Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
PWM schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:36:
[...]

Als ik dit had geweten, had ik gewoon een kabel getrokken (of een powerline zoals hierboven geclaimd). Nu voel ik (en als ik zo om me heen lees, velen met mij), me gewoon ontzettend genaaid met een product wat niet doet wat het claimt te doen. Je kan ook gewoon die adapter aanbieden zonder daarbij allemaal claims te doen over snelheden?
..

Wellicht kunnen jullie het antwoord wat jullie geven op het forum, ook op de verpakking zetten? Op de vraag waar om het ding maar 1500KB/s doet:

[...]
Zelfs al heb je een netwerkkabel in je EM7080 zitten dan zal de downloadsnelheid via nieuwsgroepen niet hoger worder als 1500KB/sec.

Heeft te maken met de processor, en niet met je wireless netwerk.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 19:04
@Nightspirit:
Ik heb ook klachten gehad met de ventilator. Hard zagend geluid bij het opstarten, resoneren bij aan staan ed.
Ik heb Eminent een mailtje gestuurd en daarin uitgelegd dat ik de ventilator heb aangedrukt ed maar dat dat niet hielp.
De volgende dag lag er netjes een nieuw ventilator in mijn briefenbus. Hulden aan Eminent.

wbt de koelvermogen van de ventilator heb ik nog wel mij vraagtekens, is heel weinig, en hij blaast de lucht naar buiten(naar mijn idee is naar binnen beter) En als je je ventilator omdraaid draait hij niet aangezien de bladen vast lopen op het huis.

het resoneren is ook een beetje tegen te gaan door onder de voetjes dempertjes te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

Hier geen geluids klachten. Als ik mijn oor er bij hou hoor ik de schijf zacht zoemen en de ventilator zachtjes draaien. Heb sinds een paar dagen de Eminent in zo'n televisie kast staan met van die glazen schuifdeurtjes. Gisteren de hele dag die schuifdeurtjes dicht gehad. De Eminent wordt amper warm. Vraag me daarom af of die inderdaad niet gewoon zonder ventilator kan.

Anti resonantie oplossing:
1 Stukje tochtstrip tussen ventilator en deksel?
2 Eventueel een blokje schuimrubber oid tussen schijf en deksel?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grolsch schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:06:
[...]

Zelfs al heb je een netwerkkabel in je EM7080 zitten dan zal de downloadsnelheid via nieuwsgroepen niet hoger worder als 1500KB/sec.

Heeft te maken met de processor, en niet met je wireless netwerk.
Dat weet ik inmiddels :P Dan blijven de claims die gemaakt worden op de verpakking, op hun website en marketing materiaal gewoon staan. Het lullige is nu dat 99% er achteraf achterkomt, en dan heeft Eminent zijn geld al binnen. Op de lange termijn overigens geen goede strategie, maar da's een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
PWM schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:14:
[...]

Dat weet ik inmiddels :P Dan blijven de claims die gemaakt worden op de verpakking, op hun website en marketing materiaal gewoon staan. Het lullige is nu dat 99% er achteraf achterkomt, en dan heeft Eminent zijn geld al binnen. Op de lange termijn overigens geen goede strategie, maar da's een ander verhaal.
De netwerksnelheid is op zich niks mis mee, maar met de NZB downloadsnelheid wel!

Ik snap dat het "teleurstellend" is voor jou, maar gezien de aanwezige processor schijnt dit niet anders te kunnen.

Ik heb er mee leren leven, en het apparaatje bevalt mij erg goed.
Als circa 9 maand geen rond schijfje meer in mijn handen gehad :)
Ik zal nog een DVD'tje bewaren voor mijn kleinkinderen later :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
Ook ik kan heel goed leven met NZBGet op de EM7080. Als ik echt snel iets moet downloaden pak ik de laptop. Maar meestal heeft het geen haast en laat ik de EM7080 mooi het werk doen. Ook makkelijk dat de web interface van NZBGet van buitenaf te benaderen is. Als je dan iets invalt of tegenkomt om te downloaden, dan is de nzb-file zo naar de EM7080 geupload.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:30

Boy

www.byoscoop.nl

Asure schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:44:
[...]
@boy: Die schijf is niet lekker, op een PC aansluiten via de USB en dan redden wat er te redden valt.
Via een kabeltje bedoel je? Ik had deze gezien: klik

maar dan moet m'n laptop esata poort 12 volt aankunnen waarschijnlijk voor de HDD?

Of kan ik 'm ook aansluiten via de USB poort op de Eminent, zal dat wel nog werken? Straks eens proberen...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ribo32 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:19:
@Nightspirit:
Ik heb ook klachten gehad met de ventilator. Hard zagend geluid bij het opstarten, resoneren bij aan staan ed.
Ik heb Eminent een mailtje gestuurd en daarin uitgelegd dat ik de ventilator heb aangedrukt ed maar dat dat niet hielp.
De volgende dag lag er netjes een nieuw ventilator in mijn briefenbus. Hulden aan Eminent.

wbt de koelvermogen van de ventilator heb ik nog wel mij vraagtekens, is heel weinig, en hij blaast de lucht naar buiten(naar mijn idee is naar binnen beter) En als je je ventilator omdraaid draait hij niet aangezien de bladen vast lopen op het huis.

het resoneren is ook een beetje tegen te gaan door onder de voetjes dempertjes te plakken.
Dus het resoneren is bij jou opgelost met een nieuwe fan? Misschien ook maar eens aanvragen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Boy schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:32:
[...]

Via een kabeltje bedoel je? Ik had deze gezien: klik

maar dan moet m'n laptop esata poort 12 volt aankunnen waarschijnlijk voor de HDD?

Of kan ik 'm ook aansluiten via de USB poort op de Eminent, zal dat wel nog werken? Straks eens proberen...
Conrad link is dood. De eSATA poort voorop de EM7080 is een HOST port en niet geschikt voor aansluiting op een PC. Hier kan alleen een extra eSATA harddisk op worden aangesloten.

De USB poort achterop is de enige port die geschikt is voor aansluiting op PC.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
Boy schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:35:
[...]

