Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28

Rincewind

Take me in your arms tonight

darklydreaming schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:27:
De reden waarom ik niet de nieuwe gui firmware draai is het feit dat mappen + bestanden (die op een NAS staan) niet alfabetisch gesorteerd werden. In een map met 500+ subfolders werkt dat gewoon niet.

Is in de nieuwe gui firmware 1.0.0.6 dit issue opgelost?
Kort antwoord: nee.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
Hoe gaat het ondertussen met het sorteren van entries in een SMB-share? Is dat al in orde gemaakt, zo ja hoe doe je dat?

Ja fuck zeg, ik had nog een search query openstaan over "sorteren", zie ik net dat iemand hierboven mij dezelfde vraag heeft gesteld...

Ik heb het onderhand wat gehad met Eminent.

Ga maar eens 650 entries af om een entry te vinden, waar sorteringsgewijs totaal geen logica in zit...

[ Voor 55% gewijzigd door HyperBart op 08-05-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik vind het ook onbegrijplijk dat Eminent een firmware durft op te leveren waarin de sortering nog steeds niet werkt. Ik kan toch geen map vinden tussen 500+ mappen die totaal random door elkaar staan :(

Was altijd zeer tevreden over mijn 7080, maar misschien wordt het tijd om eens naar een ander merk te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
darklydreaming schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:09:
Was altijd zeer tevreden over mijn 7080, maar misschien wordt het tijd om eens naar een ander merk te kijken.
Als je tot nu toe zo tevreden was, kun je overwegen naar een vorige firmware te gaan (bijv 1.0.6.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
Wat is eigenlijk de meest recente firmware zonder al te grote problemen voor dat het probleem zich stelde met de sortering?

offtopic:
Ongelooflijk dat ik dat moet vragen om een apparaat goed functioneel te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:06:
Wat is eigenlijk de meest recente firmware zonder al te grote problemen voor dat het probleem zich stelde met de sortering?

offtopic:
Ongelooflijk dat ik dat moet vragen om een apparaat goed functioneel te krijgen
Alles waar geen NEWGUI bij staat :p Werkt bij mij nog steeds prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Ge Someone schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:16:
[...]

Als je tot nu toe zo tevreden was, kun je overwegen naar een vorige firmware te gaan (bijv 1.0.6.1).
Ik gebruik al tijden de probleemloze 1.0.5.41 firmware. Speelt alles af, heb alleen geen Youtube en Uitzending gemist. Vind ik ook niet zo belangrijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

als ik zie dat je in de nieuwe FW ook een app met eigen streams kan toevoegen, is het dan ook mogelijk bijvoorbeeld dit te koppelen met sopcast, of andere programma's waarmee je bv eredivisie live kan bekijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
Omdat ik wel de nieuwste codecs wil , Youtube enz.

Daarnaast is een interface die er niet uitziet alsof het 1999 is ook wel eens aardig in 2012 (niet het belangrijkste overig)
Ge Someone schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:16:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2023
B___MAN schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

En deze werkt goed? Ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig geworden!
Bij het installeren van deze image gebeurd er niets met de HD?
Ik bedoel ik raak mijn films enz. niet kwijt?
Firmware werkt lekker op de 7080. Alleen het enige nadeel vind ik het ondertitelfont die is gebruikt is niet zo prettig. naar mijn menig zit er een te grote schaduw achter de letters. Soms wat onduidelijk. Verder werkt het echt goed, videowall is een leuk iets.

Misschien dat iemand weet hoe ik het lettertype aan kan passen. Zal niet in de speler zelf kunnen lijkt me, omdat daar maar 1 lettertype inzit. Dus zal iets in de firmware gedaan moeten worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Beste greatgonzo,

Dit is helaas niet mogelijk. Deze streams zijn afgeschermd. Met licenties zouden dergelijke streams misschien toegevoegd kunnen worden echter kost dit veel geld. Eminent heeft een aantal streams (of Apps beter gezegd) standaard toegevoegd aan de lijst maar nieuwe streams kunnen niet “zomaar” worden toegevoegd.
Mogelijk dat op de website van eredivisie live beelden wel toegevoegd kunnen worden als stream (bv samenvattingen ofzo) maar de verwachting is dat dit niet kan. Eminent geeft hier verder ook geen ondersteuning op.

G.D.

Beste MarSee,

Wanneer het subtitles betreft die los in de filmmap erbij gezet zijn (bv srt. Subtitles) dan kun je via de afstandsbediening de grootte, kleur en positie van de subtitles aanpassen. Dit kan niet wanneer het subtitles betreft die in de film ingebakken zijn. In de mediaplayer zijn ook geen mogelijkheden om die subtitles nog verder aan te passen.

G.D.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@HyperBart
We vinden het jammer dat je momenteel minder tevreden bent over Eminent. De sorteervolgorde werkt via SMB op zich wel. In onze tests staan de bestanden i.i.g. gerangschikt op alfabetische volgorde. Helaas is ook gebleken dat dit niet altijd het geval is, bv bij een NAS. Het menu dat je ziet wanneer je klikt op de Menu knop van je AB ziet is ook niet net zo uitgebreid als je via SMB zoekt i.p.v. op de interne hdd. Dit is fw gerelateerd. Het zelf aanmaken van mappen met een handige titel kan bij het zoeken naar bestanden helpen.

@darklydreaming
De sorteermethodiek wordt niet door iedereen als gemakkelijk ervaren. Wanneer bestanden op de interne hdd staan dan kun je middels de “Menu” knop op je AB nog vrij goed zoeken naar bestanden. Als de bestanden opgezocht worden via SMB dan heb je helaas niet dezelfde mogelijkheden in het menu.
Mogelijk is het een oplossing om je bestanden onder te verdelen in mappen die gemakkelijke benamingen hebben. Bv alle films die beginnen met een A, in de map “A” zetten, etc. Of sorteren op extensies, bv een map met “ISO”, een map met “M2TS” etc. Zo kun je denk ik toch vrij snel door je bestanden zoeken. Hetzelfde kun je doen bij je muziekbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

een vraagje, op het eminent forum zie ik dat de speler wel 3D ondersteund, hier wier niet. Wat is het, doet hij het wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@greatgonzo

Bedankt voor je vraag. We snappen dat dit verwarring kan opleveren en daarom hieronder een uitleg waarmee hopelijk e.e.a. voldoende duidelijk zal worden gemaakt.

Inderdaad staat op ons forum het volgende geschreven:

De EM7080/7180/7195/7167 serie kan 3D films in SBS (side-by-side) formaat weergeven. Echter, evt. ingebakken ondertitels zullen in elkaar overlopen omdat de beelden voor elkaar worden geschoven door de TV.
Hier is een oplossing voor: Maak aparte (externe) ondertitels in een grafisch formaat. Dit kun je doen dmv. 3dsubtitler.

1. Download 3d-subtitler http://www.videohelp.com/tools/3DSubtitler
2. Download een srt-bestand van je betreffende ondertitel
3. Stel 3d-subtitler goed in, en kies VobSub IDX/SUB als uitvoer
4. Kies ook 720P of 1080P, dit kun je aan de bron zien.
5. Als alles klaar is zorg je dat de files dezelfde naam hebben. Avatar.sub, Avatar.idx en Avatar.mkv, en deze zet je op de speler.
6. Kies via knop 'ondertitel' op je remote de ondertitel, en klaar.

Disclaimer:

De EM7080/EM7180 kunnen standaard geen srt ondertitels in 3D weergeven.
Dit programma is niet door Eminent ontwikkeld: Wij geven er geen enkele garantie op.

Side by Side 3D is niet hetzelfde als full 3D. De verschillen tussen deze technieken staan op de volgende website in goed begrijpelijke taal uitgelegd: http://www.3dtvmagazine.nl/wat-is-3d/full-en-half-3d/. Belangrijkste opmerking in dit verhaal is dat er een HDMI 1.4 connectie nodig is om full 3D te laten werken. De EM7080 heeft deze 1.4 aansluiting niet. Ook al heb je dus een TV met 1.4 aansluiting, dan nog is de vertaalslag tussen EM7080 en TV niet geschikt. Je kunt niet van 1.3 naar 1.4 een full 3D film laten afspelen. Eminent komt binnenkort (exacte datum niet bekend) met een full 3D mediaplayer waarmee wel de films prima op je TV afgespeeld worden. Houd de website van Eminent daarom in de gaten, zie www.eminent-online.com

Mocht je nog vragen hebben over 3D of iets anders m.b.t. Eminent, je kunt ons ook altijd mailen voor directe support. http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 12:16
Ik ben ook gedowngrade van de NEWGUI naar 1.0.6.1, en wat een snelheidsverschil :)

Kwa snelheidsgevoel lijkt het wel een upgrade ipv een downgrade :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:29:
De EM7080/7180/7195/7167 serie kan 3D films in SBS (side-by-side) formaat weergeven
Even aanvullen, dit zijn over het algemeen films/programma's die door hobbyisten naar dit formaat zijn omgezet, meestal vanaf de 3D BD versie. Eigenlijk heet het half-SBS aangezien beide beelden maar de helft van de resolutie kunnen benutten. Er is ook een ander formaat half-OU (Over, Under) soms TAB genoemd (Top and Bottom), hier worden de beelden boven elkaar ipv naast elkaar geplaatst. Dit zou gunstiger zijn voor passieve 3D schermen. Verder geldt hiervoor exact hetzelfde als voor half-SBS wat betreft het afspelen op EM7080/7180 en 3D-subtitler (1 vinkje verschil).
Off Topic opmerking: Op het Eminent forum zijn ook topics met dit soort informatie maar die worden meteen op slot gedaan zodat niemand er meer informatie kan toevoegen.
Mocht je nog vragen hebben over 3D of iets anders m.b.t. Eminent, je kunt ons ook altijd mailen voor directe support.
Inderdaad is dit geen helpdesk thread, maar het klinkt wel vriendelijker dan in het verleden, Alex M. gaf al snel aan dat 3D niet officieel ondersteund wordt, wat ergens wel te begrijpen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

De EM7080/7180/7195/7167 serie kan 3D films in SBS (side-by-side) formaat weergeven. Echter, evt. ingebakken ondertitels zullen in elkaar overlopen omdat de beelden voor elkaar worden geschoven door de TV.
Dat maakt niet veel voor me uit, kan het ook wel zonder ondertitels lezen
De EM7080 heeft deze 1.4 aansluiting niet. Ook al heb je dus een TV met 1.4 aansluiting, dan nog is de vertaalslag tussen EM7080 en TV niet geschikt. Je kunt niet van 1.3 naar 1.4 een full 3D film laten afspelen.
maar als ik dus een 1.3 HDMI kabel aansluit op de tv/homecinema set, gaat het wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:17
Grolsch schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:52:
Ik ben ook gedowngrade van de NEWGUI naar 1.0.6.1, en wat een snelheidsverschil :)

Kwa snelheidsgevoel lijkt het wel een upgrade ipv een downgrade :P
Hier ook vrij rap gedowngrade...interface ziet er leuk uit, maar het is echt te traag (en dat mijn films op de NAS dus niet op alphabetische volgorde werden weer gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Hallo,

Ik heb opeens problemen met de nzbGet server, als ik naar de nzbGet web interface ga lukt het niet om verbinding te maken met de nzbGet server.
Hij geeft dan deze fout aan als ik een nzb laad:

ERROR: NZBGetWeb could not receive response from NZBGet-Server (although successfully connected).

Possible reasons include:
Password incorrect. Check option "ServerPassword" in config;
Server too busy, connect timeout too short. Check option "ConnectTimeout" in config;
Not compatible server version.

Dit is van de ene op de andere dag opeens gebeurd terwijl ik er verder niks aan heb veranderd.
Ik heb de verborgen folder .nzbget ook al gedelete maar dat hielp ook niet
Ik heb de firmware 1.0.6.1

Heeft iemand misschien een idee?

MvG,

Sjoerd van Dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@greatgonzo,

Bedankt voor je interesse in het afspelen van full 3D films.

Met HDMI 1.3 is het helaas niet mogelijk om full 3D films af te spelen. Daar heb je een HDMI 1.4 connectie voor nodig aan zowel mediaplayer kant als TV kant. Tevens dient de gebruikte HDMI kabel ook te voldoen aan de HDMI 1.4 standaard. Als dit alles compleet is kun je Full 3D films afspelen zonder problemen.

De nieuwe generatie mediaplayers van Eminent die binnenkort op de markt verschijnt hebben deze HDMI 1.4 aansluiting. Oudere modellen mediaplayers zullen niet backwards met een HDMI 1.4 connectie kunnen worden geupgrade.

- G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
sjoerdvdijk schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:06:
Hallo,

Ik heb opeens problemen met de nzbGet server, als ik naar de nzbGet web interface ga lukt het niet om verbinding te maken met de nzbGet server.
Hij geeft dan deze fout aan als ik een nzb laad:

ERROR: NZBGetWeb could not receive response from NZBGet-Server (although successfully connected).

Possible reasons include:
Password incorrect. Check option "ServerPassword" in config;
Server too busy, connect timeout too short. Check option "ConnectTimeout" in config;
Not compatible server version.

Dit is van de ene op de andere dag opeens gebeurd terwijl ik er verder niks aan heb veranderd.
Ik heb de verborgen folder .nzbget ook al gedelete maar dat hielp ook niet
Ik heb de firmware 1.0.6.1

Heeft iemand misschien een idee?

MvG,

Sjoerd van Dijk
UPDATE:
Het probleem is opgelost, eerst de nieuwste firmware erop gezet en daarna gedowngrade naar firmware 1.0.6.1(vanwege de hogere downloadsnelheid bij deze versie) en hij doet het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:05
Ik heb denk ik op de verkeerde plekken gezocht. En met Google het antwoord ook niet kunnen vinden.
Ik heb de em 7080 met de laatste firmware die met de new gui. Niet dat het voor het probleem uit maakt aangezien ik dit ook had met het vorige firmware.Ik heb een Philips tv de 32pfl7332. de verbinding loopt via HDMI ik heb het volgende probleem ik krijg de weergave niet meer beeldvullend. Maakt niet uit welke bestand ik bekijk. DVD iso of mkv 1080 HD beelden. Alle filmbestanden hebben rondom een zwarte rand. In het begin deed ik dan een paar keer klikken op zoom en dan werd het beeld bijna beeldvullend. Als ik dat nu doe verdwijnt de ondertiteling gedeeltelijk buiten beeld. Ik heb het volgende oa geprobeerd het beeld op 720 of 1080 zetten. Ik heb nog niet gevonden hoe ik een film beeldvullend kan bekijken.

Mvg Ton Tenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:35
Je moet ff rommelen met de beeld instellingen van je tv, ff op breedbeeld of automatisch zetten dat hielp bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:54:
@darklydreaming
De sorteermethodiek wordt niet door iedereen als gemakkelijk ervaren. Wanneer bestanden op de interne hdd staan dan kun je middels de “Menu” knop op je AB nog vrij goed zoeken naar bestanden. Als de bestanden opgezocht worden via SMB dan heb je helaas niet dezelfde mogelijkheden in het menu.
Mogelijk is het een oplossing om je bestanden onder te verdelen in mappen die gemakkelijke benamingen hebben. Bv alle films die beginnen met een A, in de map “A” zetten, etc. Of sorteren op extensies, bv een map met “ISO”, een map met “M2TS” etc. Zo kun je denk ik toch vrij snel door je bestanden zoeken. Hetzelfde kun je doen bij je muziekbestanden.
Ik heb een map Music met daarom 500+ subfolders (naam artiest), binnen deze subfolders weer subfolders (de albums). Als ik naar de map Music ga, staan de Artiesten dwars door elkaar, geen elke logische volgorde te bekennen. Als ik een niveau zou tussenvoegen (A,B, enz.) dan zouden deze ook dwars door elkaar staan, maar dat zijn er dan maar 26.

Echter, als ik vervolgens naar de S ga, heb ik nog steeds 50 submappen, die dwars door elkaar staan. Is wat mij betreft geen optie, ik ben inmiddels helaas weer terug naar 1.0.6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 11:02
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:50:

De nieuwe generatie mediaplayers van Eminent die binnenkort op de markt verschijnt hebben deze HDMI 1.4 aansluiting. Oudere modellen mediaplayers zullen niet backwards met een HDMI 1.4 connectie kunnen worden geupgrade.

- G.D.
Hier ben ik blij mee bedankt voor dit bericht want elke keer BR`s branden schiet ook niet op.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is BD25 en BD50 bestanden af te spelen.
Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik dit moet doen? Bedankt alvast.

Ik heb overigens de eminent 7080 zonder update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste darklydreaming,

We vinden het jammer dat de manier van sortering niet helemaal aan je wensen voldoet. Op zich is het te begrijpen dat je liever teruggaat naar fw 1.0.6.1. Fw 1.0.0.6 heeft wel behoorlijk wat verbeterpunten in zich en heeft ook een compleet nieuwe GUI. Maar het is ook wat de gebruiker ervaart en het liefst wil. We wensen je i.i.g. nog veel plezier toe met je EM7080.

- G.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste zeekoe75,

BD25 en BD50 bestanden kunnen gewoon worden afgespeeld op de EM7080, mits aan de BR standaarden is voldaan. Als er verder geen exotische codecs in de bestanden staan dan dient de file gewoon te worden afgespeeld.

- G.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik moet zeggen dat ik ZEER tevreden ben met de laatste 'new gui' update, het is sneller en stabieler tot nu toe is hij nog niet vast gelopen/gereset.
Ook is de netwerk snelheid bijna verdubbeld als ik dus vanaf mijn pc iets kopieer naar de EM7080 gaat dit nu met 5 tot 6MB/s waar het eerst varierend van 1 tot 3,5MB/s ging en 1MB/s was meer regel dan uitzondering.

Het enige nadeel op dit moment is de 'alfabetische volgorde' ik zou liever zien dat de mappen bovenaan staan ipv mappen/bestanden mix, er staan nu zo'n 2200+ bestanden (films/series) op en ondanks dat ik een hoop sub mappen heb is alleen de 'Folder view' bruikbaar. Als ik Movies selecteer is het eigenlijk onbruikbaar als je door 2200 bestanden moet scrollen.

Het enige wat van mij zou mogen is een kleiner lettertype zodat er meer zichtbaar wordt op 1 scherm.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste prutser001,

We zijn blij te horen dat de nieuwe GUI je bevalt en dat de prestaties ook beter zijn geworden. Dat zijn mede de redenen waarom we nieuwe firmware ontwikkelen.

We kunnen de manier van sorteren helaas niet veranderen/aanpassen in de mediaplayer. Ook kan het lettertype niet worden aangepast. Dit zijn items die hardcoded ingebakken zijn in de firmware, daar kunnen wij helaas geen veranderingen in aanbrengen. Mogelijk kun je wel op een handige manier submappen aanmaken voor je bestanden, zoals bv alle films die beginnen met een "A" in een map zetten die "A" heet enzovoorts. Ook kun je hier weer onderverdelingen in maken. Zo kun je met een paar klikken toch bij je favoriete bestanden komen.

- G.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb en tijdje terug de EM7080 nieuwe firmware update gegeven,alles werkt op zich goed,enkel kan ik geen muziek afspelen,iemand een idee waar dit aan ligt???

laatste versie wat er nu op staat is:1.0.0.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:59
Ik heb zelf de 7180 met de oude GUI (1.0.4.1), maar vroeg mijzelf af als het nog steeds nodig is om de HDD een format te geven als ik de frimware wil update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophatter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-04 11:19
Heb de 7180 met firmware 1.0.0.4 en vraag me hetzelfde af: wordt de HD geformateerd als ik update? D'r staat niks over in de installatiehandleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb ondertussen al een keer of 10 m'n eminent ge-upgrade / ge-downgrade en heb nog nooit m'n HDD geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste roadkill4ever,

Dit zal zeer waarschijnlijk liggen aan 1 of meer instellingen in de mediaplayer. Hieronder een overzicht hoe je geluid kunt krijgen in verschillende opzetten:

Geluid instellen

Wanneer de mediaspeler rechtreeks met je televisie is verbonden:
1.Ga naar ‘Instelling’ en druk op de ‘OK’ knop.
2.Selecteer ‘Audio’.
3.Als de mediaspeler voornamelijk tijdens de nachtelijke uren wordt gebruikt, kun je de ‘Nachtmodus’ op ‘Aan’ of ‘Comfort’ zetten. Op deze manier worden geluiden zoals spraak versterkt zodat dit beter hoorbaar is op lagere geluidsniveaus. Tegelijkertijd wordt het niveau van geluidseffecten gereduceerd.
4.Selecteer ‘Surround geluid’ en druk op de ‘OK’ knop. Selecteer ‘AC3’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.
5.Selecteer ‘HDMI uitvoer’ en druk op de ‘OK’ knop. Zet ‘Digitale uitgang’ op ‘LPCM’.
6.Zet ‘Gevanc. Instell.’ op ‘Uit’.

Wanneer de mediaspeler is verbonden met een HDMI DTS versterker:

Raadpleeg de handleiding van je versterker om zeker te zijn welke codecs worden ondersteund. De getoonde stappen zijn standaard instellingen en zijn voor de meeste versterkers bruikbaar.

2.Selecteer ‘Audio’.
3.Als de mediaspeler voornamelijk tijdens de nachtelijke uren wordt gebruikt, kun je de ‘Nachtmodus’ op ‘Aan’ of ‘Comfort’ zetten. Op deze manier worden geluiden zoals spraak versterkt zodat dit beter hoorbaar is op lagere geluidsniveaus. Tegelijkertijd wordt het niveau van geluidseffecten gereduceerd.
4.Selecteer ‘Surround geluid’ en druk op de ‘OK’ knop. Als je HDMI versterker ondersteuning heeft voor ‘Dolby True HD’, selecteer dan ‘TrueHD’. Als je versterker geen ondersteuning heeft voor ‘Dolby True HD’, selecteer dan ‘AC3’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.
5.Selecteer ‘Digitale uitgang’ en druk op de ‘OK’ button. Zet ‘HDMI uitvoer’ op ‘RAW’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.
6.‘Geavanc. Instell’ staat standaard op ’Aan’. Als deze optie niet op ‘Aan’ staat dien je deze op ‘Aan’ te zetten.
7.Selecteer ‘AC3 Uitvoer’ en druk op de ‘OK’ knop. Zet ‘AC3 Uitvoer’ op ‘RAW’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.
8.Selecteer ‘DTS Uitvoer’ en druk op de ‘OK’ knop. Zet ‘DTS Uitvoer’ op ‘RAW’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.
9.Selecteer ‘AAC Uitvoer’ en druk op de ‘OK’ knop. Zet ‘AAC Uitvoer’ op ‘LPCM' als je het geluid uit alle aanwezige speakers wenst te horen. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.

Wanneer verbonden met een DTS versterker via een coaxiale of optische aansluiting:

2.Selecteer ‘Audio’.
4.Selecteer ‘Surround geluid’ en druk op de ‘OK’ knop. Selecteer ‘AC3’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.
5.Selecteer ‘HDMI uitvoer en druk op de ‘OK’ knop. Zet ‘'SPDIF uitvoer' op RAW. Zet 'SPDIF uitvoer’ op ‘LPCM’ als je versterker geen ondersteuning heeft voor RAW codecs. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.
6.‘Geavanc. Instell’ staat standaard op ’Aan’. Als deze optie niet op ‘Aan’staat dien je deze op ‘Aan’ te zetten.
7.Selecteer ‘AC3 Uitvoer’ en druk op de ‘OK’ knop. Zet ‘AC3 Uitvoer ’ op ‘RAW’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.
8.Selecteer ‘DTS Uitvoer’ en druk op de ‘OK’ button. Zet ‘DTS Uitvoer’ op ‘RAW’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.
9.Selecteer ‘AAC Uitvoer’ en druk op de ‘OK’ button. Zet ‘AAC Uitvoer’ op LPCM’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.

Met deze stappen moet je geluid kunnen krijgen. Indien dit nog steeds zo is, neem dan contact met ons op via het online contactformulier: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste badboynova, Tophatter en Grolsch,

Het is niet per se nodig om de hdd te formatteren wanneer je vanaf 1.0.0.4 naar 1.0.0.6 wilt upgraden. Wel zul je zeer waarschijnlijk de hdd moeten formatteren wanneer je vanaf 1.0.4.1 naar fw met de nieuwe GUI (1.0.0.4 of 1.0.0.6) wilt upgraden. Dit omdat 0.4 en 0.6 de nieuwe GUI hebben en daarmee totaal anders in elkaar gezet zijn.

Er wordt tijdens de installatie ook niet altijd gevraagd om de hdd te formatteren. Wel zegt elke readme/leesmij file die bij fw downloads inzit, het volgende:

2.0 Firmware installeren

Let op: Het is mogelijk dat de mediaspeler de harde schijf wil formatteren na een
firmware update. Zorg voor je de update gaat uitvoeren voor een back-up van de
bestanden die op de harde schijf staan. Eminent is niet verantwoordelijk voor verlies
van data!

Het niet formatteren van de harde schijf kan ertoe leiden dat bepaalde modules zoals
de Samba server, NZBget of Tranmission module niet meer functioneren.

Het is daarom aan te raden altijd een backup van je bestanden te maken alvorens je gaat upgraden. Mocht bepaalde functionaliteit ontbreken, de mediaplayer doet "raar" of je merkt andere vage issues, formatteer de hdd dan alsnog. Schrijffouten die eventueel aanwezig zijn op de hdd worden dan hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaMichaMicha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-07 09:28
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:29:
Beste prutser001,

We zijn blij te horen dat de nieuwe GUI je bevalt en dat de prestaties ook beter zijn geworden. Dat zijn mede de redenen waarom we nieuwe firmware ontwikkelen.

We kunnen de manier van sorteren helaas niet veranderen/aanpassen in de mediaplayer. Ook kan het lettertype niet worden aangepast. Dit zijn items die hardcoded ingebakken zijn in de firmware, daar kunnen wij helaas geen veranderingen in aanbrengen. Mogelijk kun je wel op een handige manier submappen aanmaken voor je bestanden, zoals bv alle films die beginnen met een "A" in een map zetten die "A" heet enzovoorts. Ook kun je hier weer onderverdelingen in maken. Zo kun je met een paar klikken toch bij je favoriete bestanden komen.

- G.B.
Are you kidding me?!

Jullie kunnen wel een nieuwe layout maken, maar de sorteervolgorde fixen niet? En dan komen jullie met oplossingen als "maak submappen aan"?
Ik was best enthousiast over Eminent producten en een bug kan gebeuren, maar nieuwe versies uitbrengen zonder het te fixen en dan tegen gebruikers zeggen dat ze submappen aan moeten maken gaat me te ver.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste MichaMichaMicha,

We vinden het jammer dat je enthousiasme door deze post beinvloed is geraakt. Wellicht helpt onderstaande ter verduidelijking?

Op de EM7180/EM7080 heb je via de manager view altijd een netjes gesorteerde alfabetische weergave.
Via de database view (die aan de ikoontjes foto/video/muziek hangt) kun je met de menu knop de sorteervolgorde ook volledig naar keuze aanpassen. (Dit is niet altijd duidelijk zichtbaar geweest.)

Prutser001 heeft het in zijn post over de database weergave. Deze kan hij via de 'Menu' knop op 'Op Naam' zetten, en dan is de volgorde zoals hij moet zijn.
We vermoeden dat hij de weergave nu wellicht 'Op Datum' heeft staan. Bestanden komen dan 'door elkaar heen' terwijl dit eigenlijk op volgorde van datum/kopieren is.

In jouw geval weten we helaas niet welke bron je precies benadert, maar als dit een netwerkschijf is via Samba, dan volstaat ook hier het 'Op Naam' kiezen via de 'Menu' knop.

We hopen dat hiermee een en ander wat duidelijker is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:25:
Deze kan hij via de 'Menu' knop op 'Op Naam' zetten, en dan is de volgorde zoals hij moet zijn.
Die optie zit er niet eens in. Dat is juist het hele punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Even ter duidelijkheid, hij staat bij mij op naam sorteren, als ik dan kijk in de lijst van bestanden.

10.000_BC.MKV (Bestand)
AAA (Map)
Andere film.mkv (bestand)
BBB (Map)

dus het maakt niets uit of het nou een map of bestand is, de volgorde is puur op naam.
Het is jammer dat je dat niet kan veranderen of dat er een andere optie voor zou zijn.
Ik kan er mee leven.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
prutser001 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:27:
Het is jammer dat je dat niet kan veranderen of dat er een andere optie voor zou zijn.
Als workaround zou je voor mappen, die je bovenaan wilt hebben, een 0 (nul) kunnen zetten of een andere lage ASCII waarde () bijvoorbeeld.
Je kunt het natuurlijk ook zo re-organiseren dat je alle losse bestanden samen in een map zet. Die kun je dan "0 overig" of "ZZ overig" noemen (afhankelijk of je die map boven of onderaan wilt hebben.
Ik weet het, dit begint een beetje op de antwoorden van Eminent te lijken :X Dat je workarounds nodig hebt is een teken dat de firmware zeker niet helemaal perfekt is.

Zelf vind ik de sortering, zoals die nu is, geen punt, tenminste op HDD, ik begrijp dat mensen met een NAS wat meer problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:39
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:45:
Beste badboynova, Tophatter en Grolsch,

Het is niet per se nodig om de hdd te formatteren wanneer je vanaf 1.0.0.4 naar 1.0.0.6 wilt upgraden. Wel zul je zeer waarschijnlijk de hdd moeten formatteren wanneer je vanaf 1.0.4.1 naar fw met de nieuwe GUI (1.0.0.4 of 1.0.0.6) wilt upgraden. Dit omdat 0.4 en 0.6 de nieuwe GUI hebben en daarmee totaal anders in elkaar gezet zijn.

Er wordt tijdens de installatie ook niet altijd gevraagd om de hdd te formatteren. Wel zegt elke readme/leesmij file die bij fw downloads inzit, het volgende:

2.0 Firmware installeren

Let op: Het is mogelijk dat de mediaspeler de harde schijf wil formatteren na een
firmware update. Zorg voor je de update gaat uitvoeren voor een back-up van de
bestanden die op de harde schijf staan. Eminent is niet verantwoordelijk voor verlies
van data!

Het niet formatteren van de harde schijf kan ertoe leiden dat bepaalde modules zoals
de Samba server, NZBget of Tranmission module niet meer functioneren.

Het is daarom aan te raden altijd een backup van je bestanden te maken alvorens je gaat upgraden. Mocht bepaalde functionaliteit ontbreken, de mediaplayer doet "raar" of je merkt andere vage issues, formatteer de hdd dan alsnog. Schrijffouten die eventueel aanwezig zijn op de hdd worden dan hersteld.
Ik heb mijn harde schijf geformateerd na aanschaf van de EM7080 in mei 2010. Sinds die tijd alle firmware updates erop gehad en nog nooit opnieuw hoeven te formateren. Je maakt ook niet even snel een backup van 1,5 TB (zeker niet als je geen extra HDD's hebt met voldoende capaciteit).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:27:
Even ter duidelijkheid, hij staat bij mij op naam sorteren, als ik dan kijk in de lijst van bestanden.
Waar vind je die optie dan? Ik heb dat echt niet in dat lijstje staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hansvk

Fijn dat alles werkt zoals het hoort, ook na het updaten van je mediaplayer!

In principe zou de hdd wel geformatteerd moeten worden nadat de fw met de nieuwe SDK erop is geïnstalleerd. Wordt de hdd niet geformatteerd dan is er een vrij grote kans dat er meer instabiliteit in de player geconstateerd wordt na verloop van tijd. Bv het niet goed werken van NZBget, bestanden die niet meer goed afgespeeld worden, dat soort dingen. Echter, als het op dit moment goed werkt dan zou ik niets veranderen. Formatteren kan altijd nog:-)

Backups kunnen vaak nog wel eens op de pc gemaakt worden. Pc's van tegenwoordig hebben steeds vaker een flinke hdd aan boord. Dit zal echter niet voor elke gebruiker gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@prutster001

Het sorteren gaat automatisch op naam maar ook dat gaat niet altijd goed in onze tests. Er is niet letterlijk in het menu een keuze om op naam/datum te sorteren.

We zijn nog aan het kijken of we nog iets met de sorteervolgorde kunnen verbeteren maar op dit moment valt daar niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:25:
Deze kan hij via de 'Menu' knop op 'Op Naam' zetten, en dan is de volgorde zoals hij moet zijn.
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:11:
Er is niet letterlijk in het menu een keuze om op naam/datum te sorteren.
Lekker duidelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het downloaden van een aantal NZB's krijg ik plots de volgende melding:

Could not open file / tmp/ hdd/ volumes/ HDD1/ Download/ NZBget/ queue/ 26 (en dan opeenvolgende nummers)

Nieuwe willekeurige NZB files geven nu ook deze melding en ik heb diverse re-starts geprobeert.

Wie weet een oplossing?

Opgelost d.m.v. schijfcontrole

Nog een tweede vreaagje, de $RECYCLE.BIN folder, kan die gewoon leeggemaakt worden? Zit inmiddels 41 gig in...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nightspirit

Onze excuses dat er verwarring bij je is ontstaan m.b.t. de sortering op Naam/Datum. We waren even te snel met aangeven dat het menu de sortering op naam optie had i.p.v. dat dit automatisch gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jaxxo

Sluit je mediaplayer via USB op je pc aan, navigeer naar de .bin folder en gooi die weg. Herstart de player en de folder wordt automatisch weer aangemaakt.

Lukt het weggooien van de folder niet, dan is het waarschijnlijk zo dat na de nieuwste fw update de schijf niet geformatteerd is. Er zit dan weinig anders op dan de schijf alsnog te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met Samba

Als ik via bestanden naar Samba ga dan logt die zich wel goed in, dan ga ik naar mijn film map,zie heel even mn bestanden en loopt dan vast krijg dan zwart/paars scherm en reageerde nergens meer op,en ik moet player dan uitschakelen
Heeft het altijd perfect gedaan, maar misschien klopt er iets niet meer in mn pc is laatst herstelt.
Wat moet er allemaal aan en open staan om een map uit de pc weer te geven via mediaplayer met Samba
ik heb firmware NEWGUI_1.0.0.6
Kan iemand de stappen om Samba te gebruiken voor bestanden uit pc, via Samba weer te geven nog eens even beschrijven.
Dan stel ik alles opnieuw in.

Ps ik heb Samba aan staan in menu

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bocky77,

De stappen om je pc juist te configureren voor Windows staan uitgelegd in onze FAQ sectie op de Eminent website. Windows XP, Windows Vista en Windows 7 staan volledig uitgelegd.

http://www.eminent-online.com/faq/301/46/faqs.html

We weten graag of de stappen het probleem zullen oplossen. Zoniet dan is je mediaplayer waarschijnlijk zelf de veroorzaker van het probleem. Zet de mediaplayer eens terug naar de fabrieksinstellingen (via het menu) en zet Samba dan opnieuw aan. Als dit ook niet werkt dan dient de mediaplayer opnieuw geflashed te worden met de firmware. Om deze flash goed te laten verlopen dien je de hdd eerst te controleren op fouten via Windows (player via USB op pc aansluiten). Na de foutcontrole/herstel de firmware opnieuw erin flashen middels een USB stick.

Werkt dit ook niet dan is het verstandig de hdd te formatteren en dan opnieuw de fw in het apparaat te flashen.

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft geholpen,ook nog even een nieuw bestand kopieren in de map die niet meer zichtbaar was.
Daarna is alles is weer zichtbaar, en kan ik alles weer afspelen uit die map.
Bedankt voor de snelle reactie en de tips.

100 punten _/-\o_ voor de service.

@Bocky77,

De stappen om je pc juist te configureren voor Windows staan uitgelegd in onze FAQ sectie op de Eminent website. Windows XP, Windows Vista en Windows 7 staan volledig uitgelegd.

http://www.eminent-online.com/faq/301/46/faqs.html

We weten graag of de stappen het probleem zullen oplossen. Zoniet dan is je mediaplayer waarschijnlijk zelf de veroorzaker van het probleem. Zet de mediaplayer eens terug naar de fabrieksinstellingen (via het menu) en zet Samba dan opnieuw aan. Als dit ook niet werkt dan dient de mediaplayer opnieuw geflashed te worden met de firmware. Om deze flash goed te laten verlopen dien je de hdd eerst te controleren op fouten via Windows (player via USB op pc aansluiten). Na de foutcontrole/herstel de firmware opnieuw erin flashen middels een USB stick.

Werkt dit ook niet dan is het verstandig de hdd te formatteren en dan opnieuw de fw in het apparaat te flashen.

G.D.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bocky77,

Graag gedaan en fijn om te lezen dat onze tips hebben geholpen bij het oplossen van je probleem.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan kun je die ook altijd stellen via ons webformulier http://www.eminent-online.com/nl/contact.html
Je krijgt snel antwoord van een deskundige medewerker.

We wensen je veel plezier toe met je mediaplayer!

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:22
Intresant ik wilde wat *.MKV bestanden afspelen, maar kreeg weer alleen geluiden en ondertiteling verder geen beeld.
had fw 1.0.4 en gisteren maar een update gedaan naar de laatste fw 1.0.6?

En nu kan ik de bestanden wel bekijken.

Worden er ook codecs in de fw toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:40:
Intresant ik wilde wat *.MKV bestanden afspelen, maar kreeg weer alleen geluiden en ondertiteling verder geen beeld.
had fw 1.0.4 en gisteren maar een update gedaan naar de laatste fw 1.0.6?

En nu kan ik de bestanden wel bekijken.

Worden er ook codecs in de fw toegevoegd?
Staat in je release notes die meegeleverd zijn met je download
MKV Header compressie support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
8)7 my bad. te lui geweest om die te lezen.

Heb wel regelmatig bestanden die niet gelezen kunnen worden. Vrij irritant. En vreemde is dan als ik dat bestand mee neem naar me maat met dezelfde FW en ook de EM7080 wel afspeeld. Zelfde setting op de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ray187

Als jouw mediaplayer bepaalde bestanden niet afspeelt terwijl die bestanden op een zelfde mediaplayer met dezelfde firmware wel afgespeeld worden, dan klopt er iets niet. Dit kan liggen aan een firmware flash die niet helemaal goed gegaan is of simpelweg dat de mediaplayer zelf niet helemaal goed functioneert.

De beste manier is contact met ons op te nemen via ons online contactformulier:

http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

We helpen je dan snel verder.

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:16:
@Ray187

Als jouw mediaplayer bepaalde bestanden niet afspeelt terwijl die bestanden op een zelfde mediaplayer met dezelfde firmware wel afgespeeld worden, dan klopt er iets niet. Dit kan liggen aan een firmware flash die niet helemaal goed gegaan is of simpelweg dat de mediaplayer zelf niet helemaal goed functioneert.

De beste manier is contact met ons op te nemen via ons online contactformulier:

http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

We helpen je dan snel verder.

G.D.
Moguh,

Bedankt voor je reactie. Dit was al een probleem vanaf het begin ruim een jaar gelden. na de laatste FW update kan ik de bestanden wel afspelen. Hopelijk blijft alles nu goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ray187

Ok, fijn dat het probleem is opgelost na de update. We wensen je nog veel plezier toe met je mediaplayer!

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben spontaan 1,2TB aan videomateriaal kwijt :(
Al mijn downloads staan in de map download, onderverdeeld in muziek en video.
Onder video had ik een map series.

Nu is de hele map video spontaan verdwenen :?

Dit terwijl ik een serie aan het kijken was, ik stop de serie en kom spontaan in de root terecht, en weg map :(

Iemand nog tips, ik heb al schijfcontrole gedaan, maar de map is nog steeds weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Raar inderdaad en vooral heel erg kl#te. Misschien de laatste firmware nog eens opnieuw inladen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Grolsch

Schijfcontrole is idd. in dit soort gevallen de beste oplossing. Als er clusters beschadigd zijn dan kunnen dit soort problemen ontstaan. Dit gebeurt vooral wanneer de mediaplayer ineens uitgezet wordt op een moment dat de schijf nog bezig is, bv met het afspelen van content of dat de mediaplayer nog aan het downloaden is naar de schijf toe.

Zie je de bestanden nog wel staan als je via USB je bestanden opzoekt met de computer? Indien dit zo is dan zal de schijf naar verwachting geen fouten bevatten maar werkt de koppeling niet goed tussen de map "video" en de mediaplayer zelf. In dat geval kun je het beste de fabrieksinstellingen van de mediaplayer terugzetten en vervolgens een reboot doen. Mogelijk komt de map weer direct terug.

Helpt dit niet dan is de tip van AvK de juiste. Firmware opnieuw upgraden waarbij je beslist niet moet vergeten het resetknopje op de achterkant van de mediaplayer te gebruiken. Als deze niet gebruikt wordt bij de flash dan ontstaan problemen met de koppeling player/hdd.

Tip: Alvorens je de upgrade doet, maak eerst een backup van je bestanden via USB. Mocht je de hdd moeten formatteren tijdens het upgrade proces dan ben je niet al je bestanden kwijt.

Veel succes.

G.D.

Mogelijk betreft het hier een tijdelijk probleem en komt bij een restart alles weer te voorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn NZBserver, ik krijg nadat ik deze tracht te starten de error 255.
Wanneer ik naar de configuratie van de NZBServer ga, dan zie ik iets heel anders dan wat ik hiervoor zag. Zie ook het topic wat ik hiervoor heb aangemaakt op het eminent forum.

Ik denk dat mijn nzbget.conf bestand beschadigd is, zou iemand hier de zijne kunnen uploaden/mailen?
Kan ik daar eens mee proberen de boel weer te reanimeren.

Alvast bedankt.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat gebeurt regelmatig, wat meestal helpt de de .nzbget folder uit de root verwijderen (let op, is een hidden folder).

Vervolgens mediaspeler rebooten en +- 5 minuten wachten en de instellingen opnieuw invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8 en Samba

Sinds kort beschik ik over Windows 8 en loop ik weer tegen het inlogprobleem met de Eminent mediaplayers aan. Ik heb de Eminent 7080 en de Eminent 7195. Voor Windows 7 heb ik de instellingen gekozen zoals in de FAQ van Eminent weergegeven. Dat gaat prima.Ik heb dezelfde register tweaks toegepast in Windows 8 maar krijg steeds "Login Mislukt". UPNP gaat wel goed overigens, maar geeft geen bestanden weer met de extensies ISO.

Een ander probleem is het registreren op jullie forumsite. Als laatste moet je hier met "drag and drop" een keuze maken uit een rijtje antwoorden. Helaas werkt drag-and-drop niet in de Internet Explorer en kan ik me dus nooit registreren. Jammer, of hebben jullie hiervoor een oplossing?

Groet uit Apeldoorn, zemblah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Grolsch schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:12:
Ik ben spontaan 1,2TB aan videomateriaal kwijt :(
Al mijn downloads staan in de map download, onderverdeeld in muziek en video.
Onder video had ik een map series.

Nu is de hele map video spontaan verdwenen :?

Dit terwijl ik een serie aan het kijken was, ik stop de serie en kom spontaan in de root terecht, en weg map :(

Iemand nog tips, ik heb al schijfcontrole gedaan, maar de map is nog steeds weg :(
En? Doet ie het weer? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 17:54
Zojuist heb ik mijn Eminent 7180 (die zich op het netwerk als 7080 laat herkennen...) een update gegeven naar de laatste firmware met de nieuwe GUI. Nu krijg ik steeds de melding dat de HDD niet gemount kan worden en stelt het apparaat maar voor om te formatteren. W T F?

Even aan m'n computer gekoppeld. Er staan 4 partities op:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/13cxO

Kan de nieuwe firmware geen NTFS lezen?

Edit: De vorige firmware gelukkig kunnen terugzetten. Schijf wordt weer geautomount. Eminent, hoe los ik dit op zonder de boel eerst te moeten kopiëren naar een backup (heb helaas geen extra 2 TB schijf hier...) en formatteren?

[ Voor 21% gewijzigd door Dolan op 08-09-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
AvK schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:59:
[...]

En? Doet ie het weer? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Nee, nog niet voor elkaar gekregen, ik ben bang dat ik alle data kwijt ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Zemblah,

Windows 8 is nog niet officieel gereleased en kan op dit moment nog steeds hickups bevatten, o.a. in het sharing gedeelte. In principe is het beter te wachten totdat de officiële release uit is (26 oktober) en dan opnieuw te testen.

We zullen hier een paar tests houden met Windows 8 i.c.m. zowel Samba als UPnP en vervolgens de uitslag hier neerzetten. Indien het ons ook niet lukt dan zit er sowieso niets anders op dan te wachten totdat de officiële release uit is. Pas dan weten we met zekerheid waar het fout gaat.

Het probleem met registreren los je eenvoudig op door Firefox op je pc te installeren. De meeste pc gebruikers hebben intussen zowel IE als Firefox geïnstalleerd staan, wat vaak ontstaat door dit soort problemen. Het programma dat wij gebruiken is een open source programma. We kunnen dan ook niet zomaar de code achter het programma aanpassen. Gelukkig zal met Firefox wel alles prima werken.

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Grolsch

Helaas lijkt het er idd. op dat je de data kwijt bent. Dit kan niet anders dan door een corrupt gedeelte van de hdd komen. Het is een erg vervelend probleem maar als je via USB ook niet meer je bestanden terugvindt dan kun je er vanuit gaan dat 1 of meer sectoren van de schijf defect is. Schijfherstel zal de sectoren wel herstellen maar de daarop aanwezig data kan in dit soort gevallen wel definitief weg zijn.

Een paar tips om in de toekomst dit soort narigheid te voorkomen:

Zet nooit de player uit als de hdd nog bezig is met bewerkingen, zoals downloaden (NZBget/Transmission), bestanden overzetten via netwerk, afspelen vanaf hdd, overzetten van bestanden vanaf interne hdd naar aangesloten USB station of andersom enz.

Dit geldt voor zowel uitzetten via de AB als door het stroom van de mediaplayer af te halen. Dit laatste zorgt veelal voor de grootste problemen. Via de AB uitzetten geeft bij modernere players de mogelijkheid om eerst de bewerkingen te stoppen. Dit is trouwens NIET het geval met de EM7080/EM7180, welke ondertussen tot de oudere generatie mediaplayers behoren.

Als schrijven van- of naar de interne hdd abrupt wordt afgebroken dan is de kans groot dat er problemen op de schijf ontstaat. Soms is de enige oplossing nog de hdd te formatteren, wat uiteraard zeer ellendig kan zijn als die bomvol staat met data.

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:14:
@Grolsch

Helaas lijkt het er idd. op dat je de data kwijt bent. Dit kan niet anders dan door een corrupt gedeelte van de hdd komen. Het is een erg vervelend probleem maar als je via USB ook niet meer je bestanden terugvindt dan kun je er vanuit gaan dat 1 of meer sectoren van de schijf defect is. Schijfherstel zal de sectoren wel herstellen maar de daarop aanwezig data kan in dit soort gevallen wel definitief weg zijn.

Een paar tips om in de toekomst dit soort narigheid te voorkomen:

Zet nooit de player uit als de hdd nog bezig is met bewerkingen, zoals downloaden (NZBget/Transmission), bestanden overzetten via netwerk, afspelen vanaf hdd, overzetten van bestanden vanaf interne hdd naar aangesloten USB station of andersom enz.

Dit geldt voor zowel uitzetten via de AB als door het stroom van de mediaplayer af te halen. Dit laatste zorgt veelal voor de grootste problemen. Via de AB uitzetten geeft bij modernere players de mogelijkheid om eerst de bewerkingen te stoppen. Dit is trouwens NIET het geval met de EM7080/EM7180, welke ondertussen tot de oudere generatie mediaplayers behoren.

Als schrijven van- of naar de interne hdd abrupt wordt afgebroken dan is de kans groot dat er problemen op de schijf ontstaat. Soms is de enige oplossing nog de hdd te formatteren, wat uiteraard zeer ellendig kan zijn als die bomvol staat met data.

G.D.
Ik weet hoe gevoelig de EM7080 is voor spontaan uitzetten, dus ik zet de speler nooit meer uit :)

Ik kijk een serie, druk op de stopknop, en ipv in de map terecht te komen waar de serie in stond kom ik in de root van de HDD terecht.

Dus geen gebruikers issue naar mijn idee.

@Grolsch

We hebben zojuist even onze EM7080 met fw 1.0.0.6 getest: Zowel met de Stopknop als met de Returnknop kwamen we terug in de map met films/series, op het moment dat een aflevering speelde.

Heb je nog getest of de Returnknop anders reageert dan de Stopknop?

@Trolleystad,

De nieuwe firmwares van de EM7080/EM7180, NewGui_1.0.0.4 en NewGui_1.0.0.6 zijn volledig opnieuw opgebouwd. Hierdoor maakt de mediaspeler gebruik van een andere partitie indeling, het gaat dan vooral om de 2 Linux partities die worden gebruikt als swap partitie en om modules op te installeren.

Wanneer je van de 'oude' firmware overgaat naar de nieuwe firmware is het daardoor noodzakelijk om de interne harde schijf van de mediaspeler te formatteren. Op dat moment wordt de partitie indeling aangepast naar de nieuwe vereisten van de firmware.

Wanneer je de mediaspeler eenmaal heeft geformatteerd, onder bijvoorbeeld NewGui_1.0.0.4 dan hoef je de interne harde schijf niet nogmaals te formatteren bij het installeren van NewGui_1.0.0.6.

G.D.

• Dolan
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:34:
@Trolleystad,

De nieuwe firmwares van de EM7080/EM7180, NewGui_1.0.0.4 en NewGui_1.0.0.6 zijn volledig opnieuw opgebouwd. Hierdoor maakt de mediaspeler gebruik van een andere partitie indeling, het gaat dan vooral om de 2 Linux partities die worden gebruikt als swap partitie en om modules op te installeren.

Wanneer je van de 'oude' firmware overgaat naar de nieuwe firmware is het daardoor noodzakelijk om de interne harde schijf van de mediaspeler te formatteren. Op dat moment wordt de partitie indeling aangepast naar de nieuwe vereisten van de firmware.

Wanneer je de mediaspeler eenmaal heeft geformatteerd, onder bijvoorbeeld NewGui_1.0.0.4 dan hoef je de interne harde schijf niet nogmaals te formatteren bij het installeren van NewGui_1.0.0.6.

G.D.
Daar was ik ondertussen al achter gekomen ja. Via via een externe HD kunnen lenen met voldoende capaciteit. Het ding is ruim 20 uur aan het kopiëren geweest om alles op de backup schijf te zetten, de firmware update en formatteren was zo klaar, nu kan hij weer 20 uur aan de bak om alles terug te zetten... :(

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:39
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:34:
@Trolleystad,

G.D.
Vreemd. Ik heb sinds mei 2010 alle FW versies gehad, draai nu op NewGui_1.0.0.6 en heb nog nooit de ingebouwde HDD opnieuw geformateerd.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Grolsch
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:09:
@Grolsch

We hebben zojuist even onze EM7080 met fw 1.0.0.6 getest: Zowel met de Stopknop als met de Returnknop kwamen we terug in de map met films/series, op het moment dat een aflevering speelde.

Heb je nog getest of de Returnknop anders reageert dan de Stopknop?
Dat is bij mij normaal gesproken ook zo, behalve die ene keer dat ik al m'n data kwijtraakte, toen ging het anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grolsch schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:53:
[...]

Dat is bij mij normaal gesproken ook zo, behalve die ene keer dat ik al m'n data kwijtraakte, toen ging het anders :(
Je bent 1x alle data kwijtgeraakt, wat naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt werd door een corrupt gedeelte op de schijf. Indien je die bestanden nog steeds niet terughebt en de werking van de player blijkt anders te verlopen dan voorheen, dan denk ik dat het tijd wordt voor een nieuwe schijf.

De player probeert de bestanden die op de schijf staan op een logische manier te bewerken. Dus afspelen, stoppen, fastforward etc. Maar als deze processen niet goed verlopen en je data is ook spontaan weg dan is de schijf definitef niet in orde. Als zelfs een volledige formattering via Windows en vervolgens nog een keer in de mediaplayer niet helpt dan zit er niets anders op dan een andere schijf in te bouwen.

We kunnen je mediaplayer eventueel ook volledig doortesten in ons Service Center. Je krijgt dan ook een testrapport mee en je weet dan exact de status van je mediaplayer. Je kunt het beste dan even contact met ons opnemen via het online supportformulier: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vervelend probleem.
Een vriend van mij vroeg mij zijn 7080 met 2 jaar oude firmware te updaten naar NEWGUI_1.0.0.6

Voordat ik de firmware wilde updaten heb ik de 2TB disk eruit gehaald en in een bay gestopt aan een PC om veel oude troep te verwijderen en 1,5 TB nieuwe bestanden toe te voegen.
Hierna heb ik de schrijf weer ingebouwd en de firmware geüpdatet.

Nu krijg ik een error dat de disk niet kan mounten en dat ik de disk moet formateren.
Moet dat echt, hierdoor ben ik alle data weer kwijt.

Is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:16:
Ik zit met een vervelend probleem.
Een vriend van mij vroeg mij zijn 7080 met 2 jaar oude firmware te updaten naar NEWGUI_1.0.0.6

Voordat ik de firmware wilde updaten heb ik de 2TB disk eruit gehaald en in een bay gestopt aan een PC om veel oude troep te verwijderen en 1,5 TB nieuwe bestanden toe te voegen.
Hierna heb ik de schrijf weer ingebouwd en de firmware geüpdatet.

Nu krijg ik een error dat de disk niet kan mounten en dat ik de disk moet formateren.
Moet dat echt, hierdoor ben ik alle data weer kwijt.

Is er een andere oplossing?
Een paar pagina's terug kun je lezen dat ik hetzelfde probleem had. Het antwoord is nee. De nieuwe firmware gebruikt een hele andere partitieindeling. Je moet dus de HD formatteren vanuit het menu. Dus eerst een backup van alles maken, formatteren en dan terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleForce_NL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:11
Is er echt geen andere manier om sneller over het netwerk te kopieeren? Van laptop naar de EM7080, 36GB , meer dan 20 uur :(.
Kan wel gezegd worden dat het komt door trage processor, maar als ik met dat ding download haalt die toch ook een veel hogere snelheid? Als ik dus vanaf laptop naar de EM7080 upload is dat voor de speler toch gelijk aan "download"? Waar zit mijn denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Wat is de overdracht snelheid dan?? Sneller dan 100Mb zal het niet gaan. Ik heb het ook 1 x geprobeerd, maar gaat veel te traag. USB is 2 x zo snel.

Kan je wel de film kijken als je het bestand afspeelt vanaf je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Een vraagje:

Ik heb de Harman Kardon BDS 870 geluidsinstallatie. De Eminent 7080 heb ik rechtstreeks aangesloten op de HDMI ingang van de Harman Kardon versterker.

Wat zij de juiste geluids instellingen? Deze kan ik instellen:

Dolby Digitaal: Bitstream of PCM.
DTS Digital Surround: Bitstream of PCM.
MPEG: Bitstream of PCM.

Verder beschik ik over de mediaplayer Eminent 7080.
Daarbij heb ik in het menu de volgende opties:

HDMI uitvoer: LCPM of RAW.
SPDIF uitvoer: LCPM of RAW.
Surround geluid: Geen voorkeur, AC3 of True HD.

dan nog de geavanceerde instellingen:

ACC uitvoer: LCPM of RAW.
AC3 uitvoer: LCPM of RAW.
DTS uitvoer: LCPM of RAW.
MPG uitvoer: LCPM of RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik zou alles instellen op RAW op de eminent, en alles op bitstream op je versterker.

Als er iets niet werkt kun je nog schakelen, maar bovenstaande instellingen zijn volgens mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 22:16
EagleForce_NL schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:05:
Is er echt geen andere manier om sneller over het netwerk te kopieeren? Van laptop naar de EM7080, 36GB , meer dan 20 uur :(.
Kan wel gezegd worden dat het komt door trage processor, maar als ik met dat ding download haalt die toch ook een veel hogere snelheid? Als ik dus vanaf laptop naar de EM7080 upload is dat voor de speler toch gelijk aan "download"? Waar zit mijn denkfout?
Gaat dat toevallig over een trage WiFi verbinding (B/G, niet N) tussen je laptop en de router? Zo klinkt het wel in elk geval.

Dit klinkt echt als een traag netwerk. Zoals hierboven gezegd kun je met dit soort snelheden beter een USB kabel pakken, dan ben je met een half uurtje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

De netwerk snelheid is heel erg 'weer' afhankelijk ofzo, de ene keer kan het met 1.2mb/s gaan en de andere keer met 4,5mb/s. Geen idee waarom dit is maar wil je in 1 keer grote hoeveelheden data overzetten is het inderdaad handig om het even via USB te doen.

Ik zag ook het 1 en ander over 'hdd formateren omdat er een nieuwe firmware op geflashed wordt', Ik heb sinds dag 1 elke FW gehad die er was en elke keer geupdate zonder de hdd te hoeven formateren.

Als ik het goed heb draai ik nu de 1.0.0.6 New Gui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Grolsch schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:19:
Ik zou alles instellen op RAW op de eminent, en alles op bitstream op je versterker.

Als er iets niet werkt kun je nog schakelen, maar bovenstaande instellingen zijn volgens mij het beste.
Ik loop hier nu ondertussen al een week mee te rommelen maar mijn receiver blijft aangeven dat hij lpcm 2.0 CH geluid krijgt terwijl alles op de 7080 ingesteld is. Iemand enig idee? Mijn receiver moet dit wel gewoon aan kunnen dus daar kan het probleem niet liggen. Hij is overigens aangesloten via HDMI natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dus de output van de EM7080 is RAW
Als je een DTS film bekijkt, en je drukt op de eminent op de info toets dan is de audiostream ook DTS :?

Dan zou ik het in de instelling van de versterker zoeken, staat die wel goed? (ik ken je versterker niet, dus ik weet niet exact waar deze op moet staan).

Ikzelf was al een tijdje nieuwsgierig welke instelling nu het beste is voor het downloaden m.b.t. NZBget.

Gisteren eens getest met 4 bestanden van +- 640MB per stuk (totaal 2,55GB).
Average downloadspeed = 1755KB/sec

Test 1 =
PostPauseQueue during par check/repair: no
PostPauseQueue during POSTPROCESSING (uitpakken): yes
Resultaat: 53 minuten

Test 2 =
PostPauseQueue during par check/repair: yes
PostPauseQueue during POSTPROCESSING (uitpakken): yes
Resultaat: 56 minuten

Test 3 =
PostPauseQueue during par check/repair: yes
PostPauseQueue during POSTPROCESSING (uitpakken): no

Test 4 =
PostPauseQueue during par check/repair: no
PostPauseQueue during POSTPROCESSING (uitpakken): no

Het maakt dus allemaal niet zoveel uit, alleen yes/yes duurt echt langer.

Ik vermoed dat bij echt grote downloads (8GB per download) het uiteindelijk toch sneller is als je de EM7080 laat downloaden tijdens het parren/extracten.

Wat ook mee speelt is als er iets gerepaired moet worden het repairen erg lang duurt als je download (CPU probleem, te weinig PK's onder de kap).

Wat zijn jullie ervaringen, en hoe hebben jullie de EM7080 ingesteld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik geloof niet dat het allemaal heel veel verschil maakt. Mijn ervaring is dat het uitpakken van hele grote bestanden meestal langer duurt dan het daadwerkelijk downloaden. En als je laat uitpakken tijdens het downloaden zal het nog wel langer duren. Ik download eigenlijk niet meer via de 7080 gewoon omdat de totale tijd die ik er aan kwijt ben te veel is. Meestal zette ik 's ochtends mijn download aan en dan was deze 's avonds klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik heb mijn HDD momenteel aan de computer hangen om hem te formatteren (NFTS) en ik vraag me af of de onderstaande werkwijze goed is:

* formatteren HDD via computer
* HDD terug in Eminent plaatsen en opnieuw formatteren
* software voor de Eminent installeren
* HDD terug in computer plaatsen en films overzetten naar HDD
* HDD terug in Eminent

Is het bovenstaande de juiste werkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
bruce the boss schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:40:
Is het bovenstaande de juiste werkwijze?
Ik zou zeggen:

* software voor de Eminent installeren (ik neem aan dat je hiermee de firmware bedoeld)
* HDD in Eminent plaatsen en opnieuw formatteren
* Eminent via USB host aan computer hangen en muziek, video en/of afbeeldingen overzetten
klaar

Andere methoden zijn voor eigen risico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskeblues
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Mijn 7080 uit 2010 voor het eerst geupgraded naar de laatste versie 1.0.0.6.
Alles prima verlopen...echter ik constateer bij het afspelen van films via ingeboude HD maar ook via USB HD een licht schokkerig beeld. Nooit gezien met de oude firmware ??

Iemand zelfde ervaringen?? Is hiervoor een oplossing ?? Of vmaar weer terug met de firmware??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:33:
@Nightspirit: Er lijken in die view wat sorteeropties te missen, we gaan kijken wat we daar aan kunnen doen.
Ruim een jaar verder en nog geen enkele verbetering op dat punt. Heel erg jammer, voor mij geen Eminent meer na deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@joskeblues

Als de firmware 1.0.0.6 erin gezet is, dan is er ook een optie voor 1080p/24Hz, welke in het menu staat. Afhankelijk van hoe de instelling nu staat moet deze aan of uit worden gezet. Daarna zullen de bestanden weer vloeiend worden afgespeeld.
Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

@Nightspirit
De sorteervolgorde kan helaas niet meer verder aangepast worden. Wij vinden het zeer spijtig dat dit een reden zou zijn om geen Eminent meer te kopen.

L.R.

[ Voor 21% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 08-11-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
SmooK schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:40:
[...]

Ik loop hier nu ondertussen al een week mee te rommelen maar mijn receiver blijft aangeven dat hij lpcm 2.0 CH geluid krijgt terwijl alles op de 7080 ingesteld is. Iemand enig idee? Mijn receiver moet dit wel gewoon aan kunnen dus daar kan het probleem niet liggen. Hij is overigens aangesloten via HDMI natuurlijk
Ok ik heb ondertussen alles geprobeerd. Alle instellingen gecheckt. De receiver ziet wel het verschil tussen dts en dolby geluid maar geeft altijd aan dat dit 2.0 is. Stream ik dezelfde bestanden van mijn computer naar de receiver dan krijg ik volle surround(zelfs dts-hd en dolby trueHD) Stream ik vanaf mijn computer via de eminent 7080 dan krijg ik weer 2.0 geluid. Ik heb ook al geprobeerd om via mijn ps3 te streamen. Ook dan krijg ik surround geluid. Het lijkt wel of mijn 7080 altijd downmixed ofzo. Iemand nog suggesties?

@SmooK
Wanneer je het geluid van je HDMI kanaal door je receiver wilt laten decoderen naar 5.1 geluid, dien je in de mediaspeler het volgende in te stellen: Setup > Audio > HDMI output > RAW.
Je kunt dan ook nog via advanced setup aangeven welke bestandsformaten via je receiver wel of niet gedecodeerd moet worden. Setup > Audio > Advanced Setup > ON. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat AC3 geluid via LPCM loopt en DTS via RAW. Dit is afhankelijk van welke formaten door je receiver worden ondersteund.
L.R.

• Unknown Alien
De Eminent ondersteund geen DTS-HD en True HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Ray187
De Eminent EM7080 ondersteunt geen DTS-HD en True HD. Maar wanneer je TRUE HD aan zet, moet je receiver wel gewoon DTS of Dolby Digital weergeven. Wanneer hier PCM staat dan doet de EM7080 dit geluid downmixen naar 2.1 voor TV of 2.1 receivers.
L.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:40:
Maar wanneer je TRUE HD aan zet, moet je receiver wel gewoon DTS of Dolby Digital weergeven. Wanneer hier PCM staat dan doet de EM7080 dit geluid downmixen naar 2.1 voor TV of 2.1 receivers.
Als je een setting op PCM hebt staat maakt de EM7080 daar altijd 2.0 van (nooit 2.1).
Of je "surround geluid voorkeur" op "TrueHD of AC3" zet, lijkt geen enkel verschil te maken.
Je krijgt bij een TrueHD stream alleen de AC3 (Dolby Digital) stream als die in de TrueHD stream aanwezig is, Bij DTS-HD/DTS-MA is altijd een DTS core aanwezig die de EM7080 dan aan je receiver kan doorgeven.

Het probleem van SmooK herken ik niet. Ten overvloede. HDMI en SPDIF op RAW, tevens bij geavanceerde instellingen (minimaal) AC3 en DTS op RAW. Als het dan niet werkt maar eens contact met de Eminent helpdesk zoeken.

• Unknown Alien
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:40:
@ Ray187
De Eminent EM7080 ondersteunt geen DTS-HD en True HD. Maar wanneer je TRUE HD aan zet, moet je receiver wel gewoon DTS of Dolby Digital weergeven. Wanneer hier PCM staat dan doet de EM7080 dit geluid downmixen naar 2.1 voor TV of 2.1 receivers.
L.R.
Ik kreeg laatst een fout melding.

Onbekend audio formaat

Mjahh ik heb de Eminent vervangen met een Oppo 103. Het verschil is zo groot als een zwart/wit tv en kleur :9~ De prijs ook dus niet te vergelijken.

Eminent staat nu op de slaap kamer en doet het verder prima.

Verwijderd

Vraagje:
na aanschaf van een tablet, de 7080 onder het stof uitgehaald,
ik probeer de films vanaf de 7080 te streamen naar het tablet via wifi
het tablet haalt 30 Mbps down,
bij avi en mpg bestanden heb ik geen problemen, bij mkv bestanden ( HD films)
kan de data niet snel genoeg naar mijn tablet verzonden worden,
elke keer korte stop van 1-2 seconden

Ik gebruik nog de oude GUI ?
wat mag ik verwachten ?
Zal een upgrade naar de nieuwe GUI ook een verbetering van de verbinding geven ?
of zijn er nog andere tips
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste