Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas...
Hij zakt steeds terug naar 800 kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

AvK

Ready Set Go

Dan is ie hoogstwaarschijnlijk stuk. Je hebt 5 jaar garantie......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxsymbol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:53
@EminentEurope, ik bezit de 7080 versie ja.
Het is een top ding voor het geld, alleen heb nog geen mogelijkheid gevonden hoe ik overzichtelijk kan bladeren door de mappen, in bijv lijst weergave en het afspelen van een map met bijv. 500 mp3 is ook niet overzichtelijk genoeg. Bijvoorbeeld filters op artiest en dergelijke. Ik kon hier ook geen opensource projecten van vinden.

[ Voor 79% gewijzigd door Saxsymbol op 16-01-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16
MrGizMo schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:48:
@ Eminent

Ja oke, nu snap ik het :)

Btw, er is nog een custom firmware uitgekomen :

http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=15&t=1741
Die nieuwe firmware is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle functies die ik gemist heb zijn weer terug _/-\o_ _/-\o_

En ik weet niet of het technisch kan, maar downloaden via NZB get gaat nu ook weer met 1300KB /sec (was zo'n 900 gemiddeld).

[ Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 17-01-2012 07:58 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15

Rincewind

Take me in your arms tonight

Voor alle duidelijkheid: je hebt het hier over de custom versie van 1.0.4.11 ? Die werkt goed bij jou ? Heb je alles doorgelopen ? Zo ja, dan ga ik die komende week ook op mijn 7080 zetten. d:)b

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@Zazoom

De nieuwste firmware die ook voor de EM7080 uiteindelijk is geïntroduceerd, is volledig vanaf de “grond” opgebouwd. Je kunt dat zien aan het totaal verschillende grafische gebeuren op je TV.

De nieuwe SDK is in eerste instantie niet voor de EM7080 bedoeld geweest maar er zijn veel mensen die een EM7080 hebben en liever ook de mooie, van betere functionaliteit voorziene interface wilden.

Het “probleempje” wat optreedt is dat de EM7080 processor ontzettend hard aan de slag moet om alle taken te kunnen verwerken. Dat gaat ten koste aan een aantal basisvaardigheden, sowieso de snelheid van dataverwerking. En daar gaat het bij jou ook om.

De processor kan niet harder werken dan zo hard en dat betekent snelheidsverlies bij het overzetten van bestanden via het netwerk. Daar valt ook niet echt wat aan te doen tenzij je teruggaat naar de oudere fw. Dan heeft de processor weer meer ruimte voor dataverwerking. - G.D.

===============================================================================

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Rincewind schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:41:
[...]
Voor alle duidelijkheid: je hebt het hier over de custom versie van 1.0.4.11 ? Die werkt goed bij jou ? Heb je alles doorgelopen ? Zo ja, dan ga ik die komende week ook op mijn 7080 zetten. d:)b
Ik bedoel inderdaad de nieuwe costum versie.

het enigste wat nog niet werkt zijn de ziggo streams, maar RTL XL, uitzending gemist heb ik getest, en die werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentEurope

Kunt U me alstublieft vertellen welke firmware ik terug moet zetten?
Het is echt geen doen zo!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ga naar http://www.eminent-online...or-internal-harddisk.html

en klik op ondersteuning en vervolgens onder Drivers / software op "EM7080_FW_1.0.6.1.zip"

Dat is de laatste "oude" firmware :)

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 19-01-2012 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Saxsymbol

Filteren op artiest is mogelijk. Indien je zoekt op bv de naam van de artiest en in de informatie van de mp3 staat de naam van de artiest vermeld (normaliter altijd bij rips van CD’s) dan worden de nummers van die artiest gevonden. Zo kun je ook zoeken op extensie.

Het zoeken doe je met de afstandsbediening. De knop “Menu” laat een submenu zien. Kies “Zoeken” en selecteer de letters van de artiest. Selecteer de toets “OK” en de mediaplayer geeft alle mp3’s van de naam van de artiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:20:
@Zazoom

De nieuwste firmware die ook voor de EM7080 uiteindelijk is geïntroduceerd, is volledig vanaf de “grond” opgebouwd. Je kunt dat zien aan het totaal verschillende grafische gebeuren op je TV.

De nieuwe SDK is in eerste instantie niet voor de EM7080 bedoeld geweest maar er zijn veel mensen die een EM7080 hebben en liever ook de mooie, van betere functionaliteit voorziene interface wilden.

Het “probleempje” wat optreedt is dat de EM7080 processor ontzettend hard aan de slag moet om alle taken te kunnen verwerken. Dat gaat ten koste aan een aantal basisvaardigheden, sowieso de snelheid van dataverwerking. En daar gaat het bij jou ook om.

De processor kan niet harder werken dan zo hard en dat betekent snelheidsverlies bij het overzetten van bestanden via het netwerk. Daar valt ook niet echt wat aan te doen tenzij je teruggaat naar de oudere fw. Dan heeft de processor weer meer ruimte voor dataverwerking. - G.D.

Ik heb de 1.0.6.1 versie als firmware op mijn 7080, dus kan het daar aan liggen??
Is er een oudere betere firmware om dit probleem op te lossen of is de 7080 aan reparatie toe???
Ik hoor het graag van U!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:59
Ik mis in de nieuwe firmware 1.0.0.4 de instellingen om je contrast en je helderderheid in te stellen.
Waarom zijn deze verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Zelf heb ik de 7080 nu een maand of 10 in gebruik. Om mij heen willen familie en vrienden ook allemaal zo'n ding nu ze het bij mij gezien hebben. Dat wordt dan automatisch de 7280 natuurlijk met een 2Tb schijf erin. Nu mijn vraag:
Zijn er al ervarings deskundigen die vanaf hun eigen bestaande Eminent bestanden 1 op 1 hebben over gezet op een nieuwe mediaspeler? Bij mij staat er nu zo'n 1,5Tb op aan films. Wat is de snelste manier om die 1,5Tb over te pompen naar zo'n nieuwe mediaspeler? Gewoon in het netwerk hangen? Is er een trucje te doen via de USB poorten? Andere list?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:01
Gewoon connecten met een usb kabel lijkt me?

Anyway, zelf ook een vraagje. Gebruik de nieuwst FW en wanneer ik op films klik krijg ik de gehele lijst op alfabetische volgorde. Ik heb liever de mapweergave. Ik heb in de map movies alle films opgedeeld in gerne, ik zou graag in die hoofdmap komen als ik op films druk in het hoofdmenu. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 15:16
Herkent iemand deze problemen?

Bij sommige bestanden (veelal mkv) stopt de EM7080 opeens met afspelen en gaat hij terug naar het menu.
Deze bestanden kenmerken zich ook doordat ik maar met een snelheid van 2x kan doorspoelen (wat erg irritant is als je bij minuut 120 van de 130 bent). Iemand een idee wat dit kan zijn?

Als ik dezelfde file afspeel op mijn computer, dan loopt hij prima door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 15:26
keeskloon schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:19:
heb een probleem als de mediaspeler aanzet via de afstandbediening en dan uitzet en de volgende dag wil ik hem via de afstandbediening weer aanzetten doet hij het niet moet ik via de knop aan de achterkant doen.
wie weet wat het probleem is en de oplossing.
Ik heb dit probleem ook, heb nog geen oplossing kunnen vinden hier.
Wat heb ik geprobeerd:
Nieuw firmware, oude firmware, nieuwe baterijen, andere Logitech afstandbediening.
Tussendoor heb ik nog een nieuwe HD geplaatst maar dit kon het probleem ook niet verhelpen.
Firmware is altijd geflashed doormiddel van de knop onderop.

Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
zzz16 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:43:
[...]

Ik heb dit probleem ook, heb nog geen oplossing kunnen vinden hier.
Wat heb ik geprobeerd:
Nieuw firmware, oude firmware, nieuwe baterijen, andere Logitech afstandbediening.
Tussendoor heb ik nog een nieuwe HD geplaatst maar dit kon het probleem ook niet verhelpen.
Firmware is altijd geflashed doormiddel van de knop onderop.

Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt,
De ventilator is de boosdoener. Heb ik Ook gehad. Nieuwe laten opsturen door eminent. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
detulp050 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:34:
Herkent iemand deze problemen?

Bij sommige bestanden (veelal mkv) stopt de EM7080 opeens met afspelen en gaat hij terug naar het menu.
Deze bestanden kenmerken zich ook doordat ik maar met een snelheid van 2x kan doorspoelen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik herken dit patroon inmiddels. Alleen blijft bij mij de video hangen. De eerste keer dat dit gebeurde bleef alleen het beeld hangen en liep het geluid wel door, latere keren bleven beide hangen. Het gebeurt bij willekeurige bestanden (of zo lijkt het) en niet bij alle. Een ander gevolg is dat de "time seek" knop het bij bestanden waarbij dit eenmaal is opgetreden het ook niet meer doet.

Als dit eenmaal optreedt helpt niets meer om de EM7080 (1004_newgui) zo'n bestand te laten afspelen voorbij de positie waar de speler vast loopt. Het enige is het bestand opnieuw vanaf de computer overzetten (en dat is vervelend met de lagere netwerksnelheid / het niet meer herkennen van mijn oude 20GB diskje in 1004_ng).

Het lijkt een vorm van bestands-corruptie maar ik kan er niet goed de vinger achter krijgen wanneer dat ontstaat. Misschien is het dan toch inmiddels een keer nodig de disk te laten formatteren. Ik zou dat (als het dan toch moet) liever doen na een nieuwe update van newgui, waarin de meeste op dit moment gemelde problemen zijn opgelost.
Ja Eminent, wij ongeduldige bastards vinden het na 3 maanden wel weer eens tijd voor een (geteste) bugfix release, De huidige firmware voelt nog steeds een beetje als behelpen (net als alle vorige) ondanks de verbeterde gui. >:)
speedmetal35 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:02:
De ventilator is de boosdoener. Heb ik Ook gehad. Nieuwe laten opsturen door eminent.
Dat lijkt me dan weer sterk aangezien de ventilator niet hoort te draaien in stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb nu ook een paar weken de 1004 erop staan, in het begin was het even wennen en net na het flashen, eerste start bleef hij heel lang hangen in het hoofdmenu.. Het is mogelijk dat hij alle bestanden aan het indexeren was. Nu als ik 'Movie' klik krijg ik dus een overzicht met alle 'video's' die op mijn EM7080 staan..

Compleet shit dus omdat er nu zo'n 2260+ video bestanden opstaan (Dat betekent dus 387 schermen doorbladeren van begin tot eind)..hier is gewoon niet doorheen te scrollen omdat het menu erg traag is. Via Folder kan ik wel gewoon browsen naar de juiste map.
Ook de 'film icoontjes' hadden van mij niet gehoeven, liever een lap text dan 6 icoontjes, kortom een beter overzicht met b.v. gewoon 12 of meer 'titels' in een lijstje had mooi zat geweest.

Het tweede dat me opvalt is dat de netwerk snelheid ENORM gedaald is, het ging al maximaal met 5MB/s en nu mag ik blij zijn dat het met 1,3MB/s gaat. Het tweede dat me opviel is dat ik geen standaard subtitle meer kan selecteren met onbegrijpbaar materiaal dus : Japans/Chinees/Spaans/Zweeds/Noors etc etc .
is het niet meer mogelijk de speler automatisch de engels subs te laten kiezen. Ook als ik op de aA knop druk duurt het +/- 10 seconden voordat het 'Subtitle menu' tevoorschijn komt en als ik dan de subs selecteer duurt het nog eens 5 tot 10 seconden voordat deze actief wordt, ook krijg ik afentoe het idee dat er stukjes overgeslagen worden.

Even voor de duidelijkheid, ik ben erg tevreden over mijn EM7080 kwa functionaliteit, speelt voor zover alles af (buiten wat exotische OGM containers) Dat deze firmware er is gekomen vindt ik erg tof. Dat Eminent toch de moeite heeft genomen om de EM7080 gebruikers tegemoet te komen is erg leuk!

Het enige is dat ik via de website/formulier oid geprobeerd heb een ventilator te krijgen om de defecte te vervangen, deze is gewoon defect draait op 100rpm en ratelt en rammelt aan alle kanten eerst kreeg ik een waardeloze tip dat ik er maar even op moest drukken.... Zelf heb ik al naar een alternatief gezocht maar door de afwijkende maat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
Dat lijkt me dan weer sterk aangezien de ventilator niet hoort te draaien in stand-by.
[/quote]
Ik vond het Ook vreemd maar toch had ik na het vervangen van de fan geen enkel probleem meer met de a b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:07:
Zelf heb ik de 7080 nu een maand of 10 in gebruik. Om mij heen willen familie en vrienden ook allemaal zo'n ding nu ze het bij mij gezien hebben. Dat wordt dan automatisch de 7280 natuurlijk met een 2Tb schijf erin. Nu mijn vraag:
Zijn er al ervarings deskundigen die vanaf hun eigen bestaande Eminent bestanden 1 op 1 hebben over gezet op een nieuwe mediaspeler? Bij mij staat er nu zo'n 1,5Tb op aan films. Wat is de snelste manier om die 1,5Tb over te pompen naar zo'n nieuwe mediaspeler? Gewoon in het netwerk hangen? Is er een trucje te doen via de USB poorten? Andere list?
Is er nu werkelijk niemand die al eens bestanden ter grootte van 1,5Tb van de ene media speler heeft over gekopieerd naar de andere?
Hoe is dat gegaan, kan het sneller? Hoe lang duurde het ongeveer? List of truuk mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
AvK schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:55:
[...]
Is er nu werkelijk niemand die al eens bestanden ter grootte van 1,5Tb van de ene media speler heeft over gekopieerd naar de andere?
Hoe is dat gegaan, kan het sneller? Hoe lang duurde het ongeveer? List of truuk mogelijk?
Sorry hoor... maar als je met een USB kabel de 7080 aan een computer hangt is het gewoon een externe harde schijf. Gewoon kopiëren, deleten, defragmenteren, enz. is dan mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

B___MAN schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:50:
[...]

Sorry hoor... maar als je met een USB kabel de 7080 aan een computer hangt is het gewoon een externe harde schijf. Gewoon kopiëren, deleten, defragmenteren, enz. is dan mogelijk.
Ja dat begrijp ik. Maar kopiëren kan vanaf je netwerk ook. Mijn vraag is simpelweg of er ervarings deskundigen zijn. Zelf denk ik dat het via het netwerk het snelst zal zijn. Ik ga het wel gewoon proberen en ondervinden. Zal mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Zazoom:
Firmware 1.0.6.1 is niet de nieuwe fw met nieuwe SDK, dat is fw 1.0.0.4. De prestaties van het kopiëren via het netwerk zijn geenszins te vergelijken met die van een computer. De chipset en processor zijn gefabriceerd voor weergave van vele soorten codecs. Dat de mediaplayer daarnaast ook bestanden via het netwerk kan overzetten is handig maar de snelheid van een pc zal nimmer bereikt worden. Indien je wel snel bestanden wilt overzetten dan kun je dit het beste via USB doen. Dit is ook een veiliger methode aangezien er diverse factoren in je netwerk ervoor kunnen zorgen dat de bestandsoverdracht langzamer wordt of soms zelfs stagneert. Via USB werkt het overzetten snel, eenvoudig en gemakkelijk.

@speedmetal35:
Deze opties zijn feitelijk niet nodig in een (moderne) mediaplayer. De mediaplayer doet namelijk niets met de helderheid en het contrast van de bestanden die afgespeeld worden. Dit wordt allemaal door je TV geregeld.

De instellingen op de player bepalen wel hoe scherp je de film ziet. Als je een film van 1080p via je player wilt afspelen en de uitvoer is slechts 480p dan heb je natuurlijk niet de scherpte van 1080p. Mogelijk krijg je zelfs geen beeld te zien. In de meeste gevallen kun je de instellingen op 1080p 24Hz laten staan.

@messje:
De AB heeft een knop “menu” via die knop kun je zoeken op mapweergave. Daarnaast zijn meerdere vormen van zoeken mogelijk zoals het zoeken op specifiek BD/DVD, Naam, Grootte, Meest Bekeken, Net Toegevoegd. Ook kun je specifiek zoeken op extensie zoals bv .mkv, .avi. etc.

@detulp050:
Dat je computer alles afspeelt dat er zo’n beetje op het internet te vinden is, is vrij normaal. Een hedendaagse pc heeft ondersteuning voor onnoemelijk veel codecs. Een mediaplayer ondersteunt ook een boel maar kan niet helemaal vergeleken worden met een pc. Licenties komen hier bv ook bij te kijken.

Dit probleem kán worden veroorzaakt door exotische codecs die de EM7080 niet ondersteunt. Maar het kan ook zijn dat de player zelf niet meer goed functioneert.

Worden de mkv bestanden gestreamd of worden ze rechtstreeks vanaf de interne hdd afgespeeld? Indien vanaf de hdd, onderwerp je schijf dan eens aan schijfcontrole. De pc kan dan de fouten oplossen waarmee wellicht het afspeelprobleem ook opgelost wordt.

Vermoedelijk zullen meer dingen getest moeten worden en hebben wij meer informatie nodig. Het beste gaat dit door ons te mailen via www.eminent-online.com/support We helpen je dan snel verder.

@zzz16, keeskloon & speedmetal:
Dit probleem kan inderdaad worden veroorzaakt door een niet goed functionerende fan. Een fan is niet direct defect, er zijn een aantal simpele redenen voor te bedenken waarom deze niet meer zo functioneert als eerder. Een aantal voorbeelden vind je hieronder:

- Maak de fan goed schoon. De mediaspeler vangt in de loopt der tijd veel stof op wat tussen de draaibare delen en op de rotorbladen gaat zitten. De fan draait hierdoor erg moeilijk en gaat geluid produceren.
- Controleer of en aan de binnenzijde van de mediaspeler geen kabeltjes tegen het draaibare deel aankomen (schoepjes/rotorbladen). Dit veroorzaakt een ratelend geluid en is tevens slecht voor het kabeltje. Maak het kabeltje bijvoorbeeld met een plakbandje vast zodat deze niet tegen de schoebjes aan komt.
-De fan zou vanuit de fabriek verkeerd geplaatst kunnen zijn. In dat geval kunt u de fan zelf een kwartslag draaien. De fan moet i.i.g. volledig stabiel op zijn plaats zitten. Let er tevens op dat het draaibare gedeelte van de fan aan de binnenkant van de mediaspeler zit en niet tegen de behuizing aankomt.
- Plaats viltjes onder de pootjes van de Mediaplayer om het geluid te absorberen. Dit kan veel uitmaken als de player op bv een televisiekast staat. Een dergelijke kast is immers bijna altijd hol van binnen. Het geluid van de fan wordt op deze manier ongewenst versterkt. Met viltjes kunt u dit oplossen.
-Bij het opstarten van de Mediaplayer maakt de fan normaliter iets meer geluid dan wanneer het apparaat een tijdlang aanstaat. Dit is normaal.

Indien de hierboven beschreven stappen niet afdoende zijn om de fan weer goed te laten werken dan kun je het beste even contact opnemen met de helpdesk via www.eminent-online.com/support

- G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
AvK schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:55:
[...]

Ik heb pasgeleden voor een bekende van mij een 7280 gekocht en al mijn films van de 7080 via USB naar de 7280 gekopieert (+- 1 TB).

Ik had dus usb kabel aangesloten en via de eminent zelf gekopieert, maar hoe lang dit duurde kan ik niet bekijken.

's avonds aangezet, en de volgende avond was het klaar :)

Het ging niet erg snel, dat kan ik mij nog wel herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Laatst online: 13:01
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:44:
@messje:
De AB heeft een knop “menu” via die knop kun je zoeken op mapweergave. Daarnaast zijn meerdere vormen van zoeken mogelijk zoals het zoeken op specifiek BD/DVD, Naam, Grootte, Meest Bekeken, Net Toegevoegd. Ook kun je specifiek zoeken op extensie zoals bv .mkv, .avi. etc.
Dat is mij wel bekend, en geef ik zelf ook aan. Wat ik echter vraag is of het mogelijk is de toewijzing van 'Films' het hoofdmenu te wijzigen. Wanneer ik nu op Films klikt krijg ik de gehele lijst, klik ik vervolgens op 'mapweergave' komt hij in het mapje 'Drama & Romantiek', wat opzich logisch is, Biutful is de eerste film en zit in die map. Wat ik dus wil is dat hij zodra ik op 'Films' klik naar mijn hoofdmap 'Films en TV Series' gaat. Is dat mogelijk? Hieronder een screenie van mn mappenstructuur:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/34dsh9c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Ge Someone,

In de meeste gevallen ligt het slechts 2x vooruitspoelen niet aan de mediaspeler maar aan de manier waarop de film is gecomprimeerd. In dat geval missen er teveel keyframes om de MKV sneller vooruit te spoelen.

Het spontaan stoppen van een MKV kan liggen aan het profiel waarop de MKV is gemuxed. Maximale specificatie is High@L4.1 met maximaal 4 (re)frames. Je ziet vaak MKV’s met hogere specificaties, die voldoen dan niet aan de vastgelegde voorwaarden. Heeft een MKV bijvoorbeeld 5 frames of een L4.2 profiel dan wil deze nog wel eens worden afgespeeld, maar zijn vastlopers of spontaan stoppen van het betreffende bestand geen uitzondering. Met het programma media-info kan men zelf zien of het MKV bestand wel of niet aan de juiste specs voldoet.

Spontaan stoppende (MKV)bestanden kunnen ook worden veroorzaakt door fouten op de interne harde schijf. Door de speler via USB op de computer aan te sluiten en daarna een schijfcontrole op de schijf uit te laten voeren (+ repareren) kunnen dit soort problemen worden uitgefilterd.

Men kan hetzelfde MKV bestand (indien deze bestanden voldoen aan de juiste specificaties) desnoods ook op een USB stick zetten en dan via USB afspelen. Als het probleem ook dan optreedt, kan er een probleem zijn met de speler zelf.

=============================================================================

Beste prutser001,

Jan Hummel: De nieuwe SDK/interface zorgt ervoor dat de EM7080 alle beschikbare resources nodig heeft om de SDK+bijbehorende functies goed uit te kunnen voeren. Aangezien de EM7080 een System on a chip is, betekent dit de processor ook het netwerkgebeuren aanstuurt. Met de nieuwe SDK/interface zijn er minder resources over, dus is er minder rekenkracht beschikbaar om de netwerkfunctionaliteiten uit te kunnen voeren. Ergo: met de nieuwe interface behaalt men helaas een lagere snelheid ten opzichte van de oudere firmwares.

Sommige klanten rapporteren een kleine snelheidswinst tijdens het downloaden/Samba verkeer door voor men gaat downloaden of gaat kopiëren eerst naar de webservices te gaan en daar bijvoorbeeld de NZBget status te openen. In dergelijke schermen gebeurt weinig, weinig rekenkracht nodig.

De mediaspeler pakt niet meer automatisch een subtitle op, dat klopt. Dit is door de ontwikkelaars zo gemaakt, dit is standaard het geval in de nieuwe SDK. Het Subtitle menu dient wel sneller tevoorschijn te komen, dit hoort geen 10 seconden te duren. Subtitle knop indrukken en binnen 1 a twee seconden moet het subtitle scherm aanwezig zijn.

Er zijn geen problemen bekend met het overspringen van subtitles.. De subtitles worden nog steeds keurig getoond.

- Groet;

J.H.

Beste AvK,

De snelste methode om te kopiëren bij de EM7080 blijft toch de USB aansluiting. Kopiëren via de USB aansluiting kan met een snelheid van 25-30Mbyte per seconde. Kopiëren via Samba gaat met maximaal 3-5 Mbyte per seconde (Met de nieuwe SDK pakt dit soms nog iets lager uit). – Groet, J.H.

Beste Messje,

ik begrijp dat je graag de toewijzing van Films in het hoofdmenu wilt wijzigen. Echter, het is helaas niet mogelijk om de mediaspeler zo in te stellen dat deze naar een specifieke map toegaat wanneer de categorie ‘Films’ wordt aangeklikt. Dit is hardcoded in de firmware ingebakken. – Groet, J.H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:05:
In de meeste gevallen ligt het slechts 2x vooruitspoelen niet aan de mediaspeler maar aan de manier waarop de film is gecomprimeerd. In dat geval missen er teveel keyframes om de MKV sneller vooruit te spoelen.
In de gevallen waar ik het over heb ligt het daar niet aan, als ik zo'n mkv opnieuw van PC naar de EM7080 kopieer werkt alles weer normaal (afspelen, time seek, FFW), dus..
Spontaan stoppende (MKV)bestanden kunnen ook worden veroorzaakt door fouten op de interne harde schijf. Door de speler via USB op de computer aan te sluiten en daarna een schijfcontrole op de schijf uit te laten voeren (+ repareren) kunnen dit soort problemen worden uitgefilterd.
Dit had ik uiteraard al diverse malen uitgevoerd, soms krijgen een aantal bestanden dan een lengte van 0 bytes. En mkv's die het niet goed deden, doen het daarna nog steeds niet. Ik hoop eigelijk niet dat de firmware last heeft van filesystem bugs.
Ik heb nu maar besloten om toch nog een keer de HDD te formatteren (vanuit de speler natuurlijk) en ik gebruikte deze methode:
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:05:
De snelste methode om te kopiëren bij de EM7080 blijft toch de USB aansluiting. Kopiëren via de USB aansluiting kan met een snelheid van 25-30Mbyte per seconde.
Helaas betekende dat bij een 1TB toch zo'n 10 uur kopiëren de ene kant op en later weer terug.
Ik hoop nu van de ellende af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EminentEurope schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:20:
@Zazoom

Ik heb de 1.0.6.1 versie als firmware op mijn 7080, dus kan het daar aan liggen??
Is er een oudere betere firmware om dit probleem op te lossen of is de 7080 aan reparatie toe???
Ik hoor het graag van U!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Bedankt voor de reactie Eminent,

Ik heb nog wel een vraagje betreffende de ventilator, ik heb al eerder via de Eminent website/support een aanvraag gedaan voor een nieuwe ventilator, ik kreeg geen nieuwe ventilator maar alleen 'tips' om de huidige weer zonder kabaal te laten draaien. Deze 'tips' werken niet en nu draait mijn EM7080 zonder kapje en met een eigen gefabriceerde fan die er naar staat. Is er een betere manier om aan een nieuwe fan te komen? Zelf heb ik al gezocht naar een alternatief maar omdat het formaat nogal afwijkt is dat lastig.

Ik las ook dat je de weergave kon veranderen en dat scheelt alweer enorm kwa gemak, lijst weergave werkt sneller/beter dan 'pictogram' weergave.

Bedankt voor de goede support.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ge Someone
Laat ons even weten of e.e.a. nu weer goed werkt? Er zijn verder geen problemen bekend met het afspelen van MKV bestanden. Wel is het zo dat als 1 of meer problemen van onderstaand rijtje optreedt, het vaak gezocht moet worden in een schijf die fouten bevat of een verkeerd uitgevoerde firmware flash.

-Bestanden vertonen haperingen bij het afspelen
-Beeld/geluid valt met regelmaat weg
-Bestanden kunnen niet worden verwijderd van de schijf
-Externe USB apparaten worden niet automatisch gevonden

Met name het afspelen van bestanden zal direct problemen geven wanneer een schijf fouten bevat. Een schijf zal snel fouten krijgen als men in een proces ineens de mediaplayer uitzet, bv op he t moment dat de mediaplayer aan het downloaden is of data aan het overzetten is. Zorg ervoor dat een dergelijk proces eerst gestopt wordt alvorens de player uit te zetten.
Blijven meerdere problemen bestaan dan is het verstandig het volgende uit te voeren:

-HDD aan schijfcontrole onderwerpen óf formatteren
-Fw opnieuw flashen m.b.v. het knopje aan de onderkant, conform procedure

@Zazoom
Fw 1.0.6.1 heeft niet de nieuwe SDK oftewel de nieuwe layout waarmee de processor zwaarder belast wordt. Fw 1.0.6.1 is wel een stabiele versie die goed draait. Een bestandje van 4GB zou idd met 15~20 minuten sowieso via het netwerk gekopieerd te moeten zijn. Via USB is dit in een minuut of 5~10 gebeurd, vaak zelfs sneller. Wat als eerste gecontroleerd moet worden nu is of de hdd fouten bevat. Dat kun je doen door de mediaplayer via usb op je pc te koppelen en Windows daarna schijfcontrole te laten uitvoeren. Fouten kun je automatisch laten herstellen/repareren. Wanneer dit gedaan is kun je opnieuw de snelheid testen.

- G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@prutser001

De helpdesk wil graag eerst dat de klant een aantal tips uitvoert om de fan weer goed te laten draaien, daar dit in de meeste gevallen ook zo is. Mocht het zo zijn dat de tips niets oplost dan kun je een mail sturen naar de helpdesk en dit aangeven. Beter is het nog om een reply op je reeds verzonden mail te sturen aangezien we dan het hele verhaal compleet hebben.

We sturen je dan een nieuwe fan toe.

- G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentEurope
Heb de mediaspeler via usb op fouten gecontroleerd, maar niets gevonden!
Kopieren van 4GB was voorheen gebeurd in 15 a 20 minuten, maar nu dik 90 minuten!

Ik hoor het graag of er een oplossing voor is!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doufes
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 00:33
Heb de laatste filmware 1.0.6.1. op de eminent 7080 gezet, maar nou doet nog steeds youtube het niet (deed het daarvoor ook al niet hoor). Hij geeft wel de afbeelding van de filmpjes weer maar kan drukken op knopjes wat ik wil maar afspelen ho maar. Weet iemand toevallig een oplossing. met vriendelijke groet doufie
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zijn het Vevo videos die je wilt afspelen, die werken niet de Eminent spelers omdat ze daar geen licentie voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Rockvee2 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:18:
Zijn het Vevo videos die je wilt afspelen, die werken niet de Eminent spelers omdat ze daar geen licentie voor hebben.
Ik krijg de Vevo filmpjes niet eens te zien als ik op de letterlijke naam zoek met 1.0.6.1, en ja in 1.0.0.4 werkt Youtube weer wel maar persoonlijk vindt ik performance iets belangrijker dan features. Ook heeft mijn Samsung DT-H5530 youtube support etc deze doet het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxsymbol
Het is mij sinds een tijdje opgevallen dat ik witte spikkels op willekeurige momenten in beeld krijg. Ik gebruik een externe harde schijf en heb de hdmi kabel veranderd en verschillende video's getest. Waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doufes
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 00:33
Rockvee2 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:18:
Het geld voor alle filmpjes dus niet alleen voor Vevo, als ik voetbalfilmpjes intypt krijg ik deze te zien maar kan ik ze niet afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Zazoom
Als de schijf verder in orde is dan lijkt het ons zinvol dat je de mediaplayer ter controle naar ons service center opstuurt. Dat kun je doen door het apparaat aan te melden via www.eminent-online.com/support
We zullen dan een aantal tests doen om erachter te komen waarom het kopiëren zo langzaam gaat.

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:56
Weet iemand misschien wat de maximale snelheid is die de EM7080 wifi aankan?

Ik heb ee EM4576 er op aangesloten (maakt het nog uit welke USB aansluting?).
Op zich werkt het goed. Alleen bij sommige files stottert hij nog wel eens.

Tijdens het starten van de file geeft hij aan netwerksnelheid testen. Dan krijg ik meestal ergens tussen de 16500 en 21000 kbits/s te zien.

Als ik het met mijn laptop doe dezelfde bestanden het gewoon zonder gestotter en vertraging.

Dus aan mijn Wifi ligt het volgens mij niet. (draai overigens met FW 1.0.6.1) Als ik een test doe met de laptop haal ik gewoon meer dan 40Mbit/s over het N netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:07:
@speedmetal
We zijn benieuwd of de AB wel weer werkt indien je de player terugflasht naar de vorige firmware. Zou je dit kunnen testen en je antwoord hier posten? De vorige firmware vind je hier:

http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.6.1.zip
Indien de player het dan wel weer doet dan gaan we e.e.a. verder onderzoeken. Doet de player het niet dan moet de player inclusief AB naar ons technisch servicecenter opgestuurd worden ter controle. Dat wordt geregeld via het online supportformulier die je dan even moet invullen, zie www.eminent-online.com/support

---
@ eminent,

Ik heb de speler getest door terug te flashen naar Fw 1.0.6.1.
Dit heeft echter niet geholpen, de speler start nog steeds niet op met de AB.
Voor de zekerheid heb ik de hdd ook nog maar geformatteerd, ook dit gaf geen verschil.
Maar toen ik de hdmi kabel achter uit de speler trok startte de speler tot mijn verbazing WEL op met de AB.
Het word wel een beetje vaag allemaal, een jaar geleden was de ventilator de boosdoener en nu lijkt het aan de hdmi kabel te liggen.
Misschien heb je nog tips voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door speedmetal35 op 12-02-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik had afgelopen weekend last van spontane reboots :?

Ik gebruik de nieuwste firmware, en tijdens het kijken van diverse bestanden reboot de speler spontaan :?

meer mensen hier last van gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Saxsymbol

Witte spikkels worden normaliter direct in verband gebracht met een minder goed werkende HDMI kabel. Die heb je echter al vervangen…Daarom hieronder een paar oplossingen die je kunt uitproberen:
-Zorg ervoor dat alle bekabeling vrijuit ligt. Dus niet in een “bult” of opgevouwen. Spanning kan ervoor zorgen dat het koperdraad beïnvloed wordt wat signaalverstoring oplevert.
-Zorg ervoor dat de uiteinden van de kabeling en de ingangen van de poorten op TV en mediaplayer volledig stofvrij/vetvrij zijn.
-Test ook eens wat videofiles die je rechtstreeks van de interne schijf speelt zonder dat je externe hdd aangesloten is en kijk wat het resultaat is.
-Indien er meer HDMI apparaten op de TV aangesloten zijn: Ontkoppel de overige apparaten eens en test dan de files opnieuw.

Graag vernemen wij je bevindingen.

GD

@doufes

Je hebt niet de nieuwste firmware in je EM7080 staan. De nieuwste firmware is versie 1.0.0.4. Youtube werkt volledig in deze versie. Helaas kunnen wij Youtube niet meer werkend krijgen onder de oudere firmwares.

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxsymbol
Ik heb de stappen uitgevoerd, maar er kwam geen verschil. Ik heb contact gezocht met jullie klantenservice die het verzochten op te sturen. Dit heb ik vandaag gedaan. Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@sideburn948
De snelheid van een draadloze verbinding fluctueert doorgaans de hele dag door. Dit omdat er in de lucht vele elementen aanwezig zijn die het signaal beïnvloeden. De EM4576 is een goede adapter maar ingebouwde laptopadapters zijn sterker. Dat de verbinding met de laptop beter behouden blijft is dan ook niet zo heel gek. Wel kun je een paar dingen doen om het signaal voor de EM4576 beter te maken, zoals:
-Zorg ervoor dat de EM4576 vrijelijk ontvangst heeft, sluit de mediaplayer dus niet in een kastje op met een glazen deurtje ervoor ofzo.
-Plaats de EM4576 niet te hoog of te laag. Vensterbank hoogte is op zich prima, op die hoogte kan de adapter goed zijn signaal ontvangen.
-Verander eens van draadloos kanaal in je router. Vaak zitten veel mensen in een wijk op hetzelfde draadloze kanaal te internetten. Dat heeft invloed en dat kun je merken aan signaalverlies in de avonduren bijvoorbeeld.

GD

@Speedmetal
Helaas, geen tips. Aangezien het qua firmware geen verschil maakt en de player ook nog eens reageert op de HDMI input m.b.t. de AB, lijkt het erop dat de player niet goed functioneert. Dat betekent dat we je nu definitief gaan doorverwijzen naar onze helpdesk, gebruik makend van het supportformulier.

“Dat wordt geregeld via het online supportformulier die je dan even moet invullen, zie www.eminent-online.com/support”

We zullen je mediaplayer dan volledig checken en, indien nodig, zal de printplaat worden vervangen. Na reparatie wordt je mediaplayer volledig doorgetest alvorens deze teruggestuurd wordt.

GD
@Grolsch
Aangezien je de mediaplayer voorzien hebt van de laatste fw kan het zijn dat de stroomkabel door het draaien wat los is geraakt. Het is verstandig dit even te checken. Verder, wanneer de fw flash op de juiste manier is uitgevoerd dient de mediaplayer gewoon te werken. Kun je aangeven hoe je de flash hebt uitgevoerd en met welke fw (exacte naam) je dat gedaan hebt?

GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sneller internetabonnement, namelijk KPN Standaard ipv KPN Instap.
Vanavond nieuw modem geïnstalleerd, werkt allemaal naar behoren. Op één dingetje na:
Ik krijg geen verbinding meer met mijn geliefde EM7080. Als ik naar de NZBget module ga, krijg ik een foutmelding.
Wanneer ik via mijn computer de EM7080 wil benaderen, moet ik ineens een netwerkwachtwoord ingeven (???)
Wie heeft de gouden tip?

• Grolsch
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:36:
...
@Grolsch
Aangezien je de mediaplayer voorzien hebt van de laatste fw kan het zijn dat de stroomkabel door het draaien wat los is geraakt. Het is verstandig dit even te checken. Verder, wanneer de fw flash op de juiste manier is uitgevoerd dient de mediaplayer gewoon te werken. Kun je aangeven hoe je de flash hebt uitgevoerd en met welke fw (exacte naam) je dat gedaan hebt?

GD
Ik had de nieuwste firmware + uitzending gemist etc. geïnstalleerd (dus niet de newgui van de eminent website).
Vervolgens heb ik de officiele eminent firmware opnieuw geïnstalleerd en is het probleem opgelost.

Die andere firmware is dus blijkbaar niet geheel stabiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 23-02-2012 12:30 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:02:
Ik heb een sneller internetabonnement, namelijk KPN Standaard ipv KPN Instap.
Vanavond nieuw modem geïnstalleerd, werkt allemaal naar behoren. Op één dingetje na:
Ik krijg geen verbinding meer met mijn geliefde EM7080. Als ik naar de NZBget module ga, krijg ik een foutmelding.
Wanneer ik via mijn computer de EM7080 wil benaderen, moet ik ineens een netwerkwachtwoord ingeven (???)
Wie heeft de gouden tip?
UPnP op je nieuwe router aanzetten?
Op de Eminent Samba uitzetten? Herstarten en dan weer aan? Vast IP adres op de Eminent zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door AvK op 23-02-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mistadabolina

Dit zal vrijwel zeker liggen aan de beveiligingsinstellingen in je nieuwe modem. Check i.i.g. of er geen mac filtering in het modem aanstaat. Ook moet je wellicht het IP adres eerst in je modem koppelen aan de EM7080. Kijk daarnaast ook even of UPnP aanstaat. Mocht dit alles niets opleveren, neem dan contact op met KPN. Zij kunnen je vertellen hoe je een extern apparaat verbinding mag laten maken in je netwerk via je nieuwe modem.

- G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
Ik heb sinds kort een probleem met copieren van bestanden van mijn PC naar de EM7080 via USB. Als ik nu wil copieren van de PC dan gaat dat zo langzaam ipv 20MB is het nog 1 of max 2MB. Heb vanaf meerdere interne HDDs geprobeerd te copieren, maar zelfde resultaat. Ik heb de HDD (WD green 1.5TB) al uit de Em7080 gehaald en in me PC gedaan en daar reageert hij normaal. 90MB intern copieren.

Heb meerdere USB poorten op me PC geprobeerd. Maar andere USB appareten reageren normaal op de PC.

Laatste firmware zit erop. en heeft het voorheen altijd gedaan met deze firmware..

Enig idee?

*Edit*

Never mind ziet er naar uit dat de HDD vervangen moet worden :/

[ Voor 6% gewijzigd door Unknown Alien op 27-02-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Nadat ik een maandje geleden de disk geformatteerd heb (vanuit menu) en heel voorzichtig geweest ben met met het toevoegen of verwijderen van bestanden (alleen via Samba), voor het uitzetten steeds "veilig verwijderen HDD", leek het allemaal goed te gaan.
Nu plotseling begint het apparaat om de paar minuten uit zich zelf te rebooten, terwijl ik eerder op de dag nog een heel uur heb kunnen kijken. Aan en uit zetten lijkt niet te helpen. Is dit het eind van mijn EM7080?

edit: na een tijdje de spanning eraf blijkt hij het voorlopig weer te doen. Ik ben wel geschrokken.

[ Voor 16% gewijzigd door Ge Someone op 27-02-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Unknown Alien schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:33:
Never mind ziet er naar uit dat de HDD vervangen moet worden :/
Vergeet niet dat je 5 jaar garantie hebt! Neem contact op met Eminent. Over het algemeen gaan ze zeer netjes om met dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ge Someone schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:43:
Nadat ik een maandje geleden de disk geformatteerd heb (vanuit menu) en heel voorzichtig geweest ben met met het toevoegen of verwijderen van bestanden (alleen via Samba), voor het uitzetten steeds "veilig verwijderen HDD", leek het allemaal goed te gaan.
Nu plotseling begint het apparaat om de paar minuten uit zich zelf te rebooten, terwijl ik eerder op de dag nog een heel uur heb kunnen kijken. Aan en uit zetten lijkt niet te helpen. Is dit het eind van mijn EM7080?

edit: na een tijdje de spanning eraf blijkt hij het voorlopig weer te doen. Ik ben wel geschrokken.
Heb jij toevallig de aangepaste firmware NEWGUI met uitzending gemist, RTL XL etc. :?

Met deze firmware had ik namelijk ook last van spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Grolsch schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:51:
Heb jij toevallig de aangepaste firmware NEWGUI met uitzending gemist, RTL XL etc. :?
Nee, de officiële 1.0.0.4_newgui van Eminent zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Ge Someone schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:02:
[...]

Nee, de officiële 1.0.0.4_newgui van Eminent zelf.
Zelfde probleem hier. Paar maanden prima gedraaid, maar sinds gisteren spontane reboots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier precies hetzelfde mediaspeler herstart steeds gebeurde regelmatig maar sinds gisteren wel 6 keer per avond probleem komt ineens heeel erg veel voor had al een nieuwe schijf erin gedaan probleem niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
AvK schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:08:
[...]

Vergeet niet dat je 5 jaar garantie hebt! Neem contact op met Eminent. Over het algemeen gaan ze zeer netjes om met dit soort zaken.
I know, maar de HDD heb ik zelf geplaatst.

Heb wel regelmatig dat ik geen MKV bestanden kan afspelen. Heb dan alleen geluid en zwart beeld. En zelfde bestand speelt wel af bij me maat op ze EM7080 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik gebruik al tijden de probleemloze 1.0.5.41 firmware. Speelt alles af, heb alleen geen Youtube en Uitzending gemist. Vind ik ook niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Wat bij mij het probleem met de spontane reboots oploste was het opnieuw installeren van de firmware (newgui).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:00:
@Mistadabolina

Dit zal vrijwel zeker liggen aan de beveiligingsinstellingen in je nieuwe modem. Check i.i.g. of er geen mac filtering in het modem aanstaat. Ook moet je wellicht het IP adres eerst in je modem koppelen aan de EM7080. Kijk daarnaast ook even of UPnP aanstaat. Mocht dit alles niets opleveren, neem dan contact op met KPN. Zij kunnen je vertellen hoe je een extern apparaat verbinding mag laten maken in je netwerk via je nieuwe modem.

- G.D.
AvK schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:28:
[...]

UPnP op je nieuwe router aanzetten?
Op de Eminent Samba uitzetten? Herstarten en dan weer aan? Vast IP adres op de Eminent zetten?
Ik heb vanavond wat aan de instellingen zitten klooien aan de hand van jullie aanwijzingen (ben even een weekje op vakantie geweest) en inmiddels werkt EM7080 weer zoals het hoort.

Kortom: Hartelijk Dank! :P :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 07:36

Crakie

I want my board back, Lance

Ondersteunt Transmission in de laatste firmware (1.0.0.6) wel Magnet links en/of DHT? Torrents gaan er toch zo'n beetje wel uit onderhand. Ik kan wel een .torrent krijgen als ik een stukje op mijn desktop download, maar daar staan geen trackers in (dat is het hele punt neem ik aan).

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb een Eminent 7080, deze hangt bedraad aan een D-Link Gigabit router. De 7080 via HDMI verbonden met een Marantz SR5004 receiver, vanaf de Marantz gaat HDMI naar Sony Bravia TV.

Het afspelen van een Blu-ray ISO vanaf een Synology DS210j NAS (hangt aan dezelfde router) werkt niet. Het gaat een paar seconden goed, dan valt geluid weg en seconde later gaat beeld stotteren.

Afspelen van andere bestandstypen geeft geen probleem. Afspelen vanaf HDD gaat goed.

Is het mijn NAS die niet toereikend is (2 x 1 Tb in RAID1) of is het de mediaspeler die het streaming niet aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Al 5 weken geleden is mijn eminent terug naar de leverancier voor een storing maar nog steeds niks gehoord, fijne service daar zeg! Iemand ervaring met hoelang de RMA procedure daar duurt ongeveer?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik heb een probleem met mijn geluidsset en mediaplayer.
De films die ik download zijn van hoge kwaliteit, dts geluid of 5.1 surround.

Maar ik krijg dit geluid dus niet uit mijn speakers. Krijg nu alleen geluid uit de links en rechtsvoor, center en de sub. Om het even duidelijk te maken dit zijn de specs van mijn geluidssysteem:
http://vlv.am/archives/1347

In het menu van dit systeem kan ik de volgende keuzes maken:

Dolby Digitaal: Bitstream of PCM.
DTS Digital Surround: Bitstream of PCM.
MPEG: Bitstream of PCM.

Verder beschik ik over de mediaplayer Eminent 7080 met de laatste firmware erop.
Daarbij heb ik in het menu de volgende opties:

HDMI uitvoer: LCPM of RAW.
SPDIF uitvoer: LCPM of RAW.
Surround geluid: Geen voorkeur, AC3 of True HD.

dan nog de geavanceerde instellingen:

ACC uitvoer: LCPM of RAW.
AC3 uitvoer: LCPM of RAW.
DTS uitvoer: LCPM of RAW.
MPG uitvoer: LCPM of RAW.

Mijn vraag is dus wat moet ik overal kiezen om DTS/5.1 surround te krijgen zoals het hoort?

Graag jullie hulp. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
hoe heb jij de 7080 verbonden aan je versterker (HDMI of optisch :? )

IK zet altijd alle instellingen op RAW, en m'n versterker regelt de rest.

Je moet dan wel de versterker op de juiste manier instellen, en dat verschilt per versterker.

[edit]
Ik heb ff vlug de handleiding van je versterker doorgespit, maar kan deze versterker wel omgaan met diverse soorten input signalen :?

[ Voor 23% gewijzigd door Grolsch op 22-03-2012 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Optisch aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
In principe (wanneer je een digitale uitgang gebruikt) op de Em7080 zo:
HDMI en SPDIF uitvoer: RAW.

Surround geluid: Geen voorkeur, AC3 of True HD. Het is niet precies bekend of dit iets uitmaakt, maar in jouw geval lijkt me AC3 de beste keuze, bij een receiver die (ook) Dolby TrueHD ondersteunt TrueHD.

dan bij de geavanceerde instellingen: de formaten die je versterker/receiver/surround set kan decoderen op RAW de overigen op (L)PCM. Die laatsten worden dan in stereo doorgegeven.

Het is niet duidelijk wat het versterkergedeelte bij jou nu kan, de decode opties staan alleen bij de DVD-speler vermeld. Dus maar even zelf proberen, als een film meer geluidssporen heeft moet je wel zelf even de juiste kiezen.

Begin met deze instellingen op de Em7x80 (hmm lijkt zo wel een gitaar-acoord):

AAC uitvoer: LPCM
AC3 uitvoer: RAW. (Dolby Digital)
DTS uitvoer: RAW. (DTS surround)
MPG uitvoer: LPCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Crakie
Op dit moment wordt het gebruik van magnet links nog niet ondersteund door onze mediaplayers. Dit komt met name doordat er erg veel CPU verkeer gegenereerd wordt bij het gebruik van magnet links. Dit levert een (te) zware belasting op voor onze mediaplayers.

G.D.

@darklydreaming
Wat wij graag zouden willen weten is of de Blu-ray ISO film wel normaal afgespeeld wordt wanneer deze gestreamd wordt vanaf een computer. Zo kan vrij snel bepaald worden of het bv een (te) hoge bitrate betreft waardoor het streamen lastig gaat of dat er een combinatie van factoren aanwezig is.

Wanneer de film vanaf de pc wel goed gestreamd wordt dan zal het probleem zich vermoedelijk bevinden in de NAS. Denk dan bv aan de bekabeling, deze moet een Gigabit verbinding kunnen ondersteunen. Bij twijfel, schaf een nieuwe Cat.6 kabel aan, deze is uitstekend geschikt voor snel en veel dataverkeer.

G.D.

@Donnie
5 weken is inderdaad een lange periode. Had je de mediaplayer bij je winkelier ingeleverd en wacht je daar nu op of heb je rechtstreeks met ons contact gehad omtrent het opsturen van je defecte mediaplayer?

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen willen we je vragen het online supportformulier in te vullen (Algemene vraag). Vul de vereiste gegevens in en je vraag/vragen. Wij zullen zsm reageren en nagaan waarom het zo lang duurt.

Klik op de volgende link om naar ons online supportformulier te gaan: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

G.D.

@T.E.
Bedankt voor je bericht. Met de nieuwste firmware zijn er meer geluidsinstellingen bijgekomen. Er zijn steeds meer films met steeds meer audio mogelijkheden en wij willen dat de klant een echt bioscoopgeluid kan ervaren, vandaar deze grote keuze.

Volgens de specs van je geluidsinstallatie wordt het geluid middels een optische kabel doorgegeven aan de versterker waar de boxen op aangesloten zijn. In dat geval zouden de onderstaande instellingen voldoende moeten zijn om surround geluid te krijgen uit alle aanwezige boxen.

Wanneer de mediaplayer verbonden is met een DTS versterker via een coaxiale of optische aansluiting:
Ga naar ‘Instelling’ en druk op de ‘OK’ knop.
Selecteer ‘Audio’.

Als de mediaspeler voornamelijk tijdens de nachtelijke uren wordt gebruikt, kun je de ‘Nachtmodus’ op ‘Aan’ of ‘Comfort’ zetten. Op deze manier worden geluiden zoals spraak versterkt zodat dit beter hoorbaar is op lagere geluidsniveaus. Tegelijkertijd wordt het niveau van geluidseffecten gereduceerd.
Selecteer ‘SPDIF uitvoer’ en druk op de ‘OK’ knop. Zet ‘SPDIF uitvoer’ op ‘RAW’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.

Selecteer ‘Surround geluid’ en druk op de ‘OK’ knop. Selecteer ‘AC3’ en druk op de ‘OK’ knop.

Ga naar ‘Geavanceerde instellingen’. Als deze optie niet op ‘Aan’ staat dien je deze op ‘Aan’ te zetten en druk je op de ‘OK’ knop.

Selecteer ‘AAC uitvoer’ en druk op de ‘OK’ knop. Zet ‘AAC uitvoer’ op ‘LPCM’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.

Selecteer ‘AC3 uitvoer’ en druk op de ‘OK’ button. Zet ‘AC3 uitvoer’ op ‘RAW’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.

Selecteer ‘DTS uitvoer’ en druk op de ‘OK’ button. Zet ‘DTS uitvoer’ op ‘RAW’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.

Selecteer ‘MPG Uitvoer’ en druk op de ‘OK’ button. Zet ‘MPG uitvoer’ op ‘LPCM’. Bevestig je keuze door op de ‘OK’ knop te drukken.

Veel plezier toegewenst en als er nog vragen zijn dan horen we dat ook graag. Voor specifieke vragen kun je ook altijd ons rechtstreeks benaderen via ons online contactformulierhttp://www.eminent-online.com/nl/contact.html

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb weer last van spontane reboots :(

Het heeft niet met de temperatuur te maken, want hij voelt niet warm aan, en de fan draait gewoon.

Ik gebruik nu de originele EM7080_NEWGUI_1.0.0.4.zip firmware.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:37
Ik kan met mijn EM7080 niet mijn server benaderen, zodat ik de films kan streamen.
er wordt gevraagd om een login, terwijl die totaal niet nodig is bij deze gedeelde map.

Als ik al de login gegevens invul van mijn server, krijg ik login mislukt.
Heb in system settings BT/Samba aan staan
en aanmelding samba uitgezet.

in afwachting van suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de originele EM7080_NEWGUI_1.0.0.4.zip firmware en kon youtube eerst weer perfect afspelen. Sinds ongeveer een week doet youtube het niet goed meer. Foutmelding: "kon file of stream niet afspelen". Gevraagd wordt OK in te drukken. Doe je dat, dan gaat ie naar het volgende filmpje en geeft dezelfde melding. Soms krijg ik een filmpje wel te zien. Ik heb 2 gelijke systemen in huis. 2 x EM7080 en 2 x SONY lcd TV en beide systemen reageren hetzelfde. Lijkt me daarom niet aan de hardware te liggen, maar aan de nieuwe firmware. Iemand ook dergelijke problemen? Misschien toch instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:38
Mijn zusje heeft ook de laatste firmware erop gezet afgelopen weekend. Ze krijgt geen enkele HD film afgespeeld. Gegarandeerd een reboot voor de kiezen als ze dat doet. Kennelijk dus niet de enige.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:22
Grolsch schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:22:
Ik heb weer last van spontane reboots :(

Het heeft niet met de temperatuur te maken, want hij voelt niet warm aan, en de fan draait gewoon.

Ik gebruik nu de originele EM7080_NEWGUI_1.0.0.4.zip firmware.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen :?
Ik heb hetzelfde sinds de nieuwe GUI. Fan draait gewoon (niet te missen)

Heb ook nog een probleem dat sommige ondertitels buiten beeld vallen en bij DVD's (ISO of VIDEO_TS) heb ik niet de optie om ze wat omhoog te zetten (bij MKV's volgens mij wel). Misschien al eens eerder langs gekomen dus daar zal ik eens naar zoeken.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dan zit er dus niets anders op dan de oude firmware weer te flashen, beetje jammer, want hij heeft toch een paar maand zonder problemen gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 14:10
Hier ton nu toe met de nieuwste FW geen problemen. Hopelijk blijft dat zo.
@ Grolsch: al geprobeerd om de FW opnieuw erop te zetten?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ja, al 2 keer nu, en lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhooff
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01 12:07
Beste Eminent!

Sinds 2 dagen werkt mijn USB-overdracht niet meer zoals het moet. Het lijkt alsof hij delen mist want hij speelt wel af maar geeft wazige vlakken vaak in roze en groen. Dit heb je ook wel eens als je een film download en nog niet alle "parts" zijn binnen, het lijkt erop dat dit nu ook het geval is. streamen doet hij wel (zelfde films) en als ik hem via het netwerk erop zet werkt hij ook! dus moet aan de usb overdracht liggen. Is dit probleem eerder bij jullie voorgelegd?

Gr, Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cORT3X

Ondanks dat de melding komt dat je moet inloggen, kun je dit scherm negeren en direct op OK klikken. Indien je share/server verder niet beveiligd is dien je direct bij je bestanden te kunnen komen.
Werkt dit niet dan willen we graag weten wat voor server je in gebruikt hebt en wat voor OS hierop draait.

G.D.

<hr>

@Grolsch:

Veel problemen op het gebied van uitval, reboots, afspelende content dat crasht etc etc zijn vaak door onze technici teruggeleid naar een falende hard disk. Daarnaast kan een oorzaak zijn een falend RAM geheugen maar dat komt slechts sporadisch voor.

Als het probleem blijft met de reboots, ook na het terugflashen, laat Windows dan eens je hele schijf checken op fouten. Vindt Windows fouten dan is een reparatie uiteraard nodig. Maar soms is een algehele formattering van de schijf gewoon beter, Windows kan niet altijd alle fouten oplossen, ook niet als het OS het wel aangeeft. Blijft er twijfel bestaan dan is het (indien mogelijk) goed om eens een andere hdd in te bouwen. Doet deze het wel dan is de andere schijf – indien na een format het probleem is gebleven – definitief stuk.

Blijft met een andere schijf het probleem dan weet je zeker dat het aan het apparaat moet liggen en dan moet deze opgestuurd worden naar ons Service Center. Neem in dat geval contact met ons op via het online contactformulier: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

G.D.

<hr>

Beste Martijn,

Er zijn tal van oorzaken te vinden voor USB problemen. Een vuile USB connector kan al roet in het eten gooien bv. Ook een breukje in de kabel zorgt voor grafisch minder goede beelden. Vervang de gebruikte USB kabel eens door een andere en kijk wat deze doet.

Indien dit niets helpt dan hebben we de volgende vragen om een beter beeld te krijgen:

-Speel je vanaf een externe usb hdd of vanaf een usb stick;
-Speelt muziek/foto’s nog wel gewoon af via USB;
-Spelen de films wel gewoon af wanneer je die vanaf de interne hdd speelt;

We horen het graag.

G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
Er komt binnenkort een firmware update om de spontane reboots op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
speedmetal35 schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:30:
Er komt binnenkort een firmware update om de spontane reboots op te lossen.
Heb je een bron :?

Dat zou dus betekenen dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2018
Kijk eens op het eminent forum :-) Beta staat er op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pabbus schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:54:
Kijk eens op het eminent forum :-) Beta staat er op dit moment.
Er stond inderdaad een nieuwe beta firmware op het forum..
Je moest alleen wel even zoeken

Voor de mensen die niet willen zoeken:

http://downloads.eminent-...0_NEWGUI_BETA_1.0.0.6.zip

Changelog:
- Missende codec toegevoegd
- Third-party apps
- Reboot probleem opgelost

Third-party apps:
Vanwege de minder snelle processor in deze oudere generatie mediaspeler, kan het zijn dat de navigatie in bepaalde apps minder snel werkt. De werking van de apps cq. het afspelen van de media in apps wordt hier niet door beinvloed. Dit wordt niet verder in dit topic besproken, TPA heeft een eigen forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Inderdaad zie het topic "EM7080 Crashed" aldaar.
Ik hoop dat deze beta verder wel functioneel compleet is (van die Third Party Apps vind ik dat niet dringend) maar daar komen we gauw genoeg achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik vind het antwoord van EminentEurope dan wel ontwijkend.

Nu lijkt het net of ik de enige ben, en m'n HDD maar moet formatteren (waar laat ik 1,8TB aan films :? ), terwijl blijkbaar veel meer mensen er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
Grolsch schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:50:
Ik vind het antwoord van EminentEurope dan wel ontwijkend.

Nu lijkt het net of ik de enige ben, en m'n HDD maar moet formatteren (waar laat ik 1,8TB aan films :? ), terwijl blijkbaar veel meer mensen er last van hebben.
Hoi Grolsch,

Je kunt verschillende kanten op met zo'n antwoord, maar ook met het probleem ;) .
Harde schijf problemen veroorzaken namelijk ook regelmatig dit gedrag.
In dezelfde post op het forum staat ook:

Reboots:
Er zijn twee mogelijke oorzaken van de reboot, de eerste is herstelbaar, door het .theater mapje van de harde schijf te wissen, en de database opnieuw aan te maken.
Er zijn meerdere manieren waarop de database corrupt kan raken, hoofdzakelijk door uitzetten van de speler terwijl er op de disk wordt geschreven. (torrent, nzbget..)
Door het wissen van de map .theater op een windows pc zorg je ervoor dat de speler opnieuw scant, en een nieuw verse dbase maakt.
Beste stappenplan is om de schijf op pc aan te sluiten, scandisk draaien cq. op fouten checken, en dan de .theater map wissen.
Laat de speler rustig opstarten en met de scan aan de slag gaan. Eerder onderbreken wordt niet geadviseerd!!

De tweede oorzaak zat in een gedeelte van de afspeelsoftware (DvdPlayer voor de ingewijden). De betreffende functie is verwijderd, de reboots zijn daarmee bij mij in testunits verholpen.

Ik denk niet dat men je bewust ontwijkt en je een verkeerde kant op stuurt. Zelf ben ik al een aantal keer goed geholpen door Eminent Support.

Mijn ervaring leert dat je op het Eminent Forum snel kunt zien of er meer mensen zijn met soortgelijke problemen zijn en dus eventueel een trend is. Als je vervolgens jouw probleem post dan krijg je ook vaak goede antwoorden van mede forummers en/of Eminent medewerkers.

Groet,
Pabbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb nog nooit geen last gehad van reboots, ik geef aan dat ik sinds de NEWGUI last heb van reboots, dan had ik toch in ieder geval een antwoord verwacht waarin met aangeeft dat dit vaker gebeurt met de nieuwe firmware.

Kben blij dat ik mń HDD niet heb geformatteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Laatst online: 16-09 15:26
Heeft iemand nog een suggestie voor mijn niet aangaan op de afstand bediening?
Situatie: Wanneer de speler een nacht uit heeft gestaan gaat deze niet meer aan met behulp van de afstandsbediening.
Geprobeerd: Meerdere malen nieuwe firmware geprobeerd, oudere en nieuwere. Heb de vorige tip gevolgd om de fan te vervangen, helaas heeft dit ook niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
Probleem al gemeld bij Eminent Support? Dit lijkt me een hardware probleem (ik ga er wel van uit dat de batterijen al een keer vervangen zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Tjonge, blij dat ik niet de enige ben met de spontane reboots.(ik draai ook newgui).
Ze dreven mij tot waanzin. Ik heb zelfs mijn wandcontactdoos open geschroefd om te zien of daar geen draad los zat. Vanavond ging het ook weer telkens mis (5 reboots in 1 uur). Nu heb ik de stekker weer in een ander stopcontact gestopt (dat hielp de vorige keer ook) en nu lijkt het weer goed te werken. (het betreft dezelfde content, dus ik twijfel dan ook niet aan mijn HDD).
Gelukkig nu dit forum gevonden. Een bron melde al dat volledig stroom eraf halen uitkomst kon bieden, dus dat verklaart wellicht waarom het in mijn geval nu weer lijkt te werken.

Maar wellicht slimmer om de nieuwe beta firmware te gaan installeren.
Shit...as we speak reboot mijn systeem!! K%^T. Dus dan nu maar gelijk die nieuwe firmware erop zetten, want straks gaat mijn HDD nog stuk vanwege die reboots!!

Uhm in ieder geval blij dat Eminent nog support levert. Maar is nu duidelijk waar die reboots nu opeens vandaan komen? De maanden ervoor draaide het allemaal perfect!

[ Voor 10% gewijzigd door davince72 op 20-04-2012 19:24 . Reden: typos en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

foutje

[ Voor 99% gewijzigd door greatgonzo op 20-04-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

zzz16 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:27:
Heeft iemand nog een suggestie voor mijn niet aangaan op de afstand bediening?
Situatie: Wanneer de speler een nacht uit heeft gestaan gaat deze niet meer aan met behulp van de afstandsbediening.
Geprobeerd: Meerdere malen nieuwe firmware geprobeerd, oudere en nieuwere. Heb de vorige tip gevolgd om de fan te vervangen, helaas heeft dit ook niet gewerkt.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik moet hem steeds 'hard' uitzetten, en dan weer 'hard' aan. Anders werkt het niet.

Maar dat is al vanaf het moment dat ik het ding heb... hij is nooit op AB aangegaan.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik had het zelfde als jullie, ik heb de laatste officiële firmware.

Ik heb de eminent aangesloten op mijn laptop vervolgens de HD laten controleren en repareren en ik heb daarna nooit meer een reboot gehad.
Had ook ervoor steeds die reboots toen ik overgegaan was naar de nieuwe firmware.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze tip.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 00:08
Al een twee(?)tal jaar een zeer tevreden gebruiker van de EM7080 hier! Echter sinds gisteren zit ik met een vrij vervelend probleem:

Eergisteren nog een film gekeken op de EM7080 (firmware nieuwe GUI 1.0.0.4), en alles ging prima, zoals het hoorde.

Gisteren wilde ik weer een film gaan kijken, maar bij het opstarten van de mediaspeler, gaf mn tv al aan 'geen beeld gevonden (of iets dergelijks'). Toch maar even rustig gewacht, en na 1 a 2 minuten verscheen alsnog het beginscherm van de mediaspeler in beeld. Op de interne HD naar een film gezocht, opgestart. En wederom verdween het beeld (had wel geluid), en kwam ditmaal ook niet terug. Met de Tv modus knop op de afstandsbediening het beeld teruggezet naar 480P, en na enige tijd kreeg ik toen wel weer beeld terug. Speler herstart, maar wederom zelfde probleem. Fabrieksinstellingen teruggezet via het menu, opnieuw opgestart, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Vandaag maar besloten terug te gaan naar de 'oude' GUI firmware (1.0.6.1). Geinstalleerd, opnieuw opgestart, en hij leek het weer te doen. Totdat ik mn 'resolutie' weer veranderde nar 1080P 50HZ (mn TV is gewoon een FullHD TV, en heeft dit altijd gedaan, ook de 1080P 60Hz). Wederom de melding 'geen beeld'. Teruggeswitcht naar 480P, en toen maar eens 720P geprobeerd. Zelfde probleem. Weer herstart, opgestart, en na enige tijd toch weer beeld (+mijn instelling stond in 1x wel weer op 1080P 50HZ, welke hij nu wel goed weergaf). Geprobeerd een film op te starten, maar weer dat bij het opstarten, enkel geluid te horen was, en geen beeld te zien. Na herstarten in 1x wél beeld, maar geen geluid.

'Systeem'opzet:

EM7080 (met ingebouwde HD) richting receiver (Onkyo) met HDMI kabel (deze doet het nog prima, later nog op een ander apparaat getest). Van receiver met HDMI kabel naar TV

Wat kan hier mis zijn? Firmware lijkt het nu niet aan te liggen, of kan dit alsnog wel? Dat ik een gehele format moet doen of iets?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
Probeer de Beta4 eens, zit ook een nieuwe codec in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Die toegevoegde codec is alleen voor WMA geluid.
Wat mij een beter advies lijkt is om de speler via USB aan een (Windows) PC aan te sluiten en schijfcontrole te doen (eventuele fouten laten herstellen). Als er daarna nog problemen zijn die in de richting van bestandscorruptie wijzen kun je altijd nog formatteren.
Als er fouten in het file system gerepareerd zijn kan het evengoed nog zo zijn dat bepaalde bestanden niet goed zijn of 0 bytes zijn geworden. Die moet je er dan opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 00:08
Thanks voor de reacties!

Vreemd genoeg deed hij het vandaag wel weer zonder problemen (oude GUI er op gelaten. Enkel nu dat hij bij bepaalde WMVHD bestanden, de audio als onbekend bestandsformaat ziet, maar goed)

Mocht er weer iets mis zijn, laat ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 19:29
Hallo,

Ik heb beta4 geïnstalleerd maar nu kan ik niet meer downloaden via de nieuwsgroepen :(

Ik heb de onderstaande instellingen:
Instelling bekabeld LAN: Aan
Draadloze instelling:Uit
Bittorrent: uit
Samba server: aan
BT & Samba beveiliging: uit

Ik ben er van overtuigd dat ik de server instellingen correct heb ingevuld maar toch krijg ik de melding:

Could not resolve hostname reader.xsnews.nl: ErrNo 146, Connection refused

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd maar het wil helaas niet lukken. Wie kan me hiermee helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb131/brucetheboss/30-4-201210-09-06.png

[ Voor 7% gewijzigd door bruce the boss op 30-04-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
bruce the boss schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:07:
Could not resolve hostname reader.xsnews.nl
Dit lijkt op een DNS probleem, check de DNS settings en de werking er van. Bijvoorbeeld via telnet op de speler ingeven:
ping reader.xsnews.nl

als je terugkrijgt "ïs alive" is het goed, anders is er toch wat met je netwerk(instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
En de firmware update newgui_1.0.0.6 staat nu ook in de meuktracker. Aan te raden wanneer je newgui_1.0.0.4 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Beste Eminent,

De reden waarom ik niet de nieuwe gui firmware draai is het feit dat mappen + bestanden (die op een NAS staan) niet alfabetisch gesorteerd werden. In een map met 500+ subfolders werkt dat gewoon niet.

Is in de nieuwe gui firmware 1.0.0.6 dit issue opgelost?
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste