• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou versie 1.0.4.12 downloaden http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.4.12.zip

[ Voor 51% gewijzigd door Guardian Angel op 25-11-2010 23:49 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Joh. :)

Natuurlijk, hij heeft immers een oudere versie.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt. Uitzending gemist werkt weer.

dank voor de hulp.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yoshirules schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:32:
Hoe kom ik achter het mac-adres van de em7080 zodat ik deze kan toevoegen in mijn beveiligde netwerk?
Alvast bedankt
Antwoord van een no-know als ik zou zijn: draai je em7080 om en lees het adres af op de onderkant, op het stickertje. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
jmderonde schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:26:
waarom via UPNP of DLNA?
Share de betreffende map op de server gewoon. Zet er gebruikersnaam en wachtwoord op en de firewall uit.
Ga dan vanuit de 7080 naar workgroup en daarna naar computernaam. Nu kan je de share selecteren. Voer gebruikersnaam en wachtwoord in en vink daarna aan dat je deze wil opslaan.
Nu kan je gewoon alle 7080 compatibele bestanden afspelen.
Firewall uit?!? Is dat een goed idee? Welke poortjes gebruikt SAMBA? (in het geval van de 7080)? Die kan ik toch open zetten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olla allen,

Wij hadden even een vraagje...past elke usb wifi adapter op de eminent 7080? Of moet je perse van dit merk een adapter gebruiken om op internet te komen met je WIFI?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1of6Billion schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:53:
[...]

Firewall uit?!? Is dat een goed idee? Welke poortjes gebruikt SAMBA? (in het geval van de 7080)? Die kan ik toch open zetten? :/
Je hebt met die vraag meer getypt dan nodig zou zijn geweest met een Google search.

Port 135/TCP - used by smbd
Port 137/UDP - used by nmbd
Port 138/UDP - used by nmbd
Port 139/TCP - used by smbd
Port 445/TCP - used by smbd

http://www.samba.org/samb...-samba.html#firewallports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De laatste tijd start de Eminent niet goed door. Ik krijg het boot logo te zien en als het langer duurt dan een seconde of 10 weet ik al genoeg. Het gaat dan door naar de 20 seconden en daarna een zwart scherm. Normaal gesproken binnen een paar seconden na dit zwarte scherm het hoofdmenu maar dan niet. Uitzetten is een minuut of 5 wachten is dan de oplossing.

Ik heb de laatste firmware geinstalleerd en deze problemen lijken te ontstaan sinds deze firmware. Soms scheelt het om de netwerkkabel voor het opstarten los te maken maar niet altijd.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn en vooral hoe het op te lossen? Niet handig voor een filmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:08:
Olla allen,

Wij hadden even een vraagje...past elke usb wifi adapter op de eminent 7080? Of moet je perse van dit merk een adapter gebruiken om op internet te komen met je WIFI?

bvd
Welkom op GoT :)

Passen zal elke USB-adapter maar werken is een ander verhaal. Wil je problemen voorkomen is hun eigen adapter uiteraard de beste keus.

@hemiparo
Sinds de laatste firmware doet de mijne inderdaad soms ook vreemd. Duurt enige tijd voor mijn PC gevonden wordt, soms niet en dan weer wel. Ik moet nog zoeken of het aan mijn HD ligt waarvan ik afspeel. Die staat meestal in de slaapstand en moet dan opspinnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 01-12-2010 08:53 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Laatst online: 08-09 07:53
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:10:
[...]

Je hebt met die vraag meer getypt dan nodig zou zijn geweest met een Google search.

Port 135/TCP - used by smbd
Port 137/UDP - used by nmbd
Port 138/UDP - used by nmbd
Port 139/TCP - used by smbd
Port 445/TCP - used by smbd

http://www.samba.org/samb...-samba.html#firewallports
me=n00b, thanks mèn.. ;)
alleen de bovenste stond nog niet open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
heb een probleem als de mediaspeler aanzet via de afstandbediening en dan uitzet en de volgende dag wil ik hem via de afstandbediening weer aanzetten doet hij het niet moet ik via de knop aan de achterkant doen.
wie weet wat het probleem is en de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:00
rra schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:36:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met 1.04.12,
geen enkele download werkt (of anders zeer langzaam , 1 KB/s of zo),
en de web-pagina is zeer langzaam, geeft geen of foutieve informatie over de status van de bittorrent-downloads.

René
Hier nog een em7080 met dit probleem. In eerste instantie met de 1.04.2 versie (waarmee de 7080 geleverd werd) bittorent wel werkend gekregen maar na de upgrade naar 1.04.12 zelfde problemen als hierboven gemeld.

Gezocht op eminent website en via google maar geen oplossing kunnen vinden.

Tijd om de eminent helpdesk te bellen ben ik bang, Update hieronder

Zojuist contact gehad met een uiterst correcte helpdesk van eminent (en snel ook)

Tip om dit probleem op te lossen.

1. Formateer de harde schijf na het upgraden van de firmware
2. reinstalleer de samba server en bittorent client via menu systeem uitbreidingen installeren

(Even wel reeds gedownloade content veilig stellen voor de format ;) )

Mocht bovenstaande niet helpen dan via de netwerkshare vanaf een pc de BT map verwjideren. (deze wordt automatisch weer aangemaakt na opstarten bittorent client)

Met bovenstaande stappen zou het allemaal weer moeten werken.

Vanvond even proberen. Ik zal het resultaat daarvan hier ook posten

UPdate

Toen ik vanavond thuiskwam constateerde ik eerst tot mijn verrassing dat de twee torrents wel succesvol gedownload waren.
Dit ondanks de onduidelijke status op de webinterface van de em7080.

Eerst even de files gesaved op een lokale hd (dat nam overigens wel heel veel tijd in beslag, de copy naar een usb disk is dus heel langzaam)

Vervolgens de HDD geformateerd en samba en bittorrent en nzb server weer geinstalleerd.

Echter na uploaden van een nieuwe torrent wederom geen duidelijke status in webinterface. Ik laat even de torrent vannacht doorlopen en kijk morgen nog even wat het verwijderen van de BT map doet (dit heb ik nog niet geprobeerd)

Na de update ook nog de directory BT verwijderd doch dit loste het probleem niet op maar op onderstaande link vond ik wel de oplossing

http://opensource.eminent...f=15&t=668&start=10#p3603

LET OP: Het adres van de webpagina van je nieuwe bittorent client veranderd in

em7080:9090 (ik zie vaak dat men de poort 9090 opmerking in de post mist, vandaar hier maar even expliciet bij vermeld

succes

[ Voor 60% gewijzigd door killerbee1958 op 19-12-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag:
na een paar maanden uitermate tevreden dit apparaat gebruikt te hebben en inmiddels 600Gb op de harde schijf te hebben staan, nu plotseling problemen
ik heb een crash van Vista gehad en heb via recovery alles opnieuw moeten installeren.

Vóór de crash, probleemloos contact zowel via Samba als via netwerk, en natuurlijk ook via de NZB server,
ook vanuit mijn laptop ( ook Vista)

Na de crash, alles opnieuw opgezet
EM7080 werkt nog steeds, via de NZB server, ik kan dus wel downloaden en dit proces volgen maar als ik via het netwerk de player wil benaderen blijft hij onzichtbaar ?!?!?
In netwerkcentrum staat alles goed ( gekopieerd van laptop, die niet gecrasht is !)

FW geupdate naar 1.0.4.12
Samba is actief, maar laat alleen 'WORKGROUP' zien en geen gedeelde schijven ?

wat zie ik aan settings over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb de BT directory gerenamed (hernoemt, zag er zo vreemd uit, dus zet het ff in het NL erbij ;) ) naar BT_bck. Ik keek weer naar de torrent pagina na een reboot en daar stonden m'n torrents in de lijst, wel lekker niets te doen.

Er was wel een nieuwe BT dir aangemaakt, maar daar stond niets in. Vervolgens heb ik de torrents kunnen verwijderen (lukte me eerst ook niet, omdat ze weer verdwenen na 2 seconden). Nu heb ik een nieuwe toegevoegd en heb ik weer hetzelfde effect als van eerder.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Mocht je met de huidige BT client problemen hebben, probeer dan eens de laatste beta met Transmission er in ipv. de standaard BTPD. Zie ook ons forum:

Wel even goed de documentatie lezen die er bij zit :)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:29:
Mocht je met de huidige BT client problemen hebben, probeer dan eens de laatste beta met Transmission er in ipv. de standaard BTPD. Zie ook ons forum:

Wel even goed de documentatie lezen die er bij zit :)
Ik wilde net gaan melden dat ik een e-mail had gekregen met deze informatie en hij werkt goed!

hartstikke bedankt!

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik Shortcuts aanmaken?
My Shortcuts kun je 'vullen' door er heen te gaan in het menu, en dan op de blauwe toets te drukken. Kies "Toevoegen". Je geeft dan een naam, password en het ip-adres van je SAMBA server op. (Bijvoorbeeld het ip-adres van je pc of nas, die mappen deelt.)

Als je daarna de shortcut opent, logt hij automatisch op de server in, en laat hij de beschikbare shares zien. (die kun je ook weer 'als shortcut' opslaan overigens).
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik een shortcut van een Share maak op mijn server.
Ik kan wel een shortcut van de server zelf maken zoals hier beschreven word.
Maar als ik op die shortcut inlog en op een shared folder of driveletter ga staan en op de blauwe knop krijg ik geen menu om die share als shortcut op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,
ik wil het liefste mijn films/ dvd van mijn pc naar de interne HD van de eminent downloaden. (met newsleecher)
het dowloaden via de interface gaat heel vaak fout namelijk.

ik download gewoon naar mijn pc en dan laat ik hem extracten naar mijn interne hd van de eminent. Dit gaat alleen heel langzaam. (heb een draadloos netwerk)

Weet iemand of dit misschien sneller kan? Of doe ik misschien iets niet goed met dowloaden via de interface misschien.

alvast bedankt voor eventueel advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:55

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

als ik jou was zou ik het laten uitpakken op je pc,
om vervolgens met een programma zoals alwayssync (heel klein simpel programma) alles laten synchroniseren naar je mediaplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke zal ik eens gaan testen. Als je een dvd synct hoelang zal dit ongeveer duren? draadloos netwerk, onsbrabant net.

dank je tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:37
een wireless G netwerk is max 11Mbit, dus zeg maar 1MB / sec, een DVD is 5000MB dus 5000/60/60=1,38 uur :)

Wireless N is veel sneller.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:47:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik een shortcut van een Share maak op mijn server.
Ik kan wel een shortcut van de server zelf maken zoals hier beschreven word.
Maar als ik op die shortcut inlog en op een shared folder of driveletter ga staan en op de blauwe knop krijg ik geen menu om die share als shortcut op te slaan.
Tevens vind ik het ook vervelend dat hij alle hidden shares laat zien (drive letter met een $ teken erachter).
Ik heb dit proberen op te lossen door gewoon de hele drive te sharen inplaats van de folders op de drive.
Maar dat gaf als resultaat dat hij de drive 2 keer laat zien ( een zonder $ erachter en een met $ erachter).

• Grolsch
Misschien handig voor degenen die ook onderstaande melding krijgen (ik had hem al voor de 2e keer)

Could not load diskstate due file version mismatch

Deze melding wordt veroorzaakt als de Eminent EM7080 wordt uitgeschakeld terwijl de NZB cliënt aan het downloaden / extracten is.

Wat bij mij nu helpt is het volgende.

EM7080 uitschakelen
USB kabel aan de achterkant van de eminent aansluiten op je computer/laptop
EM7080 inschakelen
Op de laptop/PC via deze computer een scandisk uitvoeren op de "externe HDD" (die van de eminent dus)
Alleen een vinkje zetten bij "fouten in het bestandsysteem automatisch corrigeren".
Als dit gelukt is in de root van de schijf de map ".nzbget" verwijderen(is een verborgen map, dus eventueel dit inschakelen) en in de map download ook de map nzbget verwijderen.
Vervolgens via "hardware veilig verwijderen" de schijf ontkoppelen.
Schakel de EM7080 uit
USB kabels verwijderen
Schakel de EM7080 in

Wacht vervolgens 5 minuten, de NZBGET cliënt wordt weer opnieuw geïnstalleerd en ga weer naar http://ip.adres.van.EM7080:8080, en vul hier alle gegevens weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb voor nieuwsgroepen een betaalde server, maar ik kan ook onsbrabantnet gebruiken. Ik zie dat je bij nzb client meerdere servers kunt invullen.