Dus het resoneren is bij jou opgelost met een nieuwe fan? Misschien ook maar eens aanvragen dan...
Nee eerder de viltjes onder de voetjes plakken. Het resoneren komt denk echt van de HD die staat te spinnen..
(aktie fan+viltjes=stuk stiller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ribo32 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:27:
[...]

Nee eerder de viltjes onder de voetjes plakken. Het resoneren komt denk echt van de HD die staat te spinnen..
(aktie fan+viltjes=stuk stiller)
Bij mij is het toch echt de fan die geluidsoverlast geeft. Ik heb er namelijk geen HD in zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:30:
[...]

Bij mij is het toch echt de fan die geluidsoverlast geeft. Ik heb er namelijk geen HD in zitten ;)
Ok, dan is een nieuwe fan aanvragen geen slecht idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:30:
[...]

Bij mij is het ook echt niet de HDD, want ookal heb ik de kap lost en hou die vast met de fan erin draaiend, komt de resonantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:19:
[...]

Conrad link is dood. De eSATA poort voorop de EM7080 is een HOST port en niet geschikt voor aansluiting op een PC. Hier kan alleen een extra eSATA harddisk op worden aangesloten.

De USB poort achterop is de enige port die geschikt is voor aansluiting op PC.
LOL, sorry, ik ben soms ook niet echt duidelijk...ik bedoelde via conrad een esata-sata kabeltje te bestellen en hem zo aan te sluiten op m'n E-Sata poort op m'n laptop, maar die heeft maar 5 volt denk ik...en een 3,5" hdd heeft 12 volt nodig geloof ik...

maar ik ga 'm inderdaad even op de USB achterop het systeem aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Weet iemand hoe je een externe hd die verbonden is via usb kan zien/benaderen via Windows verkenner of ftp?

Ik zie in de verkenner wel mijn Eminent en kan de hdd dan verkennen maar ik zie de aangesloten usb drive niet. Heb al een paar commando's geprobeerd als \\em7080\usb of \\em7080\usb1 en meer maar tot nu toe zonder resultaat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Retir schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:20:
Weet iemand hoe je een externe hd die verbonden is via usb kan zien/benaderen via Windows verkenner of ftp?

Ik zie in de verkenner wel mijn Eminent en kan de hdd dan verkennen maar ik zie de aangesloten usb drive niet. Heb al een paar commando's geprobeerd als \\em7080\usb of \\em7080\usb1 en meer maar tot nu toe zonder resultaat. Iemand een idee?
Die is helaas niet zichtbaar, had ook dat probleem.
Alleen de interne HD is zichtbaar in Windows, oplossing die ik dan uiteraard gebruik is om via het menu de bestanden om te kopiëren, of ik koppel de externe HD af en koppel hem aan de PC.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met RTL-gemist. Ik stel de vraag op dit forum omdat op de officiele Eminent forum voor deze functie geen support geeft. Mijn probleem is dat RTl-gemist onkijkbaar is geworden omdat hij om de 2 seconden even stil staat. (om waarschijnlijk te bufferren) Voorheen had ik hier helemaal geen problemen mee. Heb firmware 1.0.4.11 en heb de eminent bedraad aangesloten d.m.v. een homeplug op de experiabox.

Zijn er meer die dit probleem ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een tweede adapter voor deze speler. Ik heb Eminent al benaderd maar die kon mij (toen) niet helpen. Is er iemand die weet waar ik een tweede adapter kan vinden? Uiteraard een die past en dezelfde ampere enzovoort geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@abs3, dit probleem had ik voorlaatst ook.
Wat bij mij wel hielp was de uitzending pauzeren voor enkele tientallen seconden, en dan ging het wel goed.
Werkt dit bij jou ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Grolsch

Als ik hem op pauze zet, dan blijft het beeld even normaal lopen. Heb dan even hoop bijna 1 minuut, en dan begint het weer te stotteren. Ik heb geen idee waar het aan ligt. De mediaplayer heeft verder geen activiteit (NZB-get). De internet snelheid is ook gewoon goed, want met films downloaden heb ik niets te klagen over de snelheid. Ook uitzending gemist werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 13:03
@abs3 Ik heb hetzelfde probleem de laatste tijd. Lijkt wel of er steeds gebufferd moet worden. Via de pc op rtlgemist is er geen probleem, uitzending gemist ook niet inderdaad. Hoewel ik 3 of 4 dagen terug wel weer een volledige uitzending zonder problemen heb gekeken, dus het is geen structureel probleem lijkt het. Zo heel veel gebruik ik het niet, maar ben wel benieuwd of je een oplossing kunt vinden. Hou ons op de hoogte!

De omgeving van de mens is de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

M'n vriendin zat vanochtend ook te klagen bij het gebruik van RTL Gemist, alleen was dit wel via de pc. Lijkt dat er een probleem is met die dienst dus en niet met het Eminent-kastje.

Dat het kastje wat netter om zou mogen gaan met seeken enzo staat daar los van :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanwege wijzigingen in het formaat door RTL is het niet langer mogelijk om RTL Gemist te bekijken via de EM7080. Zie ook dit nieuwsbericht.

[ Voor 32% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 21-02-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:21:
Vanwege wijzigingen in het formaat door RTL is het niet langer mogelijk om RTL Gemist te bekijken via de EM7080. Zie ook dit nieuwsbericht.
Komt er nog een update voor de Eminent om het te bekijken of moeten we het als afgeschreven beschouwen want dan koop ik niet dit product in de toekomst (De eminent 7080). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

Sa1

Rockvee2 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:06:
[...]

Komt er nog een update voor de Eminent om het te bekijken of moeten we het als afgeschreven beschouwen want dan koop ik niet dit product in de toekomst (De eminent 7080). :)
je doet nu net alsof Eminent hier wat aan kan doen. Wees er van gerust dat wanneer het weer mogelijk is om de filmpjes te bekijken dat er wel weer een update voor komt. Echter, als RTL dit actief gaat blokkeren dan kan er geen mediaspeler meer de RTL gemist zenders bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor deze informatie @Rockvee2, maar ik zou mijn beslissing om een Mediaspeler te kopen niet af laten hangen van RTL Gemist, maar wel van garantie, support,NZB/BitTorrent downloads en andere ondersteunde functies die je bij een concurrent niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Laatst online: 16-08 23:12
Bedankt voor het melden inderdaad. Het 'kastje' staat nu naast mij op de grond, net even gekocht bij de MM en ben erg benieuwd naar de mogelijkheden en of alles werkt ! Als ik problemen heb dan weet ik waar ik moet zijn maar dit is niet de bedoeling natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Sa1 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:32:
[...]
je doet nu net alsof Eminent hier wat aan kan doen. Wees er van gerust dat wanneer het weer mogelijk is om de filmpjes te bekijken dat er wel weer een update voor komt. Echter, als RTL dit actief gaat blokkeren dan kan er geen mediaspeler meer de RTL gemist zenders bekijken.
Ik weet dat Eminent er niks kan aan doen maar Eminent zou toch met RTL om de tafel zou kunnen zitten om het toch mogelijk te maken. In de toekomst wil ik een mediaspeler kopen die ook RTLgemist/uitzendinggemist/SBSgemist bevat. Ik heb op dit moment een Eminent 7075 waar ik erg blij mee bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:33
Ik weet niet of er hier mensen zijn die het zelfde probleem hebben, maar de laatste tijd (sinds overschakeling naar een Pioneer VSX-920-K) heb ik last van het feit dat geluid precies later of te vroeg wordt uitgestuurd dan het beeld, of dat het beeld vertraagd naar buiten komt (dus een out of sync probleem).

Is er nog iemand die dit probleem heeft in combinatie met een receiver (daarom niet zelfde merk receiver).

@Eminent: zijn jullie hier bekend mee? Kan dit liggen aan een minderwaardige HDMI-kabel? Neen toch? De D in HDMI staat toch niet voor niets voor Digital, 1 of 0, aan of uit, werkend of niet werkend. Graag ook reactie van jullie kant omtrent HDMI (1.2/1.3/1.3a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kun je de vertragingstijd van die Pioneer-receiver instelllen? Ik heb het ook gehad maar niet met de EM7080. Het kan volgens mij niet aan de EM7080 liggen immers het is er pas sinds de receiver er is. :).

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hyperbart: De receiver heeft een stukje tijd nodig om iets met het geluid te doen, of je tv heeft wat tijd nodig om iets met het beeld te doen. Het laatste komt vaker voor, en een degelijke receiver heeft dan ook ergens een audio delay instelling om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ik heb gister deze mediaspeler aangeschaft en werkelijk waar een schitterend apparaat, speelt gewoon alles af en is lekker simpel, iedereen weet hoe die werkt :) Ik heb helaas nog een oude Philips breedbeeld tv en krijg de video instellingen niet goed. Het menu wordt niet volledig weergegeven op mijn tv en zowel al met de instellingen zitten knutselen zowel op tv als instellingen op mediaplayer. Het lukt mij helaas niet om het goede resultaat te vinden. Ook mis ik de ondertiteling bij sommige films. Hoe kan ik dit oplossen?
Daarnaast heb ik nog een vraag over TVIXIE, het programma dat dvd covers en info toevoegt aan een film. Ik wil dit graag gaan gebruiken op mijn EM7080 en ben benieuwd naar de ervaringen? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
Ik gebruik zelf Tvixie met een standaard Eminent 7080 template, dit zorgt ervoor dat ik automatisch een plaatje e.d. erbij krijg met beschrijving (in Engels of Nederlands, kun je zelf selecteren).
Als ik vervolgens software als Media Center gebruik krijg ik ook alle plaatjes er gewoon bij! :)

Je mist de ondertiteling bij sommige films, dan moet je ze erbij zoeken? Ik snap je vraag niet! Bij mij heb ik geen enkel probleem met ondertiteling, ik gebruik altijd het srt formaat. Ook via BluRay/DVD5 werkt het bij mij zonder problemen.
Wat betreft je CRT TV: ik zou het topic even doorzoeken op CRT, volgens mij ben ik dit probleem eerder tegengekomen (weet zo niet of er toen ook een oplossing voor was).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Bedankt voor je antwoord. En met de ondertiteling bedoel ik dat hij er wel is maar mijn tv hem niet laat zien, weergave probleem dus ;) Ga ik even verder uitzoeken!
Ik begrijp nog niet helemaal hoe de template er dan uit ziet op mijn tv als ik filminformatie heb toegevoegd etc. Deze zin begrijp ik ook niet: 'Als ik vervolgens software als Media Center gebruik krijg ik ook alle plaatjes er gewoon bij!'
Als ik nu een film kies zie ik gewoon dit :http://tweakers.net/ext/f/1VJTvebQDAGchMxr1AV0elcS/full.jpg
Hoe gaat dit straks er uit zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Sommige mediacenter software haalt automatisch bijhorende covers af van films, daarom dat sommige mensen het gemakt hebben dat die er rechtstreeks bij staan.

De eminent doet dit niet, maar biedt je wel de mogelijkheid om zelf afbeeldingen in de map van je film te zetten (noem dit dan cover.jpg of folder.jpg) (of ze dezelfde naam te geven als je video-bestand) en als je dan door je lijst gaat dan zal de eminent die afbeeldingen uitlezen en weergeven. Zo krijg je een mooie presentatie van al je films (leuk als bezoek films wil uitkiezen en het spreekt ook wat meer aan dan al die (voor gewone gebruikers) gekke namen zoals Iron.Man.2.BluRay.1080p.DTS-HD.SINNERS.mkv )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Bedankt voor je reactie HyperBart maar ik heb nog niet echt antwoord op mijn vraag. Komt het door TVIXIE er anders uit te zien? Zie je dan een soort moviewall of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een mediaplayer.
Voornamelijk om films te down dvd,divx,avi enz ...
Het gaat mij er voornamelijk om dat het lekker werkt en dat ie alles afspeelt.

Nu twijfel ik tussen:

* Eminent 7080
* Mede8er MED500X
* AC Ryan ?

Het liefst gooi ik er een 2tb schijfje in.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Binnen dit topic geen discussie mogelijk..... De Eminent 7080 natuurlijk! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
AvK schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:14:
Binnen dit topic geen discussie mogelijk..... De Eminent 7080 natuurlijk! :)
VROOOOEM, hier kwam ie, snel door de bocht ;)

Bedenk wel: ik denk dat de EM7080 maar tot 1,5TB ondersteunt qua diskspace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hyperbart: Gewoon leverbaar bij meerdere winkels met 2TB hoor, ik zie ook nergens meer max 1.5tb op onze site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Nou ik heb de 7080M (1.5TB HDD) al een tijd en ik heb er ooit 1 x 20GB aan MP3s opgezet en dat kreng starte meteen niet meer op en als hij dat wel deed dan sloeg hij ergens halverwege het browsen vast :( en Mp3s verwijderd en hij deed het weer normaal. En ja er stond de laatste versie firmware op toendertijd. Voor mij verder geen prob. gelukkig gebruik hem alleen voor *.MKV\H264 bestanden.

Verder voor de prijs van deze mediaplayer ben ik nog steeds erg tevreden.

Ik heb hem gisteren gekocht als cadeau voor me maat en die krijgt hem vanavond. Dus die zal ook wel happy zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:38:
@Hyperbart: Gewoon leverbaar bij meerdere winkels met 2TB hoor, ik zie ook nergens meer max 1.5tb op onze site staan.
dat is deze toch?
pricewatch: Eminent EM7080 2TB

en op deze kan je ook op uitzendinggemist kijken enz? ook veronica gemist?
altijd handig .. dan bestel ik deze maar 2gb

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Zonder gekheid: Ik heb me behoorlijk ingelezen in voornamelijk de 3 types mediaplayers die Agressor noemde plus de WD variant. Bij alle 4 de players zijn voor en of nadelen te noemen.
Waar de Eminent 7080 op uitblinkt is de prijs/prestatie verhouding, de directe ondersteuning (zelf in dit topic), de vele aansluitmogelijkheden en persoonlijk spreekt het eenvoudige (maar daardoor snelle?) menu me erg aan. Zelf mijn dochter van 6 kan hem bedienen. Verder is het een erg compact apparaatje. Ik zeg DOEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel, wou hem net bestellen ... maar als ik op verder klikt werkt de website niet :(

Maar klopt het dat deze eropwerkt?
http://mediaplayerxl.nl/a...t-em4576-voor-em7080.html

-edit-

Ik heb ff op intenet gekeken, maar is het draadloos van de mediaplayer zo slecht?
Kwam zonet een review tegen dat uitzendingemist enz het niet deed met draadloos. Met de kabel wel

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ja, die zou het moeten doen volgens Eminent zelf. Over draadloos kan ik niks zeggen omdat ik de Eminent (bewust) bedraad heb aangesloten. In theorie zou draadloos geen probleem moeten zijn bij een goede verbinding. Geldt overigens voor alle media spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Helaas heb ik een probleem (sinds 2 dagen in bezit). Ik wilde tenet een film (VIDEO_TS) afspelen en dan vraagt hij netjes of ik het bestand wil afspelen.. Echter daarna herstart de EM7080 spontaan? Heel vreemd maar dit is niet de eerste keer en heb het bij verschillende films al gehad.. Hoop dat dit niet een groot probleem is en misschien heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kon er zo niets over vinden maar kennelijk ondersteund de EM7080 (en voor zover ik kon zien elke andere mediaspeler) geen 'MKV - Ordered Chapters'.
( zit in de Matroska specs : http://www.matroska.org/technical/specs/chapters/index.html )

Ik kwam er eigenlijk per ongeluk achter omdat ik nog een hele rits MKV's tegenkwam op mijn oude HD's, na het kopieren naar de EM7080 wilde ik een serie gaan bekijken en tot mijn verbazing 'resette' het beeld elke keer na de intro er was dan ook geen geluid meer na de eerste keer spelen. Elke keer op 46 seconden begon het weer opnieuw. Na zoeken ben ik erachter gekomen dat ik met 'MKVmerge' gewoon de chapters uit kon zetten en daarmee was het hele probleem 'opgelost'.

Misschien meer een tip voor andere die het probleem hebben/hadden want dit is echt frustrerend.

(n.b. Kennelijk ondersteunen een hoop spelers het niet onder windows/linux/mac alleen CCCP+Haali schijnt te werken VLC/MPC/etc... vertonen precies dezelfde problemen als de EM7080 en elke andere mediaspeler die MKV's ondersteund)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Volgens mij heeft een MKV bestand de eigenschap dat de hoofdstukken niet meer te onderscheiden zijn. Daarom kan je alleen maar vooruit spoelen (en niet vooruit springen). Heeft niks met het type mediaspeler te maken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Dit klopt. Tenet een MK geprobeerd en hoofdstuk verder maar dan schiet hij terug naar het menu (mediaplayer menu). Dit is voor mij geen probleem :) Gewoon kijken en afkijken haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg hem vandaag ook binnen.
Welke firmware kan ik het beste installeren? (wil ook graag uitzendinggemist rtl gemist enz en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisAB schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:42:
Dit klopt. Daarnet een MKV geprobeerd en hoofdstuk verder maar dan schiet hij terug naar het menu (mediaplayer menu). Dit is voor mij geen probleem :) Gewoon kijken en afkijken haha :+
Hmm, werkt bij mij gewoon prima. Draai wel de kerstversie (beta), misschien is er iets aangepast.

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Ik heb de speler nu 2 maanden in mijn bezit en ik moet zeggen dat het apparaat me enorm goed bevalt, mocht ik nu iemand een advies geven dan zou ik zeker zeggen dat hij/zij de Eminent moet kopen. Het apparaat doet trouw en stil zijn werkt.

Toch zijn er wel enkele minpunten:
- soms heb ik het probleem dat het geluid niet start bij een film, wat ik dan moet doen is de film stoppen (soms nas even uit en opnieuw aan) en dan heb ik er wel geluid bij. Dit probleem komt gelukkig niet vaak voor.
- Ik mis dat ik zelf snelkoppelingen kan aanmaken naar bepaalde mappen, dit vind ik echt een beperking!
- Ik heb er een 1,5 TB externe schijf naast hangen en het is jammer dat ik niet via de Windowsverkenner of Totalcommander de inhoud van de externe schijf kan zien, dat moet toch wel mogelijk zijn.
- Ik mis een webinterface om het apparaat aan te sturen, stel ik wil mp3 bestanden afspelen, dan moet ik de tv aandoen om het overzicht te kunnen zien. Het moet via een browser kunnen (of een App voor Android / Iphone !)

Ik hoop eigenlijk dat bij een update misschien sommige van mijn minpunten opgelost kunnen worden.

• ChrisAB
Kan iemand mij vertellen wat de Eminent 7080 1TB kost bij de MediaMarkt?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
Ik denk dat je daarvoor de MediaMarkt zelf wel even kan bellen of evt. even langs kan gaan? Dat soort vragen horen ab-so-luut niet in dit topic thuis. Het is voor jou ongetwijfeld een probleem dat je de prijs niet weet, maar voor de rest van Nederland niet.

Overigens zitten er ook prijsverschillen tussen de MediaMarkt vestigingen, houd daar rekening mee.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:16:
ik krijg hem vandaag ook binnen.
Welke firmware kan ik het beste installeren? (wil ook graag uitzendinggemist rtl gemist enz en)
iemand?

• Grolsch
RTL gemist werkt helemaal niet meer volgens mij gegevens (ongeacht welke FW je gebruikt)

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik heb de laatste officieele er op staan. De 1.0.4.12 gewoon te vinden op de Eminent site. Er is een hogere versie maar dat is een beta. RTL gemist werkt sinds kort niet meer omdat RTL iets heeft veranderd. Zie een paar posts terug bij Eminent.

• Rockvee2
  • Niet online
RTL gemist werkt niet meer en het is niet zeker of het nog terugkomt :)

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
Na vele uurtjes zwoegen, internetpagina's lezen, zweten en vloeken rest mij niets anders dan mijn vraag hier te stellen in de hoop dat er iemand is die me verder kan helpen.

Ik heb de 7080 sinds enkele maanden en hij bevalt geweldig goed. Zo goed zelfs dat ik een aantal weken geleden besloten heb om naar Ziggo-all-in-1 over te stappen met een hoge snelheid om zo sneller te kunnen downloaden.

Ziggo geinstalleerd en alles werkt, nou ja bijna alles dan. Want wat ik mis is het gegeven dat ik de harddisk van de Eminent nu niet meer zichtbaar krijg op mijn desktop. Eerst (voor het Ziggo-tijdperk) kon ik op mijn desktop zien wat er op de harddisk van de Eminent stond, maar nu dus niet meer. Ik heb vanalles geprobeerd en gelezen maar ik ben zeer zeker geen kenner van dit soort 'netwerk-zaken' dus ik kom er gewoon alleen niet uit.

Ik heb wel verbinding tussen mijn computer (windows 7) en de Eminent want als ik "http://10.0.0.4:8080/" intyp in mijn browser krijg ik wel het NZBget scherm te zien. Laad ik daar een nzb'tje in dan download de Eminent netjes de film en pakt hij hem ook uit en kan ik hem ook op de tv bekijken. Dus wat dat betreft zou ik denken dat er toch een verbinding aanwezig moet zijn tussen de Eminent en mijn desktop. Maar toch lukt het me niet om de Eminent in de verkenner zichtbaar te krijgen.

Als ik in mijn Verkenner intyp: "\\Em7080\hdd1\movie" (of alleen "\\Em7080" ) krijg ik een pop-up scherm me de mededeling: "Geen toegang tot \\em7080 Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk."

Als ik in mijn Eminent bij Instellingen kijk dan staat er bij LAN bekabeld: "Aan: 10.0.0.4" en bij Draadloze instelling: "Uit: DHCP niet klaar" (terwijl ik wel draadloos internet heb in huis want mijn laptop werkt wel draadloos).

Kan iemand me aub helpen?

Er gaat iets mis met de nameserver of dns in je netwerk. \\em7080 werkt daarom niet.
Probeer echter eens ""\\10.0.0.4\hdd1\movie".. dat zou wel moeten werken in zo'n geval..

• 103720
Helaas, ook wanneer ik dat intyp in mijn Verkenner krijg ik de melding : "Geen toegang tot......."

Als ik daarna de Windows Netwerkcontrole start dan krijg ik na een tijdje de melding: "Gevonden problemen: Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (10.0.0.4) reageert niet"

[ Voor 52% gewijzigd door 103720 op 24-02-2011 17:20 ]

• 103720
Ter info, er hangt dus ook nog een Ziggo-modem tussen, de Ubee UVM3200 en nog iets: Als ik nu in mijn browser intyp: 192.168.1.1. kom ik dus in het scherm van een router terecht (De Linksys WRT150N van Cisco). Terwijl mijn router de Netgear WNR3500v2 is.

[ Voor 53% gewijzigd door 103720 op 25-02-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je EM7080 heeft dan een totaal ander ip-adres, wat je moet opzoeken via de TV in het menu 'netwerk'.
Daarna kun je eens proberen \\nieuwe-ip-adres\ in te tikken, dit zal dan gewoon moeten werken. Dat 10.0.0.x adres is nog van je oude router/modem combinatie en werkt nu natuurlijk niet meer :)

[ Voor 19% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 25-02-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Als ik mijn Eminent aan zet en op de tv kijk bij instellingen staat daar het ip-adres: 10.0.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Had je je Eminent misschien een vast IP-adres gegeven? Zet hem even op auto (DHCP) en dan inderdaad uitlezen in het menu zoals hierboven genoemd.
Om de een of andere reden is de Eminent bij mij niet altijd (direct) zichtbaar in mijn netwerk. Daarom heb ik hem een vast IP gegeven omdat mijn netwerk nogal groot is. Op die manier is hij makkelijker te benaderen vanaf verschillende plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Ik weet niet hoe ik de Eminent een vast IP-adres kan geven. Als je kijkt bij instellingen zie ik dus 10.0.0.4 staan er daaronder staat de instelling voor draadloos: DHCP niet actief. Echter, het rare van dit alles is dat als ik mijn laptop aanzet (die is draadloos) dan ziet deze de Eminent WEL in de Windows Verkenner staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit spoort niet helemaal. Hoe heb je alles aangesloten en hoeveel/welke routers/modems heb je in huis?
Alle apparaten in hetzelfde netwerk, moeten in dezelfde ip-reeks zitten. Ergo, 192.168.x.x

Als dat niet zo is, zullen ze elkaar nooit zomaar gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

103720 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:56:
Ik weet niet hoe ik de Eminent een vast IP-adres kan geven.
Handleiding. Daarna op DHCP zetten.
103720 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:35:
Ter info, er hangt dus ook nog een Ziggo-modem tussen, de Ubee UVM3200 en nog iets: Als ik nu in mijn browser intyp: 192.168.1.1. kom ik dus in het scherm van een router terecht (De Linksys WRT150N van Cisco). Terwijl mijn router de Netgear WNR3500v2 is.
Is dat draadloos? Dan zit je internet af te tappen van de buren.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Vanuit de Ziggo Netgear router had ik 1 kabel naar de switch gelegd waarvan uit er twee kabels naar de desktops gingen (1 desktop voor mij en 1 desktop voor de kinderen). Echter.......die switch was geen switch maar een Linksys router. De kabel van de Netgear ging als ingang in de Linksys en de twee kabels naar de desktops kwamen uit de (4) uitgangen van de Linksys.

Nu de kabel van de Netgear niet in in ingang van de Linksys geplaatst maar bij 1 van de 4 'uitgangen' van de Linksys geplaatst en hoppa..........ik zie de Eminent in mijn Windows Verkenner. Het is dus opgelost. Eenieder bedankt voor het meedenken en de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ribo32 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:05:
[...]

Ok, dan is een nieuwe fan aanvragen geen slecht idee ;)
Vandaag kreeg ik de nieuwe fan binnen. Gelukkig zit er een lampje op het apparaat, anders had ik niet door dat ie aan stond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

4. Na de upgrade is het VEREIST dat je in het menu Instellingen->Systeem->Systeem Bijwerken->Uitbreidingen Installeren uitvoert!
Leuk, alleen werkt dat niet. Enige dat ik kan doen volgens faqs enzo is de harddrive formatteren, maar waar moet ik dan naartoe met die 750 GB aan videomateriaal? :+

Hieronder wat dingen waar ik tegenaan liep + wat de oplossingen waren.

-edit: de player uitzetten en weer aanzetten terwijl de usb-stick erin blijft zitten loste het probleem op-
-edit2: nzbget 0. 7. 0- testing- r380 daemon- mode: Could not load diskstate due to file version mismatch- :+
-edit3: /tmp/hdd/volumes/HDD1/Download/NZBget/queue leeggegooid, dat werkte \o/ -
-edit4: let erop dat je bij het uploaden van nzb-files wel .nzb en niet .nzbdl oid uploadt, want dat werkt niet en het kan je een hoop tijd kosten met handmatig processes/configs uitgebreid nalopen :+ -

[ Voor 53% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-02-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 7080 vandaag aangeschaft voor mijn zusje.
Alles werkt fijn. Alleen lukt het me niet om mkv's te streamen.
Dit omdat windows media library mkv bestanden niet herkent.

Ik heb al wat codecs en dergelijke gedownload en het lukt me om hem af te spelen op mijn windows mediaplayer.
Maar streamen lukt niet. De 7080 vind het bestand niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Andere bestanden kan ik wel streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Op eminent-online, staat het volgende:
U dient met het volgende rekening te houden:

-De EM7080 moet de laatste firmware hebben. Momenteel is dat 1.0.4.11
-MKV is een container en in die container zitten bestanden. Het is zeker niet gezegd dat die bestanden allemaal prima in orde zijn.

De onderstaande faq is hier ook van toepassing op:

Mijn MKV bestand kan niet vooruit of achteruit worden gespoeld. De mediaspeler zegt dat dit niet mogelijk is of geeft de melding "codec niet ondersteund"?
Dit probleem wordt veroorzaakt door het feit dat MKV file geen zgn. cuepoints meer heeft. Hierdoor wordt het MKV bestand kleiner maar kun je er nooit meer doorheen spoelen. Dit is door de maker van het MKV bestand gedaan. Het betreft hier dan ook geen fout van de mediaspeler, op geen enkel ander platform kan dan nog vooruit of achteruit worden gespoeld.

Windows gebruikers kunnen echter deze cuepoints weer toevoegen aan het MKV bestand. Je dient daarvoor een bepaald pakket te downloaden via de volgende link
De stappen wijzen zich vanzelf.
Let erop dat je de cues meegeeft. Zie ook plaatje #2in het midden, hier.

Een andere handmatige oplossing om de files te remuxen in een DOS venster of Linux Shell is via Windows MKVtoolnix. Windows MKVtoolnix versie vind je hier

C:\movies\mkvmerge.exe --engage keep_bitstream_ar_info -o goede-uitvoer.mkv bestandsnaam.mkv

U ziet dat er nogal wat te doen is met MKV bestanden. Het ligt veelal aan de uploader van het bestand hoe u uiteindelijk het bestand (film) kunt weergeven danwel laten afspelen door de EM080. Het remuxen (omzetten naar een ander format zoals bv AVI of mpeg2) is dan veelal de oplossing. De EM7080 speelt alleen mkv bestanden goed af als deze bestanden ook compleet zijn en op de juiste manier in de container gezet zijn.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:08:
Ik heb de 7080 vandaag aangeschaft voor mijn zusje.
Alles werkt fijn. Alleen lukt het me niet om mkv's te streamen.
Dit omdat windows media library mkv bestanden niet herkent.

Ik heb al wat codecs en dergelijke gedownload en het lukt me om hem af te spelen op mijn windows mediaplayer.
Maar streamen lukt niet. De 7080 vind het bestand niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Andere bestanden kan ik wel streamen.
niks van codecs nodig eigenlijk.
Je moet streamen via SAMBA.
Dus je deelt een map op de windows pc en die map moet je benaderen vanuit je eminent.
Je probeert volgens mij nu een media library te 'sharen' als mediastreamer.
Ga op de windows pc naar de betreffende map en doe rechtermuis en dan delen.
vervolgens als je er niet uit komt even naar de eminent site en dan de FAQ aan klikken (windows 7 ultimate wil nog wel eens zeuren met wachtwoorden etc)

succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 06:49:
[...]

Dus je deelt een map op de windows pc en die map moet je benaderen vanuit je eminent.
vervolgens als je er niet uit komt even naar de eminent site en dan de FAQ aan klikken (windows 7 ultimate wil nog wel eens zeuren met wachtwoorden etc)

succes ;)
Heb je helemaal gelijk in, maar het stuk van Guardian Angel klopt (gedeeltelijk) wel. Alleen vreemd dat de term Header Compression niet in dat stuk voorkomt, want is toch wel keyword. Met firmware van de nieuwe SDK (nu beta) is ook dat geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

waarom quote je mij? dat heeft toch niets met guaradian angel te maken ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:02:
waarom quote je mij? dat heeft toch niets met guaradian angel te maken ? ;)
Omdat ik een aanvulling geef op jouw verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

hij hoeft alleen maar shares aan te maken op zijn pc en geen upnp achtige zaken aan te zetten.
Dat heeft niets met het verhaal over header compressie en zaken van guardian angel te maken over de MKV.
Want die speelt ie gewoon af..
naja laat ook maar trouwens, wordt een gebed zonder einde.

we laten het hierbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:20:
hij hoeft alleen maar shares aan te maken op zijn pc en geen upnp achtige zaken aan te zetten.
Dat heeft niets met het verhaal over header compressie en zaken van guardian angel te maken over de MKV.
Want die speelt ie gewoon af..
Niet dus, mkv files met header compressie kan het beestje nog niet mee omgaan. Vandaar mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ik bedoel dus de 'gewone' MKV, hij heeft em alleen voor zijn zusje aangeschaft en de speler kan de MKV niet vinden. Dus dat heeft niets met header compressie te maken maar met zijn shares.

Een MKV met Header compressie kan de speler gewoon vinden, alleen afspelen werkt niet vlekkeloos.

edit:
verhaal is :
Derranged komt met verhaal over dat de emintent zijn MKV niet kan vinden.
Ik leg uit dat dat waarschijnlijk met zijn shares te maken heeft.
Jij begint een verhaal over header compressie. 8)7
Dat los staat van het actuele probleem.

zijn we er nu ?

[ Voor 32% gewijzigd door ApC_IcE op 05-03-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 7080 kunnen 2 externe hdd's via USB.
Wat zou er gebeuren als ik via een USB-hub meerdere schijven aansluit?
Zie ik dan alles wat er op die schijven staat? Of werkt dit gewoon niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:57:
Op de 7080 kunnen 2 externe hdd's via USB.
Wat zou er gebeuren als ik via een USB-hub meerdere schijven aansluit?
Zie ik dan alles wat er op die schijven staat? Of werkt dit gewoon niet?
Ik denk dat dat wel zal werken. Het draait gewoon op Linux en deze kan ook gewoon meerdere schijven zien...
Maar misschien is er wel een probleem met de UI van de speler dat je er max 2 ziet, maar ik denk dat ze ze gewoon allemaal weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Ik heb de Eminent 7080 nu een maandje of twee in gebruik. Eigenlijk wel erg tevreden!

Een paar zaken die me zijn opgevallen en waar ik graag wat meer over zou willen weten:

- Het doorsturen van bestanden via mijn bekabelde netwerk gaat relatief traag. Op het moment dat ik een film vanaf mijn PC op de Eminent zet, gaat dat met een snelheid van ongeveer 5 MB per seconde. Wanneer ik een film op mijn laptop zet (bekabeld) haal ik 10 MB per seconde. Doe ik iets verkeerd, of kan de Eminent niet sneller?
- Het zou prettig zijn als je de mediaplayer zou kunnen bedienen vanaf een laptop of smartphone app. Met name bij het beluisteren van MP3tjes zou dit gemakkelijk zijn om naar het volgende nummer te gaan of om het volume aan te passen. Ik heb hier naar gezocht, maar kan er eigenlijk niet veel over vinden. Weet iemand of er initiatieven zijn om dit te realiseren?

Verder vind ik het jammer dat je in Shoutcast geen favorieten kunt aanmaken (maar dat komt misschien in de volgende versie) en dat het doorbladeren van muziekalbums niet zo gebruikersvriendelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 06:49:
[...]

succes ;)
Thanks voor de hulp, dit was de oplossing. Alles werkt nu super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een stomme vraag, maar ik kan nergens het antwoord vinden op de vraag met welke firmware tvixie werkt.
Ik las op de eminent opensource site een mooi stukje..
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=547
Heeft iemand hier dit al gedaan? En zo ja kan hij/zij me dan misschien zeggen welke firmware ik zou moeten hebben?
Momenteel draai ik de beta firmware...Als ik hem moet downgraden naar bijv 1.04.11 ben ik dan mijn films kwijt?

Alvast bedankt voor de info!

Grtz Twanj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Djoelzz1 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:39:
Ik heb de Eminent 7080 nu een maandje of twee in gebruik. Eigenlijk wel erg tevreden!

Een paar zaken die me zijn opgevallen en waar ik graag wat meer over zou willen weten:

- Het doorsturen van bestanden via mijn bekabelde netwerk gaat relatief traag. Op het moment dat ik een film vanaf mijn PC op de Eminent zet, gaat dat met een snelheid van ongeveer 5 MB per seconde. Wanneer ik een film op mijn laptop zet (bekabeld) haal ik 10 MB per seconde. Doe ik iets verkeerd, of kan de Eminent niet sneller?
- Het zou prettig zijn als je de mediaplayer zou kunnen bedienen vanaf een laptop of smartphone app. Met name bij het beluisteren van MP3tjes zou dit gemakkelijk zijn om naar het volgende nummer te gaan of om het volume aan te passen. Ik heb hier naar gezocht, maar kan er eigenlijk niet veel over vinden. Weet iemand of er initiatieven zijn om dit te realiseren?

Verder vind ik het jammer dat je in Shoutcast geen favorieten kunt aanmaken (maar dat komt misschien in de volgende versie) en dat het doorbladeren van muziekalbums niet zo gebruikersvriendelijk is.
De maximale snelheid waarmee de EM7080 bestanden kan ontvangen is +/- 5MB/s de cpu kan gewoon niet meer verwerken. Alleen via FTP heb ik hogere snelheden gezien 6.2 gemiddeld met uitschieters naar 7MB/s
Ik hoop zelf dat er een opvolger komt voor de EM7080 die op netwerk gebied wat beter presteert.

Ik gebruik de mijne helemaal niet voor muziek doeleinden dus ik kan daar geen mening over geven.

Het enige punt waar ik last van heb is de nog niet volledige ondersteuning voor MKV's deze geven in sommige gevallen problemen met het afspelen, chapters/header problemen waardoor de film niet goed afspeelt (intro loops) of gewoon niet skipbaar zijn.

Ander probleem waar ik tegenaan liep was een film die MP4 video + Vorbis audio had deze liet de EM7080 gewoon vastlopen zowel in de preview als tijdens het afspelen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:52:
[...]

Thanks voor de hulp, dit was de oplossing. Alles werkt nu super :)
geen probleem ;) geniet van het mooie apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:27:
Wellicht een stomme vraag, maar ik kan nergens het antwoord vinden op de vraag met welke firmware tvixie werkt.
Ik las op de eminent opensource site een mooi stukje..
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=547
Heeft iemand hier dit al gedaan? En zo ja kan hij/zij me dan misschien zeggen welke firmware ik zou moeten hebben?
Momenteel draai ik de beta firmware...Als ik hem moet downgraden naar bijv 1.04.11 ben ik dan mijn films kwijt?

Alvast bedankt voor de info!

Grtz Twanj
ik zou zeggen: probeer het uit en post je bevindingen hier.

Ik denk zelf dat je gewoon met de beta kan proberen, en anders de downgrade.
Volgens mij ben je je films echt niet kwijt, je hebt niet toevallig nog een "oude" of andere harde schijf liggen om evt te testen? (better safe then sorry)
Zo kan je iig even testen met 1 film of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Eerste keer dat ik het ding wat intensiever gebruik na nieuwe update. Ding crasht nu gewoon random bij bladeren door het menu.

Sorry, maar hoewel hij het goed doet áls hij het doet, vind ik het apparaat te onstabiel om het iemand aan te raden. Wat een gedoe allemaal zeg, en ik wil echt niets raars ermee doen :{ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Heb ik ook gehad, lag bij mij (hoe onlogisch als het ook klinkt) aan de HDMI kabel.

Heb je een andere kabel om te proberen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Grolsch schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:00:
Heb ik ook gehad, lag bij mij (hoe onlogisch als het ook klinkt) aan de HDMI kabel.
Heb je een andere kabel om te proberen :?
Bij mij lag het ook aan de HDMI kabel, en de FW versie op de TV. Iets met synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:34:
Eerste keer dat ik het ding wat intensiever gebruik na nieuwe update. Ding crasht nu gewoon random bij bladeren door het menu.

Sorry, maar hoewel hij het goed doet áls hij het doet, vind ik het apparaat te onstabiel om het iemand aan te raden. Wat een gedoe allemaal zeg, en ik wil echt niets raars ermee doen :{ ...
Dat heb ik ook aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje ik heb wat torrents gedownload. Nu staan er echter allemaal rar files op mijn HD.

bij de nzb worden de bestanden ook uitgepakt. (extract) Kan dit ook bij torrents? moet ik dit instellen?
(gebruik de nieuwe torrent interface)

dank voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-08 11:59
Hoi,

Kan iemand me vertellen hoe ik een parr en urar actie opnieuw kan aanzetten? hij loopt fout en om hem wireless terug te kopieeren naar de laptop daar heb ik geen zin in.

Pause queu etc staat allemaal aan, dus mocht iemand een oplossing weten voor dit probleem... graag!

APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:07:
vraagje ik heb wat torrents gedownload. Nu staan er echter allemaal rar files op mijn HD.

bij de nzb worden de bestanden ook uitgepakt. (extract) Kan dit ook bij torrents? moet ik dit instellen?
(gebruik de nieuwe torrent interface)

dank voor de reacties
De EM7080 pakt torrents niet zelfstandig uit.

zie: http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=15&t=1017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

HyperBart schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:24:
[...]

Dat heb ik ook aan de hand!
Heb 'autoplay bd folder' en movie previews uitgezet, maar hij crasht gewoon van folders waar alleen een losse mkv in zit... Heeft niets met hdmi-kabel te maken. Als het ding speelt, dan speelt het ook perfect.

Overigens: unrar is te vinden in /opt/lib/unrar...
Je kunt dus inloggen op het kastje met putty (telnet) en dan zo uitpakken:

1) ga naar de dir waar je moet zijn, bijv. zo voor de bittorrent-dir: cd /tmp/hdd/volumes/HDD1/BT/
2) voer het unrarcommando uit op de 1e rar, bijv.: /opt/lib/unrar e hippefilm.1080p.part1.rar
3) wachten (kan even duren :P)

[ Voor 33% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-03-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:55
Met de laatste paar beta firmware's heb ik de laatste tijd probleempjes met NZB.
De helft van de tijd worden gedownloadde bestanden in verkeerde mappen geplaatst. Het lijkt wel of het importeren van de nzb bestanden mis gaat.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
Ook een oplossing hiervoor ontdekt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
Vraagje over deze mediaspeler. Ik heb een canon hf200 die alles opslaat in avchd formaat.
Nu kan deze speler overweg met deze bestanden maar speelt hij de complete film in 1 keer af of moet ik elke keer een bestandje aanklikken dus een scene van een paar seconden die ik met de hf 200 gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• favoretti
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-03-2011
Heren,

Ik heb vandaag 7080HD aangeschaft. Na de upgrade naar 1.0.4.12 werkt alles behalve geluid vanuit youtube en mp3s. Even rondgegoogled, maar kan niets vinden :( Waarom werkt het geluid alleen met Youtube en MP3 niet?

Aangesloten via optical, Audio config op SPDIF RAW.

Alvast dank!

Groeten,
V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik had dat probleem ook.
Ik regel het volume via mijn versterker, want alle output wordt RAW doorgestuurd naar de versterker. De volume regeling van de Eminent heeft geen effect op DTS/AC3/dolby geluid.

MP3's en youtube is gewoon "stereo" signaal, en hiervoor moet het volume van de eminent wel geregeld worden.
Dat was dus mijn probleem dat het volume niveau van de eminent laag stond.

Dit kwam ook omdat ik een logitech gebruikte waardoor ik alleen via m'n versterker het geluid regelde.

Kort samengevat, hoe staat het volume van de eminent zelf.

Anders moet je het ergens in de output instellingen zoeken van de EM7080

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste