Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Durf ik niet te zeggen. Zelf heb ik ze van NetGear. Voordeel daarvan is wel dat je er later dingen bij kunt kopen (ook over een jaar) ....speedme schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:08:
[...]
Dat is in ieder geval beter dan mijn huidige 5 Mbit/s![]()
Nog een bepaald merk wat goed is ?
Of is een merk als Sweex of Edimax goed genoeg ? (wil er eigenlijk niet al teveel geld aan uit geven...)
Verwijderd
Als ik Samba wil activeren en BT/Samba Info kies krijg ik de melding HDD partition not supported, terwijl de EXT3 partitie gewoon aanwezig is en het ook goed werkt met Traxdata 2.11.
Als ik het apparaat uitzet dan blijft de led blauw ipv rood.
Inschakelen duurt erg lang en ik krijg de melding VIDEO 1 en vervolgens de vraag:
Wenst u af te sluiten en over te schakelen naar de PC-modus?
Als ik accepteren kies krijg ik de melding powering off en gaat het apparaat uit.
Als ik annuleren kies verschijnt er weer VIDEO 1 en wordt het beeld zwart en moet ik setup drukken om weer beeld te krijgen.
Ik moet de standaardwaarden terugzetten om weer in de browser te kunnen komen.
Onder HDD zie ik ook de EXT3 partie staan ik weet niet of dat zo hoort.
Heb het apparaat al spanningsloos gemaakt en de firmware al opnieuw geplaatst met het zelfde resultaat.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 00:15 ]
Deze zijn nagenoeg hetzelfde, maar werken misschien wel op je machine?
Verwijderd
Heb je toevallig deze firmware's geprobeerd?waffels schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:25:
misschien moet je eens de sumvision V3 of noontec firmware V3 proberen ?
Deze zijn nagenoeg hetzelfde, maar werken misschien wel op je machine?
Ik ben supertevreden over de versie van sumvision, echter daar kan ik geen extra software installeren doormiddel van Pod installer.
Met de oudere firmware's zoals die van traxdata kan dat wel, maar daar ben ik helemaal niet tevreden over.
Verwijderd
(zoek op: cyclonemkvE_V1_EU4_Newinterface+EU3 updates)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 18:53 ]
Verwijderd
Ik moet zeggen dat het grafisch stuk mooier is.
Maar de reactie lijkt íetsje trager is dan de oude schermen, en daarnaast heb ik een paar vastlopers gehad.
Daarna heb ik het apparaat terug geflash naar de Traxdata firmware V 2,12, wat tot op heden problemloos heeft gewerkt.
Ik heb Traxdata gemaild over het verschild van hun firmware tov de anderen. ( Ik vind dat V3 mooier )
Hun reactie is dat ze reeds V3 in test gehad, en een paar kleine foutjes hebben ontdekt.
Ze hebben me toegezegd dat de nieuwe versie binnenkort vrij zullen geven. ( na correctie uiteraad!! )
Het lijkt erop dat ze iets voorzichtige is met vrijgeven van nieuwe firmwares.
Dus even afwachten.
inderdaad ik zit net met hetzelfde probleem, zou graag ook zelf extra's erop willen zetten maar is tot nu toe nog niet mogelijk met die V3 firmwares...Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:59:
[...]
Heb je toevallig deze firmware's geprobeerd?
Ik ben supertevreden over de versie van sumvision, echter daar kan ik geen extra software installeren doormiddel van Pod installer.
Met de oudere firmware's zoals die van traxdata kan dat wel, maar daar ben ik helemaal niet tevreden over.
Ikzelf draai momenteel de Noontek V3 firmware, die lijkt precies iets sneller als de anderen en biedt ook youtube als internet service...
Verwijderd
Waar vind je die, ik kan alleen V2.06 vinden.waffels schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Ikzelf draai momenteel de Noontek V3 firmware, die lijkt precies iets sneller als de anderen en biedt ook youtube als internet service...
Verwijderd
Hier leggen ze uit hoe je een hacked firmware maakt, zodat de directory /opt gemaakt wordt. Zodra je deze directory hebt, kun je een verwijzing maken naar je hd waarop je wel kunt schrijven.
Volgens mij zou dit moeten werken, alleen ik krijg het unyaffs gedeelte niet werkend, iemand handiger dan mij met linux
Hebben jullie hem lang/vaak aanstaan of enkel als je echt tv gaat kijken?
Verwijderd
Die van mij staat bijna altijd aan.Triloxigen schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:55:
Heeft niemand hier last gehad van een ontplofte adapter?
Hebben jullie hem lang/vaak aanstaan of enkel als je echt tv gaat kijken?
Iemand een idee om dit op te lossen?
Verwijderd
-HDD erin zetten (goed youtube filmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=ipFdEaO0AAo)
-Samba erop kan zetten: op een geformatte FAT32 USB stick die 4 bestanden van de cd-rom zetten, dan achterin de Traxdata te steken en de HDD formatten en samba installeren?
-Moet ik dan nog aan mijn netwerk sleutelen?
-En die firmware updates en zo dat gaat me even iets te ver. Is het aan te raden om dit meteen te doen (ik heb dus de originele software) Zo ja, hoe?
Nog andere dingen die ik over het hoofd zie? Probleem is een beetje dat ik niet teveel wil experimenteren gezien al de problemen die ik tegenkom op het internet vandaar mijn behoefte voor bevestiging
In ieder geval al vast bedankt voor je reactie.
Als je niet goed weet wat je doet of wat je moet doen,dan kun je beter de mediaspeler laten zoals hij nu is (afgezien dan van de HDD inbouwen en de Samba/Bittorrent client installeren).
De firmware hoef je dus niet per se te vernieuwen.
Wel is de laatste Mvix firmware veel mooier om te zien en bied het wat extra opties in de sectie "internet services".
Je kunt trouwens ook een veel uitgebreidere handleiding op de website van Mvix vinden (de link staat hier ergens in dit topic) met duidelijke schermprints en goede uitleg. Helaas misschien voor jou is deze handleiding wel in het Engels.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
Op een andere forum wordt gemeld dat de Samsung harde schijven problemen geven.
I/O Error als melding. Schijnt niet alle Samsung harde schijven dezelfde probleem heeft.
Maar toch goed testen met die HDD. Zoals afspelen van zwaardere bestanden als MKV of BD-rips.
Het installeren van de software BT/Samba, gaat niet altijd even soepel. Om een of andere reden wilt het niet altijd lukken.Maar het kan altijd achteraf via het menu geïnstalleerd worden.
Het update van de firmware stel niet veel voor.
Dat doe je gewoon vanuit het menu met : Setup;System;System update;update.
Binnen een paar tel is ie klaar.
De huidige firmware versie ( V2.12 ) heeft een paar nieuwe features ingebouwd, zoals de complete BD- of DvD- folder afspelen, iets wat in de voorafgaande firmware niet mogelijk was.
Maar ik heb begrepen van Traxdata binnenkort met een nieuwere firmware komt, uitgerust met een mooiere grafisch interface.
Ik heb dezelfde firmware van een andere merk gebruikt ( Sumvision ), en het oogt inderedaad mooier.
( waarbij ik na een paar vastlopers terug ge-flash heb naar V2.12, zoiezo is om garantie reden aan te raden alleen de firmware van Traxdata te gebruiken. )
De kracht zulke apparaten als deTraxdata MultiMedia station zit in de flexibiliteit, je kan in principe best veel programmas mee installeren. Ik heb bijvoorbeeld de NZBget geïnstalleerd te downloaden van de nieuws groepen.( download -> unrar -> parren : geheel automatisch, top !! en 10 x energie zuiniger dan een PC !)
Er zijn ook mensen die internet TV en Radio op hebben geïnstalleerd.
Kortom, lekker eraan sleutelen, uitdagingen

Dat is de lol.
Succes !!
Maar je kan natuurlijk ook het gewoon gebruiken als een .... ja multimedia station
Verwijderd
Wellicht heb ik nog bedenktijd op mijn HDD, welke HDD wordt aangeraden bij dit multimedia station of waar heb jij goede ervaringen mee?
Verwijderd
De HD werkt prima onder de laaste versie van de Firmware V3.0Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:04:
Haha, ik begrijp het. Bedankt voor de antwoorden. Helaas heb ik geen toegang tot een nieuwsgroep dus NZBget hoef ik me niet in te verdiepen.
Wellicht heb ik nog bedenktijd op mijn HDD, welke HDD wordt aangeraden bij dit multimedia station of waar heb jij goede ervaringen mee?
Ik heb hem zelf ook, en voorheen bleef hij heel vaak hangen nu geen enkele keer.
Verwijderd
Ik neem aan dat ze t/m 2 TB bedoelen?
Ps. klopt het dat ik pas firmware kan updaten als ik een HDD erin heb zitten?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 12:24 ]
Nee, de firmware kun je ook updaten zonder HDD.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:23:
"Harde schijf ondersteuning: SATA HDD tot 2 TB"
Ps. klopt het dat ik pas firmware kan updaten als ik een HDD erin heb zitten?op zich wel logisch.
Gewoon de bestanden in de root van een FAT32 geformatteerde USB stick zetten en dan via het menu naar "systeem bijwerken" gaan.
Het scherm gaat dan een paar seconden op zwart (niet schrikken) en als de firmware flash klaar is, herstart de traxdata zich vanzelf en zie je het menu weer.
Maar op Samba/BT te installeren, ja daarvoor heb je wel een HDD nodig.
Ik heb er 2TB inzitten en gaat prima.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:23:
"Harde schijf ondersteuning: SATA HDD tot 2 TB"
Ik krijg POD installer niet meer aan de gang sinds de mvix update;
/ # df -h
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/root 78.6M 78.6M 0 100% /
Geen ruimte meer vrij.. hmmmmm
Hoe kan ik ruimte vrij krijgen?
Ik kan ook niet meer inloggen om de windows share te bekijken
[ Voor 50% gewijzigd door Bender op 18-05-2010 23:13 ]
Verwijderd
Is een bekend probleem met 3.0 firmware'sTriloxigen schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:00:
[...]
Ik heb er 2TB inzitten en gaat prima.
Ik krijg POD installer niet meer aan de gang sinds de mvix update;
/ # df -h
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/root 78.6M 78.6M 0 100% /
Geen ruimte meer vrij.. hmmmmm
Hoe kan ik ruimte vrij krijgen?
Ik kan ook niet meer inloggen om de windows share te bekijken
Er zijn een paar oplossingen maar die heb ik tot op heden bijde niet werkend gekregen.
http://www.acryan.com/for...c.php?f=98&t=5419&start=0
Hier alle stappen van gevolgt, vervolgens pakt hij de firmware niet.
En was er nog een die ik even niet kan vinden.
Heb je het geactiveerd onder instellingen? Systeem > Samba\BT -> AanIk kan ook niet meer inloggen om de windows share te bekijken
Maar ik merk dat hij helemaal niks meer op het netwerk doet, lampje van switch knippert, lampjes achterop player ook.
Maar pingen kan ik niet eens
Hij zegt ook DHCP not ready (wel ingesteld op auto).
Het heeft overigens wel gewerkt met deze firmware..
Edit: Firmware opnieuw erop gezet, werkt weer.
[ Voor 8% gewijzigd door Bender op 19-05-2010 20:32 ]
Verwijderd
In versie 3 is de BT en Samba reeds geïntegreerd. Ook is in deze versie van de firmware programma NZBget standaard opgenomen.
Je kunt een paar dagen wachten totdat ze deze firmware 100% gecheckt te hebben. Maar je kunt ook een voorschot nemen door deze te downloaden via de onderstaande link:
http://www.traxdata-multi...rmware/Traxdata_V3-RC.zip
(Voor eigen risico!!!)
Verwijderd
Incl. NZBget, dat is mooi, hopelijk ook apart uit en aan te zetten, zo wordt ie steeds gebruikersvriendelijker.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:56:
Traxdata rondt binnenkort het testen af van de nieuwe firmware, versie 3.0.
In versie 3 is de BT en Samba reeds geïntegreerd. Ook is in deze versie van de firmware programma NZBget standaard opgenomen.
Verwijderd
Even uitproberen !
Ik hoop dat de vastlopers van de Sumvision versie verholpen is.
Gisteren ochtend een examplaar besteld bij itheater.eu.
Gelijk ook de hard disk en de wifi dongle erbij.
Vandaag is die bezorgd door de medewerker en veel bruikbare tips meegekregen.
Goeie service !!
Net nog even de site van Traxdata gecheckt, geen firmware V3, maar ze hebben een nieuwe link naar de Youtube instructies gemaakt.
Handig voor mensen die nog een hard disk moeten installeren.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 01:46 . Reden: Iets nieuws gespot. ]
Verwijderd
ik heb net zo een MMS player gekocht. Mijn probleem is dat ik een Mpeg4 file niet kan afspelen.
Deze is gemaakt met mijn HTC Touch HD.
Als ik naar de codec kijk:
Video: mp4v 320x240
Audio: (wordt ook niet in VLC herkent, alleen in Classic Media Player) SAMR (?) 8000hz 128kb/s
Any ideas? Hoe kan ik dit afspelen, moet ik wat codecs installeren?
Groeten
Thomas
Verwijderd
Welke firmware gebruik je en welk router heb je?
Heb je al de v3-rc firmware van traxdata geprobeerd?
Ik gebruik ook dhcp maar heeft eigenlijk nooit probleem grhad.
Sinds vorige week gebruik ik de wifi stick van Traxdata maar ook daarmee geen probleem.
ik gebruik nu de nieuwe beta V3.0 traxdata
zou deze graag eens aan de gang krijgen
ik zie wel mapjes maar hoe werkt het precies
Verwijderd
http://www.sitecom.com/US...no-Wifi-150N/WL-353/p/755
Verwijderd
beneden staat the output van dmesg.
Kan iemand de partition table even koperen, hoe moet ik de partities opzetten precies?
__mars_sata_phy_reset(925)check taskfile state
ata_dev_identify(1477)do ATA identify
sata1: dev 0 cfg 49:2f00 82:746b 83:7f61 84:4123 85:7469 86:bc41 87:4123 8
sata1: dev 0 ATA, max UDMA/133, 1953525168 sectors: lba48
Vendor: ATA Model: WDC WD10EARS-00Y Rev: 80.0
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 05
SCSI device sda: 1953525168 512-byte hdwr sectors (1000205 MB)
SCSI device sda: drive cache: write back
SCSI device sda: 1953525168 512-byte hdwr sectors (1000205 MB)
SCSI device sda: drive cache: write back
/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0:data[0] 0x0 signature[0] 0xbabeface
data[1] 0x0 signature[1] 0xdeadbeef
unknown partition table
Attached scsi disk sda at scsi0, channel 0, id 0, lun 0
Attached scsi generic sg0 at scsi0, channel 0, id 0, lun 0, type 0
Een Dlink router.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:35:
@Triloxigen
Welke firmware gebruik je en welk router heb je?
Heb je al de v3-rc firmware van traxdata geprobeerd?
Ik gebruik ook dhcp maar heeft eigenlijk nooit probleem grhad.
Sinds vorige week gebruik ik de wifi stick van Traxdata maar ook daarmee geen probleem.
Hij doet het wel als ik de firmware opnieuw erop zet maar na reboten niet meer, ik zou denken dat het komt doordat een mount vol staat.
Heb nu de traxdata versie erop gezet, ben benieuwd.
Heeft niemand van jullie er trouwens problemen mee dat er uiteindelijk een onbeschermde server in het netwerk staat waar alles mee gedaan kan worden?
(en waar je eenvoudig bij de data komt)
[ Voor 17% gewijzigd door Bender op 20-05-2010 22:13 ]
Verwijderd
[ Voor 209% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 14:06 ]
Verwijderd
Lokaal bedoel je?Triloxigen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:44:
[...]
Heeft niemand van jullie er trouwens problemen mee dat er uiteindelijk een onbeschermde server in het netwerk staat waar alles mee gedaan kan worden?
(en waar je eenvoudig bij de data komt)
Hoe benader jij je Traxdata dan vanaf het internet?
Verwijderd
welke ports moeten open voor de Bittorrent op mijn Router? De downloads zijn echt traag, mijn laptop haalt makkelijk 800kB/sec met dezelfde torrent, Traxdata alleen maar 20kB/sec
Ik heb nu 6881-6999 TCP+UDP geopend, maar lijkt niet te helpen.
Verwijderd
bij sommige router moet je ook poort 6881 in firewall openzetten
Direct via internet zeg ik ook niet. Maar als iemand op je netwerk kan, via draad, danwel via wifi of een onbeveiligde pc heb je er geen zicht meer op.Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:44:
[...]
Lokaal bedoel je?
Hoe benader jij je Traxdata dan vanaf het internet?
Want hoeveel zie je nu wat er gebeurt op die mediaspeler?
Neem aan dat je je computer ook beveiligd met wachtwoord, waarom dan een mediaspeler niet zogezegd.
@mii_test
Geloof het niet, niet meer dan anders. Core dumps worden aangemaakt, naar mijn idee echt veel te vaak.
Verbindingen worden ook weleens verbroken al ik teveel erop probeer te zetten
Wat gebeurt er als jullie 40GB naar het apparaat copieren vanaf een netwerkbron?
[ Voor 21% gewijzigd door Bender op 24-05-2010 20:32 ]
Ik heb er ook 1 gehaald en een samsung schijf
pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB
erin gedaan...
Resultaat: apparaat smolt bijna weg!
Nu zit er een WD schijf in:
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Deze is super goed en stil...en blijft wel koel!
Zo en dan ga ik nu maar een verder uitvogelen hoe ik de nzb applicatie kan laten opstarten....
firmware 2.12 van traxdata
[ Voor 2% gewijzigd door TheHaunted op 24-05-2010 09:48 . Reden: Specs van traxdata toegevoegd: ]
Verwijderd
- NZBGet is benaderbaar door http://<ip-adres>:82
- Als NZBGet wordt gestart, kan ik niet meer bij de BitTorrent (wordt direct er weer uitgegooid)
- NZBGet krijg ik maar 1 maal aan de praat; na een re-boot wil hij niet meer starten
- Mijn netwerk (draadloos) gaat na een tijdje down, maar dat kan ook aan mijn USB adapter liggen
- User Interface ziet er beter uit
Verwijderd
Verwijderd
NZBget moet handmatig gestart worden nadat het apparaat uit is geweest.
En inderdaad, als NZBget aan staat, dan neemt het programma te veel CPU tijd in, waardoor de andere taken nagenoeg geen response geven.
Dit is reeds gemeld bij de support van Traxdata.
Voorlopig terug naar V2.12, laat NZBget op de oude methode runnen.
Ik heb een losse serie erop gezet en losse SRT files voor de ondertiteling.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze kan aanzetten?
Verwijderd
Verwijderd
Iemand enig idee waaraan dat zou kunnen liggen?
Zijn er mensen met hetzelfde probleem?
Verwijderd
Samsung harddisk schijnt de meeste problemen te geven bij verschillende mediaplayers, meestal I/O errors, zie ook andere fora.
Verwijderd
Soms ging het heel lang mee, dan haalde die een 50Gbyte torrent naar binnen (in 6 dagen) en dan nu gaat't niet langer dan 1 uur.
Ook, heb ik heel traag snelheid, op de Traxdata ~100-200Kbyte/sec, op mijn laptop 600Kbyte/sec
Soms krijg ik ook een foutmelding: Network congestion error...??????
Verwijderd
En ik heb hem met de Traxdata dongle via wifi aangesloten op mijn Tele2 router. Dus ADSL.
Ik heb al een paar (grote) bestanden binnegehaald, maar nu loopt ie steeds vast.
Stiekem verdenk ik tele2 er ook van dat ze iets blokkeren in de router ofzo.
Verwijderd
Het internet gedeelte werk goed. NOS laatste nieuws en rtl gemist werken ook prima.
Nu alleen nog het soms hangen van het systeem en automatische opstarten van NZBget nog 100% krijgen.
Ik kreeg daarvan netjes een email.
Hier te downloaden :
http://www.traxdata.com/MMS.html
Verwijderd
Een paar keer per dag de firmware updaten om het Bittorent gedeelte draaiend te houden is natuurlijk gekkewerk.
Verwijderd
Probleem lijkt bij het invullen via de Web interface.
Gauw weer terug naar de Mvix 3.0 en POD installer want daar werkt het wel goed wanneer ik de config met de POD installer bewerk. Niet met de Web interface want dan krijg ik dezelfde foutmelding.
Zelfde gehad bij xsnews, even de naam gepinged en het IP adres ingevuld, dan werkt het welVerwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:17:
Ik ben er alweer klaar mee. Net als bij de test versie 3.0 krijg ik een "Could not resolve hostname reader. usenetxtreme. nl: ErrNo 2, No such file or directory" ik heb zeker weten de server gegevens goed ingevuld.
Gauw weer terug naar de Mvix 3.0 en POD installer want daar werkt het wel goed wanneer ik de config met de POD installer bewerk. Niet met de Web interface want dan krijg ik dezelfde foutmelding.
Verwijderd
Eelco, Fijn dat je de moeite genomen hebt om te reagereneelco_akker schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:03:
[...]
Zelfde gehad bij xsnews, even de naam gepinged en het IP adres ingevuld, dan werkt het wel
Op deze manier doet hij het wel.
Verwijderd
Ik dacht dat met de standaard 3 versies de POD installer niet meer werkte?Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:17:
Ik ben er alweer klaar mee. Net als bij de test versie 3.0 krijg ik een "Could not resolve hostname reader. usenetxtreme. nl: ErrNo 2, No such file or directory" ik heb zeker weten de server gegevens goed ingevuld.
Hoe heb je dit opgelost?
Verwijderd
in de 3.0 van Mvix zit geen NZBget ingebouwd. De POD installer werkt gewoon. Apache en NZBGet installeren, Config aanpassen en hij draait. De laatste officiële firmware(3.0) van Traxdata heeft wel NZBGet ingebouwd en deze werkt nu goed nu ik ipv.de naam van de newsserver het IP adres invoer (met dank aan Eelco). Hij lijkt nu ook stabiel te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:27:
[...]
Ik dacht dat met de standaard 3 versies de POD installer niet meer werkte?
Hoe heb je dit opgelost?
Verwijderd
Onlangs ook een traxdata mms 1080p gekocht, leuke aanbieding bij E-plaza
Werkte perfect, van 2.11 geupdate naar 2.12, werkte perfect.
Toen geupdate naar 3.0, en toen was het ineens afgelopen.
Garantie was nog binnen de tijd, dus heb dankbaar een nieuwe in ontvangst mogen nemen.
Ik laat die maar voorlopig op 2.11 lopen, of eventueel op 2.12.
Ik weet niet of de firmware er iets mee te maken heeft, maar ik vermoed dat mijn exemplaar gewoon een zwak onderdeeltje had of zoiets dergelijks, als dit überhaupt mogelijk is bij dit soort beperkte apparatuur
Voor de rest is het een goed en degelijk apparaat, dus laat je niet afschrikken om er een aan te schaffen.
Ik ben zeker dat onder fatsoenlijk gebruik het apparaat z'n werk zal doen.
Verwijderd
Ik krijg bij NZBGet de melding dat het NZB-bestand te groot is... (probeer Tron in HD te downloaden) In de settings de filesize aangepast maar nu flipt PHP hem door... Echt jammer dat de documentatie zo belabberd is voor dit ding. Ik neem aan gewoon harde reset te doen en maar genoegen te nemen met kleine NZB´s? Is er trouwens ook een functie om die bestanden direct vanaf de box te benaderen ipv via het IP? Vind het een beetje een gemist kans. Wilde gewoon lekker vanaf mijn huiskamer die meuk downloaden ipv dat ik achter de PC die torrents en NZB´s moet aanzwengelen.
Als laatste:
http://www.mediaplayerworld.com/index.php?topic=651.0
Iemand hier al mee bekend? Ziet er veelbelovend uit. Het is geen XBMC (helaas), maar toch...
Verwijderd
Open een telnet sessie op je traxdata (vanuit command prompt intypen: telnet <ipnr traxdata>
Inloggen met 'root' (wachtwoord niet nodig)
Type nu in:
mkdir /tmp/tmp
en voila, ook grote NZB bestanden worden geaccepteerd.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.
Gelukkig doet Traxdata Support hun naam eer aan en is ie opgehaald en met een nw mainboard teruggestuurd...
Ik kocht hem met v2.11 en nu heeft ie standaard v2.12...en daar blijft ie ook op staan

Maar mochten anderen wel willen flashen naar nieuwe of andere firmware hierbij mijn bevindingen op/van andere sites (laat je ons wel op dit forum weten welke firmware voor jou het best werkt?):
Andere forums (leuk om door te lezen ):
http://forums.whirlpool.n...-archive.cfm/1383182.html
http://www.avforums.com/f...vision-cyclone-mkv-3.html
http://www.avforums.com/f...dd-list.html#post11588383
http://www.mediaplayerworld.com/index.php?board=28.0
Firmwarez:
Sumvision Cyclone MKV Enclosure
http://www.sumvision.com.cn/searchResults.aspx?ptype=10
Last version:
cyclonemkvE_V1_EU4_Newinterface+EU3 updates.zip
mvix Ultio
http://www.mvixusa.com/product/ultio
Last version:
http://www.mvixusa.com/su...oryid=34&pcid=29&nav=0,29
noontec v8 firmware V3
http://www.noontec.com/En...eHome/09121997532440.html
En hierbij een opsomming van verschillende benamingen voor dezelfde hardware:
Noontec V8 Movie Home (new V3.0 fw available)
Sumvision Cyclone MKV Enclosure (new V3.0 fw available)
Mvix Ultio MX-800HD (new V3.0 fw available)
Traxdata Multi Media Station 1080P
ICONBIT HDS5L
v [duck] B311
Roxcore EZ-Play HD (new V3.0 fw available)
Akortek Dark Media Mania (new V3.0 fw available)
bron:
http://www.mediaplayerworld.com/index.php?topic=380.30
Nog meer mensen met dergelijke ervaringen? Heb traxdata support inmiddels een bericht hierover gestuurd. Ben benieuwd wat hun reactie is. Kan ik weer terug (en hoe) naar 2.11?
Ik zou trouwens v2.12 gebruiken. Die werkt bij mij zonder problemen en daar zit samba en bittorrent al in.
3.0RC1 liep bij mij regelmatig vast bij kopieren over het netwerk. 3.0 final heb ik nog niet geprobeerd.
Verwijderd
Ik voel me echt te stom maar het is mij een compleet raadsel hoe ik uberhaupt een firmware update moet uitvoeren. Ik heb de firmware 2.12 gedownload van de traxdate internetsite, uitgepakt. Dan krijg je vervolgens een image bestand, deze op een externe harde schijf gegooid en in de mediaspeler gestopt. Vervolgens opnieuw opgestart en er gebeurt precies niks.
Wat doe ik verkeerd?
Is het trouwens zo dat als je een firmware update doet alles nog wel netjes op je harde schijf blijft staan?
Dan ga je naar het menu en zeg je firmware update.
Alles blijft gewoon op je HD staan, let er alleen wel op dat er verder niets op de USB stick staat.
Succes
Verwijderd
Wat ik me wel afvraag, welke firmware is nu het makkelijkst/best.
Ik merk dat de Traxdata niet altijd even goed reageert en soms ook niet erg makkelijk is om te weten waar je bent (waar de cursor is).
Is dat bijv. bij de Mvix firmware beter ? Zoja, welke moet je dan hebben (908?)
Ook ben ik benieuwd hoe ik een externe dvd-speler kan aansluiten op het apparaat. Dit is namelijk wel een optie in het menu en het lijkt me makkelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door RalphMalph op 09-07-2010 12:11 ]
Ook Samba werkt eindelijk zoals het zou moeten.
De ingebouwde NZBGet nog niet geprobeerd.
* dmace is happy.
>Select * FROM users WHERE clue > 0
- de preview duurt soms wel erg lang om te verschijnen.
- sommige internet kanalen blijven hangen als je ze stopt, en dan hangt de hele kast.
- netwerk wordt langzamer als je het een tijdje niet gebruikt (??)
Verder werkt het prima.
Ik krijg de melding "no signal" op de televisie, terwijl er niets veranderd is aan de instellingen van de mediaspeler of de televisie.
Is hij echt defekt ? Of kan ik opnieuw een firmware er proberen op te zetten ?
Als ik er nu op subtitle druk, kan ik niet met het pijltje naar onderen van de afstandsbediening om bij timesync, color e.d. te komen. Ik kan alleen maar de taal veranderen.
Hebben jullie dit ook?
En betreft het toevallig een film met ingebakken subs?
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Het betreft geen films met ingebakken subs..
Traxdata zelf maar een mailtje sturen dan?
Heb een hdd ingebouwd in het apparaat, en als ie' nu op temperatuur komt (na +/- een kwartiertje), dan "verliest" ie' soms de hard-drive. Op US fora een zeer bekend probleem, maar ik had er tot nu toe geen last van.
Of andere subs zoeken? Heb ook wel eens problemen met subs. Die lopen dan te snel, en aanpassen via het menu werkt maar voor een paar minuten.dropkikker schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:03:
Ik had die nieuwste van Mvix erop staan, nu heb ik de nieuwste van Traxdata zelf. Maar zelfs met een andere firmware werkt het niet.
Het betreft geen films met ingebakken subs..
Traxdata zelf maar een mailtje sturen dan?
Maar gebruik het te weinig om het eens goed onder de loep te nemen.
Ik heb het in het verleden wel kunnen aanpassen, dus ik denk dat er ergens iets niet goed is.
Vanaf de mediaspeler zie ik, en heb toegang tot, mijn mappen op de pc (Win 7) maar vanaf mijn pc kan ik de HDD in de mediaspeler niet benaderen.
Ik zie een Venus vermelding in mijn netwerk verschijnen en kom via het aan de mediaspeler toegekende ipadres op de pagina van neighbor web (waarop ik ook kan inloggen) maar vanaf mijn pc de mappen beheren op de mediaspeler (wat een stuk makkelijker is dan steeds via de remote mappen heen en weer te kopiëren) lukt mij niet. Ik kan Venuss aanklikken en een window opent maar ik zie geen mappen of mogelijkheden tot het aanmaken ervan.
Waar doe ik iets fout?
En verder, Youtube wil niets afspelen vanaf de mediaspeler. Klopt dat?
[ Voor 7% gewijzigd door MrE op 31-07-2010 23:59 . Reden: voor al het andere was het probleem de volgende dag op magische wijze voorbij. Een herstart was dus waarschijnlijk de oplossing geweest. ]
Verwijderd
- Ik kan sommige folders niet verwijderen
- Via USB op de PC aangesloten crasht WinXP als ik sommige folders open
- Via USB op de PC geeft de WinXP schijfcontrole een vage foutmelding..
Weet iemand raad??
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 11:00 ]
Heb je de HDD al als extra HD in je pc aangesloten? Eventueel zou je een andere HDD die je nog hebt liggen of leent van iemand in de Traxdata kunnen stoppen en kijken of het probleem niet in de speler zit.Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:59:
Ik denk dat er iets mis is met mijn HDD:Is er een manier om een schijfcontrole uit te voeren en een reparatie uit te voeren? Ik heb gezocht op Linux commandos die ik dan via telnet kan starten?!?! Maar de schijf is geformatteerd als NTFS.
- Ik kan sommige folders niet verwijderen
- Via USB op de PC aangesloten crasht WinXP als ik sommige folders open
- Via USB op de PC geeft de WinXP schijfcontrole een vage foutmelding..
Weet iemand raad??
SpinriteVerwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:59:
Is er een manier om een schijfcontrole uit te voeren en een reparatie uit te voeren? Ik heb gezocht op Linux commandos die ik dan via telnet kan starten?!?! Maar de schijf is geformatteerd als NTFS.
Weet iemand raad??
Werkt goed, maar weet niet of alles wel goed gaat middels USB.
Ik gebruik het meestal in combi met een Bootdisk waar ook USB-drivers op staan.
Ik heb mijn (Traxdata) mediaspeler voorzien van Mvio software en alles aangesloten op mijn netwerk (Windows 7) maar als ik mijn pc aan heb gesloten en dan mijn Traxdata aanzet zie ik mijn Traxdata vaak niet.
Ik kan refreshen tot ik een ons weeg maar Venus blijft vaak (ontzettend lang) onzichtbaar.
Pingen ernaar en naar Neighbourweb gaan lukt allemaal wel, maar vaak duurt het een hele tijd (>30 min) voor hij in het netwerkoverzicht gevonden wordt.
Iemand anders daar ook last van en heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe het te verbeteren valt?
[ Voor 15% gewijzigd door MrE op 09-08-2010 18:46 . Reden: verduidelijking ]
Geen last van, maar ik connect naar \\IPadres\hdd dus ga het netwerk niet af.MrE schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:24:
Iemand anders daar ook last van en heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe het te verbeteren valt?
Vermoedelijk ligt het aan iets met Samba, want dit is oud windows netwerk gedrag.
Helaas ben ik geen Samba-guru....
Ik heb nu een snelkoppeling gemaakt naar de HDD en kijk de volgende keer of dit sneleer werkt. Top!
Ik gebruik nu de Mvix firmware, en bij het aanklikken van een nummer geeft hij aan dat deze niet afgespeeld kan worden.
Ik kom dus wel in het menu van Youtube.
Iemand?
-Real power isn't given, it must be taken-
Verwijderd
En een vraag uit de wat dommere categorie: sluit je de mediaspeler op de tv aan en dan de tv op een dergelijke home cinema set of moet je het geluid rechtstreeks van de mediaspeler aan een home cinema set koppelen?