar heb ik er ook één van. Hoe gebruik je die?

Ben er nou eindelijk langs, maar nu word ik gepest door een draak ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn
  • Laatst online: 09-09 15:35

icn

De meeste hierzo spelen met muis en keybord,wat me onspeelbaar lijkt, (het is dan net wat je gewend bent,voor mij alleen key-muis in fps) wat dat betreft komt het wel goed uit dat de 360 controller wordt ondersteunt.Spel speeld lekker weg,en er zit best wel een lang verhaal aan vast.Wel op easy gezet.

Ben op de helft van chapter 2 :)

[ Voor 5% gewijzigd door icn op 21-05-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

gwystyl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:05:
[...]

Hmm daar heb ik er ook één van. Hoe gebruik je die?

Ben er nou eindelijk langs, maar nu word ik gepest door een draak ....
Ah je zit nog in de prologue :P

Je moet ze in je pocket zetten via je inventory en dan CTRL inhouden ze aanduiden en dan op R duwen of welke key je gegeven hebt om een item te gebruiken :P

Bommen/traps = my way to conquer all :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56
gwystyl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:41:
[...]

Even opgestart om wat te testen:
Met settings ingesteld op High spec is het niet speelbaar, dan kom ik nauwelijks boven de 10 FPS uit.
Ingesteld op Medium gaat redelijk, maar wel traag 12-18 FPS
Ingesteld op Low is speelbaar: meestal 22-28 FPS, met af en toe inzakkers naar 15

Overige specs: Windows 7 64-bit (gisteren geïnstalleerd, dus die is vast nog ergens bezig met optimaliseren)
nVidia drivers 275.27 beta, 4Gb valueram en 3 7200RPM HDD's, 22" LCD met 1680x1050 als resolutie

Ik heb nog geen idee of het onder 32-bit of 64-bit beter loopt; ik denk dat ik zo nog ff ga spelen en dan vanmiddag mijn backup van de 32-bit windows terugzet. Kijken of het verschil maakt :)
Jammer dan is dat dus normaal zo'n slechte performance. Ik zit nu op Flotsam en daar kom ik niet boven de 20fps uit. Bijna onspeelbaar eigenlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik zal wel heel stom zijn, maar ik krijg met geen mogelijkheid potions op mn quickslots. Is dat gewoon niet mogelijk, of zijn het mijn potions uit Witcher 1 die moeilijk doen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MueR schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:40:
Ik zal wel heel stom zijn, maar ik krijg met geen mogelijkheid potions op mn quickslots. Is dat gewoon niet mogelijk, of zijn het mijn potions uit Witcher 1 die moeilijk doen?
Je drinkt ze als je mediteert :P anders kun je ze niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
MueR schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:40:
Hee Muer, volgens mij hebben we een beetje dezelfde gamesmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Dat met die potions vond ik ook lastig.

Makkelijkste is toch om even tijdens combat bij low health gewoon een potion naar binnen te knallen.

Aan de andere kant heeft dit ook wel wat, je moet dus vooraf al nadenken van hoe of wat en welke potions ga ik nodig hebben voor je het gevecht in gaat.

Ik vind het een vet spel in elks geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 18:07
Het valt mij op dat veel van jullie ( zo niet alle?? ) blijkbaar met de dept of field - gameplay setting AAN spelen, hebben jullie deze wel eens uit gezet? Ik vind die optie het spel namelijk ongelofelijk lelijk maken en is het eerste wat ik uit heb gezet. DOF is in deze game naar mijns inzien erg slecht geïmplementeerd. Zonder ziet het spel er veel mooier en gedetailleerder uit.
Voor de rest niet dan lof over deze game. Heb sinds jaren weer eens het gevoel een echte PC game te zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zal eens proberen. Draait het ook iets beter zonder DoF? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 00:16
Neverwinterx schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:31:
[...]

Jammer dan is dat dus normaal zo'n slechte performance. Ik zit nu op Flotsam en daar kom ik niet boven de 20fps uit. Bijna onspeelbaar eigenlijk :(
@ de mensen met een dualcore: de GOG (Good Old Games) versie van de Witcher2.exe komt zonder securom en zorgt voor een performanceboost voor mensen met een zwakkere CPU.

Ik gebruik zelf nu de GOG witcher2.exe en haal bijvoorbeeld in chapter 1 in het begin
spoiler:
als men Dandelion en Zoltan wil ophangen
, een CPU-heavy stuk nu 27fps zonder dat ie onder de 20 duikelt, waarbij die met de gewone witcher2.exe gemiddeld 22fps had met geregeld een drop naar de 15. Heel het stadje voelt ook een stuk vlotter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Kun je tijdens combat nu wel of niet een (health) potion gebruiken ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

-SaveMe- schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:55:
Kun je tijdens combat nu wel of niet een (health) potion gebruiken ?
Nee, je moet gewoon slim spelen joh met veel traps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Docho schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:52:
[...]

@ de mensen met een dualcore: de GOG (Good Old Games) versie van de Witcher2.exe komt zonder securom en zorgt voor een performanceboost voor mensen met een zwakkere CPU.

Ik gebruik zelf nu de GOG witcher2.exe en haal bijvoorbeeld in chapter 1 in het begin
spoiler:
als men Dandelion en Zoltan wil ophangen
, een CPU-heavy stuk nu 27fps zonder dat ie onder de 20 duikelt, waarbij die met de gewone witcher2.exe gemiddeld 22fps had met geregeld een drop naar de 15. Heel het stadje voelt ook een stuk vlotter aan.
Neem aan dat het met de steam versie geen nut heeft? (Heb die .exe niet om zelf te proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Fly-guy schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:25:
[...]

Neem aan dat het met de steam versie geen nut heeft? (Heb die .exe niet om zelf te proberen).
Heb geen idee hoe die steam versie ineen steekt.

Zou graag hier posten waar die .exe staat, maar weet niet of die .exe legaal is om te verspreiden, je omzeilt er immers de beveiliging mee.

Edit: zou die securom trouwens wel op de steam-versie zitten?

[ Voor 7% gewijzigd door Docho op 21-05-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

yzx schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:41:
Je drinkt ze als je mediteert :P anders kun je ze niet gebruiken
Mjah, mooi is dat, ik ben gewend aan 2 typen potions: die voor combat en die tijdens combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb hem net uitgespeeld. _/-\o_
Het verhaal is spannend en de sfeer blijft gewoon meesterlijk in dit spel.

Er zijn nog zat dingen die ik niet heb gedaan, gemist heb en anders zou willen doen.
Keuzes en toch een lichte nasmaak van dat ik het beter anders had kunnen doen.
spoiler:
Kiezen tussen Triss redden of Eilhart aanpakken bijvoorbeeld. Ik koos Triss.

Dat is voor een volgende keer, maar niet gelijk nu.
Mijn sociaal leven en schoolwerk hebben de afgelopen week een lichte achterstand opgelopen. :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Docho schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:03:
[...]

Zou graag hier posten waar die .exe staat, maar weet niet of die .exe legaal is om te verspreiden, je omzeilt er immers de beveiliging mee.

Volgens mij zit er op de steam versie inderdaad iig geen securom, dus als dat de enige aanpassing is aan die .exe, dan zal het geen nut hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

MueR schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:18:
[...]

Mjah, mooi is dat, ik ben gewend aan 2 typen potions: die voor combat en die tijdens combat.
Je kunt dus WEL potions nemen tijdens de combat? Welke potions zijn dat dan ? EN hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Nee je kan geen potions nemen tijdens combat, MueR bedoelde dat hij dat zo gewend was van andere RPG`s denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

In Witcher 1 waren er potions waarbij dat kon. Heck, daar kon je alle potions tijdens combat doen, als je tijdens het drinken tenminste geen zwaard verticaal op je klep kreeg.

Zo.. met heel veel moeite begint de DLC binnen te komen :/ Beetje jammer dat dit zo mis gaat

[ Voor 21% gewijzigd door MueR op 21-05-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

MueR schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:31:
Zo.. met heel veel moeite begint de DLC binnen te komen :/ Beetje jammer dat dit zo mis gaat
Hoe kom je überhaupt aan de DLC? Ik zou volgens het programma een code moeten hebben, maar ik heb geen idee waar die zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

D'r zat bij mij een voucher in de CE.

Rant:
Quicktime events :r :r :r Kan er nou niemand een fatsoenlijke game maken zonder die krengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

MueR schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:12:
D'r zat bij mij een voucher in de CE.

Rant:
Quicktime events :r :r :r Kan er nou niemand een fatsoenlijke game maken zonder die krengen?
Ja, idd. Ik heb ook zo'n hekel aan QTE's. Gelukkig zijn ze niet erg lang steeds. Overigens vind ik de minigames belabberd. Ik snap niks van die dice game, is dat nou wel of niet gewoon pokeren, heb moeite om de symbooltjes te onderscheiden.

Arm wrestling is niet om te doen, dat lagt als de ziekte bij mij... ANd fighting is weer qte's. Gelukkig hoef je ze niet te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DLC krijg je als je de game registreert. Ben bang dat de servers van CDProjekt het op dit moment niet trekken. Krijg de DLC met geen mogelijkheid binnen.

Na veel twijfelen dan uiteindelijk gekocht. Heel erg goed spel en goed verhaal. Lange tijd geleden dat ik echt ben weggeblazen maar het is de Witcher 2 gelukt. Verbaas me ook over het feit hoe goed de game eigenlijk draait. Ik had verwacht dat ik serieus moest terugschroeven met mijn midrange GTX 560 TI maar dat valt enorm mee. Alles op maximum (behalve ubersampling natuurlijk) en het draait als een zonnetje.

Speel de game op normal moeilijkheidsgraad. In het begin werd ik echt keihard afgemaakt, zelfs in de tutorial. Heerlijk :). Daarna kreeg ik de signs en het meditating onder controle, gaat nu lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
-SaveMe- schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:42:
[...]

Ja, idd. Ik heb ook zo'n hekel aan QTE's. Gelukkig zijn ze niet erg lang steeds. Overigens vind ik de minigames belabberd. Ik snap niks van die dice game, is dat nou wel of niet gewoon pokeren, heb moeite om de symbooltjes te onderscheiden.

Arm wrestling is niet om te doen, dat lagt als de ziekte bij mij... ANd fighting is weer qte's. Gelukkig hoef je ze niet te doen :)
dat je die QTE's niet trekt kan ik inkomen maar de rest? Snap niks van dice game? Is idd gewoon een soort poker maar symbolen onderscheiden kan je niet? Kan je niet eens in romeinse cijfers tot 6 tellen? En ik heb hem arm wrestling nog nooit verloren echt, dus dan zal je pc t wel niet trekken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawacatoose
  • Laatst online: 04-02 10:11
In het 1e deel was de hele combat een QTE met dat wachten tot je muis cursor rood werd. In TW2 zijn de QTE's echt veel beter. In het spel Fahrenheit ben ik ze gaan waarderen en helpt je beter betrokken te raken bij een scene zoals bij de gallows in TW2.

Je kan ze voor boss battles nog altijd uitzetten in het option menu.

Steam Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24
MueR schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:31:
In Witcher 1 waren er potions waarbij dat kon. Heck, daar kon je alle potions tijdens combat doen, als je tijdens het drinken tenminste geen zwaard verticaal op je klep kreeg.

Some of you may still experience problems with the DLCs - Troll Trouble and others as well. The problem is based on the bad CRC being loaded in the Launcher and cached on your local machine. Because with each connection the Launcher prefers the cache not the server - you can't download the DLC as there is CRC mismatch.

We are aware of that problem and we have a solution already prepared in the upcoming patch.
Until that we ask you kindly not to download the DLCs until the patch release as it won't work without it.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56
Docho schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:03:
[...]

Ik denk dat er wel een uitzondering gemaakt kan worden als het de fps zo omhoog helpt? Dm het me anders.

Edit: Heb het gevonden, gcw. Het lijkt inderdaad lichtjes de fps te verhogen met 3-5 frames. Maar het kan ook placebo zijn, ik ben niet zeker. Het zou eens echt gebenchmarked moeten worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Neverwinterx op 22-05-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:42:
[...]
Arm wrestling is niet om te doen, dat lagt als de ziekte bij mij...
Dat hoort zo - je moet voorzichtig je muis bewegen, niet als een wilde bosmongool dat ding je hele bureau over schuiven.
Ik heb één potje verloren omdat ik niet snapte wat er gebeurde, één omdat ik Wilde Bosmongool Schuiftechniek hanteerde, en alle volgende gewonnen.

En niet eens omdat mijn (online multiplayer) game-ervaring ooit begonnen is met een 33k6 modem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:02:
[...]

Dat hoort zo - je moet voorzichtig je muis bewegen, niet als een wilde bosmongool dat ding je hele bureau over schuiven.
Ik heb één potje verloren omdat ik niet snapte wat er gebeurde, één omdat ik Wilde Bosmongool Schuiftechniek hanteerde, en alle volgende gewonnen.

En niet eens omdat mijn (online multiplayer) game-ervaring ooit begonnen is met een 33k6 modem :+
Als je een cheap ass mouse hebt met lage DPI of hoe dat heet is het toch wel moelijk hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

yzx schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:35:
[...]

Als je een cheap ass mouse hebt met lage DPI of hoe dat heet is het toch wel moelijk hoor
Ik heb een trust mouse, dus dat zal het zijn :) En verder, ieder zijn ding he ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind het echt een verukkelijk spel, moeilijk ook. Alleen jammer dat het zo zwaar is. Op het eerste gezicht vond ik het niet eens zo bijzonder, maar het licht, en de details in bijvoorbeeld het bos zijn echt subliem. Ik speel overigens met alles op high met een 5850 en i7 860. Op full HD is het goed speelbaar, maar, net zoals in bijvoorbeeld Crysis, speel ik toch maar op 1680x1050, dat is net wat vloeiender, al kan het nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

yzx schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:35:
[...]

Zelfs met een muis met hoge dpi is het nog best lastig aan het begin. Je hebt gewoon heel erg de neiging om door te schieten. Een van de makkelijkste manieren die ik kon vinden was door zachtjes je muis heen en weer te schuiven in de richting die je wilt. Er zit een soort van versnelling in die ervoor zorgt dat je overschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Hoe CPU intensief is het spel eigenlijk? Mijn CPU (q6600 @3,1Ghz) is wellicht een beetje de bottleneck in vergelijking met mijn GPU (HD5970). Maar goed, ik ben nog niet begonnen, ik dwing mezelf om eerst TW1 eens uit te spelen waar ik nu druk me bezig ben :) Hopelijk is er een CFX profile tegen de tijd dat ik TW1 heb uitgespeeld.

* Aapenootjes gaat weer verder met TW1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben eindelijk door de proloog heen, en kan een beetje rondlopen in het eerste dorpje. Ik heb ook eindelijk het boxen een beetje door. De eerste keer heb ik er een half uur over gedaan ofzo. Ik vond het zeer irritant dat ik niet gewoon kon meppen met de muis, maar dat ik op WASD moest drukken op commando. Willekeurig drukken helpt niet, dan krijg je juist klappen. Als je gewoon wacht en indrukt wat er in beeld staat (daar heb je wel redelijk wat tijd voor), dan is het eigenlijk vrij makkelijk. Ik heb nu het boks-toernooi in de eerste kroeg ook al makkelijk gewonnen.

Het dobbelen is iets beter geworden vind ik. De dobbelstenen zijn wel lastig af te lezen, maar ik begin ze al beter te herkennen. Het is wel makkelijker de dobbelstenen te gooien, en je kan er een beetje mee heen en weer. Bij TW1 moest je ergens rechtsonderin beeld op een knop drukken om te gooien.

Omdat ik één of andere opdracht had gewonnen (dobbelen tegen een monnik ofzo), kon ik iets in het 'extra's' menu doen. Daar staat nu een linkje naar GoG.com, waar ik TW1 voor $5 kon kopen. Toch maar even gedaan, die € 3,62 kan ik wel lijden, en dan heb ik tenminste de laatste gepatchte versie om nog een keer te spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

gwystyl schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:00:
Omdat ik één of andere opdracht had gewonnen (dobbelen tegen een monnik ofzo), kon ik iets in het 'extra's' menu doen. Daar staat nu een linkje naar GoG.com, waar ik TW1 voor $5 kon kopen. Toch maar even gedaan, die € 3,62 kan ik wel lijden, en dan heb ik tenminste de laatste gepatchte versie om nog een keer te spelen :).
Vandaar dat ik er niets voor kreeg :P Die heb ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 19:29

Hedva

Blobfish

Ik heb echt super last van lag :S

Ik heb een Intel Core i5, 4GB CPU M460 @ 2.53 GHz.
4GB RAM
Windows 7 x64
NVIDIA Geforce GT 325M 1GB

Dit voldoet toch zeker aan de minimale requirements. Maar nog steeds last van lag. Ik heb alle settings op zo laag mogelijk gezet en het gebeurd nog steeds.

Het maakt niet uit welke ik grafische processor ik voorkeur geef voor het spel. (i5 of de geforce 325M) Blijf lag houden. Spel vraagt de hele tijd niet meer dan 1GB RAM, terwijl ik nog gewoon zo'n 1,5GB RAM ongebruikt heb liggen.

Heeft iemand er een oplossing voor? Dit is echt zwaar vervelend. Ook het spele op 1024x768 is het nog steeds laggy :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Hedva schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:32:

4GB RAM
Windows 7 x64

Dit voldoet toch zeker aan de minimale requirements. Maar nog steeds last van lag. Ik heb alle settings op zo laag mogelijk gezet en het gebeurd nog steeds.

Het maakt niet uit welke ik grafische processor ik voorkeur geef voor het spel. (i5 of de geforce 325M) Blijf lag houden. Spel vraagt de hele tijd niet meer dan 1GB RAM, terwijl ik nog gewoon zo'n 1,5GB RAM ongebruikt heb liggen.

Heeft iemand er een oplossing voor? Dit is echt zwaar vervelend. Ook het spele op 1024x768 is het nog steeds laggy :(
PC upgrade, want je laptop gaat die niet trekken, een GTX295 is veel sneller dan je GPU die in je laptop zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Hedva schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:32:

4GB RAM
Windows 7 x64

Laatste nvidia beta drivers al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

yzx schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:36:
[...]

PC upgrade, want je laptop gaat die niet trekken, een GTX295 is veel sneller dan je GPU die in je laptop zit
Kuuuuuuutzooi.

Dacht dit gelezen te hebben:
The Witcher 2 Miminum System Requirements:
· OS: Windows XP SP2 / Windows Vista SP2 / Windows 7 (32/64-bit)
· Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 Ghz or AMD Athlon 64 X2 5000+
· Memory: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista and Windows 7
· Video Card: 512 MB RAM, supporting Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce 8800 or ATI Radeon HD3850)
Dacht dat m'n gt325m beter was dan een 8800 ;(

Dit is dus echt vet balen.
Gurneyhck schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:41:
[...]

Laatste nvidia beta drivers al geprobeerd?
2 weken geleden nog geupdate. Lijkt me niet dat er nieuwere is. Zal het ff checken.
Die beta drivers zijn gewoon te krijgen va nvidia site zelf?

Heb nu 270.61 geinstalleerd en PhysX 9.10.0514.

Ik neem aan dat je deze bedoelde: http://www.geforce.com/#/Drivers/Results/33215
Werkt dat gewoon als ik dat installeer? Niet dat m'n notebook aan bepaalde voorwaarden moest doen en dan ineens in de fik vliegt ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Hedva op 22-05-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de witcher 2 ook gekocht uit nieuwschierigheid naar de mooie beelden, ik heb een vrij nieuw systeem met een beste videokaart. Moet zeggen de game ziet er prachtig uit. Mooier denk ik als je hem op de ps3 had gezien de pc is dan wel wat beter. Ik heb de game ook even op het allerhoogste gezet maar daarna haperde de game wat. Ik heb er ook een x box wirreless controller bij wat bij deze game heel makkelijk is.
ik ben ff achter de koning aan gelopen omhoog bij een stalage op. Daarna moest ik wat zwaardvechten en moest ik een kattepult apparaat iets mee afschieten. Tot zover ben ik gekomen. Je moet denk ik wel veel gedult hebben bij de game , je loopt vaak vast en weet dan niet meer wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Aapenootjes schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:03:
Hoe CPU intensief is het spel eigenlijk? Mijn CPU (q6600 @3,1Ghz) is wellicht een beetje de bottleneck in vergelijking met mijn GPU (HD5970). Maar goed, ik ben nog niet begonnen, ik dwing mezelf om eerst TW1 eens uit te spelen waar ik nu druk me bezig ben :) Hopelijk is er een CFX profile tegen de tijd dat ik TW1 heb uitgespeeld.

* Aapenootjes gaat weer verder met TW1 ;)
Volgens mij doet crossfire het momenteel niet (goed). Dus je performance zal wel ongeveer gelijk zijn aan die van bijvoorbeeld
Thomasthomas schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:07:
Ik speel overigens met alles op high met een 5850 en i7 860. Op full HD is het goed speelbaar, maar, net zoals in bijvoorbeeld Crysis, speel ik toch maar op 1680x1050, dat is net wat vloeiender, al kan het nog beter.
en anderen met een 5850. Het lijkt me namelijk niet dat je processor 5850 prestaties ernstig zal bottlenecken.

[ Voor 5% gewijzigd door Springstof op 22-05-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

Ik snap er echt helemaal niks van.

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/854600preformancetest.png

Spel zelf zegt dat ik het op medium zou kunnen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Hedva schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:49:
Ik snap er echt helemaal niks van.

[afbeelding]

Spel zelf zegt dat ik het op medium zou kunnen draaien...
Amai je hebt je intern GPU veel ram gegeven :P

En daarbij komt dat als het druk word/veel spells/actie gaat ie gewoon de kracht neit hebben om ermee om te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

yzx schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:52:
[...]

Amai je hebt je intern GPU veel ram gegeven :P

En daarbij komt dat als het druk word/veel spells/actie gaat ie gewoon de kracht neit hebben om ermee om te gaan
Ik ben onschuldig. M'n notebook zo in 1 keer gekocht.
M'n interne GPU = Intel i5 Core.

Is 't niet goed dan?

Ik zit alleen met het geëikel dat ik in m'n nvidia configuratiescherm steeds voor alles moet aangeven waarop het moet draaien. Games zet ik meestal op m'n videokaart, geforce 325m omdat t er dan mooier uit ziet, maar programma's als Adobe Photoshop moet ik weer op mn cpu zetten omdat die anders snel crashed als die te veel geheugen nodig heeft.
Maar het is altijd of en of. Nooit allebei :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Hedva schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:55:
[...]

Ik ben onschuldig. M'n notebook zo in 1 keer gekocht.
M'n interne GPU = Intel i5 Core.

Is 't niet goed dan?

Ik zit alleen met het geëikel dat ik in m'n nvidia configuratiescherm steeds voor alles moet aangeven waarop het moet draaien. Games zet ik meestal op m'n videokaart, geforce 325m omdat t er dan mooier uit ziet, maar programma's als Adobe Photoshop moet ik weer op mn cpu zetten omdat die anders snel crashed als die te veel geheugen nodig heeft.
Maar het is altijd of en of. Nooit allebei :S
Pctje kopen man. Mijn laptop was ook top off the bill (1500euro) 6-7jaar terug, en kon ook spellen "spelen" op 800x640 op low settings, laptops zijn ruk om op te gamen tenzij je er een aparte GPU in hebt zitten en dan nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 15:47
Straks maar eens kijken of dit spel wat is. Ben wel erg benieuwd
En anders nog maar weer verder met Dragon Age 2

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten er ook open-wereld stukken in, zoals bij Morrowind/Oblivion of is het meer tegen onzichtbare muren aanlopen, zoals Dragon Age?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawacatoose
  • Laatst online: 04-02 10:11
Ondanks dat ik me prima vermaakt heb met DA2 is TW2 echt veel beter. Dit spel moet bioware toch flink aan het denk zetten.

TW2 is niet zo open als Oblivion maar ook niet zo closed als DA.

Steam Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:20:
Zitten er ook open-wereld stukken in, zoals bij Morrowind/Oblivion of is het meer tegen onzichtbare muren aanlopen, zoals Dragon Age?
Je hebt vaste paadjes, maar je kan wat afwijken, je hebt een vaste route maar eigenlijk vind ik persoonlijk ben je zeer vrij hoe je van punt A naar B kunt gaan.
TW2 is niet zo open als Oblivion maar ook niet zo closed als DA.
Oblivion vind ik soms te open persoonlijk

[ Voor 13% gewijzigd door yzx op 22-05-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:47
Ik denk dat je vooral kan zeggen dat het heel open is in de manier hoe je het verhaal kiest. Ik heb al verhalen gehoord (nog niet zelf ondervonden aangezien ik uiteraard nog maar aan eerst play trough zit) van mensen die een heel ander verloop van het spel heeft. Misschien is de open world wat minder maar ik denk dat je open story hier wel kan aankruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

gwystyl schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:00:
Ik ben eindelijk door de proloog heen, en kan een beetje rondlopen in het eerste dorpje.
Dan heb ik iets gemist denk ik....

Ik ben na de proloog gelijk in dat bootje gestapt, nadat Triss je roept....

spoiler:
Maar nu gaan we wandelen langs de river bank en ontmoet je voor het eerst die elf, Iorveth die een deal heeft gemaakt met de kingslayer. Welke dialoog ik ook kies, ik ontkom er niet aan dat Iorveth door Roche of Triss wordt aangevallen, wat mis gaat. Dan blijft de spell die Triss cast (om de arrows tegen te houden) wel bestaan nadat ze flauw valt, en gaan we weer wandelen. Het lukt me totaal niet om die elfs die je dan gaan aanvallen te killen. Elke keer surrounden ze me en leg ik het loodje.

...is er voor je dat bootje ingaat een dorpje dan? :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 13:57

beuker19

Killerbeuker is so OP

@ulti23
Nee , je moet in die 'bal' blijven tot je in het dorp bent :)

[ Voor 88% gewijzigd door beuker19 op 23-05-2011 00:08 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
ik dacht dat ik deze game wel een beetje kon spelen op sb i7 quadcore 2.0, 4 gigh ram en een 6490m (macbook pro 15'') maar nee, 15 fps op low 1280x800 :( lijkt me echt een super vette game!, maar ik ga echt geen game pc meer aanschaffen, zoveel game ik niet meer, het is tijd dat er een nieuwe xbox of ps wordt aangekondigd, deze game ziet er zoo subliem uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit echt een nasty bug in the kingslayer, iedere keer halverwege zijn health kan ik ineens niet meer slaan of dodgen tot ik weer geraakt word... echt mega irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
en Triss gaat weer

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Spoiler einde chapter 2:
spoiler:
één van de Kaedwen soldiers riep 'Eat shit and die!' :+ (voor de niet-kenners, typische Duke Nukem uitspraak)

Volgens mij zitten er nog zo enkele kleine easter egs in, spoiler einde chapter 1:

spoiler:
Zo zegt Roche als hij het plan heeft uitgelegd om Loredo's villa binnen te vallen 'Let's get to work', in de film 'Resevoir Dogs' zegt men net hetzelfde op een gelijkaardig moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Ulti23 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:39:
[...]

Dan heb ik iets gemist denk ik....

Ik ben na de proloog gelijk in dat bootje gestapt, nadat Triss je roept....

spoiler:
Maar nu gaan we wandelen langs de river bank en ontmoet je voor het eerst die elf, Iorveth die een deal heeft gemaakt met de kingslayer. Welke dialoog ik ook kies, ik ontkom er niet aan dat Iorveth door Roche of Triss wordt aangevallen, wat mis gaat. Dan blijft de spell die Triss cast (om de arrows tegen te houden) wel bestaan nadat ze flauw valt, en gaan we weer wandelen. Het lukt me totaal niet om die elfs die je dan gaan aanvallen te killen. Elke keer surrounden ze me en leg ik het loodje.

...is er voor je dat bootje ingaat een dorpje dan? :)
spoiler:
Blijf in de cirkel en het zal goed gaan
Haha jij dentk ook maar aan 1 ding tijdens de game }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
yzx schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:23:
[...]

spoiler:
Blijf in de cirkel en het zal goed gaan

[...]

Haha jij dentk ook maar aan 1 ding tijdens de game }:O }:O
:$ maar jij hebt wel stiekum gekeken :o

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat Witcher issue's heeft met crossfire, geld dit voor alle producten die crossfire ondersteunen of doet het probleem zich enkel voor bij 2 videokaarten in crossfire setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Dit weekend WII opgehaald in de frs voor 44,99 euro. Versie met comic book en nog allerlei moois. Ik vond het een koopje.

http://www.freerecordshop...2-assassins-of-kings-p-e-

COLLECTOR S EDITION BEVAT:
- The Witcher 2: Assassins of Kings game DVD
- Alle cinematische content van het spel zoals: Trailers, Dev Diaries, Gameplay Trailers, Interviews en Making Of- video s.
- Audio-CD met in-game muziek
- Doos met alle content van The Witcher 2 Premium Edition
- Een kaart van de wereld
- The Witcher 2 strategy guide voor beginnende en gevorderde RPG spelers
- Een handleiding met uitleg over de interface van het spel
- Een van de ingame items in het echt vervaardigd
- Twee papercraft dolls - Geralt en een random karakters
- Een extra ingame item
- Zeer gedetailleerde sculptuur van het hoofd van Geralt of Rivia. Gemaakt van imitatie marmer
- Concept art book met meer dan 200 pagina s aan beelden uit het spel
- 5 Poker dobbelstenen in een handig zakje
- Speelkaarten (54 stuks) met ingame afbeeldingen
- Een handleiding om te winnen met het spleen van kaarten en dobbelen
- Drie Witcher 2 stickers
- Een Temerian Oren, een mooi voorbeeld van King Foltests munteenheid
- Draug, een van de meest dodelijke monsters in het spel, nu op je desktop als pop
- Roch Commando Jacket een van de beste ingame items, exclusief voor de collector s edition
- Stevige kartonnen doos om al je items veilig in te bewaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stuk bij die Draug is wel enorm irritant.

spoiler:
Omdat als je dood gaat je eerst weer die zes vijanden moet doden. Ik ging eerst zo'n 7 keer dood totdat ik het door had. Gewoon aard casten en dan 2 heavy hits en dan die arrow en meteorieten ontwijken. Pretty easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:17:
Ik las dat Witcher issue's heeft met crossfire, geld dit voor alle producten die crossfire ondersteunen of doet het probleem zich enkel voor bij 2 videokaarten in crossfire setup?
Crossfire setups. Zit je dus met je twee HD5870's.. beetje op brakkere graphics dan je eigenlijk wil.
Hurtebise schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:20:
Dit weekend WII opgehaald in de frs voor 44,99 euro. Versie met comic book en nog allerlei moois. Ik vond het een koopje.
Heh, dat is alleen geen Collector's Edition, dat is de Premium Edition. Collector's Edition bevat inderdaad wel die dingen, maar lijkt me stug dat ze die nu al van ~90 euro afprijzen naar 45.

Collector's Edition:
Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/230357_2097726845795_1324097633_2523902_525699_n.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door MueR op 23-05-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:44

g0tanks

Moderator CSA
De FRS heeft in de beschrijving van de Premium Edition op hun website de inhoud van de Collector's Edition staan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
g0tanks schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:35:
De FRS heeft in de beschrijving van de Premium Edition op hun website de inhoud van de Collector's Edition staan.
Inderdaad. Lijkt me een foutje.
Het plaatje is overigens wel van de PE.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Destijds de CE van The Witcher I gekocht voor een vriend. Stond te koop voor 1 euro in de frs. Hij vond er helemaal niets aan. Ik ga dat kleinood maar eens terugvragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Nog maar een uurtje of vijf gespeeld, maar wat een verademing na de zeer teleurstellende DA2! Draait als een zonnetje (i7-860, 4GB intern, GTX275) en nog geen glitch of bug tegengekomen.

Ziet er prachtig uit en het verhaal pakt me wel. De interface vind ik niet altijd even duidelijk en ik mis het tweaken van de abillities wel, naar verder een tof spel met een levendige omgeving en veel interactie met NPC's.

Nog best pittig om de eerste gevechten te overleven, maar dat zal ook vast snel gemakkelijker worden. Nu is het telkens Quen casten, naar monster rennen, meppen, wegrennen, wrinse and repeat. Da's een beetje suffe manier van een gevecht voeren.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weakling schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:00:
Nog maar een uurtje of vijf gespeeld, maar wat een verademing na de zeer teleurstellende DA2! Draait als een zonnetje (i7-860, 4GB intern, GTX275) en nog geen glitch of bug tegengekomen.

Ziet er prachtig uit en het verhaal pakt me wel. De interface vind ik niet altijd even duidelijk en ik mis het tweaken van de abillities wel, naar verder een tof spel met een levendige omgeving en veel interactie met NPC's.

Nog best pittig om de eerste gevechten te overleven, maar dat zal ook vast snel gemakkelijker worden. Nu is het telkens Quen casten, naar monster rennen, meppen, wegrennen, wrinse and repeat. Da's een beetje suffe manier van een gevecht voeren.
Quen gebruik ik nooit. Af en toe Aard en iets vaker Igni. Ik ben meer van de offensieve aanval an de defensieve aanval :). Ik begin het vechten nu redelijk onder de knie te krijgen, maar het blijft een stuk pittiger dan in TW1. Bij TW1 gebeurde het max 1 keer per uur dat ik een stukje over moest doen, bij TW2 is het meer regel dan uitzondering dat ik op een iets lastiger stuk een half uur of langer loop te ploegen. Het maakt het wel erg leuk als het dan lukt :).

Ik hoop dat het officiele pakketje snel binnen komt. Ik ben benieuwd of er nog goede tips in de game guide staan over het vechten of de aanpak van bepaalde monsters.

BTW, ik heb de Raven Armor uit TW1 meegenomen. Deze heeft 3 upgradeslots, en een aardige armor die ik heb gevonden maar 1. Ik gebruik nu dus Raven met 2 upgrades; als ik dan nog wat tegen kom kan er evt nog 1 bij. Welke armor gebruiken jullie? En heeft het zin om mijn zilveren zwaard uit TW1 nog te upgraden of kan ik met de crafting fomula (of hoe dat ook heet) beter een nieuwe maken? Silveren ores zijn nogal moeilijk te vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb Raven's Armour inderdaad ook meegenomen. Verder heb ik Aerondight als Silver Sword. In TW1 had ik G'valchir als main weapon, maar die mocht ik schijnbaar niet meenemen, dus doe ik het met m'n oude secondary: D'yaebl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik liep inderdaad ook rond met G'valchir en D'yaebl, maar die heb ik geen van beide meegekregen. Wel de Moonblade en Raven's armor.
Dat was van het Scoiatel pad. Misschien maar eens het pad van de Order importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Is het mogelijk om een build te maken gebaseerd op twee skilltrees, bijv. signs en swords, zonder dat je endgame te zwak bent ? Of is het beter op 1 tree te focussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Weakling schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:00:

Ik vind het ook een stuk vermakelijker dan DA2. Die game had ik gerust nog een 8,5 gegund, maar nu ik de Witcher 2 heb gespeeld is het in vergelijking het cijfer niet waard. Bij mij wil ie nog wel eens naar Windows springen als het grafisch teveel wordt. Moet nog een aantal opties tweaken om het optimaal te krijgen. Maar dus nog aardig wat bugs die ze er uit kunnen halen, ben benieuwd naar de eerste patch. Ik speel op:

Intel E8400 @ 3,6 Ghz
AMD HD 6870 @ stock
4 GB DDR3 en Windows 7 32 bit

Op 1920x1200 is het schitterend en vloeiend met een occasional stutter. Weet niet hoeveel frames ik haal maar het is op momenten met actie heel erg goed speelbaar.

Puntjes van kritiek: heel irritant dat je niet van je logboek, naar je character pane kan. Dat kon geloof ik wel in The Witcher 1. En het wil nog eens voorkomen dat bij bijvoorbeeld twee trappen die naast elkaar staan hij de verkeerde trap opklimt omdat je cursor de verkeerde trap highlight. Klik je, klimt ie de andere trap (weer) op.

Maar verhaal en sfeer is ultiem. Van bordeel tot natuur, alles past perfect bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

-SaveMe- schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:50:
Is het mogelijk om een build te maken gebaseerd op twee skilltrees, bijv. signs en swords, zonder dat je endgame te zwak bent ? Of is het beter op 1 tree te focussen ?
Dat kan, maar je hebt maar een beperkt aantal punten te verdelen. Juist die High-level skills maken het makkelijker.
Skill list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

F_demon schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:11:
Dat kan, maar je hebt maar een beperkt aantal punten te verdelen. Juist die High-level skills maken het makkelijker.
Skill list
Hmm, nu zie ik door die link ook waarom ik de Cover ability niet heb. Jammer dat mij het bij dat stukje niet duidelijk was dat je door het beschermende schild te verlaten je deze ability niet zou krijgen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
kan je trouwens upgrades in je armor doen, en die er ook weer uithalen? of is dit definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooka
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-07 09:09
Ik loop nog steeds in/rond Flotsam en probeer wat sidequests te doen. Daarom de volgende vraag:

spoiler: vraagje
Ik ben bezig met het Nekker Contract. Als ik bij zo'n Nekker nest sta, krijg ik de optie om met de linker muisknop het nest op te blazen. Druk ik op de linker knop, dan mompelt Gerard iets over opblazen en er gebeurt niets. ook niet als ik een bom ernaar toe gooi. Iemand een idee hoe ik die dingen kapot kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

kooka schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:14:
Ik loop nog steeds in/rond Flotsam en probeer wat sidequests te doen. Daarom de volgende vraag:

spoiler: vraagje
Ik ben bezig met het Nekker Contract. Als ik bij zo'n Nekker nest sta, krijg ik de optie om met de linker muisknop het nest op te blazen. Druk ik op de linker knop, dan mompelt Gerard iets over opblazen en er gebeurt niets. ook niet als ik een bom ernaar toe gooi. Iemand een idee hoe ik die dingen kapot kan krijgen?
spoiler:
Je hebt Grapeshot nodig. Cedric verkoopt de diagrammen of verkoopt ze ook los.
Voor de rest erg goed zoeken. Ik dacht dat er iets van 3 ingangen waren. 1 in de grot, twee in het woud, maar dat weet ik niet meer zeker.

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

F_demon schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:11:
[...]

Skill list
Eigenlijk nee dus. Je kiest of voor Signs, of Swords, of Alchemy. Jammer, vind de combi swords & signs wel leuk. Maar dan ga ik mij concentreren op swords ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:37
Over die
spoiler:
Nekkers, ik doe de quest waarbij je die elf moet redden door in de grot te gaan kijken waar de guards zijn gebleven, maar ik wordt genadeloos afgemaakt. Iemand tips om deze beesten dood te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Het lukte mij door steeds quen te gebruiken, aanvalletje, terug rollen en weer hetzelfde. Als je ver genoeg terug loopt dan stoppen ze ook met achtervolgen..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

yeehaw schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:24:
Over die
spoiler:
Nekkers, ik doe de quest waarbij je die elf moet redden door in de grot te gaan kijken waar de guards zijn gebleven, maar ik wordt genadeloos afgemaakt. Iemand tips om deze beesten dood te krijgen?
Silver sword gebruiken en VEEELLLL TRAPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Is het mogelijk om gewoon in de winkel de Premium Edition te kopen en deze vervolgens met een code te activeren op Steam zodat hij ook gelinkt is aan je Steam account? :) Ik bedoel daarmee dus echt de game linken aan je account en niet simpelweg een snelkoppeling in Steam aanmaken. ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

yzx schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:11:
[...]

Silver sword gebruiken en VEEELLLL TRAPS
Ik heb traps eigenlijk helemaal niet gebruikt. Maar daarentegen gebruik ik stun bombs, dus misschien helpt dat ook wat. Het is voor mij voornamelijk stun of Aard, terugtrekken, er een afmaken, next, rinse, repeat. Ik mis de verschillende combat modes (Strong, Fast, Group) wel een beetje.

[ Voor 9% gewijzigd door MueR op 23-05-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MueR schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:55:
[...]

Ik heb traps eigenlijk helemaal niet gebruikt. Maar daarentegen gebruik ik stun bombs, dus misschien helpt dat ook wat. Het is voor mij voornamelijk stun of Aard, terugtrekken, er een afmaken, next, rinse, repeat. Ik mis de verschillende combat modes (Strong, Fast, Group) wel een beetje.
Gewoon een zwaar sword met strong attack en dan ergens in je skillboom bij swordskills zit dat je andere mobs ook raakt step 1 : 50% dmg, step 2 100% dmg, sinds ik dat heb is mijn levcen ook makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik hak er gewoon finaal op los en als ik niet win dan reload ik de laatste save.

Magic is voor mietjes, beuken godmiljaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

vosss schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:04:
Ik hak er gewoon finaal op los en als ik niet win dan reload ik de laatste save.

Doe ik ook hoor maar dan met traps :P ik snap de magic dingen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik snap ze wel, maar ik vind iemand met een zwaard nou eenmaal gewoon stoerder dan iemand die een vuurtje uit zn handen laat komen en mietig op een afstandje blijft.

Gewoon vol erin en rammen nondeju! Dat is toch veel mooier :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

vosss schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:11:
Ik snap ze wel, maar ik vind iemand met een zwaard nou eenmaal gewoon stoerder dan iemand die een vuurtje uit zn handen laat komen en mietig op een afstandje blijft.

Gewoon vol erin en rammen nondeju! Dat is toch veel mooier :D!
Ach ja ik ben meer een range type :P

Daarom heb ik altijd range daggers bij en traps :P

[ Voor 6% gewijzigd door yzx op 23-05-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooka
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-07 09:09
@ yeehaw:

Zorgen dat je niet omsingeld wordt, een paar tegelijk met je mee lokken en natuurlijk je magie, potions en bommen gebruiken. Is het al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Heb dus gister The witcher 2 gekocht, alleen vind ik hem niet lekker lopen... Hij stuttert zegmaar om de zoveel seconde, ook als ik niks doe en in cutscenes. Deze stutter is zowel in low,medium,als high er..

Ik heb een computer met:

Windows xp x64
4gb ram(3.4 available)
Intel Pentium III Xeon dual core processor - 3.0 ghz
ATI Saphire radeon HD 4870 (512 MB - direct x 9)

CCC drivers - 11.5 ( met Anti aliassing en Adaptive anti aliasing en anisotroptic filtering op 'use application settings'.

The witcher 2 geeft zelf aan bij 'Auto detect best settings' High..

Weet iemand dit te verhelpen?
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 10:26
vosss schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:04:

Het gaat juist om een goede combinatie van ranged magic, traps, en er hard op in beuken. Op normal of easy red je het met simpelweg melee'en misschien nog wel, maar als je op hard of insane gaat spelen moet je echt slim omgaan met de vele ability combo's die mogelijk zijn.

Ik zag ergens in een filmpje iemand een grenade met flammable gas gooien, en het daarna doen ontploffen met z'n igni spell; gelijk een heel groepje dood.

Vindt het all-in-all een erg vermakelijk spel, graphics zijn echt top en de adult fantasy sfeer doet me soms een beetje denken aan Game of Thrones.

[ Voor 16% gewijzigd door sc0ut84 op 24-05-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 13:57

beuker19

Killerbeuker is so OP

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:04:
Hey iedereen,

Heb dus gister The witcher 2 gekocht, alleen vind ik hem niet lekker lopen... Hij stuttert zegmaar om de zoveel seconde, ook als ik niks doe en in cutscenes. Deze stutter is zowel in low,medium,als high er..

Ik heb een computer met:

Windows xp x64
4gb ram(3.4 available)
Intel Pentium III Xeon dual core processor - 3.0 ghz
ATI Saphire radeon HD 4870 (512 MB - direct x 9)

CCC drivers - 11.5 ( met Anti aliassing en Adaptive anti aliasing en anisotroptic filtering op 'use application settings'.

The witcher 2 geeft zelf aan bij 'Auto detect best settings' High..

Weet iemand dit te verhelpen?
greetz
ik denk als je processor te langzaam is
minimale systeem eisen vragen om een Core2Duo

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste