Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

tasso schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:09:
Vraagje over deze mediaspeler. Ik heb een canon hf200 die alles opslaat in avchd formaat.
Nu kan deze speler overweg met deze bestanden maar speelt hij de complete film in 1 keer af of moet ik elke keer een bestandje aanklikken dus een scene van een paar seconden die ik met de hf 200 gemaakt heb.
Mijn ervaring is dat als de bestanden in 1 map zitten (en het zijn losse avchd bestanden) (meestal .ts)
als die in 1 map zitten speelt ie ze achter elkaar.
er zit wel een kleine pauze in om het volgende bestand te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mijn Firmware kan updaten.
Ik heb de update op een USB gezet en in de bovenste poort gepaatst alleen als ik de handelingen vericht zoals op de site beschreven dan wordt de firmware niet bijgewerkt.
Ik krijg alleen linksboven in een mooi blauwhandje met een streep er door heen.

Heeft iemand de oplossing voor dit probleem?

Alexb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
ApC_IcE schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:58:
[...]

Mijn ervaring is dat als de bestanden in 1 map zitten (en het zijn losse avchd bestanden) (meestal .ts)
als die in 1 map zitten speelt ie ze achter elkaar.
er zit wel een kleine pauze in om het volgende bestand te laden
Oké dat zou mooi zijn bedankt.
Ja twijfel alleen nu nog tussen de nieuwe eminent 7180 of de ac ryan playon hd2 maar goed daar zijn weer ander topics voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Ik zie nu ook de EM7180 staan op de website http://www.eminent-online...ator.php?product=861&dt=1

Wat is nu het verschil tussen de EM7080 en EM7180 :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Nieuwste realtek chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

En wat is daar het praktisch nut van?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
AvK schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:56:
En wat is daar het praktisch nut van?
Is sneller, tenminste zeggen ze op een andere site.
Maar ik ben er al uit het wordt de eminent 7180 want nzb downloaden is toch wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Maar dat kan de EM7080 ook, dus ik zie nog steeds geen praktische voordelen van de EM7180

"hij is sneller" geef je aan, dus een film die normaal 2 uur duurt heb ik nu in 1 uur gekeken :? :+

Als het enige voordeel is een snelle CPU is het voor mij geen reden om de EM7180 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Nee tuurlijk kijk je geen film sneller dan voorheen.Waarom koop je een andere computer met een snellere processor......precies hij is sneller in bv de menu's of het openen van een film.
En ja er zit maar 22 euro verschil in de oude 2tb versie us ja voor die 22 euro neem ik dan toch de nieuwere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nee, de nieuw is toch de 1185 (datasheet gaat over de 1183). En daar(1185) zie je als belangrijkste features gigabit netwerk en usb3 bij staan. Gb&usb3 staan niet in de datasheet van de eminent. Of de datasheet is heel slecht, wat ik niet uitsluit aangezien in de TITEL reeds een opmaakfout zit. sub tags worden niet ondersteund in pdf?)

Sneller is wel degelijk een voordeel:
-NZB downloads zullen afspeln (minder) verstoren.
-Je kunt dingen sneller via het netwerk erop zetten.
-Menu zal 20% ( :X ) sneller reageren.

maar goed, er staat niet dat hij sneller is. Uit de datasheet lees ik dat wat betreft hardware vooral de extra eSata poort als voordeel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:27:
Weet iemand hoe ik mijn Firmware kan updaten.
Ik heb de update op een USB gezet en in de bovenste poort gepaatst alleen als ik de handelingen vericht zoals op de site beschreven dan wordt de firmware niet bijgewerkt.
Ik krijg alleen linksboven in een mooi blauwhandje met een streep er door heen.

Heeft iemand de oplossing voor dit probleem?

Alexb
Apparaat uitzetten met knop achterop.
USB stick in bovenste poort.
Met mesje ofzo knop op printplaatje onderkant indrukken en ingedrukt houden terwijl je apparaat aanzet.
Wacht minuutje ofzo tot het scherm blauw wordt en laat dan knop los.

Werkt dit niet: probeer andere USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Er zit praktisch geen verschil tussen de EM7180 en de EM7080. Echter, we gebruiken een nieuwe(re) chipset die een bredere bus heeft. Hierdoor werkt ram/rom lekkerder en vooral apps die in de speler draaien hebben daar enig profijt van. Alles wat op de bus zit eigenlijk, dus ook sata en lan. Hoeveel sneller dit exact is kan ik je niet vertellen. Wel hebben we aanzienlijk meer ram in de EM7180 zitten: 512MB versus 256MB op de EM7080. Ook dit komt interne apps ten goede.

Technisch gezien is de EM7180 dus de opvolger van de EM7080 met verbeterde hardware.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
maar functioneel veranderd er dus niet, dus geen andere firmware of meer ondersteunde formaten als ik het goed begrijp.

Voor mij dus geen reden om over te stappen, maar als je nieuw moet kopen kan ik me voorstellen dat je voor de EM7180 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Grolsch schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:42:
maar functioneel veranderd er dus niet, dus geen andere firmware of meer ondersteunde formaten als ik het goed begrijp.

Voor mij dus geen reden om over te stappen, maar als je nieuw moet kopen kan ik me voorstellen dat je voor de EM7180 gaat.
7080 Realtek 1073DD chipset
7180 Realtek 1183DD C+ chipset
Volgens de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Eminent-kastje met Android kijk ik trouwens wel naar uit. Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Wat betreft de hang-problemen: het lijkt alsof hij toch een preview wil renderen (ondanks dat dat uit staat), dat zie je aan dat het "laden"-dingetje wegvalt op het moment dat je een film wil starten. Dat is de enige andere verandering die ik zie t.o.v. de vorige firmware (naast het vasthangen dan).

Hoop dat dat wel gefixt kan worden. Anders moet ik toch maar downgraden ofzo :? (hoewel ik daar tegenop zie aangezien het de vorige keer een uur of 2 duurde voordat dat lukte door een vage fout met de HD)

[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-03-2011 16:56 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal ..
ik heb de laatste tijd nogal een vervelend probleempje ik heb de eminent 7080 laatst een update gegeven maar nu speelt ie niks meer af vervolgens zet hem weer terug naar een oudere dan werkt het totdat ik hem afzet !
dan wil hij ook geen usb meer lezen en loopt telkens weer vast in het hdd menu egt vervelend!
Dus alles werkte naar behoren tot die update en terug zetten werkt dus totdat ie weer een dag heefd af gestaan.
Heefd iemand ooit hetzelfde probleem gehad of weet een oplossing welcom!! _/-\o_
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geertwillem: Hoe heb je het apparaat precies geupdate? Dmv. de knop onderop het apparaat (volgens de instructies dus?) Neem anders contact op met onze supportafdeling, er zit vijf jaar garantie op je speler natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:10
Vandaag gezien dat de EM7180 hdMEDIA RT2 uit komt. Is bekend of deze speler de harde schijf van de "oude" EM7180 kan schrijven/lezen, zodat je hem gewoon direct over kunt zetten in de nieuwe speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Leuk dat mijn klacht volledig genegeerd wordt door Eminent :+

Maargoed, een workaround voor het continu vasthangen van het kastje (sinds laatste firmware) lijkt te zijn door eerst naar pictures te gaan, dan te browsen, dan naar video te gaan. Kan ook zijn dat ik alleen geluk heb gehad gisteren, maar hij hangt wel echt vaak vast tijdens het browsen nu. Lijkt willekeur te zijn wanneer hij hangt, gewoon op scrollen langs een dir waar maar 1 mkv-file in zit kan al genoeg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Sorcerer8472 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:37:

Maargoed, een workaround voor het continu vasthangen van het kastje (sinds laatste firmware) lijkt te zijn door eerst naar pictures te gaan, dan te browsen, dan naar video te gaan. Kan ook zijn dat ik alleen geluk heb gehad gisteren, maar hij hangt wel echt vaak vast tijdens het browsen nu. Lijkt willekeur te zijn wanneer hij hangt, gewoon op scrollen langs een dir waar maar 1 mkv-file in zit kan al genoeg zijn...
probeer eens een oudere firmware ( updaten met het knopje onderop de printplaat ingedrukt.
Probeer eens "preview' uit te zetten. audio bestanden gaan dan alleen maar spelen als je ze aanklikt en niet als je erlangs browst (euh, hoe schrijf je dat eigenlijk :P )
probeer eens een youtube filmpje, om te kijken of het niet aan je netwerkverbinding ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

jmderonde schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:40:
[...]

probeer eens een oudere firmware ( updaten met het knopje onderop de printplaat ingedrukt.
Probeer eens "preview' uit te zetten. audio bestanden gaan dan alleen maar spelen als je ze aanklikt en niet als je erlangs browst (euh, hoe schrijf je dat eigenlijk :P )
probeer eens een youtube filmpje, om te kijken of het niet aan je netwerkverbinding ligt...
Oude fw werkt waarschijnlijk wel, maargoed, ik vond het al eng om deze keer te upgraden omdat vorige keer het hele ding onbruikbaar was, de hd gebackupt en geformatteerd moest worden, en dat in totaal een paar uur had gekost :{

Preview staat overal uit, en het gebeurt alleen bij video geloof ik. Het is allemaal lokaal op de hdd en ligt dus niet aan het netwerk. Bovendien is daar na de update niets aan veranderd en gebeurt het echt alleen tijdens het scrollen. Hij hangt zich echt helemaal op (na iets van 30 seconden komt het kastje erachter dat hij toch echt hangt en dan restart hij automatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
Hier heb ik ook hardnekkig last van gehad, iets dergelijks in ieder geval. Zo gauw ik een USB harde schijf selecteerde (bijv. D:Trekstor) liep de speler vast. Hij startte echter niet opnieuw op.

Ik heb de firmware opnieuw geüpdate via de knop onderaan en toen heb ik alles opnieuw geïnstalleerd. Ik kreeg toen constant foutmeldingen bij de SAMBA plug-in, vervolgens heb ik hem nog een keer opnieuw geüpdate en toen kon ik SAMBA wel goed installeren en toen was het probleem ook eindelijk opgelost.

Helaas, binnenkort moet ik dit weer doen want de speler heb ik al een paar keer mogen betrappen op vastlopers :( Ik ben over het algemeen aardig tevreden, maar dit soort fouten maken de ervaring niet beter. Als ik straks elke 1 á 2 maanden alles moet resetten dan ben ik er wel klaar mee (vooral de instellingen e.d., daar pas ik redelijk wat aan).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:37:

Je wordt niet genegeerd :) We zijn alleen niet 24/7 op tweakers.net aan het kijken in de forums :+

Draai je met 1.0.4.12 of de .1.0.5.x beta release? Probeer anders de beta eens uit, dit issue is mogelijk al opgeslot. Blijft het aanhouden op random momenten, wellicht eens een schijfcontrole doen op de disk via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

velvus824 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:20:
Vandaag gezien dat de EM7180 hdMEDIA RT2 uit komt. Is bekend of deze speler de harde schijf van de "oude" EM7180 kan schrijven/lezen, zodat je hem gewoon direct over kunt zetten in de nieuwe speler?
In dit topic gaat het vooral over de EM7080. Het heeft de voorkeur voor de EM7180 een nieuw topic te starten, en dan liefst niet met het woord 'problemen' in het topic, geen enkele player heeft dat hier, alleen wij. (Leuk voor Google resultaten.)

Mbt. de disk overzetten, die is niet compatible. (Beide players gebruiken een stukje van de interne schijf in ext3 formaat, om hun instellingen op te bewaren, en die instellingen zijn incompatible.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Sp!tF!re schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:06:
...............
Ik heb de firmware opnieuw geüpdate via de knop onderaan en toen heb ik alles opnieuw geïnstalleerd. Ik kreeg toen constant foutmeldingen bij de SAMBA plug-in, vervolgens heb ik hem nog een keer opnieuw geüpdate en toen kon ik SAMBA wel goed installeren en toen was het probleem ook eindelijk opgelost.
........
vergeet ook niet om de speler na het updaten even met rust te laten. Het installeren van samba gebeurt op de achtergrond en duurt nog minuutje of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen. Als ik de EM7080 opstart verschijnt er netjes loading in het scherm en vervolgens gaat hij herstarten. Hij blijft nu in een loop hangen en ik kom maar niet in het hoofdmenu. Heb hem al van de stroom gehad en weer aangezet maar ook dat heeft niet geholpen.

Zou een firmware update helpen? of iemand nog andere ideeën.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
groet, Francis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:36:
Goedemiddag,

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen. Als ik de EM7080 opstart verschijnt er netjes loading in het scherm en vervolgens gaat hij herstarten. Hij blijft nu in een loop hangen en ik kom maar niet in het hoofdmenu. Heb hem al van de stroom gehad en weer aangezet maar ook dat heeft niet geholpen.

Zou een firmware update helpen? of iemand nog andere ideeën.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
groet, Francis
Usb stickje met laatste stabiele firmware erin. Knopje onderin ingedrukt houden en stroom erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft helaas niets geholpen firmware update. Verschillende versies geprobeerd maar hij wil opstarten en vervolgens gaat hij gelijk weer uit om vervolgens weer op te starten. HD er al uit gehaald en toen nogmaals geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem, hij wil niet opstarten. Iemand nog ideeën.

Groet, Francis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik heb sinds gisteren een lading DTS CD's op mijn harde schijf staan.

Nu is er 1 groot wav bestand met daarbij een cue file.
Volgens mij doet mijn eminent niets met die cue file (ik kan hem ook niet selecteren).
Met als gevolg dat ik 1 groot bestand heb waardoor ik geen tracks kan selecteren.

Hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde forum, dat gaat niet werken op een Mediaplayer :')

Dit wel: http://www.google.com/search?q=split+with+cue

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 10:39
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:13:
Heeft helaas niets geholpen firmware update. Verschillende versies geprobeerd maar hij wil opstarten en vervolgens gaat hij gelijk weer uit om vervolgens weer op te starten. HD er al uit gehaald en toen nogmaals geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem, hij wil niet opstarten. Iemand nog ideeën.

Groet, Francis
Heb ik ook gehad. Na contact met Eminent is er besloten om de speler op te sturen. Later bleek dat de printplaat stuk was, hebben ze netjes vervangen. Miscchien hetzelfde??

In dat geval even contact opnemen met eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt idd. het beste even met onze supportafdeling contact opnemen. (Er zit 5 jaar garantie op je EM7080.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@eminenteurope, het klopt dat de EM7080 geen cue bestanden ondersteund :? (zie mijn bericht hier 3 berichtjes boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

pricewatch: Eminent EM7080 + 300N WiFi USB-stick 1TB

Eminent 7080
USB wifi stick
1 TB harddisk

voor 139 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regelneef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:20
Ik heb de EM7080 nu sinds juni 2010, maar sinds een weekje begint de ventilator behoorlijke herrie te produceren.
Ik had in het begin de ventilator al een kwartslag gedraaid, maar nu begint het spontaan weer.

Weet iemand of http://tweakers.net/price...cythe-mini-kaze-40mm.html als vervanging kan dienen? Of kan ik beter even een nieuwe aanvragen via Eminent zelf?

Alvast bedankt voor de informatie.

This message was made with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm sinds een paar dagen wat problemen met een aantal MKV's.

De eerste problemen die ik tegenkwam was dat ik niet sneller dan 2 x vooruit kon spoelen en dat de speler bijna niet meer reageerde op de afstandsbediening.

Een ander probleem dat ik heb is dat bij een aantal bestanden het beeld langzaam groen wordt, ben al aan het spelen geweest met mkclean.exe/mkWDclean.exe, MKVFIX, mkvmerge/mkvtoolnix. Ik krijg deze bestanden gewoon niet goed terwijl ze het zonder problemen op m'n pc doen, elke 3-4seconden vult het beeld met groene blokjes op de EM7080 (VLC mediaplayer w. GPU accel).

Het lijkt steeds vaker voor te komen en het is me nog niet 1 keer gelukt om het op te lossen, dat gedoe met die chapters->linken (intro/outro) sloop ik er wel uit maar die groene vloed wordt toch wel irritant.

(Sorry voor de lap info)

Media info :
+ EBML head
|+ EBML version: 1
|+ EBML read version: 1
|+ EBML maximum ID length: 4
|+ EBML maximum size length: 8
|+ Doc type: matroska
|+ Doc type version: 2
|+ Doc type read version: 2
+ Segment, size 596788109
|+ Seek head (subentries will be skipped)
|+ EbmlVoid (size: 4013)
|+ Segment information
| + Timecode scale: 1000000
| + Muxing application: libebml v1.0.0 + libmatroska v1.0.0
| + Writing application: mkvmerge v4.4.0 ('Die Wiederkehr') built on Oct 31 2010 21:52:48
| + Duration: 1269.333s (00:21:09.333)
| + Date: Sun Mar 20 01:02:54 2011 UTC
| + Title: Darker than Black 01
| + Segment UID: 0xb0 0x26 0x5c 0x96 0xc7 0xa0 0xf8 0x08 0x96 0xc7 0x20 0x48 0xaf 0xff 0x6c 0x58
|+ Segment tracks
| + A track
| + Track number: 1
| + Track UID: 4240216752
| + Track type: video
| + Lacing flag: 0
| + MinCache: 1
| + Codec ID: V_MPEG4/ISO/AVC
| + CodecPrivate, length 44 (h.264 profile: High @L5.1)
| + Default duration: 41.708ms (23.976 fps for a video track)
| + Language: und
| + Name: Darker than Black 01
| + Video track
| + Pixel width: 1920
| + Pixel height: 1080
| + Display width: 1920
| + Display height: 1080
| + A track
| + Track number: 2
| + Track UID: 1559310992
| + Track type: audio
| + Codec ID: A_FLAC
| + CodecPrivate, length 113
| + Default duration: 85.333ms (11.719 fps for a video track)
| + Language: jpn
| + Name: 5.1 FLAC
| + Audio track
| + Sampling frequency: 48000
| + Channels: 6
| + Bit depth: 16
| + A track
| + Track number: 3
| + Track UID: 676995231
| + Track type: subtitles
| + Lacing flag: 0
| + Codec ID: S_TEXT/ASS
| + CodecPrivate, length 1718
| + Name: English
|+ EbmlVoid (size: 1120)
|+ Attachments
| + Attached
| + File name: arial.ttf
| + Mime type: application/x-truetype-font
| + File data, size: 367112
| + File UID: 1739373190
| + Attached
| + File name: ariblk.ttf
| + File data, size: 117028
| + File UID: 3917287835
| + Attached
| + File name: BALZANO_.TTF
| + File data, size: 51828
| + File UID: 3127199144
| + Attached
| + File name: BemboStd-Semibold.otf
| + File data, size: 45012
| + File UID: 1399657600
| + Attached
| + File name: Interstate-Regular.ttf
| + File data, size: 71736
| + File UID: 1781091763
| + Attached
| + File name: StoneSansStd-Semibold.otf
| + File data, size: 26424
| + File UID: 3073824701
| + Attached
| + File name: times.ttf
| + File data, size: 409280
| + File UID: 1733175984
|+ Chapters
| + EditionEntry
| + EditionFlagDefault: 1
| + EditionFlagOrdered: 1
| + EditionUID: 2275424240168272589
| + EditionFlagHidden: 0
| + ChapterAtom
| + ChapterTimeStart: 00:00:00.000000000
| + ChapterTimeEnd: 00:05:10.268000000
| + ChapterUID: 8405755852218338373
| + ChapterFlagHidden: 0
| + ChapterFlagEnabled: 1
| + ChapterDisplay
| + ChapterString: Prologue
| + ChapterLanguage: eng
| + ChapterAtom
| + ChapterTimeEnd: 00:01:31.049000000
| + ChapterUID: 8405755852218338372
| + ChapterSegmentUID: length 16, data: 0x90 0xa3 0x69 0x1c 0xc9 0x99 0xe1 0x5a 0x95 0xad...
| + ChapterDisplay
| + ChapterString: Opening
| + ChapterAtom
| + ChapterTimeStart: 00:05:10.310000000
| + ChapterTimeEnd: 00:20:39.196000000
| + ChapterUID: 2152312356670759831
| + ChapterDisplay
| + ChapterString: Episode
| + ChapterAtom
| + ChapterTimeEnd: 00:01:30.089000000
| + ChapterUID: 11927957420107533336
| + ChapterSegmentUID: length 16, data: 0x8e 0xb5 0x0e 0xf8 0x37 0xf8 0xe6 0xb2 0x92 0x6c...
| + ChapterDisplay
| + ChapterString: Ending
| + ChapterLanguage: und
| + ChapterAtom
| + ChapterTimeStart: 00:20:39.238000000
| + ChapterTimeEnd: 00:21:09.226000000
| + ChapterUID: 11927957420107533335
| + ChapterDisplay
| + ChapterString: Preview
|+ EbmlVoid (size: 101)
|+ Cluster

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@prutser001:
Die MKV files waarbij je blokjes krijgt om de 3-5 seconden, hebben teveel reframes. Maximaal is 4 bij het high profiel. Soms zijn er echter kudoliefhebbers die de film re-encoden met meer reframes. Dan krijg je de blokjeszee, en daar kunnen we niet zoveel aan doen. (De uploadert heeft zich niet aan de standaard gehouden en zijn file(s) wijken af.)

Om mijn vermoeden te bevestigen, kijk eens met het programma 'mediainfo' hoeveel reframes er in die mkv's zitten. Om het te fixen moet je de files re-encoden met bijv. ripbot264, daarna zijn ze perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:08:
@prutser001:
Die MKV files waarbij je blokjes krijgt om de 3-5 seconden, hebben teveel reframes. Maximaal is 4 bij het high profiel. Soms zijn er echter kudoliefhebbers die de film re-encoden met meer reframes. Dan krijg je de blokjeszee, en daar kunnen we niet zoveel aan doen. (De uploadert heeft zich niet aan de standaard gehouden en zijn file(s) wijken af.)

Om mijn vermoeden te bevestigen, kijk eens met het programma 'mediainfo' hoeveel reframes er in die mkv's zitten. Om het te fixen moet je de files re-encoden met bijv. ripbot264, daarna zijn ze perfect..
Bedankt voor de reactie, ik merk de laatste tijd zoiezo al dat er steeds meer problemen zijn met MKV's en AVI's omdat er van die lolbroeken zijn die b.v. QPEL en 3 'Warps' oid gebruiken bij het encoden. Dit wordt een steeds groter probleem. (Unsupported GMC/QPEL meldingen).

Op de MKV fora kwam ik al tegen dat de latere MKVToolnix/MKVmerge etc standaard functies uit/aan hebben staan omdat dit 800kb scheelt op een film van 12GB... Maar dus ook die Header compressie verzieken waardoor sommige films ook weer niet werken. Zelf ook wat aan het rippen geweest (Gratis Bluray bij blad :P) en liep tegen dezelfde problemen aan, ook mijn film was dus 'niet goed' met een oudere versie van MKVToolnix/Merge werkte het weer wel zonder problemen ben er alleen niet achter welke optie het nou eigenlijk is.

Ik snap zoiezo niet waarom sommige wijzigingen gedaan worden in b.v. Divx/Xvid en MKV het geeft op dit moment alleen maar meer problemen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 07:38

H.Boss

Hugo Boss

Hallo,

Ik wou even zeggen dat ik hem vandaag binnen heb gekregen de eminent hd7080. In een woord een geweldig apparaat. Ik heb mijn PS3 weggedaan en gebruik nu de eminent en nog een losse bluray speler.

Ik gebruik trouwens gewoon PS3mediaserver voor het streamen naar mijn eminent hd7080

Superding.

[ Voor 3% gewijzigd door H.Boss op 05-04-2011 23:56 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:54
Wat mij opvalt over eminent is dat ze heel trots verkondigen dat het zulke gebruiksvriendelijke apparatuur verkopen met het argument dat ze veel update's maken.
Als je dan ziet dat de laatste officieel update van 17 november is.
Dat op hun officieel forum ze erg geirriteerd raken en zijn dat mensen ongeduldig worden van hun vragen wanneer er nieuwe firmware komt. En dan de topic maar op slot doen om zo geen vragen meer te krijgen.

Ik heb een popcorn A 200 in huis gehad. Die was een stuk gebruiksvriendelijker door een jukebox functie. Heb spijt dat ik deze heb weg gedaan. Als je ziet dat je door heel veel menu's heen moet gaan voordat je bij de map met films bent.
Als iemand zo opmerking plaatst op hun forum zijn ze ook al snel gepikeerd.
Net zo als dat ik een paar berichten terug las dat ze er niet zo erg gelukkig zijn dat er het word probleem in dit topic omschrijving staat.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat ze bij eminent sommige dingen ook wel over zichzelf af roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is meerdere malen gezegd, dat als er firmware klaar is, deze wordt uitgebracht. We noemen geen functies, datums of andere zaken, omdat dit soort zaken als concurrentiegevoelig bestempeld is, en wij daarover niets mogen zeggen.

Op ons eigen forum gelden regels. Vragen naar de bekende weg, cq. topics met off-topic berichten 'kapen' cq. personeel 'ter verantwoording roepen' etc. wordt door ons niet geaccepteerd. Daar raken we niet geïrriteerd van: Er worden dan gewoon regels toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:54
Ik had niet gezien dat mensen bedreigd werden dat keur ik ook niet goed. Sterker nog ik ben zelf slachtoffer zinloos geweld. En mensen weten niet wat zulk geweld al zijn het maar worden voor iemand in houd.

Ik begrijp ook best dat een firmware niet eerder komt als wanneer die klaar is.
Alleen voordat ik tot aanschaf ging heb ik mij laten informeren door uw klantenservice. Een van de verkoopargumenten die ik kreeg te horen was dat Eminent de firma was die het meeste en beste update's uitbracht. EN dat ik uitzendinggemist kon gebruiken. Toen ik net mijn 7080 had aangeschaft kwam de beta firmware uit. Gezien de reacties op de website doen jullie dat nooit meer. Maar toen schreef uw collega dat uitzendinggemist een niet ondersteunde extra is/was,
Als ik dat geweten had van te voren dan had ik nooit de 7080 gekocht. Uitzendinggemist was en is voor mij een aankoopargument.Ik heb daar specifiek naar gevraagd.

Als ik dan zie dat de laatste firmware update van november is. En de release eerst moest wachten op het chinees nieuwjaar. Toen de firmware toen niet kwam heeft het volgens mij een poosje geduurd voordat men ongeduldig ging vragen. Nu hou ik niet precies bij hoe lang geleden het chinees nieuwjaar geweest is maar dat zal toch wel 1,5 á 2 maanden zijn. Als mensen zo lang wachten dan worden mensen ongeduldig.

Succes met alle ongeduldige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35

rra

De genoemde ventilator is een 12 Volt type, de EM7080,heeft een 5 volt type nodig,
met uiteraard de goede afmetingen, je kunt een nieuwe bij Eminent aanvragen,
maar dat blijft een een ventilator met dubieuze kwaliteit (lees: debiet en geluidsproductie)
regelneef schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:27:
Ik heb de EM7080 nu sinds juni 2010, maar sinds een weekje begint de ventilator behoorlijke herrie te produceren.
Ik had in het begin de ventilator al een kwartslag gedraaid, maar nu begint het spontaan weer.

Weet iemand of http://tweakers.net/price...cythe-mini-kaze-40mm.html als vervanging kan dienen? Of kan ik beter even een nieuwe aanvragen via Eminent zelf?

Alvast bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regelneef
  • Laatst online: 08-09 12:20
rra schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:51:
De genoemde ventilator is een 12 Volt type, de EM7080,heeft een 5 volt type nodig,
met uiteraard de goede afmetingen, je kunt een nieuwe bij Eminent aanvragen,
maar dat blijft een een ventilator met dubieuze kwaliteit (lees: debiet en geluidsproductie)

[...]
Bedankt voor de informatie, ik zal mijn vraag door zetten naar Eminent zelf. En het is inderdaad een ventilatortje van dubieuze kwaliteit. ;)

This message was made with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendel
  • Laatst online: 21:18
Ik heb nu na veel werk mijn pc zichtbaar onder samba op de speler maar ik heb een probleem.
Ik heb op mijn pc een map films geshared en deze is ook zichtbaar op de speler, deze map bevat rond de 80 mappen met elk daaronder de film. op de speler zie ik maar rond de 50 mappen welke wel werken overigens.
op een andere pc zie ik wel alle mappen, dus op de een of andere manier is de helft weg op de speler. Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Een soort hoofd indeling maken?
Zelf heb ik mijn films ingedeeld in genres zoal Actie, Drama, Horror, Humor, Oorlog, Fantasie, Kids enz.
Dat navigeert een stuk makkelijker.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Ik zit met een probleem. Films gedownload mkv en wil deze op een stick zetten of externe harde schijf.
Maar krijg de mkv bestanden er niet af en met avi geen probleem. Heb het ook geprobeerd via de pc maar dat lukt ook niet.
Krijg je mkv bestanden of iso er wel af.Heb een 16 gig usb stick en via pc zegt hij dat hij vol zit.
Stick is echt leeg en geformateerd en mkv is maar 8gig. Nog een probleempje waar ik problemen mee heb is dit. Heb een een canon hf200 hd videocamera. Nu had ik alles al op een harde schijf staan en dacht laat ik alles op de eminent zetten. Schiet alles op de camera in 1 stand zodat ik er ook nog bleu ray schijfjes van kan branden.
Heb dus van de memorystick rechtstreeks naar de externe harde schijf overgezet 1:1. Geen progamma gebruikt niks alleen mapjes aangemaakt met naam en daar de bestanden ingezet. Als ik nu alles op de eminent zet dan speelt hij sommige mapppen wel gewoon af dus als 1 film en bij een andere map gebeurd er even niks en dan moet je map in mts selecteren en gaat hij wel afspelen maar dan zit er elke keer een paar seconde tussen. Heb de pauze al 0 gezet maar speelt niet naadloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
MrJoker1985 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:55:
Ik wou even zeggen dat ik hem vandaag binnen heb gekregen de eminent hd7080. In een woord een geweldig apparaat. Ik heb mijn PS3 weggedaan en gebruik nu de eminent en nog een losse bluray speler.
Kan je met die losse Blu-Ray speler originele DVD's en Blu-Ray's zonder problemen afspelen?

Als dat zo is koop ik er ook één en doe ik mijn DVD/HD-Recorder weg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendel
AvK schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:46:
Een soort hoofd indeling maken?
Zelf heb ik mijn films ingedeeld in genres zoal Actie, Drama, Horror, Humor, Oorlog, Fantasie, Kids enz.
Dat navigeert een stuk makkelijker.
Hier zat ik ook al aan te denken maar hoopte eigenlijk op een oplossing.
Hebben meer mensen hier last van en is het een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Het zou natuurlijk best kunnen dat de Eminent niet meer dan 50 bestanden tegelijkertijd kan laten zien. Ook wel begrijpelijk omdat je op je TV scherm je sowieso al helemaal wezenloos scrollt.
Mocht je heel veel films hebben dan kan je de genres ook weer onderverdelen.
Bijvoorbeeld bij Actie zou je kunnen kiezen voor Western, Detective, Gangster enz.
Bij Horror voor Zombie, Vampier, Torture ed.
Zo doe ik het ook. Je houdt anders geen overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Maar hoe meer directory levels je hebt hoe meer je moet klikken om bij de film die je wilt zien te komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAMeijer schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:38:
Maar hoe meer directory levels je hebt hoe meer je moet klikken om bij de film die je wilt zien te komen :|
Mja, maar een lange lijst met films is ook aardig wat klikwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 19:52
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:21:
Er is meerdere malen gezegd, dat als er firmware klaar is, deze wordt uitgebracht. We noemen geen functies, datums of andere zaken, omdat dit soort zaken als concurrentiegevoelig bestempeld is, en wij daarover niets mogen zeggen.

Op ons eigen forum gelden regels. Vragen naar de bekende weg, cq. topics met off-topic berichten 'kapen' cq. personeel 'ter verantwoording roepen' etc. wordt door ons niet geaccepteerd. Daar raken we niet geïrriteerd van: Er worden dan gewoon regels toegepast.
Beetje flauw van Eminent dat men niet een serieus antwoord gaat geven over een nieuwe firmware. Na 4 maanden beta mag dat onderhand wel. Ik geloof ook niet dat er een update komt en dat alle pijlen bij Eminent zijn gericht op de 7180. Ik heb ook de 7080 gekocht omtrent snelle updates ed naar ik heb er wel
spijt van. De menustructuur haalt het zelfs niet bij DOS! Echt uit het jaar nul. Misschien toch maar dat ding op marktplaats zetten dan hoef ik hier niet meer te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

De 7080 en de 7180 verschillen maar weinig.
Je opmerking over de menu structuur snap ik maar heb daar zelf geen last van. Sterker nog, ik vind het juist een voordeel dat het menu zo simpel en snel is. Je moet zelf een handige opbouw kiezen, net als vroeger in het door jouw al genoemde DOS tijdperk. :)
Ik heb verschillende hoofd mappen aangemaakt. Allemaal beginnend met een cijfer. 1 Film, 2 Foto, 3 Muziek enz. Zo staan ze direct bovenaan. In die mappen heb ik weer een eigen structuur gemaakt. Bij 1 Film zoals enkele posts terug genoemd. Bij 2 Foto iets als 1 Thuis/Gezin, 2 Vakantie/Vrije tijd, 3 Personen, 4 Techniek enz. Kan moeiteloos alles archiveren en terug vinden. Zelf mijn kinderen hebben er geen moeite mee. En ook dat is voor mij belangrijk, anders zeuren ze steeds aan je hoofd...... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AvK op 10-04-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk1957 schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:39:
Beetje flauw van Eminent dat men niet een serieus antwoord gaat geven over een nieuwe firmware. Na 4 maanden beta mag dat onderhand wel. Ik geloof ook niet dat er een update komt en dat alle pijlen bij Eminent zijn gericht op de 7180. Ik heb ook de 7080 gekocht omtrent snelle updates ed naar ik heb er wel
spijt van. De menustructuur haalt het zelfs niet bij DOS! Echt uit het jaar nul. Misschien toch maar dat ding op marktplaats zetten dan hoef ik hier niet meer te klagen.
Gelijk doen, dan zijn we tenminste van dat gezeur van je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
Gevoelige snaar geraakt ? U werkt zeker bij Eminent? Of u heeft niet eens een 7080 en dus weet i nergens over mee praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken (sinds ik de nieuwe firmware heb geinstalleerd) last van vastlopers.

De Eminent start op
Wachten in het menu totdat die vervelende melding linksboven weg is
Bladeren door de mappen
En na 10 seconden loopt de Eminent vast!

Meestal gaat het zo. Uit- en aanzetten werkt heel soms maar meestal loopt hij weer na 10 seconden vast. Wordt er simpel van. Netwerkkabel uit de Eminent halen heeft geen nut. Instellingen terugzetten ook niet. Laatste optie is nog hff formateren. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik had vergelijkbare problemen, en bij mij werden ze opgelost door een andere HDMI kabel.

Ik gebruik verschillende mappen voor muziek, films en series.
Onder films heb ik een submapje "gezien".
Alle filims die ik gekeken heb gaan in die map :)

Met m'n 2TB HDD nog geen films verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Grolsch schreef op maandag 11 april 2011 @ 07:57:
Ik had vergelijkbare problemen, en bij mij werden ze opgelost door een andere HDMI kabel.

Ik gebruik verschillende mappen voor muziek, films en series.
Onder films heb ik een submapje "gezien".
Alle filims die ik gekeken heb gaan in die map :)

Met m'n 2TB HDD nog geen films verwijderd :)
Extra aanvulling hierop: het heeft sinds de aanschaf vorig jaar zonder problemen gewerkt. Sinds de laatste update niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hemiparo: Het zou kunnen dat je swapfile op de schijf beschadigd is, vastlopen zou niet mogen gebeuren. Kun je het eens zonder schijf testen, bijv. wat files streamen?

Daarnaast zou het kunnen dat de update niet geheel 'goed' in de flash staat, om onduidelijke reden.. Flash de speler nog eens via het menu, met de laatste firmware. Ik neem aan dat je 'flash via reset' al hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:39:
@Hemiparo: Het zou kunnen dat je swapfile op de schijf beschadigd is, vastlopen zou niet mogen gebeuren. Kun je het eens zonder schijf testen, bijv. wat files streamen?

Daarnaast zou het kunnen dat de update niet geheel 'goed' in de flash staat, om onduidelijke reden.. Flash de speler nog eens via het menu, met de laatste firmware. Ik neem aan dat je 'flash via reset' al hebt gedaan.
Ga ik vanavond beiden proberen, kom er morgen op terug. Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel geen viool
U werkt zeker bij Eminent?
Nee, bij Nuon.
Of u heeft niet eens een 7080 en dus weet i nergens over mee praten.
Ik bezit al geruime tijd een 7080 die het tot nu toe tot volle tevredenheid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hopelijk zijn de beleefdheden nu wel uitgewisseld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

koendel schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:16:
Ik heb nu na veel werk mijn pc zichtbaar onder samba op de speler maar ik heb een probleem.
Ik heb op mijn pc een map films geshared en deze is ook zichtbaar op de speler, deze map bevat rond de 80 mappen met elk daaronder de film. op de speler zie ik maar rond de 50 mappen welke wel werken overigens.
op een andere pc zie ik wel alle mappen, dus op de een of andere manier is de helft weg op de speler. Hoe is dit op te lossen?
Raar dat hij bij jouw maar 50 van de 80 mappen/bestanden weergeeft, ik heb een map met zo'n 500+ mappen/bestanden en die geeft hij netjes weer over netwerk, op de EM7080 zelf heb ik zo'n 350 bestanden in verschillende mappen en submappen. En het scrollen gaat redelijk goed als je er maar voor zorgt dat al je bestanden met een hoofdletter of kleine letter beginnen anders maakt hij aparte groepen dus A-Z en a-z en dat maakt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:45:
Hopelijk zijn de beleefdheden nu wel uitgewisseld.....
Ik verveel je ermee ?
Mij wel. Dit stopt nu direct. Niemand is erbij gebaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Edmin op 13-04-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HanW: Henk loopt hier te trollen, jij trapt daar in. AvK zegt er wat van, om de boel te stoppen. Een wedervraag levert dan op dat het trollen doorgaat. Er is maar één oplossing voor, en dat is negeren van dit soort posts die niets anders doen, dan het topic vol te laten lopen met onzin.

Een vorig topic over ons product is ook al gesloten door off-topic berichten. Ik stel voor dat we gewoon netjes verder on-topic verder gaan.

@koendel: Het is vreemd dat je niet alle mappen in de share ziet, maar wellicht hebben bepaalde sub-mappen rechten verkeerd staan, waardoor dit gebeurt. Als je met een andere PC via samba, en dezelfde account/login, de hoofdpc benadert die de mappen deelt, zie je dan wel alles, en kun je ook in mappen die niet te zien zijn op je EM7080? Kun je daarnaast de naam van één van de onzichtbare mappen eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
Trollen?? Ik geef een mening over een product en vervolgens komt hanw met dergelijke opm die nergens op slaan. Ik was niet de enigste als je goed had gelezen. Maar laten wij bij de onderwerpen blijven en hier geen speeltuintje van maken. En repecteer de meningen van elkaar hanw.
Bovenstaande is ook hier van toepassing...

[ Voor 8% gewijzigd door Edmin op 13-04-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

hemiparo schreef op maandag 11 april 2011 @ 06:39:
Ik heb sinds een paar weken (sinds ik de nieuwe firmware heb geinstalleerd) last van vastlopers.

De Eminent start op
Wachten in het menu totdat die vervelende melding linksboven weg is
Bladeren door de mappen
En na 10 seconden loopt de Eminent vast!

Meestal gaat het zo. Uit- en aanzetten werkt heel soms maar meestal loopt hij weer na 10 seconden vast. Wordt er simpel van. Netwerkkabel uit de Eminent halen heeft geen nut. Instellingen terugzetten ook niet. Laatste optie is nog hff formateren. Wat kan dit zijn?
Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij is de oplossing dat ik eerst naar Pictures ga, dan scroll naar waar ik moet zijn, en dan weer naar Movies ga. Hij loopt alleen vast als hij op Movies staat bij het scrollen namelijk (hij loopt dan ook vast als je over een directory gaat waar een videobestand in staat; in mijn geval waren dat eigenlijk altijd mkv's met h264/dd). Misschien is dat nog iets waar voor de nieuwe firmware naar gekeken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht zit er een bestand tussen dat ietwat afwijkt, waar je overheen komt als je door de lijst bladert naar beneden? Misschien even met mediainfo een blik werpen, anders kunnen we het helaas niet verklaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 18-09 17:29

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 13:21
Heej,

Ik heb zojuist de nieuwste firmware geinstalleerd.

1 Klein probleempje: Geluid is weg.

Bij de setup kan ik kiezen voor 3 opties bij HDMI output (RAW, LPCM DUAL CH en LPCM MULTI CH)
En bij SPDIF hetzelfde (RAW, LPCM DUAL CH en LPCM MULTI CH).

De speler is met hdmi aangesloten op mijn Panasonic P42G20. Iemand die de juiste audio-opties aan kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 08:15
Zo te zien wederom geen verbeterde muziekspeler. Mooi al die NZB-features maar waar het ding echt voor bedoeld is (media spelen) blijft een beetje achter :-s

Verder wel goed dat er nog steeds verbeteringen plaatsvinden op diverse vlakken, begrijp me niet verkeerd. Ben alleen een beetje teleurgesteld in de mogelijkheden die het apparaat biedt op het gebied van muziek afspelen.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb de nieuwe firmware (EM7080_FW_1.0.5.41) er ook even opgezet. Het eerste wat me opviel is de snelheid in de menu's. Bladeren gaat nu zeer vloeiend. Nog geen vreemde dingen zoals vastlopers tegengekomen!

Het inladen van media lijkt nu ook sneller te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:37:
Wellicht zit er een bestand tussen dat ietwat afwijkt, waar je overheen komt als je door de lijst bladert naar beneden? Misschien even met mediainfo een blik werpen, anders kunnen we het helaas niet verklaren..
Ik kan wel even kijken als je wilt, maar het lijkt willekeurig bij meerdere typen bestanden op te treden, gaat 4x goed en 1x fout. Echt raar. Mediainfo staat niet op het kastje zelf gok ik trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Leuk nieuwe firmware, maar ik geloof echt niet meer in de beloftes die Eminent allemaal doet. HD audio, nou dat gaat denk ik nooit gebeuren. Nee, gewoon een opvolger op de markt brengen die de vroegere beloftes van Eminent wel met zich meebrengt. Bedankt voor weer een firmware waar je echt niets mee opschiet. Dat downloaden en zo geloof ik allemaal wel. Breng firmware uit waar je echt wat aan hebt. Een betere interface die er ook een beetje goed uitziet zal ook wel nooit gebeuren. Laat staan een betere muziekspeler. Eminent: Kijk ook eens naar je concurrenten zou ik zeggen.

Ik moest dit even kwijt, ik ben wederom zo teleurgesteld. Gelukkig is mijn dochtertje niet zo kritisch en blij dat ze zo af en toe gewoon een dvd film kan bekijken. tenminste, als ze deze kan vinden want het doorlopen van het menu loopt steeds vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Half jaar geleden ofzo heb ik mn firmware geupdate, kreeg een uitgebreide audio opties bij maar door MKV header compressie kreeg ik bij sommige video's zwart beeld met audio.

Nu is het andersom; uitgebreide audio opties weg maar mkv header compressie wel gefixed.
Bijv. AAC audio krijg ik niet via spdif door mn receiver heen :-( .
Wanneer komen de individuele audio instellingen weer terug? Deze deed het bij mij gewoon goed.
Nu ben ik gewoon terug bij stock af, de rest gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendel
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:24:
@koendel: Het is vreemd dat je niet alle mappen in de share ziet, maar wellicht hebben bepaalde sub-mappen rechten verkeerd staan, waardoor dit gebeurt. Als je met een andere PC via samba, en dezelfde account/login, de hoofdpc benadert die de mappen deelt, zie je dan wel alles, en kun je ook in mappen die niet te zien zijn op je EM7080? Kun je daarnaast de naam van één van de onzichtbare mappen eens posten?
Ik heb een map met oudere films waarvan bijvoorbeeld de film The Island niet te zien is op de MP maar The Dark Knight wel. Voor zo ver ik kan zien staan de rechten hetzelfde. Op mijn laptop kan ik wel alle films zien en als ik naar de machtigingen en rechten kijk staan er dezelfde gegevens dus ik weet het probleem niet. Overigens als ik een map maak en die deel en daar in de map The Island verplaats is deze map wel zichtbaar op de MP(dus wist daarom niet of het met rechten te maken heeft). ik heb hem gister ge-update naar de nieuwste versie overigens maar nogsteeds het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik weet niet wat ik fout doe.
Heb deze EM7080 al 3/4 jaar, steeds ging alles naar wens, maar na de laatste update krijg ik het niet meer voor mekaar om de HD van de Eminent in mijn netwerk te krijgen zodat ik hem kan zien op mijn laptop.

Ook nog door alle ijver al mijn vakantiefoto's naar de knoppen, had HD geformateerd (had dat ergens gelezen).

Wie heeft dit probleem ook en wat was de oplossing.

Bedankt alvast.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 15:07
Hier hetzelfde probleem....
ik raak er ook effe niet uit...
Dreke008 schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:08:
Ik weet niet wat ik fout doe.
Heb deze EM7080 al 3/4 jaar, steeds ging alles naar wens, maar na de laatste update krijg ik het niet meer voor mekaar om de HD van de Eminent in mijn netwerk te krijgen zodat ik hem kan zien op mijn laptop.

Ook nog door alle ijver al mijn vakantiefoto's naar de knoppen, had HD geformateerd (had dat ergens gelezen).

Wie heeft dit probleem ook en wat was de oplossing.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Kleineheino schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:36:
Leuk nieuwe firmware, maar ik geloof echt niet meer in de beloftes die Eminent allemaal doet. HD audio, nou dat gaat denk ik nooit gebeuren. Nee, gewoon een opvolger op de markt brengen die de vroegere beloftes van Eminent wel met zich meebrengt. Bedankt voor weer een firmware waar je echt niets mee opschiet. Dat downloaden en zo geloof ik allemaal wel. Breng firmware uit waar je echt wat aan hebt. Een betere interface die er ook een beetje goed uitziet zal ook wel nooit gebeuren. Laat staan een betere muziekspeler. Eminent: Kijk ook eens naar je concurrenten zou ik zeggen.

Ik moest dit even kwijt, ik ben wederom zo teleurgesteld. Gelukkig is mijn dochtertje niet zo kritisch en blij dat ze zo af en toe gewoon een dvd film kan bekijken. tenminste, als ze deze kan vinden want het doorlopen van het menu loopt steeds vast.
Heb ik dus ook, speler loopt meestal binnen de 10 seconden vast. Echt frustrerend! Nieuwe firmware geeft geen oplossing... ook de menustructuur en het ontbreken van de mogelijkheid voor snelkoppelingen in mappen is erg slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik twijfel om de Eminent 7080 of 7180 te kopen met Wifi en 2 TB.

Kan ik hiermee gemakkelijk uitzendinggemist kijken? Zo ja, doe je dit door gewoon via de browser naar een uitzendingen-website te browsen en vanaf daar af te spelen of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dreke008 & @Rkonigs: Dit staat in de readme vermeld die er bij zit.

Ga naar Instellingen - Systeem - NZB/BT/Samba Server en zet deze op 'aan'.

@Florine: De EM7080 of EM7180 hebben geen web-browser aan boord waar je mee naar uitzending gemist kunt gaan. Als je dergelijke functies zoekt, is het beter om een laptop met HDMI uitgang aan te schaffen.

@Hemiparo: We wachten nog op je reply of dit zonder HDD ook optreed, zoals je hier aangaf: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35849780
(Dit om uit te sluiten dat er mogelijk corruptie op swap/hdd zit.)

@KleineHeino: Heb je de EM7080 via HDMI aangesloten op een DTS-HD ondersteunende versterker, en uberhaupt al getest met 1.0.5.x firmwares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:24:
@Hemiparo: We wachten nog op je reply of dit zonder HDD ook optreed, zoals je hier aangaf: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35849780
(Dit om uit te sluiten dat er mogelijk corruptie op swap/hdd zit.)
Gisteren 2x getest (na de firmware opnieuw gedaan te hebben) en zowel via netwerk als via de schijf via usb liep de speler vast. Vanavond nogmaals proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

Ik heb ook de nieuwe firmware gedownload en geinstalleerd.
En geen problemen. Ik scrol nu naar de map waarin de video_ts map zit ene dvd begint vanzelf. scheelt weer zoeken naar video bestanden.

speler is wel sneller alleen uitzending gemist kwijt, maar gebruikte het nauwelijks.

nu nog een mooie interface!

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Mijn eerste indruk van de nieuwe firmware is dat de speler robuuster overkomt (niet vast dreigt te lopen) en een stuk sneller reageert op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024

@Florine: De EM7080 of EM7180 hebben geen web-browser aan boord waar je mee naar uitzending gemist kunt gaan. Als je dergelijke functies zoekt, is het beter om een laptop met HDMI uitgang aan te schaffen.
Is dat zo? Ik zag de EM7180 in de mediamarkt (aangesloten), en ik kon wel een webbrowser openen? Waar kwam die dan vandaan? Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heineken01 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:26:
[...]

Het probleem was bij mij uiteindelijk opgelost door de REG-FIX te downloaden en draaien op de pc, zie bijna onderaan deze post.

In Windows 7 worden de gedeelde mappen niet standaard weergegeven in het netwerk. Hieronder de instructies om dit alsnog werkend te krijgen.

1.Klik op Start, Configuratiescherm
2.Klik onder 'Netwerk en Internet' op 'Netwerkstatus en -taken weergeven'
3.Klik aan de linker zijde van het scherm op 'Geacvanceerde instellingen voor delen wijzigigen'.
4.Klik aan de rechterzijde op het pijltje bij 'Thuis of werk (huidig profiel)' om deze in te klappen.
5.Klik daarna op het pijltje rechts naast Public, om dit menu uit te klappen.
6.Wijzig/controleer de volgende instellingen:

1.Selecteer 'Netwerkdetectie inschakelen'.
2.Selecteer 'Bestands- en printerdeling inschakelen'.
3.Selecteer 'Openbare mappen delen uitschakelen'.
4.Selecteer 'Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen'.
7.Klik op 'Wijzigingen opslaan', administratie toestemming is mogelijk vereist.
Eigenschappen van je gedeelde map aanpassen

1.Ga naar de map die je wilt delen.
2.Klik met de rechtermuisknop op de map en kies 'Eigenschappen'.
3.Ga naar het tabblad 'Delen',
4.Klik 'Delen'.
5.Klik op het pijltje en selecteer de gebruiker 'Iedereen'.
6.Klik nu op 'Toevoegen'.
7.Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' geselecteerd is voor deze gebruiker.
8.Klik op Delen op de map te delen.
9.Klik op 'Gereed' om de instellingen op te slaan.
10.Ga naar het tabblad Beveiliging, controleer of 'Iedereen' in de lijst voorkomt. Zo niet, klik op Bewerken.

1.Klik op 'Toevoegen', waarna een nieuw venster verschijnt.
2.Klik op 'Geavanceerd'.
3.Klik op 'Nu zoeken'.
4.Selecteer 'Iedereen' uit de lijst met zoekresultaten.
5.Klik daarna op OK, daarna nogmaals op OK.
6.Klik wederom op OK en je bent terug bij het tabbald Beveiliging.

11.Klik daarna op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.
Dit is in principe voldoende om de map te delen voor de mediaspeler.

De gebruiker 'Iedereen' komt niet in mijn lijst voor?
Mogelijk komt de gebruiker 'Iedereen' niet voor in je systeem. Volg deze instructies om de gebruiker toe te voegen.

1.Klik met de rechtermuisknop op de map die je wilt delen en open Eigenschappen.
2.Ga naar het tabblad Delen.
3.Klik op 'Geavanceerd delen', administratie toestemming is mogelijk vereist.
4.Zet een vinkje bij 'Deze map delen'.
5.Klik nu op 'Machtigingen'.
6.Voeg nu de gebruiker 'Iedereen' als volgt toe:

1.Klik op 'Toevoegen', waarna een nieuw venster verschijnt.
2.Klik op 'Geavanceerd'.
3.Klik op 'Nu zoeken'.
4.Selecteer 'Iedereen' uit de lijst met zoekresultaten.
5.Klik daarna op OK, daarna nogmaals op OK.

7.Selecteer 'Iedereen'.
8.Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' toegestaan is.
9.Klik op OK om de instellingen op te slaan.
10.Klik daarna op Ok, vervolgens op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.

Geavanceerde instellingen wijzigen bij problemen
Het kan zijn dat de map óf specifieke bestanden niet benaderbaar zijn of niet afgespeeld kunnen worden.

1.Klik hier om een Register bestand te downloaden om de rechten in het register te wijzigen.

2.Klik met de recthtermuisknop op de link en kies 'Bestand opslaan als...'.
3.Sla het bestand op je bureaublad op.
4.Klik met de rechtermuisknop op het ZIP bestand en kies 'Alles uitpakken', volg de instructies in de wizard.
5.Nadat de bestanden zijn uitegepakt zie je een bestand met de naam 'Windows-sharing.reg'. Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies 'Als administrator uitvoeren'.
6.Start de computer opnieuw op.
In het menu van de hdMEDIA RT kies je daarna bijvoorbeeld Video, kies vervolgens Samba, kies je werkgroep en kies daarna je computer. Er komt alsnog een inlogscherm in beeld, hier hoeft nu niets ingevuld te worden, dus klik op OK. Klik vervolgens de gedeelde map aan en de bestanden zijn beschikbaar.
Oh ik ben ECHT blij met jou!
Het werkt gewoon hahaha super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Florine schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:17:
[...]
Is dat zo? Ik zag de EM7180 in de mediamarkt (aangesloten), en ik kon wel een webbrowser openen? Waar kwam die dan vandaan? Vreemd..
De browser is per ongeluk actief gebleven in de firmware. Hij ondersteunt geen flash of silverlight, en je kunt er dus ook nog steeds geen Uitzending gemist mee afspelen. (Simpele webpagina's zijn er natuurlijk wel mee te openen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 18-09 17:29
Is het iemand al gelukt om, na de nieuwe firmware, DTS-HD uit de EM7080 te krijgen? Zou volgens Eminent moeten werken, maar mij lukt het tot nu toe niet (EM7080 aangesloten via HDMI op een Denon AVR-3311 en audio-instelling op de EM7080 op HDMI RAW).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
hemiparo schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:36:
[...]

Gisteren 2x getest (na de firmware opnieuw gedaan te hebben) en zowel via netwerk als via de schijf via usb liep de speler vast. Vanavond nogmaals proberen...
En nog steeds problemen... en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemiparo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:14:
[...]

En nog steeds problemen... en nu?
Gewoon even contact opnemen met ons via de Eminent website, dan kunnen we hem vervangen voor je, lijkt me namelijk een defecte speler. (Zonder HDD zou hij dit nooit mogen doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:31
Ik probeerde net de update te installeren maar nu hangt de eminent al 20 minuten op 'please do not turn of the power!' en staan er 6 groene voortgangsstreepjes in beeld. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Dat moeten er toch echt meer dan 6 worden. Stuk of 6 pagina's vol denk ik zo. Op dit punt kan hij volgens mij wel uit, de bootloader zit er nog in, en met ingedrukt knopje gewoon nog een keer opstarten. Evt. een andere USB stick proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De upgrade moet een behoorlijk eind door lopen, niet slechts 6 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
@EminentEurope
Is dit niet een beetje een flauw antwoord? Tot de laatste firmware update was uitzending gemist een feature, die ik graag gebruikte. Het werkte niet heel goed, maar toch waren veel uitzendingen van uitzending gemist wel goed te zien. Vond het een hele leuke bijkomstigheid van mijn 7080.

Zijn er plannen om het ooit weer toe te voegen? Youtube en zo kan ik ook via mijn TV wel kijken, maar UZG niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:31
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:05:
De upgrade moet een behoorlijk eind door lopen, niet slechts 6 streepjes.
Het is uiteindelijk nog gelukt, heb de update wel 3 keer opnieuw moeten starten maar dan heb je ook wat :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Net de em 7180 binnen na in het bezit te zijn geweest van een med400x.
Wat me meteen opvalt is het kale menu vooral als je de meded8er gewend bent.
Hoop dat hier nog verbetering inkomt want mis toch wel mijn film plaatjes. Paar films getest tot nu toe gaat alles prima.
Heb alleen een probleem bij het registreren op het eminent forum , moet er eerst wat verplaatsen voor ik erin mag.
Kom er geen wijs uit , iets slepen met de muis maar kan er niks mee,,,,,,
Ben er al uit met firefox ging het wel...

[ Voor 4% gewijzigd door Theodor op 28-04-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Wat ze op het Eminent forum doen, moeten ze zelf weten. Hier op GoT bespreken we slechts hun producten en proberen we elkaar te helpen in technische zin. De rest is offtopic.

[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 28-04-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Theodor schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:17:
Net de em 7180 binnen na in het bezit te zijn geweest van een med400x.
Wat me meteen opvalt is het kale menu vooral als je de meded8er gewend bent.
Hoop dat hier nog verbetering inkomt want mis toch wel mijn film plaatjes. Paar films getest tot nu toe gaat alles prima.
Heb alleen een probleem bij het registreren op het eminent forum , moet er eerst wat verplaatsen voor ik erin mag.
Kom er geen wijs uit , iets slepen met de muis maar kan er niks mee,,,,,,
Ben er al uit met firefox ging het wel...
Ja dat viel me ook al op het is kaal en heel lastig om eens een film te starten. Map in bestandje zoeken en dan pas afspelen. Op andere spelers werkt dit toch wel sneller.

[ Voor 4% gewijzigd door tasso op 28-04-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Media in een mapje is vrij gangbaar. Als we 200 films in één lijst moeten gaan tonen, zijn mapjes wel handig.

@Theodor: Om spammers tegen te gaan, moet je een kleine puzzel oplossen. Als je dit niet lukt, neem dan contact op met support [at] eminent-online.com.

[ Voor 92% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 28-04-2011 16:33 . Reden: On-topic voortzetting ]

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste