Harman Kardon Cinefortune 7BQ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben opzoek naar een goede complete 5.1 set. Nu is mijn oog gevallen op de Harman Kardon Cinefortune 7BQ. Ik ben altijd zeer gecharmeerd geweest van HK en zeker nu ze de laatste update hebben gedaan aan het uiterlijk van de apparatuur. De overgang van blauw naar de witte kleur achter de volumeknop bijvoorbeeld maar ook de wat donkere fronts vind ik erg mooi.

Nu heb ik al heel wat gezocht op diverse sites maar kom eigenlijk alleen prijsvergelijkers tegen. Nu kan ik me voorstellen dat misschien iemand op dit forum enige ervaring heeft met de set en deze misschien wil delen? De set bestaat uit de AVR138 versterker, DVD28 DVD speler en de HKTS 7BQ speakerset.

Foto
Afbeeldingslocatie: http://www.besthomecinema.nl/images/cinefortune7_1.jpg

Omschrijving
• All-in-one system that includes A/V receiver, DVD player and loudspeakers
• High-current amplification
• Dolby Pro Logic® II
• Logic 7®, 5.1
• DTS®
• HDMI 1.1 output
• HDTV-ready component video
• Triple-crossover
• MP3 and WMA playback
• DivX® Ultra video playback
• Progressive-scan
• 100-Watt active subwoofer

Specificaties
Power
• 30W x 5 into 8 ohms, 20Hz – 20kHz, at <0.07% THD, with all channels driven simultaneously
• High-current (±25 amps), ultrawide-bandwidth (10Hz – 100kHz) amplifi er design
• 100-Watt bass-refl ex active subwoofer with 10“ driver
Surround Processing
• Dolby® Digital surround decoding using advanced Cirrus Logic® CS 49510 32-Bit DSP processor
• Full suite of DTS modes
• Dolby Pro Logic II (Movie, Music and Game modes) surround sound
• Harman-exclusive Logic 7 Cinema and Music surround sound processing in 5.1 channels
• Five-channel Stereo, Hall and Theater surround modes
• 192kHz/24-Bit DACs
Connectivity
• Two assignable, wide-bandwidth (100MHz), HDTV-ready component video inputs and one output
• Subwoofer output for direct connection to a powered subwoofer
• DVD playback upscaled to 720p with HDMI 1.1 output for single-wire connections
• DVD-Audio playback with full bass management
• Four A/V inputs with S-video, plus two audio-only inputs
• Six-channel-direct inputs for use with external surround decoders
• Convenient front-panel audio/video input with S-video for use with video games or portable players
• Six digital inputs (two optical and two coaxial on rear panel, and one optical and one coaxial on front-panel)
Ease of Use
• A/V Sync Delay adjustable for each input
• FM stereo/FM/AM tuner with 30 presets and direct-access tuning
• Triple-crossover bass manager
• Wide range of low-frequency crossover points (40Hz, 60Hz, 80Hz, 100Hz, 120Hz and 200Hz) available
• Programmable power-up volume
• Seven-device, preprogrammed system remote control
• MP3 and (HD) JPEG fi les played simultaneously; ID3 v1 tag support and thumbnail search
• Windows® WMA v8 and v9 audio fi les and DivX® video playback
• Wall-mount capability for satellites; HTFS 2 fl oor stands optional
• Subwoofer trigger and Music sense to control subwoofer on/off
• Four-speed smooth scan and slow motion, program playlist, random, repeat play (one track, one CD or A-B)

(Specs en foto even schaamteloos gekopieerd van besthomecinema.nl, heb verder niets met deze site.)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Misschien kun je een beetje meer toelichten wat je nou eigenlijk wil? Je vraagt naar ervaring met deze set. Oke maar wat wil je dan weten? Wat vind je belangrijk? Waar twijfel je aan? Zijn er nog andere sets waar je oog op zijn gevallen?
Het enige wat ik er tot nu toe uit op kan maken is dat je looks heel erg belangrijk vind.

Maar je zult toch denk ik een beetje constructiever te werk moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Wat ik wil? Ik wil graag horen hoe deze speakers zich houden ten opzichte van bijvoorbeeld een set met echte zuilspeaker (ala Kef) ik ben bang dat deze set door de kleine speakers wat hol/licht/schel gaat klinken. Over de versterker heb ik minder twijfels omdat HK toch een goed merk is. Uiteraard zijn er natuurlijk ook nog de verhalen over de slechte DVD spelers van HK.

Set gaat gebruikt worden icm. een panasonic 42px80 welke in een huiskamer staat van ~ 30m^2. Ik zou dus graag ervaringen horen van mensen die ook een dergelijke 7BQ speakerset hebben of deze goed bij de versterker past. Budget technisch is 700 euro wel maximaal voor een dergelijke set, maar als er veel negatieve ervaringen zijn kan ik ook gaan kijken naar andere sets. Juist omdat er van deze set zo weinig te vinden is post ik mijn vraag hier dus.

[ Voor 6% gewijzigd door EntonoX op 09-11-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat die satellietjes in een ruimte van 30m2 gaan verzuipen. Verder ziet die set er goed uit, al is 't jammer dat 'ie alleen HDMI 1.1 ondersteunt en geen 1.3a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:51:
Ik vermoed dat die satellietjes in een ruimte van 30m2 gaan verzuipen. Verder ziet die set er goed uit, al is 't jammer dat 'ie alleen HDMI 1.1 ondersteunt en geen 1.3a.
Hoe moet ik dat zien? dat ze niet groot genoeg zijn om een beetje redelijk geluid te produceren in deze ruimt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ikzelf heb een AVR255 van HK en heb daar een vraagje over. Ik heb meer dan voldoende ingegangen (zou eruit zien als ik dat vol krijg:) ) maar ik mis wat sources in mijn lijst. Als ik naar mijn opties ga (avr knop) en ga dan naar Select source (of setup source whatever) zie ik daar een lijst me al mijn sources. Kan ik er hier een aan toevoegen? Bijvoorbeeld een tweede game source? (heb al een tijdje een WII en nu een xbox 360 erbij)

Thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:51:
Ik heb een HKTS11BQ set bij me AVR255 en das meer dan genoeg voor een ruimte van 30M2:) Die zet je echt niet open!

Volgens mij scheelt het qua vermogen niet zo gek veel met de 7BQ maar weet dat niet uit me hoofd.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
de 7BQ heeft een 100Watt subwoofer, de 11 serie heeft dacht ik 200watt sub. De Sub ben ik ook niet bang voor, meer voor de surround speakers. Ik denk dat ik zelf ong 70/50 verhouding heb tussen muziek en dvd. dus muziek is belangrijker voor mij.

Nu vraag ik me dus af of er ook setjes zijn met b.v. twee zuil speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor die 700 euro iets gaan samen stellen op marktplaats, Die harman kardon staat er ook wel op voor de helft en het werkt exact hetzeflde. S

peakers zou ik wat groter nemen want die satelieten klinken doorgaans nogal schel en iel. De subwoofer moet hier dan al het zware werk doen waardoor het een leuk bonkfestijn wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Daar was ik ook al een beetje bang voor. Ik ga eens rondkijken of ik los een leuk setje kan samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
ik heb zelf zowel de HKTS7 als de 11 geluisterd, en het verschil tussen die 2 is al heel erg duidelijk...vervolgens ging ik luisteren naar de Infinity Primus HCS en deze gaf echt een veel warmer en mooier geluid (vind ik). Tevens zijn de speakers niet al te groot, wel wat groter dan de HK's, maar als je geen zuil speakers wil hebben is dit een goed alternatief.

Op internet zijn ze al voor een redelijke prijs te vinden en ik zou daar eens naar kijken. In combinatie met een Onkyo TX sr-606 zoals ik het heb kan je het tegenwoordig voor een goede prijs krijgen. Maar vooral zelf gaan luisteren naar de verschillende boxen etc.

succes!

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Dank voor de tip! Eigenlijk zou ik het liefst voor de voorspeakers wel zuilen willen hebben. Ik vind alleen nergens een set met daarin wat stevige zuilen. Zo`n set zal je dus zelf moeten samenstellen neme ik aan.

Ik zal eens naar die infinity speakers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
je moet ze in ieder geval ook eens zelf gaan luisteren. de Media markt enz zal m wel hebben staan.
Wat dacht ik wel een 'probleem' was bij de nieuwe instap HK receivers is dat ze geen audio over HDMI kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
hondapower schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:12:
je moet ze in ieder geval ook eens zelf gaan luisteren. de Media markt enz zal m wel hebben staan.
Wat dacht ik wel een 'probleem' was bij de nieuwe instap HK receivers is dat ze geen audio over HDMI kunnen verwerken.
Ook dat, HK uit deze set ondersteund alleen HDMI 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EntonoX schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:34:
[...]

Ook dat, HK uit deze set ondersteund alleen HDMI 1.1
Weet je ook waar je dit kan vinden? En vooral hoe ik ergens een pagina kan vinden met informatie van Harman Kardon over deze receiver? Aangezien zij dit model niet op de site hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Weet je ook waar je dit kan vinden? En vooral hoe ik ergens een pagina kan vinden met informatie van Harman Kardon over deze receiver? Aangezien zij dit model niet op de site hebben.
Zeker weten?

http://www.harmankardon.c...1D13C42A42338289A&#active

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Waar ik werk verkopen we hem best veel. Ze klinken zeker niet onaardig en de sub produceert een mooi laag. Grootste nadeel vind ik de gebrekkige HDMI en de kleine luidsprekers.

Ga liever voor een setje van bijvoorbeeld kef met een losse versterker (bijvoorbeeld een mooie Denon,onkyo)

Ze presteren wel een stuk beter dan die setjes van bijvoorbeeld Sony (Philips,enz)

Je kan gerust eens ( komen ) luisteren...

[ Voor 18% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-06-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze set ook thuis staan. Ik ben er zeer tevreden over. Het heeft voldoende aansluitingen en klinkt super in de huiskamer (ca. 36m2). Als je 'm echt lostrekt, zul je voor flink wat overlast zorgen :)

De sub kast is wat lomp, maar maakt door de 10" speaker een indrukwekkend laag geluid met een flink bereik. De 30 watt speakertjes zijn wat klein, maar produceren een mooie heldere surround. Ik denk dat dit voor de prijs een mooie combinatie is.

Let wel dat het in de winkel heel anders klinkt (minder mooi in mijn opinie) als in een huiskamer. Vandaar dat er ook steeds meer luisterruimtes worden gecreerd in de winkels. Zelfs dit wijkt nog af van een thuisbeleving. Verder heeft de inrichting van je huiskamer ook invloed (veel objecten in kamer, heb je vloerbedekking of parket etc.).

Uiteraard kun je, later als je de surroundspeakers zat bent, er altijd andere achter hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Mijn advies;

Voor dat bedrag 2e-hands kopen. Marktplaats stroomt er van over.

Als je toch naar sattelieten wil kijken neem dan ook eens in overweging:

* Mordaunt short Genie
* Kef 2.005.2 // kef 2005.3
* Kef 3005 / 3005se (wel buiten budget)

Maar het belangrijkste is zelf ergens te luisteren, uiteindelijk gaat het er niet om wat wij ervan vinden, of wat de specificaties zijn. jouw oren bepalen of het mooi klinkt.
Pagina: 1