Gebruikt hij deze dan ook beide? (zodat de download snelheid hoger is, bij newsleecher kan dit)

als dit kan, kun je ergens zien welke server(s) er gebruikt wordt (en)

alvast dank voor de reacties/hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 17-09 22:46
Heb het zelf nooit geprobeerd met 2 servers, maar ik zou zeggen: probeer het eens.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, Heb sinds een tijdje deze player maar ik heb steeds het probleem dat de speler bestanden groter dan zo'n 11 a 12 gig niet goed afspeelt. krijg vaak een melding van -io fout afspelen gestopt- of - media is verwijderd-!
ik speel de bestanden af van een interne harde schijf van 1tb met software 1.0.4.02
Ik wil zo graag bluray bestanden afspelen van 40 gig maar het lukt niet, wie helpt me aub

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swepie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:57:
ik speel de bestanden af van een interne harde schijf van 1tb met software 1.0.4.02
Ik heb hier totaal geen problemen met de EM7080 en een 2TB schijf van WD. Ik heb wel van het begin af gedraaid op EM7080_FW_1.0.4.11 en draai nu probleemloos op EM7080_FW_1.0.4.12
Hij speelt alles af, ISO, BluRay e.d. dus ik zou eerst maar eens naar 11 of 12 upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:40
Overweeg ook een 7080 aan te schaffen, maar zit nog met twee dingen:

1) Werkt RTL gemist op het moment, met de update naar RTLXL, of alleen de uitzendingen zonder DRM?
Heb hier nergens een definitief antwoord op gevonden, sinds de service nogal eens ge-update wordt..

2) Hoe 'snel' werkt bij downloaden via usenet het unrarren van een gemiddelde 700MB divx bijvoorbeeld, wordt dit als snel ervaren?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
mijn gevoel zegt dat het uitpakken/repairen/etc. net zo lang duurt als het downloaden.

ik download average zo'n 1300KB/sec dus zo'n 10 minuten downloaden en 10 minuten extracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 08:15
Er is nieuwe firmware 1.0.5.31 beta, gebouwd met de nieuwste SDK

Voor meer info zie:
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=15&t=755

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Grolsch schreef op woensdag 22 december 2010 @ 07:39:
mijn gevoel zegt dat het uitpakken/repairen/etc. net zo lang duurt als het downloaden.

ik download average zo'n 1300KB/sec dus zo'n 10 minuten downloaden en 10 minuten extracten.
Hmmm... dat maakt het downloaden van groot 1080P (Bluray) materiaal wel een stukje minder interessant, alhoewel dat natuurlijk gewoon 's nachts kan gebeuren... bedankt voor je antwoord!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Voorlaatst had ik 50GB te downloaden en dit duurde op een paar minuten na exact 24 GB voor m'n EM7080 hier klaar mee was.

Laten we uitgaan van een download gemiddelde van 1200KB/sec = +- 11,6 uur downloaden en dan dus 12,4 uur repairen/extracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Grolsch schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:06:
Voorlaatst had ik 50GB te downloaden en dit duurde op een paar minuten na exact 24 GB voor m'n EM7080 hier klaar mee was.

Laten we uitgaan van een download gemiddelde van 1200KB/sec = +- 11,6 uur downloaden en dan dus 12,4 uur repairen/extracten.
De EM-7080 is een mediaspeler en geen downloadstation. Dat het kan is een ander verhaal. Ik download niets van nieuwsgroepen of zoiets maar zou dit dan gewoon via de PC doen, daar extracten en de 7080 gebruiken waarvoor hij is bedoeld.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Zo doe ik dat ook.
Ik heb Ziggo alles in 1 extra.
Download met 13,5 MB/s en laat Grabit alles uitpakken op de HD van de Eminent.
Gaat als een speer.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

• S0epkip
Dreke008 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:58:
Zo doe ik dat ook.
Ik heb Ziggo alles in 1 extra.
Download met 13,5 MB/s en laat Grabit alles uitpakken op de HD van de Eminent.
Gaat als een speer.
Dan extract je dus over LAN? Op zich wel een optie, maar eigenlijk niet wat ik zoek in een htpc.. natuurlijk is dit gewoon een mediaplayer en zal ik gewoon wat meer uit moeten geven :)

PVO

• Grolsch
Ik vind het juist perfect voor mijn doeleinden.
Ik heb Ziggo Z2, dus heel snel downloaden kan ik toch niet, ik selecteer een aantal films om te downloaden, en 1 a 2 dagen later staan ze er allemaal op :) Mij hoor je niet klagen.

Ik heb JUIST de EM7080 gekocht ivm de NZBget functie.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:01
S0epkip schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:07:
Overweeg ook een 7080 aan te schaffen, maar zit nog met twee dingen:

1) Werkt RTL gemist op het moment, met de update naar RTLXL, of alleen de uitzendingen zonder DRM?
Heb hier nergens een definitief antwoord op gevonden, sinds de service nogal eens ge-update wordt..

2) Hoe 'snel' werkt bij downloaden via usenet het unrarren van een gemiddelde 700MB divx bijvoorbeeld, wordt dit als snel ervaren?
1. RTL en uitzendinggemist werken bij mij prima.
2. Downloaden gaat bij mij via Synology NAS, 's nachts.

• jmderonde
Hmmz, wat zou dit regeltje inhouden:

- Alleen officieel ondersteunde webservices zijn nog in het apparaat aanwezig. (e.g. YouTube & Shoutcast)

valt daar nog wel RTL en UZG onder?

• YuriV
jmderonde schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:14:
[...]

Hmmz, wat zou dit regeltje inhouden:

- Alleen officieel ondersteunde webservices zijn nog in het apparaat aanwezig. (e.g. YouTube & Shoutcast)

valt daar nog wel RTL en UZG onder?
Die vallen daar niet onder (staat wat verder in die thread)

• jmderonde
YuriV schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:52:
[...]

oeps, pagina 2 van de thread :)
Dankje.

Maarre, dan ook voor mij geen nieuwe firmware.
Gebruik alleen UZG/RTL, die andere webservices kunnen me gestolen worden

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Is er een simpele manier om van die zwarte skin af te komen?
Ik gebruik EM7080_FW_1.0.4.12

Snap niet dat je nog steeds niet via het menu van skins kan wisselen!

• S0epkip
Echt balen dat ze UZG en RTLXL eruit halen, voor mij een must op zo'n apparaat en de reden waarom ik 'toch maar' voor een HTPC ga!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:29
Guardian Angel schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:26:
[...]

De EM-7080 is een mediaspeler en geen downloadstation. Dat het kan is een ander verhaal. Ik download niets van nieuwsgroepen of zoiets maar zou dit dan gewoon via de PC doen, daar extracten en de 7080 gebruiken waarvoor hij is bedoeld.
Het ligt een beetje aan de verwachtingen. Ik gebruik de EM7080 ook voor de downloads. Het electrisch verbruik is zo veel minder dan een willekeurige pc of laptop, dat ik de EM7080 gewoon 24/7 aan kan laten staan (als deze nog bezig is) zonder daar veel van terug te zien in het maandelijks stroomrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Prima toch? Je kunt zeker niet verwachten dat het ding zich gedraagt als een PC.

@S0epkip....
Het is een beta dus het kán in de final zitten.

Een HTPC hoeft niet veel te kosten, kijk maar eens in V&A.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swepie
S0epkip schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:32:
Echt balen dat ze UZG en RTLXL eruit halen, voor mij een must op zo'n apparaat en de reden waarom ik 'toch maar' voor een HTPC ga!
Ik heb net een nieuw abonnement bijn Ziggo. Daar had je 2 weken gratis uitzending gemist, Nu, na 2 weken niet meer.
Mooi als je dan met de Eminent toch de uitzendeing gedurende 1 week kan downloaden.
Echt slecht als dat uit de nioeuwe final wordt gehaald :( :(
Voor mij ook een reden om op de ouder release te blijven! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 20:12
Weet iemand een vervanger voor de EM4576 Wlan stick? Hier bij de elektro shop moeten ze hem bestellen en dit duurt 3 weken... (Heb geen zin om er een stuk voor te rijden of 3 weken te wachten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Daar schijnt geen vervanger voor te zijn. Staat volgens mij al ergens in dit topic genoemd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

hoewel dit wellicht niet thuishoort in dit (problemen) topic wil ik de vraag toch stellen, want ik weet eigenlijk geen beter topic. Ik heb zojuist in de folder van de saturn een eminent 7080 gezien met 2 tb harde schijf voor 199 euro. Nu kan er voor zover ik weet slecht 1,5 tb in het apparaat, althans tot 1,5 wordt ondersteunt als ik het goed heb.
Kan dit dan kloppen of is dit klinklare onzin om mensen naar de winkel te lokken?
De folder is overigens hier te vinden, blz 7 staat ie.
http://www.saturn.nl/mcs/...r&navigationId=promotions

Was al een tijdje op zoek naar een mediaplayer en denk dat de 7080 het gaat worden, dit dit zou net goed uit komen :)

Alvast bedankt voor de info.

Groeten Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Eminent stopt zelf een 2 TB HD in het apparaat. Je kunt dus gevoeglijk aannemen dat dit werkt. Zoniet dan zou Eminent een enorme blunder hebben gemaakt.

Overigens is het een heel stuk slimmer een EM 7080 te kopen en een aparte HD. Je bent behoorlijk goedkoper uit en het is een werkje van niets. De WD EARS die er standaard in zit is een HD waarbij wat problemen (kunnen) voorkomen door de ietwat aparte formatering van de HD. Dat ligt niet aan de Eminent maar aan Western Digital.

[ Voor 52% gewijzigd door Guardian Angel op 29-12-2010 14:20 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan is het raar dat ze op hun site zetten dat de 7080 'geschikt is voor een interne sata schijf van 1,5 tb'

http://www.eminent-online...oor-interne-harddisk.html

Ga denk ik maar eens naar de winkel om te kijken :)

In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De tekst op de website is waarschijnlijk niet bijgewerkt.
Toen de em7080 werd uitgebracht kon hij niet met een grotere schijf getest worden, omdat die er toen nog niet waren misschien.

Stuur ze een email zou ik zeggen, dat zullen ze vast weten te waarderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Toch vreemd dat Eminent zelf een HD er in zet waar problemen mee zijn. Ik vraag me af hoe je goedkoper uit kan zijn want een HD van 2TB kost meer dan 85 euro.
Guardian Angel schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:17:
Eminent stopt zelf een 2 TB HD in het apparaat. Je kunt dus gevoeglijk aannemen dat dit werkt. Zoniet dan zou Eminent een enorme blunder hebben gemaakt.

Overigens is het een heel stuk slimmer een EM 7080 te kopen en een aparte HD. Je bent behoorlijk goedkoper uit en het is een werkje van niets. De WD EARS die er standaard in zit is een HD waarbij wat problemen (kunnen) voorkomen door de ietwat aparte formatering van de HD. Dat ligt niet aan de Eminent maar aan Western Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

ik heb hem vandaag gekocht bij de saturn, echt spot goedkoop , was goedkoper dan die met 1 tb.maar dus echt 199 euro
ben alleen nu aan het hannesen met de nzb server, heb de server ingevuld en vervolgens kan ik niet meer bij de server instellingen komen.
als ik naar config ga zie ik alleen nzbget serve rmaar niet mijn eigen ingevulde newserver, en ik krij gin het eerste scherm ook eenmelding over een map die niet bestaat.

Notice: Directory /home/user/nzbget/dst does not exist. Check option "CheckSpaceDir" in /opt/share/www/nzbgetweb/functions.php on line 338

iemand ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Misschien de website Eminent eens bekijken?
Kleineheino schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:48:
Toch vreemd dat Eminent zelf een HD er in zet waar problemen mee zijn. Ik vraag me af hoe je goedkoper uit kan zijn want een HD van 2TB kost meer dan 85 euro.
[...]
€ 72,= in de pricewatch. :)

[ Voor 85% gewijzigd door Guardian Angel op 29-12-2010 23:43 ]

ARME AOW’er

• Grolsch
ik heb er ook een 2TB schijf inzitten en dat werkt vlekkeloos.
taz10 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:21:
ik heb hem vandaag gekocht bij de saturn, echt spot goedkoop , was goedkoper dan die met 1 tb.maar dus echt 199 euro
ben alleen nu aan het hannesen met de nzb server, heb de server ingevuld en vervolgens kan ik niet meer bij de server instellingen komen.
als ik naar config ga zie ik alleen nzbget serve rmaar niet mijn eigen ingevulde newserver, en ik krij gin het eerste scherm ook eenmelding over een map die niet bestaat.

Notice: Directory /home/user/nzbget/dst does not exist. Check option "CheckSpaceDir" in /opt/share/www/nzbgetweb/functions.php on line 338

iemand ???
je maakt de klasieke beginners fout :P

Je moet bij server niets veranderen, want dat is namelijk de nzbget server zelf.
Onder config moet je het knopje "news server hebben" ipv server :)

Wat je kunt doen is ff in de root van je HDD de hidden map .nzb weggooien en onder download de map nzbget weggooien

Vervolgens de em7080 restarten en vervolgens wordt nzbget opnieuw geinstalleerd (let op, kan wel 5 minuten in beslag nemen).

Als dit te ingewikkeld is en je hebt nog niets op je HDD staan kun je ook altijd je HDD formateren mbv de em7080

[ Voor 91% gewijzigd door Grolsch op 30-12-2010 10:14 ]

• Kleineheino
Vandaag bericht gehad van Eminent. Problemen met WD EARS schijven zijn opgelost. Ik neem aan dat deze schijven wel goed zijn want inderdaad zal Eminent geen risico willen nemen.
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:13:
Hallo,

hoewel dit wellicht niet thuishoort in dit (problemen) topic wil ik de vraag toch stellen, want ik weet eigenlijk geen beter topic. Ik heb zojuist in de folder van de saturn een eminent 7080 gezien met 2 tb harde schijf voor 199 euro. Nu kan er voor zover ik weet slecht 1,5 tb in het apparaat, althans tot 1,5 wordt ondersteunt als ik het goed heb.
Kan dit dan kloppen of is dit klinklare onzin om mensen naar de winkel te lokken?
De folder is overigens hier te vinden, blz 7 staat ie.
http://www.saturn.nl/mcs/...r&navigationId=promotions

Was al een tijdje op zoek naar een mediaplayer en denk dat de 7080 het gaat worden, dit dit zou net goed uit komen :)

Alvast bedankt voor de info.

Groeten Twan

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Even een vraag, is het mogelijk met de Eminent meerder directe shortcuts te maken naar een bepaalde map?

Het liefst zou ik, wanneer ik op Films klik in het hoofdmenu, daaronder de juiste mappen zien staan waar ik moet kijken. Oké het mag dan nog zijn dat je eerst moet bevestigen dat het de interne HDD is of Samba maar dan wil ik eigenlijk niet alle andere mappen zien die daar ook staan.

Op mijn good old xbox 1 met xbmc is dat prima te regelen, het zou mooi zijn dat de Eminent dat ook zou kunnen.. Ik kan in ieder geval niet vinden hoe ik dat zou moeten instellen.

• guapper
je kunt wel 4 snelkoppelingen toewijzen aan de rode, groene, gele en blauwe knop van de afstandsbediening.
Telt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
guapper schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:45:
je kunt wel 4 snelkoppelingen toewijzen aan de rode, groene, gele en blauwe knop van de afstandsbediening.
Telt dat ook?
Hoe dan? dat zou ik ook wel willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zou ik ook wel willen weten, de handleiding van Eminent zegt daar niets over.( ook niet de pdf )

Tevens heb ik nog een vraag/opmerking.
Ik zag bij een Ac ryan dat je met de repeat toets kan selecteren dat muziekbestanden random worden afgespeeld.
Je moet daarvoor meerdere keren op de repeat toets drukken.

Zover ik heb kunnen zien kan dit bij de Eminent niet (alleen maar keuze uit herhalen aan/uit)
Of gaat het bij de Eminent op een andere manier?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Laatst online: 09:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet toch gewoon in de firmware zitten, AC Ryan kan het toch ook en de chipset is identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De chipset is dan misschien hetzelfde, de firmware is waarmee een fabrikant zich onderscheid. Die random functie zit niet in de chipset maar in de software. Aangezien die niet opensource is, kan een dergelijke functie niet zomaar worden overgenomen. Wellicht hebben ze zelfs een patent op de gebruikte code.

De link die je hierboven ziet verwijst naar een methode waarmee je zelf een dergelijke functie kan toevoegen, maar het wordt dus niet door Eminent ondersteunt.
Wat betreft muziekfunctionaliteit is de em7080 mij overigens ook zwaar tegengevallen. Daarvoor heeft een NMT meer opties/software.

Als je je mediaspeler (veel) voor het afspelen van muziek wil gebruiken, zou ik zeker ff verder kijken; ik vindt de em7080 daarvoor op het moment totaal niet geschikt.
Daarvoor zou ik zelf graag iets zien in de vorm van een playlist (via web interface?) met drag-and-drop functionaliteit zoals bijvoorbeeld in WinAMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De EM7080 ondersteunt juist die formaten die belangrijk zijn voor het afspelen van de beste kwaliteit muziek. Totaal niet geschikt is wat dat betreft een opmerking die dus totaal niet klopt, maar omdat dit een eigen mening is die niet kan worden gestaaft met feiten.laat ik het hier maar bij.

Dat je een bepaalde functionaliteit mist, prima. Ik mis helemaal niets, mij gaat het om datgene waarin de EM7080 uitblinkt. Het afspelen van muziek.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Wat ik bedoel is dat je qua interface vrij beperkt bent.
Je kunt nummers afspelen of een hele playlist, maar daar houd het wel mee op. Dat doet de em7080 zeker voortreffelijk.

Als je een uitgebreide collectie hebt, 'zap' je jezelf een ongeluk om van het ene numer bij het andere te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb alleen gedigitaliseerde complete albums, iets van >10.000 gok ik, en dan is het inderdaad even zoeken. Alhoewel, goed catalogiseren does the trick for me. Zoals het bij mij in CD-kasten staat, staat het ook op mijn harde schijven. Artiest, Album op volgorde van het eerste uitkomen van de LP/CD.

Wil ik een bepaald nummer afspelen zal ik wel moeten weten wie de artiest is en op welk album het staat. Dat wijkt ook weer niet af met de originelen in de kast waar ik me af en toe ook suf pieker wie wat waar. :)

Hoe de interface, voor mij, verbeterd kan worden? Ik zou graag via hoezen kunnen zoeken. Dat zegt me soms meer dan de naam van een artiest.

Films ontbreken bij mij vrijwel totaal, hooguit een behoorlijk aantal live-concerten maar die staan er gewoon tussen. Wat dat betreft onthou ik gelukkig nog veel. Tja, het is al bijna 50 jaar mijn hobby. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
guapper schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:45:
Telt dat ook?
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Mmmh gisteren even de Eminent direct aan de pc gekoppeld omdat ik veel data ineens erop moest zetten, via USB verloopt dat nu eenmaal sneller.

Zet ik de Eminent terug en wil alles weer goed aansluiten, zie ik dat de optische uitgang niet meer goed is, het ' grijze klepje' is afgebroken en daardoor kan ik nu niet meer de optische kabel erin doen.. fragiele constructie is dat dan op zo'n manier. Overmorgen maar eens contact opnemen met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okietor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08 09:47
Ik heb een probleem, mischien is er al over gesproken ma kan het niet vinden in de topic (of ik toets het verkeerd in ). Ik wou graag een externe harde schijf van 500gb aan de em7080 aansluiten (heeft 2 usb sticks er aan zitten ( 1 gewone en 1 voor exstra power). Nu is het probleem dat hij niet meer aan gaat in het menu ik dan dus de usb niet aan kliken terwijl dit wel een paar keer gewerkt heeft met de zelfde harde schijf ? Iemand een idee hoe ik het weer werkend krijg? Het is ee. Apollo 25 phdd - 500gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Retir: Mogelijk iets teveel kracht gebruikt bij het ontkoppellen van de optische connector? Het is een industry-standaard poortje, die kunnen wel wat hebben natuurlijk. Kan ook puur toeval zijn, ik sluit niks uit. Neem even contact met ons op, dan komt dat in orde.

@Oscarbuitenhuis:Dat is dus een schijf zonder losse voeding?En je bedoelt, de USB kabel heeft een splitsing, waardoor hij in twee poorten tegelijk kan, om genoeg stroom te zuigen? Ik adviseer deze opstelling niet te gebruiken, mogelijk zal je voeding oververhit raken en doorbranden, daar willen we niet verantwoordelijk voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2022
Hallo,
Ik heb nu enkele weken een EM7080 zonder harde schijf (aangekocht na het forum hier herhaaldelijk te hebben doorgespit) en ik ben er totnogtoe heel tevreden over. Hij speelt alles af wat ik wil, inclusief blu ray rips(m2ts met interne ondertitels), zodat ik de originele schijfjes heel kan houden wanneer de neefjes op bezoek zijn.

Een probleem : bij gebruik shoutcast gaat het toestel van tijd tot tijd herstarten na het bufferen. Uit- en aanzetten helpt meestal wel (dan kan ik weer gewoon naar een station luisteren) maar ik ben er zo geen voorstander van om dit regelmatig te moeten doen. Van de helpdesk kreeg ik een mail dat ik een harde schijf moet inbouwen om het probleem te verhelpen. Nu wil ik dat best wel doen op voorwaarde dat het probleem hiermee dan ook echt is opgelost, anders heeft het voor mij geen zin een schijf in te bouwen Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad en op deze manier hebben opgelost ? Excuses als ik er in dit topic overheen heb gekeken.

@ Eminent : ik gebruik ook alleen maar externe harde schijven zonder losse voeding om mijn films te bekijken. Tot nog toe geen problemen. Weliswaar is er steeds slechts één usb aansluiting in gebruik. Hopelijk kan het op deze manier geen kwaad. Ik had met mijn vorige speler geen problemen op deze manier, maar deze speelt nog meer bestanden af zoals ik het wil.

@ oscarbuitenhuis : ik heb ook zo'n schijf met 2 usb sticks, maar het is voldoende dat je er slechts eentje aansluit. Speelt perfect en kan misschien geen kwaad ?

Ik werk met firmware 1.0.4.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:32:
@Retir: Mogelijk iets teveel kracht gebruikt bij het ontkoppellen van de optische connector? Het is een industry-standaard poortje, die kunnen wel wat hebben natuurlijk. Kan ook puur toeval zijn, ik sluit niks uit. Neem even contact met ons op, dan komt dat in orde.
Top om te zien dat Eminent hier meeleest en actief meewerkt aan het oplossen van een probleem. Wat mij betreft een voorbeeld voor andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik heb de Eminent 7080 en een geluidsysteem van Panasonic: de SC-PT550.

Nu krijg ik alleen geen dts of 5.1 surround geluid als ik een film afspeel op de 7080. Iemand enig idee hoe ik de instellingen moet instellen? Begrijp er helemaal niets van. Als ik de ps3 aansluit op de geluidsset heb ik wel gewoon 5.1 surround geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kijk eens bij de instellingen van de audio. Daar kun je het e.e.a. instellen. Kwestie van proberen want het kan geen kwaad.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
guapper schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 21:38:
Wat ik bedoel is dat je qua interface vrij beperkt bent.
Je kunt nummers afspelen of een hele playlist, maar daar houd het wel mee op. Dat doet de em7080 zeker voortreffelijk.

Als je een uitgebreide collectie hebt, 'zap' je jezelf een ongeluk om van het ene numer bij het andere te komen.
Helemaal mee eens. De interface voor het afspelen van muziekbestanden laat veel te wensen over. Als je deze speler hoofdzakelijk voor muziek wilt gebruiken dan zou ik hem (op dit moment) niet nemen. Vooral het ontbreken van een goede interface en de mogelijkheid om muziekbestanden random af te spelen vind ik een enorme gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Yup, je heb totaal geen muziekspeler interface, waardoor het maar gokken is welk nummer aan de beurt is en iedere keer moet je handmatig naar een nieuwe CD bladeren en op play klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'Totaal geen muziekspeler interface' is wat overdreven. Je wist dat je met de 'i' toets een 'now playing' overzicht links onder in beeld krijgt?

Externe schijven zonder voeding: Er zijn wat oudere 2.5" schijven die veel stroom kunnen trekken van de USB poort bij het opspinnen. De USB poort levert maximaal 500mA. Ga je daar overheen kan het even hard werken worden voor de voeding van je EM7080. Bij langdurig (te hard) werken kan dit negatieve gevolgen hebben voor de voeding.

Edit: Schijf met zo'n dubbel-usb enkelvoudig aansluiten raad ik zeker af!

[ Voor 7% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 04-01-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
T.E schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:01:

Nu krijg ik alleen geen dts of 5.1 surround geluid als ik een film afspeel op de 7080. Iemand enig idee hoe ik de instellingen moet instellen? Begrijp er helemaal niets van. Als ik de ps3 aansluit op de geluidsset heb ik wel gewoon 5.1 surround geluid.
Er zijn 3 zaken die goed moeten staan.

De audio output in de eminent zelf (ergens in het menu, RAW is het beste, dan kan de versterker het werk doen)
de instellingen op je versterker (die ken ik zo niet, want ik ken je versterker niet).
De af te spelen media moet wel als output 5.1 of DTS signaal geven.
Dit kun je bekijken door het i'tje in te drukken, dan staat ergens onderaan ergens "audio codec"
Vaak kun je een ander audio spoor pakken dmv een toets op de afstandsbediening (kweet zo niet welke, ik gebruik m'n Harmony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
T.E schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:01:

Bij instellingen moet je dan RAW voorkiezen.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2022
Shoutcast probleem is/lijkt opgelost : ik heb de raad van de helpdesk opgevolgd en een harde schijf ingebouwd. Mijn Griekse stations spelen nu probleemloos en onmiddellijk af. Met excuses voor de twijfel en dank aan de helpdesk.
Ik heb nu wel de indruk dat de ventilator iets meer hoorbaar is nu, maar misschien is dit normaal met een HD ingebouwd. Niet echt storend trouwens : alleen hoorbaar als het stil is of bij stillere passages.
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:10:
....
Externe schijven zonder voeding: Er zijn wat oudere 2.5" schijven die veel stroom kunnen trekken van de USB poort bij het opspinnen. De USB poort levert maximaal 500mA. Ga je daar overheen kan het even hard werken worden voor de voeding van je EM7080. Bij langdurig (te hard) werken kan dit negatieve gevolgen hebben voor de voeding.

Edit: Schijf met zo'n dubbel-usb enkelvoudig aansluiten raad ik zeker af!
OK, mijn schijven zijn vrij recent, dus ik hoop/denk hiermee geen problemen tegen te komen. De dubbele USB zal ik nu niet meer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:24
Hallo,

Ik wil een HD in mijn Eminent inbouwen en dacht dat ik er nog 1 had liggen hiervoor maar ik ben bang dat deze niet geschikt is.

Het betreft een Maxtor 6L300R0 maar dit is geen Sata en dat is volgens mij wel een vereiste ..... ?

Moet nu dus een andere kopen maar weet niet goed welke en vraag me af of dit een goede is: WD 1TB HDD SATA 3,5" WD10EARS

Omdat ik een leek ben op dit gebied wil ik wel zeker weten dat ik een goede HD koop.

Waarom zou ik b.v. geen 2,5" kopen i.p.v. deze 3,5"

Wie kan me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bruce the boss schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:28:
Hallo,

Moet nu dus een andere kopen maar weet niet goed welke en vraag me af of dit een goede is: WD 1TB HDD SATA 3,5" WD10EARS

. geen 2,5" kopen i.p.v. deze 3,5"
Overigens is gebrek aan kennis geen reden om niet zelf op zoek te gaan...om een recente post verder quoten(lees wellicht een paar posts ervoor voor context)
leuk_he schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:29:
[...]

(....)...
Evt op geluidsproduktie en verbruik(=warmte) letten.

Onderbouwing: beetje recente sata schijf haalt Met het grootste gemak 80 Megabyte/sec. De maximale bitrate van blue ray is 54 Megabit/sec (let op bit en byte hier, factor 8) . Meer dan genoeg ruimte dus. Netwerk is 100 megabit/sec, heb je dus ook nog genoeg performance ruimte over.
Die ears van jou is een goede selectie.

2,5 inch kan ook , maar die zijn iets duurder per gigabyte. (geen idee of de schroeven goed passen, maar daar is omheen te werken)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

YuriV schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:52:
[...]

Zo ik zat eerst heel lang te twijfelen over deze speler, maar nu ik dit zie ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Een van mijn twijfelpunten was RTLgemist/UZG, maar nu deze weg zijn verdwijnt dat voordeel ook. Daarnaast vondt ik de NZB-functie erg handig, maar ik bedacht mij ook al dat het extracten wel eens lang zou kunnen duren of de speler zou kunnen vertragen, omdat hij er simpelweg niet voor gemaakt is. Extracten op je pc gaat veel beter :). toch speler met potentie! Helaas ben ik niet zo van een mediaspeler met fan.

[ Voor 3% gewijzigd door RV op 05-01-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

RV schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:25:
[...]
Zo ik zat eerst heel lang te twijfelen over deze speler, maar nu ik dit zie ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Een van mijn twijfelpunten was RTLgemist/UZG, maar nu deze weg zijn verdwijnt dat voordeel ook.
Ben je je er van bewust dat dit een beta-versie van de firmware is? Het is geenszins zeker dat in de final-versie deze opties ook niet meer aanwezig zullen zijn.

Niemand dwingt een gebruiker om een beta-versie te gebruiken en zij die de laatste versie van de firmware gebruiken hebben nog steeds de beschikking over die opties.

Rustig afwachten lijkt me een heel stuk verstandiger.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swepie
NIET kopen, de EARS. Ik heb er 3 teruggebracht!
1 ging gewoon dood en de andere 2 kwamen niet boven de 18Mbit/sec aan de SATA aansluiting op mijn PC.
In de Eminent performden ze ook niet. Iets te veel pech voor toeval. Kijk ook maar een op Google naar EARS. Niks dan ellende!
Heb nu mijn oude WD (EADS) ingebouwd en een 2TB Samsung disk en die doet het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swepie
[...]
Helaas ben ik niet zo van een mediaspeler met fan.
Je kan volgens dit Forum pech hebben met de Fan, maar bij mij draait de 7080 al een half jaar continue en ik hoor de Fan absoluut niet! (en ik ben echt niet doof ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik sluit me helemaal aan bij Guardian Anel's opmerking mbt de ondersteuning van UG en dergelijke: deze komen vanzelf weer terug. Is het niet vanuit Eminent, dan wel via een omweg).
[...]
Daarnaast vondt ik de NZB-functie erg handig, maar ik bedacht mij ook al dat het extracten wel eens lang zou kunnen duren of de speler zou kunnen vertragen, omdat hij er simpelweg niet voor gemaakt is. Extracten op je pc gaat veel beter :). toch speler met potentie! Helaas ben ik niet zo van een mediaspeler met fan.
Het extracten gaat een stuk beter op je pc. Maar op de Eminent duurt het ook geen uren hoor. Het gaat pas echt uren duren, wanneer je downloads incompleet zijn of beschadigd, en vervolgens via de PAR bestanden gerepareerd moeten worden. Daar missen de mediaspelers CPU kracht.
Daar staat natuurlijk tegenover dat deze apparaten dusdanig weinig energie gebruiken (12W ofzo) dat je ze gerust 24/7 aan kunt laten staan zonder je zorgen te maken over de stroomafrekening. (Ook (geen gezeur) als je ouders de rekening betalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
swepie schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:07:
[...]

NIET kopen, de EARS. Ik heb er 3 teruggebracht!
1 ging gewoon dood en de andere 2 kwamen niet boven de 18Mbit/sec aan de SATA aansluiting op mijn PC.
In de Eminent performden ze ook niet. Iets te veel pech voor toeval. Kijk ook maar een op Google naar EARS. Niks dan ellende!
Heb nu mijn oude WD (EADS) ingebouwd en een 2TB Samsung disk en die doet het goed.
Heb hem net besteld ............ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Nou en? Je hebt er spijt van. Gelijk achteraan bellen en bestelling laten wijzigen of annuleren.
Mooi man, dat kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Zijn er ook mensen die deze media speler gebruiken icm de Samsung LE32C650 want als ik daar een full hd film wil kijken (1080p) dan gaat hij om de paar seconden even een frame droppen, ik heb gelezen in dit forum dat meerdere mensen er last van hebben, maar zou graag willen weten of het dan aan de mediaspeler ligt of aan mijn tv.

Ik ben alle instellingen al bij lang gegaan 50hz 60hz en de 24hz optie aangezet maar het mocht niet baten, heb ook al verschillende HDMI kabels gebruikt.

Mijn eminent 7080 draait op de beta firmware 1.0.5.31.

Ik speel mijn films af van de ingebouwde HD dus ik ben niet aan het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

disturbedmind schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:54:
Mijn eminent 7080 draait op de beta firmware 1.0.5.31.
Ook de laatste final-firmware geprobeerd? Betaversies zijn in ontwikkeling dus daar kunnen bugs in voor komen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Guardian Angel schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:02:
[...]

Al de laatste final-firmware geprobeerd. Betaversies zijn in ontwikkeling dus daar kunnen bugs in voor komen.
Nog niet, ik heb ze alle 2 net een week dus ging gelijk alles updaten, maar als ik thuis ben zal ik de laatste final even proberen.

Edit:

Info van de film: Format : x264
Source : HDDVD
Video Bitrate : 11319 kbit/s
Audio : DTS 1536 kbit/s English

[ Voor 23% gewijzigd door disturbedmind op 07-01-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Hallo,

Het is waarschijnlijk een beginners vraag maar ik stel hem toch.

Als ik de film bestanden benader via de Eminente op mijn computer staan hier een aantal *.vob bestanden op

Zoals ik het begrijp is elk bestand een deel van de film maar moet ik deze bestanden nu 1 voor 1 afspelen of is het ook mogelijk om de bestanden achter elkaar af te spelen zodat de film in één stuk gekeken kan worden.

Ik heb ook een concert gedownload en als ik deze wil afspelen vraag hij of ik de "map" wil afspelen of wil bladeren in de bestanden. Daar kan het dus wel.

Is dit een instelling misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:42
Vob bestanden zijn onderdeel van een DVD
Er horen ook IFO bestanden bij.
Als je de VIDEO_TS.IFO afspeelt zou het als een gewone DVD schijf moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Yep, het is gelukt.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Ik ben ondertussen ook al uitgekomen op mijn probleem (Frame drops i.c.m LE32C650), ik heb mijn probleem ook even gezet op het forum van Eminent zelf en ik wou hun reactie even delen met jullie voor diegenen die dit probleem ook tegen komen, want voor mij was dit nog allemaal nieuw:

De HD-DVD rips zijn niet geschikt, omdat ze vaak teveel reference frames, en te hoge bitrate gebruiken.
Zoals je weet, is HD-DVD uitgestorven, en BluRay het nieuwe moderne formaat. Hierbij mag je media maximaal de specificaties hebben van het profiel "High@ L4.1" en de reference frames maximaal 4.

Veel 'oude' HD-DVD rips zijn nog wel te vinden op internet, maar in een formaat dat op de meeste pc's en mediaspelers niet goed afspeelt.
hierbij zijn het meestal de hoge reframes die er voor zorgen dat:

- Beeld schokt/vriest
- Storing in beeld
- knippering in beeld
- Audio stottert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen,

ik download mijn films op mijn labtobbe. Nu wil ik ze via mijn draadloos netwerk kopieren naar mijn interne hd van de eminent. Dit gaat echter met nog geen 1 mb/sec. weet iemand of hier iets aangedaan kan worden?

of is de router misschien te oud. (linksys wrt160n

(volgens een collega zou dit veel sneller moeten kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Ik heb een Eminent 7080 waarvan ik dacht dat deze met blu-ray menu om kan gaan. helaas niet zoals ik dat wil. Ik maak zelf HD filmpjes met onze HD videocamera. Als ik deze zonder bewerken rechtstreeks afspeel via de harde schijf in de 7080 kan ik doorskippen naar het volgende hoofdstuk. Geen menu maar wel skippen dus. Echter als ik zelf een film maak met bijvoorbeeld mulitiAVCHD, die exact dezelfde mapstructuur maakt als de camera, speelt de Eminent deze niet af. Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@geertrijns1: 1MB/Sec is ~10Mbit.. Er zit dan ergens een bottleneck die de snelheid naar beneden haalt.. Als je Laptop bijv. maximaal 54G ondersteunt, dan wordt dat dus 27Mbps (minus omgevingsfactoren) en dan is die ~10Mbit vrij normaal.

@kleineheino: De EM7080 ondersteunt geen menu's. Wel ISO met BluRay/AVCHD inhoud.

Als er geen 'hoofdstukken' te verspringen zijn, dan lijkt me dit een probleem van MultiAVCHD, die geen hoofdstukmarkering invoegt, of de bestaande markeringen wist.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste