@Yellow, lijk eens onder accu. Als je cd van dell gebruikt hoef je helemaal geen code in te vullen. En de cd is vrij van alle troep (bloadware, trials)
Ik heb met mijn nieuwe studio 1558 een probleem, mijn externe monitor gaat om de zoveel tijd ( kan 20 sec of 2 min zijn ) op zwart voor een seconde, ik heb dit alleen mij deze laptop bij mijn oude inspirion heb ik nergens last van.
Ik heb inmiddels via deze cd windows geïnstalleerd en alles lijkt perfect te werken.karakedi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:30:
@Yellow, lijk eens onder accu. Als je cd van dell gebruikt hoef je helemaal geen code in te vullen. En de cd is vrij van alle troep (bloadware, trials)
Heb nog geen enkele driver geïnstalleerd maar raden jullie mij aan wel iets te instaleren?
Mijn ''drive eject knop'' werkt nu bijvoorbeeld niet, dat is aardig irritant.
Geen flauwekulletjes
Lees eerst wat paginas terug voor je wat gaat roepen
antwoord op die vraag is al een paar keer gegeven.
if (!coffee) {
Work = false; }
Sorry zie het eject antwoord net staan.
Nu heb ik weer 2 nieuwe vragen: Hoe zet ik simpelweg het scherm uit als ik even weg loop van mijn laptop?
Vraag 2: Is er geen mogelijkheid om de ''ftoetsen'' om te draaien? Dat je dus de fn knop ingedrukt moet houden om het scherm te dimmen bijv.
Want ik wil gewoon alt f4en en f5en.
Nu heb ik weer 2 nieuwe vragen: Hoe zet ik simpelweg het scherm uit als ik even weg loop van mijn laptop?
Vraag 2: Is er geen mogelijkheid om de ''ftoetsen'' om te draaien? Dat je dus de fn knop ingedrukt moet houden om het scherm te dimmen bijv.
Geen flauwekulletjes
ja, windows+LY3LLoW schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:48:
Sorry zie het eject antwoord net staan.
2, dell quickset, daarna op windows + X drukken
Haha bedankt voor antwoord 2 maar antwoord 1 is niet helemaal wat ik bedoel want met windows+l kom je bij het inlogscherm van windows?Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:51:
[...]
ja, windows+L![]()
2, dell quickset, daarna op windows + X drukken
Ik wil het scherm echt helemaal uit.
Geen flauwekulletjes
dan klap je hem dicht
bij energiebeheer kan je hem zo instellen dat hij niets doet als je hem dichtklapt
bij energiebeheer kan je hem zo instellen dat hij niets doet als je hem dichtklapt
Stel je in energie beheer in dat ie na 2 minuten op zwart scherm gaat, of is het om "natuur" te bekijkenY3LLoW schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:54:
[...]
Haha bedankt voor antwoord 2 maar antwoord 1 is niet helemaal wat ik bedoel want met windows+l kom je bij het inlogscherm van windows?
Ik wil het scherm echt helemaal uit.
TFT brandt niet in dus waarom moeilijk doen? hier gaat alles na ongeveer een half uur op zwart scherm.
[ Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 10-05-2010 20:09 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
En daarnaast is het volgens mij zo dat Intel de vraag naar de arrandales (dus onze i3/i5'jes) nauwelijks aankan en er een tekort is. Die lijkt me een grotere kanshebber nog voor de rol van schuldige dan de RAM modules. Gok zo dat die prijzen bij een tekort echt snel omhoog zouden gaan.zero_cool89 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:21:
[...]
dit klopt deels:
De prijzen van Ram modules zijn sinds vorig jaar aan het stijgen omdat er een fabrikant in Duitsland failliet is gegaan (financiële crisis).
Ram zit in veel onderdelen van laptop dus prijzen zouden kunnen stijgen.
Kijk maar bij de prijshistorie van tweakers pricewatch.
Mijn pc onderdelen zijn sinds afgelopen winter inderdaad gestegen in prijs.
Dit is wel een leuke om je scherm direct uit te kunnen zetten:
http://sites.google.com/s...n-monitor-off--au3-autoit
http://sites.google.com/s...n-monitor-off--au3-autoit
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van de Vostro 3700.
Ik wilde perse een notebook met een mat beeldscherm!en dat heeft ie (geen anti-glare dus) en hij heeft een backlit toetsenbord.
voor mij een superding, mochten er vragen over zijn dan hoor ik t wel (aangezien ik een paar maanden lang het hele forum in de gaten heb gehouden)
Ik wilde perse een notebook met een mat beeldscherm!en dat heeft ie (geen anti-glare dus) en hij heeft een backlit toetsenbord.
voor mij een superding, mochten er vragen over zijn dan hoor ik t wel (aangezien ik een paar maanden lang het hele forum in de gaten heb gehouden)
Je weet dat dit het studio 15 topic is en niet het vostro?onlyMAT schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:32:
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van de Vostro 3700.
Zat ook nog te twijfelen over een vostro maar von ze toch te duur.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik heb een Studio 1537 en ik heb Windows 7 Proffesional 64bit geinstalleerd. Maar ik ben op zoek naar een touchpad driver of iets dergelijks. Ik wil namelijk mijn touchpad uitschakelen als ik mijn losse muis aansluit.
Is er iemand die een idee heeft hoe dit mogelijk is??
Sinds 10-5-2010 staat er weer een Bios update A05. Deze is slechts 1mb. De omschrijving is hetzelfde als de A05 van april. Heeft er al iemand ervaring met deze laatste bios update ??
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Bij de touchpad drivers van je Dell is er een optie hiervoor! Heb je ook een cd van meegeleverd gekregen als het goed is.Ccc schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:04:
Ik heb een Studio 1537 en ik heb Windows 7 Proffesional 64bit geinstalleerd. Maar ik ben op zoek naar een touchpad driver of iets dergelijks. Ik wil namelijk mijn touchpad uitschakelen als ik mijn losse muis aansluit.
HOI.
Mijn laptop is toen ik hem kocht geleverd met Windows Vista 32 bit. Dus ik heb geen drivers.
Vandaar dat ik graag de driver voor Windows 7 64 bit zou willen.
Vandaar dat ik graag de driver voor Windows 7 64 bit zou willen.
Er zijn volgens mij geen aparte drivers voor 64 bit hoor! Je kan ze ook van de dell website halen. Zoek ergens bovenin volgens mij naar Drivers, geef je laptop nummer op en je krijgt de drivers voor je neus.
HOI.
Wat zijn de voordelen van het installeren van de AMD/ATI driver?
Ik heb deze op het moment niet geïnstalleerd.
Geen flauwekulletjes
Betere stuurprogramma's? Uitgebreid controlepaneel? Etc
Zit er kwa performance trouwens veel verschil tussen een 500GB schijf met 5400 RPM of een met 7200 RPM?
En weet iemand of het telefonisch mogelijk is je bestelling aan te laten passen van een Intel i5-520M naar een Intel i5-540M? En hoe gaat dit telefonisch aanpassen in zijn werk, eerst je bestelling in je mandje zetten en dan bellen?
En weet iemand of het telefonisch mogelijk is je bestelling aan te laten passen van een Intel i5-520M naar een Intel i5-540M? En hoe gaat dit telefonisch aanpassen in zijn werk, eerst je bestelling in je mandje zetten en dan bellen?
[ Decisions made in real time are never perfect. ]
Iemand?Inovix schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:33:
Ik heb met mijn nieuwe studio 1558 een probleem, mijn externe monitor gaat om de zoveel tijd ( kan 20 sec of 2 min zijn ) op zwart voor een seconde, ik heb dit alleen mij deze laptop bij mijn oude inspirion heb ik nergens last van.
iets betere performance in selecte games, meer insteloptiesY3LLoW schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:31:
Wat zijn de voordelen van het installeren van de AMD/ATI driver?
tsja, ik zou beginnen met de videodriver opnieuw te installeren
edit: laat ik even een update geven hoe mijn laptop de afgelopen 9 maanden heeft doorstaan met gemiddeld studentengebruik (elke dag mee, 3-5x verplaatsen per dag). in het bijzonder de minpunten:
de batterij heeft een wear level van 11%, dit is vrij goed te noemen aangezien in hem met 9% wear in intvangst kon nemen....
bovendien trek ik de accu echt wel 1x per dag leeg, al is het natuurlijk de vraag of we de software serieus moeten nemen.
de behuizing kraakt af en toe links van het touchpad, maar storend is dit zeker niet, dit is vast een resultaat van mijn gewoonte de PC altijd met 1 hand vast te pakken... (wat overigens geen gekraak tot gevolg heeft, pak een willekeurige laptop maar eens aan de palmrest vast met 1 hand terwijl het scherm vol open staat, de doorsnee acer buigt dan zelfs finaal door

ook zijn de schanieren niet (meer?) helemaal gelijk, het scherm zit nog wel stevig vast, maar de linkerkant lijkt een beetje speling te hebben, soms staat de PC daarom op 3 ipv 4 poten
tot slot, het uiterlijk van de laptop, op de achterkant zit een kras of 3 (overigens mijn eigen dikke schuld...) en de zwarte rand om het toetsenbord zit, zoals ik al eerder opmerkte, onder de krassen (daar had wat mij betreft een anti-kraslaag overheen gemogen)
ook zit er al een tijd een klein krasje op het scherm (alleen zichtbaar met direct licht in de juiste hoek)
dit klinkt vast heel negatief, maar dat is het allerminst, na bijna een jaar is dit nog steeds de snelste laptop met het beste scherm (waarom ben ik de enige die eraan heeft gedacht dat een hoge resolutie wellicht handig is bij het programmeren?

mocht hij vandaag stuk gaan, dan zou ik er zo weer een kopen; ik kan niet meer zonder HD scherm
zonder enige twijfel de beste keus destijds, goedkope acers en PB's mogen wat mij betreft naar de hel lopen
-----------------------------------------------------------------------
ik had overigens vandaag de prijs van mijn broer zijn s1558 (a €720, i5, 500GB, 1080p) vergeleken met de macbook 15", als hij die had gekocht betaalde hij bijna 3x zoveel (nl. €2048 ex verzendkosten) en had hij geen HD-scherm
hij was blij dat hij dat niet had gedaan...
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 23:12 ]
Heb je de Intel graphics? Zo ja dan kun je in de driver settings het energiebeheer aanpassen. Maximaal en besparing gaan goed, standaard (gebalanceerd) verliest bij mij idd soms de hdmi. Met die aanpassing nu geen last meer.
Heeft hier iemand ervaring met de levering door UPS?
Ik zou graag (hopelijk) volgende week bestellen. Het probleem alleen is dat ikzelf naar school ga (en examens binnenkort) en mijn ouders werken. Voor de rest is hier niemand thuis, wat dus een probleem is (ook omdat je geen vaste leverdatum krijgt).
Aan de telefoon zeiden ze wel dat je naar UPS kunt bellen en een leverdatum afspreken ofzo. Is dit inderdaad mogelijk? Wat als ze 2 dagen aan je deur hebben gestaan en je bent niet thuis? Ik heb nog nooit iets met UPS laten leveren ^_^
Op de site van Dell staat ook dat je, voor je tekent voor ontvangst, de levering moet controleren... ik veronderstel dat je niet eerst alles moet uitpakken om te controleren (en die van UPS laat wachten)?
Bedankt
Ik zou graag (hopelijk) volgende week bestellen. Het probleem alleen is dat ikzelf naar school ga (en examens binnenkort) en mijn ouders werken. Voor de rest is hier niemand thuis, wat dus een probleem is (ook omdat je geen vaste leverdatum krijgt).
Aan de telefoon zeiden ze wel dat je naar UPS kunt bellen en een leverdatum afspreken ofzo. Is dit inderdaad mogelijk? Wat als ze 2 dagen aan je deur hebben gestaan en je bent niet thuis? Ik heb nog nooit iets met UPS laten leveren ^_^
Op de site van Dell staat ook dat je, voor je tekent voor ontvangst, de levering moet controleren... ik veronderstel dat je niet eerst alles moet uitpakken om te controleren (en die van UPS laat wachten)?
Bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Bv202 op 12-05-2010 19:10 ]
Iemand anders ook een dell wireless 370 ingebouwd in zn laptop? ik heb wel een hardware is geinstaleerd berichtje gehad maar zie m nergens in apparaat beheer en vind ook geen bluetooth headsets of telefoon en de broadcom driver zegt geen bluetooth apparaat gevonden
if (!coffee) {
Work = false; }
nou teleurstellend! Dell gaf aan dat ik mn laptop donderdag kon verwachten, kom ik dinsdag thuis ligt er een briefje van UPS op de mat: U was er niet, komen donderdag terug. Ok ik bellen moet donderdag eigenlijk ook werken maar aan de telefoon afgesproken dat als er donderdag niemand thuis is ik m vrijdag op kom halen in Apeldoorn. Mn vriendin bijna hele dag aanwezig: Nix. Ik savonds bellen of ze langs waren geweest nee hoor, de bezorger zag in het systeem staan dat ik m vrijdag op kwam halen. Hufters. ik vrijdag daarheen lastig te vinden kom in n loods werkelijk puinhoop. in een kantoortje wachten op iemand en ik kon meenemen wat ik wilde, kwartier later ja iemand wakker. wat wilt u dat ok neem maar mee hoezo legitimatie. wat een zooitje. voor mij geen ups.Bv202 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:09:
Bedankt
druk eens op f2 (zonder de fn knop)naaitsab schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:34:
Iemand anders ook een dell wireless 370 ingebouwd in zn laptop? ik heb wel een hardware is geinstaleerd berichtje gehad maar zie m nergens in apparaat beheer en vind ook geen bluetooth headsets of telefoon en de broadcom driver zegt geen bluetooth apparaat gevonden
dan zet je wireles//bluetooth aan
Dat werkte ook niet al geprobeerd, via drivergenius kwam ik erachter dat ik een driver miste voor "hp device with intergrated bluetooth" (wtf?) dus die even geinstaleerd en toen kwam het bericht dell wireless 370 is correct geinstalleerd en hij werkt nu naar behoren
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik ben op dit moment op zoek naar een vervanger voor mijn Dell Latitude D830 en zie de Studio 15 wel zitten.
Nu heb ik op de D830 een resolutie van 1680 x 1050, wat ik erg prettig vind. 1378 x 780 vind ik te grof en de enige andere optie bij de Studio is 1920 x 1080 (alleen telefonisch te bestellen). Nu worden op deze resolutie de letters wel héél erg klein, maar in begrijp dat je in Windows ook de DPI kunt aanpassen. Zijn er Tweakers die hier ervaring mee hebben? Zitten hier nog nadelen aan ?
Nu heb ik op de D830 een resolutie van 1680 x 1050, wat ik erg prettig vind. 1378 x 780 vind ik te grof en de enige andere optie bij de Studio is 1920 x 1080 (alleen telefonisch te bestellen). Nu worden op deze resolutie de letters wel héél erg klein, maar in begrijp dat je in Windows ook de DPI kunt aanpassen. Zijn er Tweakers die hier ervaring mee hebben? Zitten hier nog nadelen aan ?
Persoonlijk vind ik het op 100% DPI geen probleem hoe klein de letters zijn, maar standaard staat het scherm inderdaad op 125% DPI, en dat werkt volgens mij ook prima. Ik weet geen nadelen van aangepaste DPI. Ook kan je natuurlijk op websites met ctrl + scroll heel makkelijk de grote aanpassen, mocht het toch nog te klein zijn.
ik had vandaag (vannacht, to be exact
) eens de idt audio driver geprobeerd.
ik kan maar een ding zeggen: de sub, opeens voel je hem, zodra ik premium sound uitvink is hij weg.
blijkbaar kan de standaard driver niet overweg met 2.1 audio...
je kan ook nog de koptelefoon out's, en zelfs de in! instellen als left, right, en center speakers voor de volwaardige surround ervaring.
aldus de slechthorende zonder speakersetje
ik hoor overigens wel af en toe een "tikje" tijdens het afspelen van muziek, klopt dat?
ik kan maar een ding zeggen: de sub, opeens voel je hem, zodra ik premium sound uitvink is hij weg.
je kan ook nog de koptelefoon out's, en zelfs de in! instellen als left, right, en center speakers voor de volwaardige surround ervaring.
ik hoor overigens wel af en toe een "tikje" tijdens het afspelen van muziek, klopt dat?
Geen last van hier. Overigens "kloppen" dat soort dingen nooit héVerwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:04:
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Jij al uitgevonden hoe je out's aangevinkt kan blijven houden bij premium? Bij mij gaat het vinkje telkens weg als ik de kabel eruit haal.Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:04:
ik had vandaag (vannacht, to be exact) eens de idt audio driver geprobeerd.
Geen flauwekulletjes
Ik heb nu ook een Studio 15 besteld met devolgende specs:
Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080)
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Dutch Genuine Windows 7 Professional (64 BIT)
3 jaar Next Business Day Service + 3 jaar Accidental Damage
Heb nu ook een mailtje met betalingsinstructies gekregen, met daarin een iDeal link, alleen deze werkt niet in Gmail werd verteld, en dat klopt nog ook, weet iemand hier een fix voor ofzo?
Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080)
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Dutch Genuine Windows 7 Professional (64 BIT)
3 jaar Next Business Day Service + 3 jaar Accidental Damage
Heb nu ook een mailtje met betalingsinstructies gekregen, met daarin een iDeal link, alleen deze werkt niet in Gmail werd verteld, en dat klopt nog ook, weet iemand hier een fix voor ofzo?
[ Decisions made in real time are never perfect. ]
Mensen, ik heb iets geks met windows update. Ik draai WIN7, geinstalleerd doormiddel van de dell upgrade dvd. De laatste paar dagen staat er een "belangrijke update" klaar bij windows update, "KB975496 update voor Windows 7 voor x64-systemen". Als ik de laptop afsluit, installeert hij deze update, en lijkt het allemaal goed af te ronden. Echter wanneer de laptop uit gaat, gaat de powerknop van de laptop knipperen zoals wanneer het apparaat in stand-by staat. Wanneer ik op de knop druk, start de laptop gewoon normaal op, echter is de update niet geinstalleerd
Meer mensen problemen mee? Het is een 1555.
edit: Owja de update gewoon installeren in windows zelf lukt niet...

Meer mensen problemen mee? Het is een 1555.
edit: Owja de update gewoon installeren in windows zelf lukt niet...
[ Voor 5% gewijzigd door hellboy123 op 15-05-2010 15:09 ]
Je krijgt een mailtje als UPS je pakketje in ontvangst heeft genomen, waaraan je kunt zien wanneer ze gaan aanbieden. Ik heb toen een lief briefje aan de deur geplakt met de vraag of UPS bij de buren wilde bezorgen. Dat hebben ze gedaan. (hoewel op de site staat dat ze het niet doen)Bv202 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:09:
Bedankt
En bij julli verdwijnt je geluid niet als je een beetje kloot met de instellingen? Ik heb meerdere keren (ok, om eerlijk te zijn 2 keer )gehad dat ik wat probeerde in te stellen en dat ik daarna heel veel moest zoeken en uiteindelijk heel IDT moest deinstalleren voor het zootje het weer deed. Jullie geen problemen mee?Y3LLoW schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:44:
[...]
Jij al uitgevonden hoe je out's aangevinkt kan blijven houden bij premium? Bij mij gaat het vinkje telkens weg als ik de kabel eruit haal.
Af en toe wordt m'n muisaanwijzer ineens heel groot. Via Configuratiescherm - muisaanwijzer staat er niets bijzonders ingesteld. Als ik opnieuw opstart is alles weer goed, iemand een idee hoe dat komt?
Komt door de ATI videokaart drivers, is volgens mij nog geen fix voor.miles schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:53:
Af en toe wordt m'n muisaanwijzer ineens heel groot. Via Configuratiescherm - muisaanwijzer staat er niets bijzonders ingesteld. Als ik opnieuw opstart is alles weer goed, iemand een idee hoe dat komt?
sterker nog, ze zijn al maanden bezig dat te fixen, elke keer dat de fix in de changelog maar is het probleem er nog steeds.
bij mij zijn de drivers ook de oorzaak van het icon-springen op de desktop...
bij mij zijn de drivers ook de oorzaak van het icon-springen op de desktop...
Ik heb een brandende vraag,
Het betreft geen Dell Studio maar ik dacht dat ik de vraag ook wel hier kan stellen.
Ik heb namelijk pas mijn Dell Inspiron 1564 binnen met Dell Wireless Half mini N Card (1520), ik heb configs gelezen van mensen die deze ook hebben hier. Ik heb zware problemen met internet.
Hij heeft maar hooguit 1 min. connectie dan breekt die af en maakt hij weer opnieuw verbinding, dit is zwaar irritant. Ook als ik verbinding eindelijk heb gaat hij maar met 5mbit/ps terwijl wij thuis 50 hebben.
M'n vader z'n laptop haalt ongeveer 35-40 op wireless.
Ik heb het volgende geprobeerd
http://en.community.dell..../p/19312385/19619342.aspx
Nu heeft hij wat langer verbinding maar gaat nog steeds extreem langzaam.
Heeft iemand hier ervaring mee, of kan ik het beste Dell morgen bellen?
alvast bedankt.
Het betreft geen Dell Studio maar ik dacht dat ik de vraag ook wel hier kan stellen.
Ik heb namelijk pas mijn Dell Inspiron 1564 binnen met Dell Wireless Half mini N Card (1520), ik heb configs gelezen van mensen die deze ook hebben hier. Ik heb zware problemen met internet.
Hij heeft maar hooguit 1 min. connectie dan breekt die af en maakt hij weer opnieuw verbinding, dit is zwaar irritant. Ook als ik verbinding eindelijk heb gaat hij maar met 5mbit/ps terwijl wij thuis 50 hebben.
M'n vader z'n laptop haalt ongeveer 35-40 op wireless.
Ik heb het volgende geprobeerd
http://en.community.dell..../p/19312385/19619342.aspx
Nu heeft hij wat langer verbinding maar gaat nog steeds extreem langzaam.
Heeft iemand hier ervaring mee, of kan ik het beste Dell morgen bellen?
alvast bedankt.
35-40 Mbit ga je ook wel halen met wifi-G, heb je dat al geprobeerd?
het lijkt mij een driver probleem, probeer eens de drivers van broadcom (de dell is een rebranded broadcom kaartje)
met is even puzzelen voordat je de juiste hebt:
http://www.broadcom.com/p...ations/Notebook-Computers
het is igg een N kaart zonder bluetooth, BCM94321MP gok ik.
het lijkt mij een driver probleem, probeer eens de drivers van broadcom (de dell is een rebranded broadcom kaartje)
Ik zal het eens proberen, maar ik heb wel de dell bluetooth 370 (gok ik) erin zitten.
maar weet niet of dat iets veranderd?
maar weet niet of dat iets veranderd?
die onderste 2 kaarten op de broadcom site zijn volgens mij wifi+BT combikaarten, die gebruikt dell NIET.
misschien een beetje dom, maar ik kan de drivers niet vinden:P
35 - 40 Mbit halen met 802.11g? Lijkt me sterk. 802.11g is 54Mbit is half duplex wat inhoudt dat je met maximaal 27Mbit kan verzenden en ontvangen. Met 802.11g trok ik via WLAN maximaal 24Mbit (~ 3MB/s) uit een Linksys WRT54G, de vervanger (Sitecom WL-351) doet via 802.11n zo'n 60Mbit.Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:52:
35-40 Mbit ga je ook wel halen met wifi-G, heb je dat al geprobeerd?
helaas, met de broadcom drivers krijg ik zelfs nog een slechter resultaat, 4mbit/ps.
Ik ga nog een keer de Dell drivers installeren hopen dat het lukt maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Ik had dit al een beetje verwacht, maar ik vind het eigenlijk schande van dell want ik mocht bij de inspiron gein Intel kaartje pakken terwijl ik er toch zeker 3 keer expliciet heb om gevraagd maar mij werd gegarandeerd dat deze exact hetzelfde zou werken.
Ik ga nog een keer de Dell drivers installeren hopen dat het lukt maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Ik had dit al een beetje verwacht, maar ik vind het eigenlijk schande van dell want ik mocht bij de inspiron gein Intel kaartje pakken terwijl ik er toch zeker 3 keer expliciet heb om gevraagd maar mij werd gegarandeerd dat deze exact hetzelfde zou werken.
DaMarcus schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:20:
[...]
35 - 40 Mbit halen met 802.11g? Lijkt me sterk. 802.11g is 54Mbit is half duplex wat inhoudt dat je met maximaal 27Mbit kan verzenden en ontvangen. Met 802.11g trok ik via WLAN maximaal 24Mbit (~ 3MB/s) uit een Linksys WRT54G, de vervanger (Sitecom WL-351) doet via 802.11n zo'n 60Mbit.

Verzenden via draadloos blijft om te huilen uur bezig om wat iso's over te hengele en met een kabeltje ben je na 10 min al klaar.
Heeft een gigabit switch eigenlijk nut aangezien de maximale interne snelheid van mn laptop en vooral mn server maar rond de 35 mb/s ligt en gigabit switches toch even wat duurder zijn dan een simpel 100mbit kassie. Alle apparaten hebben uiteraard gigabit netwerk kaarten
if (!coffee) {
Work = false; }
Voor switches weet ik het niet, vind ik sowieso een beetje zonde. Neem dan een knappe router als je toch aan iets nieuws toe bent, heeft dezelfde functionaliteit en het prijsverschil is niet zo groot.
Op het moment dat ik aan een andere router toe was (m'n oude kon de snelheidsverhoging van UPC niet meer aan
) ben ik er voor één gegaan die zowel g als n ondersteund. Oude pc's bleven evengoed met netwerk verbonden via g. Eén n- dongeltje erbij, en nu (na aanschaf van de Dell Studio, we zitten tenslotte in het dell studio topic....) lopen drie systemen lekker via het n-netwerk. Voor mij heeft dit toegevoegde waarde gehad (n via het 5 Hz kanaal heeft ook een iets verder bereik, nu heb ik boven ook een goed werkend netwerk)
Op het moment dat ik aan een andere router toe was (m'n oude kon de snelheidsverhoging van UPC niet meer aan
[ Voor 0% gewijzigd door miles op 16-05-2010 17:35 . Reden: :) ]
Klassieke fout, maar: ja, zeker! Netwerken spreken over megabits per seconde (of gigabits), terwijl harde schijven het hebben over megabyten en gigabytes. 35 megabyte per seconde is 280 megabit per seconde, aanzienlijk meer dan de 100 Mbit/s van je huidig netwerk!naaitsab schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:25:
[...]Heeft een gigabit switch eigenlijk nut aangezien de maximale interne snelheid van mn laptop en vooral mn server maar rond de 35 mb/s ligt[...]
Ik heb zelf de investering gemaakt (5-poorts D-Link dingetje, niet te duur, werkt perfect), en ben meer dan tevreden!
ja daar zeg je me wat tis inderdaad een stupide fout
ook leuk met mensen ja ik heb 20mb/s internet ja of niet hé
zitte ze je aan te kijke of je achterlijk bent. 20mbit is iets van 1,8 mb/s geloof ik
[ Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 16-05-2010 17:44 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Ja dat kan helaas niet heb voip bellen van kpn dus andere router en dan werkt dat niet meer, als het kon had ik deze router allang in de sloot geflikkerd wat een kl*te ding zegmiles schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:34:
Voor switches weet ik het niet, vind ik sowieso een beetje zonde. Neem dan een knappe router als je toch aan iets nieuws toe bent, heeft dezelfde functionaliteit en het prijsverschil is niet zo groot.

if (!coffee) {
Work = false; }
Speedtouch 780 neem ik aan?
Je kan m via je browser restarten zal is proberen een scriptje te maken dat ie gewoon elke nacht herstart mischien dat dat helpt, ding crashed wel vaak ja of krijg je ineens de melding netwerk kabel niet is aangesloten en is je internet plat, eventjes wachten en hij is ineens weer verbonden maar dan heb je router geen verbinding met het internet meer dus weer in de config en dan weer verbinding maken echt top ding die router
Je kan m via je browser restarten zal is proberen een scriptje te maken dat ie gewoon elke nacht herstart mischien dat dat helpt, ding crashed wel vaak ja of krijg je ineens de melding netwerk kabel niet is aangesloten en is je internet plat, eventjes wachten en hij is ineens weer verbonden maar dan heb je router geen verbinding met het internet meer dus weer in de config en dan weer verbinding maken echt top ding die router

if (!coffee) {
Work = false; }
Ook niet via je config?(dsldevice.lan in adresbalk type) dan helemaal een klere ding 
Heet hier overgens iets van spel&toepassing aan verbrindinding toewijzen
Heet hier overgens iets van spel&toepassing aan verbrindinding toewijzen

if (!coffee) {
Work = false; }
Met de intelkaart in de studio 15 haal ik hier een iso over het netwerk binnen met 1 mb per seconde, vaak rond de 8-900 kb/sec. Het is gewoon handiger om even een kabeltje te leggen of het op een USB te zetten. Gaat veel sneller. Draadloos is daar nu eenmaal niet echt ideaal voor.
dat verschilt per router, op school haal ik regelmatig 3,3MByte/s, dat is 26mb/s
maar dan hebben we het natuurlijk niet over een onbenullig modelletje (wel G, helaas), thuis haal ik ook maar 1/MB/s over wifi
maar dan hebben we het natuurlijk niet over een onbenullig modelletje (wel G, helaas), thuis haal ik ook maar 1/MB/s over wifi
Ik had op mn vorige hogeschool een gemiddelde internet snelheid van 92 mbit(3x gemeten) alleen het wifi gedeelte(dus eigen laptop) was zwaar gecapt op ~6mbit
if (!coffee) {
Work = false; }
ik heb toch het gevoel dat deze intel wifi kaart niet zo goed is. in mijn kamer heb ik ook nog een 10 jaar oude pc die wifi gebruikt en zelfs daar lagg ik niet op. en dus maar met kabel gaan testen, en ja hoor, geen ene laggspike.
L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD
ik heb de wifi 5100 (n, 2 antennes) en heb geen problemen met het wifi.
regelmatig ping onder de 30, dat is erg goed voor kpn.
regelmatig ping onder de 30, dat is erg goed voor kpn.

Kaartje werkt prima, en een 10 jaar oude pc die games zonder lag speelt zijn antieke games niet te vergelijken met moderne spellen hou hier rekening mee tis een laptop geen game desktop.
Zal dan wel aan je router liggen(6/11mbit draadloos routertje waarschijnlijk?)
Zal dan wel aan je router liggen(6/11mbit draadloos routertje waarschijnlijk?)
if (!coffee) {
Work = false; }
dei IDT driver werkt niet helemaal lekker, vaak gaat hij naar de 100% cpu (50%, dus)
als ik dan de muziek stopzet duurt het nog ~20 sec voordat de cpu usage is gedaald naar de bekende 0%
het gaat hier om audiodg.exe
edit: het gebeurt dus ook tijdens gamen...
als ik dan de muziek stopzet duurt het nog ~20 sec voordat de cpu usage is gedaald naar de bekende 0%
het gaat hier om audiodg.exe
edit: het gebeurt dus ook tijdens gamen...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 16:57 ]
Hier geen last van, wel goede drivers? Vista drivers op w7 geeft ook wel eens die verschijnselen
if (!coffee) {
Work = false; }
Hier draait ie 5-6% CPU met af en toe uitschieters naar 10% CPU. Geheugengebruik zit wel dik aan de 16mb (win7 x64, driver van dell website)
ik heb wat gespeeld met de services, ik vind geen oplossing.
ik vermoed een conflict met de videodrivers, ga ik maar eens updaten...
ik vermoed een conflict met de videodrivers, ga ik maar eens updaten...
Verwijderd
Ik heb net mijn Dell 1558 laptop binnen.
Weet niet of ik er nou zo blij mee moet zijn;
Het scherm voelt erg slap aan en reflecteert erg (oke, dat is een kwaal die de meeste tegenwoordig hebben) en wat ik al helemaal raar vind is dat hij het al zo zwaar lijkt te hebben met een simpel filmpje, dan maakt ie een enorme herrie en vibreert mn hele bureau zowat mee
Dat lijkt me toch vreemd voor een laptop met deze specificaties (intel i5 processor, 2,4 Ghz met turbo boost, 4 GB RAM, videokaart ATI HD 5470) en dat terwijl hij net nieuw en dus nog leeg is.
Hoe kan dat nou?
Damnit, volgensmij ga ik spijt krijgen van deze aankoop, dag dag centjes
Weet niet of ik er nou zo blij mee moet zijn;
Het scherm voelt erg slap aan en reflecteert erg (oke, dat is een kwaal die de meeste tegenwoordig hebben) en wat ik al helemaal raar vind is dat hij het al zo zwaar lijkt te hebben met een simpel filmpje, dan maakt ie een enorme herrie en vibreert mn hele bureau zowat mee
Hoe kan dat nou?
Damnit, volgensmij ga ik spijt krijgen van deze aankoop, dag dag centjes

Dit doet me twijfelen...dan maakt ie een enorme herrie en vibreert mn hele bureau zowat mee
mijn bureau vibirert niet hoor, en ik heb last van het trillende hdd van seagate probleem..
*gaat firmware installeren*
Verwijderd
Fijn dat je dat niet hebt, maar ik snap nog steeds niet waarom ik wel
Oke heel m'n bureau is een beetje overdreven, maar het maakt wel een hoop herrie (niet alleen bij het opstarten van de film, ook tijdens) en het virbreert wel zo dat ik het al vervelend vind met mijn arm op mij bureau voor de laptop te leunen, ik bedoel hoe kan een laptop met deze specificaties een dvd'tje amper aankunnen en net zo veel herrie maken als een laptop van 10 jaar oud, die ik hier heb staan?
oh, gaat het over de DVD.
die antieke dingen maken nu eenmaal herrie....
slim om dat onder "windows 7 64 bit" als download aan te bieden
die antieke dingen maken nu eenmaal herrie....
juist, 16-bit app..Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:10:
slim om dat onder "windows 7 64 bit" als download aan te bieden

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 16:27 ]
Verwijderd
Heb even met Dell gebeld, waarschijnlijk is er iets mis met de CD-speler, gelukkig kan er een reperateur aan huis komen voor deze keer dan:)
Om te kopen, ik wou deze week bestellen.
Maar het gaat dus over het afspelen van een DVD (dus met de DVD-speler en geen gedownloadde film ofzo)? Ik dacht dat het de fan was die zoveel lawaai maakte, want dat heb ik nog wel eens gelezen.
Hoe zit het qua geluid met andere dingen (gewoon wat browsen, games, etc.)?
is al meermalen gezegd: bij mij (p8600) staat de fan meestal uit (nu, bijvoorbeeld), maar die van de i5 springt wat vaker aan, aldus mijn medetweakers.
enige wat bij mij geluid maakt en trilt zijn de speakers en de HDD, ik heb een vrij luide HDD trouwens.. (7200.4)
enige wat bij mij geluid maakt en trilt zijn de speakers en de HDD, ik heb een vrij luide HDD trouwens.. (7200.4)
* DutchKel mompelt iets over een kromme dvd die de trilling veroorzaakt...Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:05:
Heb even met Dell gebeld, waarschijnlijk is er iets mis met de CD-speler, gelukkig kan er een reperateur aan huis komen voor deze keer dan:)
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Bij mij (i5) draait ie in principe alleen onder belasting in iets hoger dan de laagste stand, meestal bij beetje browsen gewoon uit. Bij een externe monitor aangesloten draait ie echter altijd, maar dit komt bij mij geen eens over het achtergrondgeluid heen als ik mn raam open heb staan. (Laat staan als ik muziek draai.) Mijn algemene ervaring is dat het een behoorlijk stille laptop is. (goed heb weinig vergelijkingsmateriaal moet ik zeggen)
Bij een aangesloten extern scherm wordt de grafische kaart gelockt op zijn hoogste snelheid. Ook als het scherm uit staat. Beetje jammer. Heeft Nvidia ook.
Heb ik ook alleen ik heb de i7, alleen als ik een spel speel of een 1080p film kijk gaat die aan maar dan heb ik toch oordopjes in! en als ik een paar servers met vmware draai maar dat heeft elke laptop. voor de rest nooit last van dat die veel geluid maakt!ovigo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:32:
Bij mij (i5) draait ie in principe alleen onder belasting in iets hoger dan de laagste stand, meestal bij beetje browsen gewoon uit. Bij een externe monitor aangesloten draait ie echter altijd, maar dit komt bij mij geen eens over het achtergrondgeluid heen als ik mn raam open heb staan. (Laat staan als ik muziek draai.) Mijn algemene ervaring is dat het een behoorlijk stille laptop is. (goed heb weinig vergelijkingsmateriaal moet ik zeggen)
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Verwijderd
Ligt het aan mij. Ik heb gelezen dat je online voor een hoog resolutie beeldscherm kunt kiezen bij een Dell studio laptop. Ik heb nergens de keus uit als ik een studio laptop probeer aan te passen..
Kan enkel telefonischVerwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:57:
Ligt het aan mij. Ik heb gelezen dat je online voor een hoog resolutie beeldscherm kunt kiezen bij een Dell studio laptop. Ik heb nergens de keus uit als ik een studio laptop probeer aan te passen..
Verwijderd
Hey Jongens ik heb een klein probleem.
Mijn Studio 1558 van begin Mei werkt perfect. Geen klachten. Alleen is er iets wat ik vrij vervelend vind.
Het volume van mijn computer wanneer ik een hoofdtelefoon of oortjes gebruik is onbeschrijfelijk luid!
Ik versta er niets van. Ik moet in Windows het volume op 5% zetten of ik krijg koppijn. Dit is geen kwestie van persoonlijke smaak want zowel mijn vrienden als m'n ouders zeggen dat het toch wel héél luid is.
Maar gek genoeg is het volume prima wanneer ik de speakers van de laptop zelf gebruik. Dan kan ik het volume gerust op 70% zetten zonder problemen.
Mijn laptop heeft de IDT geluidskaart.
iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg?
Mijn Studio 1558 van begin Mei werkt perfect. Geen klachten. Alleen is er iets wat ik vrij vervelend vind.
Het volume van mijn computer wanneer ik een hoofdtelefoon of oortjes gebruik is onbeschrijfelijk luid!
Ik versta er niets van. Ik moet in Windows het volume op 5% zetten of ik krijg koppijn. Dit is geen kwestie van persoonlijke smaak want zowel mijn vrienden als m'n ouders zeggen dat het toch wel héél luid is.
Maar gek genoeg is het volume prima wanneer ik de speakers van de laptop zelf gebruik. Dan kan ik het volume gerust op 70% zetten zonder problemen.
Mijn laptop heeft de IDT geluidskaart.
iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg?
in het IDT audocontrolepaneel (zoek op IDT) kan je de line out lager zetten.
in windows kan het dacht ik ook, maar dan moet ik even zoeken...
in windows kan het dacht ik ook, maar dan moet ik even zoeken...
ik herken het probleem, en heb met windows zelf al lopen zoeken. Nu is het zo dat windows 3 geluidsuitgangen herkend: de HDMI-out, de achterste jack en een apparaat wat de voorste jack en de interne speakers gecombineerd is. Mijn workaround is nu om de achterste jack als los device te hebben staan, zodat zodra ik daar mn oortje in plug, ie automatisch op 5 procent staat, maar dat is neit ideaal. Ook is het ruisniveau vrij hoog dan. (ligt volges mij niet aan de headphones)
Op mijn externe speakers (creative Gigaworks t20) heb ik geen probleem, die gaan gewoon in de voorste jack, en geven dan een prima volume zonder ruis
Op mijn externe speakers (creative Gigaworks t20) heb ik geen probleem, die gaan gewoon in de voorste jack, en geven dan een prima volume zonder ruis
Dat ruisen heb ik dus ook wanneer ik een koptelefoon gebruik. Ook vervelend is dat dit ruisen na een aantal minuten stopt, maar wanneer er een geluid afgespeeld wordt het ruisen weer begint met een soort van piepje erbij.
Wanneer ik mijn logitech Z4 aansluit heb ik totaal geen problemen.
Het geluid met een koptelefoon heb ik overigens ook maximaal rond de 5-6 staan, en dan staat het al behoorlijk hard
edit: En het installeren van de IDT software doe ik al helemaal niet meer, met de koptelefoon op is het geluid zo levensloos en doods als wat. Met de standaard windows drivers/software klinkt het gewoon goed.
Het geluid met een koptelefoon heb ik overigens ook maximaal rond de 5-6 staan, en dan staat het al behoorlijk hard
edit: En het installeren van de IDT software doe ik al helemaal niet meer, met de koptelefoon op is het geluid zo levensloos en doods als wat. Met de standaard windows drivers/software klinkt het gewoon goed.
[ Voor 20% gewijzigd door hellboy123 op 20-05-2010 19:54 ]
Verwijderd
Is het 35 euro waard om een 500Gb hd van 7200rpm te nemen ipv 5400rpm?
Is het snelheidsverschil bijvoorbeeld goed te melden en produceert de 7200rmp meer geluid of valt dit reuze mee?
Is het snelheidsverschil bijvoorbeeld goed te melden en produceert de 7200rmp meer geluid of valt dit reuze mee?
meer geluid? nee, wel meer trillingen.
ik zou het, als ervaringsdeskundige
, niet doen, vooral niet als het €35 kost
ik zou het, als ervaringsdeskundige
Verwijderd
Ik ben sinds maandag in het bezit van een Studio 1558 met I7-720QM processor. Alles functioneert naar behoren behalve mijn netwerkverbinding (Intel 6200 wireless kaart). Om de paar minuten valt de verbinding weg, zowel internet als netwerk. Soms is het van korte duur (paar seconden), soms langer.
Ik heb inmiddels Windows 7 Home Premium opnieuw geinstalleerd, de drivers opnieuw geinstalleerd, niet-Dell drivers van de site van Intel geinstalleerd en mijn ip aan mijn mac adres gekoppeld. Ook staat de optie om de wireless verbinding uit te schakelen om energie te sparen uit. Niets lijkt echter te helpen.
Iemand ideeën? Ik heb een Draytek Vigor 2820 router.
Ik heb inmiddels Windows 7 Home Premium opnieuw geinstalleerd, de drivers opnieuw geinstalleerd, niet-Dell drivers van de site van Intel geinstalleerd en mijn ip aan mijn mac adres gekoppeld. Ook staat de optie om de wireless verbinding uit te schakelen om energie te sparen uit. Niets lijkt echter te helpen.
Iemand ideeën? Ik heb een Draytek Vigor 2820 router.
Verwijderd
Die ruis is er bij mij dus ook. Ergens stelt het mij gerust dat het dus geen uniek probleem is maar overal voorkomt.hellboy123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:51:
Dat ruisen heb ik dus ook wanneer ik een koptelefoon gebruik. Ook vervelend is dat dit ruisen na een aantal minuten stopt, maar wanneer er een geluid afgespeeld wordt het ruisen weer begint met een soort van piepje erbij.
Heel vreemd trouwens dat ik het geruis enkel heb op mijn nieuwe oortjes. De oude oortjes van mijn ipod of mijn grote hoofdtelefoon geven helemaal geen ruis.
Mijn theorie is dat het volume van de IDT hardware gewoon véél te hoog staat. We zouden een manier moeten vinden om dat hardware volume te verlagen.
sowiezo is het geluid van de studio 15 raar: windows herkent de sub ook niet.
en het headphone probleem, ik denk dat de driver ervanuit gaat dat je altijd een box hebt aangesloten ipv headsphones, maat dat verschil?
en hier:

kan je daar (met headshones aangesloten) iets zinnigs veranderen?
heb geen oordopjes sorry
probeer eens te connecten in G modus.
en het headphone probleem, ik denk dat de driver ervanuit gaat dat je altijd een box hebt aangesloten ipv headsphones, maat dat verschil?
en hier:

kan je daar (met headshones aangesloten) iets zinnigs veranderen?
heb geen oordopjes sorry
volgens mij is er een soortgelijk probleem met de studio 17..Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:30:
Ik ben sinds maandag in het bezit van een Studio 1558 met I7-720QM processor. Alles functioneert naar behoren behalve mijn netwerkverbinding (Intel 6200 wireless kaart). [...]
probeer eens te connecten in G modus.
Verwijderd
Ik denk dat het probleem zich stelt omdat de IDT hardware geconfigureerd is voor speakers. Daardoor is de sterkte van het signaal zo groot. Met tot gevolg dat de ruis ook hoorbaar is.
Als je dan oortjes gebruikt, die véél minder wattage nodig hebben hoor je die ruis dus zeer goed.
Als je dan oortjes gebruikt, die véél minder wattage nodig hebben hoor je die ruis dus zeer goed.
Woofer detect ie uiteraard niet 
Het zijn gewoon speakers(of dat nou 5.1 2.1 2.0 is dat ziet windows ook niet dmv dan speaker config kun je dan 2.0 2.1 5.1 enz selecteren) al is die sub toch brandhout
al komt er toch pittig wat volume uit die speakertjes dat dan weer wel.
heb lekker zon apparaat eraan

Prachtig geluid en geeft zelfs nog betere bass dan die "subwoofer" in de studio wist niet eens dat het een "subwoofer" was dacht een fan ofzo
mijn mening:
desktop=goeie speakerset eraan
laptop=goeie koptelefoon voor muziek of anders aan setje van desktop aansluiten, en on the road moet je het doen met wat je hebt.
Blijft nou eenmaal jammerlijke geluidskwaliteit bij dell
maat van me heeft een hp met iets van lansec boxies in zn laptop dat klinkt toch even een stuk zuiverder.
Het zijn gewoon speakers(of dat nou 5.1 2.1 2.0 is dat ziet windows ook niet dmv dan speaker config kun je dan 2.0 2.1 5.1 enz selecteren) al is die sub toch brandhout
heb lekker zon apparaat eraan

Prachtig geluid en geeft zelfs nog betere bass dan die "subwoofer" in de studio wist niet eens dat het een "subwoofer" was dacht een fan ofzo
mijn mening:
desktop=goeie speakerset eraan
laptop=goeie koptelefoon voor muziek of anders aan setje van desktop aansluiten, en on the road moet je het doen met wat je hebt.
Blijft nou eenmaal jammerlijke geluidskwaliteit bij dell
if (!coffee) {
Work = false; }
koop maar geen mac airnaaitsab schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:30:
Blijft nou eenmaal jammerlijke geluidskwaliteit bij dellmaat van me heeft een hp met iets van lansec boxies in zn laptop dat klinkt toch even een stuk zuiverder.
dat ding heeft welgeteld 1 speaker van een paar mm dik....
Tja air is zowiezo grote ipad(laat ik me daar verder niet over uiten
)
Alleen als je vaak muziek luisterd op de lap en geen geld/ruimte voor een goed speaker setje dan kan ik je zon sennheiser als de mijne echt aanraden, niet dat 50euro senheisser spul bij de dixons maar de hd5xx of hd6xx series beginnend bij 100 euro mijne was 120 maar is dat ook echt waard

Alleen als je vaak muziek luisterd op de lap en geen geld/ruimte voor een goed speaker setje dan kan ik je zon sennheiser als de mijne echt aanraden, niet dat 50euro senheisser spul bij de dixons maar de hd5xx of hd6xx series beginnend bij 100 euro mijne was 120 maar is dat ook echt waard
if (!coffee) {
Work = false; }
De HD595 is inderdaad een aanrader! Even ebay gecheckt, bieden op een HD555 voor momenteel nog geen 60 euro is ook een ideetje, maar die prijs zal nog wel aardig oplopen.
Dit topic is gesloten.