Hehe... Ik was weer eens met Hill Climb Racer bezig en zat wat tips te zoeken... kwam ik dit tegen als trucje om snel veel punten te verzamelen.
YouTube: Hill Climb Racing Cheat/Trick/Glitch NO ROOT en
YouTube: Hill Climb Racing: Pogo Stick Farming $150,000 (Tank Bug PATCHED)
De 'pogostick' methode met de tank op de maan.
Deze bug/glitch is ondertussen bij de laatste versie gepatcht maar aangezien ik alles back-up met App Backup & Restore kon ik na een veiligheidsback-up van app+data versie 1.5.2 weer terugzetten waarbij wel weer een aantal nieuwere auto's verdwenen zijn die ik al ge-unlockt had. Ik moet afwachten of die weer ook unlocked tevoorschijn komen als ik weer naar de nieuwe versie ga, alhoewel ik dan eerst even zoveel punten verzameld zal hebben dat ik die makkelijk weer opnieuw kan unlocken.
Hier trouwens ook een handige lijst met afstanden van alle benzinetankpunten (tot behoorlijk ver) zodat je weet wanneer je moet opletten er niet overheen te springen.
Ik heb de tanktruc wel wat interessanter gemaakt anders wordt het snel een beetje dom grinden. Eerst de verdiende muntjes gebruikt om de tankcapaciteit (duh) en de motor maximaal te upgraden (voor de 'maximale 'kantelkracht'/torque/moment).
Ik kan nu in principe tussen de jerrycans per keer 100.000 punten verzamelen en dan rij ik door naar de volgende jerrycan en op een gunstige plaats voor de volgende jerrycan ga ik dan weer op de loop staan balanceren. Zo wordt het een heel ander spelletje. Een soort biatlon met twee verschillende disciplines. Eventueel tussendoor ook nog wat flips voor extra punten en zo blijft het afwisselend en uitdagend.
Je kunt de loop trouwens ook afbreken als je te wild doet maar ook dan werkt de truc in principe nog.
Je moet alleen dus nog wel over die versie 1.5.2 beschikken.