Harman Kardon Cinepower 7BQ

Pagina: 1
Acties:
  • 2.540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.store.nl/homec...man_Kardon_Cinepower_7BQ/

Heeft iemand ervaringen met deze home-cinemaset ?
Of is het beter enkel de versterker en/of dvd-speler van Harman Kardon apart te nemen en er betere luidsprekers op aan te sluiten ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Je linkje werkt niet.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, sorry, nu doet hij het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een mooie set hoor, ik heb een paar keer beluisterd. Het is geen kef of b&w maar wel net eronder qua niveau. Zeker beter dan elk sony, philips setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Enige nadeeltje van die dvd speler is dat hij soms wat moeite heeft met gekopieerde dvd's...
iig, das het enige nadeel dat ik zelf tot nu toe ben tegengekomen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien toch beter dan om de receiver apart aan te kopen met andere dvd-speler en andere luidsprekers ?
Ik ben al naar enkele winkels gaan kijken maar nergens viel deze set te beluisteren, daarom dat ik even de vraag hier stel.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:12:
Misschien toch beter dan om de receiver apart aan te kopen met andere dvd-speler en andere luidsprekers ?
Ik ben al naar enkele winkels gaan kijken maar nergens viel deze set te beluisteren, daarom dat ik even de vraag hier stel.
bij bcc en mediamarkt staat hij altijd! Alleen heb je dan geen goede verkoper! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch gewoon een AVR145 receiver? Kun je gewoon naar de Mediamarkt gaan (toevallig heb ik deze receiver enkele weken geleden beluisterd in de MM in Utrecht). Ook kun je bij RAF of Stafhorst langs gaan, daar staat hij ongetwijfeld ook.

Ik heb overigens de AVR135 gekocht, omdat ik daar ruim voldoende aan had qua vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Mooie set idd. Zeker voor het geld.

Voor dit geld heb je geen losse receiver met boxen met dezelfde kwaliteit als bij deze set.
Als je alleen maar muziek wilt luisteren dan zou je nog kunnen overwegen om een losse stereo versterker met 2 zuilen te kopen, maar voor ht gebruik is deze zeker zeer geschikt.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:22
Het voordeel van de set is dat je gewoon goedkoper uitbent dan dat je alles los moet aanschaffen. Zoals hier al eerder vermeld is het geluid zeker beter dan wat iedere Sony / JVC of Philips set weet neer te zetten.

Het is eigenlijk een van de instapversterkers van Harman Kardon (AVR 135), die qua vermogen net iets meer heeft dan de nieuwe AVR132 en 1 kanaal meer.

Voor de luidsprekers die bijgeleverd zitten, meer dan genoeg. Voor 2 niet al te zware zuilluidsprekers voor ook meer dan genoeg. Voor het wat zwaardere werk (KEF IQ7, IQ9) te licht, dan gaat de AVR 135 slordiger klinken dan andere versterkers (ook van zijn prijsklasse, bijvoorbeeld Marantz SR4001)

Voor het geld (899 euro zag ik hem staan bij MM Eindhoven) kun je zelf door los samen te stellen niet beter zelf samenstellen. Vaak is de luidsprekerset het grootste euvel qua prijs, want een betere set is of de HKTS 11 of KEF 2000.5 (die al snel meer dan 600 euro kost).

Is dit je budget en ben je niet van plan zware voorluidsprekers te gaan gebruiken, heb je een goede set op het oog! :)
Wil je wel zware voorluidsprekers gebruiken misschien het budget iets verhogen en kijken naar andere merken, aangezien (ik persoonlijk) Harman Kardon in zijn instapregio surround niet goed genoeg vind voor het zwaardere werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=28244694,noline]Het is eigenlijk een van de instapversterkers van Harman Kardon (AVR 135), die qua vermogen net iets meer heeft dan de nieuwe AVR132 en 1 kanaal meer.
Het is de AVR 145 geloof ik ;)
En deze set moet bij mij niet voor het zwaardere werk dienen, enkel voor een goede surround-weergave bij het bekijken van films, en daar is hij blijkbaar goed geschikt voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:01:
[...]

Het is de AVR 145 geloof ik ;)
En deze set moet bij mij niet voor het zwaardere werk dienen, enkel voor een goede surround-weergave bij het bekijken van films, en daar is hij blijkbaar goed geschikt voor :)
Hmm apart. Bij de MM stond een complete zwarte set, met ook een zwarte versterker en DVD speler en dat was de AVR 135. Al die paketten van Harman...pff.

Weergave voor films? Erg goede set daarvoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hey!

Ik heb deze set:
- AVR 145
- DVD 27
- HKTS 7 (speakers + actieve subwoofer)
- iPod Bridge
en de HKFS2 zuiltjes, allemaal in het zwart

Erg strak geluid.. ik vind het echt een topding!! Ik heb me xbox360, dvd27 + samsung digitale hd decoder erop zitten met optical en werkt allemaal prima. Me xbox360 zit ook via de component aangesloten van de avr. Met de juiste kabels (niet die erbij zitten) heb je strak beeld.

nu de universal remote nog aan de praat krijgen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Toevallig bij een kennis gehoord. Het geluid is echt ontzettend goed. Ik stond perplex eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:01:
Enige nadeeltje van die dvd speler is dat hij soms wat moeite heeft met gekopieerde dvd's...
iig, das het enige nadeel dat ik zelf tot nu toe ben tegengekomen ;p
Ik weet dat het een redelijk oud topic is, maar wil hier nog eventjes op reageren.
Heb zelf de zwarte set (AVR135, DVD27 en de HKTS11), maar heb totaal geen problemen met zelf gemaakte dvd's.
Ook aangeleverde dvd's doet hij niet moeilijk over, erin leggen, dicht en draaien maar :)
zenith schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:14:
hey!

Ik heb deze set:
- AVR 145
- DVD 27
- HKTS 7 (speakers + actieve subwoofer)
- iPod Bridge
en de HKFS2 zuiltjes, allemaal in het zwart

Erg strak geluid.. ik vind het echt een topding!! Ik heb me xbox360, dvd27 + samsung digitale hd decoder erop zitten met optical en werkt allemaal prima. Me xbox360 zit ook via de component aangesloten van de avr. Met de juiste kabels (niet die erbij zitten) heb je strak beeld.

nu de universal remote nog aan de praat krijgen.... :)
Ik heb op de coaxial digital de UPC mediabox zitten en de DVDspeler. Verder schakel ik via component de dvd en Wii met de televisie (40" Samsung).
Ook ik ben nog bezig met die AB af te stellen, maar dat heb ik al opgegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb op de coaxial digital de UPC mediabox zitten en de DVDspeler. Verder schakel ik via component de dvd en Wii met de televisie (40" Samsung).
Ook ik ben nog bezig met die AB af te stellen, maar dat heb ik al opgegeven :P
Ik schakel de dvd en de xbox360 via de component, wel vervelend dat de monitor out (het menu van de avr) alleen via s-video wil. Nu kan ik dat gelukkig allemaal kwijt op de me tv maar toch.

Laat even weten of het jou lukt met die afstandsbediening. Ik probeer me Samsung LCD 86BD te programmeren maar bij stap 1 loop ik al de mist in. Ik doe het toch echt goed, in de manual staat dat je vid3 op de remote bij wijze van spreken 3 seconden ingedrukt moet kunnen houden en dat dan het ezset ledje amber wordt. Er gebeurd geen ene fluit.... :(

Ik denk niet dat dit gaat lukken.. wel erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
€999,- heb je de avr245(hdmi) / dvd37 (hdmi) en hkts7bk

Alleen heb je er dan geen vloerstaanders bij,. maar die zijn €99,- per 2.

Veel plezier met zoeken, hij staat bij mij op het werk, maar aangezien ik geen goede verkoper ben volgens reactie in dit topic :+ zoek je maar uit welke van de 2 het is)

(cinefun7 is de naam van die set)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die AVR245 sinds een week of twee en het is echt genieten van mijn muziek : met deze versterker hoor ik gewoon riffs en instrumenten die mijn ouwe Pioneer verzoop in een brouwsel van kleffe klanken.
Minder goeie ervaringen heb ik met the bridge : als ik een song beluister en dan op zoek ga naar een andere groep of song, dan lukt het scrollen wel maar als ik dan de groep selecteer dan krijg ik de boodschap 'Please wait'. En dan is het game over : de song speelt voort maar de Ipod schakelt niet over naar de volgende plaat.
Ter info : mijn Ipod is een 60GB Video met ongeveer 5000 songs.
Iemand een oplossing voor dit probleem ?
Pagina: 1