Ik zou versie 1.0.4.12 downloaden http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.4.12.zip
[ Voor 51% gewijzigd door Guardian Angel op 25-11-2010 23:49 ]
ARME AOW’er
[ Voor 51% gewijzigd door Guardian Angel op 25-11-2010 23:49 ]
ARME AOW’er
Dat is de laatste nieuwe.Guardian Angel schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:47:
Ik zou versie 1.0.4.12 downloaden http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.4.12.zip
ARME AOW’er
Verwijderd
Antwoord van een no-know als ik zou zijn: draai je em7080 om en lees het adres af op de onderkant, op het stickertje. :-)yoshirules schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:32:
Hoe kom ik achter het mac-adres van de em7080 zodat ik deze kan toevoegen in mijn beveiligde netwerk?
Alvast bedankt
Firewall uit?!? Is dat een goed idee? Welke poortjes gebruikt SAMBA? (in het geval van de 7080)? Die kan ik toch open zetten?jmderonde schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:26:
waarom via UPNP of DLNA?
Share de betreffende map op de server gewoon. Zet er gebruikersnaam en wachtwoord op en de firewall uit.
Ga dan vanuit de 7080 naar workgroup en daarna naar computernaam. Nu kan je de share selecteren. Voer gebruikersnaam en wachtwoord in en vink daarna aan dat je deze wil opslaan.
Nu kan je gewoon alle 7080 compatibele bestanden afspelen.
Verwijderd
Verwijderd
Je hebt met die vraag meer getypt dan nodig zou zijn geweest met een Google search.1of6Billion schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:53:
[...]
Firewall uit?!? Is dat een goed idee? Welke poortjes gebruikt SAMBA? (in het geval van de 7080)? Die kan ik toch open zetten?
Welkom op GoTVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:08:
Olla allen,
Wij hadden even een vraagje...past elke usb wifi adapter op de eminent 7080? Of moet je perse van dit merk een adapter gebruiken om op internet te komen met je WIFI?
bvd
[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 01-12-2010 08:53 ]
ARME AOW’er
me=n00b, thanks mèn..Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:10:
[...]
Je hebt met die vraag meer getypt dan nodig zou zijn geweest met een Google search.
Port 135/TCP - used by smbd
Port 137/UDP - used by nmbd
Port 138/UDP - used by nmbd
Port 139/TCP - used by smbd
Port 445/TCP - used by smbd
http://www.samba.org/samb...-samba.html#firewallports
Hier nog een em7080 met dit probleem. In eerste instantie met de 1.04.2 versie (waarmee de 7080 geleverd werd) bittorent wel werkend gekregen maar na de upgrade naar 1.04.12 zelfde problemen als hierboven gemeld.rra schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:36:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem met 1.04.12,
geen enkele download werkt (of anders zeer langzaam , 1 KB/s of zo),
en de web-pagina is zeer langzaam, geeft geen of foutieve informatie over de status van de bittorrent-downloads.
René
[ Voor 60% gewijzigd door killerbee1958 op 19-12-2010 22:11 ]
Verwijderd
Ik heb de BT directory gerenamed (hernoemt, zag er zo vreemd uit, dus zet het ff in het NL erbij
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
https://www.act-connectivity.com
Ik wilde net gaan melden dat ik een e-mail had gekregen met deze informatie en hij werkt goed!ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:29:
Mocht je met de huidige BT client problemen hebben, probeer dan eens de laatste beta met Transmission er in ipv. de standaard BTPD. Zie ook ons forum:
http://opensource.eminent...f=15&t=668&start=10#p3603
Wel even goed de documentatie lezen die er bij zit
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Verwijderd
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik een shortcut van een Share maak op mijn server.Hoe kan ik Shortcuts aanmaken?
My Shortcuts kun je 'vullen' door er heen te gaan in het menu, en dan op de blauwe toets te drukken. Kies "Toevoegen". Je geeft dan een naam, password en het ip-adres van je SAMBA server op. (Bijvoorbeeld het ip-adres van je pc of nas, die mappen deelt.)
Als je daarna de shortcut opent, logt hij automatisch op de server in, en laat hij de beschikbare shares zien. (die kun je ook weer 'als shortcut' opslaan overigens).
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Tevens vind ik het ook vervelend dat hij alle hidden shares laat zien (drive letter met een $ teken erachter).Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:47:
[...]
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik een shortcut van een Share maak op mijn server.
Ik kan wel een shortcut van de server zelf maken zoals hier beschreven word.
Maar als ik op die shortcut inlog en op een shared folder of driveletter ga staan en op de blauwe knop krijg ik geen menu om die share als shortcut op te slaan.
Verwijderd
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 20:26 ]
Ik heb hier totaal geen problemen met de EM7080 en een 2TB schijf van WD. Ik heb wel van het begin af gedraaid op EM7080_FW_1.0.4.11 en draai nu probleemloos op EM7080_FW_1.0.4.12Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:57:
ik speel de bestanden af van een interne harde schijf van 1tb met software 1.0.4.02
Natte krant (363218) (V.242)
Hmmm... dat maakt het downloaden van groot 1080P (Bluray) materiaal wel een stukje minder interessant, alhoewel dat natuurlijk gewoon 's nachts kan gebeuren... bedankt voor je antwoord!Grolsch schreef op woensdag 22 december 2010 @ 07:39:
mijn gevoel zegt dat het uitpakken/repairen/etc. net zo lang duurt als het downloaden.
ik download average zo'n 1300KB/sec dus zo'n 10 minuten downloaden en 10 minuten extracten.
De EM-7080 is een mediaspeler en geen downloadstation. Dat het kan is een ander verhaal. Ik download niets van nieuwsgroepen of zoiets maar zou dit dan gewoon via de PC doen, daar extracten en de 7080 gebruiken waarvoor hij is bedoeld.Grolsch schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:06:
Voorlaatst had ik 50GB te downloaden en dit duurde op een paar minuten na exact 24 GB voor m'n EM7080 hier klaar mee was.
Laten we uitgaan van een download gemiddelde van 1200KB/sec = +- 11,6 uur downloaden en dan dus 12,4 uur repairen/extracten.
ARME AOW’er
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Dan extract je dus over LAN? Op zich wel een optie, maar eigenlijk niet wat ik zoek in een htpc.. natuurlijk is dit gewoon een mediaplayer en zal ik gewoon wat meer uit moeten gevenDreke008 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:58:
Zo doe ik dat ook.
Ik heb Ziggo alles in 1 extra.
Download met 13,5 MB/s en laat Grabit alles uitpakken op de HD van de Eminent.
Gaat als een speer.
1. RTL en uitzendinggemist werken bij mij prima.S0epkip schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:07:
Overweeg ook een 7080 aan te schaffen, maar zit nog met twee dingen:
1) Werkt RTL gemist op het moment, met de update naar RTLXL, of alleen de uitzendingen zonder DRM?
Heb hier nergens een definitief antwoord op gevonden, sinds de service nogal eens ge-update wordt..
2) Hoe 'snel' werkt bij downloaden via usenet het unrarren van een gemiddelde 700MB divx bijvoorbeeld, wordt dit als snel ervaren?
Hmmz, wat zou dit regeltje inhouden:YuriV schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:14:
Er is nieuwe firmware 1.0.5.31 beta, gebouwd met de nieuwste SDK
Voor meer info zie:
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=15&t=755
Die vallen daar niet onder (staat wat verder in die thread)jmderonde schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:14:
[...]
Hmmz, wat zou dit regeltje inhouden:
- Alleen officieel ondersteunde webservices zijn nog in het apparaat aanwezig. (e.g. YouTube & Shoutcast)
valt daar nog wel RTL en UZG onder?
oeps, pagina 2 van de threadYuriV schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:52:
[...]
Die vallen daar niet onder (staat wat verder in die thread)
Het ligt een beetje aan de verwachtingen. Ik gebruik de EM7080 ook voor de downloads. Het electrisch verbruik is zo veel minder dan een willekeurige pc of laptop, dat ik de EM7080 gewoon 24/7 aan kan laten staan (als deze nog bezig is) zonder daar veel van terug te zien in het maandelijks stroomrekening.Guardian Angel schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:26:
[...]
De EM-7080 is een mediaspeler en geen downloadstation. Dat het kan is een ander verhaal. Ik download niets van nieuwsgroepen of zoiets maar zou dit dan gewoon via de PC doen, daar extracten en de 7080 gebruiken waarvoor hij is bedoeld.
ARME AOW’er
Ik heb net een nieuw abonnement bijn Ziggo. Daar had je 2 weken gratis uitzending gemist, Nu, na 2 weken niet meer.S0epkip schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:32:
Echt balen dat ze UZG en RTLXL eruit halen, voor mij een must op zo'n apparaat en de reden waarom ik 'toch maar' voor een HTPC ga!
ARME AOW’er
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Guardian Angel op 29-12-2010 14:20 ]
ARME AOW’er
Verwijderd
Guardian Angel schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:17:
Eminent stopt zelf een 2 TB HD in het apparaat. Je kunt dus gevoeglijk aannemen dat dit werkt. Zoniet dan zou Eminent een enorme blunder hebben gemaakt.
Overigens is het een heel stuk slimmer een EM 7080 te kopen en een aparte HD. Je bent behoorlijk goedkoper uit en het is een werkje van niets. De WD EARS die er standaard in zit is een HD waarbij wat problemen (kunnen) voorkomen door de ietwat aparte formatering van de HD. Dat ligt niet aan de Eminent maar aan Western Digital.
€ 72,= in de pricewatch.Kleineheino schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:48:
Toch vreemd dat Eminent zelf een HD er in zet waar problemen mee zijn. Ik vraag me af hoe je goedkoper uit kan zijn want een HD van 2TB kost meer dan 85 euro.
[...]
[ Voor 85% gewijzigd door Guardian Angel op 29-12-2010 23:43 ]
ARME AOW’er
je maakt de klasieke beginners fouttaz10 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:21:
ik heb hem vandaag gekocht bij de saturn, echt spot goedkoop , was goedkoper dan die met 1 tb.maar dus echt 199 euro
ben alleen nu aan het hannesen met de nzb server, heb de server ingevuld en vervolgens kan ik niet meer bij de server instellingen komen.
als ik naar config ga zie ik alleen nzbget serve rmaar niet mijn eigen ingevulde newserver, en ik krij gin het eerste scherm ook eenmelding over een map die niet bestaat.
Notice: Directory /home/user/nzbget/dst does not exist. Check option "CheckSpaceDir" in /opt/share/www/nzbgetweb/functions.php on line 338
iemand ???
[ Voor 91% gewijzigd door Grolsch op 30-12-2010 10:14 ]
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:13:
Hallo,
hoewel dit wellicht niet thuishoort in dit (problemen) topic wil ik de vraag toch stellen, want ik weet eigenlijk geen beter topic. Ik heb zojuist in de folder van de saturn een eminent 7080 gezien met 2 tb harde schijf voor 199 euro. Nu kan er voor zover ik weet slecht 1,5 tb in het apparaat, althans tot 1,5 wordt ondersteunt als ik het goed heb.
Kan dit dan kloppen of is dit klinklare onzin om mensen naar de winkel te lokken?
De folder is overigens hier te vinden, blz 7 staat ie.
http://www.saturn.nl/mcs/...r&navigationId=promotions
Was al een tijdje op zoek naar een mediaplayer en denk dat de 7080 het gaat worden, dit dit zou net goed uit komen
Alvast bedankt voor de info.
Groeten Twan
Hoe dan? dat zou ik ook wel willen!guapper schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:45:
je kunt wel 4 snelkoppelingen toewijzen aan de rode, groene, gele en blauwe knop van de afstandsbediening.
Telt dat ook?
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 13:28 ]
Verwijderd
Het moet toch gewoon in de firmware zitten, AC Ryan kan het toch ook en de chipset is identiek.Messje schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:09:
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=585 zal je je antwoord wel vinden.
ARME AOW’er
ARME AOW’er
Hoe doe je dat?guapper schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:45:
je kunt wel 4 snelkoppelingen toewijzen aan de rode, groene, gele en blauwe knop van de afstandsbediening.
Telt dat ook?
Top om te zien dat Eminent hier meeleest en actief meewerkt aan het oplossen van een probleem. Wat mij betreft een voorbeeld voor andere bedrijven.ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:32:
@Retir: Mogelijk iets teveel kracht gebruikt bij het ontkoppellen van de optische connector? Het is een industry-standaard poortje, die kunnen wel wat hebben natuurlijk. Kan ook puur toeval zijn, ik sluit niks uit. Neem even contact met ons op, dan komt dat in orde.
ARME AOW’er
Helemaal mee eens. De interface voor het afspelen van muziekbestanden laat veel te wensen over. Als je deze speler hoofdzakelijk voor muziek wilt gebruiken dan zou ik hem (op dit moment) niet nemen. Vooral het ontbreken van een goede interface en de mogelijkheid om muziekbestanden random af te spelen vind ik een enorme gemis.guapper schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 21:38:
Wat ik bedoel is dat je qua interface vrij beperkt bent.
Je kunt nummers afspelen of een hele playlist, maar daar houd het wel mee op. Dat doet de em7080 zeker voortreffelijk.
Als je een uitgebreide collectie hebt, 'zap' je jezelf een ongeluk om van het ene numer bij het andere te komen.
[ Voor 7% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 04-01-2011 12:10 ]
Er zijn 3 zaken die goed moeten staan.T.E schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:01:
Ik heb de Eminent 7080 en een geluidsysteem van Panasonic: de SC-PT550.
Nu krijg ik alleen geen dts of 5.1 surround geluid als ik een film afspeel op de 7080. Iemand enig idee hoe ik de instellingen moet instellen? Begrijp er helemaal niets van. Als ik de ps3 aansluit op de geluidsset heb ik wel gewoon 5.1 surround geluid.
Bij instellingen moet je dan RAW voorkiezen.T.E schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:01:
Ik heb de Eminent 7080 en een geluidsysteem van Panasonic: de SC-PT550.
Nu krijg ik alleen geen dts of 5.1 surround geluid als ik een film afspeel op de 7080. Iemand enig idee hoe ik de instellingen moet instellen? Begrijp er helemaal niets van. Als ik de ps3 aansluit op de geluidsset heb ik wel gewoon 5.1 surround geluid.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
OK, mijn schijven zijn vrij recent, dus ik hoop/denk hiermee geen problemen tegen te komen. De dubbele USB zal ik nu niet meer gebruikenACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:10:
....
Externe schijven zonder voeding: Er zijn wat oudere 2.5" schijven die veel stroom kunnen trekken van de USB poort bij het opspinnen. De USB poort levert maximaal 500mA. Ga je daar overheen kan het even hard werken worden voor de voeding van je EM7080. Bij langdurig (te hard) werken kan dit negatieve gevolgen hebben voor de voeding.
Edit: Schijf met zo'n dubbel-usb enkelvoudig aansluiten raad ik zeker af!
Overigens is gebrek aan kennis geen reden om niet zelf op zoek te gaan...om een recente post verder quoten(lees wellicht een paar posts ervoor voor context)bruce the boss schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:28:
Hallo,
Moet nu dus een andere kopen maar weet niet goed welke en vraag me af of dit een goede is: WD 1TB HDD SATA 3,5" WD10EARS
. geen 2,5" kopen i.p.v. deze 3,5"
Die ears van jou is een goede selectie.leuk_he schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:29:
[...]
(....)...
Evt op geluidsproduktie en verbruik(=warmte) letten.
Onderbouwing: beetje recente sata schijf haalt Met het grootste gemak 80 Megabyte/sec. De maximale bitrate van blue ray is 54 Megabit/sec (let op bit en byte hier, factor. Meer dan genoeg ruimte dus. Netwerk is 100 megabit/sec, heb je dus ook nog genoeg performance ruimte over.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Zo ik zat eerst heel lang te twijfelen over deze speler, maar nu ik dit zie ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Een van mijn twijfelpunten was RTLgemist/UZG, maar nu deze weg zijn verdwijnt dat voordeel ook. Daarnaast vondt ik de NZB-functie erg handig, maar ik bedacht mij ook al dat het extracten wel eens lang zou kunnen duren of de speler zou kunnen vertragen, omdat hij er simpelweg niet voor gemaakt is. Extracten op je pc gaat veel beterYuriV schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:52:
[...]
Die vallen daar niet onder (staat wat verder in die thread)
[ Voor 3% gewijzigd door RV op 05-01-2011 19:26 ]
Ben je je er van bewust dat dit een beta-versie van de firmware is? Het is geenszins zeker dat in de final-versie deze opties ook niet meer aanwezig zullen zijn.RV schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:25:
[...]
Zo ik zat eerst heel lang te twijfelen over deze speler, maar nu ik dit zie ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Een van mijn twijfelpunten was RTLgemist/UZG, maar nu deze weg zijn verdwijnt dat voordeel ook.
ARME AOW’er
NIET kopen, de EARS. Ik heb er 3 teruggebracht!bruce the boss schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:28:
WD 1TB HDD SATA 3,5" WD10EARS
Je kan volgens dit Forum pech hebben met de Fan, maar bij mij draait de 7080 al een half jaar continue en ik hoor de Fan absoluut niet! (en ik ben echt niet doofRV schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:25:
[...]
Helaas ben ik niet zo van een mediaspeler met fan.
Het extracten gaat een stuk beter op je pc. Maar op de Eminent duurt het ook geen uren hoor. Het gaat pas echt uren duren, wanneer je downloads incompleet zijn of beschadigd, en vervolgens via de PAR bestanden gerepareerd moeten worden. Daar missen de mediaspelers CPU kracht.RV schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:25:
[...]
Daarnaast vondt ik de NZB-functie erg handig, maar ik bedacht mij ook al dat het extracten wel eens lang zou kunnen duren of de speler zou kunnen vertragen, omdat hij er simpelweg niet voor gemaakt is. Extracten op je pc gaat veel beter. toch speler met potentie! Helaas ben ik niet zo van een mediaspeler met fan.
Heb hem net besteld ............swepie schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:07:
[...]
NIET kopen, de EARS. Ik heb er 3 teruggebracht!
1 ging gewoon dood en de andere 2 kwamen niet boven de 18Mbit/sec aan de SATA aansluiting op mijn PC.
In de Eminent performden ze ook niet. Iets te veel pech voor toeval. Kijk ook maar een op Google naar EARS. Niks dan ellende!
Heb nu mijn oude WD (EADS) ingebouwd en een 2TB Samsung disk en die doet het goed.
Ook de laatste final-firmware geprobeerd? Betaversies zijn in ontwikkeling dus daar kunnen bugs in voor komen.disturbedmind schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:54:
Mijn eminent 7080 draait op de beta firmware 1.0.5.31.
ARME AOW’er
Nog niet, ik heb ze alle 2 net een week dus ging gelijk alles updaten, maar als ik thuis ben zal ik de laatste final even proberen.Guardian Angel schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:02:
[...]
Al de laatste final-firmware geprobeerd. Betaversies zijn in ontwikkeling dus daar kunnen bugs in voor komen.
[ Voor 23% gewijzigd door disturbedmind op 07-01-2011 12:26 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq