Verwijderd

Topicstarter
Als vervolg op de discussie op het iBood forum over dit product.

Traxdata Full HD Multimediaspeler met NAS en BitTorrent Client
Als je zo door de tv-gids bladert, zie je dat we de keus hebben uit tientallen zenders. Nieuws, sport, kinderzenders, wetenschap, drama, comedy, familie… En dan nog kun je niets vinden dat je wil zien. Met deze Full HD Multimediaspeler met NAS en BitTorrent Client van Traxdata is er altijd wat te kijken! Misschien puilen je kasten, laatjes en dozen wel uit met dvd’s, videobanden of zelfs nog CD-i’s. Digitaliseer ze en bekijk ze met deze multimediaspeler. Sluit een externe harde schijf aan op de Traxdata en hij leest bijna ieder videobestand dat je je maar kan voorstellen. Wat dacht je van WMV9, MPEG 1/2/4, Xvid, FLV, RM, RM/RMVB, ISO, AVI en nog veel meer. Maar daar blijft het niet bij, want dit is natuurlijk een multimediaspeler die zijn spierballen eens goed kan laten rollen als er bestanden in Full HD afgespeeld moeten worden. Wat hij ook voor zijn kiezen krijgt, MKV, M2TS, H.264 of DivX HD, de multimediaspeler lust het rauw. Al die video’s perst hij door een composiet-, component- of een HDMI-verbinding in een resolutie tot 1920 x 1080p door naar je (Full HD) tv. Dat is al een hele waslijst, maar nog steeds niet alles. Want ook het afspelen van muziek, over bijvoorbeeld je thuisbioscoop, of het weergeven van foto’s zitten in het uitgebreide arsenaal van dit apparaat. “Alles goed en aardig”, denk je, geheel terecht, “maar waar haal ik al die prachtige bestanden dan vandaan?”. Nou, die zet je natuurlijk op een USB stick die je hierin stopt. Niet genoeg zeg je? Sluit er dan een externe harde schijf op aan, ook via USB. Of ben je zo’n digitale veelvraat dat zelfs dit niet genoeg is om je honger te stillen? Installeer dan een 2 TB grote SATA harde schijf in de speler zelf. Dat is genoeg om je in ieder geval een hele tijd vermaakt te houden. Nieuwe video’s of andere bestanden kun je op de multimediaspeler zetten door hem aan te sluiten op je thuisnetwerk. Daar kun je hem ook gebruiken als NAS-server. Dat betekent dat je vanaf de Traxdata niet alleen beeld kunt uitzenden naar je tv, maar dat iedere computer op je thuisnetwerk bestanden kan delen via dit apparaat. Waar Traxdata rekening mee heeft gehouden, is dat jij waarschijnlijk heel wat van jouw favoriete series, tekenfilms of films van internet haalt. Om je de moeite van een zoemende pc te besparen, zit er een BitTorrent-cliënt op deze alleskunner. Dus kun je alle bestanden kunt downloaden zonder dat er een pc aan hoeft te staan. En daarmee kun jij je thuisserver makkelijk gevuld houden met de beste media. Wij verwachten dat er een golf van ziektemeldingen over de Benelux spoelt zodra de Traxdata Multimediaspeler met NAS en BitTorrent Client uitgeleverd wordt, want hiermee hoeft niemand zich ooit nog te vervelen op de bank!

•Merk: Traxdata
•Type: Full HD Multimediaspeler met NAS en BitTorrent Client
•Full HD weergave (maximaal 1920 x 1080p)
•NAS-server
•BitTorrent Client
•Ondersteunde bestandsformaten: MKV, TS, M2TS, TP, TRP, MWV, MP3, JPG, JPEG, IFO, ISO, VOB, DAT, AVI, MPG, MP4, MOV, RM, RMVB en FLV
•Ondersteunde codecs: H.264, MKV, WMV9, MPEG 1/2/4, DivX HD, Xvid, FLV en RM/RMVB
•Ondersteunde ondertitelingbestanden: SUB, SMI, SSA, SRT en IDX
•Inclusief afstandbediening
•Talen besturingssysteem: Nederlands, Engels, Duits, Italiaans, Frans, Portugees en Spaans
•Harde schijf ondersteuning: SATA HDD tot 2 TB
•USB-aansluitingen: 1 x USB 2.0 Type B en 2 x USB host Type A
•Video output: composiet, component, HDMI
•Audio output: stereo R/L, optisch en HDMI Digital
•Netwerkaansluiting: RJ45 voor 10/100 MBps (WiFi 802.11g optioneel)
•De internet- en netwerkdiensten Samba en BitTorrent dienen vanaf de bijgeleverde CD geïnstalleerd te worden
•In de doos: multimediaspeler, afstandbediening, composiet- en audiokabel, USB-kabel, stekker + adapter, CD-ROM met Engelstalige handleiding en software
•Garantie: 2 jaar

http://www.ibood.com/img/...10/traxdatemmbigforum.jpg

@Avenger20: In het kort, om NZB en FTP werkende te krijgen kan je het gemakkelijkste de plugondevice software gebruiken (www.plugondevice.com) Via een windows programma kan je dan makkelijk linux pakketten installeren en configureren. Heb nu even geen tijd om een tutorial te schrijven, maar het is redelijk eenvoudig en op de website is informatie genoeg te vinden. Getest zowel de Cyclone als Mvix Ultio firmware, maar volgens mij bolt het ook wel op de TraxData firmware (je moet dus niet flashen en je garantie blijft). Gebruik op eigen risico natuurlijk!

@Stephaniehermans: Ik krijg het echt niet voor elkaar om de BT-Samba files te installeren..! Wie kan me helpen? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik volg exact de tekst uit de handleiding, waarbij ik aanneem dat met de rootdirectory van de U Disk, de root van de USB stick wordt bedoeld. Nogmaals de stick geformatteerd op FAT32 en alleen die 4 ipk files erop gezet, stick "in de kont van de mediaplayer" (er gebeurt vervolgens niets) naar USB menu gegaan, files worden niet herkend, naar system en BT-Samba info gegaan en op install gedrukt, maar krijg steeds FAILED als melding. HDD weer via system geformatteerd, waarna volgens de handleiding de rest vanzelf moet gaan wanneer de stick in de USB poort zit, maar ook daar FAILED...

• ad-user
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Problemen tot nu toe:
-Geluid van optische uitgang werkt soms niet , dit is op te lossen door bij settings - sound - even te schakelen tussen de beide optische settings. opnieuw starten van de player werkt ook.
-In het menu zitten taalfouten.
-kopieren van, en naar externe usb gaat niet erg snel.
-kopieren via netwerk krijg ik ook nog niet boven de 5 Mb/s
-De NAS in je netwerk opnemen is niet zomaar even gedaan.
-Updates zijn (nog) niet via Traxdata te krijgen, evenmin de originele firmware.
- de fan is niet heel erg stil, maar kan evt. uitgeschakeld worden als je geen schijf inbouwd, of een schijf gebruikt die niet al te warm wordt.

Om een HD te plaatsen moet de behuizing opengeschroefd worden, hiervoor heb je een heel klein torx schroevendraaiertje nodig. Het zou fijn zijn als deze meegeleverd zou worden, ik denk dat er veel gebruikers zijn die deze niet voorhanden hebben.(moest zelf ook eerst een half uur zoeken :( )
edit: dit kan blijkbaar makkelijker door de achterkant open te schroeven
Aangezien er al heel veel gebruikers windows 7 geiinstalleerd hebben zou het handig zijn dat ook de handleiding hierop aangepast wordt.
Handleiding staat op meegeleverde mini-cd en online

Pro's:
-De speler speelt naast de vermelde formaten ook flac bestanden prima af
-Opstarten gaat lekker snel
-NZB kan via een omweg toegevoegd worden (zelf nog niet getest)

[ Voor 43% gewijzigd door ad-user op 27-02-2010 01:54 ]

maar de zomer komt eraan

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
Heeft er iemand al een wifi dongle aan de praat? liefst Wireless-N.

Ik heb al bijna net zoveel geld aan dongles uitgegeven als aan de media player :-(
Deze werken in ieder geval niet:
- TP-LINK TL-WN821N
- Linksys WUSB100

Of is het misschien mogelijk om een driver te installeren?

Alvast bedankt,

iRacing Profiel

• smollynl
ad-user schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:50:
Om een HD te plaatsen moet de behuizing opengeschroefd worden, hiervoor heb je een heel klein torx schroevendraaiertje nodig. Het zou fijn zijn als deze meegeleverd zou worden, ik denk dat er veel gebruikers zijn die deze niet voorhanden hebben.(moest zelf ook eerst een half uur zoeken :( )
Dit is niet nodig, je moet de kleine schroef aan de achterkant los maken, dan kun je de inhoud zo via de voorkant uit de kast schuiven.

iRacing Profiel

Verwijderd

Heb hem net uit de doos gehaald en nu een beetje mee aan het spelen. Mooi apparaatje en duidelijk menu.

Wat valt mij op:
- Geluid
(hij maakt iets meer geluid dan mijn pc) maar dat kan ik wel begrijpen aangezien alles koeling nodig heeft. Misschien mogelijk om een stillere fan te plaatsen?

- Speelt via netwerk geen full hd bestanden af (wel 720p)
ik heb 1080p .mkv, .avi en .wmv geprobeerd en via USB werkt het wel (harddisk heb ik nog niet dus nog niet getest)

- Opstarten na standby werkt niet
Als ik hem aan heb staan en ik druk op standby (afstandbediening of frontpanel maakt niet uit) dan gaat hij netjes in standby. Probeer ik hem vervolgens weer aan te zetten start hij wel op maar krijg ik geen beeld.. probeer ik hem opnieuw in standby te zetten dan gebeurt er niets en blijf hij gewoon aan staan. Pas als ik de power er af haal en terug erop zet start hij weer netjes op. Dit alles ook getest zonder aansluiten van enkele kabel en zelfde resultaat.

Kortom.. ik ben wel tevreden zodra hij maar goed opstart en afsluit. Iemand een idee of zelfde probleem?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
Hij werkt hier uitstekend!

Met netwerkkabel aan mijn router, daar hangt mijn NAS aan. Hij vond mijn NAS meteen! Via zowel netwerp als upnp (of zoiets). Speelt alles vlekkeloos af en geluid gaat prima via mijn home theatre set!

Nadeel:
Irritante geluid van de fan!!!
Zou die fan niet gewoon uitkunnen??? Zo warm wordt het nou ook weer niet volgens mij, en hij staat helemaal vrij, dus lucht genoeg om te koelen...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

Nu heb ik deze voorzien van een 1TB schijf waar ik mijn films en muziek op heb staan. Ik heb de torrentclient geinstalleerd en samba geinstalleerd.
Als ik naar het adres van de mediaplayer ga zie ik het scherm van de torrentclient en kan ik naar hartelust torrents toevoegen om te downloaden allemaal geen probleem.

Nu komt het, ik wil ook mijn films die ik al op mijn schijf heb staan enkel uploaden naar een site dus niet downloaden. Ik volg dezelfde procedure dus torrent toevoegen en dan komt hij in het lijstje, maar blijft op 0% staan terwijl hij wel in de juiste map staat en er juist naar verwijst. Ik heb de torrent gemaakt via utorrent van de filmmap.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals op Ibood vermeld zal ik ook hier mijn bevindingen vermelden.

1) fan maakt veel lawaai. als je een actie film kijkt geen probleem kan je door het lawaai de fan toch niet horen. Maar bij rustige pasages hoor je hem goed. (oplossing WD Caviar green erin of geen HDD en fan lostrekken, heeft gister bij mij 2 uren gedraaid en apparaat was lauw niet echt warm dus.)
2) Apparaat start snel op en heeft een overzichtelijk menu
3) Ondesteund veel formaten onder andere MKV, M2ts en ISO bestanden Via netwerk en HDD
4) Een boel problemen met de SPDIF Optische uitgang (is voor mij een Must). De uitgang brand bij mij wel dus er komt wel licht uit, maar verder komt er geen signaal af Heb op dit moment alles geprobeerd behalve een firmware update van een ander merk. Andere kabels andere inputs zelfs mij Panasonic BD60 losgekoppeld en op die ingang de Traxdata aangesloten. Niks Niks en nog eens Niks geen audio ook wat betreft software films en MKV's waar DD inzit alles geprobeerd (apparaat defect????)
5) Boel problemen met installeren BTenSamba zelf geen problemen mee gehad totdat ik een nieuwe schijf installeerde (werkt nu ook niet meer) (kan een memorypen probleem zijn)
6) Iets wat wel perfect werkt is het streamen van mijn PC kan gewoon bij een share komen en dan afspelen wat ik maar wil zonder stotteren en hikken helaas met alleen geluid via mijn TV (menu audio Ook geprobeerd)
7) Ondersteuning op de website van traxdata Slecht.
8) Kast is ruim opgezet en is degelijk

Dit zijn mijn bevindingen en ik denk dat ik hem terug stuur vindt het wel kwalijk dat een Optische uitgang Af fabriek niet werkt (weet ook dat deze apparaten heel software gevoelig zijn maar dan vindt ik toch dat er teminse aan gewerkt moet worden en dat zie ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg bittorrent niet aan de praat kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHaring
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-01-2021
Heb hem inmiddels ook binnen (iBOOD). Het eerste wat je merkt is inderdaad de herrie van de fan. Werkt verder goed alleen Internet Services > Video doet het niet bij mij, een zwart scherm.
News en Photo werken wel. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad-user
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
AHaring schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:42:
Heb hem inmiddels ook binnen (iBOOD). Het eerste wat je merkt is inderdaad de herrie van de fan. Werkt verder goed alleen Internet Services > Video doet het niet bij mij, een zwart scherm.
News en Photo werken wel. Iemand enig idee?
Software is gewoon nog niet af, ik heb er 2 besteld, en ze hebben beide dezelfde problemen;
geluid via optisch valt soms uit
Internet Services > Video doet het niet
menu ondertitels werkt soms wel/soms niet
film in .iso speelt eerst goed af, volgende dag niet meer :(
etc.
Traxdata heeft geen updates op de site, en het is de vraag of deze wel komen.
Je kan andere software installeren, maar dan vervalt waarschijnlijk de garantie.

Ik waag me daar nu ff niet aan en stuur het zaakje denk ik maar retour

maar de zomer komt eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
Als je ventilator veel geluid maakt, dan kan het helpen om het schroefje waarmee de ventilator vast zit wat los te draaien. Bij mij heeft dit goed geholpen, geen geratel meer.

Nog steeds op zoek naar Wifi-N usb dongle :(

[ Voor 11% gewijzigd door smollynl op 26-02-2010 21:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marky-mark
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb er ook 1 gekocht via Ibood.
Mooi kastje, met mooie opties.
Slecht geschreven handleiding (veel foutjes zowel van de uitleg (stappen kloppen niet) als met de echte nuttige informatie die schaars is in de handleiding)
Zo staat er nergens beschreven welke dongles werken, alleen dat het er 1 moet zijn die 802.11 b/g moet ondersteunen. (zie onderaan deze post voor een werkende usb adapter)
Ook staat er geen uitleg over hoe je de harde schijf in moet bouwen. Niet dat je dat een leek wil laten doen. Maar als het een optie is dient het beschreven te worden naar mijn idee.
En ja de fan maakt geluid. Voor mij niet storend maar kan de reacties wel begrijpen.

Ik zit met dezelfde problemen als die hierboven zijn beschreven.
- Wireless, welke dongle werkt wel?
Ik heb getest: een oude E-tech 54G, een D-Link DWL-122 versie C1, een Linksys WUSB54G versie 3
Deze werken voor mij in ieder geval niet, zou iemand willen posten welke dongle wel werkt.
- Internet services -> video werkt niet.

Streamen over het netwerk verloopt vlekkeloos, super apparaatje wat dat betreft. Ben zeer tevreden met de MKV en ISO support

----------------------------------------
Traxdata support mailde mij het volgende:

Alle eerst ons excuus voor de fouten in onze handleiding.

Op dit moment werken wij aan de vertaling van de Nederlandse handleiding, met eventuele aanvullende informatie.

De Traxdata MMS kan met werken met wireless USB adapter die gemaakt zijn met Realtek 8191 Chipset.

De internet service met betrekking tot de Video is uitgeschakeld.

Het bekijken van Youtube filmpjes was een van de features, maar op verzoek van Youtube moet men helaas deze service uitschakelen.

Op dit moment worden zelfs deze service door Youtube geweerd. Apparaten zoals de Asus O!play heeft ook op dit moment problemen met de Youtube services.

Wij hebben met interest de forum van zowel IBood als Tweakers.net gevolgd, wij zullen uw suggestie meenemen met ons werk overleg.

-------
Ik heb zoals ergens in dit of het ibood forum (even vergeten welke) staat beschreven, een Belklin wireless usb adapter gekocht en getest.
En hij werkt (te koop bij bol.com)
Hieronder iets specifiekere gegevens over de usb adapter.

Merk: Belklin
Model: F5D8053 v6
N Wireless USB adapter
Te koop bij: bol.com (http://www.bol.com/nl/p/computer/n-wireless-usb-adapter/1003004006573511/index.html)

[ Voor 45% gewijzigd door marky-mark op 05-04-2010 03:33 . Reden: usb adapter gegevens toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
smollynl schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:09:
Als je ventilator veel geluid maakt, dan kan het helpen om het schroefje waarmee de ventilator vast zit wat los te draaien. Bij mij heeft dit goed geholpen, geen geratel meer.

Nog steeds op zoek naar Wifi-N usb dongle :(
Eens proberen :) anders gaat ie eruit! zit toch geen HDD in bij mij ;)

Edit: Als je het schroefje van de fan 1 kwartslag losser draait, maakt hij het irritante geluid al niet meer!
Ik heb echter het stekkertje van de fan losgehaald zodat hij helemaal niet meer draait, ik heb geen HDD erin namelijk :)

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 27-02-2010 15:27 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister 2 films gezien op het apparaat vanaf HDD LOTR 1 en 2 ook wel 6 uren Apparaat Fan losgetrokken en geen warmte problemen gehad

Instalatie van Samba en bittorrent Geen problemen lege schijf nemen of schijf leeg maken via PC (dus ook partities verwijderen) Werkt als een speer. Via De PC de twee ISo's van de DVD's op mijn schijf in de traxdata gezet En tijdens het kopieren de film al gestart Liep als een trein geen schokken en ook niet in het geluid.

Wat betreft Firmware (inside info) De orginele Zal Binnenkort geplaatst worden op de website en de Nieuwe Firmware is In testfase(naar verluid)

O ja Mijn geluid via Optisch doet het nog steeds niet (alle instellingen, kabels en inputs en noem maar op werkt niet)

Apparaat is defect (denk ik) ga morgen Bij een maatje nog een andere versterker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen waarbij de netwerk snelheid enorm traag is (max 5 mb/s)?

Er er ook een oplossing voor?

Wat zijn trouwens de voordelen om de andere firmware er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:02:
O ja Mijn geluid via Optisch doet het nog steeds niet (alle instellingen, kabels en inputs en noem maar op werkt niet)

Apparaat is defect (denk ik) ga morgen Bij een maatje nog een andere versterker proberen.
Heb je in de setup de audio optie aangepast naar:
  • SPDIF LPCM: Ultio decoded Audio Output via Optical Out of
  • SPDIF RAW: Raw Audio Stream Output via Optical Out

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnfk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-12-2024
"Wij hebben met interest de forum van zowel IBood als Tweakers.net gevolgd, wij zullen uw suggestie meenemen met ons werk overleg."

Het is goed te horen dat Traxdata de forums volgd. Hopelijk word er ook iets meegedaan.

De reactie is in Nederlands.... Traxdata is Nederlands of heeft Nederlands talig support?

Een lijstje met wireless USB adapters met Realtek 8191 chipset zou handig zijn, er word vaak niet aangegeven wat voor chipset de adapter gebruikt.

Bij de BitTorrent client word bij het verwijderen aangegeven "Unfinished jobs will be deleted. Proceed?" ook al is de job done met 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 15:25
Ik heb deze multimediastation (vanaf nu: mms) bij Ibood gekocht, moest wel vreselijk lang wachten, maar goed uiteindelijk werd hij afgeleverd.

Verder heb ik thuis een Conceptronic CH3MNAS, een Gbit NAS/ Mediastreamer. Haalt voor dit prijssegment een behoorlijke doorvoersnelheid van max. 1GigaByte/ min (DVD kopieren duurt dus inderdaad bijna 5 minuten). Kan natuurlijk beter, maar dan zit je vaak een segment duurder, maar dit is meer dan je nodig hebt om een blu-ray image te streamen. (Domdomdom, vergeten te denken aan de mms, deze is max 100Mbit)

De setup:
Ik heb de mms direct uitgepakt en aangesloten om te testen. Wat me opviel is dat hij vreselijk snel start, binnen luttele seconden is hij aan en heb je het menu. De setup is standaard, ip adres geven of via DHCP, taal instellen etc.
Verder zag hij direct de folder die ik aanbied via de NAS, echter blijkbaar vindt Conceptronic dat iso's geen multimedia bestanden zijn, dus die ziet de MMS ze ook niet. Die moet je dus zien te vinden via 'netwerk', maar dan moet je eerst de handleiding even goed doorspitten om te zien hoe je snelkoppelingen kan maken. Er is een probleem dat als je de boel beveiligt hij soms je inlognaam en wachtwoord niet opslaat. Na een paar keer invoeren heeft hij het bij mij eindelijk onthouden.
Ik las een tip dat je de fan kunt loskoppelen als je geen hd gebruikt en dat heb ik gedaan, want het is geen fraai geluid. Daarvoor moet je hem even openmaken en dat is meteen een nadeel, want dan zie je hoe weinig elektronica dit ding bevat.
Verder vind ik de 100Mb/s snelheid veel te weinig om als NAS dienst te doen.

Ervaring met 1080p films: Mijn ervaring met een 23GB grote 1080p film (Bladerunner): bij veel scenes heeft de mms het er erg moeilijk mee, stotterend beeld en geluid, daar is niet naar te kijken. In de setup de mms downscalen naar 720p heeft geen invloed. Gekeken naar de netwerkbelasting, maar die is ver onder het maximum en dat is wel logisch omdat de film langer is dan 23min ;)
Toch ga ik nog een keer troubleshooten of dit probleem komt door de NAS of door de MMS door het via USB te gaan afspelen.
Een 1080p film van 13GB (Zombieland) ging zo te zien wel goed, maar die heb ik niet tot het einde getest.
Nou daar gaat de theorie van grote bestanden, ik heb net Pandorum (9GB) 1080p afgespeeld, op sommige punten hapert het, heel erg raar.
M2TS folder: bij mij nog niet gelukt om dat te laten afspelen.

Ervaring met 720p films: de meesten zijn zo'n 9 GB, geen probleem met afspelen

Ervaring met DVD's, Video_TS folders of een iso file:
Video_TS: wisselend suces, soms krijg je het begin menu van de DVD en kan je de opties doorbladeren en instellen. Soms gaat het ook niet goed en spoelt de mms direct door de menu ('s) heen en kan je soms wel en soms niet ondertitels en audio aanpassen tijdens het spelen. Het is niet bepaalt de kwaliteit die PowerDVD kan geven als je naar een Video_TS folder bladert.
ISO file van DVD: als eerste heb ik het probleem dat ik hem dus via het netwerk gedeelte moet opzoeken. Daarnaast helaas ook wisselend succes, het gaat beter dan een Video_TS folder aanbieden, maar soms ook geen menu's maar als ik via Nero van een Video_TS een iso heb gemaakt dan gaat het in zeg driekwart van de gevallen goed.

Ervaring met avi/divx/xvid/..: helaas heb ik mijn vinger er nog niet opgelegd welke codecs hij niet aan kan en welke wel. Het lijkt erop dat hij XID niet aan kan want gedownloade afleveringen van Dexter Seizoen 4 in XVID formaat speelt hij niet af. Wordt nog vervolgt.

Het is mijn eerste aanraking met een multimediaplayer, dus ik weet niet hoe goed anderen zijn. Op zich ben ik maar net positief. Ik baal dat het afspelen van grote(!) 1080p films niet zonder stotteren gaat via het netwerk, sommige DVD's problemen geven, maar de beeldkwaliteit is goed, hij maakt geen geluid (meer) en het merendeel van wat ik wil afspelen gaat goed. Als ik dit van te voren had geweten had ik hem absoluut niet gekocht en ik hoop dat Traxdata nog gaat werken aan beter firmware. Zeker voor het probleem met 1080p films, xvid codecs en DVD's afspelen.

[ Voor 8% gewijzigd door gumkop op 06-03-2010 12:57 ]

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHaring
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik heb ook problemen met 1080p icm het streamen via het netwerk (WinXP). Is niet te doen, om de paar seconden gaat het fout.
Met 1080i gaat het wel goed. 1080p via de USB lijkt beter te gaan.
Het 'afraffelen' van het IFO DVD menu gaat bij mij ook fout, ik kan daardoor niet eens de taal kiezen :-(. Met de audio knop lukt dat later wel. Ik hoop dat de firmware update dit gedrag oplost, zou toch gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gumkop: Hoe heb jij zo'n hoge netwerksnelheid weten te behalen?

Bij mij komt deze niet boven de 5 mb/p! Ben ik de enige met dit probleem?
Ik kopieer nu alles van mijn pc naar de player via een usb kabel.

De player zit met een netwerkkabel aan de router en mijn computer is wireless (300N).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smollynl schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:49:
[...]

Heb je in de setup de audio optie aangepast naar:
  • SPDIF LPCM: Ultio decoded Audio Output via Optical Out of
  • SPDIF RAW: Raw Audio Stream Output via Optical Out
@smollynl

Natuurlijk heb ik dit geprobeerd. Heb het inmiddels aan de gang. Moest heel diep in de menu structuur van mijn versterker duiken en heb de bitstream frequentie aangepast normaal staat dit op auto maar stiond bij mij op iets van 24 terwijl hij op 48 moest staan apparaat was niet defect heb hem getest bij een maatje en daar deed hij het wel dus tioen maar verder in het systeem gedoken.

verder heb ik de fan wat aangepast zodat het apparaat niet zoveel lawaai meer maakt

Moet zeggen dat het een leuk apparaat is lekker snel en via het netwerk gewoon een 1080P film gespeeld
ging goed zonder veel stotteren 1 Hikje gehad maar zal wel een fout stukje in de film geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al enig idee hoe ik een torrent kan uploaden op een site? Als ik hem in utorrent toevoeg gata hij controleren totdat hij op 100% zit en dan gaat hij seeden. Als ik hem op de bittorrent client van de traxdata zet doet ie niks, terwijl hij wel kan downloaden. Ik heb de film op de schijf in de map BT staan.

Iemand enig idee, ik upload namelijk altijd films naar een torrentsite, en als dit via die mediaplayer lukt hoeft mijn pc niet meer dag en nacht aan te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had bij MyCom een 1Tb HDD van (Samsung Spinpoint F3 HD103SJ)gekocht. Deze lag al een paar dagen thuis te wachten om de Traxdata, maar afgelopen week kon ik dan toch eindelijk aan de gang.

Iedere film vanaf de interne schijf speelde slechts een paar minuten. Daarna stilstaand beeld en vervolgens "IO error". Daarna werden alle bestanden, die eerst nog gewoon in preview werden afgespeeld, bestempeld als "Ongeldig bestand". Veel mappen en bestanden waren vervolgens niet meer zichtbaar.
Vanaf USB stick liep alles echter soepel. Mijn conclusie: Schijf niet goed.

Ik ben met de schijf terug gegaan naar MyCom. Daar werd een test van 1,5 uur(!) gedraaid, maar de schijf (b)leek in orde.

Volgens mij was het toch echt de schijf die niet goed was, dus ik heb hem omgeruild voor een Western Digital Caviar Green van 1Tb (helaas hadden ze de 1,5Tb niet meer in huis - levertijd 4 weken!). Wel 10 euro bijbetalen, maar de WD werkt als een zonnetje!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 06:09:
@gumkop: Hoe heb jij zo'n hoge netwerksnelheid weten te behalen?

Bij mij komt deze niet boven de 5 mb/p! Ben ik de enige met dit probleem?
Ik kopieer nu alles van mijn pc naar de player via een usb kabel.

De player zit met een netwerkkabel aan de router en mijn computer is wireless (300N).
Ik weet niet hoe, ik kan alleen zeggen welke apparatuur ik heb. Ik heb een Gigabit HP Procurve switch, en de netwerkadapter is een nvidia nforce 4 adapter.
In het begin vond ik dit erg laag, dus ik heb nog zitten experimenteren met MTU size, vast op 1000Mb etc etc etc, maar dat heeft geen bitje meer uitgemaakt.
Verder is de NAS slechts een paar maanden oud en ik heb wel gelezen dat de allereerste uitgaven een zeer slechte netwerkperformance hadden en daarin stond dus ook dat de snelheid die ik bereik de top is. Heb je de laatste firmware erop?

[ Voor 3% gewijzigd door gumkop op 01-03-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de inhoud van de cd online kan zetten. Bij mij was die niet meegeleverd, en wil graag vanavond Samba installeren.

Deze staat niet op de website van traxdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perry10
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-07 15:48
Mijn traxdata MMS speelde in het begin alles mooi.
Als ik nu een AVI Of MKV bestand speel dan loopt deze niet meer smooth. Je kan zelfs goed zien dat de audio en het beeld niet sync lopen. Deze test heb ik gemaakt van zowel externe HD als usb Stick als via het netwerk.
Als ik deze via UPNP speel dan is deze wel smooth maar dan heb je natuurlijk niet dezelfde kwaliteit van beeld als je hem via netwerk selecteerd. En het beeld speeld niet op het voledig scherm.

Mijn oude Pinacle showCenter 200 speeld beter AVI bestanden af dan deze nieuwe Traxdata.
Conclusie, deze multi speler allesvreter speelt vertraagd alle bestanden af. Wat niet zo leuk is om naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen,

Ik heb er ook 1 gekocht, misschien heb i kwat te snel gehandeld. Mijn bedoeling was om er iso bestanden mee af te gaan spelen. Nu kan ik geen verbinding maken met mijn PC, om zo te streamen. En ook de iso bestanden leest hij niet van mijn harde schijf.

WIl iemand me toevoegen op msn barthuyberts@hotmail.com , zodat diegene mij even in het kort wegwijs kan maken. Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FreekWillem: bestanden staan ook op deze site: http://www.mvixusa.com/support/index.php?_m=downloads&_a=view&parentcategoryid=17&pcid=1&nav=0,1 Traxdata is 't zelfde als de MVIX Ultio.

@Huijbson: Om te kunnen communiceren moet je wel de Sambamodule installeren. Als je dat wilt, dan moet je harde schijf in de Traxdata zijn geformatteerd, aangezien hij dan ook een EXT3 partitie aanmaakt waar de Samaba en Bittorrentmodule op komt te staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:27:
@FreekWillem: bestanden staan ook op deze site: http://www.mvixusa.com/support/index.php?_m=downloads&_a=view&parentcategoryid=17&pcid=1&nav=0,1 Traxdata is 't zelfde als de MVIX Ultio.

@Huijbson: Om te kunnen communiceren moet je wel de Sambamodule installeren. Als je dat wilt, dan moet je harde schijf in de Traxdata zijn geformatteerd, aangezien hij dan ook een EXT3 partitie aanmaakt waar de Samaba en Bittorrentmodule op komt te staan.
ik ga hem terugsturen, snap er geen zak van, k*tding

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:27:
Hallo beste mensen,

Ik heb er ook 1 gekocht, misschien heb i kwat te snel gehandeld. Mijn bedoeling was om er iso bestanden mee af te gaan spelen. Nu kan ik geen verbinding maken met mijn PC, om zo te streamen. En ook de iso bestanden leest hij niet van mijn harde schijf.

WIl iemand me toevoegen op msn barthuyberts@hotmail.com , zodat diegene mij even in het kort wegwijs kan maken. Dank je
Je moet dan gaan naar netwerk\shortcuts. Dan klik je op de "options" knop op je afstandsbediening en dan kan je een netwerkdevice toevoegen adv het ip adres, een vast adres voor je pc is dan wel handig. Daarna krijg je een popup voor je naam en ww, en dat moet je een paar keer invoeren voordat hij dat onthoudt.
Het maakt uit of je XP/Vista of 7 draait, want soms is het nodig een policy instelling aan te passen om de mms te kunnen laten connecten, maar dan moet je echt even het forum op ibood, de handleiding of gaan googlen.

Ik schik er wel van dat er zo veel apparaten zijn waar wat mis mee is, een verzameling:
- harde schijf krijgt geen stroom
- te luide fan
- optische uitgang werkt niet
- mms gaat trager werken
- audio werkt niet goed

Wil je een echt goed ding, dan ga je nu voor de "Dune BD Prime 3.0 Full HD mediaspeler met Blu-ray" op onedayfly, is wel 4x duurder maar heeft blu ray en een sigma chip.

[ Voor 14% gewijzigd door gumkop op 01-03-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even mijn ervaringen met deze goedkope open source mediaplayer. Bij mij zo uit de doos geïnstalleerd. 1,5 Tb harddisk van WD erin. In de traxdata de schijf geformatteerd en samba/BT geïnstalleerd. Paar proef filmpjes via het netwerk op de schijf gezet en afgespeeld. Werkte prima, ook de proef met srt-bestand als ondertiteling. uPnP werkte ook prima. Op mijn pc Tversity geïnstalleerd (de free-versie) en ook Youtube werkt prima. Alleen een paar filmpjes in onbekende formaten niet.

Vervolgens de firmware van MVIX uitgeprobeerd, werkte ook goed. Firmware van Sumvision werkt ie nu op, tot nu toe zonder problemen (alleen rechtstreeks van de Traxdata Youtube op gaat niet, maar dat ligt aan Youtube) Met deze firmware de ondertiteling goed te bedienen (sync aanpassen, kleur, grootte, offset)

Met Podinstaller NZBget geInstalleerd en ook dit werkt. In de praktijk vind ik het echter makkelijker m'n films etc. rechtstreeks op de pc te downloaden, eventueel te herstellen en te unrarren en daarna in één keer naar de Traxdata te kopiëren. Dat gaat met 5MB/sec niet echt snel, maar ik houd dan wel meer controle. Tijdens het kopiëren kijk ik wel wat anders of ik doe dat 's nachts.

Al met al voor weinig geld een prima kast om bestanden in de meest voorkomende coderingen af te spelen en makkelijk als ik op vakantie een zootje films en series mee wil nemen.

De Dune BD Prime 3.0 Full HD mediaspeler met Blu-ray van 1dayfly oogt inderdaad beter, is wel bijna 4x zo duur maar heeft zo mogelijk nog meer kinderziektes. Kijk maar eens op http://www.mpcclub.com/forum/links/showlink.php?do=goto&l=110&linkurl=http://www.mpcclub.com/download.php?f=review_hdi_bd_prime.pdf en volgens mij heb je echt pas lol van zo'n ding (mits de kinderziektes in de volgende firmware er uit zijn) als je ook een beest van een HD televisie hebt met bijbehorende geluidsinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geven de diverse firmware updates alleen maar verbeteringen en extra opties of gaan er ook mooie opties verloren? (zoom, slow met geluid)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik tot nu toe heb kunnen uittesten is de firmware van Sumvision stabieler, speelt mkv vloeiender af en heeft de door jou genoemde opties intact gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gumkop schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:04:
[...]

Ik weet niet hoe, ik kan alleen zeggen welke apparatuur ik heb. Ik heb een Gigabit HP Procurve switch, en de netwerkadapter is een nvidia nforce 4 adapter.
In het begin vond ik dit erg laag, dus ik heb nog zitten experimenteren met MTU size, vast op 1000Mb etc etc etc, maar dat heeft geen bitje meer uitgemaakt.
Verder is de NAS slechts een paar maanden oud en ik heb wel gelezen dat de allereerste uitgaven een zeer slechte netwerkperformance hadden en daarin stond dus ook dat de snelheid die ik bereik de top is. Heb je de laatste firmware erop?
Ik heb nu de nieuwste (v2.11) van MVix Ultio er op staan.
Is een goeie of kan ik beter een andere firmware draaien?
Waar kan ik deze dan krijgen?

Welke firmware kan ik het beste draaien?
Ik zit met de volgende probleempjes:
1) Netwerksnelheid is laag
2) Fast forward en backward werkt niet in DVD (ISO)
3) Resume werkt meestal niet (ISO)

Details Traxdata:
Firmware: MVix Ultio v2.11
Netwerk: Bedraad 1Gb router
HDD: Seagate 1,5TB

Computer verbinding: Wireless 300N

Edit 13:07 - Ik ben er achter gekomen dat Resume en Fast Forward/backward niet werkt bij ISO maar als ik het uitpak naar IFO/VOB werken de functies wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
  • Laatst online: 02-09 11:56
Moet ik Samba installeren om te kunnen communiceren en moet ik daarvoor een interne schijf steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een interne hd hebben en je moet samba installeren.
1) Open de player (schroefje aan de achterzijde)
2) Plaats een sata hdd
3) Zet de pki file in de root van een usb stick
4) Doe de usb stick in de player
5) Formateer de hdd
6) Als het goed is wordt Samba installeerd na het formateren, zoniet moet je dit nog even handmatig doen. Door naar het Samba/BT menu te gaan
7) Daarna kun je via je computer de hdd benaderen via het ip adres dat je het hebt gegeven

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
  • Laatst online: 02-09 11:56
Ja dank je voor de heldere uitleg. Ik heb het dus niet echt correct begrepen dat ik mijn externe hd als vervanging kon laten fungeren voor de interne? Ik ben niet echt van zin om een interne hd bij te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik me goed voorstellen, ik had persoonlijk ook verwacht dat het ook met een externe hd zou gaan werken. Ik was toch al van plan om er een interne in te zetten zodat het een mooi mobiel geheel wordt, voor op vakantie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart__h
  • Laatst online: 10-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:00:
Je moet een interne hd hebben en je moet samba installeren.
1) Open de player (schroefje aan de achterzijde)
2) Plaats een sata hdd
3) Zet de pki file in de root van een usb stick
4) Doe de usb stick in de player
5) Formateer de hdd
6) Als het goed is wordt Samba installeerd na het formateren, zoniet moet je dit nog even handmatig doen. Door naar het Samba/BT menu te gaan
7) Daarna kun je via je computer de hdd benaderen via het ip adres dat je het hebt gegeven

Succes
Ik word onderhand goed gek van het apparaat. De Samba/BT software wil gewoon niet installaren. Bij elkaar ben ik er al een dag aan kwijt. Alle instructies op de sites van iBood en Tweakers netjes gevolgd, maar nog steeds geen succes. Volgens mij ben ik niet de enige. De NZB functie via plugondevice werkt wel, maar wil dat de Bittorent ook werkt. Is er al iemand die ontdekt heeft waarom het niet werkt?

Wat me opgevallen is dat de TD zelf een aantal mappen aanmaakt op de HDD en de USB als je bepaalde functies selecteert (ben er nog niet precies achter welke functies). In de beschrijvingen leest ik dat de HDD echt leeg moet zijn. Wellicht zit hier het probleem in. Heb overgens via de PC de schijf helemaal leeggemaakt en toen direct bovenstaande stappen gevold, ook dit werkte niet.

Heeft het zin om de speler te flashen (met software van de MVIX Ultio bijv.) om zo de Samba/BT functie wel aan de praat te krijgen?

Mocht er iemand zijn die me verder op weg kan helpen, graag! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnfk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-12-2024
"Wat me opgevallen is dat de TD zelf een aantal mappen aanmaakt op de HDD en de USB als je bepaalde functies selecteert"

Klopt, Ik had dezelfde mappen al aangemaakt in het Nederlands (muziek, films, foto) toen later deze mappen automatisch in het engels werden aangemaakt. Gebruikt nu de Engelse versie dus maar anders heb ik dubbele mappen.

Overigens heeft Traxdata V1.0 van de Firmware en Software nu online gezet.

[ Voor 0% gewijzigd door johnfk op 07-03-2010 08:39 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook wel benieuwd wat nu de beste firmware is. Dus ga vanavond maar eens die van traxdata 1.0 proberen.

Beetje vreemd dat er geen Releasenotes bij zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect apparaat, kan inderdaad alles aan en simpel te bedienen.
Dankzij de volgende tips op deze pagina kon ik snel van start (met dank aan smollynl):
- kastje openen door het achterklepje te verwijderen via het kleine schroefje op de achterkant
- lawaai van de fan: schroefje van de fan iets losdraaien
Dan is het heel eenvoudig een HDD in te bouwen. Wel de fan laten draaien als er een HDD in zit anders wordt ie te heet. Netwerk en Torrent gebruik ik niet. Samba lukte niet direct, dus even laten rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de BT/Samba maar niet geinstalleerd (telkens een foutmelding, ook na de MMS format functie).

Nu las ik een bericht:

"Fabrikant Western Digital heeft een nieuwe indeling voor de datablokken van zijn Caviar Green-harde schijven geïntroduceerd. De datablokken zijn vergroot van 512 bytes naar 4 kilobyte, wat de hoeveelheid overhead moet verminderenWestern Digital stapt over op 4kB-sectoren bij Caviar Green-hdd's"
Link: nieuws: Western Digital stapt over op 4kB-sectoren bij Caviar Green-hdd's

Ik heb zo'n nieuwe schijf nl de Western Digital WD10EARS.

Hebben meer mensen met zo'n schijf problemen met de installatie van de BT/Samba software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart__h
Volgens mij heb ik idd een WD met iets groens. Zal morgen even kijken om welk type het precies gaat.
Dit zou wel een verklaring kunnen zijn. Alle andere mogelijke oorzaken heb ik zo ongeveer wel onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart__h
@ camilliot1

MMM, ik heb idd ook de Western Digital WD10EARS en bij mij lukt het niet om SAMBA te installeren. Ben jij al wat verder gekomen met andere firmware?

Gr, Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
Nou vergeet de SRT, SUB, SSA, etc ondersteuning ook maar, doet het gewoon niet terwijl het wel in de beschrijving staat. Ze in een divx intergreren met aviaddxsubs werkt ook niet.

M2TS bestanden doen het ook niet (niet de main movie althans).

Als ik alles zo goed beschouw, dan mag iedereen zijn apparaat gewoon retour zenden omdat het product valse informatie levert, eigenlijk is het een wanproduct.

Ik zit er sterk aan te denken dat te gaan doen en dan een xtreamer aan te schaffen. Dan mag de traxdata "goedkoop" (kuch) zijn, dit brok ellende is niet meer dan 25 euro waard.

[ Voor 26% gewijzigd door gumkop op 05-03-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRT werkt vaak beter als je de namen inkort tot max. 8 karakters.
Vraag me niet waarom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het begin ook probleem gehad met .srt.
Wat blijkt, dat ik de ondertiteling moet aanzetten met het knopje - sub title
Nu werkt het prima.

Net Outlander binnen gehaald, M2TS-file, geen probleem met afspelen.

Nu nog even de NZBget proberen.

Trouwens, heeft iemand de open source firmware gespot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Hebben jullie er ook last van dat de Bittorrent regelmatig stil staat ?
De verbindingen zijn in orde.

De percentages staan ook op 0 %, maar als de BT weer op gang komt staan hier de juiste percentages weer

2. Ik heb ook de NZBGet geinstalleerd met LighHttpd, maar als die zijn gestart word ik uit de BT pagina's gegooid (na het inloggen word ik gelijk weer uitgelogd). Is dit herkenbaar ? Wat is hiertegen te doen ?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07-2023
Heb voor mijn Traxdata een nieuwe wifi 11n usb dongle gekocht (802.11b/g/n) met Realtek RTL8191SU chipset.
Zit WPS button voor beveiliging op! Ik heb wegens de ingewikkeldheid van de Traxdata het apparaat geretourneerd en heb nu deze dongle nog over. Als iemand hem over wil nemen voor 15,- (heb ik er ook zelf voor betaald) dan graag!
Laat maar weten!

[ Voor 5% gewijzigd door Magic007 op 06-03-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
Ik heb vandaag de laatste mvix firmware geprobeerd. Conclusie: er is maar 1 verschil tov de firmware van Traxdata, namelijk het logo, verder ziet het er EXACT hetzelfde uit. De Mvix firmware heeft, alhoewel het al langer dan 8 maanden op de markt is en al op versie 2.1 zit, exact dezelfde problemen als het niet afspelen van ondertitels bij avi's, slecht afspelen van IFO bestanden etc. en de performance is ook identiek. De firmware van Traxdata is dus de laatste versie van Mvix en de software is dus heel, heel erg slecht te noemen. Ik bedoel, je hebt al een multimediaplayer voor 50 euro, voor 90 verwacht ik toch echt wel dat iets simpels als een ondertiteling afgespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _edikt
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02-2024
Hmm lekker kut ik heb nou al een paar keer een bdmv iso gehad van ca. 30GB waarbij die audiostream niet wordt herkend. Argghhh zwaar irritant kost veel tijd om over te zetten en binnen te halen. Bij sommige bdmv's werkt het geluid weer wel. Volgens mij komt het dat ze niet werken doordat deze audiostreams in TrueHD formaat zijn.

Is er een manier om dit te fixen met bijv. een firmware van de mvix?

Is die traxdata firmware (v1.0) van de website nieuwer dan die je meegeleverd krijgt met het apparaat zelf???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _edikt
gumkop schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:23:
Ik heb vandaag de laatste mvix firmware geprobeerd. Conclusie: er is maar 1 verschil tov de firmware van Traxdata, namelijk het logo, verder ziet het er EXACT hetzelfde uit. De Mvix firmware heeft, alhoewel het al langer dan 8 maanden op de markt is en al op versie 2.1 zit, exact dezelfde problemen als het niet afspelen van ondertitels bij avi's, slecht afspelen van IFO bestanden etc. en de performance is ook identiek. De firmware van Traxdata is dus de laatste verzie van Mvix en de software is dus heel, heel erg slecht te noemen. Ik bedoel, je hebt al een multimediaplayer voor 50 euro, voor 90 verwacht ik toch echt wel dat iets simpels als een ondertiteling afgespeeld kan worden.
De .srt in dezelfde map plaatsen als de film en op de knop subtitles drukken, lost je probleem misschien wel op. Als je dat IFO probleem wilt verhelpen moet je met bijvoorbeeld het gratis programma imgburn een iso branden. Als het goed is herkent hij de video_ts mappen en maakt het programma vanzelf een geschikte video-iso. Als je die iso nou eens afspeelt met je traxdata...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
Magic007 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:19:
Heb voor mijn Traxdata een nieuwe wifi 11n usb dongle gekocht (802.11b/g/n) met Realtek RTL8191SU chipset.
Zit WPS button voor beveiliging op! Ik heb wegens de ingewikkeldheid van de Traxdata het apparaat geretourneerd en heb nu deze dongle nog over. Als iemand hem over wil nemen voor 15,- (heb ik er ook zelf voor betaald) dan graag!
Laat maar weten!
Hoi, heb je de stick werkend gehad op de traxdata?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gumkop schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:23:
Ik heb vandaag de laatste mvix firmware geprobeerd. Conclusie: er is maar 1 verschil tov de firmware van Traxdata, namelijk het logo, verder ziet het er EXACT hetzelfde uit. De Mvix firmware heeft, alhoewel het al langer dan 8 maanden op de markt is en al op versie 2.1 zit, exact dezelfde problemen als het niet afspelen van ondertitels bij avi's, slecht afspelen van IFO bestanden etc. en de performance is ook identiek.
Het feit dat iets er hetzelfde uitziet, betekent niet dat het hetzelfde is. De firmware van de Traxdata (2.11) is redelijk recent. De laatste van Mvix (ook versie 2.11) is van 12 februari 2010. Het verschil is een kleine update voor de Mvix. De problemen met het afspelen van ifo's zijn niet opgelost. (FF en FR)

Zelf gebruik ik nu al een tijdje de firmware van de Sumvision. Deze gebruikt een oudere kernel, maar heeft de problemen met de iso's niet. Bij alle firmware speelt deze de srt-bestanden gewoon af. (wel ff via "sub-title"op de afstandsbediening aanzetten.... :) :))

Het enige wat hetzelfde is aan de drie firmwares zijn de graphics!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07-2023
smollynl schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:06:
[...]

Hoi, heb je de stick werkend gehad op de traxdata?
Hoi, Nee ik heb de Traxdata niet eens open gehad na alle berichten op het Ibood-forum. Ben er niet technisch genoeg voor ben ik bang. Toen had ik de Wifi dongle al besteld (deze specifieke dongle op aanraden van de mods daar speciaal met die Realtek RTL8191SU chipset). Was nog moeilijk te vinden ook :( Óók een HDMI kabel had ik al besteld maar die kan ik nog wel eens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _edikt
Is die traxdata firmware (v1.0) van de website nieuwer dan die je meegeleverd krijgt met het apparaat zelf???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware V 2.11 op de site van Traxdata.
Ging wel van V 1.0 naar V 2.11.

Net effe geprobeerd, nu kan inderdaad ook de dvd menu aangeroepen worden.
Nooit aangedacht, maar is wel handig.

Krijgt NZBget nog niet geïnstalleerd.
Is ergens een stappen plan te downloaden?

BTW, ik had probleem gehad met firmware update, maar is weer verholpen mbt van de support van Traxdata.
De USB stick met firmware in USB port, voeding afhalen.
Aan/uitknopje ingedrukt houden wanneer voeding weer aansluiten.
De rest verloopt automatisch.
Goeie vangnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de plugondevice software gedownload en via dat programma de bftpd geinstalleerd.

Ik kan nu vanaf het internet de schijf benaderen en heb het zelfs zo dat ik 1 bepaalde map toegankelijk heb gemaakt ipv de hele schijf. Wat ik niet begrijp is hoe ik die map met een gebruikersnaam en wachtwoord kan beveiligen. Ik kan er nu zo in. Ik heb gezocht op de source site van bftpd, mara ik heb niet echt kaas gegeten van die linux codes.
Ik las ook op de site dat ik in de map etc/passw de paswoorden kan toevoegen/ veranderen, maar hoe kom ik in die linux indeling ik zie nu alleen maar mijn eigen mapjes. Moet ik daarvoor nog een andere programma installeren.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de v2.11 systeemsoftware succesvol geinstalleerd. Dacht eerst dat ik mijn BittTorrent en Samba kwijt was, maar die bleken weer "terug" te zijn na een reboot...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
Oke, ik kom er dus net achter dat je via UPNP geen ondertitels kan selecteren en via NETWERK wel, wie mij dat kan verklaren...
Maar om het even welke methode ik kies, divx met ingebouwde ondertitels doen het niet en op mijn simpele DVD speler wel .....

@Boeser: grapjas, ik bedoel met aviaddxsubs ingebakken ondertitels doen het niet.

[ Voor 22% gewijzigd door gumkop op 10-03-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gumkop schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:48:
Oke, ik kom er dus net achter dat je via UPNP geen ondertitels kan selecteren en via NETWERK wel, wie mij dat kan verklaren...
Maar om het even welke methode ik kies, divx met ingebouwde ondertitels doen het niet en op mijn simpele DVD speler wel .....
Toch heb jij wel een bijzonder exemplaar Gumkop. Eentje die de ingebakken ondertiteling wist.. :> 'k zou 'm goed bewaren. Dat ding is een fortuin waard _O-

Overigens net de nieuwe firmware van de Traxdata site gedownload en alles werkt voor zover ik nu kan zien prima. De oplossing om met de 1 naar het rootmenu van dvd files te gaan, ondertiteling d.m.v. srt bestanden en zelfs FF en FR bij het afspelen van iso's. Hebben ze beter in de hand dan de boys van Mvix voorlopig.

Ik meld me als ik meer zaken heb uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds versie 2.11 heb ik wel "last" ervan dat het BT-scherm "automatisch" inlogd. Moest je bij v1.0 nog gebruikersnaam "admin" en wachtwoord "123" invoeren, nu is dat niet meer nodig.
Wellicht is in een configuratiebestand de web authenticatie uitgezet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werken de ondertitels niet met traxdata v2.11 (srt en avi file in een map op het netwerk,niet via dlna)
Bij mvix v 2.11 werken de ondertitels WEL
Bij sumvision v2.13 werken de ondertitels NIET

Wie heeft de ondertitels wel werkend via traxdata v2.11 ???????
(ook via netwerk avi file + srt in een map)
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het knopjet "subtitle" en de ondertiteling aanzetten.

De ondertiteling schijnt standard op uit staat :( !
Zal verstandig zijn om de ondertiteling standard aan laten staan en laat de keuze aan de gebruikers over om het uit te zetten.

Hopend ze met de volgende firmware rekening meehouden !

Ik krijg NZBGet niet voor elkaar, kan iemand me vertellen waar een handleiding te vinden is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die verstand heeft van de plugondevice?

Ik heb eerder een ftp proggie erop gezet (stupid-ftp) en ik heb daarin netjes een aantal users etc aangemaakt die extern kunnen inloggen.

Nu probeerde ik vanavond vie dat programma POD installer in te loggen krijg ik een melding over "unable to ping from your device" of zoiets??

Hier het logbestandje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
/ # export PS1="[POD_END_COMMAND]"
[POD_END_COMMAND]/bin/ping 192.168.1.80 1>/dev/null 2>&1; if ! test $? -eq 0; then echo "[POD_ERROR]"; fi
[POD_END_COMMAND]wget -O"/usr/local/etc/PlugOnDriverCanConnect.sh" "http://192.168.1.80:12345/PlayOnHD - optware/oleg/fileRessource" 1>/dev/null 2>&1; if ! test $? -eq 0; then echo "[POD_ERROR]"; fi
[POD_END_COMMAND]chmod +x /usr/local/etc/PlugOnDriverCanConnect.sh 1>/dev/null 2>&1; if ! test $? -eq 0; then echo "[POD_ERROR]"; fi
[POD_END_COMMAND]/usr/local/etc/PlugOnDriverCanConnect.sh -f "/usr/local/etc/PlugOnDriver.xml" 2>&1
Unable to ping "nslu2-linux.org" from the device. Check your device DNS configuration.
[POD_END_COMMAND]

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Opgezetfan
Ik krijg op een van mijn computer ook dezelfde melding, op de andere computer heb ik het probleem niet.
Heeft waarschijnlijk te maken hebben met de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:10:
Is er iemand die verstand heeft van de plugondevice?

Ik heb eerder een ftp proggie erop gezet (stupid-ftp) en ik heb daarin netjes een aantal users etc aangemaakt die extern kunnen inloggen.

Nu probeerde ik vanavond vie dat programma POD installer in te loggen krijg ik een melding over "unable to ping from your device" of zoiets??

Hier het logbestandje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
/ # export PS1="[POD_END_COMMAND]"
[POD_END_COMMAND]/bin/ping 192.168.1.80 1>/dev/null 2>&1; if ! test $? -eq 0; then echo "[POD_ERROR]"; fi
[POD_END_COMMAND]wget -O"/usr/local/etc/PlugOnDriverCanConnect.sh" "http://192.168.1.80:12345/PlayOnHD - optware/oleg/fileRessource" 1>/dev/null 2>&1; if ! test $? -eq 0; then echo "[POD_ERROR]"; fi
[POD_END_COMMAND]chmod +x /usr/local/etc/PlugOnDriverCanConnect.sh 1>/dev/null 2>&1; if ! test $? -eq 0; then echo "[POD_ERROR]"; fi
[POD_END_COMMAND]/usr/local/etc/PlugOnDriverCanConnect.sh -f "/usr/local/etc/PlugOnDriver.xml" 2>&1
Unable to ping "nslu2-linux.org" from the device. Check your device DNS configuration.
[POD_END_COMMAND]

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik had gister het zelfde probleem, het maakt verbinding met de website nslu2-linux.org.
En die ligt er op dit moment uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:51:
Nieuwe firmware V 2.11 op de site van Traxdata.
Ging wel van V 1.0 naar V 2.11.

Net effe geprobeerd, nu kan inderdaad ook de dvd menu aangeroepen worden.
Nooit aangedacht, maar is wel handig.

Krijgt NZBget nog niet geïnstalleerd.
Is ergens een stappen plan te downloaden?

BTW, ik had probleem gehad met firmware update, maar is weer verholpen mbt van de support van Traxdata.
De USB stick met firmware in USB port, voeding afhalen.
Aan/uitknopje ingedrukt houden wanneer voeding weer aansluiten.
De rest verloopt automatisch.
Goeie vangnet.
Stappen plan NZBGet installeren.
1. Download POD Installer http://www.plugondevice.com/downloads/index.php
2. Zet je windows firewall uit.
3. Kies voor Load repository.
4. Op het repository gaan staan en daar ip adres van je traxdata invullen
5. vervolgens kun er voor kiezen om moduels te installeren:
Dus NZBGET, NZBGET Webinterface, en HTTPDLight
6. Nadat je ze geinstalleerd hebt moet je deze service nog starten.
7. Vervolgens kun je via de webinterface alle instellingen goed zetten.

Zit momenteel op het werk, dus heb het even uit mijn hoofd gedaan.

Vervolgens heb ik wel het probleem dat deze servicces niet automatisch opstarten.
Dus moet vervolgens altijd via pod-installer de services starten.Terwijl autostart aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Moviefan.Male: wel vreemd, want hij heeft het wel gedaan en heb toen ook stupid-ftp geinstalleerd. Ik heb niks aan de pc veranderd.
@FreekWillem: Dat had ik ook ondervonden, maar zou dat het geweest zijn? Ik zal het vanavond nogmaals proberen.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Weet iemand trouwens hoe ik deluge torrent kan installeren op die Traxdata? Of dat kan via de repository o.i.d. van POD? Ik zou niet weten hoe ik ander proggies op die traxdata kan installeren.
Ook zou ik graag willen weten hoe ik in de mapstructuur van Linux kan komen op de schijf van de traxdata. Ik zie nu alleen maar de windows mapjes die ik zelf heb aangemaakt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:00:
Weet iemand trouwens hoe ik deluge torrent kan installeren op die Traxdata? Of dat kan via de repository o.i.d. van POD? Ik zou niet weten hoe ik ander proggies op die traxdata kan installeren.
Ook zou ik graag willen weten hoe ik in de mapstructuur van Linux kan komen op de schijf van de traxdata. Ik zie nu alleen maar de windows mapjes die ik zelf heb aangemaakt.
Start > Uitvoeren > Telnet [ipadres van je traxdata]
Vervolgens gebruikersnaam root invullen.

En vanuit daar kun je alles beheren.
Ook eventuele instalaties kun je met wat kennis van linux daar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, maar ik vroeg me eigenlijk af of het via de POD kon, want zoveel verstand van linux heb ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die website is weer in de lucht, maar ik krijg hem niet aan de praat. Firewall uitgezet, maar hij zegt dat mijn device geen verbinding kan maken met die site dus het is niet mijn main pc, maar de traxdata?

En dat in uitvoeren telnet en dan ipadres intikken werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Opgezetfan
Ik heb hetzelfde probleem met mijn desktop.
Ik heb alle firewall etc uitgezet, maar wilt niet werken.
Later heb ik de laptop van mijn werk gebruikt om POD te runnen.
Alles geïnstalleerd en nu vanuit de desktop dingen beheersen met de web interface.
Misshien moet je even op een andere computer proberen.
Vergeet niet na de installatie ook de "auto start" aanklikken, anders worden de modules niet gestart ( volgens mij ).

NZBget staat erop en het werkt, maar ik heb geen newsgroup account, dus kan nog niet uittesten.
Ik dacht dat ik met anonymous kan werken, maar dat is dus niet het geval.

Via ftp en telnet heb ik wat geprobeerd.
Bij doorbladeren van de folders, zie ik dat er een PPstream icon aanwezig.
Werkt PP Live hierop !?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt het is nu gelukt. De dns server had ik niet goed ingevoerd in de traxdata player.

Maar ik kom nog steeds voor geen mogelijkheid in de linux mapstructuur. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de Traxdata mediaplayer gekocht via iBood. nu heb ik een Hardddisk gekocht, Western Digital green caviar disk van 1TB.(WD10EARS). uiteraard ook geinstalleerd maar deze mag ik vervolgens niet formateren. Alleen de optie annuleren is beschikbaar in het setupmenu.
iemand hier een suggestie voor?
Kopieren van USB naar HDD is ook niet mogelijk.
Schijf draait wel, wordt enigzins warm. dus hij krijgt wel voeding.stekkers zitten goed. Iets met de jumpersettings wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:03:
Bij mij werken de ondertitels niet met traxdata v2.11 (srt en avi file in een map op het netwerk,niet via dlna)
Bij mvix v 2.11 werken de ondertitels WEL
Bij sumvision v2.13 werken de ondertitels NIET

Wie heeft de ondertitels wel werkend via traxdata v2.11 ???????
(ook via netwerk avi file + srt in een map)
:(
He he de ondertitels werken wel. Je moet eerst zorrgen dat subtitle highlighted is en dan pijltje naar boven indrukken. Dan komt er srt te staan !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marky-mark
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb de traxdata support afdeling even gevraagd naar werkende wireless dongles.

zie hieronder de reactie:

Wij hebben een aantal adapters getest, sommige functioneert goed en sommige niet.
Zelfs binnen eenzelfde merk kan het de resultaat verschillen zijn.
Dit komt doordat de merken verschillende oplossing gebruiken voor hun productie.
En omdat Traxdata de productie van andere merken niet kan beïnvloeden/controleren, is voor ons onmogelijk met zekerheid te zeggen welke adapter met zekerheid werkt en welke niet.
Daarom zullen wij de binnen een paar weken de Wireless adapter op de markt brengen is geheel afgestemd is op de MMS 1080P.
Wij zullen u op de hoogte stellen zodra de goederen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een WiFi dongle (LogiLink USB) aan de praat. Maar hij werkt alleen als de wireless security (WAP) uit staat..

Heeft iemand het al voor elkaar met een beveiligd netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om pod installer te installeren. Maar dan moet ik bij repositry mijn ip adres van de traxdata opgeven. Hoe kom ik er achter wat het ip adres daarvan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso heb ik moeite om alles voor mekaar te krijgen. Zelfs BT samba installeren wil niet.
Ik heb hem geformatteerd en USB stick met de BT samba files er in gestopt.
Klopt het dat de 1e 3 dan op running staan, maar dat de laatste op installed blijft staan?

Waarschijnlijk gaat het daar bij mij fout want ik krijg Bittorrent er niet op. Wat ik ook doe.

Wat doe ik dan toch verkeerd?

groetjes Suus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _edikt
Bittorent staat er nu bij je op waarschijnlijk je moet alleen even kijken op een andere computer in het netwerk of op het mediacenter zelf wat het ip is van je mediacenter en dat ip intikken in je browser. Nu kom je als het goed is op de web interface van je mediacenter en moet je inloggen met username: admin en wachtwoord: 123. Succes..

[ Voor 4% gewijzigd door _edikt op 13-03-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Suus :
Volgens mij worden de eerste drie module automatisch geinstalleerd, maar de vierde onderdeel wordt standard niet geinstalleerd. Je kan handmatig laten installeren.
In principe is de vierde module niet nodig. (ik denk dat zijn de letter types etc..).
Als goed is kan je nu met je browser het apparaat benaderen door in de adres balk het IP-adres van Traxdata MMS in te typen. Je kan het IP-adres van MMS terug vinden in "Instelling", "Netwerk".
Met telnet heb ik de inlog pagina aangepast en het werkt goed.

Eindelijk heb ik de NZBget aan de praat, ( nog bedank Freekwillem _/-\o_ ) nu kunnen de NZB-bestanden uploaden naar het apparaat, maar bij downloaden krijg ik een melding dat iets mis is met het adres van de server, en de bestanden komen maar niet binnen. Gisterennacht tot 3 uur gezetten, heb nog geen oplossing gevonden. :( :( 8)7

@ Marky-Mark :
Heeft ze bij Traxdata een mailing list? Ik wil ook zo'n wireless adapter hebben. Ben wel benieuw of snelheid goed genoeg is om te streamen !!
Wat kost zo'n ding en waar kan je ze bestellen? Misschien een idee voor IBood ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
marky-mark schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 03:07:
Ik heb de traxdata support afdeling even gevraagd naar werkende wireless dongles.

zie hieronder de reactie:

Wij hebben een aantal adapters getest, sommige functioneert goed en sommige niet.
Zelfs binnen eenzelfde merk kan het de resultaat verschillen zijn.
Dit komt doordat de merken verschillende oplossing gebruiken voor hun productie.
En omdat Traxdata de productie van andere merken niet kan beïnvloeden/controleren, is voor ons onmogelijk met zekerheid te zeggen welke adapter met zekerheid werkt en welke niet.
Daarom zullen wij de binnen een paar weken de Wireless adapter op de markt brengen is geheel afgestemd is op de MMS 1080P.
Wij zullen u op de hoogte stellen zodra de goederen beschikbaar zijn.
Heb de Mvix Solido Wireless-N 300mbps USB Adapter w/ 5dbi besteld,
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=130369476466

In euros €28.78 voor betaald incl verzenden. Nu wachten op de post.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het voor elkaar om metafeeds te installeren op realtek based media ?
mvix ultio
sumvision cyclone mkv
traxdata mms 1080p

Het lukt me om metafeeds te installeren maar na het reboot van traxdata en het opnieuw selecteren van internet services dan hangt de traxdata...

( cd /tmp/hdd/root && wget http://www.metafeeds.com/mfinstall -O mfinstall && sh ./mfinstall)

Ook probeerde ik de miniinstaller (on usb) maar het sda1 device is readonly

log ==================================================================

/tmp/usbmounts/sda1 # cd /tmp/usbmounts/sda1 && wget http://dl.dropbox.com/u/4777570/metafee ... eeds-insta
ll-zane.sh -O metafeeds-install && sh metafeeds-install
wget: metafeeds-install: Read-only file system
/tmp/usbmounts/sda1 # mount
/dev/root on / type yaffs2 (rw,noatime)
none on /dev type devfs (rw)
none on /proc type proc (rw,nodiratime)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
none on /sys type sysfs (rw)
none on /tmp type ramfs (rw)
/dev/mtdblock/2 on /usr/local/etc type yaffs (rw,noatime)
/dev/rd/0 on /mnt/rd type vfat (rw,nodiratime,fmask=0022,dmask=0022,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1)
/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /tmp/hdd/volumes/HDD1 type ufsd (rw,nodiratime)
/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part3 on /tmp/hdd/root type ext3 (rw)
/dev/scsi/host4/bus0/target0/lun0/part1 on /tmp/usbmounts/sda1 type vfat (ro,nodiratime,fmask=0000,dmask=0000,
codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=winnt,utf8)
/tmp/usbmounts/sda1 #
====================================================================
Ik hoop dat dit werkend is te krijgen. Ik heb te weinig kennis van linux maar wil deze metafeeds
Keus uit meer dan 100 rss _ of video feeds.
Het maakt deze apparaten ook veel waardevoller.
Bij de a.c. Rayan werkt dit nl wel !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:38:
Heeft iemand het voor elkaar om metafeeds te installeren op realtek based media ?
Ik heb metafeeds geïnstalleerd op de Traxdata (firmware 2.11 van Traxdata. De laatste Mvix firmware zorgt bij mij voor telnet problemen)

Voor de installatie gebruik gemaakt van http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=4452

Ook na reboot blijft alles werken. Ik ben nu bezig m'n feeds in mijn favourite channel aan te maken....

Edit: Ook hier nu na herhaalde reboot blijft de boel hangen, Ik blijf maar bij Tversity (http://tversity.com/) Via Upnp wat makkelijker te configureren en uit te breiden met m'n favoriete feeds.... :) :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:33:
@Suus :

Eindelijk heb ik de NZBget aan de praat, ( nog bedank Freekwillem _/-\o_ ) nu kunnen de NZB-bestanden uploaden naar het apparaat, maar bij downloaden krijg ik een melding dat iets mis is met het adres van de server, en de bestanden komen maar niet binnen. Gisterennacht tot 3 uur gezetten, heb nog geen oplossing gevonden. :( :( 8)7
Wat voor foutmelding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:49:
[...]

Ik heb metafeeds geïnstalleerd op de Traxdata (firmware 2.11 van Traxdata. De laatste Mvix firmware zorgt bij mij voor telnet problemen)

Voor de installatie gebruik gemaakt van http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=4452

Ook na reboot blijft alles werken. Ik ben nu bezig m'n feeds in mijn favourite channel aan te maken....

Edit: Ook hier nu na herhaalde reboot blijft de boel hangen, Ik blijf maar bij Tversity (http://tversity.com/) Via Upnp wat makkelijker te configureren en uit te breiden met m'n favoriete feeds.... :) :)
Wat heb je aan tversity op je traxdata ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook podinstaller en heb al transmission geinstalleerd perfekte bittorent client trouwens
Maar na reboot kan ik pagina niet meer laden (is alles weg)

nu ook mc (commander geinstalleerd) maar als ik via putty of telnet mc intik werken de keyboard toetsen(page-up etc) niet. Wat vergeet ik ???
Mc doet het wel na restart traxdata

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:20:
Ik gebruik ook podinstaller en heb al transmission geinstalleerd perfekte bittorent client trouwens
Maar na reboot kan ik pagina niet meer laden (is alles weg)

nu ook mc (commander geinstalleerd) maar als ik via putty of telnet mc intik werken de keyboard toetsen(page-up etc) niet. Wat vergeet ik ???
Mc doet het wel na restart traxdata
In de pod installer heb je zo'n functie auto-startup. Dat zou er voor moeten zorgen dat bij het opstarten van het apparaat ook weer deze services start. Dit werkt volgens mij niet goed. Ik moet altijd de services handmatig starten.

Heb jij putty werkend via SSH? Dit probeer ik voor elkaar te krijgen maar lukt mij niet.
Ik heb dropbear geinstaleerd, alleen ik moet nog op een of andere manier aangeven dat de gebruiker root mag inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:40:
[...]

Heb jij putty werkend via SSH? Dit probeer ik voor elkaar te krijgen maar lukt mij niet.
Nee via putty via telnet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:03:
[...]

Wat heb je aan tversity op je traxdata ????
Tversity draait als server op m'n pc. Met de Traxdata kijk ik via Upnp op de tv naar m'n favoriete feeds, zoals bijv. http://kelbytv.com/dtowntv/feed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
FreekWillem schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:40:
[...]

Nee via putty via telnet.....
Je kan via POD wel de SSH daemon dropbear installeren, maar ik kreeg na installatie helaas geen verbinding voor elkaar. Waarschijnlijk omdat je een public key moet installeren. Ik heb nog geen idee hoe dat gaat.

Ander probleempje. Ik heb via POD nu Transmission, NZBget (+webinterface) en Lighttpd SSL Proxy geinstalleerd. Werkt super! NZBget via SSL en Transmission rechtstreeks via de 9091 port. Maar wat ik eigenlijk zou willen is Transmission via de SSL proxy van Lighttpd. Volgens de docs zou dat moeten kunnen, maar ik krijg een "409 Conflict" fout:
409: Conflict
Your request had an invalid session-id header.

To fix this, follow these steps:

When reading a response, get its X-Transmission-Session-Id header and remember it
Add the updated header to your outgoing requests
When you get this 409 error message, resend your request with the updated header

This requirement has been added to help prevent CSRF attacks.

X-Transmission-Session-Id: WZIhDPn2va6Rls1F8fla8HWVLWeLbivt2Vwt3gkgYU4tTPpk
Na wat Googlelen lijkt het erop dat de proxy de header veranderd of zoiets. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Ondanks deze kleine probleempjes vind ik het een top ding. Hij doet alles wat ze zeggen, maar voor de tweakers nog veel meer. Erg leuk.

Nog een probleemje (als we dan toch bezig zijn). Ik heb ook een Logilink USB adaptor besteld (die volgens sommigen zou moeten werken), maar hij werkt niet. Onder het netwerk menu staat "No wireless adaptor present" of zoiets (ben nu niet thuis). Wat kan ik doen om hem aan de praat te krigjen? Of is het gewoon kansloos al hij het niet meteen doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo een USB stick van LogiLink aangekocht en blijkt ook niet te werken onder firmware van Traxdata. Zou deze werken onder Mvix en wat is het verschil met traxdata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreekWillem :

Ik krijg de melding :
"Notice: Undefined variable: FileModeLog in /tmp/hdd/root/PlugOnDevice/NZBGet_v0.7.0/webui/status.php on line 648"
En de download wilt maar niet starten.

Maar vanavond begint het in eens te lopen. :P
Nogmaals bedank voor de aanwijzingen !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:24:
FreekWillem :

Ik krijg de melding :
"Notice: Undefined variable: FileModeLog in /tmp/hdd/root/PlugOnDevice/NZBGet_v0.7.0/webui/status.php on line 648"
En de download wilt maar niet starten.

Maar vanavond begint het in eens te lopen. :P
Nogmaals bedank voor de aanwijzingen !! _/-\o_
Ah ik zie dat je versie 7.0 gebruikt, weet er niet heel veel van, maar die versie is nog niet aangemerkt als stable. in het andere reposotory staat de versie 6.0 die wel stable zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:18:
Ik heb ook zo een USB stick van LogiLink aangekocht en blijkt ook niet te werken onder firmware van Traxdata. Zou deze werken onder Mvix en wat is het verschil met traxdata
Zelfde probleem hier (ook met logilink)... Ik heb 'm 1 keer aan de praat gehad met een open netwerk (geen WEP/WAP). Support van Traxdata heeft bevestigd dat het appraat wel met WAP overweg zou moeten kunnen.

Krijg jij 'm helemaal niet aan de praat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij wordt helemaal niet herkend door de traxdata. Er gebeurt gewoon niets als de dongle em erin steekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:49:
Nee, hij wordt helemaal niet herkend door de traxdata. Er gebeurt gewoon niets als de dongle em erin steekt...
Da's wel maf.. Dat gaat hier namelijk prima. HIj herkent de dongle en ik kan vervolgens ook een netwerk-scan doen en het juiste netwerk selecteren. Krijg 'm echter niet betrouwbaar aan de praat.

Jij hebt ook zo'n logilink dingetje via Ebay (link op ibood forum) gekocht ?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste