Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Krijg vandaag het erg leuke bericht van XS4ALL. Zij willen blijkbaar van hun klanten af.

Geachte heer/mevrouw,

Door investeringen in de ontwikkeling van onze dienstverlening zijn we genoodzaakt de prijs van het Pack-abonnement per 1 april 2010 te verhogen.

Wat betekent dit voor u?
Per 1 april 2010 wordt de prijs verhoogd van EUR 9,95 naar EUR 15,- per maand (incl. BTW). De prijsverhoging zal automatisch worden doorgevoerd. Uw Pack-abonnement blijft verder ongewijzigd. U blijft dus beschikken over uw e-mailadressen, wereldwijde toegang tot e-mail via Secure Webmail, de 500 MB schijfruimte voor bijvoorbeeld foto's, een website en back-ups, bellen via internet en het veiligheidspakket inclusief de laatste updates.

Vragen?
Hebt u vragen, neem dan contact op met XS4ALL via 020 - 398 76 55. Hier kunt u ook, indien u niet akkoord bent met deze wijziging, tot 30 dagen na de ontvangstdatum van deze e-mail uw Pack-abonnement kosteloos opzeggen.

Wist u dat het Pack-abonnement is inbegrepen bij elk ADSL-abonnement van XS4ALL? Binnen 1 dag bij de beste provider. En wij regelen uw overstap! Kijk voor meer informatie op www.xs4all.nl/adslbellen .

Vriendelijke groet,

Pieter Plaisier
Manager Marketing

Het mooie is nog dat men zegt dat het Pack-abonnement hetzelfde blijft, maar dat men "Door investeringen in de ontwikkeling van onze dienstverlening zijn we genoodzaakt de prijs van het Pack-abonnement per 1 april 2010 te verhogen."
Nu ben ik jaren klant geweest van XS4ALL op adsl. Overgestapt op glasvezel en daar vanwege de bekendheid van mijn mail-adressen het pack-abo gehouden. Maar dit is eerlijk gezegd een flikkerstreek. Even de prijs met 50% verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:06
Je mag bij een prijsverhoging in ieder geval van je abbonement af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dik_voormekaar schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:08:
Zie je email adressen dan maar eens te behouden ... nummerportering is dan wel normaal maar voor emailadressen bestaat er niks :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
dik_voormekaar schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:08:
Daar gaat het niet eens om, aangezien ik al langer als 1 jaar klant ben. Dus mag sowieso opzeggen.
Ik gebruik dit mail-adres (en meerdere op dezelfde account) al jaren.
Ik weet er is weinig aan te doen, maar wilde even mijn ei kwijt ;)
Plus dat XS4ALL eigenlijk helemaal niet zo'n leuke provider meer is. Zogenaamd de beste service? Tsja tegen welke prijs.

Meest lachwekkende is dat men het verhoogt vanwege investeringen in de ontwikkeling van de dienstverlenging... Ja ja mond vol. Maar mijn pakket word dus niet anders... Ik betaal 50% meer, maar krijg er niks voor terug.
redfoxert schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:11:
[...]

Zie je email adressen dan maar eens te behouden ... nummerportering is dan wel normaal maar voor emailadressen bestaat er niks :(
Dat bedoel ik dus... :(

[ Voor 42% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-02-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:43

DukeBox

loves wheat smoothies

ManiacsHouse schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:12:
Ik betaal 50% meer, maar krijg er niks voor terug.
Dat is wel een mooie KASSA / RADAR uitspraak.. misschien kan je het daar kenbaar maken ?

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2010 16:17 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik snap deze actie ook niet zo goed. Zo veel klanten zullen ze niet hebben met alleen een Pack-abbonement omdat het in verhouding al vrij duur is.

Dus je investeringen terug willen verdienen door deze prijsverhoging gaat xs4all niet lukken. Volgens mij hebben ze dan wel weinig kosten aan zo'n Pack abonnement en zullen investeringen in VDSL etc wel groot zijn, dit is blijft puur klanten pesten.

Ik heb lange tijd Pack voor het destijds inbellen via modems en dit altijd gehad totdat ik zelf ADSL kon nemen. Maar ik denk er niet (meer) aan om Pack te houden wanneer ik evt. overstap naar glasvezel of UPC. 15 Euro rechtvaardigt echt niet meer wat je er voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:11
Er staat ook duidelijk bij dat je mag opzeggen. Simpel zat, of je vind het leuk en je blijft of je doet een statement richting je provider en gaat weg. Klintk hard maar dit is het bottom line wel.

Het is een abonnementsdienst dus prijzen mogen gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:38

Nakebod

Nope.

En juist voor die reden heb ik onlangs een nieuw domein aangeschaft, primair voor e-mail.
Ik gebruik momenteel voor veel online aankopen mijn xs4all adres, maar dan ben ik te afhankelijk van één ISP. Volgend jaar verhuis ik, en dan is de kans groot dat ik overga op glasvezel, en dan is 1 á 2 maanden xs4all pack al duurder dan een eigen domeinl. (icm Google Apps)

Maar het is imho totaal geen goede service om de prijs zo abnormaal te verhogen.
Klinkt eerder als: Kut, we hebben nog xs4all pack klanten die "niets" opbrengen. Hoe komen we daar makkelijker vanaf? Wat zou een "pack" klant voor xs4all nu echt kosten? Een beetje schijfruimte voor de mail, misschien wat webruimte, en veel meer zal een gemiddelde pack klant waarschijnlijk niet gebruiken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Nou de helpdesk wist ook niet wat ze er mee aan moeten. Wij krijgen dit ook maar van boven te horen meneer. De vraag of ik op de een of andere manier mijn mail-adressen kan behouden werd meteen met nee beantwoord. Ik moest maar meer gaan betalen of ADSL 8)7 |:( |:( 8)7 nemen want daar zit het Pack bij in.

Ik vermoed dat ze weinig extra geld gaan binnenhalen op deze manier, veel zullen er opzeggen. Heb een officiele klacht er maar van gemaakt richting XS4ALL. Misschien dat ze dan in ieder geval met een normalere uitleg komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Registreer een .nl domeinnaam. Je moet dan nog steeds al je contactpersonen laten weten dat je e-mailadres veranderd is, maar dat is eenmalig. Dat kost je 6 euro per jaar en die kan je overal mee naartoe nemen. E-mailhosting kun je gratis krijgen bij Google (Apps)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Nakebod schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:23:
En juist voor die reden heb ik onlangs een nieuw domein aangeschaft, primair voor e-mail.
Ook mijn idee, maar nu nog een beetje normaal te gebruiken domeinnaam.

Ik denk dat het grootste gedeelte van de pack-abonnees mensen zijn die 'ooit' eens een ADSL-abo gehad hebben bij XS4All en van de mooie 'service' van het pack gebruik maakten om de mailadressen te behouden tegen een redelijk bedrag. Daarnaast de 'gratis' McAfee virusscan licentie te installeren op 3 PC's (per email adres waar je er totaal 150 van aankunt maken) ook mooi meegenomen....

Maar nu wordt 't toch een beetje te gortig. Vooral de zinnen
Door investeringen in de ontwikkeling van onze dienstverlening zijn we
genoodzaakt de prijs van het Pack-abonnement per 1 april 2010 te verhogen.
en
Uw Pack-abonnement blijft verder ongewijzigd.
kan ik niet helemaal met elkaar rijmen en stroken imho een beetje met de algemene trend ('meer' diensten/service voor hetzelfde of lager bedrag) in provider-land.

Natuurlijk zal het best zo zijn dat er 'achter de schermen' extra geïnvesteerd is in de dienstverlening (wat inderdaad iets anders is dan 'diensten'), maar voor mij als (weinig eisende) pack-klant zie ik daar niets van.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:33
Jammer :(
Ik wilde graag m'n XS4ALL email adres behouden die ik al sinds jaren 90 gebruik, maar 15 euro/maand voor slechts een email adres wordt toch wel erg gortig. En een andere email provider nemen is het probleem niet. Waar ik wel tegenop hik is dat ik alle sites/fora en andere (bijv. overheids-/verzekerings-) instellingen langs moet gaan lopen om overal mijn email adres te updaten. En geheid dat je er gaat vergeten.
Dank je wel XS4ALL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-08 20:15
Yep, dat is duidelijk een actie om heel snel van je klanten af te raken. 50% prijsverhoging zonder uitbreiding van service kan niet anders uitgelegd worden dan een manier om dergelijke klanten, die hun XS4ALL abonnement hebben aangehouden nadat ze voor connectivity naar een goedkopere aanbieder zijn gestapt, kwijt te raken.

Jammer hoor, ik heb ruim 13 jaar een abonnement bij XS4ALL gehad, maar de kabel is stukken goedkoper qua connectivity en voor 15 euro per maand kan ik net zo goed ergens een eigen nl-domein laten hosten. Dus XS4ALL gaat exit.

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v152.215 / Marstek CT002 v119 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:14
Dat is wel een erg lompe verhoging. Terwijl bandbreedte, schijtruimte en processorkracht voor providers met verloop van tijd alleen maar (flink) goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wat je kan doen is iemand vinden met een xs4all abo, die kan dan een email alias maken met jou email adres en laten forwarden naar een ander adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Nielson schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:04:
Terwijl bandbreedte, schijtruimte
Ik denk dat die 2e juist duurder gaat worden (onder het mom vervuiler betaalt), maar dat staat verder los van de verhoging van XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 12:13
Nielson schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:04:
Dat is wel een erg lompe verhoging. Terwijl bandbreedte, schijtruimte en processorkracht voor providers met verloop van tijd alleen maar (flink) goedkoper worden.
Lijkt me een vrij pittige verhoging voor een beetje schijtruimte ;)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
matramurena schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:59:
Yep, dat is duidelijk een actie om heel snel van je klanten af te raken. 50% prijsverhoging zonder uitbreiding van service kan niet anders uitgelegd worden dan een manier om dergelijke klanten, die hun XS4ALL abonnement hebben aangehouden nadat ze voor connectivity naar een goedkopere aanbieder zijn gestapt, kwijt te raken.
To add insult to the injury:

XS4ALL webmail is momenteel zo traag als de spreekwoordelijke dikke stront door een trechter en hun UNIX-shell is er zojuist mee genokt, ik kon eerst wel inloggen, maar kreeg na lang wachten deze foutmelding:

Error making backup of attributes file. Filesystem full?

Kortom, wegwezen daar. Ik vermoed dat KPN van de particuliere XS4ALL-klanten af wil, door hoog te prijzen en ze vervolgens naar een KPN-budgetproduct te lokken (Telfort o.i.d.).

In ieder geval is deze prijsverhoging een heel duidelijk signaal naar de Pack-klanten: neem ADSL of rot op.

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v152.215 / Marstek CT002 v119 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matramurena schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:28:
[...]

To add insult to the injury:

XS4ALL webmail is momenteel zo traag als de spreekwoordelijke dikke stront door een trechter en hun UNIX-shell is er zojuist mee genokt, ik kon eerst wel inloggen, maar kreeg na lang wachten deze foutmelding:

Error making backup of attributes file. Filesystem full?

Kortom, wegwezen daar. Ik vermoed dat KPN van de particuliere XS4ALL-klanten af wil, door hoog te prijzen en ze vervolgens naar een KPN-budgetproduct te lokken (Telfort o.i.d.).

In ieder geval is deze prijsverhoging een heel duidelijk signaal naar de Pack-klanten: neem ADSL of rot op.
En zo is't. Ze forceren de pack klanten nu een beslissing te nemen door de prijs gewoon drastisch te veranderen.

btw: je kan een forward instellen zodra je je abbo opzegd. Deze blijft zo'n 2 maanden actief na einddatum abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:35:
btw: je kan een forward instellen zodra je je abbo opzegd. Deze blijft zo'n 2 maanden actief na einddatum abbo.
Weet ik, en anders ken ik nog een paar mensen bij unixbeheer die voor een appeltaart wel wat kunnen regelen voor me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Heb hem ook gekregen, erg triest.

Nu ben ik druk op zoek naar alternatieven, een provider waarmee ik via ssh naar hartelust kan tunnelen en het liefste ook onbeperkt KPN Hotspot maar dat laatste zal vanaf nu wel weer een utopie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-08 07:20
Ik kreeg ook zojuist de mail binnen.
Wat een idiote prijsverhoging !

xs4all was ooit het voorbeeld van een nette provider.

Blijkbaar worden ze langzamerhand opgenomen in de kpn cultuur
en wordt het hetzelfde als hetnet en tiscali etc.....

Komende maanden maar mijn emailadres gaan wijzigen,
want met zo'n toko wil je toch niets te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 19:04

Mach

[END]Avengers

Grmbl....hier ook een pack-gebruiker, maar dit wordt te gortig...houd me aanbevolen voor alternatieven.....anders moet ik straks @ziggo.nl gaan voeren....jikes.....

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde verhaal.

Medewerkster van de klantenservice wist mij te vertellen dat, er een compleet pakket met internet, tv en telefonie aan zit te komen. Waardoor de prijzen van het Pack nu omhoog gaan. :(

Schriftelijke klachten kunnen gestuurd worden naar:

XS4ALL
Advies en Escalaties
Postbus 1848
1000 BV AMSTERDAM

gr Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Mach schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:08:
Grmbl....hier ook een pack-gebruiker, maar dit wordt te gortig...houd me aanbevolen voor alternatieven.....anders moet ik straks @ziggo.nl gaan voeren....jikes.....
Nou volgens mij is 't enige alternatief dat wat hierboven al staat: een eigen domein gebruiken. Ik zit op dit moment ook met Z1 Plus (of was 't Extra) bij Ziggo, maar als dat weer minder wordt zit je weer in dezelfde situatie.

Ook al komt er een XS4All abo met alles-in-één betaal je daar natuurlijk ala XS4All ook de hoofdprijs voor....

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Dus als iemand een suggestie heeft voor een goedkope/goede domein-toko hou ik me aanbevolen. :)

Overigens kreeg ik ook dit mailtje vandaag.

Geachte heer, mevrouw,

Veel mensen hebben naast hun algemene telefoonnummer een of twee gratis nummers aangemaakt in het Service Centre. Dit zijn nummers die beginnen met
085 of 087.

Hebt u een gratis telefoonnummer meer dan 6 maanden niet gebruikt, dan heffen wij dit nummer op.

Wilt u uw gratis nummer(s) graag houden? Maak er dan voor 1 april 2010 gebruik van. Dit doet u door te bellen naar, of met het nummer.

Het betreft uw gratis nummer(s):
087******

Hebt u vragen?

Kijk op www.xs4all.nl/gratisnummers voor de meest gestelde vragen of neem contact met ons op via 020 - 398 76 66. We beantwoorden uw vragen graag. Ook helpen we u graag bij het instellen van uw Bellen abonnement. Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 - 20:00 uur en in het weekend van 12:00 - 18:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Brigitte Voskuyl
Manager Klantenservice

XS4ALL Internet bv

Blijkbaar is men grote schoonmaak aan het houden per 1 april... Ik begin spontaan een hekel te krijgen aan de managers van XS4ALL.

Het kan natuurlijk ook een super 1 aprilgrap zijn van XS4ALL.
Wie weet komen ze op 1 april wel met dit mailtje: 1 April!!!! Wij hebben u zo gefucked de afgelopen weken!!! Als troost mag u gratis gebruik maken van ons nieuwe ADSL/Telefoon/TV-pakket!!! Ook omdat u al jaren trouwe klant bij ons bent :P :9 :z
wontcachme schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:14:
Hoezo een hekel? Als je het nummer niet gebruikt dan maakt het toch geen donder uit? En gebruik je hem wel dan is er geen probleem aangezien je wel minstens 1x per 6 maanden gebeld wordt.
Het gaat om het idee. Lijkt alsof (of is gewoon zo) dat er een erg commerciele wind per 1 april door XS4ALL moet. Erg vreemd allemaal. Ooit 1 van de beste providers en plotseling word alles wat enigzins extra was of goedkoop afgestoten of de nek omgedraaid. Bij de helpdesk ben ik altijd netjes geholpen en was overal een mouw aan te passen. Nu krijg je ineens mailtjes in de trend van dikke pech voor u klant, het is slikken of stikken.

Sowieso was het de laatste tijd regelmatig rommel met de mail. Webmail traag of slecht bereikbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-02-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:09

wontcachme

You catch me? No you wont

Hoezo een hekel? Als je het nummer niet gebruikt dan maakt het toch geen donder uit? En gebruik je hem wel dan is er geen probleem aangezien je wel minstens 1x per 6 maanden gebeld wordt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 31-07 19:17
ManiacsHouse schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:11:
Wie weet komen ze op 1 april wel met dit mailtje: 1 April!!!! Wij hebben u zo gefucked de afgelopen weken!!! Als troost mag u gratis gebruik maken van ons nieuwe ADSL/Telefoon/TV-pakket!!! Ook omdat u al jaren trouwe klant bij ons bent :P :9 :z
Dat zou grappig zijn maar dan ben ik wel weg. Ik ben echt boos. Een tientje per maand alleen om mijn ouwe mailadres te houden, dat ging nog, maar 15 euro wordt me te veel. Dat scheelt toch 180 euro op jaarbasis. Alleen een hoop werk om dat overal te gaan veranderen...
Megamind schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:07:
Wat je kan doen is iemand vinden met een xs4all abo, die kan dan een email alias maken met jou email adres en laten forwarden naar een ander adres ;)
Kan, maar daarvoor ben je wel eerst je emailadres een tijd kwijt (na opzegging tijd wachten tot adres beschikbaar komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 21:07
torp schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:37:
[...]

Dat zou grappig zijn maar dan ben ik wel weg. Ik ben echt boos. Een tientje per maand alleen om mijn ouwe mailadres te houden, dat ging nog, maar 15 euro wordt me te veel. Dat scheelt toch 180 euro op jaarbasis. Alleen een hoop werk om dat overal te gaan veranderen...

[...]

Kan, maar daarvoor ben je wel eerst je emailadres een tijd kwijt (na opzegging tijd wachten tot adres beschikbaar komt).
De helpdesk kan er voor zorgen dat het adres weer vrijgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 15:39

GerkeP

Vragen mag altijd........

De dikke KPN graaiers hebben nu inderdaad hun invloed gebruikt om ook te gaan graaien bij de xs4all abonnees.

Na 16 jaar xs4all krijg je dit, we willen de klanten kwijt, lijkt het.

Ik ben vandaag maar begonnen met het migreren van de laatste dingetjes

15 euro voor shelltoegang en een mailadres is absurd.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-08 13:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ga mijn Pack ook maar opzeggen dan. Vroeger kon je ook nog inbellen op de voip nummers dat gaat ook niet meer. Newsserver wordt gelimiteerd en ipv6 tunnels kunnen ook niet van buiten XS4All ip space worden gemaakt. Ook uit een stukje idealisme was ik nog bij XS4All maar dit is echt achterlijk duur aan het worden. Vroeger was het inbelabbo bij XS4All 30 gulden als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Laatst online: 06-07 14:46

Twarp

just grin...

Toen ik bij Demon zat was alles oke, toen ik opzegde wilde XS4ALL daar niets van weten :S

Alles is nu oke overigens, lekkere stunt van ze overigens. Net als die snelheidsverlaging die ze de Demon gebruikers destijds aandeden ...

Nou ja we zullen wel zien.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

WTF! Lang geleden dat ik iets op Tweakers gepost heb, maar dit is echt te gek! Ik krijg dus net dezelfde brief binnen.

Ik ben van demon.nl lid geweest. Demon is overgenomen door XS4All. Door XS4All ben ik gedwongen om naar het XS4All netwerk over te gaan. XS4All is door KPN overgenomen. Door KPN ben ik gedwongen naar KPNPlanet over te gaan.

Ik voelde me al genaaid omdat ik 9,95 moest betalen voor het behouden van mijn oude zooi terwijl het niet mijn keus was om over te stappen. Maar nu het zo effe 15 euro wordt helemaal!

Ik heb een retepv.demon.nl subdomein. Daar heb ik een catch-all adres voor mijn e-mail ([whatever]@retepv.demon.nl]. Ik heb de afgelopen jaren voor van alles en nog wat verschillende e-mail adressen opgegeven. Als ik niet meer betaal, dan loop ik kans dat kwijt te raken.

Je kan je wel voorstellen hoe blij ik net deze actie ben... WTF! Denk ik bij XS4All goed te zitten, flikken ze me dit!

Onder druk gezet door mijn 'dealer' als de eerste de beste junk.

[ Voor 4% gewijzigd door RetepV op 24-02-2010 21:02 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Als ik dit pack opzeg, ben ik dan ook mijn retepv.demon.nl subdomein kwijt, inclusief al die e-mail adressen?

En welke investeringen zijn dat dan eigenlijk wel niet?

[ Voor 39% gewijzigd door RetepV op 24-02-2010 20:48 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Ben benieuwd of ze in maart ook nog 1ste zijn in de Providermonitor... http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&id=1080&msect=nieuws
Misschien maar eens massaal een mailtje sturen aan de Consumentenbond.
Mmmm dat zijn dus ook al geldbeluste honden, je kunt niks op die site tenzij je lid bent.

[ Voor 17% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-02-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Laatst online: 08-08 00:38

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Ben al meer dan 9 jaar lid van een club waar Idealen, kwaliteit, stabiliteit en zekerheid hoog in het vaandel stond. Maar wat mij betreft begon het afzakken al een paar jaar geleden door alleen maar leuke dingen te doen voor nieuwe abo's en de trouwe achterban steeds meer in de kou te laten staan. Snelheids verhogingen werden zeer beperkt doorgevoerd, aan alle kanten werden ze ingehaald door conculega's die tegen de helft van de prijs het viervoudigde beloofden (en weliswaar maar uiteindelijk het tweevoudige leverde, maar het bleef significant meer) en zo meer. Draadloos modem werdt al snel geleverd; maar alleen aan nieuwe klanten. Ja je kon als trouwe klant hem wel krijgen; maar je moest dan wel even bijtekenen voor een nog duurder abo.

Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en overgestapt. Gewoon puur uit kosten-punt. 45 euro voor een 6Mbit Abo was gewoon too much. Nu een Alice lijntje met 13Mbit voor 3 tientjes met daarbij ook nog (enigszins) gratis bellen binnen NL. Dus Pack was de enige methode voor het behouden van m'n mailadres. Vond het toen al duur voor een email-only abo (Shell-access hoefde ik niet, de particuliere hosting stelde toch al niets voor, VOIP redt het lange na niet bij BBNED's VOATM, en NEWS werd geknepen tot 256kbit)

Maar nu is de maat vol. 50% verhoging voor een dienst die nauwelijks brood vreet en er dan niets voor terug doen: ik heb het gehad. Bah! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:05:
Krijg vandaag het erg leuke bericht van XS4ALL. Zij willen blijkbaar van hun klanten af.
Lijkt me niet dat ze dat ze nou zo graag van Pack-klanten afwillen, maar meer een manier om het voor bestaande ADSL-klanten onaantrekkelijker te maken om te vertrekken.
Situatie hier: ADSL-lite voor €39.95/maand (Basic is hier niet leverbaar). Ik kan nu zonder direct mijn email-adressen kwijt te raken overstappen naar bv Telfort 20Mb (€24.95/maand), maandbedrag wordt dan met Pack €24,95+9,95=€34.90/maand, dus €5.05/maand besparing.
Met de nieuwe prijs voor Pack is die besparing helemaal weg, dus er is geen korte-termijn voordeel meer bij overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik begrijp XS4all ook niet, ze zijn al niet goedkoop en dan ook nog prijsverhogingen. Ik heb het idee dat XS4all al zoveel klanten kwijt zijn geraakt dat ze wel moeten verhogen.. Het einde van XS4all?

Ik bel via xs4all en kreeg deze mail:
Geachte heer, mevrouw,

De prijzen van Bellen van XS4ALL gaan stijgen. Investeringen waarmee wij
onze dienstverlening verder verbeteren, verwerken wij deels in de
productprijzen. Toch blijven onze diensten in de markt nog steeds scherp
geprijsd.

Dit betekent voor u dat de kosten voor telefoongesprekken naar vaste nummers
in Nederland per 1 juni 2010 stijgen van EUR 0,02 naar EUR 0,03 (incl. btw)
per minuut.

Van 2 naar 3 cent klinkt als peanuts, maar dit is ook gewoon 50 procent verhoging..
Ik hou het erop dat XS4all in paniek is. Werkt bij mij tegendraads, ik ga binnenkort overstappen...

Edit: Ik sta gelinkt vanaf de frontpage, dus maar even de tikfouten eruit gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door [Roland] op 25-02-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat een sneu verhaal dit zeg...ze willen idd blijkbaar van hun pack klanten af.

Ik ga de komende weken alle accounts online proberen over te zetten naar mijn domein mail en dan pack opzeggen.

Ben sowieso wel benieuwd hoeveel klanten ze nog hebben, want volgens mij gaan daar maandelijks heel veel mensen weg vanwege de hoge prijzen en slechte service..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Hier een link met diverse formulieren waar je een klacht kunt neerleggen. http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/

Welgeteld hebben we inmiddels 3 dingen waar XS4ALL plotseling de draad kwijt is. Pack word duurder. Telefonie word duurder. Voip-nummers worden opgeheven als je ze niet gebruikt. Grote schoonmaak en extra omzet genereren dus...
En als ik dit topic lees word xs4all gewoon een ordinaire provider zoals ieder ander.

R.I.P. good old XS4ALL... :X :? 8)7 }:O

[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-02-2010 10:10 ]

• sverzijl
asmi schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:29:
[...]

Lijkt me niet dat ze dat ze nou zo graag van Pack-klanten afwillen, maar meer een manier om het voor bestaande ADSL-klanten onaantrekkelijker te maken om te vertrekken.
Dan hadden de prijs voor alleen nieuwe Pack klanten omhoog kunnen doen. Of bestaande klanten een korting geven (zoiets deden ze vroeger ook met de ADSL abonnementen)
De prijzen van Bellen van XS4ALL gaan stijgen. Investeringen waarmee wij
onze dienstverlening verder verbeteren, verwerken wij deels in de
productprijzen. Toch blijven onze diensten in de markt nog steeds scherp
geprijsd.
scherp geprijsd ??? onder welke steen denken ze dat wij leven :?

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 25-02-2010 06:23 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Scherp geprijsd betekent bij XS4All dat je er voor moet bloeden.

• BamSlam_
  • Niet online
De laatste stuiptrekking van een provider die steeds meer klanten hard ziet weglopen? Ik was al over van XS4ALL ADSL naar Ziggo All-in-one. Had Pack nog even aangehouden vanwege wat emailadressen, maar Pack gaat er nu dus ook zsm uit. Bye bye XS4ALL, na 14 jaar. :w

• GerkeP

GerkeP

BamSlam_ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:07:
De laatste stuiptrekking van een provider die steeds meer klanten hard ziet weglopen? Ik was al over van XS4ALL ADSL naar Ziggo All-in-one. Had Pack nog even aangehouden vanwege wat emailadressen, maar Pack gaat er nu dus ook zsm uit. Bye bye XS4ALL, na 14 jaar. :w
Zojuist de boel ook maar opgezegd.
Vriendelijke dame aan de lijn, die alleen maar intern kon mailen, dus mij niet zelf kon bevestigen, sprak ook gebrekkig Nederlands, allemaal niet zo erg, maar volgens mij wordt er op het callcenter van xs4all ook al bezuinigd.

Is KPN met een laatste poging bezig om positieve cijfertjes te halen door xs4all te misbruiken? Gaat de boel daar straks omvallen?

Als de oprichters van xs4all dit hadden geweten, krabben ze zich waarschijnlijk nog wel eens achter het oor.

GerkeP

• sverzijl
Zo, net even een domeintje geregistreerd en gelinked aan Google Apps. Bye bye XS4ALL vanaf april.
Nu alleen nog alle bestaande accounts op tig sites gaan omzetten :(

• ManiacsHouse
  • Nu online
Ze zijn wel snel met de reactie op mijn klacht via het klachtenformulier.

Geachte heer,mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Helaas heeft de investering in en ontwikkeling van deze dienst geleidt tot een
prijsverhoging en kunnen wij deze niet meer voor dezelfde prijs aanbieden. Indien u
niet akkoord gaat heeft u tot 30 dagen na ontvangst van de email de tijd om op te
zeggen.

Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,
knip

XS4ALL Internet bv

Internet: www.xs4all.nl
Telefoon: 020-3987666

Standaardbriefje met tussen de regels 'beste klant u heeft pech, toedeledokie'. Hahaha wat een lulverhaal, nu zegt men dat investering en ontwikkeling van deze dienst (Pack dus) heeft geleidt tot een prijsverhoging. Welke ontwikkeling/investering?

[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 25-02-2011 10:39 ]

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 11:15
Nakebod schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:23:
Wat zou een "pack" klant voor xs4all nu echt kosten?
Een beetje offtopic maar ik wilde hier graag even op antwoorden:
Met 3 betalende klanten per maand (45.-) huur je een server met 40gb ruimte en 400Gb traffic incl backup service ed. 80 klanten op die machine en hij is vol (is toch zo'n 1155,- winst per server per maand) imho een belachelijke prijsstelling.

I said I'd be back...

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Hmja - hier ook hetzelfde verhaal :(
Alleen gebruik ij mijn xs4all adres werkelijk voor alles dus dat wordt nogal moeilijk met overzetten :-/ :(
En zijn er ueberhaupt nog andere providers die shell-toegang & mail (IMAP,SMTP,POP) aanbieden?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn verhaaltje van de frontpage:
Ik ben ook overgestapt naar kabel, ADSL haalt gewoon hier amper de helft van de mogelijke snelheid, maar toch de pack behouden vanwege mijn email. (dat zelfs nog terug gaat naar de vorige provider, Cistron, die overnomen is door XS4all).

15 euro in de maand, hotspot, mailbox, imap, is het het nog wel waard? Vroeger zeker, via de webapp VoiP bellen overal in de wereld (kost bijna niets), hotspots voor wat internet (maarja, heb nu een flat-free data abbo), 500MB website.. tja, leuk maar niet nodig. Virus en spamfilter werken erg goed moet ik zeggen, gecombineerd met een 'trash' account (niet extern zichtbaar, enkel intern voor 'twijfel' mailtjes te dumpen). Geen rare blokkades op SMTP, authenticated ontvangst en verzenden (ook vanaf niet xs4all IP adressen), het is wel allemaal heel handig.

Eerlijk twijfel ik enorm, maar het zal mij weken, mischien wel maanden kosten, alle accounts, alle gegevens, alles om te gaan zetten naar een nieuw mailadres, en nog eens een soortgelijke mail-provider vinden (naast het probleem dat sommige dingen niet eens om te zetten zijn). Daarnaast nog Voip alternatief vinden, tegen de 10-15k mailtjes overzetten.

Mijn kritieke punt is nog wel het moment dat ze ook het Cistron adres niet meer ondersteunen, dus ergens ben ik wel genoodzaakt om de overstap te moeten gaan maken.

Dus ja, 15/maand en geen zorgen, of de komende tijd druk bezig zijn met alles omzetten (snelle gok, 80-100 accounts, contact-email en logins) en dan nog de zoektoch naar een respectabel alternatief. (waaronder dus ook auth SMTP verzending - want vertrouwen op de Caiway mailservice.. no freaking way). Daarnaast nog mijn domein, de koppeling onderling van eigen mail, domein mail en DNS entries, dat zit daar toch erg netjes in elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 25-02-2010 12:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
@SynergyX: mijn verhaal dus maar dan breed uitgemeten ... ;-)

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:17
Erg jammer.
Ben ooit begonnen bij Demon, dat is toen overgenomen door XS4ALL. Heb altijd dit pack gehouden omdat ik mijn e-mail adres niet wil wijzigen, heb nu zo'n 12 jaar hetzelfde e-mail adres.

Vond 10 EUR /maand al veel om alleen een mail adres te behouden, maar 15 EURO...
Zelf heb ik de Inbel, VOIP & Security' mogelijkheden niet nodig. Alleen webspace & e-mail.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inderdaad, nu lijken ze het soort van af te gaan dwingen, ze kunnen dus nog een stap verder door alle overgenomen provider-emails stop te zetten (demon, cistron, HCC).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• matramurena
Ik las net in news://xs4all.general dat de mededeling van de prijsverhoging in strijd met de wet is.

Volgens informatie die ik hier lees: http://www.iusmentis.com/...ijkecommunicatie-reclame/
moet zakelijke communicatie aan enkele eisen voldoen. Het mailtje van XS4ALL was alleen maar ondertekend door de naam van de marketing manager en heeft dus geen officieel karakter. De bedrijfsgegevens (naam, woonplaats, KvK-nummer) missen.

Verder vermeldt hun site nog steeds 9,95 als prijs voor het Pack-abonnement:
http://www.xs4all.nl/klant/service/pack/bestellen.php
Geen woord over de prijsverhoging op de XS4ALL site zelf.

Op Webwereld staat meer toelichting: Xs4All vehoogt [sic!] prijs Pack-abonnement drastisch. Ze willen inderdaad van Pack af, het levert te weinig op.

[ Voor 4% gewijzigd door matramurena op 25-02-2010 14:30 . Reden: verwees naar comments op het artikel i.p.v. het artikel zelf ]

Verwijderd

Prijsverhogingen XS4all

Ik ben al en tijd bezig om andere emailadressen in gebruik te nemen en te kijken hoe ik met de minste problemen kan overstappen, weg van Xs4all. De prijs/kwaliteitsverhouding klopt al lang niet meer. En de arrogantie waarmee ze met hun klanten omgaan vind ik absoluut miet passen met wat ze in de markering uit proberen te dragen. :'(

• -SpaceMaker-
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

Niet zo handig, vanwege verhuizingen heb ik mijn xs4all adsl lijntje moeten opzeggen, maar heb toen het pack abonn genomen om mijn email adressen te kunnen blijven houden, omdat ik deze al ongeveer 10jr gebruik.

Nu gaan ze ineens de prijsen verhogen van dat pack?
Ik had de afgelopen 2 a 3 jaar ook al het idee dat de kwaliteit van hun dienstverlening en service achteruit ging. Zal zwaar gaan overwegen, om op mijn nieuwe adres niet een andere ISP te nemen en xs4all na jaren, vaarwel te moeten zeggen :'(

[ Voor 4% gewijzigd door -SpaceMaker- op 25-02-2010 14:43 ]

-Think Progressive-

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

matramurena schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:29:
Op Webwereld staat meer toelichting: Xs4All vehoogt [sic!] prijs Pack-abonnement drastisch. Ze willen inderdaad van Pack af, het levert te weinig op.
Of ze halen extra kostendrukking op hun veelgebruikte services door de prijs op zulk 'sterk afhankelijke' diensten te verhogen.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 12-08 08:32

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:35:
[...]

En zo is't. Ze forceren de pack klanten nu een beslissing te nemen door de prijs gewoon drastisch te veranderen.

Handig, maar kan ik dus net niet, ik kom bij demon vandaan en kan alleen op de beheerdersaccount een forward instellen, op het bijaccount wat ik dus wel actief gebruik, kan het weer niet.

[edit]Maar goed, weer opzoek naar een betrouwbare email hoster voor weinig, geen zin in zelf een mailserver te draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-02-2010 16:43 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• sverzijl
MeNTaL_TO schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:19:
[...]
Handig, maar kan ik dus net niet, ik kom bij demon vandaan en kan alleen op de beheerdersaccount een forward instellen, op het bijaccount wat ik dus wel actief gebruik, kan het weer niet.
En het 2e account/mailbox wissen en opvoeren als alias van het hoofdaccount (en die vervolgens laten forwarden)? Dat zou moeten werken (maar waarschijnlijk wel een dagje niet bereikbaar ofzo).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk dat hij bedoelt, voorbeeld:

orgineel: jantje@demon.nl
nieuw: jantje01@xs4all.nl

Forward van mail gericht naar @demon.nl kan je niet zelf wijzigen, enkel de forward voor @xs4all.nl.

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 10:32

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

kunnen ze geen pack lite maken? ...kale e-mail en dan geen kpn hotspot, mcafee, voip,etc,etc. zou elke provider moeten aanbieden bij wet...porteren gaat moeilijk blijkbaar maar je zou wel je recht op een mailadres moeten krijgen. een soort digitale grondwet...of een mailadres gekoppeld aan je digi-d of zoiets dergelijks

[ Voor 6% gewijzigd door Zuluman op 25-02-2010 18:57 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 18:53

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

sverzijl schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:31:
Zo, net even een domeintje geregistreerd en gelinked aan Google Apps. Bye bye XS4ALL vanaf april.
Nu alleen nog alle bestaande accounts op tig sites gaan omzetten :(
Microsoft biedt een vergelijkbare dienst genaamd Custom Domains.

Wel balen, heb echt zowat alles op mijn xs4all.nl account hangen. Ik zou ook pro een emailonly abo zijn.
McAfee, VOIP, Webspace gebruik ik allemaal niet !

[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 25-02-2010 22:08 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
En wat heeft dat met dit topic te maken? Juist, niets.

[ Voor 88% gewijzigd door IEF op 28-02-2010 22:38 . Reden: Offtopic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar dit is gewoon keiharde spam, en bovendien volledig offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door IEF op 28-02-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:04
Seven_PRX schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:05:
Erg jammer.
Ben ooit begonnen bij Demon, dat is toen overgenomen door XS4ALL. Heb altijd dit pack gehouden omdat ik mijn e-mail adres niet wil wijzigen, heb nu zo'n 12 jaar hetzelfde e-mail adres.

Vond 10 EUR /maand al veel om alleen een mail adres te behouden, maar 15 EURO...
Zelf heb ik de Inbel, VOIP & Security' mogelijkheden niet nodig. Alleen webspace & e-mail.
Same here ook in '98 bij Demon begonnen met een inbel abbo en nu dus een pack van XS4all.
Ik gebruik allen de (demon) mail en spamfilter, verder niets. E15 is dan echt te veel. BIj de verhoging naar E10 wilde ik er eigenlijk al uitstappen (maar ja zo'n gedoe he :Y) )
Nu ga ik er zeker uit als ze niet met een betaalbaar alternatief komen. In elk geval even een mail gestuurd naar XS4all klachten loket.
Als iedereen dat doet hoop ik dat ze met een soort pack-lite komen met alleen email. Anders is het echt :w

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ze zijn lekker bezig.... Flatfee gaat ook omhoog van 12,50 naar 15,00 per maand.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

DDS klinkt wel als een goede optie inderdaad. Wil wel graag een serieuze mailprovider houden zonder gezeur. 30 Euro per jaar vind ik heel schappelijk TBH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:10:
Zijn er hier mensen die interesse hebben in IMAP(s) (dovecot, net als xs4all), POP(s), SMTP(s), squirrelmail-webmail en een hoop webspace en bandbreedte, eventueel zelfs een shell-account, kortom een zelf beheerde server (debain x64 op SSD), en die deze service gedeeld willen opzetten?
Ik wil gratis het server-beheer doen, anderen mogen de te gebruiken domeinnaam kiezen,
maar als we met bijv. 30 users van deze server gebruik maken hoeft dat niet meer te kosten dan 4 euro netto per maand.

En laat me je vertellen dat het ueber-secure zal zijn, en ueber-betrouwbaar, en sneller dan hoe het via xs4all draait (kortere ping-pong, minder drukke server).
Het nadeel van dit soort constructies zoals jij ze wil aanbieden is enerzijds veiligheid van data (backups) en veiligheid door procedures. Met dat laatste bedoel ik dat ik ook de garantie moet krijgen dat je als systeem-beheerder niet m'n mail gaat snuffelen (mutt -f /var/vmail/blabla bijv). Bij organisatie als xs4all of Gmail heb ik daar meer vertrouwen in.

M'n primaire mail zou daarom ik niet zo snel op een "hobby" server plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Nico Klus schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:15:
[...]

Same here ook in '98 bij Demon begonnen met een inbel abbo en nu dus een pack van XS4all.
Ik gebruik allen de (demon) mail en spamfilter, verder niets. E15 is dan echt te veel. BIj de verhoging naar E10 wilde ik er eigenlijk al uitstappen (maar ja zo'n gedoe he :Y) )
Nu ga ik er zeker uit als ze niet met een betaalbaar alternatief komen. In elk geval even een mail gestuurd naar XS4all klachten loket.
Als iedereen dat doet hoop ik dat ze met een soort pack-lite komen met alleen email. Anders is het echt :w
Hier ook zo, al ben ik begonnen met Demon ADSL ;)
Ga dat klachtenformulier ook invullen, want dit slaat natuurlijk he-le-maal nergens op :( Ben nu al mijn mail aan het migreren naar Live Custom Domains, maar ik mis mijn IMAP acces nu al... (gelukkig ondersteunt zowel Poppeeper als Outlook 2007 gewoon Windows live mail matoch...)

Overigens staat het opzegformulier hier, de knakker die ik aan de lijn kreeg zei ook nog even dat ik schriftelijk op moest zeggen.... |:(

Update, klacht is ingediend:
Tot mijn verbazing kreeg ik uw mail dat u het (al ERG dure) abonnement PACK een prijsverhoging van meer dan 50% geeft per 1-4-2010. Ik vind het zeer kwalijk dat ik als klant (sinds 2003 !) letterlijk weggepest wordt. Ik gebruik zelf puur het mailverhaal en voor 180 euro per jaar heb ik zo'n beetje een eigen VPS ! Ik snap niet dat jullie niet een apart 'mail abo' aanbieden voor een euro of 5 (lijkt me meer dan billijk voor 5 mailboxen a 1 GB). Ik ben mijn opzegbrief al aan het schrijven, want als u op een dergelijke onfatsoenlijke manier omgaat met uw (trouwe !) klanten dan is het 'service en fatsoenlijkheids'devies van xs4all definitief te grave gedragen.

Tenslotte; een dergelijke wijziging per MAIL versturen is natuurlijk sowieso een godspe !

[ Voor 21% gewijzigd door Tomba op 26-02-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk echt dat ze zich enorm vergist hebben in de gevolgen hiervan. Als ik dit topic zo bekijk vertrekt iedereen en is niemand nu geneigd opeens volledig over te stappen op XS4All. Dat 10tje per maand moet natuurlijk gewoon kostendekkend zijn geweest. Als ze het er de afgelopen voor dat geld konden doen is het nu echt niet een keer 50% duurder geworden. De IT is altijd zo geweest dat iets wat hetzelfde blijft minder gaat kosten er is niet opeens schaarste ofzo wat een prijsopdrijvend effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

TrailBlazer schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:08:
Ik denk echt dat ze zich enorm vergist hebben in de gevolgen hiervan. Als ik dit topic zo bekijk vertrekt iedereen en is niemand nu geneigd opeens volledig over te stappen op XS4All. Dat 10tje per maand moet natuurlijk gewoon kostendekkend zijn geweest. Als ze het er de afgelopen voor dat geld konden doen is het nu echt niet een keer 50% duurder geworden. De IT is altijd zo geweest dat iets wat hetzelfde blijft minder gaat kosten er is niet opeens schaarste ofzo wat een prijsopdrijvend effect heeft.
Ik heb eerder het idee dat het doel was om iedereen weg te jagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ookal ben ik geen Pack klant, maar mede door deze verhoging van Pack ben ik weer eens gaan nadenken om over te stappen. En tot de conclusie gekomen dat het financieel gewoon stom is om bij xs4all te blijven. Hierdoor ben ik straks met een totaalpakket van UPC zo een 30 euro per maand goedkoper uit dan nu.
De extra's van xs4all gebruik ik nagenoeg niet, webspace kan ik missen, e-mail kan ik missen (Eigen domein), hooguit newszilla die ik af en toe gebruik, maar zelfs met een los usenet abonnement ben ik een stuk goedkoper uit.
Enige wat ik ga "missen" is mijn mooie 0878700700 voip nummer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 31-07 19:17
Tomba schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:47:
Ik heb eerder het idee dat het doel was om iedereen weg te jagen...
Ik weet niet. Dan hadden ze er beter meteen 100% bovenop kunnen zetten om het kostendekkend te houden.
Een deel van de mensen zal het voor lief nemen, of het vertrek nog enkele maanden uitstellen. Maar als het grootste deel al is vertrokken, zal ook die €15 niet meer genoeg zijn.

Stel dat 5000 mensen Pack hebben: dat levert €50000 per maand op.
Als ze na deze actie nog een kwart overhouden hebben ze nog maar €18750 voor vrijwel dezelfde infrastructuur en een hoop ex-klanten die nooit meer terug willen. Dus ik zie niet wat ze daarmee opschieten.

[ Voor 6% gewijzigd door torp op 26-02-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het is ook niet dat die Pack infrastructuur enkel draait voor de Pack klanten. Iedere XS4All ABbo heeft het dus het is geen speciale omgeving ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

torp schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:12:
Stel dat 5000 mensen Pack hebben: dat levert €50000 per maand op.
Als ze na deze actie nog een kwart overhouden hebben ze nog maar €18750 voor vrijwel dezelfde infrastructuur en een hoop ex-klanten die nooit meer terug willen. Dus ik zie niet wat ze daarmee opschieten.
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, je kan hoog en laag springen, wat ze in het totaalpakket aanbieden werkt wel altijd goed. Immers, je bent (imho) veiliger bij een provider om je email onder te brengen dan bij een hosting-toko, waar je nooit weet of die er over 5 jaar nog is (principe worden providers simpel overgenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor mij is deze verhoging bijna een verhoging van 200%! Ik heb 3 voip nummers, betaal nu dus 9,95 + 1,50 = 11,45, dat gaat dus 15,- + 5,- = 20,- worden. Het enige dat ik dus gebruik is voip + mail. € 20,- totaal word me dus te gortig daarvoor.

Wat ik me afvraag, mag dit zomaar wettelijk gezien op deze korte termijn? Ik zit er erg aan te denken om mijn rechtsbijstandsverzekering te raadplegen hiervoor. Maar ben bang dat ze er geen (hele) zaak van gaan maken en me als het mee zit een jaar een goedkoper abo aanbieden/vergoeden :(

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 26-02-2010 11:29 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
ManiacsHouse schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:12:
[...]

Daar gaat het niet eens om, aangezien ik al langer als 1 jaar klant ben. Dus mag sowieso opzeggen.
Ik gebruik dit mail-adres (en meerdere op dezelfde account) al jaren.
Hebben ze geen email only account zoals bij planet ?
Hier betaal ik 2,95 per maand voor.
Dit kon ik alleen krijgen via telefonische aanmelding.
Misschien lukt het ook bij xs4all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smesjz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:00:
[...]
Het nadeel van dit soort constructies zoals jij ze wil aanbieden is enerzijds veiligheid van data (backups) en veiligheid door procedures. Met dat laatste bedoel ik dat ik ook de garantie moet krijgen dat je als systeem-beheerder niet m'n mail gaat snuffelen (mutt -f /var/vmail/blabla bijv). Bij organisatie als xs4all of Gmail heb ik daar meer vertrouwen in.

M'n primaire mail zou daarom ik niet zo snel op een "hobby" server plaatsen.
Dit is net zo min hobby als de servers die dds gebruikt. Daar kijkt diegene met root-toegang evenzoveel naar je mail als elders, net als bij xs4all en welke andere ISP ook. Gmail zou ik al helemaal niet vertrouwen wat dat betreft, maar dat moet je zelf weten.
Mijn ervaring is juist dat je datgene wat jij 'hobby' servers noemt veel meer kunt vertrouwen omdat je weet wie wat doet, en je de mensen kunt aanspreken op wat ze (mogelijk fout) doen, maar wie ben ik. Ik beheer er een stuk of 6 op het moment. Heb niet alleen geen tijd om me te interesseren in andermans mail, ik voel er helemaal geen behoefte toe.
Backups horen er gewoon bij en gaan secure via http://ccrypt.sourceforge.net/ de lijn over naar bijv. Denemarken of Parijs. Of desgewenst naar ergens in Azie, maar dan niet vaker dan 1 keer per maand alles, anders trek je teveel lijnen dicht, en dat vinden gebruikers niet zo fijn.

Het is maar een idee. Als er interesse voor is, dan merk ik dat wel. Ik heb zelf geen probleem, ik switch gewoon de mail naar een eigen server (gebruikte Pack er gewoon naast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:24:
[...]

Kijk eens bij DDS, daar kost het je 3,50 euro per maand, als je het afkoopt voor 3 jaar zelfs maar 1,99 per maand.

Prima van je gedacht, maar waarom het wiel dan opnieuw uitvinden ;)
Omdat ik meer voor mail nodig heb dan 3 GB. Omdat ik de beheerder(s) niet ken en niet vertrouw met mijn persoonlijke email. Omdat ik niet echt zit te wachten op bewaarplicht-invasie van mijn verkeersgegevens, qua mail en dergelijke. Omdat ik de server ook meteen als proxy kan inzetten (bijv. voor veilig anoniem surfen e.d.). De lijst is eindeloos groot. Voordelen van een eigen server zijn meer waard dan ik ervoor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:05:
[...]
Omdat ik meer voor mail nodig heb dan 3 GB. Omdat ik de beheerder(s) niet ken en niet vertrouw met mijn persoonlijke email. Omdat ik niet echt zit te wachten op bewaarplicht-invasie van mijn verkeersgegevens, qua mail en dergelijke. Omdat ik de server ook meteen als proxy kan inzetten (bijv. voor veilig anoniem surfen e.d.). De lijst is eindeloos groot. Voordelen van een eigen server zijn meer waard dan ik ervoor betaal.
Dat is je goed recht.
Ik associeer striem met een zeker Julius T, dat is iemand met wie ik het meestal niet eens ben, en waarschijnlijk de laatste aan wie ik iets zou toevertrouwen.

Veel succes

PS Waar heb je in godesnaam 3GB aan mailopslag voor nodig?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 19:04

Mach

[END]Avengers

TrailBlazer schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:42:
DDS klinkt wel als een goede optie inderdaad. Wil wel graag een serieuze mailprovider houden zonder gezeur. 30 Euro per jaar vind ik heel schappelijk TBH
Ben ik ook naar aan het kijken......eigen domein wellicht en dan een paar extra pop-accounts. Volgens mij moeten de kosten dan niet meer dan 30 euro per jaar bedragen, hetgeen mij dan tov Pack nog eens 90 euro bespaart :D

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Lees nu op Webwereld:
Het Pack-abonnement wordt niet meer los verkocht en wordt alleen nog gebruikt door bestaande abonnees
Dus toch een 'ontmoedigingsbeleid'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:11:
Het gaat om het idee. Lijkt alsof (of is gewoon zo) dat er een erg commerciele wind per 1 april door XS4ALL moet. Erg vreemd allemaal. Ooit 1 van de beste providers en plotseling word alles wat enigzins extra was of goedkoop afgestoten of de nek omgedraaid. Bij de helpdesk ben ik altijd netjes geholpen en was overal een mouw aan te passen. Nu krijg je ineens mailtjes in de trend van dikke pech voor u klant, het is slikken of stikken.
Wellicht kunnen ze het technisch niet meer aan (gezien de traagheid en andere klachten). Ik had al heel lang de indruk dat er geregeerd wordt door managers zonder inhoudelijke kennis (waarbij klachten beantwoord worden door voorlichters zonder inhoudelijke kennis).

De commerciele wind waait niet pas vanaf 1 april, maar waait al jaren. Toen andere providers met vergelijkbare of betere service hun product voor de helft van de prijs konden leveren, bleef XS4ALL gewoon op de oude prijs hangen. Dit hebben ze tot op de dag van vandaag volgehouden. Ook toen de dienstverlening werd afgebroken en gebureaucratiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik lees net dat ook colocating royaal verhoogd gaat worden ivm gestegen stroomprijzen.

Xs4all = sterfhuisconstructie van KPN ?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Loveparade schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:23:
Xs4all = sterfhuisconstructie van KPN ?
Ik denk van niet. Nagenoeg elke provider verhoogt de prijzen eens in de zoveel jaar. Bij xs4all is dat moment nu aangebroken. En de stroomprijs is idd omhoog gegaan in de afgelopen jaren, waar geen prijsverhoging is geweest bij XS4ALL.

En wat ik vermoed is dat ze extra geld nodig hebben ivm de overstap binnenkort naar vdsl. Dat zal ook wel niet goedkoop worden, dus gaan ze extra geld innen bij minder populaire producten.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

wontcachme schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:36:
[...]

Ik denk van niet. Nagenoeg elke provider verhoogt de prijzen eens in de zoveel jaar. Bij xs4all is dat moment nu aangebroken. En de stroomprijs is idd omhoog gegaan in de afgelopen jaren, waar geen prijsverhoging is geweest bij XS4ALL.

En wat ik vermoed is dat ze extra geld nodig hebben ivm de overstap binnenkort naar vdsl. Dat zal ook wel niet goedkoop worden, dus gaan ze extra geld innen bij minder populaire producten.
VDSL komt er niet toch, dat was alweer achterhaald toch?

Nee hoor, ze zijn echt klanten aan het wegjagen, gewoon KPN die een veel te vette vinger in de pap heeft.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Loveparade schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:43:
[...]

VDSL komt er niet toch, dat was alweer achterhaald toch?

Nee hoor, ze zijn echt klanten aan het wegjagen, gewoon KPN die een veel te vette vinger in de pap heeft.
Juist wel vdsl. Adsl2+ stopt kpn mee met uitrollen. En natuurlijk ook de tv abbos dat ze gaan doen

En kpn heeft idd veel invloed. Het zou kunnen dat ze proberen xs4all terug te brengen tot de core, namelijk all in one pakketten en geen losse pakkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

stroomverbuik lijkt me echt geen reden om de prijs te verhogen. Ik denk dat het aantal CPUCycles per KWh echt enorm is gestegen de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energieprijzen dalen: http://statline.cbs.nl/St...20%29-l&HDR=T&STB=G1&VW=T
HDD en CPU snelheden per Watt èn per Euro zijn drastisch gestegen,
maar XS4All gaat de prijzen met 50% verhogen. Right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 10:32

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

aan alles negatiefs is iets positiefs...ik zit al mijn 2e termijn van 2 jaar voor 499 bij tweakdsl excl 10 e linehuur...was te lui om mail om te zetten...heb me even erin verdiet...blijkt tweakdsl kan je 500 mailboxen en aliassen aanmaken...ipv @xs4all.nl wordt t @tweakdsl.nl...

denk niet dat deze actie markting technisch een goed idee is van xs4all....maakt t merk xs4all minder sterk...was ook begonnen bij demon ergens begin jaren 90...maar kan er niet boos om worden..genoeg goede/betere alternatieven...tweakdsl bv :-)

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zo, Pack opgezegd. Eigenlijk viel het best nog wel mee alle email adressen om te zetten. Paar instanties die nog zo ouderwets zijn dat wijziging in email adres per post moeten worden doorgegeven |:( maar dat moet dan maar.
Daarnaast nog bij iemand met vooralsnog een XS4ALL Only abo geregeld dat ik daar nog tijdelijk m'n oude Xs4all mailbox/mailadres kan aanmaken voor de evt verdwaalde/vergeten contacten die nog wel naar @xs4all mailen. Werkt natuurlijk alleen als xs4all mijn huidige mailadres niet blokkeert voor hergebruik. Forwarden doen ze nog zo'n 2 maanden heb ik begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Gisteren mail permanent gemigreerd naar eigen IMAP server. Maandag opzeggen bij XS4ALL.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zit nog met 3 voip nummers en een aantal regelmatig gebruikte mail adressen bij XS4ALL :/. Daarnaast gebruik ik vanuit google apps ook de smtp's van xs4all, omdat anders m'n hoofd mail adres gebruikt word in de headersvanuit google apps ipv het afzendadres (sent on behalf of) (komt er op neer dat sommigen op dat hoofd mail adres reply-en, terwijl ze helemaal niet op de hoogte zouden mogen zijn van het bestaan van dat mail adres...).

Moet nu dus weer op zoek naar een andere constructie... Zucht...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:21:
Energieprijzen dalen: http://statline.cbs.nl/St...20%29-l&HDR=T&STB=G1&VW=T
HDD en CPU snelheden per Watt èn per Euro zijn drastisch gestegen,
maar XS4All gaat de prijzen met 50% verhogen. Right...
Het CBS onderzoek laat zien dat die prijzen juist stijgen. Bovendien gaat het onderzoek van CBS over huishoudelijk & kleinzakelijk en dus absoluut niet de volumes die xs4all trekt.
Zelfs al is er in Q4 een daling, over het algemeen zal electriciteit in 2009 een stuk duurder zijn dan 2008 volgens dat onderzoek.

Ongetwijfeld zal xs4all een contract hebben voor langere termijn met vaste prijs per kwh om niet te afhankelijk te zijn van schommelende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Ik gebruikte eerst de 085 voip nummers om uit te bellen, aangezien ze 2 ct ipv 3 ct bij budgetphone vragen. Sinds een maand gebruikt ik de voipbuster achtingen (justvoip).

Buiten het feit dat XS4all een vast ipadres biedt en poort 25 zelf kunt regelen, biedt voor mij XS4all geen meerwaarde meer. Het wordt weer tijd om verder te kijken.

Voor bellen wordt het Flat Fee Small abonnement 15 euro per maand 8)7 . Voor 10 euro + VAT = 12,50 kun je bij de betamax klonen onbeperkt bellen voor 120 dagen 8) . Voor 10 euro per jaar heb je een vast nummer bij budgetphone.

Kost totaal per jaar 10 + 3x 12,50 = 47,50. Bij Xs4all : 180 euri |:(

[ Voor 30% gewijzigd door zx9r_mario op 28-02-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

zx9r_mario schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:06:
Buiten het feit dat XS4all een vast ipadres biedt en poort 25 zelf kunt regelen, biedt voor mij XS4all geen meerwaarde meer. Het wordt weer tijd om verder te kijken.
Poort 25 is niet heilig meer, ik bedoel, ik heb het gisterenavond even hier thuis voorgerekend. 20 euro per maand minder, 3x zo snel internet. Mocht ik 20 euri willen uitgeven aan een vast ip/poort 25 kan ik ook wel naar Tele2 gaan. Keuze momenteel gevallen op Ziggo vanwege het maand contract.
Voor bellen wordt het Flat Fee Small abonnement 15 euro per maand 8)7 . Voor 10 euro + VAT = 12,50 kun je bij de betamax klonen onbeperkt bellen voor 120 dagen 8) . Voor 10 euro per jaar heb je een vast nummer bij budgetphone.
Sipdiscount koste me een heel mooi nummer 1 euri. Maar daar heb je dan wel een pruts helpdesk bij en je betaalt voor 0800 nummers, terwijl de rest van NL gratis is... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Skinkie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:35:
[...]

Poort 25 is niet heilig meer, ik bedoel, ik heb het gisterenavond even hier thuis voorgerekend. 20 euro per maand minder, 3x zo snel internet. Mocht ik 20 euri willen uitgeven aan een vast ip/poort 25 kan ik ook wel naar Tele2 gaan.
Voor zover ik weet, onderstaande onder voorbehoud:
Bij XS4ALL is een open poort 25 een bewust genomen beslissing. Men weet dat er abonnees zijn die dit willen en om die reden voor XS4ALL kiezen, dus bieden ze dat aan. Ik heb destijds postings op usenet gezien van XS4ALL sysadmins waar dat uit duidelijk werd.
(ik geloof dat er toen overwogen is om poort 25 default dicht te zetten, en op verzoek open - geen idee of dat ook geimplementeerd is).

Is dat bij Tele2 ook zo? Of zijn ze daar nog niet zo ver dat ze overlast willen indammen en '25' gaan dichtgooien? Garanties heb je nergens, maar ik zou er bij XS4ALL vertrouwen in hebben dat poort 25 open blijft en bij Tele2 zeker niet.

Sure, je kan altijd weer terug overstappen, maar heb je echt zin in de bijbehorende rompslomp en overstap risico's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 12-08 08:32

MeNTaL_TO

The future is not set

Krijg je ergens nog een bevestiging van het opzeggen, want ik heb nog geen brief binnen, maar ook geen email. Ik ken KPN inmiddels een beetje.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
zx9r_mario schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:06:
Sinds een maand gebruikt ik de voipbuster achtingen (justvoip).
Voor 10 euro per jaar heb je een vast nummer bij budgetphone.
Bij Justvoip kan je voor €1,- ook een 085 nr. krijgen, zonder jaarkosten ;)
Skinkie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:35:
[...] Keuze momenteel gevallen op Ziggo vanwege het maand contract.

Sipdiscount koste me een heel mooi nummer 1 euri. Maar daar heb je dan wel een pruts helpdesk bij en je betaalt voor 0800 nummers, terwijl de rest van NL gratis is... |:(
Voor die 0800 nummers kun je met de Siemens VOIP telefoons kiesregels instellen, zodat bij het uitbellen naar 0800 nr's automatisch teruggeschakelt wordt naar het "vaste" net ipv naar je SIP account. Dus als je Ziggo Alles in 1 hebt + Siemens VOIP telefoon, dan zijn de 0800 nummers voor jou ook gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb XS4ALL net via Ziggo opgezegd.

Kom ik nog wat leuks tegen; redelijk nieuwswaardig denk ik:
VoIP Out-abonnement (€1,50 per maand. Bellen naar alle nummers, betalen per gesprek)

Hadden jullie dat al gezien? Dus VoIP out is ook niet meer gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat is volgens mij al een hele tijd zo?
Volgens mij was het alleen in het begin mogelijk om een gratis voip out abbo te nemen, en alleen te betalen per minuut.

Pagina: 1 2 Laatste