[XS4ALL] Prijsverhoging Pack-abonnement

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 10:32

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

kunnen ze geen pack lite maken? ...kale e-mail en dan geen kpn hotspot, mcafee, voip,etc,etc. zou elke provider moeten aanbieden bij wet...porteren gaat moeilijk blijkbaar maar je zou wel je recht op een mailadres moeten krijgen. een soort digitale grondwet...of een mailadres gekoppeld aan je digi-d of zoiets dergelijks

[ Voor 6% gewijzigd door Zuluman op 25-02-2010 18:57 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 18:53

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

sverzijl schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:31:
Zo, net even een domeintje geregistreerd en gelinked aan Google Apps. Bye bye XS4ALL vanaf april.
Nu alleen nog alle bestaande accounts op tig sites gaan omzetten :(
Microsoft biedt een vergelijkbare dienst genaamd Custom Domains.

Wel balen, heb echt zowat alles op mijn xs4all.nl account hangen. Ik zou ook pro een emailonly abo zijn.
McAfee, VOIP, Webspace gebruik ik allemaal niet !

[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 25-02-2010 22:08 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
En wat heeft dat met dit topic te maken? Juist, niets.

[ Voor 88% gewijzigd door IEF op 28-02-2010 22:38 . Reden: Offtopic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar dit is gewoon keiharde spam, en bovendien volledig offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door IEF op 28-02-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:15
Seven_PRX schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:05:
Erg jammer.
Ben ooit begonnen bij Demon, dat is toen overgenomen door XS4ALL. Heb altijd dit pack gehouden omdat ik mijn e-mail adres niet wil wijzigen, heb nu zo'n 12 jaar hetzelfde e-mail adres.

Vond 10 EUR /maand al veel om alleen een mail adres te behouden, maar 15 EURO...
Zelf heb ik de Inbel, VOIP & Security' mogelijkheden niet nodig. Alleen webspace & e-mail.
Same here ook in '98 bij Demon begonnen met een inbel abbo en nu dus een pack van XS4all.
Ik gebruik allen de (demon) mail en spamfilter, verder niets. E15 is dan echt te veel. BIj de verhoging naar E10 wilde ik er eigenlijk al uitstappen (maar ja zo'n gedoe he :Y) )
Nu ga ik er zeker uit als ze niet met een betaalbaar alternatief komen. In elk geval even een mail gestuurd naar XS4all klachten loket.
Als iedereen dat doet hoop ik dat ze met een soort pack-lite komen met alleen email. Anders is het echt :w

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ze zijn lekker bezig.... Flatfee gaat ook omhoog van 12,50 naar 15,00 per maand.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

DDS klinkt wel als een goede optie inderdaad. Wil wel graag een serieuze mailprovider houden zonder gezeur. 30 Euro per jaar vind ik heel schappelijk TBH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:10:
Zijn er hier mensen die interesse hebben in IMAP(s) (dovecot, net als xs4all), POP(s), SMTP(s), squirrelmail-webmail en een hoop webspace en bandbreedte, eventueel zelfs een shell-account, kortom een zelf beheerde server (debain x64 op SSD), en die deze service gedeeld willen opzetten?
Ik wil gratis het server-beheer doen, anderen mogen de te gebruiken domeinnaam kiezen,
maar als we met bijv. 30 users van deze server gebruik maken hoeft dat niet meer te kosten dan 4 euro netto per maand.

En laat me je vertellen dat het ueber-secure zal zijn, en ueber-betrouwbaar, en sneller dan hoe het via xs4all draait (kortere ping-pong, minder drukke server).
Het nadeel van dit soort constructies zoals jij ze wil aanbieden is enerzijds veiligheid van data (backups) en veiligheid door procedures. Met dat laatste bedoel ik dat ik ook de garantie moet krijgen dat je als systeem-beheerder niet m'n mail gaat snuffelen (mutt -f /var/vmail/blabla bijv). Bij organisatie als xs4all of Gmail heb ik daar meer vertrouwen in.

M'n primaire mail zou daarom ik niet zo snel op een "hobby" server plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Nico Klus schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:15:
[...]

Same here ook in '98 bij Demon begonnen met een inbel abbo en nu dus een pack van XS4all.
Ik gebruik allen de (demon) mail en spamfilter, verder niets. E15 is dan echt te veel. BIj de verhoging naar E10 wilde ik er eigenlijk al uitstappen (maar ja zo'n gedoe he :Y) )
Nu ga ik er zeker uit als ze niet met een betaalbaar alternatief komen. In elk geval even een mail gestuurd naar XS4all klachten loket.
Als iedereen dat doet hoop ik dat ze met een soort pack-lite komen met alleen email. Anders is het echt :w
Hier ook zo, al ben ik begonnen met Demon ADSL ;)
Ga dat klachtenformulier ook invullen, want dit slaat natuurlijk he-le-maal nergens op :( Ben nu al mijn mail aan het migreren naar Live Custom Domains, maar ik mis mijn IMAP acces nu al... (gelukkig ondersteunt zowel Poppeeper als Outlook 2007 gewoon Windows live mail matoch...)

Overigens staat het opzegformulier hier, de knakker die ik aan de lijn kreeg zei ook nog even dat ik schriftelijk op moest zeggen.... |:(

Update, klacht is ingediend:
Tot mijn verbazing kreeg ik uw mail dat u het (al ERG dure) abonnement PACK een prijsverhoging van meer dan 50% geeft per 1-4-2010. Ik vind het zeer kwalijk dat ik als klant (sinds 2003 !) letterlijk weggepest wordt. Ik gebruik zelf puur het mailverhaal en voor 180 euro per jaar heb ik zo'n beetje een eigen VPS ! Ik snap niet dat jullie niet een apart 'mail abo' aanbieden voor een euro of 5 (lijkt me meer dan billijk voor 5 mailboxen a 1 GB). Ik ben mijn opzegbrief al aan het schrijven, want als u op een dergelijke onfatsoenlijke manier omgaat met uw (trouwe !) klanten dan is het 'service en fatsoenlijkheids'devies van xs4all definitief te grave gedragen.

Tenslotte; een dergelijke wijziging per MAIL versturen is natuurlijk sowieso een godspe !

[ Voor 21% gewijzigd door Tomba op 26-02-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk echt dat ze zich enorm vergist hebben in de gevolgen hiervan. Als ik dit topic zo bekijk vertrekt iedereen en is niemand nu geneigd opeens volledig over te stappen op XS4All. Dat 10tje per maand moet natuurlijk gewoon kostendekkend zijn geweest. Als ze het er de afgelopen voor dat geld konden doen is het nu echt niet een keer 50% duurder geworden. De IT is altijd zo geweest dat iets wat hetzelfde blijft minder gaat kosten er is niet opeens schaarste ofzo wat een prijsopdrijvend effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

TrailBlazer schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:08:
Ik denk echt dat ze zich enorm vergist hebben in de gevolgen hiervan. Als ik dit topic zo bekijk vertrekt iedereen en is niemand nu geneigd opeens volledig over te stappen op XS4All. Dat 10tje per maand moet natuurlijk gewoon kostendekkend zijn geweest. Als ze het er de afgelopen voor dat geld konden doen is het nu echt niet een keer 50% duurder geworden. De IT is altijd zo geweest dat iets wat hetzelfde blijft minder gaat kosten er is niet opeens schaarste ofzo wat een prijsopdrijvend effect heeft.
Ik heb eerder het idee dat het doel was om iedereen weg te jagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 08:39

Nakebod

Nope.

Ookal ben ik geen Pack klant, maar mede door deze verhoging van Pack ben ik weer eens gaan nadenken om over te stappen. En tot de conclusie gekomen dat het financieel gewoon stom is om bij xs4all te blijven. Hierdoor ben ik straks met een totaalpakket van UPC zo een 30 euro per maand goedkoper uit dan nu.
De extra's van xs4all gebruik ik nagenoeg niet, webspace kan ik missen, e-mail kan ik missen (Eigen domein), hooguit newszilla die ik af en toe gebruik, maar zelfs met een los usenet abonnement ben ik een stuk goedkoper uit.
Enige wat ik ga "missen" is mijn mooie 0878700700 voip nummer :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 19:17
Tomba schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:47:
Ik heb eerder het idee dat het doel was om iedereen weg te jagen...
Ik weet niet. Dan hadden ze er beter meteen 100% bovenop kunnen zetten om het kostendekkend te houden.
Een deel van de mensen zal het voor lief nemen, of het vertrek nog enkele maanden uitstellen. Maar als het grootste deel al is vertrokken, zal ook die €15 niet meer genoeg zijn.

Stel dat 5000 mensen Pack hebben: dat levert €50000 per maand op.
Als ze na deze actie nog een kwart overhouden hebben ze nog maar €18750 voor vrijwel dezelfde infrastructuur en een hoop ex-klanten die nooit meer terug willen. Dus ik zie niet wat ze daarmee opschieten.

[ Voor 6% gewijzigd door torp op 26-02-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het is ook niet dat die Pack infrastructuur enkel draait voor de Pack klanten. Iedere XS4All ABbo heeft het dus het is geen speciale omgeving ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

torp schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:12:
Als ze na deze actie nog een kwart overhouden hebben ze nog maar €18750 voor vrijwel dezelfde infrastructuur en een hoop ex-klanten die nooit meer terug willen. Dus ik zie niet wat ze daarmee opschieten.
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, je kan hoog en laag springen, wat ze in het totaalpakket aanbieden werkt wel altijd goed. Immers, je bent (imho) veiliger bij een provider om je email onder te brengen dan bij een hosting-toko, waar je nooit weet of die er over 5 jaar nog is (principe worden providers simpel overgenomen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor mij is deze verhoging bijna een verhoging van 200%! Ik heb 3 voip nummers, betaal nu dus 9,95 + 1,50 = 11,45, dat gaat dus 15,- + 5,- = 20,- worden. Het enige dat ik dus gebruik is voip + mail. € 20,- totaal word me dus te gortig daarvoor.

Wat ik me afvraag, mag dit zomaar wettelijk gezien op deze korte termijn? Ik zit er erg aan te denken om mijn rechtsbijstandsverzekering te raadplegen hiervoor. Maar ben bang dat ze er geen (hele) zaak van gaan maken en me als het mee zit een jaar een goedkoper abo aanbieden/vergoeden :(

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 26-02-2010 11:29 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
ManiacsHouse schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:12:
[...]

Daar gaat het niet eens om, aangezien ik al langer als 1 jaar klant ben. Dus mag sowieso opzeggen.
Ik gebruik dit mail-adres (en meerdere op dezelfde account) al jaren.
Hebben ze geen email only account zoals bij planet ?
Hier betaal ik 2,95 per maand voor.
Dit kon ik alleen krijgen via telefonische aanmelding.
Misschien lukt het ook bij xs4all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smesjz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:00:
[...]
Het nadeel van dit soort constructies zoals jij ze wil aanbieden is enerzijds veiligheid van data (backups) en veiligheid door procedures. Met dat laatste bedoel ik dat ik ook de garantie moet krijgen dat je als systeem-beheerder niet m'n mail gaat snuffelen (mutt -f /var/vmail/blabla bijv). Bij organisatie als xs4all of Gmail heb ik daar meer vertrouwen in.

M'n primaire mail zou daarom ik niet zo snel op een "hobby" server plaatsen.
Dit is net zo min hobby als de servers die dds gebruikt. Daar kijkt diegene met root-toegang evenzoveel naar je mail als elders, net als bij xs4all en welke andere ISP ook. Gmail zou ik al helemaal niet vertrouwen wat dat betreft, maar dat moet je zelf weten.
Mijn ervaring is juist dat je datgene wat jij 'hobby' servers noemt veel meer kunt vertrouwen omdat je weet wie wat doet, en je de mensen kunt aanspreken op wat ze (mogelijk fout) doen, maar wie ben ik. Ik beheer er een stuk of 6 op het moment. Heb niet alleen geen tijd om me te interesseren in andermans mail, ik voel er helemaal geen behoefte toe.
Backups horen er gewoon bij en gaan secure via http://ccrypt.sourceforge.net/ de lijn over naar bijv. Denemarken of Parijs. Of desgewenst naar ergens in Azie, maar dan niet vaker dan 1 keer per maand alles, anders trek je teveel lijnen dicht, en dat vinden gebruikers niet zo fijn.

Het is maar een idee. Als er interesse voor is, dan merk ik dat wel. Ik heb zelf geen probleem, ik switch gewoon de mail naar een eigen server (gebruikte Pack er gewoon naast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:24:
[...]

Kijk eens bij DDS, daar kost het je 3,50 euro per maand, als je het afkoopt voor 3 jaar zelfs maar 1,99 per maand.

Prima van je gedacht, maar waarom het wiel dan opnieuw uitvinden ;)
Omdat ik meer voor mail nodig heb dan 3 GB. Omdat ik de beheerder(s) niet ken en niet vertrouw met mijn persoonlijke email. Omdat ik niet echt zit te wachten op bewaarplicht-invasie van mijn verkeersgegevens, qua mail en dergelijke. Omdat ik de server ook meteen als proxy kan inzetten (bijv. voor veilig anoniem surfen e.d.). De lijst is eindeloos groot. Voordelen van een eigen server zijn meer waard dan ik ervoor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:52

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:05:
[...]
Omdat ik meer voor mail nodig heb dan 3 GB. Omdat ik de beheerder(s) niet ken en niet vertrouw met mijn persoonlijke email. Omdat ik niet echt zit te wachten op bewaarplicht-invasie van mijn verkeersgegevens, qua mail en dergelijke. Omdat ik de server ook meteen als proxy kan inzetten (bijv. voor veilig anoniem surfen e.d.). De lijst is eindeloos groot. Voordelen van een eigen server zijn meer waard dan ik ervoor betaal.
Dat is je goed recht.
Ik associeer striem met een zeker Julius T, dat is iemand met wie ik het meestal niet eens ben, en waarschijnlijk de laatste aan wie ik iets zou toevertrouwen.

Veel succes

PS Waar heb je in godesnaam 3GB aan mailopslag voor nodig?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:24

Mach

[END]Avengers

TrailBlazer schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:42:
DDS klinkt wel als een goede optie inderdaad. Wil wel graag een serieuze mailprovider houden zonder gezeur. 30 Euro per jaar vind ik heel schappelijk TBH
Ben ik ook naar aan het kijken......eigen domein wellicht en dan een paar extra pop-accounts. Volgens mij moeten de kosten dan niet meer dan 30 euro per jaar bedragen, hetgeen mij dan tov Pack nog eens 90 euro bespaart :D

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Lees nu op Webwereld:
Het Pack-abonnement wordt niet meer los verkocht en wordt alleen nog gebruikt door bestaande abonnees
Dus toch een 'ontmoedigingsbeleid'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:11:
Het gaat om het idee. Lijkt alsof (of is gewoon zo) dat er een erg commerciele wind per 1 april door XS4ALL moet. Erg vreemd allemaal. Ooit 1 van de beste providers en plotseling word alles wat enigzins extra was of goedkoop afgestoten of de nek omgedraaid. Bij de helpdesk ben ik altijd netjes geholpen en was overal een mouw aan te passen. Nu krijg je ineens mailtjes in de trend van dikke pech voor u klant, het is slikken of stikken.
Wellicht kunnen ze het technisch niet meer aan (gezien de traagheid en andere klachten). Ik had al heel lang de indruk dat er geregeerd wordt door managers zonder inhoudelijke kennis (waarbij klachten beantwoord worden door voorlichters zonder inhoudelijke kennis).

De commerciele wind waait niet pas vanaf 1 april, maar waait al jaren. Toen andere providers met vergelijkbare of betere service hun product voor de helft van de prijs konden leveren, bleef XS4ALL gewoon op de oude prijs hangen. Dit hebben ze tot op de dag van vandaag volgehouden. Ook toen de dienstverlening werd afgebroken en gebureaucratiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik lees net dat ook colocating royaal verhoogd gaat worden ivm gestegen stroomprijzen.

Xs4all = sterfhuisconstructie van KPN ?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 16:09

wontcachme

You catch me? No you wont

Loveparade schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:23:
Xs4all = sterfhuisconstructie van KPN ?
Ik denk van niet. Nagenoeg elke provider verhoogt de prijzen eens in de zoveel jaar. Bij xs4all is dat moment nu aangebroken. En de stroomprijs is idd omhoog gegaan in de afgelopen jaren, waar geen prijsverhoging is geweest bij XS4ALL.

En wat ik vermoed is dat ze extra geld nodig hebben ivm de overstap binnenkort naar vdsl. Dat zal ook wel niet goedkoop worden, dus gaan ze extra geld innen bij minder populaire producten.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

wontcachme schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:36:
[...]

Ik denk van niet. Nagenoeg elke provider verhoogt de prijzen eens in de zoveel jaar. Bij xs4all is dat moment nu aangebroken. En de stroomprijs is idd omhoog gegaan in de afgelopen jaren, waar geen prijsverhoging is geweest bij XS4ALL.

En wat ik vermoed is dat ze extra geld nodig hebben ivm de overstap binnenkort naar vdsl. Dat zal ook wel niet goedkoop worden, dus gaan ze extra geld innen bij minder populaire producten.
VDSL komt er niet toch, dat was alweer achterhaald toch?

Nee hoor, ze zijn echt klanten aan het wegjagen, gewoon KPN die een veel te vette vinger in de pap heeft.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 16:09

wontcachme

You catch me? No you wont

Loveparade schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:43:
[...]

VDSL komt er niet toch, dat was alweer achterhaald toch?

Nee hoor, ze zijn echt klanten aan het wegjagen, gewoon KPN die een veel te vette vinger in de pap heeft.
Juist wel vdsl. Adsl2+ stopt kpn mee met uitrollen. En natuurlijk ook de tv abbos dat ze gaan doen

En kpn heeft idd veel invloed. Het zou kunnen dat ze proberen xs4all terug te brengen tot de core, namelijk all in one pakketten en geen losse pakkten.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

stroomverbuik lijkt me echt geen reden om de prijs te verhogen. Ik denk dat het aantal CPUCycles per KWh echt enorm is gestegen de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energieprijzen dalen: http://statline.cbs.nl/St...20%29-l&HDR=T&STB=G1&VW=T
HDD en CPU snelheden per Watt èn per Euro zijn drastisch gestegen,
maar XS4All gaat de prijzen met 50% verhogen. Right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

aan alles negatiefs is iets positiefs...ik zit al mijn 2e termijn van 2 jaar voor 499 bij tweakdsl excl 10 e linehuur...was te lui om mail om te zetten...heb me even erin verdiet...blijkt tweakdsl kan je 500 mailboxen en aliassen aanmaken...ipv @xs4all.nl wordt t @tweakdsl.nl...

denk niet dat deze actie markting technisch een goed idee is van xs4all....maakt t merk xs4all minder sterk...was ook begonnen bij demon ergens begin jaren 90...maar kan er niet boos om worden..genoeg goede/betere alternatieven...tweakdsl bv :-)

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 00:39
Zo, Pack opgezegd. Eigenlijk viel het best nog wel mee alle email adressen om te zetten. Paar instanties die nog zo ouderwets zijn dat wijziging in email adres per post moeten worden doorgegeven |:( maar dat moet dan maar.
Daarnaast nog bij iemand met vooralsnog een XS4ALL Only abo geregeld dat ik daar nog tijdelijk m'n oude Xs4all mailbox/mailadres kan aanmaken voor de evt verdwaalde/vergeten contacten die nog wel naar @xs4all mailen. Werkt natuurlijk alleen als xs4all mijn huidige mailadres niet blokkeert voor hergebruik. Forwarden doen ze nog zo'n 2 maanden heb ik begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Gisteren mail permanent gemigreerd naar eigen IMAP server. Maandag opzeggen bij XS4ALL.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zit nog met 3 voip nummers en een aantal regelmatig gebruikte mail adressen bij XS4ALL :/. Daarnaast gebruik ik vanuit google apps ook de smtp's van xs4all, omdat anders m'n hoofd mail adres gebruikt word in de headersvanuit google apps ipv het afzendadres (sent on behalf of) (komt er op neer dat sommigen op dat hoofd mail adres reply-en, terwijl ze helemaal niet op de hoogte zouden mogen zijn van het bestaan van dat mail adres...).

Moet nu dus weer op zoek naar een andere constructie... Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:21:
Energieprijzen dalen: http://statline.cbs.nl/St...20%29-l&HDR=T&STB=G1&VW=T
HDD en CPU snelheden per Watt èn per Euro zijn drastisch gestegen,
maar XS4All gaat de prijzen met 50% verhogen. Right...
Het CBS onderzoek laat zien dat die prijzen juist stijgen. Bovendien gaat het onderzoek van CBS over huishoudelijk & kleinzakelijk en dus absoluut niet de volumes die xs4all trekt.
Zelfs al is er in Q4 een daling, over het algemeen zal electriciteit in 2009 een stuk duurder zijn dan 2008 volgens dat onderzoek.

Ongetwijfeld zal xs4all een contract hebben voor langere termijn met vaste prijs per kwh om niet te afhankelijk te zijn van schommelende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik gebruikte eerst de 085 voip nummers om uit te bellen, aangezien ze 2 ct ipv 3 ct bij budgetphone vragen. Sinds een maand gebruikt ik de voipbuster achtingen (justvoip).

Buiten het feit dat XS4all een vast ipadres biedt en poort 25 zelf kunt regelen, biedt voor mij XS4all geen meerwaarde meer. Het wordt weer tijd om verder te kijken.

Voor bellen wordt het Flat Fee Small abonnement 15 euro per maand 8)7 . Voor 10 euro + VAT = 12,50 kun je bij de betamax klonen onbeperkt bellen voor 120 dagen 8) . Voor 10 euro per jaar heb je een vast nummer bij budgetphone.

Kost totaal per jaar 10 + 3x 12,50 = 47,50. Bij Xs4all : 180 euri |:(

[ Voor 30% gewijzigd door zx9r_mario op 28-02-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

zx9r_mario schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:06:
Buiten het feit dat XS4all een vast ipadres biedt en poort 25 zelf kunt regelen, biedt voor mij XS4all geen meerwaarde meer. Het wordt weer tijd om verder te kijken.
Poort 25 is niet heilig meer, ik bedoel, ik heb het gisterenavond even hier thuis voorgerekend. 20 euro per maand minder, 3x zo snel internet. Mocht ik 20 euri willen uitgeven aan een vast ip/poort 25 kan ik ook wel naar Tele2 gaan. Keuze momenteel gevallen op Ziggo vanwege het maand contract.
Voor bellen wordt het Flat Fee Small abonnement 15 euro per maand 8)7 . Voor 10 euro + VAT = 12,50 kun je bij de betamax klonen onbeperkt bellen voor 120 dagen 8) . Voor 10 euro per jaar heb je een vast nummer bij budgetphone.
Sipdiscount koste me een heel mooi nummer 1 euri. Maar daar heb je dan wel een pruts helpdesk bij en je betaalt voor 0800 nummers, terwijl de rest van NL gratis is... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Skinkie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:35:
[...]

Poort 25 is niet heilig meer, ik bedoel, ik heb het gisterenavond even hier thuis voorgerekend. 20 euro per maand minder, 3x zo snel internet. Mocht ik 20 euri willen uitgeven aan een vast ip/poort 25 kan ik ook wel naar Tele2 gaan.
Voor zover ik weet, onderstaande onder voorbehoud:
Bij XS4ALL is een open poort 25 een bewust genomen beslissing. Men weet dat er abonnees zijn die dit willen en om die reden voor XS4ALL kiezen, dus bieden ze dat aan. Ik heb destijds postings op usenet gezien van XS4ALL sysadmins waar dat uit duidelijk werd.
(ik geloof dat er toen overwogen is om poort 25 default dicht te zetten, en op verzoek open - geen idee of dat ook geimplementeerd is).

Is dat bij Tele2 ook zo? Of zijn ze daar nog niet zo ver dat ze overlast willen indammen en '25' gaan dichtgooien? Garanties heb je nergens, maar ik zou er bij XS4ALL vertrouwen in hebben dat poort 25 open blijft en bij Tele2 zeker niet.

Sure, je kan altijd weer terug overstappen, maar heb je echt zin in de bijbehorende rompslomp en overstap risico's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 08:32

MeNTaL_TO

The future is not set

Krijg je ergens nog een bevestiging van het opzeggen, want ik heb nog geen brief binnen, maar ook geen email. Ik ken KPN inmiddels een beetje.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
zx9r_mario schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:06:
Sinds een maand gebruikt ik de voipbuster achtingen (justvoip).
Voor 10 euro per jaar heb je een vast nummer bij budgetphone.
Bij Justvoip kan je voor €1,- ook een 085 nr. krijgen, zonder jaarkosten ;)
Skinkie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:35:
[...] Keuze momenteel gevallen op Ziggo vanwege het maand contract.

Sipdiscount koste me een heel mooi nummer 1 euri. Maar daar heb je dan wel een pruts helpdesk bij en je betaalt voor 0800 nummers, terwijl de rest van NL gratis is... |:(
Voor die 0800 nummers kun je met de Siemens VOIP telefoons kiesregels instellen, zodat bij het uitbellen naar 0800 nr's automatisch teruggeschakelt wordt naar het "vaste" net ipv naar je SIP account. Dus als je Ziggo Alles in 1 hebt + Siemens VOIP telefoon, dan zijn de 0800 nummers voor jou ook gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb XS4ALL net via Ziggo opgezegd.

Kom ik nog wat leuks tegen; redelijk nieuwswaardig denk ik:
VoIP Out-abonnement (€1,50 per maand. Bellen naar alle nummers, betalen per gesprek)

Hadden jullie dat al gezien? Dus VoIP out is ook niet meer gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat is volgens mij al een hele tijd zo?
Volgens mij was het alleen in het begin mogelijk om een gratis voip out abbo te nemen, en alleen te betalen per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Nakebod schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:40:
Dat is volgens mij al een hele tijd zo?
Volgens mij was het alleen in het begin mogelijk om een gratis voip out abbo te nemen, en alleen te betalen per minuut.
Dat is me dan als early adopter totaal ontgaan. Overigens heet XS4ALL's VoIP dienst het al een hele tijd niet meer gedaan op m'n Cisco 7960... dus rouwig ben ik er ook niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Skinkie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:32:
Kom ik nog wat leuks tegen; redelijk nieuwswaardig denk ik:
VoIP Out-abonnement (€1,50 per maand. Bellen naar alle nummers, betalen per gesprek)

Hadden jullie dat al gezien? Dus VoIP out is ook niet meer gratis.
Van http://www.xs4all.nl/klant/bellen/specificaties.php:
* De eerste twee 085-nummers zijn gratis. Voor elk extra 085-nummer dat u aanvraagt, betaalt u 1,50 per maand. Per 1 april 2010 verhogen wij dit bedrag naar € 5,00 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maar...ze zijn nog steeds scherp geprijsd! :')

* Glacier is atm pack aan het opzeggen Oh, dat kan niet online zie ik..

Maar wat me keer op keer verbaast...waarom eindigt xs4all steeds maar weer op nummer 1 in de testen van de consumentenbond? Zit daar een enorme xs4all fan die het onderzoek uitvoert ofzo?

[ Voor 54% gewijzigd door Glacier op 28-02-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Tja xs4all heeft wel zo zijn voordelen. Open port 25, voip, statisch IP, nooit ooit nooit gezeik met je verbinding, snelle helpdesk, filezilla, ipv6 tunnels etc.

Maarja daar betaal je ook een smak geld voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Megamind op 28-02-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Glacier schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:51:
Maar...ze zijn nog steeds scherp geprijsd! :')

* Glacier is atm pack aan het opzeggen Oh, dat kan niet online zie ik..
Jawel hoor (tenzij je voormalig Cistron klant was) : http://www.xs4all.nl/klan...?dtype=Opzeggen&naar=Pack

[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 28-02-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Reactie op mijn email naar XS4ALL over de Pack prijsverhoging :
Bedankt voor uw email.

We begrijpen dat u niet blij bent met dit nieuws. Het gaat immers om een vrij forse prijsverhoging. Wij willen graag de kwaliteit blijven bieden die u van ons gewend bent, op alle facetten van het Pack-abonnement.

Pack bestaat uit een aantal verschillende diensten. Zo wordt het abonnement door veel klanten gebruikt om in te bellen op het netwerk, of bijvoorbeeld voor toegang tot onze nieuwsservers. Met beheer en onderhoud van die diensten zijn kosten gemoeid. Ook biedt het Pack-abonnement bijvoorbeeld gratis gebruik van een veiligheidspakket. Vandaar dat we de prijswijziging noodzakelijk vinden.

Als u nog (andere) vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Newsservers, dus daar zit het probleem? Uit pack gooien en weer lekker terug naar 8 euro/maand ofzo? :/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Als ze naast de prijsverhoging voor 'Pack complete' een 'email-only Pack' hadden aangeboden voor een paar euro/maand had ik het zo genomen. De newsserver van XS4ALL kan me gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:17:
Newsservers, dus daar zit het probleem? Uit pack gooien en weer lekker terug naar 8 euro/maand ofzo? :/
Vroeger was het zo dat voor toegang tot de experimentele Newszilla server vanaf een andere provider slechts 3 draadjes van 50kB/s waren toegestaan.
Is dit nog steeds zo? Aangezien een Pack abo zonder XS4ALLl verbinding is zullen mensen deze normaliter dus gebruiken vanaf een externe provider. Met 150kB/s in totaal lijken mij de kosten hiervoor verwaarloosbaar en is het zelfs schandalig om dit als argument te gebruiken. Of is de retentie tegenwoordig naar 500 dagen gegaan?

*Daarnaast kan je via ipv6 wel een tunnel opzetten maar ik waag te betwijfelen of veel mensen hier gebruik van maken. Hier hoef je trouwens ook geen Pack abo voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik gebruik newszilla vanuit het buitenland met max 3 draadjes 240 kb/s totaal (80 kb/s per thread).

Retentie is nogsteeds kansloos, rond de 10 dagen denk ik, ik gebruik het alleen om iets te downloaden dat ik niet met torrents kan vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Tenzei het afgelopen jaar veranderd is, is dat verhaal over de nieuwsservers onzin.
Je kan namelijk vanaf iedere internetverbinding verbinden met newszilla, maar dan moet je wel je gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken. Je hebt dan echter wel een limiet op 50 (Of 150) KB/s.
Ongeveer een jaar geleden heb ik bij XS4ALL nagevraagd of dit limiet ook bij Pack aanwezig was, en dat was het geval.

Eerder dat ze Newszilla via IPv6 bedoelen, gezien die wereldwijd zonder inlog toegankelijk is als "test". En ja, de retentie is verre van ideaal, maar reken maar dat dit veel gebruikt wordt als gratis server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat was ik niet, thnx voor de link, kon het zelf niet vinden :) Heb inmiddels opgezegd.

Ben zelf overgestapt naar mijn eigen domein, voorlopig icm gmail imap. De rest van de familie volgt vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik heb dus inmiddels ook opgezegd :) Heel aardige jongen gesproken maar mijn god:
- McAfee is de beste virusscanner en ik gooide wel zomaar 3 licenties weg.
- De newsserver was 1 van de besten van Nederland (als je puur op providernivo kijkt heeft ie an sich gelijk)
- Gratis HotSpot gebruik

Helaas gebruik ik alleen de email en dan ook nog eens maar 2 mailboxen (3 als je de 'hoofdmailbox' meetelt) en dan is 15 euro gewoon té duur... Hij gaf overigens ook aan dat er geen plannen zijn voor een 'email only pack' achtig iets maar zou het doorgeven als suggestie binnen de organisatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tomba schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:57:
- De newsserver was 1 van de besten van Nederland (als je puur op providernivo kijkt heeft ie an sich gelijk)
Zelfs dat niet eens meer. Vroeger was het inderdaad in verhouding een goede newsserver, maar op dit moment is de kwaliteit echt minstens net zo dramatisch als bij bijvoorbeeld Ziggo, of andere providers in nederland.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 12-08 08:32

MeNTaL_TO

The future is not set

Via die weg ook nog maar een keer opgezegd, heb ik tenminste een email als bewijs dat ik opgezegd heb. Telefonisch hadden ze het namelijk over 1 maand opzegtermijn waar ik niet akkoord mee ging.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Tomba schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:57:
Ik heb dus inmiddels ook opgezegd :) Heel aardige jongen gesproken maar mijn god:
Ik denk dat XS4ALL voor 1 april heel wat te verduren gaat krijgen.
- Gratis HotSpot gebruik
Als automatisch inloggen ook had gewerkt, dan was hotspots nog wel aardig geweest. Nu ben ik langer bezig met inloggen dan daadwerkelijk te internetten als ik het station binnen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

ik zit al sinds mei 2007 bij tweakdsl. 499 voor 2 jaar excl. lijn huur van 9,90 per maand. kom je op 20,79+9,90 = 30.69 voor 12-24mbit. waarvan ik er 18mbit haal op mijn lokatie. nog nooit problemen gehad.

had t pack gehouden vanwege e-mail. maar tweakdsl heeft een geweldige nieuwsserver. zo goed dat ik mijn usenet account heb opgezegd. full speed onbeperkt downloaden. retentie meer dan +300 dagen. 500 mail accounts. ok. geen virusscanner, kpn hotspot, voip bundels etc,etc,etc. maar niet nodig. tweakdsl ligt in de lijn van het oude demon voor mij. ben klaar met xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Skinkie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:10:
Als automatisch inloggen ook had gewerkt, dan was hotspots nog wel aardig geweest. Nu ben ik langer bezig met inloggen dan daadwerkelijk te internetten als ik het station binnen kom.
En je loopt de trap af onder het spoor door, weg verbinding. Daarnaast heb ik een flatfree via HSPDA, 90% van de tijd nog sneller en stabieler dat die paar minuten bij een hotspot locatie.

Ben nu maar begonnen met een lijst van alle accounts, logins etc die op mijn xs4all (en cistron) accounts staan, kleine 6500 mailtjes doorspitten zal even wat tijd kosten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moeder heeft nu ook inmiddels haar pack abbo opgezegd en via een mooie machtingsformulier (moest ik zelf maken) haar mail account over laten zetten naar mijn abbo als een alias ;)

Een mooie oplossing! Het kost mijn moeder nu geen bakken met geld meer voor dat mailboxje bij xs4all. Ach en newsgroepen zie ik mijn moeder niet gebruiken. Laat staan dat ze weet wat dat nou is 8)7

Wel jammer dat xs4all deze koers vaart. Ben al jaren abonnee, maar ze moeten nu niet te veel gaan veranderen (prijsverhogingen) want dan overweeg ik echt serieus om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:47:
Ben nu maar begonnen met een lijst van alle accounts, logins etc die op mijn xs4all (en cistron) accounts staan, kleine 6500 mailtjes doorspitten zal even wat tijd kosten :X
Ja ik heb dat al bijna een jaar eerder gedaan. Toch nog steeds mail op m'n oude adres.

Ik ben overigens extreem benieuwd hoe het klanten bestand is uitgedund deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik ben ook begonnen met alles overzetten, mijn ouders gaan verhuizen en willen waarschijnlijk Ziggo alles in 1.

Ik heb verschillende email account gemaakt bij Xs4all, en ik wilde een automatische responder instellen voor mail dat binnenkwam, alleen hoe doe je dit ?? Ik kan alleen de optie vinden op het op je hoofdmailbox te doen, maar niet bij extra mailboxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Megamind schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:24:
Ik ben ook begonnen met alles overzetten, mijn ouders gaan verhuizen en willen waarschijnlijk Ziggo alles in 1.

Ik heb verschillende email account gemaakt bij Xs4all, en ik wilde een automatische responder instellen voor mail dat binnenkwam, alleen hoe doe je dit ?? Ik kan alleen de optie vinden op het op je hoofdmailbox te doen, maar niet bij extra mailboxen?
Probeer eens een .forward op de shell. Dat zou wel eens kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Megamind schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:24:
Kan helaas niet, werkt alleen op de hoofdmailbox (.forward werkt ook alleen op hoofdmailbox)

Als je je XS4ALL mailboxen toch niet meer daadwerkelijk gebruikt zou je de overige mailboxen kunnen wissen en de email adressen daarvan onderbrengen als aliases van je hoofd-mailbox (mailadres is dan hooguit een paar minuten niet bereikbaar). Je moet dan echter wel een beetje algemene autoresponder maken. Of je laat de mail forwarden naar je nieuwe e-mail adres en je maakt vervolgens zelf een autoresponder in je mailclient.

Edit: ah kijk eens aan, mijn opzegging is in ieder geval verwerkt :)
--
Status Opdracht bevestigd
Informatie Uw order is afgehandeld. Hiervan ontvangt u een bevestiging.

Edit2: nu ook bevestiging via post ontvangen. Afgesloten per 27 maart. Achterop staat expliciet vermeld dat je de mailforwarder in kan stellen zodat je mail nog 2 maanden wordt doorgestuurd naar het daar opgegeven email adres. Dat is dan wel weer netjes.
--

[ Voor 19% gewijzigd door sverzijl op 04-03-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Krijgen we nu weer voor bullshit bij XS4ALL ik kan niet overstappen omdat ik een klantnummer van XS4ALL heb opgegeven in plaats van een "contract-ID" en als ik dan mijn contract-ID opzoek kom ik op de volgende error:

"U heeft nog een actieve order lopen. Hierdoor kunt u geen opzegging van uw ADSL-abonnement plaatsen."

Wat is dit voor gezeur?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Dus door een email te sturen naar sales dat ik graag per 21 maart of 1 april wil opzeggen aan de hand van mijn contract met XS4ALL is 'automatisch' een opzegging in gang gezet :') die er voor zorgt dat ik niet van de overstap service meer gebruik kan maken.

XS4ALL aangegeven dat ze wel eens wat aan hun foutmelding kon doen. Duurde overigens meer dan 5 minuten voordat ik uberhaupt een medewerker aan de telefoon kreeg. Terwijl het "rustig" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:37
Kreeg vandaag (nogmaals) antwoord op klacht die ik had ingediend.

Geachte meneer Hendrix,

Bedankt voor uw email.

Pack bestaat uit een aantal verschillende diensten. Zo wordt het abonnement door veel klanten gebruikt om in te bellen op het netwerk, of bijvoorbeeld voor toegang tot onze nieuwsservers. Met beheer en onderhoud van die diensten zijn kosten gemoeid. Ook biedt het Pack-abonnement bijvoorbeeld gratis gebruik van een veiligheidspakket. Vandaar dat we de prijswijziging noodzakelijk vinden.

Daarbij past de prijswijziging bij een onderdeel van het beleid van XS4ALL. Klanten met een Pack abonnement en een breedband verbinding van een goedkope concurrent kunnen gebruik maken van de dienstverlening van XS4ALL en daar feitelijk minder voor betalen dan ADSL-klanten van XS4ALL.

Als u nog (andere) vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,

Piet Snot
Klantenservice

XS4ALL Internet bv

M.a.w. ze trekken zich er weinig van aan. Het beleid van XS4ALL is nu dus ook heel duidelijk prijswijzigingen zoals ze in de reactie zeggen. Ach heeft weinig nut meer. Inmiddels eigen domein geregeld en Pack is over een maand de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 13:47

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mijn grote vraag is, waar naar toe.

Ik heb nog geen ISP kunnen vinden die mijn vertrouwen heeft om mijn Internet bij af te nemen.

Een statisch ip-adres en open poorten zijn toch minimale eisen, oek dat maar eens uit per ISP of ze dat wel hebben, of niet...

* Tukk is ook pissig.
14 jaar klant, ik zat te wachten op de tv via xs4all en een mooie vaste-klant-aanbieding...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
@ManiacsHouse : wel zo fatsoenlijk om als je een e-mail publiceert de persoonsnamen te verwijderen (doe je tenslotte ook met je eigen naam, of heet je echt dhr Maniac ? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
sverzijl schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:27:
@ManiacsHouse : wel zo fatsoenlijk om als je een e-mail publiceert de persoonsnamen te verwijderen (doe je tenslotte ook met je eigen naam, of heet je echt dhr Maniac ? ;) )
Toevallig heet ik Maniac ja. :+
Nee tuurlijk niet. Heb even zitten bedenken of ik het wel of niet zo veranderen de naam. Maar het is een publiek bedrijf en dat is het risico als je bij een helpdesk o.i.d. gaat werken. Maar ik zal de naam wel even aanpassen om meer reacties te voorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
XS4ALL biedt nu hosted exchange aan voor 13 euro / maand incl. installatie, domeinnaam en een Outlook 2007 licentie (incl. btw). Het is niet duidelijk of dit ook op het xs4all-domein kan, want dan zou het wel een verbetering zijn voor degenen die pack nu nog willen aanhouden voor alleen een mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

GlowMouse schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:34:
XS4ALL biedt nu hosted exchange aan voor 13 euro / maand incl. installatie, domeinnaam en een Outlook 2007 licentie (incl. btw). Het is niet duidelijk of dit ook op het xs4all-domein kan, want dan zou het wel een verbetering zijn voor degenen die pack nu nog willen aanhouden voor alleen een mailbox.
Beetje mosterd na de maaltijd, en het is een zakelijke dienst, dus niet voor elke particulier weggelegd.
Ook is niet duidelijk of dat inderdaad mogelijk is met 1 mailadres, of dat er een minimum aantal gebruikers vereist is.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

€ 10,95 ex btw per maand per mailbox, + € 50,00 ex btw setup kosten.
Wel gratis domein, neem aan dat het domein jaarlijks gratis is.

Voor particulieren dus geen oplossing, voor zakelijk is het een vrij gangbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik heb eindelijk antwoord gekregen op mijn klacht en kreeg hetzelfde bekende riedeltje:
Op Di, 9 maart, 2010 15:00, schreef XS4ALL Internet B.V.:
> Geachte meneer Daniels,
>
> Bedankt voor uw email.
>
> Inmiddels is n.a.v. contact dat u met een van mijn collega's hebt gehad,
> een opzegging voor het Pack abonnement opgestart. In deze email kom ik nog
> graag terug op uw reactie.
>
> We begrijpen dat u niet blij bent met de prijsverhoging. Het gaat immers
> om een vrij forse stijging. Wij willen graag de kwaliteit blijven bieden
> die u van ons gewend bent, op alle facetten van het Pack-abonnement.
>
> Pack bestaat uit een aantal verschillende diensten. Zo wordt het
> abonnement door veel klanten gebruikt om in te bellen op het netwerk, of
> bijvoorbeeld voor toegang tot onze nieuwsservers. Met beheer en onderhoud
> van die diensten zijn kosten gemoeid. Ook biedt het Pack-abonnement
> bijvoorbeeld gratis gebruik van een veiligheidspakket. Vandaar dat we de
> prijswijziging noodzakelijk vinden.
>
> Jammer dat u eeft besloten afscheid van ons te nemen. We stellen het op
> prijs als we u op een later moment opnieuw als klant zouden mogen
> begroeten.
>
> Als u nog (andere) vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.
>
> Vriendelijke groet,
>
Beste Menno,

Bedankt voor je antwoord.
Zoals reeds aangegeven gebruik ik alleen mail en omdat ik niet uitgeknepen wens te worden zodat jullie voor anderen de mogelijkheden kunnen bieden om 'in te bellen op het netwerk, of bijvoorbeeld voor toegang tot onze nieuwsservers' laat u mij in principe geen keus. Ook uw opmerking aangaande uw veiligheidspakket snijdt voor mij geen hout, aangezien u helaas gekozen heeft voor McAfee. Ik heb deze eenmaal geprobeerd en het toen snel opzij geworpen aangezien het ontzettend veel performance kostte en slechts met moeite in te stellen bleek. Dit is dus nog een dienst, waar ik wel aan mee betaal maar waar ik geen gebruik van maak. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat klanten zoals ik, die heel tevreden zijn met de (web)mail faciliteiten voor jullie niet interessant zijn. Mijn vermoeden wordt gesterkt als ik zie dat jullie toevallig nét hosted Exchange lanceren (voor 95 ct meer per maand dan ik nu kwijt was)

U kunt er in ieder geval op vertrouwen dat u mij als klant permanent kwijt bent en dat ik ook xs4all nooit meer zal adviseren in mijn kennissenkring, waar ik jullie toch al minstens een klantje of 10 bezorgd heb. Sterker nog, ik heb bij al mijn kennissen bij het doorgeven van 'nieuw mailadres' benadrukt dat ik mij door xs4all weggepest voel en dat ik eenieder adviseer geen zaken (meer) te doen met uw bedrijf.

Met vriendelijke groet,
Tomba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
NOU BREEKT MIJN KLOMP!!!

Krijg vandaag brief van xs4all....
Zie deze foto en let vooral op de rood onderstreepte stukken...
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2d8kegy.jpg

Datum 2 april... Per 1 april zou het Pack-abo € 15,- worden. In de brief hebben ze het nog over € 9,95.
Lekker duidelijk. Blijkbaar is de prijsverhoging toch niet doorgevoerd? Of men is vergeten (hoe slordig...) deze automatisch gegenereerde brief aan te passen. Overigens staat het op de website wel met nieuwe prijs http://www.xs4all.nl/klant/service/pack/specificaties.php

Helaas pindakaas voor XS4ALL maar we komen nooit meer terug. Maar je zou ze toch...

[ Voor 21% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-04-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ManiacsHouse schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:03:
NOU BREEKT MIJN KLOMP!!!

[afbeelding]
Linkje werkt niet?, ben wel nieuwsgierig

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Loveparade schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:10:
[...]

Linkje werkt niet?, ben wel nieuwsgierig
Werkt de foto niet? Staat toch in mijn publieke album op t.net... Of moet ik dat nog ergens openzetten? :?

Heb link naar het foto-album maar er neergezet. Werkt dat wel?

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-04-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ManiacsHouse schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:14:
[...]

Werkt de foto niet? Staat toch in mijn publieke album op t.net... Of moet ik dat nog ergens openzetten? :?
This is a private link for an image. Either this image does not exist, does not belong to you or you need to be logged on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ManiacsHouse schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:14:
[...]

Heb link naar het foto-album maar er neergezet. Werkt dat wel?
Helaas
Fotoalbum

Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma. Zie de Karmastore voor meer informatie

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Edit: al gepost. Nm.

[ Voor 80% gewijzigd door Virtuozzo op 07-04-2010 15:25 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Virtuozzo schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:23:
Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma. Zie de Karmastore voor meer informatie.
Link aangepast! Zou nu moeten werken. I hope so...

Maaruh ff serieus.
1. Is het nou dat IK genoeg karma moet hebben dat anderen mijn foto's kunnen zien?
2. Of dient de KIJKER genoeg karma te hebben om mijn foto's te kunnen zien?

[ Voor 40% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-04-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ManiacsHouse schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:25:
[...]

Link aangepast! Zou nu moeten werken. I hope so...
Yep, inderdaad een standaard brief die ze niet hebben aangepast, zo blijkt dat Sales bij Xs4all toch nog steeds een zooitje ongeregeld is.

Jammer, maar ik heb alles inmiddels bij hen weggehaald

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Denk eerder dat het een foutje is en dat deze automagisch verstuurde brief nog niet juist is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
jules schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:28:
Denk eerder dat het een foutje is en dat deze automagisch verstuurde brief nog niet juist is aangepast.
Dat zal ook vast wel. Maar het is wel duidelijk (wat Loveparade ook aanhaalt) wat voor rommeltje het daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Gelukkig niet te rommelig, mijn abo is in ieder geval wel netjes beeindigd. Zelfs nog een creditnota gekregen van laatste maand. Dag XS4ALL, tot nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ik mag toch aannemen dat je gewoon voor 9,95 nu een abonnement kunt afsluiten.
Anders is het iig wel aan te vechten denk ik zo.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hehe ja, daar zat ik ook aan te denken. Ze doen je een aanbod, ik zou er voor gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacsHouse schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:03:
NOU BREEKT MIJN KLOMP!!!

[afbeelding]

Datum 2 april... Per 1 april zou het Pack-abo € 15,- worden. In de brief hebben ze het nog over € 9,95.
Lekker duidelijk. Blijkbaar is de prijsverhoging toch niet doorgevoerd? Of men is vergeten (hoe slordig...) deze automatisch gegenereerde brief aan te passen. Overigens staat het op de website wel met nieuwe prijs http://www.xs4all.nl/klant/service/pack/specificaties.php

Helaas pindakaas voor XS4ALL maar we komen nooit meer terug. Maar je zou ze toch...
Dit was idd een menselijke vergissing en nu gecorrigeerd... Excuses hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:16:
[...]

Dit was idd een menselijke vergissing en nu gecorrigeerd... Excuses hiervoor!
Euhm... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 30-01 20:08
De persoon die deze brieven typt was nog niet op hoogte gesteld van het gewijzigde tarief, vandaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

(Periode 14-03-2010 tot 14-05-2010) 16,72.

Ik betaal hier nog steeds € 9.95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:41:
[...]

De persoon die deze brieven typt was nog niet op hoogte gesteld van het gewijzigde tarief, vandaar. :+
Zoiets ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 30-01 20:08
SinergyX schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:45:
(Periode 14-03-2010 tot 14-05-2010) 16,72.

Ik betaal hier nog steeds € 9.95 :)
Blijkbaar zijn Ad & Mini Stratie ook nog niet op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Roflol, heb bij mij nog niet gekeken in de facturen. Wat een giller :+. Hoop niet dat ze het terugdraaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:57:
[...]

Blijkbaar zijn Ad & Mini Stratie ook nog niet op de hoogte ;)
De prijsverhoging gaat pas in vanaf de eerstvolgende factuur.. dus bij SinergyX (hoi Martijn?) vanaf 14/5

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dan ben jij kennelijk een andere SinergyX ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een andere? Vooralsnog ben ik alleenheerser van deze naam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:10:
[mbr]Sorry, maar dit is gewoon keiharde spam, en bovendien volledig offtopic.[/mbr]
Onzin.
Stond niet eens een URL in.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor een inbelabo is het veel geld, waar gebruiken jullie het eigenlijk voor? Usenetservers zijn er wel betere (voor minder geld) en e-mail zijn ook wel betere oplossingen voor.
torp schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:12:
[...]
Ik vraag me ook af wat het extra kost, die diensten hebben ze ook nodig voor hun adsl klanten dus je zou het inderdaad kunnen zien als extra cashen. Tenzij het ze wel een hoop extra werk kost en het maar een paar honderd klanten zijn. Dan wil je er wel vanaf.

[ Voor 64% gewijzigd door Marzman op 15-11-2010 09:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 2 Laatste