Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:56:
@ cbouwmans

Ik heb hem zakelijk ook aan de telefoon geconfigureerd.. ook daar gaat het niet altijd even goed! Maar ik had hem vorige week maandag rond het middag uur besteld en nu dus 8 dagen later binnen!
Oké, er is nog hoop dus :)
Ik hoop dat-ie vóór de 18e binnen is want dan ga ik op vakantie. En aangezien ik voor de refund van Windows wil gaan moet ik die mail versturen binnen 7 dagen na ontvangst. Die vraag heb ik trouwens ook gesteld aan de verkoper en die dacht dat dit wil moest lukken. Maar ja, of ik daar nu zoveel waarde aan moet hechten.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stefmen schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:36:
Volgens mij is mijn lader dood aan het gaan...

Hij laadt 15/20 minuten op (wel heel langzaam) en valt vervolgens uit (laptop wordt niet meer opgeladen en lampje valt uit). Opnieuw insteken zorgt ervoor dat het lampje wel weer aangaat, en de laptop gaat verder met opladen, totdat de volgende 20 minuten om zijn... Hij wordt ook erg warm!

Nog meer mensen die hier last van hebben?
hij lijkt inderdaad dood...

een oude lader van mij had ook dit probleem, hij word warm en valt uit.
om de accu uit te sluiten zou je hem kunnen opstarten zonder de accu en dan kijken hoe lang hij het doet, als je dat hebt gedaan zou ik contact opnemen met dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:58:
[...]

hij lijkt inderdaad dood...

een oude lader van mij had ook dit probleem, hij word warm en valt uit.
om de accu uit te sluiten zou je hem kunnen opstarten zonder de accu en dan kijken hoe lang hij het doet, als je dat hebt gedaan zou ik contact opnemen met dell.
Als ik de laptop uitzet blijft hij wel gewoon werken... De adapter wordt dan ook minder warm (logisch, aangezien hij dan alleen maar de accu hoeft op te laden..)

Ik heb al contact opgenomen met Dell en krijg een nieuwe adapter opgestuurd. Zou morgen of overmorgen aan moeten komen... Ben benieuwd! Tot dusver goede support vanaf de kant van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
d:)b

jammer dat een bedrijf met zulke goede support zulke incompetente personen achter de sales afdeling zet, ik moest ook 3x bellen voordat de config uiteindelijk klopte :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:15:
d:)b

jammer dat een bedrijf met zulke goede support zulke incompetente personen achter de sales afdeling zet, ik moest ook 3x bellen voordat de config uiteindelijk klopte :|
Ik verbaasde hier mij ook over... Als je support voor je bestelling wil krijgen, kun je vaak alleen via e-mail terecht, die dan ook nog eens barslecht beantwoord wordt, en als je technische support wil, kun je uit pakweg 20 telefoonnummers kiezen met volledig up-to-date technische medewerkers aan de lijn...

Die bedrijfsvoering snap ik niet.. Echt niet... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefmen schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:19:
[...]

Ik verbaasde hier mij ook over... Als je support voor je bestelling wil krijgen, kun je vaak alleen via e-mail terecht, die dan ook nog eens barslecht beantwoord wordt, en als je technische support wil, kun je uit pakweg 20 telefoonnummers kiezen met volledig up-to-date technische medewerkers aan de lijn...

Die bedrijfsvoering snap ik niet.. Echt niet... :F
Inderdaad, als je bij elke klant 3x de config moet aanpassen kost dat toch een heleboel (onnodige) tijd dacht ik zo. Ik heb trouwens nog steeds geen orderbevestiging en kan dus nog steeds de status van mijn bestelling niet volgen... :/ Of ben ik gewoon te ongeduldig ( :Y )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister mijn Studio 1558 binnen. Heerlijk apparaat ben erg erg blij mee.
Zodra ik tijd genoeg heb (na mijn examens) ga ik er een review over schrijven en plaatsen op Hardware.info en Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
even een snelle vraag, gaat wel over de inspiron 1564 maar waarschijnlijk weten mensen het hier ook.
Volgens de beste man aan de telefoon kan ik alleen de Dell Wireless 1520 pakken en niet de gewenste Intel 6300. Heeft iemand hier ervaring mee?
ik lees op internet slechte dingen over die dell kaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51
Sgt.Roumen schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:32:
even een snelle vraag, gaat wel over de inspiron 1564 maar waarschijnlijk weten mensen het hier ook.
Volgens de beste man aan de telefoon kan ik alleen de Dell Wireless 1520 pakken en niet de gewenste Intel 6300. Heeft iemand hier ervaring mee?
ik lees op internet slechte dingen over die dell kaartjes
Ik weet niet of het zo is dat de 6300 niet kan. Mijn zusje heeft een Inspiron 15, met de standaard (Dell rebranded) netwerkkaart. Het bereik en de snelheid van die kaart zijn niet erg goed, zelfs op slechts een paar meter afstand van de draadloze router haal ik daarop amper de helft van de snelheid die ik haal.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
stefmen schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:36:
Volgens mij is mijn lader dood aan het gaan...

Hij laadt 15/20 minuten op (wel heel langzaam) en valt vervolgens uit (laptop wordt niet meer opgeladen en lampje valt uit). Opnieuw insteken zorgt ervoor dat het lampje wel weer aangaat, en de laptop gaat verder met opladen, totdat de volgende 20 minuten om zijn... Hij wordt ook erg warm!

Nog meer mensen die hier last van hebben?
Nou, vandaag nieuwe lader gekregen... Hetzelfde probleem.. Wederom gebeld, en de helpdeskmedewerker kon niks anders bedenken dan dat het moederbord kapot is.. Hiervoor moesten er meerdere onderdelen besteld worden en worden opgestuurd, zodat er een monteur langs kan komen (heb In-home garantie). Als het goed is wordt ik maandag (3-5) gebeld door een monteur om een afspraak te maken...

Ik heb ook nog aangegeven dat eerst toen ik inlogde met mijn servicetag op de website van Dell bij serviceovereenkomsten stond: "NEXT BUSINESSDAY SUPPORT 3YR" (o.i.d.) en nu staat er na het contact met de helpdesk: 5DYS INHOME WARRANTY... Dit heb ik aangegeven, maar was 'niet mogelijk' volgens de medewerker... :?

Anyway... Ik hoop dat die monteur snel kan langskomen... Als de laptop uitstaat laadt deze wel op trouwens (weliswaar langzaam)..

To be continued... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Voor de mensen die een dell studio 15 willen aanschaffen. Let op!!

Zwarte behuizing is standaard met chainlinks (zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rel1qa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/rk57i9.jpg

Ik persoonlijk vind het erg jammer, als ik beter had gelezen had ik de midnight blue behuizing gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens na een week al best veel (hele kleine) krassen op de zwarte rand rond mijn toetsenbord en beeldscherm.... Je ziet het niet echt goed, behalve als het licht erop staat....

Heb tot nu toe alleen maar met een microvezel doekje de randen gepoetst, maar het gaat toch snel kennelijk...

Buitenkant helemaal geen last van, ook de palmrest is niets mee aan de hand... Het gaat echt om die hoogglans zwarte rand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 09:03
mr.niceguy.89 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:30:
Voor de mensen die een dell studio 15 willen aanschaffen. Let op!!

Zwarte behuizing is standaard met chainlinks (zie foto).

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik persoonlijk vind het erg jammer, als ik beter had gelezen had ik de midnight blue behuizing gehaald :)
Je moet eens foto's maken zonder kunstmatig licht en flitser.
Ik heb het vorige week ook voor Bananenspin gedaan. En je ziet het verschil.
Want het valt in het echt niet zo extreem op dat als jouw foto van de topcover laat zien.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Dat grijze gedeelte naast en op het touchpad is ook met van die chainlinks (zoals op foto 1)? Wow, dat ziet er lelijk uit!

[ Voor 16% gewijzigd door Bv202 op 29-04-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:33
Ik vind het juist erg mooi. (maar ik ben dan ook een fietser, ik vind het motiefje mooi meegenomen) Je moet goed kijken om te zien wat het is, met gewoon licht zie je het op de buitenkant helemaal niet en op de palmrest is het gewoon grijs met een motiefje. Als je heel goed kijkt zie je pas wat het motiefje voorsteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Ik vind het anders ook mooi.
Vandaag mijn Home Premium naar ultimate ge-updated. Wellicht heeft dit niks met de update te maken maar mijn desktop ikoontjes worden continu na een reboot onder elkaar gerangschikt. Heel irritant. Ik heb uitlijn op raster uitgezet maar mag aannemen dat ie dan wel onthoud waar ik ze plaats. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bv202 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:10:
Dat grijze gedeelte naast en op het touchpad is ook met van die chainlinks (zoals op foto 1)? Wow, dat ziet er lelijk uit!
helemaal niet, ik vind het er juist stijlvol uitzien

mijn broer heeft een 1558 met rode cover (en dus zonder chainlink binnenkant), en die vind mijn palmrest er stijlvoller uit zien.
de achterkant is hetzelfde verhaal, door het licht ziet er veel te fel uit, maar het ziet er in RL best subtiel uit, maar dat mag iedereen voor zichzelf beslissen :)

voor diegene die zich niet laten overhalen door het argument: bekijk het beeld
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/cdd4274eed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/ed0adf67cc.jpg

(bron: reviews van notebookcheck uit startpost)
RSD1982 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:50:
Ik vind het anders ook mooi.
Vandaag mijn Home Premium naar ultimate ge-updated. Wellicht heeft dit niks met de update te maken maar mijn desktop ikoontjes worden continu na een reboot onder elkaar gerangschikt. Heel irritant. Ik heb uitlijn op raster uitgezet maar mag aannemen dat ie dan wel onthoud waar ik ze plaats. Iemand een idee?
AAARGH, gelukkig ben ik niet de enige..
elke keer dat ik opnieuw opstart zijn mijn icons een stukje verschoven, vreselijk irritant..
ik denk dat het iets te maken heeft met het DPI in het windows-inlogscherm

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Wacht even, dit snap ik niet helemaal.

Zijn er op die tweede foto (die Darkstone net postte) wel van die chainlinks? Want die kan je nauwelijks zien, terwijl deze op die vorige foto's heel erg opvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:22
Bv202 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:21:
Wacht even, dit snap ik niet helemaal.

Zijn er op die tweede foto (die Darkstone net postte) wel van die chainlinks? Want die kan je nauwelijks zien, terwijl deze op die vorige foto's heel erg opvallen?
zoals al een paar keer gezegd komt dat door het licht ;) vriend van me heeft de studio 17 met chainlink en ziet er niet verkeerd uit! ik zelf heb studio 15 met blue cover maar ik zou liever de blue cover met chainlink palmrest :+

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:57:
[...]

[...]
AAARGH, gelukkig ben ik niet de enige..
elke keer dat ik opnieuw opstart zijn mijn icons een stukje verschoven, vreselijk irritant..
ik denk dat het iets te maken heeft met het DPI in het windows-inlogscherm
Nee,

die heb ik al eens naar 100% gezet en W7 blijft het doen.
Ik ga eens googlen

Ik zag trouwens op de foto's van Mr niceguy 89 dat ze er nu ook een lelijk Energy Star stickertje opplakken. Die heb ik niet _/-\o_

@ Darkstone probeer deze link even. Ik heb 'm ook gevolgd kan alleen nu niet rebooten omdat ik mijn externe HD aan het overzetten op de vaste schijf.

Nog een Edit: De link die oplossing in de link die ik je gaf werkt. Mijn icoontjes blijven nu staan waar ze horen.

[ Voor 38% gewijzigd door RSD1982 op 29-04-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RSD1982 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:40:
[...]

Nee,

die heb ik al eens naar 100% gezet en W7 blijft het doen.
Ik ga eens googlen
dat staat ie bij mij ook, het probleem is dat ie in het login-scherm op de standaard terugspringt (en dat is 125%)

ik heb nu ioncache.db verwijderd, de volgende keer dat ik opnieuw opstart (gemiddeld een week of 2 :P ) weten we het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
RSD1982 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:40:
[...]
Ik zag trouwens op de foto's van Mr niceguy 89 dat ze er nu ook een lelijk Energy Star stickertje opplakken. Die heb ik niet _/-\o_
Stickers horen sowieso niet thuis op een laptop.
Ik heb ze gelijk eraf gehaald en zonder zichtbare overblijfselen.
Resultaat: mooie palmrest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pieterke schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:09:
[...]

Stickers horen sowieso niet thuis op een laptop.
Ik heb ze gelijk eraf gehaald en zonder zichtbare overblijfselen.
Resultaat: mooie palmrest
eensch :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 19-09 19:28
De chainlinks zijn inderdaad wel lekker stijlvol, krijg er eigenlijk alleen maar positieve reacties over. Ook van andere studio gebruikers die een kleurtje hebben gekozen.

De stickers zijn goed te verwijderen zonder lijmresten achter te laten? De laptop is inmiddels alweer een paar maanden oud, maar de stickers zitter er nog op(schots en scheef, dat wel) ben dus wel bang voor kleurverschillen als ik het nu nog doe ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Laten niet echt lijmresten achter nee!
Gewoon voorzichtig eraf trekken, en zoveel mogelijk lijm proberen mee te nemen.
Mocht er toch wat blijven zitten dan doet een natte vinger en veel wrijving het werk prima. (en heb je ook geen krassen)
Wat kleurverschil betreft weet ik trouwens niet.. lijkt me sterk dat de kleur toch al (onafwasbaar) aangetast is?..

*verveelde zich eens tijdens de les*

[ Voor 16% gewijzigd door PieterAelse op 29-04-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:57:
voor diegene die zich niet laten overhalen door het argument: bekijk het beeld
[afbeelding]
[afbeelding]

(bron: reviews van notebookcheck uit startpost)
Ik vind het toetsenbord er niet uit zien :r Hij heeft ook nog niet eens een numeriek gedeelte. Maar toetsenborden zijn bij alle Dells niet fantastisch. Doe mij maar Sony Vaio / macbook stijl, dat ziet er ook veel degelijker uit. Het toetsenbord van deze Dell Studio veert toch ook iets door bij de DVD speler?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je hard drukt wel ja, maar dat doet de gemiddelde vaio ook...

tijdens het typen heb je daar echt geen last van.

edit: plaatje is trouwens de US versie, waarvan de layout verschilt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:32

Nikeo

Jawelles

Heb hem binnen! Wat een mooi dingetje. De chainlinks zie je bijna niet.

Heb meteen de boel geformatteerd en er een eigen windows 7 opgegooid die ik nog had liggen van de universiteit. Heb ook meteen de licentie als geweigerd aangegeven bij dell. Ben benieuwd hoe snel dat gaat.

Uiteindelijk heb ik nu 4 jaar garantie op een i3, 3GB geheugen, 320gb hardeschijf, hd 545v? en 6200 intel kaartje. Voor 686 euro. En dan krijg ik nog 4% creditcard terug (van het bedrag ex. btw) en de windows licentie moet ook nog wat opleveren.

Van die hd 545v 512mb een GPU screenshot bijgevoegd. Misschien vinden mensen het interessant. Het betreft idd een 4500 serie rebrand. Vraag me af of je hier nog protest tegen kunt aantekenen op een of andere manier...

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fruvs.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Nikeo op 30-04-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nikeo schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:24:
Van die hd 545v 512mb een GPU screenshot bijgevoegd. Misschien vinden mensen het interessant. Het betreft idd een 4500 serie rebrand. Vraag me af of je hier nog protest tegen kunt aantekenen op een of andere manier...

[afbeelding]
als dat kon was nvidia al lang blut ;)

bedankt voor de screen, behalve de naam kan ik geen verschillen ontdekken in de specs, jammer dat dit nog steeds een 55nm gpu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:52:
[...]

als dat kon was nvidia al lang blut ;)

bedankt voor de screen, behalve de naam kan ik geen verschillen ontdekken in de specs, jammer dat dit nog steeds een 55nm gpu is
Ik zie het ook niet. Het zijn prima videokaartjes en ik game er prima mee:)

Offtopic: morgen of zondag zet ik mijn Studio 1558 te koop. Helaas, maar ook weer een gelukje mag ik volgende week een nieuwe uitzoeken via mijn werk. Zonde, maar als ik het niet doe vervalt mn recht 8)7
Mochten mensen al geinteresseerd zijn die dit topic volgen pm me maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RSD1982 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:22:
[...]

Ik zie het ook niet. Het zijn prima videokaartjes en ik game er prima mee:)

Offtopic: morgen of zondag zet ik mijn Studio 1558 te koop. Helaas, maar ook weer een gelukje mag ik volgende week een nieuwe uitzoeken via mijn werk.
welke? dezelfde :P

kies er wel een uit met een fatsoenlijk scherm, anders gaat dat je heel erg tegenvallen als je 1080p gewend bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Laatst online: 19:14
Ik heb net mijn dell studio 1558 binnen. meteen geformatteerd en windows 7 er opnieuw opgezet. Alles werkt goed behalve mijn videokaart driver, In 3DMark Vantage haal ik hele lage gpu scores (991) met een gemiddelde fps van 3-4

Ik heb de drivers van de cd geprobeerd en van de dell website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
download de driver hier:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

de drivers van dell zijn meestal vrij oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:42:
[...]

welke? dezelfde :P

kies er wel een uit met een fatsoenlijk scherm, anders gaat dat je heel erg tegenvallen als je 1080p gewend bent...
Nou deze heb ik voor mezelf kunnen aanschaffen via het bedrijf. Dus eigenlijk privé. Nu is er besloten dat we over gaan op Apple dus ik kan nu een Mac laptop gaan uitzoeken. Wordt de 15 inch misschien 13 inch ga ze straks eens bekijken in een winkel. Vraag me af of die dingen lekker werken aan een extern monitor de 15 inch heeft 1400x900 resolutie en de 13 1200x800 8)7 . Ik ga me verdiepen.

Offtopic: De Dell studio die de verkoop in gaat is een i7 620M, 1080p scherm, 6GB ram en 500 Hdd en een HD 5470 1 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 15" heest sinds een week of 2 een optie top 1050*1680 (oid)
dat is een iets lagere dpi dan de studio (16:10 ipv 16:9, pixels in de hoogte blijft min of meer gelijk)

je gaat er in specs igg achteruit, of je baas moet €3000 overhebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
driver van de site verbeteren niks :(
andere tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:50:
de 15" heest sinds een week of 2 een optie top 1050*1680 (oid)
dat is een iets lagere dpi dan de studio (16:10 ipv 16:9, pixels in de hoogte blijft min of meer gelijk)

je gaat er in specs igg achteruit, of je baas moet €3000 overhebben...
Hmm eerst maar kijken wat ik voor de Dell krijg en mn baas eens vragen hoe het zit met "bijleggen". Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inovix schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:54:
driver van de site verbeteren niks :(
andere tips ?
hoezo laag?

de hogere scores worden meestal gehaald door mensen met een beest van een CPU, het help ook als je niet op de accu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
991 gpu score en gemideld 4 fps leek me laag, vooral met 1100 cpu score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die benchmark is ook bedoeld om de betere grafische kaarten te testen, niet het notebook budgetmodel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
3dmark vantage en een studio 15 gaat idd niet echt lekker qua grafische benches, maarja goed(koop) gamen moet je een deskop neme voor de €1000 van een leuke studio 15 ken je een dijk van een desktop aanschaffen.

[ Voor 14% gewijzigd door naaitsab op 01-05-2010 11:33 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
RSD1982 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:46:
[...]
Offtopic: De Dell studio die de verkoop in gaat is een i7 620M, 1080p scherm, 6GB ram en 500 Hdd en een HD 5470 1 GB
Hoe oud en wat moet ie kosten? :9

Zit al tijden te wachten op deze config maar opnieuw geen succes bij de nieuwe aanbiedingen van afgelopen week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
V&A aangeboden: Dell Studio 15 1558 (ST1558-J211NL)

€1000, had je trouwens maar 1 jaar garantie genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:39
sinds deze ochtend start mijn 1537 niet meer op. Geen piepje, geen ledje helemaal niks. De batterij is volgens zijn eigen indicator helemaal vol en zodra ik de lader aansluit gaat het ledje van de lader zelf uit. Ook zonder accu maar alleen de lader eraan dan gebeurd er helemaal niets?

Iemand suggesties wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:22
Vandaag voor het eerst een film gekeken op mijn nieuwe 1558 en ik moet zeggen ik was verbaasd.
Ok, mijn tv is beter en ik heb beter geluid in mijn auto, maar toch, helemaal niet verkeerd. Je kan hier prima een film op kijken. Beeld is prima, geluid is ook goed te doen, ik heb de hele film zonder me ergens aan te storen gekeken, nogmaals ik was, blij, verrast...

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Crazyclaws schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:57:
Vandaag voor het eerst een film gekeken op mijn nieuwe 1558 en ik moet zeggen ik was verbaasd.
Ok, mijn tv is beter en ik heb beter geluid in mijn auto, maar toch, helemaal niet verkeerd. Je kan hier prima een film op kijken. Beeld is prima, geluid is ook goed te doen, ik heb de hele film zonder me ergens aan te storen gekeken, nogmaals ik was, blij, verrast...
Mooi dat de laptop je bevalt :). Heb je aanpassingen gemaakt in de geluidsinstellingen (standaard vind ik het gedempt lelijk klinken)?
Vreemd, zou het zo niet weten. Al geprobeerd aan-knop in te houden? (Gok ook maar wat).
De batterij is volgens zijn eigen indicator helemaal vol en zodra ik de lader aansluit gaat het ledje van de lader zelf uit.
Hoe bedoel je dat? Als ik mijn lader in het stopcontact doe, en niet aansluit, brand het blauwe ledje in de kabel, die blijft branden totdat de stroom eraf is. Of bedoel je het kleine witte ledje op de laptop zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
corrado20vt schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:50:
sinds deze ochtend start mijn 1537 niet meer op. Geen piepje, geen ledje helemaal niks. De batterij is volgens zijn eigen indicator helemaal vol en zodra ik de lader aansluit gaat het ledje van de lader zelf uit. Ook zonder accu maar alleen de lader eraan dan gebeurd er helemaal niets?

Mijn led(1557) blijft gewoon aan totdat ik de stekker uit de netstroom haal, de witte led is voor de accustand van de laptop aan/opladen/kritiek.
Probeer eens met een multi meter te kijken of er wel stroom op je voeding staat, probeer anders eens wat te rommelen met de aan/uit schakelaar mischien zit deze een beetje los(evt binneuit even kijken bij het schanier -> schakelaar door de kap rondom de speakers los te halen)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij mijn 1555 gaat de witte LED wel degelijk uit als de accu vol is en ik zit op netstroom

het is waarschijnlijk een hardwareprobleem, is de scherm-dicht detectie niet gewoon stuk? probeer een bios reset uit te voeren door de power knop 10 sec in te houden met de accu eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:31:
bij mijn 1555 gaat de witte LED wel degelijk uit als de accu vol is en ik zit op netstroom
Bedoel de blauwe led-ring op de stekker van de lader, de witte led op de laptop gaat idd uit als de accu vol is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Ja de koper kan altijd nog zelf extra garantie aanschaffen. Binnen het eerste jaar dus daar heb je dan nog 11 maanden bedenk tijd voor :*)
Overigens wil ik nog wel "wat"onderhandelen over de prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door RSD1982 op 02-05-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een vraagje over de W7 licenties, hoeveel kan je terug krijgen als je een HP-key neemt. Ik heb zelf namelijk nog een key liggen die ik wil gebruiken en kan degene die erbij zit namelijk retour.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:39
ik heb met de accu eruit 20sec de aan/uit ingedrukt gehouden en daarna de accu er terug in maar helaas geen reactie. Er gaat op de laptop geen enkel lampje branden en ik hoor ook geen piepjes. Bios batterijtje is er even uitgeweest en had ook geen effect. ik ben bang dat de voeding in de laptop nu kapot is.

ik heb namelijk door mijn hond een andere voeding adapter moeten bestellen (via ebay, zal wel immitatie zijn maar erstaat dell op en de gehele sticker komt overeen met mijn kapotte pa10) en die heeft het een dag prima gedaan. nu doet de laptop niets meer dus ik moet ingedachte houden dat die lader mijn laptop gesloopt heeft. een geleende pa10 voeding heeft het ooit wel een gedaan op mijn laptop maar nu heeft ook die voeding/adapter geen resultaat.

dat word opsturen naar dell denk ik. Niet leuk want de garantie is er af......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tsja, je hebt altijd het risico dat de replacement voedingen nogal "cheap" zijn, en als hij de dag daarna stuk gaat, dan lijkt mij de link snel gelegd.

dat word toch maar dell contracteren, als is het technisch gezien een gevalletje user abuse (mits het werkelijk aan die replacement adapter ligt)
panasonies schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:39:
Ik heb een vraagje over de W7 licenties, hoeveel kan je terug krijgen als je een HP-key neemt. Ik heb zelf namelijk nog een key liggen die ik wil gebruiken en kan degene die erbij zit namelijk retour.
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe onderhouden jullie de batterij?

Tegen mij is altijd gezegd dat als je lang op netstroom werkt, je dan best gewoon de batterij eruit haalt...
En dat je om de x aantal maanden de batterij helemaal leeg laat lopen om ze dan terug op te laden.

En nu we toch bezig zijn...
Ik heb precies de indruk dat mijn fan (te) veel draait.
Als ik wat surf (firefox) en in word bezig ben, dan begint die fan na ongeveer 30 seconden te draaien voor 10 seconden lang en zo heel de tijd... Soms zelfs voor lange tijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Joster schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:56:
[...]

Hoe oud en wat moet ie kosten? :9

Zit al tijden te wachten op deze config maar opnieuw geen succes bij de nieuwe aanbiedingen van afgelopen week..
PM me even met je emailadres of stuur even een reactie via de advertentie. Heb deze config op 24 maart ontvangen. Dus nu 5 weken en een paar dagen oud. Ik krijg het inderdaad ook niet meer voor elkaar deze config te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door RSD1982 op 03-05-2010 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat er een 1569 op de driver site staat, de specs ogen hetzelfde als de 1558 (i3/i5 met ddr3 en 5470/4570)
wellicht een redesign?

http://support.euro.dell....tudio1569/en/cs/index.htm dus

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
de studui 1569 is de studio 15z. Ten opzichte van de normale studio is het veel dunner en heeft het andere scharnieren. De onderdelen zijn hetzelfde als eens studio 15. Google maar naar plaatjes.

Hier hebben ze veel fotos. Vind het beter uitzien dan de normale studio15 http://www.laptopmag.com/...llery.aspx?id=40990&img=8

[ Voor 26% gewijzigd door karakedi op 03-05-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 09:46
Mijn dell nu ook een week in bezit. Heerlijke laptop. Maar hoe kan je via een hardware button de cd uitwerpen? Er zit rechts boven het toetsenbord wel een knop die het eject logo heeft maar reageert nergens op.
Ik eject hem nu steeds via windows verkenner maar dat is geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dell quickset installeren :)
karakedi schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:38:
de studui 1569 is de studio 15z. Ten opzichte van de normale studio is het veel dunner en heeft het andere scharnieren. De onderdelen zijn hetzelfde als eens studio 15. Google maar naar plaatjes.

Hier hebben ze veel fotos. Vind het beter uitzien dan de normale studio15 http://www.laptopmag.com/...llery.aspx?id=40990&img=8
ahaa, inderdaad.

jammer dat deze in de lage landen nog niet te krijgen is :/
de studio 15 is namelijk nogal dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn gal spuwen over die kut servicelijnen van hun.
Al een hele dag bezig om een stom recovery CDtje te kunnen bemachtigen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tsja... waarvoor heb je die recovery CD eigenlijk nodig? die download je toch gewoon van tpb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Of gewoon via msdn is nog beter :P

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:14:
tsja... waarvoor heb je die recovery CD eigenlijk nodig? die download je toch gewoon van tpb
HDD is kaduuk gegaan en met een fatsoenlijke recovery CD weet ik zeker ik gaan halfbakke versies heb. Bovendien heb ik ooit gewoon voor een Windows licentie betaald, dus recht heb ik er op. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Is het Full HD scherm nog steeds telefonisch te bestellen? Want het is nog steeds niet beschikbaar atm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bv202 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:13:
Is het Full HD scherm nog steeds telefonisch te bestellen? Want het is nog steeds niet beschikbaar atm...
Yep, heb ik vorige week nog gedaan. Wel heel goed opletten dat ze je laptop configureren zoals JIJ gezegd hebt, want ik heb het 3x opnieuw moeten laten doen, terwijl ik online stap voor stap de bestelling doorgelopen had met de verkoper aan de lijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:19:
[...]

Yep, heb ik vorige week nog gedaan. Wel heel goed opletten dat ze je laptop configureren zoals JIJ gezegd hebt, want ik heb het 3x opnieuw moeten laten doen, terwijl ik online stap voor stap de bestelling doorgelopen had met de verkoper aan de lijn!
Zijn ze dan echt zo dom als iedereen beweerd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:20:
[...]

Tja, het is al eerder gezegd in dit topic, maar ik begrijp ook niet dat zoiets zo moeizaam moet gaan.
Inmiddels lijkt het erop dat hij misschíen wel morgen arriveert, spannend.... :P
Als dat zo is, heb ik geen klagen over de levertijd; 26 april besteld. Eest maar eens afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RSD1982 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:20:
[...]

ja, alsof ze net van een 2-uurs sessie teletubbies afkomen..

nee echt, als je config in een keer klopt, dan mag je je accountmanager een schouderklopje geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
ericq schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:43:
Mijn dell nu ook een week in bezit. Heerlijke laptop. Maar hoe kan je via een hardware button de cd uitwerpen? Er zit rechts boven het toetsenbord wel een knop die het eject logo heeft maar reageert nergens op.
Ik eject hem nu steeds via windows verkenner maar dat is geen doen.
Elders in dit forum staat een truucje om een ejectknop op je bureaublad te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericq
  • Laatst online: 18-08 09:46
miles schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:47:
[...]

Elders in dit forum staat een trucje om een eject knop op je bureaublad te zetten.
Ben er achter dat de eject knop het in het opstart gedeelte wel doet maar wanneer windows geladen word deze niet meer werkt.
Iemand ook dit probleem / een oplossing?

Een exe die de cd eject is een leuke work arround maar geen oplossing als er dus een hardware matige knop voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Heb je de Quickset al geïnstalleerd?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:41:
[...]

ik kan je verzekeren: dat is wel moeilijk...

of je moet een BTO kopen, die komen zonder OS.
Je had helaas wel gelijk en ze liggen niet te slapen! kreeg een mailtje terug dat windows en works niet te retourneren zijn bij een zakelijke aankoop.. helaas heb t geprobeerd :9

Na paar dagen gebruik ben ik nog steeds erg tevreden met mn lappie, binnenkort maar is een review plaatsen!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:19:
[...]

ja, alsof ze net van een 2-uurs sessie teletubbies afkomen..

nee echt, als je config in een keer klopt, dan mag je je accountmanager een schouderklopje geven :P
Ha tot nu toe nog iet meegemaakt. Behalve dat de een service gast mij terug zou bellen maar is nooit gebeurd.
boeit ook niet.

offtopic:
Iets anders mochten er nog mensen geinteresseerd zijn: Ik heb 'm nog steeds en nog steeds te koop. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:52:
dell quickset installeren :)

[...]

ahaa, inderdaad.

jammer dat deze in de lage landen nog niet te krijgen is :/
de studio 15 is namelijk nogal dik.
Studio 15z is een BestBuy exclusive, dus betwijfel of ie ooit in NL terecht zal komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik zie net dat er maar een voedingskabel van 1 meter bijzit? :O
Hoe doen jullie dit? Welke hebben jullie gekocht?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Y3LLoW schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:24:
geen, ik vind m lang zat

het ding gebruikt een universele 3 pollige voedingsstekker, die kan je overal kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
stefmen schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:59:
[...]

Nou, vandaag nieuwe lader gekregen... Hetzelfde probleem.. Wederom gebeld, en de helpdeskmedewerker kon niks anders bedenken dan dat het moederbord kapot is.. Hiervoor moesten er meerdere onderdelen besteld worden en worden opgestuurd, zodat er een monteur langs kan komen (heb In-home garantie). Als het goed is wordt ik maandag (3-5) gebeld door een monteur om een afspraak te maken...

Ik heb ook nog aangegeven dat eerst toen ik inlogde met mijn servicetag op de website van Dell bij serviceovereenkomsten stond: "NEXT BUSINESSDAY SUPPORT 3YR" (o.i.d.) en nu staat er na het contact met de helpdesk: 5DYS INHOME WARRANTY... Dit heb ik aangegeven, maar was 'niet mogelijk' volgens de medewerker... :?

Anyway... Ik hoop dat die monteur snel kan langskomen... Als de laptop uitstaat laadt deze wel op trouwens (weliswaar langzaam)..

To be continued... ;(
Nou.. Probleem lijkt opgelost!!

Ik ben inderdaad maandag gebeld door een reparatiebedrijf in opdracht van Dell (wel op het verkeerde nummer, terwijl ik toch echt aan dell had doorgegeven om op het juiste nummer te bellen... Weer een bewijs dat Dell absoluut zijn zaakjes niet op orde heeft!). Afspraak kon direct gemaakt worden voor de dag erna (vandaag dus) en dit heb ik dan ook maar gedaan.

Monteur stond om half 10 op de stoep, en is al met al 3 kwartiertjes bezig geweest. Hele laptop is uit elkaar geweest en het moederbord is vervangen (+ nog een keer een nieuwe lader, heb er dus nu 2 :P). Maar in een keer mijn normale toetsenbord weer erin laten zetten, want die chineese rommel is toch niet van erg goede kwaliteit (helaas)...

De service (het aan huis repareren) is echt ideaal, en hier kunnen meer merken een voorbeeld aan nemen. Ik hoop dat het probleem wegblijft, en ik ga in ieder geval mijn firmware niet meer upgraden naar A05, omdat vanaf die firmware mijn probleem is ontstaan...

Volgens mij heb ik een betere videokaart gekregen trouwens: ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 Series.. Wat hebben andere mensen daar staan in apparaatbeheer (ik heb origineel een HD 4570)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Dat klinkt toch als een zeer goede service van Dell :)

Mooi dat 't probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stefmen schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:25:
[...]

Volgens mij heb ik een betere videokaart gekregen trouwens: ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 Series.. Wat hebben andere mensen daar staan in apparaatbeheer (ik heb origineel een HD 4570)?
lijkt erop dat je een 545v hebt gekregen, dit is een exacte rebrand van de 4570

het enige verschil is volgens mij dat hij een ander ID doorgeeft aan je OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Y3LLoW schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:24:
1 meter? mijne moet toch echt wel in de buurt van 2 meter komen.. minimaal

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
[...] Maar in een keer mijn normale toetsenbord weer erin laten zetten, want die chineese rommel is toch niet van erg goede kwaliteit (helaas)...
Welk toetsenbord had je dan? Een met verlichting?
[...] Volgens mij heb ik een betere videokaart gekregen trouwens: ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 Series.. Wat hebben andere mensen daar staan in apparaatbeheer (ik heb origineel een HD 4570)?
Ik heb volgens de orderbevestiging ook een HD4570, bij mij staat er ook "HD 4500/5100".
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:47:
[...]

lijkt erop dat je een 545v hebt gekregen, dit is een exacte rebrand van de 4570

het enige verschil is volgens mij dat hij een ander ID doorgeeft aan je OS...
Hm, dan heb ik denk ik ook een 545v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
De service aan huis van dell is echt top. De reperatie is uitbesteed aan Getronics. Ik ben al 5,5 jaar gebruiker van Dell laptops en altijd ben ik goed geholpen door de monteuren. Door deze goede service bestel ik altijd dell laptops met @home garantie. Andere merken kunnen hier niet aan tippen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 16:34
Met mijn domme hoofd alle downloads van de dell support binnengehaald & geinstalleerd. Ik weet nu alleen niet meer wat ik wel of niet nodig heb. Iemand?
-microsoft silverlight
-Accelerometer
-Ati Catalist control center
-Advanced audio FX enigine
-IDT audio
-intel turbo boost technologie driver
-intel turbo boost technologie monitor
-modem diagnostics tool
-netwaiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Waar maken jullie je scherm mee schoon? De mijne is geleverd met een paar vinger afdrukken of andere strepen erop, ik wil het er voorzichtig afpoetsen maar wat gebruiken jullie daarvoor? Wil die vuiligheid er toch af hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
jacobras schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:28:
[...]

Welk toetsenbord had je dan? Een met verlichting?
Yes... Maar kwaliteit was toch niet zo goed als het originele toetsenbord.. Met het immitatietoetsenbord miste ik vaak toetsenaanslagen, maar dat heb ik met dit originele bord niet. Ook zitten de toetsen net iets steviger vast.

Reparatie wordt inderdaad uitgevoerd door Getronics.

Videokaart zou inderdaad een rebrand kunnen zijn.. Kaart presteert wel 0,1 punt beter in de Windows Experience Index (of hoe het ook heet :P)

[ Voor 13% gewijzigd door stefmen op 05-05-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Ik ben zelf erg aan het twijfelen of ik een dell ga bestellen.
Dit is de enige andere optie: pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/WI

Kunnen jullie mij aangeven waarom ik toch maar voor de dell studio 15 moet gaan ipv de sony? Behalve dan de prijs, de dell is 100 euro goedkoper.

En wat is het verschil tussen de dell wifi kaart en de intel?

[ Voor 8% gewijzigd door Y3LLoW op 05-05-2010 11:04 ]

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Y3LLoW schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:59:
Ik ben zelf erg aan het twijfelen of ik een dell ga bestellen.
Dit is de enige andere optie: pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/WI

Kunnen jullie mij aangeven waarom ik toch maar voor de dell studio 15 moet gaan ipv de sony? Behalve dan de prijs, de dell is 100 euro goedkoper.

En wat is het verschil tussen de dell wifi kaart en de intel?
de pieptoon? de prutgarantie van sony omrent productiefouten (kuch user abuse).

het voordeel van de sony is wel dat er en betere graka in kan (de HD5650), dan moet je bestellen op sonystyle.nl (levertijd... 6 werken, tov max. 2 bij dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Welk wifi kaartje moet ik kiezen als ik voor de dell ga?

De intel?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maakt niet uit, de intel is volgens mij iets beter, maar de dell is een rebranded broadcom en doet het beter met hacintosh en linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Waarom staat de i3 momenteel met een 7200 rpm HD terwijl de i5's wederom niet met een 7200 rpm HD uit te rusten zijn?

Off topic:

Ik zit momenteel erg in twijfel of ik wel of niet voor een nieuwe laptop moet gaan. Ik was hier aardig van overtuigd maar nu ik langer ben gaan nadenken en me besef dat ik toch ook wel heel graag een HTPC wil hebben ben ik weer aan het wankelen gebracht. Eigenlijk dus weer terug bij af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Joster schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:31:
Waarom staat de i3 momenteel met een 7200 rpm HD terwijl de i5's wederom niet met een 7200 rpm HD uit te rusten zijn?

Off topic:

Ik zit momenteel erg in twijfel of ik wel of niet voor een nieuwe laptop moet gaan. Ik was hier aardig van overtuigd maar nu ik langer ben gaan nadenken en me besef dat ik toch ook wel heel graag een HTPC wil hebben ben ik weer aan het wankelen gebracht. Eigenlijk dus weer terug bij af :p
Welke laptop heb je nu? Studio 15 = cool, maar HTPC = ook 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
jacobras schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:02:
[...]

Welke laptop heb je nu? Studio 15 = cool, maar HTPC = ook 8) .
Een vrij standaard Intel Core 2 Duo T5450 1.66 GHz met 2 Gb geheugen van mijn vriendin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met een i5 word je bakkie een stuk sneller, wat je ook kan doen is gewoon een nieuwe hdd kopen (500GB, of single platter 320GB) daar word je bak ook een stuk sneller van

als je echt geld over hebt kan je er ook een postville indouwen, en die dan over een jaar of wat overplaatsen naar je nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Joster schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:05:
[...]

Een vrij standaard Intel Core 2 Duo T5450 1.66 GHz met 2 Gb geheugen van mijn vriendin :9
En wat kan je daar nu niet mee wat je wel zou willen? Kortom, wat wil je met je nieuwe aanschaf bereiken?

Want een HTPC is ook erg leuk....dus misschien heb je meer wat je wilt met een nieuwe HTPC dan dat je nu een nieuwe faptop koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koop een nieuwe laptop en zet je oude in als HTPC d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:36:
LOL!! Darkstone = Laptop addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Crazyclaws schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:30:
[...]
En wat kan je daar nu niet mee wat je wel zou willen? Kortom, wat wil je met je nieuwe aanschaf bereiken?

Want een HTPC is ook erg leuk....dus misschien heb je meer wat je wilt met een nieuwe HTPC dan dat je nu een nieuwe faptop koopt
Nogal off topic dit natuurlijk maar goed ik wil nog wel eens wat gamen, downloaden en wat gebruik maken van photoshop e.d. Nu lukt vooral dat eerste en laatste maar mondjesmaat, maar bovendien heb ik eigenlijk helemaal geen zin om dat allemaal op haar laptop te moeten doen. Daarnaast zou een HTPC voor ons ideaal zijn vanwege de vele mogelijkheden (van tv-kijken en opnemen tot opslag medium voor films en muziek). Er is alleen een grote maar aan, als zij tv wil kijken via de HTPC en ik wil graag met photoshop bezig zijn hebben we een probleem wanneer we geen extra laptop hebben :p
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:36:
TV-kaart plaatsen wordt lastig lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Joster schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:28:
[...]
als zij tv wil kijken via de HTPC en ik wil graag met photoshop bezig zijn hebben we een probleem wanneer we geen extra laptop hebben :p
Koop je voor een paar euro een tv voor het tv kijken, lijkt me ook veel prettiger kijken dan een monitor.....

Over tv kijken gesproken, mijn tv heeft een dvi ingang, mijn dell een hdmi uitgang. Kan ik nu met een hdmi2dvi
(zoals deze) beeld en geluid van mijn laptop naar mijn tv doorgeven, of heb ik voor het doorgeven van geluid een extra kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dvi is alleen beeld, helaas.
er zijn wel hdmi -> dvi + appart stekkertje voor geluid adapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
miles schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:02:
[...]

Koop je voor een paar euro een tv voor het tv kijken, lijkt me ook veel prettiger kijken dan een monitor.....
HTPC komt ook gewoon op een TV (waarbij gebruik maken van die HTPC als PC niet echt handig is, klopt). Maar om nu op de HTPC nog een monitor aan te om daarop te kunnen werken lijkt me ook niet je van het.
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.