• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 12:30
Na een upgrade naar de nieuwste firmware wordt het zeker niet sneller, alleen mooier :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 16:50
@janvonflotow

Kun je ons wat meer informatie geven? Is de EM7080 via een kabel aan je router verbonden of is deze via de optionele WiFi dongel verbonden met de router? Hoe probeer je de film af te spelen: UPnP of Samba? Wat is de snelheid van de router naar de tablet 54 Mbps, 150 Mbps of 300 Mbps?

L.R.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 21:06
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:48:
@SmooK
Wanneer je het geluid van je HDMI kanaal door je receiver wilt laten decoderen naar 5.1 geluid, dien je in de mediaspeler het volgende in te stellen: Setup > Audio > HDMI output > RAW.
Je kunt dan ook nog via advanced setup aangeven welke bestandsformaten via je receiver wel of niet gedecodeerd moet worden. Setup > Audio > Advanced Setup > ON. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat AC3 geluid via LPCM loopt en DTS via RAW. Dit is afhankelijk van welke formaten door je receiver worden ondersteund.
L.R.
Ik heb zowel de instellingen op raw als de instellingen op lpcm uitgeprobeerd. Gebruik ik de raw instellingen dan geeft de home cinema aan dat het dts is of dolby(allebei 2.0) gebruik ik lpcm dan geeft hij aan dat het lpcm 2.0 is. Ik heb verschillende bestanden geprobeerd maar geen enkele geeft 5.1 geluid. Daarnaast heb ik de bestanden zowel via netwerk als direct met een harde schijf via usb op de home cinema afgespeeld. beide met dolby surround of dts(5.1 dus) daarnaast zit mijn playstation via hdmi aan de home cinema aangesloten en geeft deze via hdmi lpcm 5.1 door. De bestanden zijn dus in orde(via andere wegen speelt de home cinema deze af met surround) en de home cinema is orde(daar mijn games en films via de ps3 wel surround geven. Kan ik hieruit concluderen dat het probeem ligt bij de eminent 7080? En zo ja is dit een beperking van het apparaat of een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Eminent,

ik heb de EM7080 verbonden met de router via de Wifi dongel, de router is een 300 mbps router

ik probeer ze via Samba te spelen,
k heb het met een ander tablet ( Samsung tab2) geprobeerd maar daar ook hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:21:
Hallo Eminent,

ik heb de EM7080 verbonden met de router via de Wifi dongel, de router is een 300 mbps router

ik probeer ze via Samba te spelen,
k heb het met een ander tablet ( Samsung tab2) geprobeerd maar daar ook hetzelfde probleem
Bij mij is hij bedraad aangesloten m'n router/modem (FritzBox 3660? vdsl2 ding) en kan ik gewoon 720p mkv's of 720p mp4's streamen, geen probleem whatsoever. En dit is via samba.

Het enige waar ik 'problemen' mee heb is de onverklaarbare trage upload snelheid naar de em7080, de ene keer 5.5mb/s en dan maar 1,5mb/s waar ik gewoon geen verklaring voor kan vinden. En als het nou vaker 5,5mb/s was en niet meestal 1,5mb/s kon ik er nog mee leven.

Is dit 'probleem' opgelost met latere eminent spelers?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren toch maar de 1.0.0.6 geinstalleerd, ( ik kan altijd nog terug !)

installatie ging vlotjes, instellen van WIFI iets moeilijker, je moet niet upgraden met de wifi dongle erin, dan krijg je wifi niet ingesteld !.
dus eerst wifi dongle eruit, upgrade, dan wifi dongle er weer in en instellen. dit staat overigens nergens vermeld !
Geen probleem, vinden we zelf wel uit !

maar dan plotseling begint de mediaplayer om gebruikersnaam en wachtwoord te vragen ?
zowel als ik hem via Mac probeer te benaderen als via een tablet

ik kan via de mac wel contact maken met :8080, maar verder gebeurt er niets,
geprobeerd om alle namen en wachtwoorden van de mac in te voeren, geen resultaat en
mijn tablet is al helemaal wachtwoord vrij ?

Ik wil de nieuwe GUI best een kans geven, maar als ik dit niet opgelost krijg, ga ik toch terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ janvonflotow
Het kan zijn dat de vertraging van HD films op de tablet komt door de doorvoersnelheid van data via WiFi. Dit kunnen we uitsluiten door de EM7080 bedraad aan te sluiten op de router. Wat betreft de vraag over het wachtwoord: dit is een instelling in de mediaspeler. Instellingen > netwerk > BT & Samba beveiliging > Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SmooK
LPCM is altijd downstream 2.0 bij de EM7080. RAW is het 1 op 1 versturen van geluidsinformatie naar de receiver. De receiver moet dit dan omzetten naar 5.1 Er zit wel nog verschil in de optie surround sound. Hier kun je selecteren: geen voorkeur, AC3 en True HD verder kun je ook nog proberen om alle geluiden uit te voeren door geavanceerde instellingen op RAW te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Eminent,

how simple is life ! natuurlijk de samba beveiliging uitzetten !! 8)7
en het werkt weer als een speer, download snelheid via NZBget ongeveer 1 Mbps, op de PC 2,5 Mbps,
maar hij staat in de nacht lekker door te stampen

kabel naar de EM7080 om de stream snelheid na te kijken nog niet kunnen realiseren

vraag: de wifi dongle zit in de voorkant van de player die in een houten kast staat, op ongeveer 25 cm boven de vloer.
Als ik de dongle met een USB verlengsnoer 'hoger' breng en hem op 1.5 mtr bevestig ( boven op de achterkant van de TV) ga ik dan kwaliteit, lees snelheid winnen ?
is bekend of Wifi hoger in een ruimte beter is dan lager in de ruimte in de nabijheid van een betonnen vloer ? metingen met wifitester geven daar geen duidelijk beeld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Janflotow
Goed om te horen dat het werkt.
Het hoger plaatsen van de WiFi dongel zal niet veel verschil uitmaken. Wel zal de WiFi dongel beter werken wanneer er geen obstakels zijn tussen de dongel en de router. Voor 1080 HD streaming zal de WiFi dongel niet voldoende bandbreedte leveren. Bekabeld zal dit wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:39:
Na een upgrade naar de nieuwste firmware wordt het zeker niet sneller, alleen mooier :)
Da's mooi...maar als ik het goed gelezen heb moet ik dan wel mijn schijf formateren :? Dan toch maar niet...heb het ding al eenjaar of 3..misschien wel langer...kan nog wel even zonder mooie gui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

Sorcerer8472

Mens sana?

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:10:
@Janflotow
Goed om te horen dat het werkt.
Het hoger plaatsen van de WiFi dongel zal niet veel verschil uitmaken. Wel zal de WiFi dongel beter werken wanneer er geen obstakels zijn tussen de dongel en de router. Voor 1080 HD streaming zal de WiFi dongel niet voldoende bandbreedte leveren. Bekabeld zal dit wel lukken.
Voor 1080p HD is de interne hdd en het netwerk ook niet snel genoeg in sommige situaties (zoals in Prometheus bij het weergeven van de holografische recordings, ergens in het begin van de film).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:08:
[...]

Da's mooi...maar als ik het goed gelezen heb moet ik dan wel mijn schijf formateren :? Dan toch maar niet...heb het ding al eenjaar of 3..misschien wel langer...kan nog wel even zonder mooie gui :)
Ik heb wel een tijdje gedraaid op de nieuwe firmware (zonder te formateren), maar aangezien ik ook download met mn EM7080 weer snel gedowngrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:55
Ik zit een beetje te klooien met mijn Eminent in combinatie met mijn router (linksys E1500).

Ik wil de Eminent een vast IP-adres geven en heb het onderstaande gedaan:

* in de router de Eminent een vast adres gegeven 192.168.1.133 Maar ik weet niet of ik dat goed het gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb131/brucetheboss/1_zpsb97720ad.png

Als ik nu bij de Eminent kijk bij de netwerk instellingen dan zie ik inderdaad dat de Eminet 192.168.1.133 heeft gekregen maar het probleem is nu dat hij niet meer bereikbaar is vanaf de twee computers die ook in het netwerk hangen:

Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb131/brucetheboss/20130101_220108_zps389805a8.jpg

Ik heb het idee dat dit komt doordat ik bij de instellingen bij de Eminent een Ad Hoc instelling heb ingegeven en ik weet niet of dat goed is maar het lijkt me niet maar ik weet niet wat het wel moet zijn of hoe ik dit moet verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb131/brucetheboss/20130101_220850_zps51cba6ee.jpg

Wie kan me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:02
Moet je bij 'gateway' niet het ip nummer van de router invullen?

edit:
En 'Ad Hoc' is ook niet de juiste keuze lijkt me.

[ Voor 33% gewijzigd door guapper op 01-01-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:18
Met portforwarding stel je geen vaste IP-adressen in.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
hansvk schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 08:59:
Met portforwarding stel je geen vaste IP-adressen in.
Oké, dan zit hem daar de fout maar kun je me misschien aangeven hoe en waar ik dat dan wel doe zodat ik het kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:18
Ik denk dat je daarvoor het beste even de handleiding van je router erbij kunt pakken. Elke router werkt weer net even anders of heeft meer/minder mogelijkheden (en op Tweakers wordt ook verwacht dat je eerst zelf zoekt naar oplossingen). Als het dan nog niet lukt kun je de vraag beter stellen in het forumdeel over netwerken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:03
Je hoeft helemaal niets in de router te doen. Als je de Eminent gewoon handmatig instelt dan heeft de router er verder geen last van.

Wat je nu in de router hebt gedaan is poort 1 doorzetten naar poort 155 en dat alleen voor het IP adres 192.168.1.133. Haal die regel weg en verander de Std. Gateway naar 192.168.1.1. Mits je het SSID goed hebt ingesteld is dat alles wat je hoeft te doen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Die Bruine schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:35:
Je hoeft helemaal niets in de router te doen. Als je de Eminent gewoon handmatig instelt dan heeft de router er verder geen last van.

Wat je nu in de router hebt gedaan is poort 1 doorzetten naar poort 155 en dat alleen voor het IP adres 192.168.1.133. Haal die regel weg en verander de Std. Gateway naar 192.168.1.1. Mits je het SSID goed hebt ingesteld is dat alles wat je hoeft te doen.
Het is gelukt, bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:20
Ik heb ook een probleempje en ondanks een zoektocht op internet heb ik geen oplossing gevonden.

Situatie is als volgt:

Ik heb de EM7080 met 1.0.0.4 FW.
PC 1: Windows 7 64bit
PC 2: Windows 7 64bit

Netwerk is bekabeld.

Kortgeleden heb ik beide PC's opnieuw een schone Windows 7 installatie gegeven. Daarvoor werkte het prima.

Nu heb ik een opmerkelijk verschijnsel:

De 7080 ziet de workgroup niet als alleen PC 1 aanstaat.
De 7080 ziet de workgroup wél als PC 2 aanstaat en ziet in die workgroup vervolgens elke PC die aanstaat, dus ook PC 1. Ik kan vervolgens ook beide PC's zonder problemen benaderen via Samba en zonder wachtwoord.

Ik moet dus altijd PC 2 aanzetten om PC 1 te kunnen benaderen met de 7080. Zodra ik een film van PC 1 aanzet kan ik zonder problemen PC 2 weer uitzetten, dit heeft geen invloed. Als ik echter PC 2 weer uit heb gezet en ik in het menu van de 7080 omhoog ga, kan ik niet opnieuw PC 1 benaderen, want die is dan weer onzichtbaar.

Het is niet direct een heel groot probleem omdat het, zij enigszins onhandig, wel allemaal werkt, maar toch zou ik dit opgelost zien worden. Heeft iemand van jullie een idee?

Ik moet er overigens wel bij vermelden dat het me niet lukt om PC 1 en PC 2 in dezelfde homegroup aan te melden. Misschien heeft dit probleem te maken met bovenstaande, want er is een issue in de workgroup/ het netwerk. Tijd en datum zijn van beide pc's hetzelfde (zelfde timeserver), want dat wordt wel eens als oplossing aangedragen, maar in mijn geval werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Zou iemand op de adapter van zijn EM7080 willen kijken en mij kunnen vertellen hoeveel mA dat ding zou moeten zijn? Heb er namelijk een van een collega gekregen, maar de adapter is zoek.

Op het apparaat zelf staat alleen 12V maar dat is dus niet genoeg...

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ SRB12
Het lijkt erop dat PC1 niet goed is geconfigureerd.
De stappen die je moet volgen in Windows 7 om de mediaspeler de mappen op de pc te laten benaderen staan beschreven in de FAQ van de EM7080. Deze staat beschreven onder 13-10-2011.

Voor een betere Samba functionaliteit adviseren wij om te upgraden naar firmware versie NEWGUI 1.0.0.6
Deze is te downloaden via http://downloads.eminent-...EM7080_NEWGUI_1.0.0.6.zip

Laat je even weten of het gelukt is? Veel succes!

@Bart©

Wanneer je contact opneemt met onze helpdesk, kun je kostenloos een nieuwe adapter aanvragen.
Voor een directe oplossing wanneer je nog een adapter thuis hebt liggen: De adapter van de EM7080 is 3000mA.

[ Voor 43% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 23-01-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:47:
........
@Bart©

Wanneer je contact opneemt met onze helpdesk, kun je kostenloos een nieuwe adapter aanvragen.
Voor een directe oplossing wanneer je nog een adapter thuis hebt liggen: De adapter van de EM7080 is 3000mA.
Hmm, da's nog eens goeie service.. Heb een e-mail gestuurd met al mijn gegevens.. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:24:
@joskeblues

@Nightspirit
De sorteervolgorde kan helaas niet meer verder aangepast worden. Wij vinden het zeer spijtig dat dit een reden zou zijn om geen Eminent meer te kopen.
Dat het niet zou kunnen klinkt mij erg vreemd in de oren voor een functie die in vorige versies feilloos werkte. Dat het dan eventueel aan de nieuwe Realtek SDK zou liggen wil ik nog best geloven. Maar dat is eigenlijk niet mijn grootste bezwaar.

Toen het probleem werd aangemeld kwamen er tegenstrijdige berichten van jullie kant:
- kan niet, kan nooit
- als je daar en daar iets aanklikt werkt het (die optie bestond helemaal niet...)
- zet je bestanden op een bepaalde manier in folders, dan zou het moeten werken (werkte niet)
- kan nu niet, we gaan ernaar kijken of het in de toekomst kan

Ruim een jaar later komt er pas een antwoord dat het nooit mogelijk gaat zijn, maar slechts nadat ik daar om moet vragen.

In het kort:
  • 1.0.5 - Geen MKV header compressie, dus upgraden noodzakelijk om alles af te kunnen spelen. Aangezien alles remuxen niet fijn is.
  • 1.0.6.1 - Speelt alles af wat het belooft, maar ineens wordt folder.jpg niet meer weergegeven -> kreupele firmware
  • NEWGUI - Sorteren van netwerkbestanden niet mogelijk, wat de mediaspeler zeer ongeschikt maakt voor bepaalde mensen
Om alles af te kunnen spelen en alles op volgorde te kunnen zien, blijf ik dus 1.0.6.1 gebruiken. Het missen van een folder.jpg is op zich niet schokkend, maar dat zoiets na ruim een jaar nog steeds niet is opgelost in een firmware die naar behoren werkt en de onkunde op communicatiegebied is van een bedrijf echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag hoe krijg je de subs echt wit? ik vind ze beetje lichtgrijs als ik de film afspeeld op pc zijn de subs wel echt super wit
ik gebruike firmware 1.0.6.1 eminent 7020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@martinss4

Dit kan 2 oorzaken hebben:
1. Contrast / helderheid van de tv moet aangepast worden.
2. Contrast / helderheid van de mediaspeler moet aangepast worden.

Het is handig om na te gaan hoe wit de ondertiteling van ‘andere films’ op je televisie zijn? Welke niet worden afgespeeld vanaf de mediaspeler natuurlijk. Wanneer deze wel goed zijn, kun je de tv al uitsluiten en zal de helderheid / contrast op je mediaspeler aangepast kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:20
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:47:
@ SRB12
Het lijkt erop dat PC1 niet goed is geconfigureerd.
De stappen die je moet volgen in Windows 7 om de mediaspeler de mappen op de pc te laten benaderen staan beschreven in de FAQ van de EM7080. Deze staat beschreven onder 13-10-2011.

Voor een betere Samba functionaliteit adviseren wij om te upgraden naar firmware versie NEWGUI 1.0.0.6
Deze is te downloaden via http://downloads.eminent-...EM7080_NEWGUI_1.0.0.6.zip

Laat je even weten of het gelukt is? Veel succes!
Sorry voor de late reactie, ben druk geweest de laatste tijd en dit had geen proriteit. Ik ga me er de komende paar dagen in verdiepen en hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe pas je de contrast aan van de mediaspeler de film afspelen via pc naar tv is wit maar via de mediabox niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

AvK

Ready Set Go

RTFM? :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een keer over Samba, en met name over het vragen naar een wachtwoord ( netgebruikers ID)

configuratie:

Mac computer met OS Lion 10.7 ( dus geen samba problemen)

op de computer een map aangemaakt PUBLIEK ( als test bevat 2 jpg bestanden en 2 mp3 bestanden)

op de computer een gebruiker aangemaakt met naam a en wachtwoord a

deze gebruiker heeft lees en schrijf rechten

computer staat op bestanden delen via SMB

computer heeft IP 192.168.0.102

EM7080 firmware 1.0.0.6

Samba staat aan

DLNA DMR staat aan

Draadloos wifi werkt goed, heeft verbinding

in het bestands menu kan ik kiezen HDD, NET of PNP,

NET is de vervanger van Samba ?

Ik kies voor NET
ik krijg 2 mappen te zien, my shortcuts en WORKGROUP

ik kies voor WORKGROUP
ik krijg 2 mappen 2 zien, EM7080 en H******* (de naam van de mac computer)

ik kies voor H******

ik krijg de melding Logon Succesfull

ik zie 2 mappen, a ( verwijst naar de gebruiker ?) en PUBLIEK de door mij opgegeven gedeelde map op de computer, het lijkt er dus op dat ik in de bestanden van de computer ben ?!?

vervolgens kies ik de map PUBLIEK, want nu wil ik naar mijn bestanden

en dan krijg ik opnieuw een inlogscherm (netwerk login) wat vraagt om NETgebruikers ID en wachtwoord

daar heb ik werkelijk alle mogelijkheden ingevoerd, maar ik heb geen idee wat er bedoelt wordt ??!!??

overigens als ik hier voor de map a kies, exact hetzelfde resultaat !

wie help me deze laatste stap maken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 17:18
Werkt iemand trouwens ook met Windows 8 icm deze mediaspeler? Voorheen kon ik hem gewoon via usb koppelen, Windows 8 herkent echter geen geldige driver voor de "File-backed storage gadget".
Op zich gaat het wel goed via het netwerk, maar via usb ging gewoonlijk even wat vlotter.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
ik heb m regelmatig aan mijn Windows 8 lappie hangen, USB verbinding werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@janvonflotow
Het lijkt erop dat je de gebruiker guest (zonder wachtwoord) nog toegang moet geven tot deze mappen. Dit is standaard gebruikersnaam en wachtwoord waarmee de EM7080 verbinding probeert te maken. Als je met een andere gebruikersnaam en wachtwoord verbinding wilt maken dan raad ik je aan om de functie My Shortcuts te gebruiken:
De functie My Shortcuts is om een snelkoppeling te maken naar een apparaat in het netwerk via IP adres en evt gebruikersnaam/wachtwoord.
De snelkoppeling maak je aan door naar “Bestandsbeheer->NET->My_Shortcuts” te gaan druk nu op de RODE KNOP van je afstandbediening en kies "Toevoegen" Vul hier het IP adres in van het apparaat dat je via je netwerk wilt toevoegen evt. vul je ook gebruiker en wachtwoord in wanneer deze nodig is om toegang tot het apparaat te krijgen.

@actieman
We hebben de EM7080 v1.0.6.1 en new GUI v1.0.0.6 aangesloten via USB op een Windows 8 Systeem. Deze wordt gewoon herkend en is te benaderen onder Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:29:

Je hebt niet de nieuwste firmware in je EM7080 staan. De nieuwste firmware is versie 1.0.0.4. Youtube werkt volledig in deze versie. Helaas kunnen wij Youtube niet meer werkend krijgen onder de oudere firmwares.

GD
Hier firmware 1.0.0.4 geïnstalleerd, maar helaas geen Youtube. Wat doe ik verkeerd? Moet nog ergens een instelling gewijzigd worden wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 17:18
Ok jammer, zal aan mijn systeem liggen. Waarschijnlijk hebben de adb drivers van mijn telefoon er mee te maken.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36

Sa1

laat maar :)

[ Voor 97% gewijzigd door Sa1 op 03-03-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb een raar probleem.

Ik heb ondertussen al zo'n 5 EM7080 / EM7280 geïnstalleerd / geconfigureerd bij bekenden en vrienden maar nu kom ik er ff niet meer uit.

Vers besteld een EM7280 + een WD Caviar Green 2TB Harddisk .

Schijf ingebouwd en aangesloten.
Vervolgens de EM7280 aangezet en de HDD geformatteerd.

Vervolgens de EM7280 aangesloten dmv USB op m'n laptop en begonnen met het kopieëren van zo'n 200 GB aan bestanden.

Ik kijk 5 uur later, hangt de kopieer actie.

Mediaspeler uit, en vervolgens weer aan, maar ik krijg de HDD op geen enkele manier te zien.

Ook als ik connect aan een laptop krijg ik geen connectie met de mediaspeler.

Opnieuw formatteren kan ook niet, want hij kan de HDD niet vinden.
Als ik luister dan hoor ik de HDD wel "geluiden" maken.

Iemand van jullie dit al eens meegemaakt.

Ik weet dat dit het EM7080 topic is, maar de EM7280 is praktisch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
defecte HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Krijg je hem wel te zien als je de hd eruit haalt ?
Zoja dan inderdaad de hd controleren. Kan je hem dan mischien even aan een aansluiting
Van een pc proberen ?
Zo nee mischien wat mis met de 7280.
Probeer dan eens of het met een andere firmware wel lukt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:10
Grolsch schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:09:
Ik heb een raar probleem.

Ik heb ondertussen al zo'n 5 EM7080 / EM7280 geïnstalleerd / geconfigureerd bij bekenden en vrienden maar nu kom ik er ff niet meer uit.

Vers besteld een EM7280 + een WD Caviar Green 2TB Harddisk .

Schijf ingebouwd en aangesloten.
Vervolgens de EM7280 aangezet en de HDD geformatteerd.

Vervolgens de EM7280 aangesloten dmv USB op m'n laptop en begonnen met het kopieëren van zo'n 200 GB aan bestanden.

Ik kijk 5 uur later, hangt de kopieer actie.

Mediaspeler uit, en vervolgens weer aan, maar ik krijg de HDD op geen enkele manier te zien.

Ook als ik connect aan een laptop krijg ik geen connectie met de mediaspeler.

Opnieuw formatteren kan ook niet, want hij kan de HDD niet vinden.
Als ik luister dan hoor ik de HDD wel "geluiden" maken.

Iemand van jullie dit al eens meegemaakt.

Ik weet dat dit het EM7080 topic is, maar de EM7280 is praktisch hetzelfde.
Ik heb de 7080 en heb dit ook meegemaakt met een WD3200AAJS. na de instalatie van de HDD moet je hem uiteraard formateren en dit ging gepaard met een luid zoeken op de HDD!? Die niet ophield!

Het probleem bij mij leek dat de HDD defect was, echter werkte hij wel normaal in een desktop?

Een andere HDD Hitachi HDS721010CLA332 werkte wel naar behoren :?

Ergo; hij schijnt niet alle schijfjes te waarderen?!

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
In de computer deed de HDD het ook niet meer.

HDD was soms te zien in computerbeheer, maar niet te benaderen, en ook niet te formateren/partitioneren.

Uiteindelijk retour gestuurd naar de leverancier, en een nieuwe HDD ontvangen welke perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Ik had hierover al een topic geopend, maar om een oud topic niet te uppen plaats ik hem toch maar hier:

3D MKV afspelen via DVD speler?

Ik heb dus een (*&$(*&@ Phillips TV dat helaas geen DTS via HDMI accepteert en ook geen ondertitels accepteert. Hierdoor heb ik de tip gekregen om een media player te kopen.

Mijn oog is gevallen op een EM7380, daar hij Bittorrent heeft, 3D ondersteunt en veel formaten aankan (dat hij geen interne harde schijf heeft maakt niet uit ik heb zelf een externe schijf waar alle films opstaan). Nou wil ik wel zeker weten dat het mijn probleem oplost, namelijk dat ik via de media player wel ondertitels kan zien op mijn tv, geluid kan hebben zonder de audio tracks te hoeven converteren en mkv 3d simpel kan afspelen. Iemand die dit kan bevestigen voor me? Dat zou in principe moeten kunnen lukken met de downmix toch, of zie ik dat verkeerd? Als iemand een beter tip heeft is dat uiteraard altijd welkom.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:51
bt4ever schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:55:
Ik had hierover al een topic geopend, maar om een oud topic niet te uppen plaats ik hem toch maar hier:

3D MKV afspelen via DVD speler?

Ik heb dus een (*&$(*&@ Phillips TV dat helaas geen DTS via HDMI accepteert en ook geen ondertitels accepteert. Hierdoor heb ik de tip gekregen om een media player te kopen.

Mijn oog is gevallen op een EM7380, daar hij Bittorrent heeft, 3D ondersteunt en veel formaten aankan (dat hij geen interne harde schijf heeft maakt niet uit ik heb zelf een externe schijf waar alle films opstaan). Nou wil ik wel zeker weten dat het mijn probleem oplost, namelijk dat ik via de media player wel ondertitels kan zien op mijn tv, geluid kan hebben zonder de audio tracks te hoeven converteren en mkv 3d simpel kan afspelen. Iemand die dit kan bevestigen voor me? Dat zou in principe moeten kunnen lukken met de downmix toch, of zie ik dat verkeerd? Als iemand een beter tip heeft is dat uiteraard altijd welkom.:)
Ik heb de 7385 met hd (die hetzelfde doet als de 7380) En ik kan alles afspelen met goede ondertitel,wel met sbs of of onder boven de srt omzetten met 3dsubtitler.(laatste versie nemen)
Maar als je 3d echt goed wil zien neem dan de Blue ray 3d iso`s. je kan dan zeer makkelijk de ondertitel er bij plaatsen door de srt. exact hetzelfde te noemen en die draait de 7380 automatisch zonder problemen af.
Ik kijk eigenlijk nooit meer naar mkv`s maar alleen nog maar naar Iso`s in 3d.
En een voordeel van losse srt is ook dat je deze zonder probleem naar boven of onder kan schuiven.
Als ik onder en boven een balk heb zoom ik 1 keer, maar dan staat de ondertitel regelmatig te ver naar onder en dan scrol ik die iets naar boven.
En ik heb zeker nooit problemen gehad met geluid dus ook dit gaat erg goed.
En je hoeft gelijk niet meer te converteren naar mkv,dus dat is een voordeel.
Ik ben erg blij met de 7385 .alles speelt deze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

De 'gewone' EM7080 speelt ook alles af, incluis ISO's. Jente probleme. Ben er nog steeds erg blij mee.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:51
AvK schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:47:
De 'gewone' EM7080 speelt ook alles af, incluis ISO's. Jente probleme. Ben er nog steeds erg blij mee.
Klopt wat je zegt speelt iso`s af.
Maar geen bd iso`s in 3d dan moet je nl. de rt 1186 chipset hebben.
Heb nog een 7280 dus ik weet wat die speler kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Weer wat geleerd, was me nog niet opgevallen...... trouwens 3D kan me gestolen worden. Maar dat is een andere discussie.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
AvK schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:47:
vind je niet dat die erg traag is de EM7080? heb hem ook met 1TB intern maar vind hem wel erg traag hoor. menu opbouw enzo....

heb jij hem aan een NAS hangen?
zo ja, werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hij is hier helemaal niet traag. Maar ik draai met de ouderwetse 'DOS-interface', ik bedoel de laatste goed werkende firmware zonder al die franje. Dood simpel en idiot-proof. Mijn kinderen zijn er helemaal aan gewend en ik zelf ook. Vind het nog steeds een super apparaat. Eén van mijn beste aankopen. Oh, nee niet aan een NAS, hangt gewoon in mijn netwerk (en aan de TV natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
AvK schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:02:
Hij is hier helemaal niet traag. Maar ik draai met de ouderwetse 'DOS-interface', ik bedoel de laatste goed werkende firmware zonder al die franje. Dood simpel en idiot-proof. Mijn kinderen zijn er helemaal aan gewend en ik zelf ook. Vind het nog steeds een super apparaat. Eén van mijn beste aankopen. Oh, nee niet aan een NAS, hangt gewoon in mijn netwerk (en aan de TV natuurlijk :) )
welke versie is dat als ik vragen mag?
en hoe zet je hem terug naar die versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Zal even kijken, moment.......
Firmware versie 1.0.5.41 draait bij mij.

Hoe? Deze firmware op een leeg usb stikkie zetten en dan upgraden zoals normaal.
Iets met knopje onderaan, spanning eraf, knopje indrukken, spanning er weer op en dan wachten totdat er een melding in beeld komt en dan knopje loslaten. Zoiets. Check even op de site van Eminent.

[ Voor 84% gewijzigd door AvK op 13-05-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
AvK schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:05:
Zal even kijken, moment.......
Firmware versie 1.0.5.41 draait bij mij.

Hoe? Deze firmware op een leeg usb stikkie zetten en dan upgraden zoals normaal.
Iets met knopje onderaan, spanning eraf, knopje indrukken, spanning er weer op en dan wachten totdat er een melding in beeld komt en dan knopje loslaten. Zoiets. Check even op de site van Eminent.
Sorry, voor de late reactie maar top.
Ga ik die er ook op zetten. Hopelijk is die dan een stuk sneller dan nu.
Met die nieuwe interface draait die erg traag.

Kan ik met die Firmware ook nog Samba bv gebruiken?
Dit omdat ik de 7080 wil gaan koppelen aan de Synology DS212j die ik zeer binnenkort koop

Ps. voor de Firmware update, heeft de Eminent internet verbinding daarvoor nodig of hoeft dat niet met update?

[ Voor 6% gewijzigd door Frid0 op 22-05-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
met updaten heb je geen internetverbinding nodig.

Met de EM7080 is de praktijk dat hoe nieuwe de firmware hoe trager de bediening etc. wordt.

De laatste snelle versie is EM7080_FW_1.0.6.1.zip (oude interface).

De nieuwste firmware is EM7080_NEWGUI_1.0.0.6.zip (New GUI)

De laatste draai ik op het moment, incl SAMBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Grolsch schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:56:
met updaten heb je geen internetverbinding nodig.

Met de EM7080 is de praktijk dat hoe nieuwe de firmware hoe trager de bediening etc. wordt.

De laatste snelle versie is EM7080_FW_1.0.6.1.zip (oude interface).

De nieuwste firmware is EM7080_NEWGUI_1.0.0.6.zip (New GUI)

De laatste draai ik op het moment, incl SAMBA.
O ok, dan "update" ik hem vanavond even.

Aha, kan dus misschien nog beter 1.0.6.1 erop zetten.
Dat draai jij met Samba?

Samba heb ik namelijk nodig voor mijn toekomstige NAS (Synology DS212j)

Ps. Kom net thuis van werk en zie dat ik een EM 7180 heb ipv een EM 7080. Is dat nog "erg"?

[ Voor 6% gewijzigd door Frid0 op 22-05-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:03
Ja dat is heel erg. Pak gewoon de juiste versie voor de 7180. Hier heb je de link voor deze ene keer...

http://downloads.eminent-...EM7180_NEWGUI_1.0.0.6.zip

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Samba wordt zolang ik de EM7080 heb (2 á 3 jaar ofzo :? ) Al ondersteund, en ik werk er ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Vraagje, is er een app waarmee je de Eminent EM7080/EM7180 kan bedienen? Als ik in de app store zoek op Eminent vind ik helaas niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Frid0,
Er is voor de EM7080/EM7180 helaas geen app beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Ik heb ontdekt wat het probleem is met het afspelen van bepaalde FLAC bestanden op de NewGUI versies. De Eminent ondersteunt de bloklengte 512 niet. De FLAC bloklengten 1024, 2048 en 4096 worden wel ondersteund.
Hoewel het jammer blijft dat de FLAC decoder niet alle bloklengten ondersteunt (gewoon een programmeer-fout), kan deze informatie je wel helpen als je hier tegen aan loopt. Je kunt het desbetreffende FLAC bestand dan converteren naar een andere blok lengte (bijvoorbeeld de default 4096) om af te kunnen spelen op de EM7080/7180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Ik heb een vreemd probleem dat ik maar niet krijg opgelost met mijn Eminent 7080

Ik heb hem via de Wifi aangesloten op mijn Telfort Experia V8 en het contact gaat een aantal dagen goed en dan krijgt hij het IP-adres 192.168.2.1 maar opeens gaat dit fout en krijgt hij een IP-adres dat begint met 168. enz

Als ik dan de Experia opnieut opstart gaat het weer goed en krijgt hij het adres 192.168.2.1

Ik dacht slim te zijn en dit te verhelpen door hem een vast IP-adres te geven maar ik weet echt niet hoe :( Ik kan wel vinden hoe je dit moet doen als je verbinding maakt met een kabel maar niet via de Wifi.

Ik moet hiervoor toch in de Eminent zijn .......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat is de oorzaak van het niet op de AB reageren - en dus niet aan gaan - wanneer je hem wel met de AB hebt uitgezet?

Ik heb er niet enorm veel last van, maar echt handig vind ik het niet. :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 16:37
Heeft er iemand een idee of het ook mogelijk is om Netflix te streamen via je em7080?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• guapper
bruce the boss schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:45:
Ik heb een vreemd probleem dat ik maar niet krijg opgelost met mijn Eminent 7080

Ik heb hem via de Wifi aangesloten op mijn Telfort Experia V8 en het contact gaat een aantal dagen goed en dan krijgt hij het IP-adres 192.168.2.1 maar opeens gaat dit fout en krijgt hij een IP-adres dat begint met 168. enz

Als ik dan de Experia opnieut opstart gaat het weer goed en krijgt hij het adres 192.168.2.1

Ik dacht slim te zijn en dit te verhelpen door hem een vast IP-adres te geven maar ik weet echt niet hoe :( Ik kan wel vinden hoe je dit moet doen als je verbinding maakt met een kabel maar niet via de Wifi.

Ik moet hiervoor toch in de Eminent zijn .......?
in het instellingen menu, kun je een IP nummer opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Ramzzz
Heb je de batterijen getest en ook de AB zelf? (via de camerafunctie van je smartphone: geen iPhone, richt je AB op de lens van de smartphone en druk een knop in. Als hij het doet, zie je een wit lampje). Doe hij echt niks meer, neem dan even contact op met onze helpdesk. Dan zorgen zij ervoor dat je een nieuwe AB krijgt. Kosteloos natuurlijk! ;-)
Doet de AB het wel, neem dan ook even contact op met de helpdesk. Dan is het mogelijk dat er iets in de speler niet helemaal in orde is.

@ Stiegl
We zijn momenteel aan het onderzoeken of de integratie van Netflix in onze mediaspelers mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De AB is prima in orde!

Ik zal de helpdesk eens contacten.

Het gekke is, dat direct na het uitzetten met AB, hij dus nog wel uit standby komt, maar na een tijd niet meer. Heeft-ie nooit gedaan ook.

Sinds een week maakt de fan ook weer een enorme bak herrie. :(

Toen ik 'm net had, heb ik de fan herplaatst omdat het geluid me irriteerde, en hem een kwartslag gedraaid, maar ineens maakt hij weer veel herrie.

Overigens, kun je de helpdesk voor de EM7080 niet per formulier benaderen, maar alleen telefonisch?

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 17-09-2013 18:06 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Hallo Ramzzz,

Je kunt de helpdesk over de EM7080 gewoon per formulier benaderen. De EM7080 staat onder de productcategorie 'archief'.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammie49
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Met mijn Eminent 7080 probeer ik opnieuw draadloos verbinding te krijgen met mijn Netgear WNDR3700v2. Vandaag heb ik met de helpdesk via een remote cessie 2 extenders aan de netgear gekoppeld via de draadloze herhaalfunctie. Hierdoor is het wachtwoord veranderd ( Passphrase) gewijzigd. Voor de remote cessie van vanochtend kon ik wel verbnding krijgen. Als ik nu de Eminent via de optie netwerk-draadloze instellingen (infratstructuur AP laat zoeken dan mislukt dit. Met andere woorden het lukt me niet om de Eminent verbinding te laten maken met de extender. Wie kan mij helpen?
Bestaat er een optie om alle drie de connecties binnen Eminet te verwijderen en nieuwe connecties te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Krammie49,

Als je alle 3 de connecties wilt verwijderen en met een schone lei wilt beginnen kun je de speler terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Groeten, Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammie49
Bedankt voor de reactie. Inmiddels teruggegaan naar de fabrieksinstelling. Heb weer een nieuwe connectie aangemaakt. Het lukt me niet om een tweede en derde connectie te maken. Als ik bij de tweede connectie op de oke knop druk blijft het rode kruis staan en gebeurt er niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Krammie,
De rode kruizen betekent dat het signaal van het betreffende SSID niet sterk genoeg is. Om een beter inzicht te krijgen in je situatie: Wat is de bedoeling van de 2e en 3e connectie?

Groeten, Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammie49
Hallo Eminent,

Naast een router heb ik ook twee extenders om het signaal te versterken. Ik wil dus de eminent met zowel de router als de extenders kunnen connecten. Als ik terug ben gegaan naar de fabrieksinstelling en de 1e connection activeer dan vindt Eminent wel 10 SSID. Nadat ik de 1e connection heb geactiveerd. Reageert de Eminent verder biet meer op de 2e en 3e connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Krammie49,

Als je in een PM je telefoonnummer stuurt, nemen wij contact met je op. Dat praat wat makkelijker ;-)

Gr. Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb voor het eerst sinds eeuwen weer eens een DVD gedownload, omdat ik wat ik zoek niet in HD kan vinden.

Het gaat hier om een nieuwe serie, en er staat bij S01D01, maar ik heb het idee dat ik de DVD niet goed open.

Want ik zie maar 1 episode welke begint met "What happened previous episode", terwijl dat dus eigenlijk niet zou moeten kunnen omdat ik de 1e episode nog moet zien :)

Ik zie een video_TS map en een audio_TS map, welk bestand moet ik nu "playen" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
Op play duwen op de video ts map deed ik altijd. Kwam dan altijd in het dvd menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Mmmhhhh, ik lees net dat ze voor het gemak de DVD nummering hebben omgedraaid :(

Dus DVD4 is 1, DVD 3 is 2, etc. etc.

Dat verklaart het 1 en ander :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Vandaag wilde ik mijn 7080 configureren om gebruik te maken van de Bittorent module. Hiermee loop ik echter vast, vandaar dat ik hier om hulp vraag.

Ik gebruik deze handleiding. Firmware versie = 1.0.6.1.

Wanneer ik naar //adresEM7080:8080 ga krijg ik "pagina kan niet worden weergegeven". Uit de handleiding begrijp ik dat ik "iets" moet doen in de Router instellingen. Ben niet zo technisch, maar vervolgens dit ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/866router.jpg

Nu weet ik niet of ik dit goed heb ingesteld, want het werkt nog steeds niet. Als ik naar het IP adres van de Eminent ga en ik klik op "BitTorrent Download" krijg ik "deze pagina kan niet worden weergegeven".

Wat doe ik fout?

Update. Bittorent niet aangezet in het menu... |:( Werkt nu wel.

[ Voor 4% gewijzigd door djoelzz op 01-11-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo djoelzz,

Goed dat het nu werkt! Dit was inderdaad de eerste vraag geweest die we je wilden stellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Wellicht toch handig om dit dan in de handleiding op te nemen. Ligt voor hand, maar het was mij in eerste instantie dus ook ontschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Waarom zou je uberhaupt je firewall hiervoor aanpassen :?

Het resultaat is dat heel de wereld vervolgens bij jouw bittorent module kan komen als je dit open zet in je firewall!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip! ;)

[ Voor 29% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 04-11-2013 16:27 ]

• Unknown Alien
  • Laatst online: 14:12
Ik heb de laatste FW op de 7080 gezet 1006 met nieuwe GUI.
rete traag

Maar mijn vraag is kan je AVCHD of BDMV folders afspelen vanaf de NAS??

*edit*
Meerdere m2ts files zitten in de mappen.
*edit*

Hij ziet de folders wel, maar hij speelt de film niet af.

Structuur is

Naam film
fodler AVCHD
folder BDMV

[ Voor 10% gewijzigd door Unknown Alien op 19-12-2013 12:46 ]

• guapper
Ik moet altijd het m2ts bestand aanwijzen dacht ik.
Dat was overigens niet met de laatste FW

[ Voor 29% gewijzigd door guapper op 19-12-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Maar als je dan een film gaat kijken skipt hij van het ene bestand naar het andere.

Is dit probleem ook met de nieuwe Eminent MP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Ray,
We hebben je vraag gelezen. Je krijgt zsm antwoord op je vraag.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Bedankt voor de reply.

Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Ray,
Helaas speelt de EM7080 geen Bluray ISO files af vanuit een folderstructuur op je NAS. ‘Losse’ ISO files zijn geen probleem.

Om terug te komen op je 2e vraag over de nieuwe mediaspelers: De EM7380 en EM7385 spelen wel Bluray ISO files af vanuit een folderstructuur.

We hebben trouwens ook speciale filmpjes gemaakt die laten zien hoe je een NAS configureert om bestanden op je Eminent mediaspeler af te spelen.

Vanaf een Eminent NAS naar je Eminent Mediaspeler streamen:
YouTube: Stream vanaf je Eminent NAS naar je Eminent media player
Vanaf een Synology NAS naar je Eminent Mediaspeler streamen:
YouTube: Stream vanaf je Synology NAS naar je Eminent media player

Alvast fijne feestdagen gewenst!

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Hi Eminent HP,

Ik kon al bestanden vanaf me NAS Qnap 459 pro benaderen en afspelen. Alleen de BDMV folders niet. Dat is wel jammer, maar meer ook niet. Hij is nu gebombardeerd tot slaapkamer MP. Dus alleen series.

Bedankt en jullie ook fijne dagen toegewenst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Hallo allemaal,
Ik heb al een hele poos een probleem met mijn HD 7080. Het probleem is dat het geluid bij een boel films niet synchroon loopt. Dit ligt niet aan de video bestanden want op andere afspeel apparaten loopt het geluid wel synchroon.

De instellingen in het audio menu staan allemaal op LPCM dual channel en mijn media speler is via HDMI aangesloten op mijn televisie waar ik ook gebruik maak van de ingebouwde speakertjes.

De firmware die ik gebruik is niet de nieuwste met het vernieuwde menu, daar werd mijn HD 7080 heel erg langzaam van. De firmware die ik heb is de "nieuwste versie met het oude menu" waarvan ik zo snel even het versienummer niet weet.

Heb ik misschien de audio instellingen verkeerd staan? of is er een ander probleem?

- Heb geprobeerd om alles op RAW te zetten maar ik merkte geen verschil... terwijl ik had verwacht dat ik dan juist geen geluid meer zou hebben.
- Heb gemerkt dat soms, wanneer ik een film op pauze zet of terug spoel het geluid daarna ineens wel synchroon loopt... maar 9 van de 10 keer werkt deze truc niet helaas.

Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 09:16
heb een eminent 7280, firmware 120312v2.2.5(7301a_u3) en heb daar altijd een 1TB WD op aangesloten. Ik zet doorgaans bestanden van mijn windows pc op de hdd, die ik dan weer op de Eminent aansluit en waarna ik de speler met content kan gebruiken.

Sinds vandaag word de HDD niet meer herkent. Autoscan staat aan.

*De HDD word wel normaal herkent op een desktop EN laptop.
*Een oudere externe hdd word ook niet herkent door de eminent.

Ik heb nog geen netwerk of interne hdd om eea te testen.
Iemand een idee? Is wellicht de USB poort kapot?

Alvast bedankt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:52:
Hallo Ray,
Helaas speelt de EM7080 geen Bluray ISO files af vanuit een folderstructuur op je NAS. ‘Losse’ ISO files zijn geen probleem.

Om terug te komen op je 2e vraag over de nieuwe mediaspelers: De EM7380 en EM7385 spelen wel Bluray ISO files af vanuit een folderstructuur.

We hebben trouwens ook speciale filmpjes gemaakt die laten zien hoe je een NAS configureert om bestanden op je Eminent mediaspeler af te spelen.

Vanaf een Eminent NAS naar je Eminent Mediaspeler streamen:
YouTube: Stream vanaf je Eminent NAS naar je Eminent media player
Vanaf een Synology NAS naar je Eminent Mediaspeler streamen:
YouTube: Stream vanaf je Synology NAS naar je Eminent media player

Alvast fijne feestdagen gewenst!

Groeten,
Eminent
Hallo Eminent,

allereerst de beste wensen voor 2014 (voor iedereen).
Kan een em7380 ook overweg met streamen vanaf een server die in een domein zit? Heb een sbs server draaien waarop de films gedownload worden. De eminent zit uiteraard niet in het domein en wanneer ik NET kies dan ziet hij de gedeelde folders op de server niet. Hij ziet alleen de laptop welke niet in het domein zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste MarcoZ20,

Jullie ook namens het Eminent/Ewent team de beste wensen voor 2014!

Het streamen vanaf een domein is alleen mogelijk wanneer je gebruik maakt van de My shortcuts functie. Ga naar ‘Bestand’ > ‘NET’ > ‘My shortcuts’ > druk op de rode knop van je AB > ga naar de knop ‘Details’. Hier vul je de domeingegevens in.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:51:
Beste MarcoZ20,

Jullie ook namens het Eminent/Ewent team de beste wensen voor 2014!

Het streamen vanaf een domein is alleen mogelijk wanneer je gebruik maakt van de My shortcuts functie. Ga naar ‘Bestand’ > ‘NET’ > ‘My shortcuts’ > druk op de rode knop van je AB > ga naar de knop ‘Details’. Hier vul je de domeingegevens in.

Groeten,
Eminent
Na het invullen van de domeingegevens en het selecteren van de gewenste map blijft hij om login vragen en geeft dan telkens login failed als foutmelding.

Geen idee waar ik dit moet zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Shao Kahn schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:14:
heb een eminent 7280, firmware 120312v2.2.5(7301a_u3) en heb daar altijd een 1TB WD op aangesloten. Ik zet doorgaans bestanden van mijn windows pc op de hdd, die ik dan weer op de Eminent aansluit en waarna ik de speler met content kan gebruiken.

Sinds vandaag word de HDD niet meer herkent. Autoscan staat aan.

*De HDD word wel normaal herkent op een desktop EN laptop.
*Een oudere externe hdd word ook niet herkent door de eminent.

Ik heb nog geen netwerk of interne hdd om eea te testen.
Iemand een idee? Is wellicht de USB poort kapot?

Alvast bedankt.
Schaamteloze zelfquote:

@ Eminent: Adviseren jullie mij om terug naar de retailer (Media Markt) te gaan om het apparaat om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ MarcoZ20: De login gegevens zijn binnen het domein ingesteld. Het beste kun je dit navragen bij ICT-verantwoordelijke van dit domein.

@ Shao Kahn: Bedankt dat je je bericht nogmaals benadrukt. We hadden helaas over je bericht heen gekeken. Excuses hiervoor!
Heb je de HDD al op de andere USB-poort van de EM7280 getest?

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er nog een firmware update te verwachten voor de 7080, of is deze te antiek geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste greatgonzo,

Er staat geen update meer voor de EM7080 in de planning.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
@ EminentEurope:

Bedankt & geen probleem.

De HDD heeft een micro USB 3.0 connector uitgang die ik dus helaas niet op de 3.0 ingang op het achterpaneel van de 7080 kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Shao Kahn,

Zoals je zelf al eerder aangaf, is het mogelijk dat de USB-poort op de mediaspeler defect is.
Als je in een PM je contactgegevens stuurt, dan nemen wij contact met je op om dit op te lossen.

Groeten,
Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
PM verstuurd. Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de specificaties staat dat de em7080 hd's tot 2tb aankan, heeft iemand wel eens met een grotere schijf uitgeprobeerd?

Ik heb eigenlijk wat meer ruimte nodig en zou er dus graag een 3 of 4 tb sata600 inschroeven (ik weet dat de sata aansluiting in de mediaspeler een sata150 is, maar sata600 is nu eenmaal het makkelijkst te verkrijgen en zou moeten werken)

Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste