• Seth_Chaos
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
bLt schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:17:
Denk het niet >:) heb hier het zelfde probleem namelijk :9
Gewoon scanner uitzetten helpt bij mij.
Je weet dat de detectie en virus melding meestal terecht is, ondanks dat de poster beweerd dat je het maar gewoon moet negeren? Intussen verblijd jij de wereld met een geïnfecteerde pc.

• ArmouredSPony
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-11 16:14

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Frappant dat mijn virusscanner dit niet eerder opmerkte terwijl er niets aan is veranderd.

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Version 1.06

Bug Fixes

· Fixed empire connectivity problems
· Fixed some multiplayer connectivity problems
· Fixed a problem with savegames that could not be deleted
· Fixed tower issues on Sandbeken

Known Issue

· The game might freeze for a few seconds when joining an empire or multiplayer session

• Knappa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:02
Heeft iemand een idee van de ondersteunde resoluties voor dit spel ?
Ik speel namelijk op een HD Ready televisie en slaag er maar niet in om de resolutie van het spel op de native resolutie van 1360x768 te krijgen. De enige aangeboden resoluties voor het spel zijn 800x600 en 1024x768. Ik dacht dat het misschien aan de ATi 10.6 drivers lag, want die gaven ook op m'n desktop enkel die resoluties. Nu heb ik de 10.5 terug geïnstalleerd die dit probleem regelden, maar in Settlers 7 nog steeds geen succes.
Ik heb al liggen zoeken op de forums van Ubisoft, zonder succes. Ook geprobeerd om in Options.ini handmatig de resolutie aan te passen, maar dat haalt ook niets uit.
Iemand een idee hierover ?

[Voor 0% gewijzigd door Knappa op 18-06-2010 19:23. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-04-2018
Ik heb sinds kort een nieuwe computer met een radeon hd 5970. In het begin had ik last van flikkerende bomen, maar dat heb ik via de catalyst control center uitgekregen. Nu kan ik alleen bij settings de medium en high options niet gebruiken. Hij zegt dan dat mijn videokaart dit niet ondersteunt. Ik kan alleen de opties bij low aanvinken. Iemand een idee? Is dit een bekend probleem? Ik heb de nieuwste drivers gedownload.

Verder heb ik windows 7 64 bit versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Dat moet Ubisoft eens patchen, ik kan ook geen high settings aanvinken.

• rudyman85
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:42
Version 1.07

Improvements

• Added a feedback to construction buildings when constructors cannot be spawned due to a lack of living space
• The ingame chat is now available on the defeated / victory screen
• The name of the winning player is now displayed on the victory screen
• Improved desync handling. Desync cause will be removed, so the remaining players are able to continue playing
• Improved stability

Bug Fixes

• Fixed a bug that settlers returned goods to the occupying enemy after their castle has been conquered
• Fixed constructors not working, if their construction building is located at dead ends
• Fixed a bug that special events occasionally did not start
• Fixed a bug that lost sessions would not be counted for the “Heat of Battle” achievement
• Improved logistics load balancing, fixing wells which stopped production on large maps
• Fixed various crashes
• Fixed various minor bugs

New Content

• Enjoy the seventh and eleventh campaign map, optimized for skirmish and multiplayer

Mordsweiler,Nienroth

En ja hoor, die laatste nieuwe maps zijn download content :S en daar betaal je 4 euro voor :X

[Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 07-07-2010 11:59]

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

:') Sukkels, eerst een matig werkend product afleveren en dan geld gaan vragen voor extra mappen.

• Rockvee2
  • Niet online
Rudyyy schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:40:
Version 1.07

Improvements

• Added a feedback to construction buildings when constructors cannot be spawned due to a lack of living space
• The ingame chat is now available on the defeated / victory screen
• The name of the winning player is now displayed on the victory screen
• Improved desync handling. Desync cause will be removed, so the remaining players are able to continue playing
• Improved stability

Bug Fixes

• Fixed a bug that settlers returned goods to the occupying enemy after their castle has been conquered
• Fixed constructors not working, if their construction building is located at dead ends
• Fixed a bug that special events occasionally did not start
• Fixed a bug that lost sessions would not be counted for the “Heat of Battle” achievement
• Improved logistics load balancing, fixing wells which stopped production on large maps
• Fixed various crashes
• Fixed various minor bugs

New Content

• Enjoy the seventh and eleventh campaign map, optimized for skirmish and multiplayer

Mordsweiler,Nienroth

En ja hoor, die laatste nieuwe maps zijn download content :S en daar betaal je 4 euro voor :X
Je moet wel goed lezen
Battle of Tanholm:
Tempest Taiga:
Fiery Chasm:

Dat is de DLC

die 2 andere mappen die in de patch zaten, heeft iedereen . En die €mappen zijn het waard _/-\o_

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Van wat ik hier lees word ik steeds blijer dat ik dit spel overgeslagen heb. Misschien een volgende versie zonder DRM, maar nu zeker niet.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Trouwens, het lijkt me wel vet om een screensaver te hebben van een s7 stadje, is iemand dit toevallig tegen gekomen?

• BinaryRun
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 25-11 11:52
Even een korte vraag. Ik heb de review van tweakers.net gelezen en hier wordt vooral benadrukt hoe de online modus het spel zo geweldig maakt. Echter ik ben van plan dit spel op een standalone ( lees offline ) pc te spelen en vraag mij dus af of de aanschaf nogwel de moeite waar is.

Heeft iemand hier ervaring mee or weet iemand hier iets over?

• weetikveel!
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-11 11:25
Sinds kort worden er bij mij geen 3d beelden van settlers weergeven. De 2d voorgrond wel maar het landschap veranderd in groot wild springende driehoeken?? Zowel in het menu als in de game zelf. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ik heb de nieuwste drivers voor mn ati 4850 en laatste updates van settlers.

weetikveel!

• weetikveel!
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-11 11:25
Hinkl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:55:
Even een korte vraag. Ik heb de review van tweakers.net gelezen en hier wordt vooral benadrukt hoe de online modus het spel zo geweldig maakt. Echter ik ben van plan dit spel op een standalone ( lees offline ) pc te spelen en vraag mij dus af of de aanschaf nogwel de moeite waar is.

tja hier zullen mensen van mening verschillen. Maar ik vond de single player alleen al het geld waard.

weetikveel!

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08-12 21:52

Speel het spel niet door de beveiliging, maar volgens mij kan je deze game niet op een offline pc spelen ? of is dat ondertussen anders geworden ? Zoek het iig even uit voordat je het koopt.

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Je moet continue in verbinding staan met het internet wil je Settlers 7 kunnen spelen. Als dat mogelijk is dan raad ik je zeker aan om de game te kopen, het is verre van perfect maar ik heb me er erg mee vermaakt. Het spel zelf is zeer goed maar de beveiliging is aardig klote net zoals een aantal compatibiliteits-problemen en bugs.

• Seth_Chaos
  • Niet online
Ik vind de overwiningspunten een dikke faal. Als het nu een optie was geweest oke. Maar helaas. Ieder potje dat ik online met vrienden speel eindigt in dikke teleurstelling omdat het spel zo snel is afgelopen. Als je alles eenmaal lekker op gang hebt, en je van het spel aan het genieten bent heb je alle overwiningspunten al en stopt het spel. In single player stoor ik me er totaal niet aan omdat je CPU "teamgenoten" je dusdanig dwarsbomen dat de potjes toch een stuk langer duren. Wat echter ook weer tot een groot irritatie punt leid. Een map 3 keer overnieuw moeten spelen omdat je teamgenoot je iedere mogelijkheid tot het verkrijgen van een broodnodige resource afneemt...

Het spel is vermakelijk maar ik denk dat ik er eind deze week al op uitgekeken ben, en het in de vergetelheid verdwijnt. Wel jammer.. Hopelijk komt er ooit nog een expansion die de nodige zaken toevoegt. De mogelijkheid zelf de overwinningspunten te bepalen zou al een hele verbetering zijn. Waarbij je bijvoorbeeld als overwiningspunt kunt instellen vernietig alle tegenstanders waarbij 3 overwiningspunten noodzakelijk zijn en er maar 3 beschikbaar zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Seth_Chaos op 15-07-2010 15:07]

• Ploon
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:37
Even een vraagje,,
Ik heb de laatste tijd vaak dat als ik een 2e generaal huur, dat hij nergens te bekennen is. heel vreemd en als ik kijk bij de herberg dan staat er "Al aangenomen" maar ik zie hem nergens.

Nou ben ik altijd met tig dingen tegelijk bezig (uiteraard) en let ik er niet echt op wanneer er een pop-up komt dat je generaal rekruteerd (goed geschreven?(A)) is. Dus weet eigenlijk niet waar het fout gaat.

Komt dit bij jullie bekent voor??

relax trouwens dat je nu de wegen ook sneller kunt verharden.. voorheen moest je tig keer klikken (helemaal als er veel aan die weg gebouwd is)

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

• stevenpeirsman
  • Laatst online: 09-02-2018
Seth_Chaos schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:57:
Ik vind de overwiningspunten een dikke faal. Als het nu een optie was geweest oke. Maar helaas. Ieder potje dat ik online met vrienden speel eindigt in dikke teleurstelling omdat het spel zo snel is afgelopen. Als je alles eenmaal lekker op gang hebt, en je van het spel aan het genieten bent heb je alle overwiningspunten al en stopt het spel. In single player stoor ik me er totaal niet aan omdat je CPU "teamgenoten" je dusdanig dwarsbomen dat de potjes toch een stuk langer duren. Wat echter ook weer tot een groot irritatie punt leid. Een map 3 keer overnieuw moeten spelen omdat je teamgenoot je iedere mogelijkheid tot het verkrijgen van een broodnodige resource afneemt...

Het spel is vermakelijk maar ik denk dat ik er eind deze week al op uitgekeken ben, en het in de vergetelheid verdwijnt. Wel jammer.. Hopelijk komt er ooit nog een expansion die de nodige zaken toevoegt. De mogelijkheid zelf de overwinningspunten te bepalen zou al een hele verbetering zijn. Waarbij je bijvoorbeeld als overwiningspunt kunt instellen vernietig alle tegenstanders waarbij 3 overwiningspunten noodzakelijk zijn en er maar 3 beschikbaar zijn.
in skirmish kan je perfect een map kiezen die je zelf hebt aangepast waarin je 30points toe kent, en dan elke settlement een point hoor, dan kan je door gaan tot alles veroverd is!

• Glaucus
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-08-2010
Ik heb dit spel ook gespeeld. Op gamespot ofzo zag ik als nadeel dat dit spel een learning curve had als mount Everest. Dus ik dacht, dat is iets van mij. Maar de hele economie enzo is eigenlijk een simpelere versie van Settlers 2. Enige verschil is twee soorten voedsel en research. En iets andere combat. Snap dat echt niet. Settlers is iets dat je al snapte toen je 11 was en slecht Engels kon en het hele computergebeuren totaal nieuw was. En nu is Settlers 7 ineens zo moeilijk als mount Everest beklimmen?

Ik vind Anno 1404 trouwens iets beter.

• rudyman85
Patch 1.8 is vorige week verschenen:
http://thesettlers.uk.ubi...lers-7/news/page-1/#11722

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Multiplayer is toch leeg, evenals empire.

• Rockvee2
  • Niet online
drumstickNL schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:02:
Multiplayer is toch leeg, evenals empire.
Het word niet veel gespeeld online :)

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:58

BiLo

PSN: toiletcleaner

iemand anders problemen met online multiplayer?

Ik heb nu al 3 maal 3 uur gespeeld waarbij aan het einde van die 3 uur de verbinding eruit klapt en ik dus alles kwijt ben? Is er een mogelijkheid om dan weer in de game terug te keren?

Ryzen 3700x | AMD Radeon 6700XT | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3 | Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• boredgeestje
  • Laatst online: 08-12 16:38
DylanE schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:18:
iemand anders problemen met online multiplayer?

Ik heb nu al 3 maal 3 uur gespeeld waarbij aan het einde van die 3 uur de verbinding eruit klapt en ik dus alles kwijt ben? Is er een mogelijkheid om dan weer in de game terug te keren?
Van dat laatste heb ik geen weten, wegvallende verbindingen zijn wel superirritant.

Heb pas net de singleplayer uit en nog geen Empire game kunnen spelen, multiplayer games vinden gaat best aardig, soms moet je wel 5 tot 10 minuten wachten, maar op een game die online toch enkele uren duurt is dat niets ;)

This post was created with 100% recycled electrons

• maniak
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08-12 13:35
De intro was erg mooi van Settlers maar het spel vind ik niet wat. Vooral dat resources al geplaatst zijn en je kan zien waar ze zijn vind ik niet leuk. Tevens raken resources snel op. Zelfs hout raakt op :S

Het idee van hoofdgebouwen en uitbreidingen is opzich wel leuk bedacht.. maar uiteindelijk vind ik het een minpunt. Ook de manier van resource transport is niet goed. De werker gaat nu zelf naar een storehouse waardoor je bijna bij elke productiegebouw een storehouse moet plaatsen.

Ik hield er nog wel van om een bepaald gebied te veroveren en snel leeg te roven van de ruwe materialen. Doordat nu alles in lokale storehousen zit is dit nu niet meer mogelijk.

Ik was de 3e campaign map aan het doen. Ik had al een mix van soldaten gemaakt. Ik in de aanval, wat moest.. zijn al mijn soldaten met geweren dood terwijl ik nog zo'n fort moest knallen. Gold op en dus geen optie om nieuwe soldaten te maken met geweer. Einde oefening. Heb het spel eraf gegooid van mijn PC en niet meer naar gekeken.. beetje jammer van het geld :(

Wachten op de volgende settlers...

• whodares
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-12 18:46
maniak schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:32:
De intro was erg mooi van Settlers maar het spel vind ik niet wat. Vooral dat resources al geplaatst zijn en je kan zien waar ze zijn vind ik niet leuk. Tevens raken resources snel op. Zelfs hout raakt op :S

Het idee van hoofdgebouwen en uitbreidingen is opzich wel leuk bedacht.. maar uiteindelijk vind ik het een minpunt. Ook de manier van resource transport is niet goed. De werker gaat nu zelf naar een storehouse waardoor je bijna bij elke productiegebouw een storehouse moet plaatsen.

Ik hield er nog wel van om een bepaald gebied te veroveren en snel leeg te roven van de ruwe materialen. Doordat nu alles in lokale storehousen zit is dit nu niet meer mogelijk.

Ik was de 3e campaign map aan het doen. Ik had al een mix van soldaten gemaakt. Ik in de aanval, wat moest.. zijn al mijn soldaten met geweren dood terwijl ik nog zo'n fort moest knallen. Gold op en dus geen optie om nieuwe soldaten te maken met geweer. Einde oefening. Heb het spel eraf gegooid van mijn PC en niet meer naar gekeken.. beetje jammer van het geld :(

Wachten op de volgende settlers...
Het zou kunnen helpen om te luisteren naar wat die kerels zeggen in die missies. Ze zeggen dat je veel musketiers moet maken, omdat zij als enige op dat punt in het spel de towers kunnen afknallen.
Ik weet trouwens niet wat jij met al je gold in die missie gedaan hebt, maar ik had meer dan genoeg om die missie uit de doen hoor.

Ook: waarom koop je het spel meteen als er een perfecte demo van is? Je had perfect kunnen zien dat je de lokale storehouses niets zou vinden. Ik vind ze trouwens een hele verbetering, dan loopt je ventje geen half uur meer over de map om 20 seconden te kunnen vissen.

EDIT: Hout raakt niet op, bouw foresters...

BNet tag: whodares#1162

• maniak
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08-12 13:35
whodares schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:16:
[...]

Het zou kunnen helpen om te luisteren naar wat die kerels zeggen in die missies. Ze zeggen dat je veel musketiers moet maken, omdat zij als enige op dat punt in het spel de towers kunnen afknallen.
Ik weet trouwens niet wat jij met al je gold in die missie gedaan hebt, maar ik had meer dan genoeg om die missie uit de doen hoor.

Ook: waarom koop je het spel meteen als er een perfecte demo van is? Je had perfect kunnen zien dat je de lokale storehouses niets zou vinden. Ik vind ze trouwens een hele verbetering, dan loopt je ventje geen half uur meer over de map om 20 seconden te kunnen vissen.

EDIT: Hout raakt niet op, bouw foresters...
Ach.. ik steun graag dit soort type spellen, wil graag dat ze ermee doorgaan.

Maar goed, ik was dus erg gefrustreerd bij die missie. Ik had een stuk of 8 van die pikemen gemaakt en de rest van die riflemen. Nergens de melding dat ik het verkeerd had gedaan.. geen manier om meer gold te verdienen.. helemaal niets..

Bij de vorige settlers was het trouwens het gastje op de road die de goederen verplaatste.. de werker legde het voor zijn huis neer.

• whodares
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-12 18:46
maniak schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

Ach.. ik steun graag dit soort type spellen, wil graag dat ze ermee doorgaan.

Maar goed, ik was dus erg gefrustreerd bij die missie. Ik had een stuk of 8 van die pikemen gemaakt en de rest van die riflemen. Nergens de melding dat ik het verkeerd had gedaan.. geen manier om meer gold te verdienen.. helemaal niets..

Bij de vorige settlers was het trouwens het gastje op de road die de goederen verplaatste.. de werker legde het voor zijn huis neer.
Bij settlers 6 liep er 1 kereltje van het huis zelf met een kar naar de storage. Je werkertjes deden dan wel voort, maar die ene werkte een tijdje niet meer.

Bij deze settlers (7) heeft je storage verschillende mensen die goederen gaan ophalen of wegbrengen. Dit is gedaan om een nieuwe vorm van strategie erin te brengen en ik vind het goed gedaan.

Maak trouwens nooit zoveel pikemen, ik denk dat je met 4 ofzo al genoeg had met die missie. Ik heb ze al even niet meer gedaan, maar ik weet dat het allemaal goed uitgelegd werd.

Misschien het spel nog een kens geven, het is wat wennen, zeker met de victory points. Op zich vind ik deze settlers en heruitvinding van de hele reeks, een geslaagde heruitvinding.

BNet tag: whodares#1162

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

In de herberg kan je bier voor goud ruilen.

• .Gertjan.
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-10 18:18
weetikveel! schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:47:
Sinds kort worden er bij mij geen 3d beelden van settlers weergeven. De 2d voorgrond wel maar het landschap veranderd in groot wild springende driehoeken?? Zowel in het menu als in de game zelf. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ik heb de nieuwste drivers voor mn ati 4850 en laatste updates van settlers.
Heb je hier nog steeds last van? Ik heb namelijk ook grafische issues met mijn HD 4670, alle drivers zijn up-to-date net als het spel zelf. Maar ik krijg ook van die knipperende vlakken. De 2D GUI ziet er goed uit (kan instellingen kiezen enzo), maar de 3d beelden zijn compleet overstuur, zowel in het startscherm als in de game zelf.

Op een andere machine heb ik ook al problemen deze is gewoon niet vooruit te branden in het spel (deze heeft overigens weer geen last van bovenstaande grafische issues). De specs zijn vrij aardig (HD5470 met 512MB, 4 GB geheugen, i3 proc) maar het spel is echt ontzettend traag. Zelfs de intro is waardeloos qua performance (en daar is niet veel processorkracht voor nodig). Op deze machine draaien games als HL2, Portal, Left4Dead zeer goed (zelfs met hoge AA en arthroscopic filtering settings). Ook hier draait van alles weer de laatste versie.

Beetje jammer eigenlijk, spel pas 3 dagen in bezit en keek er ontzettend naar uit om te spelen. Nu heb ik gewoon een overpriced doosje gekocht met een schijfje wat leuk in de kast kan staan, want veel meer kan ik er momenteel niet mee.

Heb al een support melding naar Ubi gedaan.

Daarnaast viel me op dat als je de nederlandse install hebt gedaan het spel zich registreert als Die Siedler 7 in de Games folder van windows

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Rockvee2
  • Niet online
.Gertjan. schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 07:40:
[...]

Heb je hier nog steeds last van? Ik heb namelijk ook grafische issues met mijn HD 4670, alle drivers zijn up-to-date net als het spel zelf. Maar ik krijg ook van die knipperende vlakken. De 2D GUI ziet er goed uit (kan instellingen kiezen enzo), maar de 3d beelden zijn compleet overstuur, zowel in het startscherm als in de game zelf.

Op een andere machine heb ik ook al problemen deze is gewoon niet vooruit te branden in het spel (deze heeft overigens weer geen last van bovenstaande grafische issues). De specs zijn vrij aardig (HD5470 met 512MB, 4 GB geheugen, i3 proc) maar het spel is echt ontzettend traag. Zelfs de intro is waardeloos qua performance (en daar is niet veel processorkracht voor nodig). Op deze machine draaien games als HL2, Portal, Left4Dead zeer goed (zelfs met hoge AA en arthroscopic filtering settings). Ook hier draait van alles weer de laatste versie.

Beetje jammer eigenlijk, spel pas 3 dagen in bezit en keek er ontzettend naar uit om te spelen. Nu heb ik gewoon een overpriced doosje gekocht met een schijfje wat leuk in de kast kan staan, want veel meer kan ik er momenteel niet mee.

Heb al een support melding naar Ubi gedaan.

Daarnaast viel me op dat als je de nederlandse install hebt gedaan het spel zich registreert als Die Siedler 7 in de Games folder van windows
Vreemd dat hij zegt Die Siedler 7

Mijn exemplaar van mediaoffer (nederlandse versie) zegt gewoon: The Settlers 7 - Paths to a Kingdom

• .Gertjan.
Rockvee2 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Vreemd dat hij zegt Die Siedler 7

Mijn exemplaar van mediaoffer (nederlandse versie) zegt gewoon: The Settlers 7 - Paths to a Kingdom
Heb je de Nederlandse setup gedaan? En hoe staat je Windows ingesteld qua taal? Bij mij geeft hij op mijn Engelse windows en na een Engelse install wel gewoon The Settlers 7 aan.

Beetje vreemd. Maar op de PC waar hij Siedler heet was ik hem dus even kwijt (volgens mij veranderde naam zelfs pas na de Update). Ah well, minor issue. Liever dat ze mijn grafische issues gaan oplossen zodat ik ook kan spelen.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb de Nederlandse Setup gedaan met een Nederlandse Windows 7 .

Ik ben nu een 500 mb patch aan het binnenslepen

• .Gertjan.
Ik wacht nog steeds op feedback van Ubi :( Eerst probeerden ze het op mijn hardware af te schuiven. De dxdiag logs die ze kregen bevatte schijnbaar niet alle informatie. Zo herkende dxdiag mijn i3 processor niet en gaf hij mijn dual-head setup (dus 2 schermen aan 1 video kaart) weer als 2 losse video kaarten.

Daarnaast gingen ze ook de mist in met de processor van het andere systeem. Daar zit een E2180 in, dat is een core2duo, maar intel zet deze op de markt als pentium dual code (maar het is gewoon een c2d), in de log stond dus ook dual-core processor (2CPU), zegt ubi dat het geen dual core is.

Dus volgens ubi was het spel niet bugged, maar mijn setup, kort samengevat:
- De ene machine heeft een onbekende processor, dus ondersteunen we niet
- Een van de machines is een laptop en dat ondersteunen we ook niet (in principe is dat onzin, want de mobility kaarten zijn bijna gelijk aan de normale en draaien ook dezelfde catalyst drivers), daarnaast treden de grafische problemen (allemaal flikkerende vlakken) niet op de laptop op en heeft deze enkel last van zware performance problemen.
- De andere heeft SLI/Crossfire en dat mag ook niet en bevat tevens geen dual core

Nadat ik hierop een reactie had gegeven is het ontzettend stil gebleven... Heb niet echt vertrouwen in de helpdesk van ubi, ze lezen schijnbaar de berichten maar half en kennen niet echt hun stof.

Het maakt me nog bozer omdat ik zelf in de software wereld zit. Ik stel dus een net support ticket op en vervolgens wordt er gewoon waardeloos mee omgegaan. Daarnaast loop ik meestal al de hele dag tegen bugs aan van mezelf en andere developers en dan zit ik er niet op te wachten het zelfde mee te maken als ik thuis een spelletje wil spelen :'( Ik wil gewoon het spel kunnen starten, maar nu ben ik gewoon avond aan avond kwijtgeraakt aan het testen met drivers en checken of het spel het dan wel doet. Daar koop ik zo een spel toch niet voor...

Wel is het zo dat een complete Ati-driver uninstall op de laptop de boel wel wat heeft verbeterd, het is nog steeds niet echt lekker te spelen (behalve bij alles op low), maar voorheen was het zelfs op low niet te doen. Op de andere machine had een driver uninstall en re-install geen invloed.

• rudyman85
Inmiddels is patch 1.09 alweer uit :

Version 1.09

Improvements

· Game duration time is now displayed when hovering the mouse cursor over the icon in the bottom left corner. Clicking the slider locks it into position
· Gameplay speed in singleplayer games can be changed now (Slow/Snail [75%], Normal/Mouse [100%], Fast/Rabbit [150%])
· The weather effect settings can be modified in the gameplay menu
· Text fields now support the paste feature (CTRL + V)
· Added a spam protection to the chat system
· Player icons now show if other players are human or an AI
· Added a link to The Settlers My City – Facebook game
· Improved resource marker

Bug Fixes

· The game will no longer crash if a sector is conquered in the same moment as a workshop inside is completed
· A general will not attempt to retreat to the sector he is currently in
· Street upgrades after an earthquake work correctly now

New Content

· Enjoy the fifth and ninth campaign map, optimized for skirmish and multiplayer
Moorach
The arid, cliff landscape of Moorach is home to a fierce conflict between two opponents. There are slightly different starting conditions, so adapt your strategy wisely. Both rivals have access to marketplaces. There are two major landmarks characterizing Moorach: a huge meteorite crater where the Alchemist has set up his laboratory, and the Dark Fortress on the opposing side of the valley, where the Fallen Knight has set up camp with his band of robbers. There are watermills located at riversides and lakesides which may help to complement your economy.

Kronstedt
Kronstedt, the kingdom in the heart of Tandria, is the stage for a challenge between three rulers. The Opponents have slightly different starting conditions and are separate by several rivers, which run through the land. Find river ports to enhance your economy. In Kronstedt, all midway sectors are heavily defended. Several isles are located in the huge central lake. All lake isles are fortified. One of them is even harbors a victory point, if you dare to try and defeat the cannon towers. The Cathedral, Pilgrimage Site and Royal Observatory may be useful to overcome your opponents.

Additional

· New Hotkeys
- V = Deploy Farm
- B = Deploy Mountain Shelter
- N = Deploy Lodge
- F = Deploy Stronghold
- G = Deploy Church
- H = Deploy Export Office
- T = Deploy Constructor
- Z = Deploy Well

Shift+ Hotkey lets you jump to and traverse through the respective buildings

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
(jarig!)
Ik heb hem toch ook maar even geprobeerd echter ik blijf erbij dat settlers 3 nog altijd mijn favoriet blijft.
ook met spelen en de omgeving dat blijft ook echt het gevoel van de settlers na 5 is het voor mij gedaan helaas met deze game

PSN: McMillan0984

• Rockvee2
  • Niet online
Settlers 7 vind ik toch even goed als Settlers 2/3 . Speelt gewoon lekker weg :)

• Clavat
  • Nu online
(jarig!)
maar toch mis ik bij 7 gewoon weg de simpelheid en toch ook de humor,

PSN: McMillan0984

• Rockvee2
  • Niet online
Clavat schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:15:
maar toch mis ik bij 7 gewoon weg de simpelheid en toch ook de humor,
De humor vind je ook wel terug bij Settlers 7 . Als je goed inzoomt zie je hoe blij de werkers zijn :)

• .Gertjan.
Nog steeds geen oplossing voor de waardeloze performance en buggy graphics. :( Vanuit Ubi hoor ik ook niets meer... Op deze manier krijg je steeds minder de neiging om je spelletjes officieel te kopen, denk je een leuk spel te kopen en zo de ontwikkelaar te steunen krijg je een niet werkend spel zonder fatsoenlijke support...

• Rockvee2
  • Niet online
Ik zie dat je dezelfde videokaart als mij hebt. Ati Radeon 4670. Maar ik heb helemaal geen problemen met wat je zegt. Draai op Windows 7 Professional

• Adrie55
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-09-2010
Ik heb sinds kort een nieuwe computer met een radeon hd 5970. In het begin had ik last van flikkerende bomen, maar dat heb ik via de catalyst control center uitgekregen. Nu kan ik alleen bij settings de medium en high options niet gebruiken. Hij zegt dan dat mijn videokaart dit niet ondersteunt. Ik kan alleen de opties bij low aanvinken. Iemand een idee? Is dit een bekend probleem? Ik heb de nieuwste drivers gedownload.

Verder heb ik windows 7 64 bit versie.

Gebruik de oude drivers van HD 5970, dan kun je alles aanvinken. Deze drivers staan bij mij op de cd van de HD 5970.

• TweakerMaert
  • Laatst online: 03-10 19:12
Sinds een weekje of 2 in het bezit van dit spel, moet nog wel een beetje wennen aan het victorypoint systeem.

Ben inmiddels bezig met missie 9 van de campaign en speel de missies tot nu toe nog allemaal op Hard. Deze al een paar keer moeten herstarten, eigenlijk elke missie wel een keer of 1-2 (vanaf 6) om een beetje te kijken welke strategie ik toe ga passen.

Vroeger (settlers 2) was ik altijd een lekker-achterover-zitten-relax-een-beetje-bouwen strategy game speler. Tegenwoordig zijn de strategy-games veel meer gebaseerd op expension en zsm uitbouwen.. en dat ligt mij toch niet zo. Settlers gaat dan nog wel maar bijv een Supreme commander, II of Starcraft II zijn veel te action pased en stressvol :) ik ben meer van de relax.

Ik vind het een goed spel, nog geen last gehad van de DRM (Misschien 1 keer.. spel bleef hangen tijdens het opstarten en kreeg lang een zwart en daarna wit scherm te zien) en de moeilijkheidgraad is Top in orde, Hard is ook echt Hard.

Tot nu toe begin ik als een gek te techen, bier en broodproductie op orde brengen. Daarna hout, steen en een FF kampje opzetten om vervolgens richting de wapen en goudproductie te gaan.

Al met al zeer vermakelijk, hoop binnenkort nog een paar keer online te kunnen spelen.. ookal zal ik dan eerst ff aan een nieuwe bouworder moeten werken denk ik :)

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:29

Gé Brander

MS SQL Server

Rudyyy schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:50:
Inmiddels is patch 1.09 alweer uit :

Version 1.09
F**k! 819MB!!!! Zijn ze van de pot gepleurt? Ik zit hier in een hotel en wilde even gaan spelen... Nu zit ik met 35kB/sec 819MB binnen te slurpen... Kan ik morgen als ik weer naar huis ga weer spelen. Wat een onzin!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Flying_Eye
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2019
.Gertjan. schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:30:
Ik wacht nog steeds op feedback van Ubi :( Eerst probeerden ze het op mijn hardware af te schuiven. De dxdiag logs die ze kregen bevatte schijnbaar niet alle informatie. Zo herkende dxdiag mijn i3 processor niet en gaf hij mijn dual-head setup (dus 2 schermen aan 1 video kaart) weer als 2 losse video kaarten.

Daarnaast gingen ze ook de mist in met de processor van het andere systeem. Daar zit een E2180 in, dat is een core2duo, maar intel zet deze op de markt als pentium dual code (maar het is gewoon een c2d), in de log stond dus ook dual-core processor (2CPU), zegt ubi dat het geen dual core is.

Dus volgens ubi was het spel niet bugged, maar mijn setup, kort samengevat:
- De ene machine heeft een onbekende processor, dus ondersteunen we niet
- Een van de machines is een laptop en dat ondersteunen we ook niet (in principe is dat onzin, want de mobility kaarten zijn bijna gelijk aan de normale en draaien ook dezelfde catalyst drivers), daarnaast treden de grafische problemen (allemaal flikkerende vlakken) niet op de laptop op en heeft deze enkel last van zware performance problemen.
- De andere heeft SLI/Crossfire en dat mag ook niet en bevat tevens geen dual core

Nadat ik hierop een reactie had gegeven is het ontzettend stil gebleven... Heb niet echt vertrouwen in de helpdesk van ubi, ze lezen schijnbaar de berichten maar half en kennen niet echt hun stof.

Het maakt me nog bozer omdat ik zelf in de software wereld zit. Ik stel dus een net support ticket op en vervolgens wordt er gewoon waardeloos mee omgegaan. Daarnaast loop ik meestal al de hele dag tegen bugs aan van mezelf en andere developers en dan zit ik er niet op te wachten het zelfde mee te maken als ik thuis een spelletje wil spelen :'( Ik wil gewoon het spel kunnen starten, maar nu ben ik gewoon avond aan avond kwijtgeraakt aan het testen met drivers en checken of het spel het dan wel doet. Daar koop ik zo een spel toch niet voor...

Wel is het zo dat een complete Ati-driver uninstall op de laptop de boel wel wat heeft verbeterd, het is nog steeds niet echt lekker te spelen (behalve bij alles op low), maar voorheen was het zelfs op low niet te doen. Op de andere machine had een driver uninstall en re-install geen invloed.
Ik heb wel goede ervaringen met de ks van Ubisoft. Ze antwoorden snel en hebben een zeer uitgebreide uitleg gegeven. Ik had last van desynchronisatie problemen en dat is nu opgelost _/-\o_

• .Gertjan.
Flying_Eye schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:22:
[...]

Ik heb wel goede ervaringen met de ks van Ubisoft. Ze antwoorden snel en hebben een zeer uitgebreide uitleg gegeven. Ik had last van desynchronisatie problemen en dat is nu opgelost _/-\o_
Heb afgelopen week na een stilte van 2 weken een update gekregen. Ze gaven aan mijn ini files weg te moeten halen en het spel ze opnieuw aan te laten maken. Mocht helaas ook niet helpen. Nadat ik dat gemeld had is het weer angstvallig stil vanuit Ubi.

Maar vandaag heb ik mijn pc (weer) eens opnieuw geïnstalleerd en het spel lijkt nu wel correct te werken, hij hapert wel een beetje, maar de vreemde strepen enzo zijn weg (Sims 3 had overigens ook al last van rare lijnen bij trappen). Beetje raar dat een complete reinstall wel helpt (terwijl een complete schone install van mijn drivers niet mocht baten)... Zullen wel wat slechte files van oude drivers zijn blijven hangen ofzo...

Lijkt me verder wel absurd dat een reinstall nodig is om een spel te kunnen spelen. Door dit soort zaken begin ik steeds vaker een console te overwegen om te gamen, er zijn zoveel afhankelijkheden op een PC en er kan dus ook zoveel mis gaan. Na een dag werken heb ik daar echt geen zin in (als ontwikkelaar zie ik genoeg issues en bugs overdag dat ik in mijn avonduren daar niets meer mee te maken wil hebben :( )...

• Rockvee2
  • Niet online
Er is ook een nieuwe patch uit 1.10

• rudyman85
Rockvee2 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:38:
Er is ook een nieuwe patch uit 1.10
Version 1.10

Improvements

• Players will now be informed if a player is lagging behind when loading a multiplayer session
• Players who are not responding for more that 45 seconds can now be kicked by vote

Bug Fixes

• Fixed a rare freeze when conquering a sector owned by another player or AI
• Fixed a non upgradeable tower on “Battle for Tanholm”
• Fixed a bug with a non reachable sector on “Grassland Mesa”
• Fixed a savegame issue on the 1st campaign map
• Fixed a bug with the game´s connection to Facebook
• Fixed a rare bug where the new victory points “Pacifist” and “Ascetic” were not awarded correctly
• Fixed a rare crash with corrupt savegames

Speel het spel nog steeds met veel plezier :). Goed dat ze steeds bezig zijn met patches.

[Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 29-09-2010 15:51]

• Rockvee2
  • Niet online
Speelt er niemand meer dit prachtige spel? :(

• .Gertjan.
Rockvee2 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:09:
Is weer een tijdje geleden, maar toen ik het eindelijk wat beter kon spelen (zie andere posts) heb ik best wat tijd erin gestoken. Op zich wel leuk, maar had op de een of andere manier meer verwacht, ik vond de oorlogsvoering niet echt lekker. Je klikt op een ander kamp en stuurt er een x-aantal soldaten op af en dan is het wachten (terwijl je een niet al te sterke gevechtsanimatie ziet).

Verder kun je jezelf wel lekker verdiepen in de transport routes, dat is dan wel weer leuk. Misschien moet ik het eens wat meer tijd geven. Grafisch ziet het er in ieder geval wel redelijk netjes uit (mits de graphics niet buggen).

• Gé Brander
  • Laatst online: 07:29

Gé Brander

MS SQL Server

Rockvee2 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:09:
Ja hoor, mijn dochter vindt het een geweldig spel. Zij heeft er ook iets meer tijd voor dan ik :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Postius
  • Laatst online: 25-08 16:41
.Gertjan. schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:10:
[...]

Heb afgelopen week na een stilte van 2 weken een update gekregen. Ze gaven aan mijn ini files weg te moeten halen en het spel ze opnieuw aan te laten maken. Mocht helaas ook niet helpen. Nadat ik dat gemeld had is het weer angstvallig stil vanuit Ubi.

Maar vandaag heb ik mijn pc (weer) eens opnieuw geïnstalleerd en het spel lijkt nu wel correct te werken, hij hapert wel een beetje, maar de vreemde strepen enzo zijn weg (Sims 3 had overigens ook al last van rare lijnen bij trappen). Beetje raar dat een complete reinstall wel helpt (terwijl een complete schone install van mijn drivers niet mocht baten)... Zullen wel wat slechte files van oude drivers zijn blijven hangen ofzo...

Lijkt me verder wel absurd dat een reinstall nodig is om een spel te kunnen spelen. Door dit soort zaken begin ik steeds vaker een console te overwegen om te gamen, er zijn zoveel afhankelijkheden op een PC en er kan dus ook zoveel mis gaan. Na een dag werken heb ik daar echt geen zin in (als ontwikkelaar zie ik genoeg issues en bugs overdag dat ik in mijn avonduren daar niets meer mee te maken wil hebben :( )...
Sorry voor de oude quote, maar het klinkt alsof je videokaart artifacts heeft, wat betekend dat ie kapot is(je hebt het over vreemde lijnen etc, dit klinkt erg bekend). Je zit zelf in de software wereld, ik weet niet welke maar niet de game wereld dan ;). Verder heeft ubi mischien ook wel een punt, mischien lag het meer aan jou dan jij wilde denken? Ik bedoel je reinstalled je PC en alles doet het min of meer, dat klinkt bij mij in de oren alsof de fout toch daar zat. Als je relaxt wilt gamen na een dagje, raad ik je of aan Steam te gebruiken(nog nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad) of idd een console te kopen.

Maar ik dacht dat ATI van die tools had om te checkenof je graka kapot is(overigens kan je prima gamen met artifacts, mits ze niet te erg zijn).

[Voor 3% gewijzigd door Postius op 01-11-2010 12:50]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• RaXz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2016
Ik vind het de beste Settlers tot nu toe. En ik speel Settlers al vanaf de demo van Settlers 1 op de Amiga. :) Ik had deze niet verwacht, de vorige twee delen vond ik maar niks, werd meer een standaard RTS met een Settlers tintje. Het enige wat ik jammer vond van dit deel is dat het zo bordspelachtig is gemaakt, maar langzaam aan vind ik het steeds meer een goede stap voor de Settlers reeks. 8)

• YoVla
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08-12 20:01

YoVla

Yoghurt met vla

Heb sinds kort ook weer paar matches gedaan!

vind het wel fijn dat ik mappen kan aanpassen, ben niet zo ontzettend goed in dit spel :P dus ik zorg altijd dat een paar kampen in zijn buurt iets moeilijker in te nemen zijn dan die bij mij!

Verder wel echt grappig hoe bepaalde producten worden gemaakt! (papier enzovoort)

Mooi spel, uitbreidingen hebben ook schitterende maps (waterfalls(L))

• .Gertjan.
Postius schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:48:
[...]

Sorry voor de oude quote, maar het klinkt alsof je videokaart artifacts heeft, wat betekend dat ie kapot is(je hebt het over vreemde lijnen etc, dit klinkt erg bekend). Je zit zelf in de software wereld, ik weet niet welke maar niet de game wereld dan ;). Verder heeft ubi mischien ook wel een punt, mischien lag het meer aan jou dan jij wilde denken? Ik bedoel je reinstalled je PC en alles doet het min of meer, dat klinkt bij mij in de oren alsof de fout toch daar zat. Als je relaxt wilt gamen na een dagje, raad ik je of aan Steam te gebruiken(nog nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad) of idd een console te kopen.

Maar ik dacht dat ATI van die tools had om te checkenof je graka kapot is(overigens kan je prima gamen met artifacts, mits ze niet te erg zijn).
Kaart is niet stuk, dan zouden andere 3d games (die veel zwaarder zijn) ook niet moeten werken (alleen Settlers 7 en Sims3 vertoonde deze bugs, heb het ook ooit gezien in een ongepatchte versie van Supreme commander). Een volledige reinstall is toch onzin voor zoiets, plus dat een kapotte kaart niet gerepareerd wordt bij een reinstall van mijn machine?

Dit betekent dat ze last hebben van een ander programma (of DLL). Het kon ook aan de ATI drivers liggen (misschien dat ergens een update/hotfix is gaan buggen), maar al met al lijkt het me niet de bedoeling dat je je PC opnieuw moet installeren, ik vind dat zelf niet zo erg, maar een casual gamer gaat echt niet iedere keer zijn PC opnieuw installeren (ken mensen die al jaren op dezelfde install draaien). Overigens kwamen de problemen ook voor bij andere mensen (er stond op YouTube ook een filmpje, zal hem eens opzoeken). Het was echt een vreemde, leek wel of de berekening van een vlak mis ging waardoor allerlei lijnen naar een bepaald punt toe werden getekend). Bij een brakke kaart krijg je vaak random artifacts toch, dit waren echt flinke lijnen dwars door het beeld? Dit was niet speelbaar.

Ik weet als ict-er ook dat je soms bepaalde issues hebt die liggen aan een samenloop van omstandigheden en dat deze lastig zijn te fixen, maar vervelend is het wel.
Overigens bevind ik me in een deel van de ICT waar fouten wat pijnlijker zijn dan een spelletje wat niet correct werkt hoor ;)

Bij steam had dit ook kunnen gebeuren hoor, sterker nog die geven je dezelfde games als dat je ze retail haalt (mijn Settlers is retail) en lopen bij Settlers vaak zelfs een paar dagen achter qua updates. Overigens krijgt het Steam ook wel eens voor elkaar om iets te slopen ;)

Plus, als het aan mij lag had ik toch moeten weten waar het in zat? Ik ken mijn machine goed genoeg en de meest voor de hand liggende dingen heb ik gecheckt, geen overclocking, geen rare sofware, videokaart drivers opnieuw erop. Dus of het mijn schuld is is maar de vraag. Ik was me er in ieder geval niet bewust van. Daarnaast zijn er door Ubi wel behoorlijke missers in de issue handling gemaakt hoor, zoals meteen roepen dat ik 2 grafische kaarten heb terwijl het slechts een dual monitor setup betreft met 1 videokaart.

Om een indruk te geven hieronder een filmpje van YouTube, nou kun je me veel vertellen, maar dit is niet echt speelbaar hoor ;)

ben gelukkig niet epileptisch aangelegd, want kan me voorstellen dat dit het wel op zou kunnen wekken.

[Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 11-11-2010 07:09. Reden: Filmpje]

• Eggbird
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 29-11 10:20
Hoi,

Mn broer en ik hebben net deze game gehaald om onderandere samen multiplayer te gaan spelen, alleen nu krijgen we dit niet voor elkaar.....

Ik zelf kan wel gewoon een game hosten en dan joinen er ook gewoon anderen, ook kan ik games van anderen zonder problemen joinen. Mn broer kan dit alleen niet.... Hij ziet geen games en niemand joined zijn game als hij zelf host. Ook als hij mij een invite stuurt lukt het niet (en als ik zelf host en hem een invite stuur ook niet).

In eerste instantie zou je dan denken dat et aan een firewall of router instelling ligt (we spelen overigens beide vanaf een verschillende locatie). Alleen hij heeft al vanalles geprobeerd met het uitzetten enz van de firewall en het instellen van port forwarding (UDP: 3544, 9103, 13000-13005 & 21000 - 29999 TCP: 13000-13005, 13200 zoals vermeld wordt op verschillende plekken). Volgens een tool om port forwarding te checken is dit ook gewoon correct ingesteld.

We hebben al een paar uur zitten googlen en prutsen enz. maar we krijgen het niet werkend. Heeft iemand nog ideeen die we kunnen uitproberen?

3d modelling portfolio: Egbert Tigelaar

• Leeuwarden122
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-01-2014
Heb net dit spel bij de MM gehaald voor 10euro. Wel hard dat het nu al zo goedkoop is. Lijkt me een heel cool spel!

• rudyman85
Er is inmiddels weer een nieuwe patch:

Version 1.11

New Content

· Enjoy the new map for skirmish and multiplayer

Monhaim Valley
The Valley of Monhaim is surrounded by alpine mountains. Three competitors challenge you in a race for victory. The starting sectors offer plenty of building space. But you should pay close attentionto your enemies because their bases are close-by. To gain tactical advantage you may conquer the huge, nebulous central sector, which offers a Victory Point and makes for a hub to reach your competitors. Use research to gain the technological edge over your opponents and strengthen your economy by trading with the Ports along the rivers.

Improvements

· The new Technology Board “The Occult Science” offers players 6 exciting Occult Technologies:
1. Necromancy: Fallen soldiers briefly come back from the dead to avenge their death.
2. Evil Eye: Fewer Clerics are needed to proselytize Camps.
3. Deal with the Devil: For every soldier you send to kingdom come, you’ll be rewarded with coins.
4. Demonic Bargaining: You’ll get more coins for each batch of Garments and Jewellery you sell at Ports and Marketplaces.
5. Dark Aura: The effect of Clerics deployed in Camps is increased by 5%.
6. Hidden Persuasion: With every deal they close at Ports or Market Places, your Traders have a 10% chance of obtaining their merchandise without having to pay.
· The new Trading Board “The Pentacle” is now available in the Map Forge.
· Added the new Template Exchange to upload, browse, share and rate templates created in the Map Forge.

Bug Fixes

· Fixed a wrong message that was displayed after the game lost its network connection
· Fixed a double displayed mentor text
· Fixed a bug related to the shortcuts on MAC that were implemented with patch 1.09 – Shortcuts now work on MacOS (Volker has promised it)
· Fixed a bug were a Facebook account cannot be connected to game
· Fixed a rare desync when players quit the game
Fixed sound issues that occurred when the online connection wasn’t available.

Please note:

· Players with the 32-bit version of Vista & Windows 7 should increase the amount of virtual RAM that’s available to the game:Or else they won’t be able to play in high details
1. Go to Start -> Accessories -> Command prompt.
2. Rightclick it and select "Run as Administrator".
3. Type (or copy): BCDEDIT /Set IncreaseUserVa 2300
4. There should be a confirmation that it worked.
5. Reboot.

Binnenkort toch maar weer eens gaan spelen :D

• .Gertjan.
Rudyyy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:14:
Er is inmiddels weer een nieuwe patch:

Version 1.11

[...]

Please note:

· Players with the 32-bit version of Vista & Windows 7 should increase the amount of virtual RAM that’s available to the game:Or else they won’t be able to play in high details
1. Go to Start -> Accessories -> Command prompt.
2. Rightclick it and select "Run as Administrator".
3. Type (or copy): BCDEDIT /Set IncreaseUserVa 2300
4. There should be a confirmation that it worked.
5. Reboot.

Binnenkort toch maar weer eens gaan spelen :D
Vreemd dat ze deze "hack" voorschrijven om het spel speelbaar te maken en dat zonder uit te leggen wat er nu precies gedaan wordt. Ik kan me voorstellen dat niet/minder ervaren gebruikers hier de fout in kunnen gaan (en mogelijk de boel slopen) of het gewoon niet zullen doen (omdat het eng is).

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Wow, tijd om weer eens te gaan spelen zie ik. :o

• Rockvee2
  • Niet online
Leuke nieuwe patch. Veel dingen gefixt/erbij gedaan

Er is ook een nieuwe DLC pakket uit voor 15 euro.

Settlers 7: DLC Pack 3

Rise of the Rebellion
The Campaign Expansion

New “Mini-Campaign”:

Reveal important events of the history of Tandria
Experience the capture and repression of Dracorian and his sister Rovyn by King Konradin and King Balderus
Experience how the siblings escape from their icy imprisonment
Experience how Rovyn and Dracorian gain the trust of the Church of Tandria to start a rebellion against the Crown of the Two Kings
Experience how Dracorian faces the Trials of Old Morhaim
Experience how the siblings ultimately lay foundation to a realm of free people

5 new Campaign-Maps with more than 2 hours of playtime each

Prologue: Chained (Free Play - Domination Mission)
Escape from the North (Story- and Quest-driven Mission)
Confederation of Faith (Story- and Quest-driven Mission)
Trials of Old Monhaim (Victory Point Mission)
Rebel Realm (Story- and Quest-driven Mission)

Shadow over Tandria
The Scenario Expansion

New story- and quest-driven “Scenario Game Mode”
2 new gigantic Scenario-Maps with more than 5 hours of playtime each:

Awakening of the Eternal City
Perils of the Coast

New Trading Options
New Trading Board
New Monastery Type (“Occult”) offering new “Occult” Technologies :

Necromancy: Fallen soldiers briefly come back from the dead to avenge their death
Evil Eye: Fewer Clerics are needed to proselytize Camps
Deal with the Devil: For every soldier you send to kingdom come, you’ll be rewarded with coins
Demonic Bargaining: You’ll get more coins for each batch of Garments and Jewellery you sell at Ports and Marketplaces
Dark Aura: The effect of Clerics deployed in Camps is increased.
Hidden Persuasion: With every deal they close at Ports or Market Places, your Traders have the chance of obtaining their merchandise without having to pay.

New Techboard

New Campaign Map:

Long before Zoe’s first arrival to Tandria the fate of two siblings took an unsuspected turn:

Prologue: Chained

Ingame Map Description:

“Two juvenile troublemakers, siblings of noble descent, are taxing my patience by defying our command and refusing to surrender their homeland. We will have to punish this impudence and make an example of these brats to show the Tandrian people that resistance against the Two Kings is futile.

Rovyn and Dracorian, Count Dracon’s offspring, have entrenched themselves in Old Drakenau. It’s here, in the their late father’s shire, where we’ll face them and put an end to their mischief. And don’t contain yourself: It's not the time for rules or remorse! Invade Old Drakenau, besiege the two castles of Rovyn and Dracorian and throw them to my feet – chained!”

Step into the role of King Balderus and fight side by side with King Konradin to down throw the uprising against the Crown of the Two Kings
Lead the invasion of Old Drakenau, the homeland of the Siblings Rovyn and Dracorian
Win by a free play style and domination over the enemy team
Gain up to 4 new Achievements on this Large Map with 38 sectors

Deal with the Dragon at the Event Location “Volcano”
Pay a tribute to the Black Knight at the Event Location “Dark Castle”
Assist the Stone Giant of the Event Location “Field of Mandrakes”

Pay respect to the ancients at the new Economy Building “Crypt” to hire ghostly soldiers
Complement your Fancy Food Economy at the new Economy Building “Royal Slaughterhouse”
Sell and buy minerals at the Economy Building “Infernal Mines”

New Campaign Map:

Escape from the North

Ingame Map Description:

“I’m a disgrace to my family and my father’s heritage: I couldn’t defend Drakenau and now I’m chained and imprisoned on the Isles of the North, far away from our beloved homeland. It’s been months since Rovyn and I have been shipped to these barren, ice-cold islands.

If only Merchant Prince Kruger, the Two Kings’ moneygrubbing lap dog, hadn’t separated me and my sister… I can only hope that the Rocky Spire Prison Rovyn is kept in isn’t as back-breaking as the Prison Isle Kruger put me on."

Experience an epic, quest driven storyline covering the escape of the rebel siblings Rovyn and Dracorian from the Isles of the North!
Fight your way out of the prison, free Rovyn and avenge the injustice of the incarceration!
Raise a strong trade economy to deal with limited resources and raise strong army to overcome the prison guards and finally the Merchant Prince of the North!
Gain up to 4 new Achievements on this Medium Map with 20 sectors

Cooperate with the famous shipbuilder at the new Event Location “Shipyard” to ship for freedom
Gain wealth at the new Event Location “Treasure Island”

Complement your Fancy Food Economy at the new Economy Building “Royal Slaughterhouse”
Exchange goods at the new Economy Building “Whaling Station” to complement your Food Economy
Hire Cannons at the Economy Building “Cannon Foundry”

New Campaign Map:

Confederation of Faith

Ingame Map Description:

“While the whole region is in motion, this realm has still managed to defy control by the Two Kings. But now Balderus and Konradin are taking a more direct approach, trying to intimidate the local Settlers into joining their cause. While we debarked at the shore, the Two Kings set up camp in the north. We must interfere and help the defenseless Settlers to spur the Rebellion.

To protect this region, we have to rebuild the Circle of Faith. We must take care of all three towns at the lakeside of Chrysalis to found a strong counterpart against the Reign of the Two Kings!"

Experience an epic, quest driven storyline and step into breach to protect this kingdom from the repression of the Two Kings!
Free the monasteries and ally with the wise men of the University. Gain the trust of Tandria’s Church and pull them on your side of the Rebellion. Find strong allies!
Excel in building up a strong counterpart against the reign of the two kings. Stabilize this region by raising strong settlements.
To master the research of technologies and to throw back the oppressors is fundamental to your success.
Gain up to 4 new Achievements on this Large Map with 30 sectors

Prove your Wisdom and ally with the new Event Location “University of Chrysalis”
Raid the gold storage of the Two Kings at the optional, new Event Location “Fort Baldingen”
Supply the dark acolytes at the optional, new Event Location “The Sewers”
Deal with the Ghosts of the Event Location “Death Swamp”
Support the scholars of the Event Location “Ancient Library”

Support your churchly needs at the new Economy Building “Ceremonial Fairground”
Pay respect to the ancients at the new Economy Building “Crypt” to hire ghostly soldiers
Exchange trees, planks and gold at the Economy Building “Watermill”

New Campaign Map:

Trials of Old Monhaim

Ingame Map Description:

“It’s time to face your final trials. The disciples of Konradin and Balderus have gathered to stop the Rise of the Rebellion. If you manage to put them in their place, the path to the forgotten realm will be revealed, a place where you can lay the foundations for a realm of freedom and peace!

Face Bishop Matheusz who will challenge your faith. Confront the devious Ramirez who will compete with your Trading efforts. And finally deal with Field Marshall Ludowig, who will challenge your military power!”

Pass the Trials of Old Monhaim!
Compete against AI Players in a Race for Victory Points
Bishop Mattheusz (Church)
Ramirez (Trade)
Field Marshall Ludowig (Military)

Gain 8 VPs from a pool of following Victory Points:
Metropolis (Most population)
Efficiency (Most Effficient Econonmy)
Pacifism (no attacks)
Banker (Most coins)
Trading Company (Most tradeposts)
Special Trading outpost 1 (Locked)
Special Trading outpost 2 (Locked)
Fountain of Knowledge (Most technologies researched)
Genius (Special Technology) (Locked)
Cathedral (Upgrade) (Locked)
Special Sector (Expansion)
Generalissimo (Most soldiers killed)
Field Marshall (Biggest Army)
Domination (defeat all other AIs)

Gain a new Achievement on this Medium Map with 18 sectors

New Campaign Map:

Rebel Realm

Ingame Map Description:

“Welcome to the Great Wall of Tandria! You crossed the snow covered volcano wasteland at the eleventh hour: King Konradin is already laying siege to our proud Bastion! He is already close to defeating my guards and grasping for the Forgotten Realm behind the Great Wall. We urgently need your help, or the Forgotten Realm will be lost!

Uncharted, wild lands are awaiting you. You may find home and hope for the Tandrian Settlers seeking refuge! Prove your righteousness and lay foundation to the independent Rebel Realm!”

Break the Siege of the Bastion of the Great Wall!
Defeat Konradin once and for all and the Forgotten Realm will be yours!
Pacify the wild lands of the Forgotten Realm by dealing with the local factions, the savages, the heathen and the hermits.
Lay foundation to a safe retreat, a haven of freedom and peace – found your own independent Rebel Realm!

Gain up to 5 new Achievements on this Large Map with 29 sectors

Rescue the Archon at the new Event Location “Bastion of the Great Wall”
Impress the savages at the new Event Location “Savage Fort”
Attend the spiritual gathering at the new Event Location “Stone Circle”
Gain new land by rock blasting at the new Event Location “Landslide”

Exchange trees, planks and gold at the Economy Building “Watermill”
Sell and buy mining goods at the Economy Building “Infernal Mines”

New Scenario Map:

Awakening of the Eternal City

Ingame Map Description:

“We are receiving alarming messages from the Eternal City! Unsettling events are casting dark shadows over Tandria. There are rumours of intrigue, spoiled citizens and a menacing dark cult that is gaining influence. Consider wisely whom to trust and whom to evite. But whichever side you choose, the Fate of the Eternal City lies in your hands!”

Experience an epic, quest driven, storyline covering the Fate of the Eternal City!
Choose sides, based on your decisions, you will determine how the story will unfold and how the Fate of the Eternal City will develop.
Three possible Endings
Deal with 12 important personalities and factions heavily interwoven with the intrigues of the Eternal City’s political power structure
Use military force, the advantages of trading as well as technological research to overcome obstacles that will challenge even the skills of experienced Settlers
Gain up to 8 new Achievements on this Large Map with 43 sectors

Fight fierce battles at the new Event Location “Royal Arena”
Challenge the Horsemen at the new Event Location “Royal Hippodrome”
Prove your wisdom at the new Event Location “University of Tandria”
Reveal secrets at the new Event Location “Inquisition Camp”
Gain wealth at the new Event Location “Treasure Island”
Find military support at the new Event Location “Military Academy”
Get together with the hard working woodcutters at the new Event Location “Lumberjack Camp”

Complement your Fancy Food Economy with the new Economy Building “Royal Slaughterhouse”
Support your churchly needs with the new Economy Building “Ceremonial Fairground”
Train Cavaliers at the Economy Building “Order of Knights”

New Scenario Map:

Perils of the Coast

Ingame Map Description:

“Welcome to Tandria's north coast, the kingdom's most important trading region. This is where the much needed relief supplies for our war torn nation arrive and where our Privateers drop off their booty. We have called for your help because there's something wrong. These deliveries have stopped and Tandria is slowly running out of provisions and money for the reconstruction. We need you to investigate the situation and bring things back to the way they used to be!”

Experience an epic, quest driven, storyline covering the Perils of the North Coast!
Reveal a plot of grasping criminals that seek control of Tandria’s north coast regardless of the consequences for the privateers and traders of the North and the future of Tandria
Deal with 7 important personalities and factions, that may help or hinder your investigations
Mastering the advantages of trading and dominating with military force will be fundamental to your success, but technological research may also help you overcome the obstacles, that will challenge even the skills of experienced Settlers
Gain up to 6 new Achievements on this Large Map with 45 sectors

Deal with restless ghosts at the new Event Location “The Ship Graveyard”
Support your allies with goods at the new Event Location “Reloading Point”
Find Companions at the new Event Location “Pirate’s Cove”
Support the shipbuilder in his search for his wife at the new Event Location “Shipyard”
Enlighten the North Coast and bring back safety for trading at the new Event Location “Lighthouse”

Exchange goods at the new Economy Building “Whaling Station” to complement your Food Economy
Train Cavaliers at the Economy Building “Order of Knights”

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:20

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zijn er, of komen er, GOTY edities van Settlers 7 uit? Of moet ik voor een complete game inlc alle DLC's altijd extra betalen?

• rudyman85
@rockvee2

misschien handig om wat plaatjes erbij te doen, en de tekst wat fatsoenlijk te maken? met kopjes etc?

IK heb de Expansion pack besteld :D Ben benieuwd !

• Leeuwarden122
Lol, ik dacht dat ik dit spel had gekocht, was het settlers 6 :S

• Rockvee2
  • Niet online
Rudyyy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:59:
@rockvee2

misschien handig om wat plaatjes erbij te doen, en de tekst wat fatsoenlijk te maken? met kopjes etc?

IK heb de Expansion pack besteld :D Ben benieuwd !
Ik had dit gewoon 1 op 1 gekopieerd van het Ubisoft forum maar ik zal dit doen :)

Plaatjes zal ik ook proberen te vinden

[Voor 5% gewijzigd door Rockvee2 op 09-12-2010 14:05]

• rudyman85
Prachtig, de nieuwe DLC 3. De eerste missie is al vrij pittig, ik heb er best lang over gedaan, veel uitdaging en kijk vooral goed naar wat je naast je normale opdrachten kunt doen. Het kan je zoveel meer opleveren (coins, siraden etc). :)

[Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 12-12-2010 12:22]

• Rockvee2
  • Niet online
Rudyyy schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:22:
Prachtig, de nieuwe DLC 3. De eerste missie is al vrij pittig, ik heb er best lang over gedaan, veel uitdaging en kijk vooral goed naar wat je naast je normale opdrachten kunt doen. Het kan je zoveel meer opleveren (coins, siraden etc). :)
Ik ga die DLC ook in de toekomst kopen. lijkt me erg leuk :)

• RMB
  • Laatst online: 08-12 10:42

RMB

Nee, geen right mouse button!

als ik vroeger knights and merchants vet vond, waardeer ik dit dan ook? Vooral in multiplayer :D

• Postius
  • Laatst online: 25-08 16:41
RMB schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:05:
als ik vroeger knights and merchants vet vond, waardeer ik dit dan ook? Vooral in multiplayer :D
Ja!

(wil ook wel een langer antwoord geven maar dat komt op hetzelfde neer)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Rockvee2
  • Niet online
RMB schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:05:
Ja, en het spel kan je voor een prikje kopen :)

• Leeuwarden122
Ja ik speel het spel net, maar het eerste waar ik aan moest denken was knights and merchants. In dit spel moet je ook de pakhuizen zo reguleren en speciale werkers hebben die de gebouwen bouwen.

• Leeuwarden122
Kheb nu net al 2x een vastloper gehad. Komt dat vaker voor met dit spel?

• Leeuwarden122
Blaah, wat is dat met het management in dit spel zeg. Ik zit soms een half uur te wachten totdat mn huis af word gebouwd terwijl ik gewoon de resources dr voor heb om em te bouwen en het ook nog eens het enigste is wat ik aan het bouwen ben en/of hij vooraan in de logistics window sta. Godver, net een spel daardoor verloren, echt heel irritant.

• rudyman85
je moet goed in de gaten houden wat je allemaal produceerd, en wat je aan goederen hebt. Als het bouwen volgens jou langzaam gaat, kun je beter de andere dingen op stop zetten of op pauze.

• TweakerMaert
  • Laatst online: 03-10 19:12
Het eerste wat je waarschijnlijk kan doen om vertraging te voorkomen is ervoor zorgen dat je bij elk resource gebouw (en ook ertussen als er wat afstand tussen zit) een opslagplaats te maken.

Standaard heeft je opslagplaats maar 2-3 sjouwers (alweer even geledan dat ik gespeeld heb) als deze een eind moeten lopen om dingen heen en weer te brengen zal dit veel extra tijd kosten. Ook zijn je productiemannetjes dan meer bezig om benodigdheden en eindproducten te halen en brengen dan het produceren zelf.

• Leeuwarden122
TweakerMaert schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:35:
Het eerste wat je waarschijnlijk kan doen om vertraging te voorkomen is ervoor zorgen dat je bij elk resource gebouw (en ook ertussen als er wat afstand tussen zit) een opslagplaats te maken.

Standaard heeft je opslagplaats maar 2-3 sjouwers (alweer even geledan dat ik gespeeld heb) als deze een eind moeten lopen om dingen heen en weer te brengen zal dit veel extra tijd kosten. Ook zijn je productiemannetjes dan meer bezig om benodigdheden en eindproducten te halen en brengen dan het produceren zelf.
Dus ik moet dan meer storehouses maken? Zit er ook een limiet op eigelijk? Of kan je eigelijk iet genoeg storehouses hebben?
Rudyyy schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:34:
je moet goed in de gaten houden wat je allemaal produceerd, en wat je aan goederen hebt. Als het bouwen volgens jou langzaam gaat, kun je beter de andere dingen op stop zetten of op pauze.
Zelfs somsals ik maar 1 ding aan het bouwen bent, bv iets waar veel benodigdheden voor nodig zijn zoals een export office, kan het extreem lang duren voordat ze daar eens mee bezig gaan. Het gebeurt me ook vaak dat ik meerdere projecten in andere sectoren al een tijdje dr in heb staan en dan eentje in de sector maak waar al het spul vandaan komt, dan beginnen ze met die dichtsbijzijnde te bouwen. Dat zou niet moeten gebeuren volgens de logistics schema.

• Rebel8319
  • Laatst online: 08:55
Ik heb settlers 1 en 2 echt veel gespeeld , 3 ook nog wel maar ben daarnaa de serie een beetje uit het oog verloren , ik heb ze wel nog is gespeeld die nieuwere maar voor mij voelde het alsof de glans er een beetje vanaf is.

Ik zit net te kijken en lees hier toch wel goeie berichten over.

Is dit wel weer echt een waardige settlers ?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Leeuwarden122 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:16:
[...]
Dus ik moet dan meer storehouses maken? Zit er ook een limiet op eigelijk? Of kan je eigelijk iet genoeg storehouses hebben?
Dat heb je goed geraden: meer = beter. Ideaal is dat je zeg om de 6 plekken een storehouse neerzet en bij voorkeur deze nog upgrade ook. De mensen die werken brengen alles naar een storehouse (kost hun tijd, dus hoe minder ze moeten lopen hoe meer ze produceren) maar vervolgens brengt de storehouse alles naar de mensen die het nodig hebben... en ze hebben maar 2 man in dienst. Die lopen zich een ongeluk terwijl je maar 2 bedrijven per keer bedient. Een stelsel van storehouses stroomlijnt je productie. En nog idealer is dat je verwerking per goed bij hetzelfde storehouse doet ie jagers en slagers naast dezelfde neerzet. Dan hoeft men van daaruit alleen worst te exporteren ipv dat men het ruwe vlees ergens heenbrengt dat dan alsnog geslacht wordt.
Zelfs somsals ik maar 1 ding aan het bouwen bent, bv iets waar veel benodigdheden voor nodig zijn zoals een export office, kan het extreem lang duren voordat ze daar eens mee bezig gaan. Het gebeurt me ook vaak dat ik meerdere projecten in andere sectoren al een tijdje dr in heb staan en dan eentje in de sector maak waar al het spul vandaan komt, dan beginnen ze met die dichtsbijzijnde te bouwen. Dat zou niet moeten gebeuren volgens de logistics schema.
Storehouses dus.

Met een goed systeem kan je moeiteloos een kerk + 10 huizen bouwen en lopen de aannemers in 1 stuk door.
ProCeela schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:06:
Is dit wel weer echt een waardige settlers ?
Ja. Het enige nadeel IMO is dat het te snel uitgespeeld is. Maar er zijn tegenwoordig wat uitbreidingen voor die het aanzienlijk leuker kunnen maken.

[Voor 8% gewijzigd door Delerium op 22-12-2010 11:18]

• Leeuwarden122
Ik begin me steeds meer aan dit spel te ergeren. Nu ook weer in het laatste stuk van de campaign, 100 years of peace, moet ik forest clearance gebruiken om je tavern zijn weg aan te kunnen sluiten op de hoofdweg. Ik heb het gekozen in de prestige tree, maar hoe kan ik het dan gebruiken?

Sowieso is deze optie debiel, want je zou hiervoor helemaal geen upgrade nodig moeten hebben, alsof die bouwers met hun bijl niet weten hoe ze een boom moeten kappen. Echt debiel is die optie en daarnaast ook irritant dat je daar resources aan kwijt bent. Durf te wedden dat je die optie tijdens online ook nooit en te nimmer nodig zult en wilt hebben. Beetje een blundertje wat mij betreft.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je er nou eens een houthakker naastzet?

Ik heb alle levels al meerdere keren gespeeld maar Forest Clearance, die gebruik ik nooit.

• YPACCuitVenlo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 25-10-2012
Hallo vraagje:

Ik heb gisteren de dlc 1,2,3 gekocht en geunlocked. Echter in de DLC nieuwe campaign bv Proloog: Geketend hoor ik geen stemmen in de intro van het level.
Je ziet het kopje van bv Balderus en de tekst die deze zou moeten zeggen maar ik krijg geen stemmen.

Iemand bekend met dit probleem?Als ik een level selecteer uit de oorspronkelijke campagne krijg ik WEL normaal de stemmen.

Hebben ze geen stemmen ingesproken en is dit normaal ( zware teleurstelling ) of klopt er iets niet? Ik heb het ook al op mijn laptop geprobeerd en daar hetzelfde probleem.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik las net dat er geen gesproken tekst in de DLC3 zit. Dus ja, je ziet een mondje bewegen maar verder niets.

5 nieuwe kaarten die allemaal best wat toevoegen aan het verhaal. oa Draconian krijgt z'n missies en geeft Tandria een onafhankelijkheidsdag. De 5 kaarten zijn trouwens allemaal behoorlijk groot en er zitten sequentiele missies is die ook per stuk pittig zijn. Zoals de laatste: 300 goud, 150 worsten en 100 stuks papier.

Of af en toe een stukje matten met je leger dus. Het voordeel is wel dat 4 kaarten geen overwinningspunten nodig hebben, dus erg lastig is het niet.

• miekol
  • Laatst online: 05-12 22:08
Ik heb deze game vanmiddag gekocht, al ruim twee uur bezig met allerlei updates, net werkte het spel even, maar kon ie kennelijk geen verbinding maken met internet, kon weer niet spelen, hij is nu wéér aan het updaten. Sorry hoor, maar dit is toch compleet van de pot gerukt?

Als ik een torrent met no-cd crack had gedownload was ik nu al lang en breed aan het spelen...

Edit: Zucht, nu zegt ie dat ie geen netwerk verbinding kan maken, gok dat het komt omdat ik hier nu internet via een dongle...

[Voor 15% gewijzigd door miekol op 27-12-2010 18:19]

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:40
miekol schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:14:

Als ik een torrent met no-cd crack had gedownload was ik nu al lang en breed aan het spelen...
Dat is geloof ik ook wat de meeste mensen doen. Met een no-cd crack spelen.
Is geloof ik deel van de DRM dat het spel verbinding met de servers moet hebben en laten die servers nu es volledig ruk zijn.

• YPACCuitVenlo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 25-10-2012
Delerium schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:22:
Ik las net dat er geen gesproken tekst in de DLC3 zit. Dus ja, je ziet een mondje bewegen maar verder niets.

5 nieuwe kaarten die allemaal best wat toevoegen aan het verhaal. oa Draconian krijgt z'n missies en geeft Tandria een onafhankelijkheidsdag. De 5 kaarten zijn trouwens allemaal behoorlijk groot en er zitten sequentiele missies is die ook per stuk pittig zijn. Zoals de laatste: 300 goud, 150 worsten en 100 stuks papier.

Of af en toe een stukje matten met je leger dus. Het voordeel is wel dat 4 kaarten geen overwinningspunten nodig hebben, dus erg lastig is het niet.
Vind ik dan wel erg slap, was het te duur om de stemacteurs nog even in te huren voor wat zinnetjes vraag ik me dan af en het zou Ubisoft sieren het netjes te melden van NO VOICE acting in dlc3 . Ik ben nu 2 uur bezig geweest met updaten van geluidsdrivers , directx etc om het "probleem" op te lossen

• Flying_Eye
Dit is mijn eerste Settlers game en ik moet zeggen dat ik me er prima mee vermaak :9 Net Catan alleen dan 10 keer uitgebreider. De oorlogsvoering is niet zo uitgebreid maar daarom moet je dit spel ook niet spelen. Lekker bouwen en proberen je productie zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen en natuurlijk de juiste keuzes maken voor bijvoorbeeld ontwikkelingen of handel. Ik vind het wel wat weg hebben van C&C alleen dan is Settlers gefocust op productie, technologie enz. en C&C is veel meer focussen op het militaire gedeelte.

Alleen heb ik wel eens last van een desynchronisatie fout tijdens een zogenaamd 'keizerrijk' spel. Dit is de afgelopen 5 games 3 maal voorgekomen. Zeer irritant! :( De verbinding doet even moeilijk en dan na enkele seconden de melding 'desynchronisatie aangetroffen' sessiefout keer terug naar hoofdmenu.

Hebben jullie hier last van of last van gehad en wat was je oplossing?

• Rockvee2
  • Niet online
Flying_Eye schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 02:08:
Dit is mijn eerste Settlers game en ik moet zeggen dat ik me er prima mee vermaak :9 Net Catan alleen dan 10 keer uitgebreider. De oorlogsvoering is niet zo uitgebreid maar daarom moet je dit spel ook niet spelen. Lekker bouwen en proberen je productie zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen en natuurlijk de juiste keuzes maken voor bijvoorbeeld ontwikkelingen of handel. Ik vind het wel wat weg hebben van C&C alleen dan is Settlers gefocust op productie, technologie enz. en C&C is veel meer focussen op het militaire gedeelte.

Alleen heb ik wel eens last van een desynchronisatie fout tijdens een zogenaamd 'keizerrijk' spel. Dit is de afgelopen 5 games 3 maal voorgekomen. Zeer irritant! :( De verbinding doet even moeilijk en dan na enkele seconden de melding 'desynchronisatie aangetroffen' sessiefout keer terug naar hoofdmenu.

Hebben jullie hier last van of last van gehad en wat was je oplossing?
Sorry voor het late antwoord maar dit is algemeen bekend en Ubisoft doet hier helaas niet veel aan :(
Zie het officiële forum : http://forums.ubi.com/eve/forums/a/frm/f/6061083365

• Flying_Eye
Zijn er meer mensen die Settlers vandaag niet kunnen spelen? Op dit moment kan ik geen contact maken met de server van Ubi. Ook is de website van Ubi onbereikbaar > www.ubi.com Dit is al de hele dag het geval.

• savagemick
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-09 14:15
Hier ook. Vanmorgen werkte het weer, nu ligt het er weer uit. Ik kan het spel wel starten maar de savegame van de laatste dlc niet laden omdat er geen contact is met de server :( Wat een flutsysteem.

• Moonborne
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 28-11 14:11
Ben net weer begonnen met Settlers 7, ik kom inderdaad ook niet de servers op, strontvervelend. Kan ook niks vinden op internet qua maintenance o.i.d.

[Voor 60% gewijzigd door Moonborne op 02-02-2011 22:44]

• Rockvee2
  • Niet online
Op de Ubisoft twitter stond dat alle servers en websites van Ubisoft er uit lagen, niet alleen Settlers 7.

Edit : En ze liggen er weer uit 11:44 op Vrijdag 4 februari 2011 8)7

[Voor 25% gewijzigd door Rockvee2 op 04-02-2011 11:44]

• savagemick
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-09 14:15
Erg jammer want die DLC3 is de moeite waard, maar dan moet je hem wel kunnen spelen. Uit pure wanhoop Settlers 3 maar weer geïnstalleerd.

• BTU_Natas
  • Laatst online: 10:49

BTU_Natas

Superior dutchie

Afgelopen weekend, het spel gekocht. Eerst keurig gewacht tot alles gepatched was. En toen was het zover (na lang wachten) spelen! Graphics ruim voldoende, achtergrond muziek is ook prima. Maar de gameplay is heel anders. Die victory points maakt het hele spel 1 grote rush naar mijn gevoel. Ik ben niet gewend settlers met haast te spelen. De missies tot aan de victory points, was ik heerlijk aan pielen, en nam ik er rustig 2 uurtjes voor per missie. Met victory points, alles binnen 35min per level gedaan. Geen lol meer aan te beleven zo, je moet zo snel alles neer plompen. bah. Spel heeft een rare smaak achtergelaten.

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 22:33

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik vind de campaign op normal nog wel in balans, ik heb nooit echt moeten rushen voor de Victory points.
Als je eenmaal de structuur goed door hebt, en vooral "unit cap" goed in de gaten houd is het redelijk simpel.

Enige dat ik nogal snel doe is kerk neer gooien voor de tech.

Mijn "standaard" build order is dan ook, 2 huizen, 2x Stonemine, 3x Lumber, 3x planter, 3x sawmil direct gevolgd door 2 graan, 2 bier, waterput en kerk.
Hierna doe ik infra, met storehouses op alle land grenzen en op lange wegen ook een paar extra.
Tegen de tijd dat het volgende landje overgenomen is staat 80% hiervan alweer en kan ik gelijk beginnen met GOLD productie, 4xGold (2x Geologist) 2x minter. bij gebrek aan kolenmijn ook 2x boomstam verbrander erbij met 3/3 lumber/planter. (4x miner waarvan 2x geologist is mijn standaard mine bezetting)

Tussentijdse rewards kies ik standaard voor de groep minerals waar tools bij zitten, scheelt erg veel tijd kwa expanding.

• bvdv05
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-01-2020
Moet zeggen dat de DLC-packs mij vrolijk doen stemmen. De extra mappen en overwinningspunten vind ik goed bedacht. het is jammer dat er is gekort op de voiceacting maar dat is te verwaarlozen.

De campain heb ik al uitgespeeld zonder problemen maar wel uren aan speelplezier. De 2 losse maps ben ik nog meebezig. Al met al vind ik het de 20 euro's meer dan waard. Ik heb begin februari ook probelemen gehad met de servers maar die lager er in het geheel uit. verder heb ik nog nooit problemen mbt verbindingen gehad. Mijn game vliegt er nu soms uit omdat er te weinig geheugen is en dat het spel onstabiel kan worden. Dit probleem kan ik nog niet herleiden.

Dit is ook mijn eerste keer settlers en moet zeggen dat het een mooi en goed spel is. Wel ben ik het eens dat de overwinningspunten te weinig zijn zodat je al snel klaar bent met een level zonder dat je echt veel gedaan hebt.

• mvdielen
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-02-2011
@Leeuwarden122
Ik heb nog nooit een vastloper gehad. Ik durf rustig de hele avond zonder te saven te spelen.

Het komt soms voor dat het lijkt dat je alle grondstoffen hebt, maar een gedeelte van de grondstoffen kunnen al afgeleverd zijn bij andere gebouwen, zoals bijv gebeurt met iron bars bij werkplaatsen of als je bijv 15 stone hebt en tegelijk een Fort en Church bouwt en dan even daarna denkt dat je toch liever die Church eerst af had willen hebben.

Wat wel goed werkt is de algemene prioriteiten aangeven in het logistics menu.

Goederen worden afgeleverd op volgorde waarop ernaar gevraagd wordt. Probeer de gebouwen die een 'good' nodig hebben niet te ver weg te zetten van de gebouwen die deze produceren. Probeer ook af en toe te kijken of er storehouses zijn waarbij de werkers eigenlijk de hele tijd niet thuis zijn. Dan zou ik dat storehouse upgraden of als het dan nog niet oplost er nog 1 bij bouwen. Anders blijven goederen te lang in dat storehouse liggen en kan het lang duren voordat ze hun bestemming bereiken.

Een goede tip die al aangehaald is: zet bij productiegebouwen zoals bij mijnen een store house: die mannetjes en vrouwtjes die produceren lopen naar het dichtstbijzijnde store house om hun goederen af te leveren. Het liefst wil je dat ze zoveel mogelijk van hun tijd bezig zijn met goederen maken i.p.v. wandelen van en naar storehouses. Die kruiers van de storehouses zijn er voor om de goederen verder te verplaatsen.

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Jammer dat de MP dood is. :P

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 22:33

3xNix

golfr in hart en nieren

Gisteren denk wel ruim 6 uur bezig geweest met een map van de DLC.. "something" of the north.

Ben niet gewend om met traders te openen, dus zeker in het begin liep het niet allemaal even lekker.
Ook later in de game wel wat bijzondere ervaringen opgedaan.

Had bijv. niet het leger om "the ghost army" frontaal aan te vallen, moest altijd opvangen met fortifications, en bouwen toch verrot traag zo ver uit je "eco centre".

Dus was steeds terugtrekken naar landje met fortification, daarna landje weer terug pakken etc.
En bij dit getouwtrek toch wel wat ... nare gameplay dingen meegemaakt.
(traag lopend leger, retreat naar verkeerd landje daarna niet kunnen aanpassen omdat het juiste landje "contested" werd... en als je 2 landjes achterstand hebt met lopen kunnen ze rustig dingen overnemen voordat je ze kunt tegenhouden en al in het volgende landje zijn, ook wel mijn fout dat ik in binnenland nergens fortifications had.. maarja had dat nog niet eerder meegemaakt dat je zo verrot traag loopt t.o.v. de capture speed.

Toch 6uur op 1 kaart... echt geweldige DLC.
Mede doordat er geen victorypoints zijn.. en allemaal quests zijn die je kan doen.

• rudyman85
The Settlers 7 krijgt coöpmodus

The Settlers 7: Paths to a Kingdom heeft een update gekregen die een coöperatieve modus toevoegt aan het spel. Daarnaast is er nieuwe downloadbare content verschenen voor het spel. Dat meldt website Rock, Paper, Shotgun.

De gratis update geeft spelers de mogelijkheid bepaalde maps coöperatief te spelen. Ook worden er nieuwe functies toegevoegd aan het spel, zoals het kunnen doneren van sectoren, grondstoffen, technologieën en handelsposten aan een medespeler.

Ook is het vierde downloadbare pakket voor The Settlers 7 uitgegeven: The Two Kings. Met deze DLC, die 4,99 euro kost, worden twee nieuwe multiplayer-maps en een map voor twee spelers toegevoegd aan het spel.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee