Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51
stefmen schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:28:
[...]

Yes... Maar kwaliteit was toch niet zo goed als het originele toetsenbord.. Met het immitatietoetsenbord miste ik vaak toetsenaanslagen, maar dat heb ik met dit originele bord niet. Ook zitten de toetsen net iets steviger vast.
Hm, ga ik waarschijnlijk toch maar geen verlicht toetsenbord bestellen, risico zit er in natuurlijk.

Nog iets dat ik trouwens erg handig vind aan de Studio (en tevens ook bij de Inspiron zit), is dat de Home, Page Up & Down en End knop normale knoppen zijn. Bij de Vostro moest ik FN indrukken, en pijltje naar rechts voor End, erg vervelend tijdens typen/programmeren, gebruik die knoppen best wel vaak.

Ben ik trouwens de enig die er last van heeft dat sommige toetsen dubbel worden ingetoetst? Wat ik bedoel is dat als ik soms bijvoorbeeld "hoi" typ, dat er "hooi" of "hoii" komt te staan, zal vast aan mezelf liggen :P.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Net de fasttrack studio 1558 besteld en betaald via ideal.
Ben benieuwd hoe snel ik hem binnen heb.

En wat de 500gb 7200rpm schijf doet qua prestaties en geluid.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:22
Y3LLoW schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:00:
Net de fasttrack studio 1558 besteld en betaald via ideal.
Ben benieuwd hoe snel ik hem binnen heb.

En wat de 500gb 7200rpm schijf doet qua prestaties en geluid.
gefeliciflapsteerd, die heb ik net twee weken. Ik vind hem redelijk stil en niet langzaam.

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:54
Even een kleine vraag. Heb zo nu en dan een probleem met mijn muisaanwijzer. Hij is standaard vrij fijntjes... (heb voor een full hd scherm gekozen) maar soms verandert hij zomaar in een grotere lompere versie van het klassieke pijltje :? Ik heb al heel het control panel doorgezocht voor de aanwijzer settings maar die veranderen niets en staan gewoon op default. Iemand suggesties?

P.s. Ik heb ook last van veranderende tekens van mijn toetsenbord ( ? wordt opeens = teken) ik weet dat je dan op Ctr+Fn+Shift moet drukken maar dit gebeurd me gewoon random om de zoveel tijd. Misschien druk ik toch ergens op.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
jOnAt schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:58:
P.s. Ik heb ook last van veranderende tekens van mijn toetsenbord ( ? wordt opeens = teken) ik weet dat je dan op Ctr+Fn+Shift moet drukken maar dit gebeurd me gewoon random om de zoveel tijd. Misschien druk ik toch ergens op.
Heb ik ook, als ik even op Ctrl+Shift druk is het opgelost. Waarschijnlijk druk je die twee toetsen onder het typen per ongeluk tegelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Gewoon die sneltoets uitzetten bij taalinstellingen jongens :P.. kun je je zo mateloos aan irriteren als dat aanstaat. Zet ik altijd als eerste uit bij nieuwe install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idem

nederlandse keyboard layout is FAAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 16:34
Iemand die hier ervaring mee heeft;

Na het downloaden en installeren van alle updates heb ik wel erg veel processen lopen, wil dus weer wat gaan verwijderen. Maarrr. Wat is nu bloatware en wat is nodig?

-microsoft silverlight
-Accelerometer
-Ati Catalist control center
-Advanced audio FX enigine
-IDT audio
-intel turbo boost technologie driver
-intel turbo boost technologie monitor
-modem diagnostics tool
-netwaiting

Misschien dat er hier mensen zijn die deze programma's op hun studio 15 hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#3 heb je nodig, de rest is bijzaak.

als is de IDT audio driver ook wel handig volgens sommige posters, ik heb m zelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Pieterke schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:11:
Gewoon die sneltoets uitzetten bij taalinstellingen jongens :P.. kun je je zo mateloos aan irriteren als dat aanstaat. Zet ik altijd als eerste uit bij nieuwe install.
Bedankt, wist niet dat je het uit kon schakelen, meteen maar uitgeschakeld :).

Edit: @wexxel: Catalyst Control Center is inderdaad nodig, die download ik van de ATI site ( http://ati.amd.com ). IDT drivers vind ik persoonlijk erg handig, standaard klonk het geluid bij me "gaar en hol" ;).

[ Voor 23% gewijzigd door jacobras op 06-05-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Ik ben op zoek naar een allround laptop en heb mijn keuze kunnen beperken tussen de volgende drie laptops. Ik vind het echter zeer moeilijk om de knoop definitief door te hakken.
Het doel van mijn laptop is redelijk basic:
Office (Word, Excel zonder zware berekeningen, PPT), Adobe, basisfotobewerkingsprogramma's en wat andere tools zoals capturen van fragmenten, Surfen, WiMediaPlayer... Maar wel meestal tegelijk daar ik met verschillende dingen tegelijk bezig ben om tot één eindproduct te komen. Zware software zit er normaal gezien niet echt tussen. Verder gebruik: afspelen van muziek en af en toe een filmpje en (zelden) een game.

Wie kan mij overtuigen voor één van de volgende laptops:

Dell Studio 15 €776 (Belgische prijzen)

• INTEL® CORE™ i5-430M (2,26 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,53 GHZ, 3 MB CACHE)
• 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
• 320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
• DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
• 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
• Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
• 512 MB ATI Mobility Radeon™ HD 545v grafische kaart

• Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
• Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
• 3 jaar In-Home garantiesupport, ook 's avonds en op zaterdag!!
• McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
• Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC

Sony VAIO E Series VPC-EB1M1E 15.5" 729.99EUR

• Intel Core i3 330M / 2.13 GHz ( Dual-Core )
• 4 GB (geïnstalleerd) / 8 GB (max.) - DDR3 SDRAM - 1066 MHz - PC3-8500
• Kaartlezer
• 500 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm Harde schijf
• DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - geïntegreerd
• 15.5" TFT 1366 x 768 ( WXGA ) met geïntegreerde 0.3MP camera
• ATI Mobility Radeon HD 5650 1 GB
• Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition Besturingssysteem
• 2 jaar pick-up & return garantie

Asus K52F-SX051V €629,99

• Intel Core i3 350M 2,26GHz
• 4GB
• 500GB
• DVD+/-RW DL
• 15,6"
• Intel HD Graphics
• Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition Besturingssysteem
• 2 jaar pick-up & return garantie

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:02:
Dell Studio 15 €776 (Belgische prijzen)
goed keus, de beste processor en een grafische kaart die ik voldoende acht voor jouw bezigheden, wel de duurste
Sony VAIO E Series VPC-EB1M1E 15.5" 729.99EUR
slechtere processor, maar betere grafische kaart, ook heeft deze 2 jaar garantie.
de garantie van sony is over het algemeen wel een stuk minder dan die van dell, ook is de kans op pieptoon aanwezig
Asus K52F-SX051V €629,99
de cheap-ass, vergelijkbaar met de sony maar dan zonder grafische kaart waar je "af en toe een spelletje" mee speelt.

mijn keuze? de asus of dell, als je de sony neemt is het naat mijn idee onzin om geen €50 meer te betalen om die 3 jaar garantie + i5 mee ta pakken, maar de asus is weer een stuk goedkoper, hoewel je gamen daarmee wel kan vergeten, de keuze is aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het feit dat ik weinig games speel en zal spelen, laat me twijfelen. Kan die GPU van de Dell ook op andere vlakken een meerwaarde bieden? Ik denk aan films, fotoweergave...

Het is toch een aanzienlijk verschil, die €140, maar ik krijg er wel een jaar extra garantie bij, een betere (duurzamere?) processor en niet te vergeten ook nog een gratis virusscan van 15 maanden bovenop. Wat wel jammer is, is dat de HD van Dell 'maar' 320Gb is. 'Maar' omdat mijn huidige HD van 75Gb nog maar pas vol zit.

Weegt die meerkost op rekening houdende met de verschillen van processor en GPU ook al speel ik er waarschijnlijk geen games mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
buiten gamen heeft een graka geen nut, nee

voor de i5 zou ik een €50 meerprijs over hebben, het is dan de vraag of je €90 wil betalen voor een jaar garantie home-in garantie (wel beter dan pick-up and return)

ik zou zelf voor de dell kiezen omdat ik als student TI redelijk veel aan de i5 heb, plus de grafische kaart. maar als je dat toch niet gaat gebruikten: koop de asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Hebben julie nog wat extra gadgets of dingetjes op de studio staan?
Ik heb everest+everest gadget met tijd, temps van alles binnen het systeem, cpu load en nog wat dingetjes op het bureaublad. Verder Photoshop cs5, Dreamweaver cs5, Virtual studio 2010 en Office 2010 verders staat er niks op.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Sinds een aantal dagen heb ik een Studio 15 (1558 i.c.m. core i7 om precies te zijn) in mijn bezit. Nu valt het mij op dat de fan (linksachter) eigenlijk vrijwel altijd best hard aan het blazen is. 95% van de tijd staat hij op stand 2 (goed hoorbaar) en af en toe een paar minuutjes op stand 1 (hoorbaar maar niet storend). Hij staat eigenlijk nooit helemaal uit, terwijl ik niet zoveel interessants open heb staan (op dit moment windows 7 + opera met 3 tabs + hwmonitor + wat explorer windowtjes en een pdfje). CPU usage is rond de 6% en core temps liggen rond de 50 graden celcius.

Ik heb hiervoor vanochtend al een tijdje met de technische support van dell aan de lijn gehangen, op hun advies een aantal tests uitgevoerd die eigenlijk allemaal niks raars lieten zien. De conclusie die zij maakten was dus ook dat dit normaal gedrag is voor een Studio 15 met deze configuratie en dus niet voor reparatie in aanmerking komt.

Nu ben ik dus eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van andere mensen met deze configuratie, of de fan zich bij hun anders gedraagt, of dat ik me eigenlijk aan het aanstellen ben en dat het normaal is :).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
om nog even terug te komen op het bureaublad-icoontjes verplaatsen probleem van een paar pagina's geleden: het is niet opgelost.

ik hoorde wel ergens dat het aan de ATI drivers ligt, maar ik heb geen zin om die te vernieuwen (pas een maand oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
naaitsab schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:57:
Hebben julie nog wat extra gadgets of dingetjes op de studio staan?
Ik heb everest+everest gadget met tijd, temps van alles binnen het systeem, cpu load en nog wat dingetjes op het bureaublad. Verder Photoshop cs5, Dreamweaver cs5, Virtual studio 2010 en Office 2010 verders staat er niks op.
Ik gebruik alleen de plaknotities, die zijn erg handig! De rechterhelft van mijn bureaublad staat er soms helemaal vol mee :P.
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:07:
Vraagje. Sinds een aantal dagen heb ik een Studio 15 (1558 i.c.m. core i7 om precies te zijn) in mijn bezit. Nu valt het mij op dat de fan (linksachter) eigenlijk vrijwel altijd best hard aan het blazen is. 95% van de tijd staat hij op stand 2 (goed hoorbaar) en af en toe een paar minuutjes op stand 1 (hoorbaar maar niet storend). Hij staat eigenlijk nooit helemaal uit, terwijl ik niet zoveel interessants open heb staan (op dit moment windows 7 + opera met 3 tabs + hwmonitor + wat explorer windowtjes en een pdfje). CPU usage is rond de 6% en core temps liggen rond de 50 graden celcius.
Klik met de rechtermuisknop op je bureaublad, en kies "ATI Catalyst". Kijk daar even onder de tab Powerplay of die is ingeschakeld, dat kan schelen. Instellingen staan bij mij op netstroom op hoogste prestaties, maar als Powerplay is ingeschakeld scheelt het wel in 'rust'.
jOnAt schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:58:
Even een kleine vraag. Heb zo nu en dan een probleem met mijn muisaanwijzer. Hij is standaard vrij fijntjes... (heb voor een full hd scherm gekozen) maar soms verandert hij zomaar in een grotere lompere versie van het klassieke pijltje :? Ik heb al heel het control panel doorgezocht voor de aanwijzer settings maar die veranderen niets en staan gewoon op default. Iemand suggesties?

Alvast bedankt. :)
Kwam toevallig de oplossing tegen! :) Uit de release notes van de nieuwste ATI drivers:
Desktop mouse cursor will no longer intermittently appear enlarged
Deze dus: http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx (ervan uitgaande dat je Windows 7 64-bits gebruikt) , succes ermee!

[ Voor 21% gewijzigd door jacobras op 06-05-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
super, mijn model van dec. '09 is volledig stil zonder hdd erin(ik dacht eerst dat het een fan was), dat wordt dus een SSD erin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacobras schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:11:
Klik met de rechtermuisknop op je bureaublad, en kies "ATI Catalyst". Kijk daar even onder de tab Powerplay of die is ingeschakeld, dat kan schelen. Instellingen staan bij mij op netstroom op hoogste prestaties, maar als Powerplay is ingeschakeld scheelt het wel in 'rust'.
Thanks voor de tip! Powerplay stond inderdaad al ingeschakeld, maar ook het aanpassen van Maximize Performance naar Maximize Battery Life lijkt niet veel uit te halen in zowel rust als temperatuur :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kwam toevallig de oplossing tegen! :) Uit de release notes van de nieuwste ATI drivers:

[...]

Deze dus: http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx (ervan uitgaande dat je Windows 7 64-bits gebruikt) , succes ermee!
as seen in de laatste 5 driverversies, elke keer steekt het probleem (aldus de comments @ meuktracker) weer de kop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Laatst online: 21-12-2018
idd,

muiscursor probleem is nog steeds niet opgelost. af en toe heb ik ook nog eens dat heel mijn windows vastloopt en dat ik hem dan helemaal moet uitschakelen om het weer te laten werken.

en ik heb ook tijden dat de turbo boost niet werkt. dan moet ik rebooten en dan doet ie ewer normaal.

[ Voor 21% gewijzigd door thuhoan op 07-05-2010 12:55 ]

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
ALs het goed is krijg ik mijn studio 15 zo binnen van UPS.

Hebben jullie direct een schone windows installatie uitgevoerd? En zo ja, hoe precies?
Met een andere windows7 image bijv.? En de laptopdrivers krijg je erbij neem ik aan.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:22
Y3LLoW schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:37:
ALs het goed is krijg ik mijn studio 15 zo binnen van UPS.

Hebben jullie direct een schone windows installatie uitgevoerd? En zo ja, hoe precies?
Met een andere windows7 image bijv.? En de laptopdrivers krijg je erbij neem ik aan.
Zelf heb ik het met een andere dvd van windows 7 waarvan ik nog een licentie had liggen gedaan zodat ik ook een refund kon vragen! en drivers krijg je idd op een cd erbij maar als ik jou was zou ik ze van internet halen van de dell site, heel makkelijk en je hebt gelijk de nieuwste versie ;)

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Knuckless schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Zelf heb ik het met een andere dvd van windows 7 waarvan ik nog een licentie had liggen gedaan zodat ik ook een refund kon vragen! en drivers krijg je idd op een cd erbij maar als ik jou was zou ik ze van internet halen van de dell site, heel makkelijk en je hebt gelijk de nieuwste versie ;)
Ik zie de drivers net op de dell site staan inderdaad!
Heb je ze allemaal nodig? Welke hebben jullie allemaal geïnstalleerd?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
quickset, SDkaart driver.

ATI drivers haal je van ATI.com, en de rest heb je niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
  • Laatst online: 25-08 16:34
@ darkstone & jacobras;

met dank voor jullie hulp! Kost zo veel tijd om die shit uit te zoeken. Ik dan eigenlijk niet dat ze(dell) aanbevelen om dit te downloaden maargoed. Zo'n 'intel turbo boost technologie driver' bijvoorbeeld. Als eenvoudige consument ga je er toch gewoon van uit dat je dit nodig hebt. Eikels zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Wat doet de SD-kaart driver? Mijn SD-kaart lezer werkt prima zonder drivers te installeren (of ze zijn stiekem door Windows Update gedownload, kan natuurlijk ook ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jacobras schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:22:
[...]

Wat doet de SD-kaart driver? Mijn SD-kaart lezer werkt prima zonder drivers te installeren (of ze zijn stiekem door Windows Update gedownload, kan natuurlijk ook ;)).
die van mij dus niet ;) maar ik draai nog steeds de RTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Normaal gezien kan ik vanaf volgende week bestellen :)

Ik maak me eigenlijk vooral zorgen over die fan... als ik 't zo hoor, is deze toch niet echt stil. Is hier iemand met een i5? Heb je daar dat probleem ook?

Ik zou de laptop moeten kunnen gebruiken op school, en dat moet dus zonder storend lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:10:
#3 heb je nodig, de rest is bijzaak.

als is de IDT audio driver ook wel handig volgens sommige posters, ik heb m zelf niet
Dat SRS is me een gruwel en installeert altijd mee met de IDT audio driver. Uitschakelen van SRS werkt ook niet aangezien het zich steeds weer reset..
Mijn vraag is dus, welke driver gebruik jij? Realtek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, de standaard driver die met win 7 word geleverd, ik ben slechthorend en de geluidskwaliteit boeit me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de Bluetooth adapter geplaatst, de 365 om precies te zijn.
Dit is dus geen mini pci uitbreidingskaart, maar wordt direct op het moederbord geplaatst.

Heb de hele palmrest moeten loshalen, was opzich prima te doen, al moet je het wel met veel beleid doen!
Er moeten in totaal 30 schroeven los en een flink aantal kabels (Webcam, Wifi, Beeldescherm en toetsenbord). Maar goed, dan heb je ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl ik zit te wachten op een alienware promo heb ik ondertussen voor mijn vriendin een laptop samengesteld. Met kortingen af past deze in haar budget.
Games zijn voor haar niet belangrijk dus de graka zal geen probleem zijn (die voor games niet geschikt is dacht ik).
Zij wil een laptop waar ze een aantal jaren mee verder kan.
MIjn vraag is: Is de I7 820qm overkill voor de studio 15? Gaat die warm worden? luidruchtig?
Is de 720qm meer geschikt?
Alvast bedankt voor jullie meningen

Black chainlink bewerken
PROCESSOR Intel® Core™ i7-820QM Mobile Processor (1.73GHz, turbo up to 3.06GHz, 8MB L3 Cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office 2007 Home & Student - Nederlands bewerken
SERVICES EN SUPPORT 3 jaar Next Business Day Service + 3 jaar Accidental Damage Support bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
DIEFSTALBEVEILIGING Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR) bewerken
VERZENDINGSDOCUMENTEN Dutch Documentation bewerken
LCD-SCHERM 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE bewerken
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Blu-Ray ROM Drive (read/write CD/DVD & read Blu-Ray Disc) bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:45:
Terwijl ik zit te wachten op een alienware promo heb ik ondertussen voor mijn vriendin een laptop samengesteld. Met kortingen af past deze in haar budget.
misschien een domme vraag, maar wat moet jouw vriendin met zo'n monsterlijke CPU, het is niet dat je daar veel aan hebt bij dagelijkse taken (lees: niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze vroeg mij op de site van dell een, voor haar budget, zo goed mogelijke laptop samen te stellen (met 15inch) zodanig dat ze terug een aantal jaren (lees maximum 4, dan wil ze toch terug iets anders :) ) verder kan.
Ze houdt zich vooral bezig met video en fotobewerking en aangezien ze haar laptopke ook voor haar werk gebruikt (en daar ook een aantal stevige programmas voor draait) mag het een stevige cpu zijn maar maximum 15 inch. K weet alleen niet of de laptop zelf die cpu aankan??
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:49:
[...]

misschien een domme vraag, maar wat moet jouw vriendin met zo'n monsterlijke CPU, het is niet dat je daar veel aan hebt bij dagelijkse taken (lees: niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahaa, dan is de i7820m wel een goede keuze

echter, voor fotobewerken is een goed scherm een must, je kan beter een 720Qm (of nog beter: een 620M, maar ik weer niet hoe duur die atm is...) nemen i.c.m. het HD scherm (1920*1080).

dan nog iets over de accu, deze steekt namelijk uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.nl/typo3temp/pics/5337468212.jpg
(xps 16)

als je de extra accuur niet nodig hebt kan je deze beter niet nemen, maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die accu wist ik niet. Dat zal zij zelf moeten beslissen dan.
die 620m is niet te krijgen in de studio 15 en ze wil geen 17 :) vrouwen he :)
Qua scherm kon ik niets anders aanduiden bij de studio 15 die ik koos met de i7 . zal daarvoor nog eens rondneuzen. alvast merci voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Dat Full HD scherm kan je voorlopig enkel telefonisch bestellen. Dat kan dus niet meer via de website, dus verder zoeken heeft geen zin.

Ik ga zelf ook een 9-cell batterij nemen. De batterijduur is gewoon te kort (zo'n 3 uur) en met zo'n i7 zal dit waarschijnlijk NOG iets korter zijn. Het maakt de laptop iets groter/zwaarder, maar de laptop staat er wel een beetje schuin door (wat ik wel handig vind, kijkend naar andere laptops die dit hebben) dit dit zal waarschijnlijk ook wel iets beter zijn voor de warmte.

EDIT:
Een 820QM is hier €480 meer dan een 720QM. Dat lijkt me nu toch een beetje aan de prijzige kant...

[ Voor 9% gewijzigd door Bv202 op 07-05-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja in dat opzicht kan die 9-cell interessant zijn.

Darkstone, in de xps is die 620m (en tevens full hd en rgb(nog beter denk ik??) te verkrijgen. Als die 620m beter is tracht ik haar te overhalen richting xps16 te gaan.
Anders eens bellen naar Dell voor full hd op studio 15 gezien de info van Bv202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RGB is nogal duur, maar de XPS is inderdaad wel van de betere kwaliteit+design, probleem van de xps is dat er een beest van een graka in zit die de accu in 1.5 uur leeg trekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle, nu wil ze weten of die 620m beter is dan gaat ze voor de xps al dan niet met rgb.
Anders bellen we maandag naar dell voor full hd op studio 15.
Tenzij jij daarover uitsluitsel kan geven ga ik die die processoren eens trachten te vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ik ken zelf vrij weinig van hardware, maar €480 extra voor een 820QM lijkt me toch wel (dik) overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar t gaat haar al nu over de 820QM of de 620m,
In de huidige xps configuraties schelen die maar een goeie 50 euro.
maar die 620m is niet te krijgen in de studio 15.

Vandaar wil ze van die 2 de beste processor. is dat de 620m gaat ze voor de xps.
maakt het niet uit gaat ze voor de 820qm als er telefonisch een full hd scherm bijkan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bv202 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:47:
Ik ken zelf vrij weinig van hardware, maar €480 extra voor een 820QM lijkt me toch wel (dik) overdreven :)
zekers...

de i7 620M is iets sneller dan de 720M, maar met fotobewerken scheelt het allemaal niet zoveel.
de 620 is n.l. een dualcore, en e 720 is een lager geclockte quad, maar ze zijn redelijk tegen elkaar opgewassen bij het zwaardere werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:07:
[...]

zekers...

de i7 620M is iets sneller dan de 720M, maar met fotobewerken scheelt het allemaal niet zoveel.
de 620 is n.l. een dualcore, en e 720 is een lager geclockte quad, maar ze zijn redelijk tegen elkaar opgewassen bij het zwaardere werk
alle, de kogel is door de kerk
t zal de xps worden met de 820qm, en als ze wat extra budget los krijgt van het werk met rgb scherm.
De madam zal dus sneller haar laptopke hebben dan ik mijn alienware grrr :)
alvast bedankt voor de snelle en nuttige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Zucht, zit me hier flink te ergeren :(.

Wilde nieuwe ATI drivers installeren (10.4), had 10.3. Netjes in configuratiescherm ATI spul verwijderd. Computer opnieuw opgestart, en erachter gekomen dat bij een rechtermuisklik op het bureaublad nog steeds het item "ATI Catalyst Control Center" stond :(.

Opnieuw opgestart in veilig modus, DriverSweeper gebruikt om alles van ATI te verwijderen, opnieuw opgestart naar normale Windows. Rechtermuisklik op bureaublad, ATI item nog steeds aanwezig :(. Klik erop doet niets, en in het startmenu staan ook nog ATI snelkoppelingen.

Drivers 10.4 geprobeerd te installeren. Downloaden ging prima. Krijg venstertje te zien, klik op ATI Catalyst spul installeren. Krijg vervolgens na een paar seconden niets dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.jacobras.nl/troep/atirotzooimelding.png

Wat moet ik nu doen? :(

Edit: overigens begint Windows Onderhoudscentrum te zeuren over "Een probleem met Microsoft Visual Studio oplossen". Het "laatst opgetreden" tijdstip is het tijdstip waarop ik de installatie heb geprobeerd, zal eens kijken wat daarover te vinden is...

Edit 2: inmiddels opgelost middels een omslachtige deïnstallatie en herinstallatie via de command line, stond een uitleg op de TomsHardware.com forums. Grafische kaart valt me trouwens best wel tegen, een spel als Just Cause 2 moet ik op de allerlaagste instellingen draaien, wil het speelbaar blijven. Iemand nog goeie tips/tweaks? :)

[ Voor 25% gewijzigd door jacobras op 07-05-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:53:
ja maar t gaat haar al nu over de 820QM of de 620m,
In de huidige xps configuraties schelen die maar een goeie 50 euro.
maar die 620m is niet te krijgen in de studio 15.

Vandaar wil ze van die 2 de beste processor. is dat de 620m gaat ze voor de xps.
maakt het niet uit gaat ze voor de 820qm als er telefonisch een full hd scherm bijkan
Een beetje telaat denk ik maar een ATI videokaart in de 5XXX series is in de nabije toekomst heel wat beter voor foto/videobewerking. DX11 heeft namelijk instructies waardoor berekeningen door de videokaart overgenomen kunnen worden. Je hebt nu een onboard videokaart die niets kan overnemen van de cpu.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:11:
[...]

Een beetje telaat denk ik maar een ATI videokaart in de 5XXX series is in de nabije toekomst heel wat beter voor foto/videobewerking. DX11 heeft namelijk instructies waardoor berekeningen door de videokaart overgenomen kunnen worden. Je hebt nu een onboard videokaart die niets kan overnemen van de cpu.
Nog niet te laat. Gaan maandag maar bestellen. Dus volgens jou is de 5470 kaart in de studio 15 beter voor foto/videobewerking dan de 4670 in de xps?
Is het dan een mogelijkheid om achteraf, zowel in de studio15 als de xps, een betere kaart zelf in te steken? of gaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:48:
[...]

Nog niet te laat. Gaan maandag maar bestellen. Dus volgens jou is de 5470 kaart in de studio 15 beter voor foto/videobewerking dan de 4670 in de xps?
Is het dan een mogelijkheid om achteraf, zowel in de studio15 als de xps, een betere kaart zelf in te steken? of gaat dat niet?
de videokaart word volgens mij zo heel veel gebruikt, maar de 4670 in de xps is beter dan de kaart in de studio 15.

ik raad je aan om wat te googlen over het nut van een goede videokaart in de door jouw gebruikte paketten, ik kan je wel zeggen dat het bij bijv. photoshop CS5 niet zoveel verschil maakt. (lees: niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03

-Sander-

///M Powerrrrrr

Weet iemand ook hoe je die functie toetsen uit zet ? Ik wil een functietoets gebruiken met de Fn toets, nu staan ze standaard "aan". Heel erg irritant als je op F5 wilt rammen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1555: het bios
1557/8: dell quickset installeren en op windows+x drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:59:
[...]

de videokaart word volgens mij zo heel veel gebruikt, maar de 4670 in de xps is beter dan de kaart in de studio 15.

ik raad je aan om wat te googlen over het nut van een goede videokaart in de door jouw gebruikte paketten, ik kan je wel zeggen dat het bij bijv. photoshop CS5 niet zoveel verschil maakt. (lees: niet)
Merci Darkstone, zal het eens opzoeken maar denk dat ik het toch bij de xps zal laten hoor.
Ze heeft nu eindelijk gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt

Vele malen dank... meteen die driver maar downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:04:
1557/8: dell quickset installeren en op windows+x drukken
correctie ;)
1557: het bios
1558: dell quickset installeren en op windows+x drukken

[ Voor 17% gewijzigd door naaitsab op 08-05-2010 12:58 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:22
naaitsab schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:57:
[...]

correctie ;)
nog een correctie :+

Ik heb een 1558 en ik heb het ook in de bios ingesteld :9

[ Voor 4% gewijzigd door Knuckless op 08-05-2010 13:05 ]

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:06:
[...]

Merci Darkstone, zal het eens opzoeken maar denk dat ik het toch bij de xps zal laten hoor.
Ze heeft nu eindelijk gekozen :)
Idd onderzoek ernaar doen helpt veel. Ik had het ook over de nabije toekomst. Nu wordt bijvoorbeeld NVIDIA's cuda ook al bij enkele programma's gebruikt (ik dacht CS4/5 al). DX11 heeft een instructieset die daarmee te vergelijken is en dat is dan een standaard, dus in de toekomst is voor video/beeldbewerking de 5XXX kaart inderdaad sneller dan de 4XXX kaart, ongeacht welke snelheid deze heeft bij spellen. Het is namelijk een nieuwe functie die erop zit welke niet op de oudere kaarten zitten.

De videokaarten zijn NIET te vervangen (ik kan uit ervaring vertellen dat ze bij de XPS 16 zijn vastgesoldeerd op het moederbord). Er wordt binnenkort wel een nieuwe versie van de XPS16 verwacht met een nieuwe videokaart erin. Als je (vriendin) erop kunt wachten dan zou ik het doen.

Edit: Volgens mij heet die techniek Direct Computing (ik weet het niet 100% zeker aangezien het alweer een tijdje geleden is dat ik me erin heb verdiept)

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 08-05-2010 13:47 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03

-Sander-

///M Powerrrrrr

naaitsab schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:57:
[...]

correctie ;)
Thx all!
Eindelijk verlost van die zooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
Iemand enig idee waar ik de product key van mijn ms office 2007 kan vinden?
Als ik bijv word open vraagt hij namelijk telkens om een key :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zat op de DVD van works, moet je die natuurlijk nog wel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
Ja die heb ik. Maar ik ben denk ik abuis 8)7 want er staan veel nummers op dat hoesje en de DVD zelf maar geen 25 karakters lang nummer zonder ´0´ en ´1´, (want die mogen er niet in zitten) Waar zou dat nummer dan precies moeten staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op de achterkant van dat kartonnen dingetje waar de works DVD aan vast is getape't, zat ie bij mij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Works is geen office dat weet ik eigenlijk wel zeker, office moet je apart kopen(of extra bijbestellen als je de laptop koopt bij de opties) en zit dus niet standaard bij je dell dat is works.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Voor de liefhebber heb ik nog een verlicht toetsenbord liggen voor de 1555-1557-(1558 99% zeker dat het past op de 1558)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/24ffwbn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/28a8bxl.jpg
Nieuwprijs in china is ~18 euro ex verzending en ongeveer een maand verzendduur.
Stuur een pm bij intresse ;)

[ Voor 8% gewijzigd door naaitsab op 08-05-2010 20:53 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericq
  • Laatst online: 18-08 09:46
naaitsab schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:51:
Voor de liefhebber heb ik nog een verlicht toetsenbord liggen voor de 1555-1557-(1558 99% zeker dat het past op de 1558)
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwprijs in china is ~18 euro ex verzending en ongeveer een maand verzendduur.
Stuur een pm bij intresse ;)
Wat is de reden dat je deze weg doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:51:
maak daar maar 100% van

de onderkant ziet er iets anders uit dan bij die van mij, bij die van mij is de onderkant gedeeltelijk transparant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
ericq schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:53:
[...]

Wat is de reden dat je deze weg doet?
De spatie werkt niet helemaal op het randje(zo typ ik nou eenmaal ja ik weet het erg raar :+ ) dus voor mij is het niet zo fijn om ermee te typen.
mn pa heeft er geen last van maar het is mijn laptop dus maar de standaard dell weer gemonteerd. wel erg jammer dat backlight is toch erg mooi :)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:55:
[...]

maak daar maar 100% van

de onderkant ziet er iets anders uit dan bij die van mij, bij die van mij is de onderkant gedeeltelijk transparant
Jup dat heb ik ook bij mn standaard tb transparant met een soort gaas/plaat met gaatjes onderin, de dell met backlight(a 60 euro 8)7 heeft dat ook)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een hekel punt aan dit toetsenbord vind ik wel de linker shift toets, als je die aan de zijkant indrukt krijg je echt het gevoel dat je hem breekt :X

niet dat ik zo vaak je-weet-wel-hack-n-slash (lees: D2) speel, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Hm... Vandaag een dagje naar Den Haag geweest, Studio mee. Mijn vader zou gaan rijden, eerst nog even de omvormer (12V van auto naar 230V stopcontact) aansluiten voor mijn laptop. Auto is Toyota Prius. Motor stond uit. Ik sluit de omvormer aan op zo'n auto 12V-aansluiting, schakelaar op omvormer stond op "uit".

Vader start de auto, opeens een harde plof en dikke rookpluimen uit de omvormer! Ik snel deur open en dat ding naar buiten gemikt, rookte nog even verder. Auto bleef gewoon draaien, al vermoed ik dat de zekering van het elektrische auto-stopcontact systeem waarschijnlijk doorgebrand is. Achteraf gezien hoorde ik dat die aansluiting maar tot 120W ging, omvormer is volgens mij wat meer :(.

Gelukkig had ik de lader nog niet aangesloten, had het misschien kapot gegaan. Aangekomen in Den Haag (bij familie) gebruikt ik bij de Vostro altijd een gewone ethernetkabel van een modem voor internetverbinding (daar uit PC halen en op laptop aansluiten). Bij de Vostro kreeg ik echter geen internet. Opnieuw opstarten, BIOS instellingen doorgelopen, op andere PC drivers voor ethernet-adapter gedownload, hielp allemaal niets. Enig idee waar dat aan kan liggen?

Op terugweg laptop op accu gebruikt, ging prima :). Fijn aan het werken, en ondertussen door het audio systeem van de auto (met de AUX ingang) muziek afspelen vanaf laptop :). Onderweg regende het trouwens, en opeens werd het zicht flink belemmerd (ik dacht van opspattende regen van auto voor ons), maar dat bleek toen we dichterbij kwamen veel grijze rook te zijn die uit de auto kwam. Ben je ook lekker als dat je overkomt...
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:07:
een hekel punt aan dit toetsenbord vind ik wel de linker shift toets, als je die aan de zijkant indrukt krijg je echt het gevoel dat je hem breekt :X
Hier geen last van. Heb wel vaak dat een toetsaanslag dubbel geregistreerd wordt (staat er bijv. "hoii" in plaats van "hoi").

[ Voor 10% gewijzigd door jacobras op 09-05-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jacobras schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:24:
Gelukkig had ik de lader nog niet aangesloten, had het misschien kapot gegaan. Aangekomen in Den Haag (bij familie) gebruikt ik bij de Vostro altijd een gewone ethernetkabel van een modem voor internetverbinding (daar uit PC halen en op laptop aansluiten). Bij de Vostro kreeg ik echter geen internet. Opnieuw opstarten, BIOS instellingen doorgelopen, op andere PC drivers voor ethernet-adapter gedownload, hielp allemaal niets. Enig idee waar dat aan kan liggen?
vmware/hamachi/... geinstalleerd? virtule netwerkadapters willen de echte nog wel eens "wegdrukken"...
Hier geen last van. Heb wel vaak dat een toetsaanslag dubbel geregistreerd wordt (staat er bijv. "hoii" in plaats van "hoi").
nee dat niet, het gekke was dat het orginele toetsenbord deze brakke shift toets ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
@jacobras,
Lekker zon omvormer :s ik ben ook opzoek naar iets on de studio bij te laden in de auto(iets over wardrive enzo :+) maar dan is denk ik een 12v voeding een betere optie dan een 12>230 omvormer (gaat dan van 12>230>19volt) had er wel een gevonden op ebay verder niet echt gekeken, in de toyota van de ouwelui staat ook 12v 120w in mn eige auto heb ik geen idee maar zal ook wel zoiets wezen lijkt me toch dat die omvormer dat moet trekken zeker als er niks is aangesloten. Gok op iets van vloeistof/stof/evt kattepis op de omvormer? dan krijg je dat soort fratsen dat de boel doorbrand.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beter koop je idd een 12>19v adapter, anders moet hij DC naar AC converteren en weer terug

DC naar AC converters genereren doorgaans geen goede sinus, maar een blokvorm, dat vinden de meeste adapters niet fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
:Y
http://cgi.ebay.nl/Laptop...plies&hash=item518cffab8e
Hier nogiets uit uk, al hoop ik dat de adapter nooit 100% vraagt tijdens het laden want dan komt ie wattage "te kort" aangezien er 12v 120w uit de auto komt en de adaptor voor thuis 19v 90w trekt althans dat staat erop, gok erop dat ie dat alleen gebruikt waneer de accu eruit is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:28:
Hier nogiets uit uk, al hoop ik dat de adapter nooit 100% vraagt tijdens het laden want dan komt ie wattage "te kort" aangezien er 12v 120w uit de auto komt en de adaptor voor thuis 19v 90w trekt althans dat staat erop, gok erop dat ie dat alleen gebruikt waneer de accu eruit is.
FAAL

het wattage kan je gewoon 1:1 doorrekenen.
en bovendien is die 90W gebaseerd op de dikste config die je je kan voorstellen (i7, max brightness, 3 usb hdd's...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:02:
[...]
het wattage kan je gewoon 1:1 doorrekenen.
FAAL >:)
Zeker geen electro techniek gehad :O
Benodigd: 19 volt 90 watt > 19x90=1710ma
Auto 12 volt 120 watt> 12x120=1140ma
Aka bij full load werkt het gewoon niet, eerst eventjes nadenken voor je je gaat uitlaten :+
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:02:
[...]
en bovendien is die 90W gebaseerd op de dikste config die je je kan voorstellen (i7, max brightness, 3 usb hdd's...)
Jup dat is ook zo, maar 30 euro is beetje veel om eventjes te proberen of het gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door naaitsab op 09-05-2010 12:58 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
of je nu 1w 1000v of 1w 1v hebt, maakt allemaal geen bal uit.

maar ik krijg idd geen electrotechniek op school :/ , maar de formule was toch P = U*I? of ben ik echt zo dom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica