Ik gebruik dezelfde oplossing als deze tweaker:
Maar dat hangt echt af van de macro-mogelijkheden van je digitale camera. Ik digitaliseer ze met een Olympus camera, dus ik heb de 14-42 en 12-50 kitlenzen die allebei voldoende macro kunnen bereiken. Met de 12-50 kan ik zelfs (meer dan) beeldvullend scannen. De 14-42 is bijna beeldvullend.
Je kan natuurlijk even een papiertje met tekst opknippen tot het formaat van een negatief, en kijken met hoeveel kwaliteit je dat papiertje kan fotograferen. Als het je lukt om dat stukje tekst scherp en met >5mp te fotograferen, dan lukt je dat ook met een negatief.
De scanner waar ik de onderdelen van af heb gesloopt kwam van de Xenos, voor €20 euro dacht ik.jan-- schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:25:
Die plaatjes was ik inderdaad van plan om toe te voegen. Maar ik moest eerst nog oud en nieuw vieren![]()
Links boven de originele scanner die ik maar weer terug heb gebracht omdat ik die niet meer nodig denk te hebben:
[afbeelding]
Letterlijk in elkaar getimmerd van rotzooi op de rommelzolder. Een stuk laminaat werkte wel handig.
[afbeelding]
Dit is er over gebleven van de originele scanner. De rest van de elektronica is er boven op met ducktape geplakt zodat de achtergrondverlichting aan gaat.
[afbeelding]
Maar dat hangt echt af van de macro-mogelijkheden van je digitale camera. Ik digitaliseer ze met een Olympus camera, dus ik heb de 14-42 en 12-50 kitlenzen die allebei voldoende macro kunnen bereiken. Met de 12-50 kan ik zelfs (meer dan) beeldvullend scannen. De 14-42 is bijna beeldvullend.
Je kan natuurlijk even een papiertje met tekst opknippen tot het formaat van een negatief, en kijken met hoeveel kwaliteit je dat papiertje kan fotograferen. Als het je lukt om dat stukje tekst scherp en met >5mp te fotograferen, dan lukt je dat ook met een negatief.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;