Harman-Kardon Cinefortune 7BQ

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 21:51
Mijn oog is gevallen op een set van Harman-Kardon, namelijk de Cinefortune 7BQ. Dit set bestaat uit de volgende onderdelen:

- AVR138
- DVD28
- HKTS7BQ

Als ik op de website van Harman/Kardon kijk, dan staan geen van deze onderdelen op de website. Komt dit misschien omdat het een samengesteld set is?

En wie heeft er ervaring met dit set?

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Heb je de volgende topics al eens doorgelezen, gaat over exact hetzelfde onderwerp:

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Ja, had het forum al doorgezocht. Ben vooral benieuwd waarom bovenstaande onderdelen niet op de website van Harman-Kardon staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

mvdb1982 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:11:
[...]

Ja, had het forum al doorgezocht. Ben vooral benieuwd waarom bovenstaande onderdelen niet op de website van Harman-Kardon staan...
Omdat het 'oudere' modellen zijn misschien?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Meelobee schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:34:
[...]

Omdat het 'oudere' modellen zijn misschien?
Nee, zijn modellen uit 2008 en op de website staan nog veel oudere modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Discontinued products.. maw uit de productie gehaald. Oudere modellen staan er nog wel op omdat deze nog gemaakt worden.

De site van HK is sowieso beneden de maat.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mistacal schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:04:
De site van HK is sowieso beneden de maat.
True. Als je de manual van de Harman Kardon Cinefortune 7BQ download staan er nog afbeeldingen in van een receiver zonder HDMI. Terwijl de Harman Kardon Cinefortune 7BQ die bij de BCC staat gewoon over HDMI ingangen beschikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Ja, inderdaad.. Jammer, had wel wat meer informatie (zoals handleiding e.d.) willen lezen voordat ik tot aanschaf overga. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Die staat er toch echt wel op hoor.

Handleiding

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Er werd nooit gezegd dat de manual er niet op staat. Het punt is dat in de manual een receiver staat afgebeeld met geen HDMI-ingangen en dergelijke. Terwijl er bij de BCC een Cinefortune 7BQ staat die wel HDMI heeft. Manual is dus wellicht van een verouderde versie, of bij de BCC staat er een andere receiver aan vast geknoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Staat er zeker op, maar is inderdaad niet actueel....

Verder zijn de meeste reviews die ik gevonden heb positief.

Nog 1 nachtje over slapen en dan denk ik toch maar gaan halen. :D

Bedankt voor de reacties...

[ Voor 33% gewijzigd door mvdb1982 op 26-02-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zou toch wel eerst langs een winkel gaan om te kijken hoe het nu precies zit. Want al zit er wel HDMI op dan weet je dus nog steeds niet of het een receiver is met HDMI Switching of HDMI Processing. Ik denk met het eerste aangezien de AVR 155 dat ook heeft en de AVR 138 is een "minder" model. Kan toch iets zijn waar je in de toekomst spijt van kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik heb het nog niet langs zien komen. Maar ik zou Ipv van de 7BQ speakerset voor de HKTS 11 speakerset gaan. Zelf ook de 7BQ gehad en nu de HKTS 11, naar mijn mening een erg groot verschil. Een veel voller geluid naar mijn mening.

Hierbij moet wel gezegd worden dat ik mijn keuze voor het set gebaseerd heb op films kijken. Niet op muziek, al gaat dat ook heel goed..

Wil je zo goedkoop mogelijk een HK setje kun je zeker voor een mooie aanbieding gaan zoals de BCC en Mediamarkt hebben naar mijn mening. Maar zoals hier wordt gezegd: Eerst goed uitzoeken. Vraag je daarnaast aan wat je met het setje gaat doen, vrienden hebben het ook gekocht omdat "ik het had". Dat is een duur grapje als je er niets anders dan showen mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Heb net even naar de Mediamarkt gebeld en het set staat daar. Ga er zo naar toe om te luisteren... Ben erg benieuwd.

Update komt eraan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Ok, ondertussen het set aangeschaft. Ben er zeer tevreden mee. :)

Heb nog wel een vraagje.

Heb een JVC LT-26A80SU TV en zou graag het geluid over het surround set willen hebben...

Heb me rot gezocht, maar kan geen oplossing vinden.

De DVD-Speler is met een HDMI 3.1 kabel verbonden naar de TV.

Wie o wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De tv heeft volgens de specificaties een "line out". Moet je alleen even kijken op de achterkant/zijkant van de tv of dit een line-out is in de vorm van een 3,5mm jack voor een hoofdtelefoon of twee maal RCA.

Via deze uitgang zou je dan een kabel kunnen leggen naar één van de ingangen van de Harman Kardon AVR138.

Durf ook niet met zekerheid te zeggen hoe je alles het beste aan zou kunnen sluiten aangezien het dus via internet niet duidelijk is wat voor ingangen de Harman Kardon allemaal heeft. Maar wil je geluid van de tv over de surround omdat je dan geluid van afgespeelde DVD's over de set hebt of gewoon voor (analoge) tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
FeaR1986 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:55:
De tv heeft volgens de specificaties een "line out". Moet je alleen even kijken op de achterkant/zijkant van de tv of dit een line-out is in de vorm van een 3,5mm jack voor een hoofdtelefoon of twee maal RCA.

Via deze uitgang zou je dan een kabel kunnen leggen naar één van de ingangen van de Harman Kardon AVR138.

Durf ook niet met zekerheid te zeggen hoe je alles het beste aan zou kunnen sluiten aangezien het dus via internet niet duidelijk is wat voor ingangen de Harman Kardon allemaal heeft. Maar wil je geluid van de tv over de surround omdat je dan geluid van afgespeelde DVD's over de set hebt of gewoon voor (analoge) tv kijken?
Klopt, zit een 3,5mm jack aan de zijkant van de tv. In de handleiding staat op pagina 10 de aansluitingen van de receiver vermeld.

Het geluid van de dvd-speler gaat al over het surround. Wil graag het geluid van de TV over de speakers van het surround set hebben. Hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mvdb1982 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:01:
[...]Klopt, zit een 3,5mm jack aan de zijkant van de tv. In de handleiding staat op pagina 10 de aansluitingen van de receiver vermeld.

Het geluid van de dvd-speler gaat al over het surround. Wil graag het geluid van de TV over de speakers van het surround set hebben. Hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb?
DVD-speler dus gewoon verbonden met een optische of digitale coaxkabel, want dan is het goed: gewoon netjes 5.1 digitaal geluid. Kon het niet helemaal uit je verhaal opmaken en weet ook niet alle ingangen van alle receivers die te krijgen zijn ;)

TV dan met een dergelijke kabel (3,5mm jack naar RCA male stereo) aansluiten op één van de ingangen van de AVR 138. Ingangen als CD IN, Video 1 In, Video 2 In, etc. En dan dat kanaal instellen als je tv wilt kijken met geluid over de surround set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Ok, bedankt voor je reacties... Ga er vanmiddag eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

En... nog gelukt of nog ergens op vast gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
FeaR1986 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:07:
En... nog gelukt of nog ergens op vast gelopen?
Ja, is helemaal gelukt. :) Enige nadeel is dat de koptelefoonaansluiting aan de zijkant van de TV zit. Dus zie ik een kabel lopen. (Heb een hekel aan zichtbare kabel) :D Maar mag verder zeker de pret niet drukken. ;)

Bij mijn vorige set (Philips, type weet ik even niet uit mn hoofd) zat een Scart-in optie. Jammer dat deze optie niet in dit set zit. :P

Nogmaals bedankt voor je reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nadeel van dergelijke tv's is dat het veelal pc-schermen met een tuner zijn en dan zitten niet alle opties er op.
Wat je nog zou kunnen proberen is om een scart-blokje te kopen, deze op output te zetten en dan daar de set op aan te sluiten. Sommige tv's kunnen audio out via scart bieden namelijk. Maar niet alles tv's doen dat meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
FeaR1986 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:02:
Nadeel van dergelijke tv's is dat het veelal pc-schermen met een tuner zijn en dan zitten niet alle opties er op.
Wat je nog zou kunnen proberen is om een scart-blokje te kopen, deze op output te zetten en dan daar de set op aan te sluiten. Sommige tv's kunnen audio out via scart bieden namelijk. Maar niet alles tv's doen dat meer tegenwoordig.
Ok, dat wist ik niet. TV is al wat ouder. Ga zo'n scart-blokje maar eens proberen. Voor nu is het in ieder geval geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mvdb1982 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:13:
[...]Ok, dat wist ik niet. TV is al wat ouder. Ga zo'n scart-blokje maar eens proberen. Voor nu is het in ieder geval geregeld. :)
Al dat analoge spul is gelukkig niet zo duur, dus je kan redelijk makkelijk experimenteren met wat nu wel of niet werkt. Overigens is het niet zeker dat het met SCART-Out dus werkt. Want mijn Philips tv doet ook niets via de SCART. Maar aan de andere kant, die tv heeft wel dubbele audio-uitgangen dus het is ook niet nodig.

Pagina: 1