Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En zijn er al eigenaren die iets zinnigs over de accuduur kunnen zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ben ook benieuwd naar de accuduur, GSMarena zei:

The battery is quoted at up to 285 hours of standby and 4 hours of talk time in a 2G network. In 3G mode, it’s up to 360 hours of standby and three and half hours of talk time. The real-life performance was quite good: the handset went on for two days of reasonably heavy use (about 30 minutes of telephony, a dozen of photos and forty-five minutes of fiddling with the other phone features each day).

Dat lijkt mij best goed voor een kleine batterij. Hij wordt als het goed is morgen bezorgd :D en dan kan ik mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
De mijne komt via bestelmaar morgen of overmorgen. xmini white.. ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

FooLsKi schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:48:
[...]

Yup, zowel de Mini als de Mini Pro hebben 802.11B/G aan boord.
En welke programma heb je dan nodig om te tetheren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:18:
En zijn er al eigenaren die iets zinnigs over de accuduur kunnen zeggen? :)
Mijn ervaring tot nu toe is dat je ruim 2 dagen toe kan met een accu, als je alles gebruikt. Bluetooth, wifi, email etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
B0MBACI schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:28:
[...]

En welke programma heb je dan nodig om te tetheren ?
Met Android kun je met PdaNet tetheren. Ik neem aan dat dat ook op een X10 Mini werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:27:
[...]

Mijn ervaring tot nu toe is dat je ruim 2 dagen toe kan met een accu, als je alles gebruikt. Bluetooth, wifi, email etc.
Hier ongeveer hetzelfde. Ben nu bezig het aantal sync momenten wat terug te brengen en benieuwd wat daar het effect op gaat zijn qua accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een week men Xperia X10 mini en ik kan zeggen, het is een prachtig toestel. Natuurlijk te danken aan het OS Android.
Heb er helemaal niks op aan te merken, nu alleen de batterijduur... Als je intensief op internet gaat houd die het net een kleine dag uit. Maar omdat alles zo geavanceerd te configureren valt kan je gemakkelijk besparen op batterij zonder er gebruiksmogelijkheden erop in te leveren.
Ook het typen gaat zeer vlot, integendeel, alles kan je bedienen met één vinger zonder je gsm te moeten verplaatsen in je handpalm.
Overigens is dit pracht toestel zeer compact en dat is voor mij wat telt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:22:
Heb al een week men Xperia X10 mini en ik kan zeggen, het is een prachtig toestel. Natuurlijk te danken aan het OS Android.
Heb er helemaal niks op aan te merken, nu alleen de batterijduur... Als je intensief op internet gaat houd die het net een kleine dag uit. Er steekt dan ook maar een 1500mAH batterij in en dit is wel jammer. Maar omdat alles zo geavanceerd te configureren valt kan je gemakkelijk besparen op batterij zonder er gebruiksmogelijkheden erop in te leveren.
Ook het typen gaat zeer vlot, integendeel, alles kan je bedienen met één vinger zonder je gsm te moeten verplaatsen in je handpalm.
Overigens is dit pracht toestel zeer compact en dat is voor mij wat telt.
1500mAH? Zeker? Want dat zou een vrij serieuze accu zijn, zeker voor zo'n kleine telefoon (gelijk aan high end smartphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henri86 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:56:
[...]

1500mAH? Zeker? Want dat zou een vrij serieuze accu zijn, zeker voor zo'n kleine telefoon (gelijk aan high end smartphones)
Ik vond het terug op meerdere websites bij specification maar dat zegt natuurlijk niet alles. Zal het voor misverstanden te voorkomen off halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:06:
[...]

Ik vond het terug op meerdere websites bij specification maar dat zegt natuurlijk niet alles. Zal het voor misverstanden te voorkomen off halen.
Die sites hebben het waarschijnlijk verward met de grote X10. Ik verwacht dat het 900mAh zal zijn gezien de grootte van het toestel en dat er in een preview van de X10 mini Pro gesproken werd over 900mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardjet2174 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:51:
[...]

Die sites hebben het waarschijnlijk verward met de grote X10. Ik verwacht dat het 900mAh zal zijn gezien de grootte van het toestel en dat er in een preview van de X10 mini Pro gesproken werd over 900mAh.
Hoogstwaarschijnlijk, ik ga het er nu toch niet voor open vijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels via bol.com een 8gb kaartje ontvangen. Klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 17:55
Ik heb vdg eens gespeeld met een X10 mini, wat een supergaaf toestel. Zeer compleet voor zo'n ukkie. Ik werk bij The Phone House en kan dus lekker spelen met allemaal leuke telefoons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kan iemand die een querty toetsenbord geïnstalleerd heeft, vertellen of dit op het kleine scherm enigszins bruikbaar is?

Ik ben aan het twijfelen of ik de mini zal kopen of zal wachten op de mini pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M66B schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:28:
Kan iemand die een querty toetsenbord geïnstalleerd heeft, vertellen of dit op het kleine scherm enigszins bruikbaar is?

Ik ben aan het twijfelen of ik de mini zal kopen of zal wachten op de mini pro.
Ik vind het net even te klein, als je het scherm kantelt kan het nog wel, maar je moet dan wel met een wijsvinger tikken.

En ik betrap me erzelf op dat ik met de normale invoer sneller sms dan met het qwerty toetsenbord met handscent.

Dus bij mij gaat het er weer af. Maar voor mensen met kleinere vingers is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ging vandaag even bij de phonehouse kijken naar de mini. Ze wisten me twee dingen te zeggen:
- dat ik m niet moest kopen: ik moest een "grote" kopen, zoals de x10 of desire. Terwijl ik duidelijk zei dat ik juist niet zo'n groot onding wil hebben waarvoor je twee handen nodig hebt.
- dat ik moest overstappen naar een andere provider: terwijl ik uitermate tevreden ben met m'n huidige provider + contract. Maar nee, t-mobile was niet goed.

Zo krijg je wel klanten.. (die dat ik van plan was daar te kopen, maar toch)

[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 10-06-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Ik heb hem gisteren ontvangen en ik ben echt super blij met hoe soepel en snel de interface is. Vooral het one-touch zoomen bij foto's werkt erg goed. Omdat het mijn eerste touchscreen smartphone is moest ik wel even wennen aan de capacitieve touchscreen. Het reageert veel directer dan ik had verwacht.

Batterijduur kan ik nog niet goed beoordelen aangezien de abbo pas maandag geactiveerd wordt. Wifi zuigt wel de batterij snel leeg, maar dat zal wel voor elk toestel gelden. Ik heb trouwens Vodafone bel+sms+web 200 voor 1 jaar met de Mini gratis.

Het enigste negatieve tot nu toe is dat een foto die direct naar facebook geupload wordt, naar de mobile uploads folder, van lage resolutie en kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:06:
[...]

Op foto´s van de FCC keuring staat er 950mAh op de accu. Dat zal het dan wel wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon nu 2x aangesloten op de PC en 2x is er een update gedownload en geinstalleerd. (irritante is dat je al je instellingen dan kwijt bent).

Nu vind ik echter dat de telefoon iets trager reageert na de 2e update. Is iemand anders dit ook opgevallen? Vooral het drukken en schuiven op het scherm lijkt langzamer te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:20
Ik snap niet waarom er geen vaste releasedatum is voor de pro versie? Van de week langs Bel company geweest daar zeiden dat ze de pro versie binnen 3/4 weken zouden krijgen, dus begin Juli, maar geen exacte datum. Terwijl b.v de iphone gewoon een vaste releasedatum heeft.

Ze zouden me bellen zodra de pro binnen is, Ik heb er zin an :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
Rudyyy schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:22:
Ik snap niet waarom er geen vaste releasedatum is voor de pro versie?
Nogmaals: Volgens bestelmaar gaf SE 2 Juli aan als leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Laatst online: 26-08 04:00
Vriendin is mogelijk geïnteresseerd in die mini, die andere androids zijn haar te groot en te zwaar. Ik begrijp dat de beperkingen van het scherm en de oude Android versie beperkend zijn voor de applicaties die je er op kan zetten. Kan iemand checken of "K9-mail" en "Calendar Pad" hierop draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
Een Android met touch en fysiek toetsenbord, hoge hebben gehalte. Denk alleen dat ik het scherm te klein vind.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
[b][message=34175843,noline]Kan iemand checken of "K9-mail" en "Calendar Pad" hierop draaien.
Met een beetje geluk krijg ik morgen de mini. Ik zal dan kijken of K9 mail werkt, als niemand mij voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laloentje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09-2013
Ik heb wat informatie gezocht over de x10 mini/pro telefoons, en nu lijkt het, dat de camera's op de telefoons niet kunnen inzoomen. Kan iemand bevestigen of dit klopt of niet? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Laloentje schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:45:
Ik heb wat informatie gezocht over de x10 mini/pro telefoons, en nu lijkt het, dat de camera's op de telefoons niet kunnen inzoomen. Kan iemand bevestigen of dit klopt of niet? Alvast bedankt.
Ik heb op mijn x10 mini nog geen zoom functie kunnen vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Camera's op telefoons kunnen bijna nooit inzoomen. Als het kan, is het een uitzondering. Zelf heb ik het overigens op de X10 Mini ook niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laloentje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09-2013
Ok, dan ben ik blijkbaar verwend, want op mijn vorige SE telefoons (K800i en W995) kon het wel, zelfs bij de videofunctie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
Ik zag in een filmpje dat je je vinger een tijdje op het scherm moet doen, dan verschijnt er een + en een -, en dan kun je in of uitzoomen door naar boven of naar beneden te sliden met je vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dbstew schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:19:
Ik zag in een filmpje dat je je vinger een tijdje op het scherm moet doen, dan verschijnt er een + en een -, en dan kun je in of uitzoomen door naar boven of naar beneden te sliden met je vinger.
Bij mij gebeurt er niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Calendar pad werkt, maar persoonlijk vindt ik calwidget beter samen met standaard kalender app. K9 mail kon ik niet vinden via de markt. En zoomen "zou" misschien met een app of update alleen digitaal kunnen wat erg lelijk is. Dit is geen camera phone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Beide toestellen kunnen het alleen digitaal, dat kun je dus zelf ook in bijv. Photoshop (of Paint Shop Pro of noem een willekeurig fotoprogramma). Optisch inzoomen is van een totaal andere orde en er zijn maar weinig toestellen die dát kunnen (o.a. de Samsung G800 en G810 geloof ik, met 3x optische zoom).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan inderdaad niet inzoomen. Jammer want heb altijd phones gehad waarbij ik kon inzoomen zowel foto als video modus. Het systeem dat je je vinger op het schermpje moet houden voor er een +/- te krijgen werkt alleen bij het inzoomen voor foto's. Hoogstwaarschijnlijk, of dat hoop ik toch komt daar over een updates in 2.0 of 2.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Android 2.1 komt eind 2010 zeggen ze. Dus dat duurt nog even, tenzij men aan de slag gaat met die custom roms/firmwares, maar de Sony Ericsson 1.6 versie is juist soepel en handig voor het kleine schermpje. Nog geen enkele bug of software error gehad gedurende een weekje dat ik hem heb. Ook nog niet via PC ofzo geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

toestel staat hoog op mijn lijstje om mijn nokia 5800 te vervangen. Heb de mini helaas nog niet kunnen vasthouden maar ben erg benieuwd naar de ervaringen met het beeldscherm: heb nu miljoenen kleuren :-) en de mini heeft er 256244: is het verschil erg zicht baar in dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb de X10 mini gezien en ben onder de indruk.

Hoe gaat het sms-en eigenlijk? en zijn er themas te downloaden?

Twijfel tussen deze of de SE hazel/elm.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMS gaat via het scherm met de T9 of de sneltik methode. Je kan ook andere SMS programma's downloaden (Handscent) of een ander virtueel toetsenbord. Er zijn ook thema's te downloaden.

Ik heb Handscent gebruikt samen met het bijbehorende toetsenbord, maar daar is het scherm net even te klein voor IMO.

Nu weer terug naar de standaard SMS invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:44:
SMS gaat via het scherm met de T9 of de sneltik methode. Je kan ook andere SMS programma's downloaden (Handscent) of een ander virtueel toetsenbord. Er zijn ook thema's te downloaden.

Ik heb Handscent gebruikt samen met het bijbehorende toetsenbord, maar daar is het scherm net even te klein voor IMO.

Nu weer terug naar de standaard SMS invoer.
en hoe werkt deze standaard invoer? Ik bedoel werkt dat goed?
Dat is de reden dat ik twijfel of ik een toestel met toetsenbord wil (en dus geen touchscreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als bij een standaard telefoon met cijfertoetsen. 0-9 ABC DEF etc. Toetsen zijn groot genoeg om te kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:49:
Net als bij een standaard telefoon met cijfertoetsen. 0-9 ABC DEF etc. Toetsen zijn groot genoeg om te kunnen tikken.
Dus dat is best comfortabel?
Net zo comfortabel als met vast keyboard??
en bevalt android goed? En de batterij duur is ok??
waar zijn die themas te downloaden?

[ Voor 12% gewijzigd door Batsu op 15-06-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Ardjet2174 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:44:
Android 2.1 komt eind 2010 zeggen ze. Dus dat duurt nog even, tenzij men aan de slag gaat met die custom roms/firmwares, maar de Sony Ericsson 1.6 versie is juist soepel en handig voor het kleine schermpje. Nog geen enkele bug of software error gehad gedurende een weekje dat ik hem heb. Ook nog niet via PC ofzo geupdated.
Zijn er al custom roms voor de x10 mini verkrijgbaar dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Ik heb eigenlijk geen idee of er al custom rom zijn. Ik neem dat als je überhaupt van plan bent eentje te downloaden, dat je dan al enigszins op de hoogte bent van forums als Modaco. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:45:
[...]

Dus dat is best comfortabel?
Net zo comfortabel als met vast keyboard??
en bevalt android goed? En de batterij duur is ok??
waar zijn die themas te downloaden?
Ik weet niet of het net zo comfortabel is als een vast keyboard. Het lijkt mij dat dit altijd makkelijker zal typen? Ik heb zelf verder geen ervaring. Android is een mooi systeem. Batterij duur is goed. Ruim 2 dagen met alles ingeschakeld. Je kan van alles downloaden op de android marktplaats met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:55:
[...]

Ik weet niet of het net zo comfortabel is als een vast keyboard. Het lijkt mij dat dit altijd makkelijker zal typen? Ik heb zelf verder geen ervaring. Android is een mooi systeem. Batterij duur is goed. Ruim 2 dagen met alles ingeschakeld. Je kan van alles downloaden op de android marktplaats met je telefoon.
thanks! dan zal ik snel de keuze maken tussen deze en de Elm/Hazel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Ardjet2174 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:54:
Ik heb eigenlijk geen idee of er al custom rom zijn. Ik neem dat als je überhaupt van plan bent eentje te downloaden, dat je dan al enigszins op de hoogte bent van forums als Modaco. :P
Heb me er nog niet zo in verdiept, zal eens kijken.
Dank je voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43
Ik lees net op phonearena de X10 mini review en het volgende viel me op

'Android Market will be somewhat limited of choices, considering the unorthodox screen size of the Sony Ericsson Xperia X10 mini.'

Nu heb ikzelf op dit moment geen Android telefoon. Betekent de quote dat er apps zijn die niet overweg kunnen met het relatief kleine scherm van de X10 mini? Kan iemand hier meer over vertellen? (iemand van de mini eigenaren bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Morgion schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:26:
Ik lees net op phonearena de X10 mini review en het volgende viel me op

'Android Market will be somewhat limited of choices, considering the unorthodox screen size of the Sony Ericsson Xperia X10 mini.'

Nu heb ikzelf op dit moment geen Android telefoon. Betekent de quote dat er apps zijn die niet overweg kunnen met het relatief kleine scherm van de X10 mini? Kan iemand hier meer over vertellen? (iemand van de mini eigenaren bijvoorbeeld)
Ik heb af en toe wel dat een app die ik wil proberen niet verschijnt in de android market. de QR-code werkt ook niet. Hoewel ik nog niet getest heb om de app direct te installeren via de SD kaart (is dat uberhaupt mogelijk bij Android???), moet je er wel rekening mee houden dat ook al kan een app geinstalleerd worden, een game bijvoorbeeld kan afgesneden worden en je ziet dus een deel niet (slechte conversie naar laag resolutie van eigenaar).

Je moet de Xperia X10 mini zien als een mini-smartphone: je kan de belangrijkste (subjectief ;) ) apps installeren maar het is een phone die richt op een doelgroep die toch niet perse ALLE apps willen hebben om toch de Android "experience" te hebben. Ook dankzij de aanpassingen voor het kleine scherm maakt dit toestel heel erg fijn in gebruik, je hebt een smartphone met kleine afmetingen. De camera is ook best goed voor zo'n klein goedkoop toestel. Mijn enigste negatieve punt zou zijn dat er te weinig camera instellingen zijn. Alleen AUTO, Macro, Sport en Twilight.

Als de grootte van een toestel geen punt is voor je, koop dan de Legend/Desire/X10/Galaxy S. die kunnen wel alle apps installeren, maar ze zijn niet zo lekker klein als de x10 mini en ze zijn veel te duur voor een 1 jarig abbo.

EDIT: je kan vooralsnog alleen met een creditcard betalen om een app te kopen als die niet gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Als er iets 'afgesneden' wordt, kun je dan wel gewoon scrollen om toch de volledige app te kunnen zien? (Games interesseren me niet echt) Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in 'bruikbare' apps als 9292ov, OVtreinen en Treintijden. Heb jij (of iemand anders) deze geprobeerd op je mini?

[ Voor 27% gewijzigd door Morgion op 16-06-2010 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Afgesneden komt meestal voor bij games, maar kan je niet scrollen.
Als je aan de apk raakt buiten de market om kan je deze gemakkelijk installeren via de sdcard en ASTRO file explorer.

Zo ben ik op zoek naar een applicatie die per wifi connectie kan instellen of het gaat over een static ip of een dhcp server. Nu kan dit enkel voor de globale settings. Normaal kan dit met WIFI static, maar deze is niet beschikbaar op de Market voor de X10 mini. Mocht iemand hier een alternatief voor kennen of over de apk beschikken.

Edit> Ondertussen gevonden als apk en werkt blijkbaar op de x10 mini ;)

Er is ook zoiets als market enabler , maar deze laat enkel toe een andere regio op te geven om op de market te geraken.

[ Voor 5% gewijzigd door degrgiov op 18-06-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Ik heb via de markt alleen ov:trein gevonden. Hij werkt wel goed. Misschien dat je de interface in het beetje onduidelijk vindt. Bijvoorbeeld om de app te sluiten moet je de middelste knop ingedrukt houden en dan een task killer application gebruiken om het te sluiten. Via de browser is het ook makkelijk om even de ns site te checken. Met ov trein kan je wel favoriet stations selecteren om te zien welke treinen komen en gaan in 1 oogopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Misschien handig om in de startpost een lijst op te nemen met apps die wel/niet/half werken op de mini's? Persoonlijk vind ik dit namelijk vrij relevant en misschien zelfs een deal breaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gespeeld met de app uitzending gemist. Het werkt uiteindelijk maar half. Ik krijg wel beeld na wat gepruts.Je moet op het scherm tikken voor volledig beeld, maar dan blijf het beeld zwart. Het normale beeld is te klein om details te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Komt dat niet doordat er (nog) geen flash ondersteuning is? Ik dacht dat die pas kwam met de update naar Android 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, ik heb dus wel beeld, maar geen volledig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De app voor Android moet natuurlijk gewoon werken. Zou wat gek zijn als ze hun eigen app baseren op Flash terwijl het bekend is dat hier nog geen ondersteuning voor is. Overigens moet het opzich gewoon werken.

Ik acht de kans groter dat de app niet geoptimaliseerd is voor de lage resolutie van de Mini.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 16-06-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusbloem
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
9292 werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Hoe heb jij het kunnen installeren? QR code via planet android lukt niet, market ook niet met verscheidene zoektermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Nog even gezocht en ik kwam dit tegen:

'Well sort of it is a "lucky shot". Because depending on the developer apps are registered for specific screen resolutions. Now those registered for QVGA will work for sure. But there are many others that are NOT registered correctly (because of developers lazyness etc.) but still work. Those you won't see in the Android Market, but you can still install them manually.'

(afkomstig uit dit topic op een ander forum: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=196406)

Maar hoe zit t met handmatig installeren?

[ Voor 10% gewijzigd door Morgion op 16-06-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zoek maar eens met Google, daar is voldoende over te vinden. Hint: je hebt een .apk nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Vaag, ik had al gezocht naar de apk voor 9292ov, maar kwam toch steeds bij sites die of een QR code hebben of een "download" knop wat eigenlijk alleen je een link stuurt naar je email adres om vervolgens via die link in de market te belanden waar de x10 mini het niet vindt. Het wordt je moeilijk gemaakt om direct ergens een /apk te kunnen downloaden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

toch een kleine kick van mijn vraag: valt het op in dagelijks gebruik dat je minder kleuren ter beschikking hebt? los van de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=196406

Voor een groeiende lijst van apps die wel werken op de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrJ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 01:17:
toch een kleine kick van mijn vraag: valt het op in dagelijks gebruik dat je minder kleuren ter beschikking hebt? los van de resolutie.
Ik kom van een SE K770i dus het valt mij niet op in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de camera, en de flits/LED van de X10 mini (pro). Kan een eigenaar van de X10 mini hier wat over vertellen? De foto's die ik zoal op internet tegenkom zijn zeker niet slecht. Maar ik ben benieuwd hoe de flits het doet. Mijn huidige telefoon (K810) heeft een xenon flash, en hier is het prima foto's in het donker (typische partypics) mee te maken.
Heeft iemand ervaring hoe de flits van de X10 mini het doet? Valt hiermee een beetje fatsoenlijk foto's in het donker mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusbloem
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
Ardjet2174 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:20:
[...]

Hoe heb jij het kunnen installeren? QR code via planet android lukt niet, market ook niet met verscheidene zoektermen.
oke zie nu dat dit niet de "echte versie" van 9292ov. het is slechts een snelkoppeling naar de browser, maar bepaald daarnaast wel je locatie dmv gps, wat misschien nog handig is.

http://9292-ov-gps.softonic.nl/mobiel

Ook ik kan niet alle programma's via de market vinden, soms kan je ze via een omweg toch werkend krijgen.
Download de applicatie met je computer, plaats het in dropbox en open hem op je x10 vanuit de dropbox folder.
Meteen 2 gb extra opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
TrJ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 01:17:
Nee. Heb de "grote" X10 en heb het verschil niet gemerkt. Ja, ten opzichte van mijn broer's Desire zijn de kleuren van de X10 wat minder, maar dat is ook TFT vs AMOLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Iemand had gevraagd of K-9 Mail werkt: prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Lastig lastig

wat zouden jullie doen, de X10 mini voor 233 euro
ofe de SE Elm voor 161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

xon

ehmmm ik ben niet overtuigd als ik kijk in verschillende specs.. dus ook hier maar even:

"heeft de mini (pro) nu wel of geen autofocus op de camera? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Batsu schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:20:
Lastig lastig

wat zouden jullie doen, de X10 mini voor 233 euro
ofe de SE Elm voor 161
dat is toch geinig als je het vraagt in het X10 mini topic ..goh >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X10 mini is een super telefoontje
werkt supersnel , prachtig geluid (ringtones), goede belkwaliteit, de foto's zijn zeer goed (véél beter dan ik had verwacht) en typen gaat ook best wel goed.
Batterij is ook best OK
Eigenlijk de beste telefoon die ik ooit al heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
xon schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:01:
[...]

dat is toch geinig als je het vraagt in het X10 mini topic ..goh >:)
mja klopt maar vroeg me af of er mensen zijn die dezelfde keuze hebben moeten maken of waarom mensen me zouden aanraden voor de X10 mini te gaan (die mn voorkeur heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:00:
ehmmm ik ben niet overtuigd als ik kijk in verschillende specs.. dus ook hier maar even:

"heeft de mini (pro) nu wel of geen autofocus op de camera? "
De Mini heeft autofocus, zojuist geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand soms waar je backgrounds kan vinden voor de x10 mini ?
er staan er wel op zedge etc maar 320*240 geeft geen mooi resultaat als achtergrond (als je maar één widget hebt, moet je 1280x960 als achtergrond gebruiken)
weet iemand welk formaat je best gebruikt voor 2-3 schermen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Zijn er meer mensen die problemen hebben om de mail server van Ziggo te bereiken op de x10 mini ?
Als ik de pop en smtp server instel en vervolgens me mail op probeer te halen dan krijg ik de melding dat de pop server niet te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:49:
Weet iemand soms waar je backgrounds kan vinden voor de x10 mini ?
er staan er wel op zedge etc maar 320*240 geeft geen mooi resultaat als achtergrond (als je maar één widget hebt, moet je 1280x960 als achtergrond gebruiken)
weet iemand welk formaat je best gebruikt voor 2-3 schermen ?
Ik gebruik bijvoorbeeld de zonsondergang foto die al op de telefoon zat ipv de specifieke wallpapers die je in het menu kan kiezen. Het lijkt mij dat een breedbeeld wallpaper van 1920*1080 ook goed "werkt". Bij het instellen van de wallpaper kan je zelf bepalen welk deel van de foto gebruikt wordt door het gele selectie vak te vergroten en te verschuiven. De mate van verschuiven van de wallpaper bij de homescreen gebeurd automatisch door de hoeveelheid aan widgets dat je erop hebt staan.

Kent iemand een goede protection case/sleeve voor de X10 mini? En of er een scherm-folie is dat de capacitieve gevoeligheid niet belemmerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Ardjet2174 op 17-06-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de doos zit een screen protector, ik zelf heb een klein tasje gekocht van Case Logic, wat eigenlijk normaal voor een kleine digitale camera is, maar het past goed voor de X10 mini, is zo'n 5 cm te groot, maja dat geeft niet, de gsm cases waren allemaal veel te groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:57:
In de doos zit een screen protector, ik zelf heb een klein tasje gekocht van Case Logic, wat eigenlijk normaal voor een kleine digitale camera is, maar het past goed voor de X10 mini, is zo'n 5 cm te groot, maja dat geeft niet, de gsm cases waren allemaal veel te groot ;)
Waar heb jij het gekocht dan? Ik bij bol.com. De mini heeft standaard een zwarte achterkant en er zat een grijze en een roze achterkant extra bij. Maar er zit geen screenprotector los in de doos, of je moet het stukje folie bedoelen dat al op de telefoon zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij media markt in belgie
hmmm raar, ik heb enkel een roze cover ontvangen een screen protector (neen niet degene die al op het scherm zat)
ook de zwarte versie gekocht
had liever een grijze cover gehad ipv die roze :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:21:
Bij media markt in belgie
hmmm raar, ik heb enkel een roze cover ontvangen een screen protector (neen niet degene die al op het scherm zat)
ook de zwarte versie gekocht
had liever een grijze cover gehad ipv die roze :/
wat kostte die in belgie bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

257 euro, officiele prijs is 259 (sony center bv)
ik zal proberen vanavond wat foto's te posten genomen met de X10 mini
ik ben nog steeds onder de indruk van de goede kwaliteit van de foto's (en de telefoon in het algemeen !)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46
Ik heb de telefoon van het weekend voor het eerst in het echt gezien, en ik vond hem eigenlijk best wel klein.
Opzich zoek ik dat ook, maar ik wou eerder voor de pro gaan, maar nu zit ik erg te twijfelen.

Een toetsenbord lijkt me wel erg handig voor het versturen van veel smsjes e.d. maar daar wordt de telefoon wel dikker van, en aangezien hij nogal klein is wordt hij daar wel "lomper" van.

Heb nu een Sony Ericsson z610i, een enorm oud simpel toestel dus, maar het formaat bevalt me wel, en een groter formaat lijkt mij niet echt wat.

Wat zouden jullie doen, voor het gebruiksgemak een pro nemen, of om een dunner model te nemen, en voor de normale versie gaan?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
als je veel sms't zou ik toch voor de pro gaan, die is trouwens maar 1mm dikker. wel een tikje groter.
Op http://www.phonearena.com...size-compare-pc_4437.html kan je een size compare doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:55:
257 euro, officiele prijs is 259 (sony center bv)
ik zal proberen vanavond wat foto's te posten genomen met de X10 mini
ik ben nog steeds onder de indruk van de goede kwaliteit van de foto's (en de telefoon in het algemeen !)
thanks!
dan zal ik m bij de foonhouse gaan halen ivm 10% korting bij inruil oud toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even een vraagje, ik ben aan het kijken voor mijn volgende telefoon, en ik twijfel op het moment tussen de Blackberry Pearl 3G en de X10 mini pro.

Ik gebruik nu ook een Blackberry, en gebruik daar 2 gmail adressen voor. Het ene emailadres is echt voor de telefoon, en wordt dmv push meteen op mijn telefoon bezorgd (als sms zeg maar). De andere is pc mail en wordt om het kwartier opgehaald via de gmail app zonder dat er geluid en dergelijke wordt gemaakt bij een nieuw bericht.

Dus mijn vraag voor degenen die de mini al hebben, is dit ook zo in te stellen? Dus gelijktijdig gebruik van 2 gmail adressen op een soortgelijke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Glitch schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:45:
Dus mijn vraag voor degenen die de mini al hebben, is dit ook zo in te stellen? Dus gelijktijdig gebruik van 2 gmail adressen op een soortgelijke manier?
Ik denk dat dit met K9 Mail mogelijk is. Als je het zeker wilt weten, zou je het in de emulator van de SDK kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46
degrgiov schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:33:
als je veel sms't zou ik toch voor de pro gaan, die is trouwens maar 1mm dikker. wel een tikje groter.
Op http://www.phonearena.com...size-compare-pc_4437.html kan je een size compare doen.
Thnx!

Als ik het zo zie dan zijn de verhoudingen van de pro wat beter in mijn ogen..
Dat wordt dus de pro :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Is er geen losse Hyves applicatie te krijgen voor de mini? Zoeken in marketplace geeft 0 resultaat :(

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Nowa schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:45:
Is er geen losse Hyves applicatie te krijgen voor de mini? Zoeken in marketplace geeft 0 resultaat :(
Zou wel eens aan de berperkte schermgrootte kunnen liggen. Dit is dus de voornaamste reden waarom ik waarschijnlijk voor een 'normale' smartphone ga in plaats van voor de mini pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
Meer gebruikers = meer applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hrm, ik dacht eerst dat dit DE telefoon zou zijn, handig formaat enzo. Maar ik lees teveel beperkingen juist door het kleine formaat. :/ Ze hadden de resolutie mogen opschroeven vind ik.. ik had echt dolgraag de mini pro gewild. De andere dat ik gewild zou hebben is Xperia X1, maar dat is geen android.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
De kleinere resolutie zorgt wel voor een snellere interface wat ik in het geval van de mini en de prijs van het toestel wel erg fijn vind. Misschien dat de x8 een hogere resolutie heeft en een betere optie is voor sommige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Trinsec schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:35:
Hrm, ik dacht eerst dat dit DE telefoon zou zijn, handig formaat enzo. Maar ik lees teveel beperkingen juist door het kleine formaat. :/ Ze hadden de resolutie mogen opschroeven vind ik.. ik had echt dolgraag de mini pro gewild. De andere dat ik gewild zou hebben is Xperia X1, maar dat is geen android.
Aha, je vindt het ideale formaat maar toch niet en een resolutie die hoger zou zijn is beter (wordt die niet echt groter van fysiek). En de X1 is een inmiddels uitgelopen toestel dat nog eens zwaar verouderd is ook.

Beetje rare keuzes heb je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Trinsec schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:35:
Welke beperkingen lees en zie jij dan??
Ik alleen het feit dat niet alle adroid applicaties erop zouden willen draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Batsu schreef op zondag 20 juni 2010 @ 09:26:
[...]

Welke beperkingen lees en zie jij dan??
Ik alleen het feit dat niet alle adroid applicaties erop zouden willen draaien..
Dat is de beperking. :) Als ik al mensen in het draadje zie vragen of 'programma X wel zal werken op de mini', dan baart me dat zorgen. Wat als er een specifieke software is dat ik echt wil maar niet gaat werken op dit lage resolutie? Yeah.
Wel grappig, ik gebruik nu een echt verouderd PDA (PC2003 erop) dat 2x zo groot is maar dezelfde resolutie heeft... :P Maargoed, bijna niets werkt erop. Ik gebruik het alleen voor de agenda. Het kan niet eens bellen.
Nickalicious schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:38:
[...]

Aha, je vindt het ideale formaat maar toch niet en een resolutie die hoger zou zijn is beter (wordt die niet echt groter van fysiek). En de X1 is een inmiddels uitgelopen toestel dat nog eens zwaar verouderd is ook.

Beetje rare keuzes heb je dan
Dat staat gewoon los van elkaar. :P Ik had eerst interesse in de X1 gehad maar toch de kat uit de boom gekeken (en vond het wat te duur). Dus ik wachtte gewoon op het volgend toestel met keyboard en dat is de X10.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Trinsec schreef op zondag 20 juni 2010 @ 09:57:
[...]

Dat is de beperking. :) Als ik al mensen in het draadje zie vragen of 'programma X wel zal werken op de mini', dan baart me dat zorgen. Wat als er een specifieke software is dat ik echt wil maar niet gaat werken op dit lage resolutie? Yeah.
Volgens mij werkt er redelijk veel op de x10 mini. Wat wil je erop draaien dan?? Veel developers geven niet aan dat de software die ze gemaakt hebben ook op de mini kan terwijl het in de praktijk geen problemen geeft. Tevens zal Android 2.1 op de mini komen, dan zal er nog meer software op kunnen draaien. Ik vraag me dus af of jouw angst voor beperkingen reel is, aangezien er best veel op draait. Welke specifieke software denk je te MOETEN gaan draaien in de toekomst??

[ Voor 4% gewijzigd door Batsu op 20-06-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag de trotse bezitter van een X10 mini ! Vraagje nu zit er standaard widget bij voor het in en uitschakelen van WiFi , Bluetooth en ehhh GPS neem ik aan en nog 2 welke mij niet duidelijk zijn. Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste