Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
[ Voor 35% gewijzigd door donny007 op 09-04-2010 14:51 ]
/dev/null
Windows Update kwam bij mij niet met meldingen dat ie drivers had. Wel updates, maar zag er niets tussenstaan van videokaart drivers. Ik post straks eerst wel even een DXDIAG screenshot hoe die eruit ziet na de installatie met de Dell dvd.Gebruik als 1e de drivers van Windows update, als die nou prima werken......
@donny007 ik wil jou wallpaper

HOI.
Zoiets dacht ik ook aan, of misschien een andere kaart erin dan erin hoort te zitten? Windows installatie is bijna klaar, zal dan even kijken welke BIOS ik nu heb (volgens mij al wel de nieuwste).Zou het misschien kunnen zijn dat de pc? Zijn Graphics card niet goed herkent? Omdat 2 configs bij dxdiag bij hem een rare output geven en windows update ook niets ziet. Wellicht een bios update?
Dacht dat het nu is dat je een zwarte achtergrond krijgt, met witte letters rechts onder in, welke versie en dat het niet legaal is.donny007 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:33:
[...]
Ja dat kan, na 30 dagen stopt hij ermee, je kunt proberen of de code onder je batterij nog werkt.
Na 30 dagen gaat hij iedere 2 uur uit dacht ik, of was dat de beta nadat hij verlopen was?
Elke keer dat je op start krijg je een scherm, dat je geen legale versie hebt. En dat je schuldig maakt aan ..... (ben ik even kwijt).
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Hm, ik kreeg geen enkele melding, hoefde geen code in te voeren. Alles ziet er normaal uit, en er staat dat Windows geactiveerd is. DXDIAG zegt "HD4500 series".T-Rhidon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:21:
[...]
Dacht dat het nu is dat je een zwarte achtergrond krijgt, met witte letters rechts onder in, welke versie en dat het niet legaal is.
Elke keer dat je op start krijg je een scherm, dat je geen legale versie hebt. En dat je schuldig maakt aan ..... (ben ik even kwijt).
Edit: ben nu de driver via Windows Update aan het downloaden en installeren.
Edit2: nog steeds artifacts. Voor de zekerheid nog even opnieuw opstarten en testen, daarna Dell bellen. BIOS versie = A04, da's de laatste.
[ Voor 16% gewijzigd door jacobras op 09-04-2010 15:34 ]
/dev/null
Edit: of bel ik gewoon dit nummer: http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs ? Oh nee, dat is Verkoop.
Edit2: ik bel wel dat Inspiron nummer
[ Voor 24% gewijzigd door jacobras op 09-04-2010 15:43 ]
HOI.
bel naar welk nummer? eh...Hulp nodig? Klik hieronder op het pictogram Chatten of bel naar
Ik hoor snel achter elkaar korte piepjes ("tuut"), en nu hoor ik mijn echo, dat is vast niet goed?
[ Voor 41% gewijzigd door jacobras op 09-04-2010 16:00 ]
jacobras schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:58:
Ook leuk, na 12 minuten wachten horen dat je verkeerd bent doorverbonden.

Altijd leuke muziekjacobras schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:55:
Hm, dacht na 9,5e minuut eindelijk een ander liedje te krijgen, maar nee hoor

EDIT:
Oke je hebt het antwoord al gepost voor ik mijne had verzonden. Nog een keer bellen maar?
[ Voor 17% gewijzigd door T-Rhidon op 09-04-2010 16:01 ]
Overzicht:
Poging 1, 16 minuut 8 seconden: niets opgeschoten
[ Voor 39% gewijzigd door jacobras op 09-04-2010 16:02 ]
- Ho wacht ff, net werd ik verkeerd doorverbonden!
"Ach, wat jammer nou"
- ?! Begon ie een heel verhaal over technische problemen vandaag, x duizend medewerkers, en ik zou direct doorverbonden worden. Zit nu weer naar 't muziekje aan 't luisteren...
Heb nu iemand aan de lijn
Slecht voorbereid op het gesprek, nu moet ik naar de wc

[ Voor 32% gewijzigd door jacobras op 09-04-2010 16:19 ]
/dev/null
Edit: hij is nu overleggen (2e x), muziekje wordt vervelend...
Hij kon niet meekijken op de Microsoft site, die wordt door Dell geblokkeerd
[ Voor 79% gewijzigd door jacobras op 09-04-2010 16:27 ]
Check, al gedaan.Zeg dat je laatste drivers ook van ATI site hebt gedownload.
Grapjas, dat was 't eerst wat ik natuurlijk intypte. Klik voor de grap de eerste link eens aan, wordt je doorgestuurd naar DirectX 11 pagina.Hier
Mailen met wie?Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:37:
Wat zeg je ervan om te mailen?
Tja, dat wilde zijn baas nou eenmaal...ander spel...

Was het in 't NL of het Engels te doen? En dat nummer was hopelijk toch gratis (als je daar een uur mee moet bellen...).jacobras schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:58:
Zo, 53:49 minuten later nog geen oplossing. Erg aardige gast aan de lijn. Hij moest van zijn supervisor vragen of ik een ander spel kon probeeren, dus ben nu CoD Modern Warfare 2 aan het installeren, en daarna nog even Fallout. Maandag bel ik hem weer (heb z'n naam), dan bespreken we 't verder. Hij kan nu toch niets regelen, omdat 't bijna weekend is.
Gesprek was in Nederlands. Nummer was een 020 nummer, dat lijkt me niet gratis...Was het in 't NL of het Engels te doen? En dat nummer was hopelijk toch gratis (als je daar een uur mee moet bellen...).
Dell past de drivers van ATI aan alleen zijn de drivers dan wel specifiek voor een bepaalde soort laptop/desktop. Hierdoor kunnen ze ook het type helemaal vastleggen zonder dat er een extreem lange lijst aan videokaarten in de configuratie staat.
Dat je artifacts krijgt kan verschillende dingen betekenen:
-geheugen/gpu defect (dit kan met assembleren gebeuren)
-laptop te warm
-fouten in de drivers (zelfs de nieuwste drivers kunnen fouten bevatten)
Wil je er zeker van zijn dat het niet je drivers zijn dan kun je 3D mark vantage downloaden, deze haalt het uiterste uit je videokaart en zou geen artifacts moeten vertonen. In een aantal winkels testen ze op deze manier of een videokaart defect is of niet.
Ps mijn excuses als dit al besproken is, ik heb maar ongeveer 3 pagina's terug gelezen.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik moest van de medewerker ook mijn virtuele geheugen op 10.000MB zetten, om te kijken of dat zou helpen.Dat je artifacts krijgt kan verschillende dingen betekenen:
-geheugen/gpu defect (dit kan met assembleren gebeuren)
-laptop te warm
-fouten in de drivers (zelfs de nieuwste drivers kunnen fouten bevatten)
Bedankt voor de tip, dat ga ik proberen.Wil je er zeker van zijn dat het niet je drivers zijn dan kun je 3D mark vantage downloaden, deze haalt het uiterste uit je videokaart en zou geen artifacts moeten vertonen. In een aantal winkels testen ze op deze manier of een videokaart defect is of niet.
Het virtueel geheugen zal niets uit maken, het gaat om het fysieke geheugen van de videokaart welke mij defect lijkt. Dit merk je niet in windows omdat daar niet veel van gebruikt wordt. Pas als je een spel gaat spelen dan worden er allerlei textures in het geheugen geladen en worden hier bewerkingen op uitgevoerd om ze in 3D weer te geven.jacobras schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:59:
Ik moest van de medewerker ook mijn virtuele geheugen op 10.000MB zetten, om te kijken of dat zou helpen.
Bedankt voor de tip, dat ga ik proberen.
Het kan dus zijn dat er fouten ontstaan bij het opslaan/uitlezen van het geheugen (dan is het geheugen van de videokaart dus defect) of bij het bewerken van de gegevens in het geheugen (dan is de gpu dus defect). Hoe hoger de instellingen, hoe meer videogeheugen je gebruikt en hoe meer berekeningen er uitgevoerd moeten worden door de videokaart.
Het virtueel geheugen geeft aan dat als je geheugen van de laptop vol is, dan mag hij de rest van de hardeschijf af halen (wat dus langzamer is). In jou geval verwacht ik niet dat je geheugen zo snel vol is.
Nog even iets, als het goed is word je laptop ook met een diagnostic partitie geleverd. Deze start je in de meeste gevallen bij dell op door de laptop aan te zetten en dan bij het opstartscherm van de bios (waar het logo van de laptop in verschijnt) op F12 te drukken, iets erna krijg je een menu waarin je als het goed is Diagnostics kunt kiezen. Deze kun je ook helemaal laten doorlopen en dan worden er ook verschillende dingen getest. Voor zover ik weet wordt de videokaart hierin maar zeer beperkt getest (ik kan me erin vergissen). Als deze test een fout aangeeft (buiten dat hij zegt dat er geen cd in de drive zit) dan weet je 100% zeker dat je de laptop ter reparatie kunt aanbieden. De 3D mark vantage test is ook prima om uit te voeren.
Overigens las ik ook nog ergens iets over het herinstalleren van windows 7, als je de originele dell windows 7 installeert op de dell laptop dan is deze al direct geactiveerd en heb je geen serienummer nodig. Dit werkt voor alle recente dell laptop's en desktops welke met windows 7 geleverd kunnen worden. Je hoeft je dan dus geen zorgen te maken dat die na 30 dagen niet meer werkt. Dit kun je controleren door te klikken op het start icoontje, vervolgens rechts klikken op Computer en dan eigenschappen te selecteren. Hierna scroll je naar beneden en dan zal daar staan: Windows is geactiveerd (met een dell logo aan de rechterkant iets erboven).
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik heb mijn harde schijf geformatteerd, maar heb Dell Diagnostics op een cd gebrand. De tests gaven geen problemen aan... (Memory test en System test: video).Nog even iets, als het goed is word je laptop ook met een diagnostic partitie geleverd. Deze start je in de meeste gevallen bij dell op door de laptop aan te zetten en dan bij het opstartscherm van de bios (waar het logo van de laptop in verschijnt) op F12 te drukken, iets erna krijg je een menu waarin je als het goed is Diagnostics kunt kiezen. Deze kun je ook helemaal laten doorlopen en dan worden er ook verschillende dingen getest. Voor zover ik weet wordt de videokaart hierin maar zeer beperkt getest (ik kan me erin vergissen). Als deze test een fout aangeeft (buiten dat hij zegt dat er geen cd in de drive zit) dan weet je 100% zeker dat je de laptop ter reparatie kunt aanbieden. De 3D mark vantage test is ook prima om uit te voeren.
Ja, oké, maar die mag ik niet gebruiken (heb refund aangevraagd omdat ik zelf een Windows 7 licentie heb).Overigens las ik ook nog ergens iets over het herinstalleren van windows 7, als je de originele dell windows 7 installeert op de dell laptop dan is deze al direct geactiveerd en heb je geen serienummer nodig. Dit werkt voor alle recente dell laptop's en desktops welke met windows 7 geleverd kunnen worden. Je hoeft je dan dus geen zorgen te maken dat die na 30 dagen niet meer werkt. Dit kun je controleren door te klikken op het start icoontje, vervolgens rechts klikken op Computer en dan eigenschappen te selecteren. Hierna scroll je naar beneden en dan zal daar staan: Windows is geactiveerd (met een dell logo aan de rechterkant iets erboven).
Edit: heb 3Dmark Vantage gedraaid, liep aan het eind van de 2e grafische test vast (Beeldschermadapter liep vast en is hersteld zegt Windows). Modern Warfare 2 heeft ook artifacts, dus dat wordt maandag afspraak maken voor reparatie met Dell...
[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 09-04-2010 20:21 ]
Ik las aan het begin van dit topic al dat ik niet als een blok moet vallen voor de aanbiedingen van dell. Toch werd mijn aandacht vandaag getrokken door een prachtige deal.

De afgelopen weken heb ik echter rondgekeken op het sony vaio F11 forum (ook hier op tweakers) en daar werd de studio 15 afgeraden als alternatief. Mede door problemen met warmte en nog wat zaken. Zou iemand me kunnen zeggen of er nou daadwerkelijk zoveel problemen zijn met die studio 15? Een sony vaio F11 is een mooi ding, maar daarbij betaal je ook voor de merknaam en ik heb het idee dat ik hiermee meer waar voor m'n geld krijg.
Dan is er nog een ding. Ik las op pag. 1 dat je ook gebruik kan maken van een epp-korting. Geldt deze voor iedereen zoals hier staat of zou ik dan op een of andere manier moeten kunnen aantonen dat ik vrienden/familie/kennis ben van partners van dell?
Alvast bedankt,
voor de verandering: goede deal inderdaadjOnAt schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:54:
Hallo,
Ik las aan het begin van dit topic al dat ik niet als een blok moet vallen voor de aanbiedingen van dell. Toch werd mijn aandacht vandaag getrokken door een prachtige deal.Voor rond de 900 euro heb je dan i7, 6gb ddr3, 500gb, 1080p etc. etc.
warmte? waar danDe afgelopen weken heb ik echter rondgekeken op het sony vaio F11 forum (ook hier op tweakers) en daar werd de studio 15 afgeraden als alternatief. Mede door problemen met warmte en nog wat zaken. Zou iemand me kunnen zeggen of er nou daadwerkelijk zoveel problemen zijn met die studio 15? Een sony vaio F11 is een mooi ding, maar daarbij betaal je ook voor de merknaam en ik heb het idee dat ik hiermee meer waar voor m'n geld krijg.

hij word wel 100° als je hem echt keihard belast met een overclock, maar daar heb ik nog nooit problemem mee gehad
epp word niet gecntroleerdDan is er nog een ding. Ik las op pag. 1 dat je ook gebruik kan maken van een epp-korting. Geldt deze voor iedereen zoals hier staat of zou ik dan op een of andere manier moeten kunnen aantonen dat ik vrienden/familie/kennis ben van partners van dell?
Alvast bedankt,
de sony is echter wel wat "luxer" uitgevoerd, maar de studio is idd wel een stuk meer specs voor je geld, en iets draagbaarder (15.5 tov 16.4")
Verwijderd
Nou je moet dat niet zo serieus nemen als het hier afgeraden wordt. Je kunt beter ons advies aan nemen en dat is dat er helemaal niks mis is met de Dell Studio.jOnAt schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:54:
Hallo,
Ik las aan het begin van dit topic al dat ik niet als een blok moet vallen voor de aanbiedingen van dell. Toch werd mijn aandacht vandaag getrokken door een prachtige deal.Voor rond de 900 euro heb je dan i7, 6gb ddr3, 500gb, 1080p etc. etc.
![]()
De afgelopen weken heb ik echter rondgekeken op het sony vaio F11 forum (ook hier op tweakers) en daar werd de studio 15 afgeraden als alternatief. Mede door problemen met warmte en nog wat zaken. Zou iemand me kunnen zeggen of er nou daadwerkelijk zoveel problemen zijn met die studio 15? Een sony vaio F11 is een mooi ding, maar daarbij betaal je ook voor de merknaam en ik heb het idee dat ik hiermee meer waar voor m'n geld krijg.
Dan is er nog een ding. Ik las op pag. 1 dat je ook gebruik kan maken van een epp-korting. Geldt deze voor iedereen zoals hier staat of zou ik dan op een of andere manier moeten kunnen aantonen dat ik vrienden/familie/kennis ben van partners van dell?
Alvast bedankt,
En heeft dat met epp-korting bestellen geen nadelen? Ik las op de FAQ over epp van dell dat er een speciale helpdesk was voor medewerkers en evt. ook speciale service. Val ik dan straks niet door de mand? Sorry, maar dat epp-gebeuren is geheel nieuw voor mij en het klinkt een beetje als fraude?
Ik zal normaal niet heel vragen van het ding, beetje word, internet enzo. Maar wil er ook wel eens een spel op spelen.
Ik gaat ff lekker verder met dubben
Onder de grote rots, naast die kleine
Verwijderd
Nu, voor Mcafee heb je een licentie voor anderhalf jaar dus zou ik eigenlijk hiermee willen verder werken. Anderzijds zijn er natuurlijk genoeg andere gratis alternatieven die minder belastend zijn (AVG, Antivir).
Alle benodigde drivers (touchpad, wireless, multimediatoetsen, webcam, videokaart,...) staan die gewoon op die bijgeleverde cd-rom?
Er zit ook een cd-rom bij om windows 7 te herinstalleren. Heb je daar een licentiecode voor nodig?
En als ik mijn harde schijf formatteer, gaat die 'recovery map' of die receovery partitie dan niet verloren?
drivers staan op de site, je hebt alleen de SD kaartlezer en videokaart driver nodig, de rest word al meteen herkend.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:36:
Ik vind dat mijn laptop veel te traag opstart (i5) en nadat ik deze topic heb doorgelezen komt dit waarschijnlijk door die Dell software en Mcafee. Nu die Dell Dock vind ik wel handig, maar ik denk dat dat mijn laptop erg vertraagt.
Nu, voor Mcafee heb je een licentie voor anderhalf jaar dus zou ik eigenlijk hiermee willen verder werken. Anderzijds zijn er natuurlijk genoeg andere gratis alternatieven die minder belastend zijn (AVG, Antivir).
Alle benodigde drivers (touchpad, wireless, multimediatoetsen, webcam, videokaart,...) staan die gewoon op die bijgeleverde cd-rom?
en de functietoetsen, uiteraard.
dell dock kan je wel gewoon installeren, het gaat meer om al die trials die erop staan: die zijn niet zo handig...
mits je die aparte recovery partitie intact laat: neeEr zit ook een cd-rom bij om windows 7 te herinstalleren. Heb je daar een licentiecode voor nodig?
En als ik mijn harde schijf formatteer, gaat die 'recovery map' of die receovery partitie dan niet verloren?
Verwijderd
Hier draaide Call Of Duty World at war best goed, ik denk dat weinig uit maakt of je een i3 of i5 heb, en maakt ook weinig uit als je ati 4570 hebt of ati 5470, verschil is maar klein namelijk.Crazyclaws schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:31:
Ook ik heb besloten voor de Studio15 te gaan. Ik zit alleen nog een beetje te dubben of ik voor de i3 of de i5 ga.
Ik zal normaal niet heel vragen van het ding, beetje word, internet enzo. Maar wil er ook wel eens een spel op spelen.
Ik gaat ff lekker verder met dubben
Ik denk dat met een ssd je games veel beter draaien omdat die standaard hardeschijf behoorlijk fragmenteer.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:04:
[...]Ik denk dat met een ssd je games veel beter draaien omdat die standaard hardeschijf behoorlijk fragmenteer.

met een SSD laden je games sneller, zodra alles is ingeladen is het verschil echter nul komma nul
Verwijderd
Is het aangeraden om deze intact te laten?Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:50:
[...]
drivers staan op de site, je hebt alleen de SD kaartlezer en videokaart driver nodig, de rest word al meteen herkend.
en de functietoetsen, uiteraard.
dell dock kan je wel gewoon installeren, het gaat meer om al die trials die erop staan: die zijn niet zo handig...
[...]
mits je die aparte recovery partitie intact laat: nee
Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten als ik windows opnieuw installeer?
if (!coffee) {
Work = false; }
wat heeft dat in hemelsnaam met de grafische prestaties te makennaaitsab schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:31:
Bij games maakt het niet zo veel uit maar de spellen bijven uiteraard laden anders moet je een vid-ram van rond de 7 gig hebben wil je het hele spel erin laden, ikzelf merk dat windows veel sneller opstart en de programma's laden in een flits(dan wel op mn desktop maar tis een ssd)

512 MB is echt zat, of je moet GTA gaan spelen met view distance op 100...
nee, het is min of meer een kopie van de DVD..Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:29:
[...]Is het aangeraden om deze intact te laten?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 19:37 ]
Verwijderd
Oké bedankt.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:36:
[...]
wat heeft dat in hemelsnaam met de grafische prestaties te maken![]()
[...]
nee, het is min of meer een kopie van de DVD..
Toen ik de allereerste keer de laptop opzette heb ik zo'n recovery backup gemaakt (2DVD's) dus ik veronderstel dat ik deze ook nog kan gebruiken in het geval dat...?
Moet ik iets veranderen in de BIOS zodat de laptop boot vanuit de DVD ipv de harde schijf?
ja, maar zo vaak heb je die recovery niet nodig...Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:39:
[...]
Oké bedankt.
Toen ik de allereerste keer de laptop opzette heb ik zo'n recovery backup gemaakt (2DVD's) dus ik veronderstel dat ik deze ook nog kan gebruiken in het geval dat...?
mogelijk, het BIOS van dell zit zo dichtgetimmerd dat je niets kwaad kan doen.Moet ik iets veranderen in de BIOS zodat de laptop boot vanuit de DVD ipv de harde schijf?
Verwijderd
Zou ik die Dell Dock er dan terug opzetten of vertraagt dat voor een deel het opstarten?
alles wat je erop zet vertraagt het opstarten, zelfs utorrentVerwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:57:
Oké, morgen eens proberen dan.
Zou ik die Dell Dock er dan terug opzetten of vertraagt dat voor een deel het opstarten?
probeer anders rocketdock, dat heeft volgens mij meer mogelijkheden
Ik heb 'm nog gewoon standaard staan (eerst harde schijf), als ik van CD wil opstarten druk ik op F12 (krijg je een lijstje en kan je kiezen waar de laptop vanaf moet booten).Moet ik iets veranderen in de BIOS zodat de laptop boot vanuit de DVD ipv de harde schijf?
Zou ik niet doen. Ten eerste omdat je met de nieuwe werkbalk van Windows 7 vrijwel hetzelfde kan en ten tweede omdat het Dell dock naar mijn idee het opstarten het meest vertraagt van alle opstartprogramma's.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:57:
Oké, morgen eens proberen dan.
Ik heb mijn Studio 17 ook van een clean install voorzien en daar heb ik zeker geen spijt van: van zo'n 75 processen ben ik naar ongeveer 40 gegaan en Windows start een stuk sneller op.
Jij hebt zo te horen geen SSD in huis merk het wel degelijk met alles dus ook gamesVerwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:36:
[...]
wat heeft dat in hemelsnaam met de grafische prestaties te maken![]()

if (!coffee) {
Work = false; }
Leven en laten leven!
Verwijderd
Wel plakt er zo'n reuze witte sticker met enkele codes op dat hoesje...
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Thx, maar tijdens de installatie heeft hij er niet naar gevraagd dus ik denk nit dat het nog nodig is.naaitsab schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:49:
Haal de accu eens losdaar zit ie onder, dus even opschrijven accu erin en instaleren die hap.
Nu nog de drivers installeren en klaar is kees
EDIT: als je op batterij werkt en je wilt zien hoelang je nog kan werken, welke drivers moet je dan installeren?
Is dat die quickset?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 11:20 ]
http://gathering.tweakers...message/33563936#33563936Stranglem schreef op zondag 11 april 2010 @ 09:55:
Ik wacht op de i5-520, gfx, 5470, reso 1920. Vorige week waren er mooie aanbiedingen. Nu is alles weer duurder geworden lijkt het.
Windows 7 laat zelf al zien hoe lang je nog kunt werken, maar als je de hotkeys wilt gebruiken moet je quickset installeren.
De battery monitor van quickset laat ook wat meer info over de levensduur van je accu zien.
/dev/null
Werkt niet. Ben nog steeds aan het wachten.Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:55:
nee, je moet over dat batterij icon hoveren.
[...]
http://gathering.tweakers...message/33563936#33563936
Leven en laten leven!
Je hebt het hier dan waarschijnlijk over hetzelfde als darkstone, namelijk dat wanneer bijv. niet alle textures in het geheugen passen van 1 level dat de pc dan elke 10 meter lopen de volgende textures moet inladen (vanaf de HDD).naaitsab schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:49:
[...]
Jij hebt zo te horen geen SSD in huis merk het wel degelijk met alles dus ook games
Hier draait het spel in ieder geval modern warfare 2 zeer prima, ben erg tevreden met mijn i5 520 en 4570.
Mooi en netjes geregeld. Vreemd probleem ben benieuwd wat de monteur dan kan vinden of denkt wat het is. Post je dat wel even dan. Succes ermee.jacobras schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:25:
Net weer gebeld met Dell, omdat de laptop net nieuw is komt er een monteur langs. Wordt vandaag of in ieder geval vóór morgen 17:00 gebeld om een afspraak te maken, mooi geregeld
.
lijkt mij vrij duidelijk: brak geheugen op de core --> moederbord vervangenT-Rhidon schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:15:
[...]
Mooi en netjes geregeld. Vreemd probleem ben benieuwd wat de monteur dan kan vinden of denkt wat het is. Post je dat wel even dan. Succes ermee.
Of toch iets met het geheugen van de graka? dan moet mobo ook vervangen worden.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:27:
[...]
lijkt mij vrij duidelijk: brak geheugen op de core --> moederbord vervangen
[ Voor 8% gewijzigd door T-Rhidon op 12-04-2010 11:40 ]
core == graka... nogal onduidelijke woordkeuzeT-Rhidon schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:40:
[...]
Of toch iets met het geheugen van de graka? dan moet mobo ook vervangen worden.
ik denk dat als je een game gaat spelen, en je zet de instellingen laag, dat hij het dan wel doet. het slechte stuk geheugen word dan (nog) niet gebruikt.
graka = grafische kaartVerwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:42:
[...]
core == graka... nogal onduidelijke woordkeuze![]()
ik denk dat als je een game gaat spelen, en je zet de instellingen laag, dat hij het dan wel doet. het slechte stuk geheugen word dan (nog) niet gebruikt.
Tenzij de graka (grafische kaart) in de core is geïntegreerd maar dit was toch een aparte chip. Want hij had een HD 4570. Of zit dit weer anders met een i5 serie?
[ Voor 10% gewijzigd door T-Rhidon op 12-04-2010 12:27 ]
Vreemd probleem ben benieuwd wat de monteur dan kan vinden of denkt wat het is.
lijkt mij vrij duidelijk: brak geheugen op de core --> moederbord vervangen
Medewerker aan de telefoon zei dat het moederbord én de grafische kaart vervangen gaan worden. Waarschijnlijker is het voor Dell voordeliger om meteen het moederbord ook te vervangen dan dat later blijkt dat het daar aan ligt en de monteur nogmaals langs moet komen.Of toch iets met het geheugen van de graka? dan moet mobo ook vervangen worden.
de grafische kaart zit op het moederbord gesoldeerd, knap als die monteur het voor lekaar krijgt alleen de graka te vervangenjacobras schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:03:
[...]
[...]
[...]
Medewerker aan de telefoon zei dat het moederbord én de grafische kaart vervangen gaan worden. Waarschijnlijker is het voor Dell voordeliger om meteen het moederbord ook te vervangen dan dat later blijkt dat het daar aan ligt en de monteur nogmaals langs moet komen.
Ja? Ik dacht dat de HD4570 er gewoon 'ingeprikt' zat. Bij mijn oude Dell kon ik ook gewoon alleen de grafische kaart loshalen (Dell Inspiron 8100de grafische kaart zit op het moederbord gesoldeerd, knap als die monteur het voor lekaar krijgt alleen de graka te vervangen
if (!coffee) {
Work = false; }
Hoezo? Ik kon Modern Warfare 2 op de hoogste instellingen draaien, met 4x AA. Burnout ziet er daarnaast ook mooi uit (op de artifacts nanaaitsab schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:15:
Dan gelijk een goeie nvidia erin hangedie 4570 is naadje
Ik kan nu een i7 (de goedkopere), een 5470, 6 gb ram en 500 gb 7200 rpm en een full hd scherm krijgen voor 730 euro excl btw (zakelijke aankoop) Lijkt mij wel een goed prijsje toch?
HOI.
Nee, wil ik niet.Had je een HD scherm jacobras?
Klinkt wat mij betreft wel goed.Ik kan nu een i7 (de goedkopere), een 5470, 6 gb ram en 500 gb 7200 rpm en een full hd scherm krijgen voor 730 euro excl btw (zakelijke aankoop) Lijkt mij wel een goed prijsje toch?
[ Voor 64% gewijzigd door jacobras op 12-04-2010 13:39 ]
HOI.
Dat is de reden waarom ik geen HD scherm heb, ben webdesigner. Lijkt me niet zo handig dan.Ik twijfel dus over het scherm... ik werk veel met photoshop en flash, en daarnaast codeer ik veel (php/html/css) Is het dan het slimst om een full hd scherm te nemen?
Is wat mij betreft perfecte grootte13xx bij 7xx lijkt me te klein maar full hd weer te groot voor 15" of zit ik hier helemaal mee mis?
[ Voor 22% gewijzigd door jacobras op 12-04-2010 14:30 ]
dit is mijn 5e nieuwe muis in 7 maanden. het is gewoon een usb muis (plug & play) en hij valt steeds maar weer uit. de verkoper zei dat mijn moederbord misschien teveel stroom afgeeft waardoor de muis intern kapot gaat. Maar dit was op mijn oude pc.
nu heb ik deze studio 15, weer een nieuwe muis gekregen, en ja hoor, na 1 maand valt deze ook uit. ik ben de enige met dit probleem, zegt de verkoper.
het kan toch niet dat het aan mijn laptop/moederbord ligt? beide dingen zijn net nieuw.. en het kan geen kabelbreuk zijn, dat weet ik zo goed als zeker.
[ Voor 5% gewijzigd door thuhoan op 12-04-2010 14:58 ]
L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD
Perfect zou zijn een resolutie er tussen in maar niemand doet daar meer aan helaas...Heb je geen ruimte gebrek? Documenten in Photoshop zijn vaak al even groot als de resolutie bij het non hd schermjacobras schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:29:
[...]
Dat is de reden waarom ik geen HD scherm heb, ben webdesigner. Lijkt me niet zo handig dan.
[...]
Is wat mij betreft perfecte grootte
HOI.
tsja, iedere serieuze designer heeft natuurlijk een desktop met 2x 1200p 24" of hoger...Bananenspin schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:06:
Perfect zou zijn een resolutie er tussen in maar niemand doet daar meer aan helaas...Heb je geen ruimte gebrek? Documenten in Photoshop zijn vaak al even groot als de resolutie bij het non hd scherm
Ik gebruik nu nog mijn Vostro (1440 x 900), weet niet hoe groot het verschil is met de Studio.Perfect zou zijn een resolutie er tussen in maar niemand doet daar meer aan helaas...Heb je geen ruimte gebrek? Documenten in Photoshop zijn vaak al even groot als de resolutie bij het non hd scherm
Thuis staat er ook een groot schermpje maar hij is bedoeld voor mn studie en als ik bij mn vriendin ben enz.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:11:
[...]
tsja, iedere serieuze designer heeft natuurlijk een desktop met 2x 1200p 24" of hoger...
Die vostro resolutie is wel hoger al scheelt t neit heel veel..
HOI.
Veel redenen om die extra 60 euro voor het 1080P scherm uit te geven.
En hoezo niet goed voor webdesign?,
Zet je code en je browser naast elkaar en je kunt makkelijk programmeren en testen op de resolutie van een gemiddeld scherm tegelijk.
[ Voor 57% gewijzigd door donny007 op 12-04-2010 16:11 ]
/dev/null
Jammer dat er niks tussenzit 1080p lijkt me net ff te klein qua dpi(al is dit goed in te stellen merk ik met deze 24" monitor op w7)
if (!coffee) {
Work = false; }
HOI.
if (!coffee) {
Work = false; }
Op dit moment heb ik de 900p bij een 15,6 laptop op de nieuwe latutude serie gezien en sony heeft het bij de 14 inch e serie.
/dev/null
helemaal mee eensdonny007 schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:55:
Ik vind 1080P nu wel de standaard voor 20"/22" computer schermen en voor TV's, op 15" worden de letters en knopjes klein, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het prima te doen, bovendien ziet het er prachtig uit
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Dit topic is gesloten.