Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258120

Topicstarter
Vanaf gisteren beept mijn interne Samsung HM500JI Spinpoint ineens. Hij piept van hoog naar laag drie keer achter elkaar?? De schijf doet vervolgens niks meer. Het geluid lijkt alleen wel van een speaker of iets dergelijks te komen en niet van iets wat aanloopt. Als ik aan de hardeschijf voel lijkt het of hij wil opstarten maar dat het niet lukt.

Is er nog hoop om hem weer aan de praat te krijgen? en waar komt dat geluid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je de harde schijf wel gebruiken in een andere machine? Zie je de schijf wel in de bios? Kan je de tools gebruiken van Samsung om je HDD te testen? Daarnaast heb je in de FAQ van OM wel enige tips, zoals de vriesactie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-04 15:34
Bedoel je zulke beeps? Gezien de comments is je schijf dood, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:36

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste rutgerdolk, zoals Outerspace al aangeeft heb je de FAQ's of uberhaubt het forum OM al eens doorgekeken? Wanneer je de FAQ's was ingedoken dan was je vanzelf de diagnostic tooling van Samsung tegengekomen. Hier op GoT verwachten wij dat je toch enige eigen initiatief toont, door ook zelf eens rond te kijken. Helaas mis ik dit in jouw openingspost, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

P.s. Ik ben wel bang dat de betreffende hardeschijf gewoon defect is. Vermoedelijke is het electromotertje in de hardeschijf niet meer inorde. Deze is mogelijk vastgelopen. Wanneer er belangrijke data op de hardeschijf staat, dan raad ik aan om contact op te nemen met een datarecovery bedrijf.

Verder kan ik je nog aanraden deze eens door te nemen: OM FAQ en Thematopic: Datarecovery. Om ook preventief bezig te gaan is deze misschien wel handig: Thematopic: Backups

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.