Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskam
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 07:52
@Medic112
Okay, bedankt, ik was bang dat het door de Samsung kwam, dan ga ik een oudere firmware proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:27

PK

Voor 40 euro gekocht bij bartsmit. Heleboel waar voor je geld, snellere en betere interface dan m'n pch-a110.
Helaas geen HD audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47

Damian

Insane Obtrusion

Iemand hem ergens nog voor weinig gezien?

wil hem ook wel hebben!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 16:51
Damian schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:00:
Iemand hem ergens nog voor weinig gezien?

wil hem ook wel hebben!
Ik heb hem besteld op bartsmit.nl 45 euro, maar volgens mij hebben ze hem niet meer...

Lees hier dat er wat problemen zijn met wifi dongle,
welke kan ik het beste kopen??

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
slimme deal op marktplaats. 30 euro ;)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Die van marktplaats lijkt me een geheel ander model (afgaande op het plaatje)

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:46
Heeft iemand voor mij een stappenplan hoe ik ervoor kan zorgen dat ik films kan streamen die op de harde schijf van mij pc staan.

Als ik via de traxdata naar C: ga, dan kan ik alleen bij users/openbaar films kijken. Dit gaat zonder problemen, maar zodra ( en zo wil ik het ook hebben graag ) ik mijn D schijf selecteer vraagt de traxdata om een wachtwoord en user naam. Ik kan er dus niet opkomen..

Weet iemand wat ik nu precies moet doen om dit in orde te krijgen?

Groeten Mark

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
dropkikker schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:23:
Weet iemand wat ik nu precies moet doen om dit in orde te krijgen?
Je inlezen in het maken van shares in Windows.
Zo te horen heb je Vista of Win7.

je kunt ook een mediaserver installeren op je PC, zoals bijvoorbeeld Dixim.
Dan kun je snel koppelen middels uPnP.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
zal het nogmaals vragen, want ik kan het maar niet vinden (of ik kijk misschien wel over een knoppie op de afstandsbediening) :
"hoe selecteer ik dan bij 5 films van de externe usb schijf om die vervolgens naar de interne over te zetten ?
Ik zag namelijk niets qua selecteren/aanvinken enzow..."

• Nickdn
  • Laatst online: 09-09 16:51
ik heb mn mms geupdate, aangesloten en ben nu aan het downloaden.
Maar nieuwsgroepen en torrents halen maar een maximale snelheid van 550 kb/s. Ik heb een 50mbit payserver en 80mbit internet dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

Welke snelheden halen jullie met jullie mms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
dmace schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:20:
[...]

Je inlezen in het maken van shares in Windows.
Zo te horen heb je Vista of Win7.

je kunt ook een mediaserver installeren op je PC, zoals bijvoorbeeld Dixim.
Dan kun je snel koppelen middels uPnP.
Ik heb inderdaad windows 7 en heb al genoeg gezocht op het internet, maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik heb de map welke ik wil delen met de mediaplayer al gedeeld, maar hij blijft telkens vragen om een gebruikersnaam en wachtwoord..

Heeft iemand dan een stappenplan voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Nickdn schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:42:
Welke snelheden halen jullie met jullie mms?
Vol. maar ik maar een 8Mbit lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Is er al een workaround voor de langzame netwerksnelheid?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
Ik heb op mn kastje firmware 2.12 in gebruik en tot op heden ben ik daar tevreden over. Het enige waar ik hem voor gebruik is om allerlei filmbestanden te kunnen afspelen maar de meesten zijn gegoten in de .MKV container. Ik maak daarbij gebruik van een externe harde schijf. Echter kom ik nu al regelmatig .MKV bestanden tegen die enkel geluid en ondertitels weergeven. Ik heb elders al vernomen dat het iets te maken heeft met 'compressed headers' die niet compatibel zijn. Nu kan ik dat wel verhelpen om betreffende bestanden te re-muxen met MKVMerge v3.4 maar echt handig is het niet, zeker nu het vaker voorkomt. Mijn vraag is eigenlijk of dit met de laatste firmware (v.3) ook het geval is. Of moet er toch een nieuwe firmware komen om het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 16-09 09:15
reuzekind schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:58:
Is er al een workaround voor de langzame netwerksnelheid?
Ik ben het helaas nog niet tegengekomen, qua netwerkgebruik heb ik het apparaat ook al afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwdj
  • Laatst online: 03-12-2012
hallo traxdatabezitters,

Ik heb mijn Traxdata uitgerust met een Samsung F2 1,5 Tb ecogreen schijf. Alhoewel AVI-files geen problemen opleveren lopen de VOB en ISO-files bijna altijd vast (soms ook I/O-errors). Verschillende software geprobeerd (nu laatste versie van MVIX), maar geeft geen verbetering. Kan ik dit oplossen? Of moet ik een andere schijf kopen? Zo ja, welke schijf van 1,5 tot 2 Tb werkt wel goed met de Traxdata. Wie heeft bijvoorbeeld ervaring met de WD20EARS of Seagate Barracuda LP 2Tb (beide rond €85)

Graag zou ik enkele reacties ontvangen, alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door pwdj op 22-11-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
Naar aanleiding van mijn in dit forum gestelde vraag, heb ik zelf maar even contact gezocht met Traxdata. Zij wisten me te vertellen dat er op dit moment gewerkt wordt aan een nieuwe firmware. Daarmee wordt het probleem met "compressed header" bestanden opgelost en kunnen deze zonder problemen worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Is er nog steeds niemand die mij kan helpen met het zichtbaar maken van de Traxdata in je netwerk?
Hij blijft steeds vragen om een gebruikersnaam en wachtwoord.. Maar ik heb geen gebruikersnaam of wachtwoord..

Ook zie ik de mms niet in mijn netwerk op mijn pc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
dropkikker schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:05:
Is er nog steeds niemand die mij kan helpen met het zichtbaar maken van de Traxdata in je netwerk?
Hij blijft steeds vragen om een gebruikersnaam en wachtwoord.. Maar ik heb geen gebruikersnaam of wachtwoord..

Ook zie ik de mms niet in mijn netwerk op mijn pc..
Kijk even bij de FAQ van de Eminent service site en dan bij de "Ik kan niet bij mijn Windows 7 gedeelde mappen komen?" vraag. Als je dit stappenplan t/m de vraag "De gebruiker 'Iedereen' komt niet in mijn lijst voor?" volgt, moet het volgens mij werken.

Let ook even op of je de laatste versie van Windows Live Essentials op je PC hebt staan, mocht je daar gebruik van maken. De laatste update schijnt iets veranderd te hebben in de Samba client van Windows. Ondanks dat je bovenstaande stappen goed hebt uitgevoerd, blijft je mediaplayer roepen om gebruikersnaam en wachtwoord. Dit kwam ik tegen bij een vriend die eenzelfde speler heeft. Het verwijderen van Windows Live Essentials lost dit probleem op maar aangezien ook Messenger erbij zit, is het voor velen niet de meest ideale oplossing. Wat een andere oplossing zou moeten zijn, weet ik niet en heb me er ook niet verder in verdiept want ikzelf speel alles af via een externe schijf en die vriend van mij gebruikte eigenlijk nooit Messenger dus was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Nou, ik heb de hele faq even doorgelopen, en alles gedaan wat er in staat. Maar hij blijft steeds vragen om een wachtwoord..

Windows live 2011 heb ik niet geïnstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat ik het er hier maar bij laat, ik heb er ondertussen helemaal genoeg van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
dropkikker schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:27:
Nou, ik heb de hele faq even doorgelopen, en alles gedaan wat er in staat. Maar hij blijft steeds vragen om een wachtwoord..

Windows live 2011 heb ik niet geïnstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat ik het er hier maar bij laat, ik heb er ondertussen helemaal genoeg van :)
Spijtig. Ik kan nog slechts 2 dingen bedenken. Heb je de laatste firmware op de Traxdata staan? Want vanaf versie 2.11 zit er een connectie fix op voor W7 gebruikers. En teruglezend in deze thread lees ik dat je de Traxdata aan je Telfort modem hebt hangen. Is deze modem ook tevens een router of echt enkel een modem? Als dat laatste het geval is, gaat het ook niet lukken. Je hebt minimaal een router nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Ja ik heb de laatste firmware er opstaan, en ik heb inderdaad de Traxdata aan een Telfort modem hangen. Deze is tevens dan ook tevens de router, daar kan het dan ook niet aan liggen.

Ik heb de support team van Traxdata inmiddels nog een mail gestuurd, eens kijken wat daar dan uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Heuuujj _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het is eindelijk gelukt! Ik had Traxdata een email gestuurd, en wonderbaarlijk reageerden ze binnen 10 minuten.
Ze wisten me te vertellen ( wat ik hier ook al meerdere keren heb gehoord, en uitgeprobeerd heb ) dat je een gast account moest maken en deze met een wachtwoord beveiligen.

Opeens schoot het me te binnen, dat je het gast account natuurlijk ook toestemming moest geven om bij je gedeelde mappen te komen, dit had ik dus voorheen niet gedaan. En voila! Het werkt nu!

Bij deze iedereen bedankt die met me mee heeft lopen denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
Erg netjes van Traxdata om zo snel te reageren :) Tof dat het werkt!

Bovendien is vandaag zelfs de nieuwe firmware uitgebracht, de V3.12!
En die kun je hier downloaden.

Changes :

1. Fixed Youtube
2. Fine tuned wired network performance.
3. Fine tuned Wifi network performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is met de nieuwe versie V 3.12 ook het probleem "Compressed Headers"opgelost ?
(zie bericht van "subliminal"van 16 nov jl.) omtrent het afspelen van (sommige) MKV files
die alleen geluid en ondertiteling geven maar geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Sinds afgelopen week maar het ventilatortje van de mediaplayer een hels kabaal.
Ik heb deze al afgekoppeld, maar ik ben bang dat mijn harde schijf dan te warm gaat worden (al vraag ik me ook af of dat kleine ventilatortje überhaupt wel voor verkoeling kan zorgen....).

Weet iemand waar ik zo'n ventilatortje kan kopen ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Zo'n ventilatortje kun je bij een hobby-electronicazaak kopen. Neem hem mee, want meestal krijg je dan meteen de goede.
Je kunt ook online kijken bij HW-zaken zoals freezinghardware. Die hebben dat ook vast wel.

Zojuist versie 3.12 ingesteld. Lijkt wel wat sneller te werken, maar het netwerk is nog steeds bagger. Eens kijken of daar via SSH iets meer aan ingesteld kan worden nu. In de vorige versie (3.00) kun je wel bij de netwerkkaart, maar geen duplex instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door dmace op 11-12-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook 3.12 ingesteld en het werkt idd allemaal net wat vlotter. Netwerk geloof ik wel, daar hoop ik niet meer op maar daar kijk ik morgen wel naar. :)

Edit: komen er nog updates uit van de andere merken qua firmware? Weet iemand dat?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook 3.12 geinstalleerd.
Menu's werken soepeler en sindsdien spelen al mijn films probleemloos af.
Ook welke eerder een io fout gaven of gewoon met afspelen stopte.
Tip. Ik plaats het NZB bestand in de map van NZBGet\NZB. Zo hoef je het nzb bestand niet via de webinterface te uploaden die vaak de melding geeft dat het bestand te groot is.

• subliminal
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:35:
Is met de nieuwe versie V 3.12 ook het probleem "Compressed Headers"opgelost ?
(zie bericht van "subliminal"van 16 nov jl.) omtrent het afspelen van (sommige) MKV files
die alleen geluid en ondertiteling geven maar geen beeld.
Dit probleem doet zich nog steeds voor. Ik heb wederom contact gehad via mail met het support team. De V 3.12 moet gezien worden als een tussentijdse update. Ze zijn nog bezig met een nieuwere firmware waarmee het "compressed headers" probleem wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net v3.12 geinstalleerd .. en wees erop voorbereid dat de webpagina van het apparaat naar de maan is :/ Ik krijg een default test pagina te zien. Woopie-doo.

Kan iemand me vertellen waar ik een (goed werkende!) third party firmware kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:35:
Ik heb net v3.12 geinstalleerd .. en wees erop voorbereid dat de webpagina van het apparaat naar de maan is :/ Ik krijg een default test pagina te zien. Woopie-doo.

Kan iemand me vertellen waar ik een (goed werkende!) third party firmware kan vinden?
Dat probleem herken ik niet.
Eigenlijk ging het probleemloos.
Try again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmace schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:12:
[...]
Dat probleem herken ik niet.
Eigenlijk ging het probleemloos.
Try again?
Heh .. het werkt alweer. Ik reageerde impulsief omdat ik mijn webinterface kwijt was .. maar wat blijkt nou, na de update had ik nog niet BT/samba ingeschakeld.

Wat me wel is opgevallen is dat het downloaden van torrents lastig/onmogelijk lijkt te zijn. Na het toevoegen van een torrent verdwijnt deze na enkele minuten. De home pagina geeft als bericht "BitTorrent: Busy" weer maar HDD free space verandert nooit (ook niet na grofweg 2 dagen). Kan niet aan het aantal seeders liggen trouwens, want daar zijn er genoeg van.

UPDATE: Er lijkt iets niet goed te gaan. Ik heb zojuist met telnet even in mijn traxdata gezocht en vond dit in de dmesg output.

do_page_fault() #2: sending SIGSEGV to btpd for invalid read access from
00000003 (epc == 00416a38, ra == 00416a2c)
current context: 1216
dvr_asid: 0x66
########## User stack address: 8552d000
Page flags: 61000070, index: 522764, count: 0, mapcount: 0
sending signal: 11
Call Trace:
[<8014def4>] force_sig_info+0x54/0x17c
[<8011f348>] do_page_fault+0x3b8/0x450
[<8011f10c>] do_page_fault+0x17c/0x450
[<803f5a60>] udp_poll+0x24/0x244
[<8014b254>] run_timer_softirq+0x5f4/0x690
[<801f07d0>] sys_epoll_wait+0x5ec/0x624
[<801f07b4>] sys_epoll_wait+0x5d0/0x624
[<80118430>] do_gettimeofday+0x4c/0x128
[<80143bc8>] sys_gettimeofday+0x24/0xa8
[<8011f900>] tlb_do_page_fault_0+0x100/0x108
[<8011c880>] stack_done+0x20/0x3c

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:52
Ik heb nog een vraagje, met de nieuwe firmware haal ik nog steeds niet de snelheid die ik verwacht.
Voorbeeld:
Als ik een film van mijn PC (windows 7) naar mijn traxdata overzet dan gaat dat met een snelheid van 2MB/sec terwijl ik toch minimaal 10MB/sec verwacht.
Het zelfde met HD films afspelen dan begint hij ook via het netwerk te stotteren.

Iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees iedereen. ;)
Hier is althans nog net zo traag als het altijd geweest is.

Voor de meesten hier misschien gesneden koek maar bij gebrek aan bijv. uitzendinggemist.nl heb ik iets gevonden wat enigszins werkbaar is. Heb hier de Gemistdownloader weg en na een mislukte poging in xvid en wmv blijkt het programma wel mpeg'jes uit te kunnen poepen die de MMS wel slikt. _/-\o_
Het is niet streaming en mpeg's zijn nogal flink qua grootte maar ik ben al blij dat iets gevonden heb. :*)

Mocht iemand een betere/snellere manier weten dan hoor ik het overigens graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Yep, iedereen hier denk ik. :)

De nieuwe firmware beloofde wel snelheidverbeteringen op het netwerk, maar merk er nog niks van.
Nog geen tijd gehad om te kijken of je nu meer kunt instellen via SSH.
In de vorige versie in ieder geval niet.

Verwijderd

Kan iemand mij helpen om de nieuwe versie te downloaden, de site van traxdata werkt niet goed.

Thanks

• subliminal
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:24:
Kan iemand mij helpen om de nieuwe versie te downloaden, de site van traxdata werkt niet goed.

Thanks
De laatste firmware versie kun je sinds kort hier downloaden, onder de 'Downloads' tab.

Edit: link werkt niet

[ Voor 14% gewijzigd door subliminal op 31-12-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:13
De versie 3.12 is niet te downloaden van de site, ik krijg een leeg bestand. Ik denk dat Gert hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
Ik had niet verwacht dat het een leeg bestand zou betreffen. Ik heb de firmware voorlopig maar op Mediafire gezet voor degenen die hem willen hebben. Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:13
Thanks subliminal!

Ik ga hem direct even downloaden, zodat de player weer up to date is. En dan straks (eindelijk) eens een harddisk er in hangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subliminal schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:23:
Ik had niet verwacht dat het een leeg bestand zou betreffen. Ik heb de firmware voorlopig maar op Mediafire gezet voor degenen die hem willen hebben. Link.
Bedankt . Was de afgelopen dagen er niet op geweest, maar ik kon hem indd ook niet van de Traxdata site downloaden.

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subliminal schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:59:
[...]

Kijk even bij de FAQ van de Eminent service site en dan bij de "Ik kan niet bij mijn Windows 7 gedeelde mappen komen?" vraag. Als je dit stappenplan t/m de vraag "De gebruiker 'Iedereen' komt niet in mijn lijst voor?" volgt, moet het volgens mij werken.

Let ook even op of je de laatste versie van Windows Live Essentials op je PC hebt staan, mocht je daar gebruik van maken. De laatste update schijnt iets veranderd te hebben in de Samba client van Windows. Ondanks dat je bovenstaande stappen goed hebt uitgevoerd, blijft je mediaplayer roepen om gebruikersnaam en wachtwoord. Dit kwam ik tegen bij een vriend die eenzelfde speler heeft. Het verwijderen van Windows Live Essentials lost dit probleem op maar aangezien ook Messenger erbij zit, is het voor velen niet de meest ideale oplossing. Wat een andere oplossing zou moeten zijn, weet ik niet en heb me er ook niet verder in verdiept want ikzelf speel alles af via een externe schijf en die vriend van mij gebruikte eigenlijk nooit Messenger dus was het probleem opgelost.
Held! Ik ben een hele dag bezig geweest om mijn laptop te kunnen benaderen via de traxdata. Het was inderdaad de Windows Essentials, deze van mn systeem gehaald, en kon direct inloggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de infrarood code (IR code) van de afstandsbediening? Ik zou graag de traxdata willen bedienen met mijn centrale AB.

Of weet iemand misschien hoe ik aan deze code kan komen? Ik heb traxdata al gemaild, maar krijg geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:48:
Weet iemand de infrarood code (IR code) van de afstandsbediening? Ik zou graag de traxdata willen bedienen met mijn centrale AB.

Of weet iemand misschien hoe ik aan deze code kan komen? Ik heb traxdata al gemaild, maar krijg geen reactie.
welke ab heb je ?
als het er één van logitech is, kan je 'm "leren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nog een puntje
Schermbeveiliging werkt alleen in het normale menu !
Tijdens het afspelen van een film werkt de schermbeveiling (bijv) in de pauze stand niet.
Iemand anders hier ervaring mee ?
Kreeg zojuist de mededeling dat het "" Compressed Header " verhaal binnenkort wordt opgelost.
n.a.v. problemen met het afspelen van sommige mkv files , die wel geluid en ondertiteling geven maar geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:31:
[...]

welke ab heb je ?
als het er één van logitech is, kan je 'm "leren"
Het is de AB van mijn Onkyo receiver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, dan kan ik je niet verder helpen
Ik zou even blijven proberen bij Traxdata
succes
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:23:
[...]

Het is de AB van mijn Onkyo receiver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een Logitech kopen, die kent hem standaard al maar de bediening wijkt gek genoeg wel af van die van de eigen remote. :?

• lampshade
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Het netwerk zou sneller moeten werken... maar helaas bij moet nog steeds bufferen na ongeveer 25 seconden.... hopelijk komt er snel een oplossing die wel snel werkt

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_deksel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02-2011
Update naar 3.12 blijft hangen: kistje dood.

Update naar V3.12 ging mis.

Na 1 uur bleef het beeld op de startpagina staan en start ie niet verder op.

Wat ik conform instructie erna heb gedaan:

- hdd uitgebouwd

- minutenlang van voeding af
- usb stick met firmare erop in apparaat (1 Gb stick, fat geformatteerd)
- vasthouden van aan/uit knop gedurende 5 seconden bij voeding aansluiten.

Na dagen herhaald proberen helaas geen resultaat.

Heb het met diverse usb sticks en oudere firmwares ook nog getest, maar helaas.

Iemand een hint wat ik fout doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ik heb een probleem ik wil downloaden via mijn media player via vuze maar......
als ik de bittorrent client van de player open en zeg new torrent moet ik een verwijzing maken naar de standaard map van vuze maar dit werkt niet ( ik denk dat ik de map moet kiezen en niet de torrent file zelf ) maar als ik moet kiezen kan ik niet een map selecteren maar alleen een file
en als ik dat doet zegt ie snap ik niet kan ik niet doe opnieuw 8)7 :? :X :(
wie weet waar mijn probleem of fout zit

b.v.d
kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Hey,

ik heb net de traxdata MMS gekocht van de ibood hunt.
Enkele kleine vraagjes die ik in dit topic gelezen heb en ik nog niet helemaal zeker ben.

* Werken de 1TB & 2TB WD green schijven nu met de nieuwste firmware ?
* Hoe is de snelheid nu over een netwerk
* Zal ik problemen ondervinden met deze netwerk situatie ?

Ik heb een telenet modem met daar aan een switch, hier zal de Traxdata MMS aankomen , ook is er me deze switch een router verbonden. Aan die router hangt mijn pc.

*Welke firmware is nu aangeraden ? En is het een soort van stappen plan van dat je van ene firmware naar de andere moet gaan of gewoon direct 1 bepaalde firmware.

Ik heb al enkele vragen kunnen verwijderen door te ploeteren in de topic maar deze blijven in men achterhoofd.

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
BioHzRd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:56:
Hey,

ik heb net de traxdata MMS gekocht van de ibood hunt.
Enkele kleine vraagjes die ik in dit topic gelezen heb en ik nog niet helemaal zeker ben.

* Werken de 1TB & 2TB WD green schijven nu met de nieuwste firmware ?
* Hoe is de snelheid nu over een netwerk
* Zal ik problemen ondervinden met deze netwerk situatie ?

Ik heb een telenet modem met daar aan een switch, hier zal de Traxdata MMS aankomen , ook is er me deze switch een router verbonden. Aan die router hangt mijn pc.

*Welke firmware is nu aangeraden ? En is het een soort van stappen plan van dat je van ene firmware naar de andere moet gaan of gewoon direct 1 bepaalde firmware.

Ik heb al enkele vragen kunnen verwijderen door te ploeteren in de topic maar deze blijven in men achterhoofd.

Dank bij voorbaat
Mocht het nog zinvol voor je zijn,
Ik heb een 2TB WD Green erin hangen, dat werkt.
Netwerk verbinding is om te huilen, met geluk haal je 4mbit.
Ik draai op de ereste firmware, die is sneller (mssn wel minder mooi), dat ding crasht me teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Bender schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:42:
[...]

Ik draai op de ereste firmware, die is sneller (mssn wel minder mooi), dat ding crasht me teveel.
Hij crasht eigenlijk nooit. Wel heeft hij soms moeite met dingen deleten. Daarna krijg ik vaak schrijfproblemen met NZB-downloads, en dan moet er even een checkdisk overheen. Die lost het dan allemaal weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe weet ik welke firmware versie er op heb staan. Iso draait hij niet en volgens mij de mkv hakkelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Navigate to the Network and Sharing Center via the Control Panel
2. Click on the down arrow icons and select ON/OFF as follows:
Network Discovery - ON
File Sharing - ON
Public Folder Sharing - OFF
Printer Sharing - ON
Password Protected Sharing - OFF
Media Sharing - OFF

Next, configure the folder you want to share:

1. Select the folder
2. Right-click and choose 'Share' from the menu
3. From the drop-down box select the Everyone (All users in this list) account, making sure permissions are set to 'Reader'
4. Click the buttons Add, Share and Done.

Here are some further registry 'tweaks' if this doesn't work:

WARNING: This requires editing your PC's registry which, if edited incorrectly, can cause Windows systems to become unstable and unusable. So, follow the instructions below at your own risk. - we are not responsible for any damage caused by following these steps.

1. Navigate to the following location in the registry editor (search regedit in the start button).
MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\
2. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1'
3. Double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0'
4. Navigate to the following location in the registry editor:
MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManSe rver\Param eters
5. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0'
6. Close the registry editor

Finally, restart your PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gebruiken bij netwerk problemen oftewel inloggen netwerk Win 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Belkin USB dongle aangesloten op mijn MMS1080, maar ik krijg geen contact.
Als ik hem in de USB poort steek, blijft gewoon de blauwe LED branden.
Weet Iemand een oplossing of link ?
Ik heb gedaan zoals vermeld staat in de handleiding van de MMS
Foutmelding: kan geen SSID verkrijgen (en de blokjes van de draadloze verbinding duiden ook niks aan)

Als dongle dan weer op PC gaat, werk die toch perfect ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Je kunt niet iedere USB dongle erin duwen, enkel bepaalde merken en types meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
nu € 60 op ibood!

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark112
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Check, besteld. Nog een paar vragen:
- Zit er al Internetradio op / flashplayer?
- Wat is tot nu toe de beste firmware (evt van andere leveranciers)
- Problemen met Samsung schijven al opgelost (heb nog 2TB liggen)!
- zijn de problemen met geluid al opgelost?
- verdere bijzonderheden die ik moet weten?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 12:14
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld de firmware van de AC Ryan PlayOn HD te installeren op de Traxdata, aangezien ze beide dezelfde chipset hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
Geen idee of je de AC Ryan firmware erop kunt zetten maar op mediaplayerworld.com is er een subforum, genaamd '`The HairyBiker D.I.Y `Modding Section". Daar hebben ze het over de Sumvision firmware die er wel op schijnt te werken, aangezien een model van dit merk, de "Sumvision Cyclone MKV Enclosure" hetzelfde is.

Deze Traxdata mediaplayer is zeker niet verkeerd maar er is één vervelend probleem ten opzichte van andere spelers met dezelfde chipset. Het betreft het zogeheten 'Compressed Header' probleem die door andere merken allang opgelost is met een firmware update. Dit probleem doet zich voor bij .MKV bestanden. Wel audio en zelfs ondertiteling maar geen beeld (zwart). Ik heb al een aantal keren per mail aan Traxdata gevraagd wanneer dit opgelost zou worden. In december 2010, na hun laatste update (3.12), gaven ze nog als antwoord dat hun 'development team' ermee bezig waren dit op te lossen met een volgende firmware. Nu zijn we inmiddels al méér dan een half jaar verder maar nog steeds geen update. In de afgelopen tijd heb ik ze hierover al een paar keer gemaild met de vraag wanneer deze firmware nou eens eindelijk zou komen maar ik krijg steevast geen antwoord. Zeer teleurstellend van Traxdata.

Ik heb dus het vermoeden dat support voor het apparaat al lang ten einde is en dat we dus geen update meer hoeven te verwachten. Ik vind het daarom vreemd dat het apparaat nog via ibood word aangeboden. Het liefst had ik natuurlijk een officiële firmware van Traxdata zelf maar zit er nu ook over te denken die Sumvision firmware maar te gebruiken om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik gebruik al een hele tijd de Sumvision firmware (laatste versie volgens mij) en ik heb echt met geen enkel bestand problemen. Maar of specifiek het probleem, zoals hier boven omschreven, is opgelost weet ik niet.

In ieder geval ben ik blij met mijn Traxdata :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al weer een tijdje de traxdata staan, en voorheen nooit problemen met mijn netwerk gehad. Nu heb ik de laatste firmware erop gezet en kan ik niet meer mijn NAS schijf benaderen via de mediaplayer. Ik heb een aparte synology 209 staan waar mijn films opstaan. Ik weet hoe ik een netwerklocatie in mijn mediaplayer kan toevoegen, ik voer het juiste wachtwoord en gebruikersnaam in en juiste ipadres naar de NAS, maar hij kan me niet aanmelden?

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 12:14
Past in de Traxdata ook een HDD met een Sata-600 aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-10-2015
Kan iemand mij helpen?
Mijn traxdata media speler komt niet verder dan het begin scherm, kan voor de rest niks doen.
Ik heb hem net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neopatch
  • Laatst online: 11-09 22:27
Beste,

Een kennis van mij heeft sinds kort een nieuwe pc met Windows 7 erop en we hebben geprobeerd een gedeelde map te maken en de rechten lezen te geven aan het gast account. Firewall uitgezet. Hebben de computer al in de juist werkgroep gezet: 'WORKGROUP' bestanden-printer delen staat aan en de share wordt gewoon aangemaakt. Echter is het niet mogelijk de mag te zien op de traxxdata als je dan naar Netwerk gaat dan zie je alleen my shortcuts.

Kan iemand misschien uitleggen hoe je op een juiste manier een map deelt zodat hij op de juiste manier te zien is op traxxdata ?

Ik ben ten einde raad. Ik dacht dat het veel simpeler zou zijn. Ik heb namelijk een Boxee Box en daarmee is het zo voor elkaar.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:33:
1. Navigate to the Network and Sharing Center via the Control Panel
2. Click on the down arrow icons and select ON/OFF as follows:
Network Discovery - ON
File Sharing - ON
Public Folder Sharing - OFF
Printer Sharing - ON
Password Protected Sharing - OFF
Media Sharing - OFF

Next, configure the folder you want to share:

1. Select the folder
2. Right-click and choose 'Share' from the menu
3. From the drop-down box select the Everyone (All users in this list) account, making sure permissions are set to 'Reader'
4. Click the buttons Add, Share and Done.

Here are some further registry 'tweaks' if this doesn't work:

WARNING: This requires editing your PC's registry which, if edited incorrectly, can cause Windows systems to become unstable and unusable. So, follow the instructions below at your own risk. - we are not responsible for any damage caused by following these steps.

1. Navigate to the following location in the registry editor (search regedit in the start button).
MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\
2. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1'
3. Double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0'
4. Navigate to the following location in the registry editor:
MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManSe rver\Param eters
5. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0'
6. Close the registry editor

Finally, restart your PC.
Paar posts boven je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neopatch
  • Laatst online: 11-09 22:27
Ja ik denk dat ik dan toch die register tweaks moet doen. Want wat daar boven staat helpt niet. Dat had ik namelijk ook al gedaan.

Toch bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:04

DropjesLover

Dit dus ->

Ik heb hem ook sinds een aantal dagen, met een 2TB schijf er in. Alles mooi en aardig, via USB spullen er op gezet, aan mn router gehangen en ik kan er internet mee op. Maar nu 2 problemen:
1) Ik kan hem niet zien in mn netwerk vanaf de pc (win7), andere computers zie ik wel namelijk. Ik kom er gewoon niet bij. Via het ip-adres intikken in de browser kom ik er wel op, maar werkt "neighbors" niet (404 error)

2) Hoe installeer je een update op dit ding? Nu staat er versie 2.12 op. Als ik in het menu op update software klik verschijnt er even een icoontje in beeld, maar gebeurt er verder niks. Als ik de (3.12) update zelf download van de website en op een usb stick zet, die er op in steek en op update klik gebeurt er ook niks, en op de stick ziet hij het bestand niet staan.

Edit
Na een 5e keer update selecteren is hij toch gaan updaten. Stuk mooier en overzichtelijker vormgegeven en vooral sneller :)
En nu zie ik hem ook meteen in mn netwerk :D

[ Voor 11% gewijzigd door DropjesLover op 28-07-2011 22:48 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
Benniehoekstra schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:01:
Kan iemand mij helpen?
Mijn traxdata media speler komt niet verder dan het begin scherm, kan voor de rest niks doen.
Ik heb hem net.
Niemand een idee? Heb traxdata ook al een mailtje gestuurd, maar nog steeds niks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Benniehoekstra schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:37:
[...]

Niemand een idee? Heb traxdata ook al een mailtje gestuurd, maar nog steeds niks terug.
Terug gaan naar waar je hem gekocht hebt.
Of heb je dit probleem zelf veroorzaakt ? (foute flash/firmware update ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
speedme schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:53:
[...]

Terug gaan naar waar je hem gekocht hebt.
Of heb je dit probleem zelf veroorzaakt ? (foute flash/firmware update ?)
Het is me gelukt, ik moest hem nog updaten.
Ik heb hem nu ge update met de firmware die op de site van Traxdata staat de V3.12.
Is er misschien nog een latere of een betere firmware update of is de V3.12 de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Benniehoekstra schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:25:
[...]

Het is me gelukt, ik moest hem nog updaten.
Ik heb hem nu ge update met de firmware die op de site van Traxdata staat de V3.12.
Is er misschien nog een latere of een betere firmware update of is de V3.12 de laatste versie
Dat is de laatste firmware van Traxdata zelf.
Maar je kunt eventueel ook andere firmware's gebruiken (zelf gebruik ik de firmware van Mvix)

Deze mediaplayer wordt namelijk onder verschillende namen verkocht door andere fabrikanten.
Zoek even in dit topic, want ergens staat het aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
speedme schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:32:
[...]

Dat is de laatste firmware van Traxdata zelf.
Maar je kunt eventueel ook andere firmware's gebruiken (zelf gebruik ik de firmware van Mvix)

Deze mediaplayer wordt namelijk onder verschillende namen verkocht door andere fabrikanten.
Zoek even in dit topic, want ergens staat het aangegeven.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, net nieuw op het forum en de Traxdata enkele weken geleden via ibood aangekocht.
Toestelletje op HDMI ingang 1 aangesloten op een Sony LED tv KDL NX710 met sony soundbar. Wanneer de Traxdata wordt opgestart geeft de sony onmiddellijk melding dat het audio volume geblokkeerd is. Het geluid komt dus enkel uit de povere speakers van de TV en de soundbar blijft stil. ALs ik de HDMI kabel terug eruit haal kan ik via het menu van de sony de soundbar terug aan de praat krijgen. Iemand een idee welk conflict dit kan zijn ? Zelfde probleem na update van de firmware naar traxdata v.3.12. Heb ook al zitten spelen met de verschillende audio instellingen van de Traxdata zonder succes. Ga morgen een composite video kabel aanschaffen en geluid via stereo kabeltje op de sony aansluiten, maar dat is niet echt de bedoeling ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand me vertellen hoe ik de laatste firmware op de mediaplayer krijg ?

Via het menu 'systeem bijwerken ' gebeurt er niets ...

Heb ook al de firm op de root van een usb stick gezet , maar de mms herkent de file niet :s

Beetjes confused over dit toestel :s

Ik heb er nog geen hard disk in zitten , dit zou normaal volgende week gebeuren .
Verder heb ik geen problemen met het toestel , geluid zoals het hoort , beeld werkt normaal .

De MMS herkent alle formats , en zelfs de subtitels werken ...

Mvg ,

Sempels Davy .

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo mensen,

Ik heb ook al problemen met mijn traxdata.
Kan niet inloggen op mijn win7 pc. (word gevraagd voor een pw enzo).
De traxdata is wel te bereiken met de pc, en bestanden verwijderen, maar bestanden ernaar toe kopieren kan dan weer niet :S (zit een HDD in).

Graag wil ik ook een ftp ervan maken, ik heb wat gzocht maar hoe doe ik dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Denthis op 17-08-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er pas een 2tb SAMSUNG schijf ingestoken , firm geupdate ...

Alles werkt zoals het hoort te zijn .

Geen enkel probleem met de samsung dusk , hoewel traxdata het afraad om deze te gebruiken .

Enkel vrij trage data transfere richting de mms , 2.5MB /s ...

Maar ja , je kan niet van een ezel verwachten dat hij loopt als een paard :-)

Groetjes davy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phille023
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 19:05
Na het installeren van de laatste firmware 3.12 van de Traxdata website blijft bij het afspelen van de hdd ook soms het beeld even hangen. Zeer vervelend. Hebben hier sommigen daar ook last van en heeft er iemand een oplossing? Of kan ik mss een andere firmware erop zetten die niet van Traxdata is want ik ben er eigenlijk helemaal niet tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een oplossing voor het compressed header system maar niet door Traxdata.
Sumvision heeft al een poosje de oplossing
zie hier: Cyclone MKV1 Enclosure Firmware Update EU5.rar
Let wel op dat je de versie MKV1 neemt en lees de installatieprocedure door en kijk vooral het serienummer ook nog even na i.v.m. de volgorde van het inbrengen van de nieuwe firmware
http://www.mediafire.com/?udl2e79opcu7els
downloaden vanaf bovenstaande site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is opgelost d.m.v. de laatste firmware van Sumvision
subliminal schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:46:
Geen idee of je de AC Ryan firmware erop kunt zetten maar op mediaplayerworld.com is er een subforum, genaamd '`The HairyBiker D.I.Y `Modding Section". Daar hebben ze het over de Sumvision firmware die er wel op schijnt te werken, aangezien een model van dit merk, de "Sumvision Cyclone MKV Enclosure" hetzelfde is.

Deze Traxdata mediaplayer is zeker niet verkeerd maar er is één vervelend probleem ten opzichte van andere spelers met dezelfde chipset. Het betreft het zogeheten 'Compressed Header' probleem die door andere merken allang opgelost is met een firmware update. Dit probleem doet zich voor bij .MKV bestanden. Wel audio en zelfs ondertiteling maar geen beeld (zwart). Ik heb al een aantal keren per mail aan Traxdata gevraagd wanneer dit opgelost zou worden. In december 2010, na hun laatste update (3.12), gaven ze nog als antwoord dat hun 'development team' ermee bezig waren dit op te lossen met een volgende firmware. Nu zijn we inmiddels al méér dan een half jaar verder maar nog steeds geen update. In de afgelopen tijd heb ik ze hierover al een paar keer gemaild met de vraag wanneer deze firmware nou eens eindelijk zou komen maar ik krijg steevast geen antwoord. Zeer teleurstellend van Traxdata.

Ik heb dus het vermoeden dat support voor het apparaat al lang ten einde is en dat we dus geen update meer hoeven te verwachten. Ik vind het daarom vreemd dat het apparaat nog via ibood word aangeboden. Het liefst had ik natuurlijk een officiële firmware van Traxdata zelf maar zit er nu ook over te denken die Sumvision firmware maar te gebruiken om dit probleem op te lossen.

Verwijderd

Ik heb nu ook de Sumvision firmare er op gezet, maar het lukt me maar niet om samba er op te installeren. Ik heb de hdd geformat (meerdere keren) Hij doet niks met usb met daarop de 4 install bestandjes voor samba/bit. Ik heb BT/samba info aangezet, mar er gebeurd niks, ook via systeem update niet, heeft iemand tips? Al vast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traxdata m.m.speler ca 1 jaar in gebruik voor afspelen van bestanden op externe HD; geen problemen gehad. Sinds kort worden bestanden op externe HD slecht herkend. Soms wel, soms niet. En als ze herkend worden, dan gaat het apparaat na enkele min. terug naar het hoofdmenu. Soms met melding I/O error. Update met USB stick lukt dus ook niet.
Op dit forum nog niets gevonden. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het installeren van de sumvision firmware lukt mij niet.. Ik heb een serienummer dat begint met 1002 en als ik eerst bestanden uit de boot-folder gebruik om de firmware te updaten, dan loopt hij op een gegeven moment vast en doet hij niks meer... Zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben?

• tang14
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 09:57
Na updaten naar v3.12
Heb ik problemen I/O error meldingen bij gewone movies en hdfilms
ik krijg een medling IO error tijdens de film of soms bij het pauzeren.
youtube filmpjes speelt sommige wel af en sommige niet.
en hoe werkt de BT/samba info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:56:
Het installeren van de sumvision firmware lukt mij niet.. Ik heb een serienummer dat begint met 1002 en als ik eerst bestanden uit de boot-folder gebruik om de firmware te updaten, dan loopt hij op een gegeven moment vast en doet hij niks meer... Zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben?
Voor de mensen die dit probleem ook hadden. Downgrade de firmware eerst naar V3 (http://www.traxdata.com/download/5/TraxdataV3.zip) en installeer dan de firmware direct uit de firmware-map van sumvision. Dan doetie het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ik er nu pas achter kom maar die firmware van Sumvision werkt idd prima!!!
Stond op het punt om maar een media center aan te gaan schaffen vanwege het steeds grotere aantal MKV's die niet meer met beeld afgespeeld werden... :/

Helemaal top dit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwdj
  • Laatst online: 03-12-2012
hallo, ook ik doe een poging om de sumvision firmware op de traxdata te zetten (compressed header probleem van traxdata firmware wordt toch wel ergerlijk) alleen de voorgestelde werkwijze van Raythaman : het eerst downgraden naar Traxdata v3 en dan bijwerken van de firmware uit de map firmware van sumvision cyclone lukt niet.
Eerst zet ik Versie 3 van Traxdata op mijn mediaplayer en kies als taal nederlands en annuleer de netwerkverbinding, vervolgens kopieer ik het install bestand van de firmwaremap van sumvision op de usb en stop de usb in de bovenste usb aansluiting van de traxdata. Vervolgens ga ik via het setup menu - keuze systeem - keuze systeen bijwerken naar de keuze update. Zodra ik op ok druk blijft hij hangen.
Wat doe ik fout en hoe lukt het mijn wel op de sumvision firmware op mijn traxdata te krijgen?
Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen bekend met het volgende probleem? Mijn mms freezed/crashed wanneer ik probeer de interne schijf te formateren.

Ik gebruik mijn MMS al ongeveer een jaar met USB schijven. Maar nu dat ik toch een 1TB schijf over had, dacht ik dat het wel handig is om deze in de mms te bouwen. Ik heb de schijf leeg gemaakt en ingebouwd. Echter, waneer ik de schijf probeer te formateren via het menu, dan gaat het mis. Ik krijg een progress-balkje dat eerst zeer vlot gaat, en dan opnieuw start en gewoon blijft hangen. De speler reageert ook niet meer op keypresses, en hij is zelfs niet meer uit te schakelen.

Ik heb als firmware v3.12 van Traxdata. En de schijf in kwestie is een WD green 1TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cyclone MKV1 Enclosure Firmware Update EU5 werkt prima op de Traxdate,
had voorheen de 2.11 van Traxdata [vanaf winkel]
problemen met mkv + subs, bij inschakelen subs, zwartbeeld.
de mkv bestanden [met compressie] zijn nu zonder problemen af te spelen [met subs]
met de bovengenoemde update. _/-\o_

bij updaten geen problemen ondervonden,
zeer soepele update,
wel de complete info verhaal moeten uitvoeren vanwege de serial 1002
heb je begin serial 1003, dan scheelt het miss 5 minuten ;)

Veel mooiere en overzichtelijke interface dan de traxdata v2.11. :+

bij het navigeren naar bestanden wel via AB aanklikken welke type [music/photo/movies]
scheelt weer extra tijd met scrollen door de mappen.
bij [all] duurt het iets langer met scrollen, omdat dan alle media bestanden worden ingelezen,
bij het scrollen over betreffende mappen. ;(

[getest op externe [3.5inch 500GB] en 1TB [ 2.5inch Samsung] schijf

Movies speelt folder compleet af [met subs] Mp3, mooi duidelijk interface.
fotos nog niet getest, vanwege directe usb naar Led TV. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• femke98
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 11:56
Ik weet het, een ude topic, maar.............
Ik heb sinds een tijdje deze player. Ik heb met de verkoper van deze player hem kunnen installeren en kan muziek afspelen vanaf de HD die erin gezet is en via de boxen van mijn Harmon Kardon krijg ik prima geluid.
Echter, het ding wil niet op internet.

Ik gebruik Linux Mint 13, de firewall staat al uit, en ik heb glasvezel van KPN, dus dat is de Experia Box.
Daar hangt ook mijn NAS aan en ik heb dat ding toch gekocht om eigenlijk vanaf mijn NAS de bestanden af te spelen. Nu hebben we er een HD ingezet, zodat ik hem toch kan gebruiken.
Maar dat was in principe de bedoeling niet.

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik geef hem handmatig een IP adres die vrij is, hij zit in een hub maar ik zie hem nergens verschijnen.
Pingen werkt trouwens ook niet.

Geen idee en we komen er niet uit.
Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:04

DropjesLover

Dit dus ->

Hey, ik heb sinds een paar maanden een probleem, namelijk het geluid wil niet meer via de tulip-uitgangen er uit komen. Via de HDMI werk nog wel gewoon (gelukkig), maar films klinken toch echt beter via mn hifi set...
Ik heb gewoon de 3.12 firmware, en er zijn geen nieuwere versies zag ik.

Is het overigens ook mogelijk im XBMC er op te zetten?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
DropjesLover schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:18:
Hey, ik heb sinds een paar maanden een probleem, namelijk het geluid wil niet meer via de tulip-uitgangen er uit komen. Via de HDMI werk nog wel gewoon (gelukkig), maar films klinken toch echt beter via mn hifi set...
Ik heb gewoon de 3.12 firmware, en er zijn geen nieuwere versies zag ik.

Is het overigens ook mogelijk im XBMC er op te zetten?
Ik heb een ander soort probleem met het geluid, het werkt enkel op een bijzondere manier.
Als ik de media speler aan zet duurt het best lang voor de tv het detecteert, maar uiteindelijk heb ik beeld maar geen geluid.
Maar als ik dan de stekker er uit trek en er meteen in doe, dan blijft de tv hem herkennen en zie ik m ook opstarten endan heb ik wel geluid. Wellicht ook proberen?

XMBC zal ik maar niet van uit gaan.

• sabre09
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11-2022
Gebruik de MMS nu 2 jaar en wilde nu eens Samba installeren. Helaas ben ik door verhuizing de bijgeleverde installatiecd kwijtgeraakt. Op de traxdatasite is deze niet te downloaden/vinden, nagevraagd maar nog geen antwoord. Heeft iemand deze bestanden beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de TraxData 1080p zonder HD's. De V3.12 erop gezet, maar een MP4 steelde niet af.
Diverse files moet ik hernoemen met .mp4 .mkv erachter. Is dat normaal nodig?

Inmiddels V3.0 erop - deze lijkt ook iets sneller - en wil ik de Cyclone MKV1 Enclosure Firmware Update EU5 proberen.

Is deze file ergens beschikbaar? Bij Mediafire is deze weg. :/
De EU4 is er nog wel.

http://web.archive.org/we...sion.com.cn/firmware.aspx

Wat is de beste/recentste optie voor de TraxData 1080p ?

Bij .mkv werken .srt ondertitels (soms) wel. Ik dacht gezien te hebben dat dat niet werkt.. }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Cyclone MKV op de TraxData V3.0 maar de .mkv die zwart blijven, niet goed afspelen (wel ondertitels en geluid) 'stapelen zich op'.

Is er een update beschikbaar? 'Cyclone MKV1 Enclosure Firmware Update EU5' heb ik niet gevonden. :O

:+ Of zal ik maar een (Philips) BluRay speler kopen
die ook streamt (USB) en een Scart aansluiting heeft :-p

=======================================================

Ik zie in het Philips forum dat die ook wel problemen hebben met .mkv na een update :/

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe je dit apparaat via het netwerk windows 8 pc's kan laten benaderen om content af te spelen? :?
Ik blijf maar een login scherm krijgen terwijl ik alles deel met iedereen (op de doel pc) en anonieme logon (staat toch niks belangrijks op) maar no go.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste