Het is nu januari 2011 en DTS-HD doet het nog niet. Ik vraag me af of dit ooit gaat werken.deadsy33 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:04:
Ik blijf de lage sound output een probleem vinden, met name met het afspelen van mp3's. Ik moet mijn versterker op zulke ongezonde standen zetten om er een beetje geluid uit te krijgen. Ik kan het wel een beetje compenseren met mijn Denon 1910 maar desondanks blijft het maar zacht. Het gekke is dat met films het probleem stukken minder is. Verder klinken mijn mp3 nou niet echt super (maar dat is wellicht een ander verhaal)
Verder het DTS true HD 'probleem'...Hopelijk wordt dit opgelost in de toekomst want iets op de doos zetten maar het niet ondersteunen kan echt niet.
Eminent, bedankt voor de reactie. Is er wellicht een programma bij u bekend waarmee ik dan een AVCHD film kan maken van mijn eigen MTS bestanden en dezelde eigenschappen houdt als de film die mijn videocamera genereert?ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:33:
@geertrijns1: 1MB/Sec is ~10Mbit.. Er zit dan ergens een bottleneck die de snelheid naar beneden haalt.. Als je Laptop bijv. maximaal 54G ondersteunt, dan wordt dat dus 27Mbps (minus omgevingsfactoren) en dan is die ~10Mbit vrij normaal.
@kleineheino: De EM7080 ondersteunt geen menu's. Wel ISO met BluRay/AVCHD inhoud.
Als er geen 'hoofdstukken' te verspringen zijn, dan lijkt me dit een probleem van MultiAVCHD, die geen hoofdstukmarkering invoegt, of de bestaande markeringen wist.
En hoe kan ik van een AVCHD een iso bestand maken. Met ImgBurn geprobeerd maar dat werkt niet.
Ik krijg het NZB-gedeelte maar niet aan de gang.
Ik heb een HD geïnstallerd en zie bij de instellingen Samba Server en Bittorrent actief en heb versie 1.0.4.12
Als ik naar 192.168.1.4 ga krijg ik het onderstaande scherm:

En als ik dan naar het configuratie scherm wil gaan krijg ik het scherm:

Weet iemand wat te doen zodat ik het werkend krijg?
Ik heb een HD geïnstallerd en zie bij de instellingen Samba Server en Bittorrent actief en heb versie 1.0.4.12
Als ik naar 192.168.1.4 ga krijg ik het onderstaande scherm:

En als ik dan naar het configuratie scherm wil gaan krijg ik het scherm:

Weet iemand wat te doen zodat ik het werkend krijg?
@bruce the boss
Probeer even de map .nzbget te verwijderen (dit is een verborgen map let op het puntje voor de naam!).
Reboot en wacht een minuutje, de map wordt vanzelf weer aangemaakt.
Heb dit probleem ook gehad doordat ik hem uitzette tijdens het downloaden.
Probeer even de map .nzbget te verwijderen (dit is een verborgen map let op het puntje voor de naam!).
Reboot en wacht een minuutje, de map wordt vanzelf weer aangemaakt.
Heb dit probleem ook gehad doordat ik hem uitzette tijdens het downloaden.
Oké, ik heb de map verwijderd en de meldingen op het "hoofdscherm" zijn nu weg.
********* edit ********
Was vergeten een minuutje te wachten ..... nu is het wel goed.
********* edit ********
Was vergeten een minuutje te wachten ..... nu is het wel goed.
[ Voor 66% gewijzigd door bruce the boss op 12-01-2011 20:46 ]
Daarmee kan je het huidige nummer zien.ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:10:
'Totaal geen muziekspeler interface' is wat overdreven. Je wist dat je met de 'i' toets een 'now playing' overzicht links onder in beeld krijgt?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg positief over de 7080, maar ik wil meerdere mappen kunnen selecteren om af te spelen, ik wil muziek pauzeren, doorschakelen naar volgend nummer, misschien wel een overzicht van de playlist met editmogelijkheden.
Geldt dit ook voor BluRay ? Dus bv de BDMV map of de STREAM map op HD te plaatsen ?pinojo123 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:35:
Vob bestanden zijn onderdeel van een DVD
Er horen ook IFO bestanden bij.
Als je de VIDEO_TS.IFO afspeelt zou het als een gewone DVD schijf moeten werken.
Verwijderd
Ik heb een vreemd probleempje.
Als ik download met de Eminent staat de tv vaak uit ('s nachts of als ik op mijn werk ben), maar wanneer ik uit bed of thuis kom na het werk blijkt de tv spontaan te zijn aangegaan. Wie weet hoe ik dit irritante probleem kan verhelpen??
Verder ben ik zeer te spreken over dit mooie apparaat, behalve dat ik de mappenindeling niet al te logisch vind. Je moet wel heel veel klikken om bij je doel aan te komen.
Als ik download met de Eminent staat de tv vaak uit ('s nachts of als ik op mijn werk ben), maar wanneer ik uit bed of thuis kom na het werk blijkt de tv spontaan te zijn aangegaan. Wie weet hoe ik dit irritante probleem kan verhelpen??
Verder ben ik zeer te spreken over dit mooie apparaat, behalve dat ik de mappenindeling niet al te logisch vind. Je moet wel heel veel klikken om bij je doel aan te komen.
Dat heb ik al een paar keer aangegeven bij Eminent maar die kunnen er niks aan doen... heel irritant...Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:22:
Dit geld idd. ook voor BluRay. De meeste backups hebben één grote m2ts in de stream map.Z900 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:26:
[...]
Geldt dit ook voor BluRay ? Dus bv de BDMV map of de STREAM map op HD te plaatsen ?
In zo'n geval zijn vaak kleine m2ts bestanden samengevoegd tot één grote m2ts met hoofdstukmarkering.
Software van bijv. Slysoft (anydvd) kan dit op deze manier doen. Dat werkt direct, en goed.
Er zijn echter ook 1:1 backups van BluRay: Hier kunnen er losse m2ts bestanden in de STREAM map zitten, en de 'restfiles' die er omheen hangen, bevatten de info over volgordes.
Het beste is om zo'n 1:1 BluRay gewoon in ISO formaat te houden, de EM7080 herkent dat en speelt de disc/iso dan correct af, met simpele navigatie, ondertitel en audio keuze. Let wel, als de BluRay allerlei aparte menu's heeft, dan kan het zijn dat dit niet correct werkt, menu's worden niet ondersteunt.
Tip: In 99% van alle gevallen, is het simpeler (en sneller) om gewoon een MKV release van een BluRay te downloaden. Die zijn al snel 60% kleiner en hebben exact dezelfde kwaliteit.
https://www.act-connectivity.com
@EminentEurope - zie mijn voorgaande reactie. Komt er nog een oplossing in de firmware dat er een snelkoppeling gemaakt kan worden naar een bepaalde map? Denk dat veel gebruikers er blij mee zullen zijn...
Ik weet niet of het is wat je bedoelt maar je kan de BDMV of STREAM map inderdaad op je HD plaatsen, maar dan moet je daarna helemaal naar het juiste MT2S bestand gaan en selecteren, en ik denk niet dat je de Blu ray menu's zult hebben (deze worden niet ondersteund geloof ik). Je kan ook alleen het M2TS bestand (enkel de hoofdfilm) in een mapje op de HD plaatsen. Speelt ook perfect af, je hebt alleen geen menu's, wel ondertiteling en chapters.Z900 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:26:
[...]
Geldt dit ook voor BluRay ? Dus bv de BDMV map of de STREAM map op HD te plaatsen ?
Edit : Sorry, ik moest even verder kijken dan m'n neus lang is - er was al een antwoord op je vraag.
[ Voor 7% gewijzigd door elchor op 14-01-2011 10:50 ]
@EminentEurope en elchor bedankt voor de info !
Bijna geen 1 fabrikant plaats hier wat info over bij zijn of haar produkt.
Dus ISO en MKV is the way to go.
Ik wil dus niet steeds de juiste MT2S moeten hoeven opzoeken en starten,
maar wel de gehele film zien zoals ie bedoeld is !
Een optie is dan om er (van een complete Blu-Ray structuur) zelf een .ISO van te maken ?
Bijna geen 1 fabrikant plaats hier wat info over bij zijn of haar produkt.
Dus ISO en MKV is the way to go.
Een optie is dan om er (van een complete Blu-Ray structuur) zelf een .ISO van te maken ?
In 99% van alle gevallen, is het simpeler (en sneller) om gewoon een MKV release van een BluRay te downloaden. Die zijn al snel 60% kleiner en hebben exact dezelfde kwaliteit.
Je ziet dan de gehele film zoals deze bedoeld is. Zonder warnings, trailers en andere onzin.
Enige verschil met een echte BluRay speler is dat er dus geen menu's getoond worden.
MKV: Film+Engelse DTS audio+subs,nl+subs,uk
M2TS: Film+engels/frans/duits/spaanse audio+commentaar track+PGS subs nl/uk/fr/es/du/it
Downloaden van m2ts of BluRay levert je echt al snel 40% overhead op, en soms nog wel meer, en dat is gewoon zonde. MKV is een veel effectievere verpakking, en met alle overbodige zaken er uit, is een film dan al snel veel kleiner, terwijl de video/audio nog steeds exact dezelfde kwaliteit heeft.
Je ziet dan de gehele film zoals deze bedoeld is. Zonder warnings, trailers en andere onzin.
Enige verschil met een echte BluRay speler is dat er dus geen menu's getoond worden.
M2TS: Film+engels/frans/duits/spaanse audio+commentaar track+PGS subs nl/uk/fr/es/du/it
Downloaden van m2ts of BluRay levert je echt al snel 40% overhead op, en soms nog wel meer, en dat is gewoon zonde. MKV is een veel effectievere verpakking, en met alle overbodige zaken er uit, is een film dan al snel veel kleiner, terwijl de video/audio nog steeds exact dezelfde kwaliteit heeft.
Verwijderd
Ik heb een nieuwe Eminent 7080 gekocht met originele 2TB harde schijf.
Geldt voor mij nu dat ik ook de schijf moet formateren.
Of kan ik zoals de link op dit forum, via invoeren IP adres op netwerk de NZB downloaden?.
Alles is nu aangesloten met HDMI kabels.
En de router met de Eminent.
Nu download ik naar een map in mijn computer met Grabit.
Maar ik wil dus mijn films gelijk naar de harde schijf van mijn Eminent 7080 zetten.
Ik gebruik NZB via FTD.
Geldt voor mij nu dat ik ook de schijf moet formateren.
Of kan ik zoals de link op dit forum, via invoeren IP adres op netwerk de NZB downloaden?.
Alles is nu aangesloten met HDMI kabels.
En de router met de Eminent.
Nu download ik naar een map in mijn computer met Grabit.
Maar ik wil dus mijn films gelijk naar de harde schijf van mijn Eminent 7080 zetten.
Ik gebruik NZB via FTD.
Grofweg heb je twee opties:
1) Je kunt NZBget van de Eminent zelf gebruiken, maar dan duurt het uitpakken van de rar's wel langer dan op je pc.
2) Je kunt ook een "netwerklocatie" toevoegen als virtuele harde schijf op je Windows computer en Grabit dan zo instellen dat deze uitpakt op deze netwerkschijf, wat dus de schijf van de Eminent is.
1) Je kunt NZBget van de Eminent zelf gebruiken, maar dan duurt het uitpakken van de rar's wel langer dan op je pc.
2) Je kunt ook een "netwerklocatie" toevoegen als virtuele harde schijf op je Windows computer en Grabit dan zo instellen dat deze uitpakt op deze netwerkschijf, wat dus de schijf van de Eminent is.
MKV doet het inderdaad fantastisch!ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:35:
In 99% van alle gevallen, is het simpeler (en sneller) om gewoon een MKV release van een BluRay te downloaden. Die zijn al snel 60% kleiner en hebben exact dezelfde kwaliteit.
Helaas nog geen antwoord op deze vraag: Komt er nog een oplossing in de firmware dat er een snelkoppeling gemaakt kan worden naar een bepaalde map? Denk dat veel gebruikers er blij mee zullen zijn...
(of is het antwoord al gegeven en heb ik het niet gezien?)
Verwijderd
Optie 2 lijkt mij dan de beste optie.
Hoe doe je dit exact?.
En is dit de meest gebruikte optie?.
Hoe doe je dit exact?.
En is dit de meest gebruikte optie?.
S0epkip schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:12:
Grofweg heb je twee opties:
Gaat erg moeilijk worden, dit zit helemaal verwoven in de client/sdk app in de mediaspeler. Erg veel werk, voor iets wat je met een simpele 'maak er dan direct een share van op de pc' eenvoudig kan oplossen. De reden zit vrij diep, aangezien de speler linux draait, en linux dit ook niet ondersteunt. Dus nee, ik kan jullie er niet blij mee maken.hemiparo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:16:
[...]
Komt er nog een oplossing in de firmware dat er een snelkoppeling gemaakt kan worden naar een bepaalde map? Denk dat veel gebruikers er blij mee zullen zijn...
Verwijderd
Wat bedoel je met een share?ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:29:
[...]
Gaat erg moeilijk worden, dit zit helemaal verwoven in de client/sdk app in de mediaspeler. Erg veel werk, voor iets wat je met een simpele 'maak er dan direct een share van op de pc' eenvoudig kan oplossen. De reden zit vrij diep, aangezien de speler linux draait, en linux dit ook niet ondersteunt. Dus nee, ik kan jullie er niet blij mee maken.
Ik gok dat bedoeld wordt: dmv het indrukken van een gekleurde knop op de afstandsbediening direct naar een bepaalde map springen (bijv. Movies)ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:29:
[...]
Gaat erg moeilijk worden, dit zit helemaal verwoven in de client/sdk app in de mediaspeler. Erg veel werk, voor iets wat je met een simpele 'maak er dan direct een share van op de pc' eenvoudig kan oplossen. De reden zit vrij diep, aangezien de speler linux draait, en linux dit ook niet ondersteunt. Dus nee, ik kan jullie er niet blij mee maken.
Met 'share' wordt een gedeelde map op het netwerk bedoelt
Verwijderd
Ok, maar ik las dat je gewoon een IP adres invoerd op poort 8080.
Moet je dan nog je harde schijf resetten, en hoe doe je dat (via computer op afstand) of moet je de eminent aan de computer vast koppelen?
Moet je dan nog je harde schijf resetten, en hoe doe je dat (via computer op afstand) of moet je de eminent aan de computer vast koppelen?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 19:22 ]
Dat is toch heel jammer en een groot gemis voor een apparaat zoals dit. Nu moet ik steeds een aantal mappen doorbladeren voordat ik op mijn NAS ben. Zeer irritant...ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:29:
[...]
Dat bedoelde ik idd... De knop verwijst dan naar een willekeurige map op de NAS, het netwerk of de Eminent...guapper schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:58:
[...]
Ik gok dat bedoeld wordt: dmv het indrukken van een gekleurde knop op de afstandsbediening direct naar een bepaalde map springen (bijv. Movies)
[ Voor 22% gewijzigd door hemiparo op 17-01-2011 19:55 ]
Dat is wel mogelijk dacht ik; ik en het eens tegengekomen, ik meen op het forum van Eminent.hemiparo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:54:
[...]
Dat bedoelde ik idd... De knop verwijst dan naar een willekeurige map op de NAS, het netwerk of de Eminent...
Ik zou daar eens gaan spitten, misschien dat EminentEurope een bruikbare link kan geven?
Verwijderd
Hallo,
Afgelopen weekend de Eminent 7080 aangeschaft (inclusief 1,5 TB HDD). Installatie ging helemaal prima behalve het downloaden via NZBget krijg ik niet werkend. Nadat ik de HDD had geformateerd heb ik de laatste firmware 1.0.4.12 erop gezet. De sambaserver heb ik ook geinstalleerd. Dit werkt allemaal prima. Ik kan de 7080 benaderen vanuit mijn pc (en andersom).
Echter bij het instellen van NZBget gaat het mis. Ik maak gebruik van de router WRT54G en daarnaast dowload ik via nieuwsgroepen (Eweka). Ik heb dus alle instelling via //IP-adres:8080 gemaakt en vervolgens de 7080 uitgezet en weer aangezet. Tot zover geen problemen.
Het lukt ook om via mijn pc een NZB-bestand te uploaden (deze verschijnt ook op de HDD van de 7080). Echter gaat hij vervolgens niet downloaden (ook niet na een half uur wachten). De melding "server is sleeping" blijft in beeld. Ik heb inmiddels al diverse mailen de (verborgen) map .nzbget van de HDD verwijdert. Na een reboot komt deze weer keurig terug op de HDD, maar het downloaden werkt nog steeds niet.
Wat gaat er / doe ik fout!
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Groet,
Afgelopen weekend de Eminent 7080 aangeschaft (inclusief 1,5 TB HDD). Installatie ging helemaal prima behalve het downloaden via NZBget krijg ik niet werkend. Nadat ik de HDD had geformateerd heb ik de laatste firmware 1.0.4.12 erop gezet. De sambaserver heb ik ook geinstalleerd. Dit werkt allemaal prima. Ik kan de 7080 benaderen vanuit mijn pc (en andersom).
Echter bij het instellen van NZBget gaat het mis. Ik maak gebruik van de router WRT54G en daarnaast dowload ik via nieuwsgroepen (Eweka). Ik heb dus alle instelling via //IP-adres:8080 gemaakt en vervolgens de 7080 uitgezet en weer aangezet. Tot zover geen problemen.
Het lukt ook om via mijn pc een NZB-bestand te uploaden (deze verschijnt ook op de HDD van de 7080). Echter gaat hij vervolgens niet downloaden (ook niet na een half uur wachten). De melding "server is sleeping" blijft in beeld. Ik heb inmiddels al diverse mailen de (verborgen) map .nzbget van de HDD verwijdert. Na een reboot komt deze weer keurig terug op de HDD, maar het downloaden werkt nog steeds niet.
Groet,
Hier hetzelfde.hemiparo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:54:
[...]
Dat is toch heel jammer en een groot gemis voor een apparaat zoals dit. Nu moet ik steeds een aantal mappen doorbladeren voordat ik op mijn NAS ben. Zeer irritant...
[...]
Dat bedoelde ik idd... De knop verwijst dan naar een willekeurige map op de NAS, het netwerk of de Eminent...
Film kijken is als volgt:
Samba / workgroup / nasnaam / media / film / enz.
Eigenlijk wil ik direct vanuit het hoofdscherm naar film springen!
Juist! En dan soms ook nog wat tijd om in te loggen... niet handig...
Je kan met bv DVDFAB (is wel betalend, maar werkt heel goed) van een blu ray enkel de hoofdfilm met enkel het gewenste geluidsspoor + enkel nederlandse ondertiteling selecteren. Dit M2TS bestand kan je dan in een mapje op de HD van je Eminent zetten. Je hoeft dan geen ISO te maken. Dat scheelt al heel wat in de grootte van het M2TS bestand, hoewel een MKV nog een stuk kleiner is. Persoonlijk heb ik de indruk dat een "volledige" M2TS" zoals hierboven beschreven nog iets betere kwaliteit op een groot scherm geeft dan een MKV, maar dit is zuiver persoonlijk en heel misschien zelfs inbeelding. Ik geloof ook dat je met het genoemde programma zelfs je blu ray kunt comprimeren naar 9GB. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, en weet dus niet wat de beeldkwaliteit hiervan is.Z900 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 02:00:
.....
(het is niet mijn bedoeling om reclame te maken voor het ene of andere product, dus indien nodig mag deze post aangepast of verwijderd worden
Verwijderd
Ik zou hier wel een antwoord op willen zien, is tenslotte een problemen topic.Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:09:
Hallo,
Groet,

ja dat gebeurde mij ook de hele tijd.
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is:
- .nzbget map verwijderen.
- eminent uitzetten
- eminent aanzetten
- newsserver gegevens opslaan
- terug naar de hoofdpagina
- server stopzetten (shutdown).
- pagina nog even verversen om zeker te weten dat de server echt uit staat.
- eminent uitzetten.
- eminent aanzetten
- even een minuutje wachten.
- benader de server via het netwerk
- start deze opnieuw op.
- als het goed is gaat het nu werken.
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is:
- .nzbget map verwijderen.
- eminent uitzetten
- eminent aanzetten
- newsserver gegevens opslaan
- terug naar de hoofdpagina
- server stopzetten (shutdown).
- pagina nog even verversen om zeker te weten dat de server echt uit staat.
- eminent uitzetten.
- eminent aanzetten
- even een minuutje wachten.
- benader de server via het netwerk
- start deze opnieuw op.
- als het goed is gaat het nu werken.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:15:
Ook dat ja. Maar dat lostte het probleem dus niet op
Verwijderd
Beste rsint,
Dat heb ik dus al meerdere keren gedaan, zonder succes.
Wat ik wel vreemd vind is wanneer ik op de knop "shutdown" klik, ik de hele tijd het volgende in beeld: " server is stopping, please wait". En dat ' waiten' duurt een eeuwigheid (gaat dus nietweg). Lijkt er dus op dat de server nooit echt stopt.
Dat heb ik dus al meerdere keren gedaan, zonder succes.
Wat ik wel vreemd vind is wanneer ik op de knop "shutdown" klik, ik de hele tijd het volgende in beeld: " server is stopping, please wait". En dat ' waiten' duurt een eeuwigheid (gaat dus nietweg). Lijkt er dus op dat de server nooit echt stopt.
ik zou eens proberen de mappen .nzbget EN de map nzbget in de map download verwijderen (van de laatste weet ik niet precies de mapnaam, maar ergens onder download zit ook een nzbget config folder.
Vervolgens restarten, opnieuw configureren, restarten en het dan weer eens proberen.
Vervolgens restarten, opnieuw configureren, restarten en het dan weer eens proberen.
Het lijkt een issue met schrijfrechten op de disk, of het lukt bijv. niet om de NZB te lezen, of de NZB komt in een map terecht na uploaden.
Wel is het zo, dat soms netwerkinstellingen er voor kunnen zorgen dat je EM7080 niet op het internet komt. Hij zal dan ook nooit gaan downloaden.
Bij je Eweka account zit een servernaam, je kunt eens proberen om ipv. de servernaam, het IP in te vullen.
Als je niet weet hoe je dat achterhaalt, post hier even de servernaam. (bijv. reader21.iets.eweka.nl).
Heb je dit via het menu in de speler gedaan? Er lijkt echt iets mis met het lezen of schrijven naar de harddisk, of de user account bij Eweka. Het is hier bij ons in ieder geval met een Eweka account niet de dupliceren.Nadat ik de HDD had geformateerd heb ik de laatste firmware 1.0.4.12 erop gezet.
Wel is het zo, dat soms netwerkinstellingen er voor kunnen zorgen dat je EM7080 niet op het internet komt. Hij zal dan ook nooit gaan downloaden.
Bij je Eweka account zit een servernaam, je kunt eens proberen om ipv. de servernaam, het IP in te vullen.
Als je niet weet hoe je dat achterhaalt, post hier even de servernaam. (bijv. reader21.iets.eweka.nl).
[ Voor 0% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 21-01-2011 11:23 . Reden: Typo: Interne -> het Internet ]
Verwijderd
Hallo EminentEurope,
Dank voor je reactie.
De firmware heb ik erop gezet middels een USB-stick. Heb de 7080 uitgezet, resetknop ingedrukt gehouden, USB-stick erin en vervolgens de mediaplayer weer aangezet. De firmware begon zich daarna zelf te installeren.
Wat bedoel je met " Wel is het zo, dat soms netwerkinstellingen er voor kunnen zorgen dat je EM7080 niet op interne komt. Hij zal dan ook nooit gaan downloaden. " Ik denk dat je INTERNET bedoeld. Ik kan wel RTL uitzendig gemist kijken, dus een verbinding met internet is er wel degelijk, toch?
Het NZB-bestand komt in de map NZB terecht nadat ik het via NZBGet heb geupload. Downloaden start daarna dus niet, omdat de server sleeping is.
servernaam is newsreader105.eweka.nl . Ik weet niet hoe je het IP kunt achterhalen.
Hoop dat je me verder kunt helpen, wordt er een klein beetje moedeloos van.
Dank voor je reactie.
De firmware heb ik erop gezet middels een USB-stick. Heb de 7080 uitgezet, resetknop ingedrukt gehouden, USB-stick erin en vervolgens de mediaplayer weer aangezet. De firmware begon zich daarna zelf te installeren.
Wat bedoel je met " Wel is het zo, dat soms netwerkinstellingen er voor kunnen zorgen dat je EM7080 niet op interne komt. Hij zal dan ook nooit gaan downloaden. " Ik denk dat je INTERNET bedoeld. Ik kan wel RTL uitzendig gemist kijken, dus een verbinding met internet is er wel degelijk, toch?
Het NZB-bestand komt in de map NZB terecht nadat ik het via NZBGet heb geupload. Downloaden start daarna dus niet, omdat de server sleeping is.
servernaam is newsreader105.eweka.nl . Ik weet niet hoe je het IP kunt achterhalen.
Hoop dat je me verder kunt helpen, wordt er een klein beetje moedeloos van.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 13:25 ]
Vul in je configuratie eens dit in in plaats van 'newsreader105.eweka.nl'
Dan opslaan en herstarten.
Dat shutdown verder niks meld, is normaal: De speler stopt met NZBget en de webinterface, en kan je nooit een melding terug geven. Het programma is immers gestopt. (Dit is een fout van de NZBget interface.)
De melding 'server sleeping' is normaal, als hij niks aan het doen is, dan slaapt hij.
In het scherm er onder krijg je geen verdere foutmeldingen? Ook niet na een tijdje wachten?
En je weet 100% zeker dat je niet per ongeluk op de knop pauze hebt gedrukt in het scherm?
code:
1
| 81.171.64.101 |
Dan opslaan en herstarten.
Dat shutdown verder niks meld, is normaal: De speler stopt met NZBget en de webinterface, en kan je nooit een melding terug geven. Het programma is immers gestopt. (Dit is een fout van de NZBget interface.)
De melding 'server sleeping' is normaal, als hij niks aan het doen is, dan slaapt hij.
In het scherm er onder krijg je geen verdere foutmeldingen? Ook niet na een tijdje wachten?
En je weet 100% zeker dat je niet per ongeluk op de knop pauze hebt gedrukt in het scherm?
Verwijderd
Ik zal dit eens gaan proberen (zit nu op mijn werk).
In het scherm worden verder geen foutmeldingen gegeven. De laatste regel die er staat is:
- INFO: nzb-file found. taxi2.nzb (of iets dergelijks)
En ja, ik weet zeker dat ik niet op de knop pauze heb gedrukt ;-).
Dat de melding " server is sleeping" normaal is begrijp ik. Maar het probleem is dus dat hij niet wakker wordt wanneer ik een nzb-bestand upload ;-).
Ik laat weten of het aanpassen van de configuratie het gewenste effect heeft gehad.
Ps. zou het ook te maken kunnen hebben met mijn router?
In het scherm worden verder geen foutmeldingen gegeven. De laatste regel die er staat is:
- INFO: nzb-file found. taxi2.nzb (of iets dergelijks)
En ja, ik weet zeker dat ik niet op de knop pauze heb gedrukt ;-).
Dat de melding " server is sleeping" normaal is begrijp ik. Maar het probleem is dus dat hij niet wakker wordt wanneer ik een nzb-bestand upload ;-).
Ik laat weten of het aanpassen van de configuratie het gewenste effect heeft gehad.
Ps. zou het ook te maken kunnen hebben met mijn router?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 13:46 ]
Verwijderd
zowel het verwijderen van de mappen .nzbget en download/nzbget als het invoeren van het ip-adres hebben niet het gewenste effect.
Zoals ik het allemaal lees doe je niets fout. Lijkt erop dat er iets niet goed zit in de software of dat de harde schijf niet helemaal goed is geformateerd. Misschien eens helemaal opnieuw beginnen. Dus eerst de harde schijf formateren via het menu, dan de laatste FW (1.0.4.12) weer flashen en goed opletten dat alle uitbreidingen correct worden geïnstalleerd. Bij mij ging het installeren van de laatste FW ook pas na een paar keer proberen goed.
[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 21-01-2011 09:41 . Reden: typo ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
@rte1979: Dit is een softwareprobleem, en je bent de enige waarbij dit optreed. Ik heb het zelf ook gewoon werkend met Eweka (en tig andere collega's idem) dus er moet iets zijn wat consequent verkeerd gaat bij je. Je hebt inmiddels op het Eminent-forum ook een topic lopen waar we je verder proberen te helpen. Evt. kan dit ook via email. Om echter op twee plaatsen te helpen, dat is voor ons onhandig.
Verwijderd
Ik heb een soortgelijk probleem gehad en na veel proberen kwam ik er ook niet uit.
Vervolgens gebeld naar de Eminent helpdesk. Hier zitten dus echt mensen met verstand van computers.
We hebben alles nagelopen. Eerst nieuwe firmware erop gezet middels USB stick op bovenste USB poort aan voorzijde. Dat ging goed met het ingedrukt houden van de restore knop en dan uit- en weer aan zetten.
Vervolgens de firmware geladen. Even de HDD geformateerd.
Daarna de Eminent aan de computer gekoppeld met lichtnet adapter en bijgeleverde usb kabel.
De .nzbget file is namelijk een verborgen bestand. Als je de Eminent koppelt aan de computer is het een externe hardschijf en kan je het bestand wel lezen. Deze vervolgens verwijderd.
Toen weer aangesloten op de Lan kabel, HDMI kabel aan m'n Marantz versterker en netstroomadapter.
Dus weer terug in het TV meubel.
Toen weer verbinding gemaakt. En de server werkte weer.
Alleen vanochtend lag weer de NZB server plat op mijn computer. Het schijnt te gebeuren als je een download abrupt afsluit, dus eminent ineens uitzet met afstandsbediening. Hij krijgt de tijd niet om af te sluiten, dit gaat ineens. Terwijl bij een computer dit in stappen gaat. Hierdoor kan het .nzbget bestand beschadigen of verplaatst worden. Dus krijg je een foutmelding.
Heb nu weer de Eminent op mijn computer aangesloten en foutmelding is weer weg.
Moet even in de gaten houden wanneer het bestand verwijderd wordt. Ik had gisteren namelijk de Eminent uitgezet. Volgens mij was die toen niet meer aan het downloaden. Anders moet ik hem voortaan maar gewoon altijd aan laten staan. Dit is een groot probleem voor ieder.
Nu krijg ik weer deze melding:
Could not resolve hostname my1. newsserver. com: ErrNo 2, No such file or directory
Is de server dan down van Tweakersnet??
Via Grabit op mijn computer kan ik wel downloaden.
Vervolgens gebeld naar de Eminent helpdesk. Hier zitten dus echt mensen met verstand van computers.
We hebben alles nagelopen. Eerst nieuwe firmware erop gezet middels USB stick op bovenste USB poort aan voorzijde. Dat ging goed met het ingedrukt houden van de restore knop en dan uit- en weer aan zetten.
Vervolgens de firmware geladen. Even de HDD geformateerd.
Daarna de Eminent aan de computer gekoppeld met lichtnet adapter en bijgeleverde usb kabel.
De .nzbget file is namelijk een verborgen bestand. Als je de Eminent koppelt aan de computer is het een externe hardschijf en kan je het bestand wel lezen. Deze vervolgens verwijderd.
Toen weer aangesloten op de Lan kabel, HDMI kabel aan m'n Marantz versterker en netstroomadapter.
Dus weer terug in het TV meubel.
Toen weer verbinding gemaakt. En de server werkte weer.
Alleen vanochtend lag weer de NZB server plat op mijn computer. Het schijnt te gebeuren als je een download abrupt afsluit, dus eminent ineens uitzet met afstandsbediening. Hij krijgt de tijd niet om af te sluiten, dit gaat ineens. Terwijl bij een computer dit in stappen gaat. Hierdoor kan het .nzbget bestand beschadigen of verplaatst worden. Dus krijg je een foutmelding.
Moet even in de gaten houden wanneer het bestand verwijderd wordt. Ik had gisteren namelijk de Eminent uitgezet. Volgens mij was die toen niet meer aan het downloaden. Anders moet ik hem voortaan maar gewoon altijd aan laten staan. Dit is een groot probleem voor ieder.
Nu krijg ik weer deze melding:
Could not resolve hostname my1. newsserver. com: ErrNo 2, No such file or directory
Via Grabit op mijn computer kan ik wel downloaden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 13:04 ]
Volgens mij moet je even je usenet gegevens opnieuw invoeren.
Wat heeft de Tweakers.Net server met jouw probleem te maken?Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:40:
ARME AOW’er
"Could not resolve hostname my1. newsserver. com: ErrNo 2, No such file or directory".....
Dit staat standaard ingesteld bij de news server instellingen, oftewel je eigen tweaknews gegevens staan er niet in of niet goed in.
Dit staat standaard ingesteld bij de news server instellingen, oftewel je eigen tweaknews gegevens staan er niet in of niet goed in.
Gewoon NZBGET netjes afsluiten als je aan het downloaden bent voordat je de Eminent uitzet.Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:40:
Als NZBGET niet aan het downloaden is kun je de Eminent gewoon zo uitzetten.
Als je de NZBget map verwijderd zul je na een herstart ook je settings opnieuw moeten invoeren.
Verwijderd
Hoe moet je dit doen???guapper schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:45:
je kunt wel 4 snelkoppelingen toewijzen aan de rode, groene, gele en blauwe knop van de afstandsbediening.
Telt dat ook?
Ik heb sinds kort een Pioneer VSX-920-K voor mijn surround set aan te sturen, hier hangt door zijn functie als receiver bijgevolg ook de Eminent EM7080 aan. Ik heb verschillende files van http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php geprobeerd (DTS HD, TrueHD) maar ik krijg met geen mogelijkheid het DTS HD lampje op mijn receiver aan (het geluid is mooi, maar ik wil het verschil horen met DTS HD). Wat doe ik verkeerd?
Audio output staat op HDMI Bitstream...
begin HIER met lezen.Custom features
For custom software, the following is added: (HDD required)
- On system start, with HDD: /usr/local/etc/diy/appstart runs
In the main menu, you can press a colour key and it will run your custom script:
- Red: /usr/local/etc/diy/redscript
- Green: /usr/local/etc/diy/greenscript
- Yellow: /usr/local/etc/diy/yellowscript
- Blue: /usr/local/etc/diy/bluescript
Er is (of was?) in elk geval een mogelijkheid om custom scripts aan te roepen. Hoe en wat precies weet ik niet, maar wellicht kun je op het forum iets meer vinden.
Menen ze dat nu? True HD en DTS HD worden niet ondersteund?Kleineheino schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:00:
[...]
Het is nu januari 2011 en DTS-HD doet het nog niet. Ik vraag me af of dit ooit gaat werken.
Geweldig... Koop je een receiver met het idee dat je met je NMP alle formaten kan afspelen, kijk je dit na op de spec's pagina en dan blijkt dat het niet zo is...
Heeft met deze melding te maken vermoed ik:Beertjeman schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:55:
[...]
Gewoon NZBGET netjes afsluiten als je aan het downloaden bent voordat je de Eminent uitzet.
Als NZBGET niet aan het downloaden is kun je de Eminent gewoon zo uitzetten.
Als je de NZBget map verwijderd zul je na een herstart ook je settings opnieuw moeten invoeren.
Ik heb de melding ook al 3 x gehad.Grolsch schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:14:
Misschien handig voor degenen die ook onderstaande melding krijgen (ik had hem al voor de 2e keer)
Could not load diskstate due file version mismatch
Deze melding wordt veroorzaakt als de Eminent EM7080 wordt uitgeschakeld terwijl de NZB cliënt aan het downloaden / extracten is.
Wat bij mij nu helpt is het volgende.
EM7080 uitschakelen
USB kabel aan de achterkant van de eminent aansluiten op je computer/laptop
EM7080 inschakelen
Op de laptop/PC via deze computer een scandisk uitvoeren op de "externe HDD" (die van de eminent dus)
Alleen een vinkje zetten bij "fouten in het bestandsysteem automatisch corrigeren".
Als dit gelukt is in de root van de schijf de map ".nzbget" verwijderen(is een verborgen map, dus eventueel dit inschakelen) en in de map download ook de map nzbget verwijderen.
Vervolgens via "hardware veilig verwijderen" de schijf ontkoppelen.
Schakel de EM7080 uit
USB kabels verwijderen
Schakel de EM7080 in
Wacht vervolgens 5 minuten, de NZBGET cliënt wordt weer opnieuw geïnstalleerd en ga weer naar http://ip.adres.van.EM7080:8080, en vul hier alle gegevens weer in.
Dat krijg je met een logitech harmony en handmatig apparaten aan en uitzetten
Het zou een oplossing zijn als ik hier een snelkoppeling naar een map kan maken... maar krijg het niet voor elkaar. Iemand die het wel gelukt is?guapper schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:13:
begin HIER met lezen.
Er is (of was?) in elk geval een mogelijkheid om custom scripts aan te roepen. Hoe en wat precies weet ik niet, maar wellicht kun je op het forum iets meer vinden.
Nieuwe vraag: Lijkt simpel, maar kan het ook?
Zelf geen Eniment, dan is het inschatten, wat wel en niet kan moeilijk.
Hier toch al veel doorgelezen, maar vraag niet beantwoord.
Situatie huis: Philips 42 PFL 8404 TV, geen internet, geen pc.
Tv kan foto's film bekijken via usbpoort. Usb stick. Ik dacht ik hang er een externe harde schijf aan. Moet dan wel een externe harde schijf zijn met externe voeding. Nadeel, de harde schijf moet ik steeds meenemen om thuis (wel pc), extra bestanden erop te zetten.
Dan is de stap naar zo'n EM 7080+ schijf, niet groot, daar zit een usb poort op. (geldelijk gezien)
Nu de vraag: Kan ik daar een usb stick in stoppen en via het menu op de tv, de data op de usb stick overkopieren naar een plek op de harde schijf van EM 7080?
Tv kan foto's film bekijken via usbpoort. Usb stick. Ik dacht ik hang er een externe harde schijf aan. Moet dan wel een externe harde schijf zijn met externe voeding. Nadeel, de harde schijf moet ik steeds meenemen om thuis (wel pc), extra bestanden erop te zetten.
Dan is de stap naar zo'n EM 7080+ schijf, niet groot, daar zit een usb poort op. (geldelijk gezien)
Nu de vraag: Kan ik daar een usb stick in stoppen en via het menu op de tv, de data op de usb stick overkopieren naar een plek op de harde schijf van EM 7080?
Je kunt via het manu bestanden kopieren. Van USB naar HDD heb ik zelf niet getest, maar lijkt me geen probleem.
Iemand zin om ff te testen voor KLX16?
Iemand zin om ff te testen voor KLX16?
[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 25-01-2011 15:37 ]
Je kan van een USB device naar een ander USB device kopieren met de EM7080 op voorwaarde dat beide USB devices aangesloten zijn op de EM7080. Je kan dus niet een stick in de TV steken, een stick/schijf in de EM7080 steken en data van de stick via de TV naar de EM7080 kopieren...KLX16 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:04:
Nieuwe vraag: Lijkt simpel, maar kan het ook?
Dat begrijp ik.HyperBart schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:03:
[...]
Je kan van een USB device naar een ander USB device kopieren met de EM7080 op voorwaarde dat beide USB devices aangesloten zijn op de EM7080. Je kan dus niet een stick in de TV steken, een stick/schijf in de EM7080 steken en data van de stick via de TV naar de EM7080 kopieren...
Bedankt, alle. Ik wilde juist af van de usb-stick in de TV steken. Lastig, als ook nog de tv lastig geplaatst.
Ipv. in de TV zal de stick dan in de EM7080 moeten worden gedrukt.. Er zit een kopieerfunctie in het menu, daarmee kan je de stick -> disk kopieren en/of andersom.
Ik kijk altijd eerst zorgvuldig naar de specs van een apparaat voordat ik het koop.HyperBart schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:21:
[...]
Menen ze dat nu? True HD en DTS HD worden niet ondersteund?
Geweldig... Koop je een receiver met het idee dat je met je NMP alle formaten kan afspelen, kijk je dit na op de spec's pagina en dan blijkt dat het niet zo is...
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Heb net mijn 7080 binnen. Als eerste, complimenten aan Eminent voor het complete plaatje, echt alles zat er in aan kabels
HDMI, Component, Optisch, USB, echt top.
Hij werkt nu prima, zelfs NZB deed het direct. Nu wel meteen een probleem met snelheid
Hij download nu met 1MB per seconde. Het netwerk is een nieuw netgear wireless N, met een internet pijp van 120Mbit erachter. Nu verwacht ik geen topsnelheid, maar dit is wel erg mager.
Hij werkt nu prima, zelfs NZB deed het direct. Nu wel meteen een probleem met snelheid
Hij download nu met 1MB per seconde. Het netwerk is een nieuw netgear wireless N, met een internet pijp van 120Mbit erachter. Nu verwacht ik geen topsnelheid, maar dit is wel erg mager.
Het maximum wat ik haal is 1400KB per seconde gemiddeld over zo'n 10 uur downloaden.PWM schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:01:
Heb net mijn 7080 binnen. Als eerste, complimenten aan Eminent voor het complete plaatje, echt alles zat er in aan kabelsHDMI, Component, Optisch, USB, echt top.
Veel sneller wordt het niet, heeft te maken met de chipset van de EM7080
Stom, ik zie het nu ook in de TS staan. Als ik dat had geweten.....
Nu dus met mijn laptop met 15MB per seconde downloaden, om het dan via USB met 15MB te kopieren
EDIT: Ik blij steken op 950kb/s
Overigens staat er op de verpakking heel stoer: Wireless N 300Mbps
Nu weet ik ook wel wat marketing is, maar dit is wel heel erg
Lekker veel zin ook, Wireless N
Nu dus met mijn laptop met 15MB per seconde downloaden, om het dan via USB met 15MB te kopieren

Nu weet ik ook wel wat marketing is, maar dit is wel heel erg
[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 27-01-2011 16:34 ]
Verwijderd
ben al sinds geruime tijd zeer tevreden over mijn eminent 7080. Deze heb ik echter altijd via hdmi rechtstreeks op mijn tv aangesloten, stereo geluid dus.
nu ben ik aan het kijken om een surround reciever aan te schaffen en is mijn oog gevallen op de Onkyo TX-SR308
volgens de handleiding zal hij het volgende geluid moeten aankunnen
HDMI (Ver.1.4 met Audio Return Channel, 3D),
DeepColor, x.v.Color*, Lip Sync, DTS*1-HD Master
Audio, DTS-HD hoge resolutie audio, Dolby TrueHD*2,
Dolby Digital Plus, DSD en Multi-CH PCM
Nu heb ik gehoord dat er problemen zijn met de eminent 7080 qua dts had en dolby true hd zal dit betekenen dat ik via de eminent geen surround geluid kan krijgen als ik deze op de reciever aansluit via hdmi of via een optische kabel?
alvast bedankt voor jullie reactie
nu ben ik aan het kijken om een surround reciever aan te schaffen en is mijn oog gevallen op de Onkyo TX-SR308
Nu heb ik gehoord dat er problemen zijn met de eminent 7080 qua dts had en dolby true hd zal dit betekenen dat ik via de eminent geen surround geluid kan krijgen als ik deze op de reciever aansluit via hdmi of via een optische kabel?
Volgens mij ligt het aan de processor van de Eminent.PWM schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:20:
Nu weet ik ook wel wat marketing is, maar dit is wel heel ergLekker veel zin ook, Wireless N
Het uitpakken/repairen duurt ook erg lang op de eminent in vergelijking met een PC.
Het uitpakken/repairen duurt net zolang als het downloaden.
Voor mij persoonlijk geen probleem, de EM7080 verbruikt nagenoeg geen stroom, en maakt geen geluid, dus lekker een nachtje aan laten staan en alles is binnen
De EM7080 ondersteund deze formaten (HDMI of optisch)Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:06:
ben al sinds geruime tijd zeer tevreden over mijn eminent 7080. Deze heb ik echter altijd via hdmi rechtstreeks op mijn tv aangesloten, stereo geluid dus.
Werkt blij mij vlekkeloos, alleen true HD en DTS HD worden simpelweg niet ondersteund.Audio codecs: DTS, AC3, MP2, MP3, OGG Vorbis, PCM, LPCM, MS-ADPCM, LC-AAC, HE-AAC, COOK, RA-lossless, FLAC
Heb hier altijd hetzelfde gedaan als jij, heb nu een Pioneer VSX-920-K.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:06:
In tegenstelling tot wat Grolsch zegt en toch zichzelf tegenspreektnu ben ik aan het kijken om een surround reciever aan te schaffen en is mijn oog gevallen op de Onkyo TX-SR308
Zie ook:
HyperBart schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:23:
Ik heb sinds kort een Pioneer VSX-920-K voor mijn surround set aan te sturen, hier hangt door zijn functie als receiver bijgevolg ook de Eminent EM7080 aan. Ik heb verschillende files van http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php geprobeerd (DTS HD, TrueHD) maar ik krijg met geen mogelijkheid het DTS HD lampje op mijn receiver aan (het geluid is mooi, maar ik wil het verschil horen met DTS HD). Wat doe ik verkeerd?
HyperBart schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:21:
[...]
Menen ze dat nu? True HD en DTS HD worden niet ondersteund?
Verwijderd
super bedankt voor jullie reactie,
kort samengevat als ik het dus goed begrijp zal ik via de eminent 7080 wel gewoon 5.1 surround sound krijgen alleen niet in dts hd of true hd?
Ben nog niet helemaal thuis in het wereldje van dts en dolby dus is voor mij allemaal nog even uitzoeken wat de verschillen zijn etc.
kort samengevat als ik het dus goed begrijp zal ik via de eminent 7080 wel gewoon 5.1 surround sound krijgen alleen niet in dts hd of true hd?
Ben nog niet helemaal thuis in het wereldje van dts en dolby dus is voor mij allemaal nog even uitzoeken wat de verschillen zijn etc.
Correct, maar volgens mij en wat ik hoor moet je echt al high-end speakers hebben eer je verschil hoort..Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:07:
super bedankt voor jullie reactie,
Ik heb nu alles werkend. DVD's spelen ook gewoon goed af, wat dat betreft ben ik erg tevreden. Die downloadsnelheid moet ik maar mee leren leven. Zodra er een mediaspeler komt die wel echt de volle bandbreedte aankan, haal ik die wel.
Het enige wat niet werkt is Uitzending/RTL gemist en Youtube. Het blijft gewoon hangen als ik ze op wil starten met de melding dat hij geen connectie kan maken. Heb de laatste firmware geinstalleerd, maar dat hielp niet. Moet ik nog poorten open zetten?
Het enige wat niet werkt is Uitzending/RTL gemist en Youtube. Het blijft gewoon hangen als ik ze op wil starten met de melding dat hij geen connectie kan maken. Heb de laatste firmware geinstalleerd, maar dat hielp niet. Moet ik nog poorten open zetten?
Even een tip voor de Topic eigenaars: Zet bij 'Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC' even dat je dat vanaf IE moet doen. Via Firefox lukt dat niet bij mij. De knop 'Visit Neighbor' reageert ook nog traag dus voordat je er achter bent wat je nu fout doet......Heeft me gisteren uren gekost.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hoe is de EM7080 aangesloten op je netwerk en wat voor router en/of modem gebruik je?PWM schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:43:
Ik heb nu alles werkend. DVD's spelen ook gewoon goed af, wat dat betreft ben ik erg tevreden. Die downloadsnelheid moet ik maar mee leren leven. Zodra er een mediaspeler komt die wel echt de volle bandbreedte aankan, haal ik die wel.
Ik heb de wireless optie van Eminent zelf. Hij zit op de 2.4Ghz band aangesloten op een NetGear WNDR3700. Vol bereik, dus dat mag het probleem niet zijn.h40d schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:49:
[...]
Hoe is de EM7080 aangesloten op je netwerk en wat voor router en/of modem gebruik je?
kan ik ook ergens het zwarte menu vervangen voor wat fraaiers?
wellicht een background instellen?
wellicht een background instellen?
Bears and Bulls
is er niet al iets nieuws bekend over de nieuwe firmware?
Krijgen we dan een mooier menu zoals de 7075?
Krijgen we dan een mooier menu zoals de 7075?
Ergens in 1 van de em7080 topics meen ik gelezen te hebben dat het menu niet aangepast kan worden zonder ingrijpende werkzaamheden in de firmware. En dat daarom er geen wijziging te verwachten is. Van mij hoeft dat ook niet. Het menu ziet er inderdaad lekker eenvoudig en overzichtelijk uit. Geen toeters en bellen. Het menu navigeert ook lekker snel. Misschien juist door die simpelheid?
Edit: In de 7075 zit een andere chipset en dus een ander menu.
Edit: In de 7075 zit een andere chipset en dus een ander menu.
[ Voor 7% gewijzigd door AvK op 03-02-2011 16:41 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
de 7080 die ik hier heb staan blijft nu opeens op loading hangen bij het opstarten.
geen harddisk en geen netwerk, gekoppeld met hdmi aan een samsung C7700 50"
Vanmorgen deed hij het nog al1 toen was hij aangesloten via component.
wat nu? restore met firmware?
Done en werkt.
geen harddisk en geen netwerk, gekoppeld met hdmi aan een samsung C7700 50"
Vanmorgen deed hij het nog al1 toen was hij aangesloten via component.
wat nu? restore met firmware?
Done en werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door mindcre8r op 03-02-2011 21:55 ]
Bears and Bulls
-Edit-
Volgens mij kan je de config niet aanpassen als de NZBget server runt. Dan moet ik dus formatteren voordat ik hem weer kan gebruiken.
Nu krijg ik echter de hele tijd de volgende meldingen, af en toe download hij wel, maar meest voorkomend zijn deze meldingen:
ERROR Fri, 04 Feb 2011 18:47:05 +0000 Could not receive data on socket: ErrNo 11, Resource temporarily unavailable
ERROR Fri, 04 Feb 2011 18:50:54 +0000 Connection to reader. xsnews. nl failed: ErrNo 145, Connection timed out
Iemand enig idee waar dat door komt. Ik ben op dit moment niet aan het downloaden op me PC, maar als ik hem daar aan zet op dezelfde files dan doet hij het daar gewoon.
Tevens werken de webservices niet. Wel met kabel, maar heb juist deze gekocht omdat ik met WiFi wou. Ook doet de internet verbinding het dus wel en heeft NZB ook gewerkt dus dat mocht niet helpen. Wellicht houdt mijn router uitgaande verbinding tegen maar UPNP staat aan. Ook heb ik netgear gebeld en hun helpdesk zegt dat niet aan de router kon liggen. Alleen met oog op de vorige keer dat ik ze moest bellen voor een instelling gaven ze ook elke keer standaard antwoord uit een boekje, want heb tot 3x toe mijn vraag duidelijker uitgelegd en 3x gaf hij letterlijk zelfde antwoord wat hij naar mijn weten gewoon op las van een FAQ of iets dergelijks. Goed ik kan wel leven zonder die webservices, maar als iemand weet waar dit aan ligt (hij geeft na tijdje aan unable to service request of there may be network congestion) dan zou dat uiteraard ook welkom zijn.
Volgens mij kan je de config niet aanpassen als de NZBget server runt. Dan moet ik dus formatteren voordat ik hem weer kan gebruiken.
Nu krijg ik echter de hele tijd de volgende meldingen, af en toe download hij wel, maar meest voorkomend zijn deze meldingen:
ERROR Fri, 04 Feb 2011 18:47:05 +0000 Could not receive data on socket: ErrNo 11, Resource temporarily unavailable
ERROR Fri, 04 Feb 2011 18:50:54 +0000 Connection to reader. xsnews. nl failed: ErrNo 145, Connection timed out
Iemand enig idee waar dat door komt. Ik ben op dit moment niet aan het downloaden op me PC, maar als ik hem daar aan zet op dezelfde files dan doet hij het daar gewoon.
Tevens werken de webservices niet. Wel met kabel, maar heb juist deze gekocht omdat ik met WiFi wou. Ook doet de internet verbinding het dus wel en heeft NZB ook gewerkt dus dat mocht niet helpen. Wellicht houdt mijn router uitgaande verbinding tegen maar UPNP staat aan. Ook heb ik netgear gebeld en hun helpdesk zegt dat niet aan de router kon liggen. Alleen met oog op de vorige keer dat ik ze moest bellen voor een instelling gaven ze ook elke keer standaard antwoord uit een boekje, want heb tot 3x toe mijn vraag duidelijker uitgelegd en 3x gaf hij letterlijk zelfde antwoord wat hij naar mijn weten gewoon op las van een FAQ of iets dergelijks. Goed ik kan wel leven zonder die webservices, maar als iemand weet waar dit aan ligt (hij geeft na tijdje aan unable to service request of there may be network congestion) dan zou dat uiteraard ook welkom zijn.
[ Voor 135% gewijzigd door Kyhfin op 04-02-2011 19:58 ]
Ok die errors krijg ik niet als ik een kabel die nog op zolder ligt door de gang naar de mediaplayer trek. Maar ik heb deze juist gekocht vanwege de WiFi en NZB-downloaden. Anders kan ik alsnog net zo goed alles met PC downloaden op externe schijf gooien en dan die direct aansluiten op TV. Ik was dat alleen zat elke keer dat gesleep. Als iemand het hier niet weet, bel ik maandag eventueel nog de helpdesk en anders moet ik hem maar gaan ruilen. Het lukte ook al niet (waar ik dus hele middag achteraan gebeld heb) om de webservices aan de praat te krijgen. Dan vallen er voor mij zoveel functionaliteiten weg die voor mij hoogste prioriteit hadden dat hele mediaplayer voor mij te weinig toevoegd.
Het ligt er dus aan dat de WiFi een time out error krijgt met de connectie naar de nieuwsgroepen. Ook zie ik in de router dat er gigantisch veel verbindingen worden gemaakt vanuit verschillende ip's naar port 6881. Is dat normaal of zijn dat een soort van sniffers?
Het ligt er dus aan dat de WiFi een time out error krijgt met de connectie naar de nieuwsgroepen. Ook zie ik in de router dat er gigantisch veel verbindingen worden gemaakt vanuit verschillende ip's naar port 6881. Is dat normaal of zijn dat een soort van sniffers?
Als je geen HDD erin hebt zitten, wat krijg je dan te zien als je naar de HDD wilt gaan? Ik zie daar nu een E: en volgens mij is dat het flash geheugen...
Mijn HDD lijkt niet meer te worden herkend, ik heb geen desktop pc waar ik 'm op kan testen, ik vraag me af of m'n HDD defect is. Hij draait wel nog (gaat wel pas na een seconden of 10 pas draaien als ik de media player aanzet)...
kan ik via telnet het ding handmatig mounten? is hij dan SDA, SDB of SDC? Iemand die me kan helpen hiermee?
edit:
met een fdisk -l krijg ik dit:
Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 2 91141 732082050 7 HPFS/NTFS
/dev/sda2 91142 91161 160650 82 Linux swap
/dev/sda3 91162 91181 160650 83 Linux
Dus hij ziet 'm wel...
edit 2:
dit ziet er ook niet goed uit:
/ # ntfsfix /dev/sda1
Mounting volume... Failed to startup volume : Invalid argument
FAILED
Attempting to correct errors... FAILED
Failed to startup volume : Invalid argument
Volume is corrupt. You should run chkdsk.
Mijn HDD lijkt niet meer te worden herkend, ik heb geen desktop pc waar ik 'm op kan testen, ik vraag me af of m'n HDD defect is. Hij draait wel nog (gaat wel pas na een seconden of 10 pas draaien als ik de media player aanzet)...
kan ik via telnet het ding handmatig mounten? is hij dan SDA, SDB of SDC? Iemand die me kan helpen hiermee?
edit:
met een fdisk -l krijg ik dit:
Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 2 91141 732082050 7 HPFS/NTFS
/dev/sda2 91142 91161 160650 82 Linux swap
/dev/sda3 91162 91181 160650 83 Linux
Dus hij ziet 'm wel...
edit 2:
dit ziet er ook niet goed uit:
/ # ntfsfix /dev/sda1
Mounting volume... Failed to startup volume : Invalid argument
FAILED
Attempting to correct errors... FAILED
Failed to startup volume : Invalid argument
Volume is corrupt. You should run chkdsk.
[ Voor 38% gewijzigd door Boy op 05-02-2011 14:20 ]
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik had ook last van een lage downloadsnelheid die zelden boven 1MB/sec uit kwam.PWM schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:20:
Nu weet ik ook wel wat marketing is, maar dit is wel heel ergLekker veel zin ook, Wireless N
Sinds kort heb ik de laatste beta firmware geinstalleerd (http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=15&t=755) en nu wordt het maximale uit mijn internet verbinding gehaald en zit ik gemiddeld op 2.4MB/sec.
Dit biedt dus hoop voor de toekomst.
Ik zou toch eens kijken, of je niet toevallig alle bandbreedte wegtrekt met (wat teveel) draaiende torrents op je EM7080 of andere computers. Port 6881 is een standaard BitTorrent port, dus denk dat je nog wat hebt lopen ergens. Je netwerk slibt er door dicht, en dus geen nzb verkeer meer overheen.Kyhfin schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:27:
Ok die errors krijg ik niet als ik een kabel die nog op zolder ligt door de gang naar de mediaplayer trek. Maar ik heb deze juist gekocht vanwege de WiFi en NZB-downloaden.
@boy: Die schijf is niet lekker, op een PC aansluiten via de USB en dan redden wat er te redden valt.
Van de week had ik ook allerlei rare problemen. De ene PC prima op internet, de andere niet (wel verbinding geen data). Crashes van de verkenner en dat soort zaken. Nadat ik mijn router (experiabox) letterlijk een uur van de stroom had gehaald (dus niet met het knopje uit maar echt de stekker er uit) deed alles het weer prima. Zag zelfs ineens de em7080 in mijn netwerk. Daarvoor kon ik de Eminent prima benaderen maar alleen rechtstreeks via zijn IP-adres. ERGO: Als je rare problemen hebt tijdens het downloaden, unrarren, ondertitel zoeken, kopieeren, enz.: Zet alles even op stop en uit. Ga even wat anders doen en na een uur stop je de stekker er weer in.Asure schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:44:
Ik zou toch eens kijken, of je niet toevallig alle bandbreedte wegtrekt met (wat teveel) draaiende torrents op je EM7080 of andere computers. Port 6881 is een standaard BitTorrent port, dus denk dat je nog wat hebt lopen ergens. Je netwerk slibt er door dicht, en dus geen nzb verkeer meer overheen.
ik weet het niet precies van een experiabox, maar mijn ex-wanadoo livebox krijgt zijn updates via internet. En deze updates komen binnen als het apparaat meer dan 1 minuut uit heeft gestaan.
Weet jij of het dan ook lukt om Wireless gebruik te maken van de WebServices? Dat lukt op dit moment dus ook niet, en met kabel wel.Rauwe Bonk schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:20:
[...]
Ik had ook last van een lage downloadsnelheid die zelden boven 1MB/sec uit kwam.
Sinds kort heb ik de laatste beta firmware geinstalleerd (http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=15&t=755) en nu wordt het maximale uit mijn internet verbinding gehaald en zit ik gemiddeld op 2.4MB/sec.
Volgende keer maar weer eens beter onderzoek doen voordat ik wat koop. Tot nu toe werkt niks op de Eminent waar ik hem voor gekocht heb

Op ons forum kreeg je 20 minuten geleden al een antwoord.. port 6881, torrents, heb je al gedaan wat we adviseren?PWM schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:43:
[...]
Volgende keer maar weer eens beter onderzoek doen voordat ik wat koop. Tot nu toe werkt niks op de Eminent waar ik hem voor gekocht heb
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=961
Testopstelling hier geeft geen enkel probleem met web services via Wireless. Ik zou toch zeker even in mijn eigen netwerk gaan kijken wat er fout zit.
Ik zit niet op jullie forumACT Connectivity Solutions schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:38:
[...]
Op ons forum kreeg je 20 minuten geleden al een antwoord.. port 6881, torrents, heb je al gedaan wat we adviseren?
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=961
Excuses, maar wel heel bizar. De persoon op ons forum heeft nagenoeg een zelfde probleem, met dezelfde router die jij gebruikt, en in hetzelfde tijdsframe (dit weekend)..Heb je torrents aanstaan ook toevallig in je EM7080 dan? Of ooit aangehad?
In beide gevallen lijkt het alsof het draadloze netwerk dichtloopt met verkeer. Hierdoor doen andere zaken via internet het ook niet goed.
In beide gevallen lijkt het alsof het draadloze netwerk dichtloopt met verkeer. Hierdoor doen andere zaken via internet het ook niet goed.
Ik gebruik geen torrents, ook nooit gebruikt. Er is geen enkel netwerk verkeerd richting de 7080. Ik zie wel dat de WNDR3700 automatisch poort 6881 richting de speler doorverwijst. Ik heb die handmatig al verwijderd en naar een andere poort gestuurd, maar dat maakt verder niet uit.
Er loopt verder geen ander netwerk verkeer richting de speler. Ik kan de speler ook normaal benaderen vanaf de andere computers, en als ik er een kabel in stop, werkt hij direct.
Er loopt verder geen ander netwerk verkeer richting de speler. Ik kan de speler ook normaal benaderen vanaf de andere computers, en als ik er een kabel in stop, werkt hij direct.
Verwijderd
deze 1mb is dit geldig voor het downloaden met de nieuwsgroepen met de eminent? (ik dacht dat deze max 1,5 haalde)Rauwe Bonk schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:20:
[...]
Ik had ook last van een lage downloadsnelheid die zelden boven 1MB/sec uit kwam.
hoor het graag anders ga ik die beta ook eens proberen..
Ik heb dus mijn EM7080 vrijdag gekregen en heb de WiFi module al ingeruild voor twee powerline adapters (nu werkt hij wel gewoon), maar goed is wel slecht want nou ben ik bijna net zoveel kwijt aan de powerline adapters (109 euro voor 200 Mbps) als voor de mediaplayer (129 zonder de harde schijf). Maar goed het werkt tenminste.PWM schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:40:
Ik gebruik geen torrents, ook nooit gebruikt. Er is geen enkel netwerk verkeerd richting de 7080. Ik zie wel dat de WNDR3700 automatisch poort 6881 richting de speler doorverwijst. Ik heb die handmatig al verwijderd en naar een andere poort gestuurd, maar dat maakt verder niet uit.
Ik download nooit met torrents. Ook mijn andere pc's niet, maar het het is ook port 6881 op 192.168.1.5 (mediaplayer) ofwel dat zou toch niets met een pc te maken moeten hebben die op hele andere ip zit?Asure schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:44:
[...]
Ik zou toch eens kijken, of je niet toevallig alle bandbreedte wegtrekt met (wat teveel) draaiende torrents op je EM7080 of andere computers. Port 6881 is een standaard BitTorrent port, dus denk dat je nog wat hebt lopen ergens. Je netwerk slibt er door dicht, en dus geen nzb verkeer meer overheen.
@boy: Die schijf is niet lekker, op een PC aansluiten via de USB en dan redden wat er te redden valt.
Toch is er heel veel verkeer naartoe.
Yep. Geen probleem. Bij mij werkt alles tip top via WiFi. De verbinding is goed genoeg om ook HD webstreams te tonen.PWM schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:43:
[...]
Weet jij of het dan ook lukt om Wireless gebruik te maken van de WebServices? Dat lukt op dit moment dus ook niet, en met kabel wel.
Klopt. Daar maak ik het meest gebruik van. En sinds ik dus de beta firmware geïnstalleerd heb gaat het downloaden uit de nieuwsgroepen een stuk sneller.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:38:
[...]
deze 1mb is dit geldig voor het downloaden met de nieuwsgroepen met de eminent? (ik dacht dat deze max 1,5 haalde)
Hopelijk is dat bij meer mensen het geval.
Top. Is er nog een format nodig, of kan hij er gewoon over? Dan installeer ik hem vanavond evenRauwe Bonk schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:59:
[...]
Yep. Geen probleem. Bij mij werkt alles tip top via WiFi. De verbinding is goed genoeg om ook HD webstreams te tonen.
Hebben jullie hier ook een reactie op? Ik kan wel zeggen dat ik beter had moeten opletten, maar volgens jullie eigen website:
En, op de product pagina (en op de verpakking):'Wil je je EM7080 hdMEDIA RT verbinden met je eigen draadloze thuisnetwerk of het draadloze netwerk van je vrienden? De Eminent EM4576 Draadloze 300N USB Adapter creëert toegang tot een draadloos netwerk. Dankzij de hoge snelheid van het 11N netwerk gaat het kopiëren van grote bestanden of videostreaming nu supersnel.
Dit alles geschreven met de EM7080 in het achterhoofd, die, als je alles perfect op orde hebt, 1.5MB per seconde haalt.
- Draadloze netwerkadapter voor EM7080 hdMEDIA RT
- Profiteer van de snelheid van je draadloze N netwerk
Profiteer van de snelheid van N, dankzij hoge snelheid..... het is allemaal gewoon niet waar? Nu blijkt, moeten het nog proberen, dat we met de Beta wellicht zelfs bijna 20Mbit kunnen gaan halen, leuk, maar dat haalt het natuurlijk niet bij de "snelheid van je draadloze N netwerk".
Als ik dit had geweten, had ik gewoon een kabel getrokken (of een powerline zoals hierboven geclaimd). Nu voel ik (en als ik zo om me heen lees, velen met mij), me gewoon ontzettend genaaid met een product wat niet doet wat het claimt te doen. Je kan ook gewoon die adapter aanbieden zonder daarbij allemaal claims te doen over snelheden?
Het is een beetje alsof Ziggo je een abo aanbiedt van 100Mbit, om daarna te melden dat ze alleen modems hebben die 20 aan kunnen

Wellicht kunnen jullie het antwoord wat jullie geven op het forum, ook op de verpakking zetten? Op de vraag waar om het ding maar 1500KB/s doet:
This is perfectly normal and has been brought up several times before. There's no quadcore 4 Ghz cpu inside the EM7080, so it cannot download as fast as your PC.
[ Voor 77% gewijzigd door PWM op 07-02-2011 20:03 ]
Een format is niet nodig, hij kan gewoon geïnstalleerd worden.PWM schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:36:
Top. Is er nog een format nodig, of kan hij er gewoon over? Dan installeer ik hem vanavond even
Verder moet ik je idd gelijk geven mbt de snelheid claims van Eminent. Ik heb een N netwerk maar de 7080 is niet geschikt voor zulke snelheden. Persoonlijk vindt ik dat niet zo erg maar het klopt inderdaad niet dat ze adverteren met zgn. hoge snelheden terwijl die in de praktijk niet waargemaakt kunnen worden.
Verwijderd
Ik ben helaas ook 1 van de pechvogels met een fan die meer lawaai maakt dan goed is. Heb ik natuurlijk meerdere opties:
Edit met extra info: kwartslag draaien/aandrukken/etc heeft niets geholpen, wel geprobeerd dus.
- Negeren. Dit lukt me echter steeds minder goed
- Nieuwe fan aanvragen bij Eminent en hopen dat dat het oplost
- Fan loskoppelen. Wedden dat ie stil is!
Edit met extra info: kwartslag draaien/aandrukken/etc heeft niets geholpen, wel geprobeerd dus.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 00:33 ]
Sowieso het probleem oplossen. Negeren gaat niet werken.op den duur. Een nieuwe fan plaatsen lijkt mij de beste oplossing maar kan Eminent die los opsturen? In het dagelijks gebruik wordt bij mij het ding (met HD) amper warm. Maar of het apparaat echt zonder fan kan? Zal er toch niet voor niks op zitten.
ik heb ook een aardig luidruchtige fan. het is al wel beter geworden dan het was. maar ik heb het idee dat de fan nauwelijks wat doet. heb de fan ook al een gedraaid zoals hier in het forum stond vermeld. dit hielp ook niks.
sterker nog hij draaide niet eens
omdat ie dan strak tegen de case aan zit.
vanmiddag ook even de nieuwste firmware geinstalleerd .ik had namelijk wat problemen met met kopieren van usb naar hdd. wanneer ik bevestigde dat ik wou kopieren bleef ie hangen. dit lijkt nu met nieuwste firmware ook opgelost.
sterker nog hij draaide niet eens
vanmiddag ook even de nieuwste firmware geinstalleerd .ik had namelijk wat problemen met met kopieren van usb naar hdd. wanneer ik bevestigde dat ik wou kopieren bleef ie hangen. dit lijkt nu met nieuwste firmware ook opgelost.
[ Voor 34% gewijzigd door Snyder op 12-02-2011 11:41 ]
Knowledge is my Weapon
Helaas geen reactie op mijn defecte HDD vraag...
sorry Asure, had het even niet gezien, je reactie...thanks!
ander punt: Ik zie jullie hier discussieren over de fan...
Mijn systeem geeft nogal een enorm vibratie-geluid, als hij net aan staat...dit wordt na een paar minuten minder, maar het heeft te maken met resonantie van de deksel volgens mij!
Als ik de fan loshaal en laat draaien, is er niets aan de hand, plaats ik 'm in de deksel, gaat deze resoneren...
maar na een paar minuten houdt dit op...nog mensen opgevallen?
sorry Asure, had het even niet gezien, je reactie...thanks!
ander punt: Ik zie jullie hier discussieren over de fan...
Mijn systeem geeft nogal een enorm vibratie-geluid, als hij net aan staat...dit wordt na een paar minuten minder, maar het heeft te maken met resonantie van de deksel volgens mij!
Als ik de fan loshaal en laat draaien, is er niets aan de hand, plaats ik 'm in de deksel, gaat deze resoneren...
maar na een paar minuten houdt dit op...nog mensen opgevallen?
[ Voor 6% gewijzigd door Boy op 14-02-2011 12:30 ]
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl