“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb het met beiden meerdere keren geprobeerd.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:10:
[...]
En als je het via de update service probeert (zie website SE onder support) - is weer een andere update tool. Had bij een andere update ook gezeik dat PC Companion geen update aangaf, maar update service wel
Ik doe iets niet goed in het proces om hem 'om te zetten' naar Nordic Generic...
Verwijderd
Heb je de 3 aanpassingen in de build.prop gedaan? en welke telefoon heb je, mini of mini pro?Ik heb het met beiden meerdere keren geprobeerd.
Ik doe iets niet goed in het proces om hem 'om te zetten' naar Nordic Generic...
1. Verander in de /system/build.prop de code in 1238-8536 (Alleen voor de mini-pro!!!!), ik heb dit uitgevoerd met adb shell, dus eerst de originele file pushen naar je pc, veranderen, originele op de telefoon verwijderen, nieuwe build.prop op de telefoon zetten.
dikgedrukte in je eigen build.prop veranderen in de juiste waardes!! Dit is maar een gedeelte van de file!!!
# Merging /tmp/fingerprint.prop into /imgdata/system/build.prop |
ro.product.brand=SEMC |
ro.product.name=U20i_XXXXX |
ro.product.device=SonyEricssonU20i |
ro.product.board=delta |
ro.build.version.incemental=1 |
ro.build.tags=release-keys |
ro.build.fingerprint=SEMC/U20i_XXXXXXXX/SonyEricssonU20i/delta:1.6/1.1.A.0.8/1:user/release-keys |
# Merging /imgdata/system/etc/customization/settings/cust.prop into /imgdata/system/build.prop |
######################## Customized property values ######################### |
ro.semc.version.cust=XXXX |
ro.semc.version.cust_revision=R3A |
######################################################################### |
2. Reboot je telefoon en start hem opnieuw op, daarna afsluiten
3. Telefoon aansluiten volgens de procedure van SEUS en updaten
4. Telefoon rooten met: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824788
5. Daarna de keyboard file veranderen /system/usr/keyboard-config/keyprint.xml, derde regel: qwerty-se-fs naar qwerty-en
6. Reboot telefoon
Alles op eigen risico natuurlijk!
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
Ik deed het al wel op de goede manier, maar met de verkeerde code
Hij is nu de software aan het downloaden. Briljant. Thanx a lot
120 megabitches zegt ie
PS.: Ik heb gewoon die build.prop aangepast via Root Explorer. Geen gedoe met ADB wat ik niet ken, gewoon opslaan, hij maakt automagisch een back-up van de originele file. Daarna gedaan wat jij verder zei en voila
[ Voor 41% gewijzigd door AzzKickah op 01-11-2010 23:19 ]
Waaaw!Xiled schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:06:
Dit is hoe ik de telefoon naar 2.1 heb gekregen (Je hebt voor alles root nodig!):
1. Verander in de /system/build.prop de code in 1238-8536 (Alleen voor de mini-pro!!!!), ik heb dit uitgevoerd met adb shell, dus eerst de originele file pushen naar je pc, veranderen, originele op de telefoon verwijderen, nieuwe build.prop op de telefoon zetten.
dikgedrukte in je eigen build.prop veranderen in de juiste waardes!! Dit is maar een gedeelte van de file!!!
# Merging /tmp/fingerprint.prop into /imgdata/system/build.prop ro.product.brand=SEMC ro.product.name=U20i_XXXXX ro.product.device=SonyEricssonU20i ro.product.board=delta ro.build.version.incemental=1 ro.build.tags=release-keys ro.build.fingerprint=SEMC/U20i_XXXXXXXX/SonyEricssonU20i/delta:1.6/1.1.A.0.8/1:user/release-keys # Merging /imgdata/system/etc/customization/settings/cust.prop into /imgdata/system/build.prop ######################## Customized property values ######################### ro.semc.version.cust=XXXX ro.semc.version.cust_revision=R3A #########################################################################
2. Reboot je telefoon en start hem opnieuw op, daarna afsluiten
3. Telefoon aansluiten volgens de procedure van SEUS en updaten
4. Telefoon rooten met: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824788
5. Daarna de keyboard file veranderen /system/usr/keyboard-config/keyprint.xml, derde regel: qwerty-se-fs naar qwerty-en
6. Reboot telefoon
Alles op eigen risico natuurlijk!
Een fantastische handleiding! Bedankt!
Enkel nog een kleine opmerking:
Als je als Vlaming het toetsenbord wilt veranderen in je azerty dan moet je het volgende veranderen in het
/system/usr/keyboard-config/keyprint.xml
(quote)
<!--
Keyprint name: AZERTY France
-->
<!-- <keyprint>
<script name="cyrillic" keylayout="cyrillic"/>
<script name="greek" keylayout="greek"/>
<script name="latin" keylayout="azerty"/>
</keyprint
(quote)
Dan kan je terug perfect azerty typen
Bedankt aan alle tweakers!
Oeiii probleempje! Die toetsenbordindeling is toch niet helemaal goed..Xiled schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:06:
# Merging /tmp/fingerprint.prop into /imgdata/system/build.prop ro.product.brand=SEMC ro.product.name=U20i_XXXXX ro.product.device=SonyEricssonU20i ro.product.board=delta ro.build.version.incemental=1 ro.build.tags=release-keys ro.build.fingerprint=SEMC/U20i_XXXXXXXX/SonyEricssonU20i/delta:1.6/1.1.A.0.8/1:user/release-keys # Merging /imgdata/system/etc/customization/settings/cust.prop into /imgdata/system/build.prop ######################## Customized property values ######################### ro.semc.version.cust=XXXX ro.semc.version.cust_revision=R3A #########################################################################
Ik heb nu namelijk de : onder de ?-knop zitten en andersom. Zelfde met uitroepteken en de puntkomma.
De punt zit ook op de plek van de ?.
Weet iemand wat er nog meer in dat XML-filetje aangepast moet worden om dit goed te krijgen?
Verwijderd
Volgens mij moet het lukken zoals beschreven, zo was het mij ook al gelukt. Hoe ziet het XML bestand er bij jou uit? Wellicht ergens een foutje gemaakt....Oeiii probleempje! Die toetsenbordindeling is toch niet helemaal goed..
Ik heb nu namelijk de : onder de ?-knop zitten en andersom. Zelfde met uitroepteken en de puntkomma.
De punt zit ook op de plek van de ?.
Weet iemand wat er nog meer in dat XML-filetje aangepast moet worden om dit goed te krijgen?
bij mij staat ie zo:
<!--
Keyprint name: QWERTY Swedish/Finnish
-->
<!-- <keyprint>
<script name="cyrillic" keylayout="cyrillic"/>
<script name="greek" keylayout="greek"/>
<script name="latin" keylayout="qwerty-en"/>
</keyprint
Wel rebooten daarna.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 12:14 ]
Maar als jij dus een mail of SMS typt en je drukt op het gewone toetsenbord op de ?! knop, dan krijg je gewoon het vraagteken (of het uitroepteken mbv het blauwe knopje) ?
Ik krijg bij die namelijk een punt.
En als ik de apostrof ( ' ) wil hebben dan krijg ik een a met een rondje erop.
; en : kloppen ook niet, de rest van het toetsenbord wel.
Verwijderd
Jep.... En je hebt de telefoon opnieuw opgestart? En je zit wel in de goede map enzo?AzzKickah schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:07:
Yep ik heb hem exact zo.
Maar als jij dus een mail of SMS typt en je drukt op het gewone toetsenbord op de ?! knop, dan krijg je gewoon het vraagteken (of het uitroepteken mbv het blauwe knopje) ?
Ik krijg bij die namelijk een punt.
En als ik de apostrof ( ' ) wil hebben dan krijg ik een a met een rondje erop.
; en : kloppen ook niet, de rest van het toetsenbord wel.
en wat doet ie bij de punt en de komma?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 13:33 ]
Yep, 100 miljoen miljard punten.Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:30:
[...]
Jep.... En je hebt de telefoon opnieuw opgestart? En je zit wel in de goede map enzo?
Ik zal nogmaals rebooten nu.
Nu na het wederom opnieuw opstarten:
Bij de punt krijg ik een A met een trema erop en bij de komma krijg ik een O met trema.
Bij de punt + blauw knopje krijg ik het vraagteken, bij de komma + blauw knopje het uitroepteken.
Shit
[ Voor 42% gewijzigd door AzzKickah op 02-11-2010 13:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik had dat ook net na het wijzigen naar de Noorse firmware.... Ik kan je mijn bestand wel sturen?AzzKickah schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:33:
[...]
Yep, 100 miljoen miljard punten.
Ik zal nogmaals rebooten nu.
[...]
Nu na het wederom opnieuw opstarten:
Bij de punt krijg ik een A met een trema erop en bij de komma krijg ik een O met trema.
Bij de punt + blauw knopje krijg ik het vraagteken, bij de komma + blauw knopje het uitroepteken.
Shit
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 13:45 ]
En heb je in de map /system/usr/keyboard-config/layouts wel qwerty-en.xml staan? En welke keys staan daarin gemapped?
Verwijderd
Zet default input settings bij taal en toetsenbord instellingen weer aan, als die uit staat.
Via VirtualBox is het niet te doen iig.
Staat er iig nu op, nu het rooten nog (werkt ook niet zo lekker via Linux/VBox...)
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=825087
en
http://forum.xda-develope...hread.php?t=822050&page=2
Daar staat ook een oplossing, namelijk:
if you uncheck the default input, the system uses the qwerty.kcm.bin file in /system/usr/keychars folder.
to get that replaced by the english layout you have to copy the qwerty-en.kcm.bin file from the /system/usr/keychars/mimmi/keyprints folder up into the /system/usr/keychars folder and save it as the qwerty.kcm.bin file.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 13:50 ]
Mijn Locale-instelling is English (United Kingdom). Ik wil m'n foon in het Engels.Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:41:
Heb je trouwens geen toetsenbord programma gebruikt? En hoe staan de instellingen in het menu bij taal en keyboard instellingen?
Ja ik gebruik Swiftkey. En die heb ik nu even uitgezet en nu doet het fysieke toetsenbord weer goed!

Niet meer nodigVerwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:42:
[...]
Ik had dat ook net na het wijzigen naar de Noorse firmware.... Ik kan je mijn bestand wel sturen?
Niet meer van toepassingXiled schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:45:
Heb je misschien een spatie bij de qwerty-en ofzo? Want toen ik eerst qwerty-nl probeerde toen bleef ie ook op het noorse keyboard patroon staan?
En heb je in de map /system/usr/keyboard-config/layouts wel qwerty-en.xml staan? En welke keys staan daarin gemapped?
Ik heb dus juist die SwiftKey weer uitgezetVerwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:46:
Misschien werkt dit:
Zet default input settings bij taal en toetsenbord instellingen weer aan, als die uit staat.
Even piemelen met de settings van SwiftKey nog
Thanx people!!
U ook bedankt[b][message=34956510,noline]phoxy84 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:50[/message]:[/b]
En als je er niet uitkomt kan je op deze fora kijken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=825087
en
http://forum.xda-develope...hread.php?t=822050&page=2
[ Voor 10% gewijzigd door AzzKickah op 02-11-2010 13:54 ]
Maar als ik een screenshot maak van Angry Birds met ShootMe dan krijg ik alleen verstoorde PNG's. Dus ik kan het niet bewijzen
De 1.3.5 versie heb ik geinstalleerd
[EDIT]
Overigens heb ik nu al het gevoel dat de batterij langer meegaat... Maar dat kan nog tussen m'n oren zitten
[ Voor 18% gewijzigd door AzzKickah op 02-11-2010 14:52 ]
Verwijderd
Hij blijft steeds hangen op "chmod rageagainstthecage". Even "USB Debugging" aan/uit helpt niet, want dan failed ie en bij opnieuw proberen hetzelfde verhaal.
Heb beide SuperOneClick's geprobeerd. In Linux zowel als root als mijn eigen user, via mono.
In VBox heb ik 'm gedraaid als "Run as administrator" en normaal, maar ook daar geen soelaas. Hangt op hetzelfde stuk. Daarbij heb je ook het probleem dat als je in VBox USB Debugging uit/aan zet, dan moet je 'm opnieuw connecten, wat ook niet lekker werkt.
Iemand ideeën?
Verwijderd
Wat bij mij werkte was om de root gewoon even aan te laten staan. Het leek er bij mij op dat ie in een loop kwam maar blijkbaar gebeurde er wel watBen.Hahlen schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:47:
Nah, het rooten lukt dus met geen mogelijkheid via VirtualBox/Linux. Heeft iemand wel positieve ervaringen om het via VBox/Linux te doen?
Hij blijft steeds hangen op "chmod rageagainstthecage". Even "USB Debugging" aan/uit helpt niet, want dan failed ie en bij opnieuw proberen hetzelfde verhaal.
Heb beide SuperOneClick's geprobeerd. In Linux zowel als root als mijn eigen user, via mono.
In VBox heb ik 'm gedraaid als "Run as administrator" en normaal, maar ook daar geen soelaas. Hangt op hetzelfde stuk. Daarbij heb je ook het probleem dat als je in VBox USB Debugging uit/aan zet, dan moet je 'm opnieuw connecten, wat ook niet lekker werkt.
Iemand ideeën?
[EDIT]
Heb gisteravond die van m'n zusje ook geupdate naar 2.1
Het rooten was bij die van haar binnen 2 minuten voor elkaar! Toch gek, ik heb het exact hetzelfde gedaan.
[ Voor 34% gewijzigd door AzzKickah op 03-11-2010 13:34 ]
Verwijderd
https://www.t-mobile.nl/M...ocs/page/forum/Forum.aspx#
Anne-Marie
vandaag, 3 november 2010 13:07
moderator
*
*
*
De update is net door T-Mobile getest. We verwachten deze op korte termijn aan te kunnen bieden.
je moet wel ingelogd zijn geloof ik...
Verwijderd
Ik krijg geen smsjes en als mensen mij proberen te bellen krijgen ze voicemail.
Heb wel gewoon bereik volgens de telefoon, en normaal gesproken ook hier op mijn kamer.
Het ligt aan de instellingen oid aangezien ik net de simkaart in een andere telefoon heb gedaan en daar ontving ik wel direct een smsje (bijv. van internetbankieren en een vriend laten sturen). Iemand enig idee waar de foute instelling zit? Anders moet ik hem weer terug naar fabrieksinstelling resetten ben ik bang. Hoe zit het dan met je gekochte marketplace apps?
Heb je t-mobile?Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:54:
Heyhey hier een vraagje (Xperia x10 mini pro).
Ik krijg geen smsjes en als mensen mij proberen te bellen krijgen ze voicemail.
Heb wel gewoon bereik volgens de telefoon, en normaal gesproken ook hier op mijn kamer.
Het ligt aan de instellingen oid aangezien ik net de simkaart in een andere telefoon heb gedaan en daar ontving ik wel direct een smsje (bijv. van internetbankieren en een vriend laten sturen). Iemand enig idee waar de foute instelling zit? Anders moet ik hem weer terug naar fabrieksinstelling resetten ben ik bang. Hoe zit het dan met je gekochte marketplace apps?
Verwijderd
Als je het probleem niet ondervind als je je telefoon op gsm only zet (ipv 3g/hsdpa) dan ligt het aan overbelasting van het netwerk. T-mobile heeft daar veel last van, en de problemen die jij hebt zijn kenmerkend voor het gevolg daarvan. Zodoende dat ik dacht aan t-mobileVerwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:24:
nope Vodafone.. maar daar kan het niet aan liggen aangezien hij het op een andere telefoon wél meteen ontvangt.. het heeft dus iets met de telefoon(instellingen) te maken maar geen idee wat..
[ Voor 5% gewijzigd door -MD- op 03-11-2010 17:32 ]
Verwijderd
Daar kun je dan verder vrij weinig aan doen. Schakelen als je een belangrijk telefoontje verwachtVerwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:46:
thx voor snelle antwoord, lijkt er idd op dat je gelijk hebt.. had net data verkeer uitgeschakeld en toen kwam sms wel meteen aan..

En nu weer ontopic? Ik ben zo snel omdat ik op nieuws wacht m.b.t. de update
Hoezo ontopic? Hij heeft het toch over een X10 Mini Pro?MistaDevine schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:51:
[...]
Daar kun je dan verder vrij weinig aan doen. Schakelen als je een belangrijk telefoontje verwacht.
En nu weer ontopic? Ik ben zo snel omdat ik op nieuws wacht m.b.t. de update.
Ik had idd exact hetzelfde als Guy_A de eerste 2 dagen van m'n abonnement. Nieuwe SIM gekregen, hielp niet. Toen idd even op 2G gezet, toen werkte alles. Half uurtje later teruggezet naar 3G en sindsdien werkt alles als een tiet.
Weet jij het, weet ik het.
PS.: Ik heb inderdaad wel T-Mobile.
Hoe frustrerend die ook zijn

[ Voor 14% gewijzigd door -MD- op 03-11-2010 18:59 ]
ShootMe levert helaas geen goede screenshots af anders had ik graag wel wat plaatjes willen posten. 1e indruk is dat het wel iets vlotter is. Ook is het lock-screen mijn inziens verbeterd :-).
Het aanpassen van build.prop leverde mij wat problemen op, met het plaatsen op de telefoon zelf dan. Omdat ik 1.6 ook al geroot had kon ik via het commando "busybox cp /sdcard/build.prop /system/build.prop" dat ding kopiëren.
Als de build.prop is aangepast en je gereboot hebt en gezocht naar nieuwe software, dan is het ook een eitje. Let er wel op dat je goed(e) back-ups maakt! Back-up en Restore van SE is niet geheel te vertrouwen. Ik had volgens de instructie een nieuwe versie van Back-up and Restore geïnstalleerd, en ook een back-up gemaakt. Deze bleek echter alles over te zetten behalve het belangrijkste er af; de contacten. Meerdere malen geprobeerd maar dit mocht niet baten. Gelukkig heb ik dan wel vaker back-ups gemaakt en heb ik zodoende via een oud back-up bestand (naja, 30 oktober) de contacten alsnog kunnen importeren.
Telefoon ondertussen moeten rooten, wat ook niet geheel vlekkeloos werkte. Bleek nu dat je de software van Sony Ericsson (PC Companion) gewoon uit moet schakelen, dan kan hij wel fatsoenlijk rooten. Heb hiervoor SuperOneClickv1.5.1 gebruikt.
Het .xml-bestand aangepast en vervolgens gepusht met (ik heb de SDK op m'n pc staan) het commando adb push C:\keyboard\keyprint.xml /system/usr/keyboard-config/keyprint.xml
C:\keyboard\ is natuurlijk de plek waar ik hem heen had gepulled. Rebooten en je bent af van de rare ö ä enzovoort
Verwijderd
Wel op een iets andere manier maar wel zoals hier beschreven.
Heb het zelf via my phone explorer gedaan, daarmee kom je ook in de mappen van je telefoon dus ook het system mapje waar het build.prop bestand staat.
Dat geopend en de code aangepast.
Maar update daarna, ho maar.
Diverse malen geréboot, pc companion opnieuw geïnstalleerd, via update service, niets, geen ene update.
Maar ja, ik wacht wel totdat ie hier ook uitkomt maar ben wel benieuwd wat ik nu niet goed gedaan heb.
Hij is al wel geroot.
Ik zal het nog een keertje herhalen: Als je geen gedoe wilt met ADB, wijzig de bestanden dan middels Root Explorer. Hiermee open je build.prop en die .xml gewoon in een text-editor en pas je het spulletje aan.Tuinstoel schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:08:
Zojuist ook 2.1 geïnstalleerd aan de hand van de in dit topic omschreven is ( Xiled in "Het Sony Ericsson Xperia X10 Mini & Mini..." ). Kostte me wel 2 uur de tijd om het allemaal een beetje uit te vinden, had al wel wat ervaring met het prutsen in ADB maar moest toch heel veel dingen googlen.
ShootMe levert helaas geen goede screenshots af anders had ik graag wel wat plaatjes willen posten. 1e indruk is dat het wel iets vlotter is. Ook is het lock-screen mijn inziens verbeterd :-).
Het aanpassen van build.prop leverde mij wat problemen op, met het plaatsen op de telefoon zelf dan. Omdat ik 1.6 ook al geroot had kon ik via het commando "busybox cp /sdcard/build.prop /system/build.prop" dat ding kopiëren.
Als de build.prop is aangepast en je gereboot hebt en gezocht naar nieuwe software, dan is het ook een eitje. Let er wel op dat je goed(e) back-ups maakt! Back-up en Restore van SE is niet geheel te vertrouwen. Ik had volgens de instructie een nieuwe versie van Back-up and Restore geïnstalleerd, en ook een back-up gemaakt. Deze bleek echter alles over te zetten behalve het belangrijkste er af; de contacten. Meerdere malen geprobeerd maar dit mocht niet baten. Gelukkig heb ik dan wel vaker back-ups gemaakt en heb ik zodoende via een oud back-up bestand (naja, 30 oktober) de contacten alsnog kunnen importeren.
Telefoon ondertussen moeten rooten, wat ook niet geheel vlekkeloos werkte. Bleek nu dat je de software van Sony Ericsson (PC Companion) gewoon uit moet schakelen, dan kan hij wel fatsoenlijk rooten. Heb hiervoor SuperOneClickv1.5.1 gebruikt.
Het .xml-bestand aangepast en vervolgens gepusht met (ik heb de SDK op m'n pc staan) het commando adb push C:\keyboard\keyprint.xml /system/usr/keyboard-config/keyprint.xml
C:\keyboard\ is natuurlijk de plek waar ik hem heen had gepulled. Rebooten en je bent af van de rare ö ä enzovoort.
Opslaan, telefoon opnieuw opstarten, en de rest van het update-proces volgen.
Zo heb ik het bij 2 Mini Pro's succesvol gedaan. De tweede had ik (omdat ik het toen een beetje al wist) binnen een half uur ge-backupped. geupdate én weer geroot.
Oh en ik heb ook vern**kte screenshots nu met Shootme in 2.1 ! Wel jammer, ff een andere app zoeken.
Verwijderd
Kost geld he Root ExplorerAzzKickah schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:32:
[...]
Ik zal het nog een keertje herhalen: Als je geen gedoe wilt met ADB, wijzig de bestanden dan middels Root Explorer. Hiermee open je build.prop en die .xml gewoon in een text-editor en pas je het spulletje aan.
Opslaan, telefoon opnieuw opstarten, en de rest van het update-proces volgen.
Zo heb ik het bij 2 Mini Pro's succesvol gedaan. De tweede had ik (omdat ik het toen een beetje al wist) binnen een half uur ge-backupped. geupdate én weer geroot.
Oh en ik heb ook vern**kte screenshots nu met Shootme in 2.1 ! Wel jammer, ff een andere app zoeken.

Ben nu dus ook nog op zoek naar het handmatig verwijderen van al die verrekte default applicaties als "californiagoldrush.apk"

Het verwijderen van bepaalde apps kan met root access;
Open commandline en ga naar je adb
> adb shell
> su
> mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
> cd /system/app
> rm californiagoldrush.apk
en zo kun je nog meer removen; peggle.apk, roadsync.apk, rollercoaster.apk, wisepilot.apk...
[ Voor 14% gewijzigd door Tuinstoel op 03-11-2010 20:01 . Reden: Verwijderen van default-apps. ]
Verwijderd
lees deze pagina (62) nog eens doorVerwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:04:
Hmmm ik ben dus op mijn Xperia X10 Mini pro sinds vanmiddag niet bereikbaar. Men krijgt meteen mijn vodafone voicemail. Als ik mijn simkaart in een simlockvrije ouderwetse nokia plaats gaat deze wél over. Zwaar balen dus en ik heb geen idee waar het aan kan liggen, al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar helaas.
daar wordt het al besproken ...
Oh.. ik moet bekennen dat ik me niet kan herinneren waar ik Root Explorer vandaan gehaald heb..

Ben de laatste dagen zoveel aan het doen met m'n foontje... Ik kan het me écht niet herinneren
Hmm da's wel zuur dan want Root Explorer werkt echt hartstikke mooi.
maw over meer dan een maand verschijnt de update pas voor ons....SonyEricssonNL Sony Ericsson NL
@
@willemkanters zoals we zeiden, het zal per land kunnen verschillen, maar eind november voor Nederland zie ik niet gebeuren
4 minutes ago Favorite Retweet Reply
ze dwingen je gewoon om je telefoon te flashen naar generic.....:(
ik had iets van, een paar dagen kan ik we wachten, maar meer dan een maand????
hell no!
Verwijderd
Edit: Heeft iemand een kopietje van zijn generic build.prop en dus niet de Nordic voor mij?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 21:34 ]
Ik lees dat toch anders... Degene waar hij op reageert, zegt dat de update in Polen pas eind deze maand komt. En degene die daarop reageert van SE zegt dat hij dat niet ziet gebeuren, m.a.w. de update komt eerder... (Althans, ik HOOP dat ik het zo goed begrijp...)dimocash schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:40:
op twitter:
[...]
maw over meer dan een maand verschijnt de update pas voor ons....
ze dwingen je gewoon om je telefoon te flashen naar generic.....:(
ik had iets van, een paar dagen kan ik we wachten, maar meer dan een maand????
hell no!
ik hoop dat je gelijk hebt...echt...Laloentje schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:49:
[...]
Ik lees dat toch anders... Degene waar hij op reageert, zegt dat de update in Polen pas eind deze maand komt. En degene die daarop reageert van SE zegt dat hij dat niet ziet gebeuren, m.a.w. de update komt eerder... (Althans, ik HOOP dat ik het zo goed begrijp...)
maar hoe dan ook, dit is mn laatste SE,,,,tis mn 1e en ook mn laatste....
als ik wist dat het ZOOOO lang zou duren eer de 2.1 update zou verschijnen dan had ik dit toestel niet gehaald.
Beetje vreemd, want de X10 draait op zich toch prima op 1.6? Vind beetje raar dat je een toestel koopt en vervolgens nooit weer dat merk gaat kopen omdat ze te lang over een update doen? Dat is toch van mindere prioriteit dan hoe het toestel werkt?dimocash schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:31:
[...]
ik hoop dat je gelijk hebt...echt...
maar hoe dan ook, dit is mn laatste SE,,,,tis mn 1e en ook mn laatste....
als ik wist dat het ZOOOO lang zou duren eer de 2.1 update zou verschijnen dan had ik dit toestel niet gehaald.
Je hebt dit toestel gekocht met het idee van, straks gaat hij naar 2.1? Volgens mij mogen we blij zijn dat er een update is naar 2.1.. Als die er niet was geweest, en er vanaf het begin was gezegd dat deze ook niet zou komen waren er ook geen/weinig klachten geweest.
Niet helemaal ontopic, maar goed
Met hem. De telefoon draait voor mij op 1.6 al prima, ik heb m gekocht voor wat ie nu kan, niet voor wat ie misschien gaat kunnen met een andere Androidversie.rscheper schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:41:
[...]
Beetje vreemd, want de X10 draait op zich toch prima op 1.6? Vind beetje raar dat je een toestel koopt en vervolgens nooit weer dat merk gaat kopen omdat ze te lang over een update doen? Dat is toch van mindere prioriteit dan hoe het toestel werkt?
Je hebt dit toestel gekocht met het idee van, straks gaat hij naar 2.1? Volgens mij mogen we blij zijn dat er een update is naar 2.1.. Als die er niet was geweest, en er vanaf het begin was gezegd dat deze ook niet zou komen waren er ook geen/weinig klachten geweest.
Nederlands is makkelijker als je denkt
niet geheel juist.rscheper schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:41:
[...]
Beetje vreemd, want de X10 draait op zich toch prima op 1.6? Vind beetje raar dat je een toestel koopt en vervolgens nooit weer dat merk gaat kopen omdat ze te lang over een update doen? Dat is toch van mindere prioriteit dan hoe het toestel werkt?
ik kocht het toestel juist omdat het een toetsenbord had EN heel snel 2.1 zou krijgen.
op zich ben ik tevreden met 1.6 ware het niet at er teveel apps zijn die mn vrienden wel op hun toestellen kunnen zetten (2.1 en de meesten nu al 2.2) en bij mij dit niet werkt.
als ze hadden gezegd dat er nooit een update zou komen had ik het toestel ook nooit gehaald.
je kan het vergelijken met een nieuwe auto.
ze geven aan als je de auto koopt dat de ingebouwde navigatie nog niet werkt maar wel binnen een zeer korte tijd.
het weerhoudt je er niet van om van plek a naar b te gaan maar zorgt wel voor wrevel als je er maanden op moet wachten.
Altijd weer die auto vergelijkingen. Zou jij een auto kopen waar bij de aankoop gebreken aan zijn, en dan de verkoper geloven op zijn blauwe ogen dat ze dat over een paar maanden misschien nog wel verhelpen? Nee, dan koop je die auto gewoon niet of je wacht tot de gebreken verholpen zijn.dimocash schreef op donderdag 04 november 2010 @ 06:06:
[...]
niet geheel juist.
ik kocht het toestel juist omdat het een toetsenbord had EN heel snel 2.1 zou krijgen.
op zich ben ik tevreden met 1.6 ware het niet at er teveel apps zijn die mn vrienden wel op hun toestellen kunnen zetten (2.1 en de meesten nu al 2.2) en bij mij dit niet werkt.
als ze hadden gezegd dat er nooit een update zou komen had ik het toestel ook nooit gehaald.
ze geven aan als je de auto koopt dat de ingebouwde navigatie nog niet werkt maar wel binnen een zeer korte tijd.
het weerhoudt je er niet van om van plek a naar b te gaan maar zorgt wel voor wrevel als je er maanden op moet wachten.
Een brakke navigatie vind ik een gebrek. Android 1.6 ipv 2.1 is geen gebrek voor mij, en als dat het voor jou wel is had je 'm niet moeten kopen.
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, WhatsApp getest op 2.1.Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:44:
Werken Launcher Pro en WhatsApp eigenlijk een beetje lekker op de Mini Pro na de update naar 2.1?
ipv geen navigatie zou je "oude kaarten" kunnen zetten.
je kan ermee overweg maar je mist toch wat...
voor jou is dat blijkbaar een reden om het niet te kopen, achteraf heb je gelijk gehad.
toendertijd geloofde ik ze inderdaad, temeer omdat htc (td1 en tp2) ook updates beloofde en ze meestal ook goed nakwam dat ik SE ook geloofde.
mn neef die een xperia1 had waarschuwde me nog maar ja....
ja whatsapp word steeds een groter gemis...Jazco2nd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:15:
[...]
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, WhatsApp getest op 2.1.
Manke vergelijking. Je telefoon doet alles wat je van het toestel moet verwachten. Apps zijn leuk maar wil je zeker zijn dat je ze kan gebruiken moet je meteen een toestel kopen die het aankan. Ze komen met de update, welliswaar vertraagd maar toch..... je telefoon doet het. Ik heb liever een goede en goed getestte update dan eentje met grote gebreken. Wees blij dat het komt.dimocash schreef op donderdag 04 november 2010 @ 06:06:
[...]
niet geheel juist.
Bij auto's heb je ook vertraagde levertijden. Zo koop je een auto en zo wordt er bij een auto een week later een optie pakket van € 1500 gratis weggegeven..... zo heeft elke aankoop zijn eigenaardigheden.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Verwijderd
Had Homerun Battle 3D op m'n x10 mini pro staan (gekocht).. heb de telefoon naar de laatste versie geupdate met PC Companion.. maar ik kan nergens homerun battle 3d in de market vinden? Hoe kan dit? Alleen de free koreaanse versie.. zwaar balen dit.
Ja, launcher pro werkt wel heel lekker op de mini pro.Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:44:
Werken Launcher Pro en WhatsApp eigenlijk een beetje lekker op de Mini Pro na de update naar 2.1?
Na het updaten naar 2.1 (via nordic firmware) heb ik wel een tijdje een zeer instabiel systeem gehad.
Maar na het formateren van de externe geheugenkaart loopt alles echt op wieltjes!
Verwijderd
Cuz als ik dat stukje handleiding lees dan kom ik weer via de andere site op de andere site om eerst allemaal dingen uit te voeren.. jammer dat er niet 1 grote handleiding is en dat ik die stappen kan volgen of een youtube filmpj of iets-.-
Dat zou wel makkelijk zijn, ben er zelf ook een beetje huiverig voor.Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:59:
Het is niet vrij eenvoudig volgens mij het update van de x10 mini pro naar 2.1?
Cuz als ik dat stukje handleiding lees dan kom ik weer via de andere site op de andere site om eerst allemaal dingen uit te voeren.. jammer dat er niet 1 grote handleiding is en dat ik die stappen kan volgen of een youtube filmpj of iets-.-
Ik zou, als je geen ervaring hebt met commandline achtige toestanden, gewoon wachten totdat ie in Nederland uitgerold wordt. De update heeft al enkele maanden geduurd, dus die extra week / weken er bij moet dan ook niet meer zoveel uitmaken.taz3d_nl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:24:
[...]
Dat zou wel makkelijk zijn, ben er zelf ook een beetje huiverig voor.
Mocht je het programma Root Explorer bezitten dan is het misschien wel interessant, dan kun je namelijk makkelijker de stappen buitenom de update zelf vereenvoudigen.
Ik heb zelf ook wat stabiliteitsproblemen nu. Ik gebruik ADW.Launcher en ik constateer dat hij soms traag wordt en soms de hele launcher opnieuw opstart. Ook het openen van SMS/Contactenlijst gaat tot nu toe niet altijd even vlot (langer dan één seconde is gewoon irritant).ugc2 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:09:
[...]
Ja, launcher pro werkt wel heel lekker op de mini pro.
Na het updaten naar 2.1 (via nordic firmware) heb ik wel een tijdje een zeer instabiel systeem gehad.
Maar na het formateren van de externe geheugenkaart loopt alles echt op wieltjes!
Wel leuk nu dat je 2.1 apps kunt draaien, zie nieuws: Google voegt Nederlandse spraakbesturing toe aan Android ;-).
Als je te lam bent om 2 of 3 handleidingen te combineren kun je ook gewoon 2 weken wachten.Wat verwacht je nou, dat wij hem voor je gaan schrijven?Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:59:
Het is niet vrij eenvoudig volgens mij het update van de x10 mini pro naar 2.1?
Verwijderd
ik moet me gwn nog verdiepen in dat rooten etc. bij apple dat jailbreake dat is easy en al zie ik wat voor handelingen ik hier voor moet doen ben je heel lang zoet of ik doe wat verkeerd. maar zoek wel iemand in me vriendenomgeving die zich daarmee bezig houdSeatRider schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:22:
[...]
Als je te lam bent om 2 of 3 handleidingen te combineren kun je ook gewoon 2 weken wachten.Wat verwacht je nou, dat wij hem voor je gaan
schrijven?
Verwijderd
Op mijn K800i en C905 werkt voicedail perfect, mis het wel op deze telefoon, moet hem steeds uit mijn broekzak halen als ik iemand wil bellen terwijl voicedial i.c.m. een headset ideaal is; zelfs vanuit de auto.Jazco2nd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:23:
Spraakbesturing kon toch allang, sowieso met elke Sony Ericsson telefoon sinds 2003 ofzo.. Of is het nu voor het eerst in het NL?
Nu ik toch aan het typen ben, weet iemand hoe je opgezochte resultaten van Track-ID kan wissen? Ik heb al gezocht maar kan het niet vinden. In de vorige versie kon het wel (maar die sloeg niet automatisch op)
ik lees dat de uk versie uitgerold is.
als het goed is zou de nl versie een dag na de uk versie uitgerold worden....
nice@SonyEricssonNL
De niet provider versie voor NL is door ons goedgekeurd en wij wachten nu op goedk. van Google voor deze versie.
Ja, hier universal androot installeren en op het knopje 'root' drukken is veel complexerVerwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:57:
[...]
ik moet me gwn nog verdiepen in dat rooten etc. bij apple dat jailbreake dat is easy en al zie ik wat voor handelingen ik hier voor moet doen ben je heel lang zoet of ik doe wat verkeerd. maar zoek wel iemand in me vriendenomgeving die zich daarmee bezig houd

als er alleen het typenr staat heb je een unbranded.4U can check if ur phone is branded or not by doing the following
in key lock screen press foloowing buttons
menu back back menu back menu menu back
then check under service info>>>> model info
it will tell u there
heb je daar een provider staan dan wel....
al heb ik er wel twijfels over daar mijn pro besteld was bij t-mobile zelf en aangeeft u20i
Er zijn ook slimme damesJazco2nd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:46:
Hebben 1 van de slimme heren bij wie de upgrade is gelukt wellicht tijd om ff Whatsapp te testen? Ben erg nieuwsgierig.
En het werkt erg goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Glitch op 06-11-2010 16:24 ]
Verwijderd
net binnengehaad, en nu de backupdata aan het terugzetten.
ziet er goed uit ;-)
Verwijderd
Verwijderd
Ik had een unbranded toestel.Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:22:
Dan kan het toch niet lang meer duren voordat wij hem krijgen? Is je toestel nog gebrand bij een provider of heb je een unbranded toestel?
In België meestal unbranded; is denk ik verboden bij wet om een een toestel te branden voor één provider.
Verwijderd
Zeker in de loop van volgende week, spannend.
Verwijderd
een van die zaken die er blijkbaar bijhoren is dat je alles opnieuw mag downloaden en instellen ... paswoorden, applicaties, uiterlijk, instellingen, ...
tip: maak een lijstje van alles wat je opnieuw wil installeren; dat bespaart je de moeite van te zoeken hoe dat programma weer heette zoals bij mij nu ;-°
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 17:48 ]
dat heb je ook als je je toestel reset weet ik uit ervaringVerwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:43:
Leuk,
een van die zaken die er blijkbaar bijhoren is dat je alles opnieuw mag downloaden en instellen ... paswoorden, applicaties, uiterlijk, instellingen, ...
tip: maak een lijstje van alles wat je opnieuw wil installeren; dat bespaart je de moeite van te zoeken hoe dat programma weer heette zoals bij mij nu ;-°
More Xperia Kits Updated
Now I’ve gotten some more information on that new kits should have started to roll out.
It’s a bit complex since the three products don’t always go together in this roll-out so for the markets below it could be that the update is out for all three products or for just one of them. Most of the new confirmations seems to be specifically for the X10 mini pro.
Some key ones that should have the update out now for at least the X10 mini pro (and potentially also the others) are: Generic kits for UK, China, the Baltics, Belgium, France and India, and then also some operator kits in countries like the Nordics, Australia, France and Greece.
In the information I received I also was promised that there will be more kits rolled out during the weekend, I hope to be able to confirm something more over the weekend.
What I also was told is that the pace in rolling out scripts will increase now and there will be many new kits coming during next week. I will keep you posted as we go along!
Have a great weekend all!
Om dit in te stellen moet je naar instellingen, vervolgen kies je Sony-Ericsson en dan selecteer je berichten,Pittie schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:51:
Mijn zusje heeft deze telefoon ook, de mini. Echter lukt het haar niet om bij een nieuw smsje de telefoon te laten trillen. Op internet heb ik nu gevonden, bij je sms inbox op menu drukken, dan krijg je een instellingen te zien. Echter als ik op de menu toets druk, dan krijg ik alleen "diverse verwijderen" te zien.. Waar moet ik dat dan instellen?
hier kun je meldingstrilling aan vinken.
Grtz,
Emiel
edit: en inderdaad: een nieuwe functie: continue autofocus tijdens het filmen, toch ook een mooie vooruitgang!
[ Voor 17% gewijzigd door cocico op 07-11-2010 18:38 ]
Verwijderd
en voor de fans: Angry birds werkt!cocico schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:38:
Gisteren de update op de X10 Mini Pro van mijn vriendin gezet zonder problemen! Thema is licht aangepast, menus zijn overzichtelijker, nieuwe apps mogelijk, bluetooth is *eindelijk* werkbaar, live wallpapers zijn leuk, nieuw unlockscherm is mooi. Tevreden dus!
Wat nog steeds niet kan, is de kalender van SE mergen met een exchangekalender; ik had gehoopt dat dat zou opgelost zijn.
Ook heb ik een bug (?), waardoor in mijn exchange contacten email en adres nu tweemaal staat opgenomen voor elk contact. Ik weet niet of iemand anders dit ook heeft na update naar 2.1.
Welke contacten worden weergegeven en welke niet, is nu veel meer instelbaar, maar mij niet altijd even duidelijk. de timescape plug in manager staat tweemaal in het overzicht, net zoals mijn gmail account; bij telefooncontacten heb je onderscheid tussen exchange contacts, starred in android en alle overige contacten; ik weet niet goed wat het verschil is?
Voor de rest heb ik toch de indruk dat de batterij wat langer meegaat. ik laad 's nachts, en heb nu na een dag gebruik nog 50% over, en dat is meer dan vorige dagen.
er zijn toch heel wat meer applicaties beschikbaar in de market; een leuke die ik net heb gevonden (weet niet of die voor de 1.6 ook bestond) is led light; kleine applicatie die uw ledlicht laat branden als 'zaklamp'. geeft veel meer licht dan colof flashlight, die enkel het scherm verlicht.
Enfin, globaal ook zeer tevreden; menu's zijn trouwens stukken overzichtelijker, en telefoon werkt iets sneller.
Dankjewel, heb het meteen even doorgemaildPinheadoss schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:09:
[...]
Om dit in te stellen moet je naar instellingen, vervolgen kies je Sony-Ericsson en dan selecteer je berichten,
hier kun je meldingstrilling aan vinken.
Grtz,
Emiel
En inmiddels ook bevestiging dat het werkt! Super, bedankt namens mijn zusje
Enig idee wanneer dit komt? Hoorde dat het half december zou zijn, dit werd echter op dit forum tegengesproken..dimocash schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:43:
nog geen nederland dus...
zo zo wat een speculaas hier ....mensen..nogmaals..de nederlandse versie is door SE Nederland goedgekeurd en helemaal klaar afgeleverd aan Google. Zij doen de laatste goedkeuring en zullen ook de melding versturen naar de nederlandse telefoons en aanbieden via de site.nl.mark schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:19:
[...]
Enig idee wanneer dit komt? Hoorde dat het half december zou zijn, dit werd echter op dit forum tegengesproken..
Ik zou vooral de nederlandse SE twitterpagina in de gaten houden omdat daar echt 2e lijn zit te antwoorden met kennis van zaken.
dit klopt helemaal wat je zegt.xon schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:50:
[...]
zo zo wat een speculaas hier ....mensen..nogmaals..de nederlandse versie is door SE Nederland goedgekeurd en helemaal klaar afgeleverd aan Google. Zij doen de laatste goedkeuring en zullen ook de melding versturen naar de nederlandse telefoons en aanbieden via de site.
Ik zou vooral de nederlandse SE twitterpagina in de gaten houden omdat daar echt 2e lijn zit te antwoorden met kennis van zaken.
wat wel opvalt is dat SENL vandaag nog niets poste....die wie weet...
maar dit is echt gespeculeer natuurlijk
[ Voor 23% gewijzigd door NNF op 08-11-2010 13:05 ]
Op wat kleine dingetjes na merk ik niet heel veel verschil, maar de dingen waar ik op zat te wachten heb ik nu, zoals het automatisch ophalen van mail in de 'gewone' mail client en support voor meerdere accounts in de gmail app.
En verder natuurlijk apps die minimaal 2.1 nodig hebben. Voor degenen die ADW.Launcher gebruikten kan ik LauncherPro van harte aanraden. Qua werking is het niet veel anders, maar het is allemaal net wat mooier, de instellingen zijn overzichtelijker en het werkt vloeiender
Verwijderd
normaal kon je de kleur en snelheid van het ledje instelle als je bv een ber kreeg...gaat da nu niemeer na de update ofzo? want kan da nergens meer vinden bij de instelleingen van adw
en notificaties uit zette gaat precies ook niemeer want krijg van handcent en van sony zelf een melding als ik een bericht heb...dus krijg ik 2x een melding...vroeger kon je da toch instelle?
Ben je niet in de war met sms popup?, daar kan je dat namelijk regelen, heb ik zelf in ADW nog niet eerder gezien.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:32:
zijn er adw professionals hier?
normaal kon je de kleur en snelheid van het ledje instelle als je bv een ber kreeg...gaat da nu niemeer na de update ofzo? want kan da nergens meer vinden bij de instelleingen van adw
en notificaties uit zette gaat precies ook niemeer want krijg van handcent en van sony zelf een melding als ik een bericht heb...dus krijg ik 2x een melding...vroeger kon je da toch instelle?
Verwijderd
nee was wel degelijk adw...R2 schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:45:
[...]
Ben je niet in de war met sms popup?, daar kan je dat namelijk regelen, heb ik zelf in ADW nog niet eerder gezien.
Verwijderd
tis mijn fout...die instelling zit in handcent sms..mijn excusesR2 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:00:
Vreemd, ik gebruik al een tijdje ADW, heb alle settings uitgediept, maar ben zoiets nog niet tegen gekomen in ADW.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 18:06 ]